Gadget Freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:35:
[...]
Tot aan de Ziggo verdeelkastjes in jouw wijk loopt al een glasvezel...
Ik vind dat je hier wel heel erg stellig bent over iets wat misschien in jouw wijk het geval is en in veel andere wijken en steden zo is, maar ik heb hier in mijn woonplaats in ieder geval letterlijk een situatie die het omgekeerde bewijst. Ziggo heeft hier al jaren glasvezel naar de rand mijn woonplaats liggen, dat wordt ergens aan de rand omgezet naar coax en vanaf daar is de distributie naar alle wijken en verdeelkastjes en huizen gewoon coax->coax->coax. Niks glas. Helemaal niks.Gadget Freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:45:
[...]
Dat is geen marketingpraat, dat is een feit.
En ja, toch gebruikt Ziggo wél in hun telefonische verkoop praatje: "Ja maar wij leveren ook via glasvezel".

Sja, een leek weet niet beter, die wordt daardoor gewoon heel bewust op het verkeerde been gezet. Vals voorgelicht, of geef het een naam.
Sterker nog, ca 2 jaar geleden heeft e-Fiber hier iedereen die dat wilde voorzien van glasvezel. Maar één keer raden welk netwerk ongewijzigd bleef terwijl alle straten open lagen. Juist, dat van Ziggo (en KPN ook, overigens, super gemiste kans daar). Kennelijk vindt Ziggo dat die coax naar alle verdelers in de wijken voldoet.
Dat was hier, tot 2 jaar geleden tot e-Fiber aan het graven ging, dus niet het geval.Mijn punt welke ik met die opmerking wilde maken was dat er in heel NL al glasvezel in de grond zit, ongeacht of je nu wel of niet een glasvezelabonnement af kunt sluiten.
En dat is uiteraard niet de laatste plek waar dit het geval is.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 07-01-2022 16:35 ]
Alles kan stuk.