Oke dan, het zal iets schelen, maar als je een ontwerp maakt met een glazen dak op de zuidzijde ga je het echt niet redden met een gordijn of jaloezie aan de binnenzijde (en nog zonder actieve koeling ook).
Ik denk zelf dat het vooral scheelt in het gevoel dat je hebt als je achter zo'n raam staat; je voelt niet direct de hitte van de zon op je huid, maar achter zo'n gordijn wordt het bloedheet.
Het maakt mij niet uit, @
Mooody moet het natuurlijk doen zoals hij denkt dat het goed is. Ik zou zelf met zo'n ontwerp ook weinig concessies willen doen, maar dit is wel iets waar je heel erg goed naar moet kijken.
Uit de opmerking dat hij op datzelfde zuiddak ook alle zonnepanelen wil plaatsen maak ik op dat dat dak dus helemaal niet zo in de schaduw ligt als zijn eerdere omschrijving van de lokatie leek aan te geven. Als dat wel zo is zou ik de panelen ergens anders leggen, want slechte investering.
Wat semitransparante zonnepanelen doen weet ik niet
Wij hebben minder glas en nu al bijna warmteissues en het is pas maart (nog niet alle zonwering zit op zijn plek)
Wij hebben 1 schuipui waar de zon nu op staat (komt nog zonwering buitenzijde) en die hebben we overdag dicht met een gordijn, dat is net een radiator van 3,6x2,4m die vol staat te branden.
Ik denk dat hij er niet aan ontkomt daar significant iets anders te doen, maar goed waar maak ik me druk om
Architect kan hier vast wat mee
https://www.sunshieldglobal.com/nl/projecten
Wij hebben trouwens een WTW die de lucht 8-10gr kan koelen (naast vloerkoeling)
[
Voor 4% gewijzigd door
Stefke op 25-03-2022 08:39
]