DaanTriple7 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:03:
Vandaag had ik een servicemonteur van Intergas over de vloer voor de reparatie van m'n Xtend.
Ik vertelde dat ik in m'n nieuw aangekochte woning van plan was om een Intergas Xceed te installeren, wat hij mij sterk kon afraden vanwege de aanhoudende problemen die ze daarmee hebben.
Omdat ik middenin een verbouwing zit die me helemaal aan het breken is en hierdoor niet veel energie heb
voor het opnieuw starten van een zoektocht, heb ik Gemini aangeslingerd.
Ik wilde voor een Intergas gaan omdat ik daar bekend mee ben (ook met installeren en instellen), maar daar heb ik nu dus niets meer aan.
Als ik iets goed gedaan wil hebben moet ik het zelf doen, maar ik moet nu gedwongen keuzes gaan maken in wat ik zelf ga aanpakken. Dit is er dus één die ik wellicht uit handen moet geven.
Mijn eisen zijn:
-Goede modulatie (zo laag mogelijk afgegeven vermogen op het laagste pitje)
-Goed assortiment aan randapparatuur (geen troep van andere merken nodig voor een compleet systeem)
-Monoblock
-R290
-300L sww vat
Ik heb Gemini verteld dat ik doodsbang ben voor irritant pendelgedrag, en daarom opteerde voor een VWL 55/6. Liever wat vaker de BUH aanspreken in de winter, dan in de lengte en herfst continu pendelen.
Gemini zei: Geen zorgen mattie, de VWL 75/6 kan ook een laag vermogen afgeven (2,5kW).
Ook kreeg ik het voordeel voorgeschoteld dat het SWW-vat met een 75/6 met 2,5 uur opgewarmd kan worden ipv de 3,5u met de 55/6.
Goed punt, akkoord.
De 65/6 valt als 'geknepen' 75/6 een beetje buiten de boot. Ik zie geen reden om daarvoor te kiezen tov de 75/6.
Mijn situatie:
140m2 van 1993 waar de garage van 18m2 nog bij aan wordt getrokken.
Alvast aangepast voordat we verhuizen:
VV op elke etage
De 10cm isobouwplaten aangedikt met 9cm houtvezelisolatie
Balansventilatie aangelegd (maar nog niet af)
Nog te doen:
Triple glas.
Mijn vraag aan jullie (plus wat subvraagjes): klopt dit boodschappenlijstje aan apparatuur dat ik nu voorgeschoteld heb gekregen? Ik heb dit graag scherp voordat ik offertes ga aanvragen.
1. Buitenunit VWL 75/6 (welke toevoeging is het nieuwste type?)
2. Hydraulische module VWZ MEH 97/6
3. Boilervat uniSTOR VIH RW 300/3 MR
4. Regelaar sensoCOMFORT VRC 720
5. Gateway MyVaillant Connect VR 940f
Totaal hardware excl leidingen, klein materiaal, koppelingen, installatie: €8315 tot 9190