Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:35:
Je moet daarbij een QR code op je oude mobiel scannen met je nieuwe mobiel. Dus dat gaat voor mij niet werken. Helaas pindakaas.
Ah, dacht dat het ook op een andere manier gebruikt kon worden, maar blijkbaar niet. Succes.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 19:10 (38%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04:53

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Ah, dacht dat het ook op een andere manier gebruikt kon worden, maar blijkbaar niet. Succes.
Nee klopt, dacht ook ah das handig. Helaas niet zo gebleken.

Inmiddels heb ik mijn telefoon factory reset gegeven en heb ik hem geroot. Op het eerset gezicht doet de camera het nu wel weer goed. Ben benieuwd voor hoelang dat dan deze keer is. Nu de komende uren en morgen bezig met opnieuw configureren >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:37:
Inmiddels heb ik mijn telefoon factory reset gegeven en heb ik hem geroot. Op het eerset gezicht doet de camera het nu wel weer goed. Ben benieuwd voor hoelang dat dan deze keer is. Nu de komende uren en morgen bezig met opnieuw configureren >:)
Nice. Misschien heb ik het gemist hoor, maar is dat rooten om iets voor die camera te testen?

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Nice. Misschien heb ik het gemist hoor, maar is dat rooten om iets voor die camera te testen?
Nee totaal niet, puur en alleen voor AdAway :+ .

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:48:
Nee totaal niet, puur en alleen voor AdAway :+ .
Zonde! Had ik je DNS66 al aangeraden? Werkt heerlijk hier en heeft geen root nodig :D.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 21:58 (11%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:53:
[...]

Zonde! Had ik je DNS66 al aangeraden? Werkt heerlijk hier en heeft geen root nodig :D.
You didn't, toen het in je lijstje stond vanmiddag even snel gekeken wat het was. Maar dacht toen 'ah das niks heb ik niet'. Wat is het en wat doet het? Waarom vind jij dat het niet onmisbaar is op je telefoon? :)

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:02:
You didn't, toen het in je lijstje stond vanmiddag even snel gekeken wat het was. Maar dacht toen 'ah das niks heb ik niet'. Wat is het en wat doet het? Waarom vind jij dat het niet onmisbaar is op je telefoon? :)
DNS66 blokkeert op DNS-niveau de advertenties. Van wie is het en hoe werkt het?

De app is ontwikkeld door Julian Klode. Hij wilde graag advertenties blokkeren op z'n telefoon, maar wilde niet rooten. De app is open-source en staat op Github.

De app filtert op DNS-niveau. Je telefoon zet een VPN-verbinding op met vertrouwde/bekende DNS-servers (van de Chaos Computer Club), namelijk deze (als de eerste down is, gaat 'ie naar de tweede, etc):

In het volgende tabje kies je gewoon de hosts files die je wilt. Ikzelf heb ze allemaal aangevinkt. Je kan het zien als dat je bij Adblock Plus wat filters aanvinkt.

Werkt perfect hier. Zelfs in de nu.nl app, en in YouTube weet ik het niet zeker. Scheelt ook heel wat batterij omdat de advertenties niet meer geladen hoeven te worden. Hier nog wat informatie in vergelijking met AdAway: https://forum.xda-develop...-ad-blocker-root-t3487497

En oja, DNS66 heeft totaal geen invloed op m'n snelheden. Ik haal hier de volle 200 megabit.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 23:10 (16%)

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Thx voor de tip, lijkt een stuk beter te werken dan Adguard.

Face unlock werkt hier echt verassend goed btw, ben er echt verbaasd over :P

• RobertVDN
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 20:59
Draaien jullie de Open beta? want face unlock is nog niet beschikbaar op de normale rom toch?

OnePlus 3T Midnight Black

quote:
RobertVDN schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:12:
Draaien jullie de Open beta? want face unlock is nog niet beschikbaar op de normale rom toch?
Ja, staat ook in de changelog. 5.0.1 bevat dus (nog) geen Face Unlock.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Is face unlock niet gewoon te foppen met een foto? :P

You save everyone, but who saves you?

quote:
S_Chief schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:39:
Naar alle waarschijnlijkheid niet.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-07 16:18
quote:
S_Chief schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:39:
Heb het op de 5t geprobeerd, met meerdere fotos, zelfs met een flmpje op een andere telefoon.
Lukte hier niet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

@AnonymousWP Het heeft allemaal helaas niet mogen baten. Heb een RMA aangemaakt. Verbaas me over het feit dat ik zelfs de verzendkosten niet hoef te betalen en alles. Ben benieuwd hoe snel dit allemaal gaat. Had verteld dat ik m'n telefoon ook geroot had, en ook dat was geen probleem. Kreeg hem alleen wel terug met originele OS er op zeiden ze in de chat.

quote:
Leoon. schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:43:
@AnonymousWP Het heeft allemaal helaas niet mogen baten. Heb een RMA aangemaakt. Verbaas me over het feit dat ik zelfs de verzendkosten niet hoef te betalen en alles. Ben benieuwd hoe snel dit allemaal gaat. Had verteld dat ik m'n telefoon ook geroot had, en ook dat was geen probleem. Kreeg hem alleen wel terug met originele OS er op zeiden ze in de chat.
Jammer zeg. Gemiddeld ben je je telefoon uiterlijk een week kwijt, maar ze hebben nieuwe reparatiecentra gebouwd in Europa, dus zou het allemaal wat sneller moeten gaan. Al denk ik dat die van jouw gewoon naar Polen wordt gestuurd.

Bron: Open Ears Forum - commitments updates

Ik denk trouwens dat dit in het RMA-topic moet, dus ik stel voor om even mij te quoten en dan die quote te plakken in het RMA-topic zodat we daar verder kunnen gaan (mocht je hierop willen reageren).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 18-01-2018 10:47 (18%)

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-08 14:02
Heeft iemand de NL-Alert binnengekregen vandaag (of bij de test laatst)? Ik heb alles aan staan (behalve CMAS) bij nooduitzendingen, maar niks ontvangen..

• reiniero
  • Laatst online: 18-08 17:33
quote:
Stfnlln schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:41:
Heeft iemand de NL-Alert binnengekregen vandaag (of bij de test laatst)? Ik heb alles aan staan (behalve CMAS) bij nooduitzendingen, maar niks ontvangen..
Hier 5 ontvangen, regio Zwolle.
quote:
Yes, hier. Had alles aan staan, behalve alles bij "Opties voor ontwikkelaars". Heb alles wel weer uitgezet though.. Vond het namelijk wel raar. Had het juist al eerder uitgezet, maar blijkbaar stond ineens weer alles aan, want kreeg de melding dus.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 18-01-2018 15:50 (14%)

• skate master
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-08 22:06

skate master

Autodesk Educator Expert

quote:
Wel alles aanstaan maar niets ontvangen. Mijn collega's met ander merk telfoons (iPhone / LG / Huawei) wel gewoon.
Heb zelfs nog nooit een NL-alert ontvangen op mijn 3T

[edit]
Zie net dat ik het vinkje bij "Meldingen uitschakelen" niet aan heb staan. Volgens mij is dit correct want ik wil de meldingen wel zien dus moet het vinkje uit zijn. Echter staat er een licht grijze tekst onder "Broadcasts met noodwaarschuwingen weergeven", deze tekst suggereerd juist dat het vinkje aan moet staan.
Wat is het nu, moet deze wel of niet aan staan?

skate master wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:24 (30%)

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-08 07:50

Suicyder

31gaming.nl

quote:
skate master schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:22:
[...]
Zie net dat ik het vinkje bij "Meldingen uitschakelen" niet aan heb staan. Volgens mij is dit correct want ik wil de meldingen wel zien dus moet het vinkje uit zijn. Echter staat er een licht grijze tekst onder "Broadcasts met noodwaarschuwingen weergeven", deze tekst suggereerd juist dat het vinkje aan moet staan.
Hier staat de telefoon in het engels, bij mij staat er "Turn on notifications" en aangevinkt. Maar wellicht dat iemand anders met de telefoon op NL beter kan helpen.

Zelf 17x 8)7 bericht gehad (Kampen), collega op iPhone 7 5x bericht gehad |:(

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:25
https://tweakers.net/ext/f/BKLHFcr09WXQfhuPLYjsPHck/thumb.jpg

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-08 11:15
Hey, de rabo wallet werkt!

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Lintesir
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-08 12:02
quote:
skate master schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:22:
[...]

Wel alles aanstaan maar niets ontvangen. Mijn collega's met ander merk telfoons (iPhone / LG / Huawei) wel gewoon.
Heb zelfs nog nooit een NL-alert ontvangen op mijn 3T

[edit]
Bij mij staat die inderdaad wel aangevinkt en ik kreeg wel de melding. Overigens kreeg ik de NL-alerts ook nooit binnen, tot ik (om een andere reden) een nieuwe simkaart kreeg.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-08 18:04

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Al een tijdje hoor :P

Gebruik het al weer een paar weken

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:59
Bericht verplaatst naar: [OnePlus] RMA & Support.

• Pure_evil
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-08 13:30
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:29:
[...]

DNS66 blokkeert op DNS-niveau de advertenties. Van wie is het en hoe werkt het?

...
Volgens mij ben ik echt blind aan het worden, zit nu al 10 minuten te zoeken waar ik die apk kan downloaden op github (gebruik github anders nooit) maar vind het niet :s
quote:
Pure_evil schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:53:
Volgens mij ben ik echt blind aan het worden, zit nu al 10 minuten te zoeken waar ik die apk kan downloaden op github (gebruik github anders nooit) maar vind het niet :s
Dat is inderdaad niet handig van me :p. Hier de APK: https://f-droid.org/repo/org.jak_linux.dns66_20.apk

Alhoewel.. Doe eens een zoekopdracht naar alleen "DNS66". Dan vind je genoeg linkjes :p.

• Pure_evil
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-08 13:30
Uiteraard heb ik zoals altijd net na het posten dan ook zelf de apk gevonden :p

Bedankt voor de app, wilde al lang een degelijke manier om ads te blocken zonder root.

• rens-br
quote:
Pure_evil schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:53:
Moet je eens op die grote: "Get it on F-Droid" knop drukken.

rens-br wijzigde deze reactie 19-01-2018 13:59 (8%)

quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:58:
Moet je eens op die grote: "Get it on F-Droid" knop drukken.
Wat die knop doet is F-Droid zelf downloaden, niet de DNS66-APK ;). Je moet die daaronder hebben, die zegt "Download APK".

AnonymousWP wijzigde deze reactie 19-01-2018 14:06 (8%)

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:06:
Wat die knop doet is F-Droid zelf downloaden, niet de DNS66-APK ;).
Nee, die knop leidt je naar de F-Droid store, waar je F-Droid kan installeren of met één druk op de knop direct de APK kan selecteren.
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:06:
Nee, die knop leidt je naar de F-Droid store, waar je F-Droid kan installeren of met één druk op de knop direct de APK kan selecteren.
Ik zie toch echt maar 1 grote knop waar jij het over hebt. Als ik daar op druk krijg ik toch echt een pop-up of ik de F-Droid APK wil downloaden.

Persoonlijk heb ik geen zin in nóg een app terwijl ik zonder tussenkomende app ook gewoon de APK kan downloaden. Daar ging het overigens ook om. Hij zocht de APK zelf.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 19-01-2018 14:09 (5%)

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:09:
Persoonlijk heb ik geen zin in nóg een app terwijl ik zonder tussenkomende app ook gewoon de APK kan downloaden. Daar ging het overigens ook om. Hij zocht de APK zelf.
Voordeel van die losse app is dat je, net zoals bij de Play Store, netjes update meldingen krijgt. Vind dat zelf wel handig. Ik gebruik F-Droid voor oa. AdAway.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
xileS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Ik heb eigenlijk al een OP5T, maar ik heb deze week tijdelijk de OP3 in gebruik genomen omdat de OP5T terug ging voor Bluetooth problemen.

Mijn idee was als ik de OP5T terug had, de OP3 RMA te sturen voor de fingerprint scanner. Voor de zekerheid een paar dagen geleden toch eerst even mijn vingerafdrukken ingesteld op de OP3, want mijn oude ingestelde afdrukken werkten niet meer (afgelopen jaar heel vaak opnieuw moeten instellen, omdat het altijd maar heel even werkte). Alleen ik zit nu op dag 3 en de afdrukken lijken nog steeds te werken..., dit is voor mij een nieuw record op de OP3. Ik had toen ik het toestel vorige week aan deed, wel een software update uitgevoerd. Is er een verbetering in de software geweest of zo na anderhalf jaar? Ik heb de fingerprint scanner namelijk nooit fatsoenlijk kunnen gebruiken en dacht altijd dat het aan de hardware lag, aangezien ik zowat de enige ben met dit probleem.

Nu twijfel ik dus om het RMA te sturen, aangezien het wel beter lijkt te werken en straks waarschijnlijk kosten gerekend krijg omdat er "niks" mee aan de hand is.
Is er een verbetering geweest in de software dat de fingerprint scanner beter werkt? Vind het namelijk wonderbaarlijk dat het na anderhalf jaar opeens wel werkt met mijn vingers (of mijn vingers hebben een upgrade gehad).

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Ik heb al een poosje een 3T maar die scanner heeft het altijd gewoon goed gedaan.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Ransom_nl
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-08 23:06
Meer mensen last met de laatste Beta dat de wekker in de clock app niet afgaat 's morgens? Bij mij al 2 dagen niet afgegaan.Dan is het al 7 uur en zie je nog steeds in de notificaties staan, Upcoming alarm 6:45
quote:
Ransom_nl schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:46:
Meer mensen last met de laatste Beta dat de wekker in de clock app niet afgaat 's morgens? Bij mij al 2 dagen niet afgegaan.Dan is het al 7 uur en zie je nog steeds in de notificaties staan, Upcoming alarm 6:45
Dat is een bekend probleem:Als je dit probleem ook hebt, kan ik je aanraden het probleem te markeren als "watching".

AnonymousWP wijzigde deze reactie 20-01-2018 15:10 (7%)

• RobertoBravo
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-08 16:31
Ik heb sinds de laatste update het probleem dat whatsapp niet meer opent bij het klikken op een whatsapp notificatie in de notifications tray. Heb cache van whatsapp al geleegd maar dat hielp niet. Iemand hier vergelijkbaar probleem?

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

quote:
AnonymousWP schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Dat is een bekend probleem:Als je dit probleem ook hebt, kan ik je aanraden het probleem te markeren als "watching".
Oneplus lijkt met elke update steeds meer basale functionaliteit te slopen :|
quote:
Radiant schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:12:
Oneplus lijkt met elke update steeds meer basale functionaliteit te slopen :|
Het is een bèta, en een bug. Daar zijn bèta's voor. Het is niet zo dat ze het expres er uit gesloopt hebben.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-08 16:54

Processorkoeler

Geen stock koeler

Goed, even een update.

Het probleem van de SMS-app die stuk is, is nu opgelost.
Ik heb mijn telefoon helemaal gereset (via recovery mode). Natuurlijk zijn niet alle settings meegenomen (hoewel dat wel beloofd was), dus ik ben nog een halfuur aan het kloten geweest met settings.

Behalve heel veel gezeur met allemaal instellingen en onnodige apps van OnePlus (Community, Weather, enzovoorts) ben ik geen ene meter opgeschoten. Oké, de message (SMS) app is gefixt.
Het batterijprobleem blijft voortbestaan. Zie hier een screen van het verbruik.

// als iemand weet hoe ik een inklapknopje of cropfunctie kan gebruiken, please let me know :)

Ik heb bij 100% batterij de reset uitgevoerd. Veel data ging natuurlijk heen en weer bij een re-install (settings, apps, Whatsapp data enzovoorts) maar dit vind ik wel erg raar. Ik ga hopen dat ik grandioos fout zit en dat na enige dagen het verbruik weer normaal wordt (ofwel, hoe het voor de November-wrecking update van OxygenOS was). Zo niet ga ik flink klagen bij OnePlus.

Wil echt niet als een zeurder overkomen, maar sinds die update is alles verpest. Hoeveel bugreports ik ook invul, of logs opstuur, we schieten er niks mee op. Ik krijg telkens standaard het bericht "of ik al .... heb geprobeerd" terwijl ik duidelijk in mijn bugreport heb gezegd dat ik dat al gedaan heb. Het developmentteam van OnePlus is nou niet bepaald snugger al zeg ik het zelf.

TLDR;

OnePlus 3T reset gedaan vanuit recovery. SMS-app bug gefixt, settings veelal niet meegekomen (zelf moeten terugzetten) en batterij-drain issue is nog steeds bestaand. Ik hoop dat dit na een paar dagen weer normaal wordt. Zo niet, weet ik het ook niet meer. Ik ben groot fan van OnePlus (geweest?) maar sinds die ene november update is alles verziekt.

Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? Ik snap écht niet wat ik enigszins fout zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat mijn batterij supersnel leeggaat. Het verbruiksgedrag is niet veranderd en ik heb geen nieuwe apps gedownload.
quote:
Hmm, wat mij gelijk al opvalt is dat het batterijverbruik iets vreemds laat zien. Google Play Store staat bovenaan en dat is iets wat ik bijna nog nooit heb gezien. Komt dat toevallig omdat je alle apps opnieuw moest downloaden en installeren? Ja tuurlijk drain je daar je batterij mee :p.

Gewoon blijven doorzeuren bij OnePlus totdat ze er gek van worden. Ook al naast een bugreport, een normale post gemaakt. Bij bijvoorbeeld OnePlus 3 of 3T support?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 21-01-2018 17:33 (25%)

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-08 16:54

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
AnonymousWP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:32:
[...]

Hmm, wat mij gelijk al opvalt is dat het batterijverbruik iets vreemds laat zien. Google Play Store staat bovenaan en dat is iets wat ik bijna nog nooit heb gezien. Komt dat toevallig omdat je alle apps opnieuw moest downloaden en installeren? Ja tuurlijk drain je daar je batterij mee :p.

Gewoon blijven doorzeuren bij OnePlus totdat ze er gek van worden. Ook al naast een bugreport, een normale post gemaakt. Bij bijvoorbeeld OnePlus 3 of 3T support?
Klopt, ik heb letterlijk alles opnieuw moeten installeren, dus dat is wel logisch. Wat nu zelfs erger is geworden, als ik in de auto navigeer (Maps, Flitsmeister overlay) dan laadt m'n telefoon niet eens op met de USB van de auto. Normaal gesproken wel (voltage/amperage is hetzelfde gebleven).

Lijkt wel alsof het met de dag slechter wordt. Ga zeker bij hun aankloppen als het niet gaat helpen, maar ik ben bang dat ze er niet veel aan gaan doen. En opsturen, 3/4 weken wachten om vervolgens te horen "we kunnen niets doen" vind ik ook zo'n gedoe.

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

quote:
Processorkoeler schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:11:
TLDR;

OnePlus 3T reset gedaan vanuit recovery. SMS-app bug gefixt, settings veelal niet meegekomen (zelf moeten terugzetten) en batterij-drain issue is nog steeds bestaand. Ik hoop dat dit na een paar dagen weer normaal wordt. Zo niet, weet ik het ook niet meer. Ik ben groot fan van OnePlus (geweest?) maar sinds die ene november update is alles verziekt.

Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? Ik snap écht niet wat ik enigszins fout zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat mijn batterij supersnel leeggaat. Het verbruiksgedrag is niet veranderd en ik heb geen nieuwe apps gedownload.
Je zou kunnen vragen aan support om je telefoon (op afstand) volledig opnieuw te flashen. Heeft mijn probleem niet opgelost, maar wellicht de jouwe wel.

Downgraden naar 4.x willen ze ook wel voor je doen.
quote:
Processorkoeler schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:03:
Klopt, ik heb letterlijk alles opnieuw moeten installeren, dus dat is wel logisch. Wat nu zelfs erger is geworden, als ik in de auto navigeer (Maps, Flitsmeister overlay) dan laadt m'n telefoon niet eens op met de USB van de auto. Normaal gesproken wel (voltage/amperage is hetzelfde gebleven).

Lijkt wel alsof het met de dag slechter wordt. Ga zeker bij hun aankloppen als het niet gaat helpen, maar ik ben bang dat ze er niet veel aan gaan doen. En opsturen, 3/4 weken wachten om vervolgens te horen "we kunnen niets doen" vind ik ook zo'n gedoe.
Dan zou ik het nog even een paar dagen aanhouden, want om op de eerste dag te zeggen dat de accuduur niet al te goed is, is vrij logisch :p. Hoe hoog staat je helderheid als je Maps en Flitsmeister gebruikt?

3-4 weken is natuurlijk niet waar. Je bent je toestel hooguit 1 week kwijt. Het kan niet zo zijn dat het er slechter op wordt. Sowieso lijkt het mij dan of een accuprobleem, of een app-probleem. Bijna niemand heeft het zoals jij het beschrijft. Zelf haal ik met m'n OnePlus 3 ook 'maar' 4 uurtjes SoT.

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-06 10:29
Zitten meer mensen hier bij de ASN Bank? Ik heb namelijk sinds de update problemen met mobiel bankieren, kan niet meer inloggen. Heb de app al twee keer opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten.

• LordMorgoth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

ASN mobiel bankieren en ASN betalen werkt bij mij prima.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 09:52
Ook geen problemen mee hier

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Iemand ervaring met een ´losse´ USB C poort bij de OP 3(T)?

Bij de minste of geringste beweging valt bij mij de kabel uit mijn telefoon, of stopt de telefoon met opladen.
Heb de poort al wat schoongemaakt met een (plastic) tandenstoker, maar dat mocht niet baten.
Nu vroeg ik me ook af hoe de USB C poort aan de kabel haakt, zie zo niks in de poort wat toevallig nog dicht kan zitten met stof wat er voor zorgt.

Liefst stuur ik hem niet op voor reparatie maar als het erger wordt is het niet anders ben ik bang.

• rens-br
quote:
Sibrand schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:29:
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Kan natuurlijk ook zijn dat de kabel zelf versleten is.

• Sibrand
  • Nu online
Dat was ook mijn eerste aanname, maar met drie verschillende (blitzwolf) kabels doet het probleem zich voor, Zelfs met een die gloedje nieuw is.
De laatste keer dat ik het probeerde ging het iets beter met de originele Oneplus dash charging kabel, maar ook die bleef niet echt zitten als er ook maar iets beweging was (telefoon optillen oid).

• rens-br
@Sibrand je hebt de poort al schoongemaakt en andere kabels gebruikt, dan is denk ik het enige wat overblijft een defecte poort.

• Sibrand
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:36:
@Sibrand je hebt de poort al schoongemaakt en andere kabels gebruikt, dan is denk ik het enige wat overblijft een defecte poort.
Daar ben ik ook bang voor, maar ik had nog hoop dat ik een palletje onder het stof over het hoofd had gezien die ik kon uitgraven oid.
In ieder geval bedankt!

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Sibrand schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:29:

Bij de minste of geringste beweging valt bij mij de kabel uit mijn telefoon, of stopt de telefoon met opladen.
Heb de poort al wat schoongemaakt met een (plastic) tandenstoker, maar dat mocht niet baten.
Nu vroeg ik me ook af hoe de USB C poort aan de kabel haakt, zie zo niks in de poort wat toevallig nog dicht kan zitten met stof wat er voor zorgt.

Liefst stuur ik hem niet op voor reparatie maar als het erger wordt is het niet anders ben ik bang.
Al een andere kabel geprobeerd? USB-C is ontworpen zodat de kabelplug hoodzakelijk zou moeten slijten, en niet de poort in de telefoon

-edit-

Ik zie nu dat er meer reacties stonden, en het al gezegd was. Tweakers paginering kan soms wat vreemd doen :+

GreNade wijzigde deze reactie 23-01-2018 14:18 (7%)

Nou, de topic-starter is dan ook eindelijk over op 5.0.1 hoor! :D

Gisteren de hele meuk geback-upped en een dirty flash gedaan. Gisteren uren bezig geweest. Na wat frustraties nu het weten te hebben zoals ik wil. Bevalt me best prima nu het werkt zoals ik wil! Nog even wat dingen die mij opvielen en waar ik tegenaan liep. Dat is dan ook de reden waarom ik geen zin had om te upgraden ;). Wellicht dat anderen er ook wat aan hebben:
  • Naar beneden vegen voor quick settings gaat in vertraging. De telefoon werd erg heet zonder dat ik wat deed en dat trok de batterij ontiegelijk snel leeg (hierdoor stond "Systeem-UI" ruim bovenaan). In AIDA64 is ook plotseling de CPU load niet meer te zien. Echter kon ik wel zien dat hij druk bezig was (voor urenlang na de update) omdat ik de coreclocks kon zien. Het bleek door Internet Speed Meter te komen. Ik vermoed dat deze een oude API gebruikt (is ook begin 2017 voor het laatst bijgewerkt) en daardoor constant m'n CPU bezighield. Omdat de API verouderd is werkt de signaalsterkte ook niet meer (dat vond ik juist zo fijn). Reden voor mij om de ingebouwde feature van OnePlus te gebruiken, al vind ik het vervelend dat de refresh-rate hiervan lager ligt. Bereik kan je ook niet zien, maar daar heb ik sowieso een andere app voor. Is nu dus opgelost door Internet Speed Meter uit te schakelen.
  • Iconen zijn aangepast. Heb in de Nova instellingen het proberen aan te passen, maar vooral de Google applicaties blijven zo rond. Niet zo'n heel groot probleem, maar is toch iets wat opvalt. Zo zie je bijvoorbeeld dat Google-applicaties wist bevatten om het logo heen.
  • Quick settings zijn helemaal door de war gegooid en zijn niet meer de bepaalde breedte. Ook niet zo heel erg, maar is gewoon even wennen.
  • Ik word heel erg triggered van het feit dat de icoontjes allemaal blijven staan in de statusbalk. Zo worden DNS66 en WhatsApp Web nu continu met een icoontje weergegeven (schildje en het desktoptekentje). Vreselijk irritant want zo komt je hele balk vol te staan. Dit heb ik weten op te lossen door in de meldingeninstellingen het een en ander aan te passen. Dit heb ik eerder geprobeerd, maar door middel van prioriteitmeldingen die ik over het hoofd heb gezien, is dit niet eerder gelukt. Ik heb het nu zoals ik het wilde hebben.
Over het algemeen toch best positief. Hier wat positieve dingetjes en vraagjes:
  • Accuduur lijkt op het eerste gezicht aanzienlijk verbeterd, al weet ik niet of dat toeval is, door Oreo komt, of door de Internet Speed Meter die ik ook al gebruikte bij 4.5.1. Lijkt mij geen toeval, want heb al heel lang geen 2 uur Screen-on-Time gehaald met nog 70% over. Dat terwijl ik m'n telefoon amper heb gebruikt vandaag. Daaruit kan je dus concluderen dat de stand-by time verbeterd is.
  • Voorheen gebruikte ik de kleurinstelling "sRGB". Nu heb ik Soft geprobeerd en vergeleken met sRGB vind ik sRGB er erg flets uit zien. De standaard vind ik weer veel te erg van het goede. Soft lijkt dus perfect voor mij.
  • Wat is er trouwens nieuw aan die hotspot management? Voor zover ik weet kon ik altijd al een overzicht zien van verbonden apparaten.
  • Lijkt iets sneller te zijn
Als het dirty flashen zo goed blijft gaan, zie ik ook geen reden om een schone installatie te doen. Ik heb na de update m'n app-cache en system cache geleegd, evenals Google Play Data gewist.

Als er verder nog vragen of opmerkingen zijn, vraag ze gerust. :)

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:49:
  • Iconen zijn aangepast. Heb in de Nova instellingen het proberen aan te passen, maar vooral de Google applicaties blijven zo rond.
In de Nova Launcher kan je elk icoontje vervangen door een eigen icoontje. Je kan dus eventueel zelf de Google Apps icoontjes weer vervangen met vierkante icoontjes. Of je installeert een icoon pakket.
quote:
rens-br schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:53:
In de Nova Launcher kan je elk icoontje vervangen door een eigen icoontje. Je kan dus eventueel zelf de Google Apps icoontjes weer vervangen met vierkante icoontjes. Of je installeert een icoon pakket.
Het is niet zo'n heel groot probleem, maar dat je de vorm kan veranderen weet ik. Echter gaat het om het icoon pakket denk ik. Heb 'em op "Marshmallow" staan, maar lijkt niet hetzelfde te zijn als voorheen. Maar ja ach, zo'n groot probleem is het ook weer niet. Is ook weer kwestie van gewenning.

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:38
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:49:
Nou, de topic-starter is dan ook eindelijk over op 5.0.1 hoor! :D

Gisteren de hele meuk geback-upped en een dirty flash gedaan.

[...]

Als het dirty flashen zo goed blijft gaan, zie ik ook geen reden om een schone installatie te doen. Ik heb na de update m'n app-cache en system cache geleegd, evenals Google Play Data gewist.

Als er verder nog vragen of opmerkingen zijn, vraag ze gerust. :)
Lees ik dit goed? AnonymousWP die altijd zwoer bij clean installs is bekeerd: hij heeft een dirty flash gedaan en is nog tevreden ook! :o

Heb ik je overtuigd? De wonderen zijn dus de wereld nog niet uit _O-

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

quote:
P1nGu1n schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:59:
Lees ik dit goed? AnonymousWP die altijd zwoer bij clean installs is bekeerd: hij heeft een dirty flash gedaan en is nog tevreden ook! :o

Heb ik je overtuigd? De wonderen zijn dus de winkel nog niet uit _O-
Hahaha, jup :Y _O-. Laten we niet te vroeg juichen, want bij het begin dacht ik "hè, bah. Niet weer dit gezeik". Ik moet wel even afkloppen :p.

Take my meme, sir:

spoiler:

• PjotrStroganov
De toestemming 'over andere apps tekenen' lijkt at random te worden uitgeschakeld en kan niet worden ingeschakeld. Dit geldt voor applicaties als Lastpass, maar ook het kopiëren van een link naar het klembord. Als ik naar de optie ga om toestemming te geven, staat deze al aan. Zowel in de uit of aan stand krijg ik geen toestemming. Een herstart helpt ook niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

quote:
PjotrStroganov schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:37:
De toestemming 'over andere apps tekenen' lijkt at random te worden uitgeschakeld en kan niet worden ingeschakeld. Dit geldt voor applicaties als Lastpass, maar ook het kopiëren van een link naar het klembord. Als ik naar de optie ga om toestemming te geven, staat deze al aan. Zowel in de uit of aan stand krijg ik geen toestemming. Een herstart helpt ook niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Al eens Gegoogled? :p Je lijkt namelijk niet de enige:

https://www.google.nl/sea...er+other+apps+not+working

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-08 12:52
quote:
Sibrand schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:39:
[...]

Daar ben ik ook bang voor, maar ik had nog hoop dat ik een palletje onder het stof over het hoofd had gezien die ik kon uitgraven oid.
In ieder geval bedankt!
Ik vrees dat je niet de enige bent.
Bij mijn Oneplus 3T zit de kabel er ook erg los in.
Hij lijkt vast te klikken maar je trekt de kabel er zo uit.
Erg vervelend in de autohouder of als je even de telefoon pakt.
Ik denk dat ik hem over een tijdje maar moet gaan opsturen voor garantie en dan maar weer de Oneplus One tijdelijk moet gaan gebruiken

BTW.. ik heb net even de trade in prijs berekend voor een 3T met 128gb. Ik krijg er bij Oneplus 50 euro voor.
Wat een deal :X

thespeed wijzigde deze reactie 25-01-2018 23:50 (21%)

quote:
thespeed schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:38:
BTW.. ik heb net even de trade in prijs berekend voor een 3T met 128gb. Ik krijg er bij Oneplus 50 euro voor.
Wat een deal :X
Dat stelt ook geen drol voor inderdaad. Carl Pei (CEO medeoprichter OnePlus) heeft ook gezegd "je kan beter je telefoon los verkopen, daar vang je veel meer voor. We zijn wel altijd bezig om te kijken naar partners die meer geld kunnen bieden voor je toestel".

• PjotrStroganov
quote:
Ik heb alle toestemmingen ingetrokken en ik kreeg nog een melding. Ik geeft lastpass toestemming en de melding is weg. Dus aanrommelen is het devies.

Heel irritant probleempje wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Had m'n wekker gezet voor vandaag (zondag) om 12:30. De hele wekker is niet afgegaan, en om 13:30 werd ik wakker, waarbij de melding nog steeds stond op "x uur resterend". Iemand anders dit probleem ook? Andere dagen komen wel gewoon door (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag).
quote:
PjotrStroganov schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:54:
Ik heb alle toestemmingen ingetrokken en ik kreeg nog een melding. Ik geeft lastpass toestemming en de melding is weg. Dus aanrommelen is het devies.
Vraag het anders eens op het forum van OnePlus:

https://forums.oneplus.net/

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:07
quote:
AnonymousWP schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:37:
Heel irritant probleempje wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Had m'n wekker gezet voor vandaag (zondag) om 12:30. De hele wekker is niet afgegaan, en om 13:30 werd ik wakker, waarbij de melding nog steeds stond op "x uur resterend". Iemand anders dit probleem ook? Andere dagen komen wel gewoon door (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag).

[...]

Vraag het anders eens op het forum van OnePlus:

https://forums.oneplus.net/
Dat is me ook wel eens overkomen ja. Ik gebruik nu AMdroid na een tip hier.
quote:
Wekko306 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:04:
Dat is me ook wel eens overkomen ja. Ik gebruik nu AMdroid na een tip hier.
Het rare is, is dat ik dit pas sinds de overstap naar Oreo heb (van 4.5.1 naar 5.0.1). Is mij nu 1 keer overkomen, en alleen op de zondag. Was dit ook bij jou het geval?

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:07
quote:
AnonymousWP schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:54:
[...]

Het rare is, is dat ik dit pas sinds de overstap naar Oreo heb (van 4.5.1 naar 5.0.1). Is mij nu 1 keer overkomen, en alleen op de zondag. Was dit ook bij jou het geval?
Bij mij was het ook na de overstap naar Oreo. Het is 1x gebeurd (niet meteen de eerste ochtend na de update), daarna meteen overgestapt op AMdroid. Heb overigens ook een keer gehad dat ik gewoon geen melding kreeg voor een event in mijn kalender waar wel een reminder voor stond.

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-08 17:07
quote:
Wekko306 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:03:
[...]

Bij mij was het ook na de overstap naar Oreo. Het is 1x gebeurd (niet meteen de eerste ochtend na de update), daarna meteen overgestapt op AMdroid. Heb overigens ook een keer gehad dat ik gewoon geen melding kreeg voor een event in mijn kalender waar wel een reminder voor stond.
Hier ook een fan van AMdroid. Heb aan het begin best veel contact gehad met de ontwikkelaar om wat handigheidjes erin te krijgen maar nu is ie erg nice. Basic, maar nice.

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.7~alpha.... Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• Astr0blaster
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-08 22:49
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn dash-kabel niet meer goed in mijn OnePlus 3T past. Ik heb het idee dat er stof of viezigheid in de telefoon opening zit, waar de dash-kabel in hoort te gaan.

De kabel 'klikt' niet en ik moet flink drukken om überhaupt mijn telefoon verbonden te krijgen. De kabel zit vervolgens ontzettend losjes, waardoor hij telkens eruit schiet.

Ik heb al geprobeerd de opening schoon te maken met een naald, tandenborstel en een stofzuiger. Zonder succes helaas. Ook andere kabel geprobeerd: zelfde probleem.

Normaal zou ik mijn telefoon opsturen, echter ben ik voor een paar maanden aan het reizen en zit ik nu in Vietnam. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen of een gouden tip? :o

• rens-br
Ik heb even wat posts verplaatst naar het RMA topic.

quote:
Astr0blaster schreef op maandag 29 januari 2018 @ 05:18:
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen of een gouden tip? :o
Ik ben bang dat je alle opties al geprobeerd hebt.

rens-br wijzigde deze reactie 29-01-2018 10:38 (66%)

quote:
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn dash-kabel niet meer goed in mijn OnePlus 3T past. Ik heb het idee dat er stof of viezigheid in de telefoon opening zit, waar de dash-kabel in hoort te gaan.

De kabel 'klikt' niet en ik moet flink drukken om überhaupt mijn telefoon verbonden te krijgen. De kabel zit vervolgens ontzettend losjes, waardoor hij telkens eruit schiet.

Ik heb al geprobeerd de opening schoon te maken met een naald, tandenborstel en een stofzuiger. Zonder succes helaas. Ook andere kabel geprobeerd: zelfde probleem.

Normaal zou ik mijn telefoon opsturen, echter ben ik voor een paar maanden aan het reizen en zit ik nu in Vietnam. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen of een gouden tip? :o
quote:
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:33:
Ik ben bang dat je alle opties al geprobeerd hebt.
Oftewel: RMA aanvragen :P. Je zou eventueel een post kunnen aanmaken om te kijken of iemand anders nog een suggestie heeft: https://forums.oneplus.net/
quote:
Wekko306 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:03:
Hmm, heb in dit topic gezocht en het is dus een bekend probleem, alhoewel er geen bug-report voor is op het OnePlus Forum.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 29-01-2018 10:41 (21%)

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:01

janvanduschoten

Moderator Mobile / Cryptocurrencies

Nr. 346

quote:

Ik heb hetzelfde gehad, een kant klikte niet meer goed vast en de kabel zat er vrij los in. Ook van alles geprobeerd, niets hielp. Na wat online speurwerk nogmaals een naald gepakt en toch wat rommel / pluis uit de USB C aansluiting weten te schrapen (uit een hoekje) wat ook zwart was, net als de rest in de aansluiting.Geplette pluisje er uit geschraapt, problem solved.

You're mistaken me for someone who really cares.

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09-08 09:03
Ik heb sinds vandaag dat face unlock enorm veel batterij verbruikt, zie afbeelding.

Meer mensen hier last van?

https://drive.google.com/...eRTXjag/view?usp=drivesdk
quote:
mb1234 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:46:
Ik heb sinds vandaag dat face unlock enorm veel batterij verbruikt, zie afbeelding.

Meer mensen hier last van?

https://drive.google.com/...eRTXjag/view?usp=drivesdk
System cache al gecleared? Vind het wel raar dat 'ie uitgeschakeld staat en dat 'ie ook op 0 minuten voor- en achtergrond staat. Misschien dat je hier wat kan vinden: https://forums.oneplus.ne...relevance&c[title_only]=1

AnonymousWP wijzigde deze reactie 29-01-2018 18:36 (12%)

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09-08 09:03
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:30:
[...]

System cache al gecleared? Vind het wel raar dat 'ie uitgeschakeld staat en dat 'ie ook op 0 minuten voor- en achtergrond staat. Misschien dat je hier wat kan vinden: https://forums.oneplus.ne...relevance&c[title_only]=1
Had het er misschien even bij moeten zetten, maar dat heb ik zelf gedaan om te kijken of dat hielp.

Systeem cache had ik gecleared.

Inmiddels heeft hij al 79% gebruikt.

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-08 22:19
Voor mensen die de Google Play Services 940 versie geïnstalleerd hebben voor Oreo, je moet dit waarschijnlijk opnieuw doen. Nu er weer een stable is uitgebracht is bij mij geüpdate naar 11.9.75 - 440, dus moet je 940 versie hiervan weer installeren.
Open Bèta 31/22 schijnt te worden uitgerold.

Link naar thread: [UNOFFICIAL THREAD BEFORE OFFICIAL ANNOUNCEMENT IS POSTED]OPEN BETA 31 for OP3

Changelog:

Downloads: (full ZIP)
  • Nog niet beschikbaar.
spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.
Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
      • Download special build
      • Copy to Internal storage
      • Reboot to recovery Mode to install
      • Choose “Install from Local”
      • Choose the downloaded build to install
  4. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  5. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  6. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
quote:
mb1234 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:13:
Had het er misschien even bij moeten zetten, maar dat heb ik zelf gedaan om te kijken of dat hielp.

Systeem cache had ik gecleared.

Inmiddels heeft hij al 79% gebruikt.
Heel raar zeg. Kan er ook niets over vinden op het forum. Misschien even een bug report én thread aanmaken en kijken of anderen het ook hebben? forums.oneplus.net.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-01-2018 19:01 (76%)

2 aankondigingen vandaag:

Open Bèta 31/22 is nu officieel aangekondigd.

Link naar thread: OxygenOS Open Beta 31 for the OnePlus 3 and 22 for the OnePlus 3T

Feedback-formulier: https://goo.gl/forms/AyrBr5E6D08TcxiR2

Changelog:

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.
Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
      • Download special build
      • Copy to Internal storage
      • Reboot to recovery Mode to install
      • Choose “Install from Local”
      • Choose the downloaded build to install
  4. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  5. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  6. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

OxygenOS 5.0.2 schijnt te worden uitgerold.

Link naar thread:: [UNOFFICIAL THREAD BEFORE OFFICIAL ANNOUNCEMENT IS POSTED]Update to OxygenOS 5.0.2

Changelog:

• OnePlus 3: Nog niet beschikbaar
  • OnePlus 3T: Nog niet beschikbaar
Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten, of door Oxygen Updater te downloaden.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 31-01-2018 14:17 (11%)

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:38
quote:
Wat is de tweede aankondiging dan? Ik zie hier alleen maar die van een nieuwe OxygenOS Open Beta.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

quote:
P1nGu1n schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:43:
Wat is de tweede aankondiging dan? Ik zie hier alleen maar die van een nieuwe OxygenOS Open Beta.
Drukte te snel op "verstuur"..

• ddekruyf
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-08 08:13
aparte zaak hier :| .. mogelijk kan iemand me even verder helpen.. sinds 2 dagen krijg ik om de.. 10..15 en soms 20 minuten een kort audiosignaal.. alsof ik een berichtje krijg, maar ik herken het geluid niet. als ik op de telefoon kijk, geen enkele melding.. geen enkele nieuwe app geïnstalleerd.. niets. geen OS veranderingen.. ik wordt een beetje narrig dat ik niet kan achterhalen waar dit geluid vandaan komt. het is iig ook geen netwerk oid wat in bereik komt - of b batterij status oid... heeft iemand iets slim, waar ikzelf nu even niet op lijkt te komen zodat ik kan achterhalen waar dit geluid vandaan komt? nb. Ben verder overigens een zeer tevreden OP3 gebruiker..

• dorenberg
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-08 17:22
quote:
ddekruyf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:35:
aparte zaak hier :| .. mogelijk kan iemand me even verder helpen.. sinds 2 dagen krijg ik om de.. 10..15 en soms 20 minuten een kort audiosignaal.. alsof ik een berichtje krijg, maar ik herken het geluid niet. als ik op de telefoon kijk, geen enkele melding.. geen enkele nieuwe app geïnstalleerd.. niets. geen OS veranderingen.. ik wordt een beetje narrig dat ik niet kan achterhalen waar dit geluid vandaan komt. het is iig ook geen netwerk oid wat in bereik komt - of b batterij status oid... heeft iemand iets slim, waar ikzelf nu even niet op lijkt te komen zodat ik kan achterhalen waar dit geluid vandaan komt? nb. Ben verder overigens een zeer tevreden OP3 gebruiker..
Heb ik ook. Dit is dat een bepaalde app teveel stroom gebruikt en daar krijg je daar even een melding van en is meteen weer weg. Heel irritant.

• ddekruyf
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-08 08:13
Ik krijg ook wel eens een dergelijke verbruikmelding, maar die melding krijg ik ook in mijn notificatiebalk.. waar ik dan ook direct de app die teveel gebruikt kan afsluiten.. zelfs al heb ik niets openstaan, krijg ik het geluidje (ook aan de "hoorn" als ik bv. aan het bellen ben..) Dus zeer bedankt voor het meedenken maar vermoed z'n echt iets anders... heb ook niets aangepast en toch is het pas sinds een dag of 2..

toch zal het ook wel aan de telefoon of zijn gebruiker liggen. anders had ik er al veel meer over gelezen.
quote:
dorenberg schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Heb ik ook. Dit is dat een bepaalde app teveel stroom gebruikt en daar krijg je daar even een melding van en is meteen weer weg. Heel irritant.
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:38:
OxygenOS 5.0.2 schijnt te worden uitgerold.

Link naar thread:: [UNOFFICIAL THREAD BEFORE OFFICIAL ANNOUNCEMENT IS POSTED]Update to OxygenOS 5.0.2

Changelog:

[afbeelding]

• OnePlus 3: Nog niet beschikbaar
  • OnePlus 3T: Nog niet beschikbaar
Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten, of door Oxygen Updater te downloaden.
Iemand hier al 5.0.2 ontvangen?

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-08 22:19
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Iemand hier al 5.0.2 ontvangen?
Yup, ik heb gister via VPN op India m'n OP3 laten zoeken naar updates en hij pakte hem direct, dus ik draai 5.0.2. sinds gisteren.

Ik heb de fullzip op m'n mobiel staan, mocht hij nog steeds niet online te vinden zijn als download bestand dan kan ik hem ook wel ergens neergooien mocht je willen.

• RobertVDN
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 20:59
Dus nog geen face unlock in 5.0.2?

OnePlus 3T Midnight Black

quote:
flippiej schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:41:
Yup, ik heb gister via VPN op India m'n OP3 laten zoeken naar updates en hij pakte hem direct, dus ik draai 5.0.2. sinds gisteren.

Ik heb de fullzip op m'n mobiel staan, mocht hij nog steeds niet online te vinden zijn als download bestand dan kan ik hem ook wel ergens neergooien mocht je willen.
Snap niet waarom deze enkel voor Indiase gebruikers lijkt te zijn. Ik heb geen zin om een andere VPN-app te downloaden. Bij elke update wordt 'ie gefaseerd uitgerold naar Duitsland en Canada, maar nu duurt het al meer dan 24 uur en lijken alleen Indiase gebruikers deze update te kunnen installeren.
quote:
RobertVDN schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:51:
Dus nog geen face unlock in 5.0.2?
Nee, zie de changelog die ik eerder postte. Wi-Fi bug schijnt gefixt te zijn en nog wat andere kleine dingetjes.

• kazeykazeman
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-08 14:24
Hebben jullie ook het idee dat de Dash-charge kabel bijzonder fragiel is? Ik heb echt alleen in de eerste twee maanden van gebruik (+- 1 jaar geleden) kunnen dash-chargen met 3 A of hoger, vervolgens viel die altijd naar 2 A of lager. Op een gegeven moment moest de kabel precies goed neergelegd worden om uberhaupt te kunnen laden, dus toen een nieuwe kabel aangeschaft.
Met de nieuwe kabel weer een goede twee week op 3 A of hoger kunnen opladen, en nu weer steevast met 1800 mA. Kan me niet voorstellen dat die kabel nu al zo beschadigd is dat dat de limiet is. Batterij kan het blijkbaar wel aan want met een nieuwe kabel lukt het wel.

Draai overigens Lineage 14.1, maar deze zou gewoon Dash-support moeten hebben
Iemand anders ervaringen als deze?

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:35
quote:
kazeykazeman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:06:
Hebben jullie ook het idee dat de Dash-charge kabel bijzonder fragiel is? Ik heb echt alleen in de eerste twee maanden van gebruik (+- 1 jaar geleden) kunnen dash-chargen met 3 A of hoger, vervolgens viel die altijd naar 2 A of lager. Op een gegeven moment moest de kabel precies goed neergelegd worden om uberhaupt te kunnen laden, dus toen een nieuwe kabel aangeschaft.
Met de nieuwe kabel weer een goede twee week op 3 A of hoger kunnen opladen, en nu weer steevast met 1800 mA. Kan me niet voorstellen dat die kabel nu al zo beschadigd is dat dat de limiet is. Batterij kan het blijkbaar wel aan want met een nieuwe kabel lukt het wel.

Draai overigens Lineage 14.1, maar deze zou gewoon Dash-support moeten hebben
Iemand anders ervaringen als deze?
Ik herken wat je beschrijft niet. Ik heb sinds juni 2016 een OP3 en gebruik nog steeds de bijgeleverde oplader + kabel. Ik moet bekennen dat ik niet meet met hoeveel A hij laadt, maar na 3 kwartier tot een uur laden zit hij vol. Kabel is nog als nieuw, net de usbc poort van het toestel.

Toevallig verbaasde ik me recentelijk nog over het feit dat er aan niets van het toestel / accessoires te zien is dat het al meer dan anderhalf jaar in gebruik is.

• kazeykazeman
quote:
sander.mol schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Ik herken wat je beschrijft niet. Ik heb sinds juni 2016 een OP3 en gebruik nog steeds de bijgeleverde oplader + kabel. Ik moet bekennen dat ik niet meet met hoeveel A hij laadt, maar na 3 kwartier tot een uur laden zit hij vol. Kabel is nog als nieuw, net de usbc poort van het toestel.

Toevallig verbaasde ik me recentelijk nog over het feit dat er aan niets van het toestel / accessoires te zien is dat het al meer dan anderhalf jaar in gebruik is.
2 A is natuurlijk nog steeds snel dus het verschil is ook geen uren, maar ik merk dat het wel snel achteruit gaat. In het begin dacht ik een kwartier voordat ik weg wou gaan, ik pomp nog even gauw 40-45% batterij erin, kan ik weer even vooruit.
Volgens mij doe ik ook geen gekke dingen met mijn kabels oid 8)7 heb je helemaal niet het gevoel dat het in het begin nóg sneller ging?

We zijn natuurlijk een beetje verwend met die knetterhoge laadsnelheden, dus eigenlijk moet ik niet zeuren. :+

• sander.mol
quote:
kazeykazeman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:14:
[...]

2 A is natuurlijk nog steeds snel dus het verschil is ook geen uren, maar ik merk dat het wel snel achteruit gaat. In het begin dacht ik een kwartier voordat ik weg wou gaan, ik pomp nog even gauw 40-45% batterij erin, kan ik weer even vooruit.
Volgens mij doe ik ook geen gekke dingen met mijn kabels oid 8)7 heb je helemaal niet het gevoel dat het in het begin nóg sneller ging?

We zijn natuurlijk een beetje verwend met die knetterhoge laadsnelheden, dus eigenlijk moet ik niet zeuren. :+
Ik zal vanavond eens kijken hoe hard het bij de mijne gaat. Welke app gebruik je hiervoor?

• kazeykazeman
quote:
sander.mol schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:15:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken hoe hard het bij de mijne gaat. Welke app gebruik je hiervoor?
Ik gebruik zelf AccuBattery maar je zou ook Ampère kunnen gebruiken

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

Met Oxygen Updater krijg ik de update iig nog niet binnen. Losse zips heb ik geen zin meer in na die laatste keer met deze app updaten, veel makkelijker :P

Ik wacht nog wel even

• TheProf82
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-08 09:46
Ik haal echt nog maar 2.5 uur screen-on-time op een normale dag. Brightness staat op automatic. Geen facebook o.i.d., wel andere apps die synchen natuurlijk (mail, whatsapp) en heb een bluetooth headset.

Ik merk dat sinds de aankoop, en zeker de laatste maanden, de batterijduur wel zeer rap afneemt. Jammer, want het toestel op zich werkt prima. Maar de 5-6u SOT van eind 2016 (aankoop) zijn verleden tijd. Tuurlijk, een accu wordt oud, maar gaat dat echt zo rap?

Ach, ik zal vast ergens in de loop van 2018 weer een nieuw toestel kopen :P.

• sander.mol
quote:
kazeykazeman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Toen ik op 39% begon met laden schoot hij omhoog met max 3440 mA. Vanaf 80% zal dit wel afzwakken, maar bij mij gaat het dus nog top.

• kazeykazeman
quote:
TheProf82 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:21:
Ik haal echt nog maar 2.5 uur screen-on-time op een normale dag. Brightness staat op automatic. Geen facebook o.i.d., wel andere apps die synchen natuurlijk (mail, whatsapp) en heb een bluetooth headset.

Ik merk dat sinds de aankoop, en zeker de laatste maanden, de batterijduur wel zeer rap afneemt. Jammer, want het toestel op zich werkt prima. Maar de 5-6u SOT van eind 2016 (aankoop) zijn verleden tijd. Tuurlijk, een accu wordt oud, maar gaat dat echt zo rap?

Ik heb hier ook last van, max. 2.5 uur SOT ... het schommelt ook heel erg, de ene dag gaat het veel beter dan de andere.
Een ding wat ik heb gevonden om het wat beter te maken is de franco-kernel, maar das iets voor een ander topic :)
quote:
sander.mol schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Toen ik op 39% begon met laden schoot hij omhoog met max 3440 mA. Vanaf 80% zal dit wel afzwakken, maar bij mij gaat het dus nog top.
Thanks voor het checken. Denk dat het aan mijn adapter ligt dit keer, heb een kruistestje uitgevoerd met de oplader van een maat

kazeykazeman wijzigde deze reactie 02-02-2018 11:18 (34%)

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 21:35
Mensen ook problemen met de front facing camera die niet werkt?
Vandaag probeerde ik eens (in lange tijd) te kijken naar mijn gezicht via de camera aan de voorkant, maar die wou niet openen en ik kreeg een zwart beeld. In WhatsApp freezed de camera gewoon.
Ik heb trouwens ook al gereboot en de cache gecleared van de camera app.
Is dit een HW issue of eerder software?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Hier geen last van kan ik je zeggen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

quote:
kazeykazeman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:16:
Dat zijn natuurlijk ook geen goede apps om te meten. Dit zijn softwarematige metingen. Je kan het het beste testen en uitdrukken in "X procent opgeladen in Y minuten". Zie ook deze reactie: AnonymousWP in 'productreview: OnePlus Dash Car Charger review door AnonymousWP'
quote:
TheProf82 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:21:

quote:
kazeykazeman schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:16:
Ik heb hier ook last van, max. 2.5 uur SOT ... het schommelt ook heel erg, de ene dag gaat het veel beter dan de andere.
Een ding wat ik heb gevonden om het wat beter te maken is de franco-kernel, maar das iets voor een ander topic :)
Vreemd. Bij mij is de accuduur juist drastisch verbeterd. Ik heb in geen tijden een SoT gehaald van 5-6 uur. Meestal rond de 3-4,5.
quote:
CDA441 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:44:
Mensen ook problemen met de front facing camera die niet werkt?
Vandaag probeerde ik eens (in lange tijd) te kijken naar mijn gezicht via de camera aan de voorkant, maar die wou niet openen en ik kreeg een zwart beeld. In WhatsApp freezed de camera gewoon.
Ik heb trouwens ook al gereboot en de cache gecleared van de camera app.
Is dit een HW issue of eerder software?
En heb je het met Snapchat of Google Camera ook? Als je de support-afdeling van OnePlus contacteert zullen ze je waarschijnlijk aanraden om een factory reset te doen.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True