Diepie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:51:
[...]
Heel gaaf ontwerp! Grote ruimtewinner zo'n gebroken dak en staat ook fantastisch vind ik. Mag ik vragen waarom je een bijkeuken en ook nog een aparte was ruimte hebt? Bij ons is dat dezelfde ruimte namelijk

Bedankt

We zijn hier met zijn 5-en thuis, waardoor we ook wel echt 4 slaapkamers nodig hebben.
Punt bij de kavel is een maximale hoogte van 7 meter, en er moet een schuin dak komen. Dit maakt een andere vorm eigenlijk onmogelijk.
De waskamer... een hoop over gezegd al hier

Wij hadden besloten dat we niet meer de was door het hele huis willen hebben, maar centraal in 1 kamer waar het ook gaat hangen om te drogen.
Er komen langs de kant ook verschillende bergkasten om spullen kwijt te raken. Ook wil ik eigenlijk niet met vieze spullen door het wasgebied heen moeten als er schoon spul hangt te drogen. Boven is er geen ruimte voor een goede kamer, en ik wil geen was op de overloop hebben hangen.
In mijn schets was deze wat kleiner, met een kleine ruimte van +/-1,5 meter ertussen bij de keuken, zodat je vanuit de keuken via die berging naar buiten kon. Nu is dit door de architect als 1 grote ruimte getekend, omdat het qua draagstructuur iets kleiner moest in de ruimte, en dan de kamer weer net krap zou worden.
In de andere bijkeuken moet nu nog wel een deur komen, even puzzelen hoe we dat gaan doen.
Ik overweeg een warmtepomp zonder buitenunit, maar kan er niet heel veel over vinden qua ervaringen.
Het huis komt in de breedte in het midden op de kavel te staan, waardoor het praktischer is om aan alle kanten naar buiten te kunnen, de bijkeuken zit aan de kant van het parkeren, en de waskamer zit bij een stuk tuin, +/- 5 meter tot de erfgrens