Gedurende de 12 maanden kun je niet kosteloos downgraden. Upgraden wel, maar dan je eigenlijk weer een nieuw jaarcontract aan.FreshMaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:46:
[...]
Hoe dat zo, is toch duidelijk ... 12 maanden contract
Je kan niet (helemaal) opzeggen, wel aanpassingen doen.
Sommige zaken zorgen er voor dat je een 12 maanden overeenkomst aangaat, maar als jij nu het duurste pakket neemt, en over 3 maanden omlaag gaat, kan dat gewoon.
Het enige wat niet kan, is de boel afsluiten na 8 maanden, om naar glas of 4G te gaan.
Handmatig even frequentie, modulatie en symbol rate invullen.MenN schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:02:
Ik heb sinds kort een 2e tv in huis. Maar om een of andere reden lukt het niet om digitale TV aan te praat te krijgen. Analoog krijg ik wel zenders binnen, en interactieve tv werkt als ik de mediabox uit de woonkamer op deze aansluiting zet. Dus aan de kabel zou het niet liggen denk ik.
Mis ik iets wat ik nodig heb om dit aan de praat te krijgen? Want analoge tv is het toch niet meer.
Zo gaat mijn setup met de tv, heb er een stukje tussenuit geknipt want het wachten totdat er no signal staat duurt zo'n 30 seconden, dat vond ik niet echt boeiend om te laten zien want er gebeurt gewoon niets.
[video]
Tis een blaupunkt 236/234m-wb-11b4-fegbquxm-eu
Zie ook:
https://www.ziggo.nl/klan...box%20of%20CI%2B%20module
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 22-08-2018 23:12 ]
Da's dan nieuw, want dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt bij Ziggomeesje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:56:
[...]
Gedurende de 12 maanden kun je niet kosteloos downgraden. Upgraden wel, maar dan je eigenlijk weer een nieuw jaarcontract aan.
Ik ga meerdere keren per jaar naar 'mijn ziggo' en pas pakketten aan, of het goedkopere abonnement.
Precies.FreshMaker schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:38:
[...]
Da's dan nieuw, want dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt bij Ziggo
Ik ga meerdere keren per jaar naar 'mijn ziggo' en pas pakketten aan, of het goedkopere abonnement.
En uh, misschien was ik niet duidelijk, ik heb al een contract die is verlopen.
Dus volgens de website, elke aanpassing die ik zou doen, is weer 12 maanden?
Via de telefoon kun je inderdaad gewoon alles laten aanpassen zonder 'iets te tekenen'.
Weer goed opletten dus.
Hmm in de voorwaarden staat dat je niet in aanmerking komt voor de actie(s) als je minder dan 6 maanden geleden nog klant bent geweest van Ziggo...Sinny schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:36:
[...]
Vorig jaar ook gebeld met klantenservice, die wilde mij niet helpen met de actie, en ook onvriendelijk aangaven dat als ik op wilde zeggen ik dat maar zelf uit moest zoekenVervolgens opzeggingen gebeld, met het verhaal, die waren niet heel blij met de medewerker die ik aan de lijn kreeg bij klantenservice, dus toen kreeg ik nog meer korting
Ga vanavond maar weereens hetzelfde doen, jaarcontract zit er alweer op dus maar weer de korting aanvragen en anders bellen met opzeggingen
imho kan je gewoon zenderpakketten e.d aanpassen.neeecht schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 05:07:
[...]
Precies.
En uh, misschien was ik niet duidelijk, ik heb al een contract die is verlopen.
Dus volgens de website, elke aanpassing die ik zou doen, is weer 12 maanden?
Via de telefoon kun je inderdaad gewoon alles laten aanpassen zonder 'iets te tekenen'.
Weer goed opletten dus.
Maar ja zal inderdaad geen kortingen krijgen als je zelf ook niet iets afneemt.
De kortingen zijn voor 'commitments', voor wat hoort wat.
Als jij alleen maar korting wil, zal dat lastig zijn.
Maar ben je dan van plan om binnen die 12 maanden over te stappen naar een andere aanbieder, of wat dan ?
Voor mij is de enige overstap, de overstap naar glas, maar als ze dat al gaan aanleggen, is het toch pas over een jaar beschikbaar.
Ik zie het probleem niet, is mijn contract is voorbij, heb ik 3 keuzes
1 - ik laat het doorlopen, geen voordelen, geen probleem - maandelijkse opzegging mogelijk
2 - ik zeg de boel op -> andere provider, andere voordelen
3 - ik blijf bij hetzelfde, met een 12 maanden commitment, waarvan 3 of 6 maanden korting - per saldo voordeliger
Dat gedoe om maar te kronkelen in de marge "maar ik wil vrij zijn" .. daar wil ik helemaal geen hoofdpijnen over hebben
Tja als je dreigt om naar de concurrent te gaan dan kan er vaak een hoop gedaan worden voor jerevengeyo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 05:27:
[...]
Hmm in de voorwaarden staat dat je niet in aanmerking komt voor de actie(s) als je minder dan 6 maanden geleden nog klant bent geweest van Ziggo...
Gisteren wat te laat met bellen. Schijnbaar sluit de boel om 21:00 ipv de aangegeven 22:00
Dat heeft inderdaad geholpen. Digitale TV werkt gelukkig nu. Wat een verbetering t.o.v analoge tv.Jay-B schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:10:
[...]
Handmatig even frequentie, modulatie en symbol rate invullen.
Zie ook:
https://www.ziggo.nl/klan...box%20of%20CI%2B%20module
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Verwijderd
Kom dit wel vaker tegen: het verlangen naar een IPv6. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom eigenlijk! Zelf heb ik gevraagd om weer een IPv4 te krijgen vanwege mijn randapparatuur wat niet met IPv6 om kan gaan en mijn servers niet te benaderen zijn. Voor alsnog dus aan mijnerzijde geen enkele behoefte aan IPv6Roetzen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:56:
[...]
Laat ze eerst maar eens doorpakken met de uitrol van IPv6. En dan bij voorkeur met de mogelijkheid van een eigen modem/router. Dat staat boven aan mijn verlanglijstje...
En een eigen router is toch gewoon een optie waar je nu al aan kan?
En ja, N=1
Ik snap niet waarom men per sé TV wil kunnen kijken op een schermpje zo groot als een plak cake. Niet iedereen heeft dezelfde wensen. Voor mij is anno 2018 een internet aansluiting zonder IPv6 een onvolwaardige aansluiting. Als een auto zonder motor.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Kom dit wel vaker tegen: het verlangen naar een IPv6. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom eigenlijk! Zelf heb ik gevraagd om weer een IPv4 te krijgen vanwege mijn randapparatuur wat niet met IPv6 om kan gaan en mijn servers niet te benaderen zijn. Voor alsnog dus aan mijnerzijde geen enkele behoefte aan IPv6
Niet met IPv6 en dat is voor mij een breekpunt.En een eigen router is toch gewoon een optie waar je nu al aan kan?
Verwijderd
Eigenlijk zeg je: het is er dus ik wil het hebben! Dat is niet echt een onderbouwing waarom je het nodig hebt. Het is dus een hebbedingtje. Tja, dat kan. Ik koop ook elk jaar een nieuwe tv. Omdat het er is en het kan. Maar een goede reden heb ik er niet voor. Of het moet een luxe probleem zijn.Roetzen schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:02:
[...]
Ik snap niet waarom men per sé TV wil kunnen kijken op een schermpje zo groot als een plak cake. Niet iedereen heeft dezelfde wensen. Voor mij is anno 2018 een internet aansluiting zonder IPv6 een onvolwaardige aansluiting. Als een auto zonder motor.
[...]
Niet met IPv6 en dat is voor mij een breekpunt.
Wat de router betreft. Er is zoiets als IPv6 over IPv4. Voor een beetje tweaker is dat kat in het bakkie
De frequenties/netwerkID's zijn toch afhankelijk van regio, niet van merk tv? Je moet hooguit wat extra nullen invoeren.MdO82 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:34:
Weet iemand misschien welke frequentie je moet hebben voor een LG tv?
Ik heb wel codes gezien voor de Philips tv’s, maar kan voor LG niks vinden, kan nu wel digitaal kijken, maar de zenders kloppen niet
Oud-ziggo gebied
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 23-08-2018 17:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oh ik dacht dat het ook merk afhankelijk wasRaven schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:51:
[...]
De frequenties/netwerkID's zijn toch afhankelijk van regio, niet van merk tv? Je moet hooguit wat extra nullen invoeren.

Zal straks eens kijken
2250 WP Zuid PVoutput
Bensimpel
Positieve meneer
16400 of 164000MdO82 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:34:
Weet iemand misschien welke frequentie je moet hebben voor een LG tv?
Ik heb wel codes gezien voor de Philips tv’s, maar kan voor LG niks vinden, kan nu wel digitaal kijken, maar de zenders kloppen niet
Oud-ziggo gebied
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik denk dat mijn tv niet ziggo gecertificeerd is
Ga ze handmatig maar op volgorde zetten
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Staat het hier niet bijMdO82 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:20:
[...]
Ik denk dat mijn tv niet ziggo gecertificeerd is
Ga ze handmatig maar op volgorde zetten
Die code ook geprobeerd, maar de volgorde klopt niet, maar het is een tv uit 2009 die je op Zweden moet zetten om de Ci module te kunnen gebruiken.
2250 WP Zuid PVoutput
De IPv4 adressesn zijn op en de oplossing daarvoor is IPv6. Dat had tien jaar geleden al moeten gebeuren, Waarom IPv6 nodig en onvermijdelijk is, is al heel vaak door velen uitgelegd en veel beter dan ik het kan.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:34:
[...]
Eigenlijk zeg je: het is er dus ik wil het hebben! Dat is niet echt een onderbouwing waarom je het nodig hebt. Het is dus een hebbedingtje. Tja, dat kan. Ik koop ook elk jaar een nieuwe tv. Omdat het er is en het kan. Maar een goede reden heb ik er niet voor. Of het moet een luxe probleem zijn.
Nee, het is geen hebbedingetje, IPv6 is gewoon nodig voor de toekomst. En de toekomst is al begonnen.
Ik heb jaren lang Ipv6 via tunnels gehad. Eerst van SixXs en later ook van he.net. Maar dat is geen oplossing voor de eeuwigheid. De ISPs moeten gewoon native IPv6 aanbieden.Wat de router betreft. Er is zoiets als IPv6 over IPv4. Voor een beetje tweaker is dat kat in het bakkie
Je benoemt de technische noodzaak. Die weten we allemaal maar functioneel gezien geef je nog steeds niet aan waarom het vereist is. Ik snap het wel, je wilt lekker kunnen rommelen ermee en misschien je eigen netwerk ermee configureren. Maar functioneel gezien win je er niets mee. Het is nu alleen maar omdat het kan. Niet omdat je het functioneel nodig hebt. Ik denk dat dat hetgene is was alfredjodokus probeert duidelijk te maken. Functioneel gezien is het voor een consument een hebbedingetje. Voor en provider uiteindelijk een technische noodzaak...
[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 23-08-2018 22:22 ]
[offtopic]Jay-B schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:21:
Je benoemt de technische noodzaak. Die weten we allemaal maar functioneel gezien geef je nog steeds niet aan waarom het vereist is. Ik snap het wel, je wilt lekker kunnen rommelen ermee en misschien je eigen netwerk ermee configureren. Maar functioneel gezien win je er niets mee. Het is nu alleen maar omdat het kan. Niet omdat je het functioneel nodig hebt. Ik denk dat dat hetgene is was alfredjodokus probeert duidelijk te maken. Functioneel gezien is het voor een consument een hebbedingetje. Voor en provider uiteindelijk een technische noodzaak...
En dit is nu precies de reden waarom er geen IPv4 adressen meer zijn, en IPv6 rollout niet snel genoeg gaat. Als meer mensen zoals @Roetzen dachten, dan had IPv6 al lang de standaard geweest en kon iedereen lekker zijn eigen webservertje op eigen IP draaien enzo. Nu worden er vele trucks uitgehaald (DS-Lite met CG-NAT, HTTP/1.1 voor virtual hosts, etc) om het IPv4 gebruik maar zo lang mogelijk uit te stellen. Anyhoe, dat is natuurlijk meer voor hier: Het grote IPv6 topic
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Verwijderd
Je geeft precies aan waarom IPv6 er is. Niet waarom JIJ het zo nodig wilt hebben. Nergens leg je dat uit.Roetzen schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:42:
[...]
De IPv4 adressesn zijn op en de oplossing daarvoor is IPv6.
[...]
Ik heb jaren lang Ipv6 via tunnels gehad. Eerst van SixXs en later ook van he.net. Maar dat is geen oplossing voor de eeuwigheid. De ISPs moeten gewoon native IPv6 aanbieden.
Niemand heeft mij dat tot nu toe kunnen uitleggen. Ook in het grote IPv6 topic niet. IPv6 moet er komen omdat de IPv4's op zijn...Duh. Maar dat is ook de enige reden. Voor consumenten is er voor alsnog geen enkele gewichtige reden om een IPv6 te willen/moeten hebben.
Men zegt dat bij overgang op docsis 3.1 hogere snelheden haalt (logisch ook) maar ook een lagere latency is er iemand die dit aan het testen is aanwezig hier op het forum ?
zo ja wat is het daadwerkelijke verschil in latency ?
zo ja wat is het daadwerkelijke verschil in latency ?
Als er iemand aanwezig is zal die er niets over zeggen. Als je test voor Ziggo moet je een geheimhoudingsverklaring tekenen.jimmya3 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:50: is er iemand die dit aan het testen is aanwezig hier op het forum ?
Dat er geen nieuwe IPv4 adressen meer zijn, is op zich al reden genoeg. En het gaat ook niet alleen om mij, het gaat om de toekomst van het Internet.Zonder IPv6 loopt het vast bij gebrek aan adresruimte.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:00:
[...]
Je geeft precies aan waarom IPv6 er is. Niet waarom JIJ het zo nodig wilt hebben. Nergens leg je dat uit.
Niemand heeft mij dat tot nu toe kunnen uitleggen. Ook in het grote IPv6 topic niet. IPv6 moet er komen omdat de IPv4's op zijn...Duh. Maar dat is ook de enige reden
Dat het niet aan jou uit te leggen is, is dan jammer, maar eerlijk gezegd boeit het me niet zo dat jij het niet snapt. Als degenen die er over gaan bij Ziggo het maar sbappen.
Je gaat wel anders piepen als je geen publiek IPv4 adres krijgt en je servers niet meer van buitenaf te bereiken zijn.Voor consumenten is er voor alsnog geen enkele gewichtige reden om een IPv6 te willen/moeten hebben.
Verwijderd
Geen IP4 adressen is ook maar erg betrekkelijk.
Slechts een beperkte groep consumenten heeft behoefte om van buitenaf bereikbaar te zijn en heeft daardoor de noodzaak aan een uniek IP-nummer. Voor de overgrote meerderheid maakt het niets uit hoe het er aan de buitenkant uitziet/werkt.
Slechts een beperkte groep consumenten heeft behoefte om van buitenaf bereikbaar te zijn en heeft daardoor de noodzaak aan een uniek IP-nummer. Voor de overgrote meerderheid maakt het niets uit hoe het er aan de buitenkant uitziet/werkt.
Verwijderd
Daar gaat het helemaal niet over. Je leest het niet goed of je begrijpt het punt gewoon niet.Roetzen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Dat er geen nieuwe IPv4 adressen meer zijn, is op zich al reden genoeg. En het gaat ook niet alleen om mij, het gaat om de toekomst van het Internet.Zonder IPv6 loopt het vast bij gebrek aan adresruimte.
Dat het niet aan jou uit te leggen is, is dan jammer, maar eerlijk gezegd boeit het me niet zo dat jij het niet snapt. Als degenen die er over gaan bij Ziggo het maar sbappen.
[...]
Je roept: ik wil een IPv6 adres. Waarom?! Je hebt een IPv4 adres wat maakt het jou nu uit dat JIJ dus specifiek een IPv6 adres wil hebben? Daar geef je geen reden voor op.
Nogmaals het is evident dat er IPv6 adressen moeten komen omdat de IPv4 opraakt. Dat is geen raketwetenschap. Je hebt een IPv4, waarom nu zo graag een IPv6. Ik val in herhaling, maar leg het mij uit.
Volgens mij moeten we deze discussie in het IPv6 topic voeren, maar het gaat ook over Ziggo, wat niet bepaald tempo maakt met IPv6.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:58:
[...]
Daar gaat het helemaal niet over. Je leest het niet goed of je begrijpt het punt gewoon niet.
Je roept: ik wil een IPv6 adres. Waarom?! Je hebt een IPv4 adres wat maakt het jou nu uit dat JIJ dus specifiek een IPv6 adres wil hebben? Daar geef je geen reden voor op.
Nogmaals het is evident dat er IPv6 adressen moeten komen omdat de IPv4 opraakt. Dat is geen raketwetenschap. Je hebt een IPv4, waarom nu zo graag een IPv6. Ik val in herhaling, maar leg het mij uit.
Ik zie het zo: De transitie naar IPv6 zal onderhand een keer gemaakt moeten worden want IPv4 raakt/is op. Helaas schiet die transitie niet op en blijven we met IPv4 doorgaan. Nog geen enkele mobile telefoonprovider deelt IPv6 uit aan mobiele telefoons. Wel zitten de mobieltjes allemaal achter een CGNat. Ergo: vanaf een mobieltje kun je op dit moment alleen je server thuis bereiken over IPv4. Zolang Ziggo ds-lite blijft uitdelen, zal een deel van de kalmten om die reden weer terug willen naar IPv4. Dat schiet dus niet op.
Mijn idee zou zijn voer IPv6 zsm in, naast IPv4, dual stack nu dat nog kan. Zodra alles dan IPv6 heeft kunnen we IPv4 uitfaseren. Ik zie IPv6 op dit moment niet als een “hebbeding” maar een techniek die we op korte termijn nodig gaan hebben. Maar dan wel eerst dual stack als transitie.
Ziggo zou kunnenbeginnen met alle mediaboxen op IPv6-only te zetten. Dat maakt een bak IPv4 vrij, die we dan mooi voor dual stack kunnen behouden. Ook kunnen alle mobieltjes van Vodafone op ds-lite. Nog meer IPv4 vrij voor dual stack thuis. Totdat IPv4 niet meer nodig is.
Helaas denk ik dat de werkelijkheid anders is....Ziggo heeft nog nooit helder gecommuniceerd over hun policy tav IPv6.
Zijn er hier mensen uit de regio Tilburg ( west / reeshof / wandelbos ) met trage verbinding ?
Al sinds een uur of 10 in ochtend last van trage verbinding. Modem al meermalen herstart via de GUI en zojuist ook via de schakelaar op de achterkant.
Verbinding is 400/40 maar momenteel haal ik maar 5/2 met een ping van 39ms..
Op de site van Ziggo is niks gemeld kwa storing
Al sinds een uur of 10 in ochtend last van trage verbinding. Modem al meermalen herstart via de GUI en zojuist ook via de schakelaar op de achterkant.
Verbinding is 400/40 maar momenteel haal ik maar 5/2 met een ping van 39ms..

Mijn stelling was dat Ziggo nu eens moet doorpakken met de invoering van IPv6. Dat is hier on topic lijkt me. Ik hoor het wel van de moderator als ik het verkeerd zie...valkenier schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:44:
[...]
Volgens mij moeten we deze discussie in het IPv6 topic voeren, maar het gaat ook over Ziggo, wat niet bepaald tempo maakt met IPv6.
In Nederland. Er zijn landen (Finland bv,) Waar mobiele providers wel aan IPv6 doen.lIk zie het zo: De transitie naar IPv6 zal onderhand een keer gemaakt moeten worden want IPv4 raakt/is op. Helaas schiet die transitie niet op en blijven we met IPv4 doorgaan. Nog geen enkele mobile telefoonprovider deelt IPv6 uit aan mobiele telefoons. Wel zitten de mobieltjes allemaal achter een CGNat
Daarvoor is het helaas al minstens vijf jaar te laat. De IPv4 adressen raken niet op, ze zijn op. AlMijn idee zou zijn voer IPv6 zsm in, naast IPv4, dual stack nu dat nog kan.
minstens vijf jaar geleden heeft RIPE de laatste blokken uitgedeeld. Al wat rest zijn nog wat kruimels hier en daar.
Te laat. ISPs zijn overal al bezig nieuwe klanten DS-Lite te geven. Er zijn gewoon niet genoeg IPv4 adressen meer over om het anders te doen.Zodra alles dan IPv6 heeft kunnen we IPv4 uitfaseren. Ik zie IPv6 op dit moment niet als een “hebbeding” maar een techniek die we op korte termijn nodig gaan hebben. Maar dan wel eerst dual stack als transitie.ote]
Die discussie ga ik niet meer voeren, dat hebben we al tig keer gedaan. De resterende kruimels IPv4 herverdelen zet geen zoden meer aan de dijk Dat geeft hooguit een heel korte tijd uitstel van executie. Dat is een gepasseerd station.Ziggo zou kunnenbeginnen met alle mediaboxen op IPv6-only te zetten. Dat maakt een bak IPv4 vrij, die we dan mooi voor dual stack kunnen behouden
Eh? Mijn mobieltje met Vodafone SIM krijgt een CGNAT IPv4 adres. Daar valt al niets meer te halen..Ook kunnen alle mobieltjes van Vodafone op ds-lite. Nog meer IPv4 vrij voor dual stack thuis. Totdat IPv4 niet meer nodig is.
En het wordt dus tijd dat dat verandert. Zoals ik al zei, laat ze nu eindelijk eens doorpakken met IPv6 Het is kwart over twaalfHelaas denk ik dat de werkelijkheid anders is....Ziggo heeft nog nooit helder gecommuniceerd over hun policy tav IPv6.
Doet het storingchecker het bij jullie? Bij mij krijg ik "De combinatie van je postcode en huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typfout gemaakt?"
Bij mij heeft die hele site weer eens problemen zoals gewoonlijk dus nee het ligt niet aan jouwchim0 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:03:
Doet het storingchecker het bij jullie? Bij mij krijg ik "De combinatie van je postcode en huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typfout gemaakt?"
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Dat was dus je stelling niet. De stelling was , dat dat nummer één op jouw lijst is.Roetzen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:15:
[...]
Mijn stelling was dat Ziggo nu eens moet doorpakken met de invoering van IPv6. Dat is hier on topic lijkt me. Ik hoor het wel van de moderator als ik het verkeerd zie...
Mijn vraag was, waarom het voor jouw persoonlijk dan zo belangrijk is dat het op nummer één staat
Daarop weiger je catagorisch antwoord te geven en draai je volledig om de vraag heen. Dit dan nog los van alle nadelen die IPv6 heeft t.o.v voordelen.
Mijn conclusie is dus niet anders dat je dat gewoon niet weet en het inderdaad er op lijkt dat het voor jou gewoon een hebbedingetje is.
Daar laat ik het maar bij....
N=1MdO82 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:07:
[...]
Bij mij heeft die hele site weer eens problemen zoals gewoonlijk dus nee het ligt niet aan jouw
Werkt hier prima.
Geen storingen en geen werkzaamheden
Zal wel aan jullie liggen..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2018 17:36 ]
Ja daar ben ik het wel mee eens, maar het gaat alleen maar werken als er direct begonnen wordt met het opruimen van het IPv4 adressenbestand. Want IPv4 en IPv6 zijn niet compatibel, je moet via tunnels van het ene naar het andere netwerk gaan.Roetzen schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:42:
Ik heb jaren lang Ipv6 via tunnels gehad. Eerst van SixXs en later ook van he.net. Maar dat is geen oplossing voor de eeuwigheid. De ISPs moeten gewoon native IPv6 aanbieden.
Zolang voor jou belangrijke sites nog op IPv4 zitten, heb jij IPv4 nodig.
Idem ditto hier (zuidlimburg), verbinding is ook zeer traag momenteel.chim0 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:03:
Als je met de TAB toets naar het volgende veld gaat krijg je die melding.chim0 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:03:
Postcode invoeren, en dan met de muis in het huisnummer veld clicken en nummer invoeren. Dan werkt het bij mij wel.
Midden Limburg is de verbinding ook niet snel.
Maar ook heb ik nog steeds last van een zo nu en dan connectie verliezend modem..
Dat is begonnen in de eerste week van juli, en het blijft maar zo nu en dan weer voorkomen... Volgens mij is mijn modem gewoon aan het einde
Maar ook heb ik nog steeds last van een zo nu en dan connectie verliezend modem..
Dat is begonnen in de eerste week van juli, en het blijft maar zo nu en dan weer voorkomen... Volgens mij is mijn modem gewoon aan het einde
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De eneige die hier piept ben jij. Hou eens op met dat kinderachtige gedoe, zeg!Roetzen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Je gaat wel anders piepen als je geen publiek IPv4 adres krijgt en je servers niet meer van buitenaf te bereiken zijn.
Klopt niet helemaal wat je schrijft. De twee IP stacks, IPv4 en IPv6, zijn onafhankelijk van elkaar en gebruik van het een sluit het gebruik van het ander niet uit. Wel is het zo dat bij DS-Lite IPv4 via IPv6 getunneld wordt, maar je toepassingen merken daar niets van (beperking is wel dat IPv4 port forwarding oftewel DNAT niet mogelijk is).ikweethetbeter schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:46:
[...]
Ja daar ben ik het wel mee eens, maar het gaat alleen maar werken als er direct begonnen wordt met het opruimen van het IPv4 adressenbestand. Want IPv4 en IPv6 zijn niet compatibel, je moet via tunnels van het ene naar het andere netwerk gaan.
Zolang voor jou belangrijke sites nog op IPv4 zitten, heb jij IPv4 nodig.
Joep Lunaar
Mijn EVW321b heeft een update gehad van de firmware
De versie is nu 9.12.8006
Wanneer deze is geweet ik niet, 5 dagen geleden heb ik de stroom er af gehad, dus het is al langer geleden
Wanneer deze is geweet ik niet, 5 dagen geleden heb ik de stroom er af gehad, dus het is al langer geleden
Everything is better with Bluetooth
Hier hetzelfde, zo te zien nu ook over naar de nieuwe interface van het beheergedeelte.jeanj schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:14:
Mijn EVW321b heeft een update gehad van de firmware
Nou we gaan het zien..Jay-B schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:23:
[...]
Dan zit je er toch naast. Er zijn namelijk al een aantal grote namen die ook al betrokken waren bij de prototypes die hun Docsis 4.0 modem klaar maken om te certificeren:
https://www.lightreading....sis-40-test/d/d-id/785468
Het één hoeft het ander inderdaad niet uit te sluiten, maar logisch en gebruikelijk is het niet. Nogmaals, we gaan het zien.Het één sluit het ander niet uit. Op korte termijn kunnen er al uitbreidingen volgen binnen Docsis 3.1. De eerste Docsis 4.0 aansluitingen staan op de planning voor 2025.
Ik begrijp dat de kabelboeren in het algemeen en Ziggo in het bijzonder graag het verhaal willen uitdragen dat ze zich in alle opzichten kunnen meten met de glasvezel. Dat verklaart het juichverhaal over DOCSIS 4.0. Want met DOCSIS 3.1 gaat dat in elk gevel niet lukken qua snelheid. Maar volgens mij is dat een doodlopende straat. Ziggo zal als ze de race op de snelheid aangaat altijd achter de glasvezel aan blijven lopen. Dat moet ze volgens mij ook helemaal niet proberen. Bijna niemand heeft op dit moment meer dan 1 GB up en down nodig. Ziggo moet die race tegen de snelheid helemaal niet aangaan. Ze zal die sowieso verliezen maar Ziggo levert ruim genoeg snelheid voor de grote meerderheid van de klanten en als ze de upload nog even wat op krikt tot zeg 150 MBps, wat met DOCSIS 3.1, geen probleem is, dan is het voor bijna iedereen echt genoeg. Ziggo kan zich beter concentreren op waar ze goed in is. Het TV aanbod! Dat is echt beter dan dat van andere providers. En dat Smart WiFi systeem. Dat is echt ook hardstikke goed, Het is hier natuurlijk vloeken in de kerk want een Tweaker wil uiteraard zijn eigen WiFi, maar ik kan er echt niet omheen: het is echt heel goed! Laat Ziggo zich daar op richten en niet op de snelheidsrace.Zoals eerder aangegeven zijn de fabrikanten het daar niet mee eens.
[ Voor 78% gewijzigd door Roetzen op 24-08-2023 15:05 ]
@Roetzen nope. Draait hier als een zonnetje.
Nope. Het gaat fout op het toevoeging veld, die blijft op 'toevoeging' staan waardoor dus altijd mijn invoer wordt afgekeurd.kzin schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:15:
[...]
Als je met de TAB toets naar het volgende veld gaat krijg je die melding.
Postcode invoeren, en dan met de muis in het huisnummer veld clicken en nummer invoeren. Dan werkt het bij mij wel.
Nogal onhandig aangezien mijn huisnummer daadwerkelijk een toevoeging heeft.
Zowel in IE, Edge als Firefox ondervind ik dit probleem. Tweaker @chim0 is dus niet de enige met dit probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 26-08-2018 02:02 ]
Kom vanmorgen beneden en zie een konijn rond lopen op een plek waar ze niet hoort te komen.
Ook geen internet meer, dus even kijken en ja hoor adapter kabel doorgeknabbeld
Gelukkig nog een oude Ubee321 op zolder, aangesloten, 1200 gebeld en met een half uurtje was die weer aktief
(modem staat toch in bridge mode, boeit dus verder niet. Er stond een TC7210)
Ook geen internet meer, dus even kijken en ja hoor adapter kabel doorgeknabbeld
Gelukkig nog een oude Ubee321 op zolder, aangesloten, 1200 gebeld en met een half uurtje was die weer aktief
Even inhakend op de discussie hiervoor: als je 'm uit bridge haalt heb je goede kans op IPv6 én IPv4 op je Ubee. Is voor zover ik weet de enige waarbij Ziggo je een volwaardige verbinding op beide internetten kan geven.hjs schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:59:
Kom vanmorgen beneden en zie een konijn rond lopen op een plek waar ze niet hoort te komen.
Ook geen internet meer, dus even kijken en ja hoor adapter kabel doorgeknabbeld![]()
Gelukkig nog een oude Ubee321 op zolder, aangesloten, 1200 gebeld en met een half uurtje was die weer aktief![]()
Verwijderd
Man man man, die ziggo go app...
Ik kijk the wire via hbo, zet ik hem op pauze om een boterham te pakken, heb ik hierna alleen nog maar blokken in beeld. App opnieuw erop zetten wat volgens de helpdesk de oplossing was (zucht) werkt niet, aflevering 4 en 5 hebben normaal beeld, maar ik ben bij aflevering 3. Aflevering 6 t/m 9 doen het ook niet, aflevering 10 wel.
Wat is dit nu voor onzin, hoe lastig is het nu iets goeds te bouwen. Netflix en videoland werken wel prima. Conclusie: ik moet weer illegaal downloaden om iets verder te kijken wat gewoon in mijn abonnement zit, ik betaal er toch voor. Zorg nu eens dat het werkt Ziggo (webcare , dit is voor jullie).
En nee, ik wil niet een prut mediabox, ik kijk louter en alleen via android tv en als het niet werkt dan regel ik het wel anders. Ik weet wel 1 ding: zodra mijn vrouw haar vodafone abonnement gestopt is over 4 weken zijn we daar weg, ik heb het zo gehad met die manier om hbo te kunnen bekijken, downloaden is in alle opzichten beter. Beter beeld, beter geluid, het werkt gewoon. Komop zeg, dat is toch absurd.
Ik kijk the wire via hbo, zet ik hem op pauze om een boterham te pakken, heb ik hierna alleen nog maar blokken in beeld. App opnieuw erop zetten wat volgens de helpdesk de oplossing was (zucht) werkt niet, aflevering 4 en 5 hebben normaal beeld, maar ik ben bij aflevering 3. Aflevering 6 t/m 9 doen het ook niet, aflevering 10 wel.
Wat is dit nu voor onzin, hoe lastig is het nu iets goeds te bouwen. Netflix en videoland werken wel prima. Conclusie: ik moet weer illegaal downloaden om iets verder te kijken wat gewoon in mijn abonnement zit, ik betaal er toch voor. Zorg nu eens dat het werkt Ziggo (webcare , dit is voor jullie).
En nee, ik wil niet een prut mediabox, ik kijk louter en alleen via android tv en als het niet werkt dan regel ik het wel anders. Ik weet wel 1 ding: zodra mijn vrouw haar vodafone abonnement gestopt is over 4 weken zijn we daar weg, ik heb het zo gehad met die manier om hbo te kunnen bekijken, downloaden is in alle opzichten beter. Beter beeld, beter geluid, het werkt gewoon. Komop zeg, dat is toch absurd.
Je kunt ze gewoon taggen hè.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:15:
"When you grow up your heart dies"
Wellicht gewoon een (tijdelijke) storing,Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:15:
https://www.totaaltv.nl/n...eft-storing-bij-ziggo-go/
Het verbaast me dat er uiteindelijk weer redenen zijn om te gaan downloaden. Niet willen kijken via de mediabox. Juridisch gezien niet echt een sterk argument.
Dit neemt niet weg dat ik je frustratie goed kan voorstellen. Ik heb destijds iets soortgelijks ervaren. In de Ziggogo app ontbraken een paar afleveringen van Marvel Agents of S.H.I.E.L.D. Deze waren wel beschikbaar via de mediabox. Ik heb toen maar even tijdelijk naar een andere serie gekeken en paar dagen later was het probleem verholpen.
Ik had last van speed drop-off. Speedtest begon snel op 380-400 Mbit en liep dan terug naar 100-200 Mbit. Soms was het na een modem reboot even opgelost. Op een gegeven moment gaan testen en het lijkt de Netgear pro safe managed switch te zijn. Heb nu een pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) en tot heden gaat he beter.
Nog steeds wel wat wisselende snelheden op speedtest maar hij kan tijdens de test versnellen, in plaats van dat het steeds per definitie een aflopende curve is.
Laatste test 396 Mbit op https://www.ziggo.nl/speedtest en 314 Mbit via speedtest:

edit lijkt aan Vodafone te liggen, kpn wel 400

Gisteren deed speedtest wel 400.

Blijf het de komende dagen wel even testen.
Nog steeds wel wat wisselende snelheden op speedtest maar hij kan tijdens de test versnellen, in plaats van dat het steeds per definitie een aflopende curve is.
Laatste test 396 Mbit op https://www.ziggo.nl/speedtest en 314 Mbit via speedtest:

edit lijkt aan Vodafone te liggen, kpn wel 400

Gisteren deed speedtest wel 400.

Blijf het de komende dagen wel even testen.
[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 26-08-2018 15:06 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
@Verwijderd Jeetje wat een geneuzel. Ik moet zeggen dat ik die horizon er ook uit gooi.
Het is en blijft een onding. Maar replay enzo werkt wel mooi.
Ik zoek al enige tijd naar een mogelijkheid in de vorm van een raspberry of android box om ziggogo te kijken.
niet lijkt te werken of knap te werken. De ervaring leert wel dat het op een telefoon wel goed lijkt te werken... althans hier.
misschien gekke vraag maar waarom zoek je het groene gras niet elders?
@meesje ik wil ook niet meer kijken via "die" box. we kunnen lang en kort discussiëren het is gewoon een onding. Traag, energie vreter en dan ook nog eens traag :-). Ik kan me dus echt prima voorstellen dat men van de horizon af wil.
Ik zoek al enige tijd naar een mogelijkheid in de vorm van een raspberry of android box om ziggogo te kijken.
niet lijkt te werken of knap te werken. De ervaring leert wel dat het op een telefoon wel goed lijkt te werken... althans hier.
misschien gekke vraag maar waarom zoek je het groene gras niet elders?
@meesje ik wil ook niet meer kijken via "die" box. we kunnen lang en kort discussiëren het is gewoon een onding. Traag, energie vreter en dan ook nog eens traag :-). Ik kan me dus echt prima voorstellen dat men van de horizon af wil.
[ Voor 20% gewijzigd door Darkz0rs op 26-08-2018 16:05 ]
Ik wil op een meer centraler punt in mijn huis een WiFi router installeren. Als ik het ziggo modem in Bridge modus laat zetten, kan ik dan nog steeds de UTP porten op het modem gebruiken, terwijl de DHCP server op een andere verdieping staat (via utp verbonden met modem).
Heb in de metetkast nl een aantal UTP aansluitingen en heb liever de flexibiliteit van een aparte router boven het ziggo modem (PiHole, VPN etc)
Heb in de metetkast nl een aantal UTP aansluitingen en heb liever de flexibiliteit van een aparte router boven het ziggo modem (PiHole, VPN etc)
American Express vraagbaak
Nee, zodra je hem in bridge modus zet kan je alleen de eerste utp poort gebruiken. Je schakelt de router/switch gedeelte uit.Stinger_Ventura schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:48:
Ik wil op een meer centraler punt in mijn huis een WiFi router installeren. Als ik het ziggo modem in Bridge modus laat zetten, kan ik dan nog steeds de UTP porten op het modem gebruiken, terwijl de DHCP server op een andere verdieping staat (via utp verbonden met modem).
Verwijderd
Hier werkt hij weer, al moet je na elke afleveringen de chromecast ontkoppelen, de aflevering afspelen op de ipad en daarna pas weer casten, als je een andere handeling doet in deze tijd heb je kennelijk 2 of 3 streams door elkaar (heb ik ontdekt).Darkz0rs schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:56:
@Verwijderd Jeetje wat een geneuzel. Ik moet zeggen dat ik die horizon er ook uit gooi.
Maar net 2 afleveringen van HBO's pearl harbour en The Wire kunnen zien, ik had eerst gedacht het wel te downloaden, maar dat ging ook niet zo makkelijk. Maar ik hoop toch echt dat snel die android tv update komt zodat het gelijk goed werkt (hoop ik dan maar).
De tv kabel eruit halen doe ik nog niet, gelukkig werkt mijn internet wel altijd, dus verder geen klachten.
Bah...GioStyle schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:57:
[...]
Nee, zodra je hem in bridge modus zet kan je alleen de eerste utp poort gebruiken. Je schakelt de router/switch gedeelte uit.
En als ik dan een switch er achter plaats, die naast een paar UTP kabels ook verbonden is met de router elders in bet huis?
Dan zou het toch wel moeten werken. Meterkast is router technisch een slecht punt in het huis, maar wel waar alle kabels uit komen.
En wat is het energie verbruik van een ziggo modem in full router modus en bridge modus??
[ Voor 8% gewijzigd door Stinger_Ventura op 26-08-2018 19:08 ]
American Express vraagbaak
Eerst router dan switch... Dan werkt het.Stinger_Ventura schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:07:
[...]
Bah...![]()
En als ik dan een switch er achter plaats, die naast een paar UTP kabels ook verbonden is met de router elders in bet huis?
Dan zou het toch wel moeten werken. Meterkast is router technisch een slecht punt in het huis, maar wel waar alle kabels uit komen.
En wat is het energie verbruik van een ziggo modem in full router modus en bridge modus??
Niet bah, je wilt toch zelf een modem in bridge? Dan doet hij dus niet meer routeren, want dat wilde je zelf.
Je kan ook routermodus aan laten. Zet je Wifi op het modem uit en op een centrale plaats een access point (geen router).
Of je laat de WiFi ook aan staan, dan heb je in de buurt van je meterkast extra dekking.
Met de hoofdaansluiting in de woonkamer heb je daar wel wat meer aan. Draait al vijf jaar naar volle tevredenheid: Ubee voor de woonkamer, extra AP voor de rest. Met hetzelfde SSID ingesteld op beide apparaten verbinden clients vanzelf met degene die het sterkste signaal geeft.
Met de hoofdaansluiting in de woonkamer heb je daar wel wat meer aan. Draait al vijf jaar naar volle tevredenheid: Ubee voor de woonkamer, extra AP voor de rest. Met hetzelfde SSID ingesteld op beide apparaten verbinden clients vanzelf met degene die het sterkste signaal geeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Jerrythafast op 26-08-2018 20:41 ]
Verwijderd
Ik heb afgelopen twee weken twee keer gehad dat geen enkele DNS opdracht meer werkte. Zowel de DNS-servers van Ziggo als die van Google werkten niet. Kreeg steevast timeouts. Pingen naar ip-adressen ging zonder problemen. (Getest met nslookup op win7 op bekabelde pc)
Heb gecontroleerd of er storingen waren bij Ziggo en dat was niet het geval (al zou dan de DNS server van Google het wel moeten doen)
Na reset van het modem werkte alles weer.
Klantenservice van Ziggo zegt dat het kan komen omdat ik (nog) een ipv4-adres heb. Dat wil ik niet kwijt en lijkt me een vrij onzinnige reden. Alternatief was een 'factory reset'.
Iemand suggesties? Eventueel voor het stellen van een diagnose waar de klantenservice meer mee kan. Gaat om een connectbox
Heb gecontroleerd of er storingen waren bij Ziggo en dat was niet het geval (al zou dan de DNS server van Google het wel moeten doen)
Na reset van het modem werkte alles weer.
Klantenservice van Ziggo zegt dat het kan komen omdat ik (nog) een ipv4-adres heb. Dat wil ik niet kwijt en lijkt me een vrij onzinnige reden. Alternatief was een 'factory reset'.
Iemand suggesties? Eventueel voor het stellen van een diagnose waar de klantenservice meer mee kan. Gaat om een connectbox
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2018 12:45 . Reden: toegevoegd hoe ik getest heb ]
Hoi,Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:15:
Wat jammer om te lezen dat je zo vaak problemen ervaart met de Ziggo Go app. We zijn er natuurlijk om je te helpen zodat je ongestoord je serie kunt kijken. Hierbij help ik je graag om te kijken wat wel de passende oplossing is. Kun je mij een privébericht sturen? Met een kopie van je bericht? Dan pakken we het verder op.
Groet,
Kim van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
@VodafoneZiggo
Het lijkt er op dat een of meerdere Ziggo mailservers mogelijk op de een of andere blacklist terecht zijn gekomen, sinds gisteren problemen met mails versturen naar één specifiek adres, en de provider van dat adres beweert dat een botnet vanaf/via IP 212.54.34.167 (een van de Ziggo mailservers) spam verstuurd en dat die server daarom is geblokkeerd.
Het lijkt er op dat een of meerdere Ziggo mailservers mogelijk op de een of andere blacklist terecht zijn gekomen, sinds gisteren problemen met mails versturen naar één specifiek adres, en de provider van dat adres beweert dat een botnet vanaf/via IP 212.54.34.167 (een van de Ziggo mailservers) spam verstuurd en dat die server daarom is geblokkeerd.
(ik plaats dit hier omdat ik geen andere meldingen kan vinden over dit probleem, ook niet op het Ziggo Gebruikersforum, en ik wat twijfels heb over de uitleg van de desbetreffende provider...)SMTP error from remote mail server after initial connection:
554 5.7.1 Service unavailable; Client host [212.54.34.167] blocked using urbl.hostedemail.com; https://www.senderscore.org/blacklistlookup/
[ Voor 36% gewijzigd door Amphiebietje op 28-08-2018 08:20 ]
Kan toch best, dat er vanaf een Ziggo-gebruiker spam is verstuurd via die mail-server? Zal wel vaker voorkomen. Wordt meestal wel opgepakt door Ziggo.Amphiebietje schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:52:
@VodafoneZiggo
(ik plaats dit hier omdat ik geen andere meldingen kan vinden over dit probleem, ook niet op het Ziggo Gebruikersforum, en ik wat twijfels heb over de uitleg van de desbetreffende provider...)
Hier staat dat adres overigens niet op een blacklist.
De provider die dit stelt heeft een zekere geschiedenis aan mailserver configuratiefouten die tot het per ongeluk blokkeren van mail leiden, vandaar mijn scepsis.valkenier schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:28:
[...]
Kan toch best, dat er vanaf een Ziggo-gebruiker spam is verstuurd via die mail-server? Zal wel vaker voorkomen. Wordt meestal wel opgepakt door Ziggo.
Hier staat dat adres overigens niet op een blacklist.
Dan zou ik het die provider voorleggen, en als je wilt dat @VodafoneZiggo er hier iets mee doet, hier gewoon man en paard noemen. Anders heeft hier posten weinig nut.Amphiebietje schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
De provider die dit stelt heeft een zekere geschiedenis aan mailserver configuratiefouten die tot het per ongeluk blokkeren van mail leiden, vandaar mijn scepsis.
Denk je dat er een mooie tussenvorm komt in de abonnementen, TV Online, valt toch weer tegen.
Je krijgt vier HD-zenders en in principe niets van de online diensten, tenzij je het vinkje aan zet waardoor je feitelijk weer op het niveau zit van een volwaardig abonnement met Horizon box.
Ziet iemand wel de meerwaarde van dat nieuwe pakket?
Je krijgt vier HD-zenders en in principe niets van de online diensten, tenzij je het vinkje aan zet waardoor je feitelijk weer op het niveau zit van een volwaardig abonnement met Horizon box.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Betreft het volgende:valkenier schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:05:
[...]
Dan zou ik het die provider voorleggen, en als je wilt dat @VodafoneZiggo er hier iets mee doet, hier gewoon man en paard noemen. Anders heeft hier posten weinig nut.
SMTP error from remote mail server after initial connection:
554 5.7.1 Service unavailable; Client host [212.54.34.167] blocked using urbl.hostedemail.com; https://www.senderscore.org/blacklistlookup/
Hier in Zwolle zijn de up en download (mwah tussen de 150 en 190 Mbps) wel goed, maar de ping vind ik te hoog. Normaal had ik 12 - 15 .. nu in de buurt van 50 en veel hoger met uitzonderlijke uitschieters via de speedtest van Ziggo.. en Ookla.tolunaygul12 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:39:
Zijn er hier mensen uit de regio Tilburg ( west / reeshof / wandelbos ) met trage verbinding ?
Verbinding is 400/40 maar momenteel haal ik maar 5/2 met een ping van 39ms..![]()
[afbeelding]
Edit: net gepowercycled. Schijnt weer ok te zijn. Benieuwd of het stabiel blijft.
[ Voor 34% gewijzigd door JoeZuCK op 28-08-2018 14:13 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Meer mensen die niet kunnen inloggen via Ziggo-webmail en Mijn Ziggo ?
Al week of 6 " Ai er ging iets mis" en optie van Vodafone en Ziggo, maar niets helpt. ook lege browser zonder enige add block of dergelijks werkt niet. E-mail van Ziggo op klacht zegt dat er problemen zijn, maar met (schone) browser zou het moeten werken. Niet dus. (Ik help ouderen met internet en bij alle Ziggo klanten kan men niet inloggen). Nu voor de 2e keer de factuur betaald via klantennummer. @VodafoneZiggo Is er al meer duidelijk hierover ? Ik neem aan dat (wij) niet de enige zijn in deze weken.
Al week of 6 " Ai er ging iets mis" en optie van Vodafone en Ziggo, maar niets helpt. ook lege browser zonder enige add block of dergelijks werkt niet. E-mail van Ziggo op klacht zegt dat er problemen zijn, maar met (schone) browser zou het moeten werken. Niet dus. (Ik help ouderen met internet en bij alle Ziggo klanten kan men niet inloggen). Nu voor de 2e keer de factuur betaald via klantennummer. @VodafoneZiggo Is er al meer duidelijk hierover ? Ik neem aan dat (wij) niet de enige zijn in deze weken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 30-08-2018 09:58 . Reden: image van melding ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Elk jaar check ik weer het verschil tussen de pakketten mét en zonder televisie. En dan het instappakket met name. Komt er op neer dat, wanneer je een leuke deal sluit met ziggo, het op maandbasis iets van 3,75 euro scheelt. Voor dat geld wil ik geen gezeur en kijk ik nog even lekker ‘ouderwets’ tv.Gonadan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:20:
Denk je dat er een mooie tussenvorm komt in de abonnementen, TV Online, valt toch weer tegen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Kan er prima inHackus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:40:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat check ik ook met regelmaat, maar het blijft lastig om 'gewoon' snel internet te krijgen op veel locaties. Leuk dat de ACM wederom geen problemen ziet in de monopolieposities maar je hebt feitelijk niet veel keuze.THE_BASE schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:05:
Elk jaar check ik weer het verschil tussen de pakketten mét en zonder televisie. En dan het instappakket met name. Komt er op neer dat, wanneer je een leuke deal sluit met ziggo, het op maandbasis iets van 3,75 euro scheelt. Voor dat geld wil ik geen gezeur en kijk ik nog even lekker ‘ouderwets’ tv.
Op mijn adres is gewoon geen adres is gewoon geen realistisch alternatief voor een alles-in-een-pakket van Ziggo en dat geldt voor heel veel adressen. Dat weten ze en daarom verwacht ik dan ook niet dat daar ooit verbetering in komt zolang niets opengebroken wordt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hallo,Amphiebietje schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:52:
@VodafoneZiggo
Het lijkt er op dat een of meerdere Ziggo mailservers mogelijk op de een of andere blacklist terecht zijn gekomen, sinds gisteren problemen met mails versturen naar één specifiek adres, en de provider van dat adres beweert dat een botnet vanaf/via IP 212.54.34.167 (een van de Ziggo mailservers) spam verstuurd en dat die server daarom is geblokkeerd
[...]
Om te kijken wat wij hieraan kunnen doen, wil ik je vragen om dit probleem te mailen naar abuse@ziggo.nl. Mijn collega's pakken dit dan verder met je op.
Groet,
Kim van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
Hallo,Hackus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:40:
Het klopt inderdaad dat we hier meerdere storingen mee hebben. Kun je mij een privébericht sturen met een korte omschrijving van het probleem samen met je postcode en huisnummer? Dan zoek ik dit verder uit.
Groet,
Kim van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
lokale-monopolieposities.Gonadan schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Dat check ik ook met regelmaat, maar het blijft lastig om 'gewoon' snel internet te krijgen op veel locaties. Leuk dat de ACM wederom geen problemen ziet in de monopolieposities maar je hebt feitelijk niet veel keuze.
Op mijn adres is gewoon geen adres is gewoon geen realistisch alternatief voor een alles-in-een-pakket van Ziggo en dat geldt voor heel veel adressen. Dat weten ze en daarom verwacht ik dan ook niet dat daar ooit verbetering in komt zolang niets opengebroken wordt.
Het aanbod van Ziggo wordt in ieder geval nog met enige marktwerking bepaald doordat men landelijk rekening moet houden met KPN en in veel mindere mate de ISP's die eigen glasvezel infrastructuur in de POP's hebben (T-Mobile, Tweak).
Het lokale gebrek aan keuzevrijheid kan de ACM niet oplossen. Dat zou in mijn ogen overheidsbeleid moeten zijn om er op aan te sturen dat overal via een voor meerdere ISP's tegen gelijke voorwaarden gedeeld medium, met technische mogelijkheden tot op grote schaal aanbieden van symmetrische verbindingen, breedband internet beschikbaar is.
En of een nieuwe toetreder dit oppakt, Ziggo dan hun infra aanpast of KPN dit inkopt maakt mij niet uit; het gaat om de functionele eis
Iemand ook veel last dat Ziggo Go uitvalt bij Kiev - Ajax? Krijg de melding 'Service not available. The service is temporarily not available. Please try again later.' Start de stream weer en doet het dan 5 minuten. Heb de hele avond kunnen kijken zonder problemen totdat voetbal begon. Van het weekend ook regelmatig last van.
Schijnen af-en-toe storingen te zijn, zie o.a. totaaltv.Naawz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:35:
Iemand ook veel last dat Ziggo Go uitvalt bij Kiev - Ajax? Krijg de melding 'Service not available. The service is temporarily not available. Please try again later.' Start de stream weer en doet het dan 5 minuten. Heb de hele avond kunnen kijken zonder problemen totdat voetbal begon. Van het weekend ook regelmatig last van.
Heb gelukkig geen last van gehad, heb je toevallig iets speciaals lopen en hoe open je de stream (browser/telefoon)?
Nogmaals het advies. Als je jaarcontract is afgelopen, neem even telefonisch contact op met Ziggo (indien je ‘bellen’ hebt, is het gratis naar 1200). Kies voor optie 5 (opzeggingen). Geef aan dat je op zich wel tevreden bent, maar dat je ziet dat nieuwe klanten 12 x 15 euro korting krijgen (bij Complete) en je regelmatig van concurrenten aanbiedingen ontvangt. Ik kreeg eerst als aanbod 3 x 30 euro korting (na overleg met de leidinggevende). Dit was zo omgezet naar 6 x 30 euro korting. Nu voor derde keer op rij 6 maanden korting, de vorige twee keren was het 6 x 25 euro. Ik heb trouwens elke keer het middelste Alles-in-1 abonnement en woon in een glasvezel gebied.
Ik weet het, maar ik denk dat ik eens een jaar NLe ga proberen als mijn fnv-aktie-abo afloopt begin volgend jaar.meesje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:29:
Nogmaals het advies. Als je jaarcontract is afgelopen, neem even telefonisch contact op met Ziggo (indien je ‘bellen’ hebt, is het gratis naar 1200). Kies voor optie 5 (opzeggingen). Geef aan dat je op zich wel tevreden bent, maar dat je ziet dat nieuwe klanten 12 x 15 euro korting krijgen (bij Complete) en je regelmatig van concurrenten aanbiedingen ontvangt. Ik kreeg eerst als aanbod 3 x 30 euro korting (na overleg met de leidinggevende). Dit was zo omgezet naar 6 x 30 euro korting. Nu voor derde keer op rij 6 maanden korting, de vorige twee keren was het 6 x 25 euro. Ik heb trouwens elke keer het middelste Alles-in-1 abonnement en woon in een glasvezel gebied.
Lefgozer!hjs schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
Ik weet het, maar ik denk dat ik eens een jaar NLe ga proberen als mijn fnv-aktie-abo afloopt begin volgend jaar.
gezien aankomende maand m'n abbo afloopt, de stoute schoen aangetrokken en gebeld. wel eerst de verkeerde optie gekozen maar naar doorverbonden te zijn eens gekeken wat we konden doen, kreeg uiteindelijk de eerste 3 maanden korting (zelfde als nieuwe klanten) toch nog een poging gedaan voor meer
dit lukte niet omdat ik al Internet MAX heb (heb geen TV/telefoon) en daar kunnen ze niet heel veel spelen, wou toch graag meer en ben doorverbonden naar de zakelijke kant, daar het een en andere besproken en uiteindelijk toch voor de zakelijk MAX gegaan (is iets duurder dan de particulieren maar wel 500 ipv 400mbit) al met al prima gesprekken gehad. nu eeven wachten op de bevestiging mailtjes en een keertje de modem herstarten, de connect box blijft, ding staat ik bridge modus en doet het wel oké. ping is hier en daar een keer hoog maar game toch niet veel online (ben meer een media streamer dan gamer)
nu kijken over de overstap goed verloopt, heb tot nu toe eigenlijk best wel goede ervaring met Ziggo.

nu kijken over de overstap goed verloopt, heb tot nu toe eigenlijk best wel goede ervaring met Ziggo.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Heb voor een kennis van mij ook verlengd. Hier ligt alleen DSL van 4Mbit en geen glas, dus ik kon ze niet verder krijgen dan 3 maanden 20 euro korting. Hangt blijkbaar ook af van wie je te spreken krijgt en waar je woont (voormalig UPC)meesje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:29:
Op een locatie waar wel snel DSL ligt blijft Ziggo pushen om toch een Ziggo pakket te nemen en krijg je de leugens weer aan te horen dat DSL altijd ruk en onstabiel is. Hier ligt 100/30 op DSL, retestabiel dus we zien op de locatie geen reden om op te stappen.
Zou Ziggo dat 40/4 pakket verhogen, dan kunnen ze KPN nog wel een tik uitdelen.
Mijn ervaringen met NLE zijn best goed. De verbinding (het is toch KPN met een labeltje) is netjes 100Mb down en 30up. Vooral de upload is fijn. En de Experiabox V10 is qua WiFi prima eigenlijk.hjs schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
Ik weet het, maar ik denk dat ik eens een jaar NLe ga proberen als mijn fnv-aktie-abo afloopt begin volgend jaar.
Als 100Mb mogelijk is, dan zou ik het gewoon proberen.
hier ook geen glas, wel adsl(Langzamer en ik zie geen AOP daarvan) had ik maar glas, heb puur de duurdere abbo voor de upload, download heb ik zat aan.krakendmodem schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:39:
[...]
Heb voor een kennis van mij ook verlengd. Hier ligt alleen DSL van 4Mbit en geen glas, dus ik kon ze niet verder krijgen dan 3 maanden 20 euro korting. Hangt blijkbaar ook af van wie je te spreken krijgt en waar je woont (voormalig UPC)
Op een locatie waar wel snel DSL ligt blijft Ziggo pushen om toch een Ziggo pakket te nemen en krijg je de leugens weer aan te horen dat DSL altijd ruk en onstabiel is. Hier ligt 100/30 op DSL, retestabiel dus we zien op de locatie geen reden om op te stappen.
Zou Ziggo dat 40/4 pakket verhogen, dan kunnen ze KPN nog wel een tik uitdelen.
voordeel als je een keer 'tweakers' laat vallen, snappen ze het nog beter
maar het ligt er natuurlijk aan wie je spreekt.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Niets speciaals volgens mij, open de stream via de ziggo app op mijn ipad en gebruik chromecast om het op tv te krijgen. Gebeurd vooral bij grote evenementen, formule 1 is lastig te bekijken bijvoorbeeld.HollowGamer schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:50:
[...]
Schijnen af-en-toe storingen te zijn, zie o.a. totaaltv.
Heb gelukkig geen last van gehad, heb je toevallig iets speciaals lopen en hoe open je de stream (browser/telefoon)?
Edit: Heb trouwens geen box van ziggo, alleen internet met standaard kabel en ziggo go.
[ Voor 8% gewijzigd door Naawz op 29-08-2018 19:10 ]
Hmm vreemd, heb je het met andere diensten/services niet?Naawz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:08:
[...]
Niets speciaals volgens mij, open de stream via de ziggo app op mijn ipad en gebruik chromecast om het op tv te krijgen. Gebeurd vooral bij grote evenementen, formule 1 is lastig te bekijken bijvoorbeeld.
Edit: Heb trouwens geen box van ziggo, alleen internet met standaard kabel en ziggo go.
Het is nogal moeilijk te debuggen soms; heb je het bijvoorbeeld via de laptop niet?
Welke Chromecast heb je overigens? Sinds ik V2 heb zijn veel problemen opgelost, met de nieuwste schijnt het signaal ontvangst nog beter te zijn.
Via de laptop niet geprobeerd, maar via de telefoon heb ik hetzelfde probleem. Heb ook de V2 aan mijn TV hangen dus geen idee wat het is. Terwijl ik dit bericht typ krijg ik weer dezelfde melding. Eerste keer van vandaag en hoop dat het hierbij blijft.HollowGamer schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:36:
[...]
Hmm vreemd, heb je het met andere diensten/services niet?
Het is nogal moeilijk te debuggen soms; heb je het bijvoorbeeld via de laptop niet?
Welke Chromecast heb je overigens? Sinds ik V2 heb zijn veel problemen opgelost, met de nieuwste schijnt het signaal ontvangst nog beter te zijn.
@geenwindows,
Volgens mij werkt een Connect Box (de witte) helemaal niet met zakelijk?
@hjs,
Het beeld kwaliteit van NLE is slechter dan Ziggo, tevens moet je hopen dat je genoeg snelheid kan halen over DSL, want anders snoept een TV ontvanger van je snelheid. Wij zijn overgegaan vanaf DSL naar Ziggo en zouden niet zo snel teruggaan.
@hjs,
Het beeld kwaliteit van NLE is slechter dan Ziggo, tevens moet je hopen dat je genoeg snelheid kan halen over DSL, want anders snoept een TV ontvanger van je snelheid. Wij zijn overgegaan vanaf DSL naar Ziggo en zouden niet zo snel teruggaan.
[ Voor 58% gewijzigd door king006 op 29-08-2018 21:25 ]
Beeldkwaliteit van KPN is inderdaad iets slechter, al is het HD beeld verder nog wel te doen, bij de ene TV ziet het er beter uit dan op de andere. Ik kijk weinig TV dus ben daar verder niet erg kritisch op.king006 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:23:
@geenwindows,
@hjs,
En NLE verkoopt alleen maar 100Mb lijnen, dus de snelheid zakt iets in als je TV kijkt. Dan haal je van de 100Mb misschien iets van 92Mb. Ik vind dat niet zo spannend eerlijk gezegd en stoor me er niet aan.
Maargoed, dat ben ik
Ik zit hier nu op een 50Mb verbinding. We streamen voornamelijk, echt downloaden doe ik al niet meer. Ik game ook niet, dus wachten op een download hoef ik ook niet. Ja, ik trek de lijn wel dicht als ik een zware site bezoek met veel afbeeldingen of gifjes, maar alles wordt nog soepel geladen en de streams blijven in HD doorgaan, dus ik vind het prima.
@krakendmodem,
Dan is het inderdaad nog te doen verder!
voor mensen die veel TV kijken merk je al snel dat het HD beeld slechter is bij KPN, XS4ALL, Telfort en NLE. De V10 werkt goed, maar heeft heel veel beperkingen. De optie bridge mode heeft hij niet, net als dat 'ping' openzetten niet mag bij KPN. (NLE geloof ik weer wel)
Kortom, je kunt het zeker proberen!
Dan is het inderdaad nog te doen verder!
ja hoor, gisteren werd de config naar de witte connect box gestuurd. hoefde niet eens de router(modem) te herstarten, ging allemaal automatisch.king006 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:23:
@geenwindows,

Bij de zakelijk PRO internet krijg je idd geen connect box, daar krijg je een gateway. Deze abbo's zijn ook niet zonder kvk nummer verkrijgbaar.
Juist er is bij Ziggo (Zakelijk) een verschil tussen:geenwindows schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:53:
[...]
ja hoor, gisteren werd de config naar de witte connect box gestuurd. hoefde niet eens de router(modem) te herstarten, ging allemaal automatisch.
[afbeelding]
Bij de zakelijk PRO internet krijg je idd geen connect box, daar krijg je een gateway. Deze abbo's zijn ook niet zonder kvk nummer verkrijgbaar.
- Zakelijk Internet (eigenlijk kopie van Particulier, meestal met Connectbox (Arris of Compal))
- Zakelijk Internet Pro (Puur modem (EPC3940 of Hitron meestal), eigen router is hierbij nodig en je krijgt vaste ipv4/ipv6 adressen plus hogere SLA.)
[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 30-08-2018 10:44 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
@geenwindows, @tcviper,
Bedankt voor de duidelijke informatie!
weer wat geleerd! De snelheid ziet er netjes uit.
Bedankt voor de duidelijke informatie!
Zou je deze test ook een keertje kunnen draaien rond 20:30 / 21:00 / 21:30? Ik vraag me af of deze snelheid indipt in de avond. Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van wat de rest van de straat aan het doen is, maar toch. Ik ben benieuwd! Iig nette snelheid via de coax notabene, warme kabel!geenwindows schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:53:
[...]
ja hoor, gisteren werd de config naar de witte connect box gestuurd. hoefde niet eens de router(modem) te herstarten, ging allemaal automatisch.
[afbeelding]
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
ik heb gisteren avond rond 18:00/19:00u al eens een speedtest gedaan, zag er toen goed uit. zal in het weekend eens een speedtest aan slingeren, meestal is het hier in de buurt dan een stuk drukker op de kabel.menonv schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:12:
[...]
Zou je deze test ook een keertje kunnen draaien rond 20:30 / 21:00 / 21:30? Ik vraag me af of deze snelheid indipt in de avond. Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van wat de rest van de straat aan het doen is, maar toch. Ik ben benieuwd! Iig nette snelheid via de coax notabene, warme kabel!
Volgens mij zet KPN de ping dicht op de EB. Zal eens een ander modem (Fritzbox) aansluiten en kijken wat ie dan doet.king006 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:27:
@krakendmodem,
Dan is het inderdaad nog te doen verder!voor mensen die veel TV kijken merk je al snel dat het HD beeld slechter is bij KPN, XS4ALL, Telfort en NLE. De V10 werkt goed, maar heeft heel veel beperkingen. De optie bridge mode heeft hij niet, net als dat 'ping' openzetten niet mag bij KPN. (NLE geloof ik weer wel)
Das meteen een voordeel van VDSL. Eigen modem kunnen gebruiken
menonv schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:12:
[...]
Zou je deze test ook een keertje kunnen draaien rond 20:30 / 21:00 / 21:30? Ik vraag me af of deze snelheid indipt in de avond. Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van wat de rest van de straat aan het doen is, maar toch. Ik ben benieuwd! Iig nette snelheid via de coax notabene, warme kabel!
Zou anno 2018 helemaal niets uit moeten maken. Sterker nog ik heb voor de consumenten kant al jaren het duurste abonnement (krijg je ook de btw van terug muv tv) en Ziggo nog nooit op last van anderen kunnen betrappen.geenwindows schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:21:
[...]
ik heb gisteren avond rond 18:00/19:00u al eens een speedtest gedaan, zag er toen goed uit. zal in het weekend eens een speedtest aan slingeren, meestal is het hier in de buurt dan een stuk drukker op de kabel.
De dips die ik recentelijk zelf had waren uiteindelijk terug te leiden naar een managed switch die raar deed. Nu de switch vervangen en al een paar dagen een keer of 3/4 per dag aan het testen en heb altijd 400+ Mbps.
http://www.speedtest.net/result/7593662542
[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 30-08-2018 12:46 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat is inderdaad een voordeel! moet je alleen geen vaste telefonie hebben van zo'n provider, want dan kan het weer niet. Als je DMZ gebruikt op de modems van KPN wordt ping netjes doorgezet naar je eigen router. Het kan dus wel, alleen dan moet je verplicht een eigen router of een eigen modem gaan gebruiken.krakendmodem schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:19:
[...]
Volgens mij zet KPN de ping dicht op de EB. Zal eens een ander modem (Fritzbox) aansluiten en kijken wat ie dan doet.
Das meteen een voordeel van VDSL. Eigen modem kunnen gebruiken. Moet wel wat ingesteld worden, maar daarvoor ben je Tweaker
Ik zou toch een gat in de lucht springen als Ziggo dat modem-only gebeuren ook voor consumenten aanbood, en dan zonder de hogere SLA, (of optioneel wel) en zonder office 365/VOIP telefooncentrale en zo, geen 5 IPs, maar gewoon 1x IPv4 en IPv6 voor een redelijke prijs. Technisch kan het dus gewoon, met dual-stack IPv4 en IPv6. Kan @VodafoneZiggo zich hier niet een beetje sterk voor maken?tcviper schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:43:
[...]
Juist er is bij Ziggo (Zakelijk) een verschil tussen:
- Zakelijk Internet (eigenlijk kopie van Particulier, meestal met Connectbox (Arris of Compal))
- Zakelijk Internet Pro (Puur modem (EPC3940 of Hitron meestal), eigen router is hierbij nodig en je krijgt vaste ipv4/ipv6 adressen plus hogere SLA.)
Dat O365 en VOIP is sowieso optioneel dat zit er niet standaard bij.valkenier schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:34:
[...]
Ik zou toch een gat in de lucht springen als Ziggo dat modem-only gebeuren ook voor consumenten aanbood, en dan zonder de hogere SLA, (of optioneel wel) en zonder office 365/VOIP telefooncentrale en zo, geen 5 IPs, maar gewoon 1x IPv4 en IPv6 voor een redelijke prijs. Technisch kan het dus gewoon, met dual-stack IPv4 en IPv6. Kan @VodafoneZiggo zich hier niet een beetje sterk voor maken?
Ik kan je nu al vertellen dat ze dat particulier niet gaan doen, daar is al vaak genoeg naar gevraagd, komt er gewoon niet. Als je dat echt wilt zul je naar Zakelijk over moeten stappen.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Is wel een aardig stukje duurder, die PRO optievalkenier schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:34:
[...]
Ik zou toch een gat in de lucht springen als Ziggo dat modem-only gebeuren ook voor consumenten aanbood, en dan zonder de hogere SLA, (of optioneel wel) en zonder office 365/VOIP telefooncentrale en zo, geen 5 IPs, maar gewoon 1x IPv4 en IPv6 voor een redelijke prijs. Technisch kan het dus gewoon, met dual-stack IPv4 en IPv6. Kan @VodafoneZiggo zich hier niet een beetje sterk voor maken?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic