Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm ik kom met mijn internet hier nu niet verder dan maximaal zo'n 40 megabit/sec terwijl hier een 400 megabit/sec abonnement is. Modem (TC7210 in bridged mode) al gereboot, router (ASUS RT-AC88U) is gisteren toevallig al eens op factory reset gezet en werkte daarna normaal, maar zojuist ook deze gereboot.

Ook mijn switch (Cisco SG200-08) maar eens gereboot. Maakte ook geen verschil.

Ziggo website geeft geen storing aan en abonnement staat ook nog steeds op Internet Max.

Iemand enig idee?

(regio Tilburg trouwens)

-- Edit: nu 's ochtends nog steeds, welke speedtest ik ook probeer (of als ik meerdere downloads via Usenet doe (Giganews en Tweaknews)) ik kom niet verder dan 40 megabit/sec, lijkt wel een profiel kwestie...

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 19-07-2018 07:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Computer rechtstreeks op de modem aansluiten en dan nogmaals een speedtest doen. Zo sluit je je eigen apparatuur uit.

Indien je dan nog steeds maximaal 40 Mb/s haalt, lijkt het mij een Ziggo probleem en zou ik eens gaan bellen.

40 Mb/s komt wel precies overeen met de snelheid van het basis abonnement.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

VodafoneZiggo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:41:[...]Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt en dit moet natuurlijk ook niet. In veel gevallen zit de oorzaak in verstoring van het signaal.
Ja in je PB gaf je ook al aan "Zojuist naar de signaalwaarden gekeken, het lijkt er op dat er hier iets in mis gaat, zie namelijk dat het signaal niet altijd goed aan komt bij de box." maar zoals ik dus al vroeg via PB hoe kan dit gebeuren terwijl de monteur een paar weken geleden alles heeft door gemeten tijdens de installatie en aangaf dat alles prima in orde was met het signaal en ook de XL box nu nog steeds de volgende waardes aangeeft:

Signaalsterkte: GOED +/- 90%
Signaalkwaliteit: Uitmuntend 100%

Dit moet toch voldoende zijn lijkt mij ?

Het vreemde is ook dat voor de rest alles gewoon goed werkt, ik heb top TV beeld (zonder ook maar enige storing), de XL box werkt verder wel gewoon snel. Als ik gewoon van TV kanaal wissel gaat dit ook gewoon vlot. Alleen het bladeren door de TVgids gaat gewoon zeer traag. En soms bij het openen van de TVGids gaat het wel even vlot (niet altijd) en daarna lijkt de boel gewoon vast te slaan en is hij weer zo traag als wat.

Je geeft ook in je PB aan "Kom je er niet uit, of vindt je geen oplossing, dan kunnen we nog een monteur voor je inplannen om te komen kijken. Nu is het wel zo dat Ziggo verantwoordelijk is tot de hoofdaansluiting, alle bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting moet je zelf voor zorgen. Mocht het probleem in 1 van je eigen bekabeling, stekkers en/of splitters zitten, dan kan het zijn dat er 50 euro voorrijkosten in rekening gebracht wordt." Nou je begrijpt wel dat ik daar GEEN gebruik van wil maken, jullie Ziggo monteur heeft namelijk ook al zijn bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting aangesloten een paar weken terug, en als daar nu wat mis mee zou zijn, zou ik daar dus 50 euro voorrijkosten voor moeten gaan betalen 8)7

Ik heb al op verschillende forums gezien dat ik zeker niet de enige ben met problemen met de XL box, en dat er vanuit Ziggo vaak alleen de oorzaak in verstoring van het signaal wordt gezocht. Zag zelfs gevallen voorbij komen waar 3X een ziggo monteur langs was geweest en dat die aangaf dat het signaal echt prima was, en dat de medewerkers van de helpdesk het toch in het signaal bleven zoeken. Nou je begrijpt wel dat ik daar niet op zit te wachten en hier mijn energie niet verder aan ga verspillen, dus ik wacht het wel af of het ooit beter wordt, en zo niet dan ben ik volgend jaar gewoon weer vertrokken...

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 19-07-2018 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
EJSEJS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:17:
[...]

Ja in je PB gaf je ook al aan "Zojuist naar de signaalwaarden gekeken, het lijkt er op dat er hier iets in mis gaat, zie namelijk dat het signaal niet altijd goed aan komt bij de box." maar zoals ik dus al vroeg via PB hoe kan dit gebeuren terwijl de monteur een paar weken geleden alles heeft door gemeten tijdens de installatie en aangaf dat alles prima in orde was met het signaal en ook de XL box nu nog steeds de volgende waardes aangeeft:

...
Joh het is heel simpel, de TV-Gids is langzaam op de MXL, maar als er niet mee te werken valt dan zou ik toch eens een monteur laten komen.

90% signaal waarde lijkt mij te veel, dan zit je boven de 70db, kwaliteit 100% is goed, ik gok een versterker of rechtstreeks op een AOP/WCD ?

Verders check of er een spanning loopt door de MXL, praat ik over mantelspanning, dit vind de MXL ook niet fijn... Soms kwestie van AOP aarde in meterkast of dubbel galvanische scheiding tussen MXL en signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58
[...]

Ik heb al op verschillende forums gezien dat ik zeker niet de enige ben met problemen met de XL box, en dat er vanuit Ziggo vaak alleen de oorzaak in verstoring van het signaal wordt gezocht. Zag zelfs gevallen voorbij komen waar 3X een ziggo monteur langs was geweest en dat die aangaf dat het signaal echt prima was, en dat de medewerkers van de helpdesk het toch in het signaal bleven zoeken. Nou je begrijpt wel dat ik daar niet op zit te wachten en hier mijn energie niet verder aan ga verspillen, dus ik wacht het wel af of het ooit beter wordt, en zo niet dan ben ik volgend jaar gewoon weer vertrokken...
Om maar een klein voorbeeld te noemen dat meten ook totaal niet altijd iets zegt. Bij een tv de kabel gemeten. Signaal sterkte 2dBmV (QAM64) MER 31 Ber <1E09. Ofwel foutloos signaal. Kabel in de tv met CI+ module alleen maar blokjes op elke zender/transportstream. Kabel weer meten op alle frequenties signaal prima, in de tv en toch problemen. Testkabel tussen AOP en tv probleem weg, dus tv werkt prima. Maar de metingen zeggen dat er niets speelt. Ga maar zoeken ;). Achteraf blijft het de laatste kabel tussen een wandcontactdoos en de tv zelf te zijn welke de storing veroorzaakt.

Wat het nu was... Reflecties kabel/tuner gecombineerd en niet waarneembaar op de meter... Dan kun je dus meten tot je een ons weegt...

Ander voorbeeld van niet aarden: 300 meter C3 kabel met een 30 dB versterker aan de ene kant en -20dB uitgangs signaal. En flinke prik op de mantel... mantel geaard van -20dB naar + 27dB en geen enkele fout in het signaal. Alleen maar door de mantel van de coaxkabel te aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Huib_Bloodstone schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:20:[...]90% signaal waarde lijkt mij te veel, dan zit je boven de 70db
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, je hebt 3 blokjes (Matig, Goed, Uitmuntend) en bij Signaal sterkte komt hij dus tot 90% van het blokje GOED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
EJSEJS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:35:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, je hebt 3 blokjes (Matig, Goed, Uitmuntend) en bij Signaal sterkte komt hij dus tot 90% van het blokje GOED...
Dit kan ook al veel te sterk zijn. Het is een mediabox geen meter. Er is dus met een dergelijk apparaat niet vast te stellen hoe sterk signaal is. Zet er een aantal naast elkaar en ze geven lang niet allemaal de zelfde sterkte aan. Net als een Humax van bij + 20dBmV op QAM64 100% geeft terwijl hij dit al bij +15dBmV moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik snap jullie goed bedoelde adviezen (dank daar ook voor), al snap ik van een hoop termen die jullie gebruiken niet veel van ;) Maar buiten dat, ik als (LEEK) consument mag er toch gewoon vanuit gaan als ik iets laat aansluiten door een Ziggo monteur dit gewoon goed moet werken, en als dit niet het geval is (wat altijd een keer kan gebeuren) Ziggo dit gewoon hoort op te lossen. En ik als (LEEK) consument niet eerst van alles eerst moet gaan testen "alle bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting" wat de Ziggo monteur ten sloten heeft aangesloten omdat ik zelf een leek ben in dit soort dingen. En dan geeft Ziggo ook nog eens aan dat als het wel aan de bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting ligt wat dus door de Ziggo monteur is aangelegd ik ook nog eens 50 euro voorrijkosten zou moeten gaan betalen. Nou sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet helemaal in...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 19-07-2018 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
EJSEJS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:04:
Ik snap jullie goed bedoelde adviezen (dank daar ook voor), al snap ik van een hoop termen die jullie gebruiken niet veel van ;) Maar buiten dat, ik als (LEEK) consument mag er toch gewoon vanuit gaan als ik iets laat aansluiten door een Ziggo monteur dit gewoon goed moet werken, en als dit niet het geval is (wat altijd een keer kan gebeuren) Ziggo dit gewoon hoort op te lossen. En ik als (LEEK) consument niet eerst van alles eerst moet gaan testen "alle bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting" wat de Ziggo monteur ten sloten heeft aangesloten omdat ik zelf een leek ben in dit soort dingen. En dan geeft Ziggo ook nog eens aan dat als het wel aan de bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting ligt wat dus door de Ziggo monteur is aangelegd ik ook nog eens 50 euro voorrijkosten zou moeten gaan betalen. Nou sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet helemaal in...
Misschien heb je wel best geluk gehad dat de Ziggo-monteur die hele handel voor je heeft aangelegd. Normaal doe je dat zelf. En ook al ben je nog zo'n LEEK, er is genoeg info te vinden op het web om het zelf te doen, Hirschmann heeft zelfs complete instructie video's. En zo moeilijk is het met die coax nou ook allemaal weer niet. ook niet voor een LEEK.

Blijf het vreemd vinden dat mensen hedendaags van een provider verwachten dat ze bekabeling en wifi en de hele zut binnenshuis even komen doen voor nop. Je verwacht toch ook niet van je energieleverancier dat ze je binnenhuisstroombekabeling even komen doen voor niks? Tot de hoofdaansluiting, daarna is het je eigen pakkie an. ook voor een LEEK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
EJSEJS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:04:
Ik snap jullie goed bedoelde adviezen (dank daar ook voor), al snap ik van een hoop termen die jullie gebruiken niet veel van ;) Maar buiten dat, ik als (LEEK) consument mag er toch gewoon vanuit gaan als ik iets laat aansluiten door een Ziggo monteur dit gewoon goed moet werken, en als dit niet het geval is (wat altijd een keer kan gebeuren) Ziggo dit gewoon hoort op te lossen. En ik als (LEEK) consument niet eerst van alles eerst moet gaan testen "alle bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting" wat de Ziggo monteur ten sloten heeft aangesloten omdat ik zelf een leek ben in dit soort dingen. En dan geeft Ziggo ook nog eens aan dat als het wel aan de bekabeling, splitters en stekkers na de hoofdaansluiting ligt wat dus de Ziggo monteur heeft aangelegd ik ook nog eens 50 euro voorrijkosten zou moeten gaan betalen. Nou sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet helemaal in...
Je mag inderdaad als leek verwachten dat als je iets aan laat sluiten door Ziggo dat het ook mag werken. Gelukkig gaat dit in heel veel situaties ook prima. Toch zijn het af en toe net mensen die bij Ziggo werken en die maken zoals ieder mens ook wel eens een klein foutje. Hou er echter wel rekening mee dat je de hele binnenhuisinstallatie als één geheel moet zien. En niet alleen die ene kabel naar de MXL. Kabel A op een splitter kan kabel B aardig in problemen brengen. Dus als de monteur alleen naar de kabel naar de MXL heeft gekeken maar de rest van de installatie niet aangeraakt heeft, kan het aannemelijk zijn dat er ergens anders een storing is. Je mag van de monteur wel verwachten alles goed te doen. Maar ja mensenwerk enzo...

Er zijn helaas ook een hoop leken die het allemaal prima weten en daarom de schuld altijd bij Ziggo leggen. Ze slaan alleen over dat Ziggo slechts verantwoording heeft tot en met het AOP en daarna de klant verantwoordelijk is. Net als na de meter gas, water en licht leidingen en aansluitingen ook voor de klant van de nuts bedrijven zijn. Een slechts kabel na het AOP is dus verantwoording klant en dus rekening klant. Daarom zegt Ziggo dat je je gaat kosten als ze komen en het aan de installatie van de klant ligt. Ziggo maakt immers tijd en een monteur vrij om naar de klant zijn materialen te kijken. Wat voor veel mensen moeilijk is, ook voor mij soms, is om een zwakte van jezelf te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

valkenier schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:57:
[...]Blijf het vreemd vinden dat mensen hedendaags van een provider verwachten dat ze bekabeling en wifi en de hele zut binnenshuis even komen doen voor nop.
Misschien omdat de provider dit zelf gratis aanbied ?

https://www.ziggo.nl/klan...ervice-van-ziggo/monteur/
MediaZoo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:59:
[...]Je mag inderdaad als leek verwachten dat als je iets aan laat sluiten door Ziggo dat het ook mag werken. Gelukkig gaat dit in heel veel situaties ook prima. Toch zijn het af en toe net mensen die bij Ziggo werken en die maken zoals ieder mens ook wel eens een klein foutje. Hou er echter wel rekening mee dat je de hele binnenhuisinstallatie als één geheel moet zien. En niet alleen die ene kabel naar de MXL. Kabel A op een splitter kan kabel B aardig in problemen brengen. Dus als de monteur alleen naar de kabel naar de MXL heeft gekeken maar de rest van de installatie niet aangeraakt heeft, kan het aannemelijk zijn dat er ergens anders een storing is. Je mag van de monteur wel verwachten alles goed te doen. Maar ja mensenwerk enzo...
Dat een monteur een foutje kan maken begrijp ik ook en dat vind ik ook echt niet erg, alleen als blijkt dat het foutje in de binnenhuisinstallatie zit, wat hij dus heeft aangelegd, en ik als klant daar dan 50 euro voorrijkosten voor zou moeten betalen omdat het de binnenhuisinstallatie betreft vind ik wel heel gek

En wat bedoel je met "Hou er echter wel rekening mee dat je de hele binnenhuisinstallatie als één geheel moet zien" ? Alles wat er aangesloten is heeft de Ziggo monteur aangelegd (met zijn eigen materiaal) en aangesloten (1 PC en 1 TV via de XL box & 1X telefoon). Als ik daarna wat veranderd zou hebben of nog meer kabels aangesloten zou hebben (bijvoorbeeld voor een tweede tv) dan zou ik het ook best begrijpen dat het dan mijn fout zou zijn als er iets fout zit, en ik hier voorrijkosten voor zou moeten betalen. Maar ik heb zelf helemaal niks aan de installatie gedaan, alles is door de Ziggo monteur gedaan en aangesloten een paar weken geleden.

[ Voor 71% gewijzigd door DON PAPA op 19-07-2018 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit is volgens mij geen Ziggo-dingetje, maar misschien dat iemand het hier weet.

Op dit moment zijn er meerdere oude niet-breedbeeld series op de buis en daarbij viel mij op een niet-breedbeeld tv iets op. De ene zender laat de balken boven en onder staan en voegt links en rechts balken toe om 4:3 beeld te krijgen, terwijl andere zenders de balken boven en onder weghalen zodat het gehele beeld van een niet-breedbeeld tv gebruikt wordt.

Waarom dat verschil? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
EJSEJS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Dat een monteur een foutje kan maken begrijp ik ook en dat vind ik ook echt niet erg, alleen als blijkt dat het foutje in de binnenhuisinstallatie zit, wat hij dus heeft aangelegd, en ik als klant daar dan 50 euro voorrijkosten voor zou moeten betalen omdat het de binnenhuisinstallatie betreft vind ik wel heel gek

...

Maar ik heb zelf helemaal niks aan de installatie gedaan, alles is door de Ziggo monteur gedaan en aangesloten een paar weken geleden.
Er staat toch '28 dagen garantie op de werkzaamheden' dus ik neem aan dat 'een paar weken geleden' daar nog binnen valt, dan zou het oplossen gratis moeten zijn i.m.o., daarbuiten dus blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Wildfire schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:03:
Hmmm ik kom met mijn internet hier nu niet verder dan maximaal zo'n 40 megabit/sec terwijl hier een 400 megabit/sec abonnement is. Modem (TC7210 in bridged mode) al gereboot, router (ASUS RT-AC88U) is gisteren toevallig al eens op factory reset gezet en werkte daarna normaal, maar zojuist ook deze gereboot.

Ook mijn switch (Cisco SG200-08) maar eens gereboot. Maakte ook geen verschil.

Ziggo website geeft geen storing aan en abonnement staat ook nog steeds op Internet Max.

Iemand enig idee?

(regio Tilburg trouwens)

-- Edit: nu 's ochtends nog steeds, welke speedtest ik ook probeer (of als ik meerdere downloads via Usenet doe (Giganews en Tweaknews)) ik kom niet verder dan 40 megabit/sec, lijkt wel een profiel kwestie...
Ervaar je nog steeds problemen met de snelheid? En heb je misschien de tip van Jeroen O ook al eens uitgevoerd om te kijken of de snelheid rechtstreeks op je modem nog wel goed is? Mocht het daarop ook traag zijn, stuur ons dan een privebericht met je klantnummer, samen met een toelichting over je probleem en wat je allicht al zelf geprobeerd hebt, dan gaan we je daar verder helpen.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat is een mooi 'extraatje'

Ziggo Zakelijk activeert dus ook de wifi hotspots weer, ook als je thuismodem in bridge staat ...
Ineens ging mijn telefoon op wifi vanmorgen, terwijl ik bij een poging eerder ( maanden geleden ) elke keer te zien kreeg "foutieve gegevens"

Log ik in op mijn wifispots, is het 'oude' wachtwoord + gebruiker weer actief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*ai*

Sta je een kwartier in de wacht bij Z-Connect voor het plannen van een datum voor het verplaatsen van je AOP, word je daar later over teruggebeld. :(

Jammer, ik had graag direct een datum gepland.

Kan iemand trouwens met zekerheid zeggen of je bij een MKB verbinding werkelijk native IPv6 (/48) krijgt? (De /29 IPv4 weet ik, dat is nu net de reden waarom ik voor MKB ga. Native IPv6 is een leuk extratje.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien Ziggo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Raven schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:12:
Dit is volgens mij geen Ziggo-dingetje, maar misschien dat iemand het hier weet.

Op dit moment zijn er meerdere oude niet-breedbeeld series op de buis en daarbij viel mij op een niet-breedbeeld tv iets op. De ene zender laat de balken boven en onder staan en voegt links en rechts balken toe om 4:3 beeld te krijgen, terwijl andere zenders de balken boven en onder weghalen zodat het gehele beeld van een niet-breedbeeld tv gebruikt wordt.

Ik gok dat je pal en pal plus bedoeld, hierin zit ook weer verschil.

En een oude TV heeft altijd nog moeite gehad met verschillende resoluties, hoe een zender iets uitstuurt bepaald gelukkig de zender en niet Ziggo.

Jouw eigen CPE kan bijvoorbeeld dit beeld uitrekken of juist niet om het compatibel te maken, ik hou het meestal bij het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:41
Raven schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:12:

Welke decoder? Voor een oude TV gebruik je het liefst een SD-decoder, behalve dan dat Ziggo in haar wijsheid heeft besloten een aantal zender niet langer in MPEG-2 door te geven. Als je een HD-decoder gebruikt zit je namelijk vaak te kijken naar een HD-zender en dan wordt het beeld teruggeschaald en krijg je rondom zwarte balken. Bij SD-zenders kun je (in principe, niet alle zenders doen dit goed) signaleren of het om breed- dan wel smalbeeld gaat en kan het beeldformaat netjes worden aangepast op de TV.

[ Voor 5% gewijzigd door hcQd op 19-07-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Huib_Bloodstone schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Ik gok dat je pal en pal plus bedoeld, hierin zit ook weer verschil.

En een oude TV heeft altijd nog moeite gehad met verschillende resoluties, hoe een zender iets uitstuurt bepaald gelukkig de zender en niet Ziggo.

Jouw eigen CPE kan bijvoorbeeld dit beeld uitrekken of juist niet om het compatibel te maken, ik hou het meestal bij het origineel.
hcQd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:06:
[...]

Welke decoder? Voor een oude TV gebruik je het liefst een SD-decoder, behalve dan dat Ziggo in haar wijsheid heeft besloten een aantal zender niet langer in MPEG-2 door te geven. Als je een HD-decoder gebruikt zit je namelijk vaak te kijken naar een HD-zender en dan wordt het beeld teruggeschaald en krijg je rondom zwarte balken. Bij SD-zenders kun je (in principe, niet alle zenders doen dit goed) signaleren of het om breed- dan wel smalbeeld gaat en kan het beeldformaat netjes worden aangepast op de TV.
Het gaat hier om een beeldbuis-tv die nog van het analoge signaal gebruik maakt (ja, ik weet dat Ziggo daar mee gaat stoppen ;) ) en pal+ bestaat van wat ik heb gelezen sinds 2005 niet meer.

Bij de zenders die de balken boven en onder weghalen (en dus het volledige beeld gebruiken) lijken daadwerkelijk de beeldverhouding aan te passen omdat de tv dan ineens een tekstblokje met 4:3 weergeeft en bij reclames (in breedbeeld) weer 16:9, bij de zenders die 4 balken weergeven verandert er niets, behalve dat er dus links en rechts balken bij komen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

VodafoneZiggo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:29:
[...]

Ervaar je nog steeds problemen met de snelheid? En heb je misschien de tip van Jeroen O ook al eens uitgevoerd om te kijken of de snelheid rechtstreeks op je modem nog wel goed is? Mocht het daarop ook traag zijn, stuur ons dan een privebericht met je klantnummer, samen met een toelichting over je probleem en wat je allicht al zelf geprobeerd hebt, dan gaan we je daar verder helpen.

Groet,

Jelle van Ziggo
Ondertussen via Webcare al bericht gehad dat het blijkbaar een profielfout is welke gefixed zou zijn. Helaas na reboot modem nog steeds strak 40 megabit/sec en geen bitje meer...

Heb via Twitter in een DM naar Webcare dit ook laten weten.

-- Edit: opgelost.... ik had de pech dat niet alleen het modem blijkbaar een fout profiel had, maar ook had ik nog bij de QoS settings in m'n ASUS RT-AC88U de down- en up snelheid omgewisseld (want ASUS vraagt eerst de upload en dan de downloadsnelheid terwijl het normaliter andersom is) :P

Ik had namelijk na de eerste constatering van de snelheid mijn router een factory reset gegeven en daarna opnieuw ingesteld. :+

Zucht... in dit geval zowel user als non-user error. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 20-07-2018 08:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

unezra schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:43:
*ai*

Sta je een kwartier in de wacht bij Z-Connect voor het plannen van een datum voor het verplaatsen van je AOP, word je daar later over teruggebeld. :(

Jammer, ik had graag direct een datum gepland.
Ik ben positief verrast...
Ze (BAM) belden vandaag, volgende week woensdag komen ze het AOP verplaatsen. :)

Kost wat (€200) maar dan heb je ook 2 mannen die door je kruipruimte een stuk coax komen verleggen naar je meterkast. Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:24
[...]

Dit moet toch voldoende zijn lijkt mij ?

Het vreemde is ook dat voor de rest alles gewoon goed werkt, ik heb top TV beeld (zonder ook maar enige storing), de XL box werkt verder wel gewoon snel. Als ik gewoon van TV kanaal wissel gaat dit ook gewoon vlot. Alleen het bladeren door de TVgids gaat gewoon zeer traag. En soms bij het openen van de TVGids gaat het wel even vlot (niet altijd) en daarna lijkt de boel gewoon vast te slaan en is hij weer zo traag als wat.
Dit probleem heb ik ook. Ik ben sinds kort een nieuw abonnee van Ziggo en merkte ook gelijk al dat de XL box erg traag is met het navigeren in het menu, dus ook de tv gids. De fabrieksreset hielp bij mij helaas niet. De waardes die jij toont heb ik dan niet, ik heb een lagere signaal sterkte, namelijk ongeveer 45%, maar de signaalkwaliteit is 100% en mijn beeld is ook gewoon goed zonder storingen. Ben daar erg blij mee.

Verder werkt het internet ook echt top (even afkloppen, voordat ik mezelf jinx :D).

Voor mij zijn er tot nu toe 2 problemen opgetreden:

- langzaamheid in het nagiveren in de XL box
- op mijn eerste factuur werd een maand geselecteerd, terwijl ik in die maand fysiek nog geen aansluiting had. Dit is echter gecorrigeerd toen ik telefonisch contact heb opgenomen.

Al met al heb ik nog niets te klagen. Tuurlijk is de langzaamheid in het menu vervelend en hoop ik dat hiervoor een oplossing komt, maar verder ben ik tot nu toe erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@VodafoneZiggo N.a.v. Tv kijken 'op z'n Duits': NPO gaat experimenteren met nasynchronisatie tv-serie
Waarom wordt er bij digitale tv niet gebruik gemaakt van meerdere audio-tracks? De originele en nagesynchroniseerde, vanuit een technisch oogpunt zou dat toch moeten kunnen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@VodafoneZiggo (weet niet of het hier gepast is...)

Ik kreeg gisteren een verdomd echt uitziend phishing mailtje uit naam van Ziggo Zakelijk met als titel U heeft uw bestelling niet afgemaakt

Ik heb sowieso geen Ziggo Zakelijk, en het klantnummer klopte niet.

Puur ter info. (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Raven schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:35:
@VodafoneZiggo N.a.v. Tv kijken 'op z'n Duits': NPO gaat experimenteren met nasynchronisatie tv-serie
Waarom wordt er bij digitale tv niet gebruik gemaakt van meerdere audio-tracks? De originele en nagesynchroniseerde, vanuit een technisch oogpunt zou dat toch moeten kunnen?
Ik denk dat je deze vraag eerder aan NPO dan aan Ziggo zou moeten richten. Het lijkt mij niet wenselijk dat Ziggo (of een andere provider) gaat "rommelen" met de audio tracks. Audio track van video 1 toevoegen aan video 2 valt wat mij betreft onder de noemer "rommelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sylvesterrr schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat je deze vraag eerder aan NPO dan aan Ziggo zou moeten richten. Het lijkt mij niet wenselijk dat Ziggo (of een andere provider) gaat "rommelen" met de audio tracks. Audio track van video 1 toevoegen aan video 2 valt wat mij betreft onder de noemer "rommelen".
Aan alle zenders die nagesynchroniseerd spul uitzenden zul je bedoelen, dat zijn er nogal wat :|

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Raven schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Aan alle zenders die nagesynchroniseerd spul uitzenden zul je bedoelen, dat zijn er nogal wat :|
Ik had het specifiek over deze case. Maar inderdaad, je zou de bal bij de content providers moeten leggen. Een optie zou kunnen zijn dat de content providers aan Ziggo (en andere providers) aangeven dat video's 1,2,3 identiek zijn maar dat de audio tracks verschillen. Ziggo zou dan kunnen besluiten om de drie video's samen te voegen.

Maar het lijkt mij efficiënter om dit door de content provider te laten doen zodat iedereen hiervan kan profiteren, anders moeten KPN en andere providers die video's ook gaan mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Technomania schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:07:

Ik kreeg gisteren een verdomd echt uitziend phishing mailtje uit naam van Ziggo Zakelijk met als titel U heeft uw bestelling niet afgemaakt

Puur ter info. (y)
Heb dit mailtje ook gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:09

rvk

Die zag er inderdaad heel echt uit. Ik kreeg hem ook. Nu heb ik deze in het verleden ook wel eens gekregen (nadat ik een bestelling afgebroken had) maar toen stond er ook bij welk abonnement ik afgebroken had en een geldig klantnummer. In deze phising mail stond klantnummer 99999 en niets over welk pakket ik in het winkelwagentje had staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:05
Die e-mail blijkt toch geen phishing. Is door Ziggo zelf verzonden:
Er is per ongeluk een mail verstuurd naar een aantal klanten. Hoe dit tot stond is gekomen wordt nog onderzocht. Sorry voor de verwarring die we veroorzaakt hebben. Uiteraard kun je de mail negeren.
Link: https://community.ziggo.n...-nog-niet-afgemaakt-29238

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Puur ter info. (y)
Bedankt voor het melden, Hoewel het misschien een phishing mail leek is het echter wel een e-mail van onszelf geweest, deze had niet gestuurd moeten worden en iedere klant/persoon welke deze mail heeft ontvangen zou ondertussen al een excuus mail moeten hebben gehad.

Groet,

Jelle van Ziggo

* Excuses, had eerst bovenstaand bericht gezien, zie nu de reactie van U123456 dus dit is een beetje dubbel-op, maar is dus bekend :F

[ Voor 8% gewijzigd door VodafoneZiggo op 20-07-2018 15:41 . Reden: dubbele info ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De Ziggo go app vereist locatievoorziening bij het kijken van video, maar op mijn iPhone mist die hele instelling in zowel de app zelf als via privacy-locatievoorzieningen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:05
Huh, apart is dat. Even nalopen dan maar aan de hand van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT207092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:53
Heeft er iemand ervaring met het volgende probleem:

De Ziggo Go-app (laatste versie) onder iOS (laatste versie) draaiende i.c.m. een Chromecast. Na enkele minuten als de telefoon in slaap valt de Chromecast de verbinding met Ziggo verliest en er mee stopt.

Op het werk werkt het met deze combinatie prima. De internetverbinding daar is van Ziggo.

Thuis op netwerk van KPN valt na de slaapstand van de telefoon de Chromecast uit...

Het lijkt erop dat op het eigen Ziggo netwerk alles lekker werkt maar op een ander netwerk dus niet. Kan iemand die bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

vj_slof schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:59:

De Ziggo Go-app (laatste versie) onder iOS (laatste versie) draaiende i.c.m. een Chromecast. Na enkele minuten als de telefoon in slaap valt de Chromecast de verbinding met Ziggo verliest en er mee stopt.

Op het werk werkt het met deze combinatie prima. De internetverbinding daar is van Ziggo.

Thuis op netwerk van KPN valt na de slaapstand van de telefoon de Chromecast uit...

Het lijkt erop dat op het eigen Ziggo netwerk alles lekker werkt maar op een ander netwerk dus niet. Kan iemand die bevestigen?
Heb dit gedrag soms zowel thuis op mijn 1e generatie Chromecast als bij mijn vriendin op de 2e generatie Chromecast, zij heeft Ziggo en ik ook. Heb echter een OnePlus 6 Android, geen iPhone. Rare is dat het vaak precies een half uur is, alle stroombesparingen/optimalisaties al uit gezet maar blijf dit houden.

Denk dus eerder dat het in Google Home/Chromecast zit i.c.m.. Ja, zeg het maar...

[ Voor 4% gewijzigd door Tags NL op 25-07-2018 12:29 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Kan het te maken hebben met de locatietoegang ?

Ik heb dat met een radio-app, ik vond het onzin om locatietoegang te verlenen aan die app, maar als die niet aanstaat, stopt de app ( werkt niet op de achtergrond )
Ik vermoed dat dit eerder een IOSdingetje is, want op mijn droids had ik er nooit last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 06:56:
Kom met geen mogelijkheid via WiFi (bedraad nog niet geprobeerd) op de modem/router (Hitron) en acces point (wifi booster) pagina's. Ik heb de juiste ip adressen ingevoerd en de routers uit aan zetten heeft ook niet geholpen.

Iemand een enig idee? Hoorde normaal altijd te werken en nu kan ik toevallig niet op beide pagina's komen. Internet lijkt voor de rest wel gewoon prima te werken.
Had van alles geprobeerd, maar kreeg het niet opgelost. Ziggo had mij uiteindelijk een nieuwe modem geadviseerd, de connect box.

Vreemd genoeg heb ik alsnog een nieuwe Hitron modem ontvangen, maar de connect box is ook al onderweg. Ik heb de nieuwe Hitron momenteel aangesloten en alles lijkt weer normaal te werken, dus het zou vast een defect van de Hitron zijn geweest. Wel vreemd dat de Wifibooster ook gelijk slecht te bereiken was.

Maar nu de vraag welke modem zou ik houden? Door de ziggo medewerker werd mij dus de CB geadviseerd. Enige nadeel is volgens hem dat de CB geen vaste ip adres ondersteund, dit heb ik momenteel wel met de Hitron. Alleen dit is niet belangrijk voor mij. Als de CB in alle opzichten beter is, is mijn keuze snel gemaakt.

Iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Tags NL schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:28:
[...]

Heb dit gedrag soms zowel thuis op mijn 1e generatie Chromecast als bij mijn vriendin op de 2e generatie Chromecast, zij heeft Ziggo en ik ook. Heb echter een OnePlus 6 Android, geen iPhone. Rare is dat het vaak precies een half uur is, alle stroombesparingen/optimalisaties al uit gezet maar blijf dit houden.

Denk dus eerder dat het in Google Home/Chromecast zit i.c.m.. Ja, zeg het maar...
pfff ‘t zal vast ermee te maken hebben dat op
deze manier hun mediaboxen een beetje overbodig worden en ze het gebruik van Chromecast een beetje dwars zitten tot het niveau dat je het niet bewijzen kunt... Ik zie ze er voor aan eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt meer als een ongefundeerde aanname...

Op welke manier start je het casten? Gebruik je de functionaliteit vanuit de Ziggo Go app of gebruik je de standaard Android cast waarmee je je scherm gewoon toont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21

Ik heb vrijwel exact hetzelfde gehad. Ook KPN thuis en soms viel de stream na een halfuur uit. Maar sinds kort lijkt dit probleem niet meer te spelen. Misschien dat de Chromecast in de tussentijd een update heeft gehad?

Ben nu niet thuis en kan dus even niet de versie checken. Maar nu blijft de stream zelfs ruim één dag onafgebroken werken. Dus niks te klagen momenteel.

Modem is Experiabox V10 en Chromecast 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Jay-B schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:57:
Klinkt meer als een ongefundeerde aanname...

Op welke manier start je het casten? Gebruik je de functionaliteit vanuit de Ziggo Go app of gebruik je de standaard Android cast waarmee je je scherm gewoon toont?
Nou hier thuis ook met een AppleTV4K getest en via Airplay na een paar minuten stopt de stream zodra de telefoon in spaarstand gaat. Er moet dus een continue verbinding met wifi en de telefoon zijn om probleemloos af te kunnen spelen. Thuis ook een Chromecast 4K en getest met iOS 11.3 op iPhoneSE en iOS 11.4 iPhone7 en ook daar loopt het niet lekker. We gebruiken het cast-icoontje binnen de Ziggogo-app om te streamen. Locatievoorzieningen staat ingesteld op alleen bij gebruik en gebruik app op achtergrond staat ook ingeschakeld. Meer kunnen we niet instellen en het blijft buggy. Thuis een Connectbox Arrys modem in bridge op Ubiquity AmpliFy router en op het werk een Cisco modem voor zakelijk gebruik type ff vergeten en niet in bridge en geen extra router aangesloten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra

unezra

@VodafoneZiggo Mag ik hier ook complimenten uitdelen? :)
Zo nee dan toch...

16 juli (vorige week maandag) een aanvraag gedaan voor upgrade naar Ziggo Zakelijk MKB (vanwege de /29 IPv4 die daar meegeleverd word) en gisterenmiddag (25 juli, 9 dagen later) is 'ie al volledig werkend opgeleverd! Perfect telefonisch geholpen door de orderdesk, monteur kwam zelfs een uur eerder dan verwacht en stond na 30 minuten weer buiten. (Ik was toch thuis en hij belde een uur tevoren.)

Ook mijn complimenten voor de mensen die mijn AOP hebben verplaatst. Stond oorspronkelijk gepland voor mid september, heb ik naar voren kunnen halen omdat er onverwacht al eerder toegang was tot mijn kruipruimte. Was geen probleem. Jongens van BAM waren erg aardig en hebben in pak 'm beet 1,5 uur de kabel uit de voortuin gegraven, AOP 15 meter onder de vloer door naar de meterkast verplaatst en de boel keurig afgewerkt. Buiten zie je er niets meer van dat er gegraven is, beneden is 'ie aangesloten met wat overlengte.

Kortom: Ik ben blij. :)
AOP hangt op een voor mij veel logischer plek, internet is geüpgrade naar Zakelijk MKB, /29 werkt als een tierelier.

(Voor de mensen die mee lezen: AOP verplaatsen kost geld en dat moet je logischerwijs zelf betalen. In mijn geval tegen de €200,- maar je mag het officieel niet zelf. Omdat 'ie in dit geval door Ziggo/BAM verplaatst is, komt er ook geen gezeur als er eens storing is. Het AOP hangt officieel in de meterkast, dus tot daar is de fysieke bekabeling gegarandeerd. Doe je het zelf, heb je dat niet en had ik in mijn geval de kruipruimte in gemogen als er ooit ook maar iets mis mee was gegaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:26:
Zo nee dan toch...

16 juli (vorige week maandag) een aanvraag gedaan voor upgrade naar Ziggo Zakelijk MKB (vanwege de /29 IPv4 die daar meegeleverd word) en gisterenmiddag (25 juli, 9 dagen later) is 'ie al volledig werkend opgeleverd! Perfect telefonisch geholpen door de orderdesk, monteur kwam zelfs een uur eerder dan verwacht en stond na 30 minuten weer buiten. (Ik was toch thuis en hij belde een uur tevoren.)

Ook mijn complimenten voor de mensen die mijn AOP hebben verplaatst. Stond oorspronkelijk gepland voor mid september, heb ik naar voren kunnen halen omdat er onverwacht al eerder toegang was tot mijn kruipruimte. Was geen probleem. Jongens van BAM waren erg aardig en hebben in pak 'm beet 1,5 uur de kabel uit de voortuin gegraven, AOP 15 meter onder de vloer door naar de meterkast verplaatst en de boel keurig afgewerkt. Buiten zie je er niets meer van dat er gegraven is, beneden is 'ie aangesloten met wat overlengte.

Kortom: Ik ben blij. :)
AOP hangt op een voor mij veel logischer plek, internet is geüpgrade naar Zakelijk MKB, /29 werkt als een tierelier.

(Voor de mensen die mee lezen: AOP verplaatsen kost geld en dat moet je logischerwijs zelf betalen. In mijn geval tegen de €200,- maar je mag het officieel niet zelf. Omdat 'ie in dit geval door Ziggo/BAM verplaatst is, komt er ook geen gezeur als er eens storing is. Het AOP hangt officieel in de meterkast, dus tot daar is de fysieke bekabeling gegarandeerd. Doe je het zelf, heb je dat niet en had ik in mijn geval de kruipruimte in gemogen als er ooit ook maar iets mis mee was gegaan.)
Niet om de betweter uit te hangen, maar puur voor jouw informatie.
Verschil van Zakelijk ZZP en MKB is dat bij MKB inderdaad een vast IPV4 (en IPV6) erbij zit, maar dat ook al het verkeer via een apart VLAN gerouteerd wordt. Je zult dus merken dat je ping hoger (scheelt ca 10ms) is dan bij ZZP/Particulier, hoop dat dat geen probleem is voor je. Daarnaast krijg je op dit moment ook de Vodafone extra's niet bij MKB (waar ik niks van snap overigens). Verder, good choice en veel plezier ermee!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

tcviper schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:23:
[...]
Niet om de betweter uit te hangen, maar puur voor jouw informatie.
Verschil van Zakelijk ZZP en MKB is dat bij MKB inderdaad een vast IPV4 (en IPV6) erbij zit, maar dat ook al het verkeer via een apart VLAN gerouteerd wordt. Je zult dus merken dat je ping hoger (scheelt ca 10ms) is dan bij ZZP/Particulier, hoop dat dat geen probleem is voor je.
Da's een misvatting. (In ieder geval in oud-Ziggo gebied waar ik zit, het kan zijn dat het in oud-Casema en andere gebieden anders werkt.) :)

Mijn ping is *exact* gelijk aan de ping die ik had vóór de upgrade.
(Natuurlijk zit er wat fluctuatie maar dat heeft niets met de upgrade te maken. In beide gevallen zit mijn ping ergens rond de 8, 9ms.)

Het is ook geen apart vlan. Je krijgt een gerouteerd subnet, inderdaad een /29 IPv4 (en nog een /64 IPv6), daarvan zijn 5 adressen bruikbaar. Een van de normaal 6 bruikbare adressen is het adres van de door Ziggo geleverde router.
Daarnaast krijg je op dit moment ook de Vodafone extra's niet bij MKB (waar ik niks van snap overigens). Verder, good choice en veel plezier ermee!
Klopt maar ik heb sowieso Vodafone er uit gedonderd. Bereik van Vodafone is hier dramatisch, snelheden zijn veel te laag en toen ik vroeg om compensatie (ik wilde verlengen), kreeg ik een eindprijs die €1,- *hoger* was dan wat ik online zonder compensatie al kreeg. Ik heb bedankt voor de moeite en ben naar T-Mobile gegaan. Goedkoper, veel hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Da's een misvatting. (In ieder geval in oud-Ziggo gebied waar ik zit, het kan zijn dat het in oud-Casema en andere gebieden anders werkt.) :)

Mijn ping is *exact* gelijk aan de ping die ik had vóór de upgrade.
(Natuurlijk zit er wat fluctuatie maar dat heeft niets met de upgrade te maken. In beide gevallen zit mijn ping ergens rond de 8, 9ms.)

Het is ook geen apart vlan. Je krijgt een gerouteerd subnet, inderdaad een /29 IPv4 (en nog een /64 IPv6), daarvan zijn 5 adressen bruikbaar. Een van de normaal 6 bruikbare adressen is het adres van de door Ziggo geleverde router.

[...]

Klopt maar ik heb sowieso Vodafone er uit gedonderd. Bereik van Vodafone is hier dramatisch, snelheden zijn veel te laag en toen ik vroeg om compensatie (ik wilde verlengen), kreeg ik een eindprijs die €1,- *hoger* was dan wat ik online zonder compensatie al kreeg. Ik heb bedankt voor de moeite en ben naar T-Mobile gegaan. Goedkoper, veel hogere snelheden.
Ik zit in Sittard (Zuid Limburg) en heb verschillende klanten die MKB gebruiken, ik kom toch serieus overal met een hogere ping uit (tussen 20-25ms ipv 10-15ms) - dat is laatste keer getest in januari dit jaar. Het gros heeft Cisco EPC3940 modems met UniFi (USG) Routers die wij leveren. Of ga je me vertellen dat ze die problemen hebben opgelost nu bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

tcviper schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:38:
[...]
Ik zit in Sittard (Zuid Limburg) en heb verschillende klanten die MKB gebruiken, ik kom toch serieus overal met een hogere ping uit (tussen 20-25ms ipv 10-15ms). Het gros heeft Cisco EPC3940 modems met UniFi (USG) Routers die wij leveren. Of ga je me vertellen dat ze die problemen hebben opgelost nu bij Ziggo?
Sittard is oud @Home gebied. :) Dat zou zeker het verschil kunnen verklaren.
Voor zover ik weet zijn nog niet alle netwerken compleet gelijk getrokken en is wat nu "het Ziggo netwerk" is, in feite een samenraapsel van al die oude lokale kabelboeren.

Als ik me goed heb laten informeren is Zeist (waar ik zit) altijd Ziggo gebied geweest, nooit @Home of Casema. Daarom ook IPv6, dat schijnt namelijk ook netwerk afhankelijk te zijn.

Dus nee, ik zeg niet dat die problemen zijn opgelost, het kan wel zijn dat die problemen te maken hebben met het feit dat ze in oud-@Home gebied zitten.

Hier draait ook zo'n Cisco modem (exacte type weet ik even niet) met daar achter een door mijzelf geïnstalleerde UBNT EdgeRouter 3 Lite.

Er zijn voor mij 2 nadelen aan Zakelijk MKB:
  • Geen betaalbare telefonie (hun VoIP oplossing vind ik voor privé gebruik veel te duur)
  • Je *moet* een KvK inschrijving hebben (ik heb mijn slapende stichting daarvoor gebruikt, dat mag gelukkig, ik ben nu als privé persoon klant van mijn stichting, lijn staat op naam van de stichting, ik gebruik 'm vnl privé en belast domweg de kosten door)
Verder vind ik het een heerlijke oplossing en voor mij de enige redelijk betaalbare oplossing om meer dan 1 IP adres thuis te krijgen. (Ik heb even gekeken naar Extra-IP maar die reageren niet of nauwelijks op presales supportvragen. Daarbij vind ik native bij mijn ISP fijner dan een GRE tunnel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:46:
[...]

Sittard is oud @Home gebied. :) Dat zou zeker het verschil kunnen verklaren.
Voor zover ik weet zijn nog niet alle netwerken compleet gelijk getrokken en is wat nu "het Ziggo netwerk" is, in feite een samenraapsel van al die oude lokale kabelboeren.

Als ik me goed heb laten informeren is Zeist (waar ik zit) altijd Ziggo gebied geweest, nooit @Home of Casema. Daarom ook IPv6, dat schijnt namelijk ook netwerk afhankelijk te zijn.

Dus nee, ik zeg niet dat die problemen zijn opgelost, het kan wel zijn dat die problemen te maken hebben met het feit dat ze in oud-@Home gebied zitten.

Hier draait ook zo'n Cisco modem (exacte type weet ik even niet) met daar achter een door mijzelf geïnstalleerde UBNT EdgeRouter 3 Lite.

Er zijn voor mij 2 nadelen aan Zakelijk MKB:
  • Geen betaalbare telefonie (hun VoIP oplossing vind ik voor privé gebruik veel te duur)
  • Je *moet* een KvK inschrijving hebben (ik heb mijn slapende stichting daarvoor gebruikt, dat mag gelukkig, ik ben nu als privé persoon klant van mijn stichting, lijn staat op naam van de stichting, ik gebruik 'm vnl privé en belast domweg de kosten door)
Verder vind ik het een heerlijke oplossing en voor mij de enige redelijk betaalbare oplossing om meer dan 1 IP adres thuis te krijgen. (Ik heb even gekeken naar Extra-IP maar die reageren niet of nauwelijks op presales supportvragen. Daarbij vind ik native bij mijn ISP fijner dan een GRE tunnel.)
Oh ja ik snap je zeker, heb dat zelf ook het liefste altijd willen hebben, maar omdat die ping verschillen te veel verschil waren tot nu toe, heb ik het altijd gelaten voor wat het is thuis (Connect ZZP zakelijk). Die telefonie boeit mij dan weer niet, heb dat via cheapconnect lopen en dat werkt prima en kost nauwelijks wat :P

Heb dat ping gebeuren al meerdere malen aangekaart bij Ziggo, maar daar wordt nauwelijks of niks iets mee gedaan dus heb het gros van klanten terug gezet op ZZP.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 26-07-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je Ziggo belt krijg je al consument ook gewoon de MKB aanbieding. Alleen online aanmelden verwachten ze een KVKnummer.

Verder vindt ik MKB, met de vaste ip adressen, in verhouding erg duur, ik zal van 75 naar 115 gaan met dezelfde samenstelling. Extraip kost 10tje per maand afgerond. Dus 30 euro per maand meer voor Ziggo, ik kan dat niet verantwoorden naar mijzelf.

Verder neem ik de ip adressen mee naar eventueel een andere aanbieder, waardoor een migratie naar bijvoorbeeld KPN alleen inhoudt dat ik de tunnel hoeft aan te passen en zo dus mijn eigen adressen houdt. Scheelt weer reputatie opbouwen qua email.

Verder is het gedrag van ziggo zakelijk inderdaad verschillend, soms komt er 10ms bij de pingen tijden, andere aansluitingen houden dezelfde tijden. Ligt denk ik aan de routering van je ip subnet in het ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

tcviper schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:48:
[...]
Oh ja ik snap je zeker, heb dat zelf ook het liefste altijd willen hebben, maar omdat die ping verschillen te veel verschil waren tot nu toe, heb ik het altijd gelaten voor wat het is thuis (Connect ZZP zakelijk). Die telefonie boeit mij dan weer niet, heb dat via cheapconnect lopen en dat werkt prima en kost nauwelijks wat :P

Heb dat ping gebeuren al meerdere malen aangekaart bij Ziggo, maar daar wordt nauwelijks of niks iets mee gedaan dus heb het gros van klanten terug gezet op ZZP.
Ik heb hier thuis even overlegd en alleen haar ouders gebruikten de vaste lijn. Dus vooralsnog laten we VoIP lekker en belt ze wel mobiel. Ze kreeg haar bundel toch niet op. :)

Effectief betaal ik nu €30,- per maand extra voor een iets tragere lijn (250/40 ipv 400/40), maar mét /29 IPv4 en een /64 IPv6 (waar ik toch ooit eens mee wil gaan spelen). Die €30,- word effectief ~€25,- omdat ik mijn DynDNS er nu uit kan gooien. (Gisteren autorenew uitgezet.) Acceptabel bedrag voor de luxe van 5 zelf te gebruiken IP's. (Stichting word in slaap gebracht, dus ik ga wat dingen zoals de website thuis hosten.)

Enige waar ik nu nog op zit te puzzelen is hoe ik mijn backups ga regelen (denk voorlopig naar een 2e Microserver) en (dat is totaal niet Ziggo gerelateerd) of ik eventueel de bankrekening er aan kan geven inclusief de BTW aangifte. Dat overleg ik met de belastingdienst. Als dat lukt, heb ik alleen de domeinnamen nog als werkelijke kosten. (Zooi kan altijd weer worden opgetuigd als we ooit een doorstart maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Vorkie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:55:
Als je Ziggo belt krijg je al consument ook gewoon de MKB aanbieding. Alleen online aanmelden verwachten ze een KVKnummer.
Nope.

Heb ik geprobeerd maar privé mocht ik écht niet naar MKB. Daarvoor eisten ze een KvK nummer en de hele handel op naam van de stichting. Yet, ik zou kunnen proberen of ik het alsnog om kan zetten.

ZZP kan anders zijn maar dat heeft geen subnet en daar was het me om te doen. :)
Verder vindt ik MKB, met de vaste ip adressen, in verhouding erg duur, ik zal van 75 naar 115 gaan met dezelfde samenstelling. Extraip kost 10tje per maand afgerond. Dus 30 euro per maand meer voor Ziggo, ik kan dat niet verantwoorden naar mijzelf.
Het scheelt mij effectief €30,- per maand (€25,- wegens het opzeggen van DynDNS), wel met een downgrade naar 250/40 (ik kom van 400/40). Dat vind ik te verantwoorden voor een oplossing die beter is dan de GRE tunnel van ExtraIP of alle andere oplossingen die ik heb bedacht. (Technisch zijn er nóg betere oplossingen zoals een eigen colo houden maar prijstechnisch vind ik dat te heftig. Colo heb ik nu en wil ik juist vanaf. Vanwege de kosten.)

Moet wel zeggen dat de beroerde support van ExtraIP heeft meegespeeld in deze beslissing. Ze reageren gewoon niet en hun howto (specifiek nota bene voor mijn type router) werkt niet. Komt op mij nogal amateuristisch over en daar had ik steeds minder zin in.
Verder neem ik de ip adressen mee naar eventueel een andere aanbieder, waardoor een migratie naar bijvoorbeeld KPN alleen inhoudt dat ik de tunnel hoeft aan te passen en zo dus mijn eigen adressen houdt. Scheelt weer reputatie opbouwen qua email.
Dat is zeker een voordeel.
Ik heb heel even zitten spelen met RIPE/NCC lid worden, maar dat was alleen nuttig geweest als de stichting succesvol was geweest. Fin, dan had ik ook weer geen /29 thuis nodig gehad. :)
Verder is het gedrag van ziggo zakelijk inderdaad verschillend, soms komt er 10ms bij de pingen tijden, andere aansluitingen houden dezelfde tijden. Ligt denk ik aan de routering van je ip subnet in het ziggo netwerk.
Dat is ook mijn gevoel en met name op de van oorsprong niet-Ziggo netwerken hoor ik dat die anders zijn vormgegeven. Dat zou zeker een verschil in pingtijden kunnen verklaren.

Ik haal keurig rond de 8ms over deze lijn. Verder zijn het keurig 5 bruikbare IP's waar ik met zinvol gerichte portforwards en NAT regels alles mee kan doen wat ik wil. Dat regel ik nog in. Ergens eind volgende maand wil ik over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Ik heb Ubee modem van Ziggo welke het prima doet echter lijkt af en toe het internet kortstondig weg te vallen. Dit merk ik zowel op mijn Mac als iPhone. Als ik rustig even een 10tal seconden wacht dan herstelt de verbinding zich weer vanzelf en kan ik verder. Soms helpt het ook even om de wifi aan en uit te zetten. Het gebeurd daarnaast random. Soms een paar dagen niet en soms 1 a 2 keer op een avond.

Op het Ubee modem staat de wifi uit, dit gaat via een Unifi accespoint. Ik had dit echter ook al met mijn oudere routers dus ik heb het idee dat het aan het modem ligt of daarbuiten (al weet je dat nooit helemaal zeker natuurlijk).

Ik heb er eigenlijk mee leren leven en het is ook niet heel ernstig, ik vraag mij alleen af wat het is en of het makkelijk te verhelpen is. Iemand een idee? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:08:
[...]
Moet wel zeggen dat de beroerde support van ExtraIP heeft meegespeeld in deze beslissing. Ze reageren gewoon niet en hun howto (specifiek nota bene voor mijn type router) werkt niet. Komt op mij nogal amateuristisch over en daar had ik steeds minder zin in.
Puur voor de IP's was XS4ALL ook een optie geweest. Maar wanneer je geen glasvezel kan krijgen en ook geen VVDSL dan is Ziggo in Nederland een goed alternatief.

Heb je nu ook een modem dat echt puur een bridge is zodat je een eigen router kan gebruiken? In plaats van de Horizon Boxes die dit met software doen en daardoor nog steeds de performance beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ANdrode schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:42:
[...]
Puur voor de IP's was XS4ALL ook een optie geweest. Maar wanneer je geen glasvezel kan krijgen en ook geen VVDSL dan is Ziggo in Nederland een goed alternatief.
Juist.
Glasvezel is hier niet leverbaar, via ADSL zou ik iets van 4MBit/s up krijgen. Dat maakt zo'n lijn nutteloos. :) (Met 40MBit/s up kan ik prima leven, 50MBit was nog leuker geweest maar te duur.)
Heb je nu ook een modem dat echt puur een bridge is zodat je een eigen router kan gebruiken? In plaats van de Horizon Boxes die dit met software doen en daardoor nog steeds de performance beinvloeden?
Ziggo levert een modem met ingebouwde router. Daar achter zet je een eigen router.
Geen bridge, maar een gerouteerd subnet tussen het Ziggo apparaat en je eigen router. Je kunt niet alleen een eigen router gebruiken, je *moet* een eigen router gebruiken. :) (That is, een PC d'r direct aan kan natuurlijk ook gewoon. Er komt een /29 uit en verder moet je het zelf maar uitzoeken.)

Qua performance, vooralsnog haal ik ruim de 250/40 die ik heb besteld. (In fact, ik zit er iets boven. 260/41 op het moment, het wisselt wat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:50:
[...]
Ziggo levert een modem met ingebouwde router. Daar achter zet je een eigen router.
Geen bridge, maar een gerouteerd subnet tussen het Ziggo apparaat en je eigen router. Je kunt niet alleen een eigen router gebruiken, je *moet* een eigen router gebruiken. :) (That is, een PC d'r direct aan kan natuurlijk ook gewoon. Er komt een /29 uit en verder moet je het zelf maar uitzoeken.)
NAT is natuurlijk veel minder hard nodig wanneer je een /29 hebt. Zou het voor een aantal devices zeker gebruiken maar voor andere apparatuur is het juist handig om een publiek IPv4 adres te hebben.

Het wordt wel snel complex wanneer je op een device een publiek IP wilt hebben én devices achter nat wilt bereiken. Dan ben je opeens een echt netwerk aan het maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

ANdrode schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:14:
[...]
NAT is natuurlijk veel minder hard nodig wanneer je een /29 hebt. Zou het voor een aantal devices zeker gebruiken maar voor andere apparatuur is het juist handig om een publiek IPv4 adres te hebben.
Vooralsnog heb ik geen reden om de machines die ik wil ontsluiten direct een publiek IP te geven. Doen we op kantoor ook niet. Geen enkele machine zit direct aan het internet, alles word geterminate op de firewall.
Het wordt wel snel complex wanneer je op een device een publiek IP wilt hebben én devices achter nat wilt bereiken. Dan ben je opeens een echt netwerk aan het maken :+
Mini netwerkje hier vertoond wat overeenkomsten met het netwerk op kantoor. Grootste verschil is dat ik hier een UBNT EdgeRouter als firewall heb ipv een Fortigate en TP-Link switches ipv een refubished Cisco core. (Technisch gezien héb ik wel een Fortigate, ik bezit er 2, maar die heb ik om wat dingen te testen. Privé die dingen gebruiken is leuk maar ze vreten wat meer stroom dan zo'n EdgeRouter en de extra *ooomph* heb ik toch niet nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:46:
[...]
Als ik me goed heb laten informeren is Zeist (waar ik zit) altijd Ziggo gebied geweest, nooit @Home of Casema
Toen ik mijn huidige woning in Driebergen betrok, bestond Ziggo nog niet. Het was hier Casema. In heel de omgeving van Utrecht. Dus dat zal in Zeist niet anders zijn geweest. In 2008 fuseerden Casema, Multikabel en @Home en werd het Ziggo.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:26:
Zo nee dan toch...
Complementen uitdelen mag altijd ;)

Fijn te vernemen dat alles zo soepel is vernomen en je al geniet van je diensten!
Veel plezier ermee en als we nog iets voor je kunnen betekenen, weet je ons te vinden :)

Groet,

Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

vj_slof schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:12:
[...]

Nou hier thuis ook met een AppleTV4K getest en via Airplay na een paar minuten stopt de stream zodra de telefoon in spaarstand gaat.
Duidelijk en balen dat je problemen ondervindt met streamen.
Stuur ons even een privébericht. Vermeld daar even je bevindingen in, samen met je postcode, huisnummer en iOS-versie(s) en type apparaat wat je gebruikt. Dan onderzoeken we het euvel verder!

Groet, Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Roetzen schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:11:
[...]

Toen ik mijn huidige woning in Driebergen betrok, bestond Ziggo nog niet. Het was hier Casema. In heel de omgeving van Utrecht. Dus dat zal in Zeist niet anders zijn geweest. In 2008 fuseerden Casema, Multikabel en @Home en werd het Ziggo.
Fair enough.
Dan kan het dus te maken hebben dat dit oud-Casema gebied is en Sittard oud-@Home. :)

Hoe dan ook, die /29 zit niet op een apart vlan en latency is tussen de 7ms en 9ms hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vj_slof schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:12:
[...]

Nou hier thuis ook met een AppleTV4K getest en via Airplay na een paar minuten stopt de stream zodra de telefoon in spaarstand gaat. Er moet dus een continue verbinding met wifi en de telefoon zijn om probleemloos af te kunnen spelen. Thuis ook een Chromecast 4K en getest met iOS 11.3 op iPhoneSE en iOS 11.4 iPhone7 en ook daar loopt het niet lekker. We gebruiken het cast-icoontje binnen de Ziggogo-app om te streamen. Locatievoorzieningen staat ingesteld op alleen bij gebruik en gebruik app op achtergrond staat ook ingeschakeld. Meer kunnen we niet instellen en het blijft buggy. Thuis een Connectbox Arrys modem in bridge op Ubiquity AmpliFy router en op het werk een Cisco modem voor zakelijk gebruik type ff vergeten en niet in bridge en geen extra router aangesloten.
Dan zou het moeten werken. Probeer eens de spaarstand uit te zetten op je device. Deze wil nog weleens roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:26:
[...]
Vooralsnog heb ik geen reden om de machines die ik wil ontsluiten direct een publiek IP te geven. Doen we op kantoor ook niet. Geen enkele machine zit direct aan het internet, alles word geterminate op de firewall.
Er zijn weinig cases waarbij het echt nodig is. Met een /29 ook nog geen logische set-up, pas bij > 2 IPv4 adressen per apparaat ga je daar aan denken.
Bij deze ontwerpkeuze helpt het ook als je al native dual stack draait en een /15 hebt :+

Je krijgt dan wel 'zomaar' een heel ander probleem waar je in plaats van port forwards ACL's tussen verschillende IP ranges moet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Jay-B schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:31:
[...]

Dan zou het moeten werken. Probeer eens de spaarstand uit te zetten op je device. Deze wil nog weleens roet in het eten gooien.
‘t is natuurlijk een beetje van de zotte dat de app na het starten van een cast of airplay altijd aan moet blijven staan en niet in een energiespaarstand mag.

en @VodafoneZiggo ik ga m’n energie niet verspillen, dit probleem is bekend. Fix de app
zodat na het starten van een cast het toestel gewoon uit mag. Ik snap dat het vanuit misbruik van zo’n functie niet wenselijk is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

ANdrode schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:15:
[...]
Er zijn weinig cases waarbij het echt nodig is. Met een /29 ook nog geen logische set-up, pas bij > 2 IPv4 adressen per apparaat ga je daar aan denken.
Bij deze ontwerpkeuze helpt het ook als je al native dual stack draait en een /15 hebt :+

Je krijgt dan wel 'zomaar' een heel ander probleem waar je in plaats van port forwards ACL's tussen verschillende IP ranges moet gaan maken.
Op kantoor hebben we een /22 (RIPE/NCC lid worden was goedkoper en praktischer - want PA space - dan losse IP's inkopen) waarvan een /24 in gebruik is die weer is opgeknipt in 4 /26's (waarvan we er 3 in gebruik hebben). Vrijwel alles wat we (extern) doen heeft genoeg aan 1 extern adres. Dat maakt het wel relatief eenvoudig. Als we al iets van loadbalancing doen, is dat op 1 publiek IP met meerdere interne IP's. Vooralsnog niets waar NAT niet prima werkt. :)

Moet nog wel even nadenken hoe ik thuis de boel precies ga inrichten en waar ik die adressen voor ga gebruiken. Wil ze ook niet meteen allemaal oproken. Denk dat ik voor de stichting 1 IP ga gebruiken zodat ik er nog 4 over heb voor privé dingen. Sowieso eens kijken hoe ik dat op mijn EdgeRouter moet inregelen. Effectief heb ik nu dezelfde config als met een niet-fixed IP. Er is er 1 in gebruik, de overige 4 gebruik ik nog niet. Een /29 is wel even iets anders plannen dan de /26's die ik op kantoor heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik kan sinds gisteren avond mijn facturen niet downloaden in de Mijn Ziggo omgeving (misschien al langer niet mogelijk, maar dat weet ik niet).
Als ik op een factuur klik gebeurd er niks, ik krijg in ieder geval geen PDF.

Geprobeerd in:
- Safari in macOS High Sierra
- Chrome in macOS High Sierra
- Safari in iOS 11
- Chrome in Windows 7

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

(Er zijn volgens de support chat van Ziggo wel problemen met de Mijn Ziggo omgeving...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

RMartijnR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:33:
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Kan je alleen vertellen dat ik ook de PDF niet kan openen op dit moment...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 27-07-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Had ik ook last van toen ik het op mijn laptop probeerde,
Rare is dat ik het met mijn telefoon wel voor elkaar kreeg.
Met Chrome

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TRaSH schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:21:
Had ik ook last van toen ik het op mijn laptop probeerde,
Rare is dat ik het met mijn telefoon wel voor elkaar kreeg.
Met Chrome
Op desktop ook (Windows 10). Niet met Firefox of Edge, lukt wel met Chrome. @VodafoneZiggo, jullie beginnen toch niet de voorkeur te geven aan Chrome, net zoals ING ook, mag ik hopen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan66
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-07 18:58
Heb het even gecontroleerd. Je kunt inderdaad geen factuur downloaden binnen Mijn Ziggo (firefox windows 10). 2 dagen geleden kon dit nog wel. Er moet dus sprake zijn van een storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
jan66 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:05:
Heb het even gecontroleerd. Je kunt inderdaad geen factuur downloaden binnen Mijn Ziggo (firefox windows 10). 2 dagen geleden kon dit nog wel. Er moet dus sprake zijn van een storing.
Er is een storing inderdaad.
Dit staat nu vermeld op de website.

"Let op: Door een storing kun je nu helaas geen facturen downloaden. Onze technici zijn hard bezig om het probleem op te lossen."

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Mijn Technicolor modem is flink brak geworden. Steeds connectieproblemen en loei en loeiheet. Er wordt morgen een nieuwe modem bezorgd. Als ik het hier goed gelezen heb, klopt het dan dat ik nu standaard IPv6 met DS-Lite krijg? Geldt dit voor heel Nederland?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

vj_slof schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:41:
[...]

en @VodafoneZiggo ik ga m’n energie niet verspillen, dit probleem is bekend.
Jammer te lezen :(
We zien zeker meer reacties, ook op andere kanalen. Daarom willen we graag alle mogelijke informatie verzamelen en bundelen om dit verder te kunnen onderzoeken.

Mocht je er aan mee willen werken, zien we je bericht graag tegemoet! We doen ons best om de oorzaak te vinden en het euvel te verhelpen.

Groet,
Leroy

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

musiman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:39:
Mijn Technicolor modem is flink brak geworden. Steeds connectieproblemen en loei en loeiheet. Er wordt morgen een nieuwe modem bezorgd. Als ik het hier goed gelezen heb, klopt het dan dat ik nu standaard IPv6 met DS-Lite krijg? Geldt dit voor heel Nederland?
Wanneer je de Connect Box ontvangt (in bijna elk geval is dat al de Connect-Box) ga je automatisch ook IPV6 ontvangen. In de meeste gevallen met DS-Lite.

Groet,
Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

VodafoneZiggo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:21:
[...]

Wanneer je de Connect Box ontvangt (in bijna elk geval is dat al de Connect-Box) ga je automatisch ook IPV6 ontvangen. In de meeste gevallen met DS-Lite.

Groet,
Leroy van Ziggo
Oké, ik woon in het voormalig Ziggo gebied. Is de kans dan groter om dual stack te krijgen in plaats van dual stack lite, aangezien juist UPC gebruik maakte van ds lite?

Ik geef les in de IT. Voor mijn cursisten is het interessant om te weten welke techniek precies gebruikt wordt. (En voor mij ook, maar dat komt omdat ik altijd erg nieuwsgierig en leergierig ben). :)

Make music, not war

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Wegens verhuizing gedwongen moeten overstappen van KPN naar Ziggo.

Wat is die Mediabox XL tergend traag zeg :(

Het hele interactieve gedeelte werkt echt zoveel sneller op die box van KPN.

Misschien ben ik al die tijd verwend geweest maar dit is wel even een hele stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

schumi1986 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 07:04:
Wegens verhuizing gedwongen moeten overstappen van KPN naar Ziggo.

Misschien ben ik al die tijd verwend geweest maar dit is wel even een hele stap terug.
Niet over nadenken, het went geloof me.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

schumi1986 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 07:04:
Ik snap je helemaal, hier namelijk precies hetzelfde verhaal, heb afgelopen week voor de tweede keer een monteur over de vloer gehad die ondanks al zijn werkzaamheden het probleem ook niet heeft kunnen oplossen. Er is nu als laatste optie een nieuwe XL box onderweg en als dat ook niet helpt dan schijnt er dus echt niks aan te doen zijn volgens de ziggo monteur...

Dus ik hoop dat de nieuwe XL box wel goed werkt, en anders dat ze snel met die nieuwe TV box gaan komen
Het blijft jammer dat de XL box zoveel irritatie geeft, want over de rest bij Ziggo ben ik wel heel te vrede...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 28-07-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
musiman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:39:
De mijne wordt ook behoorlijk warm, net even thermometer erop gelegd (zonder de ventilatieopening te blokken), 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

musiman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Oké, ik woon in het voormalig Ziggo gebied. Is de kans dan groter om dual stack te krijgen in plaats van dual stack lite, aangezien juist UPC gebruik maakte van ds lite?

Ik geef les in de IT. Voor mijn cursisten is het interessant om te weten welke techniek precies gebruikt wordt. (En voor mij ook, maar dat komt omdat ik altijd erg nieuwsgierig en leergierig ben). :)
Is regio afhankelijk, in fUPC zal het waarschijnlijk DS-Lite zijn. Stuur even een PB met je vraag, postcode en adres wanneer je de modem hebt. Dan kunnen we gewoon zien wat er is toegewezen en is er geen twijfel. :)

Groet,
David van Ziggo

Edit: Ik heb je bericht net verkeerd om gelezen. :) Gezien fZiggo is de kans groot op Full Dual-Stack maar niet 100% gegarandeerd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door VodafoneZiggo op 29-07-2018 09:35 ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

hardware-lover schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Op desktop ook (Windows 10). Niet met Firefox of Edge, lukt wel met Chrome. @VodafoneZiggo, jullie beginnen toch niet de voorkeur te geven aan Chrome, net zoals ING ook, mag ik hopen?
Het moet voor alle browsers weer werken. Heb het hier even extra getest op Edge en daar werkt het in ieder geval óók gewoon op ;). Als je iets anders ondervindt, laat het weten.

Groet,
David van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Pierre schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:58:
[...]

EJSEJS schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:23:
[...]

Ik snap je helemaal, hier namelijk precies hetzelfde verhaal, heb afgelopen week voor de tweede keer een monteur over de vloer gehad die ondanks al zijn werkzaamheden het probleem ook niet heeft kunnen oplossen. Er is nu als laatste optie een nieuwe XL box onderweg en als dat ook niet helpt dan schijnt er dus echt niks aan te doen zijn volgens de ziggo monteur...

Dus ik hoop dat de nieuwe XL box wel goed werkt, en anders dat ze snel met die nieuwe TV box gaan komen
Het blijft jammer dat de XL box zoveel irritatie geeft, want over de rest bij Ziggo ben ik wel heel te vrede...
Nou die traagheid went echt niet hoor ;)
Het blijft soms een blok ellende.
Maar sinds dat we hier een Chromecast hebben wordt de mediabox helemaal niet meer gebruikt.
Kan mij niet meer herinneren wanneer deze aangestaan heeft.

Goed dat is natuurlijk wat overdreven, maar hij wordt nog maar heel zelden gebruikt.
Voor de rest gebruiken we naast de chromecast een CI-module wat ook een stuk fijner werkt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
Lekker, krijg net 100+ bounce emails van de ziggo server, dacht dat iemand mn wachtwoord had gevonden, gelijk veranderen, mails blijven maar komen.

Ik bel naar ziggo, vertelt een dame vrolijk dat de ziggo webcare 'problemen heeft' en de mail server niet echt authenticatie nodig heeft op het moment... leuk. :(

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Eeruku schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:24:
Lekker, krijg net 100+ bounce emails van de ziggo server, dacht dat iemand mn wachtwoord had gevonden, gelijk veranderen, mails blijven maar komen.

Ik bel naar ziggo, vertelt een dame vrolijk dat de ziggo webcare 'problemen heeft' en de mail server niet echt authenticatie nodig heeft op het moment... leuk. :(
Wat heeft Ziggo webcare te maken met de mail server van ziggo? Volgens mij haal je wat zaken door elkaar :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
White_Collar schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:32:
[...]

Wat heeft Ziggo webcare te maken met de mail server van ziggo? Volgens mij haal je wat zaken door elkaar :+
Dat zijn vrijwel quotes, ze had het over 'de personen die dingen aan het doen zijn met webcare' die hier al een paar dagen mee bezig waren 8)7

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hm... Mijn technicolor is ook heerlijk warm maar die werkt nog als een tierelier....

Signaal waardes zijn ook ruim in de marges...
Alleen merk ik op dit moment op diverse decoders wel een verhoogde BER...

Alleen waar dat vandaan komt is mij nog niet duidelijk...

Setup:
AOP (gok een tras1000b nog..)
tratec fra-752/n

P1: tc7210..
P2: Philips lcd tv (veel artifacs) (2 meter coax)
P3: triple tuner enigma2 decoder (2 meter coax) (op tuner a/b weinig artifacs.. Op tuner c wat meer.. Tuners zijn extern doorgelust)
P4: samsung LCD (iets minder artifacs dan de Philips maar nog aanwezig) (20 meter coax)

Als test de Philips al direct aan het aop gehangen met 1 meter prefab coax (kabelkeur etc) dan blijven de artifacs helaas ook aanwezig..

Enige wat volgens mij niet helemaal voldoet is m'n aop? Mbt 4g instraling..? Maar dan lijkt 't me sterk dat het op alle transponders voor komt?

.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
SMSfreakie schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:13:
Hm... Mijn technicolor is ook heerlijk warm maar die werkt nog als een tierelier....

Signaal waardes zijn ook ruim in de marges...
Alleen merk ik op dit moment op diverse decoders wel een verhoogde BER...

Alleen waar dat vandaan komt is mij nog niet duidelijk...

Setup:
AOP (gok een tras1000b nog..)
tratec fra-752/n

P1: tc7210..
P2: Philips lcd tv (veel artifacs) (2 meter coax)
P3: triple tuner enigma2 decoder (2 meter coax) (op tuner a/b weinig artifacs.. Op tuner c wat meer.. Tuners zijn extern doorgelust)
P4: samsung LCD (iets minder artifacs dan de Philips maar nog aanwezig) (20 meter coax)

Als test de Philips al direct aan het aop gehangen met 1 meter prefab coax (kabelkeur etc) dan blijven de artifacs helaas ook aanwezig..

Enige wat volgens mij niet helemaal voldoet is m'n aop? Mbt 4g instraling..? Maar dan lijkt 't me sterk dat het op alle transponders voor komt?

.
Die TRAS1000B is al jaren geleden afgekeurd als AOP ivm instraling door o.a. 4G. Hier zou inderdaad je probleem kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Blijf ik het vreemd vinden dat het niet alleen op d hogere frequenties voor komt.. Maar ook op de 122mhz das toch echt een takke eind lager in de band dan de 800mhz welke voor 4g gebruikt wordt...??

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

SMSfreakie schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:03:
Blijf ik het vreemd vinden dat het niet alleen op d hogere frequenties voor komt.. Maar ook op de 122mhz das toch echt een takke eind lager in de band dan de 800mhz welke voor 4g gebruikt wordt...??
Als de kabel verkeerd is aangesneden en/of de kernlengte niet juist is kan je ook leuke storingen krijgen op de diverse frequenties. Vooral in combinatie met een oude(re) AOP.
Is het verder kant-en-klare coax of zelf in elkaar gedraaid?

Je zegt ook dat je 20 meter (doorgeluste) kabel hebt. Doorlussen/splitten veroorzaakt extra demping, net als elke meter aan kabel erbij.
Als je signaalsterkte bij het AOP nog wel voldoende is heb je kans dat je misschien niet voldoende (goede kwaliteit) signaal overhoudt na al die meters en splitters.

[ Voor 28% gewijzigd door Zorian op 29-07-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gok op het aop... Verder werkt 't al bijna 8 jaar foutloos

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

SMSfreakie schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:58:
Gok op het aop... Verder werkt 't al bijna 8 jaar foutloos
Mja om dat zeker te weten heb je een DSQ meter nodig om de kabel door te meten.. En die liggen helaas niet voor het oprapen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou vandaag de nieuwe XL box geïnstalleerd (omdat de oude XL box een zeer trage TVgids had), maar dit is echt een wereld van verschil met de oude box. Er is nu normaal vlot door de TVgids heen te bladeren zonder dat je steeds seconden lang moet wachten. Ik heb ook het gevoel dat met deze nieuw box mijn tv beeld beter is geworden. Als deze box zo blijft draaien als hij nu doet dan ben ik zeer te vrede....

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 30-07-2018 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shit, toch één foutje bij het overzetten.
Smartcard van mijn 2e decoder is niet mee over gegaan naar het nieuwe abbo.
(Dus enkel NL 1,2 en 3 boven.)

Straks maar ff bellen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door unezra op 30-07-2018 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

In verband met de instabiele Technicolor modem, heb ik dit weekend de Connectbox ontvangen. Deze doet 't als een tierelier!!! Ook de IPv6 doorgifte werkt als een zonnetje: mijn Asus adverteert er lustig mee op los.

Ik had in de Connectbox alle opties van de firewall aangezet, waaronder het tegengaan van IP fragmentation.
Gisteren wilde ik even met de PS4 remote play gaan gamen op mijn laptop (die produceert minder warmte dan de 49" tv), maar hij kon niet inloggen. Na wat geprobeerd te hebben (ja, de poorten 9200-9400 UDP waren al geforward), checkte ik de PS4 en die gaf aan dat fragmentatie niet werkte. Snel in de Connectbox die optie weer uitgezet en het werkte weer met Remote Play.

Tot nu toe ben ik helemaal tevreden met de nieuwe modem!

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

Pierre schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Of dat ding de deur uitmieteren een ci+ module nemen en een chromecast.
Al moet ik zeggen dat gisteren de chromecast moeite had met de stream, dit terwijl internet en youtube via chromecast wel goed werkte.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
@VodafoneZiggo

Inloggen in Mijn Ziggo werkt momenteel niet.

Daarnaast geeft LastPass de melding dat mijn inloggegevens naar zowel ziggo.nl als vodafone.nl gaan.
Dat lijkt mij zeer onwenselijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j1MBd6gFFQvqyTyWVtjQEuEJ/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/poecovPqIsnKedM5hTlJyb6y/thumb.png

Wanneer je Ziggo kiest, ga je weer terug naar de inlog pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door baldyman op 30-07-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:04

rSNNN

Titel ondertitel

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een 200 down / 20 up lijn bij Ziggo. Wanneer ik de speedtest gebruik haal ik dit en komt dit netjes naar voren.

Nu loop ik tegen het volgende aan; wanneer ik browse via mijn desktop (bedraad verbonden) duurt het minimaal 10 seconden voordat een website geladen is. Soms wilt een website helemaal niet laden en wanneer ik dan de website opnieuw probeer te benaderen doet deze het wel weer. Bij veel websites wordt de tekst wel geladen maar duurt het nog langer voordat afbeeldingen naar voren komen. Gisteren zat ik toevallig voetbal te kijken via Foxsports stream en die liep meerdere malen vast.

Wanneer ik met Wifi verbonden ben, heb ik ook gewoon een speedtest van rond de 160 down / 16 up. Hier loop ik met mijn Android telefoon tegen het probleem aan dat alles ook trager geladen wordt (hetzelfde als bedraad op de desktop). Ook zijn er momenten dat Whatsapp berichten niet binnen komen en allemaal binnen stromen als ik switch naar 4G. Wanneer ik Netflix kijk op de tv (wifi verbonden, kabel komt nog :) ) zie je ineens de kwaliteit drastisch omlaag gaan tijdens het kijken en na 15 seconden weer HD.

Ik heb gisteren ook contact gehad met de Helpdesk van Ziggo, maar daar raakte ik in een eindeloze discussie die nergens op sloeg waardoor ik daarmee het gesprek beëindigd heb.

Apparatuur:
- Connectbox (in meterkast)
- Mediabox XL (tv lijkt het wel gewoon goed te doen)
- Wifi booster van Ziggo (Router op 1e etage)

Connectbox en Wifi booster zenden allebei wifi uit en geven allebei hetzelfde probleem.

Kan ik ergens zien of er een dip in verbinding zit?

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
rSNNN schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:53:
Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een 200 down / 20 up lijn bij Ziggo. Wanneer ik de speedtest gebruik haal ik dit en komt dit netjes naar voren.

Nu loop ik tegen het volgende aan; wanneer ik browse via mijn desktop (bedraad verbonden) duurt het minimaal 10 seconden voordat een website geladen is. Soms wilt een website helemaal niet laden en wanneer ik dan de website opnieuw probeer te benaderen doet deze het wel weer. Bij veel websites wordt de tekst wel geladen maar duurt het nog langer voordat afbeeldingen naar voren komen. Gisteren zat ik toevallig voetbal te kijken via Foxsports stream en die liep meerdere malen vast.

Wanneer ik met Wifi verbonden ben, heb ik ook gewoon een speedtest van rond de 160 down / 16 up. Hier loop ik met mijn Android telefoon tegen het probleem aan dat alles ook trager geladen wordt (hetzelfde als bedraad op de desktop). Ook zijn er momenten dat Whatsapp berichten niet binnen komen en allemaal binnen stromen als ik switch naar 4G. Wanneer ik Netflix kijk op de tv (wifi verbonden, kabel komt nog :) ) zie je ineens de kwaliteit drastisch omlaag gaan tijdens het kijken en na 15 seconden weer HD.

Ik heb gisteren ook contact gehad met de Helpdesk van Ziggo, maar daar raakte ik in een eindeloze discussie die nergens op sloeg waardoor ik daarmee het gesprek beëindigd heb.

Apparatuur:
- Connectbox (in meterkast)
- Mediabox XL (tv lijkt het wel gewoon goed te doen)
- Wifi booster van Ziggo (Router op 1e etage)

Connectbox en Wifi booster zenden allebei wifi uit en geven allebei hetzelfde probleem.

Kan ik ergens zien of er een dip in verbinding zit?
Heb je al een andere dns-server gebruikt om te testen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MdO82 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Heb je al een andere dns-server gebruikt om te testen ?
Was ook het eerste waar ik aan dacht.
Geen idee of je die kunt aanpassen in de connectbox, indien ja instellen op 1.1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:04

rSNNN

Titel ondertitel

hjs schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Was ook het eerste waar ik aan dacht.
Geen idee of je die kunt aanpassen in de connectbox, indien ja instellen op 1.1.1.1
Ik zal even kijken als ik thuis ben of dit mogelijk is. Dank voor de suggestie.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
EJSEJS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:25:
Nou vandaag de nieuwe XL box geïnstalleerd (omdat de oude XL box een zeer trage TVgids had), maar dit is echt een wereld van verschil met de oude box. Er is nu normaal vlot door de TVgids heen te bladeren zonder dat je steeds seconden lang moet wachten. Ik heb ook het gevoel dat met deze nieuw box mijn tv beeld beter is geworden. Als deze box zo blijft draaien als hij nu doet dan ben ik zeer te vrede....
Welke had je en welke heb je nu dan? Zoveel verschillende modellen zijn er toch niet?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1 ... 88 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic