@
masterdaan een stooklijn van 1.6 en 1.35 is allebei erg hoog. Ik weet niet hoe de woning geisoleerd is, maar met alleen vloerverwarming verwacht ik toch minimaal een redelijk geïsoleerde woning.
Als dat zo is: zet de stooklijn eens fors lager naar b.v. 0.4.
De huidige buitentemperaturen zijn, mits er niet te veel zon is, geschikt om de stooklijn te bepalen. Mijn tactiek was: stel de gewenste ruimtetemperatuur in, zet de ruimtecompensatie op Actief en laat de WP dan continu draaien. Komt de kamertemperatuur boven de gewenste temperatuur: stooklijn met 0.05 verlagen. Of andersom.
En net zo lang tunen tot de kamertemperatuur ongeveer stabiel blijft.
Als het erg zonnig is lukt deze methode niet goed. Idem als de buitentemperatuur weer hoger wordt (zeg gemiddeld meer dan 5 graden). Dus vooral op grijze koude dagen of minimaal tijdens koude nachten.
Max 45 graden is voor vloerverwarming hoog en kan waarschijnlijk ook naar 35 graden, maar met een juist gekozen stooklijn maakt dat verder niet zo heel veel uit.
Zorg dat je voldoende flow hebt zodat het verschil tussen aanvoer temperatuur en retour doorgaans niet groter is dan 5 graden. Zie wat berichten hierboven met waar je dat kunt controleren.
Ook lijkt het me goed om alle zones (zoveel mogelijk) open te zetten, ik weet niet hoe de Evo home nu ingesteld staat maar met een WP heb je afgifte en flow nodig om hem goed te laten presteren. Zie de WP FAQ.