[KNX] - Huis en Gebouwautomatisering / Domotica

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 23:10
mjkl schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:57:
Als ik het goed begrepen heb, moeten de SMI motoren eerst ingeleerd worden qua eindstopen. Hiervoor is deze kabel nodig. Ik gok dat normaal gesproken de leverancier dit doet, echter zal dit bij mij waarschijnlijk niet het geval zijn.
Beetje laat, maar de programmeer kabel is niet "nodig". Ik heb er kortstondig één mogen vasthouden en zag al snel dat de knoppen er gewoon voor zorgen dat een aantal aders met elkaar werden verbonden. Vervolgens de verschillende functies geëmuleerd met een knx schakelaktor.

Omdat alle motoren bij mij in de meterkast uitkomen als kabel met Gst18i5 stekker, heb ik een Gst18i5 stopcontact waar ik een motor op kan aansluiten die ik wil "programmeren". Daarna met de mobiele telefoon naar de betreffende motor lopen en met home assistant en een simpel dashbordje de eindposities programmeren.

Zelf even teruggezocht ;)
code:
1
2
3
L met Grijs verbinden = UP
L met Zwart verbinden = DOWN
L met Grijs + Zwart verbinden = PRG

[ Voor 6% gewijzigd door Fabian op 06-03-2026 23:01 ]

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 23:10
Conrado schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 23:27:
[...]
..Hiermee kun je makkelijk nieuwe motoren herkennen en eenvoudige taken als omhoog/omlaag en kantelen doorvoeren.
Zou het kantelen een feature van de motor kunnen zijn? Ik heb binnen een paar 50mm jaloezieën, maar tot op heden kan ik weinig met Tilt (kantelen).

Kan nu alleen kantelen door te timen omdat bij iedere omhoog/omlaag actie er een korte periode is waarin de shutters kantelen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:19

Ethirty

Who...me?

Rommelzolder schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:28:
[...]

Zowel het touch-panel als de MDT glastaster ondersteunen 3-byte telegrammen tbv overdracht van Tijd of Datum.
Het groepsadres dat aan beide is gekoppeld heeft als eigenschap DPT 10.001, met een vinkje bij "centraal" en "niet filteren" niet aangevinkt.
Qua functionaliteit zou dat dus geen probleem moeten zijn.

De glastaster ondersteunt daarnaast ook 8-byte telegrammen voor Tijd + Datum (DPT 19.001)
Weet je zeker dat het scherm ze stuurt? Ik zou juist verwachten dat er alleen een ontvangen in zit om de tijd op het scherm goed te kunnen zetten. Want waar haalt het scherm zelf de tijd vandaan?

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste