Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 02:56
quote:
Nyarlathotep schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Het zou kunnen dat de connector van het scherm <> moederbord is losgeschoten. Dat wordt denk ik een gevalletje reparatie... Of je moet proberen het toestel zelf te openen middels een Youtube tutorial.
Ik was bezig met mijn toestel aan het klaarmaken voor verzending toen ik nog een minuutje nam om mijn smartphone te controleren. Ik zag toen dat het scherm aan de zijkant wat uitstak. Ik heb dan wat lichtjes geduwd op mijn scherm en toen zag ik 'sneeuw' op het scherm (wat je ziet op TV als er storing is). Ik heb toen nogmaals geduwd op het scherm en toen werkte het scherm terug. De touchscreen werkt ook nog gewoon op de plek waar het scherm wat uitstak. Het probleem was dus dat het scherm niet meer goed zat in de 'case' door de val. 95 euro bespaard. *O*
Vanmiddag dan zonder VPN 5.0.1 aangeboden gekregen, maar ga nog niet overstappen denk ik.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 07-01-2018 19:37 (27%)

Mijn reviews: http://tweakers.net/productreview/user/590416/

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

quote:
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:51:
[...]

En heb jij gewoon geupdate of een clean install gedaan?
Ik heb een full wipe gedaan op 5.0.1 via recovery, minimaal aantal apps geinstalleerd en dat lost het probleem niet op :'(
Ben jij al iets wijzer? Ik wil van de week dan maar teruggaan naar 4.5.1...

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:04

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

quote:
Radiant schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Ik heb een full wipe gedaan op 5.0.1 via recovery, minimaal aantal apps geinstalleerd en dat lost het probleem niet op :'(
Ben jij al iets wijzer? Ik wil van de week dan maar teruggaan naar 4.5.1...
Niets wijzer, behalve dan dat ik het issue minder heb als ik op wifi ben, maar wat ik tot nu toe geprobeerd heb lost niets op. Ik wil dus ook terug naar 4.5.1 want daar had ik het in ieder geval zeker niet.

Als dat ook niet werkt flikker ik het ding in de prullenbak, dan ben ik er wel klaar mee.

Och ja, je moet toch wat he.

• bennov
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 26-05 13:23
Ik blijf het vreemd vinden. Sommige mensen hebben klaarblijkelijk veel issues met 5.0.1 , anderen ( zoals ik ) zijn tevreden en hebben zero problemen.
Ik heb de op3 trouwens, volledig factory , geen root of andere zaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:22

Cerenas

Light

quote:
bennov schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:43:
Ik blijf het vreemd vinden. Sommige mensen hebben klaarblijkelijk veel issues met 5.0.1 , anderen ( zoals ik ) zijn tevreden en hebben zero problemen.
Ik heb de op3 trouwens, volledig factory , geen root of andere zaken.
Hier ook geen problemen en de laatste versie is de batterijduur ook weer normaal gelukkig.

Gaat ook om de OP3 en sinds het begin al gewoon updates via OTA uitgevoerd (geen factory resets dus).

Twitter | LinkedIn | Steam

• bennov
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 26-05 13:23
Hier ook geen factory resets of iets van dien aard.
Moest 1 app ( wheatherpro) opnieuw installeren , omdat deze niet meer de juiste locatie aangaf. Na herinstallatie van de app alles weer 100%

• Sven_Vdb
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-04 09:32
Vroeger (Android 7.0) had je in in je settings menu bovenaan links een wekkertje staan met het eerst volgende tijdstip dat deze zou afgaan.

Sinds 8.0 (oreo) is dit niet meer. Is er een manier om dit terug te krijgen? Ik vond dit wel zeer handig om te weten. Zo wist ik ook of ik zeker mijn wekker had gezet en om welk uur

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-05 15:19
Als je de klok widget van Oneplus zelf gebruikt, zie je de alarm tijd erbij staan. Misschien niet helemaal wat je wil, maar toch.

tiguan wijzigde deze reactie 08-01-2018 12:40 (22%)

Voor de OnePlus 3- en 3T-gebruikers: OnePlus wilt wat feedback hebben van gebruikers om OxygenOS 5.x.x te verbeteren:

Looking for Feedback! What are your favorite OxygenOS Oreo Features?

Survey is hier in te vullen: https://goo.gl/forms/g4Bs1l9QmXzzKgmU2

Daarbij is het leuk om te vermelden dat er nieuwe themakleuren aan komen! :D

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-05 17:00
quote:
Sven_Vdb schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:17:
Vroeger (Android 7.0) had je in in je settings menu bovenaan links een wekkertje staan met het eerst volgende tijdstip dat deze zou afgaan.

Sinds 8.0 (oreo) is dit niet meer. Is er een manier om dit terug te krijgen? Ik vond dit wel zeer handig om te weten. Zo wist ik ook of ik zeker mijn wekker had gezet en om welk uur
Ik heb dit al gerapporteerd bij OnePlus. "Men ging er naar kijken, maar het had geen prio":

https://forums.oneplus.ne...in-quick-settings.686719/

EDIT: Ik zie inmiddels dat er al bij staat dat het "by design" zo is.

GroteBozewolf wijzigde deze reactie 08-01-2018 18:38 (13%)

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.6. Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:14:
Voor de OnePlus 3- en 3T-gebruikers: OnePlus wilt wat feedback hebben van gebruikers om OxygenOS 5.x.x te verbeteren:

Looking for Feedback! What are your favorite OxygenOS Oreo Features?

Survey is hier in te vullen: https://goo.gl/forms/g4Bs1l9QmXzzKgmU2

Daarbij is het leuk om te vermelden dat er nieuwe themakleuren aan komen! :D
Ze vragen ook wat ik vind van de nieuwe camera UI... Wat is daar nieuw aan? Ziet er bij mij nog altijd hetzelfde uit. :p

You save everyone, but who saves you?

quote:
S_Chief schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:09:
Ze vragen ook wat ik vind van de nieuwe camera UI... Wat is daar nieuw aan? Ziet er bij mij nog altijd hetzelfde uit. :p
Haha, geen idee. Ik heb hem sowieso niet, want ik draai 4.5.1. Ik wil graag die survey invullen, maar zit nog te bedenken om gewoon de update te doen en dan bij 8.1 een factory reset te doen. Voelt niet chill, om achter te lopen qua securitypatches en functionaliteit.. Ben alleen bang dat de update ineens fout kan gaan :P. Misschien dat ik er wel een dagje voor ga zitten.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 08-01-2018 19:10 (3%)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Haha, geen idee. Ik heb hem sowieso niet, want ik draai 4.5.1. Ik wil graag die survey invullen, maar zit nog te bedenken om gewoon de update te doen en dan bij 8.1 een factory reset te doen. Voelt niet chill, om achter te lopen qua securitypatches en functionaliteit.. Ben alleen bang dat de update ineens fout kan gaan :P. Misschien dat ik er wel een dagje voor ga zitten.
Misschien alleen voor de 5(T) gebruikers, want in de filmpjes zie ik dat die een nieuwere en betere interface heeft.

You save everyone, but who saves you?

• Sven_Vdb
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-04 09:32
quote:
GroteBozewolf schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:36:
[...]

Ik heb dit al gerapporteerd bij OnePlus. "Men ging er naar kijken, maar het had geen prio":

https://forums.oneplus.ne...in-quick-settings.686719/

EDIT: Ik zie inmiddels dat er al bij staat dat het "by design" zo is.
Spijtig. Ik vond het heel handig..

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-05 17:00
quote:
Sven_Vdb schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Spijtig. Ik vond het heel handig..
Ik gebruik nu Google Play: Alarm Clock for Heavy Sleepers welke een optie heeft om het volgende alarm als "kleine notificatie balk" te tonen. Verder een super mooie wekker.

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.6. Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 14:03

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
AnonymousWP schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Geen idee. Anderen lijken juist een verbeterde accuduur te hebben. Rare problemen zeg.. Is ook raar dat een update niet gewoon werkt en ik overal problemen voorbij zie komen. Een update moet dingen verbeteren, niet verslechteren.
Een reset klinkt nu zo gek nog niet. Van huis d gegaan met 76%, uurtje in de trein, muziek aan via bedrade oortjes op normaal volume, en nu al down naar 55%. Screen time van 25 minuten gedurende die tijd, verbruikers zijn normaal de apps die ik draai. Wat eerst veelal cell standby was is nu gewoon 'normaal verbruik', ofwel; verschillende apps. Alleen het gaat zo wel erg snel leeg...

Binnenkort toch maar resetten en anders flink klagen bij Oneplus, alles is sinds die update naar Oreo (door de bijbehorende OxygenOS) goed verpest. Verbaast me niets als iedereen die dit heeft ook een kortere accuduur zal hebben, 2 maanden lang flink snel leeglopen en weer moeten laden zal echt geen goede invloed hebben op de lifetime van die dingen.

Edit: instellingen zijn identiek als voor de update, ben qua gedrag en app gebruik niet veel veranderd, het is dus niet zo dat een bepaalde app stiekem actief blijft of iets. :/

Merk ook zoals iemand anders eerst vermeldde dat soms notificaties zich 'opsparen' en allemaal in n keer komen. Kreeg laatst verdeeld over 10 minuten enkele snapchat, paar minuten daarna kwamen er zo'n 15 meldingen tegelijk (van minuten geleden). Heel apart dit allemaal...

Processorkoeler wijzigde deze reactie 09-01-2018 09:30 (17%)

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat opsparen klinkt als het normale effect van Doze. Als je dat uitschakelt (battery optimization uit voor de app of Doze volledig uit in developer mode) zou dat weg moeten zijn.
Ik heb een probleempje waar ik mij aan erger: sinds kort werken de verlengde screenshots niet meer. Voorbeeld: ik wil een screenshot maken van een pagina van Tweakers. Ik druk op het icoontje voor de verlengde screenshot, vervolgens wordt er voor een heel klein stukje een screenshot gemaakt, alsof er vuil op m'n scherm zit waardoor hij een aanraking detecteert. Bij een aantal andere applicaties werkt het (half), want als ik weer druk om de screenshot te stoppen, zegt 'ie "verlengde schermafdruk wordt niet ondersteunt op deze pagina", of "wisselen van app werkt niet tijdens maken van screenshot". Hier een video:

https://drive.google.com/...QZOy8j84/view?usp=sharing

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
quote:
S_Chief schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:15:
Misschien alleen voor de 5(T) gebruikers, want in de filmpjes zie ik dat die een nieuwere en betere interface heeft.
Neuh, kijk maar in de survey. Daarbij kan je ook kiezen voor de OnePlus 3 en 3T. "Which of the following devices do you use?".
quote:
Processorkoeler schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:22:
Een reset klinkt nu zo gek nog niet. Van huis d gegaan met 76%, uurtje in de trein, muziek aan via bedrade oortjes op normaal volume, en nu al down naar 55%. Screen time van 25 minuten gedurende die tijd, verbruikers zijn normaal de apps die ik draai. Wat eerst veelal cell standby was is nu gewoon 'normaal verbruik', ofwel; verschillende apps. Alleen het gaat zo wel erg snel leeg...

Binnenkort toch maar resetten en anders flink klagen bij Oneplus, alles is sinds die update naar Oreo (door de bijbehorende OxygenOS) goed verpest. Verbaast me niets als iedereen die dit heeft ook een kortere accuduur zal hebben, 2 maanden lang flink snel leeglopen en weer moeten laden zal echt geen goede invloed hebben op de lifetime van die dingen.

En nogmaals, instellingen zijn identiek als voor de update, ben qua gedrag en app gebruik niet veel veranderd, het is dus niet zo dat een bepaalde app stiekem actief blijft of iets. :/
Is inderdaad niet goed. Ik verbaasde mij ook laatst. Normaal doe ik 's nachts altijd mijn telefoon uit en laadt hem op. Dit keer gewoon aan gelaten. Ik verloor 15% in een nacht van 7 uurtjes. Alleen maar Wi-Fi aan, met Android-Systeem bovenaan.. Ik zit dan wel op 4.5.1, maar heb mensen gehoord die 2% verloren in 1 nacht.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Die 2% zal in airplane mode zijn, dat verlies ik dan ook ongeveer. Zonder airplane mode verlies ik ongeveer 10% 's nachts en dat is al zo sinds ik de telefoon heb.

Accuduur heb ik dan weer geen klachten over sinds 5.0 :')

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:50
Ik probeer net twrp en magisk te installeren op OB29. Helaas bootloop, nu terug naar fabrieksinstellingen gedaan.

Vervolgens dacht ik, vooruit, ik ga wel ff helemaal terug naar stock, maar ik krijg de Stock Recovery niet aan de praat. Ik kom in een bootloop terecht niet verder dan het het Oneplus en Adroid scherm. Die freezed. Iemand die hier ervaring mee heeft?

sander.mol wijzigde deze reactie 09-01-2018 13:17 (10%)

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Radiant schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:43:
Dat opsparen klinkt als het normale effect van Doze. Als je dat uitschakelt (battery optimization uit voor de app of Doze volledig uit in developer mode) zou dat weg moeten zijn.
Maar dat hb ik dus gedaan. Ik heb geen Doze aan, en ik heb ook battery optimization uit staan voor die apps (Whatsapp onder andere) en tch blijf ik het Doze effect houden. Is voor Whatsapp nog niet zo'n ramp, maar aangezien mijn alarmsysteem thuis ook meldingen geeft en die last hebben van het Doze effect, terwijl dat toch echt uit staat, vind ik dat wel vervelend.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

quote:
Just_A_User schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Maar dat hb ik dus gedaan. Ik heb geen Doze aan, en ik heb ook battery optimization uit staan voor die apps (Whatsapp onder andere) en tch blijf ik het Doze effect houden. Is voor Whatsapp nog niet zo'n ramp, maar aangezien mijn alarmsysteem thuis ook meldingen geeft en die last hebben van het Doze effect, terwijl dat toch echt uit staat, vind ik dat wel vervelend.
Ja, die reactie was ook gericht aan Processorkoeler die opmerkte dat zijn notificaties soms een paar minuten lang opgespaard worden (het idee achter Doze).

Wat wij ervaren met urenlang uitblijvende notificaties is niet de bedoeling. Doze uitschakelen was een van de eerste dingen die ik had geprobeerd. Ben overigens nu met OP support bezig voor een oplossing.

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Radiant schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Ja, die reactie was ook gericht aan Processorkoeler die opmerkte dat zijn notificaties soms een paar minuten lang opgespaard worden (het idee achter Doze).

Wat wij ervaren met urenlang uitblijvende notificaties is niet de bedoeling. Doze uitschakelen was een van de eerste dingen die ik had geprobeerd. Ben overigens nu met OP support bezig voor een oplossing.
Die oplossing was toch een full wipe? Maar ja, dat had je geprobeerd, en dat werkte niet toch? Nou ja, het is niet URENlang uitblijvende notificaties, maar meer dan een half uur wel degelijk.

Het vervelende van die thuisautomatiseringsdingen is dat ze nergens bewaard blijven. Die worden gestuurd, en als je telefoon ze niet laat zien dan weet je het dus ook niet, want je kunt het nergens opzoeken ofzo.

Dus heb ik de push notificaties nu verandert naar notificaties via push bullet. Die komen weliswaar ook later aan (net als elke notificatie van wat dan ook) maar daar kan ik nog de Pushbullet app openen en daar staat wel de historie in.

Maar goed, het is natuurlijk van de zotte dat Doze op de achtergrond actief blijft (want ik vemoed toch echt dat dat het is).

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-05 19:58
quote:
sander.mol schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:06:
Ik probeer net twrp en magisk te installeren op OB29. Helaas bootloop, nu terug naar fabrieksinstellingen gedaan.
Ik heb helaas geen ervaring met de rest van je verhaal, maar Magisk 15.1 zorgde sowieso voor een bootloop bij installatie voor onze telefoons en mogelijk geeft Magisk 15.2 dat probleem ook nog.
Eerst 15.0 flashen en later vanuit de app updaten naar 15.2 is een werkende methode, al heb je daar nu waarschijnlijk niet zoveel meer aan :P

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:50
quote:
flippiej schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Ik heb helaas geen ervaring met de rest van je verhaal, maar Magisk 15.1 zorgde sowieso voor een bootloop bij installatie voor onze telefoons en mogelijk geeft Magisk 15.2 dat probleem ook nog.
Eerst 15.0 flashen en later vanuit de app updaten naar 15.2 is een werkende methode, al heb je daar nu waarschijnlijk niet zoveel meer aan :P
Thanks, ik ga het proberen. Ondertussen zit ik op Stable 5.0.1 en stock recovery.
Stappen die ik genomen heb:

TWRP weer geflashed.
Stable 5.0.0 op sd gezet.
In twrp alles wissen behalve SD.
5.0.0 flashen.
reboot.
Fastboot stock recovery flashen.
Reboot naar recovery --> werkte niet. nog steeds freeze.
Reboot naar 5.0.0
Geupdate naar 5.0.1 via Systemupdates
Rebootte zelf naar stock recovery.
Na de update zelf gereboot naar recovery.
Klaar, werkte weer.

Heel gek, maar blij dat hij weer normaal is.
Het lijkt erop dat 5.0.1 weer is ingetrokken. Via VPN is 'ie ook niet meer te vinden. Is sinds ongeveer 12:00 uur zo.

Ik hou jullie op de hoogte.

@Suicyder Is nu weer ineens te vinden, ook zonder VPN. :?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 10-01-2018 13:09 (18%)

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:10

Suicyder

31gaming.nl

Ligt het aan mij of hebben ze bij de laatste paar releases wel heel vaak dat ze de update weer intrekken i.v.m. issues? Begint wat storend aan te doen onderhand.
quote:
Suicyder schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:27:
Ligt het aan mij of hebben ze bij de laatste paar releases wel heel vaak dat ze de update weer intrekken i.v.m. issues? Begint wat storend aan te doen onderhand.
Eens, ben blij dat ik gewacht heb. Ik heb besloten pas te downloaden als de update op de downloadpagina staat: http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-3/

Die issues die optraden stelde eigenlijk geen ruk voor. Dat groene beeld bij het gebruik van een third-party camera (en dan een selfie nemen). Bij het terugtrekken moet je naar mijn mening eerder denken aan een update die je toestel in een bootloop laat zitten.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:07

GreNade

Zeg maar Wouter

EINDELIJK!

Met 5.0.1 werkt APTx nu eindelijk fatsoenlijk.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01:26

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
GreNade schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:07:
EINDELIJK!

Met 5.0.1 werkt APTx nu eindelijk fatsoenlijk.
Hoe weet je dat? Hoor je het verschil, of kun je het ergens zien?

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
quote:
Esumontere schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Hoe weet je dat? Hoor je het verschil, of kun je het ergens zien?
Je krijgt een Aptx logo in beeld, al moet ik zeggen het bij mij al veel eerder werkte? (vanaf Android 7)

• Esumontere

Esumontere

quote:
Rev! schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:13:
[...]

Je krijgt een Aptx logo in beeld, al moet ik zeggen het bij mij al veel eerder werkte? (vanaf Android 7)
Oh? Heb ik niet gezien hoor, ook niet met mijn Teufel Airy koptelefoon die het zou moeten ondersteunen... Screenshot?

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:07

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Rev! schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:13:
[...]

Dat lijkt me sterk, tenzij je een mod geinstalleerd had. Oneplus ondersteunt pas APTx sinds Oreo.

Maar ik keek altijd met de terminal of APTx daadwerkelijk geactiveerd was, wat me nooit gelukt is. Nu krijg ik het inderdaad in beeld, en ook in de terminal. Beter geluid is niet het enige voordeel, want het gebruikt merkbaar minder batterij. Dat is voor mij ook het grootste voordeel.

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:57
quote:
Esumontere schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Oh? Heb ik niet gezien hoor, ook niet met mijn Teufel Airy koptelefoon die het zou moeten ondersteunen... Screenshot?
http://i68.tinypic.com/szct53.jpg
Ik kring deze melding sinds het werkt.

• Esumontere

Esumontere

quote:
Wekko306 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:15:
[...]

[afbeelding]
Ik kring deze melding sinds het werkt.
Heftig! Vanavond nog maar 's proberen dan :D

Edit: het werkt!

Esumontere wijzigde deze reactie 11-01-2018 10:29 (3%)

• Radiant
  • Niet online

Radiant

quote:
Just_A_User schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Die oplossing was toch een full wipe? Maar ja, dat had je geprobeerd, en dat werkte niet toch? Nou ja, het is niet URENlang uitblijvende notificaties, maar meer dan een half uur wel degelijk.

Maar goed, het is natuurlijk van de zotte dat Doze op de achtergrond actief blijft (want ik vemoed toch echt dat dat het is).
Mwa, ik blijf ze wel lastig vallen tot het is opgelost hoor ;)

Het lijkt trouwens dat bij mij Facebook Messenger wel normaal werkt; als enige app. Kan jij dat bevestigen?

• Just_A_User

Just_A_User

quote:
Radiant schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Mwa, ik blijf ze wel lastig vallen tot het is opgelost hoor ;)

Het lijkt trouwens dat bij mij Facebook Messenger wel normaal werkt; als enige app. Kan jij dat bevestigen?
Ja! En di app heb ik dan bij battery optimization, naast andere apps, niet verandert naar 'do not optimize', dus hij zou volgens die logica wl optimized en dus 'gedozed' moeten worden, maar daar heb ik het issue dus niet bij.

Het is me ook opgevallen dat bluetooth moeilijk doet. In de auto kan ik de tel met BT aan het ingebouwde telefoonsysteem koppelen.

Sinds de update heb ik dat zonder issue kan verbinden, ik kan muziek streamen en alles, maar de eerste keer na met BT verbonden te zijn mislukt een telefoongesprek. Als ik dan probeer te bellen zie ik de telefoon wel bellen, maar ik hoor niks en krijg dan iets van een melding dat de oproep mislukt is.

Vervolgens duurt het een paar seconden, en dan valt de BT verbinding weg. Die komt daarna dan weer terug na een paar seconden, en zodra dat gebeurd is kan ik wl succesvol bellen.

Ik heb langzaamaan mijn buik een beetje vol van dat OnePlus.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Over de BT: misschien heeft dat met aptX te maken. Probeer eens in Settings -> Advanced -> Bluetooth Audio Codec een andere codec te selecteren.

• Wekko306
  • Laatst online: 20:57
quote:
Just_A_User schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Ja! En di app heb ik dan bij battery optimization, naast andere apps, niet verandert naar 'do not optimize', dus hij zou volgens die logica wl optimized en dus 'gedozed' moeten worden, maar daar heb ik het issue dus niet bij.

Het is me ook opgevallen dat bluetooth moeilijk doet. In de auto kan ik de tel met BT aan het ingebouwde telefoonsysteem koppelen.

Sinds de update heb ik dat zonder issue kan verbinden, ik kan muziek streamen en alles, maar de eerste keer na met BT verbonden te zijn mislukt een telefoongesprek. Als ik dan probeer te bellen zie ik de telefoon wel bellen, maar ik hoor niks en krijg dan iets van een melding dat de oproep mislukt is.

Vervolgens duurt het een paar seconden, en dan valt de BT verbinding weg. Die komt daarna dan weer terug na een paar seconden, en zodra dat gebeurd is kan ik wl succesvol bellen.

Ik heb langzaamaan mijn buik een beetje vol van dat OnePlus.
Je kunt proberen een andere versie te kiezen in Settings > Developer options > Bluetooth AVRCP version.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
quote:
GreNade schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Dat lijkt me sterk, tenzij je een mod geinstalleerd had. Oneplus ondersteunt pas APTx sinds Oreo.

Maar ik keek altijd met de terminal of APTx daadwerkelijk geactiveerd was, wat me nooit gelukt is. Nu krijg ik het inderdaad in beeld, en ook in de terminal. Beter geluid is niet het enige voordeel, want het gebruikt merkbaar minder batterij. Dat is voor mij ook het grootste voordeel.
Misschien dat ik me dan vergis, hoelang zit de open beta al op Oreo? Ik heb een Aptx BT speaker in de badkamer en ik krijg dat Aptx logo al een lange tijd in beeld als ik verbind (eerst als logo midden in het beeld die weer verdween, nu zoals bovenstaand)

• willempjuh
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 20:42
Ik hoop dat met 5.0.1 mijn Android Auto problemen ook zijn opgelost, ik kan nu alleen Spotify en VLC gebruiken als ik ze eerst op de telefoon heb gestart. Daarnaast werkt Waze helemaal niet meer.
5.0.1 staan nu als "recommended" op de downloadpagina's:
quote:
Rev! schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:28:
Misschien dat ik me dan vergis, hoelang zit de open beta al op Oreo? Ik heb een Aptx BT speaker in de badkamer en ik krijg dat Aptx logo al een lange tijd in beeld als ik verbind (eerst als logo midden in het beeld die weer verdween, nu zoals bovenstaand)
Vanaf bta 25 voor de OnePlus 3, en Open Bta 30 komt morgen of dit weekend uit. Dus reken maar uit ;).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 11-01-2018 14:37 (21%)

• willempjuh
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 20:42
Zijn er mensen die problemen hebben met het verzenden / ontvangen van SMSjes? Ik probeer de berichten app te starten, maar die sluit meteen en verificatie smsjes komen ook niet binnen.

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-05 08:32
Ik heb sinds ik een Xiaomi Mi band 2 heb en deze gekoppeld hebt via bluetooth, dat android-systeem enorm veel batterij verbruikt. Standaard rond de 15%.

Heeft android-systeem ook rechtstreeks met bluetooth te maken?

Nog meer mensen die problemen ervaren i.c.m. met een smartwatch o.i.d. gekoppeld bluetooth apparaat?

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

@AnonymousWP De extended screenshots heb ik geen last van.
Ik was om half 1 's middags al weer down naar 65%, om half 9 's ochtends van de lader gehaald. 15 minuten screen on time, misschien 30 minuten Spotify aan via 3.5 jack.

Ga toch maar resetten morgen.
Wat is de beste manier? Via 'instellingen' of echt het "power knop + volume up" menu?

Edit: Nu 5.0.1 als laatste redmiddel aan het updaten (weet niet welke versie ik precies had, want er stond Open Beta ..... met allemaal rare tekens, dus geen versie#. Hopen op goed geluk bij 5.0.1, zal wel 1 2 dagen duren om goed verschil te kunnen meten met batterijsprestatie, zeker 's nachts.
Moet wel stiekem lachen nadat de update is geslaagd. Er staat "update success. reboot?" en vervolgens zijn de opties "yes" en "reboot", toch wel typisch weer een klein beetje 'Aziatisch Engels'. :)

Ik houd het up to date hier als ik batterijverbeteringen merk, hoop niet dat ik met 5.0.1 ook de extended screenshots problemen krijg. Zal ff voor je kijken of ik iets kan vinden hierin Anonymous.

Update 1:

Mooi hoor, gelijk heel m'n homescreen en alle pagina's gewist. Hele layout verpest, alles wat ik had ingesteld is weg. Prachtige update.... |:(

Update 2:
'Messages' app werkt niet. Bij het openen gelijk een crash hiervan. Mijn vertrouwen in OnePlus is hier echt de grond in mee getrapt, van een in november nog goede telefoon zijnde nu een half werkend stuk metaal met een slechte batterij...

Update 3
Random, ongeplande restart van device. Flashlight werkte niet, na een random restart (waar ik niks aan deed) wel weer. Tussen ongeveer update 1 en 3 zat 20 minuten, waarin ik 7% batterij ben kwijtgeraakt ....

Processorkoeler wijzigde deze reactie 11-01-2018 22:15 (76%)

• Esumontere

Esumontere

quote:
Processorkoeler schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:29:
Ik was om half 1 's middags al weer down naar 65%, om half 9 's ochtends van de lader gehaald. 15 minuten screen on time, misschien 30 minuten Spotify aan via 3.5 jack.

Wat is de beste manier? Via 'instellingen' of echt het "power knop + volume up" menu?

Edit: Nu 5.0.1 als laatste redmiddel aan het updaten (weet niet welke versie ik precies had, want er stond Open Beta ..... met allemaal rare tekens, dus geen versie#. Hopen op goed geluk bij 5.0.1, zal wel 1 2 dagen duren om goed verschil te kunnen meten met batterijsprestatie, zeker 's nachts.
Moet wel stiekem lachen nadat de update is geslaagd. Er staat "update success. reboot?" en vervolgens zijn de opties "yes" en "reboot", toch wel typisch weer een klein beetje 'Aziatisch Engels'. :)

Ik houd het up to date hier als ik batterijverbeteringen merk, hoop niet dat ik met 5.0.1 ook de extended screenshots problemen krijg. Zal ff voor je kijken of ik iets kan vinden hierin Anonymous.

Update 1:

Mooi hoor, gelijk heel m'n homescreen en alle pagina's gewist. Hele layout verpest, alles wat ik had ingesteld is weg. Prachtige update.... |:(

Update 2:
'Messages' app werkt niet. Bij het openen gelijk een crash hiervan. Mijn vertrouwen in OnePlus is hier echt de grond in mee getrapt, van een in november nog goede telefoon zijnde nu een half werkend stuk metaal met een slechte batterij...

Update 3
Random, ongeplande restart van device. Flashlight werkte niet, na een random restart (waar ik niks aan deed) wel weer. Tussen ongeveer update 1 en 3 zat 20 minuten, waarin ik 7% batterij ben kwijtgeraakt ....
Doe nou eerst maar een reset... Is bij grote update van Android sowieso al een goed idee.

Ik draai 5.0.1 (met reset na update naar 5.0.0) al weken en herken je problemen geen van allen. Messages app werkt feilloos, batterijduur is beter dan ooit geweest (2% verlies 's nachts, na volle dag gebruiken nog ~60% over) en ik heb nog nooit een random restart gehad.

Esumontere wijzigde deze reactie 11-01-2018 22:22 (6%)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Esumontere schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:19:
[...]

Doe nou eerst maar een reset... Is bij grote update van Android sowieso al een goed idee.
Via instellingen in Android zelf, of bootmenu (power + volume up)?

• Esumontere

Esumontere

quote:
Processorkoeler schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:21:
[...]

Via instellingen in Android zelf, of bootmenu (power + volume up)?
Ik heb het via bootmenu gedaan. Ook geen backup teruggezet. Alleen contacten e.d. wel, maar alle apps enzo handmatig opnieuw genstalleerd.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Esumontere schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Ik heb het via bootmenu gedaan. Ook geen backup teruggezet. Alleen contacten e.d. wel, maar alle apps enzo handmatig opnieuw genstalleerd.
Mooi, ga ik dat binnenkort doen.
Denk eerlijk gezehd niet dat het iets helpt, maar er is altijd hoop.
De reden hiervan is dat het OnePlus forum vol staat met "battery drain", "message app" en "5.0.1" threads van allemaal circa 24 uur geleden of recenter.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:08
quote:
Processorkoeler schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:37:
[...]

Mooi, ga ik dat binnenkort doen.
Denk eerlijk gezehd niet dat het iets helpt, maar er is altijd hoop.
De reden hiervan is dat het OnePlus forum vol staat met "battery drain", "message app" en "5.0.1" threads van allemaal circa 24 uur geleden of recenter.

[afbeelding]
Je kwam van de Open Beta af, Die versie is waarschijnlijk al nieuwer geweest dan de stabiele 5.0.1 versie. Als je weer terug gaat wordt een full reset altijd aangeraden.
OnePlus 3(T)-gebruikers, OnePlus heeft een poll gemaakt en vraagt wat klanten willen zien bij de volgende telefoon:

Vote for Your Favorite Texture!
quote:
Friends,

From the OnePlus One to the OnePlus 5T, we’ve launched phones made with different materials and varying textures. Our very first phone, the OnePlus one, used a plastic back. We briefly experimented with ceramic and glass for the launch of the OnePlus X, while we used various kinds of wood, as well as Karbon to make up our selection of StyleSwaps on the OnePlus 2. The all-aluminum builds of our most recent devices have quickly won over the hearts of our community. This hasn’t kept us from bringing back beloved materials like Sandstone, which recently made a big splash on the OnePlus 5T Sandstone White, combining our signature material with a sleek all-aluminum shell.

Of course, no texture is perfect. Every texture has its pros and cons.
  • Plastic comes in all shapes, colors, and sizes. On the flipside of that flexibility, it lacks a distinctive texture of its own and is quick to show signs of wear and tear.
  • Phones with a glass back create a sense of depth, as if something is hidden under the glass. This sense of depth enhances its beauty, but glass is also among the more fragile materials used in smartphone design and may break more easily than metal and plastic.
  • Our wood and Sandstone materials possess a distinct and natural feeling texture that is wholly unlike anything else. Similarly, Karbon has a distinct look and feel. But, these materials cannot be used in true unibody designs.
  • Metal is a solid and resilient material. However, metal can obstruct the signal, so the use of an antenna band is required to receive a signal.
  • Ceramic is virtually scratch-proof and shiny, but is heavier than most materials.
On top of all of these factors, each texture has a distinctive appearance and grip. Different people may prefer different textures, regardless of overall quality and durability. So, what’s your favorite texture? We look forward to hearing your thoughts. Hit up the survey [HERE]. We will announce the results in about 2 weeks’ time.

As always, let’s continue to work together to create the best tech. If you have any other ideas or suggestions, please feel free to share your ideas in the comments below!

Never Settle
Survey: https://goo.gl/forms/S9LLJij7ZQM30imr2

Laat je mening dus tellen!
quote:
willempjuh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:54:
Zijn er mensen die problemen hebben met het verzenden / ontvangen van SMSjes? Ik probeer de berichten app te starten, maar die sluit meteen en verificatie smsjes komen ook niet binnen.
Nee, nooit gehad. En als je een third-party (die bijvoorbeeld van Google zelf uit de Play Store) probeert?
quote:
mb1234 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:08:
Ik heb sinds ik een Xiaomi Mi band 2 heb en deze gekoppeld hebt via bluetooth, dat android-systeem enorm veel batterij verbruikt. Standaard rond de 15%.

Nog meer mensen die problemen ervaren i.c.m. met een smartwatch o.i.d. gekoppeld bluetooth apparaat?
Ik heb geen smartwatch en gebruik Bluetooth zelden (staat alleen aan als ik het gebruik in verband met security en privacy). In principe zou "Bluetooth" apart moeten worden aangeduid in de batterijgrafiek. Je zou eens je system cache kunnen legen. Wellicht dat anderen hier tips hebben! Je zou hier eens tussen kunnen kijken: https://forums.oneplus.ne...watch+battery&o=relevance
quote:
Processorkoeler schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:29:

Update 1:

Update 2:

Update 3
Raar, lijkt wel alsof ik het heb sinds ik die nieuwe glazen-screenprotector heb genstalleerd, al zit er enkel een miniscuul haartje onder. Lijkt me niet dat dat het is, immers werkt het bij bijvoorbeeld nu.nl app wel gewoon.. Wel vervelend; gebruik het veel.

Wat staat er nu bovenaan dan? Android-Systeem? Die battery-drain na een update is normaal. Gewoon even 3-4 dagen laten inwerken en daarvoor even systeem cache legen.

Ik snap je frustratie. Die heb ik af en toe ook bij OnePlus, met dat er altijd wel iets is wat niet werkt. Echter kan het alleen maar beter worden, want ze leren van hun (software)fouten. Vergeet niet dat OnePlus nog 'maar' 3 Android-upgrades heeft meegemaakt met OxygenOS. Vergeleken met andere fabrikanten is dat natuurlijk relatief weinig.

En trouwens, als je van bta terug wilt naar stable, moet je sowieso een factory reset doen: [GUIDE] How to go from Oreo Beta 25/16 to Stock Nougat

• tiguan
Ik heb maar metaal gevote, ik heb eigenlijk geen ervaringen met andere materialen, behalve plastic.

tiguan wijzigde deze reactie 12-01-2018 14:39 (9%)

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 25-05 11:29
quote:
tiguan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:38:
Ik heb maar metaal gevote, ik heb eigenlijk geen ervaringen met andere materialen, behalve plastic.
Mental bedoel je ;)
Ik heb liever een iets zwaardere telefoon dan bijvoorbeeld samsung plastic bende, voor mij ook metaal.

Zou mooi zijn als de OP6 waterdicht is en ook een QHD scherm heeft, nog steeds tevreden met mijn OP3 maar de updates worden nu minder meen ik.

• The-X
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:50
quote:
mb1234 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:08:

Ik heb ook een Xiaomi Mi band 2 en een OnePlus 3T maar ik ervaar hier geen problemen/samenwerking qua accu verbruik tussen de 2. Het Bluetooth verbruik (wat apart vermeld word) is minimaal alsook Android-systeem.

• tiguan
@User_TS Ik ging ervanuit dat dat een tikfout is, maar wat is dan mental?

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:38

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
tiguan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:47:
@User_TS Ik ging ervanuit dat dat een tikfout is, maar wat is dan mental?
Dat is Metal, het is een typefoutje van OP. En hij (diegene die op jou reageerde) maakte er een grapje van :)

Overigens ook Me(n)tal gevoted.

Leoon. wijzigde deze reactie 12-01-2018 15:50 (5%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

quote:
User_TS schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:43:
Zou mooi zijn als de OP6 waterdicht is en ook een QHD scherm heeft, nog steeds tevreden met mijn OP3 maar de updates worden nu minder meen ik.
Speciaal voor jou wat info wat ik alleen in 5T-topic had gepost: OnePlus bevestigt dat OnePlus 6 in tweede kwartaal wordt aangekondigd.
quote:
CES is the place to be for any self-respecting tech brand with something to say. So, a few of OnePlus’ finest suited up and flew to Vegas to bring the Never Settle spirit to one of the world’s largest (If not the largest) tech conventions. A few cocktails, a spectacular party, one blackout, and countless interviews later, we can dub our attendance this year a truly spectacular success. In a spectacular turn, our CEO @Pete confirmed that our next device could be coming out toward the end of the second quarter of this year. Keep your eyes peeled for more info!
De reden waarom het geen QHD is:Couldn't agree more ;).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 12-01-2018 16:10 (8%)

• User_TS
Het is dus duidelijk niet te zien, misschien alleen met VR maarja dat doe ik ook niet.
Ook prima hoor scheelt vast ook accuverbruik.

Wat LG heeft de groothoeklens zou ik ook graag zien op de OP6 , vaak wil je meer in beeld hebben vooral in kleinere ruimtes/kamers bijvoorbeeld.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik vind zelf 1080P voldoende voor (het formaat) van de OP3T. Volgens mij is deze 5.5" en de OP5T is 6". QHD is misschien wat mooier maar verbruikt ook meer stroom (meer pixels).

Over 5.0.1 zojuist even een update; batterijverbruik is nog steeds niet optimaal maar ik heb op dit moment 42% batterij. Last charge is 23 uur geleden, en een screen on time van 1 uur en 20 minuten. Niet echt super, want normaal zit ik met een SoT van 1u 20m en een last charge van 19h echt nog rond de 60-70%.

We gaan zien :)

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 26-05 13:21
Vanmorgen heb ik ook de update naar 5.0.1 gekregen.
Update is zonder probleem verlopen, alleen merk ik nu dat mijn "galerij" app leeg is.
Als ik via de instellingen navigeer naar de DCIM/Camera map zie ik wel alle foto's.
Online zag ik dat er soms een "nomedia" bestandje in die map staat wat moet verwijderd worden om het probleem op te lossen, maar dat bestand heb ik niet.

Heeft iemand de gouden tip waarmee ik mijn foto's in de galerij terug zie?

Dank!
quote:
thommich schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:10:
Update is zonder probleem verlopen, alleen merk ik nu dat mijn "galerij" app leeg is.
Als ik via de instellingen navigeer naar de DCIM/Camera map zie ik wel alle foto's.
Online zag ik dat er soms een "nomedia" bestandje in die map staat wat moet verwijderd worden om het probleem op te lossen, maar dat bestand heb ik niet.

Dank!
En zijn ze met Google Foto's wel te zien?

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 26-05 13:21
quote:
AnonymousWP schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:23:
[...]

En zijn ze met Google Foto's wel te zien?
Ja, dat is geen probleem. Het moet echt aan galerij zelf liggen denk ik...
Kan je ergens de locatie voor de foto's instellen ofzo?
quote:
thommich schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:45:
Waarom gebruik je berhaupt niet Google Foto's? Veel meer mogelijkheden en sneller.

Je kan de locatie nergens instellen nee.

• iketot
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-05 22:19
Hallo daar!

Ik heb (volgens mij) na de laatste update last van zacht geluid uit de oor-speaker. Dus niet als de telefoon op speaker staat, maar echt die waar het geluid uit komt tijdens het bellen.

Iemand anders daar toevallig ook last van, of moet ik de oorzaak elders gaan zoeken.?

Ben benieuwd..

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Heb het ook, maar sinds het begin eigenlijk.

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-05 05:43
quote:
thommich schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Je zou wel de data van de gallery app kunnen wissen: Settings >> Apps >> Gallery >> Storage. Dat wist niks aan fotos, maar misschien indexed 'ie dan alles opnieuw.

There is no place like 127.0.0.1

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-05 14:54
quote:
iketot schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:24:
Hallo daar!

Ik heb (volgens mij) na de laatste update last van zacht geluid uit de oor-speaker. Dus niet als de telefoon op speaker staat, maar echt die waar het geluid uit komt tijdens het bellen.

Iemand anders daar toevallig ook last van, of moet ik de oorzaak elders gaan zoeken.?

Ben benieuwd..
Dit heb ik al langere tijd. Wat bij mij helpt is de telefoon van het oor halen, en dan het volume verhogen. Mijn OP3 lijkt niet te reageren op de volume knoppen als de proximity sensor actief is.

Sinds de 5.0.1 update heb ik 1 keer gemerkt dat zelfs dat niet werkt. Toen zag ik dat de volume knoppen het verkeerde volume probeerden te verhogen, het media volume volgens mij. Toen ik alle volume sliders opende zag ik de juiste slider die ik handmatig kon verhogen.

• Esumontere

Esumontere

quote:
chielmi schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:39:
[...]

Dit heb ik al langere tijd. Wat bij mij helpt is de telefoon van het oor halen, en dan het volume verhogen. Mijn OP3 lijkt niet te reageren op de volume knoppen als de proximity sensor actief is.

Sinds de 5.0.1 update heb ik 1 keer gemerkt dat zelfs dat niet werkt. Toen zag ik dat de volume knoppen het verkeerde volume probeerden te verhogen, het media volume volgens mij. Toen ik alle volume sliders opende zag ik de juiste slider die ik handmatig kon verhogen.
Ik heb precies dezelfde ervaring, maar die had ik bij 4.5.1 ook al. Ben er inmiddels aan gewend.

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-05 12:18
quote:
thommich schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:10:

Dank!
Vriendin heeft een Nokia 8 en daar zit dus helemaal geen in gebakken galerij-app in.

Via de playstore Piktures
gevonden en dat is toch best een hele goede galerij-app..

Zo goed dat ik em nu ook op mijn OP3 heb gezet..

What doesn't kill you will probably come back to try again

• iketot
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-05 22:19
quote:
chielmi schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:39:
[...]

Ik haal inderdaad ook de telefoon van me oor, omdat ik dus twijfelde of het wel of niet harder ging, maar hij staat op z'n hardst maar is nog steeds best zacht, in een drukke ruimte hoor ik bijna niks. Heel irritant..

Maar dat van die volume zal ik eens kijken! Thanks voor de tip.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Processorkoeler schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:21:
Ik vind zelf 1080P voldoende voor (het formaat) van de OP3T. Volgens mij is deze 5.5" en de OP5T is 6". QHD is misschien wat mooier maar verbruikt ook meer stroom (meer pixels).

Over 5.0.1 zojuist even een update; batterijverbruik is nog steeds niet optimaal maar ik heb op dit moment 42% batterij. Last charge is 23 uur geleden, en een screen on time van 1 uur en 20 minuten. Niet echt super, want normaal zit ik met een SoT van 1u 20m en een last charge van 19h echt nog rond de 60-70%.

We gaan zien :)
Goed, gisteren dus aardig wat kilometers afgelegd in het land, en dus Google Maps aan. De resultaten verbazen mij echt. Nu ben ik de geweldige batterijperformance niet meer gewend, maar dit slaat echt alles.

Telefoon is dus in ongeveer 4 uur van 100% naar 36% gegaan. 2 uur en 30 minuten daarvan Maps aan. Ik heb Nederland in Offline-modus van Maps, dus het dataverbruik is al minder. Daarnaast Bluetooth aan, maar dat zou echt niet het verschil moeten maken.

Deze was van twee dagen geleden. Nu is die 'hours left' best accuraat, maar in plaats van 4 hours werd het 12 hours. Vroeger was die nog wel accuraat, maar tegenwoordig klopt daar ook niets van.

In ieder geval, 4 uur om van 100 naar 36% te gaan is erg snel, ook al heb ik Maps en een paar andere kleine dingen aan. Normaal zit ik nog lang niet onder de 65-70%. Dit is echt absurd.

• User_TS
Met wifi heb ik geen battery drain alleen met 4g gaat de accu beduidend minder lang mee met de nieuwe update, hopelijk komt er nog een update voor.

• Esumontere

Esumontere

quote:
Processorkoeler schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Goed, gisteren dus aardig wat kilometers afgelegd in het land, en dus Google Maps aan. De resultaten verbazen mij echt. Nu ben ik de geweldige batterijperformance niet meer gewend, maar dit slaat echt alles.

[afbeelding]

Telefoon is dus in ongeveer 4 uur van 100% naar 36% gegaan. 2 uur en 30 minuten daarvan Maps aan. Ik heb Nederland in Offline-modus van Maps, dus het dataverbruik is al minder. Daarnaast Bluetooth aan, maar dat zou echt niet het verschil moeten maken.

[afbeelding]

Deze was van twee dagen geleden. Nu is die 'hours left' best accuraat, maar in plaats van 4 hours werd het 12 hours. Vroeger was die nog wel accuraat, maar tegenwoordig klopt daar ook niets van.

In ieder geval, 4 uur om van 100 naar 36% te gaan is erg snel, ook al heb ik Maps en een paar andere kleine dingen aan. Normaal zit ik nog lang niet onder de 65-70%. Dit is echt absurd.
2.5 uur screen-on time, met gebruik van GPS en Maps, en met nog 36% accu over, is behoorlijk respectabel. De meeste hedendaagse telefoons redden dat niet...

Over de voorspelling van overige accu-tijd: Die wordt berekend op basis van het huidige verbruik. Als jij een tijd lang veel accu verbruikt door je scherm aan te hebben staan, je te verplaatsen en je navigatie te gebruiken, dan gaat die voorspelling ervanuit dat je dat blijft doen tot de accu leeg is. Als hij vervolgens merkt dat de accu minder snel leegloopt (omdat je navigatie uitstaat ofzo) past hij de voorspelling aan. 't Ding kan nou eenmaal alleen extrapoleren op basis van eerder vergaarde data, en kan niet voorspellen hoe lang jij je scherm aan laat staan.

Esumontere wijzigde deze reactie 14-01-2018 15:58 (18%)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Esumontere schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:55:
[...]

2.5 uur screen-on time, met gebruik van GPS en Maps, en met nog 36% accu over, is behoorlijk respectabel. De meeste hedendaagse telefoons redden dat niet...

Over de voorspelling van overige accu-tijd: Die wordt berekend op basis van het huidige verbruik. Als jij een tijd lang veel accu verbruikt door je scherm aan te hebben staan, je te verplaatsen en je navigatie te gebruiken, dan gaat die voorspelling ervanuit dat je dat blijft doen tot de accu leeg is. Als hij vervolgens merkt dat de accu minder snel leegloopt (omdat je navigatie uitstaat ofzo) past hij de voorspelling aan. 't Ding kan nou eenmaal alleen extrapoleren op basis van eerder vergaarde data, en kan niet voorspellen hoe lang jij je scherm aan laat staan.
Dat laatste klinkt logisch, echter is het gewoon raar dat ik nu 4 uur haal naar 36% waar het voorheen ruim het dubbele was. Dan is er of softwarematisch echt iets flink fout, of de batterij is beschadigd (lijkt me knap, maargoed) doordat hij 2 maanden lang constant werd gedraint.

• Esumontere

Esumontere

quote:
Processorkoeler schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:18:
[...]

Dat laatste klinkt logisch, echter is het gewoon raar dat ik nu 4 uur haal naar 36% waar het voorheen ruim het dubbele was. Dan is er of softwarematisch echt iets flink fout, of de batterij is beschadigd (lijkt me knap, maargoed) doordat hij 2 maanden lang constant werd gedraint.
Gebruikte je toen ook je navigatie 2.5 uur non stop?

Daarnaast is een batterij simpelweg ook onderhevig aan slijtage en zal de capaciteit na langdurig en heftig gebruik sneller afnemen dan bij gemiddeld gebruik. De koppeling van een auto gaat ook langer mee als je er alleen naar mee op de snelweg rijdt, dan wanneer je alleen stadsritjes maakt. En die beide auto's gaan vast langer mee dan een auto waarmee de Dakar rally wordt gereden...

Edit: ik wil niet beweren dat het niet aan de software kan liggen, begrijp me niet verkeerd. Ik wil enkel aangeven dat de capaciteit en het verbruik echt niet zo slecht zijn als jij denkt.

Esumontere wijzigde deze reactie 14-01-2018 22:48 (10%)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Esumontere schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Gebruikte je toen ook je navigatie 2.5 uur non stop?

Daarnaast is een batterij simpelweg ook onderhevig aan slijtage en zal de capaciteit na langdurig en heftig gebruik sneller afnemen dan bij gemiddeld gebruik. De koppeling van een auto gaat ook langer mee als je er alleen naar mee op de snelweg rijdt, dan wanneer je alleen stadsritjes maakt. En die beide auto's gaan vast langer mee dan een auto waarmee de Dakar rally wordt gereden...

Edit: ik wil niet beweren dat het niet aan de software kan liggen, begrijp me niet verkeerd. Ik wil enkel aangeven dat de capaciteit en het verbruik echt niet zo slecht zijn als jij denkt.
Klopt, toen gebruikte ik het ook 2,5 uur non-stop.
Om als voorbeeld te nemen, mijn oude Galaxy S4 had ik 3 jaar (steeds dezelfde accu). Deze begon ook te slijten na een jaar of twee. Ik heb deze OnePlus 3T sinds eind februar 2017, lijkt me raar als het nu al snel down hill gaat.

De capaciteit is an sich prima, alleen het verbruik is dus gewoon meer geworden zonder aanzienlijke veranderingen in mjin gebruiksgedrag. Dat snap ik niet, gezien sinds 5.0.1 de battery-issue opgelost moet zijn. Dan vraag ik me toch af wat ik fout doe, of wat de fout in de telefoon is. Het is niet zo dat ik 5 neiuwe apps heb gedownload en die constant aan heb staan of iets. Ik ben gewoon beter gewend vr de 4.5.x (november) update, sindsdien is alles aanzienlijk verslechterd.

• Esumontere

Esumontere

quote:
Processorkoeler schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:51:
[...]

Klopt, toen gebruikte ik het ook 2,5 uur non-stop.
Om als voorbeeld te nemen, mijn oude Galaxy S4 had ik 3 jaar (steeds dezelfde accu). Deze begon ook te slijten na een jaar of twee. Ik heb deze OnePlus 3T sinds eind februar 2017, lijkt me raar als het nu al snel down hill gaat.

De capaciteit is an sich prima, alleen het verbruik is dus gewoon meer geworden zonder aanzienlijke veranderingen in mjin gebruiksgedrag. Dat snap ik niet, gezien sinds 5.0.1 de battery-issue opgelost moet zijn. Dan vraag ik me toch af wat ik fout doe, of wat de fout in de telefoon is. Het is niet zo dat ik 5 neiuwe apps heb gedownload en die constant aan heb staan of iets. Ik ben gewoon beter gewend vr de 4.5.x (november) update, sindsdien is alles aanzienlijk verslechterd.
Heb je na de update naar Oreo een factory reset gedaan?

• BBrunekreeft
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:01
Er staat een update van de OnePlus Launcher in de Play Store:
quote:
WAT IS ER NIEUW?
1. Optimized the app shortcut style
2. Combine icon options with app shortcuts. Long press an icon to make changes to the icon
3. Allow new install blue dots to disappear after 15 days
4. Shelf style improvement
5. Added update log under launcher about page
Open Bta 30/21 schijnt te worden uitgerold en bevat Face Unlock!

Link naar thread: UPDATE BETA 30

Changelog:

Downloads: (full ZIP)
spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.
Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
      • Download special build
      • Copy to Internal storage
      • Reboot to recovery Mode to install
      • Choose “Install from Local”
      • Choose the downloaded build to install
  4. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  5. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  6. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
quote:
BBrunekreeft schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:37:
Er staat een update van de OnePlus Launcher in de Play Store:

[...]
Niet alleen dat, maar ook een hele nieuwe bta die Face Unlock toevoegt. :D Zie hierboven.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 15-01-2018 21:20 (7%)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Esumontere schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:55:
[...]

Heb je na de update naar Oreo een factory reset gedaan?
Bezig met backuppen, dan zo de reset.

Batterij-update:
Wordt wel met de dag erger. Dit zijn de battery stats om 13:46.
's nachts dus van de lader gehaald, uurtje muziek aan met bluetooth (automatisch uit met een timer). Dropte toen al naar 90%, is opzich reel.

Ochtend daarna van 8 tot half 9 in de trein met een screen on time van 20 minuten. Hier en daar een appje, verder nog 30 minuten camera (filmen) aangehad, en om 13:46 al weer down naar 15%.

Terug opladen naar 90, na 3 uur (idle, nu en dan screen on time) weer down naar 50%.

Open Bta 30/21 is nu officieel aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 30 for the OnePlus 3 and 21 for the OnePlus 3T

Changelog:

Bekende problemen:

https://tweakers.net/ext/f/mFsIl1xsqQUDmWGCGPc5nIyy/full.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/SIvoAcOSQEKnt7Bf2

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.
Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
      • Download special build
      • Copy to Internal storage
      • Reboot to recovery Mode to install
      • Choose “Install from Local”
      • Choose the downloaded build to install
  4. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  5. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  6. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 09:32 (25%)

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Iemand face unlock al werkend op hun telefoon?
Ik heb het ingesteld maar het werkt niet.

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 03:58
quote:
nielsn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:17:
Iemand face unlock al werkend op hun telefoon?
Ik heb het ingesteld maar het werkt niet.
Bij mij werkt dit al een tijdje best goed. Waar loop je op vast?
Het systeem is helaas best makkelijk voor de gek te houden, een foto er voor houden is al genoeg.
quote:
TheBrones schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:27:
Het systeem is helaas best makkelijk voor de gek te houden, een foto er voor houden is al genoeg.
Oh? Dat vind ik opvallend dat je dat zegt. Zijn namelijk veel tests geweest en @Geert1976 is het ook niet gelukt om het systeem te foppen: Geert1976 in 'nieuws: OnePlus behaalde in 2017 een verdubbeling van omzet'

Het is hetzelfde algoritme als bij de 5 en 5T, dus tsja. Het algoritme leert overigens je gezicht te herkennen. Kan dus zijn dat het over een tijdje niet meer werkt, die foto's.

Face Unlock: A Deep Dive

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Wanneer ik mijn telefoon aanzet zie ik alleen het vingerafdruk icoon, geen gezichtje. Kan dit niet naast elkaar werken?

Edit:
Nadat ik de instelling "Automatisch ontgrendelen wanne" uit heb gezet, scherm uit dmv knop en weer aan. "Automatisch ontgrendelen wanne" weer aan en toen werkte het wel.

nielsn wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:45 (43%)

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:44:
Ik heb een probleempje waar ik mij aan erger: sinds kort werken de verlengde screenshots niet meer. Voorbeeld: ik wil een screenshot maken van een pagina van Tweakers. Ik druk op het icoontje voor de verlengde screenshot, vervolgens wordt er voor een heel klein stukje een screenshot gemaakt, alsof er vuil op m'n scherm zit waardoor hij een aanraking detecteert. Bij een aantal andere applicaties werkt het (half), want als ik weer druk om de screenshot te stoppen, zegt 'ie "verlengde schermafdruk wordt niet ondersteunt op deze pagina", of "wisselen van app werkt niet tijdens maken van screenshot". Hier een video:

https://drive.google.com/...QZOy8j84/view?usp=sharing

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Iemand?

• djiedjee
  • Laatst online: 19:27
Heb ik ook getest, maar ik heb hem nog niet kunnen foppen!
quote:
TheBrones schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:27:
[...]

• skate master
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 25-05 14:12

skate master

Autodesk Educator Expert

quote:
Heel af en toe heb ik het ook bij een website. Naar mijn idee heeft dit dan te maken met het dynamisch laden van de content / adds.
Door eerst de hele website door te scrollen zodat de content geladen is werkt het bij mij wel.
quote:
skate master schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:39:
Heel af en toe heb ik het ook bij een website. Naar mijn idee heeft dit dan te maken met het dynamisch laden van de content / adds.
Door eerst de hele website door te scrollen zodat de content geladen is werkt het bij mij wel.
Daar zeg je me wat. Ik ga het eens testen. Bedankt voor het meedenken! Is dus gewoon een kwestie van eventjes wachten totdat de pagina volledig is geladen of iets? Ik blokkeer wel ads namelijk, dus pagina's zijn altijd vrij snel geladen.

Edit: nog steeds hetzelfde probleem. Het is best vreemd: de ene keer trekt 'ie em langer door dan de andere keer. Meestal maakt 'ie ineens een screenshot en af en toe scrollt 'ie wat meer.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 14:48 (13%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Helaas @AnonymousWP de andere camera was van korte duur. Hij stelt nog steeds vaker niet dan wel scherp. Dus moet er echt aan geloven en een factory reset uitvoeren.

Zijn er dingen waar ik niet aan gedacht heb?

- Foto's zijn back up van gemaakt via google photos
- Nummers idem via contact google
- Apps die ik gedownload heb staan ook wel in de store als ik weer opnieuw via gmail inlog krijg ik die ook wel terug
- Whatsapp gesprekken handmatig vlak van te voren backuppen.

Dat weet ik niet echt wat ik vergeet? :)

Verder wil ik hem rooten ditmaal en zag in het [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's topic dat er 2 tools voor zijn, maar nergens staat dat of een nieuwe android versie verandering in brengt of zo'n tool nog werkt?

Mocht de reset niet werken gaat hij dus retour naar OP, maar anders root ik hem. Heb ik het niet voor niks gedaan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:40:
Daar zeg je me wat. Ik ga het eens testen. Bedankt voor het meedenken! Is dus gewoon een kwestie van eventjes wachten totdat de pagina volledig is geladen of iets? Ik blokkeer wel ads namelijk, dus pagina's zijn altijd vrij snel geladen.

Edit: nog steeds hetzelfde probleem. Het is best vreemd: de ene keer trekt 'ie em langer door dan de andere keer. Meestal maakt 'ie ineens een screenshot en af en toe scrollt 'ie wat meer.
Okeee, ik ben er achter. Is gewoon een stom Chrome-issue :'). Dan maar wachten op een update. Heb wat op het OnePlus Forum gezocht en lijkt dus een Chrome-issue te zijn, of andere apps die het niet/slecht ondersteunen. In de instellingen, in WhatsApp en Bestandsbeheer werkt het namelijk prima.
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:50:
Helaas @AnonymousWP de andere camera was van korte duur. Hij stelt nog steeds vaker niet dan wel scherp. Dus moet er echt aan geloven en een factory reset uitvoeren.

Zijn er dingen waar ik niet aan gedacht heb?

- Foto's zijn back up van gemaakt via google photos
- Nummers idem via contact google
- Apps die ik gedownload heb staan ook wel in de store als ik weer opnieuw via gmail inlog krijg ik die ook wel terug
- Whatsapp gesprekken handmatig vlak van te voren backuppen.

Dat weet ik niet echt wat ik vergeet? :)
Hm? Dat over de andere camera, wat bedoel je daarmee? Kan me nog wel iets vaags herinneren ja dat je zoiets had.

Zo'n lijstje heb ik ook, maar dan via Google Keep :p. Rete handig. Heb 'et ook voor m'n Windows, zo'n lijstje. Anyway, mijn lijstje:
  • Back-up maken van alle foto's en video's (Snapchat, WhatsApp Images, DCIM)
  • Screenshots maken van indeling homescreen (hoeft nu niet meer, want back-up van Nova Launcher)
  • Back-up maken van DNS66 config
  • Back-up maken WhatsApp
  • Screenshots maken van achtergronden
Die van mij werk ik zo nu en dan bij. Ik ga er nu ook wat dingen aan toevoegen. Had 'em al een tijdje niet bijgewerkt.
quote:
Verder wil ik hem rooten ditmaal en zag in het [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's topic dat er 2 tools voor zijn, maar nergens staat dat of een nieuwe android versie verandering in brengt of zo'n tool nog werkt?

Mocht de reset niet werken gaat hij dus retour naar OP, maar anders root ik hem. Heb ik het niet voor niks gedaan.
Dat zou ik even in het topic vragen waar je zelf naar linkt :p.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 15:05 (17%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:04:

Hm? Dat over de andere camera, wat bedoel je daarmee? Kan me nog wel iets vaags herinneren ja dat je zoiets had.

Zo'n lijstje heb ik ook, maar dan via Google Keep :p. Rete handig. Heb 'et ook voor m'n Windows, zo'n lijstje. Anyway, mijn lijstje:
  • Back-up maken van alle foto's en video's (Snapchat, WhatsApp Images, DCIM)
  • Screenshots maken van indeling homescreen (hoeft nu niet meer, want back-up van Nova Launcher)
  • Back-up maken van DNS66 config
  • Back-up maken WhatsApp
  • Screenshots maken van achtergronden
Die van mij werk ik zo nu en dan bij.
Thanks! Dat zit ik aardig goed, indeling homescreen zijn 4 icoontjes de rest gewoon in de launcher zelf dus dat hoeft niet.

Hm ja problemen met de camera die niet focust. Dus moet met een factory reset uitwijzen of het een soft of hardware probleem is

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:06:
Hm ja problemen met de camera die niet focust. Dus moet met een factory reset uitwijzen of het een soft of hardware probleem is
Balen zeg.. Is het een probleem met auto-focus of handmatig? Of beiden? Had je m'n edit al gelezen trouwens?

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Balen zeg.. Is het een probleem met auto-focus of handmatig? Of beiden? Had je m'n edit al gelezen trouwens?
Ik zie hem net inderdaad, zal het even opgooien daar. Met beide, autofocus doet het soms, handmatig eigenlijk nooit. Heel vervelend en merk toch dat ik hem vaker gebruik dan ik dacht en soms ben ik een minuut aan het proberen te focussen.

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:08:
Ik zie hem net inderdaad, zal het even opgooien daar. Met beide, autofocus doet het soms, handmatig eigenlijk nooit. Heel vervelend en merk toch dat ik hem vaker gebruik dan ik dacht en soms ben ik een minuut aan het proberen te focussen.
Op welke versie van OxygenOS heeft het wl goed gewerkt? Lijkt dan inderdaad een hardwarematig probleem.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Op welke versie van OxygenOS heeft het wl goed gewerkt? Lijkt dan inderdaad een hardwarematig probleem.
Heb er eigenlijk al heel lang last van, lijkt erger geworden te zijn. Eerder kon ik even ergens anders op richten en dan weer terug en dan wij hij wel gefixt. Maar tegenwoordig kan ik dat wel 10x doen en dan doet hij het nog niet. Ik hoop heel erg op een software fout en dat het van android 7 naar 8 fout is gegaan.

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:11:
Heb er eigenlijk al heel lang last van, lijkt erger geworden te zijn. Eerder kon ik even ergens anders op richten en dan weer terug en dan wij hij wel gefixt. Maar tegenwoordig kan ik dat wel 10x doen en dan doet hij het nog niet. Ik hoop heel erg op een software fout en dat het van android 7 naar 8 fout is gegaan.
Hmm, oke, laat maar weten als je de factory reset hebt gedaan ;). @Leoon. Misschien een idee om meteen de OnePlus Switch-app te testen? Google Play: OnePlus Switch

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 15:22 (15%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:12:
[...]

Hmm, oke, laat maar weten als je de factory reset hebt gedaan ;). @Leoon. Misschien een idee om meteen de OnePlus Switch-app te testen? Google Play: OnePlus Switch
Je moet daarbij een QR code op je oude mobiel scannen met je nieuwe mobiel. Dus dat gaat voor mij niet werken. Helaas pindakaas.

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-05 09:44
Ook ik heb sinds de laatste update (en misschien vlak ervoor) last van niet scherpstellen. Ja, als in vijf keer heb geklikt en geduld doet hij het soms ineens. Ik vermoed toch echt iets software matigs. Ik zal even kijken of ik er ook met camscannner last van heb, twijfel ineens. Maar scan nog wel eens teksten in daarmee.

Edit...doet het wel gewoon goed met Camscannner. Dus vermoedelijk software...maar heb geprobeerd die andere camerasoftware erop te plaatsen...via APK etc. Heb die topics gelezen, maar wil niet opstarten. Daarbij zag veel instellingen etc en weet niet of dat portret modus nou echt en plus is voor mij.

Wdeb wijzigde deze reactie 16-01-2018 18:42 (32%)

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*