Heb er een paar aangeschreven maar het is helemaal in coronatijd lastig om ergens langs te gaan. Tot nu toe alleen maar algemene folders teruggekregen. Ik vrees ook dat de nieuwheid in NL en de vastgesletenheid van de meeste aannemers niet meehelpt. Maar goed we hebben geen haast, we zitten nog in de pre-orienterende fase

Oh tof! Wellicht dat ik je binnenkort een pm stuur

Ik had gehoopt op de duurzame huizenroute maar dat alles online is werkt niet voor mij. Je wilt het huis echt kunnen bekijken, bij wijze van spreken op de muur kunnen kloppen om te kijken hoe dat aanvoelt/wat je hoort.
StevenK schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:26:
[...]
Ik ben pas wezen kijken bij @
Vandelangeadem , die is een CLT woning bij Den Haag aan het bouwen. Dat gaf mij een uitstekend idee van het hoe het in zijn werk gaat en hoe het 'voelt'.
Ik heb zelf net de constructieberekening voor mijn CLT woning binnen en volgende week gaat (eindelijk) de bouwaanvraag de deur uit.
Ik had even op zijn posts gezocht maar kon niet super veel info vinden. Was het een beetje te doen qua vinden van een aannemer etc?
EdwinV schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:06:
[...]
CLT is mooi, maar je moet dan wel een goede bouwer weten te vinden in Nederland die ervaring heeft. Dat schijnt volgens onze architect (die er veel mee doet) de grootste uitdaging te zijn. Maar de ontwikkelingen gaan snel, dus dat argument kan achterhaald zijn.
SchipperDouwes architecten heeft zelf
een huis van CLT, daar mag je vast een kijkje nemen als je interesse in hun diensten hebt. En anders kun je een nachtje gaan slapen in
Hotel Jakarta.
Ik heb zelf het idee dat het langzaam begint te kantelen, maar de bouwwereld innoveert niet zo snel...
We zouden bij Jakarta gaan eten maar daar moeten we nog even op wachten. Ik ben vrij overtuigd van de techniek, maar mijn partner moet nog even de kat uit de boom kijken. Wat wij ook niet hoeven is dat het naakte hout overal zichtbaar is, wat ons betreft wordt het geschilderd en heb je niet eens door dat je in een houten woning staat.
Een van de dingen die me wel heel erg aanspreek is het prefabben in de loods zodat als het zover is een woning er met 1-2 maanden kan staan. Fundering leggen, prefab delen aanvoeren, technisch spul erin(leidingen zijn er in de fabriek al in gefreesd) en gaan met die banaan.
Maar goed, dat gaat allemaal nog wel een jaar of 3-4 duren dus hopelijk wordt er ondertussen meer ervaring opgedaan met CLT, want ik zie er wel brood in als betonvervanger.