In mijn streven naar "perfectie" een vraagje, hoor graag hoe jullie hier naar kijken (er zitten hier meer perfectionisten

):
Ik heb onlangs een vlonderterras gemaakt op palen, hardhout. Ziet er fantastisch uit....Bij de planken zijn door de leverancier RVS410 vlonderschroeven geleverd.
Nu zit het terras na een paar regenbuien (helemaal) vol met donkere plekken, waarschijnlijk a.g.v. metaalreactie met het looizuur dat blijkbaar in deze houtsoort zit (Garapa). Bij navraag gaf de leverancier aan dat i
k de verkeerde schroeven gebruikt heb, want RVS410 moet niet gebruikt worden bij dit hout ivm looizuurreactie (staat op de website vd leverancier vermeldt).
Maar leverancier heeft zelf deze schroeven bijgeleverd

, dus wat nu?
Ik heb nieuwe schroeven gekregen, en daarnaast ontweringswater om de vlekken te verwijderen en nieuwe olie (*)
De nieuw geleverde schroeven nu RVS A2 5x50 tuinschroeven hebben echter een veel dunnere kern dan de RVS410 5x50 schroeven.
Bij het monteren van het hout heb ik veel planken flink onder spanning moeten richten met klemmen/blokjes etc. Een 3e van de planken is opnieuw geleverd want te krom om iets mee te doen (de ergste hadden over de lengte een grotere afwijking dan de plankbreedte)
Ik vraag me dus af of de planken - die deels onder flinke spanning vastgezet zijn met de supersterke RVS410 schroeven - met de RVSa2 schroeven wel vast genoeg zitten. Sowieso zijn deze schroeven véél zwakker (ik kan ze niet te hard aandraaien ivm kans op afbreken)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZmpbNYPBBwurrcBIj2zarfeU.png?f=user_large)
, ze zitten ook ruimer in de gaten die de huidige schroeven achterlaten.
Leverancier heeft al aangeboden in het uiterste geval alle planken opnieuw te leveren...op zich zeer meewerkend dus, maar mijn god...ik zit niet op dat werk te wachten! Ik vond 1x 40m2 het terras bouwen wel genoeg!
Even tussendoor;

dit soort shit heb ik bij vrijwel alles waar ik afhankelijk ben van bedrijven, niet normaal gewoon, de berg werk en tijd die ik kwijt ben aan dit soort zaken al jarenlang
Anyway...wat verwachten jullie, gaat het werken met deze schroeven? Gaan deze inderdaad te ruim zitten waardoor planken onder spanning nu alsnog kromtrekken?
Maak ik me druk om niks? Ik heb een supermooi terras gemaakt en van elke extra bewerking die ik ga doen wordt het er niet beter op imo
(*) andere olie dan eerder op het hout is gegaan, ook van dezelfde leverancier. Dat is dus ook een issue want ipv heldergele olie nu troebel donkerbruine olie...