Ik ben van de week langs de zonwering boer in de buurt geweest en deze is bereid mij een paar rolluiken te leveren met Becker SMI motoren. Echter moesten ze wel aangeven geen enkele ervaring hier mee te hebben, dus voor het programmeren ben ik op mezelf aangewezen. Vandaar dat ik hier een paar dingen hoopte te dubbelchecken. Als ik het topic terugleest heeft @Fabian onder andere SMI motoren.
Als ik het goed begrepen heb, moeten de SMI motoren eerst ingeleerd worden qua eindstopen. Hiervoor is deze kabel nodig. Ik gok dat normaal gesproken de leverancier dit doet, echter zal dit bij mij waarschijnlijk niet het geval zijn.
Daarna kunnen deze aangesloten worden op de KNX/SMI gateway. Van hieruit kan er of een scan, of handmatig het serienummer ingevoerd worden om de motoren een SMI-ID toe te kennen. Vanaf hier kunnen de motoren bediend worden.
Ik zag dat er eigenlijk 2 gateways bij voltus beschikbaar zijn. 1 van Warema en 1 van Becker. Zijn er mensen met ervaringen met 1 van de 2? Ik vergeet even die van ABB. Daarbij moet je alle motoren individueel naar de gateway bekabelen. Dat was ik niet van plan
Is er misschien al iemand die de programmeer unit heeft voor de Becker motoren?
Ik hoor graag van jullie!
Als ik het goed begrepen heb, moeten de SMI motoren eerst ingeleerd worden qua eindstopen. Hiervoor is deze kabel nodig. Ik gok dat normaal gesproken de leverancier dit doet, echter zal dit bij mij waarschijnlijk niet het geval zijn.
Daarna kunnen deze aangesloten worden op de KNX/SMI gateway. Van hieruit kan er of een scan, of handmatig het serienummer ingevoerd worden om de motoren een SMI-ID toe te kennen. Vanaf hier kunnen de motoren bediend worden.
Ik zag dat er eigenlijk 2 gateways bij voltus beschikbaar zijn. 1 van Warema en 1 van Becker. Zijn er mensen met ervaringen met 1 van de 2? Ik vergeet even die van ABB. Daarbij moet je alle motoren individueel naar de gateway bekabelen. Dat was ik niet van plan
Is er misschien al iemand die de programmeer unit heeft voor de Becker motoren?
Ik hoor graag van jullie!
:strip_exif()/f/image/B8dE2Hat4wrB34qlpiJskvQD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VTMR1ikhjCE6MXnF7iwUbs70.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/g9z5ZSxhBaU0T1RAzO2MsXoK.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t9GPQBVxU39CWjaTMHFOhnXE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eHTqu0IAlAr3GUe1i02ckcPM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q0R2eNz27MYxjQGaqJT3PPn8.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/NYwMwU8ENf2ZqR66dfeABgCk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FsFnv0bOnRndyj9F34OcdFb9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ji4EpQd9hNdwTNVS31OofPf3.jpg?f=fotoalbum_large)