@VodafoneZiggo waarom kan ik via de website de telefoon lijn uit me pakket gooien? Kan van alles upgraden, maar downgraden zit er niet in.
Ja, omdat je ook betaalt voor 5 IP-adressen, office365, hoger SLA, en VOIP telefonie. Ik zeg dus: als je dat weg laat en voor de pro-sumer een modem-only abo aanbiedt, met IPv4 en IPv6 op eigen router, voor een nette prijs, dan hoeft in mijn ogen niet duurder te zijn, dan wat ze nu aanbieden met brakke modem/router/wifi in één.raven22 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
Is wel een aardig stukje duurder, die PRO optie
Infrastructuur ligt er kennelijk al.
Omdat ze graag willen dat je even belt, dan nemen ze met je door wat je nog aan vaste telefonie gebruikt, zodat je misschien besluit er toch nog maar even gebruik van te blijven maken. Ben ik ook al tegenaan gelopen.Alternative schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:03:
@VodafoneZiggo waarom kan ik via de website de telefoon lijn uit me pakket gooien? Kan van alles upgraden, maar downgraden zit er niet in.
[ Voor 30% gewijzigd door valkenier op 30-08-2018 17:00 ]
Bedankt voor je reactie. Maar je ben niet degene aan wie ik het vroeg. En bellen? Ik wil er juist vanaf...online je shit regelen is het tegenwoordig toch...of loop ik een paar jaar voor op jou en ziggovalkenier schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:52:
Omdat ze graag willen dat je even belt, dan nemen ze met je door wat je nog aan vaste telefonie gebruikt, zodat je misschien besluit er toch nog maar even gebruik van te blijven maken. Ben ik ook al tegenaan gelopen.
Zojuist de Ziggo WifiBooster aangesloten om beter internet te krijgen, aangezien de Technicolor wat geïsoleerd staat.
Wifi op Technicolor (2,4 en 5Ghz) uit gezet.
Speedtest met Macbook Air strak 200mbit/20mbit en 12ms Ping iedere keer
Speedtest Iphone 8Plus na net aanloggen op AP ook 200/20 en 12ms.
Doe ik hetzelfde na een paar minuten met de iPhone dan is de ping 25ms a 27ms (zelfde servers!) en gaat die niet verder dan 38/39mbit
Zojuist de iPad (2017) geprobeerd, en hetzelfde... Hoge ping van 23ms en 57mbit download. MacAir knalt in een keer door naar de 200 met 12ms
Hoe kan dit? Ik zit hemelsbreed met beide apparaten 3m van de WifiBooster vandaan.
Doe ik hetzelfde na een paar minuten met de iPhone dan is de ping 25ms a 27ms (zelfde servers!) en gaat die niet verder dan 38/39mbit

Zojuist de iPad (2017) geprobeerd, en hetzelfde... Hoge ping van 23ms en 57mbit download. MacAir knalt in een keer door naar de 200 met 12ms
Hoe kan dit? Ik zit hemelsbreed met beide apparaten 3m van de WifiBooster vandaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Stinger_Ventura op 30-08-2018 21:53 . Reden: iPad er bij gehaald om te testen. ]
American Express vraagbaak
Hm, Ziggo stuurt me n.a.v. een vraag over slechte Wifi zomaar een ander modem op. Was eerst blij verrast, maar blijkt een Connectbox te zijn, waarover ik hier en op Ziggo-forum veel slechte verhalen lees. Ik wil nu niets anders dan mijn Technicolor modem houden (en dan in bridge zetten icm eigen router met goede WiFi), dus hopelijk doen ze niet moeilijk over het geactiveerd houden van dat apparaat. Die zal nu over 14 dagen offline zijn, staat in hun bericht. Niet handig dit 
@VodafoneZiggo kun jij me wellicht hierin helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door draakhoofd op 30-08-2018 22:24 ]
Nee hoor die kosten voor office 365 en voip en TV komen er nog eens bovenopvalkenier schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:52:
[...]
Ja, omdat je ook betaalt voor 5 IP-adressen, office365, hoger SLA, en VOIP telefonie. Ik zeg dus: als je dat weg laat en voor de pro-sumer een modem-only abo aanbiedt, met IPv4 en IPv6 op eigen router, voor een nette prijs, dan hoeft in mijn ogen niet duurder te zijn, dan wat ze nu aanbieden met brakke modem/router/wifi in één.
[...]
Waarom vraag je het dan hier? Webcare is hier relatief minder actief. Je kan dan beter je gal spuwen op de officiële Ziggo community. Het heeft niks te maken met voorop lopen maar men probeert klanten te behouden en doet eventueel een retentieaanbod. Zo werkt het bij elke aanbieder.Alternative schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:19:
[...]
Bedankt voor je reactie. Maar je ben niet degene aan wie ik het vroeg. En bellen? Ik wil er juist vanaf...online je shit regelen is het tegenwoordig toch...of loop ik een paar jaar voor op jou en ziggo
Qua wifi zijn de Connectboxen een verademing. Dat zal de reden zijn waarom je hem hebt gekregen. Je kan hem ook aansluiten en hem een weekje proberen. Zelf heb ik al enige tijd een Arris Connectbox en ondervind geen problemen (ook niet met gamen). Er zijn inmiddels ook diverse firmware upgrades geweest die sommige problemen oplossen of zorgen dat deze minder merkbaar zijn. De verhalen die je leest zijn dus niet onwaar maar ik zou gewoon zelf eerst proberen wat ik ook heb gedaan.draakhoofd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:08:
Hm, Ziggo stuurt me n.a.v. een vraag over slechte Wifi zomaar een ander modem op. Was eerst blij verrast, maar blijkt een Connectbox te zijn, waarover ik hier en op Ziggo-forum veel slechte verhalen lees. Ik wil nu niets anders dan mijn Technicolor modem houden (en dan in bridge zetten icm eigen router met goede WiFi), dus hopelijk doen ze niet moeilijk over het geactiveerd houden van dat apparaat. Die zal nu over 14 dagen offline zijn, staat in hun bericht. Niet handig dit
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 31-08-2018 07:53 ]
@draakhoofd Ik heb ook een connectbox (een Arris). De Wifi gebruik ik dan weer niet, maar verder is het een prima router! Voor wifi gebruik ik mijn eigen router, een Asus. Zelfs op zolder, wanneer ik bij de achterkant van het huis sta, is de download super snel, terwijl de Asus beneden in de woonkamer staat (voorin het huis).
De Arris die ik heb ontvangt ook IPv6 en mijn Asus adverteert nu netjes één van de door Ziggo geleverde IPv6 subnets.
Al mijn apparaten op IPv6! De PlayStation 4 is bekabeld aangesloten op de Arris en het downloaden gaat nu perfect; de vorige router zorgde ervoor dat downloads regelmatig stopten, waarna ik ze handmatig weer moest "resumen".
De Arris die ik heb ontvangt ook IPv6 en mijn Asus adverteert nu netjes één van de door Ziggo geleverde IPv6 subnets.
[ Voor 17% gewijzigd door musiman op 31-08-2018 10:23 ]
Make music, not war
Voor WiFi is de connectbox juist uitstekend, dus voordat je al begint met ik hoef die niet, probeer hem eerst eensdraakhoofd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:08:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Edit, ik zal het wel mis hebben
[ Voor 92% gewijzigd door mathy_ op 31-08-2018 15:10 ]
Je hoeft helemaal niet op te zeggen. Na je jaarcontract gewoon even bellen en je krijgt netjes een verlengingsaanbod.mathy_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:29:
Vandaag mijn laatste dag Ziggo, niet omdat ik ontevreden was, al vind ik de prijs het niet waard.
Maar ik ga op reis dus heb het echt opgezegd i.p.v. te zeggen dat ik op zou zeggen inruil voor wat korting.
Nu weet Ziggo blijkbaar wat mijn Facebook account is, want ik kreeg een aanbieding waar bij stond:
Nog maar 2 dagen! nu tijdelijk 12 maanden voor slechts 49,50 per maand
Ik heb nooit en aanbieding gehad met de gehele looptijd korting, altijd maximaal 6 maanden en even een gratis pakketje. Dus echt opzeggen heeft blijkbaar wel nut, niet dat ik er zelf wat aan heb nu.
[afbeelding]
meesje in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
6 x 30 euro korting komt overeen met wat nu nieuwe klanten krijgen. De voorgaande twee keren kreeg ik 6 x 25 euro korting. Toen was Alles-in-1 Complete ook nog maar 59,95 euro (ipv 64,50 euro).
Die aanbieding is gewoon voor alle nieuwe klanten. Omdat jij de Ziggo pagina hebt bezocht krijg je daar reclame van, zo werkt dat in 2018. Ga maar eens op decathlon, wehkamp, otto, mediamarkt, bol.com etc. rondkijken, dan zie je vervolgens op alle andere pagina die je bezoek de bekeken artikelen als reclame voorbij komen.mathy_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:29:
Nu weet Ziggo blijkbaar wat mijn Facebook account is, want ik kreeg een aanbieding waar bij stond:
Ik heb nooit en aanbieding gehad met de gehele looptijd korting, altijd maximaal 6 maanden en even een gratis pakketje. Dus echt opzeggen heeft blijkbaar wel nut, niet dat ik er zelf wat aan heb nu.
[afbeelding]
Mogelijk gaat de bandsteering op je iPhone niet helemaal lekker en schakelt ie terug naar 2.4ghz?Stinger_Ventura schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:25:
Zojuist de Ziggo WifiBooster aangesloten om beter internet te krijgen, aangezien de Technicolor wat geïsoleerd staat.
Doe ik hetzelfde na een paar minuten met de iPhone dan is de ping 25ms a 27ms (zelfde servers!) en gaat die niet verder dan 38/39mbit![]()
Geef je 5ghz SSID eens een andere naam (-5G erachter bijv) en zorg dat ie op een kanaalbreedte van 80mhz staat. Blijft ie dan wel op 200mbit als je verbindt met het 5ghz SSID?
mathy_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:29:
Vandaag mijn laatste dag Ziggo, niet omdat ik ontevreden was, al vind ik de prijs het niet waard.
Maar ik ga op reis dus heb het echt opgezegd i.p.v. te zeggen dat ik op zou zeggen inruil voor wat korting.
[afbeelding]

Ja vast en zeker, daarom staat er ook pricies het aantal dagen dat mijn contract nog looptMartinusz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:00:
[...]
dat heeft te maken met cookies e.d. zou je toch wel moeten weten op tweakers

En reclame cookies ouder dan een dag? waarom zouden die op mijn PC staan? we zijn toch tweakers of niet dan
mathy_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:35:
[...]
Ja vast en zeker, daarom staat er ook pricies het aantal dagen dat mijn contract nog loopt![]()
En reclame cookies ouder dan een dag? waarom zouden die op mijn PC staan? we zijn toch tweakers of niet dan

Ja, oké daar op die fiets is het natuurlijk door een cookie gekomen, dat het gekoppeld is.Martinusz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:38:
[...]
nee je hebt gelijk, Ziggo heeft een afdeling met mensen die de hele dag personen op facebook gaan opzoeken en persoonlijke advertenties gaan aanbieden op basis van het aflopen van hun abonnement
Maar om nou op Facebook aan te geven dat mijn abonnement nog ... dagen duurt.
Maar ik als huidige klant kan dus dit contract afsluiten, ik ben geen nieuwe maar bestaande klant. Maar het zal wel, was goed bedoelt.
[ Voor 20% gewijzigd door mathy_ op 31-08-2018 14:26 ]
Tsja, dat geldt niet voor iedereen... Wouden verlengen plus naar internet Max. Nee meneer, ik kan u niets bieden...meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:39:
[...]
Je hoeft helemaal niet op te zeggen. Na je jaarcontract gewoon even bellen en je krijgt netjes een verlengingsaanbod.
meesje in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
6 x 30 euro korting komt overeen met wat nu nieuwe klanten krijgen. De voorgaande twee keren kreeg ik 6 x 25 euro korting. Toen was Alles-in-1 Complete ook nog maar 59,95 euro (ipv 64,50 euro).
Echt, ik zal blij zijn als Kabelnoord ook binnen de dorpen bezig gaat met aanbieden van glasvezel. Eigen modem (naja rechtstreeks de glasvezel in mijn Ubiquiti), synchrone snelheden en fatsoenlijkere prijzen.
Gamertag for Xbox: R0SSI
Je wilt niet weten welke sporen je achterlaat, ga je op Google zoeken naar een nieuwe fiets, zul je overal op andere website ads vinden over fietsenmathy_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:42:
[...]
Ja, oké daar op die fiets is het natuurlijk door een cookie gekomen, dat het gekoppeld is.
Maar ik als huidige klant kan dus dit contract afsluiten, ik ben geen nieuwe maar bestaande klant. Maar het zal wel, was goed bedoelt.
Facebook is nu eenmaal commercieel met ads.
De aanbieding is voor nieuwe klanten, in theorie ben je dat straks ook als je opnieuw zou afsluiten.
Als je wilt verlengen of iets dergelijks, moet je bellen met afdeling opzeggingen en krijg je een nieuw aanbod. Vaak iets van 6 maanden voor X bedrag.
Wat ik in mijn eerdere reactie al had aangegeven (ik ga niet alles overtypen...R0SSI schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:45:
[...]
Tsja, dat geldt niet voor iedereen... Wouden verlengen plus naar internet Max. Nee meneer, ik kan u niets bieden...
Echt, ik zal blij zijn als Kabelnoord ook binnen de dorpen bezig gaat met aanbieden van glasvezel. Eigen modem (naja rechtstreeks de glasvezel in mijn Ubiquiti), synchrone snelheden en fatsoenlijkere prijzen.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 31-08-2018 12:53 ]
Die actie duurde nog 2 dagen (voor iedereen!), staat los van hoelang je abonnement loopt...mathy_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:42:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 31-08-2018 13:08 ]
Owke, zou kunnen dat het toevallig samen loopt.jongetje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:08:
[...]
Die actie duurde nog 2 dagen (voor iedereen!), staat los van hoelang je abonnement loopt...
Excuus, dat heb ik net gemist. Maar dan hebben ze inderdaad wel een concurrent. Hier geen glasvezel en *DSL is bedroevend door de afstand naar de centrale.meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:52:
[...]
Wat ik in mijn eerdere reactie al had aangegeven (ik ga niet alles overtypen...) is dat ik inderdaad in een glasvezelgebied woon. Daarnaast heb ik het idee dat je meer korting kunt krijgen als je Alles-in-1 hebt, terwijl dit niet eens flink duurder is dan alleen Internet (met standaard TV).
Thanks voor je input.Timmert schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Mogelijk gaat de bandsteering op je iPhone niet helemaal lekker en schakelt ie terug naar 2.4ghz?
Geef je 5ghz SSID eens een andere naam (-5G erachter bijv) en zorg dat ie op een kanaalbreedte van 80mhz staat. Blijft ie dan wel op 200mbit als je verbindt met het 5ghz SSID?
Heb allebei de banden op dezelfde naam en security-key staan.
WMM en Bandsteering uit gezet, bleef hetzelfde probleem, totdat ik de iPhone 8+ herstarte. Nu doen zowel de iPhone als de iPad ('17) het snaar strak.
Wat ik vooral vreemd vond is die hele hoge pint van 25, terwijl die normaal 10-12ms is. Bandbreedte is een ding, maar Ping en hoge Jitter toch iets heel anders?
American Express vraagbaak
Het grappige is alleen dat ik op de website van Ziggo nergens kan zien wanneer mijn contract afloopt. Of ik moet niet goed gezocht hebben.meesje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:29:
Nogmaals het advies. Als je jaarcontract is afgelopen, neem even telefonisch contact op met Ziggo (indien je ‘bellen’ hebt, is het gratis naar 1200). Kies voor optie 5 (opzeggingen). Geef aan dat je op zich wel tevreden bent, maar dat je ziet dat nieuwe klanten 12 x 15 euro korting krijgen (bij Complete) en je regelmatig van concurrenten aanbiedingen ontvangt. Ik kreeg eerst als aanbod 3 x 30 euro korting (na overleg met de leidinggevende). Dit was zo omgezet naar 6 x 30 euro korting. Nu voor derde keer op rij 6 maanden korting, de vorige twee keren was het 6 x 25 euro. Ik heb trouwens elke keer het middelste Alles-in-1 abonnement en woon in een glasvezel gebied.
Na 12 jaar abonnee te zijn kan ik ook wel eens een leuke korting gebruiken.
"When you grow up your heart dies"
Na 12 jaar zal je jaarcontract wel afgelopen zijn......sjaool schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:01:
[...]
Het grappige is alleen dat ik op de website van Ziggo nergens kan zien wanneer mijn contract afloopt. Of ik moet niet goed gezocht hebben.
Dus bellen met die gasten!
Inderdaad gewoon de 'opzeg' lijn bellen.sjaool schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:01:
[...]
Het grappige is alleen dat ik op de website van Ziggo nergens kan zien wanneer mijn contract afloopt. Of ik moet niet goed gezocht hebben.
Heb ik vorige keer ook gedaan.
Werd toen bijzonder goed geholpen om te kijken waar op 'bezuinigd' kon worden qua datagebruik en tv kijken en mobiel eventueel via vodafone.
Toen bij het gesprek aangegeven dat KPN toch nog wat goedkoper was als het huidige abbo, want dat was gewoon zo scheelde een 10tje geloof ik per maand..
Hierna kreeg ik ook de optie om 1 jaar verlengen en 6 maanden 50% korting op abbo.
Zelfde doe ik ook bijna altijd bij m'n energie leverancier gewoon bellen en dan komen ze vast wel met iets op de proppen.
Jammer dat het zo moet eigenlijk maar het scheelt gewoon best wat geld op jaarbasis als je er zelf achteraan gaat.
Burp
Vreemd, dat het wijzigen niet via Mijn Ziggo lukt.
Tijd om daar even naar te kijken.
Bellen is niet nodig, chatten gaat sneller en is meer van deze tijd.
www.ziggo.nl/chat
Groet, Arjen van Ziggo
Tijd om daar even naar te kijken.
Bellen is niet nodig, chatten gaat sneller en is meer van deze tijd.
www.ziggo.nl/chat
Groet, Arjen van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
Hmmm apart, ik heb net een speedtest gedaan (www.ziggo.nl/speedtest), en ik haal bekabeld maar 120MB/s, terwijl ik mijn abonnement 400MB/s aangeeft.
Er zit wel een Netgear router tussen en bridged mode, maar dat zou toch geen verschil moeten maken?
Er zit wel een Netgear router tussen en bridged mode, maar dat zou toch geen verschil moeten maken?
Altijd bekabeld rechtstreeks verbinden tussen pc en Ziggo modem.shadowman12 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:21:
Hmmm apart, ik heb net een speedtest gedaan (www.ziggo.nl/speedtest), en ik haal bekabeld maar 120MB/s, terwijl ik mijn abonnement 400MB/s aangeeft.
Stroom eraf en opnieuw opstarten.
Heb je het dan nog niet de volle snelheid, Ziggo bellen
Wat @Von Henkel zegt en ook even andere speedtest proberen.shadowman12 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:21:
http://www.dslreports.com/speedtest
hier draadloos, met modem in bridge mode en een netgear router 200/20
En toen verdween Ziggo hier ineens.
ziggo.nl -> geen verbinding mogelijk
Ziggogo.tv -> nope - doet het iig weer
App op de IOS devices ... cannot connect ...
ziggo.nl -> geen verbinding mogelijk
Ziggogo.tv -> nope - doet het iig weer
App op de IOS devices ... cannot connect ...

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 01-09-2018 21:23 ]
Hoeveel upstream kanalen zie je in je webinterface van je modem ?shadowman12 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:21:
Hier regio Oosterhout ook net m'n 400Mbit abbo eruit geknald...
Spontane modem reboot hier vanuit het Ziggo netwerk blijkbaar... waarbij m'n upstream kanalen blijven hangen op 1... ook na 2 zelfstandige modem reboots
Ik was PSV aan het kijken via replay tv, werd er uit geknald. Nu kan ik niet eens meer terugkijken via die box, optie om terug te kijken komt niet bij de programma's te staan. Box reset gegeven, modem ook, geen resultaat. Kan wel gewoon tv kijken en internetten.
Misschien doen ze een 'verlate' onderhoud aan het netwerk...Montoya200x schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:41:
[...]
Hoeveel upstream kanalen zie je in je webinterface van je modem ?
Spontane modem reboot hier vanuit het Ziggo netwerk blijkbaar... waarbij m'n upstream kanalen blijven hangen op 1... ook na 2 zelfstandige modem reboots
Trouwens bij mij: Op 31 augustus 2018 van 1:00 tot 4:00 uur doen we onderhoud aan het netwerk.
We vervangen dan bijvoorbeeld oude kabels... uit logs van modem en router is hier de verbinding niet verbroken geweest... dus onderhoud?
Edit: bij Ziggo storingen:
De combinatie van je postcode en huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typfout gemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door PE4000 op 01-09-2018 22:08 . Reden: txt toevoeging ]
Wat is dat nou voor reactie: "ik vraag je niks" en "of loop ik een paar jaar voor op jou?"Alternative schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:19:
[...]
Bedankt voor je reactie. Maar je ben niet degene aan wie ik het vroeg. En bellen? Ik wil er juist vanaf...online je shit regelen is het tegenwoordig toch...of loop ik een paar jaar voor op jou en ziggo
Dat je het graag online wilt regelen snap ik, dat wilde ik ook (jaren voor jij op dat idee kwam) en dat ging inderdaad niet. Gelukkig heb ik mezelf daarna weten te redden, zonder een forum te hoeven raadplegen, waar je geen antwoorden wilt horen.
Toevallig een huisnummer met toevoeging? Dat werkt al tijden niet fatsoenlijk daar.PE4000 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:00:
[...]
De combinatie van je postcode en huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typfout gemaakt?

Met deze test haal ik ook maar maximaal 121.5hjs schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:06:
[...]
Wat @Von Henkel zegt en ook even andere speedtest proberen.
http://www.dslreports.com/speedtest
hier draadloos, met modem in bridge mode en een netgear router 200/20

Hij staat in brige mode dus kan ik niet zien he.Montoya200x schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:41:
[...]
Hoeveel upstream kanalen zie je in je webinterface van je modem ?
Misschien via www.ziggogo.nl op je pc proberen terug te kijken?Bosluis schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:58:
Ik was PSV aan het kijken via replay tv, werd er uit geknald. Nu kan ik niet eens meer terugkijken via die box, optie om terug te kijken komt niet bij de programma's te staan. Box reset gegeven, modem ook, geen resultaat. Kan wel gewoon tv kijken en internetten.
[ Voor 50% gewijzigd door Turdie op 01-09-2018 23:11 ]
Nee. Vrijdagnacht ook nog een check gedaan, toen was er niets aan de hand.
Ja en.... hier staat hij ook in bridge modeshadowman12 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:06:
Hij staat in brige mode dus kan ik niet zien he.
Kijk voor de gein is hier met een Connectbox:
http://192.168.100.1/
of
http://192.168.100.1/common_page/login.html
Verwijderd
Vraag aan usenet gebruikers hier:
Sinds 2 weken heb ik dat als ik download op 100% snelheid, de hele verbinding wordt dichtgetrokken. Niemand in huis kan dan meer iets doen, een simpele website opzoeken lukt al niet meer. Pas als ik de snelheid op 50% van mijn verbinding zet kan men weer de dns server e.d. van google bereiken.
Heb jij ook usenet en hier last van? Ik zit even te bekijken of ik misschien een oude router moet vervangen of dat dit probleem bij Ziggo zit. De afgelopen 10 jaar had ik dit probleem nooit, dan kon je naast op 100% downloaden nog wel wat surfen zeg maar.
Als bovenstaand probleem aan mijn trouwe Ubee ligt, dan stap ik nog liever over naar een trage KPN verbinding dan dat ik een Connectbox in huis haal. Komop zeg, dat ding is niet prima. Ja, mijn schoonouders van 80 zijn er blij mee vanwege de wifi, maar ik moet wel lachen als webcare hier gaat verkondigen dat het goede apparaten zijn.
Weet je webcare, ik zou het fijn vinden als jullie ons niet voor de gek proberen te houden, los nu eens de problemen op met de firmware van die apparaten ipv het wat te verdoezelen zoals jullie nu doen en breng die android tv en ios tv app uit zodat we verlost zijn van die (in jullie ogen vast uitstekende) horizon troep.
Sinds 2 weken heb ik dat als ik download op 100% snelheid, de hele verbinding wordt dichtgetrokken. Niemand in huis kan dan meer iets doen, een simpele website opzoeken lukt al niet meer. Pas als ik de snelheid op 50% van mijn verbinding zet kan men weer de dns server e.d. van google bereiken.
Heb jij ook usenet en hier last van? Ik zit even te bekijken of ik misschien een oude router moet vervangen of dat dit probleem bij Ziggo zit. De afgelopen 10 jaar had ik dit probleem nooit, dan kon je naast op 100% downloaden nog wel wat surfen zeg maar.
VodafoneZiggo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:35:
De Connectbox is een prima modem. Ik adviseer je deze gewoon te installeren.

Als bovenstaand probleem aan mijn trouwe Ubee ligt, dan stap ik nog liever over naar een trage KPN verbinding dan dat ik een Connectbox in huis haal. Komop zeg, dat ding is niet prima. Ja, mijn schoonouders van 80 zijn er blij mee vanwege de wifi, maar ik moet wel lachen als webcare hier gaat verkondigen dat het goede apparaten zijn.
Weet je webcare, ik zou het fijn vinden als jullie ons niet voor de gek proberen te houden, los nu eens de problemen op met de firmware van die apparaten ipv het wat te verdoezelen zoals jullie nu doen en breng die android tv en ios tv app uit zodat we verlost zijn van die (in jullie ogen vast uitstekende) horizon troep.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2018 23:46 ]
Oudere modems in bridge zitten op 192.168.178.1. Mijn TC7210 en cisco's wel tenminste. We hebben gelukkig nog niet allemaal een connectboxMontoya200x schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:34:
[...]
Ja en.... hier staat hij ook in bridge mode
Kijk voor de gein is hier met een Connectbox:
http://192.168.100.1/
of
http://192.168.100.1/common_page/login.html
[ Voor 6% gewijzigd door valkenier op 01-09-2018 23:54 ]
Dat is de test van het "goede smaak"filterBosluis schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:58:
https://www.ziggo.nl/ weer down/traag. Gaat niet best daar.
Alles hangt aan een draadje daar.
En dan nog webcare mensen van Ziggo die roepen dat de Connect box een prima modem is.
Dan ben je echt diep en diep triest. Dan weet je niet eens wat een UDP stream is.
Je hoeft de fout van je management niet goed te lullen.
Ze trappen je toch op straat als je te duur wordt.
Die modem blijft een ramp. Er is een fix voor, maar als je als bedrijf niet luistert van mensen die er wel verstand van hebben, tja dan houdt het echt op.
Maar gelukkig hebben we een klein lichtpuntje;
Docsis 3.1 = nieuwe kansen = nieuwe modem.
Alles hangt aan een draadje daar.
En dan nog webcare mensen van Ziggo die roepen dat de Connect box een prima modem is.
Dan ben je echt diep en diep triest. Dan weet je niet eens wat een UDP stream is.
Je hoeft de fout van je management niet goed te lullen.
Ze trappen je toch op straat als je te duur wordt.
Die modem blijft een ramp. Er is een fix voor, maar als je als bedrijf niet luistert van mensen die er wel verstand van hebben, tja dan houdt het echt op.
Maar gelukkig hebben we een klein lichtpuntje;
Docsis 3.1 = nieuwe kansen = nieuwe modem.
Website down heeft vast iets te maken met dit
https://www.nu.nl/interne...-bij-storingschecker.html
Oh jah omdat iedereen zeurt, klaag ik ook maar even ( daar is de zondag toch voor ? )
Schiet op met die ATV app
Oh jah omdat iedereen zeurt, klaag ik ook maar even ( daar is de zondag toch voor ? )
Dus Ziggo wordt nu "gedost" door zijn eigen klanten?londemanmp schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:55:
Website down heeft vast iets te maken met dit

Ik kan je vertellen dat er wel meer aan de hand is... modemactivatie en hulp op afstand werken ook niet. Ze hebben een grote storing sinds zaterdagavond met meerdere systemen (websites, provisioning, replay-tv) en de oplossing is er nog niet. Telefonisch kan je ze niet bereiken (0900-1884 gaat niet eens over) en alleen per chat zijn ze actief.
Lekker moment om net een nieuwe Connect Box aan te sluiten ter vervanging van de oude gistermiddag... die activeert dus niet en de oude doet het ook niet meer. Ze kunnen nu niks voor me doen. Ah well...
Lekker moment om net een nieuwe Connect Box aan te sluiten ter vervanging van de oude gistermiddag... die activeert dus niet en de oude doet het ook niet meer. Ze kunnen nu niks voor me doen. Ah well...
Werkt hier prima hoor. Wat wel zo was is dat mijn modem een reset gehad heeft na een nieuwe firmware update waardoor ik hem opnieuw moest instellen. Had ik nog niet eerder gehad. verder gaat hij nu weer als een brandweer. Dus ja niet perfect maar prima voor nu.neeecht schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:51:
Ziggo heeft inderdaad een hoop problemen op dit moment. Ergens las ik ook al dat sommige mensen niet meer kunnen bellen of gebeld worden.
Wel opmerkelijk dat Ziggo hun eigen website niet online kunnen houden, dan schaaf je toch even bij met wat meer servers....
Wel opmerkelijk dat Ziggo hun eigen website niet online kunnen houden, dan schaaf je toch even bij met wat meer servers....
Heb je al eens geprobeerd een UDP stream stabiel te houden?Jay-B schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:31:
[...]
Werkt hier prima hoor. Wat wel zo was is dat mijn modem een reset gehad heeft na een nieuwe firmware update waardoor ik hem opnieuw moest instellen. Had ik nog niet eerder gehad. verder gaat hij nu weer als een brandweer. Dus ja niet perfect maar prima voor nu.
Dus dan blijft je wel online, maar de stream zelf valt steeds uit.
Ik upload data naar Flightradar24.com, maar die viel om de paar minuten uit.
Dus ja een beetje filmpjes kijken lukt wel, gamen lukt ook nog met een buffertje.
Maar goed, de chip is stabiel te krijgen, alleen bij de laatste update is het nog steeds niet zoals het hoort te zijn.
Laatste keer getest ergens in juli. Zelf heb ik de modem allang niet meer.
Ah.... kan me voorstellen dat je dan wel last hebt ja. Hopen dat het 3.1 modem gewoon een Broadcom wordt dadelijk.
Ik ben benieuwd of meer mensen het probleem herkennen.
Als je met de ziggo GO app kijkt op een Android mobiel dan blijven de knoppen rechtsboven in beeld. Ik heb dit bij mij gefilmd, maar moet even kijken hoe ik dat niet krijg.
Als je dan op je scherm drukt verdwijnen de knoppen weer om na 2 seconden weer terug te komen.
Ik heb dit op een Android telefoon met Android versie 6 en 8
Hieronder probeer ik het duidelijk te maken
Als je met de ziggo GO app kijkt op een Android mobiel dan blijven de knoppen rechtsboven in beeld. Ik heb dit bij mij gefilmd, maar moet even kijken hoe ik dat niet krijg.
Als je dan op je scherm drukt verdwijnen de knoppen weer om na 2 seconden weer terug te komen.
[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 02-09-2018 18:01 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Herkenbaar. En zeer vervelend.MdO82 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:52:
[video]
Hier ook. Samsung S8 met Android 8.0. blijft inderdaad terugkomen. De Windows App heeft er geen last van.
[ Voor 48% gewijzigd door krakendmodem op 02-09-2018 18:09 ]
@VodafoneZiggo hierbij nog enkele die dit herkennen via Twitter ook melding hierover gemaaktMdO82 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:52:
[video]
2250 WP Zuid PVoutput
Op mijn Samsung S5 met Android 6.01 werkt de Ziggo Go app goed, bij mij blijft het scherm verschoond van terugkerende icoontjes. Heb je al eens geprobeerd te drukken op het icoontje helemaal rechtsboven i.p.v. op het beeld?MdO82 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:52:
[video]
Verwijderd
Ziggo go en andere problemen, Ziggo is het sinds de laatste paar weken wel flink aan het rotzooien, kennelijk zijn er gasten op vakantie die voorheen de boel goed lieten draaien:
https://mediamagazine.nl/...pt-met-diverse-storingen/
Damn, ze hebben wat werk te verzetten.
https://mediamagazine.nl/...pt-met-diverse-storingen/
Damn, ze hebben wat werk te verzetten.
Pannenkoek dat ik ben. Dacht zet even een keer de fabrieksinstellingen terug gezien ik al maanden problemen heb met de horizon box.
Nu komt hij uiteraard niet meer door de installatie heen vanwege de storing
Nu komt hij uiteraard niet meer door de installatie heen vanwege de storing
Inderdaad heel idioot.Megalodon_67 schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:07:
[...]
Op mijn Samsung S5 met Android 6.01 werkt de Ziggo Go app goed, bij mij blijft het scherm verschoond van terugkerende icoontjes. Heb je al eens geprobeerd te drukken op het icoontje helemaal rechtsboven i.p.v. op het beeld?
Als je het scherm draait om gelijk naar volledig beeld te gaan dan blijven de knoppen in beeld.
Gebruik je de knop om naar volledig beeld te gaan gaat het wel goed
Maar goed zo is het wel opgelost.
2250 WP Zuid PVoutput
Precies hetzelfde met die postcode check hier, hele straten bestaan niet volgens Ziggo maar wel klant.PE4000 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:00:
[...]
Misschien doen ze een 'verlate' onderhoud aan het netwerk...![]()
Trouwens bij mij: Op 31 augustus 2018 van 1:00 tot 4:00 uur doen we onderhoud aan het netwerk.
We vervangen dan bijvoorbeeld oude kabels... uit logs van modem en router is hier de verbinding niet verbroken geweest... dus onderhoud?
Laatst hebben ze hier wel wat kabels vervangen. Nu afentoe uitschieters naar 50MB/s waar voorheen 47MB/s de max was (400/40).
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb een Samsung SMT-7140 die ik wil bedienen via een marmitek IR extender.
Het IR oogje zit op de juiste plek, op een klein rondje wat volgens de handleiding ook de IR ontvanger is.
Het Marmitek oogje geeft ook een rood pulserend signaal bij indrukken toets op de afstandsbediening. Maar de Samsung decoder reageert er niet op. Al lopen zoeken naar mogelijk oplossingen maar niet kunnen vinden
Het IR oogje zit op de juiste plek, op een klein rondje wat volgens de handleiding ook de IR ontvanger is.
Het Marmitek oogje geeft ook een rood pulserend signaal bij indrukken toets op de afstandsbediening. Maar de Samsung decoder reageert er niet op. Al lopen zoeken naar mogelijk oplossingen maar niet kunnen vinden

De prijzen op de Ziggo website past zich aan op basis van je huidige verbinding / IP. Verbinding vanaf mijn telefoon hebben alle pakketten 12 maanden korting. Er staat bij dat de actie is verlengt tot 4 september vanwege drukte het afgelopen weekend. Verbinding vanaf mijn desktop - Ziggo connectie - en er staat niets over deze aanbieding.
Echt top klantenervaring @VodafoneZiggo.
Echt top klantenervaring @VodafoneZiggo.
< dit stukje webruimte is te huur >
Laten we hier nu niet het Ziggo zeur topic van maken. Die aanbieding is voor nieuwe klanen, als je al klant bent dan geldt dat dus niet. Inmiddels mag het toch wel duidelijk zijn dat iedereen met een maand contract een aanbieding kan krijgen door even te bellen.aex351 schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:04:
Verbinding vanaf mijn desktop - Ziggo connectie - en er staat niets over deze aanbieding.
Mwah. Ik vind het dikke vette onzin dat je hier de telefoonlijnen van Ziggo voor moet belasten. Sta al lang genoeg in de wacht als ik zulke instanties bel.jongetje schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:37:
[...]
Laten we hier nu niet het Ziggo zeur topic van maken. Die aanbieding is voor nieuwe klanen, als je al klant bent dan geldt dat dus niet. Inmiddels mag het toch wel duidelijk zijn dat iedereen met een maand contract een aanbieding kan krijgen door even te bellen.
Als je bijvoorbeeld zoals ik, al meer dan 4 jaar een verlopen contract hebt, en je krijgt 0,0 aanbieding vanuit Ziggo zelf, terwijl in elk bushokje in Tytjerkstradeel de acties je om de oren vliegen, dan weet je wel wat Ziggo van je vindt.
Mag best een slapende en zeurende klant tegelijk zijn
jongetje schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:37:
[...]
Laten we hier nu niet het Ziggo zeur topic van maken. Die aanbieding is voor nieuwe klanen, als je al klant bent dan geldt dat dus niet. Inmiddels mag het toch wel duidelijk zijn dat iedereen met een maand contract een aanbieding kan krijgen door even te bellen.
Ze weten dondersgoed dat er niets in de omgeving is dat kan concurreren, dus waarom dan een aanbieding doen (ik woon in een gemeente verderop)... Dus je kan wel bellen, maar je krijgt echt geen aanbieding.Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:48:
[...]
Mwah. Ik vind het dikke vette onzin dat je hier de telefoonlijnen van Ziggo voor moet belasten. Sta al lang genoeg in de wacht als ik zulke instanties bel.
Als je bijvoorbeeld zoals ik, al meer dan 4 jaar een verlopen contract hebt, en je krijgt 0,0 aanbieding vanuit Ziggo zelf, terwijl in elk bushokje in Tytjerkstradeel de acties je om de oren vliegen, dan weet je wel wat Ziggo van je vindt.
Mag best een slapende en zeurende klant tegelijk zijn
R0SSI schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:52:
[...]
[...]
Ze weten dondersgoed dat er niets in de omgeving is dat kan concurreren, dus waarom dan een aanbieding doen (ik woon in een gemeente verderop)... Dus je kan wel bellen, maar je krijgt echt geen aanbieding.
Haha dat kan ook. Ik hoop dat ooit KabelNoord gaat starten met glasvezel in de dorpen, maar zal wel toekomst muziek blijven.Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:53:
[...]
Tytjerkstradeel was illustratief bedoeld, maar soit
Afgelopen vrijdag een firmware upgrade gehad van de UBEE 321B (naar versie 9.12.8006)
Sindsdien werkt mijn Port Forwarding niet meer.
Klinkt dit bekend?
Sindsdien werkt mijn Port Forwarding niet meer.
Klinkt dit bekend?
Volledige factory reset van de UBEE was weer eens nodig om de Port Forwarding aan de praat te krijgen
In het Buitengebied Tytsjerksteradiel is het inmiddels geen toekomstmuziek meerR0SSI schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:57:
[...]
Haha dat kan ook. Ik hoop dat ooit KabelNoord gaat starten met glasvezel in de dorpen, maar zal wel toekomst muziek blijven.
23 augustus 2018 https://www.glasvezelvank...teradiel-krijgt-glasvezel
Fantastisch nieuws voor de gemeente Tytsjerksteradiel: Het buitengebied krijgt glasvezel! Er zijn voldoende aanmeldingen om met de aanleg te starten. In Achtkarspelen is de situatie anders: voordat Kabelnoord daar kan starten met de aanleg van glasvezel zijn er nog 70 aanmeldingen nodig.
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Yups, goed initiatief van KabelNoord om die gezinnen ook de kans te bieden voor goed internet.DeComponeur schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:11:
[...]
In het Buitengebied Tytsjerksteradiel is het inmiddels geen toekomstmuziek meer@Pathogen
23 augustus 2018 https://www.glasvezelvank...teradiel-krijgt-glasvezel
Fantastisch nieuws voor de gemeente Tytsjerksteradiel: Het buitengebied krijgt glasvezel! Er zijn voldoende aanmeldingen om met de aanleg te starten. In Achtkarspelen is de situatie anders: voordat Kabelnoord daar kan starten met de aanleg van glasvezel zijn er nog 70 aanmeldingen nodig.
Hier zit ook op te wachtenR0SSI schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:57:
[...]
Haha dat kan ook. Ik hoop dat ooit KabelNoord gaat starten met glasvezel in de dorpen, maar zal wel toekomst muziek blijven.
[ Voor 29% gewijzigd door krakendmodem op 04-09-2018 08:45 ]
Gelukkig is er uitstelkrakendmodem schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:44:
[...]
Hier zit ook op te wachten. Alleen ik woon dus in Achtkarspelen en die hebben dus weer te weinig aanmeldingen. Ergens had ik dit ook wel verwacht. Maar het is ook vrij duur. Voor een alles in één pakket met 100Mb internet en onbeperkt bellen zit je al boven de 70 euro per maand.
Maar dat is wel een prijzig abo, maar ik zie dat dat alles in 1 abo is, ik zou voldoende hebben aan internet + tv.
Die 15 euro netwerkkosten komen erbij. Dat maakt het meteen duurder.R0SSI schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:51:
[...]
Gelukkig is er uitstelMaar wat ook het aantal aanmeldingen stagneert, is dat de huizen aan de N355 tussen Buitenpost en Twijzel wel Ziggo kunnen krijgen... Die hebben vast een leuke aanbieding gekregen...
Maar dat is wel een prijzig abo, maar ik zie dat dat alles in 1 abo is, ik zou voldoende hebben aan internet + tv.
Volgens mij nemen de provincie Friesland en Kabelnoord alleen de gebieden mee waar geen coax ligt. Als er al coax ligt, dan komt er geen glas. Maar t zou best kunnen dat enkele adressen geluk hebben.
Tussen Kortwoude en Surhuizum ligt ook coax, die krijgen ook geen glasvezel als ik de postcodes opzoek.
Het is afwachten wat er gaat gebeuren. Ik woon in een dorp dus voor ons is het sowieso eerst geen optie.
Aah op die fiets. Maar inderdaad woon ik ook in een dorp, dus inderdaad geen optiekrakendmodem schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:05:
[...]
Die 15 euro netwerkkosten komen erbij. Dat maakt het meteen duurder.
Volgens mij nemen de provincie Friesland en Kabelnoord alleen de gebieden mee waar geen coax ligt. Als er al coax ligt, dan komt er geen glas. Maar t zou best kunnen dat enkele adressen geluk hebben.
Tussen Kortwoude en Surhuizum ligt ook coax, die krijgen ook geen glasvezel als ik de postcodes opzoek.
Het is afwachten wat er gaat gebeuren. Ik woon in een dorp dus voor ons is het sowieso eerst geen optie.
Hoi,Alternative schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:03:
De reden hierachter is omdat dit vaak een onderdeel van een Alles-1-pakket is. Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen en dan kunnen we dit voor je regelen. Neem hier https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/ een kijkje voor de mogelijkheden. Mijn collega's en ik zitten klaar om je verder te helpen.
Groet,
Kim van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
Hoi,draakhoofd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:08:
Stuur mij een privébericht met een kopie van je vraag. Dan kijk ik wat er mogelijk is om het proces terug te draaien zodat je de Technicolor modem kunt blijven gebruiken.
Groet,
Kim van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
Hoi,Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:48:
[...]
Mwah. Ik vind het dikke vette onzin dat je hier de telefoonlijnen van Ziggo voor moet belasten. Sta al lang genoeg in de wacht als ik zulke instanties bel.
Om te kijken wat er mogelijk is qua aanbiedingen voor vaste klanten. Wil ik je toch vragen om hier https://www.ziggo.nl/voor...dendeals/abonnementcheck/ je telefoonnummer achter te laten. Mijn collega belt je dan terug om te kijken wat er mogelijk is qua aanbiedingen.
Groet,
Kim van Ziggo
VodafoneZiggo-webcare
Hoi,prutser001 schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:49:
[...]
Precies hetzelfde met die postcode check hier, hele straten bestaan niet volgens Ziggo maar wel klant.
Laatst hebben ze hier wel wat kabels vervangen. Nu afentoe uitschieters naar 50MB/s waar voorheen 47MB/s de max was (400/40).
Kun je mij een privébericht sturen met een kopie van je vraag en je postcode en huisnummer? Dan kijken we samen naar jouw snelheid.
Groet,
Kim van Ziggo
Hallo Kim, zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 04-09-2018 13:26 ]
VodafoneZiggo-webcare
Ik vind het eigenlijk een gode prijs. Het is niet 1 op 1 te vergelijken met Ziggo (door de snelheid, je ruilt upload voor download).R0SSI schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:51:
[...]
Bij Ziggo kost een alles-in-1 pakket met volop bellen (+10,95) EUR 75,45 per maand.
Je zou bij ziggo voor 40/4 kunnen kiezen maar dat is tegenwoordig weinig. "Tijdens windows update wordt mijn stream slechter".
Zeker met een router zonder goede qualify of service support. Als de bandbreedte eerlijk gedeeld wordt (CAKE QoS + nat dual-dsthost) dan zou ik het met 40/4 waarschijnlijk net kunnen redden voor mijn echte use cases - op de remote backup na...
Vanwege het stoppen van Sparql ben ik binnenkort genoodzaakt voor TV over te stappen op Ziggo.
Nu heb ik hier 2 opties:
1) De Horizon mediabox
2) CI+ Module.
Het grootste probleem met de CI+ module is dat ik hiervoor mijn TV van de muur moet halen om de kabels te kunnen trekken en aansluiten, en dat is met een groot en dun/fragiel scherm nogal een enge operatie.
Het probleem met de mediabox is dat dit weer een zo goedkoop mogelijk geproduceerd stuk hardware is met ditto software, ik verwacht dat deze dus ook voor geen ene meter werkt. (De ervaring leert dat er niet zoiets bestaat als een goede set-top-box).
Om een geïnformeerde beslissing te kunnen nemen zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met beide opties, en welke features ik wel/niet heb bij beide keuzes. De CI+ zou in een LG OLED65C7 gaan, deze TV heeft 2 driedubbele tuners en zou dus moeten kunnen opnemen.
Nu heb ik hier 2 opties:
1) De Horizon mediabox
2) CI+ Module.
Het grootste probleem met de CI+ module is dat ik hiervoor mijn TV van de muur moet halen om de kabels te kunnen trekken en aansluiten, en dat is met een groot en dun/fragiel scherm nogal een enge operatie.
Het probleem met de mediabox is dat dit weer een zo goedkoop mogelijk geproduceerd stuk hardware is met ditto software, ik verwacht dat deze dus ook voor geen ene meter werkt. (De ervaring leert dat er niet zoiets bestaat als een goede set-top-box).
Om een geïnformeerde beslissing te kunnen nemen zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met beide opties, en welke features ik wel/niet heb bij beide keuzes. De CI+ zou in een LG OLED65C7 gaan, deze TV heeft 2 driedubbele tuners en zou dus moeten kunnen opnemen.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
@Aaargh! Je kunt ook TV nemen via Online welke Sparkle heeft overgenomen.
Wat betreft die Mediabox ZL, die is toch een aantal euro's duurder per maand dan een CI+ module, maar dan krijg je wel On Demand erbij.
Als een CI+ module voldoende is (heb je waarschijnlijk wel een USB HDD nodig om op te nemen met je TV) dan zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Ik mag toch hopen dat je die TV gewoon netjes van de muur kunt halen om er een coax kabel in te kunnen steken?
Wat betreft die Mediabox ZL, die is toch een aantal euro's duurder per maand dan een CI+ module, maar dan krijg je wel On Demand erbij.
Als een CI+ module voldoende is (heb je waarschijnlijk wel een USB HDD nodig om op te nemen met je TV) dan zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Ik mag toch hopen dat je die TV gewoon netjes van de muur kunt halen om er een coax kabel in te kunnen steken?
Is dat OTT ?jongetje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:05:
@Aaargh! Je kunt ook TV nemen via Online welke Sparkle heeft overgenomen.
Prijs interesseert me niets. Ik wil gewoon de best mogelijke beeldkwaliteit en alle BBC zenders.Wat betreft die Mediabox ZL, die is toch een aantal euro's duurder per maand dan een CI+ module, maar dan krijg je wel On Demand erbij.
Ja, hij kan van de muur af maar het is een 65" OLED scherm en het is dus een hele grote, dunne plaat die nogal flexibel is. Daarnaast hangt ie heel strak aan de muur en heb ik een kabelgoot door de muur lopen waar de coax dan doorheen zou moeten. TV moet dan van de muur, wat op zich al vervelend is, daarna moeten alle kabels opnieuw getrokken worden (een kabel toevoegen kan niet, alles moet in z'n geheel er doorheen) en daarna moeten alle kabels in de TV Geplugged terwijl ie al half aan de muur hangt. Dat was al een gedoe met alleen een HDMI kabel die je gewoon inprikt, met een coax kabel met een F-connector die je moet aandraaien wordt dat helemaal feest.Als een CI+ module voldoende is (heb je waarschijnlijk wel een USB HDD nodig om op te nemen met je TV) dan zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Ik mag toch hopen dat je die TV gewoon netjes van de muur kunt halen om er een coax kabel in te kunnen steken?
Thanks, inmiddels al met klantenservice hierover in gesprek gekomen. Het plan was het pakketje weigeren, alleen de PostNL-bezorger had het modem gewoon voor de deur gezet toen ik niet thuis was. Daarom draait het modem nu 1 dagje, daarna bellen voor een administratieve swap, en daarna kan de Technicolor weer aan en de weer CB terug. Bedankt nog PostNLVodafoneZiggo schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:36:
[...]
Hoi,
Stuur mij een privébericht met een kopie van je vraag. Dan kijk ik wat er mogelijk is om het proces terug te draaien zodat je de Technicolor modem kunt blijven gebruiken.
Groet,
Kim van Ziggo
edit 7-9: swap is geregeld. Stond maximaal 24 uur voor, maar het nieuwe modem was binnen enkele minuten offline, zodat de 'oude' Technicolor weer terug kon.
[ Voor 10% gewijzigd door draakhoofd op 07-09-2018 13:30 ]
Hi
Iemand met meer info over een storing bij ziggo? Heb al sinds 12.56 geen internet meer.
TV was ook weg, maar die doet het sinds 3 uur weer.
Helpdesk gebeld. Ze zijn het aan het oplossen, zeggen ze.
Op mn firewall zie ik de link active, maar krijg geen ip adres toegewezen.
Zie alleen maar arp requests voorbij komen.
En ziggo is niet heel communicatief qua storingen.
Zo ook hun website. Voer ik mn postcode ed in, herkent ziggo mn postcode niet. Gebeurt meerdere keren.
En als hij mn postcode wel pakt staat er dat de storing sinds vandaag 15.48 is ontstaan en dat deze 6 september rond 19.28 opgelost zal zijn.
Klinkt ernstig dan.
Iemand met meer info over een storing bij ziggo? Heb al sinds 12.56 geen internet meer.
Zo ook hun website. Voer ik mn postcode ed in, herkent ziggo mn postcode niet. Gebeurt meerdere keren.
En als hij mn postcode wel pakt staat er dat de storing sinds vandaag 15.48 is ontstaan en dat deze 6 september rond 19.28 opgelost zal zijn.
Klinkt ernstig dan.
[ Voor 14% gewijzigd door sparcle op 05-09-2018 18:24 ]
signature
Sinds vanavond kan ik in ieder geval niks meer afspelen via ziggogo.tv. Dat is sowieso al iets wat een structureel probleem aan het worden is. De laatste tijd is ziggo sowieso al een beetje gehandicapt, maar je krijgt niet veel geluiden dat ze dit uberhaupt willen oplossen.sparcle schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:18:
Hi
Klinkt ernstig dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Pjottski op 05-09-2018 22:44 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dit heeft mijn vrouw ook regelmatig bij de simpelste uitzendingen... Uit- en inloggen verhelpt het soms, eventjes.Pjottski schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:26:
[...]
Sinds vanavond kan ik in ieder geval niks meer afspelen via ziggogo.tv. Dat is sowieso al iets wat een structureel probleem aan het worden is. De laatste tijd is ziggo sowieso al een beetje gehandicapt, maar je krijgt niet veel geluiden dat ze dit uberhaupt willen oplossen.
[afbeelding]
Heb je niet een standaard IEC ingang erop zitten? Die worden gebruikt voor DVB-C (kabel).Aaargh! schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:12:
Dat was al een gedoe met alleen een HDMI kabel die je gewoon inprikt, met een coax kabel met een F-connector die je moet aandraaien wordt dat helemaal feest.
Dat is al wat beter te pluggen.
f connector op TV's wordt normaliter gebruikt voor DVB-S (satelliet).
[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 06-09-2018 09:39 ]
Mijn TV heeft een dual-triple tuner, m.a.w. er zitten 2 tuners in die DVB-C/T/S kunnen.Swordlord schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:37:
[...]
Heb je niet een standaard IEC ingang erop zitten? Dat is al wat beter te pluggen.
f connector op TV's wordt normaliter gebruikt voor DVB-S (satelliet).
Ja, dat is niet bijzonder, maar waar ik op doel.
Door DVB-S zijn hoger voltage zit deze normaliter op een f connector met zijn eigen interne circuit.
DVB-C en T delen normaliter de IEC connectie.
Dus nogmaals, de kans is groot dat je een standaard IEC plug hebt.
Als ik de product foto's van je TV erbij neem. Zie ik ook 2 aparte poorten. Fcon en IEC
Door DVB-S zijn hoger voltage zit deze normaliter op een f connector met zijn eigen interne circuit.
DVB-C en T delen normaliter de IEC connectie.
Dus nogmaals, de kans is groot dat je een standaard IEC plug hebt.
Als ik de product foto's van je TV erbij neem. Zie ik ook 2 aparte poorten. Fcon en IEC
[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 06-09-2018 09:56 ]
Als je googled vind je foto's van zowel een versie met alleen F-connector, alleen IEC en beide. Ik zou vanavond met een endoscoop moeten kijken om te zien wat er op mijn specifieke TV zit, maar als ik me goed herinner zit er alleen een F-connector.Swordlord schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:46:
Overigens zitten er op het Ziggo aansluitpunt ook alleen F-connectoren en da's echt geen DVB-S.
Sinds een aantal dagen merk ik dat in de iOS app van Ziggo Go (Zowel iPad als iPhone) RTL 4 op zeer laag FPS wordt afgespeeld. Ik dacht eerst dat het aan Airplay of m'n Apple TV 4 lag maar het is op de devices zelf ook aan de hand. M'n iPhone heeft op 4G ook, dacht even dat het aan m'n verbinding lag. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Het gekke is is dat behalve RTL 4 alles prima streamt op normale snelheid en resolutie. Getest met de laatste versies van Ziggo Go op iPhone 6s en iPad Air (iOS 11.4.1). Hard reboots, geforceerd afsluiten van de app en uninstallen en opnieuw installen heeft helaas niet gewerkt.
Klopt, gaat iets mis met RTL4 en de app. Dit is inmiddels in onderzoek:
https://ziggoforum.nl/topics/92158/#post-1238613
https://ziggoforum.nl/topics/92158/#post-1238613
Je hebt tegenwoordig trouwens ook kabels met F-connector pluggen die je niet hoeft te schroeven. Google maar eens op QFC5.Aaargh! schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:04:
[...]
Als je googled vind je foto's van zowel een versie met alleen F-connector, alleen IEC en beide. Ik zou vanavond met een endoscoop moeten kijken om te zien wat er op mijn specifieke TV zit, maar als ik me goed herinner zit er alleen een F-connector.
Overigens zitten er op het Ziggo aansluitpunt ook alleen F-connectoren en da's echt geen DVB-S.
Je kunt beide combineren, dus zowel een CI+ in de TV als de mediabox via HDMI. Je besteld dan een extra CI module (die is goedkoper dan mediabox).Aaargh! schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:54:
Vanwege het stoppen van Sparql ben ik binnenkort genoodzaakt voor TV over te stappen op Ziggo.
Nu heb ik hier 2 opties:
1) De Horizon mediabox
2) CI+ Module.
Combinatie heeft zo zijn voordelen en als het bevalt, laat er één vervallen. Voordeel van CI+ is dat je veel meer zenders in HD kunt zien via de tuner in de TV en extra zenderpakketten kunt bekijken, nadeel is het tragere zappen.
Als je weet waar het CI-slot zit, hoef je de tv maar een klein stukje van de muur te halen. schuift er vrij makkelijk in.
Ik heb een OLED65E6V en opnemen met C.I. werkt prima op een 2.5" hdd via USB 3.0 aansluiting. Je plant de opnames in via de EPG. Opnames worden wel gecodeerd opgeslagen en kun je bijv niet op andere tv's afspelen. Zodra je opslag aan de TV koppelt en hebt geïnitialiseerd, krijg je er ook time shift bij kado.
In mijn TV zit er helaas maar 1 tuner en dat is best wel een gemis. Ik twijfelde nog om een E7V te kopen, omdat deze een stuk goedkoper is geworden, maar kan misschien beter in een linux DVB ontvanger investeren zoals een VU+. Daarmee kan ik opnames gewoon op de NAS dumpen en later overal bekijken.
Mediabox XL/aka Horizon Box is een STB van Samsung met ingebouwd modem/router. Hij heeft wel wat kuren, wordt warm en is lelijk (naar mijn mening), door zijn warmteontwikkeling kun je hem haast niet in een kastje plaatsen.
Het voordeel van de box is dat je wel On Demand (series, films, HBO) hebt, Replay TV (niet op alle zenders) en dat soort dingen. On Demand heb je ook via de Ziggo go App.
Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de Mediabox XL als modem/router, dus ik heb een modem in de meterkast en eigen router. Om de modem in bridge te zetten moest ik wel even contact opnemen met Ziggo, want de bridge-optie was niet zelf in te schakelen.
Maar zodra er hier glasvezel ligt, gaat Ziggo hier de deur uit. Te duur voor wat ze levert.
[ Voor 3% gewijzigd door slb op 07-09-2018 01:10 . Reden: kleine aanpassing ]
prompt $p $g
Goedemorgen Tweakers,
is het mogelijk om de mediabox-Xl te laten vervallen en een CI+ kaart erin te stoppen?
Zal dit geld schelen? Ik maak geen gebruik van opnemen en terugkijken doe ik via ziggogo.
Weet iemand dit?
Boomster
is het mogelijk om de mediabox-Xl te laten vervallen en een CI+ kaart erin te stoppen?
Zal dit geld schelen? Ik maak geen gebruik van opnemen en terugkijken doe ik via ziggogo.
Weet iemand dit?
Boomster
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic