Goed, even een update.
Het probleem van de SMS-app die stuk is, is nu opgelost.
Ik heb mijn telefoon helemaal gereset (via recovery mode). Natuurlijk zijn niet alle settings meegenomen (hoewel dat wel beloofd was), dus ik ben nog een halfuur aan het kloten geweest met settings.
Behalve heel veel gezeur met allemaal instellingen en onnodige apps van OnePlus (Community, Weather, enzovoorts) ben ik geen ene meter opgeschoten. Oké, de message (SMS) app is gefixt.
Het batterijprobleem blijft voortbestaan. Zie hier een screen van het verbruik.

// als iemand weet hoe ik een inklapknopje of cropfunctie kan gebruiken, please let me know
Ik heb bij 100% batterij de reset uitgevoerd. Veel data ging natuurlijk heen en weer bij een re-install (settings, apps, Whatsapp data enzovoorts) maar dit vind ik wel erg raar. Ik ga hopen dat ik grandioos fout zit en dat na enige dagen het verbruik weer normaal wordt (ofwel, hoe het voor de November-wrecking update van OxygenOS was). Zo niet ga ik flink klagen bij OnePlus.
Wil echt niet als een zeurder overkomen, maar sinds die update is alles verpest. Hoeveel bugreports ik ook invul, of logs opstuur, we schieten er niks mee op. Ik krijg telkens standaard het bericht "of ik al .... heb geprobeerd" terwijl ik duidelijk in mijn bugreport heb gezegd dat ik dat al gedaan heb. Het developmentteam van OnePlus is nou niet bepaald snugger al zeg ik het zelf.
TLDR;
OnePlus 3T reset gedaan vanuit recovery. SMS-app bug gefixt, settings veelal niet meegekomen (zelf moeten terugzetten) en batterij-drain issue is nog steeds bestaand. Ik hoop dat dit na een paar dagen weer normaal wordt. Zo niet, weet ik het ook niet meer. Ik ben groot fan van OnePlus (geweest?) maar sinds die ene november update is alles verziekt.
Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? Ik snap écht niet wat ik enigszins fout zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat mijn batterij supersnel leeggaat. Het verbruiksgedrag is niet veranderd en ik heb geen nieuwe apps gedownload.