Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:14:
Hier zojuist het Ubee modem aangesloten, 5 minuutjes later weer verbinding, stond ook meteen in bridge mode (zonder aanvragen bij Ziggo, vorige modem was een modem-only cisco epc3213.

Pingtijden lager dan voorheen. Valt me alleen wel op dat ik naast 32 downstreams maar 4 upstreams heb. Dit modem zou toch 8 moeten hebben? Connectboxen in deze regio gebruiken nml wel 8 kanalen (giganet is hier nog niet)
Ja ik heb ook 32 downstream kanalen... En 4 UP..

Ook geen giganet nog

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een vraagje over connect box in bridge mode. Moet je direct je firewall\router aan poort 1 aansluiten of mag er nog een switch tussen zitten?
Als ik een switch tussen zet dan krijgt mijn firewall geen publieke IP adres van Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door plizz op 11-12-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
plizz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:14:
Ik heb een vraagje over connect box in bridge mode. Moet je direct je firewall\router aan poort 1 aansluiten of mag er nog een switch tussen zitten?
Als ik een switch tussen zet dan krijgt mijn firewall geen publieke IP adres van Ziggo.
Ik ben geen netwerk expert. Maar een Switch direct achter een modem gaat toch niet werken? Het eerste apparaat na de modem behoort toch een router te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
meesje schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:22:
[...]

Ik ben geen netwerk expert. Maar een Switch direct achter een modem gaat toch niet werken? Het eerste apparaat na de modem behoort toch een router te zijn?
Ik heb een server waar mijn firewall draait. Die past niet in de meterkast. Ik wil het verkeer doorlussen naar mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Achter je modem in bridge sluit je een router aan op LAN poort 1 😉 Een switch gaat niet veel doen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 10:55
plizz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:29:
[...]

Ik heb een server waar mijn firewall draait. Die past niet in de meterkast. Ik wil het verkeer doorlussen naar mijn server.
Ik ben geen expert, maar je modem in bridge moet je aansluiten op de router (of in jouw geval de server met firewall waarvan ik aanneem dat die dan ook als router fungeert). Daarachter kum je dan je andere apparaten aansluiten. En daarvoor kun je eventueel ook een switch gebruiken als je niet genoeg aansluitingen hebt. Of als je om een andere reden een switch handig vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik had al een paar dagen last van dat ik met de Ziggo Go app (Android) geen live tv kon kijken.
Ik kreeg Niet beschikbaar - Deze video kan niet worden afgespeeld. (-2031)
Replay deed prima.

Vervolgens eens op de laptop geprobeerd; werkt prima.
Op Android TV; prima.

Toen bedacht ik mij dat ik op mijn Android privé DNS-modus aan heb staan op dns.adguard.com.
Zet ik dat uit; live TV werkt weer. Dit was dus eerst niet zo; pas sinds misschien een week, twee weken.

Irritant hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06
Piet91 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:33:
Ik had al een paar dagen last van dat de Ziggo Go app (Android) geen live tv kon kijken.
Misschien Adguard eens informeren dat ze (onbedoeld?) Een domein blokkeren wat niet geblokkeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Kan wel, maar dan wel managed switch met untagged VLAN.

Ik heb een Lenovo M900 Tiny als router, die heeft maar 1 LAN poort. Modem hangt aan een VLAN poort van de unify switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ziggo Go weigert ook te werken als ik een VPN verbinding maak met een server die binnen NL ligt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:31:
Ziggo Go weigert ook te werken als ik een VPN verbinding maak met een server die binnen NL ligt.
Er zijn 2 Ziggo apps:
Ziggo go voor op je mobiel of tablet, deze werkt in heel europa.
De Ziggo go app voor op Android TV, deze werkt alleen binnen het Ziggo netwerk en is een vervanger van een decoder kastje.

Ik vermoed dat jij de 2e probeert te gebruiken, maar die is niet bedoelt voor gebruik buitenshuis.

* Dit weekend staat Ziggo Sport bij veel providers gewoon open (iig wel bij KPN en T-Mobile) dus is veel eenvoudiger dan met VPN's te klooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zou Ziggo tzt voor de ubc1318 in bridge ook Link Aggregation (kunnen) aanbieden?

immers hij ondersteund het wel (tot 3900mbits).. niet dat het echt veel doet met 1000/50.. maar als ze ooit verder willen dan gigabit?

iets met marketing tzt.. wij bieden 1.5gbps internet! (en een schamele uplink..

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 12-12-2021 14:51 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

SMSfreakie schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:50:
zou Ziggo tzt voor de ubc1318 in bridge ook Link Aggregation (kunnen) aanbieden?

immers hij ondersteund het wel (tot 3900mbits).. niet dat het echt veel doet met 1000/50.. maar als ze ooit verder willen dan gigabit?

iets met marketing tzt.. wij bieden 1.5gbps internet! (en een schamele uplink..
*uche uche*

nee geen covid.. ;)

scroll eens omhoog!

JoSchaap in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
i did.. maar ik kan in mijn 1318 niks vinden over eventuele LAG(G) instellingen.. en ik gok eigenlijk niet dat die zo slim is als ik op mijn router een LAG(G) poort configureer dat het modem dit automatisch overneemt :o

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

SMSfreakie schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:41:
[...]

i did.. maar ik kan in mijn 1318 niks vinden over eventuele LAG(G) instellingen.. en ik gok eigenlijk niet dat die zo slim is als ik op mijn router een LAG(G) poort configureer dat het modem dit automatisch overneemt :o
ik heb op het modem niets in hoeven stellen. in bridge mode werkte het meteen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JoSchaap schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:40:
[...]

ik heb op het modem niets in hoeven stellen. in bridge mode werkte het meteen :)
Hmm okee.. Nouja eerst maar eens een nieuwe netwerk adapter halen dan voor m'n server

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:06:
[...]

Hmm okee.. Nouja eerst maar eens een nieuwe netwerk adapter halen dan voor m'n server
Wat win je ermee? Met een Cat5e (of hogere) kabel kun je toch al een gigabit full duplex halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

jongetje schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:55:
[...]

Wat win je ermee? Met een Cat5e (of hogere) kabel kun je toch al een gigabit full duplex halen?
De winst is 80mbit downstream ongeveer. Maar om er gebruik van te maken moet je gehele netwerk 2,5Gbps of hoger zijn.

Ik heb het puur uit interesse/enthousiasme zo opgezet (niet omdat ik het perse nodig heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Weet iemand toevallig of IPV6 (al) een keer beschikbaar is in mijn situatie?
Fupc gebied
Ziggo Zakelijk (/29 IPV4 subnet) dus uiteraard bridged/routed.
UBC1318ZG modem
Zakelijk Internet Pro - Zakelijk Internet Giga Pro 1000/50 abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
MasterL schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:38:
Weet iemand toevallig of IPV6 (al) een keer beschikbaar is in mijn situatie?
Fupc gebied
Ziggo Zakelijk (/29 IPV4 subnet) dus uiteraard bridged/routed.
UBC1318ZG modem
Zakelijk Internet Pro - Zakelijk Internet Giga Pro 1000/50 abbo.
Zakelijke internet zou ook IPv6 moeten hebben https://cdn.vodafoneziggo...Zakelijk_Internet_Pro.pdf

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:55:
[...]

ja alleen kunnen de ziggo modems dat niet halen op 1 poortje :/ hoe dat bij glasvezel providers zit geen idee eigenlijk
JoSchaap schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:19:
[...]

De winst is 80mbit downstream ongeveer. Maar om er gebruik van te maken moet je gehele netwerk 2,5Gbps of hoger zijn.

Ik heb het puur uit interesse/enthousiasme zo opgezet (niet omdat ik het perse nodig heb).
mn server handelt de grote volumes data altijd af..en +- 80mbits meer is toch wel weer bijna 10%...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik krijg vanaf mijn Franse server vanaf de 15e hop tot aan nummer 30 een "request time out" bij een traceroute naar mijn Windows (Ziggo). Is dat iets waar ik me druk op moet maken en wat kan ik er aan doen? Is het iets bij Ziggo of bij mijzelf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOiMPm-VSrz13vadCSZEPKHFAZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPnnhRUOCCTud46LT4reiRGq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ynnoz schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:10:
Ik krijg vanaf mijn Franse server vanaf de 15e hop tot aan nummer 30 een "request time out" bij een traceroute naar mijn Windows (Ziggo). Is dat iets waar ik me druk op moet maken en wat kan ik er aan doen? Is het iets bij Ziggo of bij mijzelf?

[Afbeelding]
Hoe ziet de traceroute de andere kant op er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
ANdrode schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:01:
[...]

Hoe ziet de traceroute de andere kant op er uit?
Die ziet er ook wat vreemd uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQYPkLgK7uJgK018GXe8IJNqtLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjHeqL90ytQerSLaKXDqKBke.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vreemd is dat vanaf de Franse server naar mijn IP adres xxx.xxx.xxx.146 ik time-outs krijg, maar naar adres xxx.xxx.xxx.147 loopt alles goed (alleen de laatste 146 gewijzigd in 147).

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 13-12-2021 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OerlemA
  • Laatst online: 01-08 11:43
Hartox schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:19:
[...]

Waar heb je de informatie vandaan dat het basic abo 50/20 biedt? Ik kan alleen 40/5 op de website vinden. Ik heb liever 50/20 dan de 75/10 die ik nu heb..
Gisteren overgestapt van het Internet+TV pakket 75/10 naar Internet Basic en de snelheid is inderdaad 50/20. Ik woon in voormalig Ziggo/@home gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Ik heb mij Ubee 1318 modem binnen als vervanger van de TC7210 ivm beschikbaar komen IPV6 maar helaas gaat het IPV6 verkeer niet over de ingestelde OpenVpn tunnel op mij AX-88U en blijft deze, in tegenstelling tot mijn IPV4 connectie, onbeschermd zichtbaar.
Na enig zoeken blijkt dat de VPN provider óf servers met IPV6 connectivity moet hebben óf de mogelijkheid bieden IPV6 verkeer over de tunnel te leiden (met een lokaal draaiende app) maar is dan niet meer bruikbaar om te connecten met IPV6 only websites.
Voor nu geen groot probleem maar goed om even hier te vermelden dat alle VPN aanbieders dus geen IPV6 ondersteuning bieden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Dekkers22
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-03 10:23
Martinusz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:03:
[...]

Dat is hem idd, hij is mat van kleur met ‘next’ afstandsbediening.
Hoi, ik heb een vraagje, ik heb nu op de slaapkamer en oude Samsung box van ziggo. Als ik via markplaats een nieuwe media xl box zou kopen, zou die dan gewoon daar moeten werken ?
Via ziggo kan ik alleen een extra box huren waarvoor ik tot in lengte van dagen 4 euro per maand moet betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Dekkers22 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:16:
[...]

Hoi, ik heb een vraagje, ik heb nu op de slaapkamer en oude Samsung box van ziggo. Als ik via markplaats een nieuwe media xl box zou kopen, zou die dan gewoon daar moeten werken ?
Via ziggo kan ik alleen een extra box huren waarvoor ik tot in lengte van dagen 4 euro per maand moet betalen...
Geen idee, maar volgens mij mogen die boxen helemaal niet verkocht worden :) dus ik zou het risico niet nemen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Samsung Box op basis van Irdeto? Die kun je vervangen door een andere (2ehands) Irdeto box. Indien werkelijk een nieuwe MediaBox XL (wat toch wat vreemd is), deze werkt op basis van een Nagravision beveiliging en dan moet deze geactiveerd worden door Ziggo, en dat gaan ze niet doen verwacht ik.

Testing, one, two ...

• Dekkers22
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-03 10:23
Oké duidelijk, dankjewel

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:00
Wifi pods een weekje in gebruik. Wat een drama zeg. Ik heb 1 bedraad op m'n modem aangesloten en 1 op de 1e verdieping (2 laags woning). Continu valt het signaal weg. Morgen maar weer de oude wifi booster erin. Las paar maanden dat iemand een tp link set als vervanging kreeg. Ik zal morgen ook maar even bellen met Ziggo.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Koop nooit een Mediabox XL, Mediabox Next van marktplaats. Dit zijn vrijwel altijd gedeactiveerde apparaten die teruggestuurd hadden moeten worden naar Ziggo en achtergehouden zijn. Ze zullen niet gaan werken als je ze aansluit. Het riekt daarom ook naar oplichting. Zo nu en dan worden dergelijke advertenties dan ook verwijderd zodra ze gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot gisteren zag ik zowel op mijn slaapkamer TV (Humax 5500c decoder) als op mijn huiskamer TV (Samsung TV met CI++ en smart card) op de kanalen 925-927 (voorheen NPO1-3 SD) een statisch beeld met de melding dat deze SD kanalen niet meer beschikbaar zijn.

Vandaag zijn ze op de slaapkamer TV verdwenen (skipt naar dichtsbijzijnde kanaal). Maar op de huiskamer TV zijn ze er nog wel.

Vreemd...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Niemand last van storingen? Hier in het noorden was vanmiddag een stroomdip, sindsdien ligt mijn Internet eruit. Groene power lampje knippert... Meerdere keren van het stro gehaald... Ziggo erkent dat er een storing is maar nog geen oplostijd. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09

bloody

0.000 KB!!

Harmen schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:21:
Niemand last van storingen? Hier in het noorden was vanmiddag een stroomdip, sindsdien ligt mijn Internet eruit. Groene power lampje knippert... Meerdere keren van het stro gehaald... Ziggo erkent dat er een storing is maar nog geen oplostijd. :/
Hier precies hetzelfde, NIET in het noorden ;)
Rond 17.00 oid.

Edit : het werkt weer. In totaal 3.5 uur downtime

[ Voor 5% gewijzigd door bloody op 19-12-2021 20:56 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ook geen tv, signaal is helemaal weg. Toch een versterker oid defect?!

Blijkbaar wordt alles in fases ingeschakeld. Nog geen verandering helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door Harmen op 19-12-2021 21:05 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09

bloody

0.000 KB!!

Harmen schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:57:
Ook geen tv, signaal is helemaal weg. Toch een versterker oid defect?!
Ah ja dat had ik ook net, ook nadat alles weer groen werd. Moest modem en box nog ff rebooten om alles weer werkend te krijgen

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjhuisman
  • Laatst online: 21:21
Harmen schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:21:
Wellicht te maken met het volgende?
https://nos.nl/r/212560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@gjhuisman Sinds 21:40 weer internet. Was vanmiddag op visite, lampen knipperde even. Daarna geen internet, na herstart van Ziggo modem was het opgelost. Hier duurde het helaas langer.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Krijg opeens een mail van F1-TV pro
You’re no longer able to access F1 TV

Unfortunately F1 TV is no longer included as part of your Ziggo Sport Totaal package so you’ll no longer be able to access the service.

You’ll still be able to use your F1 account to access other products and services like F1 Fantasy.

To see how to buy F1 TV, visit f1tv.formula1.com ahead of the new season.

Thanks,
The team at F1
En ik kan idd niet meer kijken en moet een abbo afsluiten bij f1 tv
Hm ik dacht dat ik deze maand nog lid was.
Zijn er meer die deze mail hebben?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Mel33 schreef op maandag 20 december 2021 @ 01:12:

[...]

Yep, hier ook, dat was trouwens bekend nadat Viaplay bekend maakte de rechten voor de F1 over genomen had van Ziggo. Heb een abonnement genomen bij F1TV probleem opgelost.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mel33 schreef op maandag 20 december 2021 @ 01:12:

[...]

Je was niet lid (is geen ledenvereniging). Je bent klant bij Ziggo en mocht het daarom gratis gebruiken, maar zover ik weet zijn de races afgelopen en begint het pas in maart. Wat had je deze maand nog willen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:33:
Ik had al een paar dagen last van dat ik met de Ziggo Go app (Android) geen live tv kon kijken.
Replay deed prima.

Vervolgens eens op de laptop geprobeerd; werkt prima.
Op Android TV; prima.

Toen bedacht ik mij dat ik op mijn Android privé DNS-modus aan heb staan op dns.adguard.com.
Zet ik dat uit; live TV werkt weer. Dit was dus eerst niet zo; pas sinds misschien een week, twee weken.

Irritant hoor.
henk_dh schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:27:
Misschien Adguard eens informeren dat ze (onbedoeld?) Een domein blokkeren wat niet geblokkeerd moet worden.
Heb zelf niets gedaan, maar sinds een tijdje lijkt het gewoon weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:16
Ik ga binnenkort verhuizen en helaas is daar geen glas op locatie, wel een mogelijkheid voor een ziggo verbinding, ik kijk sporadisch tv maar kun je dan ook de ziggo go app installeren op google tv of een firetv stick? en dan het account van moeders (mis)bruiken?

Dus kortom wellicht tikketje niet helemaal volgens de regels, kun je met een andere ziggo internet only ook tv kijken via de go app ? of moet je dan die logge mediabox en bijbehoren tv abonnement afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flaskk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:32:
Ik ga binnenkort verhuizen en helaas is daar geen glas op locatie, wel een mogelijkheid voor een ziggo verbinding, ik kijk sporadisch tv maar kun je dan ook de ziggo go app installeren op google tv of een firetv stick? en dan het account van moeders (mis)bruiken?

Dus kortom wellicht tikketje niet helemaal volgens de regels, kun je met een andere ziggo internet only ook tv kijken via de go app ? of moet je dan die logge mediabox en bijbehoren tv abonnement afnemen?
Bij Ziggo internet only zit altijd Kabel TV (met Ziggo Go). Dus misbruik van een andermans account is dan niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:40:
[...]

Bij Ziggo internet only zit altijd Kabel TV (met Ziggo Go). Dus misbruik van een andermans account is dan niet nodig.
Nee, fout!

Internet only abonnement heeft wel DVB-C TV signaal, ongecodeerd. Internet only abonnement geeft géén toegang tot ZiggoGo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Is er eigenlijk al wat meer bekend of Ziggo verder gaat met coax, upgraden naar DOCSIS 4 of over gaat naar glas? Upload valt mij gewoon tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
Chris.nl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]

Nee, fout!

Internet only abonnement heeft wel DVB-C TV signaal, ongecodeerd. Internet only abonnement geeft géén toegang tot ZiggoGo
Is het wel mogelijk om met internet only de Ziggo go app te gebruiken met login van kennis of ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
flaskk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:32:
De Android (Google) TV app werkt alleen met Ziggo internet. De normale Android app kun je overal binnen de EU op iedere verbinding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]

Nee, fout!

Je hebt gelijk. Ik had te snel geklikt en zat in pakket samen stellen. Als je dan Kabel TV selecteert, wordt Ziggo Go aangegeven. Het goedkoopste pakket is 48,50 euro welke 6 euro duurder dan goedkoopste internet only.
@flaskk Aan jou of je voor 6 euro p/m niet juist bezig wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 19:41
Roetzen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:01:
Tot gisteren zag ik zowel op mijn slaapkamer TV (Humax 5500c decoder) als op mijn huiskamer TV (Samsung TV met CI++ en smart card) op de kanalen 925-927 (voorheen NPO1-3 SD) een statisch beeld met de melding dat deze SD kanalen niet meer beschikbaar zijn.

Vandaag zijn ze op de slaapkamer TV verdwenen (skipt naar dichtsbijzijnde kanaal). Maar op de huiskamer TV zijn ze er nog wel.

Vreemd...
NPO 1/2/3 SD zijn ze bij Ziggo inderdaad aan het uitfaseren. (TVTotaal) Waarom zou je naar NPO 1/2/3 SD kijken als je ook naar NPO 1/2/3 HD kunt kijken? Daarnaast willen ze diverse andere zenders van mpeg2 naar H264 omzetten, zodat de bitrate omlaag kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:12:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had te snel geklikt en zat in pakket samen stellen. Als je dan Kabel TV selecteert, wordt Ziggo Go aangegeven. Het goedkoopste pakket is 48,50 euro welke 6 euro duurder dan goedkoopste internet only.
@flaskk Aan jou of je voor 6 euro p/m niet juist bezig wil zijn.
Is ok! Alleen maar tof dat we elkaar hier willen helpen/informeren.

Het goedkoopste internet only abonnement is €32,50 link.
In fUPC gebied krijg je hiermee 40/5 in fZiggo gebied 50/20 info info.

Jammer dat Ziggo dit abonnement zo verstopt online heeft staan, alsof je de url moet kennen om um tegen te komen.
Morph666 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:01:
[...]

Is het wel mogelijk om met internet only de Ziggo go app te gebruiken met login van kennis of ouders?
Ja hoor dat werkt gewoon, al is het niet de bedoeling. 'k Ben zelf al blij met DVB-C als extraatje bij het internet only abonnement.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 22-12-2021 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@flaskk Je kunt natuurlijk ook gewoon de coax in je tv proppen. Als je TV een dvb-c tuner heeft kun je gewoon direct via je tv, tv kijken. Hoef je ook geen accounts te delen en apps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:16
Ah top, bedankt voor de uitleg :) coax gaat lastig omdat de aansluiting elders in huis is.

Dus zal wel iets van chrome tv of firetv worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

flaskk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:51:
Ah top, bedankt voor de uitleg :) coax gaat lastig omdat de aansluiting elders in huis is.

Dus zal wel iets van chrome tv of firetv worden :)
Hetgeen jij jezelf eerder afvroeg kan daarmee prima en, afhankelijk van het Ziggo abonnement wat aan de Ziggo Go TV inlog gekoppeld is, krijg je zo ook meer kijkkeuze mogelijkheden dan wat er via DVB-C standaard wordt aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:12:
[...]

Hetgeen jij jezelf eerder afvroeg kan daarmee prima en, afhankelijk van het Ziggo abonnement wat aan de Ziggo Go TV inlog gekoppeld is, krijg je zo ook meer kijkkeuze mogelijkheden dan wat er via DVB-C standaard wordt aangeboden.
Precies, je kunt zelfs het abonnement aanpassen, opnames maken en verwijderen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Groentjuh schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:23:
[...]

NPO 1/2/3 SD zijn ze bij Ziggo inderdaad aan het uitfaseren. (TVTotaal)
Dat proces is al compleet. Je kunt NPO1-3 nu alleen nog in HD zien. Maar er staat nog wel signaal op de voormalige SD kanalen. Het is een statische tekst.
Waarom zou je naar NPO 1/2/3 SD kijken als je ook naar NPO 1/2/3 HD kunt kijken? Daarnaast willen ze diverse andere zenders van mpeg2 naar H264 omzetten, zodat de bitrate omlaag kan.
Wie nog een oude TV of oude decoder had die geen MPEG4 deed, keek op die manier. Dat kan dus niet meer. Ook BBC1, BBC2 en de regionale zenders zijn niet meer met een MPEG2 only apparaat te zien. De NL commerciële zenders nog wel. Ik ben benieuwd hoe lang dart nog duurt.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Ik heb een ziggo modem en loop tegen een probleem aan. Ik wil een eigen DHCP en DNS server draaien omdat ik met de simpele setup van Ziggo geen dns kan meegeven aan de dhcp clients.

Echter werkt het niet goed want ip/6 kaapt volgens mij nu de DNS op en kan dat niet uitzetten.

Gebeld met Ziggo en die gaan onderzoeken maar ik heb daar weinig vertrouwen in, de modem kan ook niet ip4 only :(

Moet ik echt een aparte router aanschaffen en dan bridge doen of kan het anders?

en welke router kan ik het beste kopen (als het echt niet anders kan)? Ik heb deco voor netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 23-12-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
TweakerVincent schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:16:
Ik heb een ziggo modem en loop tegen een probleem aan. Ik wil een eigen DHCP en DNS server draaien omdat ik met de simpele setup van Ziggo geen dns kan meegeven aan de dhcp clients.

Echter werkt het niet goed want ip/6 kaapt volgens mij nu de DNS op en kan dat niet uitzetten.

Gebeld met Ziggo en die gaan onderzoeken maar ik heb daar weinig vertrouwen in, de modem kan ook niet ip4 only :(

Moet ik echt een aparte router aanschaffen en dan bridge doen of kan het anders?
Dat je überhaupt geen eigen router gebruikt... Dit zijn van die typische dingen waarvoor je juist een eigen router wil gebruiken en dat ding van Ziggo in bridge wil laten. En wat kost zo'n Asus router nou?

• TweakerVincent
Saekerhett schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:33:
[...]

Dat je überhaupt geen eigen router gebruikt... Dit zijn van die typische dingen waarvoor je juist een eigen router wil gebruiken en dat ding van Ziggo in bridge wil laten. En wat kost zo'n Asus router nou?
goed punt idd. dan even zoektocht naar een router. Of heb je een tip? Deco regelt dus al internet, prijs vind ik niet erg zolang het maar nuttig is

echt goedkoop zijn ze niet zeg, allemaal 150e plus en vaak 300???

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 23-12-2021 15:49 ]

TweakerVincent schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:34:
[...]

goed punt idd. dan even zoektocht naar een router. Of heb je een tip? Deco regelt dus al internet, prijs vind ik niet erg zolang het maar nuttig is
Misschien nog even uitzingen tot eind januari. Dan is er ook vrije modem keuze en heb je het alternatief van een eigen modem/router combinatie.

• TweakerVincent
Roetzen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:40:
[...]

Misschien nog even uitzingen tot eind januari. Dan is er ook vrije modem keuze en heb je het alternatief van een eigen modem/router combinatie.
Het probleem is dat ik asap met dns aan de slag moet thuis, ivm werkoplossing. ip6 is onmogelijk uit te schakelen volgens ziggo, klopt dat?

• TweakerVincent
update: opgelost. ip6 kan gewoon uit en nu werkt alles perfect :D
TweakerVincent schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:03:
update: opgelost. ip6 kan gewoon uit en nu werkt alles perfect :D
Mooi natuurlijk, maar ik zou er toch niet tevreden mee zijn. IPv6 is namelijk wel de toekomst,, dus zou ik dat ook werkend willen hebben,,,
Maar hoe dat in jouw specifieke situatie nu zou moeten weet ik ook even niet., Misschien na 28 jan als er vrije modemkeuze is even verder kijken?

• TweakerVincent
Roetzen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:43:
[...]

Mooi natuurlijk, maar ik zou er toch niet tevreden mee zijn. IPv6 is namelijk wel de toekomst,, dus zou ik dat ook werkend willen hebben,,,
Maar hoe dat in jouw specifieke situatie nu zou moeten weet ik ook even niet., Misschien na 28 jan als er vrije modemkeuze is even verder kijken?
Ik zie voor nu geen voordelen om ip/6 te gebruiken. Heel internet draait nog op 4 dus voorlopig prima. Of zie ik dat verkeerd.

Kan idd altijd nog eens kijken dan :)

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Zonder IPv4 kun je momenteel niks op het internet. IPv6 is nu vooral "voor erbij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:51:
[...]
Ik zie voor nu geen voordelen om ip/6 te gebruiken. Heel internet draait nog op 4 dus voorlopig prima. Of zie ik dat verkeerd.
Ik heb al meer dan tien jaar IPv6, waarvan de laatste vijf jaar native via Ziggo en ik zou niet meer zonder willen. Maar het gaat een beetje te ver om hier nu een college te gaan houden over de voordelen van IPv6.
Kan idd altijd nog eens kijken dan :)
Inderdaad, dat kan altijd nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Zijn er meerdere mensen die het volgende ervaren?

Op de Connectbox Giga kun je handmatig eigen DNS servers (IPv4 én IPv6) instellen. Als ik deze instel op de servers van Cloudflare (1.1.1.1) of Google (8.8.8.8) en ik ga naar bijvoorbeeld https://internet.nl/connection/ of http://0skar.cz/dns/en/ dan faalt deze op de DNSSEC test.

Kijk ik op mijn devices naar de gebruikte DNS servers, dan staat daar ook netjes 1.1.1.1 of 8.8.8.8. Ook een DNS Leak Test wijst uit dat de ingestelde servers netjes worden gebruikt.

Stel ik de betreffende servers handmatig in op mijn devices, dan slaagt de DNSSEC test wél.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? De Connectbox adverteert ook geen DNS proxy (bijv. 192.168.178.1) waardoor DNSSEC kan falen, hij adverteert gewoon écht de adressen zoals deze in het modem zijn ingevoerd.

Devices waarmee ik heb getest: Apple MacBook Pro 16-inch (2021, M1 Pro), iPhone 11, Dell Latitude 7420 (Windows 11) en Samsung Galaxy A52s (Android 11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn schoonvader had een nieuwe telefoon aangeschaft (Poco X3 pro) en kwam er na een paar weken achter de ie thuis z'n 4g verbruikte in plaats van data via de wifi.

Hij testen, proberen en uitzoeken. Maar wat ie ook deed, de telefoon kreeg wel een wifi verbinding, maar geen internet. Dus ik in z'n Ziggo connect box ingelogd en alles maar eens stap voor stap bekeken. Bleek dat z'n telefoon in de lijst met MAC filtering stond. Regeltje verwijderd en hup, alles liep zoals het hoorde.

Maar.. ik ga er niet vanuit dat ie daar zelf iets toegevoegd had. Is er iets te bedenken waardoor de connect box zelf een apparaat in de lijst met MAC filtering zet? Dat kan toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvu19
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08 11:18
Ik heb Ziggo gebeld om mijn contract op te zeggen. Dit werd gedaan zonder mij een nieuwe aanbieding te doen, wat normaal gesproken altijd gedaan wordt.

Is er iets veranderd bij Ziggo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:22
misschien had de medewerker geen zin om het hele riedeltje te doen /spel te gaan spelen met klanten die dreigen met opzeggen. :+

kan is volgens mij groot dat je alsnog gebeld gaat worden op een later moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rvu19 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:16:
Ik heb Ziggo gebeld om mijn contract op te zeggen. Dit werd gedaan zonder mij een nieuwe aanbieding te doen, wat normaal gesproken altijd gedaan wordt.

Is er iets veranderd bij Ziggo?
Ik weet niet wat er normaal is als je echt opzegt. De afgelopen jaren heb ik wel een paar keer met retentie gebeld. Niet om op te zeggen, maar om mijn contract te verlengen met een leuk aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
meesje schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:32:
[...]

Ik weet niet wat er normaal is als je echt opzegt. De afgelopen jaren heb ik wel een paar keer met retentie gebeld. Niet om op te zeggen, maar om mijn contract te verlengen met een leuk aanbod.
Ik heb zojuist met rententie gebeld, 10tje korting voor de eerste 9 maanden & 12 maanden ESPN "gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elbeannie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:39:
[...]

Ik heb zojuist met rententie gebeld, 10tje korting voor de eerste 9 maanden & 12 maanden ESPN "gratis".
Dat laatste heb ik al. Ik kreeg een paar weken geleden een e-mail dat ik als trouwe klant (…) 12 maanden ESPN gratis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Laatst online: 16-09 10:59
meesje schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:41:
[...]

Dat laatste heb ik al. Ik kreeg een paar weken geleden een e-mail dat ik als trouwe klant (…) 12 maanden ESPN gratis kreeg.
En de wifi-boosters natuurlijk ;)
Kreeg je een betere korting op je abonnement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 16-09 11:49
Opzeggen is een draak bij ZIggo. 2 weken geleden netjes online via het digitale opzeg formulier opgezegd en ik zou binnen enkele werkdagen een brief krijgen ter bevestiging. Daarna in totaal 4 keer gebeld door een 020-nummer (wellicht Ziggo). Had totaal geen behoefte aan het opnemen van een onbekend nummer of uitleggen waarom ik op wil zeggen, dus niet opgenomen. Nu nog steeds geen bevestiging gehad..

Nu maar bellen, dan moet je eerst door een 4-tal menu's met in totaal bijna wel 10 keuzes voor je ergens uitkomt want de specifieke 'vrije opzeg' optie hebben ze helemaal achteraan verstopt. Zit je er eindelijk in; 'de gemiddelde wachttijd is 8 minuten'. Klant worden is zo gebeurd, er van af komen is lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Heeft iemand toevallig IPv6 al aangezet op een RT-AX58U met merlin? :)

Ik heb hem op native gezet, maar er lijkt niets te gebeuren.

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 28-12-2021 12:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Lord_Dain Dus je wilt opzeggen, maar neemt vervolgens niet op om het proces te doorlopen? Ben je bang dat ze je opeten of een goed voorstel doen? Je had ook kunnen opnemen, dan hoefde je nu niet al die menu's door en had je meteen de juiste persoon aan de lijn.

Ik ben benieuwd of jij 1 bedrijf kent waarbij de klantenservice sneller de telefoon beantwoord dan de verkooplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
jongetje schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:08:
@Lord_Dain Dus je wilt opzeggen, maar neemt vervolgens niet op om het proces te doorlopen? Ben je bang dat ze je opeten of een goed voorstel doen? Je had ook kunnen opnemen, dan hoefde je nu niet al die menu's door en had je meteen de juiste persoon aan de lijn.

Ik ben benieuwd of jij 1 bedrijf kent waarbij de klantenservice sneller de telefoon beantwoord dan de verkooplijn.
Die ken ik zeker. Daarom heet het wmb ook klanten'service', iets wat ze bij bepaalde grote bedrijven niet zo goed meer snappen en zo lastig mogelijk maken om er uberhaupt bij uit te komen. Het blijft apart dat je wel via een simpel formulier klant kan worden voor een jaar maar niet via een online formulier kan opzeggen, nee het 'moet' telefonisch. Wat is dat voor onzin? Schriftelijk is ook rechtsgeldig en moet gewoon in behandeling worden genomen.

Natuurlijk bepaal ik zelf wanneer ik de telefoon opneem, dat bedrijven (en sommige mensen) het tegenwoordig normaal vinden om je 24/7 te kunnen bellen/appen/mailen/claimen/storen is echt van de zotte.

edit: het is inmiddels gelukt, ik ben van Ziggo af, wie weet tot ziens :w

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 28-12-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
HollowGamer schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:32:

Thanks!
Ik wel op mijn AX-88U en gechecked met div. websites die alleen IPv6 hanteren.
Echter gelijk weer in router uit gezet omdat IPv6 (nog) niet via een VPN verbinding gerouteerd kan worden.
M.a.w. de aanbieders van VPN moeten servers gaan opzetten die IPv6 ondersteunen en dat doet nu nog niemand.
Dus voorlopig staat hier IPv6 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 10:09
Ik krijg in februari/maart 2022 glasvezel en wilde het volgende doen: internet via glasvezel en televisie en telefonie via ziggo

Dit omdat ik boven 5 en beneden 1 tv's heb staan maar ik niet 5 euro huur per mnd per tv decoder wil aftikken
Ik bellen met de Caiway: geen probleem en ik kon ook een modem krijgen die zelfs in bridge modus kan wat ik graag wil
Ziggo bellen: Nee, dat is er niet, er is geen abonnement zonder internet, alle abonnementen zijn met internet!!!

Ik kan het eigenlijk niet geloven dat er niet een abbo is met alleen TV of alleen Telefonie, ongelofelijk
Ga voor de tv's boven wel een android box erop zetten ofzo en Ziggo helemaal weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 09:09
Lord_Dain schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:33:
[...]

Die ken ik zeker. Daarom heet het wmb ook klanten'service', iets wat ze bij bepaalde grote bedrijven niet zo goed meer snappen en zo lastig mogelijk maken om er uberhaupt bij uit te komen. Het blijft apart dat je wel via een simpel formulier klant kan worden voor een jaar maar niet via een online formulier kan opzeggen, nee het 'moet' telefonisch. Wat is dat voor onzin? Schriftelijk is ook rechtsgeldig en moet gewoon in behandeling worden genomen.

Natuurlijk bepaal ik zelf wanneer ik de telefoon opneem, dat bedrijven (en sommige mensen) het tegenwoordig normaal vinden om je 24/7 te kunnen bellen/appen/mailen/claimen/storen is echt van de zotte.

edit: het is inmiddels gelukt, ik ben van Ziggo af, wie weet tot ziens :w
Uit nieuwsgierigheid, wat is je nieuwe provider geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Laatst online: 16-09 13:43
@superlion Dat is best logisch. Ziggo werkt via de coax, dus de enige manier om telefonie te leveren is via de modem (soort van VoIP). Alleen tv is echter geen probleem. (behalve als je ziggo go wil gebruiken vanaf een smart tv, dat werkt alleen over een bekabeld ziggo netwerk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Laatst online: 16-09 13:43
@HollowGamer Niet op een Asus router, maar wel op een SonicWall. Dat werkt prima. Op een Asus zou het dus ook gewoon moeten werken.

Heb je prefix delegation (PD) wel aan staan aan de wan zijde, met een prefix length van /56. En 'enable listening to router advertisement' (of hoe dat ook heet bij Asus).

Aan de lan zijde moet je dan router advertisement aan hebben staan, en de PD zou als het goed is zichtbaar moeten worden op de LAN zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41
superlion schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:08:
Ik krijg in februari/maart 2022 glasvezel en wilde het volgende doen: internet via glasvezel en televisie en telefonie via ziggo

Dit omdat ik boven 5 en beneden 1 tv's heb staan maar ik niet 5 euro huur per mnd per tv decoder wil aftikken
Ik bellen met de Caiway: geen probleem en ik kon ook een modem krijgen die zelfs in bridge modus kan wat ik graag wil
Ziggo bellen: Nee, dat is er niet, er is geen abonnement zonder internet, alle abonnementen zijn met internet!!!

Ik kan het eigenlijk niet geloven dat er niet een abbo is met alleen TV of alleen Telefonie, ongelofelijk
Ga voor de tv's boven wel een android box erop zetten ofzo en Ziggo helemaal weg
Er bestaat wel een abonnement, Google even op Ziggo Vast bellen. Wel duur, geloof 11,95 per maand ofzo.

Niet interessant om te kijken naar een alternatief zoals Cheapconnect voor je telefonie? 8,95 per jaar voor het abonnement en eventuele belkosten zijn ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 10:09
Ik heb zelf nog even flink gezocht en er is wel een Ziggo abbo met alleen tv genaamd: TV Start dus dat is weer geregeld
Ik ga ook even kijken naar wat @Hugo__Boss al opperde, bij Cheapconnect of anders via de glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dennisdennis12 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:39:
@HollowGamer Niet op een Asus router, maar wel op een SonicWall. Dat werkt prima. Op een Asus zou het dus ook gewoon moeten werken.

Heb je prefix delegation (PD) wel aan staan aan de wan zijde, met een prefix length van /56. En 'enable listening to router advertisement' (of hoe dat ook heet bij Asus).

Aan de lan zijde moet je dan router advertisement aan hebben staan, en de PD zou als het goed is zichtbaar moeten worden op de LAN zijde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IhkR-hXx7LTrDHyIC8CChOX5qU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oRjervj2BZpRXEaIm3sH8qTG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2iFn2aMeAsK3wJc9NvYhz5DhbY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p21noa7LXjnJbVz4tV5ZQZux.png?f=user_large

Ik heb werkelijk geen idee, heb geen verstand van IPv6. Native lijkt niet te werken, maar ik zie nu ook dat ik dan ook op mijn LAN IPv6 moet toestaan? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

HollowGamer schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:23:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee, heb geen verstand van IPv6. Native lijkt niet te werken, maar ik zie nu ook dat ik dan ook op mijn LAN IPv6 moet toestaan? :X
Ja natuurlijk! Je clients moeten wel een IPv6 adres kunnen ontvangen. Hoe kunnen die uitgedeeld worden als je geen IPv6 op je LAN toestaat?
Let er dan wel op dat je je firewall voldoende dicht hebt gezet. Anders trek je echt een wespennest open.

Eigenlijk moet je je afvragen dat als je er niet voldoende verstand van hebt, of je het wel zou moeten doen en je niet beter eerst even kunt inlezen... :X

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
rally schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:56:
[...]

Ja natuurlijk! Je clients moeten wel een IPv6 adres kunnen ontvangen. Hoe kunnen die uitgedeeld worden als je geen IPv6 op je LAN toestaat?
Let er dan wel op dat je je firewall voldoende dicht hebt gezet. Anders trek je echt een wespennest open.

Eigenlijk moet je je afvragen dat als je er niet voldoende verstand van hebt, of je het wel zou moeten doen en je niet beter eerst even kunt inlezen... :X
Ben het helemaal met je eens, daarom laat ik IPv6 voorlopig wel uit. :)

ik had gehoopt op een redelijk plug-en-play ervaring, maar helaas moet je inderdaad dan ook LAN cliënts instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 28-12-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Supahted schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:11:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat is je nieuwe provider geworden?
T-Mobile, 40€ per maand, 50€ per maand als combo samen met een unlimited data abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

HollowGamer schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:32:

Thanks!
Welk modem heb je? O.a. de Technicolor TC7210 ondersteunt geen IPv6. Daarnaast is het volgens mij nog niet in het gehele fZiggo gebied uitgerold. Oud UPC gebied durf ik niets over te zeggen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:12:
[...]

Welk modem heb je? O.a. de Technicolor TC7210 ondersteunt geen IPv6. Daarnaast is het volgens mij nog niet in het gehele fZiggo gebied uitgerold. Oud UPC gebied durf ik niets over te zeggen.
Connectbox (wit modem), heb een brief van Ziggo ontvangen dat IPv6 ondersteund wordt in mijn gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Bellen naar Ziggo omdat je overweegt op te zeggen kan heel nuttig zijn, zeker als er in jouw straat recent glasvezel is aangelegd. Ik kreeg van de KPN een aanbod voor (als ik me niet vergis) alles in 1 voor €35 per maand, waarschijnlijk om zoveel mogelijk nieuwe abonnees te trekken.

Ziggo is uiteindelijk nog een stuk onder dit aanbod gedoken. In eerste instantie boden ze me extra pakketten aan of een voordelige combi met mobiel bellen via Vodafone, maar daar had ik allemaal geen interesse in.

Komend jaar bel ik zeker opnieuw. Ik ben niet ontevreden over Ziggo, maar de hoge upload met glasvezel zou voor mij erg praktisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
Lord_Dain schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:09:
[...]

T-Mobile, 40€ per maand, 50€ per maand als combo samen met een unlimited data abbo.
Ja daar zit ik zelf ook naar te kijken. Zit nu bij Ziggo, maar vindt het te duur worden. Ben alleen een beetje huiverig voor het bedrijf T-Mobile, komt overal zeer slecht naar voren in de reviews (b.v. https://nl.trustpilot.com/review/www.t-mobile.nl ). Wat is jouw ervaring tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Supahted schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:43:
[...]

Ja daar zit ik zelf ook naar te kijken. Zit nu bij Ziggo, maar vindt het te duur worden. Ben alleen een beetje huiverig voor het bedrijf T-Mobile, komt overal zeer slecht naar voren in de reviews (b.v. https://nl.trustpilot.com/review/www.t-mobile.nl ). Wat is jouw ervaring tot dusver?
De service is voor wat ik kan lezen heel slecht, als je een probleem hebt lijkt het dat je best lang zonder internet kan zitten.Wat voor mij de keuze makkelijk maakte was dat ik bij Ziggo zat en dus geen 'complexe' migratie hoefde te doen omdat glas een separaat medium is en ik alleen de internet bundel afneem.

Dus ik heb de sprong gewaagd en in november vorig jaar T-mobile aangevraagd. Ik kreeg binnen een week het pakket met de apparatuur en een week later kwam de monteur en was ik binnen 10 minuten online.

Ik heb tot op heden geen van de gevreesde issues gehad waar andere klanten wel eens last van hebben, dus daarom heb ik ook Ziggo opgezegd. Mijn gedachte is geweest, ligt mijn verbinding er vaak uit? Dan stel ik ze in gebreke en ontbind ik daarna het contract en zoek ik een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
Lord_Dain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:28:
[...]

De service is voor wat ik kan lezen heel slecht, als je een probleem hebt lijkt het dat je best lang zonder internet kan zitten.Wat voor mij de keuze makkelijk maakte was dat ik bij Ziggo zat en dus geen 'complexe' migratie hoefde te doen omdat glas een separaat medium is en ik alleen de internet bundel afneem.

Dus ik heb de sprong gewaagd en in november vorig jaar T-mobile aangevraagd. Ik kreeg binnen een week het pakket met de apparatuur en een week later kwam de monteur en was ik binnen 10 minuten online.

Ik heb tot op heden geen van de gevreesde issues gehad waar andere klanten wel eens last van hebben, dus daarom heb ik ook Ziggo opgezegd. Mijn gedachte is geweest, ligt mijn verbinding er vaak uit? Dan stel ik ze in gebreke en ontbind ik daarna het contract en zoek ik een andere provider.
Dank voor de feedback! En wordt de beloofde snelheid ook gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Supahted schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:08:
[...]

Dank voor de feedback! En wordt de beloofde snelheid ook gehaald?
In principe haal ik 900Mbps + zowel up- en down, het hangt wel vaak af van de specifieke speedtest server waarnaar ik de speedtest doe. Waar ik bij XS4all bijna 'altijd' 500Mbps haalde, haal ik bij T-Mobile regelmatig 'maar' 700-800Mbps.

Prima snelheden wat mij betreft voor een consumentenproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:25:
[...]
Prima snelheden wat mij betreft voor een consumentenproduct.
Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Mensen hebben vaak geen idee wat een dedicated glasvezel lijn kost met echte garanties. Vervolgens gaan ze lopen klagen dat hun gigabit lijntje van 40 euro maar 800Mbit haalt op primetime op het netwerk.
Hetzelfde ook voor Ziggo waar een enorme overboeking op zit. En dat is niet erg, maar dat is wel het product.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 29-12-2021 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
jongetje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:38:
[...]

Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Mensen hebben vaak geen idee wat een dedicated glasvezel lijn kost met echte garanties. Vervolgens gaan ze lopen klagen dat hun gigabit lijntje van 40 euro maar 800Mbit haalt op primetime op het netwerk.
Hetzelfde ook voor Ziggo waar een enorme overboeking op zit. En dat is niet erg, maar dat is wel het product.
Dat is precies waar, daarom neem ik al dat geklaag over 'ik haal de 1Gbps niet' met een korreltje zout. Ik ga er zelfs vanuit dat ik soms downtime heb bij dergelijk product, niet erg, want het is niet voor niets zo goedkoop.
Met die wetenschap heb ik ook een dualwan router gekocht, valt T-Mobile weg dan ga ik over op een backup, dat kan een goedkope DSL verbinding zijn maar in mijn geval een 4G modem met data abbo van t werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OBUIaUbWRaTvToRyr-7uzQNW8s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oUyLvg0XZ178LhO11ELrGSIV.png?f=fotoalbum_large

Ik heb vandaag mijn mediabox XL gekregen, nadat ik problemen had met mijn humax decoder, het plaatje is ter illustratie, ik heb dezelfde aansluiting, alleen zonder de splitter voor op het metalen blok, hier zat mijn humax op, heb de mediabox aangesloten maar hij komt niet online.

Na 3x bellen eindelijk de 2e lijns eraan, die beginnen met andere kabels en dat ijzeren ding op te sturen om te vervangen, en eventueel een monteur, dit zou toch prima moeten werken zoals op het plaatje, internet en alles werkt, ik heb dat witte modem van ze, daar gaat een kabel van naar dat metalen blok, met schroefdraad, de andere is vanuit het aansluitpunt aan de muur, en voorop dan de mediabox XL?

Nu kan ik wachten op vervangende kabels en blok (zonder schroefdraad) en de monteur, die wrs dan ook weer gaan bellen en het ineens laat werken, deze opstelling is toch niet verouderd, of wil deze mediabox XL een ander signaal dan de humax decoder met kaartje? :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1 ... 233 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic