Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Ik heb wel eens wat meer mail verstuurd voordat ik een abuse bericht kreeg :+.

Kan je de IP camera via een andere smtp server over SSL (bijvoorbeeld gmail) laten werken? Dan voorkom je dat de hele verbinding wordt afgesloten
Heb ik gisteren inderdaad gedaan, smtp.gmail.com staat ie nu op. Ik dacht trouwens dat ik 'm daar op had staan maar bleek nog op smtp.ziggo.nl te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Daarom gebruik je ook niet de mail(server) van je ISP. Ik vind de mailhosting van ISPs vaak maar matig, veel beperkingen, vaak aanwezig op RBLs door spammende medegebruikers en in geval van Ziggo sluiten ze gewoon je hele verbinding af als je een keertje meer mail dan normaal stuurt.

Ziggo kan ook gewoon het IP-adres in de firewall van de mailserver gooien als ze last van je hebben. Klant van me heeft dat bij een zakelijke ISP laatst ook gehad, die werden gewoon gebeld: "Jullie sturen erg veel spammail via onze mailserver, graag uitzoeken, we hebben jullie IP nu in de firewall gezet". Heb de hack opgeruimd en gemeld dat ze de blokkade mogen laten staan want we gebruiken hun mailserver niet.
Ik heb me daarover ook beklaagd bij Ziggo, internet volledig afsluiten in het weekend voor enkele tientallen (spam)mailtjes die eigenlijk geen spam waren en dan een helpdesk die je niet kan helpen... ik vind het erg klantonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Megalodon_67 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Inmiddels bericht van Abuse:

Beste meneer, mevrouw X,

Ons veiligheidssysteem heeft vastgesteld dat er vanaf uw internetaansluiting spam wordt verstuurd. Dit is in strijd met onze algemene voorwaarden.

2018-07-07 16:45:07 IP 84.28.248.XXX 84.28.248.XXX reason ip has send 84 spam messages

Op dat moment was alleen mijn IP-camera online, maar die heeft die dag maar 2 mails gestuurd. Belangrijker in dit verhaal: dit is helemaal niet mijn IP-adres. Dit sterkt mijn al eerder geopperde idee dat het probleem is ontstaan door een gast-inlog op mijn WifiSpot gedeelte. Ik hou jullie op de hoogte, gelukkig kan ik weer op de WifiSpot van de buren, want 24 uur later ben ik nog steeds afgekoppeld van mijn eigen internet.

Edit: alsof ze meelezen... eigen verbinding werkt inmiddels weer, maar nu met een totaal ander IP-adres dan ik bijna 3 jaar heb gehad en eveneens anders is dan het in de mail gecommuniceerde.

Edit2: IP-adres was zaterdag anders dan de jaren ervoor zie ik nu in de headers van de mails van de IP-camera, dus de camera is de 'boosdoener' geweest. Je kan je afvragen of 84 mailtjes (waarvan er maar 2 in mijn mailbox zijn aangekomen) reden genoeg zijn om een complete internetverbinding plat te leggen. Deze camera gebruik ik al jaren met dezelfde configuratie en nu ik recentelijk een nieuw IP-adres blijk te hebben gekregen ziet Ziggo de activiteit opeens als 'spam'. Hoe dan ook, probleem opgelost, ik gebruik niet langer smtp.ziggo.nl voor het mail verzenden vanaf de camera en een andere dan poort 25.
Hoe hangt die camera aan het web? Is het zo'n chinees geval? Waarom stuurt zo'n ding 84 mails per dag, terwijl jij zegt dat het er maar 2 krijgt. Waar zijn die andere 82 dan naartoe? Ik zou die camera maar eens goed in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
valkenier schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Hoe hangt die camera aan het web? Is het zo'n chinees geval? Waarom stuurt zo'n ding 84 mails per dag, terwijl jij zegt dat het er maar 2 krijgt. Waar zijn die andere 82 dan naartoe? Ik zou die camera maar eens goed in de gaten houden.
Ik neem aan dat de overige mails in het spamfilter van Ziggo zijn blijven hangen en dat zou dan juist de trigger zijn geweest voor de blokkade? Mogelijk heeft een insect over de cameralens gelopen, of is er iets anders aan de hand geweest, ik kan alleen maar gissen nu ik geen info kan krijgen over de inhoud of onderwerpregel van de mails die Ziggo heeft aangemerkt als spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:14:
[...]
Ziggo kan ook gewoon het IP-adres in de firewall van de mailserver gooien als ze last van je hebben. Klant van me heeft dat bij een zakelijke ISP laatst ook gehad, die werden gewoon gebeld: "Jullie sturen erg veel spammail via onze mailserver, graag uitzoeken, we hebben jullie IP nu in de firewall gezet". Heb de hack opgeruimd en gemeld dat ze de blokkade mogen laten staan want we gebruiken hun mailserver niet.
Dat zou de goede oplossing zijn! Geautomatiseerd het uitgaande verkeer filteren bij abuse. Dit kan bij DOCSIS zelfs op modem niveau.
Snap niet waarom dit soort ACL's via SNMP in de modems worden ingesteld maar dit is een use case…

Bij mijn verbinding (XS4ALL) is poort 25 uitgaand niet eens geblokkeerd. Dat is een keuze die ze aan de gebruiker laten. Enige default blokkade is SMB en ik geloof dat dit voor vrijwel iedereen verstandig is. Het is onhandig als je die poorten openzet en/of announcements gaat rondsturen.
valkenier schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:44:
[...]
Een waarschuwing is misschien op zijn plek.

Maar ik zou niet afgesloten willen worden als ik veel mail verstuur. Dit kan best functioneel zijn. Bijvoorbeeld de monitoring mails bij downtime die ik verstuur. Die stapelen zichzelf op en worden dan uiteindelijk in één berg verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Dat Ziggo beveiligingsmaatregelen tegen spam heeft, is gewoon noodzakelijk in deze tijd. Maar je hebt gelijk dat de implementatie daarvan vrij lomp is. Meer dan x mail per dag = spam = blokkade.

En je kan nergens vinden wat x is. En de inhoud van de mail doet ook niet terzake. Over deze maatregelen wordt niet gesproken op hun website, waardoor meerdere gebruikers hier argeloos tegenaan lopen (bijvoorbeeld mailen naar leden van het een of ander) en er dan pas dmv een blokkade op attent worden gemaakt dar dit kennelijk niet mag. En vervolgens niet zo 1-2-3 van die blokkade afkomen.

Ziggo zou van mij inderdaad duidelijk in hun voorwaarden moeten zetten wat wel en niet mag, wat betreft het versturen van mail. Er staat alleen vaag in dat ze maatregelen kunnen nemen bij het versturen van spam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
valkenier schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:02:
Dat Ziggo beveiligingsmaatregelen tegen spam heeft, is gewoon noodzakelijk in deze tijd. Maar je hebt gelijk dat de implementatie daarvan vrij lomp is. Meer dan x mail per dag = spam = blokkade.
Ik begrijp niet waarom dan de complete verbinding geblokkeerd moet worden. Je kunt dan toch gewoon de toegang tot de mailserver blokkeren en een mail naar die klant sturen dat hij geen uitgaande mail kan sturen en contact kan opnemen met de helpdesk. Wel zo klantvriendelijk. Misschien kan @VodafoneZiggo hier antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
jongetje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:30:
[...]

Ik begrijp niet waarom dan de complete verbinding geblokkeerd moet worden. Je kunt dan toch gewoon de toegang tot de mailserver blokkeren en een mail naar die klant sturen dat hij geen uitgaande mail kan sturen en contact kan opnemen met de helpdesk. Wel zo klantvriendelijk. Misschien kan @VodafoneZiggo hier antwoord op geven?
Dat is inderdaad vreemd, bij werd destijds alleen de smtp van Ziggo geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Wij blokkeren in geval van versturen van spam alleen het versturen van e-mails, niet de gehele internetverbinding. Mocht dit wel het geval zijn, stuur dan middels privébericht je postcode+huisnummer en klantnummer, samen met een toelichting, dan kijken we wat er aan de hand is.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
VodafoneZiggo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:08:
Wij blokkeren in geval van versturen van spam alleen het versturen van e-mails, niet de gehele internetverbinding. Mocht dit wel het geval zijn, stuur dan middels privébericht je postcode+huisnummer en klantnummer, samen met een toelichting, dan kijken we wat er aan de hand is.

Groet,

Jelle van Ziggo
Niet correct. Ook ik ben in het verleden volledig afgesloten met als reden 'versturen van spam'. Heeft toen 5 dagen mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:08:

Groet,

Jelle van Ziggo
Modbreak:Dat mag wel wat vriendelijker, ook al heb je gelijk. Je kan Jelle ook op een andere manier uitleggen dat hij het niet bij het rechte eind heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Equator op 13-07-2018 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb hier in mijn nieuwe woning problemen met de signaalkwaliteit. Vooral RTL4 en RTL5 doen het slecht (Lees:niet). Heb voordat ik de TV neerzette alle bekabeling vervangen door Hirschmann Koka 9TS kabels met bijbehorende stekkers. Gemonteerd met de hirschmann tool, dus zou goed moeten zitten.

Ga nu de Tratec die ik uit mijn oude huis heb meegenomen maar vervangen door een HMV41. Maar wel gek toch dat veel zenders het prima doen?
Als ik de signaalkwaliteit bekijk op mijn TV, zie je dat balkje heel erg varieren, van vol tot leeg.
Signaalsterkte is prima (als ik de hoogste versterking op de tratec aansluit, Dichtstbijzijnde televisie staat 10 meter verderop, met een meter of 12 aan kabels...)

Herkent iemand dit? Ben benieuwd of de nieuwe versterker soelaas biedt, anders aan de slag met de helpdesk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
MikeyMan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:06:
Heb hier in mijn nieuwe woning problemen met de signaalkwaliteit. Vooral RTL4 en RTL5 doen het slecht (Lees:niet). Heb voordat ik de TV neerzette alle bekabeling vervangen door Hirschmann Koka 9TS kabels met bijbehorende stekkers. Gemonteerd met de hirschmann tool, dus zou goed moeten zitten.

Ga nu de Tratec die ik uit mijn oude huis heb meegenomen maar vervangen door een HMV41. Maar wel gek toch dat veel zenders het prima doen?
Als ik de signaalkwaliteit bekijk op mijn TV, zie je dat balkje heel erg varieren, van vol tot leeg.
Signaalsterkte is prima (als ik de hoogste versterking op de tratec aansluit, Dichtstbijzijnde televisie staat 10 meter verderop, met een meter of 12 aan kabels...)

Herkent iemand dit? Ben benieuwd of de nieuwe versterker soelaas biedt, anders aan de slag met de helpdesk...
Herkenbaar? Deels, wij hadden last van blokjes op bepaalde zenders.
Na lang gedoe (lees 4 monteurs, andere mega afgeschermde kabels, versterker van Ziggo, etc.) bleek het uiteindelijk gewoon in de wijkkast (voor onze deur toevallig) te zitten, de connector van onze kabel had corrosie, vervangen en sindsdien geen blokje meer gezien :)

Heb je een connectbox toevallig? Daar zou je dan ook wat T3 en/of T4 errors moeten krijgen. (je hebt er altijd wel wat, maar wij hadden er honderden/duizenden in die tijd)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 11-07-2018 10:14 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

MikeyMan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:06:

Als je signaal al slecht is vanaf je aansluitpunt in huis, dan zal een versterker het niet oplossen. Daarvoor zul je toch contact met Ziggo op moeten nemen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Martinusz , ik heb inderdaad een connectbox. Even kijken wat daar gebeurt.

@slaay correct, maar de tratec voldoet sowieso niet. Ik heb meerdere televisies met +10 meter kabel ertussen. Via de tratec kom ik niet boven de 50% signaalsterkte bij de eerste twee aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 08:51
Ben ziggo een beetje beu zit nu 2 jaar met ziggo omdat hun tenminste een beetje snelle lijn konden levenren op mijn adres dsl was max 20 mb/s.

heb sinds dag een gezeur met ze modems die connecties niet vast hielden na5 minuten lag het internet er gewoon uit, konden ze de oorzaak niet vinden.

Kreeg ik van uit ziggo ja koop maar een losse router dan doen we hem in bridge mode anders weten wij het ook niet meer.

dat heeft een tijdje goed gewerkt, vervolgens komt die horizon box en gaat er weer van alles mis beginent bij de wand aansluiting die niet goed was, vervangen door de monteur. echter niet opgelost nog een monteur geweest bleek het contactje niet goed vast te zitten 8)7 |:( .

vervolgens draaid alles tijdje normaal en gaat me onzet punt stuk, krijg ik ja die leveren wij niet we kunnen je niet helpen leuk dus keuze of tv of internet.

vervolgens weer zelf kosten gemaakt(router ook al zelf betaald)maar coulance vanuit ziggo ho maar nee we verhogen je maandbedrag gewoon weer vrolijk met 2 euro :(.

Vervolgens ging me snelheid omhoog en dat zou me technicolor modem niet goed aan kunnen waarna ik de compal connectbox kreeg.

nu begint het meest klant onvriendelijke deel.

ik heb een smart tv zoals vele hier, echter heeft deze dus op zowel wifi als utp ruzie met dat witte achterlijk kastje van ziggo ip adres krijgen ho maar.

ziggo zegt ja we ondersteunen geen smat tvs ga maar naar de comunity als het daar ook niet lukt ja pech gehad.

dit is toch rond uit on klantvriendelijk en eigelijk gewoon onbeschoft naar je klanten. die wel een god vermogen betalen voor werkende diensten die gewoon al bijna 2 jaar half werken.
:( :( :(

jamner genoeg is er geen anderen aanbieder die op mijn adres een fatsoenlijke lijn kan leveren, glas ligt er niet en tmobile kan geen combies maken met 4g voor thuis en tv samen.

dus zit vast aan deze on klantvriendelijke partij |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

sojab0on schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:22:
Ben ziggo een beetje beu zit nu 2 jaar met ziggo omdat hun tenminste een beetje snelle lijn konden levenren op mijn adres dsl was max 20 mb/s.
*knip*
Heb je nog steeds 20 mbit op je adres? Anders even checken of het inmiddels al veranderd is: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
slaay schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:31:
[...]

Heb je nog steeds 20 mbit op je adres? Anders even checken of het inmiddels al veranderd is: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Van providers als kpn wel op dsl die leververen bij mij niet via coax of 4g connectie.

echter is het probleem kpn is geweest in het begin dat er teveel mensen in complex een kpn conenctie hebben waardoor er niet max theoretich haalbaar 20 is maar dat haal ik nooit hun meeting kwam toen op 5-8 max

tmobile heeft vanmorgen een meeting gedaan die halen ook net aal 11 zeggen ze via dsl

dus zit jamerlijk vast aan ziggo.

wil eigelijk af van dei ziggo modem meuk en een eigen modem hebben maar die zijn er dus bijna niet .
of ze zijn meteen 1000+ euro
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sojab0on Ik begrijp je hele verhala niet zo goed. Ziggo heeft toch de problemen opgelost? En ze kunnen natuurlijk niet garanderen dat elke smart Tv, Tablet, computer en telefoon werkt op je eigen router die achter de modem die in bridge staat.... Dat is echt je eigen verantwoordelijkheid en kan Ziggo niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
jongetje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:56:
@sojab0on Ik begrijp je hele verhala niet zo goed. Ziggo heeft toch de problemen opgelost? En ze kunnen natuurlijk niet garanderen dat elke smart Tv, Tablet, computer en telefoon werkt op je eigen router die achter de modem die in bridge staat.... Dat is echt je eigen verantwoordelijkheid en kan Ziggo niets mee.
Je snapt het inderdaad niet

Ik heb nu geen bridge mode meer.

het loopt nu coax naar versterker (op advies van monteur anders had ik of tv of internet) versterker ---> naar connectbox (Ziggo modem/router) ----> vanaf modem via wifi naar telefoons en tablets wifi instabiel alles in gelijkvloers zelfs op 5 meter afstand ben ik al bijna op helft van signaal sterkte.

en 3 kabels 1 naar met pc/server
1 naar me woonkamer aldaar via een gigabit manage switch naar ps4/onkyo en tv

tv heeft dus nog steeds geen internet van .het modem niet op kabel en niet op wifi de connect box weigert gewoon een ip af te geven aan de tv.

en door de instabiele wifi hebben veel devices op wifi dus vaak verbindings verlies, waarna her conecgtie ook niet meer lukt tot modem herstart wordt en dan zegt ziggo ja ga maar naar de comunity wij weten niet wat het is .
Ik weet het wel het zoveelste bagger apparaat wat jullie hebben uitgeleverd technicolor modmem ziggo gebied was een drama ding, connectbox is een drama de horizonbox is een drama.
en cisco modmes die ze hebben uiteleverd in upc gebied waren ok op de wifi na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sojab0on schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:10:
[...]

Je snapt het inderdaad niet

Ik heb nu geen bridge mode meer.

het loopt nu coax naar versterker (op advies van monteur anders had ik of tv of internet) versterker ---> naar connectbox (Ziggo modem/router) ----> vanaf modem via wifi naar telefoons en tablets wifi instabiel alles in gelijkvloers zelfs op 5 meter afstand ben ik al bijna op helft van signaal sterkte.

en 3 kabels 1 naar met pc/server
1 naar me woonkamer aldaar via een gigabit manage switch naar ps4/onkyo en tv

tv heeft dus nog steeds geen internet van .het modem niet op kabel en niet op wifi de connect box weigert gewoon een ip af te geven aan de tv.

en door de instabiele wifi hebben veel devices op wifi dus vaak verbindings verlies, waarna her conecgtie ook niet meer lukt tot modem herstart wordt en dan zegt ziggo ja ga maar naar de comunity wij weten niet wat het is .
Ik weet het wel het zoveelste bagger apparaat wat jullie hebben uitgeleverd technicolor modmem ziggo gebied was een drama ding, connectbox is een drama de horizonbox is een drama.
en cisco modmes die ze hebben uiteleverd in upc gebied waren ok op de wifi na.
Hangt je mediabox ook met een kabel in je netwerk? En staat daar ook de DHCP instellingen aan?

Verder hoe je zaken uitlegt is erg verwarrend of in ieder geval niet duidelijk, kan mij voorstellen dat dit ook zo overkomt bij een helpdesk.
De Connectbox heeft uitstekende wifi, beter dan menig ander router, dus als jij op zo'n korte afstand problemen hebt is er iets mis in het geheel. Of die connectbox is gaar, of iets anders verstoord de boel gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
Martinusz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:32:
[...]

Hangt je mediabox ook met een kabel in je netwerk? En staat daar ook de DHCP instellingen aan?

Verder hoe je zaken uitlegt is erg verwarrend of in ieder geval niet duidelijk, kan mij voorstellen dat dit ook zo overkomt bij een helpdesk.
De Connectbox heeft uitstekende wifi, beter dan menig ander router, dus als jij op zo'n korte afstand problemen hebt is er iets mis in het geheel. Of die connectbox is gaar, of iets anders verstoord de boel gigantisch.
Nee de horizon hangt niet aan het netwerk om je vraag te beantwoorden.

en tevens werd ik al afgewimpeld bij het aangeven dat me tv geen ip kreeg dus veel uitlegen hoefde ik al niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Megalodon_67 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Hoe lang werk je eigenlijk bij Ziggo Webcare? Je bent hier onzin aan het verkopen. Mijn verbinding werd compleet afgesloten en heb via de post een brief gekregen van Ziggo, ook daarin stond dat mijn internetaansluiting om redenen van spamverzending is afgesloten. Beter je huiswerk doen voordat je gaat posten op forums Jelle.
Daarom geef ik ook aan, mocht je wel geblokkeerd zijn, dan ontvangen we graag je gegevens, dan kijken we het voor je na wat de reden is. Voor versturen van Spam wordt je normaal niet zomaar geblokkeerd, of je moet in het voormalig UPC gebied wonen waar men misschien anders te werk ging.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sojab0on schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:40:
[...]
Nee de horizon hangt niet aan het netwerk om je vraag te beantwoorden.

en tevens werd ik al afgewimpeld bij het aangeven dat me tv geen ip kreeg dus veel uitlegen hoefde ik al niet.
Heeft de Connect Box IPv6/DS-lite?
Hoewel ik mij bijna niet kan voorstellen dat er enigszins recente apparaten zijn die niet met IPv6 overweg kunnen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
ANdrode schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:38:
[...]

Heeft de Connect Box IPv6/DS-lite?
Hoewel ik mij bijna niet kan voorstellen dat er enigszins recente apparaten zijn die niet met IPv6 overweg kunnen…
hij zal het el kunnen maar doet het niet standaard ziggo lijkt het wel uit te hebben staan.

elke ziggo router heeft boven dien het zelfde ip reeksje
192.168.178.0/24
en zo zijn er wel meer bugs met dat gare ding van compal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sojab0on schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:42:
[...]

elke ziggo router heeft boven dien het zelfde ip reeksje
192.168.178.0/24
en zo zijn er wel meer bugs met dat gare ding van compal.
Waarom noem je dat een bug? (Die 192.168.178.0/24)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ziggo monteur vandaag al langs geweest (dat doen ze toch echt wel prima hoor!), en hij heeft een 'storing' gevonden tussen wijkkast en mijn woning. Hij gaf alleen wel aan dat dit geen issues zou moeten zijn voor RTL4 en 5, gezien deze storing op hogere frequenties zat. En natuurlijk, toen hij de tv aanzette, deden beide zenders het gewoon. Heel apart weer.

Binnnenkomend signaal is wel te laag door de storing ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MikeyMan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:13:
Ziggo monteur vandaag al langs geweest (dat doen ze toch echt wel prima hoor!), en hij heeft een 'storing' gevonden tussen wijkkast en mijn woning. Hij gaf alleen wel aan dat dit geen issues zou moeten zijn voor RTL4 en 5, gezien deze storing op hogere frequenties zat. En natuurlijk, toen hij de tv aanzette, deden beide zenders het gewoon. Heel apart weer.

En komt er nu nog 1? Of wat hebben ze precies gedaan nu?
Heeft ie ook in de wijkkast gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinusz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:18:
[...]

En komt er nu nog 1? Of wat hebben ze precies gedaan nu?
Heeft ie ook in de wijkkast gekeken?
Hij heeft inderdaad ook in de wijkkast gekeken... 175 meter verderop schijnbaar (is dat veel of weinig?).

Heb nu een werkopdracht ontvangen van Connect-Z voor verdere werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MikeyMan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Hij heeft inderdaad ook in de wijkkast gekeken... 175 meter verderop schijnbaar (is dat veel of weinig?).

Geen idee of dat ver is, die van ons staat voor onze voortuin :+ (of heet dat dan een straatkast?)
Hoe ver het is maakt op zich niet uit, ging mij om de check of hij de connector heeft gezien/nagekeken ;)
Maar mogelijk dus een kabel probleem, aangezien hij een probleem zag tussen je huis en de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
Roetzen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Waarom noem je dat een bug? (Die 192.168.178.0/24)
Het is niet direct een bug voor normale mensen maar voor een netwerk beheerder is het een bug als je niet eens zelf het ip adress kan aanpassen zonder dat ziggo gelijk zegt ja dat kan de reden zijn van je stooring.

Wat ik eigelijk nog al raar vind hoe kan een ip reeks van 192.168.178.0/24 naar 192.168.0.0/24 veranderen een stooring geven op het wel of niet acepteren van een device. en dit is door testen met hotspot van telefoon en een aprte router zonder wifi al vast gesteld het ligt in de connectbox, gezien het feit is dat de tv in kwestie gewoon op de kabel een ip krijgt van een cisco 1921 router en een samsung s7 edge als hotspot krijgt de tv netjes wifi verbinding een ip en verbinding naar het internet maar de connect box weigert dat op de wifi al te doen en kabel is het ook een wel of niet kwestie en zelfs op een vast ip heb ik nog services op de tv die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sojab0on schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Het is niet direct een bug voor normale mensen maar voor een netwerk beheerder is het een bug als je niet eens zelf het ip adress kan aanpassen zonder dat ziggo gelijk zegt ja dat kan de reden zijn van je stooring.

Wat ik eigelijk nog al raar vind hoe kan een ip reeks van 192.168.178.0/24 naar 192.168.0.0/24 veranderen een stooring geven op het wel of niet acepteren van een device. en dit is door testen met hotspot van telefoon en een aprte router zonder wifi al vast gesteld het ligt in de connectbox, gezien het feit is dat de tv in kwestie gewoon op de kabel een ip krijgt van een cisco 1921 router en een samsung s7 edge als hotspot krijgt de tv netjes wifi verbinding een ip en verbinding naar het internet maar de connect box weigert dat op de wifi al te doen en kabel is het ook een wel of niet kwestie en zelfs op een vast ip heb ik nog services op de tv die niet werken.
Maar waarom zou je die reeks veranderen? :? Of is dat 'vanzelf' gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zelf vind ik 192.168.10.x fijner voor m'n LAN.

VPN doen ik op 172.16.10.x kan het eigenlijk nooit conflicten en geven met andere zaken..

Maar goed eerder had ik ook eigenlijk altijd een vpn open naar 2 andere plekken met volledige LAN toegang...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
SMSfreakie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:38:
Zelf vind ik 192.168.10.x fijner voor m'n LAN.

VPN doen ik op 172.16.10.x kan het eigenlijk nooit conflicten en geven met andere zaken..

Maar goed eerder had ik ook eigenlijk altijd een vpn open naar 2 andere plekken met volledige LAN toegang...
Ja dit is wat ik bedoel een fijner gevoel heb ik bij 192.168.0.0 of tussen 192.168.0.0 en 10.0/24
En vpn heb ik al niet eens meer sinda die connectbox gaar geval van een router.

Je mag niet eens zelf bepale welke dns je gebruik nee die van ziggo worden hardcoded je strot in de duwd en als die plat gaan he je niks van internet meer plus ze zijn rete traag cloudflare en google zijn veel sneler.

Heb liever een router waar ik dat zelf ik ka stellen dan zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sojab0on schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Ja dit is wat ik bedoel een fijner gevoel heb ik bij 192.168.0.0 of tussen 192.168.0.0 en 10.0/24
En vpn heb ik al niet eens meer sinda die connectbox gaar geval van een router.

Je mag niet eens zelf bepale welke dns je gebruik nee die van ziggo worden hardcoded je strot in de duwd en als die plat gaan he je niks van internet meer plus ze zijn rete traag cloudflare en google zijn veel sneler.

Heb liever een router waar ik dat zelf ik ka stellen dan zo
Werk hier hele dagen op VPN nergens last van :)
Maar waarom zet je hem dan niet in Bridge en koop je een fancy router waar jij alles mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
Martinusz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Werk hier hele dagen op VPN nergens last van :)
Maar waarom zet je hem dan niet in Bridge en kom je een fancy router waar jij alles mee kan doen?
Dan moet ik weer extra geld steken in iets wat normaal gewoon hoort te werken van uit ziggo enige optie die over is eigen modem fritzbox of iets die kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sojab0on schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:34:
[...]

Dan moet ik weer extra geld steken in iets wat normaal gewoon hoort te werken van uit ziggo enige optie die over is eigen modem fritzbox of iets die kant op
Voor 3 tientjes kun je al een prima router kopen waarmee je van alles kan ;) je kunt het uiteraard zo gek maken als je zelf wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sojab0on schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Heb toevallig net nog even mijn subnet aangepast op de Connectbox maar heb genoemde klachten niet. Misschien even een keer terug naar fabrieksintellingen zetten?

Dat je niet zelf het complete subnet en DNS kan bepalen is inderdaad flauw maar geen bug natuurlijk. Ik noem het meer gebrek aan basisfunctionaliteit.

Maar goed zoals Martinusz al aangaf als je echt heel graag deze instellingen anders wilt dan zet je hem lekker in bridge modus en gooi je er een eigen router achter.

[ Voor 65% gewijzigd door Jay-B op 12-07-2018 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Arunia schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:12:
Sinds toch al een tijdje met regelmaat slechte verbindingen. Nu is ons domme modem ondertussen ook al weer wat jaartjes oud.
Na een reset van de router geen verschil, na een reset van het modem wel.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Ga zeker wel contact opnemen met Ziggo. Hoop dat ze nog domme modems kunnen leveren of is er geen verschil tussen een dom modem en een "router" in bridge modus? Wil namelijk van mijn eigen Linksys WRT320N over gaan op Unifi met alles er op en eraan. Zou dan zonde zijn als er nog iets "intelligents" tussen komt te hangen met gevolgen van dien.
Heb overigens wel telefonie ook.

Het is een Cisco UPC3212

[afbeelding]
Ik zou als ik jou was het zeker eens gaan omruilen. De Cisco's zijn geen jonge modems meer, en ik heb gekeken voor je op basis van het MAC adres uit je afbeelding.

Met name jouw upstream SNR schommelt nogal. En de CCER heeft soms uitschieters naar 1. Moet altijd 0 zijn. Is een indicatie dat het modem zijn beste tijd heeft gehad. Er kan dan gelijk gekeken worden naar het AOP en de rest van de installatie als je het door een monteur laat vervangen.

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Master op 16-07-2018 01:00 ]

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 16:32
@Mr.Master, dan ga ik dat binnenkort eens doen. Dan rest me de vraag, hoe heb je dat getest? Neem aan met een programma richting mijn wan ip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Arunia schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:12:
@Mr.Master, dan ga ik dat binnenkort eens doen. Dan rest me de vraag, hoe heb je dat getest? Neem aan met een programma richting mijn wan ip?
Nee niet op basis van IP. Kan ook niet. Deze grafieken geven het hoogfrequent signaal weer (HF). Is enkel uit te lezen door call agents of technicians. Het vertelt hoe het modem uitstuurt (upstream), en wat zijn ruisvloerverhouding is (SNR).

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mr.Master schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:47:
[...]

Nee niet op basis van IP. Kan ook niet. Deze grafieken geven het hoogfrequent signaal weer (HF). Is enkel uit te lezen door call agents of technicians. Het vertelt hoe het modem uitstuurt (upstream), en wat zijn ruisvloerverhouding is (SNR).
Af en toe 1% CCER is te verwaarlozen. Daar kan de storing iig niet door komen. Die US SNR is idd minder fraai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

MikeyMan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:13:

Kan juist wel storing veroorzaken. Want je krijgt zogenoemde 'ingress of leakage' van het signaal. Dit heet in en in of uittreden van het signaal waardoor je een mengproduct krijgt wat weer gaat storen op je transportstreams (bijv. transportstream waar NPO1 of RTL4 in zit) of overige diensten. Het blijft HF, dus daarom is het van belang dan de grondkabel heel is. Is dit niet het geval, krijg je ingress en leakage.
MikeyMan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Kabellengtes van 90meter of meer zijn geen uitzondering. 175 is wel fors, maar daar zal men waarschijnlijk een dikkere type coax toepassen voor het tussenliggende gedeelte. Vaak C6 (coax 6), i.p.v. C9 (coax 9, de 'normale' groene kabel die bijv. in de woonkamer binnenkomt via je gevel). In buitengebieden komt zelfs C3 (coax 3) voor.

Wijkkasten zijn onder te verdelen in: EV -> Eind Versterker, GV -> Groep Versterker, en Node/Wijkcentrum. Soms zijn er combinaties hiervan (zoals een EV in een GV kast). Elke coax van een huis/klant zit altijd op een EV (Eind Versterker).

Wat ze doen als er problemen zijn, zoals signaalleveringsproblemen, is een pulse meting. Er wordt dan gekeken of er schade is in de grondkabel. De kabel wordt gepulst vanaf locatie AOP (die gaat er dus ff af). Er kan nauwkeurig worden bepaald waar deze zit. Kan allerlei oorzaken hebben, zoals grondverzakking, werkzaamheden in de straat, aanleg glasvezel (schieten ze door de grond waarbij er wel eens een PE mantel van een grondkabel wordt geraakt waardoor er water/vochtschade optreedt. Noem maar op. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Master op 16-07-2018 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Timmert schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:41:
[...]

Af en toe 1% CCER is te verwaarlozen. Daar kan de storing iig niet door komen. Die US SNR is idd minder fraai.
Vooral 10th percentile SNR vind ik laag.

Ik lees dat 23.5 dB het minimum is voor 64 QAM, 18 het minimum voor 16 QAM. Ik weet niet hoe de verdeling van SNR tov deze gemiddelde minimumwaarden moet zijn, maar zelfs met een verwachte spreiding van 6dB van 10th percentiel tov mediaan zit in deze grafiek in een periode het 10e percentiel daar lang onder.
@ArChie upstream QAM wisselt dynamisch iirc aan de hand van reactie in range request frames van CMTS? Dus hier moet ik van de 16 QAM getallen uitgaan voor modem met zwakke SNR?

Ik snap het wel als in zo'n geval een modem swap als eerste stap wordt gedaan. Dat is goedkoper dan een monteur én kan sporadische issues gewoon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Mr.Master Zit net je laatste bericht te lezen niet richting mij, maar ze hebben hier net de afgelopen maanden de straat gedaan. Volledig nieuwe inrichting. Lekker met apparatuur waar het huis van heeft staan te schudden letterlijk.
Wellicht dat er ook kabel schade bij zou kunnen zijn.
De Horizonbox valt ook vaak weg terwijl nu net een paar maanden een nieuwe hebben.

Binnenkort maar eens even contact op nemen.

Zie net dat ik een vergissing maakte over ip en mac adres. Duidelijk. En als ik je berichten zo lees, werk je ook voor Ziggo of iig iets in die richting. Die grafieken zijn van mijn modem? Kan ik die gebruiken richting Ziggo of heeft dat verder geen nut?

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 13-07-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Arunia schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:59:
@Mr.Master Zit net je laatste bericht te lezen niet richting mij, maar ze hebben hier net de afgelopen maanden de straat gedaan. Volledig nieuwe inrichting. Lekker met apparatuur waar het huis van heeft staan te schudden letterlijk.
Wellicht dat er ook kabel schade bij zou kunnen zijn.
De Horizonbox valt ook vaak weg terwijl nu net een paar maanden een nieuwe hebben.

Binnenkort maar eens even contact op nemen.

Zie net dat ik een vergissing maakte over ip en mac adres. Duidelijk. En als ik je berichten zo lees, werk je ook voor Ziggo of iig iets in die richting. Die grafieken zijn van mijn modem? Kan ik die gebruiken richting Ziggo of heeft dat verder geen nut?
De Horizonbox die spontaan uitspringt als ie net aan is, is een landelijk probleem :) loopt een paar weken nu. Hebben het ook soms, niet vaak, maar zo af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Martinusz Meestal is het bij ons op het moment dat je hem uit zet dat je blokjes voorbij ziet komen op het display. Lijkt erop dat hij dan update en het is nagenoeg iedere keer.
Wat op dit moment vaak is, dat hij even zwart beeld geeft. En dan na enige tijd weer verder gaat en de vele haperingen in het beeld. Iets zegt me dat er iets anders aan de hand is dan de box zelf, maar ja, zoek het maar eens uit. Ze hebben de vorige toen wel nagekeken op afstand en er werd vertelt dat iig de HDD toen niet lekker meer was, maar deze is net "nieuwe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Arunia schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:07:
@Martinusz Meestal is het bij ons op het moment dat je hem uit zet dat je blokjes voorbij ziet komen op het display. Lijkt erop dat hij dan update en het is nagenoeg iedere keer.
Wat op dit moment vaak is, dat hij even zwart beeld geeft. En dan na enige tijd weer verder gaat en de vele haperingen in het beeld. Iets zegt me dat er iets anders aan de hand is dan de box zelf, maar ja, zoek het maar eens uit. Ze hebben de vorige toen wel nagekeken op afstand en er werd vertelt dat iig de HDD toen niet lekker meer was, maar deze is net "nieuwe".
Oh ok dat is wel ander probleem dan het landelijk probleem volgens mij.
Wat er bij ons weleens gebeurd is je zet hem aan, nadat ie aan is, gaat ie ineens weer uit en blijft hij volgens mij op geel lampje. Enige wat dan helpt is even uit/aan via de schakelaar.

Vergis je niet dat een "nieuwe" niet nieuw hoeft te zijn ;) die van ons is ook omgewisseld voor een "nieuwe", maar het is nog steeds het "oude" model, dus die ligt wellicht al 2 jaar nieuw op de plank daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TL;DR
Ik zou toch graag willen weten waarom (bijv) KPN wel een abonnement mag stop zetten en ik niet als het abonnement op de naam van mijn vrouw staat.

Lange versie:
Paar dagen geleden heb ik doorgegeven dat ik mijn abonnement wil stop zetten.

Bijna 20 minuten aan de lijn gezeten en 3 verschillende aanbiedingen gekregen, waarvan de eerste aanbieding door 2 verschillende personen werd voorgesteld. Ik denk dat de eerste persoon filtert of iemand echt weg wilt of "voor de korting" gaat.
Bij persoon 2 was de laatste aanbieding: 9 maanden nieuwe leden korting en dan weer gewoon zoals ik nu betaal, op zich niet slecht...

Ik heb nog aangegeven bij "zijn er nog tips" dat ik het jammer vind dat Ziggo (geldt ook voor de andere aanbieders) de vaste gebruikers weinig beloont worden, dat ze klant blijven.
Ze doen het allemaal, maar ik denk dat het een bedrijf siert als ze de vaste klanten iets extra geven wat de nieuwe gebruikers niet heeft. Dat heb je een reden om te blijven.

En ik vind het jammer al dat (bijv.) wanneer de nieuwe gebruikers standaard een hogere snelheid krijgen, jij als vaste gebruiker zelf moet bellen om ook dezelfde hogere snelheid te krijgen. En zo gaf ik wat meer voorbeelden.

Maar ja, dat is helaas (zo ver ik weet) bij alle aanbieders...

Maar toen.
na 18 minuten kwam hij erachter dat ik NIET degene ben, die in het systeem staat. Dat is mijn vrouw... Maar de rest (06, mail) staat gewoon op mijn naam. Ik wist alle vragen te beantwoorden over mijn vrouw (scheelt weer ruzie thuis ;) ) maar alleen zij mag blijkbaar ons abonnement stop zetten.
"ivm de nieuwe privacy mag alleen ZIJ dat..."

Heel apart bedacht ik me later want als ik niet ging verhuizen maar zou overstappen naar KPN dan kan KPN wél alles stopzetten.

Dus ik weer bellen omdat ik toch wel nieuwsgierig was hoe het precies werkt. Ik kreeg iemand anders aan de lijn en die vroeg ook naar de reden. Ik heb gezegd dat ik dat liever niet zeg en toen ging het wel 8)7

Bevestigingsmail binnen, dus het zal ook daadwerkelijk gelukt zijn.

Maar nu weet ik nog niet waarom KPN wel iets stop mag zetten maar IK niet omdat het op de naam van mijn vrouw staat... :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Martinusz Vandaar ook de "nieuw" ;) in mijn stukje tekst.
Dat wat jij vertelt heb ik nog niet meegemaakt volgens mij. Mijn vrouw alleen een keer horen zeggen dat de box uit en aangezet moest worden want hij hing.

Sterker nog, ik verwacht dat ze boxen gewoon refurbishen en weer opnieuw versturen. Vind ik ook niet zo raar ook. Heb zelf nog nooit het kleinere model in huis gehad, altijd het grote model. Mijn ouders daarentegen hebben wel de eerste keer het kleine model gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
streamnl schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:16:

Ik heb nog aangegeven bij "zijn er nog tips" dat ik het jammer vind dat Ziggo (geldt ook voor de andere aanbieders) de vaste gebruikers weinig beloont worden, dat ze klant blijven.
Heb jij niet, net als iedereen, ook wat extra korting/tablet/whatever gekregen toen je een abonnement aanging?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:18:
Heb jij niet, net als iedereen, ook wat extra korting/tablet/whatever gekregen toen je een abonnement aanging?
in ieder geval niet van Ziggo. Ik ben bij UPC lid geworden ;)

Maar wat is je punt? Het gaat/ging er mij om dat ze de vaste klanten ook mogen "belonen" dat ze lid blijven.
Zoals in mijn geval, ik heb 15 jaar lang een abonnement gehad en nooit gebeld voor korting of iets dergelijks.
En persoonlijk vind ik dat een bedrijf best wel mag laten zien dat ze ook blij zijn met de vaste klanten die NIET elk jaar bellen met "ik wil mijn abonnement opzeggen want bij X is het goedkoper".

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
streamnl schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Maar wat is je punt? Het gaat/ging er mij om dat ze de vaste klanten ook mogen "belonen" dat ze lid blijven.
Zoals in mijn geval, ik heb 15 jaar lang een abonnement gehad en nooit gebeld voor korting of iets dergelijks.
En persoonlijk vind ik dat een bedrijf best wel mag laten zien dat ze ook blij zijn met de vaste klanten die NIET elk jaar bellen met "ik wil mijn abonnement opzeggen want bij X is het goedkoper".
Mijn punt is, dat iedereen op enig moment als hij een abonnement aangaat iets van korting krijgt. Maar vaak wordt dat gemakshalve vergeten als een ander een hogere korting of duurder cadeau krijgt.

Ik tank altijd Shell, krijg ook geen korting omdat ik dat al 27 jaar doe.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
streamnl schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Doe je dat ook bij de bakker dan? Ja bakker ik kom hier elke week, dan mag ik het brood wel een keer voor de helft meenemen?

Blijf mij verbazen dat mensen korting eisen van een commercieel bedrijf, wees blij dat de workaround er is door elk jaar te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

TDB

ozzynator schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Mijn punt is, dat iedereen op enig moment als hij een abonnement aangaat iets van korting krijgt. Maar vaak wordt dat gemakshalve vergeten als een ander een hogere korting of duurder cadeau krijgt.

Ik tank altijd Shell, krijg ook geen korting omdat ik dat al 27 jaar doe.
Zou je toch eens aan airmiles moeten gaan beginnen ;)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@ozzynator
Ik tank inderdaad bij een vaste pomp waar ik ook spaar.
Je betaald er vast wel linksom of rechtsom voor, maar ik heb zo wel het gevoel dat ik gewaardeerd word als vaste klant.
Ander voorbeeld? Prima. Essent. Hoe langer ik lid blijf, hoe meer punten ik heb waardoor ik een cadeau kan uitzoeken.

@Martinusz
Toevallig krijg ik soms een gratis (worsten)broodje of iets anders van de bakker waar ik al jaren kom.

En "eisen"?? dat heb je mij nooit horen zeggen.
"wees blij dat de workaround er is door elk jaar te bellen". Persoonlijk vind ik juist heel erg jammer dat dit moet. Het zou andersom moeten zijn.

Maar ja, zoals altijd, degene met de grootste bek, krijgen het meest voor elkaar. En degene die netjes elke maand betalen (jaar in, jaar uit) worden vergeten. Jammer

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
streamnl schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:00:
@ozzynator
Ik tank inderdaad bij een vaste pomp waar ik ook spaar.
Je betaald er vast wel linksom of rechtsom voor, maar ik heb zo wel het gevoel dat ik gewaardeerd word als vaste klant.
Ander voorbeeld? Prima. Essent. Hoe langer ik lid blijf, hoe meer punten ik heb waardoor ik een cadeau kan uitzoeken.
Wat je dan al ruimschoots 5x zelf hebt betaald ;)
Zeker voor energie moet je elk jaar overstappen, dan ben je het voordeligst uit. Blijf je hangen of langjarige contracten, betaal je altijd te veel.
@Martinusz
Toevallig krijg ik soms een gratis (worsten)broodje of iets anders van de bakker waar ik al jaren kom.

En "eisen"?? dat heb je mij nooit horen zeggen.
"wees blij dat de workaround er is door elk jaar te bellen". Persoonlijk vind ik juist heel erg jammer dat dit moet. Het zou andersom moeten zijn.

Maar ja, zoals altijd, degene met de grootste bek, krijgen het meest voor elkaar. En degene die netjes elke maand betalen (jaar in, jaar uit) worden vergeten. Jammer
De bakker was maar een voorbeeld natuurlijk, maar er zijn genoeg diensten of maandelijkse lasten waar nooit iemand er vanuit gaat dat die elk jaar korting krijgt of goedkoper tarief.
Maar blijkbaar verwachten we dat wel bij een commercieel bedrijf die internet en tv aanbiedt, wellicht omdat de acties veel op tv/radio etc. komen t.o.v. andere diensten, maar dan nog waarom zou een commercieel bedrijf energie steken in het actief jou bellen, terwijl je al 15 jaar gewoon iedere maand betaald ;) ze zouden wel gek zijn. Aan de andere kant als jij belt en ze kunnen potentieel een klant verliezen, dan proberen ze je te behouden natuurlijk en krijg je ook de korting net als nieuwkomers. Ook dat weer uit commercieel belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@Martinusz Mijn laatste reactie op deze discussie, want wij komen hier toch niet samen uit. Jij en ik denken hier anders over. En ik was vooral nieuwsgierig naar de privacy gebeuren omtrent het opzeggen.

Ik verwacht absoluut niet dat je als vaste klant "iets extra/goedkoper" krijgt. Maar.. ik vind het wel heel erg jammer dat degene die roepen/zeuren wel iets krijgen.
Het is erg jammer dat het zo gaat. Nogmaals, het zou (in een utopie) andersom moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door streamnl op 13-07-2018 13:27 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
Ik heb sinds deze week (eindelijk) m'n ziggo en vodafone abbo gecombineerd. Nu vraag ik me af wat nou het nut is van dat Ziggo Safe Online pakket? Voegt dit echt wat toe?

Ook heb ik een nieuwe humax gekregen van ziggo.. Wat een sloom ding zeg :/ Heb geprobeerd een externe hdd aan te sluiten die ik nog had liggen maar dan wilt ie niet eens opstarten, als ik em opgestart inplugt herkent ie em wel. Maar als ik dan iets wil opnemen start ie natuurlijk niet op, waardeloos! Ik ga mn oude humax met ingebouwde hdd maar weer aansluiten, wel weer onnodig gedoe en extra kastje erbij..

Ook krijg een Error itv-2030 als ik probeer een serie te kijken via het interactieve gedeelte... Gelukkig kan ik nog wel via mn gsm miracasten naar de tv via ziggogo, maar dat is ook verre van ideaal natuurlijk...

All in all, een beetje teleurgesteld in Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb sinds 1 juli een Internet Max abonnement. (Hiervoor had ik 250/25). Hiermee heb ik iets raars.

Op de speedtest van Ziggo haal ik 160/40.
Wanneer ik op Speedtest.net een test uitvoer haal ik 410/40.
Op de KPN speedtest haal ik 120/40.
Op de Internet Speedtest van internetvergelijk haal ik 400/40.

Meerdere browsers getest met hetzelfde resultaat.

Ra ra politiepet. Ziggo krabte ook achter het oor en had geen verklaring anders dat: "Onze speedtest website zal wel een storing hebben..." (Die van KPN dan ook? :? )

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 13-07-2018 14:05 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
HellBeast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:03:
Ik heb sinds 1 juli een Internet Max abonnement. (Hiervoor had ik 250/25). Hiermee heb ik iets raars.

Op de speedtest van Ziggo haal ik 160/40.
Wanneer ik op Speedtest.net een test uitvoer haal ik 410/40.
Op de KPN speedtest haal ik 120/40.
Op de Internet Speedtest van internetvergelijk haal ik 400/40.

Meerdere browsers getest met hetzelfde resultaat.

Ra ra politiepet. Ziggo krabte ook achter het oor en had geen verklaring anders dat: "Onze speedtest website zal wel een storing hebben..." (Die van KPN dan ook? :? )
Alle 4 lijken gebruik te maken van de zelfde speedtest service (van Ookla).
Volgens mij test Ziggo alleen naar bepaalde eigen Ziggo servers, terwijl speedtest.net een andere lijst aan beschikbare servers heeft.

Als je 410/40 en 400/40 haalt bij andere servers, dan haal je het maximale uit je verbinding.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:13

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zit nu een paar weken bij Ziggo (hiervoor bij KPN), en ben zeer te vrede. Ik erger mij alleen heel erg aan twee dingen, de TV gids in de xl settopbox, die is echt super traag (dat was bij KPN echt veel beter), en we hebben het nu al twee keer gehad dat we iets op opnemen hadden gezet en dat later bleek dat het niet is opgenomen. Wat kan ik hier aan doen ?

Edite: heb net op advies van de klantenservice van Ziggo de XL settopbox een fabrieks reset gegeven en de traagheid van de TVgids lijkt opgelost te zijn, nu even afwachten of dit ook zo blijft en of het opnemen nu ook goed gaat...

[ Voor 99% gewijzigd door DON PAPA op 17-07-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:53:
Ik heb sinds deze week (eindelijk) m'n ziggo en vodafone abbo gecombineerd. Nu vraag ik me af wat nou het nut is van dat Ziggo Safe Online pakket? Voegt dit echt wat toe?
Het is een virusscanner en als je niet teveel spannends wilt doen ermee is hij prima, ik heb hem met mijn licentie bij mijn schoonouders op de pc gezet (zelf heb ik eset32 die ik goedkoop via mijn werk kan kopen).

Ziggo Safe Online is prima voor de gemiddelde consument, maar voor de tweaker is het wat omslachtig (al kan je er wel vrijwel alles mee wat je zou willen). Dus als je nu een gratis virusscanner of iets dergelijks hebt is het leuk voor erbij.

De humax e.d. gebruik ik niet meer, vind ci+ veel fijner, al kijken we eigenlijk geen uitzendingen meer, we hebben abonnement op npo start en op netflix, videoland etc. Ik hoop wel dat ziggo nu eens komt met haar android tv app, die werkt wel fijn, maar ik heb het liefst die app draaien op mijn nvidia shields omdat de telefoon of tablet nooit in de buurt is als ik iets wil terugkijken. Live uitzendingen kijken we eigenlijk niet meer, we hebben al een jaar geen tv meer gezien. Baal er wel van dat ik iets meer dan een jaar geleden 250+ euro heb besteed aan het aanleggen van echt goede coax in mijn huis, toen keek ik nog wel af en toe tv...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2018 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

EJSEJS schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:46:
Ik zit nu een paar weken bij Ziggo (hiervoor bij KPN), en ben zeer te vrede. Ik erger mij alleen heel erg aan twee dingen, de TV gids in de xl box, die is echt super traag (dat was bij KPN echt veel beter), en we hebben het nu al twee keer gehad dat we iets op opnemen hadden gezet en dat later bleek dat het niet is opgenomen. Wat kan ik hier aan doen ?

Edite: heb net op advies van de klantenservice van Ziggo de XL box een fabrieks reset gegeven en de traagheid van de TVgids lijkt opgelost te zijn, nu even afwachten of dit ook zo blijft en of het opnemen nu ook goed gaat...
Vervelend te lezen dat de Mediabox XL niet werkt zoals je had verwacht :(
Lees deze tips: http://bit.ly/EPGZMXL even door om de EPG info goed in te laden (sorry voor de doorverwijzing naar een ander fora, maar hier wordt dat heel mooi uitgelegd)

Met betrekking tot het opnemen, heb ik niet direct een oplossing, dat moet verder uitgezocht worden.
Mocht je concrete voorbeelden hebben, stuur ons dan even een privébericht met je postcode, huisnummer en kopie van je bericht, dan gaan we er samen mee aan de slag!

Groet, Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
TDB schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:47:
[...]

Zou je toch eens aan airmiles moeten gaan beginnen ;)
das ook een kado uit eigen zak.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ozzynator schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:59:
[...]

das ook een kado uit eigen zak.
Beetje offtopic maar dat is niet helemaal zo. Als je geen airmiles spaart krijgt je geen korting. Als je wel airmiles spaart betaal je niet meer maar krijg je die miles wel en kun je weer inwisselen voor korting.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 16-07-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 14:03
jongetje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Beetje offtopic maar dat is niet helemaal zo. Als je geen airmiles spaart krijgt je geen korting. Als je wel airmiles spaart betal je niet meer maar krijg je die miles wel en kun je weer inwisselen voor korting.
Nog steeds offtopic. Tja, maar dan moet ik (vaak) bij een duurdere winkel boodschappen doen of bij een bemande shell tanken.. Door een paar keer bij een goedkopere pomp te tanken of bij de lokale Aldi boodschappen te doen heb ik dat voordeel sneller terug dan dat je kan sparen.

My 2 cents.

Ik heb trouwens diverse spaarkaarten. Van de Kruidvat tot een lokale slagerij. En ik doe er nooit wat mee. ;).

Een cadeau van een ISP hoeft van mij niet. Dan liever korting. Bij KPN kreeg je een Chromecast.. Als ik naar Telfort ga heb je die Chromecast binnen twee maanden al terugverdiend. Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vrijdag en zaterdag vage trage verbinding.
Na paar x de boel gereset te hebben maar eens mn dns-server veranderd (nu naar 1.1.1.1) sindsdien stuk beter.
Blijkbaar had dns.watch wat problemen?

(Modem in bridge met losse router)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:36:
Nog steeds offtopic. Tja, maar dan moet ik (vaak) bij een duurdere winkel boodschappen doen of bij een bemande shell tanken.. Door een paar keer bij een goedkopere pomp te tanken of bij de lokale Aldi boodschappen te doen heb ik dat voordeel sneller terug dan dat je kan sparen.
Het scheelt je misschien 3 euro per week als je een goedkopere pomp pakt en 7 euro als je naar de Aldi of Lidl gaat ipv naar de AH. Niet echt bedragen waar je veel mee kan verdienen.

Je vergeet de factor tijd. Omrijden naar een goedkopere pomp kost je waarschijnlijk tijd, bij de Aldi of Lidl in de rij staan ipv laten bezorgen door de AH kost je ook tijd, tijd kan je omrekenen naar geld en dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit door naar een duurdere winkel te gaan. Of je moet veel vrije tijd hebben, maar die heb ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:We gaan nu wel erg offtopic over het besparen van kosten. Gelieve de discussie hier te staken en elders voort te zetten, indien daar interesse in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik lees dagelijks altijd online mijn mail met FireFox. Niets aan de hand...
Gisteren had Ziggo een nieuwsbrief verstuurd: Servicenieuws: Ook zo'n zin?.
Het gehele bovenste rechtse gedeelte wordt geblokkeerd, beeld valt buiten het gebied.
Nu kun je niet op een 'normale' manier kan afmelden/afsluiten.
Opmaak foutje? Nee bewust reclame uitingen van Ziggo in het rechtse gebied.
Tevens bij een nieuw mail wordt dit wederom geblokkeerd door een Logo van HBO!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BluyMGml.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/749icFtl.png

Edit: schijnbaar waren ze er zelf ook al achtergekomen... Nu werkt het weer als vanouds. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door PE4000 op 17-07-2018 08:13 . Reden: txt toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Al jaren klant bij Ziggo maar sinds januari gemiddeld 1 keer per 2 weken is er wel weer iets aan de hand.
Laat ik beginnen bij de aller eerste mankementen.

Namelijk; op een begeven moment viel ons internet steeds vaker weg. Van alles geprobeerd en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de Coax kabel niet goed genoeg in het AOP zat. Die tijd (januari?) wilde ik dus graag dat een monteur langs kwam om alles te vervangen, helaas zaten alle monteurs die tijd vol en zou het twee weken duren. Twee weken zonder internet is geen optie dus heb zelf wat geklust met wat tape en uiteindelijk heeft dit een hele lange tijd goed gewerkt.

Tot ongeveer April, begon alles weer van voor af aan. We kregen een nieuwe splitter toegestuurd en dit heeft misschien twee weken geholpen, uiteindelijk is er een monteur langs geweest en heeft het AOP vervangen plus alle kabels goed gemanaged. Dit heeft goed geholpen tot voor ongeveer twee weken terug.

Nu weet ik dat dit probleem waarschijnlijk niks met bovenstaande te maken heeft maar ik wilde dit verhaal toch even vermelden, want wie weet. Het volgende probleem was namelijk dat telkens als ik een Steam game opstarte het internet ontzettend traag werd / weg viel. Uiteindelijk achter de oorzaak gekomen, het had te maken met Lenovo netwerkprioriteit die automatisch aanging wanneer ik een Steam game opstartte. Gelukkig, dit probleem ook weer verholpen dacht ik.

Tot nu weer soms (véél minder vaak dan eerst) internet random weg valt, heb nog niet de oorzaak van een applicatie kunnen ontdekken. Wel heb ik bepaalde Razer software beëndigd in task manager en op de een of andere manier had ik er toen de hele avond geen last meer van. Gister tijdens het bekijken van een youtube video viel weer heel even het internet twee maal weg. Nu had ik even niet gekeken of dat die Razer software weer automatisch was opgestart, dit moet ik in het vervolg even nakijken. Of ik verwijder de software gewoon.

Mijn vraag is verder eigenlijk nog aan jullie of er misschien meer applicaties zijn waarbij het bekend is dat dit soms botst met de connectiviteit? En of het ook daadwerkelijk daar aan ligt, mijn vermoedens zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MrNobody28 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:53:
Al jaren klant bij Ziggo maar sinds januari gemiddeld 1 keer per 2 weken is er wel weer iets aan de hand.
Laat ik beginnen bij de aller eerste mankementen.

Namelijk; op een begeven moment viel ons internet steeds vaker weg. Van alles geprobeerd en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de Coax kabel niet goed genoeg in het AOP zat. Die tijd (januari?) wilde ik dus graag dat een monteur langs kwam om alles te vervangen, helaas zaten alle monteurs die tijd vol en zou het twee weken duren. Twee weken zonder internet is geen optie dus heb zelf wat geklust met wat tape en uiteindelijk heeft dit een hele lange tijd goed gewerkt.

Tot ongeveer April, begon alles weer van voor af aan. We kregen een nieuwe splitter toegestuurd en dit heeft misschien twee weken geholpen, uiteindelijk is er een monteur langs geweest en heeft het AOP vervangen plus alle kabels goed gemanaged. Dit heeft goed geholpen tot voor ongeveer twee weken terug.

Nu weet ik dat dit probleem waarschijnlijk niks met bovenstaande te maken heeft maar ik wilde dit verhaal toch even vermelden, want wie weet. Het volgende probleem was namelijk dat telkens als ik een Steam game opstarte het internet ontzettend traag werd / weg viel. Uiteindelijk achter de oorzaak gekomen, het had te maken met Lenovo netwerkprioriteit die automatisch aanging wanneer ik een Steam game opstartte. Gelukkig, dit probleem ook weer verholpen dacht ik.

Tot nu weer soms (véél minder vaak dan eerst) internet random weg valt, heb nog niet de oorzaak van een applicatie kunnen ontdekken. Wel heb ik bepaalde Razer software beëndigd in task manager en op de een of andere manier had ik er toen de hele avond geen last meer van. Gister tijdens het bekijken van een youtube video viel weer heel even het internet twee maal weg. Nu had ik even niet gekeken of dat die Razer software weer automatisch was opgestart, dit moet ik in het vervolg even nakijken. Of ik verwijder de software gewoon.

Mijn vraag is verder eigenlijk nog aan jullie of er misschien meer applicaties zijn waarbij het bekend is dat dit soms botst met de connectiviteit? En of het ook daadwerkelijk daar aan ligt, mijn vermoedens zijn er wel.
Wellicht ook handig om te vermelden welke hardware er nu gebruikt wordt, welke modem van Ziggo? Bridge modus met eigen modem? (zo ja welke etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:46:
Ik zit nu een paar weken bij Ziggo (hiervoor bij KPN), en ben zeer te vrede. Ik erger mij alleen heel erg aan twee dingen, de TV gids in de xl box, die is echt super traag (dat was bij KPN echt veel beter), en we hebben het nu al twee keer gehad dat we iets op opnemen hadden gezet en dat later bleek dat het niet is opgenomen. Wat kan ik hier aan doen ?

Edite: heb net op advies van de klantenservice van Ziggo de XL box een fabrieks reset gegeven en de traagheid van de TVgids lijkt opgelost te zijn, nu even afwachten of dit ook zo blijft en of het opnemen nu ook goed gaat...
Waarom ben je overgestapt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:49:
[...]Waarom ben je overgestapt als ik vragen mag?
Omdat ik nu goedkoper uit ben en sneller internet heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
Martinusz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Wellicht ook handig om te vermelden welke hardware er nu gebruikt wordt, welke modem van Ziggo? Bridge modus met eigen modem? (zo ja welke etc..)
Een van de twee connectboxen, weet zo niet welke versie. Als dit van belang is kan ik dit vanavond wel even nakijken. Verder gebruik ik geen eigen modem/router, alléén de connectbox niet in bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MrNobody28 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Een van de twee connectboxen, weet zo niet welke versie. Als dit van belang is kan ik dit vanavond wel even nakijken. Verder gebruik ik geen eigen modem/router, alléén de connectbox niet in bridge modus.
Ok, je zou wanneer het internet wegvalt eens in de modem pagina moeten kijken of daar bijvoorbeeld errors zijn. Wellicht sowieso handig om de modemwaardes eens te bekijken voor je signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
Martinusz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:24:
[...]

Ok, je zou wanneer het internet wegvalt eens in de modem pagina moeten kijken of daar bijvoorbeeld errors zijn. Wellicht sowieso handig om de modemwaardes eens te bekijken voor je signaal.
Heb ik wel eens geprobeerd te doen, maar meestal kom ik er dan niet in (als ik geen verbinding heb) dan kom ik op de pagina dat ik het hele netwerk weer opnieuw kan instellen. Dus meestal wacht ik dan even of reset ik het zooitje even, daarna werkt het vaak wel weer.
Zal het weer een poging geven zodra het internet er weer uit valt, soms gaat het ook zo snel dat ik al te laat ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
VodafoneZiggo schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Lees deze tips: http://bit.ly/EPGZMXL even door om de EPG info goed in te laden (sorry voor de doorverwijzing naar een ander fora, maar hier wordt dat heel mooi uitgelegd)

Met betrekking tot het opnemen, heb ik niet direct een oplossing, dat moet verder uitgezocht worden.
Mocht je concrete voorbeelden hebben, stuur ons dan even een privébericht met je postcode, huisnummer en kopie van je bericht, dan gaan we er samen mee aan de slag!

Groet, Leroy van Ziggo
ziggo jullie ouderwetse slechte langzame energie slurpende decoders zijn al jaren bron van ellende. Dit heeft jullie veeeeel klanten gekost en jullie komen maar niet met nieuwe type ontvangers op de markt. Ben blij dat ik zo'n rot ding niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
VodafoneZiggo schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Groet, Leroy van Ziggo
ziggo jullie ouderwetse slechte langzame energie slurpende decoders zijn al jaren bron van ellende. Dit heeft jullie veeeeel klanten gekost en jullie komen maar niet met nieuwe type ontvangers op de markt. Ben blij dat ik zo'n rot ding niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
bt1441 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:22:
[...]
Wat kom je hier dan zeuren als je hem niet hebt? :?
Als je opgelet had, had je geweten dat er nieuwe box aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17
Martinusz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:34:
[...]

Wat kom je hier dan zeuren als je hem niet hebt? :?
Als je opgelet had, had je geweten dat er nieuwe box aankomt.
Is een trol. Op FP Ziggo afkraken en op Online topic hosanna zwaaien over Online. Ben geen liefhebber van Ziggo, maar Online is wel ongeveer het slechtste wat je kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al eens nieuws over de android tv app? Daar wacht ik al erg lang op, die zou toxh dit jaar komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:51:
Is er al eens nieuws over de android tv app? Daar wacht ik al erg lang op, die zou toxh dit jaar komen?
Wat ik heb gehoord is dat de Apple TV / Android app van ziggo eind dit jaar klaar moet zijn.

Gaat een soort iCloud / online opslagdienst app worden.
Dus anders dan de iOS app. ( althans wat ik heb gehoord )

Edit ; ik wacht ook op de Apple tv app ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door londemanmp op 17-07-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Martinusz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:34:
[...]Als je opgelet had, had je geweten dat er nieuwe box aankomt.
Ik hoop dat deze maar snel beschikbaar komt, want ik dacht dat mijn probleem na de fabrieks reset was opgelost, maar na verloop van tijd, is hij weer net zo traag als voor de fabrieks reset. De TVgids is gewoon niet te gebruiken op deze manier met mijn XL box. Dus laat die nieuwe box maar snel komen Ziggo d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 17-07-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Bij een matige massa aansluiting (aarde) wordt die Horizon box ook enorm traag. Dit gebeurd met name als je televisie geen geaarde stekker heeft of in een ongeaard stopcontact zit. TLDR: Kan geen kwaad om ook nog even de connectoren/kabels na te kijken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
Jim423 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:52:
Bij een matige massa aansluiting (aarde) wordt die Horizon box ook enorm traag. Dit gebeurd met name als je televisie geen geaarde stekker heeft of in een ongeaard stopcontact zit. TLDR: Kan geen kwaad om ook nog even de connectoren/kabels na te kijken.
Waarom zou die daar traag van worden?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58
HKLM_ schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Waarom zou die daar traag van worden?
Interne versterker van de mediabox, ruisopbouw op de kabel, inductie, etc geeft funny effecten. Is lang en breed uitgelegd ondertussen en meermaals in de praktijk bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jim423 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:52:
Heb dit even getest met een geaard verlengsnoer vanuit de keuken, aangezien ik geen geaard stopcontact bij de tv heb. Maar ook met de XL box en de TV aan het geaard stopcontact blijft de TVGids in de XL box zeer traag. Het duurt soms wel 4 a 5 seconden voor hij 1 zender verder gaat. De rest van de XL box, dus bijvoorbeeld door het menu scrollen gaat wel gewoon vlot. Het is enkel de TVGids die zeer traag reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
EJSEJS schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:37:
Heb dit even getest met een geaard verlengsnoer vanuit de keuken, aangezien ik geen geaard stopcontact bij de tv heb. Maar ook met de XL box en de TV aan het geaard stopcontact blijft de TVGids in de XL box zeer traag. Het duurt soms wel 4 a 5 seconden voor hij 1 zender verder gaat. De rest van de XL box, dus bijvoorbeeld door het menu scrollen gaat wel gewoon vlot. Het is enkel de TVGids die zeer traag reageert.
Ik dacht dat die 4/5 seconden vertraging gewoon standaardgedrag was van de mediabox XL? Maar hij hoort dus sneller te zijn?

Gisteren ook wat moois met de TV gids, bij RTL 4 stond vanaf 20:00 uur (of rond die tijd) tot de ochtend erna het Teleshopping programma in de gids. Handig als je wat wilt opnemen ofzo.

Maar gelukkig kon ik toen naar het menu gaan en de TV-gids geforceerd updaten.... HAHA, grapje, dat is natuurlijk te makkelijk. De procedure is de box uitzetten (fysiek), weer aan, wachten tot hij helemaal connected is, dan aanzetten voor 1 minuut, dan op standby, 15 minuten wachten en dan hopen dat hij de gids heeft bijgewerkt |:(
MediaZoo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:05:
Interne versterker van de mediabox, ruisopbouw op de kabel, inductie, etc geeft funny effecten. Is lang en breed uitgelegd ondertussen en meermaals in de praktijk bewezen.
En hoe is dat dan op te lossen? De meeste TV's hebben geen randaarde en de Mediabox zelf geloof ik ook niet? Dus waar hang je de aarde aan?
Zelf heb ik gewoon overal geaarde stopcontacten, dus alles met randaarde aansluiting heeft randaarde.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
ShadowLord schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:07:
En hoe is dat dan op te lossen? De meeste TV's hebben geen randaarde en de Mediabox zelf geloof ik ook niet? Dus waar hang je de aarde aan?
Zelf heb ik gewoon overal geaarde stopcontacten, dus alles met randaarde aansluiting heeft randaarde.
De coaxkabel moet op de juiste manier zijn aangesloten in connectoren en wcd's en je AOP moet of geaard zijn of de mantel van de kabel moet juist zijn verbonden met de mantel van de buiten kabel. Dus geen galvanische gescheiden randaarde gebruiken als je niet kan aarden op een aardpen bij het AOP.

Dat aarden wordt erg vaak, ook door de monteurs van Ziggo, vergeten. Want ja zonder die aarde geeft de meter ook goed signaal aan... Een coaxkabel heeft niet voor niets die mantel gekregen. Het idee is dat die storingen etc. afvangt en het signaal in de kabel houdt. Afvangen doe je door afvoer naar 0 dus aarde en niet door een schild op te werpen zonder dat het een weg verder kan vinden en dus in het schild blijft rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ShadowLord schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:07:[...]Ik dacht dat die 4/5 seconden vertraging gewoon standaardgedrag was van de mediabox XL? Maar hij hoort dus sneller te zijn?
Ik heb geen idee, het lijkt mij dat er gewoon normaal door heen te bladeren moet zijn. Wat ik wel weet is dat de TVgids via KPN wel gewoon vlot werkten, en als je die dus een aantal jaren gebruikt heb (wat bij mij het geval is), er aan de TVgids via de XL box zoals nu bij mij werkt zeer slecht (lees NIET) aan te wennen valt, en eigenlijk alleen met een hoop ergernis te gebruiken is...
ShadowLord schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:07:[...]De procedure is de box uitzetten (fysiek), weer aan, wachten tot hij helemaal connected is, dan aanzetten voor 1 minuut, dan op standby, 15 minuten wachten en dan hopen dat hij de gids heeft bijgewerkt |:(
Gelukkig heb ik dat nog niet mee gemaakt, want dan had de XL box door het raam naar buiten gegaan ;w ;)
MediaZoo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:46:
[...]De coaxkabel moet op de juiste manier zijn aangesloten in connectoren en wcd's en je AOP moet of geaard zijn of de mantel van de kabel moet juist zijn verbonden met de mantel van de buiten kabel. Dus geen galvanische gescheiden randaarde gebruiken als je niet kan aarden op een aardpen bij het AOP.

Dat aarden wordt erg vaak, ook door de monteurs van Ziggo, vergeten.
Ik wou mijn antwoord beginnen met mijn spullen zijn aangesloten door een Ziggo monteur dus dat zal wel goed zitten, maar uit je verhaal blijkt al dat dit dus ook geen garantie geeft op een juiste manier van aansluiten.

Hoe kan ik er achter komen of de monteur het bij mij wel goed heb gedaan ?
Of moet Ziggo daar een nieuwe monteur voor langs laten komen om dit te controleren ?

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 18-07-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
EJSEJS schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:49:

Ik wou mijn antwoord beginnen met mijn spullen zijn aangesloten door een Ziggo monteur dus dat zal wel goed zitten, maar uit je verhaal blijkt al dat dit dus ook geen garantie geeft op een juiste manier van aansluiten.

Hoe kan ik er achter komen of de monteur het bij mij wel goed heb gedaan ?
Of moet Ziggo daar een nieuwe monteur voor langs laten komen om dit te controleren ?
Simpele check: Zit je AOP in de woonkamer? Open maken en de mantel moet minimaal 10mm afgestript zijn, folie en haartje mogen niet beschadigd zijn en moeten doorlopen tot waar de kern bloot ligt. Zit je AOP in de meterkast? Bekijk welk type AOP, met f-connector op de groene kabel kan er weinig mis gaan is het een wandcontactdoos zelfde checks als hierboven + er moet een groen/gele draad aangesloten zijn op de randaarde van je elektrische installatie. Ontbreekt deze aarde draad? Zelf aansluiten en/of Ziggo laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
MediaZoo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:03:
[...]

Simpele check: Zit je AOP in de woonkamer? Open maken en de mantel moet minimaal 10mm afgestript zijn, folie en haartje mogen niet beschadigd zijn en moeten doorlopen tot waar de kern bloot ligt. Zit je AOP in de meterkast? Bekijk welk type AOP, met f-connector op de groene kabel kan er weinig mis gaan is het een wandcontactdoos zelfde checks als hierboven + er moet een groen/gele draad aangesloten zijn op de randaarde van je elektrische installatie. Ontbreekt deze aarde draad? Zelf aansluiten en/of Ziggo laten komen.
Mijn AOP zit in de meterkast, is niet verbonden met de aarde van m'n meterkast en is van het type Tratec TRP-10/MI (dus geen WCD, maar ook geen F-connector). Heb ik dan een goed excuus om een gratis Ziggo monteur te laten komen om het te fixen en een moderne AOP te installeren en te aarden?

EDIT: Zeker aangezien de TRP-10/MI volgens de sticker zelf maar geschikt is voor 5 t/m 862 MHz verwacht ik dat deze niet ideaal is voor datacommunicatie aangezien dat volgens mij buiten die range ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowLord op 18-07-2018 15:23 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
ShadowLord schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Mijn AOP zit in de meterkast, is niet verbonden met de aarde van m'n meterkast en is van het type Tratec TRP-10/MI (dus geen WCD, maar ook geen F-connector). Heb ik dan een goed excuus om een gratis Ziggo monteur te laten komen om het te fixen en een moderne AOP te installeren en te aarden?
Onder het plastic decoratie kapje zit de groene kabel met een f-connector op het aop. Dit aop moet geaard zijn anders kun je problemen verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
MediaZoo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Onder het plastic decoratie kapje zit de groene kabel met een f-connector op het aop. Dit aop moet geaard zijn anders kun je problemen verwachten :)
Maar ik maak hem zelf liever niet open om een aardedraad te leggen. Niet omdat ik het niet kan, maar omdat vanaf dat moment ieder volgend probleem plotseling mijn schuld is natuurlijk... En volgens mij het AOP dus sowieso al issues kan geven wegens het beperkte frequentiebereik.

EDIT: Om dus even bij mijn kern van de vraag te komen, komt er voor een trage en vaak crashende Mediabox XL een gratis monteur langs die in ieder geval het AOP fixed? (En dus ook niet een die alleen de box een fabrieksreset geeft, ziet 'dat het werkt' en weer met de noorderzon vertrekt).

[ Voor 29% gewijzigd door ShadowLord op 18-07-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

MediaZoo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:03:
[...]Simpele check: Zit je AOP in de woonkamer? Open maken en de mantel moet minimaal 10mm afgestript zijn, folie en haartje mogen niet beschadigd zijn en moeten doorlopen tot waar de kern bloot ligt.
Ja dit is het geval, zo zit het inderdaad netjes aangesloten. Ik weet ook nog dat de monteur hier een heel handig tool voor had om de kabel te strippen zonder de folie en haartjes te beschadigen. Hij heeft dat bij de groene kabel gedaan (die komt bij ons het huis binnen in de woonkamer, wat de monteur nog zo vreemd vond, hij gaf aan dat die normaal in de meterkast het huis binnenkomt). Ik heb hem net even bekeken en dat ziet er ook allemaal goed en netjes uit.

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 18-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
ShadowLord schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:24:
[...]

Maar ik maak hem zelf liever niet open om een aardedraad te leggen. Niet omdat ik het niet kan, maar omdat vanaf dat moment ieder volgend probleem plotseling mijn schuld is natuurlijk... En volgens mij het AOP dus sowieso al issues kan geven wegens het beperkte frequentiebereik.

EDIT: Om dus even bij mijn kern van de graag te komen, komt er voor een trage en vaak crashende Mediabox XL een gratis monteur langs die in ieder geval het AOP fixed? (En dus ook niet een die alleen de box een fabrieksreset geeft, ziet 'dat het werkt' en weer met de noorderzon vertrekt).
Ik geef als (niet Ziggo)monteur nooit de box een reset. De grootste fout die hiermee gemaakt wordt is dat de buffer van het apparaat geleegd wordt en hij het altijd goed zal doen. De symptomen komen pas na verloop van tijd. Ik koppel hem slechts van de coax los, doe mn werkzaamheden en koppel hem weer zonder reset aan. Dan pas kun je zien of de problemen opgelost zijn. Immers blijft het apparaat gewoon door draaien.

En of Ziggo monteurs stuurt gratis? Geen idee, ik heb er werk aan, omdat het lang niet altijd goed gaat :/
EJSEJS schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Ja dit is het geval, zo zit het inderdaad netjes aangesloten. Ik weet ook nog dat de monteur hier een heel handig tool voor had om de kabel te strippen zonder de folie en haartjes te beschadigen. Hij heeft dat bij de groene kabel gedaan (die komt bij ons het huis binnen in de woonkamer, wat de monteur nog zo vreemd vond, hij gaf aan dat die normaal in de meterkast het huis binnenkomt). Ik heb hem net even bekeken en dat ziet er ook allemaal goed en netjes uit.
In oudere huizen is het vrij normaal dat de groene kabel in de woonkamer binnenkomt. Vroeger was er alleen tv en mocht je 1 tv aansluiten dus was de woonkamer voldoende. Nu willen we overal alles hebben, tja dan begin je waar alles binnenkomt en vertrekt in de woning, de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

MediaZoo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:41:
[...]Ik geef als (niet Ziggo)monteur nooit de box een reset. De grootste fout die hiermee gemaakt wordt is dat de buffer van het apparaat geleegd wordt en hij het altijd goed zal doen. De symptomen komen pas na verloop van tijd.
Dit heb ik dus ook ondervonden, de klacht van de trage TVgids was inderdaad even weg na de fabrieks reset, maar na verloop van tijd kwam het dus ook gewoon weer terug...

Ik denk dat ik morgen toch maar weer eens contact ga zoeken met Ziggo, want net wat ik al eerder aangaf is er met deze TVgids niet normaal te werken (of je moet tijd en geduld te veel hebben). Voor mij zou het zelfs reden genoeg zijn om volgend jaar weer over te stappen, dan maar een paar euro duurder uit zijn, bij de concurrent waar het wel gewoon normaal werkt, maar ik hoop er uiteraard gewoon op dat Ziggo dit netjes gaat oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

EJSEJS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:31:
[...]

Ik hoop dat deze maar snel beschikbaar komt, want ik dacht dat mijn probleem na de fabrieks reset was opgelost, maar na verloop van tijd, is hij weer net zo traag als voor de fabrieks reset. De TVgids is gewoon niet te gebruiken op deze manier met mijn XL box. Dus laat die nieuwe box maar snel komen Ziggo d:)b
Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt en dit moet natuurlijk ook niet. In veel gevallen zit de oorzaak in verstoring van het signaal. Je kan het beste de stappen op deze pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/ bekijken, hierin wordt uitgelegd waar je op moet letten. Het is eigenlijk een stappenplan voor slecht beeld, maar de punten welke hierin behandeld worden, o.a. de punten over bekabeling, zijn hierin belangrijk en kan in veel gevallen voor verbetering zorgen. Kom je er niet uit? Stuur ons dan een privebericht met je klantnummer en toelichting over wat je geprobeerd hebt, dan gaan we je daar verder helpen.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1 ... 87 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic