Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Als je dan probeert te bashen op Ziggo/Vodafone doe het dan met goede argumentatie _O-
Het staat notabene in het artikel zelf 8)7
Het belonen van trouwe klanten werd door voormalig CEO Eelco Blok enkele jaren geleden bij KPN ingevoerd. Daarna volgde VodafoneZiggo met de ‘nonstop gratis extra’s’-propositie met een gelijk beloningsysteem als KPN. Nu volgt T-Mobile als derde grote speler op de Nederlandse quad play-markt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als wat zitten zoeken in dit topic, echter nog geen oplossing gevonden.
Situatie: Connectbox (yeah), Sophos XG (virtueel), Wifi AP. (MTU waardes staan overal op 1500.)
Merk dat het laden van websites soms langer duurt dan normaal.
1-2 sec vertraging, erg storend.

Is die Connectbox nou zo brak? Merk de traagheid vooral als bijvoorbeeld mijn vriendin aan het streamen in. (Netflix, Videoland)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Harmen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:30:
Als wat zitten zoeken in dit topic, echter nog geen oplossing gevonden.
Situatie: Connectbox (yeah), Sophos XG (virtueel), Wifi AP. (MTU waardes staan overal op 1500.)
Merk dat het laden van websites soms langer duurt dan normaal.
1-2 sec vertraging, erg storend.

Is die Connectbox nou zo brak? Merk de traagheid vooral als bijvoorbeeld mijn vriendin aan het streamen in. (Netflix, Videoland)
MTU waarde van de connectbox is 1460, geen 1500 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

TimDJ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:38:
Klopt het dat de on-demand kwaliteit van HBO erg slecht is via de mediabox? Ik heb sinds kort een 43" 4K televisie ipv 24" FullHD en merk nu pas hoe slecht het eigenlijk is. Is dit in een instelling of is het gewoon lage resolutie stream?
Nooit last van gehad behalve vandaag toen ik streamde via mijn Chromecast. Leek wel of het geen full hd was zoals gebruikelijk is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Martinusz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Dat verklaart, dankje!
Zal het vanavond ff recht zetten op de rest van mijn apparatuur.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Dat is niet altijd het geval. Als je een connectbox hebt met standaard IPv4 adres, dan is de MTU gewoon 1500.
Heb je IPv6 met ds-lite (ipv4 + ipv6) dan moet de MTU inderdaad 1460 zijn.
Check dus even of je een IPv6 adres hebt. Bij problemen kun je dit overigens zonder moeilijk doen terug laten zetten door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mr. Jinx schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:13:
[...]
Dat is niet altijd het geval. Als je een connectbox hebt met standaard IPv4 adres, dan is de MTU gewoon 1500.
Check dus even of je een IPv6 adres hebt. Bij problemen kun je dit overigens zonder moeilijk doen terug laten zetten door Ziggo.
In de geweldige interface van de connectbox (Compal, Arris heeft dit standaard aanstaan lees ik. ) kan ik niets terug vinden, deze staat in bridge. Mijn Sophos XG heb ik enkel op dhcp IPv4 aanstaan.
Zal een rebootje van de connectbox helpen? Hij is alweer 60 dagen up.

[ Voor 11% gewijzigd door Harmen op 13-06-2018 11:39 . Reden: Onderzoek ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mr. Jinx schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:13:
[...]
Eerder had een Connect box ook MTU 1460 zonder ds-lite. Dat leek een bug in plaats van bewuste configuratie.

Makkelijkste test: https://www.speedguide.net/analyzer.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:15
Harmen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:29:
[...]
Zal een rebootje van de connectbox helpen? Hij is alweer 60 dagen up.
Wij zeggen altijd: A reboot each day, keeps the TAC away...

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
N.a.v. de prijsverhoging heb ik een tijdje terug het aanbod '6 maanden voor €34,95' geaccepteerd.
Zojuist de factuur van Ziggo ontvangen voor de periode 1-31 juli. Net als vorig jaar (zelfde situatie) staat daar de korting niet op. Hang nu aan de lijn met Ziggo. Ik raad iedereen aan zijn factuur goed te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Ik heb vandaag (eindelijk, want ik postte dit al veel eerder hier) gebeld en hetzelfde aanbod gekregen vanaf augustus omdat de facturen voor juli al gemaakt zijn. Bedankt dat je het zegt, ik ga er op letten volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:06:
[...]

Als je dan probeert te bashen op Ziggo/Vodafone doe het dan met goede argumentatie _O-
Het staat notabene in het artikel zelf 8)7)

[...]
Overigens blijft KPN voor mij de beste trouwe klantvoordelen bieden, dubbele data én 5 euro korting, zelfs op het voordeligste mobiele abonnement. MB’s delen én Spotify voor 7,50 euro met 1,5GB data.

Vandaar dat ik bij mijn ouders ‘woon’, terwijl mijn partner wel geniet van de Vodafone 5 euro korting en dubbele data en we thuis gratis Ziggo Sport hebben.

Zo hebben we én voordeel van KPN én voordeel van Vodafone én Ziggo.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Overigens blijft KPN voor mij de beste trouwe klantvoordelen bieden, dubbele data én 5 euro korting, zelfs op het voordeligste mobiele abonnement. MB’s delen én Spotify voor 7,50 euro met 1,5GB data.

Vandaar dat ik bij mijn ouders ‘woon’, terwijl mijn partner wel geniet van de Vodafone 5 euro korting en dubbele data en we thuis gratis Ziggo Sport hebben.

Zo hebben we én voordeel van KPN én voordeel van Vodafone én Ziggo.
Die combinatie misbruik ik ook ;)
Mijn mobiele abo's KPN staan bij familie, omdat ik in de winter mijn MB's naar hen stuur ( geen vast internet thuis )
Het mobiele abo van mijn schoonmoeder staat bij mij, voor haar korting ( en mijn ziggo sport )
Beetje creatief boekhouden, noemen we dat dan maar, nu kan ik zowel ZiggoGo gebruiken voor de F1, en de KPN-ITV-app om Foxsport te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Heeft iemand anders het probleem dat je vanuit de Ziggo Go app NPO1 niet kan Chromecasten tijdens een WK voetbalwedstrijd? Bij alle andere zenders krijg ik het icoontje, bij NPO1 nu niet. Als ik een Chromecast stream aanzet op een andere zender en dan probeer naar NPO1 te wisselen, wisselt hij gewoon niet.

Zou dit weer die onzin zijn van "we hebben niet de rechten om dit te mogen Chromecasten", net als bij terugkijken van sommige zenders? Want dat lijkt mij rechtmatig toch echt geen stand houden; wat maakt het voor de rechten nou uit op welk device ik hem kijk thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
@Ruuddie Ik kan gewoon NPO1 chromecasten op dit moment (Ziggo Go app op iPad).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruuddie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:10:

Zou dit weer die onzin zijn van "we hebben niet de rechten om dit te mogen Chromecasten", net als bij terugkijken van sommige zenders?
Zou dit gewoon niet aan jezelf liggen?

Zit/zat hier gewoon NPO1 te casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:58
Bartjuh1981 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:34:
N.a.v. de prijsverhoging heb ik een tijdje terug het aanbod '6 maanden voor €34,95' geaccepteerd.
Zojuist de factuur van Ziggo ontvangen voor de periode 1-31 juli. Net als vorig jaar (zelfde situatie) staat daar de korting niet op. Hang nu aan de lijn met Ziggo. Ik raad iedereen aan zijn factuur goed te controleren.
Wanneer zou de aanbieding ingaan? Als dit 1 juli is dan is dit zichtbaar op de volgende factuur (die je dus in juli krijgt) met terug werkende kracht 1 juli.
Het stukje wat je teveel heb betaald wordt dan met je verrekend.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Megapaul schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:30:
[...]

Wanneer zou de aanbieding ingaan? Als dit 1 juli is dan is dit zichtbaar op de volgende factuur (die je dus in juli krijgt) met terug werkende kracht 1 juli.
Het stukje wat je teveel heb betaald wordt dan met je verrekend.
Dat is wat Ziggo Klantenservice ook zei. Vorig jaar is dit echter foutgegaan en hebben ze het moeten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Bartjuh1981 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:17:
[...]

Dat is wat Ziggo Klantenservice ook zei. Vorig jaar is dit echter foutgegaan en hebben ze het moeten corrigeren.
Bij mijn ouders is het ook een keer fout gegaan, bleek dat de persoon een te vroege datum had gekozen. Als je pakket hetzelfde blijft en je zit voor de 10e van de lopende maand dan kan het per 1e van de volgende maand. Als je op of na de 10e van de maand zit dan kan je niet op de 1e van volgende maand invoeren maar de maand erop werd mij toen verteld.
Dit kwam wel vaker voor zei de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Ruuddie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:10:
Heeft iemand anders het probleem dat je vanuit de Ziggo Go app NPO1 niet kan Chromecasten tijdens een WK voetbalwedstrijd? Bij alle andere zenders krijg ik het icoontje, bij NPO1 nu niet. Als ik een Chromecast stream aanzet op een andere zender en dan probeer naar NPO1 te wisselen, wisselt hij gewoon niet.

Zou dit weer die onzin zijn van "we hebben niet de rechten om dit te mogen Chromecasten", net als bij terugkijken van sommige zenders? Want dat lijkt mij rechtmatig toch echt geen stand houden; wat maakt het voor de rechten nou uit op welk device ik hem kijk thuis?
Helaas wel! Rechtenkwesties zitten nogal complex in elkaar. We hebben nou eenmaal de rechten niet om streamen beschikbaar te hebben tijdens de uitzending van het WK :( Groet, Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09
zijn er hier meer met het probleem wat ik heb?
als ik via kanaal 150 netflix start en iets start met 5.1 geluid, dan krijg ik geen signaal/geluid door op mijn sony receiver. alle series/films zonder 5.1 worden zonder problemen afgespeeld met geluid.
als ik op de horizonbox dolby digital uitschakel heb ik wel geluid van netflix, maar mis ik op netflix en de normale kanalen de dolby input op mijn receiver

mijn horizonbox is met hdmi aangesloten op de sony str-dg720
ik heb mijn pc ook met hdmi aangsloten op de receiver en dan werkt netflix wel zonder problemen met 5.1 geluid als input.
dus:
alle zenders werken via de horizonbox met dolby digital
alleen netflix niet via kanaal 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gh0stw4lk3r Volgens deze site https://www.sony.nl/elect.../str-dg720/specifications ondersteund je receiver geen Dobly Digital +. Dat is met mijn chromecast het formaat waarin Netflix de 5.1 stream uitstuurt dus kan zijn dat de Mediabox XL dat ook doet en je receiver er daarom niets mee kan? Ik heb zelf geen mediabox XL dus kan dit niet voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

jongetje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:49:
@Gh0stw4lk3r Volgens deze site https://www.sony.nl/elect.../str-dg720/specifications ondersteund je receiver geen Dobly Digital +. Dat is met mijn chromecast het formaat waarin Netflix de 5.1 stream uitstuurt dus kan zijn dat de Mediabox XL dat ook doet en je receiver er daarom niets mee kan? Ik heb zelf geen mediabox XL dus kan dit niet voor je nakijken.
Is niet DD+ niet backwards compatible? Dus al zou de Mediabox het uitsturen dan nog zou het geen probleem mogen zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VodafoneZiggo schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:21:
[...]

Helaas wel! Rechtenkwesties zitten nogal complex in elkaar. We hebben nou eenmaal de rechten niet om streamen beschikbaar te hebben tijdens de uitzending van het WK :( Groet, Leroy van Ziggo
Zit toch ook nu gewoon weer te casten naar mijn tv met de Ziggo app en chromecast. Heb je het zelf al getest Leroy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Laatst online: 10-09 11:20
Ik woon in het buitengebied en heb internet via KPN 'buitengebied' (via 4G met een buitenantenne). TV hebben we via de KPN play app en dan met een chromecast op de tv. Werkt allemaal prima maar de KPN play dienst gaat stoppen :(.
Is het mogelijk om TV start te nemen maar dan zonder de mediabox en zonder internet abo?

Eigenlijk hetzelfde als Sport Totaal (die heb ik al) dus alleen via de app kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
PietjePuk007 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:02:
Ik woon in het buitengebied en heb internet via KPN 'buitengebied' (via 4G met een buitenantenne). TV hebben we via de KPN play app en dan met een chromecast op de tv. Werkt allemaal prima maar de KPN play dienst gaat stoppen :(.
Is het mogelijk om TV start te nemen maar dan zonder de mediabox en zonder internet abo?

Eigenlijk hetzelfde als Sport Totaal (die heb ik al) dus alleen via de app kijken.
Volgensmij bedoel je dan het "Kabel TV" pakket, maar volgensmij kan je dat alleen afnemen op een adres in het ziggo gebied. Misschien een dealtje met familie? Kosten delen en jij via internet en zij via kabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Neem ik contact op met de helpdesk of ze de waardes kunnen checken, die leken goed gaven ze aan, een reset wordt aangeraden. Uptime was 50 dagen, na de reboot werkt alles weer naar behoren.

Kreeg nog een aanbod voor een gratis zenderpakket of een mediabox... *zucht*
Wil gewoon meer snelheid voor een paar euro's per maand. Vind de stap tussen basis en het volgende pakket te groot. Waarom geen 80/8 100/10 als tussenstap? :?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PietjePuk007 Je hebt wel een adres nodig in Ziggo gebied, maar dan had je daar ook wel internet bij genomen ipv 4g. Je kunt ook kijken naar nlziet, dan kun je alle Nederlandse zenders kijken en lang terugkijken. Of anders digitenne, is goedkoper dan kabeltv bij Ziggo en kost je geen bandbreedte.

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 19-06-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Laatst online: 10-09 11:20
Hmmm..."Je kijkt tv via de Ziggo GO app als je Kabel TV of een Alles-in-1 pakket hebt."
Bij NLziet heb je maar 10 zenders en bij Ziggo 77, onzin eigenlijk want bij de Sport Totaal Go werkt 't op die manier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is weer zomer, dus eropuit. In voorbereiding daarop alle verbindingsmogelijkheden van de laptop maar eens even uitgetest. In het bijzonder de Ziggo WiFispot. Ik kan verbinding maken met de Ziggo WiFispot van de buurman. Als ik maar niet te dicht bij mijn eigen modem/router ga staan, want dan probeert ie verbinding te maken met mijn eigen Ziggo WiFispot en dat lukt niet. Verbinding met andere Ziggo WiFispots gaat ook, alleen niet met die van mijzelf.

Ligt dat aan mij of is dat bij iedereen zo?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Roetzen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:44:
Het is weer zomer, dus eropuit. In voorbereiding daarop alle verbindingsmogelijkheden van de laptop maar eens even uitgetest. In het bijzonder de Ziggo WiFispot. Ik kan verbinding maken met de Ziggo WiFispot van de buurman. Als ik maar niet te dicht bij mijn eigen modem/router ga staan, want dan probeert ie verbinding te maken met mijn eigen Ziggo WiFispot en dat lukt niet. Verbinding met andere Ziggo WiFispots gaat ook, alleen niet met die van mijzelf.

Geen idee, staat uit hier ivm bridge modus. Maar ik kan me voorstellen dat het wel handig is dat je devices niet met je eigen ziggo-hotspot verbinden. Dan loop je het risico dat ze van je eigen wifi naar de hotspot fietsen. Onhandig. Dus wie weet: it's not a bug, it's a feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Harmen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:16:
Neem ik contact op met de helpdesk of ze de waardes kunnen checken, die leken goed gaven ze aan, een reset wordt aangeraden. Uptime was 50 dagen, na de reboot werkt alles weer naar behoren.

Kreeg nog een aanbod voor een gratis zenderpakket of een mediabox... *zucht*
Wil gewoon meer snelheid voor een paar euro's per maand. Vind de stap tussen basis en het volgende pakket te groot. Waarom geen 80/8 100/10 als tussenstap? :?
Ja, daar hoop ik al meerdere jaren op. Vroeg vond ik de stap al groot 120 -> 30. Maar tegenwoordig met 200-> 40 is wel heel veel. Mij zou 40/4 80/8 120/12 160/16 240/24 360/36 wel beter lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:56:
[...]
Geen idee, staat uit hier ivm bridge modus. Maar ik kan me voorstellen dat het wel handig is dat je devices niet met je eigen ziggo-hotspot verbinden. Dan loop je het risico dat ze van je eigen wifi naar de hotspot fietsen. Onhandig. Dus wie weet: it's not a bug, it's a feature!
Ik kan diverse redenen bedenken waarom het wel of niet handig zou zijn. Om te testen of Ziggo WiFispot goed geïnstalleerd is zou het wel handig zijn als het wel zou kunnen. Want dat probeerde ik dus. De ene keer lukte het wel, de andere keer niet. Verwarrend... Het duurde even tot ik er achter kwam dat ik wel met de WiFispot van de buren kon verbinden, maar niet met die van mijzelf.

Vandaar mijn vraag of dat bij iedereen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Gotta love Ziggo... Ik ga met een paar weken uit huis dus gisteren met mijn vader alvast 2 wijzigingen op zijn abonnement doorgegeven.

- Movies & Series XL opgezegd, zou per 18 juli ingaan. Maar alles van dat pakket is nu al weg.

- Internet Max naar Start aangepast (van 400 naar 40mbit). Ook dat is opeens al ingegaan maar erger nog, opeens torenhoge pingtijden en maar iets van 2mbit over...

Soms werkt het even normaal (maar dan wel op 40mbit dus), maar merendeel van de tijd zit ik met 1000+ms pingtijden en supertraag internet.

Traceroute laat zien dat het na m'n router (ASUS RT-AC88U) fout gaat.

Niemand anders last van traagheid? (Ziggo Tilburg trouwens, dus altijd al Ziggo geweest)

Ik zie trouwens in de logging van m'n RIPE Atlas probe dat de problemen rond 13:45 uur vanmiddag starten. Vanaf dat moment is duidelijk zichtbaar dat de pingtijden gigantisch omhoog schieten.

-- Edit:

Traceroute van zojuist:
Tracing route to www.google.nl [172.217.17.99]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-AC88U-0000 [192.168.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 1050 ms 1298 ms 936 ms ht-rc0001-cr102-ae116-0.core.as9143.net [213.51.180.245]
4 1552 ms 971 ms 1481 ms asd-tr0021-cr101-bundle-ether102-1.aorta.net [84.116.194.29]
5 * * * Request timed out.
6 1519 ms 1195 ms 1334 ms nl-ams14a-ri1-ae5-0.aorta.net [84.116.135.34]
7 1211 ms 1620 ms 1159 ms 74.125.146.228
8 1361 ms 1036 ms 1711 ms 108.170.241.161
9 1497 ms 1288 ms 1711 ms 108.170.236.221
10 1333 ms 765 ms 1721 ms ams15s29-in-f3.1e100.net [172.217.17.99]

Trace complete.
Maar even later weer een traceroute en toen was alles opeens koek en ei:
Tracing route to www.google.nl [172.217.17.99]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-AC88U-0000 [192.168.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 9 ms 7 ms 8 ms ht-rc0001-cr102-ae116-0.core.as9143.net [213.51.180.245]
4 10 ms 10 ms 11 ms asd-tr0021-cr101-bundle-ether102-1.aorta.net [84.116.194.29]
5 * * * Request timed out.
6 11 ms 10 ms 10 ms nl-ams14a-ri1-ae5-0.aorta.net [84.116.135.34]
7 10 ms 10 ms 13 ms 74.125.146.228
8 11 ms 11 ms 12 ms 108.170.241.161
9 11 ms 10 ms 10 ms 108.170.236.221
10 12 ms 12 ms 11 ms ams15s29-in-f3.1e100.net [172.217.17.99]

Trace complete.
??

-- Edit #2: typisch, ik plan net via de RIPE Atlas interface een testsessie in voor m'n IP-adres met traceroutes vanaf verschillende punten in de wereld. En opeens besluit m'n verbinding zich weer normaal te gedragen waardoor die meetsessies opeens waardeloos zijn. :(

-- Edit #3: ondertussen lijkt de verbinding alweer een tijd stabiel. Ook nog Ziggo aan de lijn gehad, Internet Max wordt weer terug gezet.

[ Voor 90% gewijzigd door Wildfire op 19-06-2018 19:40 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:37
Roetzen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:44:
Iig bij oud-Ziggo, mogelijk ook bij oud-UPC. De router onthoudt de MAC-adressen van toestellen die met het reguliere SSID verbonden zijn geweest en blokkeert ze vervolgens op het wifispot-SSID. Waarschijnlijk zodat men niet per ongeluk op het verkeerde SSID blijft hangen (lagere snelheid, niet werkende chromecast, etc) wat er weer voor kan zorgen dat de klantenservice onnodig wordt lastig gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, bedankt voor de info. Dan weet ik dat ik het verder niet hoef te proberen..

Die blokkade voorkomt overigens niet dat je ongewild op de hotspot van de buurman terecht komt. Dus zet ik het "automatisch verbinden wanneer binnen bereik" maar weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Welke setup levert Ziggo momenteel aan nieuwe klanten in fZiggo gebied? Is dat Dual Stack of DS-Lite? Ik ben al een aantal jaar geen klant bij Ziggo en ben dat op mijn huidige adres ook nooit geweest.

Mijn wens is de modem/router in bridge te plaatsen met een Ubiquiti UniFi Security Gateway erachter.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Laatst online: 13-09 20:09
Als ik me niet vergis, krijg je ds lite met een connect box in router mode. Zet je hem in bridge dan krijg je alleen ipv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
acale schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:22:
Als ik me niet vergis, krijg je ds lite met een connect box in router mode. Zet je hem in bridge dan krijg je alleen ipv4
OK, dus dat ding in bridge (laten) plaatsen en dan maar geen IPv6. Wel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In plaats van je router/modem direct in bridge te laten zetten, zou je ook eens even kunnen kijken hoe DS-Lite bevalt. Misschien valt het mee. In bridge en IPv4 only kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Roetzen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:49:
In plaats van je router/modem direct in bridge te laten zetten, zou je ook eens even kunnen kijken hoe DS-Lite bevalt. Misschien valt het mee. In bridge en IPv4 only kan altijd nog...
Ik wil mijn eigen router graag inschakelen i.v.m. functionaliteit. Heb een netwerk bestaande uit UniFi componenten. Vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap ik. Maar eerst even kijken hoe de modem/router zoals ie door Ziggo wordt geleverd het doet, voordat je hem in bridge laat zetten kan toch geen kwaad? Dan weet je tenminste wat je mist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27

TRaSH

koffie ?

Was het ook niet als je dslite hebt dat portforwarding niet goed werkt,
Zeker als je P2P gebruikt ?
Houd er rekening mee dat in bridge zetten afhankelijk welke regio je zit een aantal dagen duurt.
Wil je het sneller raad ik het je aan via Twitter te regelen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

TRaSH schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:12:
Houd er rekening mee dat in bridge zetten afhankelijk welke regio je zit een aantal dagen duurt.
Wil je het sneller raad ik het je aan via Twitter te regelen.
Heu... Ik heb tot nu toe altijd gewoon zelf mijn modem in bridge kunnen zetten. Geen idee waarom dat tijd zou moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathogen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:25:
[...]

Heu... Ik heb tot nu toe altijd gewoon zelf mijn modem in bridge kunnen zetten. Geen idee waarom dat tijd zou moeten kosten?
In fZiggo gebied kun je dat niet zelf en moet de helpdesk dit op afstand doen (en wordt deze ook herstart om de bridge stand te activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

jongetje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:37:
[...]

In fZiggo gebied kun je dat niet zelf en moet de helpdesk dit op afstand doen (en wordt deze ook herstart om de bridge stand te activeren).
ik woon in fZiggo... te snel gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door Pathogen op 21-06-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:22
Ben net opeens mijn Internet verbinding kwijtgeraakt. Na een minuut of 10 maar eens Ziggo gebeld, aangezien toen ik hier een paar maanden terug kwam wonen, er een probleem met de kabel in de centrale was (blijkt dat ze huisnummers 7 en 9 bij de bouw omgewisseld hebben en de post-it uit 2012 was een beetje vergaan 🤡).

Maar goed, dan mag je dus het hele draaiboek door. Ik zit bedraad en kan op het modem. Dua dan denk je: appeltje eitje. Ik zag zelf al dat het upstream kanaal een error geeft, terwijl downstream wel netjes verbonden is. Maar we konden echtbl niet verder alvorens ik mijn modem gereset had. Blijkbaar omdat er bik DHCP iets over ipv6 moet staan, wat er niet stond... lijkt me heel sterk dat dat er iets mee te maken heeft, aangezien het dan een firmware kwestie moet zijn.

Maar goed, wordt over een minuut of 20 teruggebeld en weet nu al dat het geen verschil gemaakt heeft 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:12:
Met DS-Lite krijg je geen eigen IPv4 adres meer. Je zit voor IPv4 achter een door Ziggo gerund NAT en deelt het publieke IPv4 adres met meerdere gebruikers.

Je kunt dus geen servers meer draaien op IPv4. Althans niet zonder weer een paar truuken uit te halen. Maar dat hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn. Er staat tegenover dat je er 4x1021 IPv6 adressen bij krijgt. En op die adressen kun je wel servers draaien. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roetzen op 21-06-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik woon in Brabant en heb een Humax decoder. Als ik mijn decoder meeneem naar een camping in Overijssel kan ik hem dan gewoon gebruiken daar? Ik heb geen idee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Musicmasters Als dat allebij fZiggo of allebei fUPC gebied is wel. MAAR dan moet er natuurlijk wel kabeltv zijn op die camping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:30

3DDude

I void warranty's

eborn schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:48:
Ben net opeens mijn Internet verbinding kwijtgeraakt. Na een minuut of 10 maar eens Ziggo gebeld, aangezien toen ik hier een paar maanden terug kwam wonen, er een probleem met de kabel in de centrale was (blijkt dat ze huisnummers 7 en 9 bij de bouw omgewisseld hebben en de post-it uit 2012 was een beetje vergaan 🤡).

Maar goed, dan mag je dus het hele draaiboek door. Ik zit bedraad en kan op het modem. Dua dan denk je: appeltje eitje. Ik zag zelf al dat het upstream kanaal een error geeft, terwijl downstream wel netjes verbonden is. Maar we konden echtbl niet verder alvorens ik mijn modem gereset had. Blijkbaar omdat er bik DHCP iets over ipv6 moet staan, wat er niet stond... lijkt me heel sterk dat dat er iets mee te maken heeft, aangezien het dan een firmware kwestie moet zijn.

Maar goed, wordt over een minuut of 20 teruggebeld en weet nu al dat het geen verschil gemaakt heeft 😂
Joh ik heb nog steeds geen internet is al sinds 11 uur vanochtend zo... er stond eerst op de ziggo site we zijn druk bezig 17.30 is het gefixt en dat is nu 23.00 geworden :(

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:22
3DDude schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:48:
[...]

Joh ik heb nog steeds geen internet is al sinds 11 uur vanochtend zo... er stond eerst op de ziggo site we zijn druk bezig 17.30 is het gefixt en dat is nu 23.00 geworden :(
En het is nu opgeschoven naar 09.00 morgenochtend... bizar dat een (groot deel?) van Bodegraven de hele dag zonder telefonie en Internet kan zitten zonder enige vorm van informatie. Mijn postcode geeft geeneens de storing aan, ik moet een postcode van een ander deel van het dorp pakken om de status te zien.

Mijn modem heeft dus ook 1 downstream kanaal en 1 upstream die niet wil locken. Iemand met verstand van zaken die weet waar de oorzaak bij Ziggo kan liggen? Wat draait er op woonplaatsniveau wat zo'n impact kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:30

3DDude

I void warranty's

Mijn internet radio deed het vanochtend half 8 weer. Dus het lijkt erop dat internet het weer doet...

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor wie een probleem heeft met opnieuw instellen van Ziggo Wifispots op de foon en net als ik zijn inloggegevens kopieert vanaf een tekstdocumentje en daarna foutmeldingen blijft krijgen m.b.t. aanmeldgegevens, verwijder de laatste letter van het wachtwoord na plakken en tik die opnieuw... Ik zag geen spatie achter het wachtwoord staan, maar pas na 2x gebruik van backspace toets zag ik de laatste letter verdwijnen. Het heeft me een hoop gedoe gekost voordat ik erachter kwam dat dit de oorzaak was van foutieve aanmeldgegevens (Galaxy S5).

[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon_67 op 23-06-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Met Ziggo is van de één op andere dag mijn snelheid ingezakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7416984807.png

Anderhalf jaar geleden heeft een monteur de boel netjes doorgemeten, en het heeft jaren goed gewerkt. Een telefoontje leerde me dat het signaal qua kwaliteit heel slecht blijkt te zijn. Nu kreeg ik het advies om een splitter die 2 jaar op het advies van Ziggo zelf geïnstalleerd is te verwijderen.

Iemand anders dergelijke situaties meegemaakt? Misschien is mijn buurman van ADSL naar Ziggo overgestapt?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
fonsoy schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:44:
Met Ziggo is van de één op andere dag mijn snelheid ingezakt.
[afbeelding]
Hoe heb je dit gemeten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Misschien is mijn buurman van ADSL naar Ziggo overgestapt?
Alleen het overtappen van je buurman kan niet deze snelheid zo beïnvloeden,

zoals hierboven al word gevraaagd hoe heb je dit getest? Is dit met een apparaat welke via een kabel is aangesloten of via wifi. Mocht dit via wifi zijn dan zou ik eerst even testen met een kabel.

Betreffende het er tussen uithalen van een splitter die door ziggo zelf geplaatst is, waarom zou het vreemd zijn om dit zelf te doen? ze zullen echt proberen om uit te vinden waarin de verstoring zit, Zolang er niet meer meldingen binnen komen van uit het zelfde gebied behandelen ze dit als een individueel probleem. Als het oplossen van de verstoring snel kan waarbij geen monteur nodig is dan is dit zowel beter voor jou en beter voor ziggo.

Hopelijk is het snel opgelost.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
Hmm, ik vind die inmiddels € 48,50 van Ziggo toch wel erg prijzig... Kan dat nou echt niet goedkoper?

Internet Start en TV Start (zonder Ziggo Bellen)

Beneden: TV met een CI+ Module (om een of andere reden staan er twee smartcard nummers op onze account). We hebben op zolder nog een Mediabox liggen die we destijds bij het abonnement kregen maar niet gebruiken.

Internet met 40mb down en 4up is prima, ben ook erg blij met de werking: 100% uptime voor zover we merken. Netflix werkt prima.

Qua TV gebruiken we de 'standaard' Nederlandse zenders: RTL4, RTL7, Veronica, SBS, NET5, RTL Z en soms FOX (al is dat laatste niet echt belangrijk).

Als ik echter op https://www.ziggo.nl/pakketten/ kijk dan zou 'Start' maar 43, 50 per maand kosten? Dan betaal ik toch sowieso 5 euro per maand teveel? Of mis ik nou wat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb €46,50 staan. 2 euro voor CI+ huur is €48,50. De tweede smartcard is de smartcard in je mediabox denk ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
President schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:08:
Hmm, ik vind die inmiddels € 48,50 van Ziggo toch wel erg prijzig... Kan dat nou echt niet goedkoper?

Internet Start en TV Start (zonder Ziggo Bellen)

Beneden: TV met een CI+ Module (om een of andere reden staan er twee smartcard nummers op onze account). We hebben op zolder nog een Mediabox liggen die we destijds bij het abonnement kregen maar niet gebruiken.

Internet met 40mb down en 4up is prima, ben ook erg blij met de werking: 100% uptime voor zover we merken. Netflix werkt prima.

Qua TV gebruiken we de 'standaard' Nederlandse zenders: RTL4, RTL7, Veronica, SBS, NET5, RTL Z en soms FOX (al is dat laatste niet echt belangrijk).

Als ik echter op https://www.ziggo.nl/pakketten/ kijk dan zou 'Start' maar 43, 50 per maand kosten? Dan betaal ik toch sowieso 5 euro per maand teveel? Of mis ik nou wat? 8)7
Dan heb je niet het volledige digitale tv pakket van 77+ zenders (36 in HD)
Je heb dan iets van 45 TV tv kanalen in SD kwaliteit, 3 in HD. Mits je TV een DVB C tuner heeft.
Een Ci+ module gaat met dat pakket niet werken. Daarnaast kom je niet in aanmerking voor benefits mocht je ook Vodafone klant zijn/willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
Megapaul schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:56:
[...]

Je heb dan iets van 45 TV tv kanalen in SD kwaliteit, 3 in HD. Mits je TV een DVB C tuner heeft.
Een Ci+ module gaat met dat pakket niet werken. Daarnaast kom je niet in aanmerking voor benefits mocht je ook Vodafone klant zijn/willen worden.
Ik gebruik tot maximaal zender 12, alle kanalen die daarboven zitten kom ik sowieso niet op :+ Vodafone heb ik niet en andere dingen zoals terugkijken, opnemen, etc maken we ook geen gebruik van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 13-09 10:57
Megapaul schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:56:
[...]

Om eerlijk te zijn ben je bij andere mobiele providers voordeliger uit dan Vodafone.
Goed je hebt dan niet dubbele data, Extra tv-pakket en het veilig online pakket en zgn. €5 korting op je abonnement.

Er loopt bijvoorbeeld een actie.van een aanbieder die voor €10 euro (wel 2 jaar) 5GB en onbeperkt bellen aanbied.

Oké het is een actie, maar ik vind dat vodafone erg achterloopt met hun bundel van 500 mb voor €11 welke dan verdubbeld wordt met de combi

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Shaggie_NB schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:03:
[...]

Hoe heb je dit gemeten...?
Dembar schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:17:
[...]

Alleen het overtappen van je buurman kan niet deze snelheid zo beïnvloeden,

zoals hierboven al word gevraaagd hoe heb je dit getest? Is dit met een apparaat welke via een kabel is aangesloten of via wifi. Mocht dit via wifi zijn dan zou ik eerst even testen met een kabel.

Betreffende het er tussen uithalen van een splitter die door ziggo zelf geplaatst is, waarom zou het vreemd zijn om dit zelf te doen? ze zullen echt proberen om uit te vinden waarin de verstoring zit, Zolang er niet meer meldingen binnen komen van uit het zelfde gebied behandelen ze dit als een individueel probleem. Als het oplossen van de verstoring snel kan waarbij geen monteur nodig is dan is dit zowel beter voor jou en beter voor ziggo.

Hopelijk is het snel opgelost.
Ik heb een aparte internetmodem van Ziggo, die gebridged is naar een Netgear R7000 Nighthawk. Op dit apparaat heb ik mijn vaste PC bedraad aangesloten.

Ik bedoelde vooral eigenlijk het van de één op de andere dag snel verslechteren van het Ziggo signaal, of iemand dat ooit meegemaakt heeft. Ik heb geen werkzaamheden uitgevoerd aan de interne bekabeling.

Zojuist heb ik wel de interne bekabeling gecontroleerd en hier geen discrepanties in aangetroffen. Alle coax kabels zitten vastgeschroefd en zijn recent. De complete interne bekabeling komt uit 2008 m.u.v. de tussenkabels in meterkast die uit 2017 stammen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 17:11
MdO82 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:06:
[...]

Om eerlijk te zijn ben je bij andere mobiele providers voordeliger uit dan Vodafone.
Goed je hebt dan niet dubbele data, Extra tv-pakket en het veilig online pakket en zgn. €5 korting op je abonnement.

Er loopt bijvoorbeeld een actie.van een aanbieder die voor €10 euro (wel 2 jaar) 5GB en onbeperkt bellen aanbied.

Oké het is een actie, maar ik vind dat vodafone erg achterloopt met hun bundel van 500 mb voor €11 welke dan verdubbeld wordt met de combi
Prijs en bundel zijn nog niet eens heel verkeerd, maar dat netwerk van ze... claimen dat je het beste netwerk hebt, maar T-mobile is zelfs in Friesland beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 17:05

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik kon opeens mijn pc niet meer overnemen vanaf extern. Ik kom er nu achter dat mijn externe IP-adres gewijzigd is. Ik had daarvoor hele poost hetzelfde IP-adres en kan mij niet eens herinneren of ik ooit wel eens een IP-wijziging gehad heb (op een fysieke verhuizing naar een andere woning na).

Waarom doet Ziggo dit? Waarom communiceert men dit niet met mij? Ik vind het een beetje raar.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Techno Overlord schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:18:
Ik kon opeens mijn pc niet meer overnemen vanaf extern. Ik kom er nu achter dat mijn externe IP-adres gewijzigd is. Ik had daarvoor hele poost hetzelfde IP-adres en kan mij niet eens herinneren of ik ooit wel eens een IP-wijziging gehad heb (op een fysieke verhuizing naar een andere woning na).

Waarom doet Ziggo dit? Waarom communiceert men dit niet met mij? Ik vind het een beetje raar.
Ziggo heeft geen vaste IP adressen. Zolang de DHCP server niet herstart wordt (of je een andere router aan je modem hangt indien deze in bridge staat) wijzigt je publieke IP adres vrijwel nooit.

Maarrrrr... vrijwel nooit is niet nooit ;). Daarom is het verstandig om gebruik te maken van een DynamicDNS dienst (DDNS). Dan update je router (moet je dus wel instellen) automatisch het IP adres waarna de host verwijst.

Diensten die dat kunnen zijn:
dyn.com
dnsmadeasy.com
Cloudflare.com

Of in combinatie met DNS-O-Matic (kun je meerdere diensten aan knopen als je wil).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Volgens mij staat er nergens in jouw contract dat je recht hebt op een vast IP-adres ;) Dan moet je een zakelijke aansluiting nemen.

Maar zoals gezegd, gebruik een gratis DNS-dienst. Ik gebruik noip.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 17:05

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik weet dat Ziggo gebruikt maakt van dynamische IP-adressering maar toch vind ik het vreemd dat ik een ander IP-adres gekregen heb terwijl ik al 5+ jaar hetzelfde IP-adres heb. Ik heb geen andere apparatuur aangesloten op mijn TechniColor modem of whatever. Ik vroeg mij enkel af waarom men dit doet. Dat ze het niet met mij communiceren is eigenlijk logisch nu ik erover nadenk vanwege de dynamische adressering.

Ik ga eens kijken naar jullie opties. Bedankt. :)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Palomar schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Volgens mij staat er nergens in jouw contract dat je recht hebt op een vast IP-adres ;) Dan moet je een zakelijke aansluiting nemen.

Maar zoals gezegd, gebruik een gratis DNS-dienst. Ik gebruik noip.com.
Zakelijk is ook dynamisch (met connectbox en ds-lite). Alleen bij Pro krijg je 5 vaste IPs (met een hitron puma6 modem dat je 2x per week mag resetten)

Dat laatste is waarom ik vanmiddag een klant ga vertellen dat ie over moet op glasvezel. 109 euro per maand voor een instabiele 500/50 lijn of 50 voor een stabiele 100/100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

_JGC_ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Zakelijk is ook dynamisch (met connectbox en ds-lite). Alleen bij Pro krijg je 5 vaste IPs (met een hitron puma6 modem dat je 2x per week mag resetten)

Dat laatste is waarom ik vanmiddag een klant ga vertellen dat ie over moet op glasvezel. 109 euro per maand voor een instabiele 500/50 lijn of 50 voor een stabiele 100/100...
Moet je wel in een gebied zitten waar er ook daadwerkelijk glasvezel ligt. Je hebt helaas niet altijd deze keus.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Hi Gents!

Eerder heb ik een post geplaatst over flapperende ping tijden op Ziggo verbindingen. Deze en de volgende problemen ervaar ik in de regio West-Friesland. Ik heb helaas geen andere Ziggo lijnen op andere locaties beschikbaar om te testen.
Elke locatie heeft het recentste witte modem welke Ziggo uitlevert. Enkele zijn slechts weken oud maar vertonen de zelfde problemen.

Sinds enige tijd ervaar ik dus spikes in de ping tijden en slechte performance tussen Ziggo en glasvezel provider Tweak (500Mbit account. Geen native 1Gbit)
Ik ben dit gaan troubleshooten en ik ervaar op geen andere connectie naar andere providers dermate trieste performance.

Probleemverbindingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Host:~ # scp -P 1122 user@vpn.domein.com:/home/user/100mb.bin ./
user@vpn.domein.com's password:
100mb.bin                                                  29%   28MB 745.6KB/s   01:32 ETA  

Host:~ # traceroute vpn.domein.com
traceroute to vpn.domein.com (1.2.3.4), 30 hops max, 46 byte packets
 1  192.168.178.1 (192.168.178.1)  1.809 ms  0.936 ms  0.956 ms
 2  10.255.7.1 (10.255.7.1)  14.550 ms  10.597 ms  14.850 ms
 3  vnn-rc0001-cr101-xe-4-0-1-0.core.as9143.net (213.51.188.124)  32.326 ms  14.534 ms  12.7  99 ms
 4  asd-rc0001-cr101-bundle-ether104-1.aorta.net (84.116.194.49)  17.196 ms  19.711 ms  12.6  93 ms
 5  nl-ams17b-rc1-lag-9-0.aorta.net (84.116.130.241)  12.125 ms  12.507 ms  12.218 ms
 6  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)  14.553 ms  14.571 ms  29.949 ms
 7  amsix-02.net.cambrium.nl (80.249.209.169)  19.878 ms  16.674 ms  20.025 ms
 8  217.19.16.97 (217.19.16.97)  24.913 ms  39.506 ms  17.077 ms

Vanaf een Ziggo zakelijk lijn ook in West-Friesland en een KPN lijn ervaar ik de problemen niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Ziggo:
100mb.bin            100%   95MB   5.2MB/s   00:18

1  MeterkastKantor (192.168.1.1)  0.379 ms  0.375 ms  0.324 ms
 2  D57D8021.static.ziggozakelijk.nl (213.125.128.33)  7.635 ms  8.950 ms  6.320 ms
 3  vnn-rc0001-cr101-ae40-0.core.as9143.net (213.51.158.194)  8.167 ms  7.038 ms  amr-rc0011-cr102-ae40-0.core.as9143.net (213.51.158.192)  7.932 ms
 4  asd-tr0021-cr101-bundle-ether104-1.aorta.net (84.116.194.53)  9.006 ms  11.686 ms  asd-rc0001-cr101-bundle-ether104-1.aorta.net (84.116.194.49)  9.568 ms
 5  nl-ams02a-rc2-lag-8-0.aorta.net (84.116.130.98)  10.171 ms  9.710 ms  9.484 ms
 6  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)  8.169 ms  nl-ams04a-ri3-ae8-0.aorta.net (84.116.130.97)  9.546 ms  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)  21.069 ms
 7  amsix-02.net.cambrium.nl (80.249.209.169)  9.035 ms  11.025 ms  17.822 ms
 8  217.19.16.97 (217.19.16.97)  10.496 ms  *  8.417 ms

KPN:
100mb.bin                                     100%   95MB   8.5MB/s   00:11

1  192.168.2.254 (192.168.2.254)  0.240 ms  0.248 ms  0.189 ms
 2  static.kpn.net (195.190.228.54)  2.663 ms  1.864 ms  1.801 ms
 3  nl-asd2-pice-ir01.kpn.net (80.249.208.144)  543.583 ms  *  *
 4  amsix-01.net.cambrium.nl (80.249.208.159)  6.049 ms  42.707 ms  amsix-02.net.cambrium.nl (80.249.209.169)  12.126 ms
 5  217.19.17.162 (217.19.17.162)  5.530 ms  217.19.16.97 (217.19.16.97)  5.616 ms  16.914 ms

Deze verbindingen halen regelmatig grote files op. Met de huidige OpenVPN omgeving zakt de snelheid geregeld in naar minder dan 10Mbit/sec harde throughput. Begint erg lang te duren dus.
S'avonds lijkt het erger dan s'ochtends.

Hebben jullie enig idee? Hoe verder troubleshooten en aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
De aansluiting ligt er, maar was destijds 200 euro voor 30/30, dan is de keuze voor Ziggo vrij snel gemaakt.

Twee weken terug een zakelijke VDSL verbinding op andere locatie aangesloten als backup, na de zoveelste storing ook eens gekeken voor de hoofdlocatie, blijkt dat die DSL reseller voor 50 per maand 100/100 kan leveren zonder aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Fnv aanbieding liep af en daarna 9 tientjes per maand was wat gortig, dus gebeld met opzeggingen.

Zeer vriendelijke medewerker, was blij dat ik belde en niet automatisch abonnement beëindigd had.

De gebruikelijke 6 maanden 30 euro (voor 200Mbit abo) of 35 euro (400Mbit) aanbieding te horen gekregen.

Vanwege het vaak downloaden van nieuwsgroepen en de relatief kleine meerprijs voor 400Mbit voor dit abo gekozen. Achteraf was 200 ook ruimschoots voldoende geweest maar so be it.

Voor nu weer tevreden :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ook ik ging vandaag nog even opzeggen maar in plaats daarvan contract met 1 jaar verlengd :)

Per ingang nieuwe contract (augustus) 9 maanden voor €29,95 ipv €48,50. Scheelt weer! Kom maar op met de volgende prijsverhoging >:)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik heb dit probleem al jaren maar laatst begon een maat van mij er over tijdens een WK wedstrijd en nu stoort het me weer :D Lijkt wel alsof ik er aan gewend ben (geweest). Ik heb nog een oud beestje als TV, een Samsung LE46C630 en tijdens het tv kijken regelmatig blokjes door het beeld. Die blokjes lijken op te treden in de volgende situatie;

- LIVE uitzending (ongecodeerd)

Ik kijk dan tv via de coax rechtstreeks op toestel. Er zit ook een CI+ module in en het wisselen hiervan maakt geen verschil (meerdere merken). Ook de CI+ eruit laten tijdens de uitzending maakt geen verschil. Bitfoutfrequentie op 0, signaalsterkte schommelt rond de 65-68.

Als ik via een Humax decoder kijk op deze tv, heb ik dit probleem niet. De laatst uitgebrachte tv-firmware toentertijd al geupdate, dus nieuwere is er niet. Ook vind ik het raar dat dit niet optreedt met reguliere programmering (dus geen LIVE uitzending). Nu weet ik (nog) niet (meer) of die blokjes ook optreden tijdens een LIVE uitzending op een gecodeerde zender via CI+, dus dat antwoord volgt later.

Iemand nog een idee of is dit gewoon producteigenschap en deal with it :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe uptodate zijn de zenderpakkettenindelingen op https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ ?

Ik zag namelijk net een paar zenders die volgens die pagina niet in het basispakket zouden zitten, maar die hier toch werken, o.a. Food Network en Travel Channel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:37
Raven schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:58:
Ik zag namelijk net een paar zenders die volgens die pagina niet in het basispakket zouden zitten, maar die hier toch werken, o.a. Food Network en Travel Channel.
Dat is niet zo gek, deze zijn zender van de maand juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, dat verklaart 't :) , maar die zijn dan dus over een paar dagen niet meer te zien? Dan gooi ik ze later maar weer uit de lijst.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13

Alleen bij vervanging van het modem enkele jaren terug een nieuw ip adres gehad, daarna hetzelfde. Totdat ik vorige week ook ineens niet meer kon rdp'en. Bleek ook het ip gewijzigd

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
nvm werkt weer gewoon.

[ Voor 90% gewijzigd door SirLenncelot op 26-06-2018 20:32 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:59
Kobus Post schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:49:
[...]

Alleen bij vervanging van het modem enkele jaren terug een nieuw ip adres gehad, daarna hetzelfde. Totdat ik vorige week ook ineens niet meer kon rdp'en. Bleek ook het ip gewijzigd
Ik had hier ook al zeker 7 jaar hetzelfde IP, maar nu is het ook gewijzigd. Ziggo heeft zijn netwerk zeker (deels) opnieuw ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:46
Ik heb hier toevallig laatst een update over gepost in Het grote IPv6 topic
Jerrythafast schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:14:
Even een update m.b.t. stabiliteit van de IPv6-prefix bij Ziggo. Die was jaren stabiel, maar ik heb in 2018 al twee keer een verandering geregistreerd. Het IPv4-adres is daarentegen al bijna twee jaar onveranderd...

Sinds 28 februari 2016:
26 mei 2016 nieuw IPv6
13 augustus 2016 nieuw IPv4
10 september 2016 nieuw IPv6
16 december 2016 nieuw IPv6
26 januari 2018 nieuw IPv6
1 juni 2018 nieuw IPv6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalrick
  • Laatst online: 17:17

Metalrick

tcpdump ninja

thelightning schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:55:
Hi Gents!

Eerder heb ik een post geplaatst over flapperende ping tijden op Ziggo verbindingen. Deze en de volgende problemen ervaar ik in de regio West-Friesland. Ik heb helaas geen andere Ziggo lijnen op andere locaties beschikbaar om te testen.
Elke locatie heeft het recentste witte modem welke Ziggo uitlevert. Enkele zijn slechts weken oud maar vertonen de zelfde problemen.

Sinds enige tijd ervaar ik dus spikes in de ping tijden en slechte performance tussen Ziggo en glasvezel provider Tweak (500Mbit account. Geen native 1Gbit)
Ik ben dit gaan troubleshooten en ik ervaar op geen andere connectie naar andere providers dermate trieste performance.

Probleemverbindingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
100mb.bin                                                  29%   28MB 745.6KB/s   01:32 ETA  

1  192.168.178.1 (192.168.178.1)  1.809 ms  0.936 ms  0.956 ms
 2  10.255.7.1 (10.255.7.1)  14.550 ms  10.597 ms  14.850 ms
 3  vnn-rc0001-cr101-xe-4-0-1-0.core.as9143.net (213.51.188.124)  32.326 ms  14.534 ms  12.7  99 ms
 4  asd-rc0001-cr101-bundle-ether104-1.aorta.net (84.116.194.49)  17.196 ms  19.711 ms  12.6  93 ms
 5  nl-ams17b-rc1-lag-9-0.aorta.net (84.116.130.241)  12.125 ms  12.507 ms  12.218 ms
 6  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)  14.553 ms  14.571 ms  29.949 ms
 7  amsix-02.net.cambrium.nl (80.249.209.169)  19.878 ms  16.674 ms  20.025 ms
 8  217.19.16.97 (217.19.16.97)  24.913 ms  39.506 ms  17.077 ms

Vanaf een Ziggo zakelijk lijn ook in West-Friesland en een KPN lijn ervaar ik de problemen niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Ziggo:
100mb.bin            100%   95MB   5.2MB/s   00:18

1  MeterkastKantor (192.168.1.1)  0.379 ms  0.375 ms  0.324 ms
 2  D57D8021.static.ziggozakelijk.nl (213.125.128.33)  7.635 ms  8.950 ms  6.320 ms
 3  vnn-rc0001-cr101-ae40-0.core.as9143.net (213.51.158.194)  8.167 ms  7.038 ms  amr-rc0011-cr102-ae40-0.core.as9143.net (213.51.158.192)  7.932 ms
 4  asd-tr0021-cr101-bundle-ether104-1.aorta.net (84.116.194.53)  9.006 ms  11.686 ms  asd-rc0001-cr101-bundle-ether104-1.aorta.net (84.116.194.49)  9.568 ms
 5  nl-ams02a-rc2-lag-8-0.aorta.net (84.116.130.98)  10.171 ms  9.710 ms  9.484 ms
 6  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)  8.169 ms  nl-ams04a-ri3-ae8-0.aorta.net (84.116.130.97)  9.546 ms  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)  21.069 ms
 7  amsix-02.net.cambrium.nl (80.249.209.169)  9.035 ms  11.025 ms  17.822 ms
 8  217.19.16.97 (217.19.16.97)  10.496 ms  *  8.417 ms

KPN:
100mb.bin                                     100%   95MB   8.5MB/s   00:11

1  192.168.2.254 (192.168.2.254)  0.240 ms  0.248 ms  0.189 ms
 2  static.kpn.net (195.190.228.54)  2.663 ms  1.864 ms  1.801 ms
 3  nl-asd2-pice-ir01.kpn.net (80.249.208.144)  543.583 ms  *  *
 4  amsix-01.net.cambrium.nl (80.249.208.159)  6.049 ms  42.707 ms  amsix-02.net.cambrium.nl (80.249.209.169)  12.126 ms
 5  217.19.17.162 (217.19.17.162)  5.530 ms  217.19.16.97 (217.19.16.97)  5.616 ms  16.914 ms

Deze verbindingen halen regelmatig grote files op. Met de huidige OpenVPN omgeving zakt de snelheid geregeld in naar minder dan 10Mbit/sec harde throughput. Begint erg lang te duren dus.
S'avonds lijkt het erger dan s'ochtends.

Hebben jullie enig idee? Hoe verder troubleshooten en aanpakken?
Welke modems heb je staan op de Ziggo verbindingen? Ik heb zo mijn ervaringen met bepaalde modems en VPN throughput ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Zowel de nieuwste witte als de zwarte Ubee geven de slechte performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Laatst online: 17:17

Metalrick

tcpdump ninja

thelightning schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:23:
Zowel de nieuwste witte als de zwarte Ubee geven de slechte performance.
Probeer eens een iperf3 test tussen de hosts? Gebruik je nog andere apparatuur (zoals eigen router?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22
Kan nu eindelijk fatsoenlijk DSL krijgen op mijn adres. Heb het 40mbit abo met digitale tv. Gebruiken hier alleen het internet met game en netflix.
Even gebelt en ze konden een nette aanbieding doen zodat ik geen behoefte heb om over te stappen. Weer een jaartje Ziggo en dan verder kijken. Is de laatste tijd stabiel en snel en hun modem in bridge is super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net van pakket gewijzigd (start/start naar personeelsaanbieding, dus meer voor hetzelfde geld). Nu gaan ze me zo'n matige Horizon box (Mediabox XL tegenwoordig) toesturen, terwijl ik liever de humax die ik nu heb behoud. Nagevraagd, kan niet.

Als ik dan toch een losse decoder moet fixen (want ik heb nog een oude smartcard liggen), wat is dan het model met de snelste UI? Het overal op moeten wachten is namelijk de reden dat ik die horizon box niet wil. Daarnaastmaakt ie herrie en duurt het een jaar voor ie is opgestart want ecostandje dus echt uit, anders verbruikt ie meer dan al mijn ledlampen bij elkaar.

edit: ik woon in fZiggo gebied

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 28-06-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bundin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:05:
Net van pakket gewijzigd (start/start naar personeelsaanbieding, dus meer voor hetzelfde geld). Nu gaan ze me zo'n matige Horizon box (Mediabox XL tegenwoordig) toesturen, terwijl ik liever de humax die ik nu heb behoud. Nagevraagd, kan niet.

Als ik dan toch een losse decoder moet fixen (want ik heb nog een oude smartcard liggen), wat is dan het model met de snelste UI? Het overal op moeten wachten is namelijk de reden dat ik die horizon box niet wil. Daarnaastmaakt ie herrie en duurt het een jaar voor ie is opgestart want ecostandje dus echt uit, anders verbruikt ie meer dan al mijn ledlampen bij elkaar.

edit: ik woon in fZiggo gebied
Dan koop je toch zelf een Humax?

Heb je overigens de Mediabox XL zelf ooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bundin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:05:
Waarom neem je dan niet een TV pakket lager waar een CI+ module of een Humax decoder bij zit? Daarnaast zouden je bestaande smartcards gewoon moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Jazeker, ik heb de XL een jaar of anderhalf gebruikt. De Humax die ik daarna kreeg vind ik prettiger in gebruik (ik pauzeer niet, kijk niet terug, gebruik heel sporadisch on demand icm Movies & Series L).

Zelf een Humax regelen is het plan, maar er is meer dan 1 model. Daarom stelde ik mijn vraag: welke werkt het soepelst? :)
jongetje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Waarom neem je dan niet een TV pakket lager waar een CI+ module of een Humax decoder bij zit? Daarnaast zouden je bestaande smartcards gewoon moeten blijven werken.
Die personeelsaanbieding is het compleet pakket + ziggo sport, met een XL, voor de prijs van het instappakket. Een pakket lager betekent dus significant trager internet, geen Ziggo Sport, maar evenveel betalen. En dat pakket aanpassen is geen optie, heb ik nagevraagd. Er mag niets aan gewijzigd worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Bundin op 28-06-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bundin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:14:
[knip]

Zelf een Humax regelen is het plan, maar er is meer dan 1 model. Daarom stelde ik mijn vraag: welke werkt het soepelst? :)

[knip]
Ik zal er wel overheen kijken, maar welke Humax heb je nu zelf?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:42:
[...]

Ik zal er wel overheen kijken, maar welke Humax heb je nu zelf?
Dat stond er inderdaad niet bij, het blijkt een 5300c te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bundin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:43:
[...]
Dat stond er inderdaad niet bij, het blijkt een 5300c te zijn.
Dat lijkt me, gezien je gebruik, wellicht de verstandigste (en voordeligste) keuze. Er staan er 'n paar in V&A hier op Tweakers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist de overstap gemaakt naar ZZ complete
Maar niet geheel duidelijk, komt er een ander modem nu ?

Of blijft de huidige TC staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@FreshMaker Als het goed is krijgt je modem een ander profiel met de nieuwe snelheid, hier is geen nieuw modem voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:28
FreshMaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:13:
Zojuist de overstap gemaakt naar ZZ complete
Maar niet geheel duidelijk, komt er een ander modem nu ?

Of blijft de huidige TC staan
Ik ben hier wel een beetje benieuwd naar. Ook een TC van het UPC tijdperk en een downgrade van de verbinding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Iemand ervaring met onderstaande, of ideeen?

Ik ben een paar weken geleden verhuisd. Ziggo abbo meegenomen en vantevoren in oude huis al een nieuw modem gekregen en dit in bridge laten zetten.
Zelf geinstalleerd in nieuwe huis, werkte een dag of wat prima maar toen begonnen de problemen.
Steeds wegvallend internet (foon heb ik niet en tv was nog niet aangesloten), oplossing monteur 1: vervanging doosje aan de muur en binnenwerk, dat binnenwerk was verroest en doosje was type dat vaker problemen gaf.

Ondertussen tv aangesloten, geen problemen hiermee. Internet blijft zwaar onstabiel, meestal helpt een reboot van het modem+versterker+router wel, soms ook niet.

Anderhalve week later (afgelopen maandag begin van de middag) monteur 2: tx en rx waardes kloppen voor geen meter, nu 6db dimmer tussen modem en waardes 'in het groen'.

Kon maandag middag dus gelijk weer bellen: deze hele week: 's ochtends stabiel internet, rond een uur of half 3 tot tegen 10u 's avonds compleet GEEN internet mogelijk (rebooten heeft geen enkel effect), daarna weer een stuk stabieler.
Mogelijke correlatie met kinderen die dan uit school zijn...?

Morgen komt er weer een monteur, nr 3 in 3 weken dus. Met een nieuw modem denk ik want dat was volgens helpdeskjochie het probleem 'kan er niet in' (ding staat ook in bridge...).

Ik zie zelf niet echt oplossingen meer, maar ik ben geen ziggo monteur. Ik zit net weer vast aan een jaarcontract maar mag daar onderuit i.v.m. deze problemen. Ik zit aan een overstap naar tweak (jaarbetaling, geen tv) te denken, maar dan kan ik mijn eigen router niet meer gebruiken, is wel goedkoper maar dan ook geen tv meer.

Ik heb nu maar pingplotter draaien, gezien ik geen logging uit het moden kan halen ivm bridgemodus.

Iemand nog ideen voor de monteur/ziggo?
Een lijnmeting ga ik vragen, maar heb al begrepen dat dat een langdurig verhaal kan worden...
En steeds als internet eruit ligt doet mijn huisautomatisering het niet meer, geen verlichting, geen films kijken enz is wel stikvervelend zo ondertussen :(

:( :( :( Nu ik dit typ vliegt internet er natuurlijk weer uit... :'( 22:30 nu dus.

edit: reboot modem hielp nu gelukkig wel dusz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44

rvk

dragon2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:36:
Ik heb nu maar pingplotter draaien, gezien ik geen logging uit het moden kan halen ivm bridgemodus.
Niet dat het je echt helpt maar zelfs als de modem in bridge staat kun je hem toch wel benaderen?

Als het een ConnectBox is dan kom je erop door hiernaartoe te gaan:
http://192.168.100.1

Onder Geavanceerd > Hulpmiddelen > Netwerk status kun je onder het tabblad "Netwerk historie" in ieder geval wat meldingen zien.

[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 28-06-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ddaffy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:41:
[...]

Niet dat het je echt helpt maar zelfs als de modem in bridge staat kun je hem toch wel benaderen?

Als het een ConnectBox is dan kom je erop door hiernaartoe te gaan:
http://192.168.100.1

Onder Geavanceerd > Hulpmiddelen > Netwerk status kun je onder het tabblad "Netwerk historie" in ieder geval wat meldingen zien.
Ahem, omdat monteur 2 zei dat ik er niet inkon ging ik daarvanuit... In mijn vorige modem kon ik ook echt niet, dit is zo'n witte arris. Er staat idd wel wat logging daar.

Wel vreemde overgang zojuist van logdatum :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
1970-01-01 01:53:55.00  critical    Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:1f:06:4b;CMTS-MAC=c8:4c:75:77:cf:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1970-01-01 01:53:55.00  critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1f:06:4b;CMTS-MAC=c8:4c:75:77:cf:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1970-01-01 01:56:10.00  critical    Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=48:d3:43:1f:06:4b;CMTS-MAC=c8:4c:75:77:cf:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1970-01-01 01:56:10.00  critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1f:06:4b;CMTS-MAC=c8:4c:75:77:cf:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-28 21:38:48.00  Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:1f:06:4b;CMTS-MAC=c8:4c:75:77:cf:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-28 21:52:54.00  critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:1f:06:4b;CMTS-MAC=c8:4c:75:77:cf:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-28 21:52:54.00  Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:1f:06:4b;CMTS-MAC=c8:4c:75:77:cf:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

En een stukje pingplotter, driehoekje is reboot modem:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/sxi4iuvl1kyxlgn/ping.PNG?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:32
dragon2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:36:
Een lijnmeting ga ik vragen, maar heb al begrepen dat dat een langdurig verhaal kan worden...
En steeds als internet eruit ligt doet mijn huisautomatisering het niet meer, geen verlichting, geen films kijken enz is wel stikvervelend zo ondertussen :(
edit: reboot modem hielp nu gelukkig wel dusz
Probeer ook even duidelijk te krijgen of het een wifi probleem is, of een probleem tussen modem en Ziggo. Ik neem aan dat de pingpotter bedraad is. Maar als ik lees dat ook je huisautomatisering het niet doet (dat zou nog moeten werken zonder internet), vraag ik me af of je niet een wifi probleem hebt..
Aangezien je de wifi van je eigen router hebt, moet je dat kunnen testen door alleen de router even van de spanning te halen. Hij kiest dan een nieuw kanaal. Overweeg ook het gebruik van de 5 Ghz band. Het is rustiger, alleen komt het signaal niet zo goed door muren heen.

Overigens kan de helpdesk ook in je modem kijken, en de signaalsterkte en ruisverhouding van afgelopen week en maand zien. Een echte lijnmeting toont wel meer aan.

Edit: 1 jan 1970 krijg je als hij de datum/tijd helemaal kwijt is. Dat lijkt me niet te kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door kzin op 28-06-2018 23:06 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic