Ik kwam hier voor 1,5 vraag, maar na een aantal pagina's gelezen te hebben komen er wat bij. So here goes.
Ik ben mij aan het oriënteren om over te stappen op VOIP voor telefonie i.p.v. dit duur af te nemen bij Ziggo.
Vraag 1. Daarbij is hoe dit in zijn werk gaat. Kan ik dan bij de nieuwe aanbieder (CheapConnect waarschijnlijk) een nummerportering aanvragen en betekent dat dan automatisch een pakket opzegging bij Ziggo? Of moet ik daarvoor apart contact opnemen met Ziggo?
Vraag 2. Op het moment zit ik nog op een antiek abonnement "Alles in een Plus", voor €65,95 uit mijn hoofd. Kan ik er vanuit gaan dat met een opzegging van telefonie ik €2,50 korting krijg? Of drukken ze dan een Alles in een Complete zonder telefonie erdoor, dus €71 - €2,50. Want uiteraard zou ik dan duurder uit komen dan de oude Alles in een aanhouden.
Vraag 3. Wat zijn de gevolgen van zo'n wijziging in het abonnement? Betekent dat het aangaan van een nieuw jaarcontract? Op het moment is Delta Fiber hier namelijk een haalbaarheidsonderzoek aan het doen. Beetje onhandig als ik me daarop inschrijf, en tzt Ziggo niet op kan zeggen omdat ik vast zit aan een jaarcontract.
Al verwacht ik met een einddatum van het onderzoek van eind april niet dat er voor zeg maart 2023 al een glasvezel aansluiting is gerealiseerd.
Totaal ongerelateerd, maar iets wat me te binnen schoot op basis van bovenstaande berichten over DOCSIS 3.1 en de AOP. In december heb ik onder het mom van IPv6 de antieke modem-only van Cisco laten omruilen door de Ubee 1318. Apparaat werkt naar mijn idee gewoon goed. Echter:
Vraag 4. Soms, maar niet altijd, brand het DS lampje blauw. Wat is de betekenis hiervan? LAN is blauw i.v.m. bridge-mode, maar de rest brand gewoon groen (denk ik, kleurenblind

, kan net zo goed oranje zijn).
Vraag 5. Hangt 4. samen met een compleet antieke AOP? Deze heb ik zelf misschien al meer dan 20 jaar terug vervangen als onderdeel van de initiële "Essent@home" aansluiting. Ik verwacht dus eigenlijk dat deze in de categorie "niet meer up to date" valt

En omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:
:strip_exif()/f/image/uHkmoMYYIf11WGbFWktUzZI8.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn de twee beaties die nu ophangen. Waarbij er origineel voorop de linker nog een losse "RTV" splitter zat. Maar die is al lang weg omdat we geen radio meer hadden aangesloten.
Ter referentie, vroeger, voor kabel internet, zat er één enkele doos op de plek, en het formaat, van de rechtse met een losse R en TV aansluiting.