Wifi? Ik draai m'n eigen router, wifi doet het wel. Huisautomatisering werkt niet omdat het meeste via alexa/amazon gaat (firetv met plex komt niet eens op homescreen bv zonder internet), en logitech harmony doet het dan meestal ook niet (soms wel, of gedeeltelijk alleen via foon).kzin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:02:
[...]
Probeer ook even duidelijk te krijgen of het een wifi probleem is, of een probleem tussen modem en Ziggo. Ik neem aan dat de pingpotter bedraad is. Maar als ik lees dat ook je huisautomatisering het niet doet (dat zou nog moeten werken zonder internet), vraag ik me af of je niet een wifi probleem hebt..
Aangezien je de wifi van je eigen router hebt, moet je dat kunnen testen door alleen de router even van de spanning te halen. Hij kiest dan een nieuw kanaal. Overweeg ook het gebruik van de 5 Ghz band. Het is rustiger, alleen komt het signaal niet zo goed door muren heen.
Overigens kan de helpdesk ook in je modem kijken, en de signaalsterkte en ruisverhouding van afgelopen week en maand zien. Een echte lijnmeting toont wel meer aan.
Mijn wifi kanalen staan vast op het rustigste gebied, en het meeste spul hier draait op 5GHz (niet alles wat ik heb kan dat). Maar als ik geen internet doorkrijg van het modem dan werkt wifi an sich wel maar schiet ik daar dus verder weinig mee op...
De helpdesk schijnt echt NIET in mijn modem te kunnen, vanwege bridge, al zei monteur dat dat wel moet kunnen. Vaag...
Ziggo is het in ieder geval met mij eens dat het probleem zit tussen ziggo en modem, niet in mijn eigen netwerk. Vandaar dat de monteurs gratis zijn, ik compensatie krijg, en van mijn abbo af mag. En vandaar dat de vorige bewoners glasvezel hadden waarschijnlijk

Oh mijn aquariumverlichting brandt nog steeds zie ik... Blijkbaar loopt mijn kaku control station ook via internet dan.