Acties:
  • +1 Henk 'm!
Qplate schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:21:
Kan ik bij een internet only abonnement (dus zonder kabel TV) van €52,95 pm ook Ziggo go via de Apple TV kijken of is dit geblokt bij een internet only abonnement?
Het idee van internet only is dat je alleen internet hebt... Wil je TV kijken (los van het ongecodeerde signaal wat altijd op de kabel zit) moet je een TV abonnement nemen.

(Er is niets geblokkeerd, je hebt een account nodig om je aan te melden in de app. en die gegevens heb je niet bij internet only).

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 04-12-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
Qplate schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:21:
Kan ik bij een internet only abonnement (dus zonder kabel TV) van €52,95 pm ook Ziggo go via de Apple TV kijken of is dit geblokt bij een internet only abonnement?
Er wordt niets 'geblokkeerd', je hebt simpelweg geen toegang tot ziggo web tv/go.
Wat je evt. wel kan doen is een Internet + Online TV only abbo afsluiten? Dat werkt ook prima.
Edit: volgens mij heet het nu Ziggo + Kabel TV je krijgt dan ook toegang tot Ziggo go.

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 04-12-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 12:22
Bolk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:21:
[...]

Same here. Brief gehad, vol goede moed begonnen aan het configureren van m'n EdgeRouter, maar ik krijg nog geen adres toegewezen.

Ik ga er nav de reacties hier vanuit dat het nog niet werkt via TC in bridge.
Ik heb navraag gedaan bij Ziggo, en krijg bevestigd dat de TC7210 niet in aanmerking komt voor ipv6. Waarom is mij niet helemaal duidelijk (het modem ondersteunt wel ipv6 volgens de handleiding), maar misschien een keuze van Ziggo.

Uit de reactie:
Wat je op je internet gevonden hebt is juist. Het klopt dat je onterecht een brief van ons hebt ontvangen betreffende iPv6 uitbreiding. De Technicolor ondersteunt namelijk geen iPv6. Mijn excuses voor het ongemak.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

nicxz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:06:
[...]

Ik heb navraag gedaan bij Ziggo, en krijg bevestigd dat de TC7210 niet in aanmerking komt voor ipv6. Waarom is mij niet helemaal duidelijk (het modem ondersteunt wel ipv6 volgens de handleiding), maar misschien een keuze van Ziggo.

Uit de reactie:

[...]
Thanks, ga maar eens om een nieuw modem vragen dan. Lekkere faal met die brief.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 19:21
Ik lees in het uitstekende IPv6 artikel dat Ziggo zijn klanten een /56 IPv6 prefix geeft,
Daarmee kun je 256 subnets maken (bits 57-64) met elk 2 tot de macht 64 hosts

Echter als ik bijv in de Ziggo modem inkomend verkeer op poort 80 wil routen naar een host in het netwerk en ik moet zijn IPv6 adres invullen dan laat de router me alleen de laatste 64 bits zelf intikken. De eerste 64 zijn niet te editen.

Dit betekent dan toch dat ik een /64 prefix heb en geen /56 prefix? Ik ben niet eens vrij die bits 57-64 in te tikken. Ik kan dus geen subnets maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 15:00
weet iemand of de ubee evw3200 in bridge mode ook ipv6 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Wildfire

Joy to the world!

erwink schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:42:
weet iemand of de ubee evw3200 in bridge mode ook ipv6 ondersteund?
Nope. Per de Ziggo website over bridged mode:
IPv6 voor de SmartWifi modems (Connectbox) en de Ubee 1318.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:41:
Ik lees in het uitstekende IPv6 artikel dat Ziggo zijn klanten een /56 IPv6 prefix geeft,
Daarmee kun je 256 subnets maken (bits 57-64) met elk 2 tot de macht 64 hosts

Echter als ik bijv in de Ziggo modem inkomend verkeer op poort 80 wil routen naar een host in het netwerk en ik moet zijn IPv6 adres invullen dan laat de router me alleen de laatste 64 bits zelf intikken. De eerste 64 zijn niet te editen.

Dit betekent dan toch dat ik een /64 prefix heb en geen /56 prefix? Ik ben niet eens vrij die bits 57-64 in te tikken. Ik kan dus geen subnets maken.
Je krijgt wel degelijk een /56 op het modem/router, echter heeft je ziggo-router maar 1 of meerdere aansluiting en die in hetzelfde (v)lan c.q. netwerk zitten en kan hij niet anders dan uit die /56-pool slechts 1 /64 toekennen.

Een oplossing is een modem in bridge (connectbox of nieuwste Ubee) en je eigen router die vlans aan kan erachter zetten. Deze oplossing is vooralsnog alleen in fZiggo-gebied beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bolk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:21:
[...]

Thanks, ga maar eens om een nieuw modem vragen dan. Lekkere faal met die brief.
idd dooie mus :)

eigenlijk werkt mijn 7210 prima.. en mis ik niks aan ipv6 (nog).. maar tja zo`n connectbox heeft hier ook 0 meer waarde want hij staat toch in bridge :') naast het feit dat ik die niet wil ivm lagspikes

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 04-12-2021 17:28 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 03:57

Corn

Raar jongetje

SMSfreakie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:26:
[...]

eigenlijk werkt mijn 7210 prima.. en mis ik niks aan ipv6 (nog).. maar tja zo`n connectbox heeft hier ook 0 meer waarde want hij staat toch in bridge :') naast het feit dat ik die niet wil ivm lagspikes
Integendeel,
edit:
en inderdaad!
een connectbox kan je op andere vlakken vervelende problemen geven, ook in bridge mode...

Eeuwig zonde dat ze dual stack bridge niet aan de gang krijgen op de TC7210, want hiermee zijn tienduizenden otherwise perfect werkende modems ineens obsolete geworden

[ Voor 2% gewijzigd door Corn op 04-12-2021 17:32 . Reden: edit nog niet gezien :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Corn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:32:
[...]

Integendeel,
edit:
en inderdaad!
een connectbox kan je op andere vlakken vervelende problemen geven, ook in bridge mode...

Eeuwig zonde dat ze dual stack bridge niet aan de gang krijgen op de TC7210, want hiermee zijn tienduizenden otherwise perfect werkende modems ineens obsolete geworden
is die toch straks als ze hier ooit giganet activeren :P maar ook dan wil ik geen CB maar een Ubee anders blijven we gewoon op 300/30 :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 09:15

KRASH

Juist ja...

SMSfreakie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:26:
[...]

Via het ziggo forum kan je een Ubee aanvragen, heb vandaag m'n TC7210 omgeruild voor de Ubee 1318zg en dat werkt eigenlijk wel prima tot zover icm een PfSense router.

Heb ook een avontuur gehad met de connectbox, maar die gaf inderdaad alleen gezeik. Die heb ik destijds dus weer terug laten wisselen naar de TC7210.

[ Voor 6% gewijzigd door KRASH op 04-12-2021 17:57 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Corn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:32:
[...]
Ik denk dat veel mensen echt niet uitmaakt of ze ipv4 en/of 6 hebben. Zolang het internet maar werkt. Ik heb nu bij tmobile ook alleen ipv4 omdat die überhaupt nog geen ipv6 hebben en ik kan prima overal bij.

Tegen de tijd dat ipv4 echt achterhaald is zijn doe modems inmiddels wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vodafone is nog IPv4 only. Ben benieuwd hoeveel jaren het nog duurt totdat IPv6 noodzakelijk wordt om fatsoenlijk online je ding te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb contact gehad met de helpdesk, ze bieden me een Ubee 1318 aan. Los van IPv6, is dat een upgrade t.o.v. de TC of hetzelfde (maar dan mét v6?). Of lekker op de TC blijven zonder v6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Bolk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:39:
Ik heb contact gehad met de helpdesk, ze bieden me een Ubee 1318 aan. Los van IPv6, is dat een upgrade t.o.v. de TC of hetzelfde (maar dan mét v6?). Of lekker op de TC blijven zonder v6?
1318 is toch een wifiloos apparaat?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

SMSfreakie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:49:
[...]

1318 is toch een wifiloos apparaat?
Maakt niet uit in bridge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Bolk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:39:
Die Ubee kan Docsis 3.1 en ondersteunt meer kanalen. Is dus een upgrade tov je oude Technicolor modem.

Ik heb nog een Cisco EPC3212, doet ook geen IPv6. Zal ook zo'n Ubee aanvragen. Kan dat via de reguliere helpdesk, of moet dat via community forum? Heb nml geen trek in een connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:55:
[...]

Die Ubee kan Docsis 3.1 en ondersteunt meer kanalen. Is dus een upgrade tov je oude Technicolor modem.

Ik heb nog een Cisco EPC3212, doet ook geen IPv6. Zal ook zo'n Ubee aanvragen. Kan dat via de reguliere helpdesk, of moet dat via community forum? Heb nml geen trek in een connectbox.
ik zit er aan te denken om de webcare via Twitter eens lastig te vallen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Afgelopen week de TC7210 van mijn ouders bridged laten zetten. Zojuist kon ik opeens niet meer via VNC verbinden met de Raspberry Pi 4 die ik daar heb staan, gelukkig had ik daar als backup nog TeamViewer op draaien. Kom ik er achter dat de TC7210 opeens terug is gesprongen naar non-bridged (en had daarmee ook een nieuw IP gekregen en nu dus door deze situatie heb ik weer NAT-achter-NAT omdat ik daar een ASUS router heb staan).

Kan ik weer achter Ziggo aan. Goed geregeld Ziggo :(

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 05-12-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 09:41
Heb vorige week toch maar de knoop doorgehakt, als backup van de kpn glasvezel naar internet start + tv compleet gegaan (ik heb nu nog een cisco hd recorder met smartcards), via een chromecast in de slaapkamer kunnen we dan via ziggo go daar tv kijken. Kreeg 10 euro korting voor 6 maanden, en aangezien ik mijn vaste telefoonlijn ook opzeg scheelt het dus om en nabij 140 euro op jaarbasis.
Na dit jaar maar weer bellen voor een nieuwe korting. 8)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als ik het https://www.ziggo.nl/klan...dus/bridge-modusformulier formulier invul, werkt het dan automatisch of moet ik maar afwachten wanneer dit in werking treedt?
Hoe weet ik exact wanneer het in bridge mode is gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
Hann1BaL schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:26:
Als ik het https://www.ziggo.nl/klan...dus/bridge-modusformulier formulier invul, werkt het dan automatisch of moet ik maar afwachten wanneer dit in werking treedt?
Hoe weet ik exact wanneer het in bridge mode is gezet?
Ik heb het 4x gevraagd via zo'n formulier en uiteindelijk is dat blijkbaar heel moeilijk, want deden ze gewoon niet.
Dus beter met ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij kwam vandaag de Ubee UBC1318 binnen. Het toestal was in no-time aangesloten en alles werkt prima, de bridge-modus was inderdaad ook weer ingesteld. Ik moet alleen nog even de firewall goed instellen (en een aantal van de achterliggende services).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

*zucht*

Van de week 6 zenders op zwart (SID niet gevonden). Mijn 1e gedachte was het mpeg2 -> mpeg4 gebeuren, maar daar was bij die zenders geen waarschuwing voor gegeven. Uiteindelijk bleek Ziggo de SID's en TSID's van die zenders aangepast te hebben....

Jammer dat Ziggo geen waarschuwingen voor zoiets geeft, scheelt zoekwerk.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Raven Dat doen ze niet omdat de decoders van Ziggo dit automatisch aanpassen. Blijkbaar kijk jij met een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:58
Heeft iemand al succesvol IPv6/IPv4 werkend gekregen op de combinatie Connectbox (bridge mode) en OPNSense ?

Mijn ervaring is dat ik een Ziggo /56 toegewezen kreeg en dat deze ook over de LAN interfaces werd uitgeplitst. Helaas van korte duur want nu krijg ik alleen nog maar een FE80 IPv6 adres op de WAN interface. Het rebooten van de Connectbox of OPNSense lost niks op.

Ik heb meerdere online handleidingen bekeken, mijn indruk is dat het qua instellingen goed staat met DHCPv6, /56 prefix en track interface WAN op de LAN interface.

Capture op de WAN interface laat perodieke DHCPv6 Solicit XID berichten zien richting het Ziggo modem, maar geen antwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door digibaro op 06-12-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

kneusteun schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:51:
[...]

Ik heb het 4x gevraagd via zo'n formulier en uiteindelijk is dat blijkbaar heel moeilijk, want deden ze gewoon niet.
Dus beter met ze bellen.
Het was na 20.00 dus moest via de chat maar was echt zo voor elkaar. Zeer goed geholpen en de verbinding was snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 13:39
kneusteun schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:51:
[...]

Dus beter met ze bellen.
Ik heb het zelf via de chatfunctie geregeld. Overigens eerste keer wel fout gegaan omdat die medewerker blijkbaar niet wist dat hij eerst wifispots moest uitschakelen voordat het modem in bridge kan worden gezet. Dus later nog een keer geprobeerd en de tweede medewerker wist dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 19:36
Ik gebruik Shadow Cloud Computing (https://shadow.tech/nl/) waar ik een probleem mee heb. Tot voor kort werden gebruikers uit Nederland aangesloten op hun rekencentrum in Amsterdam, tegenwoordig is dat OVH in Parijs. En daar zit denk ik de crux bij mij.

Met geen mogelijkheid kan ik gebruik maken van USB forwarding om mijn joystick te gebruiken op mijn Shadow. Ik verlies iedere 12~14 seconden mijn verbinding met mijn joystick die na 3 seconden weer opnieuw verbinding maakt. Daar kan je een klok op gelijk zetten. In de praktijk betekent dit dat ik geen Microsoft Flightsimulator kan spelen op mijn shadow.

Contact gezocht met de helpdesk van Shadow en volgens hun ligt het aan een te hoge latency (ping) van gemiddeld 26ms om USB forwarding goed te kunnen gebruiken.

Mijn vraag:

Is een latency van 26ms naar Parijs erg hoog? Zo ja, kan ik (of Ziggo via mijn aansluiting) daar iets aan doen?

Overigens heb ik een Ziggo Giga aansluiting en laptop is bedraad aangesloten. Snelheden zijn uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 10:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

voor ziggo is dat een normale latency, ik zit op 24ms naar wat servertjes in parijs 20ms naar Germany 30ms naar UK

ook op een ziggo gigabit lijn (in amsterdam)

OVH heeft overigens ook een DC in Nederland hoor :)

overigens host OVH ook een speedtest server in france. daar haal ik wel weer een lager ping naar..
zie eerste plaatje op dit bericht

[ Voor 40% gewijzigd door JoSchaap op 07-12-2021 14:42 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
JoSchaap schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:39:
voor ziggo is dat een normale latency, ik zit op 24ms naar parijs 20ms naar Germany 30ms naar UK

ook op een ziggo gigabit lijn (in amsterdam)

OVH heeft overigens ook een DC in Nederland hoor :)
Helaas wordt hun rekencentrum in Amsterdam niet meer gebruikt voor nieuwe gebruikers. Naar wat ik begrepen heb wordt t.z.t iedereen die gebruikt maakt van Shadow gemigreerd naar Parijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 07-12-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-08 09:44
Sjowhan schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:33:
Heb vorige week toch maar de knoop doorgehakt, als backup van de kpn glasvezel naar internet start + tv compleet gegaan (ik heb nu nog een cisco hd recorder met smartcards), via een chromecast in de slaapkamer kunnen we dan via ziggo go daar tv kijken. Kreeg 10 euro korting voor 6 maanden, en aangezien ik mijn vaste telefoonlijn ook opzeg scheelt het dus om en nabij 140 euro op jaarbasis.
Na dit jaar maar weer bellen voor een nieuwe korting. 8)
Mag ik vragen waarom je als je glas hebt dan geen volledig pakket bij KPN afneemt met eigen router direct op de ONT? Scheelt een hoop gedoe met de ouderwetse coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

begintmeta schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:33:
Bij mij kwam vandaag de Ubee UBC1318 binnen. Het toestal was in no-time aangesloten en alles werkt prima, de bridge-modus was inderdaad ook weer ingesteld. Ik moet alleen nog even de firewall goed instellen (en een aantal van de achterliggende services).
Same here. Ubee opgehangen, ding ging in eerste instanties door wat firmware updates heen. M'n router kreeg een paar keer een intern IP maar het modem kwam uiteindelijk weer in bridge terecht.

IPv6 begon automatisch te werken en m'n IPv4 is ongewijzigd. Helemaal prima dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Bolk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:47:
[...]

Same here. Ubee opgehangen, ding ging in eerste instanties door wat firmware updates heen. M'n router kreeg een paar keer een intern IP maar het modem kwam uiteindelijk weer in bridge terecht.

IPv6 begon automatisch te werken en m'n IPv4 is ongewijzigd. Helemaal prima dus :)
Hoe hebben jullie het modem aangevraagd? En neem aan het niet om een zakelijk abonnement gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ynnoz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:42:
[...]

Helaas wordt hun rekencentrum in Amsterdam niet meer gebruikt voor nieuwe gebruikers. Naar wat ik begrepen heb wordt t.z.t iedereen die gebruikt maakt van Shadow gemigreerd naar Parijs.
Voor gaming geeft dat een significante verhoging van de latency. Zeker voor een game dienst klinkt dat gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
FF1987 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:35:
[...]

Hoe hebben jullie het modem aangevraagd? En neem aan het niet om een zakelijk abonnement gaat?
Twitter.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
FF1987 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:35:
[...]

Even aanvragen op community forum:
https://community.ziggo.n...n-Bridge-modus/m-p/880088

Reguliere klantenservice mag alleen connectboxen opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:40:
[...]

Even aanvragen op community forum:
https://community.ziggo.n...n-Bridge-modus/m-p/880088

Reguliere klantenservice mag alleen connectboxen opsturen.
samenvatting Twitter:

Dooie mus IPv6 bridge met een TC7210
Dan moeten we ervoor gaan zorgen dat je een geschikt modem ontvangt
wat voor modem wordt het? een CB mag je houden en is ook jammerlijk want die beland ook in bridge! een 1318zg vind ik prima!
We kunnen de UBC1318ZG voor je regelen

en de rest in DM afgehandeld.. dus als het goed is komt er van de week een UBC1318ZG *O*

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:47:
[...]

Mag ik vragen waarom je als je glas hebt dan geen volledig pakket bij KPN afneemt met eigen router direct op de ONT? Scheelt een hoop gedoe met de ouderwetse coax kabel.
Had inderdaad gekund, maar ik kijk ook NPO Politiek (zit bij KPN in een plus pakket), neem op (en Ziggo biedt max 400 uur, tegen KPN 200) en maak gebruik van combinatiebenefits die VF/Ziggo biedt. Over een klein jaartje is mijn VF abonnement ook afgelopen waardoor ik wellicht Ziggo helemaal gedag ga zeggen.
De kabel zelf is overigens geen probleem, door het appartement (uit 70'er jaren) hier heb ik alles in de woonkamer waardoor ik bij KPN ook een kabel moet trekken naar de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SMSfreakie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:55:
[...]

samenvatting Twitter:

Dooie mus IPv6 bridge met een TC7210
Dan moeten we ervoor gaan zorgen dat je een geschikt modem ontvangt
wat voor modem wordt het? een CB mag je houden en is ook jammerlijk want die beland ook in bridge! een 1318zg vind ik prima!
We kunnen de UBC1318ZG voor je regelen

en de rest in DM afgehandeld.. dus als het goed is komt er van de week een UBC1318ZG *O*
Benieuwd of ik dat voor mijn ouders ook geregeld krijg. Die hebben een TC7210 bridged en was verrast dat ze geen IPv6 gaan krijgen. Vind dat voor de toekomst toch wel verdomd handig om te hebben. Ook maar weer eens achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Internet ligt er hier sinds een klein halfuur uit. Amsterdam, postcode 1033.

Opvallend is dat ik op allestoringen.nl tot nu toe niemand zie klagen, waardoor je het idee krijgt dat ik de enige ben met problemen. Aan de andere kant geeft de storingspagina alleen maar time-outs waardoor ik denk dat ik juist niet de enige ben en iedereen de storingspagina zit te F5'en :?

Nou ja, vandaag maar eens een goede praktijktest doen met het Vodafone/Ziggo backup 4G-kastje tijdens een middag vol videocalls :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 01:08
Gizz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:03:
Internet ligt er hier sinds een klein halfuur uit. Amsterdam, postcode 1033.

Opvallend is dat ik op allestoringen.nl tot nu toe niemand zie klagen, waardoor je het idee krijgt dat ik de enige ben met problemen. Aan de andere kant geeft de storingspagina alleen maar time-outs waardoor ik denk dat ik juist niet de enige ben en iedereen de storingspagina zit te F5'en :?

Nou ja, vandaag maar eens een goede praktijktest doen met het Vodafone/Ziggo backup 4G-kastje tijdens een middag vol videocalls :z
Misschien dat de webserver van Ziggo in hetzelfde gebied staat en daardoor niet bereikbaar is :+

Ik heb Ziggo giganet in Enschede en nergens last van (behalve dat Ziggo.nl niet is te benaderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Aangezien ik vrijwel geen lineaire TV meer kijk, en als ik dat wel doe, ik vaak naar ziggogo.tv grijp omdat de PC toch al aan staat, zat ik even te kijken of ik nog ergens geld kon besparen.

Meeste geld besparen kan door het hele TV gebeuren op te zeggen, maar een tussenweg is misschien KabelTV + ZiggoGo. Ik begrijp dat je dan gewoon geen smartcard krijgt en dus meeste kanalen SD zijn omdat ze niet gedecodeerd kunnen worden. Maar aangezien ik toch de app gebruik maakt me dat niet uit.

Ik kan echter niet vinden of de kanalen dan wél in HD zijn in de ZiggoGo app. Zijn er daarin ook limitaties? Er is wel onderscheid tussen TV Complete (dan heb je meer kanalen in ZiggoGo) en TV Start bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:25
Iemand anders ook een mail van ziggo ontvangen on mee te doen met pilot nieuwe decoder? Ik neig naar spam, want ik heb al een vrij nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PolderPloer! schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:26:
Iemand anders ook een mail van ziggo ontvangen on mee te doen met pilot nieuwe decoder? Ik neig naar spam, want ik heb al een vrij nieuwe
Dat hangt er vanaf of je je hebt aangemeld voor het Ziggo Testpanel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:25
jongetje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:56:
[...]

Dat hangt er vanaf of je je hebt aangemeld voor het Ziggo Testpanel...
Niet bewust iig. Er zit ook een geheimhouding op... zal dan toch wel serieus zijn. Maar ik ga er niet op in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Kan het zijn dat het wifi bereik sterk is verbeterd na de software update van de connectbox afgelopen september?

Ivm een defecte deco set heb ik deze verwijderd en de eigen wifi van de connectbox weer aangezet.
Nu heb ik 2 smart wifi pods vandaag ontvangen van Ziggo (van de aanbieding het eerste jaar gratis, daarna €2,50 per maand).

Nu twijfel ik sterk of de wifi pods wel nodig zijn.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en er is inmiddels een pakket vanuit Ziggo onderweg... zal morgen binnen komen.. uiteraard weer vol onder werktijd :-P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:13:
en er is inmiddels een pakket vanuit Ziggo onderweg... zal morgen binnen komen.. uiteraard weer vol onder werktijd :-P
Dan geef je toch bij postnl aan dat je het graag op een postnl punt wilt ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Is iemand geluk Ziggo connect box om te ruilen voor Ubee 1318ZG bij Ziggo winkel?
Vorige Ziggo modem Ubee evm320 is helaas overleden. Ik lees alleen slechte verhalen over die horror modem connect box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

plizz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:17:
Is iemand geluk Ziggo connect box om te ruilen voor Ubee 1318ZG bij Ziggo winkel?
Vorige Ziggo modem Ubee evm320 is helaas overleden. Ik lees alleen slechte verhalen over die horror modem connect box.
Als je erg gesteld bent op je EVM kun je een andere adapter proberen. Meestal is dat het probleem bij die modempjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:04:
[...]

Dan geef je toch bij postnl aan dat je het graag op een postnl punt wilt ophalen?
beland die automatisch wel :-)

en eventueel kan ik dat pas aanpassen als Postnl het pakket ergens om 2u snachts heeft verwerkt.. :/

maar goed tis thuis adres, en anders naar postnl punt :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Timmert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:40:
[...]

Als je erg gesteld bent op je EVM kun je een andere adapter proberen. Meestal is dat het probleem bij die modempjes :)
Helaas werkt die ubee modem niet met andere adapter. Anders heb ik geen nieuwe modem gevraagd bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Ik heb het idee dat ik last heb van "lost packets" in mijn verbinding van een server in Franktijk naar mijn Ziggo. Kan dat kloppen? Ik heb mijn eigen IP adres geblurred, Zie grafiek van pingplotter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRHiVnx8iOjUm9_DBgC5edT9YkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bo6IOAQcMd9y8ZQYeWWbuom0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

plizz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:15:
[...]

Helaas werkt die ubee modem niet met andere adapter. Anders heb ik geen nieuwe modem gevraagd bij Ziggo.
Timmert bedoeld dat je een vervangende netvoedingsadapter vraagt. (een nieuwe van hetzelfde merk/type) dus :)

dat gezegd is de ubee 1318 imho veel beter, zeker als je zelf routing/wifi in huis hebt al :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/ac6af8c4fb29e5507a3dc6dd064c76cd1eef08c6/?url=https%3A%2F%2Fziggoforum.nl%2Fattachments%2F1620666816606-png.35308%2F

Mooi weg te werken, kleine footprint en volgens mij verbruikt ie zelfs wat minder.
Persoonlijk heb ik deze in bridge met 2gbps (LAG) naar mn router daarvandaan 10gig netwerk en eigen wifi :)

[ Voor 41% gewijzigd door JoSchaap op 09-12-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
JoSchaap schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:10:
[...]

Timmert bedoeld dat je een vervangende netvoedingsadapter vraagt. (een nieuwe van hetzelfde merk/type) dus :)

dat gezegd is de ubee 1318 imho veel beter, zeker als je zelf routing/wifi in huis hebt al :)
[Afbeelding]

Mooi weg te werken, kleine footprint en volgens mij verbruikt ie zelfs wat minder.
Persoonlijk heb ik deze in bridge met 2gbps (LAG) naar mn router daarvandaan 10gig netwerk en eigen wifi :)
Hoe stel je die LAG over 2 poorten in als die in bridge mode staat? :)
Los van het feit dat ik helaas geen LAG kan maken naar WAN op een UDM PRO SE :(

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 09-12-2021 10:15 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 10:22
[...]

[Afbeelding]

Klopt, meestal liggen de adapters zelfs op voorraad bij winkels die Ziggo dealer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Zover ik weet heeft een LAG altijd een bundelings protocol, kan je eens wat commandos geven voor LACP oid op je core? Kan je eens sniffen op de wan porten van je router of je 802.3ad pakketten ziet?

Ik kan mij niet voorstellen dat het per default gebundeld is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kan je eens een speedtest doen met 1 of 2 porten?

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 09-12-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 27-07 19:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Right, met het verdwijnen van de Formule 1 is ook mijn laatste reden om lineaire TV af te nemen bij Ziggo binnenkort foetsie.
Wel jammer dat ik dan mijn gratis upgrade naar 150/15 Mbit dan in moet leveren, 300/30 kost me teveel.

Ik mis wel nog wat info: als ik alleen een Online TV "pakket" heb, kan ik dan nog steeds programma's terugkijken via Ziggo Go? Ik heb nu een CI+ module dus terugkijken via de mediabox heb ik sowieso nooit gedaan... Volgens mij is het in mijn situatie alleen een stap terug in het aantal zenders (van TV Start naar Kabel TV dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:13

rvk

Pathogen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:29:
Ik mis wel nog wat info: als ik alleen een Online TV "pakket" heb, kan ik dan nog steeds programma's terugkijken via Ziggo Go? Ik heb nu een CI+ module dus terugkijken via de mediabox heb ik sowieso nooit gedaan... Volgens mij is het in mijn situatie alleen een stap terug in het aantal zenders (van TV Start naar Kabel TV dus)
Bij paketten vergelijken staat bij Start TV tot 2 dagen terugkijken (bij de compleet en max is dat 7 dagen). Bij Kabel TV staat helemaal geen terugkijken dus dat zal dan wel niet mogelijk zijn. Opnemen ook niet. Wel Ziggo GO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-08 11:31
maarud schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:24:
Aangezien ik vrijwel geen lineaire TV meer kijk, en als ik dat wel doe, ik vaak naar ziggogo.tv grijp omdat de PC toch al aan staat, zat ik even te kijken of ik nog ergens geld kon besparen.

Meeste geld besparen kan door het hele TV gebeuren op te zeggen, maar een tussenweg is misschien KabelTV + ZiggoGo. Ik begrijp dat je dan gewoon geen smartcard krijgt en dus meeste kanalen SD zijn omdat ze niet gedecodeerd kunnen worden. Maar aangezien ik toch de app gebruik maakt me dat niet uit.

Ik kan echter niet vinden of de kanalen dan wél in HD zijn in de ZiggoGo app. Zijn er daarin ook limitaties? Er is wel onderscheid tussen TV Complete (dan heb je meer kanalen in ZiggoGo) en TV Start bijvoorbeeld.
Ik heb hetzelfde, alleen internet van Ziggo. Qua kwaliteit zitten er geen limitaties in ZiggoGo.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hartox schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ik heb hetzelfde, alleen internet van Ziggo. Qua kwaliteit zitten er geen limitaties in ZiggoGo.
Ik heb ook alleen internet, DVB-C doet het uiteraard maar ZiggoGo geeft aan dat ik geen abonnement/toegang tot de TV dienst heb (logisch want daar betaal ik niet voor)

Een alleen internet abonnement geeft géén toegang tot ZiggoGo

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 09-12-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

rvk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:48:
[...]

Bij paketten vergelijken staat bij Start TV tot 2 dagen terugkijken (bij de compleet en max is dat 7 dagen). Bij Kabel TV staat helemaal geen terugkijken dus dat zal dan wel niet mogelijk zijn. Opnemen ook niet. Wel Ziggo GO.
Dat klopt, de verwarring hier is alleen dat ik via Ziggo Go 7 dagen kan terugkijken met mijn huidige TV Start pakket. Dus ligt dat aan Ziggo Go, of aan TV Start? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
Dit zie ik op de website van Ziggo staan:
Een kabelaansluiting (50+ tv-zenders, inclusief Ziggo Sport) is bij Ziggo de basis en ontvang je bij elk abonnement.
En dit staat er op mijn factuur:
1 dec-31 dec Internet Start en Kabel TV 48,50
- Kabel TV
- Internet Start
Safe Online
U aangeboden door Ziggo

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hartox schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:01:
Dit zie ik op de website van Ziggo staan:

[...]

En dit staat er op mijn factuur:

[...]
Oh, goeie vraag aan jou dan: kun je met jouw pakket terugkijken via Ziggo Go? En zo ja, hoeveel dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartox
Ja, ik kan t/m 2 december terugkijken op het moment. Ik zie dat het goedkoopste internet only abo nu e42.50 kost ipv de 48.50 die ik nu betaal.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oh? die 42.50 krijg ik weer niet in beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGy1jnzD-ntPdYVQKj_0VMnyFXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QtLdNSbOsCrqsHylVZd3YdON.png?f=fotoalbum_large

Edit: zie het onderstaande bericht, je hebt dan inderdaad geen toegang tot ZiggoGo.

nieuws: Ziggo biedt internetabonnementen zonder online tv aan voor 6 euro minder

[ Voor 30% gewijzigd door Hartox op 09-12-2021 12:11 ]

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hartox schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:06:
Ja, ik kan t/m 2 december terugkijken op het moment. Ik zie dat het goedkoopste internet only abo nu e42.50 kost ipv de 48.50 die ik nu betaal.
https://www.ziggo.nl/internet/basic €32,50 in Zigo gebied is dit 50/20 in UPC gebied 40/5. Wel DVB-C maar echt geen ZiggoGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Chris.nl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:11:
[...]

https://www.ziggo.nl/internet/basic €32,50 in Zigo gebied is dit 50/20 in UPC gebied 40/5. Wel DVB-C maar echt geen ZiggoGo.
Ah, daar zit geen ZiggoGo bij? Nou ja, 42 of 48 euro 50 is sowieso al winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pathogen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:13:
[...]

Ah, daar zit geen ZiggoGo bij? Nou ja, 42 of 48 euro 50 is sowieso al winst :)
Niemand weerhoudt je de ZiggoGo inlog van vriend of familie te gebruiken. Zelf ben ik al tevreden met DVB-C 'k kijk vrijwel alleen de HD zenders NPO en ZiggoSport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
Chris.nl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:11:
[...]

Waar heb je de informatie vandaan dat het basic abo 50/20 biedt? Ik kan alleen 40/5 op de website vinden. Ik heb liever 50/20 dan de 75/10 die ik nu heb..

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hartox schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:19:
[...]

Waar heb je de informatie vandaan dat het basic abo 50/20 biedt? Ik kan alleen 40/5 op de website vinden. Ik heb liever 50/20 dan de 75/10 die ik nu heb..
Persoonlijke ervaring en die van anderen. Eind oktober hierover gebabbeld in dit topic Chris.nl in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Chris.nl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:17:
[...]

Niemand weerhoudt je de ZiggoGo inlog van vriend of familie te gebruiken. Zelf ben ik al tevreden met DVB-C 'k kijk vrijwel alleen de HD zenders NPO en ZiggoSport.
Familie woont niet in Ziggo gebied en/of heeft geen Ziggo abonnement :) Het behouden van Ziggo Go is wel echt een must, dat wordt hier behoorlijk gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pathogen op 09-12-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Heb sinds een paar weken budget alles in een naast Ziggo. Ziggo gaat er eind van de maand uit.

Ziggo / KPN blokkeren obv nummerblokken dat ZiggoGo / iTV op netwerken van een ander gebruikt kunnen worden.
Voor F1 moest ik echt terug naar Ziggo.

Zal dan met Androidtv te maken hebben.
Wat onder bevestigd wordt. Ik gebruik idd een mi box

[ Voor 16% gewijzigd door dr.nld op 09-12-2021 17:37 . Reden: androidtv ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

dr.nld schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:50:
Ziggo / KPN blokkeren obv nummerblokken dat ZiggoGo / iTV op netwerken van een ander gebruikt kunnen worden.
Het ZiggoGo account dat ik van een vriendin kon lenen deed het prima op mijn KPN netwerk. :9

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
MazeMouse schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:52:
[...]

Het ZiggoGo account dat ik van een vriendin kon lenen deed het prima op mijn KPN netwerk. :9
Dat is een tijdje geleden ook bevestigd door de medewerker die ik gesproken had; ZiggoGo werkt namelijk ook in het buitenland of zelfs via 4G/5G, zou vreemd zijn als dit dan geblokkeerd zouden worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

stormfly schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:18:
[...]

Zover ik weet heeft een LAG altijd een bundelings protocol, kan je eens wat commandos geven voor LACP oid op je core? Kan je eens sniffen op de wan porten van je router of je 802.3ad pakketten ziet?

Ik kan mij niet voorstellen dat het per default gebundeld is.
***members only***

Kan je eens een speedtest doen met 1 of 2 porten?
Ik ben aan het werk momenteel.

Met 1 poort haal ik 935-944 mbit
Met 2 poorten tot 1030 (soms ervoorbij maar dat is puur burst).

Wat oude speedtest results staan hier: https://ziggoforum.nl/top...2495/page-84#post-1316814

op de router ziet het er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SbuBhyM.png
tcviper schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:12:
[...]

Hoe stel je die LAG over 2 poorten in als die in bridge mode staat? :)
Los van het feit dat ik helaas geen LAG kan maken naar WAN op een UDM PRO SE :(
nadat ik de firewall had uitgezet en het modem in bridge (moest echt in die volgorde overigens anders bleef de FW aan...) werkte het meteen met de eerste bond die ik had ingesteld :)
Ik heb dus verder geen tijd gespendeerd aan het "correct instellen". it works.. jobdone!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eJESpaC.png

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoSchaap schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:21:
[...]

Ik ben aan het werk momenteel.

Met 1 poort haal ik 935-944 mbit
Met 2 poorten tot 1030 (soms ervoorbij maar dat is puur burst).

Wat oude speedtest results staan hier: https://ziggoforum.nl/top...2495/page-84#post-1316814

op de router ziet het er dan zo uit:
[Afbeelding]

[...]

nadat ik de firewall had uitgezet en het modem in bridge (moest echt in die volgorde overigens anders bleef de FW aan...) werkte het meteen met de eerste bond die ik had ingesteld :)
Ik heb dus verder geen tijd gespendeerd aan het "correct instellen". it works.. jobdone!
[Afbeelding]

***members only***
Cool ziet er erg goed uit, helder verhaal. Toch net dat beetje extra _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:13

rvk

Sjowhan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:57:
[...]
Dat is een tijdje geleden ook bevestigd door de medewerker die ik gesproken had; ZiggoGo werkt namelijk ook in het buitenland of zelfs via 4G/5G, zou vreemd zijn als dit dan geblokkeerd zouden worden...
Even ter aanvulling en verduidelijking. "Ziggo GO" op een mobiel werkt wel op een niet Ziggo netwerk. "Ziggo Go TV" op een Android TV zou alleen werken op het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
rvk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:51:
[...]

Even ter aanvulling en verduidelijking. "Ziggo GO" op een mobiel werkt wel op een niet Ziggo netwerk. "Ziggo Go TV" op een Android TV zou alleen werken op het Ziggo netwerk.
Check, mobiele devices doen het overal. 'Vaste' apparaten zoals AppleTV of iets met Android ingebouwd op een TV doen het niet buiten het coax netwerk. Wil je Ziggo kijken via KPN dan zou ik een full size HTPC op basis van Windows neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

truukje, want zelfs met je telefoon op de wifi en dan vanuit de ziggo go app casten naar je tv werkt wel.
raar.. maar waar.. :D

[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 09-12-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jadjong schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:11:
[...]
Check, mobiele devices doen het overal. 'Vaste' apparaten zoals AppleTV of iets met Android ingebouwd op een TV doen het niet buiten het coax netwerk. Wil je Ziggo kijken via KPN dan zou ik een full size HTPC op basis van Windows neer zetten.
Dat laatste is niet perse nodig, dat kan eveneens via Kodi en de NL IPTV addon daarvoor, en Kodi draait o.a. ook op Android (TV).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en mijn UBC1318ZG is geleverd *O* alleen nog even aansluiten.. maar dat is iets voor het weekend denk ik :-)

aangesloten... alleen nog even het password wijzigen :p want zo simpel als draadloos eet het niet meer :-)

[ Voor 35% gewijzigd door SMSfreakie op 09-12-2021 18:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:44
Net op de Community gelezen dat er een Ubee onderweg is naar mij.
Ben benieuwd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.203.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Chris.nl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:17:
[...]

Dit is een advies tegen de oveeenkomst in. Dat het werkt is helemaal waar, maar is een overtreden van de gebruikersovereenkomst door de partij die jou het account verschaft. Illegaal advies in dat opzicht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 16:22
Ik woon in een fZiggo gebied, heb een Technicolor TC7210 in bridge mode. Ondersteund deze modem nu wel of geen IPv6 in bridge mode? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:21:
Ik woon in een fZiggo gebied, heb een Technicolor TC7210 in bridge mode. Ondersteund deze modem nu wel of geen IPv6 in bridge mode? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.
IPv6 is alleen beschikbaar op de connectbox en de nieuwere Ubee.

https://community.ziggo.n...169/highlight/true#M95575

Nieuwe bestellen kan via hetzelfde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 16:22
ed1703 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:26:
[...]

IPv6 is alleen beschikbaar op de connectbox en de nieuwere Ubee.

https://community.ziggo.n...169/highlight/true#M95575

Nieuwe bestellen kan via hetzelfde topic.
Zou Ziggo geen registratie hebben van gebruikte modems? Net als de topicstarter in dat topic heb ik ook gewoon de mail gekregen. Achja, dan wacht ik nog even af of de ondersteuning er nog komt, anders even ergens volgend jaar het modem laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MadDogMcCree schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:13:
[...]

Zou Ziggo geen registratie hebben van gebruikte modems? Net als de topicstarter in dat topic heb ik ook gewoon de mail gekregen. Achja, dan wacht ik nog even af of de ondersteuning er nog komt, anders even ergens volgend jaar het modem laten vervangen.
Ik heb Ziggo opgezegd en krijg keurig een mail met wat ik moet doen met de hardware van Ziggo. Dus welke TV box en welk modem, inclusief serial number.

Ziggo heeft dus wel degelijk een database van alle gebruikte modems, maar of die in alle systemen beschikbaar is, is altijd maar even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

KRASH schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:47:
[...]

Via het ziggo forum kan je een Ubee aanvragen, heb vandaag m'n TC7210 omgeruild voor de Ubee 1318zg en dat werkt eigenlijk wel prima tot zover icm een PfSense router.

Heb ook een avontuur gehad met de connectbox, maar die gaf inderdaad alleen gezeik. Die heb ik destijds dus weer terug laten wisselen naar de TC7210.
Bedankt voor die link, voor mijn ouders (wiens netwerk ik beheer) is er nu een Ubee UBC1318ZG onderweg ter vervanging van hun TC7210. Heb daar een ASUS RT-AX86U staan dus dat gaat helemaal goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-08 09:57
Hallo

Mijn buurvrouw vroeg me gister om hulp aangezien zij een medianieuws Xl kreeg
Deze aangesloten maar blijft op het schermpje bijwerken staan
Nog niet eens een setup up gedaan
Iemand dienster een oplossing voor weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
Hann1BaL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:01:
[...]

Ik heb Ziggo opgezegd en krijg keurig een mail met wat ik moet doen met de hardware van Ziggo. Dus welke TV box en welk modem, inclusief serial number.

Ziggo heeft dus wel degelijk een database van alle gebruikte modems, maar of die in alle systemen beschikbaar is, is altijd maar even afwachten.
Dat hebben ze zeker aangezien de devices welke je hebt ook in je mijn ziggo account terug te vinden zijn.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MarioMark1541 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:43:
Hallo

Mijn buurvrouw vroeg me gister om hulp aangezien zij een medianieuws Xl kreeg
Deze aangesloten maar blijft op het schermpje bijwerken staan
Nog niet eens een setup up gedaan
Iemand dienster een oplossing voor weet
Dan is je AOP niet goed en kan die niet overweg met de mediabox XL. Ik had hetzelfde er zat een splitter op welke alleen kon ontvangen en niet kon terug sturen. Even met ziggo chatten of bellen en uitleggen dat die op bijwerken blijft staan en welke AOP je hebt en ze sturen een nieuwe voor je op.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
HKLM_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:55:
[...]

Dan is je AOP niet goed en kan die niet overweg met de mediabox XL. Ik had hetzelfde er zat een splitter op welke alleen kon ontvangen en niet kon terug sturen. Even met ziggo chatten of bellen en uitleggen dat die op bijwerken blijft staan en welke AOP je hebt en ze sturen een nieuwe voor je op.
Dat heb ik gister al geprobeerd ook rechtstreeks aangesloten maar t zelfde blijft staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
MarioMark1541 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:59:
[...]

Dat heb ik gister al geprobeerd ook rechtstreeks aangesloten maar t zelfde blijft staan
Wat heb je geprobeerd een adapter welke inkomend en uitgaande signaal aankan? Direct de kabel in de AOP gaat niet werken want dan heb je nog steeds eenrichtingsverkeer.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
HKLM_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:49:
[...]

Welke splitter moet ik dan hebben en stel ik zet dat er tussen hoe lang duurt het voordat t bijwerken weg gaat

Wat heb je geprobeerd een adapter welke inkomend en uitgaande signaal aankan? Direct de kabel in de AOP gaat niet werken want dan heb je nog steeds eenrichtingsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik heb deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxozyeuEaCMS3ibSF-VnMPMJRyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dFSkBFCjCWun80EUgk2Np9WK.png?f=user_large

Maar ziggo kan die gratis naar haar opsturen als ze even contact op neemt. Staat trouwens ook allemaal in de installatie instructies als je het AOP controllert

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hier zojuist het Ubee modem aangesloten, 5 minuutjes later weer verbinding, stond ook meteen in bridge mode (zonder aanvragen bij Ziggo, vorige modem was een modem-only cisco epc3213.

Pingtijden lager dan voorheen. Valt me alleen wel op dat ik naast 32 downstreams maar 4 upstreams heb. Dit modem zou toch 8 moeten hebben? Connectboxen in deze regio gebruiken nml wel 8 kanalen (giganet is hier nog niet)
Pagina: 1 ... 232 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic