Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:48:
Lost die update 5.0.1 het issue op met apps die 'accu optimalisatie' hebben, ondanks dat je Doze uit zet en accu optimalisaties ook?
Ja, denk het wel. Had issues met dropbox uploads (foto's) en notificaties van apps, maar dat heb ik in 5.0.1 niet meer.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat klinkt hoopvol dan. Hopelijk herstarten ze de uitrol snel weer, ik heb 'm nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Radiant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:51:
Dat klinkt hoopvol dan. Hopelijk herstarten ze de uitrol snel weer, ik heb 'm nog niet..
Dat kan kloppen, want 5.0.1 schijnt ook niet meer uitgerold te worden :').

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Radiant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:51:
Je kunt hem wel binnen halen met die app...oxygen updater. Staat in de play store. Ik heb de update ook gisteravond op die manier binnen gehaald, maar ik heb hem nog niet geinstalleerd.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Dat kan kloppen, want 5.0.1 schijnt ook niet meer uitgerold te worden :').
Mja.. Wekt weinig vertrouwen zo, ben huiverig om hem alsnog zelf te gaan flashen, want wellicht levert 5.0.1 alleen maar meer shit op :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:54:
Je kunt hem wel binnen halen met die app...oxygen updater. Staat in de play store. Ik heb de update ook gisteravond op die manier binnen gehaald, maar ik heb hem nog niet geinstalleerd.
Nee, dat kan dus niet meer, want de uitrol is wereldwijd gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

heb bij deze (en de andere HDR+ apps ) het volgende probleem, groene verstoringen in app
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iSS7xG/Screenshot_20180103_125529.png

en blauwe pixels op foto's.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/c7CnWb/IMG_20180103_125525.jpg

iemand enig idee ? zou dit een driver issue kunnen zijn? in opencamera zie ik het niet maar die heeft geen hdr+...

Ik zit op Lineage 14.1 29-12-2017 nightly...

video opnemen zie ik het niet overigens...

[ Voor 5% gewijzigd door Kortfragje op 03-01-2018 13:04 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Nee, dat kan dus niet meer, want de uitrol is wereldwijd gestopt.
Dat is dan in de afgelopen nacht/ochtend gebeurd, want ik heb gisteravond een update van 145mb binnen gehaald, mbv die Oxygen Updater app uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kortfragje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:00:
heb bij deze (en de andere HDR+ apps ) het volgende probleem, groene verstoringen in app
[afbeelding]

en blauwe pixels op foto's.
[afbeelding]

iemand enig idee ? zou dit een driver issue kunnen zijn? in opencamera zie ik het niet maar die heeft geen hdr+...

Ik zit op Lineage 14.1 29-12-2017 nightly...
Heel vreemd. Toevallig weet ik dat @Arunia hetzelfde probleem heeft met z'n OnePlus 5T: Arunia in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:06:
Dat is dan in de afgelopen nacht/ochtend gebeurd, want ik heb gisteravond een update van 145mb binnen gehaald, mbv die Oxygen Updater app uit de Play Store.
Klopt. Hij is vanochtend ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:09:
[...]

Heel vreemd. Toevallig weet ik dat @Arunia hetzelfde probleem heeft met z'n OnePlus 5T: Arunia in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie

[...]

Klopt. Hij is vanochtend ingetrokken.
Ik ben ook een beetje huiverig voor het installeren ervan, maar aan de andere kant is het nu eigenlijk niet echt werkbaar. Apps als Whatsapp hebben enorme vertragingen qua aflevering omdat blijkbaar ergens toch aggressief gesluimerd wordt.

Daarnaast heb ik een app voor mn Homey, en die levert de helft van de tijd geen notificaties af, terwijl dat VOOR de 5.0 update gewoon perfect werkte. Daarom zit ik te wachten op een update die die dingen verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:11:
Ik ben ook een beetje huiverig voor het installeren ervan, maar aan de andere kant is het nu eigenlijk niet echt werkbaar. Apps als Whatsapp hebben enorme vertragingen qua aflevering omdat blijkbaar ergens toch aggressief gesluimerd wordt.

Daarnaast heb ik een app voor mn Homey, en die levert de helft van de tijd geen notificaties af, terwijl dat VOOR de 5.0 update gewoon perfect werkte. Daarom zit ik te wachten op een update die die dingen verhelpt.
Ik heb één van de full-ZIPs voor je (die van de 3T), dus je kan als je wilt alsnog updaten. Schijnt dat dat jouw probleem oplost. Heb je de OnePlus 3 of 3T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:15:
[...]

Ik heb één van de full-ZIPs voor je (die van de 3T), dus je kan als je wilt alsnog updaten. Schijnt dat dat jouw probleem oplost. Heb je de OnePlus 3 of 3T?
Ik heb de 3T. Volgens mij heb ik die zip. Als ik in de app kijk die ik heb dan zie ik het volgende staan (even overtikken hoor..):

Bestandsnaam: OnePlus3TOxygen_28_OTA_060-062_patch_1712272248_2b6178831.zip

Is het die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:16:
Ik heb de 3T. Volgens mij heb ik die zip. Als ik in de app kijk die ik heb dan zie ik het volgende staan (even overtikken hoor..):

Bestandsnaam: OnePlus3TOxygen_28_OTA_060-062_patch_1712272248_2b6178831.zip

Is het die?
Enneh, hoe kom je daaraan als ik vragen mag? Je gaf namelijk aan dat je de update niet kon vinden. Als het goed is, is dat de update van 5.0.0 naar 5.0.1. 5.0.1 is namelijk OTA 062. Hier de full-ZIP: https://drive.google.com/...QrcR5eAjd&export=download Maakt geen hol uit of je de OTA pakt of full-ZIP trouwens. Wordt gewoon overschreven en je verliest je data niet. Zie ook deze instructie: http://downloads.oneplus..../oneplus_3t_oxygenos_5.0/

Vergeet niet dat je de ZIP gebruikt die ik net linkte, en niet die in die post ;). Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Enneh, hoe kom je daaraan als ik vragen mag? Je gaf namelijk aan dat je de update niet kon vinden. Als het goed is, is dat de update van 5.0.0 naar 5.0.1. 5.0.1 is namelijk OTA 062. Hier de full-ZIP: https://drive.google.com/...QrcR5eAjd&export=download Maakt geen hol uit of je de OTA pakt of full-ZIP trouwens. Wordt gewoon overschreven en je verliest je data niet. Zie ook deze instructie: http://downloads.oneplus..../oneplus_3t_oxygenos_5.0/

Vergeet niet dat je de ZIP gebruikt die ik net linkte, en niet die in die post ;). Succes! :)
Nee, je haalt me door de war met nog iemand denk ik. Ik gaf aan dat ik GISTERAVOND de Oxygen Updater app heb geinstalleerd, en toen direct de net opgegeven zip file heb gedownload, maar nog niet geinstalleerd.

Ik weet dus ook niet wat er in die zip file zit. Jij weet er meer van dan ik, ik HEB die zipfile dus gisteravond gedownload maar nog niet uitgevoerd. Wat is het verschil met de links die jij nu geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:22:
Nee, je haalt me door de war met nog iemand denk ik. Ik gaf aan dat ik GISTERAVOND de Oxygen Updater app heb geinstalleerd, en toen direct de net opgegeven zip file heb gedownload, maar nog niet geinstalleerd.

Ik weet dus ook niet wat er in die zip file zit. Jij weet er meer van dan ik, ik HEB die zipfile dus gisteravond gedownload maar nog niet uitgevoerd. Wat is het verschil met de links die jij nu geeft?
Zo'n vermoeden had ik al, dat je dat had gedaan. Wilde het nog even zeker weten ;). Zoals ik zei: het maakt eigenlijk geen hol uit. Je kan die ZIP installeren die je al had gedownload, of de ZIP downloaden en installeren die ik linkte. De ene is de volledige ROM, de ander is enkel de OTA (incrementele update).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al, dat je dat had gedaan. Wilde het nog even zeker weten ;). Zoals ik zei: het maakt eigenlijk geen hol uit. Je kan die ZIP installeren die je al had gedownload, of de ZIP downloaden en installeren die ik linkte. De ene is de volledige ROM, de ander is enkel de OTA (incrementele update).
Zojuist geïnstalleerd, telefoon is weer opgestart, nu afwachten hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Laat alsjeblieft weten of dat notificatieprobleem inderdaad is opgelost; want dan neem ik de gok ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Radiant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:39:
Laat alsjeblieft weten of dat notificatieprobleem inderdaad is opgelost; want dan neem ik de gok ook wel.
Ja, ik zit even te kijken hoe ik dat uit kan vinden.

Whatsapp is makkelijk: Ik zit nu op mijn werk, daar gebruik ik web whatsapp, en als ik de telefoon maar lang genoeg laat liggen meldt web whatsapp ineens dat de telefoon geen verbinding meer heeft. Iets wat opgelost wordt door de telefoon te pakken en whatsapp te openen, want zodra ik dat deed kwam de verbinding in Web Whatsapp terug. Dat is dus een kwestie van even een uurtje de telefoon niet aanraken en kijken of WW actief blijft.

Qua Homey, dat zijn push notificaties. Na de 5.0 update werkte dat ogenschijnlijk random, maar de notificaties voor dat rond half 5 de lichten aan worden gezet en 20 min later het rolluik wordt gesloten heb ik sinds de update niet meer gezien.

Dat is dus even afwachten tot ongeveer kwart voor 5 vanmiddag of ik die dingen binnen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:08
@Kortfragje WhatsApp deinstalleren weer opnieuw installeren. Heb zelf geen backups terug gezet. Maar zie het probleem hier iig niet meer terug.
Bij mij waren het groene pixels.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 03-01-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

hmm, dat werkte niet in mijn geval helaas... ook installatie andere versies vd apk niet...

andere nightly flashen anders vrees ik toch een hw probleem (lijkt op artefacten die ik ooit is met kapotte gpu kreeg)..

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Arunia schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:55:
@Kortfragje WhatsApp deinstalleren weer opnieuw installeren. Heb zelf geen backups terug gezet. Maar zie het probleem hier iig niet meer terug.
Bij mij waren het groene pixels.
Dat heb ik geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
Radiant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:39:
Het Whatsapp notificatie issue lijkt opgelost. De symptomen die ik had:

1. berichten kwamen (veel) later binnen dan verstuurd.
2. als berichten binnen kwamen was er 9/10 keer geen geluid.
3. whatsapp web verloor de verbinding na verloop van tijd.

Sinds de 5.0.1 update komen berichten direct binnen (de tijd in het bericht zelf qua verstuurd en de systeemtijd zijn gelijk).

De geluiden zijn terug.

Whatsapp Web verliest zijn verbinding ogenschijnlijk niet meer.

Qua Homey notificaties weet ik nog niet.

Edit: te vroeg gesproken, Whatsapp Web was zojuist zijn verbinding kwijt, bericht is 9 minuten oud. Toch lijkt de tijd waarna WaWeb zijn verbinding verliest veel langer te duren dan voor de 5.0.1 update.

Edit 2: Homey Notifications werken ook niet, want het licht is nu momenteel aan bij mij thuis, maar ik kreeg geen notificatie om m'n telefoon.

Dat hele OnePlus begint me een beetje de keel uit te hangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Just_A_User op 03-01-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Nou, bij nader inzien lost die update helemaal niets op. Heb jij toevallig ook een link naar een ROM die ouder is dan 5.0? Want VOOR die update werkte alles perfect. Dan installeer ik die wel weer, of kun je niet downgraden?

Of een beta release, of kan ik daar ook niet meer makkelijk heen nu ik op 5.0.1 zit?

[ Voor 6% gewijzigd door Just_A_User op 03-01-2018 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:35:
@Nicap @S_Chief @Suicyder @reiniero @Alfred Spijker @Sanction @Bundin OnePlus heeft vanochtend bekendgemaakt dat het een probleem was aan de kant van Google en dat het een false-positive was: https://forums.oneplus.ne...145/page-87#post-17473812

[...]

[...]

Ja, same. Ik draai 4.5.1. Wat is het punt dan? Ik volg je even niet.

[...]

[...]

De tweede is ook de portretmodus, maar dan ook op de frontcamera met HDR+.
Thx voor de mention, was m'n gokje toch correct. :+

Anyway, ik ben wel blij met 5.0.1 tot nu toe, accuduur lijkt sterk verbeterd te zijn. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:00:
Edit: te vroeg gesproken, Whatsapp Web was zojuist zijn verbinding kwijt, bericht is 9 minuten oud. Toch lijkt de tijd waarna WaWeb zijn verbinding verliest veel langer te duren dan voor de 5.0.1 update.

Edit 2: Homey Notifications werken ook niet, want het licht is nu momenteel aan bij mij thuis, maar ik kreeg geen notificatie om m'n telefoon.

Dat hele OnePlus begint me een beetje de keel uit te hangen.
:( Dat is flink kut dan.

Overigens was bij mij de verbinding met WAWeb ook al niet zo geweldig op 4.x, maar sinds 5.x is het alsof Whatsapp gewoon constant in coma ligt..

Om te downgraden ben je helaas al je data kwijt :z Files zijn hier te vinden: http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-3/

Ik hoop op een 5.0.2 in de komende weken en anders gaat mijn OP maar op V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Radiant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Om te downgraden ben je helaas al je data kwijt :z

[...]

Ik hoop op een 5.0.2 in de komende weken en anders gaat mijn OP maar op V&A.
Dan ben je toch alsnog al je data kwijt _O-

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

P1nGu1n schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:28:
[...]

Dan ben je toch alsnog al je data kwijt _O-
Uiteraard, maar als dat dan toch moet liever een gegarandeerde oplossing, ook voor in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik krijg nu de 5.0.1 update aangeboden. Installeren of niet?

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
RobertVDN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:41:
Ik krijg nu de 5.0.1 update aangeboden. Installeren of niet?
Dat klinkt alsof de uitrol hervat is, en de rede dat deze gestopt was (Play Protect issue?) opgelost is.

Edit: ook hier krijg ik 5.0.1 binnen als ik check voor updates, inderdaad hervat dus.

[ Voor 13% gewijzigd door P1nGu1n op 03-01-2018 17:54 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

S_Chief schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:45:
[...]

Thx voor de mention, was m'n gokje toch correct. :+

Anyway, ik ben wel blij met 5.0.1 tot nu toe, accuduur lijkt sterk verbeterd te zijn. d:)b
Top, die accuduur op 5.0 was echt om, te huilen. Gelukkig zelf niet heel veel last van gehad, omdat ik hem elke autorit aan de lader heb.

Krijg hem ook aangeboden dus maar meteen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Voor iedereen die op 5.0 zat, hadden jullie dan totaal geen last van ontbrekende/te late notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:40

Esumontere

Floep, banaan.

Louw Post schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:23:
[...]

Top, die accuduur op 5.0 was echt om, te huilen. Gelukkig zelf niet heel veel last van gehad, omdat ik hem elke autorit aan de lader heb.

Krijg hem ook aangeboden dus maar meteen installeren.
Hoezo was de accuduur om te huilen? Ik heb geen verschil gemerkt met 4.5.1 na een clean install van 5.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Esumontere schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:37:
[...]

Hoezo was de accuduur om te huilen? Ik heb geen verschil gemerkt met 4.5.1 na een clean install van 5.0...
Ik had een gewone OTA upgrade gedaan en bij mij hield de telefoon het toen maar net een werkdag vol, voor de update was dat zeker 1,5 dag met mijn gebruik.

Zojuist de upgrade gedaan en Android cache opgeschoond, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Louw Post schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:42:
[...]

Ik had een gewone OTA upgrade gedaan en bij mij hield de telefoon het toen maar net een werkdag vol, voor de update was dat zeker 1,5 dag met mijn gebruik.

Zojuist de upgrade gedaan en Android cache opgeschoond, ben benieuwd. :)
Hoe clean je de Android cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:44:
[...]

Hoe clean je de Android cache?
Telefoon uitzetten en opstarten met volume down en power button in houden, dan komt er een menu.
English -> Wipe data and clean cache -> Clean cache -> Reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Louw Post schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Telefoon uitzetten en opstarten met volume down en power button in houden, dan komt er een menu.
English -> Wipe data and clean cache -> Clean cache -> Reboot.
Oke, en wat doet dat precies...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:35:
Voor iedereen die op 5.0 zat, hadden jullie dan totaal geen last van ontbrekende/te late notificaties?
Nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
En heb jij gewoon geupdate of een clean install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Oke, en wat doet dat precies...?
Wat het precies doet, geen idee, maar soms wil het nog weleens verschillende kleinigheden oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:51:
[...]

En heb jij gewoon geupdate of een clean install gedaan?
Sinds dag 1 alleen maar geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:35:
Zowel op 5.0 als nu op 5.0.1 heb ik daar geen last van gehad. Beide updates OTA geïnstalleerd, daarna alleen even een handmatige reboot gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Esumontere schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:37:
[...]

Accu is een stuk beter vind ik. Haal nu weer makkelijk een hele dag.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

Die Google camera app (eerste link) crashed wel heel vaak en de portret mode werkt niet of zit er niet in

Even wachten op een geüpdate versie dus

Wat is eigenlijk standaard/beter. Foto's in 4.3 of 16.9? Schieten

[ Voor 18% gewijzigd door Zjemm op 03-01-2018 22:00 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Zjemm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:47:
Die Google camera app (eerste link) crashed wel heel vaak en de portret mode werkt niet of zit er niet in

4:3 geeft in de meeste gevallen meer megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zjemm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:47:

4:3. Met 16:9 snij je een stuk van de sensor weg. Geldt niet voor elke smartphone. Ik had ooit een Xperia Arc waarbij 16:9 juist volledig was. Weet niet hoe vaak dat nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Volgens mij zit er een fout in de changelog. De zogenaamde 'Adaptive mode' voor de schermkalibratie is nergens te vinden. Wel is een statische 'Soft' modus toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

S_Chief schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:50:
[...]

4:3. Met 16:9 snij je een stuk van de sensor weg. Geldt niet voor elke smartphone. Ik had ooit een Xperia Arc waarbij 16:9 juist volledig was. Weet niet hoe vaak dat nog voorkomt.
Ah thnx, klinkt ook wel logisch

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

mac1987 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:02:
Volgens mij zit er een fout in de changelog. De zogenaamde 'Adaptive mode' voor de schermkalibratie is nergens te vinden. Wel is een statische 'Soft' modus toegevoegd.
Instellingen - weergave - schermkalibratie

Kalibratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Daar is weinig "adaptive" aan en bovendien zit die functie er al een tijd in. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Sinds 5.0.1 geeft mijn vingerafdruk scanner geen trilling meer bij unlocken. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Padvinder schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:59:
Sinds 5.0.1 geeft mijn vingerafdruk scanner geen trilling meer bij unlocken. Meer mensen met dit probleem?
In de instellingen bij Geluid > Trillen bij tikken

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brumax schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:30:
[...]

In de instellingen bij Geluid > Trillen bij tikken
Maar dan gaat het ook trillen als je je scherm aan raakt. Voorheen trilde de sensor apart van deze instelling.

Maar ik ben er inmiddels aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23

Oekol

waka waka hey hey

Ik krijg de update hier ook binnen in Portugal ineens dus grootschalig hervat lijkt me. Nu zag ik in de tekst adaptive screen calibration staan, wat moet ik daar bij voorstellen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:49
Bij mij trilt ie nog wel als je unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
Bij mij wil de 3T maar niet updaten...
De download lijkt prima te gaan, maar zodra de 100% bereikt wordt komt er bij te staan "Download mislukt".
De extensie van de download blijft .zip.tmp. Dit proberen te hernoemen naar .zip en dan denkt ie te kunnen gaan updaten, maar dit mislukt ook.
Heb meerdere malen de download verwijderd en opnieuw gedaan. Ook de .OTA-map verwijderd. Probleem blijft constant hetzelfde. Iemand een idee?

De foutmelding: https://imgur.com/k1Kzczk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Melkunie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:30:
Bij mij wil de 3T maar niet updaten...
De download lijkt prima te gaan, maar zodra de 100% bereikt wordt komt er bij te staan "Download mislukt".
De extensie van de download blijft .zip.tmp. Dit proberen te hernoemen naar .zip en dan denkt ie te kunnen gaan updaten, maar dit mislukt ook.
Heb meerdere malen de download verwijderd en opnieuw gedaan. Ook de .OTA-map verwijderd. Probleem blijft constant hetzelfde. Iemand een idee?

De foutmelding: https://imgur.com/k1Kzczk
Volgens mij kun je die update ook gewoon vanaf de website van OnePlus downloaden, en dan kun je die file naar je telefoon kopiëren en dan een 'lokale update' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ah nooit geweten, bedankt!

http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-3t/
Ziet er naar uit dat de laatste stable versie er nog niet op staat, maar ik ga 'm in de gaten houden :)

Het hernoemen van de extensie van de download en dan via de lokale upgrade overigens ook al geprobeerd, maar daar had ie uiteindelijk ook geen zin. Wacht ik lekker op de officiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Melkunie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:47:

Ziet er naar uit dat de laatste stable versie er nog niet op staat, maar ik ga 'm in de gaten houden :)

Het hernoemen van de extensie van de download en dan via de lokale upgrade overigens ook al geprobeerd, maar daar had ie uiteindelijk ook geen zin. Wacht ik lekker op de officiele.
Sure, no problem. Nou, ik heb inmiddels bevestigd dat het niet krijgen van de notificaties op mijn telefoon van mijn huisautomatisering echt een issue is wat aan mijn telefoon ligt, en dat is pas sinds de 5.0 update, en de 5.0.1. verhelpt het niet.

Nu ben ik er achter gekomen dat er voor Homey ook een Pushbullet app is, die ik hoe dan ook al op mijn PC en telefoon had staan, maar nu ga ik dan maar kijken of ik de Pushbullet berichten wél consequent krijg. Op mijn laptop krijg ik ze dan in ieder geval, en dan ook maar kijken of ik ze op mijn telefoon ook niet krijg.

Als dat geintje niet binnen een paar weken wordt opgelost ben ik wel klaar met OnePlus, en dan koop ik wel weer een telefoon van een 'standaard' merk, want daar heb je dit soort issues toch een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Melkunie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:47:

Als je op google zoekt naar xda 5.0.1 oxygenos full, dan komt het goed :).

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Just_A_User schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Als dat geintje niet binnen een paar weken wordt opgelost ben ik wel klaar met OnePlus, en dan koop ik wel weer een telefoon van een 'standaard' merk, want daar heb je dit soort issues toch een stuk minder.
Realiseer je je wel dat OnePlus een van de eerste fabrikanten is die de Oreo update naar toestellen pusht, en daarmee zullen wij dus ook als eerste tegen de problemen aanlopen. Hoogstwaarschijnlijk is het te laat komen van meldingen gerelateerd aan het agressieve sluimerbeleid van Oreo, en is het gewoon lastig om dit uit te zoeken ven vervolgens snel op te lossen.

Dat je minder issues hebt met 'standaard' merk telefoons is onzin. Een smartphone is een technisch hoogstandje met enorm veel toeters en bellen in een kleine behuizing, en iedere update kan voor problemen zorgen. Ook bij Samsungs, Sonys, iPhones, of noem een generiek merk.

Voorbeeldje: Mijn vriendin had een Galaxy S4, die na een software-update plots random uitviel. Probleem werd ontkend door Samsung ("we hebben hem een uur getest en hij deed het prima"), en hard-resets verhielpen het niet. Na een bootloader-unlock en installatie van CyanogenMod was het probleem plots weg en heeft ze 't ding nog een jaar langer kunnen gebruiken.

Nou is dit natuurlijk een enkel voorbeeld, maar zoek maar eens op '*generiek merk* battery drain', '*generiek merk* notification problems', '*generiek merk* slow phone' dan vind je duizenden hits van mensen met problemen.

Dit is geen OnePlus issue. Dit is een first world problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Just_A_User schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Ik heb mijn cache-partitie gewiped (kan vanuit recovery) en het lijkt nu een stuk beter te gaan bij mij (maar wil ook niet te vroeg juichen). Probeer dat anders ook eens? Kan anders geen kwaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Esumontere schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Realiseer je je wel dat OnePlus een van de eerste fabrikanten is die de Oreo update naar toestellen pusht, en daarmee zullen wij dus ook als eerste tegen de problemen aanlopen. Hoogstwaarschijnlijk is het te laat komen van meldingen gerelateerd aan het agressieve sluimerbeleid van Oreo, en is het gewoon lastig om dit uit te zoeken ven vervolgens snel op te lossen.

Dat je minder issues hebt met 'standaard' merk telefoons is onzin. Een smartphone is een technisch hoogstandje met enorm veel toeters en bellen in een kleine behuizing, en iedere update kan voor problemen zorgen. Ook bij Samsungs, Sonys, iPhones, of noem een generiek merk.

Voorbeeldje: Mijn vriendin had een Galaxy S4, die na een software-update plots random uitviel. Probleem werd ontkend door Samsung ("we hebben hem een uur getest en hij deed het prima"), en hard-resets verhielpen het niet. Na een bootloader-unlock en installatie van CyanogenMod was het probleem plots weg en heeft ze 't ding nog een jaar langer kunnen gebruiken.

Nou is dit natuurlijk een enkel voorbeeld, maar zoek maar eens op '*generiek merk* battery drain', '*generiek merk* notification problems', '*generiek merk* slow phone' dan vind je duizenden hits van mensen met problemen.

Eens maar andere merken hebben de software kwaliteit nu toch beter onder controle dan Oneplus. Als ik nu naar mijn tel kijk met battery drain, slechte GPS, Wifi en Bluetooth issues dan is dat een stuk slechter dan andere merken. Oh ja en al deze issues komen door updates van Oneplus. Dit past ook bij goedkope telefoon van een merk met weinig ervaring. Je krijgt waar je voor betaald 😥.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Het jammere is dat OnePlus het met de 3 eigenlijk heel goed deed qua stabiliteit en hoeveelheid updates. 5.0 is vziw de grootste tegenvaller tot nu toe.

Voor de duidelijkheid: tot nu toe bevalt 5.0.1 wel goed. Enige waar ik echt last van had op 5.0 was de battery drain en dat lijkt nu niet meer voor te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 04-01-2018 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
EWK schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Als je op google zoekt naar xda 5.0.1 oxygenos full, dan komt het goed :).
Yes, gelukt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Radiant schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Ik heb mijn cache-partitie gewiped (kan vanuit recovery) en het lijkt nu een stuk beter te gaan bij mij (maar wil ook niet te vroeg juichen). Probeer dat anders ook eens? Kan anders geen kwaad..
Dat heb ik gisteravond gedaan, maar no luck, ik blijf dit probleem houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
Esumontere schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Dan hadden ze de Oreo update niet moeten pushen, en dit gewoon beter moeten testen. Voor Oreo was de Doze mode ook aanwezig, maar stond NIET standaard aan, en daar kon je helemaal niet bij als je de Developer mode niet aan had gezet.

Dus je doet een update, volgens krijg je geen enkele notificatie meer binnen, of veel later dan gepland, en dan is dat 'omdat OnePlus een van de eerste fabrikanten is die Oreo pusht' ? Dat kun jij vinden, ik vind van niet. Ik verwacht van een telefoon dat hij mij waarschuwt als er iets binnen komt, en niet dat als ik de sluimer modus UIT zet, dat nog steeds op de achtergrond actief is. Het lijkt me dat dit niet een issue is van Google (Android) zelf, maar van de implementatie van OnePlus van Android Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Om ook meer weer eens een positief geluid te laten horen.

Hier werkt 5.0(.1) prima. Geen issues met laten of geen meldingen. Erg blij met Paralle apps (Whatsapp) en kleine verbeteringen in het OS in zijn geheel. Prima batterij ook (zolang mijn wifi thuis stabiel is :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier ook geen echte issues met de laatste openbeta :? . Behalve dat met mijn headset, maar geen idee of dat aan Oreo ligt.

Notificaties, accu tijd, etc geen issues mee. Zelfs de Rabo Wallet werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Rev! schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:57:
Hier ook geen echte issues met de laatste openbeta :? . Behalve dat met mijn headset, maar geen idee of dat aan Oreo ligt.

Notificaties, accu tijd, etc geen issues mee. Zelfs de Rabo Wallet werkt weer.
Welke is dat? Kan ik die installeren vanaf 5.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennov
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-11-2024
5.0.1 nu 3-4 dagen op de op3
Geen problemen
Alles top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:32:
Nou, bij nader inzien lost die update helemaal niets op. Heb jij toevallig ook een link naar een ROM die ouder is dan 5.0? Want VOOR die update werkte alles perfect. Dan installeer ik die wel weer, of kun je niet downgraden?

Of een beta release, of kan ik daar ook niet meer makkelijk heen nu ik op 5.0.1 zit?
5.0.1 wordt weer uitgerold, dus probeer het nog eens zou ik zeggen.
Sure, no problem. Nou, ik heb inmiddels bevestigd dat het niet krijgen van de notificaties op mijn telefoon van mijn huisautomatisering echt een issue is wat aan mijn telefoon ligt, en dat is pas sinds de 5.0 update, en de 5.0.1. verhelpt het niet.

Nu ben ik er achter gekomen dat er voor Homey ook een Pushbullet app is, die ik hoe dan ook al op mijn PC en telefoon had staan, maar nu ga ik dan maar kijken of ik de Pushbullet berichten wél consequent krijg. Op mijn laptop krijg ik ze dan in ieder geval, en dan ook maar kijken of ik ze op mijn telefoon ook niet krijg.

Dan ga je 4.x.x flashen: http://downloads.oneplus....neplus_3t_oxygenos_4.5.1/ of http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_4.5.1/

Ene is OnePlus 3T, ander OnePlus 3.
Welke is dat? Kan ik die installeren vanaf 5.0.1?
OxygenOS Open Beta 29 for the OnePlus 3 and 20 for the OnePlus 3T

Krijgt ongeveer elke 2 weken een update.
Padvinder schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:59:
Dat hebben ze eruit gehaald. Klopt dus ja.

[ Voor 22% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:59:
[...]
Maar dan gaat het ook trillen als je je scherm aan raakt. Voorheen trilde de sensor apart van deze instelling.

Maar ik ben er inmiddels aan gewend.
Zeker? Ik heb die functie namelijk aanstaan en bij mij trilt 'ie niet wanneer ik iets op het scherm aantik, maar alleen wanneer ik de knoppen onderin gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heren vraagje, ik loop toch wel tegen een terugkerend probleem aan.. Mijn rear camera.

Front camera perfect! Rear wil vaak niet scherpstellen en maakt standaard minder mooie foto's dan de front. Vooral het niet scherpstellen stoort me zeer. Heeft iemand ervaringen met het laten reparen van dit euvel door one plus? Kost dat veel, geld/tijd ?

Is het iets wat een factory reset verhelpen kan? (lijkt mij niet maar wie weet)

Hoop dat er mede tweakers zijn met dit euvel. We maken nu foto's met de iPhone 5 van m'n vriendin. Ik haat apple :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:11:
Heren vraagje, ik loop toch wel tegen een terugkerend probleem aan.. Mijn rear camera.

Front camera perfect! Rear wil vaak niet scherpstellen en maakt standaard minder mooie foto's dan de front. Vooral het niet scherpstellen stoort me zeer. Heeft iemand ervaringen met het laten reparen van dit euvel door one plus? Kost dat veel, geld/tijd ?

Is het iets wat een factory reset verhelpen kan? (lijkt mij niet maar wie weet)

Hoop dat er mede tweakers zijn met dit euvel. We maken nu foto's met de iPhone 5 van m'n vriendin. Ik haat apple :+
Is dat handmatig focussen of automatisch focussen? Hoe werkt het bij een third-party app zoals de Google Camera port? https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:39:
[...]

Is dat handmatig focussen of automatisch focussen? Hoe werkt het bij een third-party app zoals de Google Camera port? https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552
Nou, ik heb geprobeerd de volledige update te flashen, de stable dan, en ook dat werkt niet, want nu op dit moment ben ik aan het testen, en niets komt aan.

Dan blijft er alleen nog de beta firmware over, die heb ik voor de 3T gedownload vanaf de website van OnePlus, maar ik ben een beetje huiverig een beta firmware te installeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:47:
Nou, ik heb geprobeerd de volledige update te flashen, de stable dan, en ook dat werkt niet, want nu op dit moment ben ik aan het testen, en niets komt aan.

Dan blijft er alleen nog de beta firmware over, die heb ik voor de 3T gedownload vanaf de website van OnePlus, maar ik ben een beetje huiverig een beta firmware te installeren. :/
Als bijna niemand anders er last van heeft, en je hebt het nu op meerdere versies van OxygenOS, dan zou ik toch eens achter m'n oren krabben en denken of je zelf niet wat hebt veranderd of geïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:48:
[...]

Als bijna niemand anders er last van heeft, en je hebt het nu op meerdere versies van OxygenOS, dan zou ik toch eens achter m'n oren krabben en denken of je zelf niet wat hebt veranderd of geïnstalleerd..
Ja, dat heb ik, namelijk versie 5.0. Ik installeer niks op de telefoon, want ik doe er geen exotische dingen mee. De telefoon heeft meer dan perfect gewerkt, TOT ik versie 5.0 installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:49:
Ja, dat heb ik, namelijk versie 5.0. Ik installeer niks op de telefoon, want ik doe er geen exotische dingen mee. De telefoon heeft meer dan perfect gewerkt, TOT ik versie 5.0 installeerde.
Ja, en als je dan een schone installatie doet naar 4.5.1, dan zou het probleem niet meer moeten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:50:
[...]

Ja, en als je dan een schone installatie doet naar 4.5.1, dan zou het probleem niet meer moeten optreden.
Dát heb ik nog niet gedaan, als ik terug ga naar die versie dan zou het weer moeten werken, maar dan moet ik terug naar een oudere versie van Android en dat kan niet zonder slag of stoot blijkbaar, want een full wipe is daar voor benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:52:
Dát heb ik nog niet gedaan, als ik terug ga naar die versie dan zou het weer moeten werken, maar dan moet ik terug naar een oudere versie van Android en dat kan niet zonder slag of stoot blijkbaar, want een full wipe is daar voor benodigd.
Dan zou je eventueel dat kunnen proberen, of wachten. Maar ik vind het wel heel vreemd dat bijna niemand anders het heeft, behalve jij en nog iemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:52:
[...]

Dan zou je eventueel dat kunnen proberen, of wachten. Maar ik vind het wel heel vreemd dat bijna niemand anders het heeft, behalve jij en nog iemand hier.
Ja, ik kan er niet heel veel meer van maken. Ik installeer nauwelijks iets op mijn telefoon, er staan ook geen games of niks op. Sterker nog, ik heb al een hele tijd niets meer geinstalleerd, en toen meldde de telefoon dat er een nieuwe update was, nou ja, oke, doe maar, en direct daarna begon dit gedoe.

Ik mag dood neervallen als dat niet is hoe het exact gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:55:
Ja, ik kan er niet heel veel meer van maken. Ik installeer nauwelijks iets op mijn telefoon, er staan ook geen games of niks op. Sterker nog, ik heb al een hele tijd niets meer geinstalleerd, en toen meldde de telefoon dat er een nieuwe update was, nou ja, oke, doe maar, en direct daarna begon dit gedoe.

Ik mag dood neervallen als dat niet is hoe het exact gegaan is.
Heel vreemd, maar ik geloof je. Misschien kunnen de bug hunters van OnePlus je helpen, maar dan moet je hier even een topic aanmaken: https://forums.oneplus.net/feedback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:56:
[...]

Heel vreemd, maar ik geloof je. Misschien kunnen de bug hunters van OnePlus je helpen, maar dan moet je hier even een topic aanmaken: https://forums.oneplus.net/feedback/
Ik ben nu de 4.5.1 versie aan het downloaden, en dan ga ik zoeken naar hoe ik dat ding geflashed krijg op mijn telefoon. Ik maak eerst een backup van alle foto´s etc, maar dan nog moet ik zoeken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik word nu echt moe hiervan. Na twee updates is het batterijprobleem nog steeds niet opgelost.

Ook zojuist een chromecast gekocht, alles werkt prima. Via apps kan ik wel casten, maar screen mirroring (dus telefoon zelf) niet. Beetje raar, met andere devices kan dit wel.

Iemand due hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Processorkoeler schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:27:
Ik word nu echt moe hiervan. Na twee updates is het batterijprobleem nog steeds niet opgelost.

Ook zojuist een chromecast gekocht, alles werkt prima. Via apps kan ik wel casten, maar screen mirroring (dus telefoon zelf) niet. Beetje raar, met andere devices kan dit wel.

Iemand due hetzelfde probleem heeft?
Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "Back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
  • Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > "Wipe data and cache" > "wipe cache" > "ok"
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Anders even een bugreport aanmaken: https://forums.oneplus.net/feedback/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:39:
[...]

Beide helaas, maar ik gebruik vooral automatisch. Zal eens ff proberen!

Ik heb deze apk gepakt (want geen aanpassingen nodig zoals het er stond) : MGC_5.1.018_A7.0H_AllAuto (BSG, 2017-12-22, no config needed, changelog)

Deze stelde wel direct scherp zelf tekst op flessen etc wilde. Nu dacht ik laat ik de originele ook weer eens proberen en warempel die doet het ook ineens weer? Hoe dan! Ik heb dit probleem al serieus maaaaaanden. Ben benieuwd voor hoe lang dit helpt. Thanks anonymous :)

Even twee portret foto's gemaakt van m'n vriendin, een met stock en 1 met 3rd party en met die third party worden echt vele mooiere foto's geschoten. Ws door die hdr+ modus.

[ Voor 42% gewijzigd door Oekol op 04-01-2018 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Just_A_User schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:59:
[...]

Ik ben nu de 4.5.1 versie aan het downloaden, en dan ga ik zoeken naar hoe ik dat ding geflashed krijg op mijn telefoon. Ik maak eerst een backup van alle foto´s etc, maar dan nog moet ik zoeken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Ik heb nog wat verder onderzoek gedaan. Het komt omdat de app op de achtergrond gekillt wordt. Ik kan soms mijn foon unlocken, van alles doen minutenlang, en dan Whatsapp opstarten en ineens al mijn notificaties krijgen. Ik draai geen taskkillers of andere gekkigheid; het meest ingrijpende dat ik draai is de software voor mijn Gear S3.

Edit: en wifi inschakelen wekt ook in één klap alle notificaties tot leven, waarschijnlijk door een intent ofzo

Ik heb inmiddels ook een ticket geopend bij OP en die raden aan om een full wipe te doen (what else :')) . Dat ga ik dan maar van het weekend doen.. Ik ben wel van plan op 5.0.1 te blijven, aangezien verder niemand last heeft..

[ Voor 5% gewijzigd door Radiant op 04-01-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
S_Chief schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Zeker? Ik heb die functie namelijk aanstaan en bij mij trilt 'ie niet wanneer ik iets op het scherm aantik, maar alleen wanneer ik de knoppen onderin gebruik.
Owh, ik bedoel dat de knoppen onder voorheen niet trilde en als de scan positief was wel.
Dat kan nu niet meer los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Gisteren de 5.0.1 update gedaan en draait voor zover ik nu kan zeggen prima.
Hoop echt dat ze binnenkort die face unlock uitbrengen voor de 3T. Vingeradrukscanners vind ik niks, die gebruik ik niet. Dan liever een telefoon die zonder beveiliging te ontgrendelen is. Face unlock daarentegen lijkt me wel wat.

Huawei P30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
RobertVDN schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:16:
Gisteren de 5.0.1 update gedaan en draait voor zover ik nu kan zeggen prima.
Hoop echt dat ze binnenkort die face unlock uitbrengen voor de 3T. Vingeradrukscanners vind ik niks, die gebruik ik niet. Dan liever een telefoon die zonder beveiliging te ontgrendelen is. Face unlock daarentegen lijkt me wel wat.
Dat snap ik niet helemaal, wat is er mis met de vingerafdrukscanner?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Radiant schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:10:
[...]

Ik heb nog wat verder onderzoek gedaan. Het komt omdat de app op de achtergrond gekillt wordt. Ik kan soms mijn foon unlocken, van alles doen minutenlang, en dan Whatsapp opstarten en ineens al mijn notificaties krijgen. Ik draai geen taskkillers of andere gekkigheid; het meest ingrijpende dat ik draai is de software voor mijn Gear S3.

Edit: en wifi inschakelen wekt ook in één klap alle notificaties tot leven, waarschijnlijk door een intent ofzo

Ik heb inmiddels ook een ticket geopend bij OP en die raden aan om een full wipe te doen (what else :')) . Dat ga ik dan maar van het weekend doen.. Ik ben wel van plan op 5.0.1 te blijven, aangezien verder niemand last heeft..
Ik weet dat het daardoor komt. Precies dat symptoom wat jij hebt heb ik ook. Zodra ik WA dan open op mijn telefoon, dan duurt het een seconde ongeveer, en dan ineens komt alles in 1x binnen. Ik draai helemaal geen gekkigheid, en een S3 heb ik niet.

Ja, het rare is dat als ik wifi aan heb, ik dit probleem niet/veel minder heb. Het punt is echter dat ik ook een alarmsysteem heb, die notificaties aflevert als deuren/ramen open gaan, daar heb ik natuurlijk echter niks aan als die dingen niet worden afgeleverd als ik NIET thuis ben (en dus niet op Wifi zit).

ik ben al begonnen met alles te backuppen, maar ik vind het maar een vreemde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb al een tijdje wat vertraging bij het afspelen van filmpjes op mijn OP3 , iemand die weet hoe te verhelpen ? na 1 seconde staat het beeld ff stil maar speelt wel door aan het geluid te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:54
Ik heb gisteren mijn OnePlus 3T uit mijn handen laten vallen. Ik heb nu een zwart scherm, maar de adaptive knoppen werken wel gewoon. Ook de aan-uit knop werkt nog. Ik zie geen barsten in het scherm. Na een geforceerde reboot blijft het scherm nog altijd zwart, ik vrees dus dat het scherm einde verhaal is. Zijn er nog mensen die met een zwart scherm zaten na een val en of daar een oplossing voor is?

En hoe moet ik nu mijn smartphone resetten om op te sturen naar de reparateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Resetten kan je eventueel via Google Device Manager doen zolang je telefoon nog een netwerkverbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Le Enfant! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:54:
Ik heb gisteren mijn OnePlus 3T uit mijn handen laten vallen. Ik heb nu een zwart scherm, maar de adaptive knoppen werken wel gewoon. Ook de aan-uit knop werkt nog. Ik zie geen barsten in het scherm. Na een geforceerde reboot blijft het scherm nog altijd zwart, ik vrees dus dat het scherm einde verhaal is. Zijn er nog mensen die met een zwart scherm zaten na een val en of daar een oplossing voor is?

En hoe moet ik nu mijn smartphone resetten om op te sturen naar de reparateur?
Het zou kunnen dat de connector van het scherm <> moederbord is losgeschoten. Dat wordt denk ik een gevalletje reparatie... Of je moet proberen het toestel zelf te openen middels een Youtube tutorial.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:36:
[...]

Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "Back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
  • Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > "Wipe data and cache" > "wipe cache" > "ok"
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Anders even een bugreport aanmaken: https://forums.oneplus.net/feedback/
Die instellingen stonden goed, het batterijprobleem kwam sinds de update naar Oreo (de bijbehorende OxygenOS versie was de oorzaak).

Inmiddels twee keer al een nieuwe OxygenOS update, en het probleem houdt aan. Het ligt niet aan mijn instellingen,w ant deze waren voor de 'slechte' update hetzelfde.

Chromecast probleem gefixt door (raar maar waar) twee keer m'n telefoon te rebooten.
Een totale reset vind ik vooralsnog wat te ver gaan, gezien de data die erop staat. Ik vind het gewoon ronduit een beetje schandalig dat zo'n probleem na circa 2 maanden nog niet verholpen is.

Of ben ik de enige die het batterijprobleem nog ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik heb zojuist de Open Beta geinstalleerd, maar ik weet dus nog niet of dat mijn probleem oplost. Wat me wel op valt is dat er geen full wipe is gedaan, terwijl de installatie wel succesvol is gedaan, maar waar ik bang voor ben is dat hij dus alleen maar 'geupdate' heeft, en het originele probleem, waarom ik dit wil doen, dus nog steeds bestaat.

Dus hoe krijg ik het zo ver dat ie dus een full wipe doet en daarna vanaf scratch opnieuw installeert ipv alleen maar 'updaten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Just_A_User schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:36:
Dus hoe krijg ik het zo ver dat ie dus een full wipe doet en daarna vanaf scratch opnieuw installeert ipv alleen maar 'updaten'?
Een factory reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derootn
  • Laatst online: 21-11-2020
Iemand een idee hoe ik in nova launcher de memo widget terug kan krijgen zoals in de stock launcher ( de linkse pagina )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Processorkoeler schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:18:
Die instellingen stonden goed, het batterijprobleem kwam sinds de update naar Oreo (de bijbehorende OxygenOS versie was de oorzaak).

Inmiddels twee keer al een nieuwe OxygenOS update, en het probleem houdt aan. Het ligt niet aan mijn instellingen,w ant deze waren voor de 'slechte' update hetzelfde.

Chromecast probleem gefixt door (raar maar waar) twee keer m'n telefoon te rebooten.
Een totale reset vind ik vooralsnog wat te ver gaan, gezien de data die erop staat. Ik vind het gewoon ronduit een beetje schandalig dat zo'n probleem na circa 2 maanden nog niet verholpen is.

Of ben ik de enige die het batterijprobleem nog ervaart?
Geen idee. Anderen lijken juist een verbeterde accuduur te hebben. Rare problemen zeg.. Is ook raar dat een update niet gewoon werkt en ik overal problemen voorbij zie komen. Een update moet dingen verbeteren, niet verslechteren.

Pagina: 1 ... 13 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie