Acties:
  • +1 Henk 'm!
@psy Wat je het beste dan kan doen is even contact opnemen met de klantenservice (opzeggingen) en je pakket omzetten naar TV Start (CI+) en vervolgens daar los Movies en Series XL of TV Zender Plus bij bestellen. TV Zenders Plus is bijna hetzelfde als Movies en Series XL maar mist dan de Movies en Series VOD content.

Houd er wel rekening mee dat als je reeds 5 smartcards in bezit hebt dat je er 1 zal moeten deactiveren. Deze zal vervangen worden door een bruikleen variant die onderdeel is van TV Start (CI+). De overige 4 blijven gewoon actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:52

rvk

Jay-B schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:02:
@psy Wat je het beste dan kan doen is even contact opnemen met de klantenservice en je pakket omzetten naar TV Start (CI+) en vervolgens daar los Movies en Series XL of TV Zender Plus bij bestellen.
Movies en Series XL is een interactieve dienst. Dat lijkt mij niet mogelijk als je geen internet van Ziggo hebt. TV Zender Plus lijkt mij echter wel prima mogelijk en heeft de echte zenders (40+) die M&S XL ook heeft.

Bestellen moet je denk ik inderdaad wel telefonisch doen als je je kaarten (-1) wilt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

@rvk @Jay-B
Die 5e kaart is niet erg. Het VOD deel gebruikte ik niet dus ook niet erg. Dan is de prijs dus:

Tv start 28,45
Tv zenders plus 9,95

Is die ene CI+ dan echt inbegrepen of moet je daar huur voor betalen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rvk schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:09:
[...]

Movies en Series XL is een interactieve dienst. Dat lijkt mij niet mogelijk als je geen internet van Ziggo hebt.
Dat is wel degelijk mogelijk. Als ik mij niet vergis moet je hiervoor wel minimaal een CI+ 1.3 hebben en in oud Ziggo gebied zitten. Los daarvan is die content ook nog via Ziggo Go te bekijken.
psy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:18:
Die is onderdeel van het TV start pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

psy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:18:
Dat is inclusief (net als de mediabox bij de andere abos).
TV Start wordt geleverd met een digitale insteekkaart: de CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

Nou, goed nieuws. Het is niet direct goedkoop voor alleen TV maar wel lekker stabiel en uiteindelijk is het totaal toch nog ietsje goedkoper dus ik klaag niet😀

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
Irri weer, ik kijk altijd als ik even snel tijd heb naar het NOS-journaal loop kanaal 501 Op een TV
Maar 501 is weg |:(
Dat is opgegaan in kanaal 83 NPO Politiek én Nieuws!. Voorheen was dat 502 NPO politiek en 501 NOS-Journaal, gescheiden.

501 verwijst nu in beeld naar NPO Politiek en Nieuws, dus op kanaal 83 NPO Politiek en Nieuws.
502 verwijst in beeld naar, Kanaal 81 NPO 1 extra, Kanaal 82 NPO 2 extra, en dus Kanaal 83 NPO Politiek en Nieuws.

Maar daar op kanaal 83 is nu de debatten aan de gang, en zie je de hele dag dus nu geen nos journaal, bah ik mis dat journaal loop zendertje, opnieuw het netwerk laten zoeken levert ook niks op,
RTL-Z op 12 is dan de 2de keus om even snel een journaal te pakken in 15 min tijd.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Mel33 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:14:
Irri weer, ik kijk altijd als ik even snel tijd heb naar het NOS-journaal loop kanaal 501 Op een TV
Dat is opgegaan in kanaal 83 NPO Politiek én Nieuws!. Voorheen was dat 502 NPO politiek en 501 NOS-Journaal, gescheiden.

501 verwijst nu in beeld naar NPO Politiek en Nieuws, dus op kanaal 83 NPO Politiek en Nieuws.
502 verwijst in beeld naar, Kanaal 81 NPO 1 extra, Kanaal 82 NPO 2 extra, en dus Kanaal 83 NPO Politiek en Nieuws.

Maar daar op kanaal 83 is nu de debatten aan de gang, en zie je de hele dag dus nu geen nos journaal, bah ik mis dat journaal loop zendertje, opnieuw het netwerk laten zoeken levert ook niks op,
RTL-Z op 12 is dan de 2de keus om even snel een journaal te pakken in 15 min tijd.
Hier inderdaad het zelfde, je kan het beste inderdaad bij RTLZ nu zijn dat is het meest vervangende alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jordyz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Hier inderdaad het zelfde, je kan het beste inderdaad bij RTLZ nu zijn dat is het meest vervangende alternatief
Nu is het debat geschorst tot 16:45uur, nu kunnen ze even een nos journaal inzetten toch.
Hm moment.. ik ga ze even bellen, en fix dat voor mijzelf.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je blaft tegen de verkeerde boom. Je moet bij de NPO zijn, die gaan daar over, niet Ziggo.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Mel33 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Nu is het debat geschorst tot 16:45uur, nu kunnen ze even een nos journaal inzetten toch.
Hm moment.. ik ga ze even bellen, en fix dat voor mijzelf.
Dit is een keuze van NPO en niet die van Ziggo.. Ik denk dat e daar weinig aan/kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Roetzen schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Je blaft tegen de verkeerde boom. Je moet bij de NPO zijn, die gaan daar over, niet Ziggo.
ja idd dom |:( , ik dacht als 2de gedachte misschien is hij er wel, maar heb ik hem als enige niet in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Maar daar op kanaal 83 is nu de debatten aan de gang, en zie je de hele dag dus nu geen nos journaal, bah ik mis dat journaal loop zendertje
Ik mis dat loopje met journaal ook wel. Ik had hem vaak gewoon even opstaan.

Als je interactieve TV hebt kun je wel elk journaal terugkijken.
Maar dat voelt niet hetzelfde als dat loopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
rvk schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Ik mis dat loopje met journaal ook wel. Ik had hem vaak gewoon even opstaan.

Als je interactieve TV hebt kun je wel elk journaal terugkijken.
Maar dat voelt niet hetzelfde als dat loopje.
Nee precies, want dit was quick and easy ff instappen en kijken naar je kijkkast met 1 druk op de knop.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 20-01-2022 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik had (gelukkig) wat gedoe met thuiswerken / WebEx en vond een helpdesk medewerker zo vriendelijk dat ik m'n Connectbox mocht omruilen voor een Ubee zonder WiFi 🥳

Wat een verademing, ding valt aardig goed in te stellen en is hierbij vlot. M'n stand-by verbruik is met 5á6watt gedaald.

Ik had AVM laatst nog gevraagd een modem met routerfunctie zonder WiFi te ontwikkelen (gezien WiFi vanuit de meterkast beginnen op achterstand is). Maar mijn behoefte voor een eigen modem / router is nu minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 21:31
We zitten nu bij ziggo, maar in de wijk zijn ze bezig met een glasvezeactie van Delta. Ik had me al aangemeld voor glasvezel 1000/1000 met tv. Nu kom ik er achter dat je de Delta TV app niet op een Android TV kunt installeren. Je blijft dus afhankelijk van een TV-kastje. Daar waren we net met Ziggo vanaf. We kijken nu via de app. Balen! Want ik wilde eigenlijk ook van Ziggo af vanwege die 30Mbit/s upload.
Is er een kans dat Ziggo op korte termijn die upload omhoog gooit? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahbart schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:05:
Is er een kans dat Ziggo op korte termijn die upload omhoog gooit? Weet iemand dat?
Als er 1 provider is die niets prijsgeeft over toekomstige producten en ontwikkelingen is dat Ziggo. Dus dat is afwachten. Afhankelijk van wat je wilt kijken kun je ook TV via nlziet of canaldigital nemen en internet only bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Nu kom ik er achter dat je de Delta TV app niet op een Android TV kunt installeren. Je blijft dus afhankelijk van een TV-kastje.
Kun je niet naar die tv casten? Maar ja... Dat blijft een gehannes.
De DELTA TV App ondersteunt ook Chromecast. Met Chromecast stream je eenvoudig naar een groter scherm. Hoe het werkt leggen we uit op onze pagina over de tv-app. Je gebruikt de app als afstandsbediening.
Want ik wilde eigenlijk ook van Ziggo af vanwege die 30Mbit/s upload.
Bij Max heb je toch 40Mbps upload? Bij zakelijk giga xtra zelfs 50.

Zolang Ziggo niet op glasvezel zit verwacht ik dat ze niet veel snellere upload aan zullen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het is op korte termijn lastig om de upload echt sterk te verhogen. Dit komt door hoe coax in elkaar zit (gebruikte frequenties, legacy keuzes).

Hoe zou jij het vinden als ze de upload zouden verdubbelen? Dat zie ik als haalbaar als ze t/m 85MHz gebruiken (investeringen voor nodig maar niet zeer belemmerend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Laatst online: 11-10 21:31
jongetje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Afhankelijk van wat je wilt kijken kun je ook TV via nlziet of canaldigital nemen en internet only bij Delta.
Dat is nog wel een goede optie! Daar ga ik me in verdiepen. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Het is op korte termijn lastig om de upload echt sterk te verhogen. Dit komt door hoe coax in elkaar zit (gebruikte frequenties, legacy keuzes).

Hoe zou jij het vinden als ze de upload zouden verdubbelen? Dat zie ik als haalbaar als ze t/m 85MHz gebruiken (investeringen voor nodig maar niet zeer belemmerend).
waarom gingen ze de 87.5 tm 108.0 anders leeg vegen? om meer ruimte te maken voor upload...
alleen tja nu met 4 upload kanalen in mn UBC (36, 44.5, 52, 58.8mhz) zou nog ruimte genoeg zijn en t kreng zou ook 8 kanalen kunnen gebruiken volgens mij..
lijkt mij dat er wel genoeg rek in zit

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:38:
[...]

waarom gingen ze de 87.5 tm 108.0 anders leeg vegen? om meer ruimte te maken voor upload...
alleen tja nu met 4 upload kanalen in mn UBC (36, 44.5, 52, 58.8mhz) zou nog ruimte genoeg zijn en t kreng zou ook 8 kanalen kunnen gebruiken volgens mij..
28 januari zouden we sowieso iets zinnigs vanuit Ziggo moeten horen rondom de vrije modemkeuze en de (euro)docsis 3.0/3.1 specificaties rondom dat gebeuren. Hopelijk ook iets van toekomstmuziek rondom de rek die er in zit / tests die lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

[...]
Die ruimte valt nu volgens mij best tegen als je ook rekening moet houden met de maximum upload capaciteit van een volledig coaxsegment en de bijbehorende overboeking. Die upload lag geloof ik ook niet zo hoog voor alle beschikbare aansluitingen. Probeer dan maar eens een hogere upload te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Precies, daar zit die ruimte voor een groei die rond de 2x zit.

Voor mijn workflows daadwerkelijk beperkend, op upload zit ik echt te wachten namelijk tijdens werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:17:
[...]

28 januari zouden we sowieso iets zinnigs vanuit Ziggo moeten horen rondom de vrije modemkeuze en de (euro)docsis 3.0/3.1 specificaties rondom dat gebeuren. Hopelijk ook iets van toekomstmuziek rondom de rek die er in zit / tests die lopen.
Leuk zo'n 2,5Gbit poort maar daar heeft bijna niet 1 consument iets aan. 1Gbit is al een enorme overkill. En er zit nog enorm veel ruimte op de interface de andere kant op (upload). Ga die eerst eens verhogen ipv de download nog meer oppompen. Leuk voor de marketing maar in de praktijk volkomen nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jongetje Niemand heeft gezegd dat Ziggo de download verder wil verhogen. Geen idee door wie dat verhaal de wereld in is geholpen. Misschien is de redacteur (@Xtuv) van het betreffende item daar deels verantwoordelijk voor aangezien die de suggestie wekt. Ziggo test een nieuw modem. Als je vandaag de dag een nieuw modem laat bouwen door een modemboer dan zit er al heel snel een 2,5 Gbit Lan poort op. Dat is letterlijk wat er is gebeurd. Op de één of andere manier wordt dit gelinkt naar hogere snelheden (> 1 Gbps). Schiet mij maar lek. Er zal ooit vast een keer een hogere snelheid komen, maar ik zie de relatie niet met het introduceren van een nieuw modem waar toevallig een 2,5 Gbit LAN poort op zit. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Jay-B op 22-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
O ja, dat artikel was vooral geschreven op downloadsnelheid, 2.5Gbit poort en WiFi6. Ging me meer om feit DAT er getest wordt en Ziggo 28 januari sowieso al met informatie zou moeten komen.

Zelf ben ik tevreden met 50/20 dus zou ik nog genoegen nemen met een 100 poort. 'k Heb glasvezel gehad (zou zo terug kunnen) maar ik heb liever DVB-C dan upload die ik niet nodig heb.

Maar Ziggo heeft een leegloop aan klanten en ik zie liefst zo min mogelijk inflatiecorrectie/prijsverhoging. Dus hoop ik dat ze iets moois uit de hoed toveren. Niet alleen voor marketing, ook echt interessant voor wie meer upload wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de UBC1318 kan gewoon 3900mbit down via zn LAN poorten afaik

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 15:48
Zelf ben ik tevreden met 50/20 dus zou ik nog genoegen nemen met een 100 poort. 'k Heb glasvezel gehad (zou zo terug kunnen) maar ik heb liever DVB-C dan upload die ik niet nodig heb.
Je kunt voor DVB-C toch ook gewoon Ziggo TV Start voor Euro 28,45 per maand aanhouden en voor internet glasvezel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GorgeousMetal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Je kunt voor DVB-C toch ook gewoon Ziggo TV Start voor Euro 28,45 per maand aanhouden en voor internet glasvezel gebruiken?
Tuurlijk kan dat, wel duur op jou manier. DVB-C wordt ook gratis bij internet-only pakketten geleverd, Ziggo kan dat signaal immers niet van de kabel filteren. In "Mijn Ziggo" staat ook gewoon dat ik KabelTV geleverd krijg, terwijl ik dit niet besteld heb. info

Ik ga er nu niet naar zoeken maar heeft wel eerder in een nieuwbericht op de frontpage gestaan dat DVB-C ook bij internet-only geleverd wordt. Publiek geheim dus. -edit- hier
Ziggo gebruikt voor alle abonnementen overigens een coaxverbinding, waarmee worden doorgegeven via dvb-c. Ziggo-klanten met een internet only-abonnement kunnen die zenders dus ook bekijken via kabel-tv.

Ziggo bevestigt dat klanten met de nieuwe abonnementen nog wel toegang hebben tot kabeltelevisie, omdat het technisch niet mogelijk is om dat uit het abonnement te halen. De nieuwe abonnementen hebben geen toegang tot interactieve tv en Ziggo GO.

[ Voor 27% gewijzigd door Chris.nl op 23-01-2022 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

Chris.nl schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:27:
Afhankelijk van of je genoegen neemt met het basis pakket: Waarschijnlijk is het hele DVB-C signaal nooit van je kabel afgehaald. Dit doet Ziggo tegenwoordig niet meer. Ik ben al ruim 2 jaar weg bij Ziggo (Ben naar KPN Glas gegaan), maar het FTA DVB-C pakket kan ik nog steeds kijken. De afgelopen jaren dus ook gewoon Formule 1 gekeken terwijl ik geen abonnement bij Ziggo heb.
Gewoon je TV direct op de kabel aansluiten en netwerk ID 4444 gebruiken....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TFHfony schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Afhankelijk van of je genoegen neemt met het basis pakket: Waarschijnlijk is het hele DVB-C signaal nooit van je kabel afgehaald. Dit doet Ziggo tegenwoordig niet meer. Ik ben al ruim 2 jaar weg bij Ziggo (Ben naar KPN Glas gegaan), maar het FTA DVB-C pakket kan ik nog steeds kijken. De afgelopen jaren dus ook gewoon Formule 1 gekeken terwijl ik geen abonnement bij Ziggo heb.
Gewoon je TV direct op de kabel aansluiten en netwerk ID 4444 gebruiken....
Klopt, fysiek wordt de kabel niet snel in de wijkkast losgekoppeld. De monteur gaat daar niet speciaal voor naar de wijkkast.

Ik woon nieuwbouw en moest wel aangesloten worden voordat ik signaal kreeg. Maar als ik nu opzeg blijft DVB-C waarschijnlijk gewoon 'aan'.
Maar ach, ik ben tevreden en gun Ziggo ook het beetje omzet wat ze nu van mij hebben (tegen uitstekende prijs/kwaliteit service imo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TFHfony Dat is niet waar. Af en toe wordt er een check gedaan op aansluitingen waar geen abonnement meer voor actief is en die worden dan losgetrokken. Vervolgens krijgen die klanten een brief of ze het signaal missen en weer welkom zijn als klant.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 22-01-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 12-10 22:06

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:43:
@TFHfony Dat is niet waar. Af en toe wordt er een check gedaan op aansluitingen waar geen abonnement meer voor actief is en die worden dan losgetrokken. Vervolgens krijgen die klanten een brief of ze het signaal missen en weer welkom zijn als klant.
Ik had begrepen dat dat tot enkele jaren terug inderdaad de manier van werken was. Een monteur, ik weet het, niet de meeste betrouwbare bron, vertelde mij dat ze hier een paar jaar geleden mee gestopt zijn. Aan de ene kant omdat alleen het FTA basis pakket te zien is met slechts 4 HD zenders. Aan de andere kant gebeurde het iets te vaak dat het kabeltje dat ze los trokken niet goed genummerd was en dus vervolgens iemand anders geen signaal meer had en ze dus vervolgens met spoed weer een monteur moesten sturen. Na een kosten/balen analyse zou er voor gekozen zijn om dit dus in principe niet meer te doen.
Hier dus inmiddels al 2 jaar geen officiële Ziggo aansluiting meer, maar nog steeds signaal.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TFHfony Dat is bijzonder want ik ken persoonlijk iemand waar ze dit vorige maand nog zo hebben gedaan. Wel pas na ruim 2 jaar na het opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor er worden nog wel degelijk kabels losgetrokken. Het is alleen niet zo dat Ziggo hier speciaal iemand voor langsstuurt. Als er een reden is om een eindversterker een bezoekje te brengen (bij een storing van een andere klant of omdat er een upgrade of onderhoud plaatsvindt) dan kan het zijn dat je stekkertje ineens wordt losgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:24
De versterkers zijn een tijdje terug geüpgrade voor gigabit, maar na vijf jaar zonder abonnement staat het signaal er nog steeds op. Heb ook aan één van de monteurs die daarmee bezig was gevraagd of ze ook niet-abonnees afsluiten, maar nee, teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk zijn er wat verschillen hier en daar maar het is echt niet zo dat je kan opzeggen zonder dat je de kans loopt afgesloten te worden. Ik zie om me heen dat de kabel er op enig moment toch een keer vanaf gehaald wordt. Soms na een paar maanden bij anderen duurt het jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:12
Tegenwoordig worden inactieve aansluitingen sneller afgesloten dan voorheen het geval was.

Ik had mijn Ziggo abonnement stopgezet voor een uitstapje naar de concurrent, en al binnen 3 weken volgde er een brief met aankondiging van afsluiting, en al gauw was het afgelopen met de pret.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tis natuurlijk hun goed recht om je af te sluiten. Als je niet betaald

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:20:
Tegenwoordig worden inactieve aansluitingen sneller afgesloten dan voorheen het geval was.

Ik had mijn Ziggo abonnement stopgezet voor een uitstapje naar de concurrent, en al binnen 3 weken volgde er een brief met aankondiging van afsluiting, en al gauw was het afgelopen met de pret.
Ik zou dit afsluiten ook focussen op recente ex-klanten. Daar is de kans dat ze coax (deels) gebruiken het hoogste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen ben ik gebeld door een call center namens ziggo, of ik interesse had in de aanbieding van 6 maanden zonder meerprijs gevolgd door 6 maanden met een meerprijs van 4,95 euro om te upgraden van internet start (75/10) naar internet start xxl (150/15).

Aanleiding zou de uitrol van gigabit zijn (opvallend)
Akkoord gegaan, maar als ik mij binnen 14 dagen bedenk, dan kan ik het terugdraaien, anders heb ik een nieuw jaarcontract. (ik was toch niet van plan op te zeggen)

Na 12 maanden kan ik het abonnement weer aanpassen
Ik heb een toezegging dat ik geen nieuw modem krijg en de rest ook ongewijzigd blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:10:
Vanmorgen ben ik gebeld door een call center namens ziggo, of ik interesse had in de aanbieding van 6 maanden zonder meerprijs gevolgd door 6 maanden met een meerprijs van 4,95 euro om te upgraden van internet start (75/10) naar internet start xxl (150/15).

Aanleiding zou de uitrol van gigabit zijn (opvallend)
Akkoord gegaan, maar als ik mij binnen 14 dagen bedenk, dan kan ik het terugdraaien, anders heb ik een nieuw jaarcontract. (ik was toch niet van plan op te zeggen)

Na 12 maanden kan ik het abonnement weer aanpassen
Ik heb een toezegging dat ik geen nieuw modem krijg en de rest ook ongewijzigd blijft
Hoeveel betaal je dan precies per maand? En heb je ook TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tot "nu" voor internet start & tv start : 55,50 euro
van "nu" voor internet start xxl & tv start : 55,50 euro
over 6 maanden voor internet start xxl & tv start 60,45 euro
alle 3 inclusief bellen/vaste lijn
daarnaast extra voor extra zenders: 9,95 euro (film1 met gratis movies&series xxl, tijdelijke aanbieding van 12 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@W1ck1e Is mooie manier om 5euro meer (bijna 10 procent) te kunnen verdienen. Het kost Ziggo weinig meer om je ipv 75 -> 150Mbit te geven. En veel mensen vinden het eng/lastig om weer te downgraden voor een dergelijk bedrag en laten het dan gewoon doorlopen.
Ik heb namelijk nooit gehoord dat Ziggo iemand opbelt om te vertellen dat ze met hun gigabit lijn in de praktijk nooit boven de 100Mbit uitkomen (zeker omdat veel klanten alles via wifi doen) en beter een lager pakket kunnen nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@W1ck1e
Ik betaal nu €45,95 (normaal €65,95) per maand voor Alles-in-1 met 300/30 Mbps, TV en bellen, en series L (geloof ik) vanwege combinatie met Vodafone... O ja, ik betaal 9 maanden 2 tientjes minder omdat ik gedreigd had op te stappen na een kapot modem plus slechte Ziggo support eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 13:44
Gadget Freak schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:09:
@W1ck1e
Ik betaal nu €45,95 (normaal €65,95) per maand voor Alles-in-1 met 300/30 Mbps, TV en bellen, en series L (geloof ik) vanwege combinatie met Vodafone... O ja, ik betaal 9 maanden 2 tientjes minder omdat ik gedreigd had op te stappen na een kapot modem plus slechte Ziggo support eromheen.
Idem.
Gister gebeld. 9 maanden 20 euro korting. Van ca 56 naar ca 36 euro.
Heb 70/10 met tv start en bellen. Voor mij een prima deal.
(omdat ik ook nog de beschikking heb over Tmobile 1gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jongetje De eerste 12 maanden is het minder dan 5%, daarna zou het 10% zijn, maar ik zal waarschijnlijk wel weer downgraden. Ik heb in het verleden ook al keer het internet xxl abonnement gehad, en daarna na de algemene snelheids verhoging ook weer gedowngrade. Door kortingen ben ik in die periode pas na 10 maanden gaan betalen voor het duurdere abonnement. Daarbij heb ik toen ook een humax 5300 in bruikleen gekregen die later dit jaar mooi kan gebruiken om digitaal radio te kunnen luisteren als het analoge signaal stopt, via de optische uitgang zodat er geen tv aangezet hoeft te worden. Hoe meer klanten een te snel of duur abonnement hebben des te goedkoper is het voor de anderen die wel beseffen dat ze met minder bandbreedte genoeg hebben.
@Gadget Freak Wij hebben door ons HollandsNieuwe ("budget variant van vodafone") abonnement gratis nog de sportkanalen van ziggo. Ik houd niet van dreigen als ik het niet meen, En ik heb absoluut geen behoefte om weg te gaan bij ziggo. 300/30 is meer dan we nodig hebben (eerlijk gezegd 150/15 ook)

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 25-01-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 13:44
W1ck1e schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:02:
@jongetje De eerste 12 maanden is het minder dan 5%, daarna zou het 10% zijn, maar ik zal waarschijnlijk wel weer downgraden. Ik heb in het verleden ook al keer het internet xxl abonnement gehad, en daarna na de algemene snelheids verhoging ook weer gedowngrade. Door kortingen ben ik in die periode pas na 10 maanden gaan betalen voor het duurdere abonnement. Daarbij heb ik toen ook een humax 5300 in bruikleen gekregen die later dit jaar mooi kan gebruiken om digitaal radio te kunnen luisteren als het analoge signaal stopt, via de optische uitgang zodat er geen tv aangezet hoeft te worden. Hoe meer klanten een te snel of duur abonnement hebben des te goedkoper is het voor de anderen die wel beseffen dat ze met minder bandbreedte genoeg hebben.
@Gadget Freak Wij hebben door ons HollandsNieuwe ("budget variant van vodafone") abonnement gratis nog de sportkanalen van ziggo. Ik houd niet van dreigen als ik het niet meen, En ik heb absoluut geen behoefte om weg te gaan bij ziggo. 300/30 is meer dan we nodig hebben (eerlijk gezegd 150/15 ook)
Je hoeft ook niet te dreigen.
Ik heb gewoon mijn opties op tafel gelegd en gevraagd wat ze mij kunnen bieden om een keuze te maken.
Niks dreigen van ik wil dat anders dan...
Gewoon netjes vragen wat de mogelijkheden zijn. Niks mis mee naar mij idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ron555 Dreigen is wat Gadget Freak heeft gedaan, jij hebt netjes gebeld en gevraagd. Daar is inderdaad niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
W1ck1e schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:02:
Inderdaad, eerst hadden we Ziggo gecombineerd met Hollandsnieuwe, maar nu met Vodafone. Beiden leveren hetzelfde tv voordeel op.

Ik heb 3 dagen geen internet gehad door Ziggo gezeik, ik was er klaar mee, zonder €180 korting was ik echt weggegaan. Die witte CB's zijn zeer fragiele modems, ik heb momenteel mijn 3e exemplaar.

We hebben 300/30 Mbps, de helft zal ook voldoende zijn, maar minder liever niet, met thuiswerken en -leren hebben we tijdens de piek minstens100 Mbps nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:26:
[...]

... Ik heb 3 dagen geen internet gehad door Ziggo gezeik, ik was er klaar mee, zonder €180 korting was ik echt weggegaan. Die witte CB's zijn zeer fragiele modems, ik heb momenteel mijn 3e exemplaar....
Dan ben ik blij dat ik niet mee doe aan een test van ziggo waarbij ik zo'n connect box zou moeten gebruiken. 3 dagen geen internet kunnen we vanwege thuiswerken niet hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:26
W1ck1e schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Dan ben ik blij dat ik niet mee doe aan een test van ziggo waarbij ik zo'n connect box zou moeten gebruiken. 3 dagen geen internet kunnen we vanwege thuiswerken niet hebben.
Ik gebruik al 5 jaar de Connect Box en heb er nog nooit uitgelegen tenzij het een algemene storing was.

Mijn verhaal is net zoveel bewijs dat de Connext Box het beste product ooit is als dat het verhaal van Gadget Freak bewijst dat het een kl*teding is.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:20
Inderdaad, n=1 geeft natuurlijk geen representatief beeld van de CB.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er staan miljoenen connectboxen aan bij libertyglobal. Zal best wel prima zijn, anders waren die allang vervangen door een nieuw type als ze bij alle klanten deze maandelijks moesten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:10:
Er staan miljoenen connectboxen aan bij libertyglobal. Zal best wel prima zijn, anders waren die allang vervangen door een nieuw type als ze bij alle klanten deze maandelijks moesten vervangen.
Dat zal inderdaad zo zijn, maar met mijn huidige modem/router van cisco (3928) heb ik nog geen problemen gehad. Dus dan wil ik GEEN risico lopen door een connectbox die een voorwaarde was voor het testen van de mini mediabox, gezien de berichten over de connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Ik gebruik al 5 jaar de Connect Box en heb er nog nooit uitgelegen tenzij het een algemene storing was.

Mijn verhaal is net zoveel bewijs dat de Connext Box het beste product ooit is als dat het verhaal van Gadget Freak bewijst dat het een kl*teding is.
Onlangs m'n abonnement verlengd en m'n oude zwarte modem is omgeruild voor een witte Connect box. Ding doet gewoon perfect wat het moet doen, namelijk in bridge modem staan en internet doorgeven :) Heb de afgelopen 10 jaar ook nog nooit falende Ziggo hardware gehad, zal nu ook wel weer goedkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 22:41

PA5AM

Kortegolf

jongetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:10:
Prima is denk ik een groot woord. Goed genoeg is meer op z'n plaats.

De verbindingsproblemen die de connectbox veroorzaakt zijn vrij mild in de meeste gevallen.

Ik denk dat de meeste mensen niet eens doorhebben dat het modem deze vertraging veroorzaakt, of de schuld geven aan bijvoorbeeld wifi of de computer.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 20:17
stin00 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Onlangs m'n abonnement verlengd en m'n oude zwarte modem is omgeruild voor een witte Connect box. Ding doet gewoon perfect wat het moet doen, namelijk in bridge modem staan en internet doorgeven :) Heb de afgelopen 10 jaar ook nog nooit falende Ziggo hardware gehad, zal nu ook wel weer goedkomen.
Trek er eens de nodige torrents doorheen, en rapporteer dan nog eens >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
Patrick_6369 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Jouw n=1 ervaring zegt net zoveel als mijn n=1 ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:11
Zo te zien gaat de F1 €9,99 per maand kosten bij Ziggo.
In aanloop naar het nieuwe raceseizoen maakt Ziggo vandaag bekend dat klanten vier maanden Viaplay kunnen proberen voor 20 euro (reguliere prijs 13,99 euro per maand). Daar zijn vanaf 20 maart alle Formula 1-races live te volgen met Nederlands commentaar.

Klanten kunnen bij de lancering van de nieuwe streamingdienst op 1 maart 2022 eenvoudig een Viaplay-abonnement toevoegen aan hun tv-pakket. Daarnaast is er nog veel meer sport te zien via Ziggo.

Op Ziggo Sport ontvangt presentator Rob Kamphues vanaf 18 februari iedere vrijdagavond rond 22:30 uur zijn vaste gasten Robert Doornbos, Jack Plooij, Rick Winkelman en Rob van Gameren in het Ziggo Sport Race Café. De hoogtepunten van de kwalificatie zijn tijdens raceweekends te zien op zaterdagavond om 17:30 uur en de samenvatting van de race op zondag om 17:00 uur. Op beide dagen verzorgt Olav Mol het commentaar. Het Ziggo Sport Race Café is dit jaar ook op zondag na iedere race te zien om 22:30 uur.

Andere auto- en motorsport
Raceliefhebbers kunnen dit jaar weer ruimschoots hun hart ophalen bij Ziggo Sport en Ziggo Sport Totaal (6 zenders). In aanvulling op Formula 1 via Viaplay is namelijk ook volop andere auto- en motorsport te zien. Zo worden alle races van de MotoGP, Moto2 en Moto3 live uitgezonden, en daarnaast die van de IndyCar, NASCAR, Formule 3, W-Series en Formule E.

Voetbal, tennis en Nederlandse topsport
Behalve racen biedt Ziggo Sport veel voetbal, waaronder de Spaanse La Liga, Italiaanse Serie A, de Franse Ligue 1, UEFA Champions League, UEFA Nations League en alle EK- en WK-kwalificatiewedstrijden. Verder is er veel tennis (o.a. ATP World Tour, WTA Tour en Wimbledon) en golf (o.a. PGA European Tour, alle Majors en het Dutch Open).

Ook de Nederlandse topsport komt ruimschoots aan bod op Ziggo Sport met o.a. handbal, hockey, volleybal en basketbal en atletiek. Dit jaar volgt Ziggo Sport ook Oranje-teams op twaalf EK's en WK’s, waaronder het WK Hockey (m/v) en het WK Volleybal Vrouwen. Met live-registraties, commentatoren op locatie en studioprogramma’s besteedt de sportzender veel aandacht aan de prestaties van de Nederlandse topsporters.

ESPN
Nieuw dit jaar bij Ziggo is ESPN. Sinds medio januari is het eerste kanaal van de Amerikaans sportzender vast onderdeel van de tv-pakketten TV Start of TV Standard (kanaal 421). Wekelijks vinden klanten daar een selectie van live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en Pure Energie Eredivisie Vrouwen. Ook is er veel live voetbal uit de TOTO KNVB Beker, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League te zien. Voor voetballiefhebbers die geen wedstrijd willen missen is er ESPN Compleet (4 zenders).
Bron: https://vodafoneziggo.nl/...race-en-sportliefhebbers/
Bron: https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/viaplay

[ Voor 1% gewijzigd door awenger op 26-01-2022 09:19 . Reden: Prijs aangepast. Reguliere prijs via ViaPlay is €13,99. Maand prijs bij Ziggo wordt 9,99 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
awenger schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:53:
Zo te zien gaat de F1 €13,99 per maand kosten bij Ziggo.

[...]

Dan was die F1TV dus een goede keus!
Nu voor 25 euro een heel seizoen F1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
stin00 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Ik heb al heel lang Ziggo, vanaf het begin, was eerst @Home, met snelheden tot 4Mbps ofzo. Ik heb ook al wat (noodzakelijke) modemwissels meegemaakt. De laatste die ik voor de CB's had was een Ubee, en dat was het beste modem wat ik van Ziggo heb gehad. Ik heb alle Ziggo modems altijd in bridge mode gehad, dus ik kan niks zeggen over hun capaciteiten als router of wifi access point.

De CB's zijn in het begin altijd goed. Ze doen probleemloos hun werk als modem. Meer hoeven ze bij mij thuis niet te doen. Het eerste jaar zijn ze prima, als er geen werkzaamheden in de wijk zijn geweest, dan hoef ik mijn modem niet te resetten.

Maar na ruim een jaar begint het. Je staat 's ochtends op, je telefoon heeft wifi (want dat heb je zelf geregeld), maar je kunt het nieuws niet lezen. Je loopt naar de meterkast (of je opent de app van je eigen router), en ziet op je router dat er geen WAN is. CB uitzetten en een halve minuut later weer aanzetten, 2 minuten wachten en je hebt weer internet.

Een maand later hetzelfde. Daarna na een paar weken. Dat gebeurt nog een paar keer. Op een gegeven moment geven de statuslampjes op je CB ook aan dat het fout is, als je geluk hebt. Als je pech hebt, dan zijn alle lampjes op je CB uit. En nee, bij mij was het niet de voeding die kapot was. Die aanname van de "helpdesk" heeft er bij mij voor gezorgd dat ik de laatste keer 3 dagen zonder internet zat. En dat is met thuiswerken en -leren eigenlijk niet te doen.

Ik weet het, mijn verhaal is een n=1 verhaal, maar wel met 3 CB's, en de monteur die na m'n laatste klacht langs is geweest (wat zinloos was, want hij had geen modem welke aan mij was toegekend bij zich) zei dat de 2 grootste problemen bij mensen thuis de CB en de (eigen) coax bekabeling naar de tv waren. Daarna komt pas wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 10:10

IkWilbert

Het is mij!

awenger schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:53:
Zo te zien gaat de F1 €13,99 per maand kosten bij Ziggo.

[...]

Vanuit de faq:
Bij Ziggo kijk je de eerste 4 maanden voor maar 20,-. en daarna betaal je 9,99 per maand. Het abonnement bij ons is vanaf 1 maart af te nemen en maandelijks opzegbaar.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 06-10 11:11
IkWilbert schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Vanuit de faq:
Bij Ziggo kijk je de eerste 4 maanden voor maar 20,-. en daarna betaal je 9,99 per maand. Het abonnement bij ons is vanaf 1 maart af te nemen en maandelijks opzegbaar.
Foutje idd. Reguliere prijs is €13,99, via Ziggo €9,99. Ik heb het aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
awenger schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Foutje idd. Reguliere prijs is €13,99, via Ziggo €9,99. Ik heb het aangepast
Bedankt voor delen! Dit abonnement ga ik wel afsluiten. Eerst 5, daarna 10 euro p/m vind ik nog wel ok. Ik ga wel eeven van te voren bellen voor mijn verlengingsaanbod. Het zou me niet verbazen als je Viaplay dan een jaar lang gratis kunt krijgen. Natuurlijk wil ik dan ook wat korting op mijn reguliere abonnement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Ook de 65 euro per jaar die het normaal kost is een goede deal vergeleken met de 20 euro voor de 1ste 4 maanden + 6 of 8 maanden voor 10 euro per maand
Dus wat mij betreft vragen ze er te veel voor. De eerste 4 maanden is wel een mooie aanbieding om het te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er ineens een zwik lokale zenders bij gekregen. Tot voor kort was er hier (Driebergen) alleen
Slotstad TV en Regio 90.

Nu heb ik er negen. Opmerkelijk is dat er een aantal in 720p zijn. En eentje in 576p.
Iets wat ik nog niet eerder in het wild tegen was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:44

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

kneusteun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:59:
[...]

€25,- per jaar? Hoe dan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
F1TV had een aanbieding in December, gedeeld met een collega (want dat kan gewoon op meerdere apparaten) en met de laatste race getest en meteen was het het geld waard want meteen onboard radio's erbij :9
Dus op TV de Race en op laptop onboards etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:44

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

kneusteun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:16:
[...]

F1TV had een aanbieding in December, gedeeld met een collega (want dat kan gewoon op meerdere apparaten) en met de laatste race getest en meteen was het het geld waard want meteen onboard radio's erbij :9
Dus op TV de Race en op laptop onboards etc.
Ok, helder. Ik zat al te kijken bij F1TV, maar zag alleen €64,99 per jaar.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

IkWilbert schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Vanuit de faq:
Waar haal je dat vandaan?

Ik zie dit in de faq staan:
Bij Ziggo betaal je 9,99 per maand voor Viaplay tot 1 augustus. Daarna ga je de reguliere Viaplay prijs van 13,99 per maand betalen. Als extra introductieaanbieding hebben we voor Ziggo klanten de eerste 4 maanden voor 20,-. Deze aanbieding geldt van 1 maart t/m 30 april en het abonnement is maandelijks opzegbaar.
Dus die prijs zou straks na 1 augustus echt naar 13,99 gaan (tenzij ze het weer veranderen). Van mei tot juli betaal je dan wel 9,99.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
Ik denk dat veel tweakers hier op hebben gewacht:

Een eigen modem aansluiten op ons netwerk kan al op veel plekken in Nederland. Vul hieronder je postcode in om te zien of dit op jouw adres ook kan.

https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem

Iedereen mag op ons netwerk een eigen modem gebruiken, maar het vereist wel wat technische kennis. Je zult namelijk zelf je modem moeten configureren en up-to-date moeten houden. Als je een Ziggo modem gebruikt, dan zorgen wij voor de juiste instellingen en updates.

Wil je toch je eigen modem en beschik je over de juiste technische vaardigheden? Check dan via de postcodecheck op deze pagina of de eigen modemkeuze beschikbaar is op je adres.

We doen ons uiterste best om dit voor iedereen zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Omdat hiervoor lokale aanpassingen aan ons netwerk nodig zijn, kan het helaas zo zijn dat de wijzigingen nog niet in je postcodegebied zijn doorgevoerd. Doe dan over enkele weken de postcodecheck nog een keer.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wellicht te snel geconcludeerd maar wat ik er snel van begrijp is dat het Docsis3.1 moet zijn en aan alle standaard specificaties / certificaten moet voldoen + ziggo specificaties die niet veel verder te lijken gaan dan de juiste connector.

MAC adressen en serienummer tijdens openingstijden klantenservice doorgeven via de chat en gaan....

Lijkt me best redelijk / netjes van Ziggo zo. Alleen beetje laat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07
tazmaniankoala schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:23:
Ik denk dat veel tweakers hier op hebben gewacht:

Een eigen modem aansluiten op ons netwerk kan al op veel plekken in Nederland. Vul hieronder je postcode in om te zien of dit op jouw adres ook kan.

https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem

Iedereen mag op ons netwerk een eigen modem gebruiken, maar het vereist wel wat technische kennis. Je zult namelijk zelf je modem moeten configureren en up-to-date moeten houden. Als je een Ziggo modem gebruikt, dan zorgen wij voor de juiste instellingen en updates.

Wil je toch je eigen modem en beschik je over de juiste technische vaardigheden? Check dan via de postcodecheck op deze pagina of de eigen modemkeuze beschikbaar is op je adres.

We doen ons uiterste best om dit voor iedereen zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Omdat hiervoor lokale aanpassingen aan ons netwerk nodig zijn, kan het helaas zo zijn dat de wijzigingen nog niet in je postcodegebied zijn doorgevoerd. Doe dan over enkele weken de postcodecheck nog een keer.
Ah top, hier kan het inmiddels.

Nu ga ik op zoek naar een modem met alleen een modemfunctie, dus liefst zonder wifi/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:10:
Wellicht te snel geconcludeerd maar wat ik er snel van begrijp is dat het Docsis3.1 moet zijn en aan alle standaard specificaties / certificaten moet voldoen + ziggo specificaties die niet veel verder te lijken gaan dan de juiste connector.
Connecter? Dat document is 70 pagina's met specificaties :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:46
jongetje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:29:
[...]

Connecter? Dat document is 70 pagina's met specificaties :D
Die 70 pagina's bestaan voor het overgrote deel uit namen van paragrafen in de DOCSIS specificatie met daarachter een kruisje of het optioneel is of verplicht.

Kun je nagaan hoe groot die DOCSIS spec documenten zijn >:)

De DVB-ontvanger specs vond ik interessanter: geen plannen om ooit DVB-C2 te gaan implementeren, maar HEVC encoding tbv UHD 8k uitzendingen wordt wel als optionele feature genoemd.

[ Voor 18% gewijzigd door Jerrythafast op 26-01-2022 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:03:
[...]
Die 70 pagina's bestaan voor het overgrote deel uit namen van paragrafen in de DOCSIS specificatie met daarachter een kruisje of het optioneel is of verplicht.
Nu is het wachten op een producent van modems om "Ziggo compatible" modems te kunnen leveren. Ik denk dat je als consument namelijk niet (of iig niet makkelijk) kunt controleren of een willekeurig docsis modem aan alle eisen voldoet. Ben wel benieuwd wanneer dit gaat komen en hoeveel mensen ook daadwerkelijk met een eigen modem aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 07:46
Wat mij opvalt is als ik 3 postcodes door de postcode check trek (1 adres oud ziggo en 2 oud UPC) het adres in oud ziggo wel al een eigen modem kan gebruiken maar de adressen in oud upc nog niet een eigen modem..

Anderen die dit ook opvalt of lijkt dit echt aan de regio waar ik op controleer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
biertjuh? schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:15:
Wat mij opvalt is als ik 3 postcodes door de postcode check trek (1 adres oud ziggo en 2 oud UPC) het adres in oud ziggo wel al een eigen modem kan gebruiken maar de adressen in oud upc nog niet een eigen modem..

Anderen die dit ook opvalt of lijkt dit echt aan de regio waar ik op controleer?
op mijn adres in fZiggo gebied kan het. Gbit is hier nog niet beschikbaar,
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10 17:39
Hier in UPC gebied kan het ook nog niet. Sowieso ga ik hier geen geld aan besteden gezien hier glas uitgerold wordt, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]verkeerd gelezen 8)7
Roetzen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:33:
[...]

op mijn adres in fZiggo gebied kan het. Gbit is hier nog niet beschikbaar,
.
Idem dus...

[ Voor 170% gewijzigd door hardware-lover op 26-01-2022 18:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:53:
[knip]verkeerd gelezen 8)7

[...]

Idem dus...
Het is dus blijkbaar niet gekoppeld aan de beschikbaarheid van Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
Roetzen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Het is dus blijkbaar niet gekoppeld aan de beschikbaarheid van Gbit.
Volgens mij is het gekoppeld aan de beschikbaarheid van native IPv6 vs. DS-Lite.
Net zoals dat fUPC nog geen IPv6 in bridge mode krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier ook even wat random postcodes uit fZiggo en fUPC getest.. fZiggo kan het wel.. fUPC niet

als of in het oude UPC netwerk toch wel duidelijk andere keuzes gemaakt zijn in het verleden wat ze nu even in de weg zit ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Naar aanleiding van de vrije modem-keuze: als ik een beetje heftig aan het downloaden ben via torrents, dan kan ik bijna geen verbinding meer krijgen met de wifi-netwerken. Het uit- en aanzetten van de wifi-radio’s is dan een mogelijkheid om dat weer ‘vrij te maken’, of natuurlijk het hele modem resetten. Bedrade verbindingen (waaronder ook de PC waarmee gedownload wordt) ondervinden geen probleem.
Eén optie is misschien de instellingen van de torrents finetunen, het lijkt wel alsof de zaak ‘verstopt’ gaat zitten vanwege de vele verbindingen die dan opgebouwd worden tijdens het downloaden.

Vraag is dus: zit dat ‘verstoppen’ in het modem-of in het router-gedeelte? En biedt in geval a) een eigen modem een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 26-01-2022 22:42 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

SMSfreakie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:38:
hier ook even wat random postcodes uit fZiggo en fUPC getest.. fZiggo kan het wel.. fUPC niet

als of in het oude UPC netwerk toch wel duidelijk andere keuzes gemaakt zijn in het verleden wat ze nu even in de weg zit ;)
Heb het idee dat er voor fZiggo niet heel veel aanpassingen nodig was. Ik heb een paar jaar geleden wel eens een TC7210 van marktplaats geactiveerd in fZiggo om van de Connectbox af te komen.

Mac adres doorgegeven aan de helpdesk en het modem was binnen een paar minuten online.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:16
Wat is het voordeel van eigen modem eigenlijk? Zijn er ook modem/routers ineen? Dan bespaar ik tenminste wat stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hansie18 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 05:04:
Wat is het voordeel van eigen modem eigenlijk? Zijn er ook modem/routers ineen? Dan bespaar ik tenminste wat stroom.
Ja die van Ziggo 🤣

Eerlijk antwoord: ik begrijp die modem discussie ook niet zo goed. Zolang je een publiek IP krijgt op een UTP of glas poort ben je toch voorzien?

Bij GPON of XGSPON glas krijg je altijd een UTP poort via een ONT. Waarom zou die laatste stap zelf onder controle willen houden. Vroeger toen je glas nog direct in je eigen router kon prikken (AON) had dat een hoog Tweaker gehalte. Maar dat kan niet meer met de nieuwe glas techieken. Wat bij glas de ONT is, dat is bij Ziggo Bridge modus.

Ik ben net zo benieuwd als jij. Puma6 is geen valide antwoord. Daar heeft Ziggo al een UBEE 1318 tegenover gezet🙃

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 27-01-2022 06:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
Prachtig, nu nog een apart abonnement voor de ZiggoGO app only (ipv met vaste TV) en 4K ook over die ZiggoGO app dan helemaal super! 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

stormfly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 06:31:
[...]

Ja die van Ziggo 🤣

Eerlijk antwoord: ik begrijp die modem discussie ook niet zo goed. Zolang je een publiek IP krijgt op een UTP of glas poort ben je toch voorzien?

Bij GPON of XGSPON glas krijg je altijd een UTP poort via een ONT. Waarom zou die laatste stap zelf onder controle willen houden. Vroeger toen je glas nog direct in je eigen router kon prikken (AON) had dat een hoog Tweaker gehalte. Maar dat kan niet meer met de nieuwe glas techieken. Wat bij glas de ONT is, dat is bij Ziggo Bridge modus.

Ik ben net zo benieuwd als jij. Puma6 is geen valide antwoord. Daar heeft Ziggo al een UBEE 1318 tegenover gezet🙃
Het is altijd een gok of je een Ubee 1318ZG krijgt.

Ik heb een paar dagen geleden bij een zakelijk abonnement een poging gedaan en kreeg het antwoord dat het niet mogelijk was om een Ubee te krijgen. De medewerker verwees me zelfs naar de vrije modem keuze die er aan zat te komen...

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guneyd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07 15:02
Misschien een domme vraag en is het al eens eerder gesteld, maar here goes nothing...

Na wat onderzoek ben ik er dus achter gekomen dat mijn Connectbox Giga gebruikmaakt van een Puma 7 chip en ik ben nooit echt te spreken geweest over mijn verbinding. Oorspronkelijk dacht ik dat een upgrade naar giga mijn problemen zou verhelpen, maar ik krijg steeds ong. de helft van de verbinding (~500MBps) en soms heb ik ook aardig wat latency problemen.

Voorlopig was mijn plan om de Connectbox in bridge modus te zetten en een dedicated Pfsense switch te gebruiken met een AP, maar ik vraag mij af ik daarmee de zogenaamde Puma problemen kan omzeilen of is de Connectbox dan alsnog vatbaar en met de Puma 7 chip van invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Guneyd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:31:
Misschien een domme vraag en is het al eens eerder gesteld, maar here goes nothing...

Na wat onderzoek ben ik er dus achter gekomen dat mijn Connectbox Giga gebruikmaakt van een Puma 7 chip en ik ben nooit echt te spreken geweest over mijn verbinding. Oorspronkelijk dacht ik dat een upgrade naar giga mijn problemen zou verhelpen, maar ik krijg steeds ong. de helft van de verbinding (~500MBps) en soms heb ik ook aardig wat latency problemen.
Bedraad zou je met een speedtest meer snelheid mogen verwachten als giga al kan op jou adres. Ongeacht de chipset moet je verbinding goed zijn.

Dat een verbinding eventueel onderuit gaat door torrents of vpn is een ander verhaal, als je onder ideale omstandigheden de helft maar kan aantikken zou ik de klantenservice contacten tot het goed is.
Voorlopig was mijn plan om de Connectbox in bridge modus te zetten en een dedicated Pfsense switch te gebruiken met een AP, maar ik vraag mij af ik daarmee de zogenaamde Puma problemen kan omzeilen of is de Connectbox dan alsnog vatbaar en met de Puma 7 chip van invloed?
Weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Een jaar te laat, nu de formule 1 weg is blijft er weinig 4K content meer over.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robbinonline schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Ziggo gaat de Olympische winterspelen in 4K uitzenden.

https://mediamagazine.nl/...ampions-league-in-4k-uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09
robbinonline schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:49:
[...]

En Champions League.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 10:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben, is het ook mogelijk om bij Ziggo een andere modem te kiezen ipv die connectbox? Bijvoorbeeld de Ubee UBC1318ZG? (Heb mn eigen router (opnsense) en wifi (ubiquiti))
Wellicht komen er meer opties op de markt, zoals een Arris SB8200, wil gewoon een kleine modem die ik ergens kan weg stoppen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 00:48

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ik moest destijds nog wat moeite doen om de ubee te bemachtigen;
Echter is ziggo de laatste tijd wat gemakkelijker geworden met het uitgeven van de ubee modems.

een paar pagina's terug ging het daar nog over. zoek even binnen dit topic :)

Ik draai zelf een volledig op miktotik 10Gig netwerk achter de bridged ubee met 2Gig bonded uplink :)

[ Voor 27% gewijzigd door JoSchaap op 27-01-2022 11:27 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:13
Harmen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:16:
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben, is het ook mogelijk om bij Ziggo een andere modem te kiezen ipv die connectbox? Bijvoorbeeld de Ubee UBC1318ZG? (Heb mn eigen router (opnsense) en wifi (ubiquiti))
Wellicht komen er meer opties op de markt, zoals een Arris SB8200, wil gewoon een kleine modem die ik ergens kan weg stoppen.
Ik heb er gewoon om gevraagd op het Ziggo forum en er werd binnen 1 week een 1318 toegestuurd.
Ging wel van een 7210 (geen Ipv6 mogelijkheid) naar de 1318.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Pagina: 1 ... 236 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic