Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste
Acties:

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:19
Weet iemand waar ik de balk voor volume kan uitschakelen op een Philips 55Oled804? Ik heb er een Sonos soundbar onderhangen maar die loopt niet synchroon met de volumebalk, gister wel even gezocht maar kon niet vinden waar ik deze kan uitschakelen

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Iemand met een Google Mini Nest in huis en een 55OLED803?
Ik wil via een stemcommando via de Nest bijvoorbeeld Spotify opstarten of Netflix op de televisie. De televisie aanzetten of uitschakelen en zulke simpele dingen, maar er werkt nagenoeg nooit wat. Spotify lukt weleens, maar meer ook niet. Heb de Google Home-app uitgebreid bekeken, apparaten verwijderd en weer toegevoegd, naam van de televisie tig keer aangepast, tutorials van Google zelf gevolgd om producten toe te voegen, niks.

Moet ik in de instellingen van de televisie zelf nog wat aanpassen ofzo? In de Home-app vind ik de '55OLED803' wel, kan 'm ook toevoegen aan de woonkamer (waar voor de rest alleen de Nest is toegevoegd), maar krijg alleen maar meldingen van de Nest zoals: "Kan de televisie niet uitschakelen, raadpleeg de handleiding of de website van de fabrikant". "Als je een film wilt afspelen op een televisie met Chromecast, kun je iets zeggen zoals speel Stranger Things blabla... en noem dan de service". Of "Ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV'... Een televisie uitschakelen of Netflix, anno 2019, dat moet toch werken? |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:50

TFHfony

Professional Weirdo

CLB schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:58:
Iemand met een Google Mini Nest in huis en een 55OLED803?
Ik wil via een stemcommando via de Nest bijvoorbeeld Spotify opstarten of Netflix op de televisie. De televisie aanzetten of uitschakelen en zulke simpele dingen, maar er werkt nagenoeg nooit wat. Spotify lukt weleens, maar meer ook niet. Heb de Google Home-app uitgebreid bekeken, apparaten verwijderd en weer toegevoegd, naam van de televisie tig keer aangepast, tutorials van Google zelf gevolgd om producten toe te voegen, niks.

Moet ik in de instellingen van de televisie zelf nog wat aanpassen ofzo? In de Home-app vind ik de '55OLED803' wel, kan 'm ook toevoegen aan de woonkamer (waar voor de rest alleen de Nest is toegevoegd), maar krijg alleen maar meldingen van de Nest zoals: "Kan de televisie niet uitschakelen, raadpleeg de handleiding of de website van de fabrikant". "Als je een film wilt afspelen op een televisie met Chromecast, kun je iets zeggen zoals speel Stranger Things blabla... en noem dan de service". Of "Ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV'... Een televisie uitschakelen of Netflix, anno 2019, dat moet toch werken? |:(
Op de tv moet je, volgens mij onder energiebeheer oid, wel instellen dat je tv wakker gemaakt kan worden via wifi.
Daarnaast moet je wellicht eens proberen om niet het device te noemen, maar de woonkamer (speel een liedje van Bruce Springsteen via Spotify in de woonkamer)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• CLB
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:10:
Instellen dat je tv wakker gemaakt kan worden via wifi.
Ah die heb ik inmiddels gevonden, dank! Inschakelen lukt dan wel, uitschakelen weer niet 8)7
Naam van televisie is ook in van alles aangepast geweest van 'televisie' naar 'Henk'. YouTube en Spotify starten lukt wel met iets als 'Start YouTube op televisie' enzo, dat is prima, werkt vrij vlot en dat is okee...

Netflix, lukt dus totaal niet, terwijl het volgens de Nest Mini moet kunnen, dat is toch wat vreemd te noemen.
Voor nu dan maar geen Netflix. De Nest Mini begint met ratelen dat er iets wordt afgespeeld en dan opeens: "Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV, probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken".

CLB wijzigde deze reactie 15-12-2019 13:34 (15%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:22
CLB schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:28:
[...]

Ah die heb ik inmiddels gevonden, dank! Inschakelen lukt dan wel, uitschakelen weer niet 8)7
Naam van televisie is ook in van alles aangepast geweest van 'televisie' naar 'Henk'. YouTube en Spotify starten lukt wel met iets als 'Start YouTube op televisie' enzo, dat is prima, werkt vrij vlot en dat is okee...

Netflix, lukt dus totaal niet, terwijl het volgens de Nest Mini moet kunnen, dat is toch wat vreemd te noemen.
Voor nu dan maar geen Netflix. De Nest Mini begint met ratelen dat er iets wordt afgespeeld en dan opeens: "Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV, probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken".
Doet die bij mij ook, helaas. Vooral de tv niet kunnen uitzetten vind ik jammer.

• pradt
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19:23
Vanmiddag mijn 64OLED804 binnengekregen, zojuist na het uitpakken en installeren vielen mij een aantal 'vlekjes' op. Vooral zichtbaar bij een wit/grijs scherm, heeft iemand dit al eerder meegemaakt met Philips OLED schermen?

2 foto's van het scherm, dichtbij en van kijkafstand:
https://www.dropbox.com/s...78cb8-PgXsS2x-PotRha?dl=0

Voor een gloednieuwe tv vind ik dit niet acceptabel, maar ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee en de Philips Customer Care.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pradt schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:11:
Vanmiddag mijn 64OLED804 binnengekregen, zojuist na het uitpakken en installeren vielen mij een aantal 'vlekjes' op. Vooral zichtbaar bij een wit/grijs scherm, heeft iemand dit al eerder meegemaakt met Philips OLED schermen?

Voor een gloednieuwe tv vind ik dit niet acceptabel, maar ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee en de Philips Customer Care.
Wat mij betreft zouden ze de TV direct om mogen ruilen. Het lijkt wel of de film met de oleds beschadigd is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:57
pradt schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:11:

RMA aanmelden en terug. Dit hoort inderdaad niet.

(En je hebt weinig te maken met Philips Customer Care, de TV moet terug naar de verkoper)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• pradt
Thanks voor de snelle reacties! Ik heb hem via de ING Rentepuntenwinkel aangeschaft dus ga even in contact met hen over het retourneren.

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:14

GforceNL

Out of memory....

Marnix1988 schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:16:
Weet iemand waar ik de balk voor volume kan uitschakelen op een Philips 55Oled804? Ik heb er een Sonos soundbar onderhangen maar die loopt niet synchroon met de volumebalk, gister wel even gezocht maar kon niet vinden waar ik deze kan uitschakelen
Ben hier ook wel benieuwd naar, want het is inderdaad waardeloos zo.

<Zinloze tekst hier>

• Marnix1988
Kreeg via Facebook het advies om mijn TV naar fabrieksinstellingen te zetten :? .

Naar wat doorvragen kreeg ik te horen dat je dit niet uit kan zetten.

• CLB
  • Niet online
pradt schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:51:
Thanks voor de snelle reacties! Ik heb hem via de ING Rentepuntenwinkel aangeschaft dus ga even in contact met hen over het retourneren.
Probeer een nieuwe te fixen en de oude direct mee te geven! Succes

• Hemingr
  • Laatst online: 20:43
Gisteren mijn 65OLED804 gekregen. Heeft iemand enig idee hoe ik het standaard opstarten kan instellen op Android TV. Nu start te televisie standaard op in de Y Pb Pr modus, die ik niet gebruik.

De handleiding geeft weinig hulp helaas.

• pradt
CLB schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:58:
[...]

Probeer een nieuwe te fixen en de oude direct mee te geven! Succes
Inmiddels met de ING in contact geweest en ze komen nog bij me terug met een retourvoorstel. Vanavond viel me op dat de vlekjes zijn verdwenen en lijkt op dit moment het probleem ‘weg’. Alleen ben ik er nog niet echt gerust op dat het zo blijft.

• shadowkid053
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19-01 09:20
Marnix1988 schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:16:
Deze snap ik niet helemaal. Is dit toevallig omdat de sonos NIET via hdmi is aangesloten? Ik heb er een LG soundbar onder zitten en ik zie alleen het volume verspringen op de soundbar, op het tv beeld zie ik geen indicator.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

shadowkid053 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:06:
[...]Deze snap ik niet helemaal. Is dit toevallig omdat de sonos NIET via hdmi is aangesloten? Ik heb er een LG soundbar onder zitten en ik zie alleen het volume verspringen op de soundbar, op het tv beeld zie ik geen indicator.
Ik denk het. Hier ook via HDMI-ARC een receiver aangesloten en dan ook niets in beeld bij het aanpassen van het geluid. Als ik het geluid via de TV zet dus wel.

• Marnix1988
Ik heb de Sonos Playbar, die is aangesloten middels een optische kabel. Wellicht dat dit het probleem is.

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:04
Ik sta op het punt een Philips 70PUS7304 te kopen, maar ik zoek hiervoor nog een goede muurbeugel. I.v.m. Ambilight is het volgens mij wel aan te raden dat de TV niet te straks tegen de muur gemonteerd wordt.

Iemand tips voor vaste muurbeugels? :)

• Nielsz
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik zit te denken om de 55PUS8804 te kopen. Welke versie van Android TV zit hier op?

• TooTall_NL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:26
Danielson schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:23:
Ik sta op het punt een Philips 70PUS7304 te kopen, maar ik zoek hiervoor nog een goede muurbeugel. I.v.m. Ambilight is het volgens mij wel aan te raden dat de TV niet te straks tegen de muur gemonteerd wordt.

Iemand tips voor vaste muurbeugels? :)
Hey zelfde hier, blijft volgens mij een beetje een gok. Philips geeft vogel thin aan als aanrader, maar op diezelfde site komen ze met 10cm als optimale afstand voor ambilight.

Ik heb de 65pus7304, nadat de 70 inch mij niet beviel, zie eerdere posts, maar ga nu maar gewoon wat proberen.
Nu gekozen een variant van toolstation a 13 eur te proberen. Die geeft 3 cm afstand tot de achterkant van de tv.
Ik zal het wel laten weten hoe dit bevalt.

Een andere vraag,van de week hier twee keer gehad dat de tv spontaan opnieuw opstart. Niet kunnen reproduceren dus ik wet niet precies of het aan een bepaalde handling ligt of niet.
Zijn er meer mensen met deze evaring en miss een oorzaak of bijzonderheid?
Thnx!

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:56

westergas

rikkie_pc

Zijn er serieus mensen die Ambilight aan laten staan? Ik vind het echt niet te harden iig.

Even wat anders...gisteren kreeg mijn 65OLED754 een software update. Kan er niets over vinden. iemand enig idee??

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• TooTall_NL
Prima te doen, als je het een beetje goed instelt. Lees zachter zet en niet in epilepsie modus dan is het echt wel een toevoeging hoor. Maar is persoonlijk, als het niet bevalt laat je het uit. Je kan ook gewoon wit zwak aanzetten...

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:35

IkWilbert

Het is mij!

Nielsz schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:15:
Ik zit te denken om de 55PUS8804 te kopen. Welke versie van Android TV zit hier op?
Android 9

I intend to live forever. So far, so good.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:46
TooTall_NL schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:21:
[...]

Hey zelfde hier, blijft volgens mij een beetje een gok. Philips geeft vogel thin aan als aanrader, maar op diezelfde site komen ze met 10cm als optimale afstand voor ambilight.

Ik heb de 65pus7304, nadat de 70 inch mij niet beviel, zie eerdere posts, maar ga nu maar gewoon wat proberen.
Nu gekozen een variant van toolstation a 13 eur te proberen. Die geeft 3 cm afstand tot de achterkant van de tv.

Een andere vraag,van de week hier twee keer gehad dat de tv spontaan opnieuw opstart. Niet kunnen reproduceren dus ik wet niet precies of het aan een bepaalde handling ligt of niet.
Thnx!
Ik heb de 70pus7304 en in de handleiding staat voor een beugel dat de muurafstand 20 centimeter moet zijn.

Spontane reboots heb ik nog niet gehad, wel een Netflix app die bij het opstarten alleen maar grijs beeld gaf. Uiteindelijk hielp alleen de stroomkabel uit de tv, en daarna was het weer prima. Heb nog niet gevonden hoe je een 'harde' reboot via het menu kan doen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

westergas schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:09:
Zijn er serieus mensen die Ambilight aan laten staan? Ik vind het echt niet te harden iig.

Even wat anders...gisteren kreeg mijn 65OLED754 een software update. Kan er niets over vinden. iemand enig idee??
Ik was in beginsel altijd sceptisch over ambilight. Maar sinds we dit hebben op de 65oled903 zijn wij er na een paar dagen helemaal aan gewend en voegt het zeker wat toe aan de kijk beleving. Gek genoeg hebben we het nu onbewust geaccepteerd als geheel en valt het pas op als je uitzet en dan mis je echt iets. En inderdaad, je moet het niet op standje discotheek zetten maar op smooth.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Danielson
[...]

Thnx!
Nog even over de 70PUS7304, heb je de NVM geupdate? Ik las op AVforums dat de update naar 0.61 een wereld van verschil maakt, vooral op het gebied van HDR.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
westergas schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:09:
Op stand 5 (dus de helft van de maximale sterkte) en dan "Video volgen" en "Standaard" tegen een witte muur bevalt Ambilight mij prima. Echt een mooie aanvulling op het beeld.

• Yo_flow
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-01 14:45
Ik was benieuwd of er Tweakers waren die de Philips Remote App Wel werkend hebben gekregen op Android 10?

edit; mail naar TP vision verstuurd mbt de app

Daarnaast ben ik al heel lang op zoek om de deep sleep optie uit te schakelen zodat ik de tv kan inschakelen via mijn telefoon (Chromecast bijvoorbeeld). Iemand tips want tot nu toe heeft geen één enkele instelling geholpen...

Overgeschakeld naar WiFi en nu werkt het vlekkeloos |:(

Yo_flow wijzigde deze reactie 25-12-2019 10:49 (14%)
Reden: Aanvulling wowlan problemen

• Danielson
[...]

Thnx!
Ik heb de Vogel's WALL 3305 besteld, ben benieuwd!

Je had de 70PUS7304 teruggestuurd vanwege de kijkhoek? gelukkig zitten wij echt recht voor de TV op een afstand van een meter of 5 a 6.

Hij is besteld, ik ben heel benieuwd! We komen van een 47 Inch Philips IPS uit 2011, dus het zou wel een hele verbetering zijn! Ook hebben wij ons hele huis uitgerust met Hue, ook leuk om daar eens mee te spelen i.c.m. Amilight!

Blijft toch altijd spannend de aankoop van een nieuwe tv! 7(8)7

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Yo_flow schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:42:
Ik was benieuwd of er Tweakers waren die de Philips Remote App Wel werkend hebben gekregen op Android 10?
Yup, geen probleem hier op mijn Nokia 8.1 (Android 10) en 65OLED803. Al gebruik ik hem eerlijk gezegd nooit.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:18
prijk schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:22:
[...]

Op stand 5 (dus de helft van de maximale sterkte) en dan "Video volgen" en "Standaard" tegen een witte muur bevalt Ambilight mij prima. Echt een mooie aanvulling op het beeld.
Heb bij deze stand en video instelling echter voor Game gekozen, dimmen de LEDs namelijk nog meer (beter) bij donkere content.

• Tralapo
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Zojuist gaf de 55OLED803 van m'n ouders de melding dat restbeelden verwijderd moesten worden. Alleen een knop OK, waarna hij op standby sprong. Geen optie om te annuleren.

Toen ik de TV daarna weer aanzette gaf hij aan dat ik het proces onderbroken had en begon hij daarna direct weer met de melding, zonder optie om te annuleren.

Inmiddels zijn we een half uur verder en weet ik niet of ik hem aan kan zetten. Ik dacht dat restbeelden verwijderen altijd automatisch gebeurde in standby?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tralapo schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:56:
Zojuist gaf de 55OLED803 van m'n ouders de melding dat restbeelden verwijderd moesten worden. Alleen een knop OK, waarna hij op standby sprong. Geen optie om te annuleren.

Toen ik de TV daarna weer aanzette gaf hij aan dat ik het proces onderbroken had en begon hij daarna direct weer met de melding, zonder optie om te annuleren.

Inmiddels zijn we een half uur verder en weet ik niet of ik hem aan kan zetten. Ik dacht dat restbeelden verwijderen altijd automatisch gebeurde in standby?
Dit proces duurt normaal gesproken 20 minuten, dus je zou hem weer aan moeten kunnen zetten.

Ik heb nu het probleem dat ik deze melding voor de 3e keer krijg in 2 weken, terwijl deze TV elke avond in standby gaat. Ik vraag me af of dit OK is of niet...

• Tralapo
  • Niet online
Ik heb hem net na een half uur weer aangezet en toen kreeg ik direct weer de melding dat ik het proces onderbroken had. Een minuut later gevolgd door een nieuwe melding dat het proces opnieuw zal beginnen.

Geen optie om te annuleren. TV gaat genadeloos naar stand-by.

• Tralapo
  • Niet online
Die had ik ook gezien en het enige wat ik daar uit haal is dat ik hem misschien een heel uur niet moet gebruiken?

Verklaart alleen niet waarom hij die actie opdringt terwijl ik lekker TV zit te kijken in de avond, terwijl hij verder de hele nacht en dag op standby staat.

Edit: terwijl ik dit verzend zie ik een aantal witte strepen over het beeld van de TV gaan. Eerste teken van leven dat ik zie sinds hij uit was gegaan. Ik laat hem nog maar even rustig gaan dan. Hoop dat het geen gebruik wordt om dit op primetime te gaan doen..

Tralapo wijzigde deze reactie 23-12-2019 22:12 (38%)

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Ik word schijtziek van die melding, elke avond krijg ik die melding en elke avond moet ik die rest beelden verwijderen.

Overigens heb ik dat pas sinds de laatste update van 2 weken geleden. (65oled804)

Ragdoll wijzigde deze reactie 23-12-2019 22:14 (26%)

• Tralapo
  • Niet online
Hmm, mogelijk is het dan een bug? Ik zal het eens in de gaten blijven houden.

• dinandus
Doe een usb stick in je oled welke een ledje heeft, als deze dan uit is zie je gelijk wanneer de pixel schoner zijn werk gedaan heeft. Als je de grote cyclus onderbreekt start hij weer vanaf het begin dit proces op.
Op mijn 854, afkloppen, nog nergens last van.
Schijnt inderdaad of een bug te zijn, of aangescherpte beeldschermcleaner voorwaarden, om te veel klachten en reparaties i.v.m. inbranden voor te zijn.

dinandus wijzigde deze reactie 24-12-2019 09:10 (10%)

• TooTall_NL
Danielson schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb de Vogel's WALL 3305 besteld, ben benieuwd!

Je had de 70PUS7304 teruggestuurd vanwege de kijkhoek? gelukkig zitten wij echt recht voor de TV op een afstand van een meter of 5 a 6.

Hij is besteld, ik ben heel benieuwd! We komen van een 47 Inch Philips IPS uit 2011, dus het zou wel een hele verbetering zijn! Ook hebben wij ons hele huis uitgerust met Hue, ook leuk om daar eens mee te spelen i.c.m. Amilight!

Blijft toch altijd spannend de aankoop van een nieuwe tv! 7(8)7
Ja idd, onze bank is vrij fors en daardoor verschillende inkijkhoeken op het scherm.
Het was een gevalletje van eens gezien kun je het niet meer 'niet zien'.
De 65 inch is voor onze situatie beter.
Mijn beugel is vandaag binnen gekomen miss lukt het vanavond nog hem op te hangen, anders van de week een gaatje zoeken en boren 🤞. De beugel komt 3.1 cm van de muur af en tot aan de ledjes is het dan zo'n 5 cm... We zullen zien. 😎
Ik heb de afgelopen dagen ook geen restarts meer gehad, miss een foutje ergens...

• Hmmbob
Sinds kort springt onze 43PUS7304 steeds naar Google Play Movies in plaats van naar de "TV" HDMI (HDMI 1) input als je op de TV knop op de afstandsbediening drukt. Ik krijg maar niet gevonden waar dit uit te zetten....

De play Movies app disablen verandert dit niet, dan spring je nog steeds naar deze foutieve input maar begint er niets meer te spelen (half stapje beter dus, maar niet de oplossing)

Wie weet raad?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:18

Winkiller

De Mopperpot

@Hmmbob ,

Heb je het toestel een een keer een paar minuten stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart ?
Mocht dat niet werken zou ik eerst beginnen met HDMI aansluitingen te veranderen, 3 naar 1 ect.
Als dat ook niet de oplossing is, stroomloos en opstarten + schone installatie.
Indien nog geen verbetering, Philips bellen.

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Yo_flow schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:42:

edit; mail naar TP vision verstuurd mbt de app

Daarnaast ben ik al heel lang op zoek om de deep sleep optie uit te schakelen zodat ik de tv kan inschakelen via mijn telefoon (Chromecast bijvoorbeeld). Iemand tips want tot nu toe heeft geen één enkele instelling geholpen...

Overgeschakeld naar WiFi en nu werkt het vlekkeloos |:(
Dit was me niet helemaal duidelijk: dus als de tv verbonden is met LAN, dan kan je niet met de remote app in/uitschakelen?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tralapo schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:56:

Om hier nog even op terug te komen en dan met name op het feit dat wij deze melding nog niet eerder hadden gezien en recent een paar keer: Omdat de TV deze dagen lang aan staat (Top 2000 & darten) zonder uit te gaan, krijg je deze melding dus ook onder het kijken. En als je dit dan uitstelt komt die melding vaker en vaker. Het lijkt er op dat deze TV's niet veel langer dan 10 - 12 uur onafgebroken aan kunnen staan zonder dat je deze melding krijgt (En normaal gesproken staat hij hier ook nooit zo lang aan...)

• Tralapo
  • Niet online
Diegene die niet weg te klikken was heb ik gelukkig niet meer gezien. Bij een TV-rijke dag duikt die andere inderdaad wel op, precies zoals je zegt.

Ze hebben het beste met ons voor denk ik dan maar.

• scubamichel
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:04
Heeft iemand een idee hoe ik het qwerty gedeelte van een afstandsbediening van een 55OLED803 aan de praat kan krijgen? Ik heb de laatste versie van de firmware voor de TV geïnstalleerd maar als ik bijv de Internet Browser of Youtube gebruik dan doen de qwerty toetsen niets.
Volgens mij is het koppelen met de TV alleen nodig voor de Easy remote en die is gekoppeld.
Twee weken terug een support case geopend maar tot nu toe niets van vernomen.

@TFHfony Dank voor jouw suggestie maar ik kan toetsen indrukken wat ik wil echter 0 reacties. Toetsenbord op het scherm werkt wel dus daar de 1e letter mee gekozen. Vervolgens de qwerty kant gebruikt maar helaas niets. Nu schijnt er een sensor in te zitten die detecteert welke kant er wordt gebruikt. Wellicht is die defect.

scubamichel wijzigde deze reactie 31-12-2019 15:28 (27%)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

scubamichel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:56:
Heeft iemand een idee hoe ik het qwerty gedeelte van een afstandsbediening van een 55OLED803 aan de praat kan krijgen? Ik heb de laatste versie van de firmware voor de TV geïnstalleerd maar als ik bijv de Internet Browser of Youtube gebruik dan doen de qwerty toetsen niets.
Volgens mij is het koppelen met de TV alleen nodig voor de Easy remote en die is gekoppeld.
Twee weken terug een support case geopend maar tot nu toe niets van vernomen.
Eerst zorgen dat op het scherm het invoerveld geactiveerd is. Het toetsenbord komt dan ook op het scherm. Je kan dan typen op het QWERTY toetsenbord.
Let op:
- De eerste toets pakt hij standaard niet.
- Het gaat via IR. Dus je moet goed op de TV richten en uitkijken waar je je vingers houdt anders werkt het niet. Voor mij dus de reden dat ik normaal gesproken deze functionaliteit bij korte woorden dus niet gebruik.

• Danielson
Heeft iemand ervaring met het updaten van de NVM versie? Hier zijn alle recente NVM versies te vinden:

https://app.box.com/s/sdtvgb94m6pcpr5h2w1sfa6ddt2o1bv7

Het schijnt een aanzienlijke verbetering in beeldkwaliteit te kunnen bewerkstelligen, maar aangezien ik de updates niet op de site van Philips zelf kan vinden vind ik het wat spannend om hem te updaten...

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Danielson schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:13:
Heeft iemand ervaring met het updaten van de NVM versie? Hier zijn alle recente NVM versies te vinden:

Het schijnt een aanzienlijke verbetering in beeldkwaliteit te kunnen bewerkstelligen, maar aangezien ik de updates niet op de site van Philips zelf kan vinden vind ik het wat spannend om hem te updaten...
Is daar ergens een change-log van te vinden?

Ben wel fan van beta/mod stuff flashen en zo :)

Nickname does not reflect reality

• Danielson
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:34:
[...]

Is daar ergens een change-log van te vinden?

Ben wel fan van beta/mod stuff flashen en zo :)
Nee, helaas, daarom vind ik het ook een beetje spannend om hem te flashen, ze zijn er hier wel redelijk tevreden over!

• Yo_flow
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-01 14:45
Fireshade schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:55:
[...]

Dit was me niet helemaal duidelijk: dus als de tv verbonden is met LAN, dan kan je niet met de remote app in/uitschakelen?
Naar verloop van tijd ging de tv bij een bekabelde verbinding in een deep sleep en was hij niet meer te vinden in het netwerk. Bij een WiFi verbinding kan ik de tv nog steeds 'vinden' in het netwerk.

• stevenleemans
  • Laatst online: 22:51
Ik kon het bij de zoekfunctie in het topic niet direct vinden. Ik denk eraan (mede omdat hij nu super goed in prijs zit (1650€)) om de 65OLED804 aan te kopen.
Mijn concrete vraag: ik vind overal Google cast of simplyshare terug als uitrusting van de tv (het streamen van je telefoon naar de tv), ook op filmpjes van reviewes heb ik dit al gezien. Maar kan dit ook met een iPhone of enkel met een Android telefoon? Dit vond ik nergens terug. Iemand?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stevenleemans schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 01:01:
Ik kon het bij de zoekfunctie in het topic niet direct vinden. Ik denk eraan (mede omdat hij nu super goed in prijs zit (1650€)) om de 65OLED804 aan te kopen.
Mijn concrete vraag: ik vind overal Google cast of simplyshare terug als uitrusting van de tv (het streamen van je telefoon naar de tv), ook op filmpjes van reviewes heb ik dit al gezien. Maar kan dit ook met een iPhone of enkel met een Android telefoon? Dit vond ik nergens terug. Iemand?
Google Cast werkt prima met de iPhone in ieder geval. Mijn vrouw gebruikt dit om DPlay aan te zetten op onze 65OLED803.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:09
Danielson schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:13:

Ging dat niet puur om HDR beeld kwaliteit? Voor zover ik begreep was dit meer een soort van configuratie bestand die je flasht, niet een firmware oid.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm... Op zich redelijk tevreden met de Android op mijn TV, maar toch wel last van een van de typische eigenaardigheden. Zo af en toe moet je je TV even opnieuw op laten starten om alles soepel te houden.
Afgelopen oudjaar met mijn vrouw via Disney+ naar 2 Starwars films gekeken. Maar bij de eerste film begon het beeld & geluid te stotteren. Ook de Disney+ app was niet meer vooruit te branden.
Via de Android instellingen "opnieuw opstarten" gekozen om de boel weer vlot te trekken. En dit was niet de eerste keer dat dit nodig was. Gelukkig niet al te vaak, maar toch...

• Danielson
m0ridin schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Ging dat niet puur om HDR beeld kwaliteit? Voor zover ik begreep was dit meer een soort van configuratie bestand die je flasht, niet een firmware oid.
Daar probeer ik inderdaad ook meer duidelijkheid over te krijgen!

• Danielson
Ik krijg het niet voor elkaar om via mijn Logitech Harmony tijdens het inschakelen HDMI1 te starten, hij opent altijd Android TV.

Het gaat om een 70PUS7304, iemand hier een oplossing voor? :)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Danielson schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:59:
[...]
Daar probeer ik inderdaad ook meer duidelijkheid over te krijgen!
Hele flashen lukt hier helaas niet. Usb2 stick, geformatteerd op fat32, bin renamed naar nvm.bin, in blauwe en zwarte usb port getest, niéts.

Na power weer inpluggen reboot de tv gewoon naar Android, zonder iets te updaten.

Nickname does not reflect reality

• Danielson
Brad Pitt schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:59:
[...]

Hele flashen lukt hier helaas niet. Usb2 stick, geformatteerd op fat32, bin renamed naar nvm.bin, in blauwe en zwarte usb port getest, niéts.

Na power weer inpluggen reboot de tv gewoon naar Android, zonder iets te updaten.
P.S.: proper procedure to update NVM is:

0. disconnect TV from electrical socket
1. nvm.bin on a clean fat32 usb
2. insert into USB1 port (blue, on the left side for 707304)
3. plug the electricity back in
4. DO NOT TOUCH THE REMOTE, wait up to 5 minutes
5. the TV should turn itself on and finish the installation!
6. wait until you get to "no signal screen"
7. disconnect the usb!!
8. go directly to settings and "reinstall TV" (factory reset)

Ik las ook iemand waarbij het pas werkte bij een andere USB stick en een ander moest het meerdere keren proberen voordat hij hem pakte.

• DennisDCT
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 05-01 21:02
stevenleemans schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 01:01:
Waar heb jij de optie 1650 verkregen? 🤓

• stevenleemans
oa Vanden Borre, KE was 1750 na cashback, net als Art en Craft. Maar met cashback geldig tot vandaag.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Iemand al geld terug van de cash back actie? Wel bericht dat alles in goede orde is ontvangen maar verder blijft het rustig...

• Mad-X
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:36
westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:50:
Iemand al geld terug van de cash back actie? Wel bericht dat alles in goede orde is ontvangen maar verder blijft het rustig...
Ja, vrij snel. Eerst een brief van Philips dat de aanvraag was goedgekeurd en verder in behandeling werd genomen inderdaad. Maar toen zonder enig bericht het geld opeens op de rekening bijgeschreven door “Service Bureau Jansen”. Pas als je doorklikt naar de details stond er “Philips Television” met een registratiecode..

Best vreemd dat het niet wat duidelijker vermeld staat bij zo’n belangrijke transactie.. Misschien ook even de rekening nalopen met deze naam als referentie?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• stevenleemans
Zijn er hier forumleden met de OLED 804 of 854 van Philips?

Ik heb de voorbije dagen niks anders gedaan dan de tv in verschillende winkels gaan bekijken (je kent dat wel hè 😁). Over het beeld twijfel ik niet ten opzichte van de C9 van LG. De Philips is gunstiger ivm aanschafprijs, dus ik zou op dat vlak daarvoor kiezen. Maar in verschillende winkels waar ik ben geweest zijn ze niet zo vol lof over Philips. Reacties van ‘LG is beter’ tot ‘Philips is Chinese brol geworden’ waren geen uitzondering. Het beeld is wauw, de reviews zijn veelbelovend, maar wat met de betrouwbaarheid van de Philips TV’s vandaag. In eerste instantie 804 en 854 bezitters, maar ook de bezitters van een andere Philips oled: bevelen jullie de oled van Philips aan?

Er waren ook 2 verschillende verkopers die vertelden dat LG bv een logo dim functie heeft wat kans op inbranden gevoelig kleiner maakt, maar Philips zou dat niet hebben en sneller inbranden.
Naïef om te geloven of toch een waarheid?

Zelfde voor het scherm. In 2 winkels vertelde de verkoper dat het steeds een ouder LG scherm betreft. Maar las ik niet dat de 804/854 een 2019 LG scherm gebruiken?

Ik stel allicht een vraag die eerder werd gesteld, maar ik heb al uren pagina’s afgezocht op het forum, toch niet zoveel gevonden over de 804/854 of betrouwbaarheid van de (recente) Philips oled modellen.

Bedankt voor de hulp!

stevenleemans wijzigde deze reactie 07-01-2020 00:10 (6%)

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mad-X schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:54:
[...]

Ja, vrij snel. Eerst een brief van Philips dat de aanvraag was goedgekeurd en verder in behandeling werd genomen inderdaad. Maar toen zonder enig bericht het geld opeens op de rekening bijgeschreven door “Service Bureau Jansen”. Pas als je doorklikt naar de details stond er “Philips Television” met een registratiecode..

Best vreemd dat het niet wat duidelijker vermeld staat bij zo’n belangrijke transactie.. Misschien ook even de rekening nalopen met deze naam als referentie?
Lol blijkt dat ik het ook al sinds 27-12 op mijn rekening heb staan _O-
Idd bizar dat ze daar niet eerst even een bericht over sturen, gaat in mijn geval toch om €350.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:11
stevenleemans schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:07:

Ik heb de voorbije dagen niks anders gedaan dan de tv in verschillende winkels gaan bekijken (je kent dat wel hè 😁). Over het beeld twijfel ik niet ten opzichte van de C9 van LG. De Philips is gunstiger ivm aanschafprijs, dus ik zou op dat vlak daarvoor kiezen. Maar in verschillende winkels waar ik ben geweest zijn ze niet zo vol lof over Philips. Reacties van ‘LG is beter’ tot ‘Philips is Chinese brol geworden’ waren geen uitzondering. Het beeld is wauw, de reviews zijn veelbelovend, maar wat met de betrouwbaarheid van de Philips TV’s vandaag. In eerste instantie 804 en 854 bezitters, maar ook de bezitters van een andere Philips oled: bevelen jullie de oled van Philips aan?

Er waren ook 2 verschillende verkopers die vertelden dat LG bv een logo dim functie heeft wat kans op inbranden gevoelig kleiner maakt, maar Philips zou dat niet hebben en sneller inbranden.

Zelfde voor het scherm. In 2 winkels vertelde de verkoper dat het steeds een ouder LG scherm betreft. Maar las ik niet dat de 804/854 een 2019 LG scherm gebruiken?

Ik stel allicht een vraag die eerder werd gesteld, maar ik heb al uren pagina’s afgezocht op het forum, toch niet zoveel gevonden over de 804/854 of betrouwbaarheid van de (recente) Philips oled modellen.

Bedankt voor de hulp!
Ik heb zelf een Philips OLED 934 en die is technisch grotendeels gelijk aan de 804 volgens mij. De high-end Philips televisies (eigenlijk TP Vision) worden in Polen gemaakt en daar heeft Tweakers onlangs nog een reportage over gemaakt. TP Vision is van origine inderdaad een Chinees bedrijf, maar ik moet zeggen dat ik de afwerking en gewoon op het niveau van LG vind. Mijn televisie heeft 5 jaar volledige garantie, dus ik ga er vanuit dat de betrouwbaarheid prima is en dat het anders door de garantie wordt gedekt.

Mijn zwager heeft de afgelopen 5 jaar twee LG televisies versleten (geen OLED) en bij de eerste het mainboard defect en het tweede kreeg problemen met het paneel. Overal gaat wel een keer wat kapot en ook een Philips televisie zal wel eens kapot gaan. Verkopers in de winkel neem ik over het algemeen niet heel erg serieus. Die zijn meer geïnteresseerd in de marge/fee die ze opstrijken. Ik ga liever voor degelijke garantievoorwaarden. Overigens sluiten vrijwel alle merken inbranden uit, omdat dit een eigenschap van het product kan zijn.

Het logo dimming verhaal is inderdaad wel een dingetje bij Philips. Mijn vrouw kijkt graag series via NPO plus, maar die heeft een knaloranje logo dat non-stop in beeld is. Bij mijn Philips wordt die inderdaad niet gedimd en daar is ook geen optie voor. Bij Netflix, Videoland en andere streaming diensten is dit al lang verleden tijd, maar de NPO houdt vast aan deze irritante logo's. Ik heb er contact over gehad, maar volgens de NPO voldoen ze aan alle standaarden (wist niet dat die er zijn voor logo's) en laten ze de logo's lekker staan. Ik heb dus NPO Plus opgezegd. Voor normale live uitzendingen is het totaal geen probleem, want daar dimt de NPO de logo's wel.

Logo dimming is eigenlijk alleen interessant als je dus veel kanalen kijkt met felle logo's. Of het inbrandt op een Philips televisie weet ik niet, maar ik vind het gewoon geen geruststellende gedachte. Ik had logo dimming dus graag gezien op de Philips televisies. Zelf vind ik ambilight wel heel fijn en ik wou graag een goede ingebouwde soundbar. Die twee functies hebben mij doen besluiten de Philips 934 te kopen. Qua beeldkwaliteit ga je echt geen verschil zien tussen de LG C9 of een Philips 804. Vergelijken in de winkel heeft geen zin, want daar staan ze op belachelijk dynamische instellingen.

Vind je Ambilight fijn, dan zou ik voor een Philips gaan en anders zou ik een LG C9 kopen. Vooral als je ook games doet is de LG wat fijner (minder lag) en is ook iets meer bij de tijd qua HDMI standaarden. Beeldkwaliteit ga je echt niet zien. Paneel is hetzelfde en beeldprocessing is bij beide merken goed genoeg en in de praktijk voor mij niet zichtbaar.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Hmmbob
westergas schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Lol blijkt dat ik het ook al sinds 27-12 op mijn rekening heb staan _O-
Idd bizar dat ze daar niet eerst even een bericht over sturen, gaat in mijn geval toch om €350.
Fascinerender is dat jíj het zelf blijkbaar ook niet in de gaten had dat je €350 extra had :+

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hmmbob schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Fascinerender is dat jíj het zelf blijkbaar ook niet in de gaten had dat je €350 extra had :+
Dat is een goed teken, toch? 8)

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik heb begin december na lang twijfelen tussen Panasonic en Philips toch de OLED 804 gekocht vanwege de gunstiger prijs en ook vanwege Ambilight, dat echt een leuke toevoeging blijkt.
Het beeld is ronduit schitterend en gebreken heb ik niet ontdekt, al moet je wel het nodige aan de beeldinstellingen tunen om een echt mooi plaatje te krijgen (zwart loopt snel dicht). Bij sommige instellingen af-fabriek heb je een zonnebril nodig, zo fel is het beeld.
Over de betrouwbaarheid van de tv kan ik uiteraard niks zeggen, kon wel garantie voor 3 jaar bijkopen voor €70 en dat heb ik dan maar gedaan omdat ik dezelfde twijfels als jij over het merk had.
En verder: verkopers vertellen een hoop onzin, de meesten willen je per se naar een bepaald merk duwen omdat dat voor de winkel profijtelijk is (kwantumkortingen). De verkoper vertelde mij bijvoorbeeld dat de 854 een nog beter scherm had dan de 804 en daarom duurder was, wat gewoon niet waar is. Verder is het Philips-paneel bij mijn weten het meest recente LG-paneel

• stevenleemans
BugBoy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:31:
[...]

Vind je Ambilight fijn, dan zou ik voor een Philips gaan en anders zou ik een LG C9 kopen. Vooral als je ook games doet is de LG wat fijner (minder lag) en is ook iets meer bij de tijd qua HDMI standaarden. Beeldkwaliteit ga je echt niet zien. Paneel is hetzelfde en beeldprocessing is bij beide merken goed genoeg en in de praktijk voor mij niet zichtbaar.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zoiets lees ik nu graag en met volle aandacht!

De Philips lijkt me voor 1750€ geen slechte deal dus?

• stevenleemans
prijk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:50:
[...]
Over de betrouwbaarheid van de tv kan ik uiteraard niks zeggen, kon wel garantie voor 3 jaar bijkopen voor €70 en dat heb ik dan maar gedaan omdat ik dezelfde twijfels als jij over het merk had.
En verder: verkopers vertellen een hoop onzin, de meesten willen je per se naar een bepaald merk duwen omdat dat voor de winkel profijtelijk is (kwantumkortingen). De verkoper vertelde mij bijvoorbeeld dat de 854 een nog beter scherm had dan de 804 en daarom duurder was, wat gewoon niet waar is. Verder is het Philips-paneel bij mijn weten het meest recente LG-paneel
Ik krijg inderdaad 5 jaar garantie bij de tv, dus buiten een beetje panische angst voor inbranden (maar ach, ik moet het een keer van me af zetten) heb ik weinig risico. Zolang de hersteller maar niet teveel moet langskomen😁.

Ik heb inderdaad soms domme verhalen gehoord van verkopers. Een verkoper zei dat het een 2017 paneel van LG is🤦🏻‍♂️. Een andere wist te vertellen dat Philips én Panasonic Chinese brol is. Jammer genoeg hadden ze ook te doen met een verkoper😂...

• bigEsmurf
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:11
Binnenkort wordt de 65PUS7354 hier geleverd, mooie aanbieding in de personeelswinkel van Philips. Ben erg benieuwd! Maar weet er ondertussen al iemand wat het verschil is met de 65PUS7304? Waar ik ook kijk, ik zie overal dezelfde specificaties, maar de 7354 is 100 euro duurder qua adviesprijs. Dat moet ergens in zitten toch?

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:46
bigEsmurf schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:42:
Binnenkort wordt de 65PUS7354 hier geleverd, mooie aanbieding in de personeelswinkel van Philips. Ben erg benieuwd! Maar weet er ondertussen al iemand wat het verschil is met de 65PUS7304? Waar ik ook kijk, ik zie overal dezelfde specificaties, maar de 7354 is 100 euro duurder qua adviesprijs. Dat moet ergens in zitten toch?
De 7354 heeft een chromen voet en de 7304 een mat zilvergrijze voet volgens mij. Er is ook nog een 7334.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Steelo
  • Laatst online: 17-01 20:39

Steelo

040 - Ole Ole Ole

die vraag had ik een tijdje geleden heel toevallig aan het philips webcare team gevraagd en kreeg toen het volgende antwoord;
Deze 2 modellen lijken inderdaad heel erg op elkaar. De 7354 heeft een aantal verbeteringspunten op het gebied van beeld- en geluidskwaliteit, deze verschillen kunt u terugvinden onder beeldverbetering en geluidsverbetering in onze vergelijkingstool:

https://www.philips.nl/et...65PUS7304/12,65PUS7354/12
Uiteindelijk ben ik voor de 65oled854 gegaan... En tot op heden geen spijt! Wat een baas _/-\o_

Steelo wijzigde deze reactie 08-01-2020 00:50 (6%)

Ltrz,....

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Gisteren aangetekend verstuurd, vanochtend in de postbus geleverd en 'getekend'.
Hoe lang zou het duren voor ik een bevestiging van ontvangst van philips ga krijgen?

Ltrz,....

• westergas

westergas

rikkie_pc

Steelo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:52:
[...]

Gisteren aangetekend verstuurd, vanochtend in de postbus geleverd en 'getekend'.
Hoe lang zou het duren voor ik een bevestiging van ontvangst van philips ga krijgen?
In mijn geval 07-12 online aangemeld, 08-12 aangetekend verzonden, 16-12 email bevestiging, 27-12 geld op mijn rekening :)

• m0ridin
Steelo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:47:
[...]

die vraag had ik een tijdje geleden heel toevallig aan het philips webcare team gevraagd en kreeg toen het volgende antwoord;

[...]

Uiteindelijk ben ik voor de 65oled854 gegaan... En tot op heden geen spijt! Wat een baas _/-\o_
Euh, dan heeft het webcare team het mis ;) Enige verschil tussen die modellen is danwel kleur danwel toetsenbord of niet op achterkant afstandsbediening:
55PUS7304/12 has a Light silver Colour and one sided remote control.

55PUS7334/12 has a Light silver Colour but it contains two sided remote control with a qwerty keyboard on the back.

55PUS7354/12 has a Silver chrome colour and one sided remote control.

55PUS7394/12 has a Silver chrome colour and two sided remote control with a qwerty keyboard on the back.
Als je die vergelijkingstool nog eens probeert maar dan met de 55 inch varianten zul je ook zien dat de specs ineens helemaal overeen komen.

Ben zelf dus specifiek voor een model gegaan MET toetsenbord op de achterkant (hoe klein en niet altijd handig ook, toch super praktisch om op je ab te hebben), in mijn geval de 55PUS7334

m0ridin wijzigde deze reactie 08-01-2020 10:01 (6%)

• Marnix1988
Heb zelf de 55OLED804 gekocht. Ik was zelf zo proactief om de doos direct naar de milieustraat te brengen na het uitpakken. Ben net verhuisd, moest ook nog dozen van geluidsysteem en beugel voor de Philips TV en nog wat andere dozen wegbrengen. Zie ik 2 dagen later nadat ik de cashback invul dat ik de streepjescode van de doos nodig heb :D.

Gelukkig deden ze niet moeilijk en moest ik alles opsturen, kreeg ik een afwijzing, moest ik de helpdesk bellen en krijg ik een e-mail met verzoek tot het maken van foto's van bepaalde onderdelen(Serienummer, CSM1 menu en aankoopbon). Ik ga deze foto's vandaag maken en dan afwachten tot ze het overmaken.

@stevenleemans Ik denk dat bugboy het goed samenvat. Ik heb ook beide panelen vergeleken en ben voor de Philips gegaan. Ik game niet op de TV, maar vind ambilight wel erg prettig. Wat betreft beeld maakt het geen verschil en Philips heeft android TV en dat zag er wel solide uit dus dat was voor mij ook een pluspunt.

Via KE kreeg ik een goede actie met cashback en 5 jaar garantie, toen was het een no brainer en ben ik snel overgegaan tot aankoop.

• Sayko
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:12

Sayko

Knowledge Is Power

Ik zie toch echt dat de 7304 HDR10+ en Dolby Vision mist bij beeldverbetering.

Maar bij video-ingangen dan weer niet 8)7 8)7

Sayko wijzigde deze reactie 08-01-2020 10:58 (6%)

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:10
Ik mag mij eigenaar noemen van de pricewatch: Philips 55PUS7394 Zilver komt hopelijk einde van de week binnen. Ben benieuwd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• m0ridin
Sayko schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:57:
[...]

Ik zie toch echt dat de 7304 HDR10+ en Dolby Vision mist bij beeldverbetering.

Maar bij video-ingangen dan weer niet 8)7 8)7
https://www.philips.nl/et...65PUS7304/12,65PUS7354/12

En bij de 55 inch versie staat het wel gewoon... zal gewoon niet helemaal correct volledig ingevuld zijn bij de 65" versie

• Knokkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik heb sinds kort een 55oled854. Prachtig toestel, alleen opnemen op een externe hdd gaat niet. Er zit een ci+ module in. Als ik een opname programmeer dan staat die bij opnames, maar als ik hem af wil spelen gaat er een blauw circeltje draaien en blijft draaien en gebeurt er verder niks. Neem ik handmatig iets op en probeer het dan af te spelen, dan krijg ik een melding dat de opname niet goed is en ik de opname moet verwijderen.
Timeshift werkt wel prima, pauzeren, spoelen, afspelen. Bij mijn vorige toestel, een 55oled903, werkte het perfect met de zelfde hdd en ci+ module. helaas ging dit toestel met een week of twee kapot en kreeg toen omruilvoorstel van Philips voor deze. Zou dit opgelost worden met een softwareupdate of is deze ook al weer niet goed.

• Intruder
  • Laatst online: 18:59
Ik heb sindskort een Philips 55OLED854 in de woonkamer staan, mijn eerste OLED.
Een pracht TV, maar ik vroeg me af of wat ik zie normaal is en kan het slecht vinden in dit topic of andere topics.

Stel ik open de NPO app via de chromecast, dan krijg ik eerst het NPO logo midden in beeld (voor een seconde of 10), daarna een grijs scherm en daarna de video.

Tijdens het volledig grijze scherm, kan ik een lichtelijk ingebrand te zien in het grijze scherm erna. Deze verdwijnt ook weer redelijk snel.

Dit gebeurd bij alle korte statische schermen waarbij een hoog contrast is (radio luisteren, spotify luisteren, laadschermen bij de chromecast), de minuten daarna blijf ik het logo nog even zien en deze trekt vervolgens ook wel weer weg.
Is dit iets om me zorgen over te maken of hebben jullie dit ook allemaal met de OLED modelletjes en is er niks aan de hand?

Ik game überhaupt niet om het scherm en kijk weinig TV met logo's bijvoorbeeld. Eigenlijk alleen maar films en series, dus normaliter zou ik niet bang hoeven zijn voor burn-in.

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:11
Intruder schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:25:
Tijdens het volledig grijze scherm, kan ik een lichtelijk ingebrand te zien in het grijze scherm erna. Deze verdwijnt ook weer redelijk snel.
Dit is geen inbranden, maar dat heet retentie en kan op zich geen kwaad. Alleen langdurige statische content met felle kleuren kunnen eventueel problematisch zijn, maar bij de recente OLED panelen hoor ik daar eigenlijk nog maar weinig over.

Desondanks wel jammer dat een aantal zenders (vooral reguliere TV zenders) nog altijd van die felle logo's hebben. Behalve dat ik het irritant vind geeft het wat meer onrust als OLED bezitter. De NPO+ applicatie heeft een verschrikkelijk fel oranje logo continu in beeld. Het is zo fel dat Ambilight het ook oppakt en rechtsboven de TV ook altijd een oranje gloed geeft. NPO wil er niets aan doen, dus abbonement maar opgezegd...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-01 22:59

Bedankt voor de hulp!
ja ik heb een 804 en ben er erg tevreden over.
Had hiervoor een 55PUS7600 uit 2015 die meer en meer kuren kreeg zoals het spontaan opnieuw opstarten en het niet kunnen starten van Netflix met een foutcode of tijdens het afspelen dezelfde foutcode.

Met de 804 nergens last meer van en werkt ook super icm hue

• dinandus
Ik heb sinds medio oktober een 854 en ben er meer dan tevreden over.
Had hiervoor de 873, daar voor de 7601 (FALD) maar ja, wilde graag de overstap naar Dolby Vision en directe Atmos ondersteuning van de apps via de TV zelf.
Beeld is meer dan prima, en er zijn ruim voldoende instellingen om voor jezelf de beste beelden eruit te halen. Per HDMI aansluiting kun je zowel de SDR als de HDR instellingen optimaal zelf instellen.
De HDR effecten zijn ruim voldoende helder(fel) onderscheidend, soms denk ik wel, doe effe snel een zonnebril op bij sommige effecten, zo mooi kan de OLED veel lichteffecten natuurgetrouw weergeven.
Geen last van het hier af en toe gemelde dirty screen effect of ook bij sommigen het aangehaalde soap effect.
De diverse apps lopen prima, ook de audio doorzetting, waaronder de Dolby Atmos verloopt prima.
Nu nog duimen dat voor 2020 er eindelijk een 77er inch mag gaan komen.

• shadowkid053
Cashback had ik in het oude jaar al, aangemeld week na black friday.

• Meneerik
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:54
Hoe houden jullie je scherm schoon?
de een zegt met een schone swiffer doekje, de ander een licht vochtig doekje. de ander zegt weer speciale teevee microvezel doekjes..

• Marnix1988
ik haal af en toe een microvezel doekje erover, geen speciale voor TV. Gewoon doekjes van geloof ik Action, werkt goed bij mij.

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:18

Winkiller

De Mopperpot

Meneerik schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:35:
Hoe houden jullie je scherm schoon?
swiffer
:Y

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• westergas

westergas

rikkie_pc

prijk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Het beeld is ronduit schitterend en gebreken heb ik niet ontdekt, al moet je wel het nodige aan de beeldinstellingen tunen om een echt mooi plaatje te krijgen (zwart loopt snel dicht).
Ik heb ook last van black crush, welke instellingen gebruik jij om dit te verminderen?

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Steelo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:52:
[...]

Vandaag e-mail bevestiging gehad en wellicht binnen een paar weken het geld op m'n rekening...

Ltrz,....

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Kleine irritatie met m’n 55OLED854... soms wordt het volume tijdens een stand-by periode gewoon gereset naar een veel hoger niveau. Kan voor enige hart verzakkingen en/of tijdelijke doofheid zorgen :X .

• stevenleemans
Propane schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:56:
Kleine irritatie met m’n 55OLED854... soms wordt het volume tijdens een stand-by periode gewoon gereset naar een veel hoger niveau. Kan voor enige hart verzakkingen en/of tijdelijke doofheid zorgen :X .
Heb ik ook gehad, voor het overschakelen naar de home cinema sprong ik bijna uit mijn zetel😀.

• shadowkid053
Ik kreeg zojuist een ''restbeelden verwijderen melding'' die ik niet weg kon drukken. Ik MOET dus de restbeelden verwijderen. Heb een 55Oled804. Eerste keer dat ik dit zo heb. Inmiddels alweer 40 minuten verder.

• Marnix1988
@shadowkid053 Ik herken dat niet, heb deze melding nog niet voorbij zien komen.

Ik dacht dat ik dit al eens voorbij heb zien komen. Maar als je alle Apps wil sluiten op de Philips TV, hoe doe je dat? Het gaat dus niet om uit een app te gaan maar echt dat ze niet meer actief zijn op de achtergrond.

Had gister dat Plex gister vastliep, maar elke keer als ik de TV uit doe en opnieuw inschakelde bleef Plex open. Pas na langdurig uitzetten was het opgelost.

Marnix1988 wijzigde deze reactie 17-01-2020 14:33 (20%)

• shadowkid053
Marnix1988 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:32:
@shadowkid053 Ik herken dat niet, heb deze melding nog niet voorbij zien komen.

Ik dacht dat ik dit al eens voorbij heb zien komen. Maar als je alle Apps wil sluiten op de Philips TV, hoe doe je dat? Het gaat dus niet om uit een app te gaan maar echt dat ze niet meer actief zijn op de achtergrond.

Had gister dat Plex gister vastliep, maar elke keer als ik de TV uit doe en opnieuw inschakelde bleef Plex open. Pas na langdurig uitzetten was het opgelost.
Met een uurtje was het over gelukkig.

Naar jou vraag ben ik ook benieuwd, tot nu toe ook nergens kunnen vinden.

• Poortm
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:41
854 vraagje

Ik heb last van vaagheid (meende ghosting) langs bv mensen of auto’s bij snelle beelden.
Kan dit weg?

Welke instellingen gebruiken jullie?

• Zucht123
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19:50
Je hebt bij Philips een TV met afstandsbiediening dat tevens een toetsenbord heeft aan de achterzijde.
Zou dat ook werken bij een andere OLED Philips TV? Die niet dat keyboard functie heeft?

• II This Game II
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:48
Zag dat er in de 800 serie dit jaar 3 modellen komen, ook een 865 naast 805 en 855. Misschien heeft die een betere soundbar of 4-zijdig ambilight? Eindelijk ook hdmi 2.1, dus eindelijk een alternatief voor LG
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True