Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Klein vraagje nog:

Dat nieuwe modem is naar mij onderweg. Dit betekent dat zodra ik deze aansluit hij geactiveerd wordt en mijn bestaande modem offline gaat.

Wat als ik die technicolor aangesloten laat zitten? Gaat deze dan niet offline? En wat als ik hem in bridge modus zet?(dan moet hij immers opnieuw opstarten)
Geen idee, dat moet je met Ziggo bespreken. Misschien kan je de CB gewoon weer terug sturen, maar kan ook zijn dat het andere modem sowieso al na een tijdje offline gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 20:18
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Klein vraagje nog:

Dat nieuwe modem is naar mij onderweg. Dit betekent dat zodra ik deze aansluit hij geactiveerd wordt en mijn bestaande modem offline gaat.

Wat als ik die technicolor aangesloten laat zitten? Gaat deze dan niet offline? En wat als ik hem in bridge modus zet?(dan moet hij immers opnieuw opstarten)
Gewoon even een belletje naar de klantenservice doen dan moet het oude modem weer geactiveerd worden kan je de Compal gewoon terugsturen, moet niet een probleem zijn

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vraag me wel af wat Ziggo/UPC/LibertyGlobal van de ConnectBox (Puma 6) problematiek vind. Gezien hun historie van kwaliteitsproducten leveren (Horizon v1) zullen ze er niet heel erg mee zitten dat klanten een niet optimale internetverbinding hebben.

Maar als ik dan lees dat de bugs in de Puma 6 mogelijk ook gevolgen hebben aan de WAN kant (packet loss, etc) lijkt het me dat de nadelen hiervan ook op hun gehele netwerk gaan doorwerken. En daar zullen ze niet blij van worden denk ik...

EDIT:
En als ik onderstaande artikel lees zou Ziggo binnenkort wel weer eens een doelwit van (D)DoS kunnen worden.
https://www.theregister.c...6_chipset_trivial_to_dos/

[ Voor 16% gewijzigd door ShadowLord op 30-05-2017 11:10 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Ik denk dat een gewone consument nergens last van heeft met die CB, ik iig niet. Ik ben best wel een kritische gebruiker zelfs, iig meer dan een doorsnee consument. Ik ervaar echt totaal geen problemen met de CB. Metingen zullen van alles aan 't licht brengen, maar ervaar je die dingen ook in de praktijk, met gewoon surfen, Netflix kijken, iets downloaden op de PS4? Ik niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tiguan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:14:
Ik denk dat een gewone consument nergens last van heeft met die CB, ik iig niet. Ik ben best wel een kritische gebruiker zelfs, iig meer dan een doorsnee consument. Ik ervaar echt totaal geen problemen met de CB. Metingen zullen van alles aan 't licht brengen, maar ervaar je die dingen ook in de praktijk, met gewoon surfen, Netflix kijken, iets downloaden op de PS4? Ik niet iig.
Zoals ik het begrijp kan de CB niet tegen (veel) UDP verkeer. Als je dus een UDP-zware taak gebruikt valt hij nu op zijn gat (gamen gaat ook over UDP trouwens).
Daarnaast zit je nog steeds met de regelmatige lag spike die tijdgevoelige applicaties zoals gamen en VoIP zullen hinderen. De zaken die jij noemt zijn allemaal TCP gebaseerd en niet tijdkritisch.
Daarnaast is veel packet loss ook slecht voor een netwerk aangezien er (veel) meer data verstuurd moet worden (alle loss moet herhaald worden).

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowLord op 30-05-2017 11:25 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:09
tiguan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:14:
Zullen voornamelijk gamers zijn die er last van hebben verwacht ik?

Hier geen gamer en heb nergens last van met de CB, sterker nog hij werkt sneller over Wifi dan mijn eigen router hiervoor. Bereik is ook prima in huis, dus ben zelfs teruggestapt naar de CB ipv eigen router.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:34
Ziggo gebeld. Ik zal eerst het Compal modem even moeten aansluiten en activeren, dan even terugbellen, serienummer technicolor doorgeven en het probleem is opgelost aldus de KS medewerker.

Morgen maar eens proberen. Kan ik in de tussentijd even die Compal testen. Wie weet valt het mee.

[ Voor 14% gewijzigd door FrankoNL op 30-05-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ben benieuwd Franko, hoor graag of het gelukt is! En wat moet je uiteindelijk met de CB doen, retour sturen of mag je die houden?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Mick1990 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:59:
Ben benieuwd Franko, hoor graag of het gelukt is! En wat moet je uiteindelijk met de CB doen, retour sturen of mag je die houden?
Die zal terug moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ShadowLord schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Zoals ik het begrijp kan de CB niet tegen (veel) UDP verkeer. Als je dus een UDP-zware taak gebruikt valt hij nu op zijn gat (gamen gaat ook over UDP trouwens).
Daarnaast zit je nog steeds met de regelmatige lag spike die tijdgevoelige applicaties zoals gamen en VoIP zullen hinderen. De zaken die jij noemt zijn allemaal TCP gebaseerd en niet tijdkritisch.
Daarnaast is veel packet loss ook slecht voor een netwerk aangezien er (veel) meer data verstuurd moet worden (alle loss moet herhaald worden).
Dus een torrent zou ook niet lekker werken via de CB. Zal vanavond eens een bittorrentje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
tiguan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Dus een torrent zou ook niet lekker werken via de CB. Zal vanavond eens een bittorrentje proberen.
ja probeer eens 2 of 3 torrents aan te gooien en packetloss te meten, ben benieuwd :).

Wel vrij bizar dat hierover nog relatief "weinig" geklaagd wordt. 4 miljoen klanten waarvan een groot deel dat nieuwe modem heeft. Een gedeelte hiervan zal regelmatig gamen. Je zou zeggen dat die dan allemaal problemen moeten ondervinden.

[ Voor 28% gewijzigd door FrankoNL op 30-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:20:
[...]

ja probeer eens 2 of 3 torrents aan te gooien en packetloss te meten, ben benieuwd :).

Wel vrij bizar dat hierover nog relatief "weinig" geklaagd wordt. 4 miljoen klanten waarvan een groot deel dat nieuwe modem heeft. Een gedeelte hiervan zal regelmatig gamen. Je zou zeggen dat die dan allemaal problemen moeten ondervinden.
Hoeveel procent verwacht je dat er echt gamers zijn van die 4 miljoen?
Grootste bulk zijn gewoon de Henk & Ingrid die niks bijzonders doen met internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:20:
[...]
En browsen gaat net een beetje langzamer. Dit merk je alleen niet als je niet wisselt tussen CB en niet-CB verbinding.

Wanneer je overdag met een laptop werkt en die 's avonds thuis gebruikt, dan komt het thuis vaker voor dat een pagina "langzaam is"/het lang duurt tot de pagina volledige geladen is. Dit gaat vooral om sites die erg veel requests doen (neem nu.nl).

In het slechtste geval is een site zelfs sneller geladen als je tethered via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Martinusz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Hoeveel procent verwacht je dat er echt gamers zijn van die 4 miljoen?
Grootste bulk zijn gewoon de Henk & Ingrid die niks bijzonders doen met internet :)
Dat is zeker waar, maar ik verwacht toch wel minimaal 100.000 klanten die met redelijke regelmaat online gamen.

Verschilt het per apparaat in hoeverre de CB hier last van heeft? Of is het per definitie altijd het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heel toevallig wel. Ik heb bijna 2 jaar fanatiek Destiny online gespeeld, maar toen had ik nog geen Ziggo :P Maar sinds ik Ziggo heb , game ik nooit meer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 07:13

elsinga

=8-)

Gerelateerd vraagje: ik merk dat Whatsapp Web steeds disconnected lijkt omdat de verbinding met de telefoon weg is. Telefoon en laptop op hetzelfde wifi netwerk en dezelfde fUPC met CB 300/30 verbinding. Elders (werk) nul problemen.

Doet Whatsapp veel via UDP en daarom problemen? Zo ja, verklaard en niet leuk (maar bekend)...

Overigens heb ik via via begrepen dat Ziggo bezig is met een beta formware traject voor de CB die een deel van de problemen zou moeten oplossen. Beschikbaarheid voor het gepeupel zou ergens Q3 kunnen zijn. Voor wat het waard is. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

elsinga schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:45:
Gerelateerd vraagje: ik merk dat Whatsapp Web steeds disconnected lijkt omdat de verbinding met de telefoon weg is. Telefoon en laptop op hetzelfde wifi netwerk en dezelfde fUPC met CB 300/30 verbinding. Elders (werk) nul problemen.

Doet Whatsapp veel via UDP en daarom problemen? Zo ja, verklaard en niet leuk (maar bekend)...

Overigens heb ik via via begrepen dat Ziggo bezig is met een beta formware traject voor de CB die een deel van de problemen zou moeten oplossen. Beschikbaarheid voor het gepeupel zou ergens Q3 kunnen zijn. Voor wat het waard is. ;)
Whatsapp web is een TCP verbinding. De verbinding raakt soms verloren als de telefoon in slaapstand gaat.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
elsinga schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:45:
Dit aspect was ik alweer vergeten. Mijn Connect Box (fUPC gebied, IPv4 config) verloor vaak langlopende TCP verbindingen.

Push op Android (ook via Google Cloud Messaging) was daardoor onbetrouwbaar.

Mijn workaround: Bij Developer Options de Cellular data always active optie aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Dat is zeker waar, maar ik verwacht toch wel minimaal 100.000 klanten die met redelijke regelmaat online gamen.

Verschilt het per apparaat in hoeverre de CB hier last van heeft? Of is het per definitie altijd het geval?
Dat is dus ongeveer 2,5% als dat zo zou zijn (we weten het niet).
Van die 2,5% is nog maar de vraag hoeveel er daarvan een CB hebben :)

Kortom zonder echte cijfers valt er eigenlijk weinig over te zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Martinusz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:25:
[...]

Dat is dus ongeveer 2,5% als dat zo zou zijn (we weten het niet).
Van die 2,5% is nog maar de vraag hoeveel er daarvan een CB hebben :)

Kortom zonder echte cijfers valt er eigenlijk weinig over te zeggen!
Goed punt!

Nouja, goed nieuws is dat ik mijn technicolor kan houden. Een mevrouw van Ziggo belde mij met de melding dat ik de CB lekker bij het ophaalpunt moet laten liggen. Zodra ik hem ophaal wordt het andere modem blijkbaar gedeactiveerd. Als hij door postnl is teruggestuurd dan wordt alles verwerkt.

Vanavond technicolor ff in bridge knallen en mijn R7000 erachter hangen. Problem solved!

[ Voor 6% gewijzigd door FrankoNL op 30-05-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:33:
[...]

Goed punt!

Nouja, goed nieuws is dat ik mijn technicolor kan houden. Een mevrouw van Ziggo belde mij met de melding dat ik de CB lekker bij het ophaalpunt moet laten liggen. Zodra ik hem ophaal wordt het andere modem blijkbaar gedeactiveerd. Als hij door postnl is teruggestuurd dan wordt alles verwerkt.

Vanavond technicolor ff in bridge knallen en mijn R7000 erachter hangen. Problem solved!
Daarvoor moet je ook weer bellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Ligt eraan in welk gebied ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Zojuist de Ziggo 'super' monteur weer over de vloer gehad. Volgens de helpdesk is deze monteur beter dan de installatiemonteur omdat hij apparatuur bij heeft om signaalwaardes te kunnen meten. Dankzij deze man is het lek nu boven water. In het HFC netwerk zit ergens een probleem met een filter. Het heeft maar 4 weken geduurd voordat ze realiseerden dat het probleem niet in mijn huis zat. Gelukkig staat het nu eindelijk bij ze op de radar.

Overigens ook gevraagd of hij mijn CB kon omwisselen voor een Technicolor. Omdat ik in fUPC zit, is de TC7200 de enige optie. Aangezien de Ziggo website aangeeft dat deze tot 200/20 doet, had ik er al vrede mee dat ik niet de maximale bandbreedte ging halen. Maar wat blijkt, ik haal gewoon 300/30 met de TC7200.

Uiteraard wel maar 8 downstream en 4 upstreams, maar dat is voor mij voldoende. Enige nadeel is dat in drukke tijden (avonduren) de beschikbare bandwidth een beetje omlaag gaat door het beperkte aantal downstreams, maar daar is beter mee te leven dan de russische-packet-roulette van de Compal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hqSYvd0.png

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 30-05-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
Juist, ik heb toevallig vandaag ook aangevraagd om de TC7210 weer te gaan gebruiken ipv de Connectbox, weliswaar in bridge mode, maar dan nog. Duurt tot 24 uur en dan mag ik em omprikken :P

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 30-05-2017 17:09 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:09:
Juist, ik heb toevallig vandaag ook aangevraagd om de TC7210 weer te gaan gebruiken ipv de Connectbox, weliswaar in bridge mode, maar dan nog. Duurt tot 24 uur en dan mag ik em omprikken :P
TC7210 is 1 van de beste modems, heb ik zelf ook in bridge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

tcviper schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:09:
Ik had ook liever een TC7210, maar wat ik begrijp is deze alleen gecertificeerd voor fZiggo.
Maar nu ik 300/30 met mijn TC7200 haal, ben ik ook happy.

Overigens heb ik gelezen dat Arris voor het volgende modem terug is bij Broadcom, met de BCM3390 en de Intel Puma7 laat voor wat het is. Dus wanneer de nieuwe snelheidsverhoging komt, volgend jaar hoop ik dat Ziggo dat nieuwe modem in het assortiment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
JackBol schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:15:
[...]
Dus wanneer de nieuwe snelheidsverhoging komt, volgend jaar hoop ik dat Ziggo dat nieuwe modem in het assortiment heeft.
Als ik me niet vergis lopen er op dit moment al testen met een nieuwe connectbox van een andere leverancier dan Compal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

In ander nieuws, Cisco (CMTS leverancier van Ziggo) demonstreert full duplex DOCSIS 3.1 op de ANGA.
Momenteel nog 600mbit FDX, maar de technologie moet opschaling tot 10Gbps FDX mogelijk maken.

https://blogs.cisco.com/s...adband-capacity-no-really. Ze zijn overigens wel heel lovend over de Intel Puma. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken.

[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 30-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Ik kan hem gelukkig via de firmware erin knallen :)

Nu wachten op mijn 150 mbit abbo upgrade en we zijn klaar.

Man wat een verschil die R7000 erachter. Draait als een tierelier :)

Hoe kan ik zo'n grafiekje draaien als hierboven staat?

[ Voor 30% gewijzigd door FrankoNL op 30-05-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:18:
[...]

Ik kan hem gelukkig via de firmware erin knallen :)

Nu wachten op mijn 150 mbit abbo upgrade en we zijn klaar.

Man wat een verschil die R7000 erachter. Draait als een tierelier :)

Hoe kan ik zo'n grafiekje draaien als hierboven staat?
Smokeping?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zQWqj4P.png

Is een Linux probe tooltje, draait op m'n Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

JackBol schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Whatsapp web is een TCP verbinding. De verbinding raakt soms verloren als de telefoon in slaapstand gaat.
Ik heb Whatsapp uitdrukkelijk gemarkeerd als altijd actief... tenminste voor Stamina (maar het probleem doet zich ook zonder Stamina actief voor helaas). En ook als ik de telefoon niet in slaapstand heb komt het voor...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

ANdrode schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Dit aspect was ik alweer vergeten. Mijn Connect Box (fUPC gebied, IPv4 config) verloor vaak langlopende TCP verbindingen.

Push op Android (ook via Google Cloud Messaging) was daardoor onbetrouwbaar.

Mijn workaround: Bij Developer Options de Cellular data always active optie aanzetten
Deze ook maar even aangezet, zien of dat helpt. Ik verwacht van wel, Whatsapp gaat dan gewoon de mobiele verbinding gebruiken als de Wifi verbinding er even niet is. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Misschien zijn je verwachtingen ook te hoog. Whatsapp web is een veredelde reverse proxy naar een app op je telefoon. Die infrastrucuur is niet super geschikt voor permanente beschikbaarheid. Zo nu en dan dropt de verbinding gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
JackBol schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:26:
Misschien zijn je verwachtingen ook te hoog. Whatsapp web is een veredelde reverse proxy naar een app op je telefoon. Die infrastrucuur is niet super geschikt voor permanente beschikbaarheid. Zo nu en dan dropt de verbinding gewoon.
Whatsapp + Ziggo = problemen is een bekende issue. Heeft dus niet per se iets met die service te maken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Het is geen Smokeping topic, maar hebben mensen smokeping op hun raspberry draaien en zouden hier een image van willen trekken ?

Ik ben er regelmatig zelf mee bezig geweest, maar het wil bij mij niet vlotten.
Waar ik precies tegenaan loop weet ik even niet meer want het is even geleden :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 10:21
Ik heb wel een werkende smokeping setup, maar niet op een rpi. Als je uitzoekt waar het fout gaat kan ik misschien wel wat pointers geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MdO82 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:19:
Het is geen Smokeping topic, maar hebben mensen smokeping op hun raspberry draaien en zouden hier een image van willen trekken ?

Ik ben er regelmatig zelf mee bezig geweest, maar het wil bij mij niet vlotten.
Waar ik precies tegenaan loop weet ik even niet meer want het is even geleden :)
Zorgt apt-get install smokeping niet voor een werkende install?
Ik heb het debian chroot package op mijn synology geinstalleerd (DSM 6.1). Hierin kun je kan je een bijna werkende smokeping apt-getten. Het enige wat je even moet doen is een virtual host in apache2 aanmaken om de CGI in de smokeping www dir werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Brad Pitt schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:38:
[...]

Whatsapp + Ziggo = problemen is een bekende issue. Heeft dus niet per se iets met die service te maken.
Als het een netwerkprobleem is dan moet dat terug te voeren zijn op sustained packet loss. Het lijkt me sterk dat Ziggo TCP RST rond aan het sturen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Er gaat niet zozeer iets mis, ik heb telkens problemen om mijn devices goed te krijgen.
Maar ik ga eerst maar eens voor een extra rpi kijken dan hoef ik mijn huidige install niet te verkloten :P

Dan ga ik maar weer eens stap voor stap een poging wagen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MdO82 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:31:
Er gaat niet zozeer iets mis, ik heb telkens problemen om mijn devices goed te krijgen.
Maar ik ga eerst maar eens voor een extra rpi kijken dan hoef ik mijn huidige install niet te verkloten :P

Dan ga ik maar weer eens stap voor stap een poging wagen :)
Maak een chroot op je RPI en doe het daarin. Als je alles verkloot kan je de chroot weggooien en overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
JackBol schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Als het een netwerkprobleem is dan moet dat terug te voeren zijn op sustained packet loss. Het lijkt me sterk dat Ziggo TCP RST rond aan het sturen is.
Ik had bijv met SSH problemen icm Ziggo modem. Na een paar minuten niets doen verloor die de verbinding. Ik heb in SSH ingesteld dat er een keep alive ping gedaan werd elke minuut, en sindsdien geen problemen meer.

Ik vermoed dat met whatsapp daar ook de knel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

- peter - schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Ik had bijv met SSH problemen icm Ziggo modem. Na een paar minuten niets doen verloor die de verbinding. Ik heb in SSH ingesteld dat er een keep alive ping gedaan werd elke minuut, en sindsdien geen problemen meer.

Dat zijn symptomen van een agressieve NAT timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:52
Ik ga komend weekend verhuizen en heb via de Ziggo website een additionele CI+ module bestelt voor 2 euro per maand. Enige waar ik maar niet achter kom is of hier ook al een smart card bij zit of dat ik deze zelf nog los moet aanschaffen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Groentenman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:25:
Ik ga komend weekend verhuizen en heb via de Ziggo website een additionele CI+ module bestelt voor 2 euro per maand. Enige waar ik maar niet achter kom is of hier ook al een smart card bij zit of dat ik deze zelf nog los moet aanschaffen. Iemand een idee?
Die zit er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Erulezz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:53:
Hier werken sommige websites ook niet lekker, bijvoorbeeld PayPal. Afbeeldingen laden niet en inloggen werkt ook niet. :? Ik gebruik Google DNS, dus aan DNS lijkt het niet te liggen.

[...]

Al 2 jaar over naar CI+ module en de Horizonbox eruit gedaan. Had ik veel eerder moeten doen! Geen vastlopers, trage meuk en ellende maar gewoon snelle stabiele tv & tv gids.
Toevallig dat dit topic nog zo vers is. Vandaag ging mijn Horizon Box weer eens in standby flink staan blazen en nu ben ik dat geratel toch wel een beetje zat. Ik heb al eens eerder geklaagd over de lawaaiige fan, maar volgens Ziggo hoort dat erbij en moet ik 'm dan maar niet in high energy mode laten staan 8)7
Ik sta op het punt een nieuwe TV te kopen (55" Philips 7502) die ook een CI+ slot heeft, dus ik overweeg deze oplossing nu ook. Zitten er dan nog beperkingen aan? Bijvoorbeeld opnemen? Laat zo'n kaart het toe dat je alles opneemt wat de Horizon Box ook op zou kunnen nemen? Het gaat dan specifiek om een paar dingen die ook niet terug te kijken zijn via "Gemist"-achtige constructies: Doctor Who op BBC OneHD en Game of Thrones via het extra Ziggo kanaal.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:44
Veneficus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:44:
[...]

Toevallig dat dit topic nog zo vers is. Vandaag ging mijn Horizon Box weer eens in standby flink staan blazen en nu ben ik dat geratel toch wel een beetje zat. Ik heb al eens eerder geklaagd over de lawaaiige fan, maar volgens Ziggo hoort dat erbij en moet ik 'm dan maar niet in high energy mode laten staan 8)7
Ik sta op het punt een nieuwe TV te kopen (55" Philips 7502) die ook een CI+ slot heeft, dus ik overweeg deze oplossing nu ook. Zitten er dan nog beperkingen aan? Bijvoorbeeld opnemen? Laat zo'n kaart het toe dat je alles opneemt wat de Horizon Box ook op zou kunnen nemen? Het gaat dan specifiek om een paar dingen die ook niet terug te kijken zijn via "Gemist"-achtige constructies: Doctor Who op BBC OneHD en Game of Thrones via het extra Ziggo kanaal.
Horizon kan meerdere kanalen tegelijk kijken/opnemen . Het hangt een beetje van de tuner in de tv af of je dat wel niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
commentator schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Horizon kan meerdere kanalen tegelijk kijken/opnemen . Het hangt een beetje van de tuner in de tv af of je dat wel niet kan
Meerdere kanalen is niet belangrijk, zolang hij maar één kanaal kan opnemen terwijl de TV zelf uit/standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Toch even gebeld met Ziggo dat ik wilde overstappen naar KPN of XS4all.

Dat leverde toch een 6 maanden kortingsaanbod op. Dat heeft me uiteindelijk doen besluiten niet over te stappen, ook al zou de snelheid wat hoger liggen dan bij Ziggo. (XS4ALL zou 160/160 zijn)

Het aanbod was net interessant genoeg om een jaar te blijven. Verder namelijk geen technische uitdagingen bij Ziggo en ben ik blij met de werking, hoewel het modem (Cisco) wel een draak blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:29

PauseBreak

derp!

Veneficus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:22:
[...]

Meerdere kanalen is niet belangrijk, zolang hij maar één kanaal kan opnemen terwijl de TV zelf uit/standby staat.
Dat zou ik even vragen in het TV-topic. Philips zelf zegt op de site dit...
Alleen opnemen via USB voor digitale kanalen. Opnamen kunnen worden beperkt door een kopieerbeveiliging (CI+). Voor bepaalde landen en kanalen zijn mogelijk beperkingen van toepassing.
....maar dat is geen volledig antwoord op je vraag. Even kijken of iemand hier al ervaring mee heeft dus!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
PauseBreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:34:
[...]

Dat zou ik even vragen in het TV-topic. Philips zelf zegt op de site dit...

[...]

....maar dat is geen volledig antwoord op je vraag. Even kijken of iemand hier al ervaring mee heeft dus!
Dat bracht mij dus hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Maar je moet hier zijn: \[Prijs-discussie] OLED Televisies of OLED televisies
Het is namelijk tv-specifiek :)

Vreemd genoeg is er geen Philips-topic meer.

[ Voor 14% gewijzigd door PauseBreak op 01-06-2017 10:41 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zal mij benieuwen of mijn 4 maand korting etc wel helemaal goed gaat uitpakken :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
PauseBreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:41:
[...]

Maar je moet hier zijn: \[Prijs-discussie] OLED Televisies of OLED televisies
Het is namelijk tv-specifiek :)

Vreemd genoeg is er geen Philips-topic meer.
Bijna goed, het gaat niet over de prijs, en het is ook geen OLED tv :9
Deze zal ik even checken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Veneficus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Bijna goed, het gaat niet over de prijs, en het is ook geen OLED tv :9
Deze zal ik even checken :P
Ooooh, de reclame op de site van Philips had me te pakken :') :F

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
PauseBreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Ooooh, de reclame op de site van Philips had me te pakken :') :F
De nieuwste OLED tv is wel mooi, maar een factor 2 boven het budget van de 55" 7502 ;)

UPDATE:

Ik had vanochtend op Twitter via een DM aan Ziggo gevraagd hoe het zat met hun CI+ modules. Zojuist werd ik keurig gebeld door Ziggo om het hier over te hebben. Reactie van Ziggo:

1) Met CI+ modules kun je NIET opnemen, ook niet met de interactieve variant
2) Ze raden CI+ sowieso af, omdat ze onbetrouwbaar zijn. Ze leveren ze alleen op verzoek, omdat er wel vraag naar is, maar het is een gok of het dan ook lekker werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Veneficus op 01-06-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Veneficus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:53:
[...]

De nieuwste OLED tv is wel mooi, maar een factor 2 boven het budget van de 55" 7502 ;)
Geen idee van joh. Mijn LG doet het alweer een paar jaar hartstikke prima 8) Ik nam - achteraf gezien ten onrechte - aan dat de "Nieuwste OLED TV" voor die 7502 gold. Was dus niet zo :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
[...]

Bullshit, kan wel. Als je maar een USB schijf aan je TV hangt en de TV moet het zelf ook nog ondersteunen natuurlijk.
2) Ze raden CI+ sowieso af, omdat ze onbetrouwbaar zijn. Ze leveren ze alleen op verzoek, omdat er wel vraag naar is, maar het is een gok of het dan ook lekker werkt.
Hmm, waarom zouden ze het af raden? Omdat ze liever hebben dat jij een Horizon crapbox neemt. Ik vind CI+ echt superfijn werken.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 01-06-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
[...]

UPDATE:

Ik had vanochtend op Twitter via een DM aan Ziggo gevraagd hoe het zat met hun CI+ modules. Zojuist werd ik keurig gebeld door Ziggo om het hier over te hebben. Reactie van Ziggo:

Dat is dus totale onzin, gebruik al meer dan een jaar een CI+ 1.3 interactive module van Quantis in mijn Sony AndroidTV en kan daar echt wel mee opnemen - via USB HD (zelfs als de tv uit staat) :)

Probleem dat Ziggo heeft is dat ze iedereen het liefst zo'n 'crap' Horizonbox door de strot willen duwen. Maar zo'n CI+ werkt net zo prima en bespaart ook een hoop op extra energie en lange opstart tijden :)

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 01-06-2017 11:41 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
- peter - schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Ohja 8)7. Ik merk dat ik mijn 'ervaring' met de connect box bijna vergeten ben. Naast permanent 4G aanlaten staan had ik ook deze SSH optie nodig (~/.ssh/config):
code:
1
ServerAliveInterval 15s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
tcviper schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:40:
[...]

Dat is dus totale onzin, gebruik al meer dan een jaar een CI+ 1.3 interactive module van Quantis in mijn Sony AndroidTV en kan daar echt wel mee opnemen - via USB HD (zelfs als de tv uit staat) :)

Probleem dat Ziggo heeft is dat ze iedereen het liefst zo'n 'crap' Horizonbox door de strot willen duwen. Maar zo'n CI+ werkt net zo prima en bespaart ook een hoop op extra energie en lange opstart tijden :)
Hmm, ga ik onthouden. Ik kan altijd zo'n ding eens een maand proberen, want bij Ziggo "huur" je er één voor € 2 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

[...]
UPDATE:

Nonsense. Ik kan prima met mijn LG opnemen, pauzeren, etc met CI+ 1.3 en een externe HDD.
Hier werkt het in ieder geval prima en stabiel op 2 TV's en bij mijn schoonouders ook in hun Panasonic. Die hebben er zelfs 2 CI+ in zitten. Kunnen ze kijken naar de ene zender en opnemen van de ander.
Ziggo wil gewoon graag een horizonbox verhuren. Is extra inkomsten...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Heb dan wel geen CI+ module maar dat is enkel omdat het standaard pakket niet gecodeerd is bij mij. Wel gewoon digitale TV via coax op mijn Sony KDL-55W807C. USB stick van 64GB in de tv en opnemen/pauzeren maar. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

UPDATE:

Lol 8)7

Je kan prima opnemen met de CI+ module en nog nooit een probleem gehad met de modules... soms duurt het opstarten wat langer (20 sec ipv 10 :P ) maar dat is alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:44
[...]

Wat feitelijk ook juist is , want met de modules zelf kun je niet opnemen, dat is afhankelijk van het apparaat waar je ze weer in stopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ArcticWolf schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Lol 8)7

Je kan prima opnemen met de CI+ module en nog nooit een probleem gehad met de modules... soms duurt het opstarten wat langer (20 sec ipv 10 :P ) maar dat is alles.
Met de module zelf kun je niets opnemen, je zult toch echt een tv moeten hebben met opslag erachter ;)
maar wel wat letterlijk genomen door webcare.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 01-06-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:54:
[...]

Met de module zelf kun je niets opnemen, je zult toch echt een tv moeten hebben met opslag erachter ;)
True, maar het antwoord impliceerde dat de CI+ modules opnemen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Martinusz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:54:
[...]

Tekst uit mijn DM richting Ziggo:

[...]Zitten er nog nadelen aan een CI+ module? Kan ik dan bijvoorbeeld nog wel programma's opnemen? De TV kan dat zelf (Philips 7502), maar ik weet niet of er bijvoorbeeld een extra beveiliging op de module zit.[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veneficus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Hmm, ga ik onthouden. Ik kan altijd zo'n ding eens een maand proberen, want bij Ziggo "huur" je er één voor € 2 per maand.
De € 2 geldt alleen bij een tweede CI+ module. Als je het voor je primaire box doet dan is dit onderdeel van je pakket. Opnemen werkt ook hier prima op een externe HDD. :) Mijn TV ondersteunt ook timeshift dus ik kan zelfs live TV pauzeren of terugspoelen indien dit aan staat.

Ik las iets met Game of Thrones. Houd er rekening mee dat in oud UPC gebied geen interactieve CI+ modules geleverd worden. Je kan dan dus niet direct gebruik maken van interactieve diensten zoals movies & series. Dit is dan wel weer mogelijk via Ziggo Go wat je weer kan streamen naar je TV met chromecast (muv replay tv).

[ Voor 33% gewijzigd door Jay-B op 01-06-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eigen ci+ module of het kaartje werkt niet goed meer, als het nu het kaartje is, krijg ik dan van ziggo gratis een nieuwe of is kapot vanaf nu een kaartje huren?

De kaart gebruik ik al meerdere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gewoon c+ module bij ziggo nemen. Dan krijg je er een smartcard erbij op jou account en die smartcard stop je in een te kopen op bv Marktplaats interactive decoder voor paar tientjes bv van humax of samsung. Ps als jezelf nog smartcard overhebt kun je ook 2e hands ci+ module kopen op MP

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:10:
mijn eigen ci+ module of het kaartje werkt niet goed meer, als het nu het kaartje is, krijg ik dan van ziggo gratis een nieuwe of is kapot vanaf nu een kaartje huren?

De kaart gebruik ik al meerdere jaren.
Een kapotte kaart wordt volgens mij gewoon nog omgeruild

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MdO82 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:43:
[...]
Een kapotte kaart wordt volgens mij gewoon nog omgeruild
Inderdaad: https://community.ziggo.n...ten-over-smartcards-15040

- Als je smartcard defect/gestolen is, dan gaan wij deze uiteraard vervangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah mooi, bedankt. Voor nu doet hij het nog, ik kijk het even aan. Gisteren viel hij 2 keer weg en kreeg ik hem niet meer aan de praat, eergisteren moest de tv steeds uit voordat hij hem pakte.

Ik kijk het wel even aan, moet eerst even achterhalen of de kaart of dat insteekstuk nu lastig doet. Dit weekeinde maar even die uit de andere tv halen om zo wat beter te kunnen testen.

Deze problemen zijn gekomen sinds ik kabelkeur kabels heb neergelegd in het huis, ik had steeds meer last van blokjes. Nu is het beeld prima, maar heb ik dit weer 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
[...]

Dat hoort niet hoor. Meestal zitten die boxen na paar jaar wel dermate vol met stof dat je hem of open moet maken en uit moet blazen (wat dus niet mag) of hij moet geruild worden. Zelfs als het 30 graden is blijft mijn Horizon box onhoorbaar. (Vanaf de bank in ieder geval)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Gisteren werkzaamheden in de wijk (Den Bosch) gehad, en sinds dat alles weer online kwam zit ik ineens in een hele andere ip reeks. Van de 84.x.x.x range naar de 217.x.x.x range gegaan.

Voor de mensen die een domeinnaam hebben wijzen naar hun Ziggo aansluiting thuis iets om op te letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak al een tijdje gebruik van de nieuw Connect Box modem (daarvoor had ik de Cisco 3925). In principe bevalt de CB wel, de wifi is iets beter. Voor mijn Synology NAS heb ik in de CB een paar poorten geforward.

Na een tijdje heb ik weer eens naar de port-forwarding gekeken. Toen viel me op dat er flink wat poorten zo maar waren toegevoegd (alle UDP protocol): 26690, 26689, 26688, 51265, 51264, 51263, 1921, 1920, 1919, 6229, 6228, 6227, 36553, 36552, 36551.

Deze poorten verwijzen trouwens alle naar de ip adressen van onze iPhones.

Hebben jullie ook deze ervaring?

Ik heb deze port-forwardings al eens verwijderd, maar ze blijven elke keer terugkomen. Op de iPhones draaien geen bijzondere apps en geavanceerde instellingen. Ik kan me ook niet voorstellen dat een iPhone port-forwarding kan toevoegen aan een modem/router.

Hopelijk hebben jullie een advies. En niet een advies als 'zet 'm in bridge en koop een router'.... ;-)

Ik ga de port-forwarding weer verwijderen. Als het probleem aanblijft, zal ik het bij Ziggo melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

meesje schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:32:
Ik maak al een tijdje gebruik van de nieuw Connect Box modem (daarvoor had ik de Cisco 3925). In principe bevalt de CB wel, de wifi is iets beter. Voor mijn Synology NAS heb ik in de CB een paar poorten geforward.

Na een tijdje heb ik weer eens naar de port-forwarding gekeken. Toen viel me op dat er flink wat poorten zo maar waren toegevoegd (alle UDP protocol): 26690, 26689, 26688, 51265, 51264, 51263, 1921, 1920, 1919, 6229, 6228, 6227, 36553, 36552, 36551.

Deze poorten verwijzen trouwens alle naar de ip adressen van onze iPhones.

Hebben jullie ook deze ervaring?

Ik heb deze port-forwardings al eens verwijderd, maar ze blijven elke keer terugkomen. Op de iPhones draaien geen bijzondere apps en geavanceerde instellingen. Ik kan me ook niet voorstellen dat een iPhone port-forwarding kan toevoegen aan een modem/router.

Hopelijk hebben jullie een advies. En niet een advies als 'zet 'm in bridge en koop een router'.... ;-)

Ik ga de port-forwarding weer verwijderen. Als het probleem aanblijft, zal ik het bij Ziggo melden.
Misschien dat het uitzetten van uPNP helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Misschien dat het uitzetten van uPNP helpt :)
Thanks! uPNP heb ik gelijk uitgezet. Is het een gok dat dit helpt of weet je het zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

meesje schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:46:
[...]

Thanks! uPNP heb ik gelijk uitgezet. Is het een gok dat dit helpt of weet je het zeker?
Nou ja, uPNP zorgt ervoor dat apparaten zelf kunnen "onderhandelen" met de router om poorten open te kunnen zetten. Dus wanneer jij het hebt over poorten die vanzelf worden opengezet dan is uPNP wel een hele goede kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Overigens is UpNP wel fijn als je ook veel videogames speelt (en dan met name op de pc aangezien elke game daar weer andere poorten wil).

Anders moet je ze een voor een gaan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Vraagje, kan ik van iemand zijn HBO Go credentials lenen om dan vanaf mijn KPN verbinding alsnog Game of Thrones te kijken deze zomer?

Of worden alleen Ziggo IP ranges toegelaten? :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MrJ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:19:
Vraagje, kan ik van iemand zijn HBO Go credentials lenen om dan vanaf mijn KPN verbinding alsnog Game of Thrones te kijken deze zomer?

Probeer het uit zou ik zeggen, maar naar mijn weten worden alleen buitenlandse IP's geblokkeerd (vanwege licenties per land).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Bestaat HBO Go dan nog? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Ziggo (Horizon) Go werkt prima met een KPN verbinding.

Er zullen namelijk ook mensen zijn die niet via Ziggo internetten of 3/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Jongens, een paar dagen geleden heb ik gelezen dat ziggo problemen had met zijn servers maar dat het opgelost was. Ik woon in Zuid Holland. Ik had op dat moment zeer traag internet maar ik wilde het even afwachten. Nu meer dan een week verder is mijn internet nog steeds traag. Het deed er bijvoorbeeld net ongeveer 10 seconden over om alleen maar in te loggen op tweakers. Youtube videos beginnen op willekeurige momenten te bufferen met pagina refresh als enige oplossing. Ik zie op allestoringen.nl dat er ook andere mensen zijn die nog steeds storing hebben met ziggo.

http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Ik heb verschillende dns servers (google, opendns, ziggo) getest, maar ik zag niet echt een verbetering.

Zijn er hier nog mensen die nog steeds last hebben hiervan?

Edit:

Van ziggo zelf:
Door een storing is je internetverbinding langzamer dan normaal, valt de verbinding weg of kraakt je telefoonlijn. We begrijpen dat dit vervelend is en lossen het zo snel mogelijk op.

Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
vrijdag 26 mei om 12.00
Wanneer is het opgelost?
nog niet beschikbaar

Hoe kan het zo lang duren?

[ Voor 20% gewijzigd door ObiTewodros op 03-06-2017 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jahoor dat kan. Dan kun je met dat account ook direct zijn facturen inzien en het abonnement aanpassen zoals een leuk erotiekpakket voor die iemand kunt bestellen >:) . Ik zou het niet zomaar aan iedereen weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het viel mij op dat ik op verschillende browsers en toestellen verschillende actieprijzen zie staan voor de ziggo abonnementen. Op de ene 1e 3 maanden voor 34,95 p.m. met activatiekosten van 17,50 en op een andere browser ineens geen activatiekosten. Als ik op mijn mobiel kijk is het ineens 35,95 p.m voor de 1e 6 maanden en geen activatiekosten. Zag ook weleens helemaal geen actietarief..

Weet niet of dit al eerder besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
@xileS, is waarschijnlijk dit fenomeen. Als je op alle apparaten en alle browsers de cookies van Ziggo.nl loost zou ik verwachten dat het verschil verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@Jerrythafast daar dacht ik idd ook aan, maar het was op een Mac laptop, die volgens mij afgelopen periode helemaal niet op de ziggo site is geweest. Had gekeken in safari en op Firefox. Ene wel met activatiekosten en andere dus niet. En ik weet niet of de huidige actie 3 of 6 maanden goedkoper is, want op de Mac van zonet was het dus maar 3 maanden een actieprijs.

Ik ga er thuis ook een keer ernaar kijken. Vond het iig erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

arnova

weet veel, maar niet alles

Al sinds het begin heb ik problemen met mijn Ubee modem (slechte wifi, nat problemen etc.) Echter de laatste tijd ook telkens trage verbindingen en/of dat het modem zichzelf opnieuw opstart. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en uiteindelijk krijg ik nu een vervangend modem. Dit wordt de ConnectBox (Compal). Nu weet ik dat de Ubee eigenlijk al een waardeloos modem is, maar nu lees ik hier en elders dat de ConnectBox mogelijkerwijs nog slechter is. Klopt dit? En is dat evt. op te lossen door hem in bridge te laten zetten en een eigen router te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlandcrap
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 20:48
Korte vraag met betrekking tot de horizonbox in combinatie met mijn abonnement.

Huidig abonnement
Connect Complete en Play Complete (zonder bellen) €58,95
Internet 150 / 15 mbit
Digitale TV - Standaard
TV apparatuur: Mediabox XL

Gezien de reeds aangekondigde prijsverhoging wil ik mijn abonnement downgraden, echter met behoudt van de Horizonbox (voornamelijk veel gebruikt door de vrouw des huizes). Ik kan enkel de internetsnelheid terugschroeven, kom ik voor 40 mbit op € 53,95. Zodra ik bij TV-apparatuur de standaard Mediabox aanklik ga ik richting de beoogde € 44,95 per maand.

Mijn vraag is echter, zou ik dan de horizonbox moeten inleveren zodra ik mijn abonnement downgrade. Zo niet, werkt deze box nog na het downgraden naar het Start abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

arnova schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:53:
Al sinds het begin heb ik problemen met mijn Ubee modem (slechte wifi, nat problemen etc.) Echter de laatste tijd ook telkens trage verbindingen en/of dat het modem zichzelf opnieuw opstart. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en uiteindelijk krijg ik nu een vervangend modem. Dit wordt de ConnectBox (Compal). Nu weet ik dat de Ubee eigenlijk al een waardeloos modem is, maar nu lees ik hier en elders dat de ConnectBox mogelijkerwijs nog slechter is. Klopt dit? En is dat evt. op te lossen door hem in bridge te laten zetten en een eigen router te gaan gebruiken?
CB negeren en de Ubee in bridge (laten) zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
lowlandcrap schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:56:
Mijn vraag is echter, zou ik dan de horizonbox moeten inleveren zodra ik mijn abonnement downgrade. Zo niet, werkt deze box nog na het downgraden naar het Start abonnement?
Ja die moet je inleveren en ja, die werkt dan niet meer. Jij wil minder betalen, dit is de consequentie.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 04-06-2017 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

arnova schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:53:
Ubee heeft problemen met wifi en nat, dit kan je verhelpen door bridging.
De compal heeft problemen met docsis streambonding. Dus ook in bridging problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Welke Ubee is dat? De EVW321b hier heeft weliswaar treurig slecht bereik met WiFi, maar van problemen met NAT heb ik nog geen last gehad in de afgelopen jaren.

Wat ik maar wil zeggen is: ik zou al het mogelijke uitzoeken voordat ik hem zou laten vervangen door zo'n Compal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

ObiTewodros schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:44:
Jongens, een paar dagen geleden heb ik gelezen dat ziggo problemen had met zijn servers maar dat het opgelost was. Ik woon in Zuid Holland. Ik had op dat moment zeer traag internet maar ik wilde het even afwachten. Nu meer dan een week verder is mijn internet nog steeds traag. Het deed er bijvoorbeeld net ongeveer 10 seconden over om alleen maar in te loggen op tweakers. Youtube videos beginnen op willekeurige momenten te bufferen met pagina refresh als enige oplossing. Ik zie op allestoringen.nl dat er ook andere mensen zijn die nog steeds storing hebben met ziggo.

http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Ik heb verschillende dns servers (google, opendns, ziggo) getest, maar ik zag niet echt een verbetering.

Zijn er hier nog mensen die nog steeds last hebben hiervan?

Edit:

Van ziggo zelf:
Door een storing is je internetverbinding langzamer dan normaal, valt de verbinding weg of kraakt je telefoonlijn. We begrijpen dat dit vervelend is en lossen het zo snel mogelijk op.

Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
vrijdag 26 mei om 12.00
Wanneer is het opgelost?
nog niet beschikbaar

Hoe kan het zo lang duren?
Bedoelde je mij toevallig? Bij mij was upload zo goed als niet meer aanwezig. Modem reboot hielp.

@mvds Ik heb hetzelfde gehad. Werkzaamheden zouden bij mij komende week zijn (Maaspoort, zilverbuurt). Echter bij mij was ip van een 83.x.x.x omgezet naar een 80.x.x.x adres. Kwam ik vanmorgen achter toen ik niet op mijn vpn kon inloggen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

arnova

weet veel, maar niet alles

JackBol schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Ubee heeft problemen met wifi en nat, dit kan je verhelpen door bridging.
De compal heeft problemen met docsis streambonding. Dus ook in bridging problemen.
Kan jij mij meer vertellen over dit probleem cq. vertellen waar ik hier meer informatie over kan vinden? En hoe groot is de kans dat ik met dat probleem te maken krijg? Ik neem aan dat dit simpelweg betekent dat je dan on onstabiele verbinding hebt? Hebben mensen daarnaast met die Compal modems + recente firmware nog problemen met NAT, torrent e.d.?

@Jerrythafast : Ja heb nu een Ubee EVW-321b

[ Voor 11% gewijzigd door arnova op 04-06-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem met stream bonding heb ik ook niet meegekregen. Wel zijn er problemen met de intel puma 6 chipsets. Intel gaat hier nog last mee krijgen. Er schijnen al wel testen te zijn geweest met beta firmware die het probleem deels oplossen bij Virgin:

http://community.virginme...ause/td-p/3271492/page/78

Weet niet hoe het bij Ziggo zit. Nog leuk artikel hierover:

https://www.bleepingcompu...bug-in-intel-puma-6-cpus/

Mocht je een Connect Box hebben en last ondervinden (met name latency gevoelige applicties en gaming) dan is bridgen niet de oplossing maar zorgt wel voor dat je geen last hebt van het routerprobleem wat JackBol hieronder aangeeft. Zelf ook een Connect Box maar heb na de laatste firmware updates veel minder tot geen last meer van dit probleem. Mogelijk heeft Ziggo al de beschikking tot de nieuwe firmware?

[ Voor 27% gewijzigd door Jay-B op 04-06-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

arnova schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Kan jij mij meer vertellen over dit probleem cq. vertellen waar ik hier meer informatie over kan vinden? En hoe groot is de kans dat ik met dat probleem te maken krijg? Ik neem aan dat dit simpelweg betekent dat je dan on onstabiele verbinding hebt? Hebben mensen daarnaast met die Compal modems + recente firmware nog problemen met NAT, torrent e.d.?

@Jerrythafast : Ja heb nu een Ubee EVW-321b
Stream Bonding is het Puma 6 probleem. De Puma 6 doet service flow bonding van de downstreams op een andere manier dan de broadcoms. Hierdoor onstaat er veel jitter. Je hebt 100% zeker een Puma 6 chip die slecht channels bond. De vraag is of je er last van gaat hebben. Als je een beetje browsed en netflix kijkt is er niets aan de hand. Bij gaming en jitter sensitieve toepassingen zal je het wel merken. Ziggo gaat dit probleem hoogstwaarschijnlijk niet met een firmware update opgelost krijgen.

Daarnaast is de Router functie van de Compal ook waardeloos. Door de manier waarop verkeer vanuit de ASIC gepunt word, kan met een 1,5Mbit UDP stream het modem verzadigd worden. Of dit opgelost kan worden ben ik nog niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahh dat is dus hetzelfde. Had me er niet genoeg op ingelezen. Ik zie op buitenlandse fora wel vooruitgang op dit gebied zoals ik eerder aangaf. ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 24 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic