Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online.
[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 22-07-2026 21:50 ]
Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online.
[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 22-07-2026 21:50 ]
Kan morgen wel ff in de rapportage kijken wat het was. Of je geeft even postcode in DM dan kan ik gerichter zoekencrunchytail schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:49:
[...]
Sometimes you need to plan for coincidence

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ongeveer 90 seconden.Raven schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:58:
@DanielvdMark Hoeveel tijd zit er tussen vanaf het moment dat het opbouwen van de verbinding begint en de disconnect? Hier was dat +/-30sec, veroorzaakt door 2 instellingen die niet in KPN\s eigen router pdf staan: lcp echo interval en lcp echo failure.
1
2
| lcp-echo-failure=5 lcp-echo-interval=20 |
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 00:07:
Thanks maar die instellingen kan ik niet aanpassen. Die zijn in de UI ook niet beschikbaar. Rondzoeken op internet / ai laat zien dat het probleem bij KPN ligt (hun authenticatie systeem lijkt mijn lijn te blokkeren).
Het irritante is dat ze niet verder willen kijken want geen experiabox. Inmiddels 3,5 geen internet en nu eerst moeten wachten op een nieuwe experiabox om dan te concluderen dat die ook niet werkt en dat ze dan pas verder kunnen onderzoeken. Beetje frustrerend 🙂
[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:06 ]
De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staanstormfly schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:58:
[...]
KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.
Heb je echte debug logs van PPP vanuit je router op het laagste log level?
Je hebt geen test server met PPP gekoppeld welke ook een (tweede) sessie opzet?
Ben heel benieuwd wat de EB voor resultaat geeft. Wil je dat laten weten t.z.t. wanneer komt de EB binnen? Je hebt nog niet met een EB getest omdat je deze niet meer hebt?DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:13:
[...]
De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staan
Overigens vanochtend blij verrast want internet is er weer. De laatste request for disconnect by peer was om 06:01 en daarna was er internet. Het is alleen nog niet de snelheid die ik zou moeten hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:30 ]