[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 195 196 Laatste
Acties:

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:08
Economics schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:37:
[...]

Zie niks geks in regio Haarlem
Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online. :)

[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 22-07-2026 21:50 ]

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:56
crunchytail schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Thanks voor het checken. Was een lokale storing in de wijk denk ik. Glas lampje brandde niet meer en verbinding lag er ook bij familie uit (paar straten verder). Inmiddels weer online. :)
Kan morgen wel ff in de rapportage kijken wat het was. Of je geeft even postcode in DM dan kan ik gerichter zoeken :)

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Denk 1,5 maand geleden brandde het storingslampje oranje op de modem.

De modem is uitgezet en na een aantal minuten weer aangezet.

Het lampje brandde nog en had nog geen internet/WiFi.

Een aantal keren herstarten hielp.

Echter valt sindsdien continu het signaal weg of is zwak.

Bij het aanzetten van de tv en naar internet/YouTube te gaan geeft de tv eenmalig aan geen internet te hebben.

Daarna werkt het weer.

Sindskort heb ik ook een Quest 3 vr bril.

Daar is een snelle verbinding voor nodig, maar die geeft soms ook aan dat de verbinding zwak is.

Hebben meer mensen dit probleem sinds 1,5 maand ongeveer?

Er is een nieuwere modem op te markt bij KPN, moet ik die nemen of mijn huidige van 5 jaar oud nog goed?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53
Wat zegt de helpdesk?

Sometimes you need to plan for coincidence

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:22
Hi,

Ik gebruik sinds oktober 2025 mijn eigen TPLink ER7206 gateway om via KPN internet te hebben. 2 maanden geleden verhuist en alles opnieuw ingesteld en het werkte prima. Tot afgelopen zaterdag. In de middag gaf mijn iPhone aan dat ik wel Wifi had maar dat er geen internet verbinding was. 

Ik dacht eerst dat het misschien een storing was maar dat was het niet. In de avond heb ik alles gereset en opnieuw ingesteld maar zonder resultaat. Diverse malen met de klantenservice gesproken en die voeren dan tests uit die allen goed zijn maar het resultaat is dat ik geen internet heb. Op zondag heeft een medewerker een ticket aangemaakt om te escaleren naar een andere afdeling. Die zijn er gisteren mee bezig geweest en ik kreeg een melding dat het opgelost was. Maar helaas, geen verbinding. Vanochtend gebeld en het bleek dat de medewerker dezelfde test had uitgevoerd als de eerdere medewerkers (en bedankt 1,5 dag later en dan nog horen dat er niets veranderd is) en dat hij verder geen ondersteuning gaat bieden omdat ik geen Experiabox heb.

in de log bestanden van mijn gateway is te zien dat de gateway wel verbinding maakt met via PPPoe en dat dit succesvol is, dat de authenticatie ook door KPN geaccepteerd wordt maar dat de gateway dan een verzoek tot disconnect krijgt van de peer:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/4cdcd1e9-1a75-43f4-aa7d-06739d3b972c.png

Dit zijn mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/06530775-afae-4872-aaa4-20ccdea36068.png

Zoals gezegd: alles werkte vlekkeloos tot afgelopen zaterdagmiddag. glasvezelkastje branden alle lichtjes groen. 

Wat ik zelf heb gedaan:
  • gateway en netwerk volledig gereset
  • kabels vervangen
  • meerdere keren alles uitgezet en weer gefaseerd aangezet
  • nieuwe gateway gekocht (om uit te sluiten dat de andere kapot is)

Zijn er nog andere instellingen die ik kan bekijken?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@DanielvdMark Hoeveel tijd zit er tussen vanaf het moment dat het opbouwen van de verbinding begint en de disconnect? Hier was dat +/-30sec, veroorzaakt door 2 instellingen die niet in KPN\s eigen router pdf staan: lcp echo interval en lcp echo failure.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DanielvdMark
Raven schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:58:
@DanielvdMark Hoeveel tijd zit er tussen vanaf het moment dat het opbouwen van de verbinding begint en de disconnect? Hier was dat +/-30sec, veroorzaakt door 2 instellingen die niet in KPN\s eigen router pdf staan: lcp echo interval en lcp echo failure.
Ongeveer 90 seconden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@DanielvdMark Hmm en dat is consistent?

Kijk eens of je terug kan vinden waar die 2 instellingen op staan ingesteld, hier losten deze het op:
Bash:
1
2
lcp-echo-failure=5
lcp-echo-interval=20
toegepast op de ppp-interface

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DanielvdMark
Thanks maar die instellingen kan ik niet aanpassen. Die zijn in de UI ook niet beschikbaar. Rondzoeken op internet / ai laat zien dat het probleem bij KPN ligt (hun authenticatie systeem lijkt mijn lijn te blokkeren).

Het irritante is dat ze niet verder willen kijken want geen experiabox. Inmiddels 3,5 geen internet en nu eerst moeten wachten op een nieuwe experiabox om dan te concluderen dat die ook niet werkt en dat ze dan pas verder kunnen onderzoeken. Beetje frustrerend 🙂

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 00:07:
Thanks maar die instellingen kan ik niet aanpassen. Die zijn in de UI ook niet beschikbaar. Rondzoeken op internet / ai laat zien dat het probleem bij KPN ligt (hun authenticatie systeem lijkt mijn lijn te blokkeren).

Het irritante is dat ze niet verder willen kijken want geen experiabox. Inmiddels 3,5 geen internet en nu eerst moeten wachten op een nieuwe experiabox om dan te concluderen dat die ook niet werkt en dat ze dan pas verder kunnen onderzoeken. Beetje frustrerend 🙂
KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.

Heb je echte debug logs van PPP vanuit je router op het laagste log level?

Je hebt geen test server met PPP gekoppeld welke ook een (tweede) sessie opzet?

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:06 ]

• DanielvdMark
stormfly schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:58:
[...]

KPN dropt jouw verbinding nadat jij iets stuurt, of iets vergeet te sturen na x seconden. Zo lees ik jouw chronologische lijn. Als je wel 2way communicatie ziet in je logs dan heb je end to end verbinding.

Heb je echte debug logs van PPP vanuit je router op het laagste log level?

Je hebt geen test server met PPP gekoppeld welke ook een (tweede) sessie opzet?
De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staan

Overigens vanochtend blij verrast want internet is er weer. De laatste request for disconnect by peer was om 06:01 en daarna was er internet. Het is alleen nog niet de snelheid die ik zou moeten hebben.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DanielvdMark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:13:
[...]

De logs die ik kan inzien staan in mijn initiële post, volgens mij heb ik geen andere mogelijkheid om gedetailleerdere logs op te vragen. Ik heb geen testserver staan

Overigens vanochtend blij verrast want internet is er weer. De laatste request for disconnect by peer was om 06:01 en daarna was er internet. Het is alleen nog niet de snelheid die ik zou moeten hebben.
Ben heel benieuwd wat de EB voor resultaat geeft. Wil je dat laten weten t.z.t. wanneer komt de EB binnen? Je hebt nog niet met een EB getest omdat je deze niet meer hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 29-07-2026 09:30 ]

• DanielvdMark
Klopt. Die heb ik niet meer.
Pagina: 1 ... 195 196 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
- KPN TV+: [KPN TV+] - Ervaringen en discussie
- KPN 5G voor thuis: [KPN 5G-Internet Thuis] Ervaringen & Discussie