Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

snah001 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:36:
[...]
Ik heb er gewoon om gevraagd op het Ziggo forum en er werd binnen 1 week een 1318 toegestuurd.
Ging wel van een 7210 (geen Ipv6 mogelijkheid) naar de 1318.
Denk dat de weg is inderdaad, via de chat krijg ik het helaas niet voor elkaar. :/

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Helaas wordt de UBC1318ZG niet zo makkelijk uitgedeeld als je zou denken. Géén ipv6 mogelijk is een reden, maar dan had je ook al geen connectbox.

Hier een voorbeeld van een aanvraag die uitloopt op een dempertje.

'k Gun ieder dat ze een Ubee aanvraag goed kunnen beargumenteren en er een overduidelijke noodzaak voor is 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 09:12
Guneyd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:31:
Misschien een domme vraag en is het al eens eerder gesteld, maar here goes nothing...

Na wat onderzoek ben ik er dus achter gekomen dat mijn Connectbox Giga gebruikmaakt van een Puma 7 chip en ik ben nooit echt te spreken geweest over mijn verbinding. Oorspronkelijk dacht ik dat een upgrade naar giga mijn problemen zou verhelpen, maar ik krijg steeds ong. de helft van de verbinding (~500MBps) en soms heb ik ook aardig wat latency problemen.

Voorlopig was mijn plan om de Connectbox in bridge modus te zetten en een dedicated Pfsense switch te gebruiken met een AP, maar ik vraag mij af ik daarmee de zogenaamde Puma problemen kan omzeilen of is de Connectbox dan alsnog vatbaar en met de Puma 7 chip van invloed?
In bridge modus heb je nog exact dezelfde 'Puma' problemen*. Ook andere problemen van de Connectbox blijven gewoon aanwezig (zoals de allergie voor verkeer naar heel veel verschillende hosts, zoals bij Torrents onder andere gebruikelijk is). In bridge modus blijft de software/firmware van de Conenctbox zich nog steeds bemoeien met het verkeer, dus het enige dat je wint met bridge modus is dat je je eigen router functionaliteit kan gebruiken ipv. die in de Connectbox ingebouwd is.

* De discussie of en hoeveel iemand nu wel/niet last heeft van de Puma chipset bugs is hier even niet belangrijk. In bridge modus wordt het verkeer nog steeds door die chip behandeld met alle nukken die erbij horen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:10

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 23:21
Maar de vraag is, via hun module of mag ik ook mijn module gebruiken? Dat is het hele idee achter deze wetgeving. Of een apparaat met een ingebouwde smartcard reader, zoals een VU+?

Zoals het er nu uitziet blijft alles gehandhaaft zoals het was, en kan je geen losse smartcard huren (enkel dus in combinatie met een CI+-module die je erbij moet gebruiken ivm. een boxkey die niet wordt vrijgegeven)

Het was volgens mij dit soort koppelverkoop die niet meer mag, maar er zal vast iemand met meer verstand van zaken zijn die dat kan bevestigen of ontkennen.

Edit: De officiele beleidsregel zegt hier het volgende over (lid 3.1.2):
De ACM is van oordeel dat de methode van gebruikte encryptie als onderdeel van de specificaties van het netwerkaansluitpunt openbaar dient te worden gemaakt, zodat fabrikanten eindapparaten kunnen ontwikkelen die overweg kunnen met de gebruikte encryptiemethode en verenigbaar zijn met het netwerkaansluitpunt om vervolgens aangesloten te kunnen worden op het netwerk.
Naar mijn mening is de smartcard de encryptievorm, de CI+ module is slechts een omhulsel dat voorkomt dat je de encryptievorm met andere toepassingen (zoals concurrerende CI+-makers of apparaten met een ingebouwde reader) kan gebruiken, terwijl dat eindapparaten zijn.

Ik voel weer een nieuwe CvB zaak aankomen... :/

[ Voor 36% gewijzigd door Joseph op 27-01-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:07
Joseph schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Maar de vraag is, via hun module of mag ik ook mijn module gebruiken? Dat is het hele idee achter deze wetgeving. Of een apparaat met een ingebouwde smartcard reader, zoals een VU+?

Zoals het er nu uitziet blijft alles gehandhaaft zoals het was, en kan je geen losse smartcard huren (enkel dus in combinatie met een CI+-module die je erbij moet gebruiken ivm. een boxkey die niet wordt vrijgegeven)

Het was volgens mij dit soort koppelverkoop die niet meer mag, maar er zal vast iemand met meer verstand van zaken zijn die dat kan bevestigen of ontkennen.

Edit: De officiele beleidsregel zegt hier het volgende over:

[...]

Naar mijn mening is de smartcard de encryptievorm, de CI+ module is slechts een omhulsel dat voorkomt dat je de encryptievorm met andere toepassingen (zoals concurrerende CI+-makers of apparaten met een ingebouwde reader) kan gebruiken, terwijl dat eindapparaten zijn.

Ik voel weer een nieuwe CvB zaak aankomen... :/
Mijn situatie: oude philips 4k tv (55puk6400/12) en CI+ uit erfenis, beide waren gekocht. Bijbehorende smartcard is niet meer geactiveerd. Eigen smartcard er in geplaatst. De zenders werken maar kanaal 400 (zou 4k moeten zijn) geeft melding: niet ondersteund video formaat. Is de tv te oud of werkt hier de gekochte ci+ module niet mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 15:53
[...]

TotaalTV geeft aan dat Ziggo vanaf morgen NIET meer 4K mag/gaat limiteren tot hun eigen NEXT-mediabox. Alles dat via DVB-C verspreid wordt, moet ook via CI+-modules/eigen apparatuur bekeken mogen worden.

Ziggo bevestigd hier ook dat er dus 2 4K zender komen voor mensen, die een CI+-module gebruiken. (Ziggo Sport 4K en EuroSport 4K). Love Nature 4K blijft enkel beschikbaar voor de Next, want dat gaat via IPTV en IPTV worden helaas geen echte standaarden gebruikt, waardoor deze wetgeving daar

Ja, je blijft een smartcard nodig hebben. Ziggo mag immers prima het signaal versleutelen. In principe denk ik niet dat Ziggo nu smartcards gaat verstrekken. Ik gok dat je straks i.p.v. een CI+ module huurt, je dan de smartcard moet gaan huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Groentjuh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:15:
[...]

TotaalTV geeft aan dat Ziggo vanaf morgen NIET meer 4K mag/gaat limiteren tot hun eigen NEXT-mediabox. Alles dat via DVB-C verspreid wordt, moet ook via CI+-modules/eigen apparatuur bekeken mogen worden.

Ziggo bevestigd hier ook dat er dus 2 4K zender komen voor mensen, die een CI+-module gebruiken. (Ziggo Sport 4K en EuroSport 4K). Love Nature 4K blijft enkel beschikbaar voor de Next, want dat gaat via IPTV en IPTV worden helaas geen echte standaarden gebruikt, waardoor deze wetgeving daar

Ja, je blijft een smartcard nodig hebben. Ziggo mag immers prima het signaal versleutelen. In principe denk ik niet dat Ziggo nu smartcards gaat verstrekken. Ik gok dat je straks i.p.v. een CI+ module huurt, je dan de smartcard moet gaan huren.
Ziggo heeft het overal over een CI+-module. Maar ik wil een smartcard van Ziggo, zodat ik mijn eigen CI+ module of apparatuur met een ingebouwde smartcard-lezer (en dus zonder CI+-slot) kan gebruiken. En als ik het goed interpreteer moeten ze daar ook aan gaan voldoen.

Het enige wat lijkt te veranderen is dat ze de versleuteling van het kanaal aanpassen, zodat deze nu ook via het bestaande model (gehuurde CI+ met gekoppelde (dus niet los te gebruiken) smartcard) te bekijken is.

[ Voor 3% gewijzigd door Joseph op 27-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Joseph schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Het enige wat lijkt te veranderen is dat ze de versleuteling van het kanaal aanpassen, zodat deze nu ook via het bestaande model te bekijken (gehuurde CI+ met gekoppelde smartcard) is.
Je CAM bepaald niet of je een zender kunt kijken. De smartcard in combinatie met het signaal doen dat. Zolang je eigen CAM (softcam) voldoet aan de standaarden (Irdeto of Nagra) werkt dat.

Ik kan je bevestigen dat kanaal 400 op mijn Minisatip -> TvHeadend setup werkt. Dus ja, nu kun je inderdaad Ziggo Sport 4K kijken. Mijn CAM is ook niet van Ziggo maar ondersteund Irdeto!

Ik zie ook een ESPN UHD op kanaal 425, maar die ken ik niet ontsleutelen zonder abonnement op ESPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
W1ck1e schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Mijn situatie: oude philips 4k tv (55puk6400/12) en CI+ uit erfenis, beide waren gekocht. Bijbehorende smartcard is niet meer geactiveerd. Eigen smartcard er in geplaatst. De zenders werken maar kanaal 400 (zou 4k moeten zijn) geeft melding: niet ondersteund video formaat. Is de tv te oud of werkt hier de gekochte ci+ module niet mee ?
Ziggo Sport op kanaal 400 is H265/HEVC i.p.v H264/MP4. Het is dus inderdaad mogelijk dat jouw TV daar niet mee om kan gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Net een cablescan gedaan op mijn Enigma2 box en ESPN UHD is al in de lucht . HLG

HEVC -50p Ongeveer 15Mbps.

Zenden nu geen UHD uit maar herhaling van voetbal in 1920x1080.

[ Voor 9% gewijzigd door NoahAmber op 27-01-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:53

IkWilbert

Het is mij!

Groentjuh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Je CAM bepaald niet of je een zender kunt kijken. De smartcard in combinatie met het signaal doen dat. Zolang je eigen CAM (softcam) voldoet aan de standaarden (Irdeto of Nagra) werkt dat.

Ik kan je bevestigen dat kanaal 400 op mijn Minisatip -> TvHeadend setup werkt. Dus ja, nu kun je inderdaad Ziggo Sport 4K kijken. Mijn CAM is ook niet van Ziggo maar ondersteund Irdeto!

Ik zie ook een ESPN UHD op kanaal 425, maar die ken ik niet ontsleutelen zonder abonnement op ESPN.
Heb nu ook 4k beeld op zender 400 op mijn philips tv met ci+ module.
Kanaal 999 werkt nog niet, zender niet geinstalleerd krijg ik kort te zien.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:10
NoahAmber schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Net een cablescan gedaan op mijn Enigma2 box en ESPN UHD is al in de lucht . HLG

HEVC -50p Ongeveer 15Mbps.

Zenden nu geen UHD uit maar herhaling van voetbal in 1920x1080.
ESPN UHD is ook geen 4K. Is 1080p HDR toch?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:54:
[...]

ESPN UHD is ook geen 4K. Is 1080p HDR toch?
Het is1920x1080 HLG HDR. Ze noemen het wel ESPN UHD?! Dus ja, je hebt gelijk. Verkeerd door mij opgeschreven

Ziggo Sport op kanaal 400 zit nu op HEVC 3840x2160-50p Bitrate rond de 20Mbps

[ Voor 23% gewijzigd door NoahAmber op 27-01-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik zie nu op kan 400 Ziggo Sport UHD 2160p. En ik heb nog een oude smartcad van Casema en een CI+ module die ik bij de aanschaf van de TV gekocht heb. Op kan 425 zit ESPN UHD, maar die is gecodeerd, Ik heb het basis abo. Op kan 999 nog geen signaal.

Het werkt dus met mijn CI+ module. Of het met die van jou ook gaat werken?;

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat is het voordeel van je eigen CI+ module gebruiken als je toch geen losse smartcards meer kunt krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:31:
Wat is het voordeel van je eigen CI+ module gebruiken als je toch geen losse smartcards meer kunt krijgen?
In mijn geval duw ik 4 HD of 1 UHD + 1 HD zender door mijn eigen CAM. Bij Ziggo's CAM krijg ik er maximaal 1 zender door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:15
Eurosport UHD is nog niet op de coax beschikbaar, Olympische Spelen beginnen pas de 4e februari, dus schat medio komende week wel dat deze op de coax toegevoegd word, dus even wachten nog.

Voordeel eigen CI module is kijken op meerdere tv's zonder overal een aparte set top box nodig te hebben.
Vooral de gecodeerde HD zenders.
Denk dat veel gebruikers nog wel smartcard hebben liggen, tijdelijk niet gebruikte kun je eenvoudig weer activeren via mijn Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

@dinandus met eigen bedoelde ik een gekochte ipv gehuurde module.
@Groentjuh ok wist niet dat er verschil mogelijk was. Had met mn vorige tv met 2 tuners wel veel gemak kunnen opleveren ivm gelijktijdig kijken en opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

[knip]
Dat werkt (UHD dus), idd prima via een VU+ en geactiveerde Ziggo Smartcard (zonder CI+). Mooi, daarmee wordt het apparaat nu een stuk bruikbaarder voor de gebruiker d:)b

@Groentjuh, jij bent me in dat topic toch ook regelmatig tegengekomen? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2022 16:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Dat werkt idd prima via een VU+ en geactiveerde Ziggo Smartcard. Mooi, daarmee wordt het apparaat nu een stuk bruikbaarder voor de gebruiker d:)b
Dat kon toch al een aantal jaar? Is een best lang topic over te vinden: [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentjuh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:
[...]
Dat kon toch al een aantal jaar? Is een best lang topic over te vinden: [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
We hebben nu voor het eerst UHD via Ziggo op deze ontvanger, dat was voorheen niet het geval.

Ohhhhhh.... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Groentjuh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Mensen die in de oude propositie vielen (voor de fusie) konden inderdaad een losse smartcard laten activeren. Die werken tot op de dag van vandaag nog steeds. Maar er worden geen nieuwe smartcards meer verstrekt of geactiveerd. Als je geactiveerde smartcard stuk gaat ben je mooi klaar. Dan is je enige alternatief een CI+ combo huren. (En die smartcard kan je dus niet uit de CI+ halen en in je VU+ steken, want die kaart is gekoppeld aan de gehuurde module). Tenzij Ziggo je van de zogenaamde Boxkey voorziet.

Voorheen kon je de Pace-boxen in fUPC wel bewerken om de boxkey eruit te krijgen (er zaten immers losse smartcards zonder CI+ module in), maar die worden ook niet meer uitgeleverd.

Deze ellende zou dus niet meer hoeven; Ziggo moet gewoon in mijn optiek smartcards gaan leveren die je zonder CI+ kan gebruiken (of je eigen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:34
Joseph schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Deze ellende zou dus niet meer hoeven; Ziggo moet gewoon in mijn optiek smartcards gaan leveren die je zonder CI+ kan gebruiken (of je eigen dus).
Zie ik niet snel gebeuren.
Elke extra smartcard is €5 per tv dus mooi verdiend.
Dat zullen ze niet snel opgeven.

Overigens werkt dit niet alleen zo bij Ziggo, KPN heeft dat ook dat je €5 per extra box betaald of €10 als je ook nog op wilt nemen bij een extra tv.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph
MdO82 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Zie ik niet snel gebeuren.
Elke extra smartcard is €5 per tv dus mooi verdiend.
Dat zullen ze niet snel opgeven.

Overigens werkt dit niet alleen zo bij Ziggo, KPN heeft dat ook dat je €5 per extra box betaald of €10 als je ook nog op wilt nemen bij een extra tv.
Dat heeft niets te maken met of je het snel ziet gebeuren, de beleidsregel is helder: Ziggo is dit wettelijk verplicht. En waar geef ik aan dat ze dit gratis moeten doen? Ze kunnen toch ook een smartcard verhuren ipv. CI+? Ze mogen er best aan verdienen, maar ze moeten het wel mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joseph schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:12:
[...]
Mensen die in de oude propositie vielen (voor de fusie) konden inderdaad een losse smartcard laten activeren. Die werken tot op de dag van vandaag nog steeds. Maar er worden geen nieuwe smartcards meer verstrekt of geactiveerd. Als je geactiveerde smartcard stuk gaat ben je mooi klaar. Dan is je enige alternatief een CI+ combo huren. (En die smartcard kan je dus niet uit de CI+ halen en in je VU+ steken, want die kaart is gekoppeld aan de gehuurde module). Tenzij Ziggo je van de zogenaamde Boxkey voorziet.

Voorheen kon je de Pace-boxen in fUPC wel bewerken om de boxkey eruit te krijgen (er zaten immers losse smartcards zonder CI+ module in), maar die worden ook niet meer uitgeleverd.

Dat gaat op voor fUPC, voor fZiggo worden nog steeds Irdeto combinaties geleverd (als ik de Ziggo info moet geloven). Dat (Irdeto) kaartje kan dus prima werken los van de CI+ module.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Dat gaat op voor fUPC, voor fZiggo worden nog steeds Irdeto combinaties geleverd (als ik de Ziggo info moet geloven). Dat kaartje kan dus prima werken los van de CI+ module.
Maar hij heeft wel een puntje in fUPC gebied. Ziggo zegt op deze pagina:
Daarnaast moet de mediabox om kunnen gaan met de Ziggo smartcard. Afhankelijk van de regio waar je woont, betekent dit dat het apparaat met de Irdeto dan wel Nagra versleuteling van je smartcard om moet kunnen gaan. Vraag dit na bij de leverancier of fabrikant van de mediabox voordat je tot aanschaf overgaat.
Stel ik heb een CAM/Mediabox, die met Nagra om kan gaan, dan werkt dat natuurlijk niet als Smartcard en CAM gekoppeld zijn. Dus daar staat dan ofwel een onjuistheid of Ziggo maakt het mogelijk om dat op een manier te koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36
hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Dat gaat op voor fUPC, voor fZiggo worden nog steeds Irdeto combinaties geleverd (als ik de Ziggo info moet geloven). Dat kaartje kan dus prima werken los van de CI+ module.
Bij mijn weten kun je een Irdeto (fZiggo) kaart nog steeds gebruiken onafhankelijk van de module of mediabox, de Nagravision / SmarDTV kaarten van fUPC zijn wel gekoppeld aan het device en moeten dus gebruikt worden in combinatie met de gehuurde module (of Pace box).
Een Irdeto smartcard die gekocht is zal dus in principe altijd blijven werken totdat deze wordt opgezegd.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tazmaniankoala schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Bij mijn weten kun je een Irdeto (fZiggo) kaart nog steeds gebruiken onafhankelijk van de module of mediabox, de Nagravision / SmarDTV kaarten van fUPC zijn wel gekoppeld aan het device en moeten dus gebruikt worden in combinatie met de gehuurde module (of Pace box).
Een Irdeto smartcard die gekocht is zal dus in principe altijd blijven werken totdat deze wordt opgezegd.
Dat is eigenlijk wat ik schreef ja, maar dat is zo niet begrepen begrijp ik? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentjuh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Maar hij heeft wel een puntje in fUPC gebied. Ziggo zegt op deze pagina:
[...]
Stel ik heb een CAM/Mediabox, die met Nagra om kan gaan, dan werkt dat natuurlijk niet als Smartcard en CAM gekoppeld zijn. Dus daar staat dan ofwel een onjuistheid of Ziggo maakt het mogelijk om dat op een manier te koppelen...
Ik weet dat het eigenlijk (nog steeds) oneerlijk is wat Ziggo doet, want een CI+ Nagravision oplossing heeft ook niet dezelfde interactieve mogelijkheden die een CI+ Irdeto oplossing in huis heeft.

Tenminste, dit was voorheen altijd al het geval. Dus die fusie tussen UPC en Ziggo stelde in de praktijk niet werkelijk heel erg veel voor. De technische verschillen tussen beiden gebieden werden grotendeels gehandhaafd na die fusie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36
hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Dat is eigenlijk wat ik schreef ja, maar dat is zo niet begrepen begrijp ik? ;)
Klopt helemaal.
De tijd zal het leren of Ziggo de koppeling ook bij Nagra-kaarten los zal gaan laten.

En dan volgt de vraag: Gaan ze dan ook losse kaarten aanbieden, of blijft het huidige huurmodel ( a 2 Euro per kaart met module) in stand en wordt de consument de mogelijkheid geboden om de gehuurde kaart "te koppelen" aan een ander device?

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tazmaniankoala schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:46:
Klopt helemaal.
De tijd zal het leren of Ziggo de koppeling ook bij Nagra-kaarten los zal gaan laten.

En dan volgt de vraag: Gaan ze dan ook losse kaarten aanbieden, of blijft het huidige huurmodel ( a 2 Euro per kaart met module) in stand en wordt de consument de mogelijkheid geboden om de gehuurde kaart "te koppelen" aan een ander device?
Ik zou als klant, komende uit fUPC, ze daar al veel eerder mee hebben geconfronteerd, want je wordt eigenlijk besodemieterd door Ziggo als ex. UPC-er. Zouden ze daar niets mee hebben gedaan, was ik al jaren bij Ziggo weggeweest. Nu heb ik vrij makkelijk praten, de glasaanbiedingen zijn al jaren beschikbaar hier, maar dan nog.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tazmaniankoala schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:46:
[...]
Klopt helemaal.

Die €2,- per maand lijkt mij het probleem niet zo, dat zit hem meer in het feit van de bruikbaarheid van het aanwezige smartkaartje in die CI+ module. Maar wie weet, gaan ze terug naar het aanbieden van losse kaartjes voor het gehele verzorgingsgebied, en dat wordt dan vanzelf Irdeto, wel zo eerlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joseph
Ik heb de indruk dat Ziggo van mening is dat ze met een CI+/smartcard 'koppelverkoop' al aan de wetgeving voldoen, die CAM kun je immers in allerlei apparaten steken.

Maar dat klopt dus niet, want je mag zoals ik het interpreteer juist een eigen CAM (CI+ module) of een eindapparaat met geintegreerde reader ook zelf kiezen (en dus gebruiken). De berichtgeving die van Ziggo vind ik dus vaag, omdat ze eea. in het midden laten. Al lijkt het document te suggereren dat het apparaat een CI+-slot moet hebben.

Maar nogmaals: dat is dus onzin, omdat er ook eindapparaten met een smartcard slot zijn. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb sales van Motorola en Assis de specs van Ziggo doorgestuurd en gevraagd of er Broadcom Docsis 3.1 modems aan de specs (kunnen) voldoen.

Praatje erbij dat ik graag wil proberen / aanschaffen en dat Ziggo met z'n huidige puma6 klantenbestand een leuke afzetmarkt zou kunnen zijn.

Ik neem aan dat ik, naast misschien een standaard reactie, niets meer terug hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en toen konden we ook via CI+ 4K kijken *O*
ook de enigma2 decoder kan er wel wat mee.. niet via zn hdmi uitgang er uit werken maar als stream op zn lanpoort gaat best goed :) alleen op de Enigma2 heeft t UHD DVB (Ziggo sport) en UHD3 DVB voor ESPN

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 28-01-2022 13:46 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 16:25
Ik zag de Fritzbox 6660 Cable liggen bij de MediaMarkt in Utrecht, stond alleen geen prijskaartje bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 28-01-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Jeffrey87 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:15:
Ik zag de Fritzbox 6660 Cable liggen bij de MediaMarkt in Utrecht, stond alleen geen prijskaartje bij.
bij de expert staat ie voor €219,- (link)

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Den the Man schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:33:
[...]

bij de expert staat ie voor €219,- (link)
Bij de MM is hij dus €205,77 met 21% btw actie: https://www.mediamarkt.nl...x-6660-cable-1716156.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben benieuwd of de Puma7 chipsets van AVM net zo schoon door de test komen als onderstaand resultaat met Ziggo's eigen Ubee modem met Broadcom chipset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTIxNoMfSSJfkHp0sifS9f9hkmo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GkLTCICilbSG974u7CjgOWyz.png?f=user_large

Ik denk het niet namelijk.

Ik zou niet meteen een AVM Puma7 chipset modem kopen, maar even afwachten wat de bevindingen zijn en of er over een paar maand toch niet modems met Broadcom chipsets beschikbaar komen.

Natuurlijk is het tof en interessant om first adaptor te zijn, maar het aanbod lijkt vooralsnog een zwaktebod. Al zal een AVM Puma modem betere instelmogelijkheden hebben dan de Ziggo Pumabox, het blijft een aap met gouden ring.

- edit - 4 februari

Ik moet toegeven dat de Puma7 testuitslagen die ik inmiddels gezien heb niet slecht zijn. Op het Ziggo forum nette uitslagen met de Connectbox GIGA en de Fritzbox 6660 Cable lijkt ook prima te werken bij medetweakers. Steeds meer tevreden geluiden te lezen, dus wellicht toch prima spul voor de grote meerderheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 04-02-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Chris.nl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:16:
Ik ben benieuwd of de Puma7 chipsets van AVM net zo schoon door de test komen als onderstaand resultaat met Ziggo's eigen Ubee modem met Broadcom chipset.

[Afbeelding]

Ik zou niet meteen een AVM Puma7 chipset modem kopen, maar even afwachten wat de bevindingen zijn en of er over een paar maand toch niet modems met Broadcom chipsets beschikbaar komen.

Natuurlijk is het tof en interessant om first adaptor te zijn, maar het aanbod lijkt vooralsnog een zwaktebod. Al zal een AVM Puma modem betere instelmogelijkheden hebben dan de Ziggo Pumabox, het blijft een aap met gouden ring.
Ik denk dat voor nu de Ubee UBC1318ZG in bridge mode de beste optie is, en dat het afwachten is op modems met andere chipsets dan de Intel Puma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dat denk ik dus ook.

De AVM propaganda machine draait op volle toeren. Tuurlijk willen die zo snel mogelijk de markt veroveren.

- edit -

Je kan vooralsnog geen AVM modem gebruiken met telefonie. Hier loopt een draadje over dat proces en uitstel tot ergens in februari.

[ Voor 33% gewijzigd door Chris.nl op 28-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 09:26
Chris.nl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:16:

[Afbeelding]

Ik ben toch benieuwd hoe betrouwbaar deze Puma test is algemeen gezien.

Los hier van staat één ding vast, sinds dat ik een Connectbox met puma 6 in gebruik had genomen was mijn verbinding wanneer belast gewoon ruk en de nieuwer Connectbox Giga met Puma 7 idem.
De Ubee UBC1318ZG komen ze mij plotseling niet meer, omdat ipv6 inmiddels actief is in bridge modus 8)7

Hieronder enkele testen van de Giga en met enkele minuten ertussen zijn de resultaten verschillend.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pjdbZwx/puma7-1.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2qmKsKC/puma7-2.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QYVZ6sZ/puma7-3.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RygxWTX/puma7-4.png

Heb veel zitten twijfelen om de FRITZ!Box 6660 te proberen, maar zo ver ik heb begrepen kan deze alleen via een omweg in bridge modus en natuurlijk ook deze heeft een Puma 7 chip, hier heb ik dus weinig aan in vergelijking met de Giga modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
beezjeh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Los hier van staat één ding vast, sinds dat ik een Connectbox met puma 6 in gebruik had genomen was mijn verbinding wanneer belast gewoon ruk en de nieuwer Connectbox Giga met Puma 7 idem.
De Ubee UBC1318ZG komen ze mij plotseling niet meer, omdat ipv6 inmiddels actief is in bridge modus 8)7

Hieronder enkele testen van de Giga en met enkele minuten ertussen zijn de resultaten verschillend.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Heb veel zitten twijfelen om de FRITZ!Box 6660 te proberen, maar zo ver ik heb begrepen kan deze alleen via een omweg in bridge modus en natuurlijk ook deze heeft een Puma 7 chip, hier heb ik dus weinig aan in vergelijking met de Giga modem.
Die testresultaten vallen eerlijk gezegd niet tegen. Ik had beroerder verwacht maar niet getest toen ik de Connectbox nog had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De tests waren slechter voordat intel patches had uitgebracht die een aantal van de problemen deed verzachten. Nou moet ik ook zeggen dat ik af en toe testresultaten tegenkom ook hier op het forum die überhaupt niet betrouwbaar zijn. Je moet de test uitvoeren het liefst op een server die zo dichtbij mogelijk is. Ik zie soms resultaten naar servers waarnaar de gemiddelde latency al rond de 200+ ms is. Dat is vrij zinloos.

Goede nieuws is dat Intel gestopt is met de Puma chipset. Na de Puma 7 komen er dus geen nieuwe iterates meer. Kans dat je deze bij nieuwe modems nog tegen gaat komen wordt in de toekomst kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MdO82 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Offtopic, maar niet waar. Neem je bij KPN een 2e box, dan wordt opnemen gratis en dus alleen de 5euro extra.
Wat wel klopt is dat het gewoon een cashmachine is.

Voor veel TVs, boven op de slaapkamer, is de app misschien wel goed genoeg en bespaar je onnodige extra kosten elke maand. Uiteraard hangt dat van je gebruik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-06 05:27

PA5AM

Hallo test 1 2

beezjeh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:52:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

De Puma 7 is een hele verbetering vergeleken met de 6. Maar ik ben benieuwd naar hoe het omgaat met een paar duizend TCP verbindingen tegelijk.

De Connectbox (in bridge) met Puma6 kon ik met een Tor node binnen een paar minuten compleet onbruikbaar maken hiermee.

Iemand met een Giga die zin heeft dit uit te proberen? :>

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 09:26
PA5AM schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:27:
[...]

De Puma 7 is een hele verbetering vergeleken met de 6. Maar ik ben benieuwd naar hoe het omgaat met een paar duizend TCP verbindingen tegelijk.

De Connectbox (in bridge) met Puma6 kon ik met een Tor node binnen een paar minuten compleet onbruikbaar maken hiermee.

Iemand met een Giga die zin heeft dit uit te proberen? :>
Bij torrent downloads, vol normale downloads(heel soms niet, maar vaak wel) en Snappy Driver, mijn hele verbinding flipt als een gek.

Puma 6 was dit zo en nu met Connectbix Giga Puma 7 nog steeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
De Puma 7 chipset heeft exact dezelfde hardwarematige design fout als de Puma 6. Dat is bekend sinds 2017.

Niet met software (compleet) te fixen en zal dus altijd aanwezig blijven.
Intel heeft er ook voor gekozen geen revisie op de chipset te doen. Dat die chip uberhaubt 5 jaar later nog gebruikt wordt in een 'nieuw' modem vind ik belachelijk.

Het is hierboven al eens genoemd: of jij daar iets van merkt staat daar los van.

---
Vrije modemkeuze is bij mij nog niet beschikbaar. :(

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Die chips worden waarschijnlijk vooral nog gebruikt omdat Intel ze goedkoop aanbiedt sinds het puma schandaal bekend werd. Goedkoper dan chips van de concurrentie.

Intel haalt zo haar investeringen er ws nog uit en de cable providers zijn blij want goedkoop en de "Ziggo" klanten konden er tot morgen toch niks tegen beginnen.

Hopelijk komen er inderdaad goede alternatieven op de markt.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 28-01-2022 19:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:05:
De Puma 7 chipset heeft exact dezelfde hardwarematige design fout als de Puma 6. Dat is bekend sinds 2017.

Niet met software (compleet) te fixen en zal dus altijd aanwezig blijven.
Intel heeft er ook voor gekozen geen revisie op de chipset te doen. Dat die chip uberhaubt 5 jaar later nog gebruikt wordt in een 'nieuw' modem vind ik belachelijk.

Het is hierboven al eens genoemd: of jij daar iets van merkt staat daar los van.

---
Vrije modemkeuze is bij mij nog niet beschikbaar. :(
Het is maar net wat je nieuw noemt. De connectboxen dateren uit 2015, de giga variant uit 2019. Deze waren waarschijnlijk allemaal al aangekocht voordat het debacle begon. Tevens waren er in die tijd als ik me goed herinner geen alternatieven. Dit is niet om het goed te praten maar wel een verklaring. Ik zou dit dus absoluut geen nieuw modem noemen inmiddels. Waarschijnlijk zet je het daarom tussen aanhalingstekens zie ik nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 28-01-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
@Jay-B Exact. Ik wil het ook niet nieuw noemen. Maar Ziggo (en AVM) zet het wel zo de markt in. ;)

Verder snap ik natuurlijk wel dat (en waarom) het goedkoper is. Als je naar de Amerikaanse markt kijkt (newegg of soortgelijk) zie je dat er zat kabelmodems zijn zonder PUMA die een stuk goedkoper zijn en beter uit de test komen.

- knip -

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

In mijn ogen is het beste alternatief momenteel toch echt de Ubee 1318. Broadcom chipset, geen WiFi (wil je toch niet in de meterkast) en zeer betrouwbaar. Vrije modemkeuze is mooi en ik ben helemaal voor, maar de alternatieven op de markt zijn momenteel gewoon niet aantrekkelijk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 27-06 16:37
Timmert schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:26:
In mijn ogen is het beste alternatief momenteel toch echt de Ubee 1318. Broadcom chipset, geen WiFi (wil je toch niet in de meterkast) en zeer betrouwbaar. Vrije modemkeuze is mooi en ik ben helemaal voor, maar de alternatieven op de markt zijn momenteel gewoon niet aantrekkelijk imho.
Dat heb je denk ik wel gelijk in.
Wat levert het financieel een abonnee op als ie zelf voor een modern zorgt?
Daar heb ik nog niets over gelezen maar dat kan aan mij liggen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 20:04
snah001 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:30:
[...]

Niets op dit moment en vind eerlijk gezegd ook niet dat zoiets er zou moeten komen. Dan maak je het alleen maar aantrekkelijker voor Hans en Truus die 3 euro per maand goedkoper kunnen zijn door een eigen modem te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
snah001 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:30:
[...]

Vrijwel niets, abonnement wordt er niet goedkoper op. Door de ConnectBox te vervangen zou je zo'n 6watt sluipverbruik kunnen besparen. Maar voordat je daarmee €200 aanschaf terugverdiend hebt, heb je grote kans alweer een nieuw modem te willen of moeten kopen. Of je moet een wel heel duur energiecontract hebben afgesloten.

En dan bespaar je die 6watt alleen als je anders de Connectbox in bridge had of WiFi uitgeschakeld, want dan blijft de WiFi chipset nog onnodig stroom verstoken.

Gebruikte je alle functies van de Connectbox, dus modem, router en WiFi, en ga je die 1op1 vervangen met een ander apparaat of apparaten. Dan kom je ongeveer op hetzelfde verbruik uit.

Wie nu tevreden is met de Connectbox (en dat mag best) is financieel het best af door niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:57
ANdrode schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Het is op korte termijn lastig om de upload echt sterk te verhogen. Dit komt door hoe coax in elkaar zit (gebruikte frequenties, legacy keuzes).

Hoe zou jij het vinden als ze de upload zouden verdubbelen? Dat zie ik als haalbaar als ze t/m 85MHz gebruiken (investeringen voor nodig maar niet zeer belemmerend).
Ik heb nu een 500/30 verbinding. Volgens mij heeft Ziggo te lang genegeerd dat de behoeften bij klanten verandert en te veel gefocused op die download. Meer balans zou veel wenselijker zijn geweest. Maar het ontbreekt mij aan de technische kennis om te kunnen beoordelen hoe haalbaar dat zou zijn geweest.
30 is voor mij echt te laag. Met een verdubbeling zou ik dan naar 60 gaan. Wauw! :?
Nee, voor mij zijn ze te laat. Zeker gezien die prijs van 75euro/m. Bij Delta ga ik naar 50 euro +7 euro voor nlziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 17:01

epo

Timmert schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:26:
Draait hier ook super de 1318, ik heb wel echt flink moeten zeuren (zakelijk abbo), maar uiteindelijk gelukkig toch gekregen. Hier is helaas geen glasvezel, anders had ik de stap ook al gemaakt. Ik heb wel de Next box ingeruild voor NLZiet. Ik kijk amper TV en wat ik keek was F1 en dan fijn in 4k, echter is dat nu weg en is NLZiet een uitstekende oplossing. Je hoeft daar ook programma's niet op te nemen om terug te kijken zonder reclame, dat is al een verademing t.o.v KPN en Ziggo.

Overigens de reden waarom ik zou overstappen is omdat glasvezel nu een beter product is dan de Ziggo kabel. Ik heb in mijn meer dan 10 jaar Ziggo eigenlijk zo goed als nooit een grote storing of issues gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door epo op 29-01-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahbart schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Ik heb nu een 500/30 verbinding. Volgens mij heeft Ziggo te lang genegeerd dat de behoeften bij klanten verandert en te veel gefocused op die download. Meer balans zou veel wenselijker zijn geweest. Maar het ontbreekt mij aan de technische kennis om te kunnen beoordelen hoe haalbaar dat zou zijn geweest.
30 is voor mij echt te laag. Met een verdubbeling zou ik dan naar 60 gaan. Wauw! :?
Nee, voor mij zijn ze te laat. Zeker gezien die prijs van 75euro/m. Bij Delta ga ik naar 50 euro +7 euro voor nlziet.
NLZiet groeit enorm als ik dat zelf mag invullen op basis van wat men hier schrijft en wat ik om mij heen hoor. Ze ontwikkelen ook mooi door qua App's.

Zelfs met de corona lockdowns en thuiswerk voorkeur van het kabinet heeft Ziggo geen wendbaarheid getoond. De upload verplaatsen naar D3.1 lijkt her en der zichtbaar. Met die kleine aantallen kan je niet een heel wijksegment ontlasten wat overdag vol zit met thuiswerkers. Dat laatste was voor mij het probleem, waardoor ik opgestapt ben. Nu 200/60 op koper van KPN en vanaf juni glas.

Als je de ambitie van KPN leest qua glasaansluitingen op de frontpage. Ben ik heel benieuwd wat Ziggo nog aan klanten heeft over 5 jaar, dat is qua innovatie een enorme tijdspanne in de digitalisering van de maatschappij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeffrey87
stormfly schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Zelfs met de corona lockdowns en thuiswerk voorkeur van het kabinet heeft Ziggo geen wendbaarheid getoond. De upload verplaatsen naar D3.1 lijkt her en der zichtbaar. Met die kleine aantallen kan je niet een heel wijksegment ontlasten wat overdag vol zit met thuiswerkers. Dat laatste was voor mij het probleem, waardoor ik opgestapt ben. Nu 200/60 op koper van KPN en vanaf juni glas.
Ik praat niets goed, maar ik heb toch het idee dat je steeds je eigen ervaring naar voren haalt.

Zowel ik als mensen met Ziggo die ik ken (familie, vrienden en collega's) hebben deze ervaring niet.

Dat je deze ervaring hebt (gehad) wil zeker niet zeggen dat dit probleem een groot deel van de klanten treft.

Veel nodes zijn inmiddels opgesplit en zoals je zelf zegt, hebben sinds korte tijd DOCSIS 3.1 upstream gekregen, dus het verhaal dat Ziggo geen wendbaarheid toont vind ik nogal kort door de bocht.

Zie dit niet als een persoonlijke aanval, maar jouw verhaal klinkt meer alsof het hele Ziggo gebied slecht functioneert in "deze tijden".

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik praat niets goed, maar ik heb toch het idee dat je steeds je eigen ervaring naar voren haalt.

Zowel ik als mensen met Ziggo die ik ken (familie, vrienden en collega's) hebben deze ervaring niet.

Dat je deze ervaring hebt (gehad) wil zeker niet zeggen dat dit probleem een groot deel van de klanten treft.

Veel nodes zijn inmiddels opgesplit en zoals je zelf zegt, hebben sinds korte tijd DOCSIS 3.1 upstream gekregen, dus het verhaal dat Ziggo geen wendbaarheid toont vind ik nogal kort door de bocht.

Zie dit niet als een persoonlijke aanval, maar jouw verhaal klinkt meer alsof het hele Ziggo gebied slecht functioneert in "deze tijden".
Goed dat je deze feedback geeft. Daar kan ik wat mee.

Heb zelf ook een irritatiegrens bij van die hangende langspeelplaat zeikerds in forums. Altijd goed om dan even een spiegel voorgehouden te krijgen.

Ben het wel met je eens dat ik het stadium van onzinnige herhaling heb bereikt :Z Ik neem dat mee.

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 29-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 04:24
Vanmiddag onverwacht in eens een bezorger van PostNL aan de deur die me een doos van Ziggo in mn handen drukt. Nieuw modem van Ziggo (Connectbox Giga) terwijl ik nu gewoon een "normale" Connectbox heb. Heeft dat te maken met een overgang naar DOCSIS 3.1? Zag namelijk toen ze de specs lijst voor de vrije modemkeuze vrij gaven ook dat je moet voldoen aan DOCSIS 3.1.

Afijn, kan ik eerst weer gaan zitten wachten op een monteur omdat ze mijn aansluitpunt moeten vervangen. Ben toch wel benieuw hoe ze dat gaan fixen aangezien ik op mijn huidige aansluitpunt 2 aansluitingen in gebruik heb (1 voor data naar modem en 1 voor TV icm CI+ module). Zullen ze wel gaan splitsen dan denk ik. 8)7

Hmmz denk dat ik mijn FortiWifi 60E maar uit de kast pak en die dan productioneel in ga zetten thuis (was ik tot noch toe te lui voor... :X ).

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:32

rvk

Clueless schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:46:
Vanmiddag onverwacht in eens een bezorger van PostNL aan de deur die me een doos van Ziggo in mn handen drukt. Nieuw modem van Ziggo (Connectbox Giga) terwijl ik nu gewoon een "normale" Connectbox heb.
Ah, dan weet ik ook wat postnl mij maandag gaat leveren :+ Ik kreeg bericht van een pakket van ziggo. Niets besteld. Sterker zelfs... Ik heb vorig jaar oktober al een vervanging van mijn connectbox gehad. Raar dat deze dan al zo snel vervangen zou worden (gewoon 300/30 abo) 8)7

Aansluitpunt met 2 aansluitingen is inderdaad wat ouder (wordt volgens mij allemaal vervangen door een nieuw aop met een aansluiting met daarop een splitter poa-01-b). Maar werkt die aansluiting nu dan niet?

Edit: ah, ik zie dat voor de CBG inderdaad de nieuwste aansluiting nodig is. Naja, of dat ook echt nodig is voor sub-giga snelheden weet ik niet maar ik kan me het wel voorstellen voor de stabiliteit. https://community.ziggo.n...nnectBox-Giga/td-p/896065

[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 29-01-2022 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
Clueless schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:46:
Vanmiddag onverwacht in eens een bezorger van PostNL aan de deur die me een doos van Ziggo in mn handen drukt. Nieuw modem van Ziggo (Connectbox Giga) terwijl ik nu gewoon een "normale" Connectbox heb. Heeft dat te maken met een overgang naar DOCSIS 3.1? Zag namelijk toen ze de specs lijst voor de vrije modemkeuze vrij gaven ook dat je moet voldoen aan DOCSIS 3.1.
Ik heb een tijdje geleden van een monteur die hier was vernomen dat Ziggo in bepaalde regio's pro-actief de modems aan het vervangen is voor DOCSIS 3.1 varianten om deze techniek langzaam als standaard te gaan maken, en het EuroDOCSIS 3.0 netwerk te gaan afschalen naar minder carriers.

Wist niet hoeveel hier van klopte, maar het lijkt er op dat ze hier nu inderdaad mee zijn begonnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey87 op 29-01-2022 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Ik heb een tijdje geleden van een monteur die hier was vernomen dat Ziggo in bepaalde regio's pro-actief de modems aan het vervangen is voor DOCSIS 3.1 varianten om deze techniek langzaam als standaard te gaan maken, en het EuroDOCSIS 3.0 netwerk te gaan afschalen naar minder carriers.

Wist niet hoeveel hier van klopte, maar het lijkt er op dat ze hier nu inderdaad mee zijn begonnen.
Op het Ziggo forum ook al een melding van een onaangekondigde modemswap naar de Connextbox GIGA. Er lijkt idd iets gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:08:
Op het Ziggo forum ook al een melding van een onaangekondigde modemswap naar de Connextbox GIGA. Er lijkt idd iets gaande.
Ik zou dat weigeren.
Als je hem wel wil, gewoon aannemen en direct aansluiten.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

DJMaze schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:29:
[...]

Ik zou dat weigeren.
Speciale redenen waarom je hem zou weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-06 13:37
rvk schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Speciale redenen waarom je hem zou weigeren?
ziggo kennende zit je gelijk weer aan een jaarcontract vast...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

pox-ie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:13:
[...]
ziggo kennende zit je gelijk weer aan een jaarcontract vast...
Niet als ze je zomaar out of the blue wat opsturen. Ook al zouden ze dat willen: ze mogen je niet voor een jaar vastleggen. Ook niet als je dat pakje gewoon in ontvangst en in gebruik hebt genomen.

@DJMaze Dat weigeren van dat nieuwe modem kan (voorop gestelt: vermoedelijk) veroorzaken dat jij vooruitgang van het Ziggo netwerk vertraagt. Een paar posts eerder zien we hier nog mensen klagen dat Ziggo niet snel genoeg is (hun lijnen niet, maar ook hun akties tot versnellen niet).
Ik vermoed (en reken het je niet aan hoor) dat als iedereen dat doet, dan lukt het Ziggo de komende 10 jaar niet om hogere snelheden aan te kunnen bieden.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clueless
DJMaze schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:29:
[...]

Ik zou dat weigeren.
Dat weigeren lijkt me niet handig als je je internet wil behouden, op de doos staat namelijk met koeienletters aangegeven: "Na 14 dagen werkt het oude modem niet meer, dus installeer dit nieuwe modem direct en in 15 minuten
rvk schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Edit: ah, ik zie dat voor de CBG inderdaad de nieuwste aansluiting nodig is. Naja, of dat ook echt nodig is voor sub-giga snelheden weet ik niet maar ik kan me het wel voorstellen voor de stabiliteit. https://community.ziggo.n...nnectBox-Giga/td-p/896065
Ja klopt, die installatie handleiding is overigens hier te vinden:
https://cdn-main.aem.aws....)%20A5%20formaat_V2.1.pdf

Op pagina 5 staat aangegeven welke AOPs er niet meer ondersteund worden (ik heb de 2e van rechts; ook ooit door Ziggo aangelegd overigens). Frappante is dat ze je dan naar https://www.ziggo.nl/monteursafspraak sturen om een afspraak met een monteur te laten aanvragen met als resultaat dat als je jouw gegevens invult er staat: "Het is niet mogelijk om een monteursafspraak te maken. Bel 0900 18 84 (gebruikelijke belkosten) of gratis 1200 met een vaste Ziggo-lijn. Je bereikt ons 7 dagen per week van 08.00 tot 20.00 uur. Klant bij Ziggo Zakelijk? Neem dan contact op via 0800 06 20 (gratis)."

Uiteindelijk dan maar gebeld en per telefoon de afspraak gemaakt voor komende woensdagochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@remco_k, @DJMaze wil juist heel graag een Docsis3.1 modem, heeft zelfs z'n eigen topic over de vrije modem keuze.

Hij stelt er alleen wat eisen aan. Géén Puma chipset en géén onnodig stroomverbruik (WiFi chipset die onnodig 6watt extra trekt terwijl ie in bridge modus staat). Helaas is het hem niet gelukt een Ubee los te peuteren.

Als ik hem was en al zo lang gepassioneerd bezig met het onderwerp zou ik ook de Connectbox GIGA weigeren.

-edit-

Onderstaand argument om juist wél te accepteren had ik over het hoofd gezien! Goeie @Clueless!

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 30-01-2022 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
Jeffrey87 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Zou zo maar kunnen natuurlijk, wellicht dat ze mijn regio daar ook voor hebben uitgekozen ivm de aankondiging ook van Open Dutch Fiber en T-Mobile dat ze ook glasvezel gaan aanleggen bij ons?
Chris.nl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:36:
@remco_k, @DJMaze wil juist heel graag een Docsis3.1 modem, heeft zelfs z'n eigen topic over de vrije modem keuze.

Hij stelt er alleen wat eisen aan. Géén Puma chipset en géén onnodig stroomverbruik (WiFi chipset die onnodig 6watt extra trekt terwijl ie in bridge modus staat). Helaas is het hem niet gelukt een Ubee los te peuteren.

Als ik hem was en al zo lang gepassioneerd bezig was met het onderwerp zou ik ook de Connectbox GIGA weigeren.
Mja is het dan niet als nog handig om em maar gewoon te accepteren? Zeker gezien als je een issue hebt de klantenservice je gaat vragen om hun modem aan te sluiten?
Wat moet ik doen met het Ziggo modem?
Bewaar het Ziggo modem goed. Als je problemen hebt met ons netwerk, vragen we je om het Ziggo modem opnieuw te installeren om je goed te kunnen ondersteunen. Ook moet je het modem aan ons retourneren als je Ziggo abonnement eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam hier voor 1,5 vraag, maar na een aantal pagina's gelezen te hebben komen er wat bij. So here goes.

Ik ben mij aan het oriënteren om over te stappen op VOIP voor telefonie i.p.v. dit duur af te nemen bij Ziggo.
Vraag 1. Daarbij is hoe dit in zijn werk gaat. Kan ik dan bij de nieuwe aanbieder (CheapConnect waarschijnlijk) een nummerportering aanvragen en betekent dat dan automatisch een pakket opzegging bij Ziggo? Of moet ik daarvoor apart contact opnemen met Ziggo?
Vraag 2. Op het moment zit ik nog op een antiek abonnement "Alles in een Plus", voor €65,95 uit mijn hoofd. Kan ik er vanuit gaan dat met een opzegging van telefonie ik €2,50 korting krijg? Of drukken ze dan een Alles in een Complete zonder telefonie erdoor, dus €71 - €2,50. Want uiteraard zou ik dan duurder uit komen dan de oude Alles in een aanhouden.
Vraag 3. Wat zijn de gevolgen van zo'n wijziging in het abonnement? Betekent dat het aangaan van een nieuw jaarcontract? Op het moment is Delta Fiber hier namelijk een haalbaarheidsonderzoek aan het doen. Beetje onhandig als ik me daarop inschrijf, en tzt Ziggo niet op kan zeggen omdat ik vast zit aan een jaarcontract. Al verwacht ik met een einddatum van het onderzoek van eind april niet dat er voor zeg maart 2023 al een glasvezel aansluiting is gerealiseerd.

Totaal ongerelateerd, maar iets wat me te binnen schoot op basis van bovenstaande berichten over DOCSIS 3.1 en de AOP. In december heb ik onder het mom van IPv6 de antieke modem-only van Cisco laten omruilen door de Ubee 1318. Apparaat werkt naar mijn idee gewoon goed. Echter:
Vraag 4. Soms, maar niet altijd, brand het DS lampje blauw. Wat is de betekenis hiervan? LAN is blauw i.v.m. bridge-mode, maar de rest brand gewoon groen (denk ik, kleurenblind :+, kan net zo goed oranje zijn).
Vraag 5. Hangt 4. samen met een compleet antieke AOP? Deze heb ik zelf misschien al meer dan 20 jaar terug vervangen als onderdeel van de initiële "Essent@home" aansluiting. Ik verwacht dus eigenlijk dat deze in de categorie "niet meer up to date" valt }:O En omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYLyLqDFqhjH0FDYFhusqDKtsos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHkmoMYYIf11WGbFWktUzZI8.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zijn de twee beaties die nu ophangen. Waarbij er origineel voorop de linker nog een losse "RTV" splitter zat. Maar die is al lang weg omdat we geen radio meer hadden aangesloten. Ter referentie, vroeger, voor kabel internet, zat er één enkele doos op de plek, en het formaat, van de rechtse met een losse R en TV aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
RobertMe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:52:
Ik kwam hier voor 1,5 vraag, maar na een aantal pagina's gelezen te hebben komen er wat bij. So here goes.

Ik ben mij aan het oriënteren om over te stappen op VOIP voor telefonie i.p.v. dit duur af te nemen bij Ziggo.
Vraag 1. Daarbij is hoe dit in zijn werk gaat. Kan ik dan bij de nieuwe aanbieder (CheapConnect waarschijnlijk) een nummerportering aanvragen en betekent dat dan automatisch een pakket opzegging bij Ziggo? Of moet ik daarvoor apart contact opnemen met Ziggo?
Vraag 2. Op het moment zit ik nog op een antiek abonnement "Alles in een Plus", voor €65,95 uit mijn hoofd. Kan ik er vanuit gaan dat met een opzegging van telefonie ik €2,50 korting krijg? Of drukken ze dan een Alles in een Complete zonder telefonie erdoor, dus €71 - €2,50. Want uiteraard zou ik dan duurder uit komen dan de oude Alles in een aanhouden.
Vraag 3. Wat zijn de gevolgen van zo'n wijziging in het abonnement? Betekent dat het aangaan van een nieuw jaarcontract? Op het moment is Delta Fiber hier namelijk een haalbaarheidsonderzoek aan het doen. Beetje onhandig als ik me daarop inschrijf, en tzt Ziggo niet op kan zeggen omdat ik vast zit aan een jaarcontract. Al verwacht ik met een einddatum van het onderzoek van eind april niet dat er voor zeg maart 2023 al een glasvezel aansluiting is gerealiseerd.

Totaal ongerelateerd, maar iets wat me te binnen schoot op basis van bovenstaande berichten over DOCSIS 3.1 en de AOP. In december heb ik onder het mom van IPv6 de antieke modem-only van Cisco laten omruilen door de Ubee 1318. Apparaat werkt naar mijn idee gewoon goed. Echter:
Vraag 4. Soms, maar niet altijd, brand het DS lampje blauw. Wat is de betekenis hiervan? LAN is blauw i.v.m. bridge-mode, maar de rest brand gewoon groen (denk ik, kleurenblind :+, kan net zo goed oranje zijn).
Vraag 5. Hangt 4. samen met een compleet antieke AOP? Deze heb ik zelf misschien al meer dan 20 jaar terug vervangen als onderdeel van de initiële "Essent@home" aansluiting. Ik verwacht dus eigenlijk dat deze in de categorie "niet meer up to date" valt }:O En omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:
[Afbeelding]
Dit zijn de twee beaties die nu ophangen. Waarbij er origineel voorop de linker nog een losse "RTV" splitter zat. Maar die is al lang weg omdat we geen radio meer hadden aangesloten. Ter referentie, vroeger, voor kabel internet, zat er één enkele doos op de plek, en het formaat, van de rechtse met een losse R en TV aansluiting.
Vraag 1:
CheapConnect heeft daar een duidelijke FAQ voor:
Wanneer moet ik mijn oude provider opzeggen?
De portering van uw nummer is tevens een opzegging van de dienst van het nummer. Het kan zijn dat u meerdere diensten bij uw provider afneemt, dan is een nummer portering geen opzegging voor uw overige diensten.

Let op: Cheapconnect is alleen bezig met de nummer portering, de daadwerkelijk opzegging en/of controle ervan blijft uw eigen verantwoordelijkheid.
CheapConnect adviseert u pas op te zeggen na de acceptatie datum van de portering. Let op dat u daarbij vermeldt dat het niet om een be�indiging van het nummer gaat van om een uitgaande portering.
Vraag 2:
Het opzeggen van een dienst is een wijziging van het contract dat je met Ziggo hebt. De kans is dus groot dat ze inderdaad gaan zeggen dat je hiermee een ander contract aangaat. Zelfde is bijv. als je een verhoging doet van je internetsnelheid.

Vraag 3:
Wijziging van het contract en daarmee overgang naar een nieuwe variant is meestal wel het aangaan van een nieuw jaarcontract ja.

Vraag 4:
Het blauwe DS lampje is volgens deze handleiding: https://cdn-master.aem.pr...aansluitenV1.0224_DIG.PDF een aanleiding tot dit:
Online (partial downstream service) - Je haalt mogelijk je download-internetsnelheid niet. Controleer je coaxkabel en herstart je modem.

Vraag 5:
Het zou gerelateerd kunnen zijn maar dat hoeft uiteraard niet. Als je problemen hebt zou je Support kunnen bellen en daar bij vermelden dat je AOP nog uit het @Home-tijdperk stamt. Mogelijk dat ze dan alsnog besluiten om een monteur te sturen en je AOP te vervangen om het uit te sluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 26-06 21:04
@RobertMe Dat AOP (Tratec TRAS-1000/B) en die splitter (ETU-01) zijn nodig aan een upgrade naar de 21e eeuw toe.
Een must als je naar GigaNet / DOCSIS 3.1 wilt. Die dingen zijn nóg ouder als wat in de ConnectBox Giga brochure als oud vermeld staat.

[ Voor 51% gewijzigd door Masimo op 30-01-2022 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RobertMe Misschien meer voor het Cheapconnect topic, maar toen ik jaren geleden van Ziggo mijn nummer naar Cheapconnect porteerde stopte automatisch mijn telefonie abonnement en werd het internet + TV. Ik heb nooit iets opgezegd, maar houd het gewoon even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Yep. inderdaad kreeg ik vanochtend een nieuwe ConnectBox Giga (zonder erom te vragen). Ik kreeg zelfs twee pakketten in mijn hand gedouwd. Ook een voor de overburen. En morgen krijgt mijn rechter buurman ook een pakket van Ziggo. Ze zijn er behoorlijk druk mee bezig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
rvk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:48:
Yep. inderdaad kreeg ik vanochtend een nieuwe ConnectBox Giga (zonder erom te vragen). Ik kreeg zelfs twee pakketten in mijn hand gedouwd. Ook een voor de overburen. En morgen krijgt mijn rechter buurman ook een pakket van Ziggo. Ze zijn er behoorlijk druk mee bezig hier.
Link
In jouw wijk zijn er Giga Connectbox modems verstuurd om het netwerk in de wijk verder te optimaliseren. DIt is ook de reden dat jij een ander modem ontvangen hebt ter vervanging van het Connectbox modem.
Bovenstaand zal dan (ook) in jou wijk spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:31

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Masimo schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:55:
@RobertMe Dat AOP (Tratec TRAS-1000/B) en die splitter (ETU-01) zijn nodig aan een upgrade naar de 21e eeuw toe.
Een must als je naar GigaNet / DOCSIS 3.1 wilt. Die dingen zijn nóg ouder als wat in de ConnectBox Giga brochure als oud vermeld staat.
Ik heb onderstaande dinosaurus in de kelder hangen. Ik heb geen internet van Ziggo maar ervaar wel redelijk wat problemen met beeldkwaliteit (ondanks KOKA9 bekabeling). Stuurt Ziggo hier een monteur voor of kan ik dat vergeten denk je? Edit: dit lijkt ook een Tratec Tras-1000/B te zijn..

Edit: gewoon eens gebeld.. Wat een enorm gezeur zeg. 'We moeten eerst kijken of het niet aan uw interne bekabeling ligt', dit zus zo.. Ik zeg dat het enige wat ik wens, is dat mijn AOP vervangen wordt door een courant exemplaar, dat mijn interne bekabeling prima in orde is ik niet vraag om mijn interne bekabeling te controleren.. 'ja maar we moeten toch eerst kijken of uw interne bekabeling in orde is'. Ok, dan laat de monteur lekker komen, handel ik het zo wel af 8)7 Het blijft toch een kunst om 1 hele directe vraag 'kan het AOP vervangen worden door een modern exemplaar?' om te draaien in mijn interne bekabeling die niet in orde zou zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sv9IbRaICWobwZAlluSyjd8PhAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcymQxpwQO5T6wh7HBbVmcTC.jpg?f=fotoalbum_large

In ieder geval blij dat ik van deze club af ben als glasvezel eindelijk ligt.

[ Voor 28% gewijzigd door Kuusj op 31-01-2022 13:03 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 16:10
@Kuusj Voor jou is het waarschijnlijk heel logisch dat het AOP de boosdoener is, maar ik denk dat het gros van de mensen die Ziggo belt met de mededeling dat de tv of het 'internet' het niet doet zelf geen onderzoek heeft gedaan of klakkeloos Ziggo de schuld geeft. Ik vind het dan ook niet onlogisch dat ze eerst met je een paar stappen willen doorlopen om vast te stellen dat het niet door je eigen materiaal wordt veroorzaakt. Het sturen van een monteur is duur genoeg, dat wil je alleen doen als het nodig is.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit nu ook in het verbetertraject. Van het weekend splitter (braun + coax) ontvangen. Signaal lijkt nu beter, echter nog 4G/5G instraling via de tv coax kabel. Kan Ziggo dit niet op afstand meten/zien?
Mocht het internet daarna nog af en toe haperen zal ik proberen een andere modem te krijgen, connectbox mag er wel uit. ;w

@kneusteun Heb meer last van hickups, vooral bij streaming gaming merk je dit.

[ Voor 11% gewijzigd door Harmen op 31-01-2022 14:29 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:25
Kuusj schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Ik heb onderstaande dinosaurus in de kelder hangen. Ik heb geen internet van Ziggo maar ervaar wel redelijk wat problemen met beeldkwaliteit (ondanks KOKA9 bekabeling). Stuurt Ziggo hier een monteur voor of kan ik dat vergeten denk je? Edit: dit lijkt ook een Tratec Tras-1000/B te zijn..

Edit: gewoon eens gebeld.. Wat een enorm gezeur zeg. 'We moeten eerst kijken of het niet aan uw interne bekabeling ligt', dit zus zo.. Ik zeg dat het enige wat ik wens, is dat mijn AOP vervangen wordt door een courant exemplaar, dat mijn interne bekabeling prima in orde is ik niet vraag om mijn interne bekabeling te controleren.. 'ja maar we moeten toch eerst kijken of uw interne bekabeling in orde is'. Ok, dan laat de monteur lekker komen, handel ik het zo wel af 8)7 Het blijft toch een kunst om 1 hele directe vraag 'kan het AOP vervangen worden door een modern exemplaar?' om te draaien in mijn interne bekabeling die niet in orde zou zijn.
[Afbeelding]

Glasvezel is afhankelijk van provider en je locatie geen wondermiddel...
Ben van glas terug naar ziggo omdat mijn glas provider ingelijfd was door KPN en het was meteen drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Harmen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:12:
Zit nu ook in het verbetertraject. Van het weekend splitter (braun + coax) ontvangen. Signaal lijkt nu beter, echter nog 4G/5G instraling via de tv coax kabel. Kan Ziggo dit niet op afstand meten/zien?
Mocht het internet daarna nog af en toe haperen zal ik proberen een andere modem te krijgen, connectbox mag er wel uit. ;w
Hier ook gebeurd, alleen ik heb ook nog steeds (nadat monteur van alles vervangen heeft) drop outs, gods gruwelijk irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Patrick_6369 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:08:
@Kuusj Voor jou is het waarschijnlijk heel logisch dat het AOP de boosdoener is, maar ik denk dat het gros van de mensen die Ziggo belt met de mededeling dat de tv of het 'internet' het niet doet zelf geen onderzoek heeft gedaan of klakkeloos Ziggo de schuld geeft. Ik vind het dan ook niet onlogisch dat ze eerst met je een paar stappen willen doorlopen om vast te stellen dat het niet door je eigen materiaal wordt veroorzaakt. Het sturen van een monteur is duur genoeg, dat wil je alleen doen als het nodig is.
Dat besef ik me ook, en ik was ook niemand de schuld aan het geven. Ik heb enkel de mededeling gedaan dat het AOP uit het stenen tijdperk komt, alle bekabeling intern reeds vervangen is door goedgekeurde (Kabelkeur) Koka9 kabel, en of men een monteur wil sturen voor het vervangen van het AOP. Ik begrijp volledig dat men gaat graven, maar het is ook een kunst te kunnen realiseren dat iemand inderdaad technisch iets meer onderlegd is dan gemiddeld, zeker na 2x uitgebreid uitleggen dat alles intern naar moderne standaarden is uitgevoerd. Ik heb er ook geen problemen mee dat wat uitgebreider met zo iemand van de helpdesk te bespreken maar ik heb dan zoiets van, dit is een verkwisting van het enige wat niet te koop is: tijd.
kneusteun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Glasvezel is afhankelijk van provider en je locatie geen wondermiddel...
Ben van glas terug naar ziggo omdat mijn glas provider ingelijfd was door KPN en het was meteen drama.
Ja het is wat je een drama noemt natuurlijk, ik weet wel dat mijn trage 60/10 DSL lijntje van KPN een aantrekkelijkere ping heeft (wat een merkbaarder effect heeft bij laden van websites dan een belachelijk hoge downloadsnelheid), over de jaren heen amper uitval heeft gekend en nu met het thuiswerken geen 'onverklaarbare' problemen heeft met Teams meetings die stuk lopen doordat als meer dan 3 mensen in een straat iets proberen te uploaden (videobellen) de infra van Ziggo dat niet aan kan.

Iets wat ik overigens op 3! verschillende plekken heb mogen ontdekken, inclusief familie waarvoor ik een compleet Unify netwerk heb opgezet en waarvan men sinds het intensief thuiswerken/school thuis begon te klagen over, jawel, 'trage wifi'. Uiteraard uren bezig geweest met een niet bestaand probleem diagnosticeren, waarna je mag gaan uitleggen dat die hele hoge snelheid die ze van Ziggo krijgen geen drol zegt over (beleving van) snelheid, stabiliteit en andere zaken. Als ik een pingtest opzet met mijn KPN verbinding is er hoe dan ook 0 verlies van packets, en helaas kan ik datzelfde onder zware belasting echt niet van een DOCSIS verbinding zeggen. Of dat aan het modem van Ziggo ligt? Of dat aan het aantal gebruikers in een straat ligt? Geen idee, maar ik heb in ieder geval genoeg gezeur met internet van Ziggo gezien de afgelopen 5-10 jaar dat ik nog maar even wacht op Delta, die hier glasvezel komt leggen. Dan heb ik 1000mbit/s synchroon voor minder geld dan mijn 60/10 KPN lijntje.

Laat duidelijk zijn dat Ziggo waarschijnlijk helemaal top werkt voor een hoop mensen en dat over andere providers ook van alles te zeggen valt, en ik ben an-sich tevreden over TV van Ziggo (we hebben 4 TV's met CI+, 3 kaartjes, maar goed in ieder geval beter dan IP-TV waar je max 2 kastjes kunt hebben inclusief extra afstandsbediening), maar ik denk dat ze nog een hoop te verbeteren hebben op het gebied van internet.

Overigens begrijp ik echt niet waarom Ziggo niet al grootschalig is begonnen met overal glasvezel in de huizen te leggen. Je zou toch zeggen dat als dat voor 1 partij bij uitstek relatief voordelig moet kunnen, het wel Ziggo is. Aangezien alle DOCSIS-beperkingen en perikelen eigenlijk pas ontstaan vanaf de wijkkastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 08:07

elsinga

=8-)

Storing kan ook goed bij jezelf zitten. Zo had ik op Discovery/NGC heel slecht beeld. Bleek dat de kabel net niet goed achterin de tv zat. Andere kanalen prima, alleen deze transportstream niet. Even aandrukken, klaar.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Harmen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:12:

@kneusteun Heb meer last van hickups, vooral bij streaming gaming merk je dit.
Ja hier valt gewoon een paar keer per dag even een paar seconden de verbinding weg. Was zogenaamd gefixed, maar blijkt toch niet....

Geen idee wat het veroorzaakt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 13:17

CaDje

Framedrops for life

Ik heb afgelopen week een nieuw modem in de post ontvangen met de melding dat mijn oude modem binnen 2 weken niet meer zou werken (geen idee of dit echt zo is). Ik merk wel dat de nieuwe connect box kwa snelheid stabieler is dan mijn oude modem (Thomson) op basis van mijn 300/30 abo. Toevallig is T-mobile ook druk bezig om glazvezel in de wijk aan te leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

kneusteun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:47:
[...]
Ja hier valt gewoon een paar keer per dag even een paar seconden de verbinding weg. Was zogenaamd gefixed, maar blijkt toch niet....

Geen idee wat het veroorzaakt ook.
Mijn Smokeping laat geen packet loss zien, het is meer een soort van filevorming, vandaar ook vaak de 'smoke'.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ben benieuwd hier nog een oude EPC3925 staan, deze ontvangen van Ziggo gekregen in 2012 toen we hier in huis kwamen.. Of we binnenkort ook in een keer een doosje van Ziggo ontvangen voor een nieuw modem.

Deze werkt nog steeds prima, zolang ie het doet is het prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Harmen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Mijn Smokeping laat geen packet loss zien, het is meer een soort van filevorming, vandaar ook vaak de 'smoke'.
Heb net nog maar een keer ziggo gebeld, ik laat gewoon een monteur de hele boel nakijken.
Ik geef online lessen onder andere en ook uploaden van grote bestanden wat allemaal geen doen is, dus ik ga niet eens meer zelf onderzoeken.
En anders stappen we helaas over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:30:
Ben benieuwd hier nog een oude EPC3925 staan, deze ontvangen van Ziggo gekregen in 2012 toen we hier in huis kwamen.. Of we binnenkort ook in een keer een doosje van Ziggo ontvangen voor een nieuw modem.

Deze werkt nog steeds prima, zolang ie het doet is het prima :P
Hier stond een nog ouder model Cisco. Toen ze op het community forum de mogelijkheid gaven om modem te ruilen om IPv6 mogelijk te maken daar na wat twijfel toch maar gebruik van gemaakt en de Ubee 1318, op het forum, aangevraagd, en dat was ook allemaal makkelijk geregeld. Mijn beweegreden om het aan te vragen was dat ik nu de keuze had. Mochten ze later, om wat voor reden dan ook, het modem willen vervangen zou die keuze er waarschijnlijk niet zijn en was er 99% kans op een ConnectBox met dus de beruchte Puma chipset.

Note:
Voor de duidelijkheid: zoals ik het op het forum heb gelezen "weet de helpdesk hier niet van" / "mogen zij dit niet". Dus als je hier ook gebruik van wilt maken vraag het dan op het forum, en vermeld evt. erbij dat je IPv6 wilt en daarom een nieuw modem. Want via de telefonische klantenservice of webchat kan dit dus niet en krijg je of een "nee" of je denkt een Ubee te krijgen maar krijgt alsnog een ConnectBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
RobertMe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Hier stond een nog ouder model Cisco. Toen ze op het community forum de mogelijkheid gaven om modem te ruilen om IPv6 mogelijk te maken daar na wat twijfel toch maar gebruik van gemaakt en de Ubee 1318, op het forum, aangevraagd, en dat was ook allemaal makkelijk geregeld. Mijn beweegreden om het aan te vragen was dat ik nu de keuze had. Mochten ze later, om wat voor reden dan ook, het modem willen vervangen zou die keuze er waarschijnlijk niet zijn en was er 99% kans op een ConnectBox met dus de beruchte Puma chipset.

Note:
Voor de duidelijkheid: zoals ik het op het forum heb gelezen "weet de helpdesk hier niet van" / "mogen zij dit niet". Dus als je hier ook gebruik van wilt maken vraag het dan op het forum, en vermeld evt. erbij dat je IPv6 wilt en daarom een nieuw modem. Want via de telefonische klantenservice of webchat kan dit dus niet en krijg je of een "nee" of je denkt een Ubee te krijgen maar krijgt alsnog een ConnectBox.
Jaa inderdaad op het forum zijn ze veel guller met de modems dan via een de normale route. En je hebt inderdaad wel gelijk, als je nu de Ubee krijgt gaan ze later niet de Connectbox ruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kuusj schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:44:
[...]

[Afbeelding]

* Raven deed dat toen via Twitter, geen probleem, zo nieuwe gekregen om zelf te monteren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 11:21

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik kreeg zaterdag opeens, ongevraagd, een Connectbox Giga van de postbode overhandigt. Met een grote sticker erop dat ik die moest aansluiten omdat mijn oude router na 14 dagen niet meer zou werken. Dat dan ook maar meteen gedaan. En tot mijn verbazing stond ie ook gelijk in bridge zoals mijn oude Connect Box.
Na wat rondvragen blijkt dat in sommige wijken Ziggo netwerk heeft geupgrade en je die nieuwe box nodig hebt. Wat een verrassing.

Moet zeggen, eerste indruk na 2 dagen (heb een 300/30 abo), dat die Connectbox Giga veel stabieler is dan die Connectbox die ik had. Dus voorlopig ben ik er blij mee. Schijnbaar doet iedereen meer zijn best nu derden overal glasvezel aanleggen. Ik wacht dan ook met smart op KPN die hier sprietjes voor de deur heeft liggen en hopelijk snel gaan aansluiten. Uploadsnelheid is waar ik veel meer van nodig heb namelijk.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-06 21:24
Viaplay komt zelf met een aanbieding voor 1e jaar voor 99 euro.(8,25 euro per maand)

Dan kan Ziggo en KPN toch het 1e jaar ook goedkoper dan wat ze straks vanaf maart gaan doen?

Wie heeft toevallig een Vouchercode? want dan kan het nog goedkoper

Link:

https://viaplay.com/nl-nl/

[ Voor 3% gewijzigd door lelytown op 31-01-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 11:21

MrMarcie

CFMoto 650MT

Lord_Dain schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:26:
[...]

Volgens mij wordt je bij het in bridge zetten van je router in een andere IP subnet gegooid met alleen IP4 support. Wellicht dat het verkeer ook over een andere route gaat waar ergens een bottleneck zit? Dat zou je eenvoudig kunnen testen door hem weer uit bridge te halen en te testen.
Ik heb gewoon ipv4 en ipv6 via een Connectbox Giga in bridge.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Raven schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:01:
[...]

* Raven deed dat toen via Twitter, geen probleem, zo nieuwe gekregen om zelf te monteren.
Hmh. Ja. Dat wilde ik dus eigenlijk ook wel. Weet je, we zien het wel. Volgens mij bellen die toch van te voren. Dan maak ik mijn verhaal duidelijk en als hij/zij daar niet aan wil meewerken dan zeg ik 'm maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:09
lelytown schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:54:
Viaplay komt zelf met een aanbieding voor 1e jaar voor 99 euro.(8,25 euro per maand)

Dan kan Ziggo en KPN toch het 1e jaar ook goedkoper dan wat ze straks vanaf maart gaan doen?

Wie heeft toevallig een Vouchercode? want dan kan het nog goedkoper

Link:

https://viaplay.com/nl-nl/
Zou je inderdaad zeggen. Als nieuwe klant bij KPN kan je Viaplay dus 9 maanden gratis krijgen. Dat is het hele seizoen F1. Als je dan ook nog abbo's van KPN stapelt kan je dus Viaplay voor omgerekend 5 euro per maand krijgen. Altijd.

Ik begin toch wel te twijfelen over wat ik moet doen. Bij Ziggo blijven (al tig jaren klant) of een keer de overstap maken naar bijvoorbeeld een KPN.
Ik betaal nu 71 euro voor mijn Ziggo pakket. 300/30 internet. 80 zenders ofzo. Movies en Series L, omdat ik een mobiel abbo heb bij Vodafone. Het is een prima pakket, maar ik maak geen gebruik van Movies en Series L en kijk vooral de standaard NL zenders.
Als je dan al 71 betaal en na enige tijd komt daar 10 euro bij voor Viaplay dan wordt het bedrag toch best fors. Als je dan ziet dat je voor 60 euro KPN 200/200 hebt met Viaplay (9 maanden gratis) dan begint dat toch wel interessant te worden.
Ziggo Sport ga ik dan wel weer missen want dat kijk ik af en toe. Sowieso de samenvattingen na de F1 races met Doornbos enzo ga ik missen.. Keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] toch niet goed gelezen

[ Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2022 22:06 . Reden: niet voor dit jaar, een heel jaar. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hardware-lover schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Je mag rekenen met 10 maanden actief gebruik (vanaf 1 maart), dan is het dus omgerekend €9,90 per maand.
Dat geldt misschien voor de F1 liefhebber, maar Viaplay heeft nog meer, ook in die andere 2 maanden, wat voor mensen ook interessant kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 31-01-2022 22:07 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1 ... 237 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic