Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SAiN ONeZ Een dergelijke splitter wordt niet (meer?) door Ziggo geleverd. Ik heb al jaren dezelfde splitter. Destijds ontvangen van Ziggo. Deze is veel compacter dan jouw exemplaar. Ooit een keer problemen ervaren en toen werd, uit voorzorg, de splitter ook vervangen. Vrijwel hetzelfde uiterlijk als degene die ik al had, maar iets ander typenummer. Deze zou een betere afscherming voor 4G moeten hebben, is me toen verteld.
Wat jij in je meterkast hebt hangen, kan dus al flink verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

@meesje Tis niet mijn foto, tis meer dat ik dat ijzeren blok heb, wat verbonden is met de muur en het modem, en daarop werkt de nieuwe decoder niet, of komt niet online..

nouja ik wacht maar af, ik kan wel ziggo go casten en zit toch te gamen meestal, maar het valt me allemaal wat tegen, zeker het niveau ze opperen maar wat, en menen alles maar af te doen met we sturen wel wat op en eventueel nog een monteur erachter aan, terwijl het volgens mij veel makkelijker en vooral sneller kan...

heeft die splitter geen schroefaansluitingen meer, maar opdrukaansluitingen, over iets dergelijks had hij het.. ?!

..laten we hopen dat dit het dan fixed, en ik niet op de monteur hoef te wachten.. laten we nog een beetje positief blijven dan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-12-2021 23:02 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

@SAiN ONeZ Wat bedoel je met hij komt niet online? Kun je wel tv kijken? Ik heb het apparaat niet maar voor het online gebeuren met de nieuwe cloud software, moet er niet simpelweg een utp kabeltje in vanwege dat het interne modem is uitgeschakeld?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

@jongetje
Zodra ik hem insteek moet hij een setup menu doorlopen, maar daarvoor moet hij wel online/actief zijn, het zou aan het retoursignaal liggen, dat deze metalen box niet zou terugsturen, en hij komt met de cs1004 melding op TV, en op de mediabox XL brandt offline, en ook komt er een 1.6.0 error op het display van de mediabox.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

@SAiN ONeZ Wat je kunt proberen is hem tijdelijk direct aan te sluiten op de aansluiting waar nu je kabelmodem op zit, die is zeker retour geschikt. Dan kun je dat uitsluiten. Zitten er vanaf je meterkast geen splitters of eind of rijgdozen tussen die niet retour geschikt zijn?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje van een redelijke n00b wat betreft onderstaande;

Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere woning. Heb nu in mijn huidige woning aan mijn Ziggo modem een Amplifi router bedraad hangen die werkt als router.
Kan ik in mijn nieuwe woning zowel het Ziggo modem en Amplifi router gewoonweg weer aansluiten zonder aanpassingen aan te brengen in de Instellingen van beide devices?
Of is het handig om mijn Amplifi router een factory reset te geven alvorens dat ik de devices aansluit in mijn nieuwe woning?

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 30-12-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:53:
vraagje van een redelijke n00b wat betreft onderstaande;

Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere woning. Heb nu in mijn huidige woning aan mijn Ziggo modem een Amplifi router bedraad hangen die werkt als router.
Kan ik in mijn nieuwe woning zowel het Ziggo modem en Amplifi router gewoonweg weer aansluiten zonder aanpassingen aan te brengen in de Instellingen van beide devices?
Ja, wel verhuizing doorgeven aan Ziggo.
Of is het handig om mijn Amplifi router een factory reset te geven alvorens dat ik de devices aansluit in mijn nieuwe woning?
Nee.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:00:
[...]
Ja, wel verhuizing doorgeven aan Ziggo.

[...]
Nee.
haha, de verhuizing is reeds doorgegeven en bevestigd ;)

dus geen reset van de Amplifi Router. oke, thanks!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

jongetje schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:51:
@SAiN ONeZ Wat je kunt proberen is hem tijdelijk direct aan te sluiten op de aansluiting waar nu je kabelmodem op zit, die is zeker retour geschikt. Dan kun je dat uitsluiten. Zitten er vanaf je meterkast geen splitters of eind of rijgdozen tussen die niet retour geschikt zijn?
ik heb een coax (?) aansluiting uit de muur daaruit loopt de groene kabel naar dat ijzeren blok, en de blauwe daarop naar het modem, eigenlijk zoals de foto dus... en ik zou dus direct vanuit de muur de mediabox moeten aansluiten, internet werkt dan niet neem ik aan, maar de setup zou dan moeten doorlopen?

Kan hij daarna weer terug zoals op de foto, en zoals ik dus mijn humax er tussen had zitten, lijkt me dat hij dan weer offline gaat toch?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ga per 6 januari overstappen naar KPN glas.
Eerst gebeld met Ziggo voor korting, maar meer dan 9 mnd 10 euro korting kon er niet gegeven worden. Dan werd het na jaren eens tijd om toch over te stappen.

Ik vind dit zeer netjes geregeld. Na de aanvraag keurig een brief van Ziggo met de stappen en wat er geretourneerd moet worden (alleen de Next in mijn geval.) Eigenlijk had ik nog een telefoontje verwacht van Ziggo binnen de 14 dagen opzegtermijn om alsnog een aanbod te doen om mij bij Ziggo te houden, maar dat is niet gebeurd.

Ziggo blijft de dienst leveren totdat KPN het werkend heeft opgeleverd. Dit is een zeer fijne afspraak en maakt een overgang in de toekomst weer makkelijk. Zeer tevreden over hoe Ziggo dit opgepakt heeft (al dan niet verplicht.)

In het verleden nooit zin gehad in het "gezeur" maar dat gezeur blijkt er eigenlijk niet te zijn.

Hoewel ik dus bij Ziggo weg ga is de ervaring op technisch vlak en ondersteuning gewoon goed te noemen, maar ze zijn zeker niet de goedkoopste. Zelf heb ik ook wel wat voordeel bij snellere upload en KPN is dan net goedkoper. Al neem je het welkomsaanbod mee is dat verschil zelfs vrij groot.

Kijken we over een jaar wel weer hoe het er dan voor staat. (Als Ziggo slim is, hebben ze een systeem met geregistreerde overstappers zodat je een jaar later gerichte marketing kan sturen om klanten terug te winnen.)

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:52
Hann1BaL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:25:
Ik ga per 6 januari overstappen naar KPN glas.
Eerst gebeld met Ziggo voor korting, maar meer dan 9 mnd 10 euro korting kon er niet gegeven worden. Dan werd het na jaren eens tijd om toch over te stappen.

<KNIP>
Ik heb ook gebeld, kon 6 maanden 20 euro korting krijgen of 1 jaar gratis ESPN eredivisie voetbal (dat hier in huis toch al wordt gekeken). Dat is 12 x 17,95 korting in mijn geval. Tevens kreeg ik 3 x gratis een ondemand film van ziggo en heb ik gevraagd voor de tp-link deco m4, deze krijg ik gratis in bruikleen. (pakketje wordt vandaag geleverd)
Ik zit al vele jaren bij Ziggo ben eigenlijk wel tevreden. Wanneer ik geen lineaire tv zou kijken zou ik waarschijnlijk overstappen naar een internet only abonnement maar voor nu is Ziggo voor mijn situatie een prima keus.

• Hann1BaL

Hann1BaL

chippie777 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook gebeld, kon 6 maanden 20 euro korting krijgen of 1 jaar gratis ESPN eredivisie voetbal (dat hier in huis toch al wordt gekeken). Dat is 12 x 17,95 korting in mijn geval. Tevens kreeg ik 3 x gratis een ondemand film van ziggo en heb ik gevraagd voor de tp-link deco m4, deze krijg ik gratis in bruikleen. (pakketje wordt vandaag geleverd)
Ik zit al vele jaren bij Ziggo ben eigenlijk wel tevreden. Wanneer ik geen lineaire tv zou kijken zou ik waarschijnlijk overstappen naar een internet only abonnement maar voor nu is Ziggo voor mijn situatie een prima keus.
Dit is het probleem. De aanbiedingen zijn niet consistent. Het is niet zo dat ik een instapabo had.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hann1BaL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:10:
[...]
Dit is het probleem. De aanbiedingen zijn niet consistent. Het is niet zo dat ik een instapabo had.
Klopt, ik heb dit keer 3 maal geprobeerd te bellen en er kwam niet veel uit. Eenmaal hebben ze zelfs zitten te vertellen dat eerdere kortingen eigenlijk niet mochten doen voor bestaande klanten (terwijl de standaard 35 euro voor 6 maanden was). Ze zijn hier glasvezel aan het leggen dus ik kijk het nog even aan.

Beste wat ze konden geven steeds was 10 euro korting voor 9 maanden of 20 euro korting voor 6 maanden.

☻/
/▌
/ \

• chippie777
Hann1BaL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:10:
[...]

Dat herken ik ook, paar maanden gelden ook al gebeld was er niet veel mogelijk. Op dat moment ben ik begonnen om al mijn ziggo/upc/chello email adressen te vervangen door een provider onafhankelijk email adderesssen, zodat overstappen op een andere provider geen email gedoe geeft. Maar goed met de huidige korting zit ik weer een jaartje bij ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat metalen blok is toch iets uit de tijd dat er geen retour signalen nodig waren op de R/TV aansluiting? en die er door dat blok uitgefilterd werden richting je TV / radio? en alleen op de modem uitgang nog een retoursignaal mogelijk was?

imo blok er tussen uit

404 Signature not found

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

SMSfreakie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:31:
dat metalen blok is toch iets uit de tijd dat er geen retour signalen nodig waren op de R/TV aansluiting? en die er door dat blok uitgefilterd werden richting je TV / radio? en alleen op de modem uitgang nog een retoursignaal mogelijk was?

imo blok er tussen uit
heb maar een aansluiting uit de muur, dan zou telkens de kabel zelf om moeten steken, om tv of internet te hebben, en bv tv kijken en internetten tegelijk zit er dan niet in, of mis ik wat? :?

• SMSfreakie
  • Niet online
SAiN ONeZ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:01:
[...]

heb maar een aansluiting uit de muur, dan zou telkens de kabel zelf om moeten steken, om tv of internet te hebben, en bv tv kijken en internetten tegelijk zit er dan niet in, of mis ik wat? :?
op de groene kabel zit meteen dat stuk metaal? dan moet je een AOP toepassen eerst..

404 Signature not found

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

SMSfreakie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:03:
[...]

op de groene kabel zit meteen dat stuk metaal? dan moet je een AOP toepassen eerst..
Jep, een AOP. wat is dat?

Zoiets zouden ze me volgens mij gaan opsturen, na een chat vanmorgen wederom, bleek dat ze na het telefoongesprek gisteren enkel een andere kabel gaan opsturen, dus nu zou deze vrolijke helpdesk medewerker die alsnog toesturen...

nouja we wachten nog maar even, reden om me een nog grotere hak in mijn kraag te zuipen morgenavond, en de daarop volgende kater wat langer te laten duren :+ O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DELpHHuS5TB4PRGiURCCZiCVz4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pyeu3NWVL9vnQbnv0wTSSot8.jpg?f=user_large

Volgens mij heb ik deze hier in de muur zitten, groene van daaruit naar dat blok, en vanuit dat blok naar het witte ziggo modem, heeft met de humax decoder tot van het weekend gewerkt.. vraagt die mediabox XL meer dan die humax decoder met smartcard?

[ Voor 27% gewijzigd door SAiN ONeZ op 30-12-2021 14:15 . Reden: plaatjes! ]

• SMSfreakie
  • Niet online
SAiN ONeZ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:09:
[...]

Jep, een AOP. wat is dat?

Zoiets zouden ze me volgens mij gaan opsturen, na een chat vanmorgen wederom, bleek dat ze na het telefoongesprek gisteren enkel een andere kabel gaan opsturen, dus nu zou deze vrolijke helpdesk medewerker die alsnog toesturen...

nouja we wachten nog maar even, reden om me een nog grotere hak in mijn kraag te zuipen morgenavond, en de daarop volgende kater wat langer te laten duren :+ O-)
https://www.cablers.nl/BTV1 zo iets..

geen aandelen of andere zaken ook geen garantie dat dit 100% een goede is.. Ziggo zou je zo`n ding moeten leveren dacht ik

metalen blok er tussen uit en een simpele splitter er tussen?
Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/Braun_Telecom_Coax_splitter_-_Braun_telecom_Vrouwelijk_naar_2x_mannelijk_99900901_POA-01-B_K030408007_big.jpg geloof ik dat nog gangbaar is ?

[ Voor 14% gewijzigd door SMSfreakie op 30-12-2021 14:22 ]

404 Signature not found

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik kreeg net een t&t code van ziggo, die niet bekend is als ik er op klik, dus laten we hopen dat dit zo een ding is met wat juiste kabels, en dan werkt het wrs ineens, kan ik die monteur cancellen..

Thnx voor je tijd, hopelijk lost het zich zo op, anders heeft de monteur wel een oplossing..
Maar ik zou dus die groene uit de muur kunnen trekken, en dan de coax cable gebruiken van de Mediabox XL en dan zou deze moeten werken, als ik 't (ongeveer) goed begrijp? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
SAiN ONeZ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:30:
ik kreeg net een t&t code van ziggo, die niet bekend is als ik er op klik, dus laten we hopen dat dit zo een ding is met wat juiste kabels, en dan werkt het wrs ineens, kan ik die monteur cancellen..

Thnx voor je tijd, hopelijk lost het zich zo op, anders heeft de monteur wel een oplossing..
Maar ik zou dus die groene uit de muur kunnen trekken, en dan de coax cable gebruiken van de Mediabox XL en dan zou deze moeten werken, als ik 't (ongeveer) goed begrijp? :P
kabel uit die wanddoos / aop halen en daar even de coax weer inpluggen welke naar je mediabox xl loopt

ja dan heb je even geen internet.. maar goed je kan wel iets uitsluiten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik wil bij mijn moeder een Asus RTAC68U router installeren icm een Cisco EPC3925 modem. Dit is bij mij thuis gelukt door de Cisco in Bridge modus te zetten maar mijn moeder heeft ook een DECT telefoon aan de Cisco EPC3925 modem hangen.

Doet deze telefoonaansluiting het nog wel na het in bridge modus zetten van de Cisco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Vraagje, op dit moment heb ik TV/Internet Start (met eigen Humax-ontvanger) van Ziggo maar ben aan het kijken naar de overstap naar glasvezel.

Weet iemand of het mogelijk is, in het geval dit niet bevalt, om weer terug te gaan naar Ziggo en dan mijn bestaande Humax-ontvanger weer te gebruiken? Of ben ik dan verplicht om het duurdere complete pakket te nemen om te kunnen opnemen (dat is eigenlijk de enige reden)? Op dit moment kost mijn abbo namelijk 51 euro per maand maar als ik straks opnieuw zou kiezen voor Ziggo moet ik voor hetzelfde namelijk 10 euro per maand meer betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r_buren schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:48:
Doet deze telefoonaansluiting het nog wel na het in bridge modus zetten van de Cisco ?
Ja, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
chippie777 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:44:
[...]

<KNIP>en heb ik gevraagd voor de tp-link deco m4, deze krijg ik gratis in bruikleen. (pakketje wordt vandaag geleverd)
<KNIP>
Even mijn ervaring van de deco m4 set icm ziggo. Deze is inderdaad keurig geleverd ik heb ze bedraad aangesloten via de zgn ster opstelling. Dit houdt in dat je na het modem eerst een switch moet plaatsen en dan de hoofd deco op deze switch moet aansluiten. Het instellen is zeer eenvoudig en als het eenmaal werkt, werkt het prima en haal ik door het hele huis draadloos gewoon 300 Mbps / 30 Mbps.
Ik had het eerst verkeerd aangesloten, door de hoofd deco direct op het ziggo modem te plaatsen, dat gaat dan niet goed wanneer je voor een ster aansluiting kiest.
Voorheen had ik 3 netwerken: chippie 5Ghz, chippie 2,4 Ghz en een gastnetwerk. Nu heb ik er nog maar twee, chippie en gastnetwerk. Je kan het 5 en 2,4 Ghz niet scheiden van elkaar in de Deco's welke nu als access points werken. (wifi in ziggo modem staat uit)
De instellingen zijn zeer beperkt maar het doet wat het moet doen, wifi door het hele huis. Ben er tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:13
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:52:
Vraagje, op dit moment heb ik TV/Internet Start (met eigen Humax-ontvanger) van Ziggo maar ben aan het kijken naar de overstap naar glasvezel.

Weet iemand of het mogelijk is, in het geval dit niet bevalt, om weer terug te gaan naar Ziggo en dan mijn bestaande Humax-ontvanger weer te gebruiken?
Als je een abonnement met eigen / gekochte kaarten opzegt, kan zo'n kaart (en Humax) niet meer geactioveerd worden bij terugkeer naar Ziggo als je een nieuw abonnement aangaat.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
Ik ben vandaag overgegaan van Tv+internet 300mb naar internet only 600mb.

Nu zie ik dat ik een nieuw modem geleverd krijg. Ik heb voorheen ook al eens 600mb gehad en dat liep prima via het huidige modem in bridge. Ik heb een TC7210.Z

Ben ik verplicht deze terug te sturen en welk modem krijg ik geleverd en moet ik deze aansluiten of kan deze de kast in? Ziggo chat wist het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Laatst online: 20:13
Incognitum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:23:
Nu zie ik dat ik een nieuw modem geleverd krijg. Ik heb voorheen ook al eens 600mb gehad en dat liep prima via het huidige modem in bridge. Ik heb een TC7210.Z

Ben ik verplicht deze terug te sturen en welk modem krijg ik geleverd en moet ik deze aansluiten of kan deze de kast in? Ziggo chat wist het niet.
Normaal gesproken zou je een nieuw modem (als dat toegestuurd wordt) ook altijd moeten gaan gebruiken. Waarschijnlijk krijg je vanwege het nieuwe abonnement de Connectbox Giga.
Omdat je huidige Technicolor modem in bridge staat, zal de CB Giga ook als bridge geconfigureerd worden na aansluiten.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Incognitum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:23:
Ik ben vandaag overgegaan van Tv+internet 300mb naar internet only 600mb.

Om administratieve problemen te voorkomen zou ik adviseren om het nieuwe modem gewoon aan te sluiten. Het oude modem zal op een gegeven moment gedeactiveerd worden. Ziggo levert bij Internet Max nu steeds vaker een docsis 3.1 modem dit om geleidelijk het aantal 3.1 modems bij klanten te laten toenemen. Dit zal in jouw geval inderdaad de Connectbox Giga zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 31-12-2021 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is, in het geval dit niet bevalt, om weer terug te gaan naar Ziggo en dan mijn bestaande Humax-ontvanger weer te gebruiken?
Ja dat kan. Dan zul je de ci+ module moeten huren, daar zit een smartcard bij en die kan in je Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 20:09

robertwebbe

Robert Webbe

Weet iemand of het mogelijk is, in het geval dit niet bevalt, om weer terug te gaan naar Ziggo en dan mijn bestaande Humax-ontvanger weer te gebruiken? Of ben ik dan verplicht om het duurdere complete pakket te nemen om te kunnen opnemen (dat is eigenlijk de enige reden)? Op dit moment kost mijn abbo namelijk 51 euro per maand maar als ik straks opnieuw zou kiezen voor Ziggo moet ik voor hetzelfde namelijk 10 euro per maand meer betalen.
Tip: kijk ook even in het topic van de aanbieder die je overweegt. Als TV belangrijk voor je is dan zul je denk ik bij veel glasvezelaanbieders achteruit gaan in de beleving. Wat dat betreft het Ziggo dat goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07

Als je opzegt vervallen al jouw toegekende CI kaartjes mocht je die al langere tijd hebben (deze waren gratis tot voor enkele jaren terug).
Ga je na verloop van tijd weer terug naar Ziggo moet je die extra per stuk gaan betalen.
Dus ja, de Humax kun je dan gewoon weer gebruiken maar wel met extra kosten voor het CI kaartje.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:52:
[...]
Dus ja, de Humax kun je dan gewoon weer gebruiken maar wel met extra kosten voor het CI kaartje.
Dat is nog maar de vraag. Wat ik er van begrijp is dat Ziggo geen nieuwe smart cards meer uitgeeft. Ze werken nu met virtuele e-cards. Hetzij in een CI+ module ingebakken of ingebakken in één van de nieuwere decoders.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Daar zou ik niet direct van uit gaan. CI kaarten worden niet meer opnieuw geactiveerd, je krijgt nu een CI+, welke niet in iedere ontvanger zal werken, zeker niet op de oudere Humax ontvangers.
Afgezien van de huur, geeft de CI+ module ook nog eens een berg extra beperkingen, zoals restricties in spoelen in opnames (geen reclames skippen) en een maximale opname 'houdbaarheid'.
De nieuwe kaartjes zijn ook niet meer compatible met Oscam ed. dus inhuis IPTV oplossingen kun je ook vergeten op je abonnee zenders.

@tazmaniankoala Ik zou je huidige smartcards nog even aanhouden voordat je 100% zeker bent dat je afscheid gaat nemen van Ziggo Coax, teruggaan naar Ziggo is een regelrechte downgrade van je huidige dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00
tazmaniankoala schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:39:
[...]

Normaal gesproken zou je een nieuw modem (als dat toegestuurd wordt) ook altijd moeten gaan gebruiken. Waarschijnlijk krijg je vanwege het nieuwe abonnement de Connectbox Giga.
Omdat je huidige Technicolor modem in bridge staat, zal de CB Giga ook als bridge geconfigureerd worden na aansluiten.
Ik heb toevallig ook net een hogere snelheid aangevraagd (600/40)
Daarvoor moet ik echter een nieuw aansluiten, die dus onderweg is.
Omdat mijn huidige modem in bridgemodus staat heb ik hier even over gebeld. De technische meneer van ziggo vertelde mij dat ik na het aansluiten van het nieuwe modem weer even met de klantenservice moet bellen om het nieuwe modem weer in bridgemodus te laten zetten.

Gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rinkel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:01:
[...]
Ik heb toevallig ook net een hogere snelheid aangevraagd (600/40)
Daarvoor moet ik echter een nieuw aansluiten, die dus onderweg is.
Omdat mijn huidige modem in bridgemodus staat heb ik hier even over gebeld. De technische meneer van ziggo vertelde mij dat ik na het aansluiten van het nieuwe modem weer even met de klantenservice moet bellen om het nieuwe modem weer in bridgemodus te laten zetten.

Gedoe...
Hier was dat niet nodig nadat ik naar die snelheid was gegaan en daarvoor een ander modem moest hebben. De handel stond hier al in Bridge en dat werd na modem activatie automatisch weer meegenomen, dit was mij vooraf ook zo meegedeeld. Dit in fZiggo gebied.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:28

Het is alleen mogelijk op deze manier.

Je houdt alleen je tv aan van ziggo, en dan wel de minimale digitale versie. Of hetzelfde abbo die je nu ook van hun hebt kan ook natuurlijk, dit alles, zodat de reeds geactiveerde smartcards blijven bestaan in jouw ziggo account.

Nog een andere manier is... je leent een smartcard van iemand anders met een ziggo abbo, en dan neem je zelf alleen het analoge tv abbo van ziggo om signaal te hebben. maar dan verlies je denk ik!!,Alle eigen smartcards die je in het account had van ziggo, dat is omdat je bij analoog geen smarcard nodig heb. ik dacht dat ze dan worden weggehaald, of iemand moet hier op tweakers bevestigen dat je ze houden kan evt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Madshark schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:26:
[...]

Daar zou ik niet direct van uit gaan. CI kaarten worden niet meer opnieuw geactiveerd, je krijgt nu een CI+, welke niet in iedere ontvanger zal werken, zeker niet op de oudere Humax ontvangers.
Afgezien van de huur, geeft de CI+ module ook nog eens een berg extra beperkingen, zoals restricties in spoelen in opnames (geen reclames skippen) en een maximale opname 'houdbaarheid'.
De nieuwe kaartjes zijn ook niet meer compatible met Oscam ed. dus inhuis IPTV oplossingen kun je ook vergeten op je abonnee zenders.

@tazmaniankoala Ik zou je huidige smartcards nog even aanhouden voordat je 100% zeker bent dat je afscheid gaat nemen van Ziggo Coax, teruggaan naar Ziggo is een regelrechte downgrade van je huidige dienstverlening.
Werken die nieuwe dan ook niet meer in de Humax 5200c waarmee je kunt opnemen?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 15:49
Vraag aan Ziggo Tweakers: ben recent overgestapt op KPN glasvezel en ervaar problemen met een Quad9 DNS-server. Aan mijn smokeping statistieken lijkt het e.a.a. samen te vallen met de overstap naar KPN, maar wil dit zeker weten. In het KPN topic ervaren verschillende KPN-Tweakers problemen met de Quad9 secondary DNS server.

Zou een Tweaker met een Ziggo verbinding eens willen kijken of dezelfde problemen ontstaan? Het gaat om de Quad9 secondary DNS met IP: 149.112.112.112
Met pingplotter kun je mooi volgen of de verbinding stabiel is richting een IP-adres. Of een Ziggo Tweaker met wat Smokeping statistieken zou natuurlijk ook mooi zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:50
BounceCloud schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:51:
Vraag aan Ziggo Tweakers: ben recent overgestapt op KPN glasvezel en ervaar problemen met een Quad9 DNS-server. Aan mijn smokeping statistieken lijkt het e.a.a. samen te vallen met de overstap naar KPN, maar wil dit zeker weten. In het KPN topic ervaren verschillende KPN-Tweakers problemen met de Quad9 secondary DNS server.

Zou een Tweaker met een Ziggo verbinding eens willen kijken of dezelfde problemen ontstaan? Het gaat om de Quad9 secondary DNS met IP: 149.112.112.112
Met pingplotter kun je mooi volgen of de verbinding stabiel is richting een IP-adres. Of een Ziggo Tweaker met wat Smokeping statistieken zou natuurlijk ook mooi zijn :-)
Ik heb toevallig even gekenen naar onze smokeping server en ik zit ook vanaf ons netwerk pakket loss is naar Quad9.
https://smokeping.hostio....dns.quad9149112112112ping
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cwv8hw49SAeYgOnkXhUSWfmUO4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vnj1STRBOFA1mwrPXndOYcyq.png?f=fotoalbum_large

Een MTR vanaf ons netwerk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHLfzoofi2sUjBK9YmxQzuzbzEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VUVBt3WYk4WqlVMl08ZxQHbG.png?f=fotoalbum_large

Een MTR vanaf het Ziggo netwerk laat geen packet loss zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wd86DxMJc6NQb2Msm5ZrbYT3cjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OzxVZXFeEsp3eGWFTjPcHj5E.png?f=fotoalbum_large

Lijkt mij eerder intern issue the zijn bij Qaud9 afhankelijk waar het verkeer vandaan komt.

--------

@BounceCloud zou je misschien traceroute kunnen delen? Mocht het ook via GSL lopen weten we waar het probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Madshark schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:26:
[...]

[knip]
Ik ga er vanuit dat jij je vergist. Ziggo houdt nog steeds 2 regio's aan zo te zien, afhankelijk van of het fUPC of fZiggo is krijg je een Nagravision of Irdeto CI+ module. Laatste is voorzien van een losse Smartcard die het ook prima doet in de Humax of andere Irdeto ontvanger en doet het ook nog prima met Oscam.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus

Of lees jij daar wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 15:49
ikbenjoeri schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Ik heb toevallig even gekenen naar onze smokeping server en ik zit ook vanaf ons netwerk pakket loss is naar Quad9.
https://smokeping.hostio....dns.quad9149112112112ping
[Afbeelding]

Een MTR vanaf ons netwerk.
[Afbeelding]

Een MTR vanaf het Ziggo netwerk laat geen packet loss zien.
[Afbeelding]

Lijkt mij eerder intern issue the zijn bij Qaud9 afhankelijk waar het verkeer vandaan komt.

--------

@BounceCloud zou je misschien traceroute kunnen delen? Mocht het ook via GSL lopen weten we waar het probleem zich voordoet.
Thanks! MTR traceroute:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1cuSKxn.png

De PL gebeurt bij 203.17.244.25; een server van GSL. In het KPN-topic heeft een andere Tweaker ook zijn pingplot gedeeld en daar zie je ook bij 203.17.244.25 een flinke PL. Heb Quad9 in ieder geval ook gemaild. Zij mailden terug dat ze op onderzoek uitgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dankjewel @hardware-lover , ik had het al opgeven om er elke keer op te reageren omdat dan weer iemand zegt dat het niet klopt. Aangezien hij (of zij) aangaf nu ook al ci+ kaarten te hebben is het iig al fZiggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:22:
Dankjewel @hardware-lover , ik had het al opgeven om er elke keer op te reageren omdat dan weer iemand zegt dat het niet klopt. Aangezien hij (of zij) aangaf nu ook al ci+ kaarten te hebben is het iig al fZiggo gebied.
Ik begrijp simpelweg niet waarom er soms dingen worden beweerd (niet alleen hier), terwijl het e.e.a. eenvoudig is op te zoeken hoe het daadwerkelijk zit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

jongetje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:22:
Dit snap ik niet, ik zit in fUPC gebied en heb al sinds UPC-tijd een CI+ module. Volgens mij zelfs met UPC logootje erop :) en een smartcard erin

Het hele fUPC en fZiggo gebeuren is ook gewoon verwarrend :| Maar ja, het is blijkbaar goedkoper om er twee stromen op na te houden dan het complete netwerk te herzien naar één standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
hardware-lover schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Ik begrijp simpelweg niet waarom er soms dingen worden beweerd (niet alleen hier), terwijl het e.e.a. eenvoudig is op te zoeken hoe het daadwerkelijk zit?
Mensen die er niet aan twijfelen dat ze het bij het juiste eind hebben gaan natuurlijk niet uitzoeken of dat daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W1ck1e schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:25:
[...]
Mensen die er niet aan twijfelen dat ze het bij het juiste eind hebben gaan natuurlijk niet uitzoeken of dat daadwerkelijk zo is.
Ik begrijp wel hoe het tot stand komt, maar dingen veranderen vaak door te tijd heen maar nu is dat n.v.t., dus dan zou men eerder een andere reactie verwachten.

Beroepsmatig moest ik altijd al checken voordat er een uitspraak over iets werd gedaan, dus mogelijk vind ik zoiets normaal terwijl het dat eigenlijk misschien niet is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pathogen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Dit snap ik niet, ik zit in fUPC gebied en heb al sinds UPC-tijd een CI+ module. Volgens mij zelfs met UPC logootje erop :) en een smartcard erin

Het hele fUPC en fZiggo gebeuren is ook gewoon verwarrend :| Maar ja, het is blijkbaar goedkoper om er twee stromen op na te houden dan het complete netwerk te herzien naar één standaard.
Afaik zit in het hele netwerk gewoon NAGRA en IRDETO codering er op ?

heb wel eens getest.. irdeto kaart in fUPC gebied.. werkt gewoon..

anders om nooit fysiek getest icm ik geen fUPC CI+ heb :)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pathogen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Uiteraard zijn CI+ modules ook in fUPC beschikbaar (bruikleen). @jongetje doelde op het feit dat eigen smartcards en CI+ modules alleen in fZiggo ooit zijn toegestaan. Aangezien @Onedayflyer682 het heeft over een eigen HUMAX ontvanger mag je voorzichtig aannemen dat het over fZiggo gebied gaat daar Ziggo administratief niet toestaat om eigen smartcards naar fUPC gebied mee te nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb een ziggo zakelijk 500/40 Mbit/s abonnement. Mijn speedtest.net resultaat hieronder, vanaf mijn desktop PC die op Wi-Fi is aangesloten. Ik heb een pci kaart met 3 van die antennes in mijn desktop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpFu_E2AdoG10zkwtgxS21kFZpk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/McV8e1SOUViDv55fu4hDt1ns.png?f=user_large

Ik wil voor een eerder probleem een utp trekken (direct naar tv). Maar in huis is het hebben van een snelle Wi-Fi ivm losse apparaten ook wel handig om te hebben.

Is deze snelheid 'normaal' te noemen voor Wi-Fi of kan ik bv met een mesh systeem eea verbeteren?

[ Voor 25% gewijzigd door GustavSan op 04-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Een fatsoenlijke Wifi verbinding moet dit moeiteloos kunnen halen.
Deze snelheden zijn wel erg laag,
Weet ook niet of je 2,4 Ghz of 5 Ghz band gebruikt en de gebruikte router en je kaart in de PC deze snelheden kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@GustavSan Snelheid is niet je van het. Wellicht is een losse antenne op je bureau een snellere optie.
Ik haal hier thuis met gemak 50-60 MB/s via de wifi naar m'n plex server (ftp upload media). (Unifi AC Lite)
Moet sneller kunnen lijkt mij.

Andere vraag, over dvb-c. Heb nog steeds een oldschool Humax 5200C HD recorder. Nu zit elke keer te klooien met inputs. M'n LG tv springt niet automatisch op het juiste kanaal, handmatig moet ik de input selecteren. (Cromecast Ultra heeft hier geen moeite mee) Hoe zit het met de Mediabox XL? Staat hier stof te happen op zolder.

[ Voor 40% gewijzigd door Harmen op 04-01-2022 16:05 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 22:09
Harmen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:01:
Andere vraag, over dvb-c. Heb nog steeds een oldschool Humax 5200C HD recorder. Nu zit elke keer te klooien met inputs. M'n LG tv springt niet automatisch op het juiste kanaal, handmatig moet ik de input selecteren.
Kijk eens of je de tv in de zogenaamde Hotel Mode kunt zetten. Dat is een instelling die vaak verborgen is.
https://community.ziggo.n...te-HDMI-kanaal/td-p/59893
https://theconchtech.com/...mode-with-without-remote/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
snah001 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:44:
Een fatsoenlijke Wifi verbinding moet dit moeiteloos kunnen halen.
Deze snelheden zijn wel erg laag,
Weet ook niet of je 2,4 Ghz of 5 Ghz band gebruikt en de gebruikte router en je kaart in de PC deze snelheden kan halen.
Ik heb recent al eens eerder getracht te achterhalen waar te beginnen, maar dit ging om streamen van router naar tv (kastje) en toen bleek het trekken van utp de meest voor de hand liggende oplossing (wat technisch ook moet lukken). Dit is echter niet mogelijk door de plafonds naar boven, dus ga ik het probleem van mijn Wi-Fi snelheid los uitzoeken. Vooral ook omdat wij allevier toch wel vaak last hebben van een trage Wi-Fi thuis.

Ik heb een Asus rt-ac68u en in mijn desktop een Asus PCEAC68. Mijn Ziggo router/modem staat in Bridge mode. De Asus PCEAC68 is zo'n pci kaart met een kabel naar een drietal antennes. De Asus rt-ac68u staat (helaas) in de meterkast, maar wel direct onder mijn werkkamer (1 kanaalplaat plafond ertussen).

Ik heb speedtest bij 5Ghz gedaan en hier is de snelheid nog veel lager.

Ik wil best dingen upgraden, maar weet niet goed waar te beginnen. Zou ook zonde zijn als ik spul vervang terwijl dit niet naar een verbetering leidt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door GustavSan op 05-01-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou beginnen met het aanleggen van andere wifi accesspoints. Ik heb een Unifi AC Lite in de woonkamer en een AC Lite op zolder. Een witte accespoint kan je relatief makkelijk weg werken, die van mij hangt achter het gordijn.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@GustavSan , ga eerst eens kijken of je PC via 2.4 of 5GHz verbindt met de router. Als dat 2.4GHz is, dan heb je daar je probleem al. Hoge snelheden zijn alleen mogelijk met de 5GHz band. Wat je zou kunnen doen is een SSID maken die alleen 5GHz aanbiedt zodat je geforceerd 5GHz test en kijkt wat de snelheid dan is.

Echter moet je niet rekenen op het halen van de snelheid die Ziggo aanbiedt, want ik denk dat je blij mag zijn met ongeveer 80 Mbit/s
Anders zul je een degelijk Mesh systeem, of beter: een kabel moeten gebruiken.
PowerLAN is ook nog een optie maar ook daar is over de betrouwbaarheid en snelheid weinig te zeggen vooraf.
Harmen schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:35:
Ik zou beginnen met het aanleggen van andere wifi accesspoints. Ik heb een Unifi AC Lite in de woonkamer en een AC Lite op zolder. Een witte accespoint kan je relatief makkelijk weg werken, die van mij hangt achter het gordijn.
Ik heb 3 Unifi APs, en geen van 3 hangt.
1 zit bij de kabels onder een bureau op de bovenste verdieping.

1 staat in een bureaukastje met de rug naar de muur toe

1 ligt achter de Next
Het bereik in huis is geweldig.

Ook getest met 1 AP op de eerste verdieping en ook dan overal in huis (nieuwbouw, met betonnen vloeren die in een bunker niet misstaan) bereik. De andere 2 zorgen voor 5GHz overal.

[ Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 05-01-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Hann1BaL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:36:
@GustavSan , ga eerst eens kijken of je PC via 2.4 of 5GHz verbindt met de router. Als dat 2.4GHz is, dan heb je daar je probleem al. Hoge snelheden zijn alleen mogelijk met de 5GHz band. Wat je zou kunnen doen is een SSID maken die alleen 5GHz aanbiedt zodat je geforceerd 5GHz test en kijkt wat de snelheid dan is.

Echter moet je niet rekenen op het halen van de snelheid die Ziggo aanbiedt, want ik denk dat je blij mag zijn met ongeveer 80 Mbit/s
Anders zul je een degelijk Mesh systeem, of beter: een kabel moeten gebruiken.
PowerLAN is ook nog een optie maar ook daar is over de betrouwbaarheid en snelheid weinig te zeggen vooraf.
Ik heb 5Ghz getest. Ook even mijn Asus router bekeken, hieronder de instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epGMhkQLf3q4fvp01MxB2mJY5JI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MYmeUELJKsXzOAZTvpwbOOnO.png?f=user_large

Speedtest op 5Ghz geeft een aanzienlijk tragere verbinding aan vergeleken 2.4Ghz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
GustavSan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:16:
Speedtest op 5Ghz geeft een aanzienlijk tragere verbinding aan vergeleken 2.4Ghz.
Hoe hoger de frequentie, hoe meer last je hebt van obstakels. Ik denk dat je betonnen vloer hier het probleem is.

De oplossing is meerdere wifi access points, bijvoorbeeld op iedere etage één, en deze bedraad aansluiten. Als dat niet kan, is een powerline een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:53
@GustavSan Haal je wel een hoge snelheid op 5Ghz als je naast de router gaat zitten?
En als je er een netwerkkabel inprikt direct vanaf de router? Dat geeft meer inzicht of het probleem echt in de Wifi zit (wel het meest logische als ik je verhaal lees) of toch in de verbinding naar 'buiten'.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Gadget Freak schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Hoe hoger de frequentie, hoe meer last je hebt van obstakels. Ik denk dat je betonnen vloer hier het probleem is.

De oplossing is meerdere wifi access points, bijvoorbeeld op iedere etage één, en deze bedraad aansluiten. Als dat niet kan, is een powerline een optie.
Ik kan via de meterkast de kruipruimte in. Dan kan ik via een koker naar de 1e verdieping, waar ik dan met wat moeite bedraad een Netgear Orbi kan plaatsen (1 stuks op de 1e verdieping). Wellicht is dat voldoende? Helaas kan ik niet direct een utp tussen zo'n Orbi en mijn desktop pc plaatsen, wat natuurlijk nog beter was geweest....de moeite zit em in de stroomvoorziening...ik kom via die koker uit bij de zoldertrap....dan heb ik een utp maar geen stroompunt. Dat stroompunt moet wellicht van de zolder komen....wat nog best een uitdaging is....
Patrick_6369 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:44:
@GustavSan Haal je wel een hoge snelheid op 5Ghz als je naast de router gaat zitten?
En als je er een netwerkkabel inprikt direct vanaf de router? Dat geeft meer inzicht of het probleem echt in de Wifi zit (wel het meest logische als ik je verhaal lees) of toch in de verbinding naar 'buiten'.
Ga ik even na. Laptop heeft het enige tijd terug begeven. Heb niks met utp. Mijn vrouw heeft wel haar zakelijke laptop...daar kan ik het wrs wel even mee testen....nu nog even ergens een utp kabel regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

GustavSan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Ik kan via de meterkast de kruipruimte in. Dan kan ik via een koker naar de 1e verdieping, waar ik dan met wat moeite bedraad een Netgear Orbi kan plaatsen (1 stuks op de 1e verdieping). Wellicht is dat voldoende? Helaas kan ik niet direct een utp tussen zo'n Orbi en mijn desktop pc plaatsen, wat natuurlijk nog beter was geweest....de moeite zit em in de stroomvoorziening...ik kom via die koker uit bij de zoldertrap....dan heb ik een utp maar geen stroompunt. Dat stroompunt moet wellicht van de zolder komen....wat nog best een uitdaging is....

[...]

Ga ik even na. Laptop heeft het enige tijd terug begeven. Heb niks met utp. Mijn vrouw heeft wel haar zakelijke laptop...daar kan ik het wrs wel even mee testen....nu nog even ergens een utp kabel regelen :)
Als je gebruik maakt van PoE (Power over Ethernet), dan kun je het Access Point via de netwerkkabel vanuit je meterkast van stroom voorzien.

Ubiquiti heeft een Unifi Switch in het assortiment die via PoE gevoed kan worden en vervolgens op de andere poorten weer PoE kan uitsturen (maximale PoE wattage kan natuurlijk nooit hoger zijn dan wat de PoE injector kan leveren minus het stroomverbruik van de Switch).

De Unifi Flex kan 802.3bt aan vermogen aan en kan je maximaal 60W. Met 802.3af 30W. Dat is meer dan genoeg om een PoE access point te voeden.

Daarmee heb je twee vliegen in 1 klap
1. Een switch waar je eventueel meerdere apparaten verder op aan kunt sluiten
2. Een mogelijkheid om een Access Point te voeden vanuit de meterkast

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

rally schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Als je gebruik maakt van PoE (Power over Ethernet), dan kun je het Access Point via de netwerkkabel vanuit je meterkast van stroom voorzien.

Ubiquiti heeft een Unifi Switch in het assortiment die via PoE gevoed kan worden en vervolgens op de andere poorten weer PoE kan uitsturen (maximale PoE wattage kan natuurlijk nooit hoger zijn dan wat de PoE injector kan leveren minus het stroomverbruik van de Switch).

De Unifi Flex kan 802.3bt aan vermogen aan en kan je maximaal 60W. Met 802.3af 30W. Dat is meer dan genoeg om een PoE access point te voeden.

Daarmee heb je twee vliegen in 1 klap
1. Een switch waar je eventueel meerdere apparaten verder op aan kunt sluiten
2. Een mogelijkheid om een Access Point te voeden vanuit de meterkast
Als het 1 device is gewoon een simpele PoE injector in de meterkast leggen met stekker en klaar. Daar zou ik niet adviseren een PoE switch te gaan kopen.

Echter is dit al lang geen Ziggo probleem meer, maar adviseer ik om een apart topic te openen met de beste manier om het interne netwerk te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

Hann1BaL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Als het 1 device is gewoon een simpele PoE injector in de meterkast leggen met stekker en klaar. Daar zou ik niet adviseren een PoE switch te gaan kopen.

Echter is dit al lang geen Ziggo probleem meer, maar adviseer ik om een apart topic te openen met de beste manier om het interne netwerk te verbeteren.
Mee eens, maar ik kreeg het idee dat er wellicht meer apparaten dan alleen een Access Point aangesloten moesten worden. Hiermee krijgt het maximale flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden.

Maar als het idd gaat om alleen een AccessPoint, dan is alleen die via PoE voeden vanuit de meterkast uiteraard het eenvoudigste.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Das mooi. Is het dat het kanaal in HDR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:18
dolopfriet schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:14:
Das mooi. Is het dat het kanaal in HDR ?
Nee, dat is een apart kanaal.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Jammer, ik had me verheugd op HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Kan ik eindelijk weer de NBA enigszins volgen.
Ben benieuwd op welk kanaal wat wordt uitgezonden of dat de NBA over de 4 kanalen verdeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
snah001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:22:
Kan ik eindelijk weer de NBA enigszins volgen.
Ben benieuwd op welk kanaal wat wordt uitgezonden of dat de NBA over de 4 kanalen verdeeld wordt.
Wellicht een herhaling en zo nu en dan een wedstrijdje. ESPN 1 is een farce en heeft geen gelijkenis met Ziggo Sport wat wel de meest interessante sportwedstrijden liet zien zonder "extra kosten". Bijna alle interessante sportwedstrijden worden achter de andere kanalen gestopt en dan zenden ze gerust op het eerste vrije kanaal een sport documentaire uit of een herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denkt Ziggo hiermee dat ze klanten kunnen houden :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:45:
Ze maken hiermee het basisaanbod gelijk aan die van KPN, T-Mobile en alle andere TV aanbieders en daarmee dus geen reden voor klanten om over te stappen of voor een andere provider te doen als die dat wel aanbiedt.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 06-01-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je de lage upload niks vindt, heb je al een reden om over te stappen.
Ziggo kan niet jaren zo doormodderen nu glasvezel steeds meer aan de weg timmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ze maken hiermee het basisaanbod gelijk aan die van KPN, T-Mobile en alle andere TV aanbieders en daarmee dus geen reden voor klanten om over te stappen of voor een andere provider te doen als die dat wel aanbiedt.
Daar heb je wel een punt, maar om nou te zeggen dat ze nou echt ergens met kop en schouders nog boven uitsteken? misschien heb ik het fout.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Daar heb je wel een punt, maar om nou te zeggen dat ze nou echt ergens met kop en schouders nog boven uitsteken? misschien heb ik het fout.
Ziggo is inderdaad niet heel goedkoop als je het vergelijk met hun concurrenten. Dit is denk ik een soort snelle noodingreep om niet achter te raken maar het enigszins qua aanbod gelijk te stellen. Al vermoed ik dat met het oprukkende glasvezel toch iets moeten de komende jaren met hun aanbod en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Ziggo is inderdaad niet heel goedkoop als je het vergelijk met hun concurrenten. Dit is denk ik een soort snelle noodingreep om niet achter te raken maar het enigszins qua aanbod gelijk te stellen. Al vermoed ik dat met het oprukkende glasvezel toch iets moeten de komende jaren met hun aanbod en prijs.
tja.. zelfs giganet is nog niet volledig uitgerold.. en ik denk zelf dat pas als giganet landelijk uitgerold is er meer upload aan zit te komen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:23:
[...]

tja.. zelfs giganet is nog niet volledig uitgerold.. en ik denk zelf dat pas als giganet landelijk uitgerold is er meer upload aan zit te komen..
Dan moet de FM ook nog overal van de kabel af en dat is ook nog niet afgerond. Dus voordat dit alles helemaal klaar is en er goed is getest zijn we zo weer anderhalf tot 2 jaar (en 2 prijsverhogingen) verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:29:
[...]

Dan moet de FM ook nog overal van de kabel af en dat is ook nog niet afgerond. Dus voordat dit alles helemaal klaar is en er goed is getest zijn we zo weer anderhalf tot 2 jaar (en 2 prijsverhogingen) verder.
FM is toch in voor Q2 2022 echt exit? :+

en verder is er ook in downlink nog wel wat te halen... einde dubbele SD verspreiding.. overgang naar mpeg4

[ Voor 12% gewijzigd door SMSfreakie op 06-01-2022 16:34 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SMSfreakie Ik hoop het voor Ziggo.

En dan nog een jaar geheime testen voor modems en klanten met een hogere upload. En dan een gefaseerde uitrol die ook een jaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@jongetje ja... mijn modem staat al te wachten *)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Merk zojuist dat een tv-abonnement downgraden van 'digitaal' naar ouderwetse kabel-tv blijkbaar niet via de website kan/mag. Beetje flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
ik heb zo een "connect box giga' maar helaas ook al heb ik een gigabit connectie, op de modem zelf zit maar een 1gb ethernet poort waardoor ik meteen het gevoel heb dat dit een extreem gemiste kans is van ziggo,

(ik heb zelf 2.5gb met een cat6a kabel in de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
cherrycoke schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:54:
ik heb zo een "connect box giga' maar helaas ook al heb ik een gigabit connectie, op de modem zelf zit maar een 1gb ethernet poort waardoor ik meteen het gevoel heb dat dit een extreem gemiste kans is van ziggo,

ja ach de UBC1318 die ik heb kan door poorten te trunken wel 3900mbits door zn lan interface sjassen :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002

remco_k

een cassettebandje was genoeg

cherrycoke schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:54:

Waarom is dat een "extreem gemiste kans"?
Je gaat links of rechtsom niet die 1Gbps of hoger halen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
remco_k schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Waarom is dat een "extreem gemiste kans"?
Je gaat links of rechtsom niet die 1Gbps of hoger halen.
Ik heb nu het rare gevoel dat deze niet zo toekomstbestendig is, zeker met de trend van ziggo waardoor de snelheid soms word verhoogd.

Kan aan mij liggen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk dat Ziggo er een betere zet aan heeft om de upload omhoog te gooien..
tuurlijk Delta legt al glasvezel aan wat tzt 8gbps kan.. maar de meeste glasvezel verbindingen houden toch wel op bij 1gbps Down/Up

en die downlink kan ziggo wel bij houden :)

ik bedoel.. leuk dat je kan downloaden met 1gbps.. of wel 2gbps maar als die upload zover achter blijft..

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 06-01-2022 20:14 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
SMSfreakie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:09:
Denk dat Ziggo er een betere zet aan heeft om de upload omhoog te gooien..
tuurlijk Delta legt al glasvezel aan wat tzt 8gbps kan.. maar de meeste glasvezel verbindingen houden toch wel op bij 1gbps Down/Up

en die downlink kan ziggo wel bij houden :)
Daar zou ik zeer blij van worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 21:46
Damn gaat dat echt nog 2jr duren? Had wel dit jaar actie verwacht van Ziggo op upload gebied. Ziggo heeft mazzel dat ik in een jaren 80 wijk woon, waar dus nooit glasvezel komt, maar anders was ik zeker overgestapt. Nu hopen dat Ziggo snel werk maakt van die extreem scheve verhouding tussen down/up snelheden. Anders gaan ze veel klanten verliezen waar wel direct glasvezel beschikbaar is...
jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:35:
@SMSfreakie Ik hoop het voor Ziggo.

En dan nog een jaar geheime testen voor modems en klanten met een hogere upload. En dan een gefaseerde uitrol die ook een jaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 22:09
MatsuMatsu85 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:51:
Ziggo heeft mazzel dat ik in een jaren 80 wijk woon, waar dus nooit glasvezel komt, maar anders was ik zeker overgestapt.
Ook in oude(re) wijken komt gewoon glasvezel, waarom niet? Mijn huis is opgeleverd in 1981 en krijgt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
KPN wil toch van al het koper af dus ooit wordt het wel verglaast.. maar met welk tempo is de 2de vraag

ooit was het idee dat de voorloper van Delta Fiber hier glas zou gaan leggen.. maar nou hebben ze alleen het buiten gebied gedaan, en de grote kernen laten ze links liggen

maar goed ansigh ben ik best tevreden met Ziggo.. stabiliteit is prima.. alleen moeten ze natuurlijk niet teveel gaan achter lopen op de rest.. ookal hebben ze op genoeg plekken een monopolie positie voor een snelle verbinding..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
MatsuMatsu85 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:51:
Ziggo heeft mazzel dat ik in een jaren 80 wijk woon, waar dus nooit glasvezel komt, maar anders was ik zeker overgestapt.
Tot aan de Ziggo verdeelkastjes in jouw wijk loopt al een glasvezel...
Nu hopen dat Ziggo snel werk maakt van die extreem scheve verhouding tussen down/up snelheden. Anders gaan ze veel klanten verliezen waar wel direct glasvezel beschikbaar is...
Ik heb Ziggo, en er is een glasvezel in mijn meterkast. Ik hoef alleen een contract af te sluiten. Maar omdat de aanlegger van het netwerk is opgekocht door KPN, bepaalt nationaal monopolist KPN de prijs, en die is aanzienlijk hoger dan die van Ziggo!

Ik heb 300/30 Mbit internet + tv (op 3 tv's) + telefoon.
De goedkoopste glasvezelabonnementen tot 100/100 Mbit zijn goedkoper, maar alles daarboven is duurder. En ik wil niet teveel download inleveren (want op die 3 tv's kijken we ook geregeld simultaan Netflix), dus 200/200 is de absolute ondergrens. Maar voordat ik vrijwillig overstap, is de ondergrens 500/500, want we hebben met thuiswerken en -leren de 200 Mbps wel eens gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:35:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon Ziggo marketing praat. Als je met een modem inbelt kom je ook op een glasvezel backbone uit en een DSL verbinding gaat ook over op glasvezel vanaf de centrale of wijkkast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

jongetje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon Ziggo marketing praat. Als je met een modem inbelt kom je ook op een glasvezel backbone uit en een DSL verbinding gaat ook over op glasvezel vanaf de centrale of wijkkast.
En glasvezel gaat vanuit het kastje aan de muur ook gewoon over op koper. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
Net een nieuw modem ontvangen van Ziggo.
Wat een enorm lelijk groot ding is dat geworden. Hoe moet ik dat nu wegwerken in de meterkast?
Eerst dat maar eens uitzoeken en dan naar bridge...
Kan niet wachten op eigen modemkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
jongetje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:06:
Dat is natuurlijk gewoon Ziggo marketing praat.
Dat is geen marketingpraat, dat is een feit.

Mijn punt welke ik met die opmerking wilde maken was dat er in heel NL al glasvezel in de grond zit, ongeacht of je nu wel of niet een glasvezelabonnement af kunt sluiten.
Als je met een modem inbelt kom je ook op een glasvezel backbone uit en een DSL verbinding gaat ook over op glasvezel vanaf de centrale of wijkkast.
Dat is niet waar. Ja, natuurlijk, het audiosignaal wordt gedigitaliseerd, maar vervolgens wordt het audiosignaal naar mogelijk één van de laatste modemfarms in NL doorgezet zoals je ook een analoog telefoongesprek doorzet, en daarna is het pas digitaal IP verkeer. En die laatste stap vindt niet bij jou in de straat (en waarschijnlijk niet eens bij jou in de stad) plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 21:46
Het is hier in Heerhugowaard al 2x tevergeefs geprobeerd om genoeg stemmen te krijgen, jammer genoeg weer niet gelukt. Zag een abonnement bij Tweak wel zitten van 1gb :9~
grun93 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Ook in oude(re) wijken komt gewoon glasvezel, waarom niet? Mijn huis is opgeleverd in 1981 en krijgt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ret8888
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-01-2022
SMSfreakie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:45:
Het contract van ziggo loopt komende zomer af, ze moeten wel.

[ Voor 3% gewijzigd door ret8888 op 07-01-2022 11:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Gadget Freak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:35:
[...]

[...]

Ik heb Ziggo, en er is een glasvezel in mijn meterkast. Ik hoef alleen een contract af te sluiten. Maar omdat de aanlegger van het netwerk is opgekocht door KPN, bepaalt nationaal monopolist KPN de prijs, en die is aanzienlijk hoger dan die van Ziggo!

Ik heb 300/30 Mbit internet + tv (op 3 tv's) + telefoon.
De goedkoopste glasvezelabonnementen tot 100/100 Mbit zijn goedkoper, maar alles daarboven is duurder. En ik wil niet teveel download inleveren (want op die 3 tv's kijken we ook geregeld simultaan Netflix), dus 200/200 is de absolute ondergrens. Maar voordat ik vrijwillig overstap, is de ondergrens 500/500, want we hebben met thuiswerken en -leren de 200 Mbps wel eens gehaald.
Ik wil echt niet zeuren, maar als je zometeen 500/500 hebt zul je ook af-en-toe die 500 wel halen. Dus 'want we hebben met thuiswerken en -leren de 200 Mbps wel eens gehaald' is op iedere snelheid van toepassing.

Mensen weten echt niet wat het minimum is wat ze nodig hebben. Mensen die roepen dat 3 netflix streams (ja ik weet dat de piek per 4k stream op ongeveer 35 Mbit ligt en dat je dus theoretisch 100Mbit wilt hebben)
een verbinding van 100Mbit vereist moeten ook inzien dat dit PIEK momenten zijn. Gemiddels haal je dat zeker niet. En thuiswerken? Een beetje video-call kost algauw 5Mbit. Nou nou.

De meeste internetverbindingen doen de hele dag vrijwel niets. Ga maar eens monitoren. Hier ligt 100/30 Ziggo en er zijn continue tussen de 20 en 30 devices actief. Niks aan het handje, en dan wordt er regelmatig op meerdere playstations ook nog actief gegamed, op meerdere tv's en ipads netflix of whatever gekeken en ondertussenwerken er 3 vrolijk thuis met video calls in Teams, Google meet en Zoom. Allemaal tegelijk, zonder een centje pijn.

Korte versie: ja meer snelheid is echt leuk en handig. Nodig? De meeste mensen hebben geen enkel idee wat er nu echt verbruikt wordt en schreeuwen moord en brand dat ze sneller internet nodig hebben, terwijl ze waarschijnlijk gewoon een extreem brak netwerk thuis hebben. Alles op 1 Ziggo Wifi router bijvoorbeeld. Tsja, dan is 'glas' van KPN al gauw beter omdat die experia boxen tegenwoordig simpelweg kwalitatief betere WiFi hebben dan die brakke Ziggo modems...om maar een zijweg te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door dwdd op 07-01-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
garp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:27:
Ik wil echt niet zeuren, maar als je zometeen 500/500 hebt zul je ook af-en-toe die 500 wel halen. Dus 'want we hebben met thuiswerken en -leren de 200 Mbps wel eens gehaald' is op iedere snelheid van toepassing.
O, ik weet zeker dat ik voldoende heb aan 200/200. Net zoals ik nu al voldoende heb aan 300/30, ik heb (behalve bij het backuppen van mijn NAS naar een NAS van mijn zwager) nooit behoefte gehad aan meer uploadsnelheid. Die snelheid is genoeg voor 4 simultane Teams meetings en 1 Facetime gesprek, plus de "normale" upload die hoort bij thuiswerken.
Mensen weten echt niet wat het minimum is wat ze nodig hebben. Mensen die roepen dat 3 netflix streams (ja ik weet dat de piek per 4k stream op ongeveer 35 Mbit ligt en dat je dus theoretisch 100Mbit wilt hebben)
een verbinding van 100Mbit vereist moeten ook inzien dat dit PIEK momenten zijn. Gemiddels haal je dat zeker niet. En thuiswerken? Een beetje video-call kost algauw 5Mbit. Nou nou.
We hebben "slechts" één 4K tv, de rest is FHD, inclusief laptops die ook gebruikt worden voor Netflix en andere videobronnen.

Ik weet niet of jij kinderen hebt, maar die van mij zijn in staat om beneden de tv met Netflix aan te laten staan, terwijl ze boven met Teams lessen volgen en ondertussen ook nog chatten met Facetime, en natuurlijk staat Spotify ook nog aan.

Ik weet zeker dat 100 Mbps op piekmomenten te weinig is. Ik weet ook dat als ik mijn kinderen wat verspilling betreft beter opvoed, ook 100 Mbps waarschijnlijk genoeg zou zijn.

Maar waarom zou ik 100 Mbps accepteren, terwijl ik voor hetzelfde geld 300 Mbps kan hebben?
De meeste internetverbindingen doen de hele dag vrijwel niets. Ga maar eens monitoren. Hier ligt 100/30 Ziggo en er zijn continue tussen de 20 en 30 devices actief. Niks aan het handje, en dan wordt er regelmatig op meerdere playstations ook nog actief gegamed, op meerdere tv's en ipads netflix of whatever gekeken en ondertussenwerken er 3 vrolijk thuis met video calls in Teams, Google meet en Zoom. Allemaal tegelijk, zonder een centje pijn.
Klopt, dat herken ik ook. Ik zeg daarom ook niet dat minder dan 300 Mbps niet kan, ik zeg alleen dat ik die downgrade niet ga doen als ik er geen geld mee bespaar.
Korte versie: ja meer snelheid is echt leuk en handig. Nodig? De meeste mensen hebben geen enkel idee wat er nu echt verbruikt wordt en schreeuwen moord en brand dat ze sneller internet nodig hebben, terwijl ze waarschijnlijk gewoon een extreem brak netwerk thuis hebben. Alles op 1 Ziggo Wifi router bijvoorbeeld. Tsja, dan is 'glas' van KPN al gauw beter omdat die experia boxen tegenwoordig simpelweg kwalitatief betere WiFi hebben dan die brakke Ziggo modems...om maar een zijweg te noemen.
Ik gebruik de Ziggo CB alleen als modem, ik heb mijn eigen (wifi) netwerk, en snelheid is geen issue.
Ik heb een oom die het snelste Ziggo abonnement heeft (is geloof ik nu 600 Mbps bij hem thuis), terwijl ze met z'n tweeën zijn, en geen extreme eisen aan data hebben, maar ik kan 'm niet overtuigen dat hij €15 per maand kan besparen zonder dat hij er iets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
garp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEkSHsdcSK9ghmPkOt93dCK5Cyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AjHoohUCwAAdPI09ns87BYH6.png?f=fotoalbum_large

Gezin met 3 personen, de afgelopen 48 uur. Ja er is netflix, en ja er wordt gegamed, en discord en youtube. Peanuts dus op een 300 Mbps verbinding.
Pagina: 1 ... 234 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic