Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

ShadowLord schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:35:
[...]Welke had je en welke heb je nu dan? Zoveel verschillende modellen zijn er toch niet?
Ik had een GW-7401en heb nu ook weer een GW-7401, alleen deze "nieuwe" GW-7401 werkt gewoon echt veel beter/sneller dan de andere die ik eerst had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
VodafoneZiggo schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:02:
[...]

Edit: Ik heb je bericht net verkeerd om gelezen. :) Gezien fZiggo is de kans groot op Full Dual-Stack maar niet 100% gegarandeerd. ;)
Is het al mogelijk om als bestaande ConnectBox, "IPv4-only" klant full-stack IPv6 aan te vragen of te regelen? Love to try this!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

daxy schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:19:
[...]

Is het al mogelijk om als bestaande ConnectBox, "IPv4-only" klant full-stack IPv6 aan te vragen of te regelen? Love to try this!
Ik denk het wel, want ik had afgelopen week een dame van Ziggo aan de telefoon en zij gaf aan dat ze dit zou kunnen regelen, mocht ik met de nieuwe modem geen IPv6 binnenkrijgen.
Het werkt echt als een tiet, ik heb volgens mij een /56 adres gekregen, want de Connectbox heeft in het vierde groepje bij mij 1f00 staan, waarbij dus de eerste 8 bits een waarde hebben gekregen en de laatste 8 bits allemaal op 0 staan; de Asus router deelt nu netjes de ip prefix uit met in het vierde groepje 1ff0, dus één van de door mij te gebruiken subnets. :P
Mocht ik ooit meer dan 2^64 devices hebben, dan moet ik maar eens een extra subnet in gaan schakelen. ;) ;) ;)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zorian schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:03:
[...]

Mja om dat zeker te weten heb je een DSQ meter nodig om de kabel door te meten.. En die liggen helaas niet voor het oprapen. :+
Na de vakantie maar eens induiken.... Ga me er 4 dagen voor de vakantie ook niet heel druk meer om maken :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
baldyman schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:26:
@VodafoneZiggo

Inloggen in Mijn Ziggo werkt momenteel niet.
Er spelen momenteel problemen met Mijn Ziggo :(
Daarnaast zijn we begonnen met de mogelijkheid te beiden om zowel de Mijn Ziggo omgeving als My Vodafone te koppelen, waarschijnlijk krijg je daarom de melding te zien.

Sorry voor het ongemak!

Groet, Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

daxy schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:19:
[...]

We kunnen klanten niet op verzoek omzetten naar IPV6, wellicht veranderd dit nog wel in de nabije toekomst.

Groet,
Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

VodafoneZiggo schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:32:
[...]

We kunnen klanten niet op verzoek omzetten naar IPV6, wellicht veranderd dit nog wel in de nabije toekomst.

Groet,
Leroy van Ziggo
Hmm, dan had die dame van Ziggo het dus verkeerd, die ik vorige week sprak.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
VodafoneZiggo schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Er spelen momenteel problemen met Mijn Ziggo :(
Daarnaast zijn we begonnen met de mogelijkheid te beiden om zowel de Mijn Ziggo omgeving als My Vodafone te koppelen, waarschijnlijk krijg je daarom de melding te zien.

Sorry voor het ongemak!

Groet, Leroy van Ziggo
Bedankt voor de reactie en uitleg maar waarom wordt het frontend niet offline gehaald zolang het backend (nog) niet juist werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:04

rSNNN

Titel ondertitel

hjs schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Was ook het eerste waar ik aan dacht.
Geen idee of je die kunt aanpassen in de connectbox, indien ja instellen op 1.1.1.1
Ik heb even gekeken, maar ik kan de dns niet aanpassen op de connectbox.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
rSNNN schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:42:
[...]

Ik heb even gekeken, maar ik kan de dns niet aanpassen op de connectbox.
Bud-apparaat -O-
Dan maar proberen om dit op het bedrade apparaat aan te passen en kijken of het dan beter gaat.

Anders zou je toch naar een losse router moeten als het probleem idd in de DNS zit

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Wij stappen over naar een nieuwer abbonement nu krijgen we ook een Mediabox, we hebben al zelf twee Humax decoders (5200c en 5300c) heeft iemand ervaring met deze en wat zijn de verschillen tussen zo'n mediabox en een humax decoder? :) Ik kon mijn oude apparatuur blijven gebruiken zegt men maar ik moest wel zo'n mediabox aansluiten volgens Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Humax is ook een mediabox.
Het ligt eraan naar welk abbo je bent gegaan?
Tv complete - > mediabox xl / horizon/ samsung box met hd dus opnemen en pauzeren
Tv start - > humax 5300c kan ook opnemen en pauzeren moet je alleen zelf een externe hd of memory stick aansluiten.

Mediabox xl heb je ook 7 dagen terug kijken en netflix en videoland app staan erop.

[ Voor 13% gewijzigd door chucky666 op 31-07-2018 09:54 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
TheUninvited schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:35:
Wij stappen over naar een nieuwer abbonement nu krijgen we ook een Mediabox, we hebben al zelf twee Humax decoders (5200c en 5300c) heeft iemand ervaring met deze en wat zijn de verschillen tussen zo'n mediabox en een humax decoder? :) Ik kon mijn oude apparatuur blijven gebruiken zegt men maar ik moest wel zo'n mediabox aansluiten volgens Ziggo.
Aansluiten hoef je hem niet.
Je kan hem ook op zolder leggen om op te nemen kan je ook de Humax gebruiken (5200 zeker).
Heb je op dit moment geactiveerde kaarten in huis?
Gezien je Humax neem ik aan dat je in voormalig Ziggo gebied woont en niet in het voormalig UPC-gebied.

Als je nog geactiveerde kaarten hebt dan kan je dus je humax blijven gebruiken.
Het terugkijken is met de horizon iets makkelijker, maar dat kan ook met de Humax.

Als alternatief zoals gezegd kan je ook een Chromecast gebruiken om terug te kijken.
Nu is het wel zo dat je niet alles terug kunt kijken zowel via Ziggo GO/Horizon-box of CC, maar dat heeft met rechten te maken en niks met de apparatuur.

Het kan wel zijn dat je de Horizon even aan moet sluiten om te activeren zodat je nieuwe abbo ingaat.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
chucky666 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:52:
Humax is ook een mediabox.
Het ligt eraan naar welk abbo je bent gegaan?
Tv complete - > mediabox xl / horizon/ samsung box met hd dus opnemen en pauzeren
Tv start - > humax 5300c kan ook opnemen en pauzeren moet je alleen zelf een externe hd of memory stick aansluiten.

Mediabox xl heb je ook 7 dagen terug kijken en netflix en videoland app staan erop.
Heb een TV en Internet Start abbonement genomen. Heb dus de "gewone" Mediabox. Volgens mij kan opnemen en pauzeren inderdaad wel met USB stick op alle Humax decoders, maar kan dat ook bij die nieuwe Mediabox? Ik heb ook een 5200c met harde schijf daar gaat het sowieso makkelijk op.
MdO82 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:44:
[...]

Aansluiten hoef je hem niet.
Je kan hem ook op zolder leggen om op te nemen kan je ook de Humax gebruiken (5200 zeker).
Heb je op dit moment geactiveerde kaarten in huis?
Gezien je Humax neem ik aan dat je in voormalig Ziggo gebied woont en niet in het voormalig UPC-gebied.

Als je nog geactiveerde kaarten hebt dan kan je dus je humax blijven gebruiken.
Het terugkijken is met de horizon iets makkelijker, maar dat kan ook met de Humax.

Als alternatief zoals gezegd kan je ook een Chromecast gebruiken om terug te kijken.
Nu is het wel zo dat je niet alles terug kunt kijken zowel via Ziggo GO/Horizon-box of CC, maar dat heeft met rechten te maken en niks met de apparatuur.

Het kan wel zijn dat je de Horizon even aan moet sluiten om te activeren zodat je nieuwe abbo ingaat.
Enigste reden dat ik dit nieuwe abonnement neem is dat het goedkoper is vanwege de korting die ze wilden bieden erop als ik verleng, maar was benieuwd of die mediaboxen echt beter zijn/meer bieden dan de humax decoders. Volgens mij niet echt een groot verschil dus? Ik heb nu 2 decoders en 3 smartcards actief op mijn aansluiting, dus ik heb eigenlijk die Mediabox niet nodig, maar moest hem inderdaad wel aanzetten als het nieuwe abbonement ingaat en kon hem dus ook niet weigeren. Kan verder ook met die 5200c opnemen wat wel fijn is hoef je niet extra te betalen. Maar ik ga het zien of die Mediabox een goede vervanger is voor die andere die ik nu heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

rSNNN schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:53:
Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een 200 down / 20 up lijn bij Ziggo. Wanneer ik de speedtest gebruik haal ik dit en komt dit netjes naar voren.
Mocht het niet lukken met het aanpassen van de DNS-server. Stuur ons dan een privébericht met je postcode en huisnummer dan kijken we hier verder na.

Groet,
Kim van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Wat is er eigenlijk met de modems die geleverd worden. Zowel op het werk als thuis herstart de modem zicht regelmatig (en krijg je de 'first installation' pagina).

Het rare is thuis dat verbindingen van bijvoorbeeld teamspeak/discord wel door blijven werken, maar als je dan een webpagina wil openen er DNS errors / Connection refused komt of soms zelfs een certification error van een webpagina. Heel vervelend.

Ondertussen thuis al nieuwe modem, doet het iets beter, maar tijdens piekuren blijft het voorkomen. Er zijn al tig keer monteurs geweest, de situatie in de meterkast is ook al meermaals aangepast om te proberen problemen op te lossen. Ik ben er langzaamaan een beetje klaar mee, want zeker tijdens piekuren kan je er niet vanop aan dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Suicyder schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:51:
Wat is er eigenlijk met de modems die geleverd worden. Zowel op het werk als thuis herstart de modem zicht regelmatig (en krijg je de 'first installation' pagina).

Het rare is thuis dat verbindingen van bijvoorbeeld teamspeak/discord wel door blijven werken, maar als je dan een webpagina wil openen er DNS errors / Connection refused komt of soms zelfs een certification error van een webpagina. Heel vervelend.

Ondertussen thuis al nieuwe modem, doet het iets beter, maar tijdens piekuren blijft het voorkomen. Er zijn al tig keer monteurs geweest, de situatie in de meterkast is ook al meermaals aangepast om te proberen problemen op te lossen. Ik ben er langzaamaan een beetje klaar mee, want zeker tijdens piekuren kan je er niet vanop aan dat het gewoon werkt.
Een herstartende modem is natuurlijk nooit fijn! Klinkt als een signaalprobleem, begrijp echter dat er al monteurs geweest zijn maar tot nu toe is het niet opgelost. Kijken graag wat de volgende stap wordt. Wil je ons een privébericht sturen met je klantnummer en (korte) toelichting over wat de monteur gedaan heeft en/of wat je zelf al geprobeerd hebt? Dan gaan we daar verder.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even na middernacht was er hier door een aardlekprobleempje tweemaal een onderbreking van een kwartiertje van de voeding voor mijn Ubee EVW321B.

Nu heb ik blijkbaar een frimware upgrade gekregen. Versie 9.12.8006. Ik heb niet gedocumenteerd wat het eerst was. Zo te zien betreft het alleen het Nederlandstalige "gewone gebruiker" deel en zijn de wijzigingen alleen kosmetisch. het Engelstalig deel voor de geavanceerde instellingen lijkt ongewijzigd.

Mijn IP adres (IPv4) en Prefix (IPv6) zijn niet gewijzigd.

Hebben anderen ook deze versie gekregen?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Moet de Ziggo app tegenwoordig een bepaalde minimum Android versie hebben?
Ik heb een Android kastje met Android 4.4, en sinds de laatste update kan ik niet meer kijken via ZiggoGo. Ik krijg steeds dat er geen verbinding is, maar die is er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Via Chrome werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
sander817 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:04:
Moet de Ziggo app tegenwoordig een bepaalde minimum Android versie hebben?
Ik heb een Android kastje met Android 4.4, en sinds de laatste update kan ik niet meer kijken via ZiggoGo. Ik krijg steeds dat er geen verbinding is, maar die is er wel
https://play.google.com/s...etails?id=com.lgi.ziggotv

MINIMALE VEREISTEN & VOORWAARDEN

- een tablet of smartphone met minimaal Android 4.3 of hoger
- de Ziggo GO app ondersteunt geen rooted Android apparaten
- de app vereist dat je de juiste tijd heeft ingesteld op uw apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt.
- Om te streamen met Chromecast moet je minimaal Android 4.3 of hoger op je smartphones of tablet hebben staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 04-08-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Dan heb ik geen idee wat ik verkeerd doe, behalve het root gedeelte.
Mijn telefoon is ook geroot, en daar werkt het prima op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
sander817 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:44:
Dan heb ik geen idee wat ik verkeerd doe, behalve het root gedeelte.
Mijn telefoon is ook geroot, en daar werkt het prima op
Denk niet dat het aan je telefoon ligt, maar aan de slechte werking van de app.
Hier hebben we sinds de update van de app ook allerlei vage dingen.

Niet terug kunnen kijken
Vastlopen bij het gebruik van de chromecast

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Door kleine problemen met mijn vorige Hitron router heb ik nu 2 modems hier liggen. Een Hitron en een Connect Box (Arris), maar 1 moet terug. De nieuwe Hitron is even aangesloten geweest totdat ik gisteren de CB had aangesloten. Enige grote verschil dat ik heb gemerkt is dat de CB verplicht een cijfer in de wifiwachtwoord moest hebben, dus heb alle apparatuur erop moeten aanpassen.

Ik lees hier voornamelijk veel Puma 6 problemen met deze 2 modems, maar als ik het goed begrijp ga ik hier pas veel last van hebben als ik veel game. Ik game zelf al jaren niet meer, dus vandaar misschien dat ik het nog niet gemerkt heb. Ik neem neem aan dat ik voor mijn doeleinden gewoon prima de Connect Box kan houden toch? Ik zie niet meteen dat de Hitron meer voordelen heeft (en tot nu toe ook nog niet gemerkt), dus ik denk dat ook niemand de Hitron over de CB zou prefereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MdO82 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:31:
[...]

Denk niet dat het aan je telefoon ligt, maar aan de slechte werking van de app.
Hier hebben we sinds de update van de app ook allerlei vage dingen.

Niet terug kunnen kijken
Vastlopen bij het gebruik van de chromecast
Windows 10 app is ook al tijden een drama, inloggen lukt niet en indien wel stopt video soms spontaan. Ben gestopt met die brakke zooi en kijk alleen nog via de browser, dat werkt gelukkig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
TheUninvited schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:35:
Bij een TV-Start abonnement krijg je waarschijnlijk geen "nieuwe" Mediabox. Elke decoder heet naar mijn weten namelijk Mediabox tegenwoordig bij Ziggo.

Bij het TV Start abonnement zul je dan ook waarschijnlijk een Humax 5300C geleverd gaan krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dracoz op 05-08-2018 02:23 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik heb de laatste dagen problemen met mijn modem.. er is geen internetverbinding aanwezig. Na een restart werkt het weer even..

Het interne thuisnetwerk blijft prima werken.

Iets met de hitte wellicht, alhoewel het in de meterkast niet heel heet is..
Gaat om een Cisco epc3928.. wel iets waar je gek van wordt

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 05-08-2018 16:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:47
problemen met hotspots van Ziggo op je mobiel?

Sinds enige dagen werkt mijn hotspot op mijn mobiel niet meer (Ziggo).

contact gehad met support, alle instellingen doorgelopen .. (3 x bellen) nog niet opgelost.

wachtwoord resetten moest ik maar eens proberen dus inleggen bij Ziggo, ww wijzigen .. maar de bevestigingsknop was niet grijs.

weer contact gehad .. ja mijn ziggo had storing .. later maar eens weer kijken ben nu anderhalve week verder .. kan nog geen gebruik maken van de ziggo hotspots ..

pffff.

meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ja, hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ik heb van tijd tot tijd dat Ziggo hotspots niet werken (op mijn telefoon). Dan verschijnt er opeens een popup dat ik in moet loggen of dat mijn wachtwoord verkeerd is.

Als het niet werkt dan werkt het ook echt niet. Wachtwoord opnieuw invoeren of resetten werkt dan niet. Hoewel hij het op mijn laptop dan soms wel gewoon werkt.

Als je verder niks doet en de popup wegtikt, dan werkt het vaak op een gegeven moment wel weer.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

De vraag is simpel, wat als ik de Ziggo iOS app gebruik met een Chromecast Ultra, op welke resolutie / kwaliteit streamt deze live footage? Bijv. met Fox Sports wedstrijden van Feyenoord (de kampioen van aankomend jaar, die ploeg)? En verschilt de kwaliteit met de originele app van Fox Sports?

Mijn gevoel zegt dat de Fox app het minder goed doet dan die van Ziggo, maar zeker weten doe ik het niet. 4K snap ik ook wel dat die waarschijnlijk niet zal doen, maar een man mag dromen... toch? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ervaren jullie ook enorme synchronisatieproblemen tussen het geluid en beeld bij het terugkijken op ziggogo.tv? Hier bij De Slimste Mens (ik weet niet of de link werkt voor iedereen. Het was di 31-7-2018, 20:25) is het verschil meerdere seconden! Volledig onkijkbaar dus. Dit probleem kom ik vaker tegen. Het valt sowieso vaak op dat het geluid nét niet synchroon loopt, maar dan is er nog mee te leven, maar met deze uitzending kan ik werkelijk niks.

Ook Ranking The Stars in hetzelfde tijdvak heeft dit. Ook begint de opname in het programma. Je kunt dan nog naar -1 minuut, maar ook dat is net niet genoeg.

Ik maak me ernstig zorgen over de kwaliteit van Ziggo. :( Hoe is dit bij de concurrentie? Ik ben denk ik wel eens toe aan wat nieuws, wat beters vooral.

Note: Ik heb geen TV. Ik kijk altijd via ziggogo.tv in de browser.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 07-08-2018 14:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Room42 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:16:
Ervaren jullie ook enorme synchronisatieproblemen tussen het geluid en beeld bij het terugkijken op
Niet echt last van, soms wel eens een hapering maar dat gebeurt bij iedere platform wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.

Ik ben bezig om fysiek in huis alles om te gooien. Ik dacht, ga ik even om advies vragen.

Ik heb meerdere computers thuis, welke ik allemaal wil bereiken via mijn interne netwerk, zowel bedraad als wifi. Dat is uiteraard simpel, gewoon een wifi router achter mijn ziggo modem en klaar. Dat heb ik nu al. Mijn ziggo modem heeft geen wifi, wifi komt vanaf mijn eigen router, die ook DHCP uit gooit.

Aangezien ik mijn huis zo slim mogelijk wil maken, wil ik een ander netwerk aanleggen, voor alle smart home dingen. Dus eigen SSID, eigen DHCP. Alles volledig gescheiden. Dit om te voorkomen dat als een onderdeel, zoals bijvoorbeeld een camera, een security bug heeft, dit niet het normale netwerk kan beinvloeden.

Om alles wat makkelijker te maken, zat ik er aan te denken om een tweede wifi router aan mijn ziggo te koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan de Ziggo router hier mee omgaan? Als dit kan, is dit dan veilig, of is het verstandiger om alles op de DMZ poort van de huidige eigen wifi router te gooien? Ik wil echter wel port forwarding naar (alleen) het smart home netwerk kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:33:

Ik ben bezig om fysiek in huis alles om te gooien. Ik dacht, ga ik even om advies vragen.

Ik heb meerdere computers thuis, welke ik allemaal wil bereiken via mijn interne netwerk, zowel bedraad als wifi. Dat is uiteraard simpel, gewoon een wifi router achter mijn ziggo modem en klaar. Dat heb ik nu al. Mijn ziggo modem heeft geen wifi, wifi komt vanaf mijn eigen router, die ook DHCP uit gooit.

Aangezien ik mijn huis zo slim mogelijk wil maken, wil ik een ander netwerk aanleggen, voor alle smart home dingen. Dus eigen SSID, eigen DHCP. Alles volledig gescheiden. Dit om te voorkomen dat als een onderdeel, zoals bijvoorbeeld een camera, een security bug heeft, dit niet het normale netwerk kan beinvloeden.

Om alles wat makkelijker te maken, zat ik er aan te denken om een tweede wifi router aan mijn ziggo te koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan de Ziggo router hier mee omgaan? Als dit kan, is dit dan veilig, of is het verstandiger om alles op de DMZ poort van de huidige eigen wifi router te gooien? Ik wil echter wel port forwarding naar (alleen) het smart home netwerk kunnen doen.
Technisch is het mogelijk, maar of het in de huidige opstelling kan weet ik niet.
Omdat je vraag verder gaat dan alleen je Ziggo verbinding is wellicht dit topic handig ?

NT Kroeg v0.1

Uiteraard zullen mensen je hier ook willen helpen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
MdO82 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Technisch is het mogelijk, maar of het in de huidige opstelling kan weet ik niet.
Omdat je vraag verder gaat dan alleen je Ziggo verbinding is wellicht dit topic handig ?

NT Kroeg v0.1

Uiteraard zullen mensen je hier ook willen helpen ;)
Ik zal mijn vraag daar stellen, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hm.. Krijg je 't verzoek om een afstandsbediening in te stellen, horizon ding met aan 2 kanten toetsen..

Nou is de tv van het merk "dual" (met ingebouwde dvd speler..... goedkoop ding van de blokker) echter ik krijg het niet voor elkaar om dat ding te bedienen met de horizon afstandsbediening...

Mogelijk dat ik iets fout doe.... Of de info op de site van ziggo niet geheel klopt?

Ik doe:
Volume lager + source.. Het "tv" lampje knippert na 5 sec inderdaad...
Echter daarna gaat ze gewoon branden....
Ook krijg ik geen zichtbare feedback als ik de code '0838' in toets..

Daarna zou je de aan / uit knop voor de tv moeten indrukken en houden tot 't ding uit gaat? Heb er inmiddels al 30 min op die knop lopen drukken inmiddels een lamme vinger.... maar geen resultaat..

Iemand een idee?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ArawnofAnnwn schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:33:

ja dat kan, geen recent ervaring mee, maar je routers creeeren hun eigen netwerken achter de router. Het modem ziet allleen de wan poort van de router, in zijn internet netwerk. Je krijgt op die manier minimaal 3 netwerken.
- netwerk dhcp door modem, met daarin de wan poorten van de twee routers (je kan ze een static adres geven)
- achter elke router het bedrade netwerk, (en een wifi netwerk kan een eigen range uitgeven, tenminste dat is wat ik doen)

Ja het is veilig, als je het goed inricht (ik weet het is een open deur) . je kan tegen nat problemen aanlopen, dat hangt van je apperatuur af.. portforwarding moet je dus dan op het modem en de betrreffende router doen.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@VodafoneZiggo
Ik heb m'n abonnement opgezegd in de bevestiging hiervan staat: 'afkoop termijnen: nee' nu ontvang gisteravond ik toch een factuur voor een paar honderd euro. Kan ik binnen drie dagen een correctie facteur krijgen en de incasso gecorrigeerd worden. Ik heb m'n mediabox etc. al retour gestuurd en geen mogelijkheden om m'n geld terug te vorderen zonder bijzondere moeite te moeten doen.

Achter de link twee screenshots, 1 van de opzeg e-mail. 1 van de ontvangen factuur.

https://drive.google.com/...2fNR425/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/...KqjK4K5/view?usp=drivesdk

Ps. Dadelijk acht uur lang geen telefoon dus nu eerst maar even op deze manier contact opnemen. Dm ook onderweg naar webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie- schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 06:55:
@VodafoneZiggo
Ik heb m'n abonnement opgezegd in de bevestiging hiervan staat: 'afkoop termijnen: nee' nu ontvang gisteravond ik toch een factuur voor een paar honderd euro. Kan ik binnen drie dagen een correctie facteur krijgen en de incasso gecorrigeerd worden. Ik heb m'n mediabox etc. al retour gestuurd en geen mogelijkheden om m'n geld terug te vorderen zonder bijzondere moeite te moeten doen.

Achter de link twee screenshots, 1 van de opzeg e-mail. 1 van de ontvangen factuur.

Ps. Dadelijk acht uur lang geen telefoon dus nu eerst maar even op deze manier contact opnemen. Dm ook onderweg naar webcare.
Je kunt het bedrag simpel via de bank storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
@VodafoneZiggo

Denk dat je beter kunt bellen, Facebook of twitter kunt proberen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

@VodafoneZiggo

Je tweede afbeelding is niet compleet. Zoals ik het daar zie krijg je €4.09 terug van Ziggo.
Ik zie nergens staan dat je nog iets moet betalen of iets dergelijks.
Is het geld bijvoorbeeld al afgeschreven? Ik zou toch even een telefoon opzoeken om alsnog even met Ziggo te kunnen bellen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@Verwijderd @Martinusz @sjaool

@VodafoneZiggo Had gereageerd op m'n DM en bevestigde m'n vermoeden. Ik had m'n contract opgezegd ivm de tariefverhoging, toch waren de resterende contract termijnen in rekening gebracht. Ondertussen heb ik een SMS'je mogen ontvangen waarin wordt gezegd dat ik €439.88 ga ontvangen. Dit is het bedrag van de toch niet resterende termijnen. Ik ga de komende incasso niet storneren, anders lopen er een paar andere Euro's verkeerd. Ik ga er van uit dat het met de volgende factuur goed komt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Arie- schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:10:
@Verwijderd @Martinusz @sjaool

@VodafoneZiggo Had gereageerd op m'n DM en bevestigde m'n vermoeden. Ik had m'n contract opgezegd ivm de tariefverhoging, toch waren de resterende contract termijnen in rekening gebracht. Ondertussen heb ik een SMS'je mogen ontvangen waarin wordt gezegd dat ik €439.88 ga ontvangen. Dit is het bedrag van de toch niet resterende termijnen. Ik ga de komende incasso niet storneren, anders lopen er een paar andere Euro's verkeerd. Ik ga er van uit dat het met de volgende factuur goed komt wordt.
Goed dat het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@VodafoneZiggo

Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn ongenoegen te uiten over een bepaalde zaak.

Al weken geleden is er een kastje in het centrum van 0223 omver gereden. Eerst dacht ik dat het voor elektra was maar 30 juli zag ik dat het een wijkkastje was van Ziggo omdat kastje nu open was (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/38046234_10215843953312384_3659541603409723392_n.jpg?_nc_cat=0&oh=db0be23a7aaec20852e0196461a9a46a&oe=5C0A1AED

Dit heb ik via de FB-chat doorgegeven en ze zouden er wat aan doen. Een bevriende Ziggo-monteur heeft het ook al diverse keren intern doorgegeven maar het enige wat er gedaan is, is dat ze de deur vast hebben gemaakt met wat tape (geen foto)... Komt dit door tekort aan personeel (vakantie) of is dit gewoon pure laksheid? Aangezien wijkkast in het natte gedeelte (horeca) staat lijkt me dit vrij belangrijk omdat Jutters van slopen houden na een nachtje zuipen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je met Ziggo wilt communiceren is de Ziggo community een beter plek met ook Ziggo moderators. Hier wordt wel meegelezen maar een stuk minder actief (en dat hoef wat mij betreft ook niet).

• Room42
  • Niet online
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

Niet echt last van, soms wel eens een hapering maar dat gebeurt bij iedere platform wel eens.
Mijn oprechte excuses dat ik hier niet meer op gereageerd heb. Ik vind het zelf altijd zo irritant als iemand een vraag stelt en dan met de noorderzon verdwijnt. 8)7
Die afleveringen zijn nu natuurlijk niet meer beschikbaar, dus ik zal eens kijken of ik recentere voorbeelden kan vinden. Dan ben ik erg benieuwd of iedereen hetzelfde effect heeft op diezelfde uitzending. Want in een andere browser kijken helpt bij mij niet, dus het lijkt dan in de video zelf te zitten.

Maar goed, daar kom ik dus op terug :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben benieuwd! Wel een mooie soap geworden.
Verwacht er iemand dit jaar nog snelheidsverhogingen? De basis blijft achter tov glasvezel en oa kpn.

@Martinusz, afwachten idd. Upgraden naar plus vind ik de die extra euro's per maand niet waard. (10euro)
Had liever gezien dat er een tussenstap was van bijvoorbeeld 100/10 voor 2,50-5euro per maand. Kijk haast geen kabeltv meer. (Netflix, Videoland)

[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 16-08-2018 11:02 ]

Whatever.

• Martinusz
Harmen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:52:
[...]

Verwacht er iemand dit jaar nog snelheidsverhogingen? De basis blijft achter tov glasvezel en oa kpn.
Afgelopen jaren rond oktober, maar de basis wat minder vaak :)

• SMSfreakie
  • Niet online
[...]

@Martinusz, afwachten idd. Upgraden naar plus vind ik de die extra euro's per maand niet waard. (10euro)
Had liever gezien dat er een tussenstap was van bijvoorbeeld 100/10 voor 2,50-5euro per maand. Kijk haast geen kabeltv meer. (Netflix, Videoland)
Misschien moeten ze eens modems maken en vooral uitleveren met bv de BCM3390 soc

404 Signature not found

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02
[...]

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd geworden, basis is volgens mij afgelopen jaar niet meer omhoog gegaan, dat mag wel weer een keertje :+

Het verschil vindt ik inderdaad ook te groot om naar het middelste pakket over te stappen..

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mmm blijft hoop geneuzel met die Puma's. Blij dat ik hem nog niet nodig heb.

Wanneer wordt het nu duidelijk of mogelijkheid tot vrije modemkeuze verplicht wordt en wanneer dat ingaat :?

Is alweer tijdje stil terwijl het medio 2018 van kracht had moeten zijn.... :'(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
Gister een Asus RT-AC66U als accespoint achter mijn Cisco 3925 modem gehangen. Wifi uitgezet op het modem en fysiek maar 1x UTP aangesloten: naar de router.

Op zich functioneert dit prima, maar heeft het nog voordelen om het modem in bridge mode te laten zetten?
Het maakt mij niet zoveel uit welk device de DHCP doet.......

Ik vind de voeding en de Cisco zelf overigens aardig warm worden. Heeft het zin die te laten vervangen door een zuiniger modem? Of loopt ik dan tegen een ongewenste Puma op? :+

• Dracoz
Room42 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:28:
[...]
Dan ben ik erg benieuwd of iedereen hetzelfde effect heeft op diezelfde uitzending. Want in een andere browser kijken helpt bij mij niet, dus het lijkt dan in de video zelf te zitten.

Maar goed, daar kom ik dus op terug :)
Zelf ervaar ik dit ook met zowel de Ziggo Go Windows 10 app en Edge, Internet Explorer en Chrome.
Wanneer ik bijvoorbeeld de uitzending van afgelopen maandag van Veronica Inside terug wil zien dan klopt het geluid niet...

Ben benieuwd of jij hier ook last van hebt

• Room42
  • Niet online
Dracoz schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

Zelf ervaar ik dit ook met zowel de Ziggo Go Windows 10 app en Edge, Internet Explorer en Chrome.
Wanneer ik bijvoorbeeld de uitzending van afgelopen maandag van Veronica Inside terug wil zien dan klopt het geluid niet...

Ben benieuwd of jij hier ook last van hebt
Ja! Het geluid loopt ongeveer 2-3 seconden achter!

OMG, nu weet ik weer waarom ik die zender(s) niet kijk (via Ziggo) :r
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4DQOx5N.png 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 16-08-2018 22:54 ]

• Dracoz
Room42 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:52:
[...]

Ja! Het geluid loopt ongeveer 2-3 seconden achter!

OMG, nu weet ik weer waarom ik die zender(s) niet kijk (via Ziggo) :r
[afbeelding] 8)7
Mooi, dan ligt het dus inderdaad niet aan mij haha!
Ja echt super vervelend dat je op de commerciele zenders inderdaad niet door kunt spoelen, ook echt super handig wanneer je weer eens een foutmelding krijgt "Oeps er ging iets mis" en je vervolgens alles weer opnieuw kunt bekijken :F

• Room42
  • Niet online
Dracoz schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:03:
[...]

Mooi, dan ligt het dus inderdaad niet aan mij haha!
Ja echt super vervelend dat je op de commerciele zenders inderdaad niet door kunt spoelen, ook echt super handig wanneer je weer eens een foutmelding krijgt "Oeps er ging iets mis" en je vervolgens alles weer opnieuw kunt bekijken :F
Oh ja, dat is ook een leuke (lees: irritatie)! Die heb ik gemiddeld elk uur (ergens tussen de 50 en 70 minuten, meestal). Voor mij werkt een F5 dan, maar dat is wel op de zenders waar je vooruit kunt spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
Room42 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:05:
[...]

Oh ja, dat is ook een leuke (lees: irritatie)! Die heb ik gemiddeld elk uur (ergens tussen de 50 en 70 minuten, meestal). Voor mij werkt een F5 dan, maar dat is wel op de zenders waar je vooruit kunt spoelen.
Ja klopt echt tussen de 50 en 70 minuten inderdaad, ook echte ELKE keer :F

Heb inmiddels even een chat gestart met Ziggo, ze zijn op de hoogte van het probleem(Bij Veronica Inside) en doen er alles aan om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Marcva schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:30:
Gister een Asus RT-AC66U als accespoint achter mijn Cisco 3925 modem gehangen. Wifi uitgezet op het modem en fysiek maar 1x UTP aangesloten: naar de router.

Op zich functioneert dit prima, maar heeft het nog voordelen om het modem in bridge mode te laten zetten?
Het maakt mij niet zoveel uit welk device de DHCP doet.......

Ik vind de voeding en de Cisco zelf overigens aardig warm worden. Heeft het zin die te laten vervangen door een zuiniger modem? Of loopt ik dan tegen een ongewenste Puma op? :+
Bridge gaat niet over dhcp, je wifi router kan voor zijn eigen netwerken ook dhcp doen, zomder dat je modem in bridge staat. Je moden doet nog steeds dhcp voor de aansluitingen op het modem.

bridge gaat over welke router (modem of wifi) routeerd naar ziggo, inclusief de firewall (even kort door de bocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bij bridge zet je/ze toch het het router gedeelte uit en is je modem allen nog een modem :?

(Dus incl dhcp ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
jeanj schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Bridge gaat niet over dhcp, je wifi router kan voor zijn eigen netwerken ook dhcp doen, zomder dta je modem in bridge staat. Je moden doen nog steeds dhcp voor de aansluitingen op het modem.

bridge gaat over welke router (modem of wifi) routeerd naar ziggo, inclusief de firewall (even kort door de bocht)
Ik meende dat er binnen één netwerk maar één apparaat ip adressen uit kon delen. Dus of de modem/router, of de eigen router. Anders kunnen ze elkaar toch bijten? Wie gaat er voor ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Juist, en om dat te voorkomen stel je je kabelmodem in op bridge mode.
Je kabelmodem krijgt dan wel automatisch een IP adres van Ziggo, maar verder zijn alle functies uitgeschakeld en wordt de data 1 op 1 doorgestuurd.

Als je dan een router eraan hangt, dan zal die al het verkeer afhandelen en heb je 1 dhcp server in je eigen netwerk zoals het hoort.

Een ander voordeel is dat er niet 2x ge-NAT wordt. Alhoewel je daar zelf weinig van zult merken is dat gewoon niet netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Marcva schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Ik meende dat er binnen één netwerk maar één apparaat ip adressen uit kon delen. Dus of de modem/router, of de eigen router. Anders kunnen ze elkaar toch bijten? Wie gaat er voor ed?
Binnen 1 netwerk is het handig dat 1 device het doet, 2 dhcp onafhankelijke servers kan voor problemen zorgen. Echter de wifi router creert een eigen tweede gescheiden netwerk met een eigen dhcp.

Dus als je modem aansluit via een kabel op de wan poort van de wifi router, dan heb je achter de wifi router een ander netwerk zitten, met een eigen dhcp (meestal 192.168. 0 of 1.x), en tussen modem en wan poort van de router een tweede netwerk (bij ziggo standaard 192.168.178.x). Natuurlijk kan je elke private range gebruiken.

Mij ging het om de redenatie van Marcava die het modem in bridge wilde zetten om zodanig 1 dhcp server te hebben. Het is het dus niet nodig, maar als je dat toch wil zet de modem niet in bridge maar zet de dhcp op de modem uit en gebruik vaste ip adressen tussen modem en de wan van de router. Als je je modem in bridge zet moet wel weten wat je doet, want de veiligheid van je internet verbinding laat je over aan je router, en die moet je dus dan wel goed configureren.... en ja als je modem in bridge zet doet ie geen dhcp meer, een geen firewall, nat etc etc.... dat de wifi router nou doen

[ Voor 25% gewijzigd door jeanj op 17-08-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Technomania schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:53:
@VodafoneZiggo

Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn ongenoegen te uiten over een bepaalde zaak.

Al weken geleden is er een kastje in het centrum van 0223 omver gereden. Eerst dacht ik dat het voor elektra was maar 30 juli zag ik dat het een wijkkastje was van Ziggo omdat kastje nu open was (zie foto)

[afbeelding]

Dit heb ik via de FB-chat doorgegeven en ze zouden er wat aan doen. Een bevriende Ziggo-monteur heeft het ook al diverse keren intern doorgegeven maar het enige wat er gedaan is, is dat ze de deur vast hebben gemaakt met wat tape (geen foto)... Komt dit door tekort aan personeel (vakantie) of is dit gewoon pure laksheid? Aangezien wijkkast in het natte gedeelte (horeca) staat lijkt me dit vrij belangrijk omdat Jutters van slopen houden na een nachtje zuipen.
Je kunt beter even Ziggo bellen/tweeten/facebooken ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand met een Mediabox XL en een Samsung TV die ook de de Magic Remote (die hieronder) van de Samsung TV gebruikt om zowel TV als Mediabox XL te bedienen en het voor elkaar heeft dat de Mediabox XL ook uit gaat als je de TV uit zet?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xZJfKGs.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bensimpel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:59:
[...]

Je kunt beter even Ziggo bellen/tweeten/facebooken ;)
Inmiddels al contact & feedback gehad. Ze hebben het opgepakt.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 23:54
Sinds een week verhuist, en opnieuw ziggo aangevraagd en zelf aangesloten. Echter ben ik ontevreden over de snelheid.
Tot mijn verbazing werd een Technicolor 7210 geleverd, ipv de verwachte Connectbox die ik voorheen had.

Wat tegen valt is de internet snelheid. In mijn vorige woning ging de speedtest als een luchtdoelraket omhoog naar bijna meteen de max download/upload van 200/20.

Hier is (bekabel direct op het modem) het verloop heel anders, hij begint bij 50/60mbits te zagen naar de 70/80 en dan richting de 100 tot 120mbit... aan het eind van de speedtest krijgt die zowel up als down dan de smaak te pakken en kruipt in een constante lijn (ipv zaag beweging) naar de 170mbit down en vaak naar de 20mbit up. Ping is met 10 a 11 lager dan in mijn vorige woning (15), maar op verschillende devices hebben wel wel dat het even lijkt te duren voordat die een website pakt en laad.

In de geavanceerde instellingen gekeken naar de waardes (power tussen de 0,2 en 1,3, SNR tussen de 31,7 en 37,0) zoals vermeld in de topic start, en die zijn eigenlijk allemaal heel goed. Dus wat kan dit zijn??

Ik vind het een beetje naar dat we "haperend" internet ervaren. Of je nou een filmpje op netflix kijkt, een webpagina laad of social media start.... het heeft even een aanloopje nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door Stinger_Ventura op 18-08-2018 11:34 . Reden: waardes modem toegevoegd. ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:58
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:31:
Sinds een week verhuist, en opnieuw ziggo aangevraagd en zelf aangesloten. Echter ben ik ontevreden over de snelheid.
Tot mijn verbazing werd een Technicolor 7210 geleverd, ipv de verwachte Connectbox die ik voorheen had.

Wat tegen valt is de internet snelheid. In mijn vorige woning ging de speedtest als een luchtdoelraket omhoog naar bijna meteen de max download/upload van 200/20.

Hier is (bekabel direct op het modem) het verloop heel anders, hij begint bij 50/60mbits te zagen naar de 70/80 en dan richting de 100 tot 120mbit... aan het eind van de speedtest krijgt die zowel up als down dan de smaak te pakken en kruipt in een constante lijn (ipv zaag beweging) naar de 170mbit down en vaak naar de 20mbit up. Ping is met 10 a 11 lager dan in mijn vorige woning (15), maar op verschillende devices hebben wel wel dat het even lijkt te duren voordat die een website pakt en laad.

In de geavanceerde instellingen gekeken naar de waardes (power tussen de 0,2 en 1,3, SNR tussen de 31,7 en 37,0) zoals vermeld in de topic start, en die zijn eigenlijk allemaal heel goed. Dus wat kan dit zijn??

Ik vind het een beetje naar dat we "haperend" internet ervaren. Of je nou een filmpje op netflix kijkt, een webpagina laad of social media start.... het heeft even een aanloopje nodig.
SNR <33dB is echt niet zo goed hoor. Het is zelfs een oorzaak van slecht werkend internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
MediaZoo schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

SNR <33dB is echt niet zo goed hoor. Het is zelfs een oorzaak van slecht werkend internet.
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen

32,4 leek me dus acceptabel?

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 1 6952000 178000000 Hz 1.4 dBmV 32.9 dB
2 Locked QAM256 2 6952000 186000000 Hz 1.3 dBmV 33.8 dB
3 Locked QAM256 3 6952000 194000000 Hz 1.1 dBmV 32.9 dB
4 Locked QAM256 4 6952000 202000000 Hz 1.0 dBmV 32.4 dB
5 Locked QAM256 5 6952000 210000000 Hz 1.1 dBmV 34.1 dB
6 Locked QAM256 9 6952000 242000000 Hz 0.4 dBmV 36.4 dB
7 Locked QAM256 10 6952000 250000000 Hz 0.3 dBmV 36.6 dB
8 Locked QAM256 11 6952000 258000000 Hz 0.4 dBmV 36.9 dB
9 Locked QAM256 12 6952000 266000000 Hz 0.4 dBmV 36.7 dB
10 Locked QAM256 14 6952000 282000000 Hz 0.7 dBmV 36.9 dB
11 Locked QAM256 15 6952000 290000000 Hz 0.8 dBmV 37.0 dB
12 Locked QAM256 16 6952000 298000000 Hz 0.8 dBmV 37.0 dB
13 Locked QAM256 17 6952000 306000000 Hz 1.2 dBmV 37.1 dB
14 Locked QAM256 18 6952000 314000000 Hz 1.1 dBmV 37.1 dB
15 Locked QAM256 19 6952000 322000000 Hz 1.1 dBmV 37.0 dB
16 Locked QAM256 20 6952000 330000000 Hz 1.4 dBmV 37.0 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 59 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.5 dBmV
2 Locked QAM64 57 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.5 dBmV
3 Locked QAM64 58 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.8 dBmV
4 Locked QAM64 60 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.3 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen

32,4 leek me dus acceptabel?

Downstream Channel
1 Locked QAM256 1 6952000 178000000 Hz 1.4 dBmV 32.9 dB
2 Locked QAM256 2 6952000 186000000 Hz 1.3 dBmV 33.8 dB
3 Locked QAM256 3 6952000 194000000 Hz 1.1 dBmV 32.9 dB
4 Locked QAM256 4 6952000 202000000 Hz 1.0 dBmV 32.4 dB
5 Locked QAM256 5 6952000 210000000 Hz 1.1 dBmV 34.1 dB
6 Locked QAM256 9 6952000 242000000 Hz 0.4 dBmV 36.4 dB
7 Locked QAM256 10 6952000 250000000 Hz 0.3 dBmV 36.6 dB
8 Locked QAM256 11 6952000 258000000 Hz 0.4 dBmV 36.9 dB
9 Locked QAM256 12 6952000 266000000 Hz 0.4 dBmV 36.7 dB
10 Locked QAM256 14 6952000 282000000 Hz 0.7 dBmV 36.9 dB
11 Locked QAM256 15 6952000 290000000 Hz 0.8 dBmV 37.0 dB
12 Locked QAM256 16 6952000 298000000 Hz 0.8 dBmV 37.0 dB
13 Locked QAM256 17 6952000 306000000 Hz 1.2 dBmV 37.1 dB
14 Locked QAM256 18 6952000 314000000 Hz 1.1 dBmV 37.1 dB
15 Locked QAM256 19 6952000 322000000 Hz 1.1 dBmV 37.0 dB
16 Locked QAM256 20 6952000 330000000 Hz 1.4 dBmV 37.0 dB

Upstream Channel
1 Locked QAM64 59 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.5 dBmV
2 Locked QAM64 57 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.5 dBmV
3 Locked QAM64 58 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.8 dBmV
4 Locked QAM64 60 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.3 dBmV
Je ziet dat die kanalen met 38dB snel op gang komen. Die van rond de 33 haperen.
3dB is een flink verschil.
Je ziet ook dat het signaal slechter wordt naarmate de frequentie lager wordt. Dus de kans is groot dat het aan de kabel ligt.

Ter vergelijking. Ik heb 2 kanalen op 40dB en de rest op 38.
En Power tussen de 2 en 4 dBmV

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Vooral je lagere frequenties doen het slecht.
Kan een indicatie zijn dat in jouw AOP de mantel van de groene kabel misschien niet in orde is.

Aannemelijk dat je upstream signalen dan ook groot aandeel zijn op je haperend internet.
Gezien deze frequenties nog lager liggen en nog gevoeliger zijn voor slecht aangesloten mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Swordlord schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:27:
Vooral je lagere frequenties doen het slecht.
Kan een indicatie zijn dat in jouw AOP de mantel van de groene kabel misschien niet in orde is.

Aannemelijk dat je upstream signalen dan ook groot aandeel zijn op je haperend internet.
Gezien deze frequenties nog lager liggen en nog gevoeliger zijn voor slecht aangesloten mantel.
Thanks! Dat bracht me op een idee... Heb het op dezelfde manier aangesloten als de vorige bewoner, en die had hem achter de signaal versterker zitten, op het onversterkte kanaal.
Nu met de Ziggo splitter hem gesplit voor de signaal versterker. Maar vraag me af of deze waardes dan heel veel beter zijn?

Downstream Channel
1 Locked QAM256 1 6952000 178000000 Hz -1.1 dBmV 36.7 dB
2 Locked QAM256 2 6952000 186000000 Hz -1.4 dBmV 36.6 dB
3 Locked QAM256 3 6952000 194000000 Hz -1.5 dBmV 35.6 dB
4 Locked QAM256 4 6952000 202000000 Hz -1.5 dBmV 36.7 dB
5 Locked QAM256 5 6952000 210000000 Hz -1.5 dBmV 36.9 dB
6 Locked QAM256 7 6952000 226000000 Hz -1.8 dBmV 37.0 dB
7 Locked QAM256 11 6952000 258000000 Hz -1.9 dBmV 37.4 dB
8 Locked QAM256 12 6952000 266000000 Hz -1.7 dBmV 37.2 dB
9 Locked QAM256 13 6952000 274000000 Hz -1.8 dBmV 37.2 dB
10 Locked QAM256 14 6952000 282000000 Hz -1.6 dBmV 37.2 dB
11 Locked QAM256 15 6952000 290000000 Hz -1.8 dBmV 37.3 dB
12 Locked QAM256 16 6952000 298000000 Hz -1.9 dBmV 37.3 dB
13 Locked QAM256 17 6952000 306000000 Hz -1.7 dBmV 37.3 dB
14 Locked QAM256 18 6952000 314000000 Hz -1.9 dBmV 37.3 dB
15 Locked QAM256 19 6952000 322000000 Hz -1.9 dBmV 37.1 dB
16 Locked QAM256 20 6952000 330000000 Hz -1.7 dBmV 37.0 dB

Upstream Channel
1 Locked QAM64 59 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.3 dBmV
2 Locked QAM64 57 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 46.0 dBmV
3 Locked QAM64 58 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked QAM64 60 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 46.8 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ziet er mooi uit zo!
Goede snr, power niveau goed nog steeds en variatie tussen kanalen minimaal.

Hoe gaat je speedtest? Weer als een raket :+ ?

[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 18-08-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Swordlord schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:38:
Ziet er mooi uit zo!
Goede snr, power niveau goed nog steeds en variatie tussen kanalen minimaal.

Hoe gaat je speedtest? Weer als een raket :+ ?
Zo te zien wel op Ookla speedtest, niet elke server maar schiet op een wel in een keer naar de 180 en dan door naar bijna 200. Dus een redelijke Ground-to-Air missle curve :)

Alleen de upload hapert nog wel redelijk, begint op 8... dan zagen naar 12 en dan pakt die wat momentum naar de 17 a 18 met een uitschieter naar 20.

Pagina's laden ook weer een stuk vlotter en reactiever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Dit ziet er inderdaad beter uit. Goed idee om even de versterker er tussenweg te halen. Als wij je toch nog ergens mee kunnen helpen dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet en een goed weekend verder!
Alex van Ziggo
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Thanks! Dat bracht me op een idee... Heb het op dezelfde manier aangesloten als de vorige bewoner, en die had hem achter de signaal versterker zitten, op het onversterkte kanaal.
Nu met de Ziggo splitter hem gesplit voor de signaal versterker. Maar vraag me af of deze waardes dan heel veel beter zijn?

Downstream Channel
1 Locked QAM256 1 6952000 178000000 Hz -1.1 dBmV 36.7 dB
2 Locked QAM256 2 6952000 186000000 Hz -1.4 dBmV 36.6 dB
3 Locked QAM256 3 6952000 194000000 Hz -1.5 dBmV 35.6 dB
4 Locked QAM256 4 6952000 202000000 Hz -1.5 dBmV 36.7 dB
5 Locked QAM256 5 6952000 210000000 Hz -1.5 dBmV 36.9 dB
6 Locked QAM256 7 6952000 226000000 Hz -1.8 dBmV 37.0 dB
7 Locked QAM256 11 6952000 258000000 Hz -1.9 dBmV 37.4 dB
8 Locked QAM256 12 6952000 266000000 Hz -1.7 dBmV 37.2 dB
9 Locked QAM256 13 6952000 274000000 Hz -1.8 dBmV 37.2 dB
10 Locked QAM256 14 6952000 282000000 Hz -1.6 dBmV 37.2 dB
11 Locked QAM256 15 6952000 290000000 Hz -1.8 dBmV 37.3 dB
12 Locked QAM256 16 6952000 298000000 Hz -1.9 dBmV 37.3 dB
13 Locked QAM256 17 6952000 306000000 Hz -1.7 dBmV 37.3 dB
14 Locked QAM256 18 6952000 314000000 Hz -1.9 dBmV 37.3 dB
15 Locked QAM256 19 6952000 322000000 Hz -1.9 dBmV 37.1 dB
16 Locked QAM256 20 6952000 330000000 Hz -1.7 dBmV 37.0 dB

Upstream Channel
1 Locked QAM64 59 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.3 dBmV
2 Locked QAM64 57 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 46.0 dBmV
3 Locked QAM64 58 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
4 Locked QAM64 60 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 46.8 dBmV

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Van de een op andere dag staat mijn 5g verbinding te haperen.
Alle wireless apparaten springen dan netjes over naar de 2.4ghz.
Toch vreemd dus ik log in op het modem en draai de standaard netwerk diagnostiek.
Meteen een melding router to hot....

Dus ik maar even voelen..... Zo das heet niet normaal.
Zou het een met het andere te maken kunnen hebben?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Ik zag op tv een reclame voorbij komen van Ziggo.

12 maanden korting op Complete en Max pakketten voor nieuwe klanten.
Actie van 20-08 tot 02-09 (lekker korte actie)

Ziggo Complete pakket de eerste 12 maanden 49,50 ipv 64,50 p.m.
Ziggo Max pakket de eerste 12 maanden 64,50 ipv 84,50 p.m.

Laat ik nou net opzoek zijn naar een pakket.

Ik ga naar de website.
Ik klik het pakket aan, geen korting te zien.
Ik ga met mijn incognito browser naar de website en het pakket, en ja hoor nu is er wel een korting zichtbaar 8)7

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nPXPDK/ziggo.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door revengeyo op 22-08-2018 01:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
VodafoneZiggo komt met internet van glasvezelniveau
VodafoneZiggo voorziet zijn miljoenen internetklanten fors sneller en stabieler internet over de kabel. Vanaf 2020 kunnen huishoudens op glasvezelsnelheid downloaden, zo maakt het telecombedrijf vandaag bekend. De uploadsnelheid gaat eveneens fors omhoog.

De snelheidsverhoging is nodig nu het dataverbruik in huiskamers en bij bedrijven explosief blijft toenemen. ,,Neem een gezin: daar is het steeds normaler dat vader Netflix kijkt, dochter naast hem op de iPad bezig is, zoonlief aan het gamen is en moeder op de studeerkamer op de pc zit," legt Eben Albertyn, technisch directeur bij VodafoneZiggo uit. ,,Wij zien het dataverbruik jaar op jaar met 40 tot 50 procent stijgen. Dat vergt veel van het kabelnetwerk."

Het supersnelle internet kan worden uitgerold dankzij een nieuwe technologie, Docsis 3.1 in jargon. ,,Dat is een internetstandaard die wereldwijd is afgestemd met providers," vertelt Albertyn. ,,Daardoor lukt het om veel hogere snelheden uit hetzelfde kabelnetwerk halen dan nu. Vergelijk het met het verschil tussen 3G en 4G."

De operatie, die VodafoneZiggo tientallen miljoenen euro's kost, is mede mogelijk door het dit voorjaar bekendgemaakte besluit om te stoppen met analoge televisie. Daardoor komt capaciteit vrij voor beter en sneller internet. Momenteel schakelt het bedrijf regio per regio af, in september is de regio Rotterdam aan de beurt.
1 Gigabit per seconde
Primeur voor het supersnelle internet is voor twintig huishoudens en bedrijven in de Utrechtse wijk Oog in Al . Zij mogen het supersnelle internet komende maanden uittesten. Vanaf deze week beschikken zij over snelheden van 1 Gigabit per seconde. Ter vergelijking: nu gelden snelheden tussen de 150 en 200 megabit per seconde als supersnel. Zo is het doel van de Europese Commissie om in 2020 de helft van de Europeanen een de snelheid van minstens 100 Mbit te geven.

VodafoneZiggo gaat dus veel verder. De 1 Gigabit per seconde is overigens slechts het begin: de snelheid kan de jaren erna tot wel vijf keer hoger worden opgevoerd. ,,Al met al krijgen klanten snelheden vergelijkbaar met glasvezel," zegt Albertyn.

Hij beklemtoont dat de verbetering veel meer dan snelheid alleen is. ,,Het gaat ook om verbetering van de stabiliteit en wat in de telecomwereld latency heet: de snelheid waarmee een signaal over het internet reist en een druk op de knop effect heeft bij de ontvanger."

Het dataverbruik van gezinnen en bedrijven neemt steeds meer toe, onder meer door de komst van Netflix.
De betere stabiliteit merken klanten nu deels al. ,,Normaliter daalt de stabiliteit van het internet in warme periodes behoorlijk. Dankzij verbeteringen van het netwerk waren er tijdens de hittegolf nu veel minder problemen."

Wat voorlopig wel een verschil blijft met glasvezel is dat alleen de downloadsnelheid op dat niveau ligt. Het uploaden van bestanden gaat tot vijf keer trager. Toch wordt dat in de toekomst beter. Op termijn kan de uploadsnelheid even snel worden, net als bij glasvezel.

Zelf wijst VodafoneZiggo er op dat de meeste huishoudens geen superhoge uploadsnelheden nodig hebben. ,,Als mensen bijvoorbeeld een groot aantal foto's of een video willen delen, laten ze de computer 's nachts aanstaan." Voor sommige bedrijven is dat anders, erkent Albertyn.
Nieuwe router
Om van het supersnelle internet gebruik te kunnen maken, hebben huishoudens vaak wel een nieuwe modem of router nodig. ,,Wij brengen het snelle signaal naar de meterkast. Alleen werken niet alle modems met de nieuwe technologie. Bestaande routers kunnen maar bepaalde snelheden aan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
revengeyo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 01:35:
Ik zag op tv een reclame voorbij komen van Ziggo.

12 maanden korting op Complete en Max pakketten voor nieuwe klanten.
Actie van 20-08 tot 02-09 (lekker korte actie)

Ziggo Complete pakket de eerste 12 maanden 49,50 ipv 64,50 p.m.
Ziggo Max pakket de eerste 12 maanden 64,50 ipv 84,50 p.m.

Laat ik nou net opzoek zijn naar een pakket.

Ik ga naar de website.
Ik klik het pakket aan, geen korting te zien.
Ik ga met mijn incognito browser naar de website en het pakket, en ja hoor nu is er wel een korting zichtbaar 8)7

[afbeelding]
Waarom mogen bestaande klanten hier geen gebruik van maken?
Als ik bereid ben om opnieuw een jaarcontract te nemen?

Is dit niet een vorm van prijs discriminatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

brandon schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:51:
VodafoneZiggo komt met internet van glasvezelniveau
VodafoneZiggo voorziet zijn miljoenen internetklanten fors sneller en stabieler internet over de kabel. Vanaf 2020 kunnen huishoudens op glasvezelsnelheid downloaden, zo maakt het telecombedrijf vandaag bekend. De uploadsnelheid gaat eveneens fors omhoog.

De snelheidsverhoging is nodig nu het dataverbruik in huiskamers en bij bedrijven explosief blijft toenemen. ,,Neem een gezin: daar is het steeds normaler dat vader Netflix kijkt, dochter naast hem op de iPad bezig is, zoonlief aan het gamen is en moeder op de studeerkamer op de pc zit," legt Eben Albertyn, technisch directeur bij VodafoneZiggo uit. ,,Wij zien het dataverbruik jaar op jaar met 40 tot 50 procent stijgen. Dat vergt veel van het kabelnetwerk."

Het supersnelle internet kan worden uitgerold dankzij een nieuwe technologie, Docsis 3.1 in jargon. ,,Dat is een internetstandaard die wereldwijd is afgestemd met providers," vertelt Albertyn. ,,Daardoor lukt het om veel hogere snelheden uit hetzelfde kabelnetwerk halen dan nu. Vergelijk het met het verschil tussen 3G en 4G."

De operatie, die VodafoneZiggo tientallen miljoenen euro's kost, is mede mogelijk door het dit voorjaar bekendgemaakte besluit om te stoppen met analoge televisie. Daardoor komt capaciteit vrij voor beter en sneller internet. Momenteel schakelt het bedrijf regio per regio af, in september is de regio Rotterdam aan de beurt.
1 Gigabit per seconde
Primeur voor het supersnelle internet is voor twintig huishoudens en bedrijven in de Utrechtse wijk Oog in Al . Zij mogen het supersnelle internet komende maanden uittesten. Vanaf deze week beschikken zij over snelheden van 1 Gigabit per seconde. Ter vergelijking: nu gelden snelheden tussen de 150 en 200 megabit per seconde als supersnel. Zo is het doel van de Europese Commissie om in 2020 de helft van de Europeanen een de snelheid van minstens 100 Mbit te geven.

VodafoneZiggo gaat dus veel verder. De 1 Gigabit per seconde is overigens slechts het begin: de snelheid kan de jaren erna tot wel vijf keer hoger worden opgevoerd. ,,Al met al krijgen klanten snelheden vergelijkbaar met glasvezel," zegt Albertyn.

Hij beklemtoont dat de verbetering veel meer dan snelheid alleen is. ,,Het gaat ook om verbetering van de stabiliteit en wat in de telecomwereld latency heet: de snelheid waarmee een signaal over het internet reist en een druk op de knop effect heeft bij de ontvanger."

Het dataverbruik van gezinnen en bedrijven neemt steeds meer toe, onder meer door de komst van Netflix.
De betere stabiliteit merken klanten nu deels al. ,,Normaliter daalt de stabiliteit van het internet in warme periodes behoorlijk. Dankzij verbeteringen van het netwerk waren er tijdens de hittegolf nu veel minder problemen."

Wat voorlopig wel een verschil blijft met glasvezel is dat alleen de downloadsnelheid op dat niveau ligt. Het uploaden van bestanden gaat tot vijf keer trager. Toch wordt dat in de toekomst beter. Op termijn kan de uploadsnelheid even snel worden, net als bij glasvezel.

Zelf wijst VodafoneZiggo er op dat de meeste huishoudens geen superhoge uploadsnelheden nodig hebben. ,,Als mensen bijvoorbeeld een groot aantal foto's of een video willen delen, laten ze de computer 's nachts aanstaan." Voor sommige bedrijven is dat anders, erkent Albertyn.
Nieuwe router
Om van het supersnelle internet gebruik te kunnen maken, hebben huishoudens vaak wel een nieuwe modem of router nodig. ,,Wij brengen het snelle signaal naar de meterkast. Alleen werken niet alle modems met de nieuwe technologie. Bestaande routers kunnen maar bepaalde snelheden aan."
Op zich natuurlijk goed nieuws maar niet onverwacht.

Hopelijk gaan ze dan eindelijk eens een goede modem uitleveren want ik zit niet op die Puma crap te wachten. :X Of misschien nog wel beter, is de modemkeuze dan vrij en kunnen we zelf een modem kopen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Hier het persbericht van Ziggo zelf:
Utrechtse wijk krijgt primeur met Gigabit-snelheden

VodafoneZiggo heeft de ambitie om vanaf 2020 Nederland over te schakelen op een vernieuwd netwerk dat klaar is voor Gigabit-snelheden van meer dan 1.000 Mbit/s. Met deze investering in haar mobiele, glasvezel- en coaxnetwerken kan VodafoneZiggo de explosieve groei in bandbreedte en snelheid in de komende jaren ruim opvangen. De Utrechtse wijk Oog in Al krijgt de primeur: 20 huishoudens en bedrijven proberen het supersnelle internet via de kabel de komende maanden uit.

“Wij bouwen vandaag al aan het netwerk van de toekomst”, zegt Eben Albertyn, Technisch Directeur van VodafoneZiggo. “Want de technologische ontwikkelingen gaan razendsnel en bieden talloze nieuwe, slimme mogelijkheden die ons leven gaan verrijken. Dat vraagt veel van onze netwerken op gebied van capaciteit, snelheid en betrouwbaarheid. En dat is precies wat wij laten zien in deze pilot in Utrecht waar we de snelheid verhogen tot wel 1 Gbit/s.”

Giga-snelheden door Docsis 3.1
De pilot met het nieuwe kabelnetwerk is gebaseerd op Docsis 3.1, een technologie die verloopt via de bestaande tv-kabel en véél meer netwerkcapaciteit kan bieden dan de huidige standaard. Uiteindelijk kunnen de internetsnelheden hierdoor oplopen tot 5 Gigabit per seconde voor downloaden en 1 Gbit/s voor uploaden. De verbinding is daarnaast nóg stabieler, veiliger en de latency (de tijd die het netwerk nodig heeft om te reageren wanneer data wordt opgevraagd) korter.

Netwerk van de toekomst
VodafoneZiggo wil haar mobiele en vaste verbindingen nog dichter op elkaar laten aansluiten. Klanten zullen dan nauwelijks meer merken dat hun apparaten schakelen tussen vast, wifi of mobiel internet. Daarvoor is een stabiel, slim en hoogwaardig netwerk verreist met véél meer netwerkcapaciteit en snellere internetverbindingen. Voor dit netwerk van de toekomst ontwikkelt het bedrijf diverse pilots en samenwerkingsverbanden op haar vaste en mobiele netwerken.
Bron:
https://www.vodafoneziggo...t-netwerk-van-de-toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Help!!!! schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:05:
[...]

Op zich natuurlijk goed nieuws maar niet onverwacht.

Hopelijk gaan ze dan eindelijk eens een goede modem uitleveren want ik zit niet op die Puma crap te wachten. :X Of misschien nog wel beter, is de modemkeuze dan vrij en kunnen we zelf een modem kopen. :)
Er zal vast wel een nieuwe modem komen daarvoor ja :) het is ook nog geen 2020 natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 22-08-2018 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooi PR verhaal, maar ik zit helemaal niet te wachten op nog hogere downloadsnelheden. Laat ze eerst maar eens doorpakken met de uitrol van IPv6. En dan bij voorkeur met de mogelijkheid van een eigen modem/router. Dat staat boven aan mijn verlanglijstje...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Dit poste ik al in de reacties op het nieuwsbericht op de frontpage: Toettoetdaan in 'nieuws: Ziggo test 1Gbit/s-kabelinternet met docsis 3.1 in U... Maar hier hebben we er denk ik meer aan:

In het AD zeggen ze het volgende over de huidige test:
Het uploaden van bestanden gaat tot vijf keer trager.
Bron: https://www.ad.nl/nieuws/...glasvezelniveau~ac28f693/

In het pers bericht van Ziggo hebben ze het ook nog over de toekomst:
Uiteindelijk kunnen de internetsnelheden hierdoor oplopen tot 5 Gigabit per seconde voor downloaden en 1 Gbit/s voor uploaden.
Bron: https://www.vodafoneziggo...t-netwerk-van-de-toekomst

Het lijkt er dus op dat Ziggo met de nieuwe Docsis overgaat van een 10:1 verhouding naar een 5:1 verhouding en deze mensen in Utrecht dus een 1000/200 abbo krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Boomster schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:00:
[...]

Ik heb in een ziggo forum gelezen dat bestaande klanten ook kunnen profiteren van de aanbieding, als ze een stap omhoog kunnen in pakket.
Het kan dus de moeite waard zijn om even te bellen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
https://mediamagazine.nl/...abit-snelheid-in-utrecht/

En o.a. zegt ziggo het volgende:

Het bedrijf geeft aan dat de meeste huishoudens geen superhoge uploadsnelheden nodig hebben. “Als mensen bijvoorbeeld een groot aantal foto’s of een video willen delen, laten ze de computer ’s nachts aanstaan.” Voor sommige bedrijven is dat anders“, aldus Albertyn.

A niet veel mensen gebruiken nog een computer.
B heeft ziggo nooit gehoord dat men ook soms HD filmpje willen uploaden bv naar youtube? Zonder dat je daar 2 uur moet voor gaan wachten?

Mensen weten zelf het beste wat ze willen. Is gewoon lul verhaal van ziggo dat men geen hoge upload willen want ziggo kan ook geen hoge upload aanbieden wat glasvezel providers wel kunnen. Ik zou eerder zeggen liever lagere download en hogere upload. Wat heb je aan 1 gig download als je toch niks illegaals mag downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 13:32
Weet iemand een manier om mee te kunnen doen met deze 1Gbit test van ziggo?

Ik woon zelf in de wijk waar ze aan het testen zijn, en heb ook een ziggo abbo. Lijkt me best mooi om er mee te kunnen doen!

Maar ik las al dat het beperkt was tot een tiental huishoudens ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
fjux schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:32:
Weet iemand een manier om mee te kunnen doen met deze 1Gbit test van ziggo?

Ik woon zelf in de wijk waar ze aan het testen zijn, en heb ook een ziggo abbo. Lijkt me best mooi om er mee te kunnen doen!

Maar ik las al dat het beperkt was tot een tiental huishoudens ;w
Sta je ingeschreven bij het klant panel? Ik ga er vanuit dat ze daar mensen uit hebben gekozen.

https://community.ziggo.n...esten-hoe-werkt-het-25174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 13:32
menzo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:37:
[...]

Sta je ingeschreven bij het klant panel? Ik ga er vanuit dat ze daar mensen uit hebben gekozen.

https://community.ziggo.n...esten-hoe-werkt-het-25174
Bedankt, ik wist niet dat dit zo ging.

Even aangemeld, altijd leuk om nieuwe dingen te testen als ICT nerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Boomster schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:00:
[...]

Meestal kan ja gewoon het aanvraagproces doorlopen.
Zo doe ik al een paar jaar mee met dit soort acties.

2 jaar geleden de FNV-actie, 12 maanden 35€ + gratis Ziggo Sport
Vorig jaar de Black Friday met 50% korting 6 maanden, ook eigenlijk voor nieuwe klanten, en omdat de FNV-actie nog liep, ging dit pas in na afloop van lopende contract.
In juni liep de BF korting af, en zou ik 'officieel' nog 6 maanden mijn contract hebben.
Maar doorlopen van de aanvraag Ziggo Zakelijk, geeft me nu de komende 3 maanden wéér 50% korting.

* FreshMaker is geen zakelijke klant, gewoon particulier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
FreshMaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Meestal kan ja gewoon het aanvraagproces doorlopen.
Zo doe ik al een paar jaar mee met dit soort acties.

2 jaar geleden de FNV-actie, 12 maanden 35€ + gratis Ziggo Sport
Vorig jaar de Black Friday met 50% korting 6 maanden, ook eigenlijk voor nieuwe klanten, en omdat de FNV-actie nog liep, ging dit pas in na afloop van lopende contract.
In juni liep de BF korting af, en zou ik 'officieel' nog 6 maanden mijn contract hebben.
Maar doorlopen van de aanvraag Ziggo Zakelijk, geeft me nu de komende 3 maanden wéér 50% korting.

* FreshMaker is geen zakelijke klant, gewoon particulier ...
Doe je dan alsof je een nieuwe klant bent en bestel je gewoon op de website, of doe je dat via de telefoon bij afdeling sales of opzeggingen? Just curious wat de beste manier is :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
bt1441 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:13:
https://mediamagazine.nl/...abit-snelheid-in-utrecht/

En o.a. zegt ziggo het volgende:

Het bedrijf geeft aan dat de meeste huishoudens geen superhoge uploadsnelheden nodig hebben. “Als mensen bijvoorbeeld een groot aantal foto’s of een video willen delen, laten ze de computer ’s nachts aanstaan.” Voor sommige bedrijven is dat anders“, aldus Albertyn.

A niet veel mensen gebruiken nog een computer.
B heeft ziggo nooit gehoord dat men ook soms HD filmpje willen uploaden bv naar youtube? Zonder dat je daar 2 uur moet voor gaan wachten?

Mensen weten zelf het beste wat ze willen. Is gewoon lul verhaal van ziggo dat men geen hoge upload willen want ziggo kan ook geen hoge upload aanbieden wat glasvezel providers wel kunnen. Ik zou eerder zeggen liever lagere download en hogere upload. Wat heb je aan 1 gig download als je toch niks illegaals mag downloaden?
*knip*. Op de man, is nergens voor nodig.
De uploadsnelheid gaat eveneens fors omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 23-08-2018 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
daxy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Doe je dan alsof je een nieuwe klant bent en bestel je gewoon op de website, of doe je dat via de telefoon bij afdeling sales of opzeggingen? Just curious wat de beste manier is :)
Vorig jaar ook gebeld met klantenservice, die wilde mij niet helpen met de actie, en ook onvriendelijk aangaven dat als ik op wilde zeggen ik dat maar zelf uit moest zoeken :+ Vervolgens opzeggingen gebeld, met het verhaal, die waren niet heel blij met de medewerker die ik aan de lijn kreeg bij klantenservice, dus toen kreeg ik nog meer korting :+

Ga vanavond maar weereens hetzelfde doen, jaarcontract zit er alweer op dus maar weer de korting aanvragen en anders bellen met opzeggingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
Als je bij Ziggo (zakelijk) je abonnement will 'upgraden'. Staat er: Contractduur: 12 maanden
Alle bedragen excl. btw

Hoezo Contractduur: 12 maanden?
En ja in ben ingelogd zodat men mij 'beter kan helpen'.

Ik weet dat het elke maand aanpasbaar is, maar dit staat er maar weer sneaky hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Sinny schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

Vorig jaar ook gebeld met klantenservice, die wilde mij niet helpen met de actie, en ook onvriendelijk aangaven dat als ik op wilde zeggen ik dat maar zelf uit moest zoeken :+ Vervolgens opzeggingen gebeld, met het verhaal, die waren niet heel blij met de medewerker die ik aan de lijn kreeg bij klantenservice, dus toen kreeg ik nog meer korting :+

Ga vanavond maar weereens hetzelfde doen, jaarcontract zit er alweer op dus maar weer de korting aanvragen en anders bellen met opzeggingen :)
En was het weer gelukt ? ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb sinds kort een 2e tv in huis. Maar om een of andere reden lukt het niet om digitale TV aan te praat te krijgen. Analoog krijg ik wel zenders binnen, en interactieve tv werkt als ik de mediabox uit de woonkamer op deze aansluiting zet. Dus aan de kabel zou het niet liggen denk ik.

Mis ik iets wat ik nodig heb om dit aan de praat te krijgen? Want analoge tv is het toch niet meer.

Zo gaat mijn setup met de tv, heb er een stukje tussenuit geknipt want het wachten totdat er no signal staat duurt zo'n 30 seconden, dat vond ik niet echt boeiend om te laten zien want er gebeurt gewoon niets.
[Video: http://i.imgur.com/hbK7j0c.gifv]

Tis een blaupunkt 236/234m-wb-11b4-fegbquxm-eu

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:56

MvL

Weet iemand of je ook alleen een internet en een mobiel abonnement kunt nemen? Eigenlijk heb ik zaken als een tv een abonnement, en vaste telefonie niet nodig. Misschien is Ziggo Go wel interessant...

[ Voor 11% gewijzigd door MvL op 22-08-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:11:
Als je bij Ziggo (zakelijk) je abonnement will 'upgraden'. Staat er: Contractduur: 12 maanden
Alle bedragen excl. btw

Hoezo Contractduur: 12 maanden?
En ja in ben ingelogd zodat men mij 'beter kan helpen'.

Ik weet dat het elke maand aanpasbaar is, maar dit staat er maar weer sneaky hoor.
Hoe dat zo, is toch duidelijk ... 12 maanden contract
Je kan niet (helemaal) opzeggen, wel aanpassingen doen.
Sommige zaken zorgen er voor dat je een 12 maanden overeenkomst aangaat, maar als jij nu het duurste pakket neemt, en over 3 maanden omlaag gaat, kan dat gewoon.

Het enige wat niet kan, is de boel afsluiten na 8 maanden, om naar glas of 4G te gaan.
Pagina: 1 ... 89 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic