Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gadget Freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:35:
[...]

Tot aan de Ziggo verdeelkastjes in jouw wijk loopt al een glasvezel...
Gadget Freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:45:
[...]
Dat is geen marketingpraat, dat is een feit.
Ik vind dat je hier wel heel erg stellig bent over iets wat misschien in jouw wijk het geval is en in veel andere wijken en steden zo is, maar ik heb hier in mijn woonplaats in ieder geval letterlijk een situatie die het omgekeerde bewijst. Ziggo heeft hier al jaren glasvezel naar de rand mijn woonplaats liggen, dat wordt ergens aan de rand omgezet naar coax en vanaf daar is de distributie naar alle wijken en verdeelkastjes en huizen gewoon coax->coax->coax. Niks glas. Helemaal niks.
En ja, toch gebruikt Ziggo wél in hun telefonische verkoop praatje: "Ja maar wij leveren ook via glasvezel". |:( Strikt genomen klopt dat. Maar dan kan iedereen dat inderdaad wel zeggen, ook diegenen die een analoge lijn aanbieden voor een 14k4 modem.

Sja, een leek weet niet beter, die wordt daardoor gewoon heel bewust op het verkeerde been gezet. Vals voorgelicht, of geef het een naam.

Sterker nog, ca 2 jaar geleden heeft e-Fiber hier iedereen die dat wilde voorzien van glasvezel. Maar één keer raden welk netwerk ongewijzigd bleef terwijl alle straten open lagen. Juist, dat van Ziggo (en KPN ook, overigens, super gemiste kans daar). Kennelijk vindt Ziggo dat die coax naar alle verdelers in de wijken voldoet.
Mijn punt welke ik met die opmerking wilde maken was dat er in heel NL al glasvezel in de grond zit, ongeacht of je nu wel of niet een glasvezelabonnement af kunt sluiten.
Dat was hier, tot 2 jaar geleden tot e-Fiber aan het graven ging, dus niet het geval.
En dat is uiteraard niet de laatste plek waar dit het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 07-01-2022 16:35 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb het idee dat de ipv6 prefixen nu niet meer wijzigen. Ik connect op mijn nas via een ipv6 adres en dat is al een tijdje niet meer gewijzigd, ondanks een aantal keren deze week dat zowel mijn modem als mijn router opnieuw gestart zijn (stroom eraf ivm vernieuwing van electra op de groep).

Anderen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalentum schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:51:
Ik heb het idee dat de ipv6 prefixen nu niet meer wijzigen. Ik connect op mijn nas via een ipv6 adres en dat is al een tijdje niet meer gewijzigd, ondanks een aantal keren deze week dat zowel mijn modem als mijn router opnieuw gestart zijn (stroom eraf ivm vernieuwing van electra op de groep).

Anderen dezelfde ervaring?
Het is nog te vroeg voor conclusies. Mijn IPv6 prefix is gedurende de laatste vijf jaar gemiddeld drie keer per jaar gewijzigd. Het laatst op 1 december. Ik ga pas juichen als het weer 1 december is.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Roetzen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Het is nog te vroeg voor conclusies. Mijn IPv6 prefix is gedurende de laatste vijf jaar gemiddeld drie keer per jaar gewijzigd. Het laatst op 1 december. Ik ga pas juichen als het weer 1 december is.
OK dan ga ik nog niet vertrouwen op vaste prefixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 20:18
Kan iemand mij vertellen waarom dit er nu zo uit ziet als ik op de CB inlog: voorheen zag ik wel allemaal informatie mbt software versie etc. Modem maar weer harde reset doen?

Ik heb wel gewoon Internet en ook gewoon snel zoals ik gewend ben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-4EVBP_SMCBB7CnmFBj4xBu6To=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuUA4HkL8gx0qu82nkwWsvoO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 09-01-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat vind je belangrijker op dit moment ?
werkend internet op de snelheid die je verwacht
of weten wat de software versie is van je modem.
ik zou dus het modem met rust laten (dus niet resetten)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
Ik heb mijn abonnement gedowngrade van 600/40 naar 75/10 met het modem in bridge met daarachter een Edgerouter 3 lite met SQM https://computertotaal.nl...outerwachtrij-versnellen/ Werkt echt flitsend op niet te snelle lijnen ik hou ongeveer 58/9 over want SQM kost wat bandbreedte. Maar de lijn werkt echt soepel. Webpagina's laden vlot. Ik mis die 600Mbit helemaal niet.

Wat ik sympathiek van Ziggo vond dat ik al na een half jaar mijn abonnement zelf kan aanpassen. Ook het TV abonnement heb ik al 2x veranderd. Gaat allemaal erg soepel. Meestal dezelfde dag ...uur geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je bespaart zo ongeveer 14 euro per maand (door langzamer internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tubejack schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:01:
Ik heb mijn abonnement gedowngrade van 600/40 naar 75/10 met het modem in bridge met daarachter een Edgerouter 3 lite met SQM https://computertotaal.nl...outerwachtrij-versnellen/ Werkt echt flitsend op niet te snelle lijnen ik hou ongeveer 58/9 over want SQM kost wat bandbreedte. Maar de lijn werkt echt soepel. Webpagina's laden vlot. Ik mis die 600Mbit helemaal niet.
Werkt echt heel goed - ook bij openwrt.

Ik heb de downgrade ooit gedaan zodat ik met smart queueing kon experimenteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
ANdrode schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Werkt echt heel goed - ook bij openwrt.

Ik heb de downgrade ooit gedaan zodat ik met smart queueing kon experimenteren :D
Zat nog heel even te denken aan een Edgerouter 4 of een MikroTik RB5009 met een iets duurder abonnement. Maar dit werkt al zo fijn. Laat maar lekker draaien zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
tubejack schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Zat nog heel even te denken aan een Edgerouter 4 of een MikroTik RB5009 met een iets duurder abonnement. Maar dit werkt al zo fijn. Laat maar lekker draaien zo :)
Als je wilt experimenteren is openwrt ook een goede optie. Wel iets heel anders, minder professioneel, wel snelle ontwikkelingen op QoS gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49

Snuffel

Vroem!

Na bijna 20 jaar Ziggo de overstap naar KPN glasvezel gemaakt.

Afhandeling van Ziggo is wel heel erg klantonvriendelijk als ik eerlijk ben. Zo kreeg ik een SMS met een tekst in de trent van: als je iets wil weten over de afhandeling en vervolgstappen, bel ons dan op nummer ####

Dat je niet eens de moeite neemt om te bellen en vragen naar hoe en waarom... niet echt een schoonheidsprijs al je het mij vraagt maar goed.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Snuffel Dat klopt idd. Het levert ze vaak te weinig op tegen de kosten denk ik. Je krijgt 9 a 10 maanden nog wel een brief met een aanbieding om weer terug te komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49

Snuffel

Vroem!

jongetje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:17:
@Snuffel Dat klopt idd. Het levert ze vaak te weinig op tegen de kosten denk ik. Je krijgt 9 a 10 maanden nog wel een brief met een aanbieding om weer terug te komen ;).
Gezien de grote leegloop bij Ziggo momenteel lijkt het me voor hun zaak om het toch anders aan te pakken.
Dit soort acties, inclusief na een x-maanden terugvragen, werkt averechts, althans, bij mij wel.

Tegelijkertijd: je doet het als bedrijf nooit goed in de ogen van een ander .....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Snuffel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:16:

Afhandeling van Ziggo is wel heel erg klantonvriendelijk als ik eerlijk ben. Zo kreeg ik een SMS met een tekst in de trent van: als je iets wil weten over de afhandeling en vervolgstappen, bel ons dan op nummer ####

Dat je niet eens de moeite neemt om te bellen en vragen naar hoe en waarom... niet echt een schoonheidsprijs al je het mij vraagt maar goed.
Zelfde situatie. Anderzijds is het respecteren van de overstap toch ook gewoon netjes en nette communicatie wat er retour moet etc. Ik vind dat ze het neutraal en netjes gedaan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:03

Nabellen mag sinds enkele maanden niet meer bij een overstap van telekom provider, dus houden zich keurig aan de nieuwe regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:54

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Net gebeld omdat ik zie dat nieuwe klanten ESPN compleet krijgen.
Ik heb Internet Giga en VOdafone Red Together + 2 extra abonnementen en ik vroeg of Sport Totaal gecompenseerd kon worden met ESPN compleet maar dat kon niet en de mede werker kon mij alleenESPN compleet 12 maanden gratis aanbieden als ik een Vodafone sim van 11 euro p/m zou nemen.

Dat is dus 133 euro p/j extra betalen voor ESPN compleet 8)7
Ik zei hem vriendelijk dat ik compensatie wilde vragen, maar dat ik die deal sowieso niet ga doen omdat ik extra moet gaan betalen.

Ik wacht met moeite nog wel af wat Ziggo met Viaplay gaat afspreken.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik vind het trouwens vreemd dat Ziggo ESPN UHD niet vrijgeeft in het basispakket. ( ook niet op de Mediabox Next)
Dat doet KPN namelijk wel.
De programmering van ESPN1 en ESPN UHD is toch gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:51
Snuffel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Gezien de grote leegloop bij Ziggo momenteel lijkt het me voor hun zaak om het toch anders aan te pakken.
Dit soort acties, inclusief na een x-maanden terugvragen, werkt averechts, althans, bij mij wel.

Tegelijkertijd: je doet het als bedrijf nooit goed in de ogen van een ander .....
Ik dacht zal ook eens bellen voor een aanbieding, maar ik heb nu 300 mbit internet. Ophogen naar 600mbit krijg ik 6 maanden lang 7 euro korting (dus ongeveer het verschil), naar Giga 5 euro korting. Dus niet echt de moeite.. Als nieuwe klant krijg je 4 maanden 40 euro korting bij Giga netwerk, dus dat is nog wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:53
@dolopfriet bij KPN krijg je ESPN in UHD als je een UHD abbo hebt, zonder dit ook niet te kijken.
Verder heb je ook een UHD ontvanger nodig, op de oudere ontvangers is het logischerwijs ook niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De Mediabox Next is een UHD ontvanger bij Ziggo en daarop krijg je alle beschikbare UHD content.
Des te vreemder dat Ziggo dit opeens niet doorgeeft in het basispakket.

Ik verwacht trouwens dat Ziggo straks ook ESPN UHD via CI+ module moet gaan doorgeven als ze het handhaven in DVB-C in verband met de verplichte vrije hardware keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:53
Love Nature in UHD kun je op de next ook niet zomaar kijken, hier heb je het Series en Movies XL pakket voor nodig. Enigste voor niks is het Sport UHD kanaal en een handje vol series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:35:
De Mediabox Next is een UHD ontvanger bij Ziggo en daarop krijg je alle beschikbare UHD content.
Des te vreemder dat Ziggo dit opeens niet doorgeeft in het basispakket.
Er is nooit gezegd dat je standaard alle UHD content krijgt bij een Next. Het ESPN UHD kanaal is bij Ziggo onderdeel van ESPN Compleet. Je moet dus en een Next hebben en ESPN Compleet.
Ik verwacht trouwens dat Ziggo straks ook ESPN UHD via CI+ module moet gaan doorgeven als ze het handhaven in DVB-C in verband met de verplichte vrije hardware keuze.
Nee, daar zal niks aan veranderen. Voor UHD heb je een Next nodig en dat blijft voorlopig ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20
Ondertussen sinds 22 december zowel KPN als Ziggo. Eén ding valt mij wel op, bij Ziggo was ik ondanks mijn 500/40 gewend dat de microsoft store (gamepass) niet sneller ging dan pak hem beet 35 MB/s. Met KPN is dat nu 66-72 MB/s.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Bij mij hebben ze de opzegging niet doorgevoerd tot duidelijk zou zijn of KPN volgens afspraak zou opleveren. Vandaag doorgegeven dat het allemaal prima werkt en volgens afspraak is de opzegging nu per de 15e. Dat ging dus eigenlijk allemaal erg netjes. Maar dat is wel via het zakelijke nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
garp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Ik wil echt niet zeuren, maar als je zometeen 500/500 hebt zul je ook af-en-toe die 500 wel halen. Dus 'want we hebben met thuiswerken en -leren de 200 Mbps wel eens gehaald' is op iedere snelheid van toepassing.

Mensen weten echt niet wat het minimum is wat ze nodig hebben. Mensen die roepen dat 3 netflix streams (ja ik weet dat de piek per 4k stream op ongeveer 35 Mbit ligt en dat je dus theoretisch 100Mbit wilt hebben)
een verbinding van 100Mbit vereist moeten ook inzien dat dit PIEK momenten zijn. Gemiddels haal je dat zeker niet. En thuiswerken? Een beetje video-call kost algauw 5Mbit. Nou nou.

De meeste internetverbindingen doen de hele dag vrijwel niets. Ga maar eens monitoren. Hier ligt 100/30 Ziggo en er zijn continue tussen de 20 en 30 devices actief. Niks aan het handje, en dan wordt er regelmatig op meerdere playstations ook nog actief gegamed, op meerdere tv's en ipads netflix of whatever gekeken en ondertussenwerken er 3 vrolijk thuis met video calls in Teams, Google meet en Zoom. Allemaal tegelijk, zonder een centje pijn.

Korte versie: ja meer snelheid is echt leuk en handig. Nodig? De meeste mensen hebben geen enkel idee wat er nu echt verbruikt wordt en schreeuwen moord en brand dat ze sneller internet nodig hebben, terwijl ze waarschijnlijk gewoon een extreem brak netwerk thuis hebben. Alles op 1 Ziggo Wifi router bijvoorbeeld. Tsja, dan is 'glas' van KPN al gauw beter omdat die experia boxen tegenwoordig simpelweg kwalitatief betere WiFi hebben dan die brakke Ziggo modems...om maar een zijweg te noemen.
Dat is niet hoe netflix werkt. Netflix download gewoon een stukje en daarna even niets.

Full hd stream:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR6E6qHaji4-_lLVOSQqkgMHkJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UctohJq7jHtfcg5vxohzrehS.png?f=fotoalbum_large

Verder hangt het echt van je gebruik af. Ben je gamer dan wordt het snel een ander verhaal. Zeker met een dienst als gamepass, dan volstaat 100 Mbps niet. Dan ben je lang aan het wachten. Updates kunnen ook vervelend worden onder de 250 Mbps. Je hebt er weleens games tussen zitten die even 45 GB gaan patchen. Het spontane gaat er dan wel vanaf tenzij je voldoende bandbreedte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Zijn er toevallig nog gebruikers van een HD recorder aanwezig uit de tijd dat deze nog je eigendom was?

Een familielid heeft een Cisco 8485 ontvanger met nog werkende smartcard erin. Na het aanzetten verschijnt er al vrij snel foutcode be1 op het display van de ontvanger zelf. Geen enkel moment is er iets zichtbaar op de aangesloten tv.

Heeft iemand toevallig een idee wat de code kan betekenen? Heb via Google maar 1 topic kunnen terugvinden waarin de code benoemd wordt, maar niet echt een oorzaak. Vrees een beetje voor de harddisk, wellicht is de harddisk niet alleen voor het vastleggen van opnamen maar ook om überhaupt op te starten. Ontvanger is van 2012, aldus de sticker op de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:38:
Zijn er toevallig nog gebruikers van een HD recorder aanwezig uit de tijd dat deze nog je eigendom was?

Een familielid heeft een Cisco 8485 ontvanger met nog werkende smartcard erin. Na het aanzetten verschijnt er al vrij snel foutcode be1 op het display van de ontvanger zelf. Geen enkel moment is er iets zichtbaar op de aangesloten tv.

Heeft iemand toevallig een idee wat de code kan betekenen? Heb via Google maar 1 topic kunnen terugvinden waarin de code benoemd wordt, maar niet echt een oorzaak. Vrees een beetje voor de harddisk, wellicht is de harddisk niet alleen voor het vastleggen van opnamen maar ook om überhaupt op te starten. Ontvanger is van 2012, aldus de sticker op de onderkant.
maakt de disk ook rare geluiden bij toeval? / spint die uberhaubt nog op?
kan zijn dat die faalt omdat de disk niet reageert?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
SMSfreakie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:41:
[...]

maakt de disk ook rare geluiden bij toeval? / spint die uberhaubt nog op?
kan zijn dat die faalt omdat de disk niet reageert?
Je hoort de HD wel een soort van opstarten als je hem aan zet, maar ik zou het niet bestempelen als rare geluiden. Zodra be1 in beeld staat gewoon rust. Daarvoor zie je wel even het draaiende logo in beeld dat hij wil opstarten.

Ik vrees het ook dat opstarten faalt, alleen is het me niet gelukt de betekenis van de betreffende foutcode terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Hugo__Boss schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:48:
Ik vrees het ook dat opstarten faalt, alleen is het me niet gelukt de betekenis van de betreffende foutcode terug te vinden.
Misschien eens vragen in de ziggo community? Niet geschoten is altijd mis.
https://community.ziggo.n...-een-oplossing/td-p/96090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
[quote]Jay-B schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Er is nooit gezegd dat je standaard alle UHD content krijgt bij een Next. Het ESPN UHD kanaal is bij Ziggo onderdeel van ESPN Compleet. Je moet dus en een Next hebben en ESPN Compleet.

[...]

Het ESPN UHD is ook bij KPN onderdeel van het ESPN compleet pakket, maar toch geeft KPN dit kanaal wel door in het basispakket.

Deze vlieger gaat dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke vlieger gaat niet op? Ik snap je punt niet. KPN vraagt op zijn beurt overigens weer een extra vergoeding specifiek voor 4K. Beide providers hanteren nou eenmaal andere abonnementsstructuren. ESPN UHD krijg je bij Ziggo alleen in ESPN Compleet. Punt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-B op 13-01-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 15:05
sdk1985 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Dat is niet hoe netflix werkt. Netflix download gewoon een stukje en daarna even niets.

Verder hangt het echt van je gebruik af. Ben je gamer dan wordt het snel een ander verhaal. Zeker met een dienst als gamepass, dan volstaat 100 Mbps niet. Dan ben je lang aan het wachten. Updates kunnen ook vervelend worden onder de 250 Mbps. Je hebt er weleens games tussen zitten die even 45 GB gaan patchen. Het spontane gaat er dan wel vanaf tenzij je voldoende bandbreedte hebt.
Mee eens. Ik heb 300 mbit/s, maar dat is alleen voldoende omdat ik op mijzelf woon zonder huisgenoten. Pieksnelheid, zodat je even snel een game, Spotify playlist, etc. download, is toch echt wel van belang. Zou ik een eigen gezin hebben met meerdere mensen, dan zou ik toch upgraden. Ik vind het nu al soms lang duren om een game op mijn Xbox te downloaden, laat staan als meerdere mensen tegelijk iets vergelijkbaars doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
ESPN UHD is gelijk aan ESPN 1, alleen in een betere beeldkwaliteit.
Dus ik begrijp niet dat Ziggo het niet doorgeeft in het basispakket zoals KPN,

En ja, de KPN klanten betalen extra voor een 4K abonnement, maar de Ziggo klanten betalen
extra voor de Mediabox Next met de " beste kijkervaring".
Alleen wanneer de beste kijkervaring mogelijk is van ESPN1 , is Ziggo opeens niet thuis.

Errug vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ret8888
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-01-2022
dolopfriet schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:44:
ESPN UHD is gelijk aan ESPN 1, alleen in een betere beeldkwaliteit.
Dus ik begrijp niet dat Ziggo het niet doorgeeft in het basispakket zoals KPN,

En ja, de KPN klanten betalen extra voor een 4K abonnement, maar de Ziggo klanten betalen
extra voor de Mediabox Next met de " beste kijkervaring".
Alleen wanneer de beste kijkervaring mogelijk is van ESPN1 , is Ziggo opeens niet thuis.

Errug vreemd.
In feite is espn uhd complete oplichting, het is geen uhd maar gewoon opgepoetste 1080. Ik betwijfel of ziggo daar aan mee zou moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:27

sjaool

Every life should have 9 cats

Heeft iemand ook ervaringen om zijn Mediabox XL om te ruilen voor een Next? Ik heb namelijk Alles-in-1 Complete en zie nu dat ze de Next daar nu bij leveren. Het is wel €0.50 duurder maar voor de rest is het exact hetzelfde pakket.

Ik zit in de testgroep van de Mediabox XL en dat ding gaat steeds verder achteruit qua bedieningsgemak en het hoofdmenu is er ook niet beter op geworden (trager). In het begin leek het allemaal geweldig te werken maar door toevoeging van dingen of zogenaamde verbeteringen lijkt het er alleen maar slechter op te worden. Ik zoek dus een manier om een betere tv-ervaring te krijgen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 13-01-2022 16:56 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

sjaool schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:56:
Heeft iemand ook ervaringen om zijn Mediabox XL om te ruilen voor een Next? Ik heb namelijk Alles-in-1 Complete en zie nu dat ze de Next daar nu bij leveren. Het is wel €0.50 duurder maar voor de rest is het exact hetzelfde pakket.

Ik zit in de testgroep van de Mediabox XL en dat ding gaat steeds verder achteruit qua bedieningsgemak en het hoofdmenu is er ook niet beter op geworden (trager). In het begin leek het allemaal geweldig te werken maar door toevoeging van dingen of zogenaamde verbeteringen lijkt het er alleen maar slechter op te worden. Ik zoek dus een manier om een betere tv-ervaring te krijgen. :P
Heb ik ruim een jaar geleden gedaan voor 50 ct per maand. Best besteedde 50ct per maand die ik kon kiezen.
Misschien bespaar je nog wel meer op je electriciteitsrekening.

Ik heb dat toen afgesproken bij contractverlenging.

Zoveel sneller. Interface is veel beter. Veel minder warm. Als je wilt opnemen moet je de XL wel in de hoog energie standby modus zetten. De XL kan alleen recordings lokaal opslaan, dus dan sla je ze ongelimiteerd op. Bij de Next vervallen ze naar een jaar. Maar ik zie niet in hoe dat een probleem is.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2022 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynare
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:44
Ik heb ook een ruim een jaar geleden de mediabox XL ingeruild voor een Next en daar heb ik zeker geen spijt van gehad. Kan ik je zeker aanraden. Al moet ik wel zeggen heb nu net een maand geleden de Next ook weer ingeleverd en gebruik nu alleen nog maar de Ziggo app geïnstalleerd op mijn Android tv en dat bevalt ook hartstikke goed. Dat is tevens ook €10,- goedkoper per maand wat toch weer mooi meegenomen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dynare op 13-01-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hann1BaL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Heb ik ruim een jaar geleden gedaan voor 50 ct per maand. Best besteedde 50ct per maand die ik kon kiezen.
Misschien bespaar je nog wel meer op je electriciteitsrekening.

Ik heb dat toen afgesproken bij contractverlenging.

Zoveel sneller. Interface is veel beter. Veel minder warm. Als je wilt opnemen moet je de XL wel in de hoog energie standby modus zetten. De XL kan alleen recordings lokaal opslaan, dus dan sla je ze ongelimiteerd op. Bij de Next vervallen ze naar een jaar. Maar ik zie niet in hoe dat een probleem is.
De XL neemt niks meer lokaal op, dat gebeurt nu ook in de Cloud maar de hardware neemt inderdaad nog steeds stroom.

Ik ga er maar eens een telefoontje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
EDIT: Mijn post hoorde hier niet thuis, excuses.

[ Voor 136% gewijzigd door Khrome op 14-01-2022 03:37 ]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:56:

Simpel: Meteen doen :)
Geeft echt een hele andere Ziggo-ervaring. Gewoon zoals het hoort te zijn waar de XL op alle manieren een draak is. Vind het ook niet netjes van Ziggo dat ze niet al lang al die boxen hebben vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:10:
[...]
Vind het ook niet netjes van Ziggo dat ze niet al lang al die boxen hebben vervangen.
Waarom? Voor de Next betaal je iets meer en kost het gewoon enorm veel geld om al die apparaten te vervangen (los nog van de chip te korten om even een paar honderd duizend extra Next boxen te produceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jongetje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Waarom? Voor de Next betaal je iets meer en kost het gewoon enorm veel geld om al die apparaten te vervangen (los nog van de chip te korten om even een paar honderd duizend extra Next boxen te produceren).
Heel simpel, na de eerste release van de software van de Mediabox XL is het alleen maar bergafwaarts gegaan met snelheid van de bediening. Mijn ervaring is dat XL op dit moment nog langzamer is/voelt dan voor de firmware-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Eens! Het werkt. Gemiddeld genomen zullen de gebruikers in dit topic ook kritischer zijn dan vele andere gebruikers. Mijn ouders vinden even wachten helemaal niet erg, want waarom altijd alles haasten? (Nu is mijn vader zeer tegen extra apparaten, dus heeft een CI+ unit in de TV)

Je wilt het makkelijk maken (en dat lijkt het nu te zijn) om de XL in te wisselen voor een Next voor de gebruikers die het nodig vinden. Toen ik dat deed, was dat wel met een tactisch telefoontje naar de afdeling opzeggingen met de melding dat ik vooral wilde opzeggen door de slechte en trage TV ervaring. Toen kreeg ik het aanbod.

Nu is dat het standaard aanbod en kun je dat zo omwisselen voor wie dat wil.

Niet voor niets wil Ziggo nog steeds de XL boxen retour na opzegging, omdat er door chiptekorten geen Next dozen genoeg zijn. (En de Next mini lijkt de goedkopere opvolger, want eenvoudiger techniek. De huidige Next gebruikt zowel DVB-C voor live TV en IPTV voor terugkijjken. De nieuwe Next alleen IPTV. Dat maakt ze simpeler en goedkoper om te produceren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]

Je hebt denk ik nog nooit een Next aan het werk gezien? Dan pas voel je hoe slecht de XL is, een mislukt apparaat wat al lang gratis vervangen had moeten worden. Ook de XL heb je als klant gewoon grof voor betaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 14-01-2022 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dennisdn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Je hebt denk ik nog nooit een Next aan het werk gezien? Dan pas voel je hoe slecht de XL is, een mislukt apparaat wat al lang gratis vervangen had moeten worden. Ook de XL heb je als klant gewoon grof voor betaald.
Ik heb beide gehad en ja de Next is veel beter, maar vervangen van bestaande apparaten is gewoon heel duur en ik snap dat Ziggo Next dozen op voorraad wil houden voor nieuwe klanten.

Verder wel met je eens dat als je eenmaal een Next hebt gehad, je niet meer terug kunt naar de XL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Hann1BaL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb beide gehad en ja de Next is veel beter, maar vervangen van bestaande apparaten is gewoon heel duur en ik snap dat Ziggo Next dozen op voorraad wil houden voor nieuwe klanten.

Verder wel met je eens dat als je eenmaal een Next hebt gehad, je niet meer terug kunt naar de XL :)
Ik zie het vervangen ook niet als gunst. Een inferieur product, want dat is de XL, vervangen bij bestaande klanten hoort voor te gaan op het binnen hengelen van nieuwe klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dennisdn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik zie het vervangen ook niet als gunst. Een inferieur product, want dat is de XL, vervangen bij bestaande klanten hoort voor te gaan op het binnen hengelen van nieuwe klanten.
Welkom in de echte wereld.
Je gaat tevens voorbij aan een eerdere opmerking dat genoeg klanten het helemaal niet als zo'n drama ervaren. Het werkt, want je kunt TV kijken, terugkijken en opnemen.

Het heeft gewoon geen voordeel om alles pro-actief te vervangen:
1. Afvalberg neemt toe
2. Chiptekorten dus er zijn waarschijnlijk niet genoeg devices
3. Kosten voor Ziggo: zowel de hardware als het hele logistieke process van verzenden, retour en verwerken, alsmede het activeren.
4. Ook al is het 50ct: Ik denk dat genoeg consumenten dat niet eens willen betalen en als je het geforceerd gaat uitrollen, geef je je klanten de mogelijkheid om hun contract op te zeggen.

Als je het als klant wilt: bel je Ziggo even op en is het zo geregeld.
Dan krijgen de consumenten die het wensen een nieuw kastje tegen een kleine vergoeding En de mensen die het wel best vinden, kijjken gewoon even door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 17:57
Dennisdn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Simpel: Meteen doen :)
Geeft echt een hele andere Ziggo-ervaring. Gewoon zoals het hoort te zijn waar de XL op alle manieren een draak is. Vind het ook niet netjes van Ziggo dat ze niet al lang al die boxen hebben vervangen.
Ziggo wist zelf natuurlijk al langer dat er ook een hele kleine IP box aan zat te komen en zal daar ook eerst de resultaten van af willen wachten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
mrtl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:30:
Mee eens. Ik heb 300 mbit/s, maar dat is alleen voldoende omdat ik op mijzelf woon zonder huisgenoten. Pieksnelheid, zodat je even snel een game, Spotify playlist, etc. download, is toch echt wel van belang. Zou ik een eigen gezin hebben met meerdere mensen, dan zou ik toch upgraden. Ik vind het nu al soms lang duren om een game op mijn Xbox te downloaden, laat staan als meerdere mensen tegelijk iets vergelijkbaars doen.
300 millibit per seconde? Da's best traag!

Zonder gekheid: jouw statement dat 300 Mbps alleen snel genoeg is omdat je alleen woont is pure kolder!

Ik heb 300 Mbps en 2 pubers in huis, waarvan er één het internet uit heeft. Streamen komt eerst, daarna ademhalen. Netflix (simultaan 4K beneden en FHD boven), Spotify Premium, Facetime en Teams, het staat altijd open en is actief.

En dan wonen er nog 3 andere mensen die ook minstens in een Teams meeting zitten en Spotify of TuneIn streamen.

Games downloaden kost altijd tijd, en ons geduld is niet aanwezig. Als je gewend bent aan 1000 Mbps, dan is ook dat te langzaam. Misschien ben je met 1.000.000 Mbps tevreden, maar misschien zijn die 2 seconden ook nog teveel, want dat is meer dan een keer met je ogen knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:30:
[...]
Het heeft gewoon geen voordeel om alles pro-actief te vervangen:
1. Afvalberg neemt toe
Met het sluipverbruik van dat Mediabox XL platform kan het voor zowel de consumenten en het milieu uit om deze apparaten niet te lang te laten gebruiken.

Aan sluipverbruik bespaar je ook een paar euro per maand wat een duurder contract bijna dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ANdrode schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Met het sluipverbruik van dat Mediabox XL platform kan het voor zowel de consumenten en het milieu uit om deze apparaten niet te lang te laten gebruiken.

Aan sluipverbruik bespaar je ook een paar euro per maand wat een duurder contract bijna dekt.
Heb ik ook al eerder benoemd maar dan blijft het dus uiteraard vooral vanuit de consument een vraag en logisch dat het niet vanuit ziggo komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
even een vraagstuk.. kennis van mij heeft nu Ziggo TV (basis? uit de tijd dat ze alleen nog analoog leverden..)
heeft een HD Colorado decoder ism een geleende kaart van iemand anders..
internet + Telefoon via KPN (100/30 ofzo)

alleen de eigenaar van de kaart wil overstappen op Glasvezel, dus komt de kaart te vervallen..
verder staat er een kleine 17/19" LCD TV formaatje vierkant. maar afijn. ding heeft alleen een analoge tuner en een SCART ingang (volgens mij volwaardig RGB.).. geen HDMI, Component of andere moderne ingangen..

een andere TV is geen optie helaas...

wat is wijs?

de hele handel naar Ziggo slingeren.. en dan met CI+ module bestellen? kan de smartcard weer in de HD Colorado, immers een mediabox heeft geen scart uitgang?

een HDMI -> SCART adapter bestellen en toch een mediabox ?

kwa internet volstaat 75/10 ruimschoots. er wordt alleen wat gebrowsed, en youtube bekeken..
telefonie gewoon bereikbaar zijn / normaal kunnen bellen geen speciale bundels nodig

zender pakket is tzt te bepalen.. maar dat zal voor de keuze verder niet echt uitmaken denk ik ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

SMSfreakie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:57:
even een vraagstuk.. kennis van mij heeft nu Ziggo TV (basis? uit de tijd dat ze alleen nog analoog leverden..)
heeft een HD Colorado decoder ism een geleende kaart van iemand anders..
internet + Telefoon via KPN (100/30 ofzo)

alleen de eigenaar van de kaart wil overstappen op Glasvezel, dus komt de kaart te vervallen..
verder staat er een kleine 17/19" LCD TV formaatje vierkant. maar afijn. ding heeft alleen een analoge tuner en een SCART ingang (volgens mij volwaardig RGB.).. geen HDMI, Component of andere moderne ingangen..

een andere TV is geen optie helaas...

wat is wijs?

de hele handel naar Ziggo slingeren.. en dan met CI+ module bestellen? kan de smartcard weer in de HD Colorado, immers een mediabox heeft geen scart uitgang?

een HDMI -> SCART adapter bestellen en toch een mediabox ?

kwa internet volstaat 75/10 ruimschoots. er wordt alleen wat gebrowsed, en youtube bekeken..
telefonie gewoon bereikbaar zijn / normaal kunnen bellen geen speciale bundels nodig

zender pakket is tzt te bepalen.. maar dat zal voor de keuze verder niet echt uitmaken denk ik ;)
Het basis pakket staat in principe zonder condering op de kabel. Als dit pakket genoeg is voor je kennis, gewoon een oude decoder zonder kaart maar met scart (bij de kringloop een paar euro) aansluiten en klaar. Wel even inlezen met het FTA pakket (netwerk 4444 ipv 5555).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@SMSfreakie
Ik mis de optie: niks veranderen.
De meeste NL zenders zitten FTA (open) op de kabel, hetzij soms SD ipv HD. Maar dat maakt in die setup niets uit. Dus probeer dat even: trek de smartcard eruit, zoek naar de FTA kanalen en kijk of dat alles is wat nodig is.

/volgende keer sneller tikken. :+

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 14-01-2022 23:06 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Op Amazon zijn Xoro DVB-C Tuners met scart nieuw te koop voor rond de €50.
Op zo'n kleine TV is het ongecodeerde signaal, met de NPO, regionale en enkele andere zenders in HD, en de meeste commerciele zenders in SD wellicht helemaal geen straf? Dan zou zelfs een internet only abonnement afgesloten kunnen worden, ongecodeerd DVB-C wordt sowieso geleverd.

-edit-

Bovenstaande tips idd sowieso eerst checken! Wat ontvangt die decoder zonder kaart?

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 14-01-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:23
@SMSfreakie De standaard boxjes (Pace, Humax) beschikken gewoon over een SCART-uitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@TFHfony @remco_k @Chris.nl @hcQd

mjah ongecodeerde pakket mist gewoon enkele zenders die er wel gekeken worden,, ONS, BBC First en nog een paar...

en schijnbaar leveren ze alleen een mediabox XL of Next nog nieuw.. :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:23:
@TFHfony @remco_k @Chris.nl @hcQd

mjah ongecodeerde pakket mist gewoon enkele zenders die er wel gekeken worden,, ONS, BBC First en nog een paar...

en schijnbaar leveren ze alleen een mediabox XL of Next nog nieuw.. :?
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus al gezien? Volgens mij worden smartcards nog geleverd..

-edit-
O, ik denk het issue te snappen. Hoe krijg je nog kabel TV met alle zenders, zonder mediabox met CI+. Zo'n abonnement lijkt niet te selecteren, ik zou de klantenservice bellen, sowieso proberen voor hetzelfde geld een CI+ kaart ipv nog eens +€2 p/m.

[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 15-01-2022 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SMSfreakie en de optie om tv bij kpn te nemen? Dat is ook nog eens voordeliger. Wel vragen om een decoder met een scart aansluiting, anders krijg je zo'n 4k ding met alleen hdmi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:35

PeaceNlove

Deugleuter

Chris.nl schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:15:
[...]

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus al gezien? Volgens mij worden smartcards nog geleverd..

-edit-
O, ik denk het issue te snappen. Hoe krijg je nog kabel TV met alle zenders, zonder mediabox met CI+. Zo'n abonnement lijkt niet te selecteren, ik zou de klantenservice bellen, sowieso proberen voor hetzelfde geld een CI+ kaart ipv nog eens +€2 p/m.
Dat is dit abonnement toch? https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt, die had ik over het hoofd gezien!

Vriend van @SMSfreakie wil er ook internet en telefonie bij. Met zo'n bestelling lijk je er niet aan te ontkomen de mediabox mee te moeten bestellen als je een abonnement samenstelt... Toch nog klantenservice bellen.

Of eerst dat tv-start abonnement nemen en daarna deze https://www.ziggo.nl/euro er overheen afsluiten. Dat lijkt het 1e jaar het goedkoopst (maar dan weer minder snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SMSfreakie Wanneer je telefonisch contact opneemt met de klantenservice dan kunnen ze gewoon een pakket Internet Start en TV Start (CI+) voor je afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jay-B Je gaat serieus toch geen €28,45 betalen voor alleen een TV pakket terwijl je dat voor 10 euro per maand bij het KPN abonnement kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jongetje zeg ik dat dan? Ik geef alleen aan dat je telefonisch een TV pakket met CI+ kan combineren met vrijwel elke snelheid (in tegenstelling met de website) . Of dit de juiste keus is qua prijs of content heb ik niets over gezegd. Niemand zegt ook dat het alleen om TV gaat. Volgens mij werd een overstap naar Ziggo ook niet uitgesloten. Overigens is het voor Internet Start wel via de site te bestellen:

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start-met-ci-plus

Vooral doen waar je zelf beter bij voelt en wat in je budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb nu net een Ziggo internet afgesloten.
En heb ingesteld op m'n gsm dat ik WifiSpots kan ontvangen. Nu vraag ik me af wat er gebeurt als bv. een buurtbewoner illegale dingen of torrents gaat zitten downloaden op mijn WifiSpots. Is dat te herleiden naar mij?

Of andersom, als ik op de WifiSpot vd buren ga zitten torrenten? Is niet heel snel, ongeveer 10Mbps, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Volgens mij log je in met gebruikersnaam en wachtwoord, dus dan is het te herleiden naar de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
wouters84 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:10:
Ik heb nu net een Ziggo internet afgesloten.
En heb ingesteld op m'n gsm dat ik WifiSpots kan ontvangen. Nu vraag ik me af wat er gebeurt als bv. een buurtbewoner illegale dingen of torrents gaat zitten downloaden op mijn WifiSpots. Is dat te herleiden naar mij?

Of andersom, als ik op de WifiSpot vd buren ga zitten torrenten? Is niet heel snel, ongeveer 10Mbps, maar het kan wel.
Je logt in met een speciale gebruikersnaam en wachtwoord bij Wifispots, dit is gekoppeld aan jou klantnummer van Ziggo. Ook als je op een andere locatie zit en je ergens inlogt.

Volgens mij, dat weet ik niet zeker blokkeert Ziggo ook via WIfispots bepaalde services? Of was het alleen een beperkte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Weet iemand of je bij ziggo verplicht bent om die ci+ module van hun te nemen, heb een eigen module. Alleen omdat mijn abbo oud is kreeg ik een nieuwe (nieuw abbo afgesloten met korting) Heb er zelf een die ik al jaren gebruikt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 18-09 22:29
Je kunt gewoon je eigen CI+ module gebruiken, die blijft gewoon werken hoor.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:03:
Weet iemand of je bij ziggo verplicht bent om die ci+ module van hun te nemen, heb een eigen module. Alleen omdat mijn abbo oud is kreeg ik een nieuwe (nieuw abbo afgesloten met korting) Heb er zelf een die ik al jaren gebruikt.
Ziggo kan het administratief niet aan om niets te leveren. Gewoon goed bewaren want deze moet wel terug bij opzeggen of wijzigen van je abonnement naar bijv de Next.

Is namelijk zo dat alleen oude klanten zoals jij nog hun huidige (zelf gekregen/gekochte) smartcard kunnen blijven gebruiken. Voor nieuwe klanten is dit al een aantal jaar niet meer mogelijk. Zo heb ik ook een aantal jaar een Humax decoder op zolder in de doos gehad om weer ongebruikt te kunnen terugsturen bij veranderen van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Nu online
Denk dat ik me eigen ci+ module maar verkoop, heb hem toch niet nodig. Nu ik er een heb van ziggo, qua kosten blijft de prijs voor abbo hetzelfde alleen dan 1 jaar vast. Zie weer over een jaar wat ze me kunnen bieden :) hier komt glasvezel net voor de zomer, meer concurrentie eindelijk.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amaze86 Ja dat kan natuurlijk. De markt is er alleen wel klein voor omdat alleen oude abonnementen er wat aan hebben. Nieuwe abonnementen kunnen namelijk geen losse smartcard bestellen, dan zit er meteen een CI module bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:18:
Nieuwe abonnementen kunnen namelijk geen losse smartcard bestellen, dan zit er meteen een CI module bij.
Maar zit de smartcard er dan wel apart (als in niet geïntegreerd) bij? Ik heb hier apparaten die wel overweg kunnen met smartcards (o.a. die van fZiggo gebied) maar die geen CI+ slot hebben.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Nu online
@Raven Yep nieuwe smartcard kreeg ik er ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raven schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Maar zit de smartcard er dan wel apart (als in niet geïntegreerd) bij? Ik heb hier apparaten die wel overweg kunnen met smartcards (o.a. die van fZiggo gebied) maar die geen CI+ slot hebben.
Ik dacht het wel (in fZiggo gebied), maar ik begreep hier dat er ook CI modules zijn met geïntegreerde smartcards. Je kunt het voor die 2 euro wel wagen en anders zeg je het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:04:
Denk dat ik me eigen ci+ module maar verkoop, heb hem toch niet nodig.
Aan wie?

Er is geen markt meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Roetzen schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Aan wie?

Ik heb pas geleden nog een losse CI+ module gekocht, aangezien ik nog een contract heb waar ik meerdere losse smartcards bij kreeg (fZiggo, sinds 2011 klant).

Mijn ouders hebben hetzelfde, klant sinds een eeuwigheid (toen nog Casema).

Jouw vlieger gaat dus niet helemaal op.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey87 op 16-01-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Nu online
Roetzen schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Aan wie?

Geen markt? op mp al een bod via mail ontvangen voor €25 vandaag ophalen :) kan ook aan me ouders geven als ze hem willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Ik heb pas geleden nog een losse CI+ module gekocht, aangezien ik nog een contract heb waar ik meerdere losse smartcards bij kreeg (fZiggo, sinds 2011 klant).

Mijn ouders hebben hetzelfde, klant sinds een eeuwigheid (toen nog Casema).

Jouw vlieger gaat dus niet helemaal op.
Ik ben ook nog uit de Casema tijd. Ik heb ook altijd nog de oorspronkelijke smart card in gebruik. Met mijn vier jaar geleden zelf gekochte CI+ module. Ik heb nog een tweede CI+ module uit een erfenis. Heb ik niks aan, want ik kan er geen losse smart card meer bij krijgen. Ik had toen het nog kon een paar extra losse smart cards moeten scoren en registreren. Tja.. als...

Ik ben vast niet de enige in die situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Geen markt? op mp al een bod via mail ontvangen voor €25 vandaag ophalen :) kan ook aan me ouders geven als ze hem willen.
€25? Dat lijkt me zwaar overbetaald. Maar ja als de gek het er voor geeft zeg je geen nee natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Mijn kennis woont in Krimpen a/d Lek (oud UPC gebied, maar misschien maakt het niet uit). Hij wil 3 tv's digitaal aansluiten op Ziggo. Kan dat? Kan je drie Next boxen daarvoor gebruiken of is er (ook) een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:40

Onbekend

...

Zojuist ben ik bij een ouder echtpaar langs geweest. Deze hadden via een reclametelefoontje Ziggo aangesmeerd gekregen, en vandaag heeft de Ziggo-monteur het geïnstalleerd. (Ze hadden KPN en daar was niks mis mee. Met Ziggo is overigens ook niks mis mee, alleen er is geen voordeel om over te stappen.)

Maar de monteur had alleen TV en een vaste telefoon aangesloten, en een mobiele telefoon en de laptop van een nieuw WiFi-wachtwoord voorzien. Maar de andere vaste telefoon werkte niet meer, de printer was niet aangemeld op het nieuwe netwerk, en ook een tablet en de mobiele telefoon van zijn vrouw had geen netwerk. (De databundel is nu bijna op....)

Maar waarom wordt maar de helft van de apparaten aangesloten?
Doet de monteur dat standaard niet en moet je daarvoor bijbetalen? Of zou de monteur echt niet geweten hebben dat die mensen meer apparaten in huis hebben?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Ik heb in 4 weken tijd nu 2x gehad dat het kabeltje van mijn appartement er buiten uitgetrokken is door een andere monteur (?). In total 6 dagen geen ziggo. De tweede keer heeft de mevrouw het geescaleerd omdat ik anders een week zou moeten wachten op de monteur en toen 3 dagen.
Hebben anderen hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ynnoz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:42:
Mijn kennis woont in Krimpen a/d Lek (oud UPC gebied, maar misschien maakt het niet uit). Hij wil 3 tv's digitaal aansluiten op Ziggo. Kan dat? Kan je drie Next boxen daarvoor gebruiken of is er (ook) een andere optie?
De eerste optie waar ik aan denk is;

1x Next
2x Mediaspeler geschikt voor Ziggo Go TV app (zelf aankopen).

Met die laatste heb je de beperking dat Live/Replay TV in 720p@4.29Mbit wordt weergegeven. In de praktijk prima te doen met wel als bijkomend voordeel dat alles wat in Ziggo cloud is opgeslagen beschikbaar is op alle apparaten. Ziggo Go TV is een prettige omgeving (voor menigeen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Onbekend In de voorwaarden staat dat er 1 tv en 1 computer wordt aangesloten. De monteur kan niet bij elke klant het hele WiFi netwerk met alle randapparatuur gaan instellen. Daarvoor moet je extra betalen en aangeven bij het plannen van de installatie afspraak. Dat is bij elke provider trouwens zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt maximaal 2 next boxen. Hiermee loopt Ziggo wat achter op alle andere providers die wel meer tv boxen levert waarmee je wel op elke tv je opnames terug kan kijken. Zoals @hardware-lover al noemt zijn extra mediaspelers van Apple, Google etc. (Of op een actuele/ondersteunde tv de app.) het handigste, dan hoef je ook niet maandelijks extra te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:05
De andere optie: https://www.ziggo.nl/tele...tv/kabel-tv-zonder-kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-08 17:42
Kijk eens op deze website van Ziggo: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

Hier staan alle mogelijkheden tussen die Ziggo bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
hardware-lover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:16:
[...]

De eerste optie waar ik aan denk is;

1x Next
2x Mediaspeler geschikt voor Ziggo Go TV app (zelf aankopen).

Met die laatste heb je de beperking dat Live/Replay TV in 720p@4.29Mbit wordt weergegeven. In de praktijk prima te doen met wel als bijkomend voordeel dat alles wat in cloud is opgeslagen beschikbaar is op alle apparaten. Ziggo Go TV is een prettige omgeving (voor menigeen).
MEt een Google Chromecast werkt het prima op de andere tv's hier (ism ZiggoGo via casting naar de TV). Ideaal is dat inderdaad de opnames gewoon ook op de andere tv's te bekijken zijn en je dus niet alleen de Next nodig hebt..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sjowhan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Met een Google Chromecast werkt het prima op de andere tv's hier (ism ZiggoGo via casting naar de TV). Ideaal is dat inderdaad de opnames gewoon ook op de andere tv's te bekijken zijn en je dus niet alleen de Next nodig hebt..
Ik doelde eigenlijk op een zelfstandige mediaspeler, maar een ChromeCast kan ook natuurlijk. Het ligt eraan hoe je het e.e.a. voor ogen ziet (of wat het mag kosten ;) ).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Ik doelde eigenlijk op een zelfstandige mediaspeler, maar een ChromeCast kan ook natuurlijk. Het ligt eraan hoe je het e.e.a. voor ogen ziet (of wat het mag kosten ;) ).
Mi TV Stick of Chromecast with Google TV zou je ook kunnen zien als een zelfstandige Mediaspeler. Op de slaapkamer gebruik ik die in combinatie met Ziggo Go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

njitter schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:15:
[...]
Mi TV Stick of Chromecast with Google TV zou je ook kunnen zien als een zelfstandige Mediaspeler. Op de slaapkamer gebruik ik die in combinatie met Ziggo Go TV <<.
Klopt, en -tig anderen ook. Maar de "oude" Google Chromecast zonder Google TV als OS is dat niet, vandaar mijn reactie daarover.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik woon zelf in Krimpen aan den IJssel en heb twee Mediaboxen Next en twee CI+ modules.
Het betreft voormalig UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Hartelijk dank voor jullie input.

Zag op zijn "MIjn Ziggo" dat mijn zwager 2 CI+ kaarten heeft, maar zo te zien geen Next of andere media box.

Lijkt mij niet de meest optimale combinatie voor 3 TV's (misschien 1 analoog).

Zal nog eens vragen waarom hem geadviseerd is om geen gebruik te maken van de Next.

P.S. Zag net dat ze ook niet het goede abonnement hebben afgesloten:

"Zakelijk Internet Complete, Bellen en TV Start (CI+)"

[ Voor 20% gewijzigd door Ynnoz op 19-01-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:15
njitter schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Mi TV Stick of Chromecast with Google TV zou je ook kunnen zien als een zelfstandige Mediaspeler. Op de slaapkamer gebruik ik die in combinatie met Ziggo Go.
Heb je internet van Ziggo? Want ik heb Ziggo TV en internet van Youfone maar Ziggo Go op m'n Mi stick werkt niet, ip adres foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 18-09 22:29
Dat werkt alleen op die manier als je met die box/stick op het Ziggo netwerk zit.
Hoeft dus niet bij jou thuis te zijn als het maar het Ziggo internet is.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ynnoz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:02:
Hartelijk dank voor jullie input.

Zag op zijn "MIjn Ziggo" dat mijn zwager 2 CI+ kaarten heeft, maar zo te zien geen Next of andere media box.

Lijkt mij niet de meest optimale combinatie voor 3 TV's (misschien 1 analoog).

Zal nog eens vragen waarom hem geadviseerd is om geen gebruik te maken van de Next.

P.S. Zag net dat ze ook niet het goede abonnement hebben afgesloten:

"Zakelijk Internet Complete, Bellen en TV Start (CI+)"
Ze zullen minimaal TV Complete in het pakket moeten hebben om een Next te kunnen krijgen (schrijft Ziggo). Analoog Ziggo is volgens mij (vrijwel) overal al uitgeschakeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 15:45

lohost

iemand had al localhost :-(

Annie1980 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:31:
Ik heb in 4 weken tijd nu 2x gehad dat het kabeltje van mijn appartement er buiten uitgetrokken is door een andere monteur (?). In total 6 dagen geen ziggo. De tweede keer heeft de mevrouw het geescaleerd omdat ik anders een week zou moeten wachten op de monteur en toen 3 dagen.
Hebben anderen hetzelfde probleem?
Gelukkig pas 1 keer meegemaakt, maar wel heel erg irritant. Vooral het stuk dat de monteur een fout maakt en jij dagenlang zonder zit. Fout maken kan, de klant vervolgens in de kou laten staan niet.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Weet iemand het volgende.
Ik gebruik al ik weet niet hoe lang hier Ziggo, het welbekende 300/30 pakket met daarbij een TV pakket hetende Movies and Series XL voor totaal iets van 78 euro. Daar zit een hele hoop zenders bij die ik liefst niet kwijt raak.

Want ze gaan hier eindelijk ook eens glasvezel aanleggen.
Nu kan ik voor iets van 36 euro 1000/1000 internet-only krijgen wat een behoorlijk goeie deal is. Hier zit dus geen TV bij, ik wil namelijk eigenlijk mijn DVB-C niet kwijt. Ik heb ook een hekel aan IPTV en deze schijnt bij Tweak tamelijk beroerd te zijn. Maar vooral wil ik mijn bestaande DVB-C configuratie niet kwijt (8-multituner, met KODI clients in huis).
Bij Ziggo heb ik dus nu nog 5 smartcards in gebruik, waarvan ik er nu 3 actief gebruik.

Is het mogelijk om bij Ziggo alléén de TV component af te nemen, maar dan wel met al de zenders die ik nu heb, en dat al mijn smartcard's blijven werken?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1 ... 235 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic