Testing, one, two ...
Even extra info. Als je bij KPN mobiel + vast combineert krijg je 5 euro "entertainment korting" welk je kunt gebruiken op Netflix, ESPN of ViaPlay. Het is dus niet op allemaal tegelijk. Dus die 5 euro is leuk, moet je alleen niet 1 van de andere hebbentechnoaddict schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:17:
[...]
Zou je inderdaad zeggen. Als nieuwe klant bij KPN kan je Viaplay dus 9 maanden gratis krijgen. Dat is het hele seizoen F1. Als je dan ook nog abbo's van KPN stapelt kan je dus Viaplay voor omgerekend 5 euro per maand krijgen. Altijd.
Je maakt geen keuze voor het leven he? Het is 1 jaar en dan kun je altijd weer terug.technoaddict schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:17:
[...]
Zou je inderdaad zeggen. Als nieuwe klant bij KPN kan je Viaplay dus 9 maanden gratis krijgen. Dat is het hele seizoen F1. Als je dan ook nog abbo's van KPN stapelt kan je dus Viaplay voor omgerekend 5 euro per maand krijgen. Altijd.
Ik begin toch wel te twijfelen over wat ik moet doen. Bij Ziggo blijven (al tig jaren klant) of een keer de overstap maken naar bijvoorbeeld een KPN.
Ik betaal nu 71 euro voor mijn Ziggo pakket. 300/30 internet. 80 zenders ofzo. Movies en Series L, omdat ik een mobiel abbo heb bij Vodafone. Het is een prima pakket, maar ik maak geen gebruik van Movies en Series L en kijk vooral de standaard NL zenders.
Als je dan al 71 betaal en na enige tijd komt daar 10 euro bij voor Viaplay dan wordt het bedrag toch best fors. Als je dan ziet dat je voor 60 euro KPN 200/200 hebt met Viaplay (9 maanden gratis) dan begint dat toch wel interessant te worden.
Ziggo Sport ga ik dan wel weer missen want dat kijk ik af en toe. Sowieso de samenvattingen na de F1 races met Doornbos enzo ga ik missen.. Keuzes!
Ik ben tevreden overgestapt naar 200/200 van KPN en heb F1TV Pro.
Het scheelde mij 250 euro in jaar 1 en dat vond ik de overstap wel waard. Maar dat betekent niet dat ik niet terug kan gaan naar Ziggo. De overgang was zo soepel dat ik het zo weer doe. 1 minuut downtime voor herstarten van mn router.
Waarschijnlijk hebben ze bijgehouden dat we elke keer naar Max (en niet de omroep
Dat lijkt me niet - dan zouden ze beter een Viaplay abonnement hebben aangebodenmeesje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:27:
Waarschijnlijk hebben ze bijgehouden dat we elke keer naar Max (en niet de omroep) keken.
Ik kreeg idd ook november vorig jaar een jaar lang gratis ESPN. Geloofde het eerst ook niet maar het is toch echt waar 😄meesje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:27:
Het moet niet veel gekker. November vorig jaar een mail ontvangen met ‘u als trouwe klant’ voor 12 maanden gratis ESPN (alle zenders) en nu zojuist eenzelfde soort bericht voor Ziggo Sport Totaal, ook 12 maanden gratis. En trouwens geen addertjes onder het gras, want de abonnementen stoppen automatisch.
Waarschijnlijk hebben ze bijgehouden dat we elke keer naar Max (en niet de omroep) keken.
©2004
Dat is waarschijnlijk de eerst volgende mail.Jerrythafast schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Dat lijkt me niet - dan zouden ze beter een Viaplay abonnement hebben aangeboden
Ik heb kennelijk iets gemist. Wat is er 4 feb?Groentjuh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:20:
Inmiddels zie ik dat kanaal 999 een 4K plaatje toont in afwachting tot 4 februari!
Gedoe in China.meesje schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:25:
[...]
Ik heb kennelijk iets gemist. Wat is er 4 feb?
Geen idee. Het is het volgende plaatje:meesje schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:25:
[...]
Ik heb kennelijk iets gemist. Wat is er 4 feb?
/f/image/vRhW1QHFXJ5BfiGvfcS3Ohx6.png?f=fotoalbum_large)
Het plaatje is overigens in 1080i formaat, dus de 4K knop moet nog om...
[ Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 02-02-2022 16:42 ]
Zit dat op kanaal 999?Groentjuh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:30:
[...]
Geen idee. Het is het volgende plaatje:
[Afbeelding]
Is dat niet een titel van een boek van Bob Evers of Kuifje ?
W1ck1e schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:59:
[...]
Is dat niet een titel van een boek van Bob Evers of Kuifje ?
:strip_exif()/f/image/r9GmtKVzij2LWAsSFfcbmw1i.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijkbaar hebben we dit aan de "vrije modemkeuze" te danken (TV's en TV-ontvangers zijn immers ook "eindapparaten"):
https://www.totaaltv.nl/n...en-met-ci-module-leveren/
https://www.totaaltv.nl/n...-via-ci-module-bij-ziggo/
Enige adder onder het gras: IPTV is uitgesloten van regulering (omdat er nog geen publieke standaarden voor bestaan), dus alles wat via IPTV wordt aangeboden mag nog wel exclusief zijn voor door de provider geleverde hardware. Bij Ziggo is dit in de praktijk momenteel alleen Love Nature 4K (er zijn wel plannen voor all-IPTV blijkbaar...); alle andere zenders komen binnen via DVB-C en ze zijn sinds afgelopen vrijdag dus wettelijk verplicht om die voor alle DVB-geschikte hardware (met Irdeto of Nagravision odnersteuning) beschikbaar te maken. Hoera!
[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 02-02-2022 17:38 ]
Kijk nog maar eens goed.Volgens mijn Samsung TV met CI+ is het "gewoon" 1080i. Dit iit kan 400 waarvan ie zegt dat het 2160p is.Groentjuh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:20:
Inmiddels zie ik dat kanaal 999 een 4K plaatje toont in afwachting tot 4 februari!
Dat zei ik al in mijn tweede reactie met het plaatje. Op mijn Full HD monitor zie ik weinig verschil en moest dus even de codec-data tevoorschijn toveren.Roetzen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:01:
[...]
Kijk nog maar eens goed.Volgens mijn Samsung TV met CI+ is het "gewoon" 1080i. Dit iit kan 400 waarvan ie zegt dat het 2160p is.
ja en in h264Groentjuh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:30:
[...]
Geen idee. Het is het volgende plaatje:
[Afbeelding]
Het plaatje is overigens in 1080i formaat, dus de 4K knop moet nog om...
wel is Ziggo Sport in 4K nu als Ziggo Sport in de lijst.. en ESPN heeft ook een normale naam ipv UHDx DVB :-)
[ Voor 11% gewijzigd door SMSfreakie op 02-02-2022 19:10 ]
404 Signature not found
Ja ze mogen nog wel even de juiste benamingen in de zender info zetten.
Echter veelal in Ziggo Sport UHD nog geen native UHD, mondjesmaat een wedstrijd, mischien dat een reden dat op kanaal 400 in de kanaal info "UHD" mist?
Laat ze het "Ziggo Sport 4K" noemen. Dan kunnen ze "ESPN 1 UHD" gebruiken voor 1080P50Hz met HDR/HLG.dinandus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:53:
Vrijdag Eurosport in UHD, kanaal 999, hoop dat Ziggo de HLG switch niet vergeet.
Ja ze mogen nog wel even de juiste benamingen in de zender info zetten.
Echter veelal in Ziggo Sport UHD nog geen native UHD, mondjesmaat een wedstrijd, mischien dat een reden dat op kanaal 400 in de kanaal info "UHD" mist?
Afijn, modem online etc. Tijd om WiFi in te stellen... Netjes de SSIDs ingesteld zoals ik ze had, met bijbehorende keys. Enige probleem dat ik op het moment heb is dat ik met geen mogelijkheid het modem zo ver krijg dat ie op 2.4GHz het SSID uitzend dat ik geconfigureerd heb. 5GHz werkt prima, maar zelfs na meerdere keren configureren en rebooten van het modem werkt het nog steeds niet.
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Kan wel, dan moet je de WiFi optimalisatie/Smart WiFi uitzetten in het WiFi menu, dan kun je het 2.4 GHz SSID veld invullen.Clueless schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 00:34:
Afijn, modem online etc. Tijd om WiFi in te stellen... Netjes de SSIDs ingesteld zoals ik ze had, met bijbehorende keys. Enige probleem dat ik op het moment heb is dat ik met geen mogelijkheid het modem zo ver krijg dat ie op 2.4GHz het SSID uitzend dat ik geconfigureerd heb. 5GHz werkt prima, maar zelfs na meerdere keren configureren en rebooten van het modem werkt het nog steeds niet.
Die "oplossing" had ik inderdaad ook al gevonden, maar die werkt bij mij dus niet. Dat schijnt als het forum van Ziggo mag geloven een bevestigd issue te zijn wat ze nog steeds niet hebben opgelost. Dat was in november al bekend in ieder geval.Jeffrey87 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 01:36:
[...]
Kan wel, dan moet je de WiFi optimalisatie/Smart WiFi uitzetten in het WiFi menu, dan kun je het 2.4 GHz SSID veld invullen.
Bij mij is het alsof de 2.4GHz band gewoon helemaal niet werkt. Ik heb de "SmartWifi" aan gehad, uitgehad, ik heb de 2.4GHz band zelf ook al uit en weer aangetoggeld, het modem meerdere keren gereboot maar werken ho maar.
Komt even een modem swap doen omdat ik wegvallende verbinding had... vond vreemd want is laatst ook al gedaan en dat hielp niet.
Hij gaf aan dat alles er nu top uitzag, maar je raad het al vandaag meteen weer wegvallende verbinding.
Bij Fouten pre RS staat 1026700283 Dat is toch een immens aantal packages of data die corrupt/fout binnenkomt? of zie ik iets totaal verkeerd?
Post RS schommelt het tussen de 10 en 80.
Wat kan ik aangeven bij de klantenservice om te laten doordringen dat een modem swap nummer 3 geen oplossing gaat zijn?
De pre RS zegt niet zo veel.. ik heb ook bijna overal 167514812981 fouten staan. Post RS is belangrijker en dan is tussen 10-80 in ieder geval een flink stuk lager dan de tussen 800-1000 die ik heb. Er staan er zelfs een paar op 6000 en 13000 post RS bij mij (downstream). Ik heb echter totaal geen last van wegvallende verbindingen. Volgens mij is daar de Power/SNR ook veel belangrijker voor. (heb vrijwel overal een Power 9 en SNR van 38/39)kneusteun schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:53:
Gister weer een monteur langs gehad.
Komt even een modem swap doen omdat ik wegvallende verbinding had... vond vreemd want is laatst ook al gedaan en dat hielp niet.
Hij gaf aan dat alles er nu top uitzag, maar je raad het al vandaag meteen weer wegvallende verbinding.
Bij Fouten pre RS staat 1026700283 Dat is toch een immens aantal packages of data die corrupt/fout binnenkomt? of zie ik iets totaal verkeerd?
Wat kan ik aangeven bij de klantenservice om te laten doordringen dat een modem swap nummer 3 geen oplossing gaat zijn?
Dat is een bug in de Connectbox. Hierdoor staat er een totaal irrelevant getal in het pre RS veld. De post RS daarentegen klopt wél, maar jouw waardes zijn prima.kneusteun schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:53:
Net even gebeld weer, klantenservice gaf ook aan dat mogelijk de modem moeite heeft om de fouten te herstellen en dan over zijn nek gaat. Dus nu de kabel bekijken langs het huis.SunnieNL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:30:
[...]
De pre RS zegt niet zo veel.. ik heb ook bijna overal 167514812981 fouten staan. Post RS is belangrijker en dan is tussen 10-80 in ieder geval een flink stuk lager dan de tussen 800-1000 die ik heb. Er staan er zelfs een paar op 6000 en 13000 post RS bij mij (downstream). Ik heb echter totaal geen last van wegvallende verbindingen. Volgens mij is daar de Power/SNR ook veel belangrijker voor. (heb vrijwel overal een Power 9 en SNR van 38/39)
Maar wat ik heb is dat er gewoon soms voor 30 sec dan voor 2 min even de connectie wegvalt, normaal merk je het bijna niet maar als je dingen naar een remote server upload dan lukt dat niet als de connectie ook maar even wegvalt. Bij Teams merk ik het ook omdat ik dan kortstondig wegval in gesprekken.
Aangezien ik nu veel thuis werk en ook nog wel eens online les geef is dat uiterst frustrerend.
Waren de waardes die je aangaf van de downstream of de upstream? Want het klinkt dan meer als een upstream probleem.kneusteun schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:40:
[...]
Net even gebeld weer, klantenservice gaf ook aan dat mogelijk de modem moeite heeft om de fouten te herstellen en dan over zijn nek gaat. Dus nu de kabel bekijken langs het huis.
Maar wat ik heb is dat er gewoon soms voor 30 sec dan voor 2 min even de connectie wegvalt, normaal merk je het bijna niet maar als je dingen naar een remote server upload dan lukt dat niet als de connectie ook maar even wegvalt. Bij Teams merk ik het ook omdat ik dan kortstondig wegval in gesprekken.
Aangezien ik nu veel thuis werk en ook nog wel eens online les geef is dat uiterst frustrerend.
Ik werk ook vanuit thuis en zit bijna 8 uur per dag achter elkaar in meetings en heb met mijn waarden nog geen problemen ervaren ondanks dat post RS er niet heel rooskleurig uit ziet (het probleem wat ik had lag in het dockingstation die 2x 4k widescreen, 4k webcam en ethernet niet allemaal verwerkt kreeg, sinds die vervangen is is mijn verbinding een stuk stabieler)
Bij Upstream heeb ik 3 T3 timeouts staan.
Het is gewoon dat alles eruit klapt, tv,pc's,laptops telefoons, dan kan ik nergens meer iets mee.
Het is de ene dag heel vaak en soms een dag merk ik het niet op, of gebeurd het niet.
Dan klapt mijn teams, of discord eruit en als ik dan een website wil openen dan geeft hij aan dat er geen internet connectie is. En eventuele uploads moet ik momenteel in kleine pakketten doen want bijvoorbeeld 4gb kwam er eergister gewoon niet doorheen dus verstuur ik het per 250mb, en dan soms moet een deel dan overnieuw.
Toen ik nog klant was bij Ziggo ook altijd gehad en niks hielp. Overgestapt naar ADSL uit pure frustratie, maar ook daar heb ik hetzelfde probleem. Dus waar het dan echt aan ligt?kneusteun schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:57:
Downstream.
Bij Upstream heeb ik 3 T3 timeouts staan.
Het is gewoon dat alles eruit klapt, tv,pc's,laptops telefoons, dan kan ik nergens meer iets mee.
Het is de ene dag heel vaak en soms een dag merk ik het niet op, of gebeurd het niet.
Dan klapt mijn teams, of discord eruit en als ik dan een website wil openen dan geeft hij aan dat er geen internet connectie is. En eventuele uploads moet ik momenteel in kleine pakketten doen want bijvoorbeeld 4gb kwam er eergister gewoon niet doorheen dus verstuur ik het per 250mb, en dan soms moet een deel dan overnieuw.
Als het goed is gaan ze morgen mijn coax naar de kast aan straat doormeten.-TheNose- schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:09:
[...]
Toen ik nog klant was bij Ziggo ook altijd gehad en niks hielp. Overgestapt naar ADSL uit pure frustratie, maar ook daar heb ik hetzelfde probleem. Dus waar het dan echt aan ligt?
En anders ga ik weer terug naar glas denk ik. Maar het is super frustrerend omdat het ook niet echt op commando te reproduceren is.
Hoezo is er geen standaard voor iptv?? Ruim 6 jaar geleden heeft DVB de DVB-iptv standaard vastgesteld.Jerrythafast schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:28:
Vet zeg! Ik had het nieuws even gemist dat we nu ook 4K kunnen kijken op de CI+ module. Ziggo Sport 4K op kanaal 400 heeft bij mij de primeurEurosport Olympics 4K op kanaal 999 is inderdaad nog een ouderwets (
) 1080i signaal. Ben benieuwd vrijdag
Blijkbaar hebben we dit aan de "vrije modemkeuze" te danken (TV's en TV-ontvangers zijn immers ook "eindapparaten"):
https://www.totaaltv.nl/n...en-met-ci-module-leveren/
https://www.totaaltv.nl/n...-via-ci-module-bij-ziggo/
Enige adder onder het gras: IPTV is uitgesloten van regulering (omdat er nog geen publieke standaarden voor bestaan), dus alles wat via IPTV wordt aangeboden mag nog wel exclusief zijn voor door de provider geleverde hardware. Bij Ziggo is dit in de praktijk momenteel alleen Love Nature 4K (er zijn wel plannen voor all-IPTV blijkbaar...); alle andere zenders komen binnen via DVB-C en ze zijn sinds afgelopen vrijdag dus wettelijk verplicht om die voor alle DVB-geschikte hardware (met Irdeto of Nagravision odnersteuning) beschikbaar te maken. Hoera!
PreRS is bugged in de Compal ConnectBox en toont totaal aantal docsis frames ipv de frames met Pre RS errors. (Oh Jeffrey87 was me voorSunnieNL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:30:
[...]
De pre RS zegt niet zo veel.. ik heb ook bijna overal 167514812981 fouten staan. Post RS is belangrijker en dan is tussen 10-80 in ieder geval een flink stuk lager dan de tussen 800-1000 die ik heb. Er staan er zelfs een paar op 6000 en 13000 post RS bij mij (downstream). Ik heb echter totaal geen last van wegvallende verbindingen. Volgens mij is daar de Power/SNR ook veel belangrijker voor. (heb vrijwel overal een Power 9 en SNR van 38/39)
PostRS klopt wel, en 6000-13000 is niet best
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik merk er weinig van.. dus ik vind het primaKanarie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:53:
[...]
PreRS is bugged in de Compal ConnectBox en toont totaal aantal docsis frames ipv de frames met Pre RS errors. (Oh Jeffrey87 was me voor)
PostRS klopt wel, en 6000-13000 is niet best
ben veel te bang dat als ziggo langs komt dat het alleen maar erger wordt. '
En komende 2 jaar wordt hier glasvezel aangelegd (als 't goed is) en ben ik waarschijnlijk toch weg daarna.
volgens mij lopen die getallen ook zo lang op tot je een keer je modem reset. En de modem heeft al weer een uptime van 2 maanden.
[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 03-02-2022 14:59 ]
"When you grow up your heart dies"
Ha, die heb ik toevallig net per 04-02 opgezegd (gaat morgen in dus, mag ik hopen). Er werd hier al vrijwel niets mee gedaan, het aanbod aan streaming services is hier al zo overdadig, daar voegde Film1 eigenlijk niets meer aan toe.sjaool schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:37:
Vandaag een cadeautje in de mail ontvangen van Ziggo. 12 maanden gratis Film 1. Ik weet niet of ik er heel erg blij mee ben maar ach, zolang het gratis is.
Als ze het nu al gratis aanbieden (voor 12 maanden), dan heb ik er al veel te lang teveel voor betaald
Testing, one, two ...
Ook voor @SunnieNLkneusteun schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:53:
Gister weer een monteur langs gehad.
Dit soort problemen bespreek je beter in het Ziggo Community forum. Daar zitten een paar technische gasten die o.b.v. de data van je modem de zaak beter kunnen beoordelen. Dat gaat in samenwerking met Ziggo moderators die de topics ook nauwlettend volgen. De kans dat jullie problemen in meer detail worden bekeken en opgevolgd is daar vele malen groter dan hier.
Ik heb er althans goede ervaringen mee. Ze hebben me prima geholpen bij problemen met oplopende errors en timeouts en vervolgens de overstap naar GigaNet, inclusief nog lopende nazorg / monitoring.
[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 03-02-2022 22:02 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/2DWlMYawuDsUxWpUNu7D729m.png?f=user_large)
Testing, one, two ...
HDR HLG of SDR?hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:46:
Ondertussen is kanaal 999 (Eurosport) overgegaan naar een echte 4k output, en het ziet er keurig uit hoor![]()
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Met HDR HLG, daar kan mijn oude 4k Oled niets mee 😏
Testing, one, two ...
Oke nice. Ben benieuwd. Vanavond eens bekijken op m'n 65CX. Vorige Olympische Spelen zag er ook prima uit.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zelfs op mijn 1 meter Samsung met CI+ ziet het er goed uit. het is zichtbaar scherper dan "gewoon HD". Ik moet er dan wel iets dichter bij gaan zitten dan anders om het verschil te zien. Maar toch.hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:46:
Ondertussen is kanaal 999 (Eurosport) overgegaan naar een echte 4k output, en het ziet er keurig uit hoor![]()
[Afbeelding]

even een screenshot.. alleen lijkt de imghoster wat traag
screenshot is 1080 omdat mn laptop geen 4K scherm heeft
[ Voor 44% gewijzigd door SMSfreakie op 04-02-2022 14:36 ]
404 Signature not found
Nieuwe splitter, kabel getest geen verschil.
Vanmorgen heeft een monteur alles doorgemeten, signaal was niet goed, aop was verouderd en is vervangen. Hopelijk is het internet nu wat stabieler.
Whatever.
Schoot me net te binnen. Ik heb hier zo'n fijne uit de kluiten gewassen Dell monitor staan en die kan HDR HLG wel weergeven. Het is dan weliswaar geen Oled (pure black), maar toch ziet het beeld er al stukken beter uit (kleurrijker en met een flink hogere contrast ratio), vergeleken met NPO1 HD op dezelfde monitor.Rivanov schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:07:
[...]
Oke nice. Ben benieuwd. Vanavond eens bekijken op m'n 65CX. Vorige Olympische Spelen zag er ook prima uit.
Testing, one, two ...
Hier in Utrecht (fZiggo) krijg ik wel een IPv6 prefix, maar geen connectiviteit over IPv6, getest vanaf verschillende devices.
Vanochtend werkte dit nog goed.
Geen IPv6 problemen vanuit Driebergen. (Ook fZiggo).Jeffrey87 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:43:
Zijn hier ook anderen die last hebben van falende IPv6 connectiviteit?
Hier in Utrecht (fZiggo) krijg ik wel een IPv6 prefix, maar geen connectiviteit over IPv6, getest vanaf verschillende devices.
Ook hier geen problemen. Gebruik je eigen apparatuur en bridge modus? Mogelijk ben je daar een firewall regel of router advertisement configuratie vergeten.Jeffrey87 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:43:
Zijn hier ook anderen die last hebben van falende IPv6 connectiviteit?
Vanochtend werkte dit nog goed.
8 punten en 3 strepen
Ik gebruik een eigen router (ASUS ZenWiFi XD4), maar die staat gewoon prima geconfigureerd, daar is ook niets aan veranderd.PA5AM schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:09:
[...]
Ook hier geen problemen. Gebruik je eigen apparatuur en bridge modus? Mogelijk ben je daar een firewall regel of router advertisement configuratie vergeten.
Zowel de router als mijn devices krijgen een IP, maar de routering loopt dood na de eerste hop (mijn router).
Heb inmiddels het modem al een keer een harde reset gegeven, hetzelfde voor mijn router, maar helaas zonder gewenst effect.
Ik wacht wel even een avondje, en check het morgen nog eens, anders ga ik maar eens spitten
Edit: Het lijkt er op dat mijn IPv6 prefix ergens blijft 'hangen' (kan dat?)
Ik heb het modem meermaals gereboot en een hard reset (factory defaults) gegeven, daarna mijn router gereboot en een hard reset (factory defaults) gegeven, maar het enige dat er gebeurt is dat mijn router een prefix krijgt toegewezen, vervolgens krijgen al mijn devices ook netjes een adres, maar er is geen route mogelijk.
Vervolgens heb ik het WAN MAC van mijn router aangepast, zodat ik een totaal nieuw setje adressen krijg, en verrek, het werkt ineens! Toen mijn WAN MAC weer naar default gezet, en het gezeur begint weer.
[ Voor 29% gewijzigd door Jeffrey87 op 05-02-2022 00:09 ]
Ik heb hier een verbinding waarbij het ziggo modem in bridge mode staat en het externe IP op een OPNSense firewall aankomt.
Vannacht is het externe ziggo IP veranderd, wat natuurlijk mogelijk en zou geen probleem moeten mogen geven. Firewall heeft dit ook netjes overgenomen tot zo ver ik kon zien. Verkeer vanuit het interne netwerk richting het Internet, ging zonder problemen tot zo ver ik zag, echter verkeer vanaf het Internet richting mijn firewall kwam niet aan. Ik de firewall logging zag ik niets aankomen, wat het probleem verklaarde waardoor de IPSEC verbindingen niet tot stand kwam.
Een reboot loste het probleem op. Maar dit was wel heel vreemd. Toevallig iemand met dezelfde ervaring in de omgeving van Geldermalsen?
Nu zou wel in theorie die locatie de 2de internetverbinding gebruikt kunnen hebben die ook op de firewall actief is, waardoor het leek alsof de daar alles nog goed werkte. iets om vanmiddag nog even verder te verdiepen.
Gepland onderhoud aan de CMTS?Rolfie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:02:
Toevallig meer mensen vannacht problemen gehad met ziggo?
Ik heb hier een verbinding waarbij het ziggo modem in bridge mode staat en het externe IP op een OPNSense firewall aankomt.
Vannacht is het externe ziggo IP veranderd, wat natuurlijk mogelijk en zou geen probleem moeten mogen geven. Firewall heeft dit ook netjes overgenomen tot zo ver ik kon zien. Verkeer vanuit het interne netwerk richting het Internet, ging zonder problemen tot zo ver ik zag, echter verkeer vanaf het Internet richting mijn firewall kwam niet aan. Ik de firewall logging zag ik niets aankomen, wat het probleem verklaarde waardoor de IPSEC verbindingen niet tot stand kwam.
Een reboot loste het probleem op. Maar dit was wel heel vreemd. Toevallig iemand met dezelfde ervaring in de omgeving van Geldermalsen?
Nu zou wel in theorie die locatie de 2de internetverbinding gebruikt kunnen hebben die ook op de firewall actief is, waardoor het leek alsof de daar alles nog goed werkte. iets om vanmiddag nog even verder te verdiepen.
Heb je een zakelijk contract? Je hebt het namelijk over een 2de verbinding, dus je hebt een HA opstelling? Zo ja, neem dan eens contact op met de klantenservice of je account manager.
Enige wat ik weet is dat ze bij ons (in Leidschendam) inderdaad ook onderhoud hebben gepleegd maar dat hoeft natuurlijk niet hetzelfde onderhoud te zijn. Ik weet wel dat ze expliciet in een SMS hadden aangegeven dat als je rare dingen zou zien dat je inderdaad even je modem moest resetten.Rolfie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:02:
Toevallig meer mensen vannacht problemen gehad met ziggo?
Was gisteren wel even een "o ja"-momentje trouwens. Stipt om 1:00 vanmorgen ging de boel prompt offline.
Gewoon particulier, denk ik.Jeffrey87 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:23:
Gepland onderhoud aan de CMTS?
Heb je een zakelijk contract? Je hebt het namelijk over een 2de verbinding, dus je hebt een HA opstelling? Zo ja, neem dan eens contact op met de klantenservice of je account manager.
Daar is een KPN ADSL lijn als backup aanwezig.
Zou kunnen dat een reboot van het modem het ook oplost. Dit kon ik echter niet op afstand, echter de firewall herstarten kon ik wel, icm de backup ADSL lijn die het wel gewoon deed.Clueless schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:43:
[...]
Enige wat ik weet is dat ze bij ons (in Leidschendam) inderdaad ook onderhoud hebben gepleegd maar dat hoeft natuurlijk niet hetzelfde onderhoud te zijn. Ik weet wel dat ze expliciet in een SMS hadden aangegeven dat als je rare dingen zou zien dat je inderdaad even je modem moest resetten.
Was gisteren wel even een "o ja"-momentje trouwens. Stipt om 1:00 vanmorgen ging de boel prompt offline.
Zou kunnen dat je firewall niet automatisch het nieuwe IP doorkreeg van de DHCP, en dus vasthield op het oude IP.Rolfie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:17:
[...]
Zou kunnen dat een reboot van het modem het ook oplost. Dit kon ik echter niet op afstand, echter de firewall herstarten kon ik wel, icm de backup ADSL lijn die het wel gewoon deed.
Dat zou goed kunnen als er onderhoud is geweest waarbij het modem niet uit zichzelf (of op afstand door Ziggo) is gereboot.
Over ziggo zijn we tevreden. Internet is niet het snelste maar superstabiel en voor nu voldoende. Tv is perfect (horizon next).
De prijs vind ik echter steeds minder in verhouding staan met galsvezel van oa delta. Ik vraag mij daarbij serieus af hoe lang Ziggo dit vol gaat houden met de versnelling van concurrenten op goedkoper glasvezel
Inmiddels noemt Ziggo het op hun website geen kabel internet meer maar Glasvezel-kabel internet. Puur als marketing reddingsboei om het woord glasvezel kwijt te kunnen.
Maar Ziggo heeft ook 95% van het hele netwerk is glasvezel enkel het laatste stukje naar het huis niet. Ik denk dat veel mensen het niet uitmaken.jongetje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:55:
@jvdberg81 Zolang mensen zoals jij toch graag bij Ziggo blijven en af en toe een korting oid krijgen is er voor Ziggo ook geen reden om het aanbod en kosten aan te passen. De grote meerderheid blijft gewoon zitten en heeft geen zin in gedoe en deel stapt wel over.
Inmiddels noemt Ziggo het op hun website geen kabel internet meer maar Glasvezel-kabel internet. Puur als marketing reddingsboei om het woord glasvezel kwijt te kunnen.
Betaalbaarheid wordt onder andere bereikt door concurrentie.
De Ziggo downloadsnelheid is prima, de uploadsnelheid is eigenlijk niet meer van deze tijd, maar volstaat voor 95% van de klanten.
Voor mij is dat de reden om me toch aan te melden voor Delta glasvezel, hoewel ik eigenlijk niet weg wil. Dat betekent dat ik een jaar lang dubbele lasten voor Internet accepteer (ik hou mijn tv vooralsnog bij Ziggo, is me nog te riskant). Daarna besluit ik bij wie ik wil blijven.jongetje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:55:
@jvdberg81 Zolang mensen zoals jij toch graag bij Ziggo blijven en af en toe een korting oid krijgen is er voor Ziggo ook geen reden om het aanbod en kosten aan te passen. De grote meerderheid blijft gewoon zitten en heeft geen zin in gedoe en deel stapt wel over.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Als je niet weg wil, dan ga je toch niet weg? Wat mis ik hier???Patrick_6369 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:01:
Voor mij is dat de reden om me toch aan te melden voor Delta glasvezel, hoewel ik eigenlijk niet weg wil.

Dat betekent dat ik een jaar lang dubbele lasten voor Internet accepteer

Tip: je kunt internet bij Delta nemen en tv bij Ziggo.
Wat is het risico bij tv? Echt, leg het me uit, ik snap het echt niet!(ik hou mijn tv vooralsnog bij Ziggo, is me nog te riskant). Daarna besluit ik bij wie ik wil blijven.
Ja, Ziggo heeft met DVB-C lineaire tv in de beste kwaliteit. Daar kan niemand aan tippen. IPTV kan minstens zo goed zijn, alleen om een of andere reden wordt de Ziggo kwaliteit als bovengrens gezien, en zien ze geen noodzaak om meer bandbreedte te reserveren.
Maar wat boeit dat als je naar het journaal kijkt, of naar Beau/Jinek/Op1/...? Of stel je voor, dat je de Olympische Spelen niet in 4K kunt kijken?
Wat is nu het risico van ouderwetse lineaire tv? Ik ben benieuwd!
Ik krijg ook elk jaar een flinke korting van ziggo omdat hier ook glas in de meterkast ligt (half jaar voor de helft van de prijs). Hierdoor is glasvezel nog niet goedkoper voor mij. Upload mis ik (nog) niet (300/30) en betrouwbaarheid is voor mij ook belangrijk waardoor ik niet zo snel overstap.jongetje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:55:
©2004
Jordyz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:06:
[...]
Maar Ziggo heeft ook 95% van het hele netwerk is glasvezel enkel het laatste stukje naar het huis niet. Ik denk dat veel mensen het niet uitmaken.
Precies, dan kan KPN ook wel zeggen dat 95procent glasvezel is (tot aan de centrale / wijkkast).Gadget Freak schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:13:
Het gaat niet om glasvezel of coax, het gaat om een betaalbare stabiele snelle verbinding.
Je geeft zelf het antwoord:
Ik zorg er voor dat er concurrentie komt voor Ziggo van een andere snelle internetaanbieder.Gadget Freak schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:13:
Het gaat niet om glasvezel of coax, het gaat om een betaalbare stabiele snelle verbinding.
Betaalbaarheid wordt onder andere bereikt door concurrentie.
Nee, je zorgt niet voor concurrentie, je gaat een jaar dubbel betalen.Patrick_6369 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:58:
Ik zorg er voor dat er concurrentie komt voor Ziggo van een andere snelle internetaanbieder.
Zolang je beide providers blijft betalen voelt geen van beide een prikkel om iets aan de prijs/kwaliteit te doen. Pas daarna, nadat je een keuze gemaakt hebt.Patrick_6369 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:58:
Ik zorg er voor dat er concurrentie komt voor Ziggo van een andere snelle internetaanbieder.
Mocht je twijfelen kun je ze beter ieder een jaartje gebruiken en op basis van je ervaring dan een verantwoorde keuze maken. Maar ik zou ze nooit gelijktijdig aanhouden.
Jawel, want als zich niet >30% van het dorp aanmeldt voor Delta komt er niks en vervolgens is Ziggo weer monopolist op snel internet.Gadget Freak schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:28:
[...]
Nee, je zorgt niet voor concurrentie,
Oh interessant, blijkbaar verschilt dat per woonplaats. Bij ons is het >20%.Patrick_6369 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Jawel, want als zich niet >30% van het dorp aanmeldt voor Delta komt er niks en vervolgens is Ziggo weer monopolist op snel internet.
Dinsdagochtend wordt ik wakker, kijk op m'n telefoon, whatsapp had geen backup kunnen maken want geen internet verbinding. Naar m'n werk gegaan, kom thuis, werkt nog steeds niet, router herstart en het werkte weer.
Vanochtend niks aan het handje, kom zonet thuis, telefoon geeft aan geen internet via wifi. TV werkt wel gewoon. PC opgestart, internet werkt gewoon, speedtest gedaan: 300/30 down/up zoals het hoort. Ingelogd op router, router zegt: alles dikke prima.
Heb een Mediabox Next met bijbehorende router. Hardware versie 10, software versie 9.1.2109.200.
Meer mensen die dit herkennen?
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 09-02-2022 17:52 ]
Ik zit er net zo in. Echter: zodra de glasvezel lijn actief is zeg ik de internetdiensten bij ziggo op, zodat ik enkel nog de tv dienst bij Ziggo hou. Dan probeer ik een maand (d.m.v. het flexpakket dat Delta aanbiedt) hun tv dienst uit. Indien dat bevalt zeg ziggo helemaal op, bevalt het niet, dan keer ik na een jaar weer terug bij ziggo.Patrick_6369 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Jawel, want als zich niet >30% van het dorp aanmeldt voor Delta komt er niks en vervolgens is Ziggo weer monopolist op snel internet.
Hier is de grens >35%, volgens delta fiber.
Kreeg een e-mail van Ziggo dat ik één jaar gratis Film 1 krijg. Zag echter via Twitter dat andere mensen mailtjes kregen met één jaar gratis ESPN Compleet.
Dat zie ik meer zitten want aan Film 1 heb ik niks.
Dus via Twitter contact opgenomen met Ziggo en gevraagd of ze ipv Film 1 bij mij ook een jaar gratis ESPN Compleet willen activeren. Et voila, geregeld. Half uur geleden gevraagd en de zenders zijn al actief. Kan ik mooi de SuperBowl kijken aanstaande zondag.
Houd er rekening mee dat als je bijvoorbeeld de Next hebt dat deze niet los afgenomen kan worden. Die is altijd in combinatie met een internetabonnement.Pvd01 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:49:
[...]
Ik zit er net zo in. Echter: zodra de glasvezel lijn actief is zeg ik de internetdiensten bij ziggo op, zodat ik enkel nog de tv dienst bij Ziggo hou. Dan probeer ik een maand (d.m.v. het flexpakket dat Delta aanbiedt) hun tv dienst uit. Indien dat bevalt zeg ziggo helemaal op, bevalt het niet, dan keer ik na een jaar weer terug bij ziggo.
Hier is de grens >35%, volgens delta fiber.
Netjes. Goed gedaan. Ik kreeg in november een mail voor ESPN voor een jaar en vandaag voor film 1 (waar ik niets aan heb). Ze hebben zeker stress ofzo en ‘smijten’ met pakketten 🙈Rivanov schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:24:
Lang leve stoute schoenen.
Kreeg een e-mail van Ziggo dat ik één jaar gratis Film 1 krijg. Zag echter via Twitter dat andere mensen mailtjes kregen met één jaar gratis ESPN Compleet.
Dus via Twitter contact opgenomen met Ziggo en gevraagd of ze ipv Film 1 bij mij ook een jaar gratis ESPN Compleet willen activeren. Et voila, geregeld. Half uur geleden gevraagd en de zenders zijn al actief. Kan ik mooi de SuperBowl kijken aanstaande zondag.
©2004
Ondanks dat het "maar" 1080p is, oogt het wel vele malen mooier op mijn 65CX OLED dan het 4K SDR kanaal dat Ziggo Sport hanteert tijdens bijvoorbeeld Formule 1 en Premier League.
Is het uhd kanaal een apart kanaal of zijn er een aantal wedstrijden die op het reguliere kanaal worden uitgezonden?Rivanov schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:08:
ESPN UHD toont maar weer eens aan dat HDR meer toegevoegde waarde biedt dan enkel 4K in SDR.
Ondanks dat het "maar" 1080p is, oogt het wel vele malen mooier op mijn 65CX OLED dan het 4K SDR kanaal dat Ziggo Sport hanteert tijdens bijvoorbeeld Formule 1 en Premier League.
©2004
Apart kanaal (425) waar voornamelijk herhalingen worden uitgezonden en volgens mij 1 a 2 wedstrijden per weekend live.hk12nl schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Is het uhd kanaal een apart kanaal of zijn er een aantal wedstrijden die op het reguliere kanaal worden uitgezonden?
Met het ESPN compleet-abonnement kunnen Ziggo-klanten ook iedere speelronde naar minimaal twee wedstrijden in Ultra HD-beeldkwaliteit kijken. ESPN bedoelt met Ultra HD dat wedstrijden in Full HD 1080P in combinatie met de beeldtechnieken HDR en HLG worden aangeboden.
[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 10-02-2022 11:27 ]
Ik ben het helemaal met jouw eens.Rivanov schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:08:
ESPN UHD toont maar weer eens aan dat HDR meer toegevoegde waarde biedt dan enkel 4K in SDR.
Dit had ik op het ziggo forum geplaatst.
Ik kijk via Ci+ module op mijn Sony 55xh9505
Als ik op de info knop druk van mjjn tv, kan ik beeld resolutie zien en als ik de beeldinstellingen op mijn tv aanpast kan ik zien of het ook HDR is.
kanaal 400 is 3840x2160p 4k
kanaal 425 is 1920x1080p 2k HDR (hlg)
kanaal 999 is 3840x2160p 4k HDR (hlg)
Ik moet zeggen dat de wedstrijd Burnley - Man United (vandaag 8-2-2022) kanaal 400 erg strak beeld geeft. Dus denk dat dit wel native is.
In het ziggo loggo word dat niet aangegeven met 4k.
gewoon ZIGGO SPORT live.
Eurosport kanaal 999 heeft 3840x2160p en HDR. Dus alle toeters en bellen. Maar vind gek genoeg het minst scherpe kanaal van de 3 genoemde.
Het zal wel aan mijn tv liggen. 😄
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Ziggo zend enkel op kanaal 14 wedstrijden uit in 4K. Wanneer de uitzending native 4K is, dan wordt dit ook getoond in het Ziggo Sport logo rechtsbovenin. Staat dat er niet bij, dan is het ook geen native 4K .. maar upscaled 1080p naar 4k>kevinmastah2005 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Ik ben het helemaal met jouw eens.
Dit had ik op het ziggo forum geplaatst.
Ik kijk via Ci+ module op mijn Sony 55xh9505
Als ik op de info knop druk van mjjn tv, kan ik beeld resolutie zien en als ik de beeldinstellingen op mijn tv aanpast kan ik zien of het ook HDR is.
kanaal 400 is 3840x2160p 4k
kanaal 425 is 1920x1080p 2k HDR (hlg)
kanaal 999 is 3840x2160p 4k HDR (hlg)
Ik moet zeggen dat de wedstrijd Burnley - Man United (vandaag 8-2-2022) kanaal 400 erg strak beeld geeft. Dus denk dat dit wel native is.
In het ziggo loggo word dat niet aangegeven met 4k.
gewoon ZIGGO SPORT live.
Eurosport kanaal 999 heeft 3840x2160p en HDR. Dus alle toeters en bellen. Maar vind gek genoeg het minst scherpe kanaal van de 3 genoemde.
Het zal wel aan mijn tv liggen. 😄
Kanaal 400 is voor CI+ modules
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Vanavond kunnen we naar Liverpool Leicester City in 4K kijken.
Hier hun programma wat ze in UHD bieden: https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv
Komende week komen er 2 Champion Leage wedstrijden in 4K.
Jammer dat er hier nog geen HLG mee gezonden word, is toch flinke Beeld Upgrade.
[ Voor 4% gewijzigd door dinandus op 10-02-2022 19:01 ]
Dat is zo te zien een Technetix TRISZ-DG300:SMSfreakie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:02:
[Afbeelding]
wat is dit voor schattig kleine AOP? kwam hem vandaag tijdens het werk tegen.. maar er stond niks op?
https://docs.technetix.co...463_TRISZ-DG300_DS_EN.pdf
[ Voor 12% gewijzigd door ADDG op 10-02-2022 19:29 ]
Overigens is het AOP van jouw foto op dit moment ook niet leverbaar, als dat zo blijft is er voor zover ik weet niet 123 een alternatief.
404 Signature not found
Thanks voor de tip.Rivanov schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:24:
Heb contact opgenomen via mijnziggo en binnen een halfuur was het inderdaad geregeld.
Kreeg de optie voor 12 maand espn eredivisie of 6 maand espn compleet. Voor 12 maand eredivisie gegaan, maar bij het activeren staat wel espn compleet en heb kanaal 1 t/m 4 gekregen.
[ Voor 11% gewijzigd door ThijsM op 11-02-2022 07:35 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Jay-B op 11-02-2022 07:53 ]
1
2
3
| 22 Locked 37.6 3279 10681 23 Locked 38.6 2014 9744 24 Locked 37.6 794 1871 |
laatste kolom zijn Post RS errors. dit is met 90min uptime (had de modem herstart om te kijken of dat het probleem zou oplossen)
Die kanalen zitten waarschijnlijk rond de 850 MHz?justinkb schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:09:
iemand in regio zuid-oost brabant sinds (iig) vanochtend problemen met packet loss en waardeloze pings? heb op de hoogste kanalen (22, 23, 24) op de kabel modem ontzettend veel Post RS errors
code:
1 2 3 22 Locked 37.6 3279 10681 23 Locked 38.6 2014 9744 24 Locked 37.6 794 1871
laatste kolom zijn Post RS errors. dit is met 90min uptime (had de modem herstart om te kijken of dat het probleem zou oplossen)
Zo ja, dan is dit 4G LTE instraling op deze frequenties.
Als de rest van de kanalen geen hoge aantallen Post RS errors hebben, dan zijn je klachten daar hoogstwaarschijnlijk niet aan gerelateerd.
Maak anders even een screenshot van het overzicht.
[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey87 op 11-02-2022 14:38 ]
Net effe gebeld met Ziggo klantenservice voor een korting nadat KPN natuurlijk ook hier zit te spammen.ThijsM schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:34:
[...]
Thanks voor de tip.
Heb contact opgenomen via mijnziggo en binnen een halfuur was het inderdaad geregeld.
Kreeg de optie voor 12 maand espn eredivisie of 6 maand espn compleet. Voor 12 maand eredivisie gegaan, maar bij het activeren staat wel espn compleet en heb kanaal 1 t/m 4 gekregen.
Hou hetzelfde abonnement: Internet Start en TV Compleet
Kreeg de volgende aanbieding:
- Eerste 6 maanden 20 euro korting per maand
- 12 maanden gratis Film1 (eindigt automatisch)
- Mediabox Next i.p.v. Mediabox XL
Alleen dat laatste levert volgens mij al 90+ euro per jaar op door een flinke besparing van het standby-verbruik
Nu hopen dat de mail, van gisteren, straks ook nog werkt om ESPN Compleet voor 12 maanden te activeren.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Die aanbieding heeft volgens mij elke vaste klant gekregen.Mr.Viper schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:24:
[...]
- 12 maanden gratis Film1 (eindigt automatisch)
En de mediabox Next is sowieso een verademing ten opzichte van de Mediabox XL. Die laatste is echt een drama (zeker nu de nieuwe firmware steeds zwaarder wordt). Het is ook een energieverbruiker van jewelste met ruim 40 Watt meer aan verbruik.
[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 11-02-2022 16:59 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik heb naast de telefonische aanbieding van een extra zenderpakket ook nog een zenderpakket via de mail ontvangen gisteren, ik hoop deze te kunnen combineren.sjaool schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:57:
[...]
Die aanbieding heeft volgens mij elke vaste klant gekregen.
En de mediabox Next is sowieso een verademing ten opzichte van de Mediabox XL. Die laatste is echt een drama (zeker nu de nieuwe firmware steeds zwaarder wordt). Het is ook een energieverbruiker van jewelste met ruim 40 Watt meer aan verbruik.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Ik heb niets gekregen.sjaool schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:57:
[...]
Ook hier contact opgenomen via Twitter met ziggo maar na mijn vraag om een sport pakket ipv een film pakket nav de aanbieding die ik gekregen had alleen een reactie 'dan is de aanbieding voor jou minder leuk, geen andere aanbieding, ik kan je niet helpen'. Ok, ook prima. Volgende week wordt hier de glasvezel aansluiting gemaakt en dan maar eens om me heen kijken naar eventueel een andere aanbieding.Rivanov schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:24:
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik heb niks ontvangen, niet voor Film1 en ook niet voor Espnsjaool schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:57:
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
PING 1.1.1.1 (1.1.1.1): 56 data bytes
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=0 ttl=56 time=56.989 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=1 ttl=56 time=52.651 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=2 ttl=56 time=59.088 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=3 ttl=56 time=55.236 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=4 ttl=56 time=59.105 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=5 ttl=56 time=56.085 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=6 ttl=56 time=59.476 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=7 ttl=56 time=65.752 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=8 ttl=56 time=57.687 ms
traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 64 hops max, 52 byte packets
1 fritz.box (192.168.178.1) 4.456 ms 0.954 ms 0.821 ms
2 i138xxxxx.upc-i.chello.nl (xxxxxxx) 11.833 ms 8.871 ms 10.082 ms
3 212.142.52.1 (212.142.52.1) 8.507 ms 11.103 ms 10.158 ms
4 asd-rc0001-cr101-be112-2.core.as33915.net (213.51.7.90) 11.245 ms 12.090 ms 11.560 ms
5 nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net (213.51.64.58) 24.819 ms 33.900 ms 11.594 ms
6 bundle-ether1.amstr1.amsterdam.opentransit.net (193.251.150.95) 45.346 ms 46.542 ms 44.756 ms
7 193.251.129.194 (193.251.129.194) 46.501 ms
193.251.129.223 (193.251.129.223) 50.986 ms
81.52.200.119 (81.52.200.119) 72.414 ms
8 193.251.240.214 (193.251.240.214) 56.921 ms
193.251.128.144 (193.251.128.144) 53.143 ms
193.251.240.214 (193.251.240.214) 57.400 ms
9 193.251.150.0 (193.251.150.0) 55.625 ms 60.327 ms 59.469 ms
10 one.one.one.one (1.1.1.1) 55.820 ms 52.342 ms 52.099 ms
traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 30 hops max, 38 byte packets
1 1-80-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.80.1) 1.738 ms 0.998 ms 1.267 ms
2 10.10.80.106 (10.10.80.106) 2.087 ms 1.855 ms 1.787 ms
3 10.226.4.21 (10.226.4.21) 1.488 ms 1.480 ms 1.684 ms
4 ams-ix.as13335.net (80.249.211.140) 7.806 ms 224.535 ms *
5 one.one.one.one (1.1.1.1) 2.549 ms 2.516 ms 2.535 ms
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic