Iemand ervaring met onderstaande, of ideeen?
Ik ben een paar weken geleden verhuisd. Ziggo abbo meegenomen en vantevoren in oude huis al een nieuw modem gekregen en dit in bridge laten zetten.
Zelf geinstalleerd in nieuwe huis, werkte een dag of wat prima maar toen begonnen de problemen.
Steeds wegvallend internet (foon heb ik niet en tv was nog niet aangesloten), oplossing monteur 1: vervanging doosje aan de muur en binnenwerk, dat binnenwerk was verroest en doosje was type dat vaker problemen gaf.
Ondertussen tv aangesloten, geen problemen hiermee. Internet blijft zwaar onstabiel, meestal helpt een reboot van het modem+versterker+router wel, soms ook niet.
Anderhalve week later (afgelopen maandag begin van de middag) monteur 2: tx en rx waardes kloppen voor geen meter, nu 6db dimmer tussen modem en waardes 'in het groen'.
Kon maandag middag dus gelijk weer bellen: deze hele week: 's ochtends stabiel internet, rond een uur of half 3 tot tegen 10u 's avonds compleet GEEN internet mogelijk (rebooten heeft geen enkel effect), daarna weer een stuk stabieler.
Mogelijke correlatie met kinderen die dan uit school zijn...?
Morgen komt er weer een monteur, nr 3 in 3 weken dus. Met een nieuw modem denk ik want dat was volgens helpdeskjochie het probleem 'kan er niet in' (ding staat ook in bridge...).
Ik zie zelf niet echt oplossingen meer, maar ik ben geen ziggo monteur. Ik zit net weer vast aan een jaarcontract maar mag daar onderuit i.v.m. deze problemen. Ik zit aan een overstap naar tweak (jaarbetaling, geen tv) te denken, maar dan kan ik mijn eigen router niet meer gebruiken, is wel goedkoper maar dan ook geen tv meer.
Ik heb nu maar pingplotter draaien, gezien ik geen logging uit het moden kan halen ivm bridgemodus.
Iemand nog ideen voor de monteur/ziggo?
Een lijnmeting ga ik vragen, maar heb al begrepen dat dat een langdurig verhaal kan worden...
En steeds als internet eruit ligt doet mijn huisautomatisering het niet meer, geen verlichting, geen films kijken enz is wel stikvervelend zo ondertussen

Nu ik dit typ vliegt internet er natuurlijk weer uit...

22:30 nu dus.
edit: reboot modem hielp nu gelukkig wel dusz