Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 222 ... 272 Laatste
Acties:
  • 2.609.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruissen
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik begrijp uit bovenstaande dat het moeilijk te vergelijken is, maar dat onze offerte toch minimaal erg aan de bovenkant zit, is wel duidelijk. We gaan maar eens verder kijken. Ik ga zeker proberen bij Broekhout. Hoop dat ze naar het zuiden willen rijden. Miocht nog iemand een ander tip hebben (omgeving EIndhoven), dan houd ik me erg aanbevolen.

[ Voor 5% gewijzigd door JPruissen op 16-03-2022 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPruissen
FreezingPixels schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:02:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Voor deze trap inclusief glazen balustrade rondom het trapsgat en stalen handrail ben ik rond de 10k kwijt. Wel een relatief simpele steektrap. Eiken treden en houten middenboom
Prachtige trap trouwens. Erg smaakvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
JPruissen schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:04:
Miocht nog iemand een ander tip hebben (omgeving EIndhoven), dan houd ik me erg aanbevolen.
Z-trap, maar goedkoper zal het er niet van worden en ze zitten aan een jaar levertijd op het moment. :+

http://z-trap.nl/vernieuwd/index.php#contact

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 16-03-2022 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41
Ik begrijp uit bovenstaande dat het moeilijk te vergelijken is, maar dat onze offerte toch minimaal erg aan de bovenkant zit, is wel duidelijk. We gaan maar eens verder kijken. Ik ga zeker proberen bij Broekhout. Hoop dat ze naar het zuiden willen rijden. Miocht nog iemand een ander tip hebben (omgeving EIndhoven), dan houd ik me erg aanbevolen.
Die van ons is van van der Linden in Veghel. Mooi bedrijf en eerlijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:12

ChUcKiE

Dus........

Je zou Sutmuller in Wijchen kunnen proberen, erg fijn bedrijf. Wij hebben van hen een dichte rubberwood trap.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42
Hier een eiken z-trap via Synwood Trappen uit Rijssen (Twente). Erg tevreden mee en heel mooi uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
ChUcKiE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:05:
Je zou Sutmuller in Wijchen kunnen proberen, erg fijn bedrijf. Wij hebben van hen een dichte rubberwood trap.
Daan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:20:
Hier een eiken z-trap via Synwood Trappen uit Rijssen (Twente). Erg tevreden mee en heel mooi uitgevoerd.
onne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Die van ons is van van der Linden in Veghel. Mooi bedrijf en eerlijke prijs.
Foto's en prijs? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Batilan op 17-03-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelkale
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-05 12:40
Gebroeders Janssen in Molenbeersel. ( In de buurt van Maaseik, België)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daan
Batilan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:21:
[...]

[...]

[...]

Zijkant moet nog afgestuct worden dus is nog niet klaar, maar de z-trap met 2 bordessen (beneden en boven) + nieuwe open zoldertrap met dezelfde eiken treden was totaal 10k, incl zwart stalen balustrade en leuning (nog niet geleverd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYog2l_d1azrmlO2nwcRSJKxwTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXgRThdW2hNFe5kSV3snYN0x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N5tDdDgH2O4vKtliygMUCEf6lQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51CwzXFMbDiyoPPnMuaItDYB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
twain4me schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:30:
[...]

wie kan er zo laag limbo dansen? _O-
De hond misschien? :P (was handig om de gipsplaat op z'n plek te houden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
Daan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Zijkant moet nog afgestuct worden dus is nog niet klaar, maar de z-trap met 2 bordessen (beneden en boven) + nieuwe open zoldertrap met dezelfde eiken treden was totaal 10k, incl zwart stalen balustrade en leuning (nog niet geleverd).
[...]
Thx! Ziet er netjes uit, en dus nog wel een "acceptabele" prijs. Wat ik me wel afvraag: dit is wel een "bouwbesluit" trap? Hij oogt wat steil, ik meen dat trappen volgens bouwbesluit tegenwoordig wat "luier" moeten zijn? Maar het kan ook komen dat de foto optisch wat vertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-03-2022
En volgens bouwbesluit moet er toch ook een leuning komen? En niet alleen aan de muur...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan
Batilan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Wat ik me wel afvraag: dit is wel een "bouwbesluit" trap? Hij oogt wat stijl, ik meen dat trappen volgens bouwbesluit tegenwoordig wat "luier" moeten zijn? Maar het kan ook komen dat de foto optisch wat vertekend.
Geen idee, dit is geen nieuwbouw :) De hellingshoek van deze nieuwe trap is 46 graden. Aantrede 190mm, optrede 199mm. De oude trap die erin zat was nog veel stijler.
tawisa schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:40:
En volgens bouwbesluit moet er toch ook een leuning komen? En niet alleen aan de muur...?
Zoals gezegd komt er nog een zwart stalen balustrade en leuning :)

[ Voor 4% gewijzigd door Daan op 17-03-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 21-05 10:57
Daan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:33:
[...]

De hond misschien? :P (was handig om de gipsplaat op z'n plek te houden)
Een paar gipsschroeven anders?

Mooie trap, ik hou wel van zo'n strak afgestukte Z-trap. Door de z-vorm krijg je meer ruimte voor je voeten bij een relatief steile trap.

Ik heb de onze (ietwat aparte blok molenaarstrap) zelf gemaakt (met hulp van een werkplaats); totale kosten ong. 2000 euro incl. een enkele honderden euro's nieuw hout i.v.m. een ontwerpfout :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 17-03-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
Stefke schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Mooie trap, ik hou wel van zo'n strak afgestukte Z-trap. Door de z-vorm krijg je meer ruimte voor je voeten bij een relatief steile trap.
Klopt! Kennissen van ons hebben een rechte trap (dus geen Z) en daar kom ik elke keer met de tenen tegen het stootbord aan. Zo'n z-trap loopt toch fijner imo.
Ik heb de onze (ietwat aparte blok molenaarstrap) zelf gemaakt (met hulp van een werkplaats); totale kosten ong. 2000 euro incl. een enkele honderden euro's nieuw hout i.v.m. een ontwerpfout :*)
Zelf doen scheelt altijd, maar dit had ik nooit zelf kunnen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Daan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:07:
[...]
Zelf doen scheelt altijd, maar dit had ik nooit zelf kunnen doen.
Denk t wel :*) , ik had ook nog nooit een trap gemaakt ;) (goed, of je er zin in hebt of er gewoon het geld aan wil uitgeven is een tweede. Ik heb nogal een drive om zelf dit soort dingen te willen doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:46
Batilan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Thx! Ziet er netjes uit, en dus nog wel een "acceptabele" prijs. Wat ik me wel afvraag: dit is wel een "bouwbesluit" trap? Hij oogt wat steil, ik meen dat trappen volgens bouwbesluit tegenwoordig wat "luier" moeten zijn? Maar het kan ook komen dat de foto optisch wat vertekend.
Klopt. Bouwbesluit schrijft een aantrede voor van minimaal 220mm en een optrede van maximaal 185mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
Mijn trap zal daar iets vanaf wijken, 213mm bij 188mm...hoe streng zijn ze, en hoe controleren ze dat uberhaupt? En op wat voor manier kunnen 'ze' je daar in dwarszitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rien43 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Klopt. Bouwbesluit schrijft een aantrede voor van minimaal 220mm en een optrede van maximaal 185mm.
Dat zijn de oude maten en als zelfbouwer mag je naar niveau bestaande bouw (aantrede 13 cm, optrede 22cm)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tawisa
PaT schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Dat zijn de oude maten en als zelfbouwer mag je naar niveau bestaande bouw (aantrede 13 cm, optrede 22cm)
Dat wist ik niet!

Inderdaad zeg: https://rijksoverheid.bou...2012/hfd1/par1-4/art1-12a
en dan: https://rijksoverheid.bou...2012/hfd2/afd2-5/par2-5-2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Laatst online: 12:35
In de toelichting wordt dit ook gemotiveerd:
Op grond van dit artikel behoeft bij het bouwen van een woonfunctie voor particulier eigendom niet aan de in artikel 1.12 a genoemde afdelingen en artikelen te worden voldaan. Daarnaast is voor een aantal afdelingen bepaald dat niet de nieuwbouwvoorschriften van toepassing zijn maar de voorschriften voor een bestaand bouwwerk. Met de uitzonderingen van dit artikel 1.12a is het voor een particulier eenvoudiger om bouwactiviteiten te ontwikkelen. De achterliggende gedachte bij dit voorschrift is dat er bij particulier eigendom een direct eigen belang is bij het kwaliteitsniveau dat wordt gebouwd en dat de burger die bouwt of verbouwt zelf een verantwoord minimaal kwaliteitsniveau zal kiezen. Het voorschrijven een minimaal kwaliteitsniveau door de overheid is dan niet of minder nodig. Dit in tegenstelling tot zogenaamde projectbouw, waarbij de consument wel een bepaalde bescherming nodig heeft om er voor te zorgen dat een projectontwikkelaar een bepaalde kwaliteit levert. Het verlagen van het niveau van eisen is in dit besluit beperkt tot voorschriften die niet direct betrekking hebben op de veiligheid en gezondheid. Er wordt daarbij nadrukkelijk op gewezen dat wel aan het minimumniveau voor bestaande bouw moet worden voldaan.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
Stefke schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Denk t wel :*) , ik had ook nog nooit een trap gemaakt ;) (goed, of je er zin in hebt of er gewoon het geld aan wil uitgeven is een tweede. Ik heb nogal een drive om zelf dit soort dingen te willen doen)
Kan ook best! Ik heb met een HSB bouwer een modelletje gemaakt in Sketchup en zij hebben daar een bouwpakket van gemaakt. Kwam zo uit de CNC machine en makkelijk te monteren op de bouw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOzfqUv8ZAmJ7E2vEPwBRi-y6Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9sI4cKxqsDZPdSHJI71fBA0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMbqqgsOpYyoMzOKPhz3vyCoNIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmezuouXpDtb7Gm8k07FCUrn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Vantage92 op 17-03-2022 15:25 ]

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
Vantage92 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Kan ook best! Ik heb met een HSB bouwer een modelletje gemaakt in Sketchup en zij hebben daar een bouwpakket van gemaakt. Kwam zo uit de CNC machine en makkelijk te monteren op de bouw.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat is valsspelen :P Die van mij had ik ook wel in mekaar kunnen zetten, maar zonder professioneel gereedschap, laat staan een CNC zaagmachine, ga ik niet aan beginnen aan het maken van een trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan ;)

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 06:41
Batilan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:21:
[...]

[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00N92FC6V5IMnVj35gyZ_cAe2vg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpuaRGReizk5hqe6qQyOc808.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaWRz7GJiAv2q49khJq1NBx9-fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhnUb0HfI6GqyooW9v0Vw0eM.jpg?f=fotoalbum_large

EUR 9.500 Incl voor 2 (!) stuks (prijs van dec 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
onne schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

EUR 9.500 Incl voor 2 (!) stuks (prijs van dec 2020)
Waar heb je deze gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvoerputje
  • Laatst online: 17-11-2024
Hoe hebben jullie een planning gemaakt (en aan kunnen houden) vwb de afbouw van jullie huis?

Wij hadden zelf in gedachten in juli klaar te zijn, en de stucadoor en tegelzetter dus voor die maanden gereserveerd. Nu blijkt alles sneller te gaan dan gedacht. Half mei kan de stucadoor er al in volgens de aannemer (die het casco bouwt)

Ik wil niet voor verrassingen komen te staan, ik heb me vrij goed ingelezen en laten informeren. Nu vraag ik een klein beetje bevestiging van jullie.

Tijdens de bouw hebben de elektricien en installateur al het voorbereidende werk gedaan. Zij maken natuurlijk als eerste hun werk af.

Na het leggen van de vloerverwarming komt de cementdekvloer, dan de stucadoor, dan de tegelzetter voor de badkamer en WC. Daarna worden de trappen geplaatst.

Wanneer dat gedaan is, ga ik zelf aan de gang met het schilderwerk en de laminaatvloeren.

Zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08
Afvoerputje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:47:
Wanneer dat gedaan is, ga ik zelf aan de gang met het schilderwerk en de laminaatvloeren.
Als je nog kunt zou ik die vloer wijzigen naar plak-PVC. Laminaat is vreselijk lawaaiig en heeft bovendien een slechte warmtegeleiding, waardoor je met een hogere watertemperatuur moet verwarmen, wat weer slecht is voor het rendement van je warmtepomp daardoor leidt tot hogere stookkosten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Andrehj schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Als je nog kunt zou ik die vloer wijzigen naar plak-PVC. Laminaat is vreselijk lawaaiig en heeft bovendien een slechte warmtegeleiding, waardoor je met een hogere watertemperatuur moet verwarmen, wat weer slecht is voor het rendement van je warmtepomp daardoor leidt tot hogere stookkosten.
Maar plak gaat weer lastiger samen met zelf. Klik PVC wellicht de ideale middenweg. Bevalt hier goed op de verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 22:28
Afvoerputje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:47:
Hoe hebben jullie een planning gemaakt (en aan kunnen houden) vwb de afbouw van jullie huis?

Wij hadden zelf in gedachten in juli klaar te zijn, en de stucadoor en tegelzetter dus voor die maanden gereserveerd. Nu blijkt alles sneller te gaan dan gedacht. Half mei kan de stucadoor er al in volgens de aannemer (die het casco bouwt)

Ik wil niet voor verrassingen komen te staan, ik heb me vrij goed ingelezen en laten informeren. Nu vraag ik een klein beetje bevestiging van jullie.

Tijdens de bouw hebben de elektricien en installateur al het voorbereidende werk gedaan. Zij maken natuurlijk als eerste hun werk af.

Na het leggen van de vloerverwarming komt de cementdekvloer, dan de stucadoor, dan de tegelzetter voor de badkamer en WC. Daarna worden de trappen geplaatst.

Zie ik iets belangrijks over het hoofd?
Dat is zo lastig als je nu een planning hebt waarbij je de garantie hebt dat de mensen echt komen zou ik daar momenteel niet te veel aan sleutelen. Je hoeft nu maar één tegenslag te hebben zoals een dekvloer die te langzaam droogt, een gevalletje covid op de bouw of een andere leverancier die essentieel is voor je afbouw die niet komt opdagen en die zes weken zijn weg.

Wij liepen perfect op schema, totdat een niet nader te noemen <insert Duits scheldwoord> vergat het dak af te dekken en in het weekeind een hoosbui de kelder en Begane grond compleet blank zetten. Drie dagen later zou de vloerverwarming worden gelegd en een week later zou de dekvloer worden gestort. Dat geintje heeft ons twee maanden vertraging gekost (om over het geld van de bouwdrogers, maar niet te spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:23
bbbrumbrum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Maar plak gaat weer lastiger samen met zelf. Klik PVC wellicht de ideale middenweg. Bevalt hier goed op de verdieping.
@Afvoerputje Wij hebben gekozen voor laagpolig project kwaliteit tapijt op de bovenverdieping. Direct op de dekvloer gelijmd. Het juiste tapijt gaat goed samen met vloerverwarming en -koeling. En kan gewoon met bleek schoongemaakt worden. Heerlijk aan de voetjes en geen stof wat rondzwerft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Laatst online: 11:33
@Afvoerputje

Het enige wat ik nog als tip kan geven is onderschat de droogtijd van een cementdekvloer en stuc niet. en daarop volgend de kosten van een of meerdere bouwdrogers.

Je wilt echt niet gaan schilderen als je stuc eigenlijk nog niet droog genoeg is, gelukkig komt de goede tijd van het jaar eraan.

ik geloof ook dat een cementdekvloer echt wel een tijdje nat kan blijven en je vloer kan je ook echt pas plaatsen als de dekvloer uitgedroogd is.

Voorderest hebben wij bijna alle werkzaamheden vanaf casco zelf uitgevoerd dus wij hebben gewoon de tijd ervoor genomen :P kan weinig zeggen over de planning daardoor.
Wat we wel hebben gedaan is geschilderd voordat de trap geplaatst werd, dit omdat hierdoor nog makkelijk een steiger in het trapgat paste. Anders moesten we met trapsteigers aan de gang en die hadden we anders moeten huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batilan
Rien43 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Waar heb je deze gekocht?
Had @onne al eerder genoemd:
"van van der Linden in Veghel"

:+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Aurum
Nadat ons Casco opgeleverd was in November is eindelijk het red ceder houtwerk geleverd en geplaatst door de aannemer, dat was het enige wat nog gedaan moest worden door de aannemer dus officieel is dat nu ook afgerond!

Zelf hebben we vanaf November hard gewerkt aan de afbouw en zijn nu zover dat alleen nog de badkamer, haardmeubel en deuren nog geplaats/gemaakt moeten worden en dan kunnen we verhuizen! Helaas kunnen we nu een paar maanden geen vrije dagen opnemen vanwege de baas waar de centen verdient worden dus de rest moet helaas in de weekenden. We verwachten nog wel tot eind april bezig te zijn maar het einde komt in zicht! :D

hierbij wat leuke progress pic's!

Buiten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd0TP8j1bJoEmPFTDr6a1Am96R0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ym9khidboyapbDDKW1k9Na0r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4KM0e25JrEDu2aJUneCV-nw4jM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYY1qsyvmHqDLbMrW2aq461B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2gZLJzXlNmu9L9xti7EHZfiG9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkwisV7byhMLR6iEawYr7I6M.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDOvqA2l8CUU7lEwBg_SDqG9q0w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TzsDaFKNovZs55XGzu1NicJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npI2D3c6BunY9K7hXbvnD1GStg8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veZk7GpFcJdJ8yAeJVwKzlHy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuWMhe08JMlt44nlN7qQWgFbKI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NWK1lvxi1ziJWWAjtQ23NJC.jpg?f=fotoalbum_tile

Binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWa_CP9uWhVpwqcxzeyF4KKFtbI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiibIuC3eQ4zSycYDRcFd8rx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3jOG8SFlVtpXNJsajGHWAQx5Jo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddV28RotwCn4yvVZXFjZM56I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0j93pEfHFgVPDf13pusQz7voMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPwTI6ZU29Jy7gtdctCZ47iE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3oPu23_Z51mP-Q7Ef_cp-BRWiQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XSQG3FGId7A2AXqasvgNL6h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBh1n76VPJcIJdeSuikW645VgWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dq5odv2ZifeA2TvwQ2aRJg6r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuiqhKmUhDSEeikYPEAQzrm5uKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BDrGTaMXZDDSz1wcsvHHTtQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeTUTPQQKrplJhsbRQMHeTBSzcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvJmVafWFVo5ognbJHheCrQo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_M6_-JVIOwjDtPxLipohnkBy6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGNjZVoyC64fUG3AiIrl4P5K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ibi__e3NFNQuD_gyQ3vzM3ICuh0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlVnGoyFI5ntTGOI34BLiAP6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUCdIpZ1GnRw__zg2U1v9QZVYBU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9zwTPSq6XcGt47ZFOAsd9tA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLr5EwGVRK6dc1dEOdePVFqL_Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgANX4DVWF9IX1I935rRQKa4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5htA_lIglmiJrsmv6K4a26oi0f4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTTNTcdeRkim3g4IdU8NhkIJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY7pEjjseXKS4KEGEfuQR6_7hLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlSZfyUvXhXW2bLGF6B2Bth2.jpg?f=fotoalbum_tile

Keuken is gisteren geplaatst alleen was de vaatwasser nog niet geleverd dus daar moeten we nog even op wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruissen
Aurum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:41:
Nadat ons Casco opgeleverd was in November is eindelijk het red ceder houtwerk geleverd en geplaatst door de aannemer, dat was het enige wat nog gedaan moest worden door de aannemer dus officieel is dat nu ook afgerond!

Zelf hebben we vanaf November hard gewerkt aan de afbouw en zijn nu zover dat alleen nog de badkamer, haardmeubel en deuren nog geplaats/gemaakt moeten worden en dan kunnen we verhuizen! Helaas kunnen we nu een paar maanden geen vrije dagen opnemen vanwege de baas waar de centen verdient worden dus de rest moet helaas in de weekenden. We verwachten nog wel tot eind april bezig te zijn maar het einde komt in zicht! :D

Buiten
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Binnen
[Afbeelding]

Keuken is gisteren geplaatst alleen was de vaatwasser nog niet geleverd dus daar moeten we nog even op wachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Joris748 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:14:
[...]

@Afvoerputje Wij hebben gekozen voor laagpolig project kwaliteit tapijt op de bovenverdieping. Direct op de dekvloer gelijmd. Het juiste tapijt gaat goed samen met vloerverwarming en -koeling. En kan gewoon met bleek schoongemaakt worden. Heerlijk aan de voetjes en geen stof wat rondzwerft.
Het stof zit nu in het tapijt... Daar moet je niet per se blij van worden.
Aurum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:34:
@Afvoerputje

Het enige wat ik nog als tip kan geven is onderschat de droogtijd van een cementdekvloer en stuc niet. en daarop volgend de kosten van een of meerdere bouwdrogers.

Je wilt echt niet gaan schilderen als je stuc eigenlijk nog niet droog genoeg is, gelukkig komt de goede tijd van het jaar eraan.

ik geloof ook dat een cementdekvloer echt wel een tijdje nat kan blijven en je vloer kan je ook echt pas plaatsen als de dekvloer uitgedroogd is.

Voorderest hebben wij bijna alle werkzaamheden vanaf casco zelf uitgevoerd dus wij hebben gewoon de tijd ervoor genomen :P kan weinig zeggen over de planning daardoor.
Wat we wel hebben gedaan is geschilderd voordat de trap geplaatst werd, dit omdat hierdoor nog makkelijk een steiger in het trapgat paste. Anders moesten we met trapsteigers aan de gang en die hadden we anders moeten huren.
Reken per cm dekvloer een week droogtijd. Aangezien 5 cm dikte vrij gangbaar is, ben je zo 5 weken verder eer je verder kan met de vloer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:23
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Het stof zit nu in het tapijt... Daar moet je niet per se blij van worden.
Daar hebben we de stofzuiger voor. Feit is wel dat stof minder verplaatst naar achter het bed, onder de kast etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Aurum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:41:

Buiten

Binnen
[Afbeelding]

Ziet er goed uit en een mooie subtiele buitenunit. (niet zo lomp als dat ding wat hier achter de carport staat van Vaillant. Ik ben trouwens benieuwd waar je thermostaat hangt van de Vaillant WP, naast dat er buiten een temperatuurvoeler hangt, is de regelunit bij ons geplaatst direct naast de kast van de WP. Volgens installateur volgens voorschrift van Vaillant. Ik kan me dat alleen niet voorstellen. Ik wacht nog steeds op een belletje van vaillant zelf. (die me eigenlijk steeds terug verwijzen naar de installateur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
gumtree schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Ziet er goed uit en een mooie subtiele buitenunit. (niet zo lomp als dat ding wat hier achter de carport staat van Vaillant. Ik ben trouwens benieuwd waar je thermostaat hangt van de Vaillant WP, naast dat er buiten een temperatuurvoeler hangt, is de regelunit bij ons geplaatst direct naast de kast van de WP. Volgens installateur volgens voorschrift van Vaillant. Ik kan me dat alleen niet voorstellen. Ik wacht nog steeds op een belletje van vaillant zelf. (die me eigenlijk steeds terug verwijzen naar de installateur)
Dankje! onze thermostaat hang gewoon midden in de woning dus niet naast de warmtepomp. Heb ik de installateur ook niet over gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
gumtree schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Lijkt me idd geen goede locatie voor de thermostaat. Was er in het (elektrisch) ontwerp wel rekening gehouden met de thermostaat? Als de installateur geen tracé heeft naar de kamer vanaf de TR moet ie wat verzinnen :+

Lijkt me sowieso een goede vraag voor op het Vaillant Arotherm topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Batilan schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Lijkt me idd geen goede locatie voor de thermostaat. Was er in het (elektrisch) ontwerp wel rekening gehouden met de thermostaat? Als de installateur geen tracé heeft naar de kamer vanaf de TR moet ie wat verzinnen :+

Lijkt me sowieso een goede vraag voor op het Vaillant Arotherm topic
Mooi topic, totaal gemist. (ik heb dan ook een flexotherm, maar die komen wel aardig in de buurt)

Lang verhaal kort. Ja er is rekening mee gehouden, nee, de installateur wilde niet samenwerken met de elektricien. Gehele huis met KNX uitgevoerd alleen niemand krijgt de WP werkend met KNX. Elektricien wil het wel uitzoeken. Alleen rekent minimaal een dag ( 8 uur × 100 euro voor zijn KNX expert) en wil geen garanties geven of het gaat werken. Daarbij pusht hij continue zijn belachelijk dure offerte voor de zone regeling Voor dat geld kan ik 20 jaar de kachel aan laten staan en het raam open om de temperatuur te regelen. (letterlijk de woorden van de installateur: besparen kost nu éénmaal geld, en soms rendeert zo'n besparing alleen in mijn voordeel |:( )

[ Voor 4% gewijzigd door gumtree op 19-03-2022 13:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andrehj
gumtree schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:49:
Daarbij pusht hij continue zijn belachelijk dure offerte voor de zone regeling Voor dat geld kan ik 20 jaar de kachel aan laten staan en het raam open om de temperatuur te regelen. (letterlijk de woorden van de installateur: besparen kost nu éénmaal geld, en soms rendeert zo'n besparing alleen in mijn voordeel
Die zoneregelingen beginnen een aardige plaag te worden. Want in een goed geïsoleerde woning (bij voorkeur met WTW ventilatie) bespaart zo'n regeling helemaal niks, sterker nog, hij kost je alleen maar geld:
  • Je heb namelijk extra componenten nodig, zoals buffervat, secundaire pomp, regeling zelf en alle stelmotoren.
  • Daarna kost ie je tijdens gebruik extra stroom voor de regeling, stelmotoren en de secundaire pomp.
  • En hij kost je rendement van je WP, omdat die veel minder constant gaat lopen en bovendien met een hogere watertemperatuur moet draaien, wat ook weer ten kosten gaat van je COP. Netto kan dat (afhankelijk van de regeling) wel een factor 2 in je stroomverbruik schelen (lees voor de dramaverhalen maar het L/W WP topic).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Andrehj schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Die zoneregelingen beginnen een aardige plaag te worden. Want in een goed geïsoleerde woning (bij voorkeur met WTW ventilatie) bespaart zo'n regeling helemaal niks, want hij kost je alleen maar geld:
  • Je heb namelijk extra componenten nodig, zoals buffervat, secundaire pomp, regeling zelf en alle stelmotoren.
  • Daarna kost ie je tijdens gebruik extra stroom voor de regeling, stelmotoren en de secundaire pomp.
  • En hij kost je rendement van je WP, omdat die veel minder constant gaat lopen en bovendien met een hogere watertemperatuur moet draaien, wat ook weer ten kosten gaat van je COP. Netto kan dat (afhankelijk van de regeling) wel een factor 2 in je stroomverbruik schelen (lees voor de dramaverhalen maar het L/W WP topic).
Mijn installateur wil het na veel aandringen van mijn kant nu uitgekleed aanbieden. Dus zonder thermostaat in iedere kamer, maar wel met alle motoren en een regelunit per verdieping. Er komen dan maar 2 thermostaten: op de begane grond en op de 1e verdieping.

Ik wil dat nog verder uitkleden en ook de regelunits en motoren op de verdelers weg laten. Zijn argument om dat niet te doen is dat je dan bijvoorbeeld de badkamer niet warm krijgt als de kamer met de thermostaat erin warm genoeg is. In mij huidige woning los ik dat op door die groep op de verdeler vol open te zetten en de slaapkamergroepen bijna volledig dicht. Dat werkt prima, maar ik heb nu ook geen vloerkoeling. Hoe zou jij dit inrichten en er voor zorgen dat de slaapkamers niet te warm worden maar de badkamer wel? En andersom uiteraard met koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPruissen
[...]

Mooi topic, totaal gemist. (ik heb dan ook een flexotherm, maar die komen wel aardig in de buurt)

Lang verhaal kort. Ja er is rekening mee gehouden, nee, de installateur wilde niet samenwerken met de elektricien. Gehele huis met KNX uitgevoerd alleen niemand krijgt de WP werkend met KNX. Elektricien wil het wel uitzoeken. Alleen rekent minimaal een dag ( 8 uur × 100 euro voor zijn KNX expert) en wil geen garanties geven of het gaat werken. Daarbij pusht hij continue zijn belachelijk dure offerte voor de zone regeling Voor dat geld kan ik 20 jaar de kachel aan laten staan en het raam open om de temperatuur te regelen. (letterlijk de woorden van de installateur: besparen kost nu éénmaal geld, en soms rendeert zo'n besparing alleen in mijn voordeel |:( )
Wat een bizarre uitspraak van jouw istallateur. Je geeft 10duizenden euro's uit aan zo'n kerel en dan krijg je een dergelijke uitspraak.Ik zou er helemaal klaar mee zijn. Hij zou van mij geen euro meer verdienen.Kijk eens naar homematic. Dit is niet heel complex en wellicht helpt dit jouw probleem oplossen. Dit kan je wellicht zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
[...]
Lang verhaal kort. Ja er is rekening mee gehouden, nee, de installateur wilde niet samenwerken met de elektricien. Gehele huis met KNX uitgevoerd alleen niemand krijgt de WP werkend met KNX. Elektricien wil het wel uitzoeken. Alleen rekent minimaal een dag ( 8 uur × 100 euro voor zijn KNX expert) en wil geen garanties geven of het gaat werken.
Heb je dit topic ook al gevonden: [KNX] - Huis en Gebouwautomatisering / Domotica?
Misschien is daar iemand die je verder kan helpen.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Olympialooping schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Mijn installateur wil het na veel aandringen van mijn kant nu uitgekleed aanbieden. Dus zonder thermostaat in iedere kamer, maar wel met alle motoren en een regelunit per verdieping. Er komen dan maar 2 thermostaten: op de begane grond en op de 1e verdieping.

Ik wil dat nog verder uitkleden en ook de regelunits en motoren op de verdelers weg laten. Zijn argument om dat niet te doen is dat je dan bijvoorbeeld de badkamer niet warm krijgt als de kamer met de thermostaat erin warm genoeg is. In mij huidige woning los ik dat op door die groep op de verdeler vol open te zetten en de slaapkamergroepen bijna volledig dicht. Dat werkt prima, maar ik heb nu ook geen vloerkoeling. Hoe zou jij dit inrichten en er voor zorgen dat de slaapkamers niet te warm worden maar de badkamer wel? En andersom uiteraard met koeling.
Ik heb geen standaard installatie (heb alles vol open, op de ouderslaapkamer en de overloop na), maar normaliter los je dit op door de VVW eenmalig in te regelen. Je begint dus met alles open, en gaat daarna van de ruimtes die te warm worden de flow wat knijpen. Net zolang tot het naar tevredenheid werkt.
De badkamers wil je alleen niet koelen (ivm condens, en niet meer drogen). Daarom heb ik die op een eigen verdeler, die door een extra klep toegevoegd dicht wordt gezet (mijn warmtepomp heeft daar een uitgang voor).
Dit zou je ook met een stelmotortje op alleen die zone kunnen oplossen.
Waarom wil jouw installateur toch al die motoren en een regelunit per verdieping? Dat is helemaal niet nodig, en bovendien slecht voor je rendement.
Mocht het ooit nodig blijken, dan kun je altijd nog voor een paar zones wat stelmotoren en een regelunit toevoegen. Een groot deel van de zones moet je toch altijd open laten, zodat de WP zijn minimum vermogen kwijt kan. Des te meer zones altijd open staan, des te lager je watertemperatuur kan, en des te hoger je rendement wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeej303
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-03 20:28
Goedemorgen, wij zijn zover dat het metselwerk buiten klaar is. De roodachtige gevelstenen slaan echter wit uit, wat erg jammer is natuurlijk. Zie in dit forum dat het uitbloeiing genoemd wordt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hoe hebben jullie dit aangepakt? Stenen zijn nog niet gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
JPruissen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Wat een bizarre uitspraak van jouw istallateur. Je geeft 10duizenden euro's uit aan zo'n kerel en dan krijg je een dergelijke uitspraak.Ik zou er helemaal klaar mee zijn. Hij zou van mij geen euro meer verdienen.Kijk eens naar homematic. Dit is niet heel complex en wellicht helpt dit jouw probleem oplossen. Dit kan je wellicht zelf doen.
Beetje context bij het verhaal, installateur was onderaannemer en we vermoeden dat hij een calculatiefoutje heeft gemaakt op het totale plaatje en weinig tot geen winst heeft gemaakt op de klus. Onze externe bouwbegeleider en de installateur waren geen vrienden van elkaar. Dat heeft op de bouw regelmatig gezorgd voor een stevige clash waarbij de installateur regelmatig kwaad is weggelopen. Om dan later weer met het standaard smoezenboek terug te komen) hij kon slecht tegen kritiek en foutjes in zijn werk waren altijd de schuld van een ander.

Van mij krijgt hij geen cent meer. Ik moet even het stookseizoen afwachten, nu lopen de installateurs over vanwege service aanvragen.In de zomermaanden hebben ze meer tijd voor dit soort klusjes. (is me verteld door een installateur, die helaas geen servicepartner van V. is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
  • Laatst online: 09-04-2022
Voor een nieuw te bouwen woning wil ik o.a. bij de voordeur een droogloop mat verdiept in de betonnen afwerkvloer hebben. Moet dus tijdens het storten van de vloer meteen gebeuren. Zijn daar speciale 'frames' voor om dat af te werken? Ik kan wel heel veel soorten matten etc vinden op google, ook dat verdiept een goed idee is, maar de afwerking vind ik niet veel. Of gebruikt men gewoon iets val alu hoekprofielen oid? En hoe diep zou zo'n 'matput' moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Boris schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:39:
Voor een nieuw te bouwen woning wil ik o.a. bij de voordeur een droogloop mat verdiept in de betonnen afwerkvloer hebben. Moet dus tijdens het storten van de vloer meteen gebeuren. Zijn daar speciale 'frames' voor om dat af te werken? Ik kan wel heel veel soorten matten etc vinden op google, ook dat verdiept een goed idee is, maar de afwerking vind ik niet veel. Of gebruikt men gewoon iets val alu hoekprofielen oid? En hoe diep zou zo'n 'matput' moeten worden?
Wat komt er op de afwerkvloer? Bijn ons heeft de vloerenlegger deze verdieping gemaakt. (niet voor een deurmat maar een glasplaat om de open haard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Afwerkvloer is niet van beton maar van zandcement, daar kan je mee bouwen wat je wil, afschot in badkamers, diepere of hogere delen maar meestal laat je gewoon de vloer afwerking (tegels hout etc) plaatselijk weg waar de mat komt en dan bv een aluminium profiel voor de afwerking bij geen of hele dunne afwerking zoals plak pvc kan je technisch wel een putje maken, maar ik zie nogal wat huizen en heb het eigelijk nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
Bij mijn ouders is zoiets. Dat is gewoon met bekisting gedaan met het storten van de vloer. De toegang van de kruipruimte dit ook onder deze uitsparing.
Je hebt dus gewoon een betonrand.

Het werkt daar omdat er tegels liggen in de hal. Dat is meteen de afwerking.

En hoe diep het moet zijn ligt aan hoe hoog je mat is. Dat moet precies uitkomen. Anders struikelt iedereen over de mat of de rand. Maar te diep is makkelijk op te lossen door er een stuk multiplex in te leggen. Te ondiep is een stuk lastiger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrmKaxD3WBd1Enw7kH3Uz864H7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwZwel33Vj9cfFUxHucLVqCC.jpg?f=fotoalbum_large
Wij hebben gewoon een vlakke vloer, de leverancier van de marmoleum vloer heeft ook de Forbo mat gelegd. Die is niet zo dik dat een verdieping in de vloer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Zoals ik zei, de afwerkvloer is beton. Geen zandcement oid maar 80mm echt beton, wordt gevlinderd en geimpregneerd, en dat is meteen de 'echte' vloer, komt dus geen hout of vloerbedekking of tegels op. Woonbeton zeg maar. Er is ook geen kruipruimte trouwens. Ik heb geen idee hoe vast of vloeibaar beton is tijdens het storten? Is het als bijna droge grond? Want als je op filmpjes etc ziet dan stroomt het als vla uit een buis? Ik heb geen idee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Boris op 20-03-2022 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:24
Zo'n verdiepte stuk wordt nog weleens gemaakt met een matomranding. Netjes stellen op hoogte en als de beton (of zandcement) niet te vloeibaar is, dan lukt het prima om daar minder hoog te storten. Kan ook met een hoeklijn.

Of gewoon een blok tempex leggen ter plaatse van de mat, op de ruwe vloer en daar later tot de gewenste hoogte vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:18
Gewoon beton storten en de plek van de mat iets indrukken voor het droog is. Tempex, betonplex, iets. Dat weet het betonbedrijf wel.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Arosa schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:09:
Zo'n verdiepte stuk wordt nog weleens gemaakt met een matomranding.
Dat is denk ik wat ik zoek, ik zal daar nog eens verder op googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:45
Wij zetten dan nog wel vaak een simpele hoeklijn op de positie dat de mat gaat komen,

Deze boort men vast met draadeinden en met moertjes wordt dit op hoogte gesteld.
Hiermee kan je het ook de afmeting maken welke je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweedehans
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-05 23:39
No Hands schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:30:
Gewoon beton storten en de plek van de mat iets indrukken voor het droog is. Tempex, betonplex, iets. Dat weet het betonbedrijf wel.
Er wordt aangegeven dat dit de afwerkvloer is (geen tegels oid.). Dan kan je met gegeven oplossing echt geen netjes en strak resultaat behalen.

Om een dergelijke mat strak verdiept te krijgen in een massieve betonvloer is een metalen hoekprofiel als frame benodigd (die daar dan ook blijft zitten), het liefst uit RVS aangezien beton instant roest opwekt bij normaal staal.
Preferabel is ook om hier en daar een anker aan het hoekprofiel te hebben zitten om deze vormvast in het beton te krijgen. Beton krimpt bij uitharding en de ankers zorgen dat het hoekprofiel strak tegen het beton blijft zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WouT007007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03 09:52
Hier werd een betonvloer gestort, maar de uitsparing voor de mat werd eerst met profielen (eenvoudige alu L-profielen) voorbereid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRQ_-Mifq98iJj_aay5Tjw8H0ik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTzsDvJQ9ae5VBgjlY2xkDo3.jpg?f=fotoalbum_large

Wat dan dit resultaat gaf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aE1QG439hrbenrlxFrdhYQf7v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZcJ2YKE12revqnHamEltaoB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Dergelijke matprofielen kun je gewoon kopen, voor een paar tientjes. Maar zo kan het natuurlijk ook (zeker als je mat niet een standaardgrootte heeft)
Ik heb zo'n standaardding gebruikt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouT007007
Wij kregen het advies om het kader trouwens diep genoeg te maken, zodat je de dikte van je mat later nog kan bepalen. Ophogen onder je mat kan met dit materiaal:
https://www.kwantum.be/vl...-zachtboard-groen-0360073

Wij hebben twee lagen daarvan gelegd en dan de mat erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDH3KclT_WUL0rvYxIx0nAqTPdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXZgERPArtY3wt53KjWTZctr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris
Dank je voor de foto's, dit is ook hoe ik het bij de voordeur wil hebben. Dat wordt eigenlijk een mat zo breed als de gang (1,5m) en ca. 1m lang. Ik zal daar denk ik dan genoeg hebben aan 1 profiel die van wand tot wand loopt. Bij 2 zijdeuren wil ik een standaard 900x600mm matprofiel gebruiken. Ik heb in ieder geval een goed beeld van waar ik aan moet denken, en hoe eea in de praktijk gebouwd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 09:11
Boris schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:17:
Dank je voor de foto's, dit is ook hoe ik het bij de voordeur wil hebben. Dat wordt eigenlijk een mat zo breed als de gang (1,5m) en ca. 1m lang. Ik zal daar denk ik dan genoeg hebben aan 1 profiel die van wand tot wand loopt. Bij 2 zijdeuren wil ik een standaard 900x600mm matprofiel gebruiken. Ik heb in ieder geval een goed beeld van waar ik aan moet denken, en hoe eea in de praktijk gebouwd gaat worden.
Vergeet eventuele plinten niet. Die staan over het algemeen op iets verhards. Zwevend kan wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Ja precies. In mijn geval zou, net als op de foto, links de meterkast zitten, en aan de rechterkant het toilet, dus daar zouden geen plinten nodig zijn. Maar misschien is het sowieso wel fraaier om er toch een kader van te maken, ipv de gehele breedte. Zal ik ook meenemen naar de aannemer. Met name de aansluiting van de betonvloer naar de voordeur heb ik nog niet helemaal duidelijk, hoe ver die loopt. Op de foto hierboven loopt de mat tot aan de kozijnen, op mijn tekeningen zie ik dat daar nog iets van 20cm hout zit. De betonvloer zou iets van 6mm hoger komen dan dat hout, maar ik denk dat die 6mm bij de 1e stap er op verpulvert... dus het zal wel iets anders zitten in de praktijk vermoed ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Boris op 22-03-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Boris schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:17:
er is wel een verschil tussen in de beton en in de afwerkvloer, en over dat laatste had jij het en dat eerste zie je hier op de foto. Soms is beton de afwerking, zoals hier, maar in de meeste gevallen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Voor een nieuw te bouwen woning wil ik o.a. bij de voordeur een droogloop mat verdiept in de betonnen afwerkvloer hebben.
Volgens mij zei ik het goed toch? Mijn afwerkvloer wordt beton. Net als op deze foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Boris schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Volgens mij zei ik het goed toch? Mijn afwerkvloer wordt beton. Net als op deze foto's.
in de meeste gevallen is het dan een constructie vloer die is afgewerkt (bv gevlinderd) maar het kan. Je kan een 2e laag beton krijgen wat dan echt een afwerkvloer is. dat doen ze nog wel eens in belgie als ze geen zandcement plaatsen. maakt veder niet uit, ik snap je nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris
Ja ik wilde eerst iets van een gietvloer in 1e instantie, maar hoe meer ik dat zag hoe meer ik het veel te klinisch en te strak en te netjes vond. Ik ging dan ook meer kijken naar gietvloeren met een betonlook; echter... dat is dan ook vaak weer dat ze er wat vegen of structuur in maken, ziet er ook meestal niet echt uit zoals ik wilde. Dus uiteindelijk zei de aannemer dat ze ook regelmatig geen 'normale' zandcement/anhydriet etc afwerkvloer plaatsten maar de afwerkvloer meteen in beton uitvoerden, die vlinderen/schuren en impregneren. Toen ik dat zag wist ik meteen wat ik zocht, echt beton, geen betonlook of cire of hoe het ook heet, maar gewoon echt eerlijk beton. Qua prijs scheelt dat ook nog eens behoorlijk, de 'reguliere' afwerkvloer wordt gewoon vrijwel 1:1 vervangen door beton, afwerking is wel iets meerprijs, maar anders had er nog 8 a 10K voor een gietvloer bovenop gekomen. Letterlijk.

Nadeel is wel dat er ongetwijfeld wat scheuren hier en daar in komen,het leeft wat meer. Overigens wordt er ook buiten meteen een terras in beton meegestort en gevlinderd etc zodat het een beetje de illusie is dat de woonkamer doorloopt naar buiten via 2 grote schuifdeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Scheuren horen in een betonnen vloer, net als vlekken, vlindersporen etc.
Ik heb zeer mijn best gedaan op de wapening en extra wapening in bepaalde hoeken, maar toch zitten er kleine scheuren in die hoeken. Maakt echt niks uit, dat maakt het een echt product.
In deuropeningen hebben we een alu strip in het beton gedrukt om zeker te zijn dat daar een scheur zou optreden (en daardoor minder in de ruimten zelf)
Let wel dat impregneren niet écht goed beschermd tegen vlekken en ik vind de uitstraling van een geimpregneerde betonvloer ook minder mooi. Het krijgt een beetje plasticachtige zweem en soms een wat vreemde kleurtint (blauwig) waardoor het ook niet meer de uitstraling van een naturel betonvloer heeft.

Wij hebben uiteindelijk na het bezichtigen van enkele vloeren een 100% transparante PU-coating met matte PU-lak over onze vloer aangebracht en dat is echt heel mooi (en 100% water/vlekdicht). Die coating kun je zelf met een roller eenvoudig aanbrengen.
Buiten hebben we ook een gevlinderd terras, daar heb ik zelf een "biologische" impregneer overheen gespoten, dat helpt een beetje tegen groen worden en is iets wat ik makkelijk om de paar jaar een keer kan herhalen.

Onze matrand is dus met een frame/profiel ingestort, daar ligt een mat in met zo'n onderlaag zoals hierboven gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris
Stefke, heb je een merk oid van de lak? Dat klinkt wel goed. Ik herken wel wat je zegt met de plastic achtige zweem. Haast zijdeglans. Ik zou ook een matte afwerking prefereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouT007007
Onze vloer werd ook afgewerkt met een impregneer en ik ben er eigenlijk heel tevreden over. Ik heb niet het gevoel dat dit plastiekerig of nep overkomt. Ook heel veel positieve reacties van bezoekers.
Boris schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:21:
Nadeel is wel dat er ongetwijfeld wat scheuren hier en daar in komen,het leeft wat meer. Overigens wordt er ook buiten meteen een terras in beton meegestort en gevlinderd etc zodat het een beetje de illusie is dat de woonkamer doorloopt naar buiten via 2 grote schuifdeuren.
Hoe ga je je raam icm een goot aanpakken? Als je wil kan ik ook tonen hoe dat hier aangepakt is, want ook hier hebben we deze situatie: binnen en buiten dezelfde betonvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Ik begrijp niet wat je precies bedoeld met raam en goot? Hier komen 2 schuifdeuren van 250cm tussen woonkamer en buitenterras. Ik ga bij die schuifdeuren geen verdiepte mat put oid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouT007007
Boris schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:47:
Ik begrijp niet wat je precies bedoeld met raam en goot? Hier komen 2 schuifdeuren van 250cm tussen woonkamer en buitenterras. Ik ga bij die schuifdeuren geen verdiepte mat put oid maken.
Gaat je raamkader verzonken zijn (dwz gelijk met de vloerpas van zowel binnen- als buitenvloer)? Want in dat geval heb je een goot nodig die voorkomt dat water van je terras afwaterd naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Nee, maar ik weet ook nog niet exact hoe de aansluiting met schuifpui en vloer en terras gaat worden. Het terras zal wel iets aflopen naar links of rechts denk ik, om water af te voeren.

Het zal denk ik zoiets als dit worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sI3iixt0P255rb9D9gRfVKYTrco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2t5CalmalQA6YRwMXQ3uN72L.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouT007007
Hm, op je voorbeeld is het inderdaad zo dat de vloerpas van het terras iets lager ligt. Dat is natuurlijk het makkelijkste voor de afvoer van water. Als je een gelijke vloerpas hebt is er nog een barrière nodig, zoals wij deden in onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxAax7tmO3W8T9G-2Q_A2yGGf14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNp9HZBynrN6dXGKik5On0AP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Ik weet nog niet tot hoe dicht ze bij de kozijnen kunnen storten. Op tekening staan de kozijnen op een houten balk van 24cm breed, waarvan dan nog ca. 20cm de woonkamer in loopt... daar moet ik het nog even met de aannemer over hebben. Zal er zometeen een plaatje van uploaden.

Maar dat zijn toch tegels wat ik op de foto zie? Of lijkt dat zo? Ik zie voegen hier en daar?

[ Voor 14% gewijzigd door Boris op 22-03-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
Weet niet of dit duidelijk is? De kozijnen en schuifpuien komen aan de buitenrand van de getekende balken te staan. Onder deze balken zit nog wat houtwerk, en dat geheel rust dan op de fundering. Op het 2e plaatje de 80mm vloer ingetekend,die zou dan maar 6mm hoger worden dan de balken. Ik moet het hier ook nog met de aannemer over hebben hoor, dit zijn puur de tekeningen die ik van de cascobouwer kreeg mbt de constructie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9v4mlpwQhZa-o3nV-Bg9qPO7j6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGTxi1LfTe4SBAP3mM0o11bJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhYesluasHqt6nAcNkZmFNgLMpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOwOeFIaEyQMWHuNsiM8399F.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 08:41

RMX

Vandaag kostenraming binnen gekregen van nieuwbouwhuis op basis van voorlopig ontwerp.
Prijs viel erg tegen, en de kosten ansich zeggen mij helemaal niks.

Hoe kan ik hier hulp voor krijgen? Kostenraming bij andere aannemer neerleggen? Ik weet het even niet.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouT007007
Je zal inderdaad de details eerst nog verder moeten bespreken met je aannemer en schrijnwerker. Er zijn vele mogelijkheden om dit te doen en alles is afhankelijk van je situatie. Ik zou wel aandringen op gedetaileerde tekeningen inclusief snedes en waterkeringen. Werk je met een architect?

De beton is wel degelijk gestort al zijn hier enkele zaagsnedes (tegen inscheuren) dicht bij elkaar ivm het verluchtingsrooster dat je rechtsonder op de foto ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
RMX schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:02:
Vandaag kostenraming binnen gekregen van nieuwbouwhuis op basis van voorlopig ontwerp.

Hoe kan ik hier hulp voor krijgen? Kostenraming bij andere aannemer neerleggen? Ik weet het even niet.

Iemand ervaring mee?
Is dit een kostenraming van de architect? Zo ja, houdt er rekening mee dat dit vaak niet heel realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 08:41

RMX

Rien43 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:04:
[...]

Is dit een kostenraming van de architect? Zo ja, houdt er rekening mee dat dit vaak niet heel realistisch is.
Nee, van de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reymen
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-04 15:12
Heeft iemand al een prijsverhoging o.i.d. doorberekent gekregen door de oorlog in Ukraine? Ik heb zelf namelijk begin januari een offerte getekend en de aannemer wil nu ivm uitzonderlijke situatie een verhoging doorrekenen van 8%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgerhaai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:38
Reymen schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:24:
Heeft iemand al een prijsverhoging o.i.d. doorberekent gekregen door de oorlog in Ukraine? Ik heb zelf namelijk begin januari een offerte getekend en de aannemer wil nu ivm uitzonderlijke situatie een verhoging doorrekenen van 8%.
Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Zeker niet als het niet onderbouwd is. Lonen zijn echt niet met 8% gestegen, bouwmaterialen komen ook niet uit de Oekraïne. Er is wel jurisprudentie te vinden voor uitzonderlijk hogere onvoorziene kosten. Maar dat moet wel per post gespecificeerd worden.

Maar als aannemer nu al met zulke ongein start dan weet je dat je alles goed moet vastleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgerhaai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:38

Iemand ervaring mee?
Wel ervaring met kostenraming, maar of dat helpt?
Onze eerste kostenraming was redelijk, maar aannemer had bij de eerste raming, achteraf gezien, nog veel weggelaten/vergeten. Uiteindelijke prijs stuk duurder en kwaliteit stuk minder.

Je kan het voorontwerp misschien bij andere aannemer neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Tijgerhaai schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:52:
[...]
Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Zeker niet als het niet onderbouwd is. Lonen zijn echt niet met 8% gestegen, bouwmaterialen komen ook niet uit de Oekraïne.
Hout, aluminium, staal plus voor productie bouwmaterialen is energie nodig.

Klote tijd, je wilt niet dat je aannemer er stiekum van profiteert en je een poot uitdraait, maar je wil ook niet dat je aannemer er verlies op gaat maken want dan zal de afwerking niet zo lekker uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
Reymen schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:24:
Zie bijv: https://www.rtlnieuws.nl/...treem-gestegen-70-procent
Ook bouwers zitten met de prijsstijgingen in hun maag. Daar is de vraag: wie gaat het prijsverschil betalen?
[...]

"Al anderhalf jaar heeft de bouwsector met extreme prijsstijgingen en leveringsproblemen te maken. En dat gaat door de oorlog in Oekraïne nog verder de lucht in." Projecten kunnen in de problemen komen. "Contracten zijn soms niet meer uit te voeren voor de prijs die ooit is afgesproken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

bouwmaterialen komen ook niet uit de Oekraïne.
jawel o.a. hout. welleswaar meestal niet het hoogwaardige hout maar door de oorlog komen andere hout productie landen onder extra druk te staan en die hadden het al vrij druk ;)
het is helaas een rijtje met domino steentjes. Wat veder niets afdoet aan je conclusie, zeker niet zomaar mee akkoord gaan en is idd nogal een beroerd begin van een relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris
De aannemer hier waarschuwt ook voor prijsttijgingen in Q2... ik heb nog een week om de financiering rond te krijgen en een go te geven. En als de aannemer er 8 of 10% bovenop gooit zoals hierboven, kan ik het wel vergeten, dat kan ik niet financieren...

[ Voor 6% gewijzigd door Boris op 23-03-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:57
[...]

Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Zeker niet als het niet onderbouwd is. Lonen zijn echt niet met 8% gestegen, bouwmaterialen komen ook niet uit de Oekraïne. Er is wel jurisprudentie te vinden voor uitzonderlijk hogere onvoorziene kosten. Maar dat moet wel per post gespecificeerd worden.

Maar als aannemer nu al met zulke ongein start dan weet je dat je alles goed moet vastleggen.
Er komt meer uit Oekraïne en Rusland dan je denkt, ook veel bouwmateriaal. ;)
Bijvoorbeeld berken multiplex komt uit Rusland, dit is niet meer verkrijgbaar waardoor er gehamsterd wordt naar alternatieven die ook in de bouw gebruikt worden, en tadaa, de prijzen gaan omhoog.

Daarnaast door minder gaslevering worden de houtcentrales ook meer opgestookt waar soms ook gewoon goed bouwhout de oven in verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:32

Iemand ervaring mee?
Misschien hier posten en vragen om feedback?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 15:51

Iemand ervaring mee?
Wij hadden hetzelfde probleem toen we begonnen. Totaal niet gehinderd door kennis zie je een lijst met werkzaamheden en bedragen staan waar je niets mee kunt. Een turkse offerte zou net zoveel zeggen bij wijze van spreken.

Wij hebben een stuk of 6 offertes laten opmaken zodat je in ieder geval een vergelijk kunt maken en daarnaast zoveel mogelijk met de aannemers de offertes bespreken, heel veel vragen stellen. Ook familie en vrienden gevraagd eens te kijken. Op een gegeven moment begin je te begrijpen hoe het in elkaar steekt en weet je ook meteen hoe de betreffende aannemer in de communicatie is. Dat laatste is zeker niet onbelangrijk als je een dergelijk project met iemand aangaat.

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:11
Diepie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Wij hadden hetzelfde probleem toen we begonnen. Totaal niet gehinderd door kennis zie je een lijst met werkzaamheden en bedragen staan waar je niets mee kunt. Een turkse offerte zou net zoveel zeggen bij wijze van spreken.

Wij hebben een stuk of 6 offertes laten opmaken zodat je in ieder geval een vergelijk kunt maken en daarnaast zoveel mogelijk met de aannemers de offertes bespreken, heel veel vragen stellen. Ook familie en vrienden gevraagd eens te kijken. Op een gegeven moment begin je te begrijpen hoe het in elkaar steekt en weet je ook meteen hoe de betreffende aannemer in de communicatie is. Dat laatste is zeker niet onbelangrijk als je een dergelijk project met iemand aangaat.
Ik vraag me af of je in deze tijd 6 aannemers kunt vinden die een prijs willen maken, zeker als ze weten dat ze een van de zes zijn.
Wij hebben met een bouwteam en een open begroting gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelkale
  • Laatst online: 26-05 12:40
Er wordt op dit moment alleen gewerkt met dagprijzen door bouwmaterialen groothandels. Prijs op de dag van levering is wat je betaalt, dus niet de datum van acceptatie offerte.

In april gaan de prijzen van isolatie, poriso snelbouwstenen, hout etc. nogmaals stijgen tussen de 6 en de 12%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
deejeebv schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Ik vraag me af of je in deze tijd 6 aannemers kunt vinden die een prijs willen maken, zeker als ze weten dat ze een van de zes zijn.
Wij hebben met een bouwteam en een open begroting gewerkt.
Ja, goed punt, het ligt er ook net aan hoeveel tijd je hebt maar gunstig is het op dit moment allerminst dat is zeker.

Wij zijn uiteindelijk ook met een bouwteam en open begroting aan de gang gegaan. Alle leveranciers langs gegaan om offertes te krijgen voor alle stelposten en uiteindelijk dus een gedetailleerde offerte verkregen. Bijna 8 maanden bezig geweest en twee weken terug getekend voor de offerte. In al die tijd heeft de aannemer niets aan de initiële prijzen veranderd ondanks alle verhogingen. Heel blij met deze mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:32
Dit zijn werkzaamheden die je ook bij een architect kan neerleggen denk ik?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diepie
Vorige week zijn ze hier gestart met de bouw en zijn de palen de grond in gegaan *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrZwejTXOkftnkokkalLEFCV7TM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmREwRaAEVoSbr6JX9PyMdt9.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels zijn ze druk bezig met de bekisting en het vlechtwerk, oktober is het klaar volgens de aannemer maar ik moet het nog zien. Ik hou zelf rekening met de kerst.

Pagina: 1 ... 222 ... 272 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Duurzame installaties en domotica hebben eigen fora met veel meer diepgang over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.

Voor projectmatige woningbouw: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Je tuin is natuurlijk ook iets wat moet gebeuren na de bouw. Zie Het grote tuinen, balkons en plantentopic