Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kzin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:02:
[...]

Probeer ook even duidelijk te krijgen of het een wifi probleem is, of een probleem tussen modem en Ziggo. Ik neem aan dat de pingpotter bedraad is. Maar als ik lees dat ook je huisautomatisering het niet doet (dat zou nog moeten werken zonder internet), vraag ik me af of je niet een wifi probleem hebt..
Aangezien je de wifi van je eigen router hebt, moet je dat kunnen testen door alleen de router even van de spanning te halen. Hij kiest dan een nieuw kanaal. Overweeg ook het gebruik van de 5 Ghz band. Het is rustiger, alleen komt het signaal niet zo goed door muren heen.

Overigens kan de helpdesk ook in je modem kijken, en de signaalsterkte en ruisverhouding van afgelopen week en maand zien. Een echte lijnmeting toont wel meer aan.
Wifi? Ik draai m'n eigen router, wifi doet het wel. Huisautomatisering werkt niet omdat het meeste via alexa/amazon gaat (firetv met plex komt niet eens op homescreen bv zonder internet), en logitech harmony doet het dan meestal ook niet (soms wel, of gedeeltelijk alleen via foon).

Mijn wifi kanalen staan vast op het rustigste gebied, en het meeste spul hier draait op 5GHz (niet alles wat ik heb kan dat). Maar als ik geen internet doorkrijg van het modem dan werkt wifi an sich wel maar schiet ik daar dus verder weinig mee op...

De helpdesk schijnt echt NIET in mijn modem te kunnen, vanwege bridge, al zei monteur dat dat wel moet kunnen. Vaag...

Ziggo is het in ieder geval met mij eens dat het probleem zit tussen ziggo en modem, niet in mijn eigen netwerk. Vandaar dat de monteurs gratis zijn, ik compensatie krijg, en van mijn abbo af mag. En vandaar dat de vorige bewoners glasvezel hadden waarschijnlijk 8)7

Oh mijn aquariumverlichting brandt nog steeds zie ik... Blijkbaar loopt mijn kaku control station ook via internet dan. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

rvk

Als de modem gereset heeft springt ie terug naar 1970. Hij haalt altijd de datum weer van het net na de reboot maar dat kan even in beslag nemen.

Verder heb ik bij mijn modem (in bridge) ook een aantal kritieke foutmeldingen staan (af en toe een T3 time-out) dus dat hoeft op zich niet zo'n probleem te zijn (ik heb een stabiele verbinding). Je moet dus weten wat de foutmeldingen betekenen en weten wanneer het een probleem kan zijn.

(Onder Status heb ik drie keer "goed" staan)

Ziggo de suggestie geven dat ze maar eens een lijnmeting moeten doen lijkt me wel handig (liefst op het tijdstip dat je de meeste problemen hebt).

[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 28-06-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

kzin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:02:
[...]
Edit: 1 jan 1970 krijg je als hij de datum/tijd helemaal kwijt is. Dat lijkt me niet te kloppen.
Je hebt om 22:32 een reboot gedaan zeg je (zie ik a.d.h.v. dat driehoekje). Dus die tijd van 1970 kan dan wel kloppen. Na een reboot duurt het een paar minuten voordat ie weer de goede tijd heeft. Dat ie dan 21:38 krijgt i.p.v. 22:38 zal wel liggen aan de UTC tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dragon2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:36:
Ik zit aan een overstap naar tweak (jaarbetaling, geen tv) te denken, maar dan kan ik mijn eigen router niet meer gebruiken
offtopic:
Waarom zou dat niet kunnen? In het ergste geval heb je een switch nodig die aan VLAN doet (ik heb een SG3216), maar een eigen router is daar geen probleem hoor. Nog geen minuut nadat de verbinding was opgeleverd zat de Zyxel weer in de doos en sindsdien hangt mijn router-pc (via VLAN capable switch) aan de FTU.

Zie https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ voor enige relevante info.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
Sinds toch al een tijdje met regelmaat slechte verbindingen. Nu is ons domme modem ondertussen ook al weer wat jaartjes oud.
Na een reset van de router geen verschil, na een reset van het modem wel.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Ga zeker wel contact opnemen met Ziggo. Hoop dat ze nog domme modems kunnen leveren of is er geen verschil tussen een dom modem en een "router" in bridge modus? Wil namelijk van mijn eigen Linksys WRT320N over gaan op Unifi met alles er op en eraan. Zou dan zonde zijn als er nog iets "intelligents" tussen komt te hangen met gevolgen van dien.
Heb overigens wel telefonie ook.

Het is een Cisco UPC3212

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b53WqnSTK8fNdcmgrkaAivut/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 29-06-2018 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:12:
Sinds toch al een tijdje met regelmaat slechte verbindingen. Nu is ons domme modem ondertussen ook al weer wat jaartjes oud.
Na een reset van de router geen verschil, na een reset van het modem wel.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Ga zeker wel contact opnemen met Ziggo. Hoop dat ze nog domme modems kunnen leveren of is er geen verschil tussen een dom modem en een "router" in bridge modus? Wil namelijk van mijn eigen Linksys WRT320N over gaan op Unifi met alles er op en eraan. Zou dan zonde zijn als er nog iets "intelligents" tussen komt te hangen met gevolgen van dien.
Heb overigens wel telefonie ook.

Het is een Cisco UPC3212

[afbeelding]
Nieuwe modem vragen en nadat ie geactiveerd is bellen of appen via FB dat ze em in Bridge mode (Router) zetten en dan kun je doen wat je wilt ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
tcviper schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Nieuwe modem vragen en nadat ie geactiveerd is bellen of appen via FB dat ze em in Bridge mode (Router) zetten en dan kun je doen wat je wilt ;)
Dat ja. Kan alleen wel even duren; bij mij waren ze 2 maanden geleden 2 dagen bezig om mijn OUDE router in bridge te zetten 8)7
systeem bleek nog niet bijgewerkt

Uiteindelijk heeft het hier een week of 2 geduurd, jawel. De helpdesk wilde mij tussendoor nog wel helpen: ik zet de SSID gewoon op 'hidden' voor je, dan heb je er toch geen last meer van?
}:O }:O }:O

Hint: als je de witte arris modem/router krijgt dan moet het lampje GROEN branden dan staat 'ie in bridge, bij WIT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@tcviper @dragon2 Beide bedankt voor de reactie.
Zal ze eerst eens vragen naar de waardes te kijken op het modem. Wellicht wanneer ik die problemen ondervind. Misschien is het de adapter wel, maar die vervangen ze toch niet los.

Zal er zeker op letten of hij goed staat. Inderdaad SSID op onzichtbaar. Dan kun je hem net zo goed laten staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
dragon2 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Dat ja. Kan alleen wel even duren; bij mij waren ze 2 maanden geleden 2 dagen bezig om mijn OUDE router in bridge te zetten 8)7
systeem bleek nog niet bijgewerkt

Uiteindelijk heeft het hier een week of 2 geduurd, jawel. De helpdesk wilde mij tussendoor nog wel helpen: ik zet de SSID gewoon op 'hidden' voor je, dan heb je er toch geen last meer van?
}:O }:O }:O

Hint: als je de witte arris modem/router krijgt dan moet het lampje GROEN branden dan staat 'ie in bridge, bij WIT niet.
Ja, ze zijn inderdaad erg traag met een modem in Bridge laten zetten,..... 24-48 uur gemiddeld minimaal overheen. Laat ook alle MKB klanten met Connect ZZP altijd in Bridge zetten, jammer dat dat zo lang moet duren bij Ziggo.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
tcviper schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:45:
[...]

Ja, ze zijn inderdaad erg traag met een modem in Bridge laten zetten,..... 24-48 uur gemiddeld minimaal overheen. Laat ook alle MKB klanten met Connect ZZP altijd in Bridge zetten, jammer dat dat zo lang moet duren bij Ziggo.
bwoah, bij mij was het met 1 telefoontje direct rond, dus geloof niet dat dit altijd zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
valkenier schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:27:
[...]

bwoah, bij mij was het met 1 telefoontje direct rond, dus geloof niet dat dit altijd zo is.
Wellicht nog afhankelijk van fZiggo of FUPC gebied?
Hier fZiggo ook altijd meteen in bridge of eruit, nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:31
Iemand al een testsignaal in HVEC 264 en of 265 met de naam "TEST" op zijn coaxkabel TV mogen zien op een UHD geschikte decoder c.q. TV?
Kan het helaas niet zelf testen daar ik in Zeeland zit voor het CAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Nou monteur #3 (was zelfde man als #1) is net weg, heeft wat vastgedraaid in wijkkastje, en heeft die 'getuned' naar mijn verbinding (?).
Hij had geen verklaring voor het feit dat de boel er inderdaad de laatste paar dagen consequent tussen 2 en 3 eruit klapte, hij kon het wel zien (plus meerdere malen 's avonds en 's nachts maar daar heb ik minder van meegekregen).

We gaan het zien, echt 100% vertrouwen heb ik er nu niet meer in, iedere keer vinden ze wel IETS wat mis is tot nu toe... Ook irri dat ze niet bijhouden of eerdere bewoners hier problemen hadden met ziggo en wat de oplossing dan was, dat schijnt niet te mogen :|

Ik laat m'n pingtooltje nog lekker een poos draaien, als het nu nog niet goed is dan is het echt bye bye ziggo ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Wellicht nog afhankelijk van fZiggo of FUPC gebied?
Hier fZiggo ook altijd meteen in bridge of eruit, nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten!
Sterker nog in fUPC gaat het nog sneller aangezien je het daar zelf kan aanpassen in de modeminstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Jay-B dat zou wel lekker zijn daar ik in fUPC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinandus schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:52:
Iemand al een testsignaal in HVEC 264 en of 265 met de naam "TEST" op zijn coaxkabel TV mogen zien op een UHD geschikte decoder c.q. TV?
Mijn Samsung UE40KU6020W zou naar verluid UHD geschikt moeten zijn. Wat zou ik precies moeten kunnen zien?

[ Voor 8% gewijzigd door Roetzen op 29-06-2018 19:58 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
tcviper schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:45:
[...]

Dit duurt volgens mij alleen lang omdat ze wifispots ook uit moeten zetten voordat ie in bridge kan. Eerste modem bij een maat van me duurde daarom lang, een nieuw modem was binnen een paar minuten geregeld. Dit was de reden volgens de helpdesk die hem de 2e keer in bridge gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Lieve mensen,

Ik loop tegen een probleem aan waarvan ik het niet zelf kan oplossen.

Als ik verbinding maak met servers die naar Amsterdam leiden (zoals mijn eigen servers in het datacenter, maar ook andere websites waarvan ik weet dat die naar AMS-IX gaan), is de latency opeens erg hoog. Bij het pingen zie ik ook zo nu en dan package loss.

Ik heb vanuit het DC en vanuit huis naar het DC mtr-tests uitgevoerd. Ik zie dat daar bij ‘de aorta van Liberty Global’ in Oostenrijk een flinke loss ontstaat.

Nu weet ik dat niet alle servers altijd hoeven te responden. Ping ik de aorta direct, dan zie ik eveneens soms wel respons, soms niet en een latency tussen de 10ms en 300ms. Kan dit ertoe leiden dat ik sommige pagina’s soms maar moeilijk kan openen?

Hieronder de MTR-test:

https://pastebin.com/raw/NwtSbWd5

Hop 6 is dus opvallend afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Dennisweb schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:51:
Lieve mensen,

Ik loop tegen een probleem aan waarvan ik het niet zelf kan oplossen.

Als ik verbinding maak met servers die naar Amsterdam leiden (zoals mijn eigen servers in het datacenter, maar ook andere websites waarvan ik weet dat die naar AMS-IX gaan), is de latency opeens erg hoog. Bij het pingen zie ik ook zo nu en dan package loss.

Ik heb vanuit het DC en vanuit huis naar het DC mtr-tests uitgevoerd. Ik zie dat daar bij ‘de aorta van Liberty Global’ in Oostenrijk een flinke loss ontstaat.

Nu weet ik dat niet alle servers altijd hoeven te responden. Ping ik de aorta direct, dan zie ik eveneens soms wel respons, soms niet en een latency tussen de 10ms en 300ms. Kan dit ertoe leiden dat ik sommige pagina’s soms maar moeilijk kan openen?

Hieronder de MTR-test:

https://pastebin.com/raw/NwtSbWd5

Hop 6 is dus opvallend afwijkend.
Ik geloof niet dat we vanuit NL verbinding maken via Oostenrijk met de AMSIX. Die IPs staan wel te boek als Oostenrijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt zo is. Maar dat terzijde. Die hop 6 geeft niet altijd reply, dat gebeurt wel vaker. Maar je hebt toch geen packetloss op je eind bestemming? Daar gaat het toch om? Ik zie geen hoge latency nar je eindbestemming, dus wat is nu je probleem?

Wat ik wel zie, is dat je al 1,1% packetloss hebt naar je modem, en dat is wel een beetje raar. Is je UTP kabel wel goed? Of is dit WiFi?

En je hebt dubbel NAT, zou ik ook niet voor kiezen

[ Voor 5% gewijzigd door valkenier op 30-06-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Ik heb met Ziggo contact gehad. Bleek dat Dropbox elke nacht synchronizaties uitvoert, zoals ingesteld. Alleen had ik geen bandbreedtelimiet ingesteld, waardoor ‘ie dus de volledige snelheid dichttrok.

Verder is de Connect Box in Bridge Mode gezet. De Draytek Vigor 2120 nam meteen de verbinding over. Dikke prima, geen loss meer op de eerste 2 hops, kan de servers weer bereiken en zelfs een paar Mbps winst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ping van tussenliggende hops zegt niet heel veel. Sommige routers geven de afhandeling van ICMP verkeer een lage prioriteit waardoor er loss/hore RTT onstaat.

De grote standaarddeviatie/jitter van de RTT van de laatste hop vind ik wel raar.
Overigens gaat het verkeer vanaf hier (XS4ALL) via Eurorings->Telia ipv peering. Vanaf een andere verbinding wel peering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje: we gaan binnenkort verhuizen. We hebben nu Ziggo en willen dat graag meenemen. Nu heb ik hierover twee vragen:
Is het mogelijk te vragen of ze een nieuw modem leveren? Ik moet het modem dat we nu hebben zeker één keer per twee weken rebooten zodat alles weer soepel loopt en de snelheid weer hoog is.
Weten jullie of Ziggo het wel eens toe staat om tijdelijk (+- 1 week) internet te hebben op twee locaties? Tijdens de verhuizing en het klussen heb ik namelijk met mijn werkgever afgesproken dat ik halve dagen thuis werk, omdat ik niet weet waar dit gaat zijn zou ik graag die periode op beide plekken internet willen hebben (desnoods dat ik het modem iedere keer mee neem), is dit een mogelijkheid?

Ik ga vandaag of morgen even met Ziggo bellen, maar wat voorkennis zou mooi zijn :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@miicker Als je echt graag een nieuw modem wilt dan zou ik een nieuw abonnement aanvragen voor je nieuwe adres en het oude stopzetten. Dan heb je ook een nette overlap en geen gedoe. Moet je natuurlijk nu geen actie hebben lopen en daardoor nog in een 1 (of2?) jarig contract periode zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
miicker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:46:
Vraagje: we gaan binnenkort verhuizen. We hebben nu Ziggo en willen dat graag meenemen. Nu heb ik hierover twee vragen:
Is het mogelijk te vragen of ze een nieuw modem leveren? Ik moet het modem dat we nu hebben zeker één keer per twee weken rebooten zodat alles weer soepel loopt en de snelheid weer hoog is.
Weten jullie of Ziggo het wel eens toe staat om tijdelijk (+- 1 week) internet te hebben op twee locaties? Tijdens de verhuizing en het klussen heb ik namelijk met mijn werkgever afgesproken dat ik halve dagen thuis werk, omdat ik niet weet waar dit gaat zijn zou ik graag die periode op beide plekken internet willen hebben (desnoods dat ik het modem iedere keer mee neem), is dit een mogelijkheid?

Ik ga vandaag of morgen even met Ziggo bellen, maar wat voorkennis zou mooi zijn :)
Volgens mij krijg je gewoon een compleet nieuw pakket toegestuurd met nieuwe modem.
Op 2 plekken internet lijkt mij niet mogelijk, tenzij je bijvoorbeeld niet verhuisd met je abbo, maar nieuwe aanvraagd op je vrouws naam bijvoorbeeld op het nieuwe adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Nu online

rvk

Martinusz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:31:
[...]
Volgens mij krijg je gewoon een compleet nieuw pakket toegestuurd met nieuwe modem.
Ik heb er geen ervaring mee maar hier staat voor nieuwbouw dat je je huidige Ziggo apparatuur mee zou nemen.
Zelf doen
...
Je huidige Ziggo apparatuur meenemen en aansluiten in je nieuwe woning
https://www.ziggo.nl/klan...ment/verhuizen/nieuwbouw/

en
Om op te letten bij je verhuizing
Je kunt je spullen meestal meenemen naar je nieuwe adres. We laten het je weten als dat niet het geval is. Maak een foto van je apparatuur op het oude adres. Dan installeer je de spullen op het nieuwe adres weer makkelijk zelf.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/verhuizen/

Volgens mij is een 2e aansluiting aanvragen wel mogelijk om tegelijk te kunnen werken. Misschien kan dat zelfs op dezelfde naam.

[ Voor 27% gewijzigd door rvk op 02-07-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 08:01

elsinga

=8-)

ddaffy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:38:
Volgens mij is een 2e aansluiting aanvragen wel mogelijk om tegelijk te kunnen werken. Misschien kan dat zelfs op dezelfde naam.
Dat kan zeker op dezelfde naam. Ik heb een maand overlappend 2 aansluitingen gehad. Ging wel van fZiggo naar fUPC. Kreeg ook gewoon twee rekeningen, op 2 verschillende klantnummers.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
miicker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:46:

Ik kreeg bij mijn verhuizing een nieuw modem, ik ging wel ongeveer tegelijk ook over op een ander internetabbo dus misschien had het nieuwe modem meer daar mee te maken.

En week overlap op internet is wel mogelijk, krijg je volgens mij ook wel automatisch bij verhuizen, maar niet op de manier die jij wil. Het is bedoeld om een eventueel iets latere verhuisdatum op te vangen, niet om op 2 plekken tegelijk internet te kunnen gebruiken..
Zodra het modem op een ander adres staat werkt hij daar, niet meer op je oude. Zodra je je nieuwe modem aansluit werkt die, niet meer je oude.

Kun je niks met ziggo hotspots op je oude/nieuwe adres? Of heb je je modem in bridge staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
-edit- nvm, ik keek verkeerd :)

[ Voor 91% gewijzigd door miicker op 02-07-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:54:
[...]

Ik ben hier wel een beetje benieuwd naar. Ook een TC van het UPC tijdperk en een downgrade van de verbinding. :P
Kreeg vandaag een mailtje dat mijn abo was omgezet naar Zakelijk
Modem blijft, moest alleen minimaal 30 seconden spanningsvrij gemaakt worden.

Daarna netjes 250/40 ( komende 3 maanden 25€ excl btw )

Kom maar op met de geruchten dat de Zakelijk Complete naar 400/100 gaan, en de Z-Max naar 1000/250 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Net gebeld met Ziggo en een aardige medewerker vertelde me dat ik vanaf de verhuisdatum nog een week internet heb op het oude adres (en ook op het nieuwe adres) precies de overlap die ik nodig had! :)

Helaas kon het modem niet zomaar vervangen worden. Ik werd doorverbonden naar de technische dienst, na 3 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken, toen zelf nog even teruggebeld. Maar nu heeft ze 5Ghz aangezet (wat al aan stond) en als ik nog problemen ervaar moet ik weer terugbellen. Het enige wat ze gedaan heeft is het 5Ghz netwerk een andere naam gegeven :| Terwijl dat niet mijn problemen gaat oplossen, dus over een paar weken nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dinandus schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:52:
geen idee.. denk dat die alleen met een blindscan op gaat duiken? of zal die als DATA service aangemerkt staan? ( dan skipt menig TV hem.. maar is die wel terug te vinden)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
miicker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:54:
Net gebeld met Ziggo en een aardige medewerker vertelde me dat ik vanaf de verhuisdatum nog een week internet heb op het oude adres (en ook op het nieuwe adres) precies de overlap die ik nodig had! :)

Helaas kon het modem niet zomaar vervangen worden. Ik werd doorverbonden naar de technische dienst, na 3 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken, toen zelf nog even teruggebeld. Maar nu heeft ze 5Ghz aangezet (wat al aan stond) en als ik nog problemen ervaar moet ik weer terugbellen. Het enige wat ze gedaan heeft is het 5Ghz netwerk een andere naam gegeven :| Terwijl dat niet mijn problemen gaat oplossen, dus over een paar weken nog maar eens proberen.
Probeer deze eens: de oude modem wordt gloeiend heet en er zit al een donkere plek op de wand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:10:
[...]

Probeer deze eens: de oude modem wordt gloeiend heet en er zit al een donkere plek op de wand ;)
en zo zijn er nog wel meer manieren om een modemswap te realiseren..
een modem wat ineens helemaal niks meer doet bv :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, ben niet echt te spreken over de ConnectBox. Gisteren weer last van een trage verbinding, uptime was 18dagen, na de reboot was het weer ietsje beter.
Pingplotter liet steeds pieken zien van 100ms+

Vond de Cisco EPC3925 toch wat stabieler.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miicker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:54:
Lijkt me sterk. Je hebt immers maar één modem. Het is dan ook gebruikelijk dat je deze meeneemt naar het nieuwe adres. Van overlap is er geen sprake. Tenzij je verhuisd van oud Ziggo gebied naar oud UPC gebied of vice versa. Maar in dat geval krijg je dus een nieuw modem.

Kortom: Of je krijgt een nieuw modem en is er enige overlap. Of je krijgt geen nieuw modem en je hebt geen overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:32:
[...]

Lijkt me sterk. Je hebt immers maar één modem. Het is dan ook gebruikelijk dat je deze meeneemt naar het nieuwe adres. Van overlap is er geen sprake. Tenzij je verhuisd van oud Ziggo gebied naar oud UPC gebied of vice versa. Maar in dat geval krijg je dus een nieuw modem.

Kortom: Of je krijgt een nieuw modem en is er enige overlap. Of je krijgt geen nieuw modem en je hebt geen overlap.
De mevrouw die ik sprak wist heel zeker dat ik (mits ik het modem heen en weer mee neem) op beide plekker internet zou hebben. Ik heb nog gevraagd of het niet zo is dat ik het internet verlies bij mij thuis, maar ze garandeerde me dat dit niet zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AH! Dat is nog een andere variant. Ik ging er niet vanuit dat je het modem elke keer weer loskoppelt. Maar dat zou inderdaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Als ik mijn modem meeneem naar de buren, kan ik die gewoon aansluiten ( ook als zij door een betalingsachterstand afgesloten zijn :+ )

Zolang er op adres2 maar een actieve netwerkverbinding is, heb je internet.
Als je maar een ( analoog ) signaal hebt op een TV, is er vrijwel altijd wel een IPadres te krijgen ook
Zolang het modem maar geregistreerd staat, maar het voor Ziggo niet uit wáár deze online komt
( controleren ze niet eens (actief) volgens mij )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het signaal en de aansluiting is een week na de verhuisdatum nog beschikbaar op je oude adres.. Als je verhuisd is het signaal meteen beschikbaar op het nieuwe adres.

Dat is mijn ervaring in fUPC gebied. Weldegelijk een overlap dus. Met dezelfde modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is maar net hoe je overlap definieert. Ik ging ervanuit dat bedoeld werd dat op twee plekken tegelijk internet afgenomen kan worden. Dat kan niet tenzij je een extra abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Thank God dat ik hier geen ConnectBox heb...
gister even bij iemand een CB aangesloten, komt keurig online... etc etc..
internet even uitvoerig testen... valt het ding na een minuut of 10 uit... en komt uit zicht zelf niet meer online..

stekker er uit.. minuut later er weer in... en jawel na 10 minuten was die eindelijk weer zo ver..
en hij leek het te blijven doen... *O*

tot vanmorgen een appje het internet doet t niet -O-
enfin nou ja ik kijk wel even.. weer de CB offline en komt uitzicht zelf niet meer online tot je hem powercycled..

aan de signaalwaardes is niks raars te zien... maar goed Ziggo gaat nu een monteur (en een andere CB) brengen.. hopelijk is het gewoon een "niet goed" werkende CB..
ben benieuwd..

thuis gekomen even uit nieuwsgierigheid in mijn Technicolor gekeken... 249 dagen uptime... zonder moeite of fratsen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hier CB al 169 dagen up zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jay-B schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:05:
[...]

Sterker nog in fUPC gaat het nog sneller aangezien je het daar zelf kan aanpassen in de modeminstellingen.
Kan je mij eens vertellen waar dan? Ik ben bezig met verhuizen van fZiggo naar fUPC gebied, heb een wit Arris modem gekregen, en zowel ik als diverse fUPC mensen krijgen de optie niet gevonden }:O

Inmiddels al een dag of 4 bezig met heen en weer bellen 8)7

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
Whieee schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Kan je mij eens vertellen waar dan? Ik ben bezig met verhuizen van fZiggo naar fUPC gebied, heb een wit Arris modem gekregen, en zowel ik als diverse fUPC mensen krijgen de optie niet gevonden }:O

Inmiddels al een dag of 4 bezig met heen en weer bellen 8)7
Staat je modem in ipV4 of v6?

http://ipv6-test.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Messje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:34:
[...]

Staat je modem in ipV4 of v6?
Zou intussen IPv4 mode moeten zijn :+ Aangezien mijn modem net abrupt rebootte...

edit:
Kudo's aan de jongedame van fUPC die in een kwartiertje regelde wat haar collega's de afgelopen dagen niet konden: zorgen dat mijn modem in bridge kan. Intussen gefixed :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Whieee op 03-07-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Laatst online: 00:34
Whieee schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:40:
[...]

Zou intussen IPv4 mode moeten zijn :+ Aangezien mijn modem net abrupt rebootte...
Als je modem in IPv4 staat zou je het moeten zien op de site die ik je gaf. Vervolgens kan alleen de KS het officieel doen, maar heb je geen kopje 'router/modem modus' staan? Tijdje geleden dat ik bij de KS werkte, dus kan het niet meer dromen.Vergeet dan ook niet DHCP uit te zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Messje op 03-07-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

FreakNL

Well do ya punk?

Zojuist gebeld en mijn oude Z3 + TV Standard (66,50 per maand) omgezet naar Internet Compete + TV Start (58,95 per maand). Zonder vast bellen. Toch +- 7,50 in de maand goedkoper.

Ik zit in fZiggo gebied met twee smartcards in een Humax 5300c en 5200c. Dat werkt prima, wij kijken ook nauwelijks TV. Nu met het WK weer wat meer. Wel nemen we af en toe wat op, maar dat gaat prima met de 5200C. Vrouw aan te telefoon bevestigde dat de smartcards blijven werken, daar vertrouwen we dan maar op.

Ik heb verder nog een oude Ubee EVW321b modem in bridge die wat mij betreft niet vervangen hoeft te worden. Vrouw kon dat niet met zekerheid zeggen, wellicht wordt er toch een CB opgestuurd. Nu ben ik lui ingesteld en die Ubee werkt prima in bridge (uptime van 120 dagen nu), dus ik zit er eigenlijk niet op te wachten om deze te vervangen. Als is het alleen maar vanwege het feit dat ik dan weer met pluggetjes in de weer moet in de meterkast (Ubee hangt netjes aan de achterwand, die CB zal weer wel een andere uitlijning hebben qua plugjes/schroefjes).. Kan ik, desnoods met hulp van de helpdesk, die Ubee gewoon actief houden?

/edit
En zojuist herstartte mijn modem;
System Up Time 0 days 00h:01m:52s

Toeval? :?

Op speedtest.net haal ik nu 211/18, vanochtend was dit nog 225/22

/edit2:
In de mail:
Uw bestelling wordt bezorgd
Wat ontvangt u precies? Hoe wordt het bezorgd? Dat leest u hieronder.
Wat? Hoe?
Installatiepakket Ziggo Mediabox PostNL bezorgt dit op de <mijn adres>.
Lees er meer over op ziggo.nl/leveringapparatuur

Tijd voor vernieuwing
Type apparaat Serienummer Moet apparaat retour? Toelichting
Ziggo Mediabox xxxxxxxxxx Nee U houdt de mediabox of levert hem in bij de milieustraat.

Wat moet ik met die box? Volgens mij (als ik het plaatje bekijk op de Ziggo site) is het een 5300c? Die heb ik al op zolder :+

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 04-07-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FreakNL Ik heb begin dit jaar ook een aanpassing gedaan en dan krijg je dus standaard zo'n mail. Waarschijnlijk kun je die gewoon negeren want het systeem is niet zo intellligent en stuurt die gewoon standaard naar iedereen die een aanpassing doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Harmen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:42:
Hmmm, ben niet echt te spreken over de ConnectBox. Gisteren weer last van een trage verbinding, uptime was 18dagen, na de reboot was het weer ietsje beter.
Pingplotter liet steeds pieken zien van 100ms+

Vond de Cisco EPC3925 toch wat stabieler.
Die ping spikes zijn "normaal" voor puma 6 modems zoals de ConnectBox. Ik heb er met UDP verkeer geen last van.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:42:
Wat moet ik met die box? Volgens mij (als ik het plaatje bekijk op de Ziggo site) is het een 5300c? Die heb ik al op zolder :+
Als je overstapt vanaf een oud abonnement dan kom je vanzelf in het huurmodel terecht. Dat wil zeggen dat je standaard een box krijgt die je in bruikleen krijgt. De twee smartcards die je al had blijven gewoon werken. Ook zal je waarschijnlijk geen nieuw modem krijgen aangezien deze de snelheid prima aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kom met geen mogelijkheid via WiFi (bedraad nog niet geprobeerd) op de modem/router (Hitron) en acces point (wifi booster) pagina's. Ik heb de juiste ip adressen ingevoerd en de routers uit aan zetten heeft ook niet geholpen.

Iemand een enig idee? Hoorde normaal altijd te werken en nu kan ik toevallig niet op beide pagina's komen. Internet lijkt voor de rest wel gewoon prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Bekabeld aansluiten
Dan verder kijken.

Is het trouwens een nieuwe aansluiting ?
Nieuwe modem ?
Bridge of router modus ?

[ Voor 52% gewijzigd door TRaSH op 05-07-2018 09:33 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:31:
Bekabeld aansluiten
Dan verder kijken.

Nieuwe modem ?
Bridge of router modus ?
Bekabeld aansluiten was idd mijn volgende idee, had op het moment niks bij de hand.

Het is een Hitron (zakelijk) modem in router modus en een Ziggo WiFi booster (TP-Link Archer C7) die als AP dient.

Kwam wel dit nieuwsbericht tegen, maar dat is wel lang geleden. Mijn SSID's zijn nog hetzelfde, dus de instellingen zijn niet (volledig) gereset. Wat mij wel opviel en irriteerde is dat de lampjes van de Wifibooster allemaal weer aan stonden. Normaal gesproken brand alleen de powerlampje, omdat ik dit dus zo bij de instellingen ingesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:24
Ik heb gisteren eindelijk het laatste stukje van bekabeling gekregen, tussen de straat en de (gezaamlijke) meterkast. De monteurs hebben binnen in mijn appartement de splitter geplaatst en vertelden mij dat ik hier verder de modem en coax kabel op aan kunnen sluiten.

De modem werkt prima en ik kom uit op 206MBit, echt top dus, maar helaas heb ik geen beeld na de installatie van de mediabox XL, welke zo'n anderhalf uur duurde, maar dit ter zijde. Ik heb zelf het vermoeden dat mijn coax kabel niet goed genoeg is, dus heb ik een nieuwe besteld, welke ik vandaag hopelijk binnen krijg.

Ik hoop dat ik dan wel televisie heb, want anders weet ik me geen raad meer. De reden echter dat ik dit hier post is om te vragen of het klopt dat de helpdesk van Ziggo een soort meting kan doen tot in je appartement, zodat ze kunnen zien of de bekabeling tot aan de splitter wel goed werkt. Ik heb me dit vandaag door iemand op het werk laten vertellen. Weet iemand of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Als er een modem aanhangt zouden ze het in grote lijnen kunnen zien of het signaal ok is, voor goeie meting is volgens mij altijd een monteur voor nodig die zowel in huis als in straat kast het 1 en ander meet met speciale apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tijnn schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:24:
maar helaas heb ik geen beeld na de installatie van de mediabox XL, welke zo'n anderhalf uur duurde, maar dit ter zijde. Ik heb zelf het vermoeden dat mijn coax kabel niet goed genoeg is, dus heb ik een nieuwe besteld, welke ik vandaag hopelijk binnen krijg.

Ik hoop dat ik dan wel televisie heb, want anders weet ik me geen raad meer.
Je kunt in het uiterste geval de mediabox en een tv aansluiten direct op de splitter. Dan kun je uitsluiten of het aan die lange kabel ligt of aan de aanlsuiting. Is misschien lastig, maar wel de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
jongetje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:39:
[...]

Je kunt in het uiterste geval de mediabox en een tv aansluiten direct op de splitter. Dan kun je uitsluiten of het aan die lange kabel ligt of aan de aanlsuiting. Is misschien lastig, maar wel de beste manier.
Bedoel je daarmee, aansluiten op de splitter met de meegeleverde, voor mij 'korte', kabel? Of bedoel je daar mee, om de mediabox op de splitter te sluiten zonder kabel? Dat laatste gaat in ieder geval niet, want de splitter is laag aan de grond met de aansluiting naar beneden gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tijnn Ik doel op het eerste, dus aansluiten op de splitter met de meegeleverde kabel (die zal iets van ongeveer een meter zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Jay-B schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:28:
[...]

Als je overstapt vanaf een oud abonnement dan kom je vanzelf in het huurmodel terecht. Dat wil zeggen dat je standaard een box krijgt die je in bruikleen krijgt. De twee smartcards die je al had blijven gewoon werken. Ook zal je waarschijnlijk geen nieuw modem krijgen aangezien deze de snelheid prima aankan.
Inderdaad een humax 5300c binnengekregen. Best irritant, want dat ding moet ik dus weer ergens gaan opslaan, aangezien ik reeds een 5200c en 5300c heb (bezit, oud Ziggo gebied).

Maargoed, dan maar als reserve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Inderdaad een humax 5300c binnengekregen. Best irritant, want dat ding moet ik dus weer ergens gaan opslaan, aangezien ik reeds een 5200c en 5300c heb (bezit, oud Ziggo gebied).

Maargoed, dan maar als reserve...
Is het niet zo dat je voor die box maandelijks huur moet betalen? Vrij maf wel als je al een box hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het zal best dat de huur in het abbo zit verwerkt. Alsnog ben ik nu 7,50 per maand goedkoper uit.

Heel gek is het niet, sinds de overname door UPC wordt verhuurmodel gepushed en eigen bezit ontmoedigd

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 07-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Messje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:43:
[...]

Als je modem in IPv4 staat zou je het moeten zien op de site die ik je gaf. Vervolgens kan alleen de KS het officieel doen, maar heb je geen kopje 'router/modem modus' staan? Tijdje geleden dat ik bij de KS werkte, dus kan het niet meer dromen.Vergeet dan ook niet DHCP uit te zetten
De 'Router Status' knop was na de reboot inderdaad niet meer te missen. Overigens heb ik nu al meerdere keren te horen gekregen dat KS 'het niet meer mag i.v.m. AVG'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Waarom overstappen als je ook kan verlengen ?
Ik heb nu al 2x verlengt en heb niks hoeven te huren.
Het enigste was dat zei mij iets moesten aanbieden.
is een een CI+ module of een Box waar je dus niks voor betaald per maand.
En mijn bestaande CI+ modules kan ik gewoon kosteloos blijven gebruiken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:11:
Ik heb nu al 2x verlengt en heb niks hoeven te huren.
Het enigste was dat zei mij iets moesten aanbieden.
is een een CI+ module of een Box waar je dus niks voor betaald per maand.
enige....

Die "gratis" box of CI+ module is onderdeel van je abonnement en daar betaal je dus gewoon voor (toen dat werd ingevoerd werden de abonnementen 2 euro duurder per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
jongetje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:21:
@tijnn Ik doel op het eerste, dus aansluiten op de splitter met de meegeleverde kabel (die zal iets van ongeveer een meter zijn?)
Sorry voor de late reactie, maar met die korte kabel kon ik het nog niet testen, maar heb vanochtend een nieuwe kabel binnen gekregen die ik online besteld heb en deze werkt wel goed. Mijn 10 jaar oude kabel bleek dus niet zo geschikt meer te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

jongetje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:57:
[...]

enige....

Die "gratis" box of CI+ module is onderdeel van je abonnement en daar betaal je dus gewoon voor (toen dat werd ingevoerd werden de abonnementen 2 euro duurder per maand).
Die verhoging had je sowieso gekregen ook als je niet zou verlengen.
Enigste is dat ik nu op jaar basis minder betaal omdat ik even gebeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vanochtend is mijn internetverbinding afgesloten, volgens een eerstelijns helpdeskmedewerker van Ziggo wegens verdachte internetactiviteit vanaf mijn IP adres. Ik ben mij van geen kwaad bewust en heb mijn desktop met Windows 10 zojuist nog gescand op virussen via Windows Defender en een online scan via Housecall maar geen bedreigingen gevonden. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de Teamviewer sessies die ik afgelopen nacht heb gedaan, of de snelheidsmetingen via speedtest.nl en speedtest.net mogelijk -per ongeluk- als verdacht zijn doorgekomen in Ziggo's systemen?

Op aanraden van de eerstelijns medewerker (die mij verder niet kon helpen) een mail gestuurd naar abuse@ziggo.nl, ze zouden heel snel reageren, maar nog niets vernomen nu een uur later. Ik ben nu wel verbonden via Ziggo Wifispots, dat werkt gelukkig wel en die verbinding is blijkbaar geen probleem met dezelfde apparaten (desktop, Android smartphone en laptop). Heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en is er bekend dat er false positives zijn geweest m.b.t. draconische maatregel (zonder overleg botweg de internetverbinding blokkeren)?

Edit: nog iets wat ik vannacht heb gedaan en mogelijk gerelateerd is aan het probleem, ik had de standaard app voor e-mail altijd op Mail staan en deze voor het eerst aangepast naar het antieke Windows Live Mail dat ik nog steeds gebruik.

Edit2: Malwarebytes vond pup.optional.conduit, het bestand is inmiddels in quarantaine geplaatst, heb niet het idee dat dit de oorzaak is, want het is geen ernstige bedreiging. Ik had ook geen last van de symptomen die erbij horen zoals veranderende startpagina, reclame pop-ups, toolbar, etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Megalodon_67 op 08-07-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Megalodon_67, bij verdacht mailverkeer wordt je email geblokkeerd is mijn ervaring, niet je internetverbinding. Ik heb dat meegemaakt toen mijn vrouw vanuit Zuid-Afrika een mail vanaf haar tablet verzond en er vanaf ons huisadres ook nog op mail werd gecontroleerd. Dat gaf direct een (auto) blokkade.

Was telefonisch niet ongedaan te maken, wachtwoord moest en zou gewijzigd moeten worden om dit weer aan de praat te krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:35:
Vanochtend is mijn internetverbinding afgesloten, volgens een eerstelijns helpdeskmedewerker van Ziggo wegens verdachte internetactiviteit vanaf mijn IP adres. Ik ben mij van geen kwaad bewust en heb mijn desktop met Windows 10 zojuist nog gescand op virussen via Windows Defender en een online scan via Housecall maar geen bedreigingen gevonden. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de Teamviewer sessies die ik afgelopen nacht heb gedaan, of de snelheidsmetingen via speedtest.nl en speedtest.net mogelijk -per ongeluk- als verdacht zijn doorgekomen in Ziggo's systemen?

Op aanraden van de eerstelijns medewerker (die mij verder niet kon helpen) een mail gestuurd naar abuse@ziggo.nl, ze zouden heel snel reageren, maar nog niets vernomen nu een uur later. Ik ben nu wel verbonden via Ziggo Wifispots, dat werkt gelukkig wel en die verbinding is blijkbaar geen probleem met dezelfde apparaten (desktop, Android smartphone en laptop). Heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en is er bekend dat er false positives zijn geweest m.b.t. draconische maatregel (zonder overleg botweg de internetverbinding blokkeren)?

Edit: nog iets wat ik vannacht heb gedaan en mogelijk gerelateerd is aan het probleem, ik had de standaard app voor e-mail altijd op Mail staan en deze voor het eerst aangepast naar het antieke Windows Live Mail dat ik nog steeds gebruik.
Je zou dan toch verwachten dat Ziggo je op een of andere manier hiervan op de hoogte moet stellen ipv je verbinding af te sluiten en maar wachten totdat jezelf gaat reageren.
Daarnaast, wel zo prettig als Ziggo per e-mail bijvoorbeeld kan aangeven waarop besloten is jouw internetverbinding af te sluiten. Alleen maar 'verdacht verkeer' maakt het wel heel vaag. Dan zou een server pingen ook al verdacht verkeer kunnen zijn..

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
slaay schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Je zou dan toch verwachten dat Ziggo je op een of andere manier hiervan op de hoogte moet stellen ipv je verbinding af te sluiten en maar wachten totdat jezelf gaat reageren.
Daarnaast, wel zo prettig als Ziggo per e-mail bijvoorbeeld kan aangeven waarop besloten is jouw internetverbinding af te sluiten. Alleen maar 'verdacht verkeer' maakt het wel heel vaag. Dan zou een server pingen ook al verdacht verkeer kunnen zijn..
Dat zou je inderdaad verwachten, maar dat fatsoen heeft Ziggo dus niet. Gewoon niks mededelen en verbinding platleggen is wat ze doen en dan meldt de klant zich vanzelf wel lijkt de gedachte te zijn. Het is dat Ziggo WifiSpots wel werkt, anders was dit voor mij de druppel om over te stappen naar glasvezel. Zeker na diverse prijsverhogingen zonder verhoging snelheid of andere tegemoetkoming is Ziggo de grenzen aan het opzoeken wat voor mij acceptabel is.

Edit: @hardware-lover, ik heb inmiddels vergelijkbare zaken gelezen op het Ziggo-forum, ze blocken gewoon je hele internetverbinding en niet alleen het mailverkeer. Rechtstreeks contact met de Ziggo Abuse-afdeling is niet mogelijk, behalve via e-mail en ze laten soms 2 dagen op zich wachten heb ik al begrepen... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Megalodon_67 op 08-07-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:00
Ik vind het vreemd dat Ziggo je dan niet in quarantine zet maar direct de verbinding eruit gooit.

Ik heb dit bij KPN ook wel eens meegemaakt, bleek dus een Windows machine wat trojans te hebben gedownload en andere dingen te versturen. De verbinding werd op dat moment nog niet afgesloten, maar indien er er geen actie werd ondernomen, werd ik in quarantine gezet en kon je alleen nog op enkele bepaalde sites komen. (Zoals antivirus sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
krakendmodem schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:28:
Ik vind het vreemd dat Ziggo je dan niet in quarantine zet maar direct de verbinding eruit gooit.

Ik heb dit bij KPN ook wel eens meegemaakt, bleek dus een Windows machine wat trojans te hebben gedownload en andere dingen te versturen. De verbinding werd op dat moment nog niet afgesloten, maar indien er er geen actie werd ondernomen, werd ik in quarantine gezet en kon je alleen nog op enkele bepaalde sites komen. (Zoals antivirus sites).
De eerstelijns Ziggo medewerker deelde mij mee dat de afsluiting 2 uur eerder had plaatsgevonden, maar toen had geen enkele van mijn apparatuur verbinding, ook niet in de uren daaraan voorafgaand. Ik begin langzaamaan het vermoeden te krijgen dat iemand op het openbare WifiSpots gedeelte van mijn modem ingelogd is geweest met een besmet apparaat en ik daar nu de vruchten van pluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:00
Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:37:
[...]

De eerstelijns Ziggo medewerker deelde mij mee dat de afsluiting 2 uur eerder had plaatsgevonden, maar toen had geen enkele van mijn apparatuur verbinding, ook niet in de uren daaraan voorafgaand. Ik begin langzaamaan het vermoeden te krijgen dat iemand op het openbare WifiSpots gedeelte van mijn modem ingelogd is geweest met een besmet apparaat en ik daar nu de vruchten van pluk.
Bij het inloggen op een Wifi-spot wordt er wel gebruik gemaakt van je verbinding, maar wordt wel gescheiden, zodat men niet via jouw IP adres gaat surfen.

Als ik hier op een Wifi-spot inlog, dan krijg ik een ander IP adres dan de normale wifi.

In theorie zou dat dus niet moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:37:
[...]
Als je niet weet om wat voor verkeer het gaat hoeft het in principe geen verkeer te zijn dat van jou afkomstig is (udp verkeer of mail headers als bron). Krijg je verduidelijking over de reden van de afsluiting?
Een SOC medewerker dit laten uitleggen kan niet uit dus ik verwacht dat je nul krijgt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
krakendmodem schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:40:
[...]

Bij het inloggen op een Wifi-spot wordt er wel gebruik gemaakt van je verbinding, maar wordt wel gescheiden, zodat men niet via jouw IP adres gaat surfen.

Als ik hier op een Wifi-spot inlog, dan krijg ik een ander IP adres dan de normale wifi.

In theorie zou dat dus niet moeten kunnen
Maar het openbare WifiSpot deel van mijn modem is ook uitgeschakeld, ik ben nu online via de buren (dat zie ik ook aan het veel zwakkere signaal, je kan trouwens niet online via je eigen WifiSpot, de MAC-adressen van lokale apparaten worden door Ziggo geblockt in je modem). Als spam wordt verstuurd schakelen ze het internet uit, wat doen ze als spam wordt verstuurd via een openbaar WifiSpot van iemand anders, gaan ze dan wel selectief te werk door bv. het MAC-adres te blocken? Het is raar dat ze ook het WifiSpot van mijn modem hebben uitgeschakeld en dat ik met hetzelfde apparaat/apparatuur waarmee spam zou zijn verzonden nu geen gedonder krijg over de WifiSpot van mijn buren. Daarom vermoed ik dat ze lomp blocken, dus foute traffic via de WifiSpot komt voor rekening van de eigenaar van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

slaay schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:10:
[...]

Dat zou je inderdaad verwachten, maar dat fatsoen heeft Ziggo dus niet. Gewoon niks mededelen en verbinding platleggen is wat ze doen en dan meldt de klant zich vanzelf wel lijkt de gedachte te zijn. Het is dat Ziggo WifiSpots wel werkt, anders was dit voor mij de druppel om over te stappen naar glasvezel. Zeker na diverse prijsverhogingen zonder verhoging snelheid of andere tegemoetkoming is Ziggo de grenzen aan het opzoeken wat voor mij acceptabel is.

Edit: @hardware-lover, ik heb inmiddels vergelijkbare zaken gelezen op het Ziggo-forum, ze blocken gewoon je hele internetverbinding en niet alleen het mailverkeer. Rechtstreeks contact met de Ziggo Abuse-afdeling is niet mogelijk, behalve via e-mail en ze laten soms 2 dagen op zich wachten heb ik al begrepen... :(
Ik heb zoiets een keer bij xs4all gehad en die hebben toen ook gewoon mijn verbinding afgesloten.
geen email gekregen of een belletje,
aangezien ze er van uit gaan dat je geen internet meer hebt dan.
Ze wachten gewoon tot je zelf hun belt en toen kreeg ik te horen waarom.
(verdachte bla bla bla) dit heeft daarna nog 2 dagen geduurd voordat ik weer internet had.
Dus het is niet alleen een streek die Ziggo uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 08:01

elsinga

=8-)

Bij KPN zit hier een geautomatiseerd systeem achter. De eerste "overtreding" kom je terecht op een verbinding die altijd een "u heeft zusemezo verkeer en gevaarlijk en virusscnanner en zo" landingspagina geeft. Je kunt dan nog wel naar sites met antivirus, maar verder niet vele meer. Er is ook een knop om je blokkade op te heffen, dan krijg je weer een normale verbinding. Alleen: als je 2x of zo op die knop hebt gedrukt en de "overtreding" blijft, dan verdwijnt de knop en mag je bellen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
elsinga schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:24:
Bij KPN zit hier een geautomatiseerd systeem achter. De eerste "overtreding" kom je terecht op een verbinding die altijd een "u heeft zusemezo verkeer en gevaarlijk en virusscnanner en zo" landingspagina geeft. Je kunt dan nog wel naar sites met antivirus, maar verder niet vele meer. Er is ook een knop om je blokkade op te heffen, dan krijg je weer een normale verbinding. Alleen: als je 2x of zo op die knop hebt gedrukt en de "overtreding" blijft, dan verdwijnt de knop en mag je bellen.
Correct, hier ook mee gemaakt..
Reden bleek hier te zijn bij KPN dat de abusedesk het onveilig vond dat ik een DMZ host had ingesteld naar mijn ps4 en daarvoor mijn verbinding in quarantaine had gezet... voor 99% van de klanten prima wellicht, maar ik vind het bloed irritant dat KPN mij gaat vertellen wat ik wel en niet open mag zetten aan poorten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:02:
[...]

Maar het openbare WifiSpot deel van mijn modem is ook uitgeschakeld, ik ben nu online via de buren (dat zie ik ook aan het veel zwakkere signaal, je kan trouwens niet online via je eigen WifiSpot, de MAC-adressen van lokale apparaten worden door Ziggo geblockt in je modem). Als spam wordt verstuurd schakelen ze het internet uit, wat doen ze als spam wordt verstuurd via een openbaar WifiSpot van iemand anders, gaan ze dan wel selectief te werk door bv. het MAC-adres te blocken? Het is raar dat ze ook het WifiSpot van mijn modem hebben uitgeschakeld en dat ik met hetzelfde apparaat/apparatuur waarmee spam zou zijn verzonden nu geen gedonder krijg over de WifiSpot van mijn buren. Daarom vermoed ik dat ze lomp blocken, dus foute traffic via de WifiSpot komt voor rekening van de eigenaar van het modem.
De WifiSpots verbinding loopt wel via je modem maar staat verder los van jouw eigen verbinding. De persoon die via jouw modem verbinding maakt met WifiSpots krijgt een heel ander ip adres dan jouw internetverbinding. Op het moment dat er veel e-mail wordt verstuurd via poort 25, de onbeveiligde verbinding met onze mail server, dan wordt inderdaad je hele verbinding geblokkeerd. Als je even je postcode en huisnummer stuurt via een pb, dan kijk ik even mee en kan ik er dan ook wat concreter op antwoorden dan nu.

Groet,

Mirsad van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:24:
[...]

De WifiSpots verbinding loopt wel via je modem maar staat verder los van jouw eigen verbinding. De persoon die via jouw modem verbinding maakt met WifiSpots krijgt een heel ander ip adres dan jouw internetverbinding. Op het moment dat er veel e-mail wordt verstuurd via poort 25, de onbeveiligde verbinding met onze mail server, dan wordt inderdaad je hele verbinding geblokkeerd. Als je even je postcode en huisnummer stuurt via een pb, dan kijk ik even mee en kan ik er dan ook wat concreter op antwoorden dan nu.

Groet,

Mirsad van Ziggo
Beste Mirsad, bedankt maar je collega Arnoud heeft (via Twitter) al aangegeven niks voor mij te kunnen betekenen en ik moet wachten op afdeling Abuse en die werken niet op zondag. Je schrijft dat WifiSpots los staat van mijn eigen verbinding, maar als dat zo is, waarom wordt dan ook het WifiSpots deel van mijn modem uitgeschakeld? Met de zogenaamd 'besmette apparaten' waarmee ik inlog op de WifiSpot van mijn buren krijg ik geen problemen... Deze feiten zijn voor mij reden om aan te nemen dat het heel wel mogelijk is dat gast-inloggers op mijn WifiSpot wel degelijk voor mij problemen kunnen veroorzaken. Maar goed, ik wacht het antwoord van Abuse af welk IP-adres, welk programma en op welk tijdstip reden gaf om mijn verbinding te blokkeren. En op de één of andere manier heb ik nu al het gevoel dat ik daar geen duidelijk antwoord op ga krijgen komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:39:
[...]
Je schrijft dat WifiSpots los staat van mijn eigen verbinding, maar als dat zo is, waarom wordt dan ook het WifiSpots deel van mijn modem uitgeschakeld? Met de zogenaamd 'besmette apparaten' waarmee ik inlog op de WifiSpot van mijn buren krijg ik geen problemen... Deze feiten zijn voor mij reden om aan te nemen dat het heel wel mogelijk is dat gast-inloggers op mijn WifiSpot wel degelijk voor mij problemen kunnen veroorzaken.
Los van het feit dat het gewoon vervelend is om dit mee te maken en ik vind dat communicatie van de kant van Ziggo beter zou kunnen klopt jouw redenering ook niet helemaal. Ik vermoed dat de blokkade op osi-laag 2 gebeurd . Het is dan niet anders dan logisch dat je modem helemaal geen verbinding meer kan maken, inclusief wifispots.

Al het IP-verkeer gebeurt op laag 3 waarbij jouw privé-netwerk en het wifispot-netwerk compleet van elkaar gescheiden zijn (verschillende netwerken/VLAN's). Ik vermoed dat er op het wifispot-netwerk sowieso allerlei beveiligingsmaatregelen zijn getroffen waardoor het sowieso al onmogelijk wordt een probleem als deze te veroorzaken. Lees: ik denk dat men op het wifispotnetwerk niet automatisch afsluit omdat je daar vrijwel niets kan. Nogmaals, dit zijn wat aannames maar wel plausibeler dan jouw verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:39:
[...]

Beste Mirsad, bedankt maar je collega Arnoud heeft (via Twitter) al aangegeven niks voor mij te kunnen betekenen en ik moet wachten op afdeling Abuse en die werken niet op zondag. Je schrijft dat WifiSpots los staat van mijn eigen verbinding, maar als dat zo is, waarom wordt dan ook het WifiSpots deel van mijn modem uitgeschakeld? Met de zogenaamd 'besmette apparaten' waarmee ik inlog op de WifiSpot van mijn buren krijg ik geen problemen... Deze feiten zijn voor mij reden om aan te nemen dat het heel wel mogelijk is dat gast-inloggers op mijn WifiSpot wel degelijk voor mij problemen kunnen veroorzaken. Maar goed, ik wacht het antwoord van Abuse af welk IP-adres, welk programma en op welk tijdstip reden gaf om mijn verbinding te blokkeren. En op de één of andere manier heb ik nu al het gevoel dat ik daar geen duidelijk antwoord op ga krijgen komende week.
Het antwoord wat jij verwacht zul je inderdaad niet gaan krijgen, niet als je verwacht te horen welk programma de spam heeft verstuurd. Wij kunnen namelijk niet in je computer kijken. Enige wat wij vast stellen is dat er vanaf jouw ip adres spam is verstuurd. Om weer aangesloten te worden zal er een heraansluitverzoek moeten worden ingediend. Die zal alleen maar goedgekeurd worden door Abuse als er een oorzaak door jou is gevonden. Scan de apparaten die verbinding maken via jouw internetverbinding op virussen, trojans, mallware, spyware.

Groet,

Mirsad van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@VodafoneZiggo
Maar zou Ziggo in dit soort gevallen niet ook horen te melden wat voor soort probleem de oorzaak van afsluiten was? Anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 06:56:
Kom met geen mogelijkheid via WiFi (bedraad nog niet geprobeerd) op de modem/router (Hitron) en acces point (wifi booster) pagina's. Ik heb de juiste ip adressen ingevoerd en de routers uit aan zetten heeft ook niet geholpen.

Iemand een enig idee? Hoorde normaal altijd te werken en nu kan ik toevallig niet op beide pagina's komen. Internet lijkt voor de rest wel gewoon prima te werken.
TRaSH schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:31:
Bekabeld aansluiten
Dan verder kijken.

Nieuwe modem ?
Bridge of router modus ?
xileS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:38:
[...]

Bekabeld aansluiten was idd mijn volgende idee, had op het moment niks bij de hand.

Het is een Hitron (zakelijk) modem in router modus en een Ziggo WiFi booster (TP-Link Archer C7) die als AP dient.

Kwam wel dit nieuwsbericht tegen, maar dat is wel lang geleden. Mijn SSID's zijn nog hetzelfde, dus de instellingen zijn niet (volledig) gereset. Wat mij wel opviel en irriteerde is dat de lampjes van de Wifibooster allemaal weer aan stonden. Normaal gesproken brand alleen de powerlampje, omdat ik dit dus zo bij de instellingen ingesteld had.
Zojuist ook bekabeld op de Hitron en op de Wifibooster geprobeerd. Ik kon op beide niet op de routerpagina komen, maar na wat moeite kom ik wel op de Wifibooster. Ik had hem even losgehaald van de Internet/Hitron en opnieuw aangesloten en kon na een paar x opnieuw opstarten wel opeens op de Wifibooster pagina komen. Nu kan ik er via WiFi er ook op en merk dat die nog op een oude firmware versie 2.0 staat.

Alleen ik kom nog steeds niet op de Hitron.. Waar kan dit aan liggen? Internet doet het voor de rest wel gewoon gelukkig, maar dit zou gewoon moeten werken.

/edit
Net de Hitron ook van inet gehaald, toen kwam ik wel even op de modempagina. Dit was alleen niet stabiel, deed het vlak erna het opeens niet meer. Het lijkt dus wel aan de Hitron te liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 08-07-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:00:
[...]

Het antwoord wat jij verwacht zul je inderdaad niet gaan krijgen, niet als je verwacht te horen welk programma de spam heeft verstuurd. Wij kunnen namelijk niet in je computer kijken. Enige wat wij vast stellen is dat er vanaf jouw ip adres spam is verstuurd. Om weer aangesloten te worden zal er een heraansluitverzoek moeten worden ingediend. Die zal alleen maar goedgekeurd worden door Abuse als er een oorzaak door jou is gevonden. Scan de apparaten die verbinding maken via jouw internetverbinding op virussen, trojans, mallware, spyware.

Groet,

Mirsad van Ziggo
Ondertussen werkt ook Wifispots niet meer op smartphone, desktop en laptop. Jullie zijn mij heel erg het bloed onder de nagels vandaan aan het halen. Morgen de boel niet in orde en dan ben ik weg bij jullie, definitief over op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Ondertussen werkt ook Wifispots niet meer op smartphone, desktop en laptop. Jullie zijn mij heel erg het bloed onder de nagels vandaan aan het halen. Morgen de boel niet in orde en dan ben ik weg bij jullie, definitief over op glasvezel.
Beetje flauw maar nu heb je antwoord op je vraag over de wifispots dat klanten die bijv. Spyware oid hebben worden geblokkeerd...

Heb je je apparaten in de tijd dat je wel verbinding had goed gescand, gecontroleerd op vreemde processen en dergelijke zoals Ziggo webcare heeft aanbevolen? Mocht er spyware oid op een van de aangesloten apparaten staan dan wordt je bij een andere provider namelijk net zo hard weer afgesloten.

Ben wel met je eens dat bij een provider met het formaat van Ziggo het jammer is dat je vlak voor of in het weekend klakkeloos, zonder enige bericht, wordt afgesloten. En dan is er vervolgens niemand om je weer aan te sluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ze zouden een ivm spam/virus/hack afgesloten klant toch wel in een apart VLAN kunnen plaatsen? eventueel met toegang tot een verzameling tools welke je kan gebruiken om je machines te cleanen?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
Megalodon_67 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Domweg in 1x afsluiten is een beetje lomp inderdaad, ik ben ook een keer zonder waarschuwing van de mailserver gekickt toen ik voor mijn vereniging 400 mails ineens had verstuurd. Dat triggert het spamfilter daaro, en je krijgt prompt een ban en wordt er en passant direct van beschuldigd dat je "gehackt" bent. Was niet zo, want ik had ze zelf verstuurd, maar Ziggo vond dat geen argument. Dat was ook een lompe actie van Ziggo, bovendien staat nergens in hun voorwaarden hoeveel mails je dan wel mag versturen. Zoek het maar uit, "Je bent geblocked wegens spam en dat komt omdat je gehacked bent . Pas las je je wachtwoorden reset mag je weer mailen". Dat heeft 2 dagen geduurd voordat dat hielp... |:( Helpdesk kan je niet helpen, want valt onder abuse.

Bij jou zal er toch ook een proces zijn wat een ander filter bij hen triggert en je "nog lomper" helemaal van het web kiepert, zonder toelichting wat dan die trigger is. Maar het eind van het liedje is dat je toch zelf zult moeten uitvogelen wat het is wat dat dan triggert, anders heb je prompt weer een ban te pakken.

monitor eerst maar eens al je netwerkverkeer, of pogingen daar toe van je devices. Er moet een trigger zijn. vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Vanochtend is mijn internetverbinding afgesloten, volgens een eerstelijns helpdeskmedewerker van Ziggo wegens verdachte internetactiviteit vanaf mijn IP adres. Ik ben mij van geen kwaad bewust

Edit2: Malwarebytes vond pup.optional.conduit, het bestand is inmiddels in quarantaine geplaatst, heb niet het idee dat dit de oorzaak is, want het is geen ernstige bedreiging.
Denk dat dit wél de aanleiding is geweest voor het afsluiten van je verbinding.

Wikipedia: Potentially unwanted program (pup)

En terecht, hoe zuur dit ook is.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

xileS schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:59:
[...]

[...]

[...]

Zojuist ook bekabeld op de Hitron en op de Wifibooster geprobeerd. Ik kon op beide niet op de routerpagina komen, maar na wat moeite kom ik wel op de Wifibooster. Ik had hem even losgehaald van de Internet/Hitron en opnieuw aangesloten en kon na een paar x opnieuw opstarten wel opeens op de Wifibooster pagina komen. Nu kan ik er via WiFi er ook op en merk dat die nog op een oude firmware versie 2.0 staat.

Alleen ik kom nog steeds niet op de Hitron.. Waar kan dit aan liggen? Internet doet het voor de rest wel gewoon gelukkig, maar dit zou gewoon moeten werken.

/edit
Net de Hitron ook van inet gehaald, toen kwam ik wel even op de modempagina. Dit was alleen niet stabiel, deed het vlak erna het opeens niet meer. Het lijkt dus wel aan de Hitron te liggen.
Zou kunnen inderdaad. Hitron = zakelijke abonnement. Gewoon verzoeken om vervanging modem, dat is als het goed is binnen 4 uur te regelen aangezien je een zakelijke klant bent.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

FreshMaker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:59:
[...]

Kreeg vandaag een mailtje dat mijn abo was omgezet naar Zakelijk
Modem blijft, moest alleen minimaal 30 seconden spanningsvrij gemaakt worden.

Daarna netjes 250/40 ( komende 3 maanden 25€ excl btw )

Kom maar op met de geruchten dat de Zakelijk Complete naar 400/100 gaan, en de Z-Max naar 1000/250 :+
EuroDOCSIS 3.1 :+

= Gigabit verbindingen. De straatkasten (GV's / EV's) worden aangepast hierop. De bovenband (tot 1218 MHz) wordt zo gebruikt voor EuroDOCSIS 3.1 voor de Gigabit verbindingen.

Met de afschakeling van analoge TV komt er nog veel meer bandbreedte vrij.
devil-strike schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:34:
Als er een modem aanhangt zouden ze het in grote lijnen kunnen zien of het signaal ok is, voor goeie meting is volgens mij altijd een monteur voor nodig die zowel in huis als in straat kast het 1 en ander meet met speciale apparatuur.
Klopt, dit lezen ze uit met een aantal tools, door CMTS (Cable Modem Termination System) te benaderen en te kijken hoe het modem erbij staat, signaal technisch. Tevens kunnen ze een EV (Eind Versterker) uitlezen. Bij een probleem met eigen netwerk apparatuur krijgt Ziggo meestal mailtje door een soort 'alarmcentrale' systeem die de boel monitort. Dan kan er een netwerk monteur er heen en naar de oorzaak zoeken.

Uitlezen gebeurd door een in-home monteur d.m.v. een DS2400Q of een DS2460Q (opvolger) meter, een netwerkmonteur gebruikt een DSAM meter die iets meer kan zien (zit een kabelmodem ingebouwd die tevens het retoursignaal kan testen).

Vaak wordt het AOP vervangen door de in-home monteur, de netwerkmonteur kan tevens een zgn. pulse meting doen, waarmee hij kijkt of er schade in de groene kabel zit.
jongetje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:21:
90 cm. Zijn de basis installatiekabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Edit2: Malwarebytes vond pup.optional.conduit, het bestand is inmiddels in quarantaine geplaatst, heb niet het idee dat dit de oorzaak is, want het is geen ernstige bedreiging. Ik had ook geen last van de symptomen die erbij horen zoals veranderende startpagina, reclame pop-ups, toolbar, etc.
Misschien de bron controleren van het install bestand, aangezien MS live mail niet meer aanbied ter download ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Vanochtend is mijn internetverbinding afgesloten, volgens een eerstelijns helpdeskmedewerker van Ziggo wegens verdachte internetactiviteit vanaf mijn IP adres.
Inmiddels bericht van Abuse:

Beste meneer, mevrouw X,

Ons veiligheidssysteem heeft vastgesteld dat er vanaf uw internetaansluiting spam wordt verstuurd. Dit is in strijd met onze algemene voorwaarden.

2018-07-07 16:45:07 IP 84.28.248.XXX 84.28.248.XXX reason ip has send 84 spam messages

Op dat moment was alleen mijn IP-camera online, maar die heeft die dag maar 2 mails gestuurd. Belangrijker in dit verhaal: dit is helemaal niet mijn IP-adres. Dit sterkt mijn al eerder geopperde idee dat het probleem is ontstaan door een gast-inlog op mijn WifiSpot gedeelte. Ik hou jullie op de hoogte, gelukkig kan ik weer op de WifiSpot van de buren, want 24 uur later ben ik nog steeds afgekoppeld van mijn eigen internet.

Edit: alsof ze meelezen... eigen verbinding werkt inmiddels weer, maar nu met een totaal ander IP-adres dan ik bijna 3 jaar heb gehad en eveneens anders is dan het in de mail gecommuniceerde.

Edit2: IP-adres was zaterdag anders dan de jaren ervoor zie ik nu in de headers van de mails van de IP-camera, dus de camera is de 'boosdoener' geweest. Je kan je afvragen of 84 mailtjes (waarvan er maar 2 in mijn mailbox zijn aangekomen) reden genoeg zijn om een complete internetverbinding plat te leggen. Deze camera gebruik ik al jaren met dezelfde configuratie en nu ik recentelijk een nieuw IP-adres blijk te hebben gekregen ziet Ziggo de activiteit opeens als 'spam'. Hoe dan ook, probleem opgelost, ik gebruik niet langer smtp.ziggo.nl voor het mail verzenden vanaf de camera en een andere dan poort 25.

[ Voor 32% gewijzigd door Megalodon_67 op 09-07-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mr.Master schreef op maandag 9 juli 2018 @ 01:31:
[...]

Zou kunnen inderdaad. Hitron = zakelijke abonnement. Gewoon verzoeken om vervanging modem, dat is als het goed is binnen 4 uur te regelen aangezien je een zakelijke klant bent.
Er is iig wel iets mis. Ik wou eigenlijk alleen de lampjes van de wifibooster uit hebben (aangezien die op mijn kamer staat). Uiteindelijk wel tijdelijk kunnen inloggen (kom er nu weer niet op), maar de instellingen voor de led stond al goed. Heb de setting maar even aan uit gezet, maar ze knipperen nog steeds. Beetje vreemd.

Ik ga iig weer contact opnemen met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Er is iig wel iets mis. Ik wou eigenlijk alleen de lampjes van de wifibooster uit hebben (aangezien die op mijn kamer staat). Uiteindelijk wel tijdelijk kunnen inloggen (kom er nu weer niet op), maar de instellingen voor de led stond al goed. Heb de setting maar even aan uit gezet, maar ze knipperen nog steeds. Beetje vreemd.

Ik ga iig weer contact opnemen met Ziggo.
Werkt ducktape niet tegen die lampjes? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Werkt ducktape niet tegen die lampjes? 8)
Dat is de meest simpele oplossing idd, maar die setting heeft altijd gewerkt en moet werken! ;p

Vind het wel beetje gek, dat ik niet meer op de setting paginas kom van de routers. Ziggo lijkt er ook niet een verklaring voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
xileS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Dat is de meest simpele oplossing idd, maar die setting heeft altijd gewerkt en moet werken! ;p

Vind het wel beetje gek, dat ik niet meer op de setting paginas kom van de routers. Ziggo lijkt er ook niet een verklaring voor te hebben.
misschien recent nog nieuwe/andere software geinstalleerd als virusscanner of firewall etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:52:
[...]

misschien recent nog nieuwe/andere software geinstalleerd als virusscanner of firewall etc?
Nee er is eigenlijk niks veranderd zover ik weet. Via mobiel en laptop wil het allebei niet lukken (buiten die paar x, toen het wel tijdelijk lukte als ik inet eruit trok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:50:
[...]
Edit2: IP-adres was zaterdag anders dan de jaren ervoor zie ik nu in de headers van de mails van de IP-camera, dus de camera is de 'boosdoener' geweest. Je kan je afvragen of 84 mailtjes (waarvan er maar 2 in mijn mailbox zijn aangekomen) reden genoeg zijn om een complete internetverbinding plat te leggen. Deze camera gebruik ik al jaren met dezelfde configuratie en nu ik recentelijk een nieuw IP-adres blijk te hebben gekregen ziet Ziggo de activiteit opeens als 'spam'. Hoe dan ook, probleem opgelost, ik gebruik niet langer smtp.ziggo.nl voor het mail verzenden vanaf de camera en een andere dan poort 25.
Ik heb wel eens wat meer mail verstuurd voordat ik een abuse bericht kreeg :+.

Kan je de IP camera via een andere smtp server over SSL (bijvoorbeeld gmail) laten werken? Dan voorkom je dat de hele verbinding wordt afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 08:25
Megalodon_67 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Inmiddels bericht van Abuse:

Beste meneer, mevrouw X,

Ons veiligheidssysteem heeft vastgesteld dat er vanaf uw internetaansluiting spam wordt verstuurd. Dit is in strijd met onze algemene voorwaarden.

2018-07-07 16:45:07 IP 84.28.248.XXX 84.28.248.XXX reason ip has send 84 spam messages

Op dat moment was alleen mijn IP-camera online, maar die heeft die dag maar 2 mails gestuurd. Belangrijker in dit verhaal: dit is helemaal niet mijn IP-adres. Dit sterkt mijn al eerder geopperde idee dat het probleem is ontstaan door een gast-inlog op mijn WifiSpot gedeelte. Ik hou jullie op de hoogte, gelukkig kan ik weer op de WifiSpot van de buren, want 24 uur later ben ik nog steeds afgekoppeld van mijn eigen internet.

Edit: alsof ze meelezen... eigen verbinding werkt inmiddels weer, maar nu met een totaal ander IP-adres dan ik bijna 3 jaar heb gehad en eveneens anders is dan het in de mail gecommuniceerde.

Daarom gebruik je ook niet de mail(server) van je ISP. Ik vind de mailhosting van ISPs vaak maar matig, veel beperkingen, vaak aanwezig op RBLs door spammende medegebruikers en in geval van Ziggo sluiten ze gewoon je hele verbinding af als je een keertje meer mail dan normaal stuurt.

Ziggo kan ook gewoon het IP-adres in de firewall van de mailserver gooien als ze last van je hebben. Klant van me heeft dat bij een zakelijke ISP laatst ook gehad, die werden gewoon gebeld: "Jullie sturen erg veel spammail via onze mailserver, graag uitzoeken, we hebben jullie IP nu in de firewall gezet". Heb de hack opgeruimd en gemeld dat ze de blokkade mogen laten staan want we gebruiken hun mailserver niet.

[ Voor 9% gewijzigd door _JGC_ op 10-07-2018 10:18 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic