Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik ben al een jaar zoekende naar een nieuwe tv
In 2014 geen philips gekozen ivm vele software bugs
Hoe zou het kwalitatief gaan met de nieuwe lijn vanaf
Augustus 2015?
Dit ook in relatie tot de keuze voor
Sony W80 of x830
of panasonic cx800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:48
berry20 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:42:
Ik ben al een jaar zoekende naar een nieuwe tv
In 2014 geen philips gekozen ivm vele software bugs
Hoe zou het kwalitatief gaan met de nieuwe lijn vanaf
Augustus 2015?
Dit ook in relatie tot de keuze voor
Sony W80 of x830
of panasonic cx800
ook ik ben benieuwsd naa r de philips.(uuhh tp vision). ik ben altijd een enorme fan geweest van ambilight.
maar door de verhalen die ik hier heb gelezen ben ik toendertijd gaan twijfelen voor een nieuwe philips..
ik had deze op het oog http://www.tvstore.nl/pro...-65pus7600-ambilight.html .
maar ik wacht dat nog eens even af, mijn volgende keus zou zijn de 65CX800 van panasonic.
ik heb nog even, wil pas aan het eind van dit jaar een nieuwe tv kopen..ik zal dit topic dan ook blijven volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 14:51

Borry

prutsen is mijn leven

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV en ik zit met het zelfde probleem, de software.
Een tijd geleden was ik bij een plaatselijke tv-dealer en die vertelde mij dat TP-Vision (Philips) de software afdeling helemaal opnieuw heeft opgezet. Dit om problemen zoals in het verleden de kop in te drukken.
Ze zijn een hoop klanten verloren door die problemen, vooral met de 2013 en 2014 modellen en om dit te voorkomen voor de 2015 modellen gaat de hele software devisie op de schop.
Ik weet niet wat hier van waar is maar het klinkt wel logies, ze moeten wel wat.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 18:47

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dit is één van de redenen dat ik gekozen dit jaar gekozen heb voor een Samsung JS9000. De Philips TV's vond ik het toch net niet. Jammer waren opzich wel tevreden over de oude ambilight tv van 2010. Die nu dienst doet in de slaapkamer.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
ik heb ook gelezen dat de philips 65pus7600 rond de 83 MS zit, niet echt top voor gamen..
momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik ook echt niet welke tv het gaat worden..

las ook goede dingen over de Samsung UE65JU7000..

dus we kijken/lezen en wachten maar af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
@borry je geeft aan dat de software afd op de schop gaat
Hebben de onlangs gepresenteerde modellen daar al baat bij?
Puk7100 en pus7600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 14:44

franklin

denkt teveel...

Volgens http://www.homecinemamaga...-up-te-koop-in-nederland/ draait die 7600 iig. op android 5.x/android tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:06

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die hebben inderdaad de nieuwe Android versie. Een die daadwerkelijk voor TV bedoeld is :). Praktisch gelijk aan Sony.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe het met updates zit. Is het zoals mobieltjes per fabrikant of centraal vanuit Google? Als Google nu de updates regelt komt het wel goed met dat systeem.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

berry20 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:14:
@borry je geeft aan dat de software afd op de schop gaat
Hebben de onlangs gepresenteerde modellen daar al baat bij?
Puk7100 en pus7600
Ik weet het niet, maar het is mij verteld door een dealer die, naar hij zegt, goede kontakten met Philips heeft.
Ik hoop het wel, ben zelf zeer geintereseerd in de 65PUK7120/12.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berry20
mr.paaJ schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:23:
Die hebben inderdaad de nieuwe Android versie. Een die daadwerkelijk voor TV bedoeld is :). Praktisch gelijk aan Sony.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe het met updates zit. Is het zoals mobieltjes per fabrikant of centraal vanuit Google? Als Google nu de updates regelt komt het wel goed met dat systeem.
"praktisch gelijk aan sony"
met deze opmerking ben ik niet blij gezien de gemelde issues in het 3d 2015 sony line up forum
spontane reboots traag zappen 5.1 audio ondersteuning wifi connectie etc
daarnaast las ik ergens dat een medewerker van een elektronica winkel meldde da\t de tpvisions niet betrouwbaar zijn/waren qua duurzaamheid na 2 jaar weer spontaan kapot
van de panasonics heb ik maar besloten hier niet voor te gaan
de sonys weet ik niet nog geen reaktie dat de recentie update het reboot probleem heeft getakkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
philips stunt weer via de ing rentepuntenwinkel met de puk 7100
49" voor 999 ipv 1299
43'voor 879 ipv 1199
vorig jaar waren hier de modellen verkrijgbaar met veel negatieve kieskeurig reviews
had ook vernomen dat de swap modellen (garanties innames) zo via 2e kanaal werden afgestoten
voorspelt dit weer weinig goeds? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken, ook naar andere merken, maar geen enkele serieuse dealer, behalve dan bij MM maar die kletsen uit hun nek, kan garanderen dat er niets mankeert aan de software. Met dat hele smart-gebeuren hebben ze zich een hoop ellende op de hals gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-06 13:20
Ja, interessante opties allemaal. Ben ook een Ambi-fan en zal dus alleen daarom al bij Philips blijven. Wel een heel gedoe zo. Die nieuwe 7000-serie staat al een tijdje op de site maar nog steeds niet in de winkel(s). wel vreemd natuurlijk. Nu lees je overal geruchten over het voorlopig tegenhouden omdat er nog bugs zouden zijn. Vraag het mij toch af hoelang Philips de naam hieraan blijft koppelen. Maar goed, heb zelf een topmodel van inmiddels 9 jaar oud hangen en wil deez maar eens in gaan ruilen. de 55pus7600 heeft absoluut de voorkeur. Drie-zijdig ambi is een must. Zag dit weekeinde bij de MM (Arena) dat de Philips-wand al bijna leeg was. ga er dus vanuit dat de nieuwe modellen zo langzamerhand onderweg zijn? Dus snel in de winkel, dan effe de kop eraf qua prijs. Dan de Ambi-weken waarmee de prijs weer effe omhoog gaat en dan half November maar eens eentje scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 14:44

franklin

denkt teveel...

De ifa begint deze week, ik denk dat daar wel het een en ander gepresenteerd zal worden. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

De nieuwe modellen komen meestal na de IFA-Berlin, dus ik denk dat ze na volgende week in de winkel te bewonderen zijn.
Zo was het ook toen ik in 2010 mijn 46PFL9705 heb gekocht, een week na de IFA was hij in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
svp niet te optimistisch
sony en panasonics nwe lijn zouden direct na de ces2015 afgelopen febr in de winkel liggen
rond deze tijd dus de dalende prijzen
sony levering startte volgens mij voorzichtig eind mei /juni w70/80c en x94 tot 83c
pana begin juli cx700/800 (volgens mijn lokale dealer heeft de 43cx750 nog steeds leverproblemen
staat in backorder voor een klant sinds laatste week juli)
de prijzen zijn nu nog steeds hoog sony 50w755c makro aanbieding voor 845 deze week
als het na de IFA ook zo gaat wachten we straks op de nwe ces2016
ik wilde niet wachten afgelopen febr maar ...... vertragingen en de bugs zijn nu nog niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
Borry schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:10:
De nieuwe modellen komen meestal na de IFA-Berlin, dus ik denk dat ze na volgende week in de winkel te bewonderen zijn.
Zo was het ook toen ik in 2010 mijn 46PFL9705 heb gekocht, een week na de IFA was hij in de winkel.
volgens mij was dit toen een geweldig topmodel boven mijn budget
waarom is ie aanvervanging toe? technische problemen of zomaar?
was dit ook al een "tp-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

berry20 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:47:
[...]

volgens mij was dit toen een geweldig topmodel boven mijn budget
waarom is ie aanvervanging toe? technische problemen of zomaar?
was dit ook al een "tp-"
Nee, nog geen TP maar nog steeds softwarebug's.
Filmpje heb ik toendertijd op YouTube gezet.

YouTube: TV1952.wmv

En dit doet hij nog steeds af en toe.
Soms geen ambilight bij het opstarten, vaak HDMI problemen zoals blikkerig geluid of geen beeld maar wel geluid.
Om dat op te lossen moet ik de TV helemaal spanningsloos maken (gelukkig zit er een hoofdschakelaar op) .
Ik ben er inmiddels wel aan gewend maar ik wil graag een groter scherm, dat is de reden.

[ Voor 13% gewijzigd door Borry op 02-09-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Heb het model van daarvoor hangen. 37PF9731. Had in die tijd ook van alles wat. Best een behoorlijk bedrag voor uitgeveven toen. Heeft nu eigenlijk nog steeds een behoorlijk beeld. Maar dan wel via een Horizon-box. Loop al een tijdje rond te kijken naar een nieuwe. Wil iig Ambi (3) Dus Philips zal het blijven. Hoop dat ik met een **Pus7600 een aantal aparaten uit het TV-kastje kan dumpen. Denk daarbij aan Horizonbox. de TV heeft immers 2 CI+ aansluitingen . en de Mediaplayer kan weg, via Android Plex speel je alles wel af zo'n beetje (streaming)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 11:18
pus7600 staat sinds gister bij de mediamarkt Breda. Ziet er top uit qua beeld, ga snel even een keertje testen met een usb stick en wat 4k hevc bestanden om te testen of het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

appeltje eitje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:07:
pus7600 staat sinds gister bij de mediamarkt Breda. Ziet er top uit qua beeld, ga snel even een keertje testen met een usb stick en wat 4k hevc bestanden om te testen of het goed werkt.
Wat is de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
te duur: 2399 voor de 55 inch, gelijk even met de mevrouw gekletst en uitgelegd dat deze te duur was geplaatst. Liet het haar zien via kieskeurig, ik zou hem dan gelijk voor 2299 mee kunnen krijgen. de andere twee modellen stonden in het systeem gewoon op brutoadviesprijs. Persoonlijk kan je beter met andere winkels zoals plattetv.nl kunnen handelen. Acht het wel realistisch dat je hem binnen zeer korte tijd (weken) voor onder de 2000 euro moet kunnen kopen met een beetje handelen. Ik wacht zelf nog even een paar weken/maanden af om te kijken wat de reviews/ervaringen doen. Ben zelf ook nog benieuwd naar de top modellen van philips (pus8600 en pus9600).

• ambi1961
Nou, zo te lezen komt er in ieder geval schot in de zaak. Ga dit weekeinde ook eens kijken.
En wat die prijzen betreft: zo'n beetje standaard de laatste jaren 2399.- voor 55 inch en 1899.- voor 48 inch.
Geduld, geduld. wordt vanzelf 1999,- en 1499,- ;-)

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Zijn er al prijzen gezien van de 65 inch?

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 08:22
Kan ook nergens een gedegen review vinden.
Zijn de TV's al ruim beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
LoL, de 55pus7600 is nu al voor 1999 te krijgen! Dus binnen een maand of twee za die vermoedelijk al voor 1800 te krijgen zijn of zelfs nog minder

• harley2009
vraagje omtrent de 65pus7600.

ik lees op de homecinema magazine dat de 65 inch een direct led is, (http://www.homecinemamaga...-led-tv-line-up-voorjaar/) maar op andere sites lees ik weer dat het een edge led is. O.A hier op tweakers.

kan iemand mij vertellen of de 65 inch daadwerkelijk een direct led is..

[ Voor 3% gewijzigd door harley2009 op 04-09-2015 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een review van de 55PUS7600 maar blijkbaar wacht iedereen daarop want er zijn geeneens consumenten reviews te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Nou Nou Atric, even geduld! Je moet er wel eentje kunnen aanschaffen om een review te geven natuurlijk. Laten we de snelle beslissers wel even de tijd geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
Gister even hier in Breda naar de BCC geweest om daar eentje beetje te testen. Als eerst zoveel mogelijk digitale beeldverbeteraars uit gezet en het contrast gehalveerd om een zo zuiver en eerlijk mogelijk beeld te krijgen, Eurosport HD met US-Open stond aan en dat zag er erg mooi uit moet ik zeggen. Heb een hele hoop verschillende bestanden op een usb gezet om te kijken wat die allemaal afspeelt. Speelde eigenlijk alles vlekkeloos af op één HEVC 4K bestand (waar ik zelf al over twijfelde). Verder werkte mijn andere HEVC/X264,MKV,etc etc allemaal prima en startte ook snel op moet ik zeggen. Heb ook nog even door de menu's heen gescrold en dat zag er goed uit en het werkte echt prima en snel! Al met al, eerste indruk voor mij is goed! Binnenkort nog een keertje terug om nog eens alles goed te gaan bekijken en te onderhandelen ;) ! De prijs (staat daar voor 1999) vind ik toch nog te duur. Ben overigens ook erg benieuwd wanneer de andere nieuwe modellen verschijnen (pus8601 en 9600).

Misschien een kleine tip voor mensen die een beetje Duits kunnen, deze site is op het gebied van Philips zeer op de hoogte en snel in berichtgeving.
http://toengel.net/philipsblog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Kijk, eerste (korte) review. Bedankt hoor. werk zelf in de buurt van een BCC. Zal straks ook eens kijken. Btw, kijk hier eens naar http://nl.hardware.info/n...-tv-met-ambilux-projectie
Ambilight 2.0 ;)
Maar qua prijs effe te gortig lijkt mij...

Edit, Toengel staat hier dus ook vol mee _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ambi1961 op 04-09-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Net bij de BCC hier geweest (Utrecht Kanaleneiland) maar daar hadden ze hem niet :( alleen maar 2014 modellen, terwijl ze van de andere merken wel 2015 modellen hadden staan.
Bij de MM in Nieuwegein staat ie volgens mij op display, maar die winkel is ernstig slecht :X

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 04-09-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 12:23
Hier een verse bezitter van een Philips 49puk7150 (2 dagen).
Mooie TV, lang getwijfeld tussen de 49 en 55". 55 leek me erg groot omdat ik er niet ver vanaf zit, maar nu hij hangt, had ik misschien toch wel voor de 55" kunnen kiezen. Geen probleem, maar toch...
Lang naar de TV gezocht en ineens was hij bij de BCC (Zoetermeer) te koop en meteen maar de knoop doorgehakt.
Tot nu toe redelijk tevreden. Ik ben nog druk met allerlei instellingen en vind dat hij nog teveel spiegelt, ondanks dat het een semi-gloss is, maar blijkbaar kán het tegenwoordig niet anders.
Maar nu het grote minpuntje!
Ik wilde een TV waarmee Netflix in UHD te bekijken was. Ik weet van de problemen met de 7100 serie van begin dit jaar, maar verwachtte eigenlijk dat het met de 7150 wel opgelost zou zijn. Niet dus!
Netflix op deze TV wil geen enkele film afspelen!
Er was ook al een software update beschikbaar, dus deze maar gelijk geïnstalleerd. Toen was Netflix helemaal uit de apps verdwenen! Zelf weer toegevoegd via de Google play store, maar het probleem blijft. Installeren en opstarten van Netflix gaat gewoon, maar als je een film start, laad hij een paar seconden en geeft dan de melding: Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel.
Contact gehad met Netflix, maar die sturen me door naar Philips.
Ook de BCC hierover ingelicht en die mannen zijn nu ook zeer actief aan het zoeken of er een oplossing voor is. Hulde aan de mannen van BCC alhier.
Ik heb zelf al diverse fora afgestruind en vind hetzelfde probleem wel vaker terug, maar allemaal nog zonder oplossing.
Ik hoop dat er nog een oplossing komt.

p.s.
ik heb er net een harddiskje van 500Gb aan gehangen en formatteren gestart. Dat duurt nu al bijna een uur en hij is bij 'stap 27'. Weet iemand hoe lang dit gaat duren?

[ Voor 5% gewijzigd door mxhans196 op 04-09-2015 20:11 ]

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:12
Klopt het dat deze serie wel hevc-ondersteuning heeft? http://tweakers.net/categ...jFAsVNTAzMkMQtzM0MgeK1tQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
de 55PUS7600 zou gewoon hevc moeten ondersteunen lijkt me?
Jammer dat hij "maar" 3 zijden ambilight heeft ipv 4.

Maar het lijkt nu wel het ideale model.

Iemand een idee waar deze in de showroom staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
mxhans196 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:58:Ik wilde een TV waarmee Netflix in UHD te bekijken was. Ik weet van de problemen met de 7100 serie van begin dit jaar, maar verwachtte eigenlijk dat het met de 7150 wel opgelost zou zijn. Niet dus!
Netflix op deze TV wil geen enkele film afspelen!
Er was ook al een software update beschikbaar, dus deze maar gelijk geïnstalleerd. Toen was Netflix helemaal uit de apps verdwenen! Zelf weer toegevoegd via de Google play store, maar het probleem blijft. Installeren en opstarten van Netflix gaat gewoon, maar als je een film start, laad hij een paar seconden en geeft dan de melding: Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel.
Contact gehad met Netflix, maar die sturen me door naar Philips.
Ook de BCC hierover ingelicht en die mannen zijn nu ook zeer actief aan het zoeken of er een oplossing voor is. Hulde aan de mannen van BCC alhier.
Dat Netflix niet werkt is een bekend probleem. Philips heeft zoals te doen gebruikelijk de 2015 modellen uitgebracht zonder dat de software volledig klaar is waardoor bepaalde functionaliteit nog ontbreekt.

(Ik heb zelf een 2014 model en die werkt na meer dan een jaar ook nog altijd niet naar behoren.)

Voor wat betreft Netflix zie: http://www.supportforum.p...-this-device-2015-Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
kwiebus schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:34:
[...]

Dat Netflix niet werkt is een bekend probleem. Philips heeft zoals te doen gebruikelijk de 2015 modellen uitgebracht zonder dat de software volledig klaar is waardoor bepaalde functionaliteit nog ontbreekt.

(Ik heb zelf een 2014 model en die werkt na meer dan een jaar ook nog altijd niet naar behoren.)

Voor wat betreft Netflix zie: http://www.supportforum.p...-this-device-2015-Android
Zal het ook voor de 55PUS7600 gelden dat hier geen netflix in 4K op zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

pitchdown schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:05:
[...]

Zal het ook voor de 55PUS7600 gelden dat hier geen netflix in 4K op zal werken?
Maar werkt NetFlix HD dan wel op deze TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Borry schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:39:
[...]

Maar werkt NetFlix HD dan wel op deze TV's?
Excuses. Mijn vraag is of netflix in 4k op deze TV gaat werken? Er zit toch hevc ondersteuning op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:21:
[...]

Excuses. Mijn vraag is of netflix in 4k op deze TV gaat werken? Er zit toch hevc ondersteuning op?
Als Netflix HD werkt, werkt 4k ook gewoon volgens mij :P als Philips alles goed heeft gedaan. Volgens mij is nu eerder de vraag of Netflix uberhaupt werkt... ik gebruik het niet, dus zelfs als ik al een Philips tv zou kopen kan ik het niet testen. }:O

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 05-09-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:48:
[...]

Als Netflix HD werkt, werkt 4k ook gewoon volgens mij :P als Philips alles goed heeft gedaan. Volgens mij is nu eerder de vraag of Netflix uberhaupt werkt... ik gebruik het niet, dus zelfs als ik al een Philips tv zou kopen kan ik het niet testen. }:O
dus de 55pus7600 zou moeten werken?
http://www.philips.nl/c-p...se-ultra-hd/specificaties

Videoweergaveformaten •
Containers: AVI, MKV

H264/MPEG-4 AVC

MPEG-1

MPEG-2

MPEG-4

WMV9/VC1

HEVC

Vooraf geïnstalleerde apps •
Google Play Movies*

Google Play Music*

Google zoeken

Spraakgestuurd zoeken

YouTube

Netflix*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:48:
[...]

Netflix 4K is afhankelijk van de HEVC-codering, Netflix-HD niet.
Als Philips dat niet goed op orde heeft, volgens de specs zit het er wel in maar dat zegt niets, dan kan wel eens zijn dat HD wel werkt maar 4K niet.
Daar ben ik wel nieuwsgiering naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Borry schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:22:
[...]

Als Philips dat niet goed op orde heeft, volgens de specs zit het er wel in maar dat zegt niets, dan kan wel eens zijn dat HD wel werkt maar 4K niet.
ik ga zo even bij de mm dit controleren.
Hoe kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Borry schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:22:
[...]

Gaat het er niet om dat de TV HDCP 2.2 ondersteuning heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:29:
[...]

Gaat het er niet om dat de TV HDCP 2.2 ondersteuning heeft?
HDCP 2.2
Ja op HDMI1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Op alle HDMI ;-)
Maar goed als Philips HEVC en HDCP 2.2 goed heeft ge-integreert dan werkt Netflix 4k dus ook blijkbaar. Enige hoe je dat kan testen is daadwerklijk Netflix testen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:32:
[...]

Op alle HDMI ;-)
Maar goed als Philips HEVC en HDCP 2.2 goed heeft ge-integreert dan werkt Netflix 4k dus ook blijkbaar. Enige hoe je dat kan testen is daadwerklijk Netflix testen }:O
en hoe en waar zie ik of dit middels 4k wordt gestreamed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:33:
[...]

en hoe en waar zie ik of dit middels 4k wordt gestreamed?
Das een goeie... ik gebruik geen Netflix dus geen idee 8)7
En dan nog maar afwachten of de data verbinding van de MM snel genoeg is om 4k te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:35:
[...]

En dan nog maar afwachten of de data verbinding van de MM snel genoeg is om 4k te streamen.
http://www.microsofttrans...ltra-hd-tvs-android-tv%2F

Android TV lollipop biedt ook, een verscheidenheid van broadcast en on-demand-inhoud in versie 5.0. Dankzij HDMI 2.0-poort zijn de Philips Ambilight 4 K-Fernseher goed uitgerust voor het ontvangen van inhoud in 4 k resolutie . Zo kunt u materiaal in ultra HD bij 60 kaders per seconde renderen. Kopie-beveiligde inhoud mogelijk ook een probleem - de Philips UHD-TV's de 7600 serie hebben de kopieerbeveiliging HDCP 2.2 al geïntegreerd. De receptie van ultra high-definition inhoud via het Internet biedt de Philips modellen geen problemen, PUS7600 TV ondersteunt de efficiënte Hochleistungscodec HEVC/H. 265.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:35:
[...]

Bij MM hier in Enschede hebben ze wel 4K Netfilx op een LG scherm staan. Ik ga volgende week kijken en vragen of ze het ook op de nieuwe Philips TV kunnen laten zien, als die er al hangt tenminste.
Philips heeft een CacheBack aktie van €50,- tot 18 oktober, het is te hopen dat ze voor die tijd ook in de winkel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Das de theorie ;d
In theorie zou m'n Intel i5 NUC ook 60Hz 4k kunnen afspelen met een DP 1.2 > HDMI 2.0 converter... maar het blijft een gok :D

Ik maak me wel een beetje zorgen over de standaard kleuren calibratie... ik heb geen calibratie tools om hem af te stellen, dus als deze out of the box bagger zijn baal ik wel als een stekker :/

[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 05-09-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:45:

Ik maak me wel een beetje zorgen over de standaard kleuren calibratie... ik heb geen calibratie tools om hem af te stellen, dus als deze out of the box bagger zijn baal ik wel als een stekker :/
Ik heb mijn Philips uit 2010 gecalibreerd met een App op mijn Android tablet, "THX-Tune-Up", met een kabeltje op de HDNI poort.
Is niet optimaal maar je komt een heel eind in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 12:23
kwiebus schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:34:
[...]

Tja, dat forum had ik inmiddels ook al gevonden, maar nog géén oplossing. Wél een Netflix knop op de afstandbediening, maar géén content kunnen afspelen. Ik ga er geen jaar op wachten en zo te zien is de beste optie om de TV maar weer om te ruilen als dat nog zou kunnen. Een brief aan Philips met een steen door het raam van het hoofdkantoor misschien?

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hij staat bij de MM The Wall in Utrecht (en 2 nieuwe op voorraad). iig hij was maar net uitgepakt (gisteravond) en stond niet op demo ingesteld maar op standaard modi en er draaide een FHD movie.

Eerste impressie van het scherm:
Erg netjes! Kleurweergave was erg natuurgetrouw en knalde er niet uit zoals bij Samsung, Dus als je een Samsung gewend bent is dit niet je ding denk ik ;)
Zwarte zag er ook zwart uit, moet zeggen dat dit nogal lastig te zien was want het was nogal licht binnen, ik heb samen met de verkoper gekeken naar bleeding/clouding maar kon niks zien, ook niet op de dynamische modus.
Demo filmpje zag er erg imposant uit, draaide volgens mij op 4k 30hz (en niet 60hz). Echter zag ik soms wel artifacts bij snelle weergave, helaas kon ik niet zeggen of dat nou aan het paneel lag of aan het demo filmpje...
Het scherm is ook helder genoeg voor een goeie weergave in goed belichte kamers.

Bouwkwaliteit:
Erg solide en de bezels vallen amper op.
De HDMI en USB ingangen zitten aan de zijkant, de power en coax zitten naar onder gemonteerd. Alleen de scart en composiet ingangen zitten naar achteren (dus lastig met wandmontage).

Menu:
Ging niet heel vlot maar misschien kwam dat omdat hij niet aangesloten was op het netwerk en/of de eerste keer was dat die werd opgestart. Afstandsbediening leek ook niet echt goed te reageren maar heb daar niet al te veel naar gekeken :+ er zit wel een Netflix knop op. En de verkoper zei ook dat Netflix 4k het gewoon zou moeten doen want HEVC en HDPC 2.2 cert.

Al met al vond ik het een mooie tv om te zien, alleen de artifacts baarde mij wat zorgen maar dat kan aan de source/afstelling liggen. Ik mocht terugkomen met eigen materiaal om te testen }:O

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/baR9vzfl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:53:Afstandsbediening leek ook niet echt goed te reageren maar heb daar niet al te veel naar gekeken :+ er zit wel een Netflix knop op. En de verkoper zei ook dat Netflix 4k het gewoon zou moeten doen want HEVC en HDPC 2.2 cert.
Dat de afstandsbediening niet helemaal goed lijkt te functioneren kan je ook hier lezen:

http://www.supportforum.p...ontrol-reception-problems

Wat betreft Netflix, dit zal nog wel ondersteund worden maar is momenteel nog niet op alle 2015 modellen beschikbaar aangezien niet alle modellen al in Nederland officieel gereleased lijken te zijn:
The Androids have been released in France, Russia, Spain, Italy and Turkey. We want to make sure that these models will be up to our standards in the specific countries before they are released. The TVs for Sweden are still going through testing, and we unfortunately don't have a release date as of yet, but they should be released very soon.
http://www.supportforum.p...2860&viewfull=1#post92860

Als je een fatsoenlijk functionerende TV wil hebben kan je dus nog beter even wachten met het kopen van een 2015 Philips model. Je kunt je ook, gezien de nog altijd bestaande problemen met de 2014 modellen, afvragen of de 2015 modellen ooit probleemloos zullen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Dit is niets bijzonders, ik volg ook de fora van Sony (x8505c) en Panasonic (cx700e) .
Deze zijn al sinds april op de markt maar een heleboel functies die in de specs staan werken nog niet en er wordt beloofd dat deze met meerdere software updates voor eind van het jaar moeten werken.
Dus wat Philips ( TP-Vision) doet, doen ze allemaal.
Mijn dealer zegt dat tegenwoordig geen enkel merk zonder software problemen zit en dat ze de tv's snel op de markt gooien en daarna pas de software bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maar goed om nou 1999 euro uit te geven waarvan de afstandsbediening niet eens goed werkt... nee dankje.
Ik denk dat ik deze voor gezien hou :P jammer want had Ambilight wel leuk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
Dank zover voor alle opmetkingen
7100 serie dus nog niet geschikt voor aankoop
Daarnaast nog een opmerking gelezen dat de duurzaamheid van tp/philips ook niet alles is. <5jaar.
Derhalve heb ik mijn twijfels over de in aanmerking komende pus7600 lijn die toch behoorlijk duurder is en er is meer belangrijk dan mooi beeld
Ook ik volg sony en panasonic forum maar daar wordt je ook nirt blij inzake aankoop can meteen probleemloos apparaat
Huidige sony van 2008 doet het nog prima
Edit ing rente puntenwinkel werkt ook met de 7100 serie :?

[ Voor 5% gewijzigd door berry20 op 05-09-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
Denk echter wel dat Android TV straks breder geaccepteerd is met meer apps dan bv. Titzen Web OS of Firefox OS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:53:
Hij staat bij de MM The Wall in Utrecht (en 2 nieuwe op voorraad). iig hij was maar net uitgepakt (gisteravond) en stond niet op demo ingesteld maar op standaard modi en er draaide een FHD movie.

Eerste impressie van het scherm:
Erg netjes! Kleurweergave was erg natuurgetrouw en knalde er niet uit zoals bij Samsung, Dus als je een Samsung gewend bent is dit niet je ding denk ik ;)
Zwarte zag er ook zwart uit, moet zeggen dat dit nogal lastig te zien was want het was nogal licht binnen, ik heb samen met de verkoper gekeken naar bleeding/clouding maar kon niks zien, ook niet op de dynamische modus.
Demo filmpje zag er erg imposant uit, draaide volgens mij op 4k 30hz (en niet 60hz). Echter zag ik soms wel artifacts bij snelle weergave, helaas kon ik niet zeggen of dat nou aan het paneel lag of aan het demo filmpje...
Het scherm is ook helder genoeg voor een goeie weergave in goed belichte kamers.

Bouwkwaliteit:
Erg solide en de bezels vallen amper op.
De HDMI en USB ingangen zitten aan de zijkant, de power en coax zitten naar onder gemonteerd. Alleen de scart en composiet ingangen zitten naar achteren (dus lastig met wandmontage).

Menu:
Ging niet heel vlot maar misschien kwam dat omdat hij niet aangesloten was op het netwerk en/of de eerste keer was dat die werd opgestart. Afstandsbediening leek ook niet echt goed te reageren maar heb daar niet al te veel naar gekeken :+ er zit wel een Netflix knop op. En de verkoper zei ook dat Netflix 4k het gewoon zou moeten doen want HEVC en HDPC 2.2 cert.

Al met al vond ik het een mooie tv om te zien, alleen de artifacts baarde mij wat zorgen maar dat kan aan de source/afstelling liggen. Ik mocht terugkomen met eigen materiaal om te testen }:O

[afbeelding]
Vandaag ook bij deze MM geweest en ik heb de 7600 meegenomen.
Alles goed werkend gekregen....behalve netflix...

Netflix start wel, maar bij het starten van een film stopt deze na een paar seconden.
Ook enkele meldingen gezien vanuit het philips-systeem dat de werking snel geleverd gaat worden....wel weer jammer.

Wat te doen? in de specificaties staat dat netflix werkt op deze tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:38:
[...]

Vandaag ook bij deze MM geweest en ik heb de 7600 meegenomen.
Alles goed werkend gekregen....behalve netflix...

Netflix start wel, maar bij het starten van een film stopt deze na een paar seconden.
Ook enkele meldingen gezien vanuit het philips-systeem dat de werking snel geleverd gaat worden....wel weer jammer.

Wat te doen? in de specificaties staat dat netflix werkt op deze tv!
Je hebt maar 2 keuzes... doorbijten en afwachten of terugbrengen.

Mijn ervaring met doorbijten en afwachten is nogal /slecht/. De software op m'n huidige Samsung ES6800 is nog steeds even bagger als toen hij uitkwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:04
Heel simpel of je Philips Netflix in 4K kan weergeven, denk ik tenminste, kijk bij de stream info, en als dan staat 2160 dan is het 4K, staat er slechts 1080, tja is dan gewoon HD kwaliteit.
Probleem van de Philips TV`s is dat lang niet alle het hier eerder aangehaalde HVEC, ofwel H2.65 ondersteunen, hoewel dat vaak wel in a, de info naar de potentiele kopers wordt aangehaald, c.q. beloofd.
Wordt zelfs soms in brochures mee geworfen, zo ben ik er eind 2013 ingestonken met een 65PFL 9708, mooie tv schitterende HD beeldkwaliteit, leuke 3 zijdig Ambylight, echter geen beloofde 4K stream mogelijkheid, en oplossing bij P...., forget it!!!
Dus overgestapt naar een Samsung 65HU8500, met nu de nieuwe 3500 ZG box, uitmuntend 4K streamen, en kijk zelf naar 4 tal 4K tv kanalen via de ingebouwde sat ontvanger: Fashion 4K TV, Pearl 4K,
Astra HD+ in 4K, en de eigen demo kanalen van Astra Satelliet provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Voor mij geen Samsung meer... volg al een tijdje de reviews van Samsung TV's maar ze hebben hun backlight problemen nog steeds niet opgelost :| echt ernstig.
Die HU8500 heeft zo te zien ook backlight problemen...

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 05-09-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:11:
[...]

Je hebt maar 2 keuzes... doorbijten en afwachten of terugbrengen.

Mijn ervaring met doorbijten en afwachten is nogal /slecht/. De software op m'n huidige Samsung ES6800 is nog steeds even bagger als toen hij uitkwam :+
Wat ik niet begrijp is dat ze met Netflix adverteren in de specs..en vervolgens (nog) niet werkt.
Misschien extra reden voor een financiële vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:14:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat ze met Netflix adverteren in de specs..en vervolgens (nog) niet werkt.
Misschien extra reden voor een financiële vergoeding?
Tja wat Borry al zei, dat doen ze blijkbaar allemaal:

Borry in "philips 2015 nieuwe lijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Officiele melding:
Sorry, this device cannot be activated. For assistance, please contact netflix xupport at netflix.com/tvhelp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zo te zien gewoon afwachten dus, maar dat had je zelf ook al gezien http://www.supportforum.p...device-2015-Android/page2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Voor de geïnteresseerden heb ik even kort een review gemaakt : productreview: Philips 55PUS7600 Zilver, Zwart review door pitchdown

Bottomline is het netflex verhaal bij mij het echte minpunt.
De overige zaken kunnen/spelen ook nog wel eens bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
pitchdown schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:13:
Voor de geïnteresseerden heb ik even kort een review gemaakt : productreview: Philips 55PUS7600 Zilver, Zwart review door pitchdown

Bottomline is het netflex verhaal bij mij het echte minpunt.
De overige zaken kunnen/spelen ook nog wel eens bij andere merken.
Je geeft in de review aan het geluid te verbeteren met een soundbar
Vorig jaar was er een probleem in 7100 de soundbar zou vertraging hebben
Hoe is dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
berry20 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:45:
[...]

Je geeft in de review aan het geluid te verbeteren met een soundbar
Vorig jaar was er een probleem in 7100 de soundbar zou vertraging hebben
Hoe is dit nu?
Dacht ik ook te hebben. Na software-update van de soundbar lijkt dit beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Wat mijn opvalt is dat op de site van Philips bij de ondersteuning van de 7600 een software update staat zonder versinummer van 15 juli 2015 terwijl op de Duitse en Engelse en nog een paar landen de versie 120.175 staat van 21 augustus.
Kun je de update van b.v. Duitsland ook op de Nederlandse TV draaien?
Bij mijn oude 9705 uit 2010 kon dat wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Borry schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:26:
Wat mijn opvalt is dat op de site van Philips bij de ondersteuning van de 7600 een software update staat zonder versinummer van 15 juli 2015 terwijl op de Duitse en Engelse en nog een paar landen de versie 120.175 staat van 21 augustus.
Kun je de update van b.v. Duitsland ook op de Nederlandse TV draaien?
Bij mijn oude 9705 uit 2010 kon dat wel namelijk.
Heb gelijk even gekeken.
Hier draait ook 120.175.
Deze is van 18 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb een HTPC op mijn 55pus7600 aangesloten welke maximaal Full HD kan weergeven.
Deze zou volgens mij geupscaled moeten worden naar 4k, echter heb ik aan beide kanten een rand van ca 3 cm.

Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:26:
Ik heb een HTPC op mijn 55pus7600 aangesloten welke maximaal Full HD kan weergeven.
Deze zou volgens mij geupscaled moeten worden naar 4k, echter heb ik aan beide kanten een rand van ca 3 cm.

Wat gaat hier mis?
Je moet of je tv naar "fit screen" zetten of op je HTCP de overscan optie aanpassen zodat hij wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:13:
[...]

Je moet of je tv naar "fit screen" zetten of op je HTCP de overscan optie aanpassen zodat hij wel past.
Het lijkt niet in kodi te zitten, maar in windows (8.1)
Waar moet ik die overscan bekijken?

[ Voor 14% gewijzigd door pitchdown op 09-09-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:17:
[...]

enig idee waar dit in kodi zit?
Settings > System > Video > Video calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zie dat windows ook geen volledig beeld geeft.
Dus zal kodi dit ook niet doen.

Windows geen max full hd, en ik heb dus die 2 randen.
Hoe kan ik met windows en de tv een vullend upscale scherm maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:24:
Ik zie dat windows ook geen volledig beeld geeft.
Dus zal kodi dit ook niet doen.

Windows geen max full hd, en ik heb dus die 2 randen.
Hoe kan ik met windows en de tv een vullend upscale scherm maken?
Huh? Windows doet geen 1920x1080? dan is er iets anders mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ArcticWolf schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:32:
[...]

Huh? Windows doet geen 1920x1080? dan is er iets anders mis.
Excuus,
Windows doet max Full HD.
Echter het scherm is niet vullend op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:33:
[...]

Excuus,
Windows doet max Full HD.
Echter het scherm is niet vullend op de TV.
Geen idee hoe je jou overscan aanpast, verschilt per video kaart.

• pitchdown
ArcticWolf schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:37:
[...]

Geen idee hoe je jou overscan aanpast, verschilt per video kaart.
Heb de optie inderdaad in catalyst-software gevonden en het beeld is nu maximaal.
Bedankt voor de tip.

Misschien toch beter om een UHD-geschikte videokaart aan te schaffen?

• d.j.hissink
nog nieuwe reviews?

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:45:
[...]

Heb de optie inderdaad in catalyst-software gevonden en het beeld is nu maximaal.
Bedankt voor de tip.

Misschien toch beter om een UHD-geschikte videokaart aan te schaffen?
Ik zou nog geen UHD videokaart (videokaart met HDMI 2.0 dus..) kopen, beetje zonde want Netflix 4k kun je ook niet vanaf Windows afspelen en zoveel 4k content is er nog niet beschikbaar op het internet.
HD Netflix werkt overigens wel in Windows, dus je HTPC zou dat gewoon aan moeten kunnen.

• pitchdown
ArcticWolf schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:06:
[...]

Ik zou nog geen UHD videokaart (videokaart met HDMI 2.0 dus..) kopen, beetje zonde want Netflix 4k kun je ook niet vanaf Windows afspelen en zoveel 4k content is er nog niet beschikbaar op het internet.
HD Netflix werkt overigens wel in Windows, dus je HTPC zou dat gewoon aan moeten kunnen.
Is het ook niet mogelijk om vanuit Kodi via de Netflixbmc-plugin 4k netflix af te spelen?

• ArcticWolf
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:31:
[...]

Is het ook niet mogelijk om vanuit Kodi via de Netflixbmc-plugin 4k netflix af te spelen?
Geen idee, lijkt me niet.

• ambi1961

• ambi1961
Misschien dat [Pitchdown] wat ervaringen met ons wil delen? Dat Netflix het niet doet weten we, en we mogen er vanuit gaan dat TP dit zsm weet te fixen. Maar ondertussen zou ik wel willen weten of de TV op zich een beetje voldoet aan de verwachtingen. Was net effe bij de BCC hier in Utrecht. er staat inmiddels een 55" Beeld lijkt mij nog niet optimaal. Denk dat deze zo uit de doos is neergezet. Hopelijk wil iemand zijn bevindingen delen zonder de frustratie van Netflix van zich af te schrijven

• ArcticWolf
  • Niet online
ambi1961 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:47:
Misschien dat [Pitchdown] wat ervaringen met ons wil delen? Dat Netflix het niet doet weten we, en we mogen er vanuit gaan dat TP dit zsm weet te fixen. Maar ondertussen zou ik wel willen weten of de TV op zich een beetje voldoet aan de verwachtingen. Was net effe bij de BCC hier in Utrecht. er staat inmiddels een 55" Beeld lijkt mij nog niet optimaal. Denk dat deze zo uit de doos is neergezet. Hopelijk wil iemand zijn bevindingen delen zonder de frustratie van Netflix van zich af te schrijven
Hier staan mijn bevindingen:
ArcticWolf in "philips 2015 nieuwe lijn"

Maar goed, ik ga hem zelf niet halen, 2k voor een TV waarbij de afstandsbediening het niet goed doet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Bedankt Arctic, Pff, denk al 2 series om mijn oude 37pf9731 in te ruilen (doet het op zich nog best goed) Maar ach het wordt gewoon tijd om de boel eens op te frissen. Heb mij oog nu toch echt op de 55pus7600 laten vallen. Maar wat lees ik nu weer ?
http://www.philips.be/c-p...-pixel-ultra-hd/overzicht
Is dus ook onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:55:
Bedankt Arctic, Pff, denk al 2 series om mijn oude 37pf9731 in te ruilen (doet het op zich nog best goed) Maar ach het wordt gewoon tijd om de boel eens op te frissen. Heb mij oog nu toch echt op de 55pus7600 laten vallen. Maar wat lees ik nu weer ?
Is dus ook onderweg.
Als je daar op wacht krijg je nooit iets nieuws, Philips ( TP-Vision) komt gemiddeld twee keer per jaar met nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry20
ambi1961 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:55:
Is dus ook onderweg.
Om er dan later wederom achter te komen dat ze technisch niet nakomen wat ze beloven? |:(

• ArcticWolf
  • Niet online
berry20 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:45:
[...]

Om er dan later wederom achter te komen dat ze technisch niet nakomen wat ze beloven? |:(
:D

Dat houdt me eigenlijk best wel tegen bij elk merk op het moment... dan is m'n Samsung ES6800 nog behoorlijk goed in vergelijking met de huidige kwaliteit tv's.

Ik wil een middenmoter kwa prijs maar het is altijd wel iets vervelends (moet zeggen dat de high-end ook aparte problemen hebben)....

Samsung gebruikt nog steeds z'n brakke edge lit hardware
Sony heeft nog altijd een bug in z'n 3D software zitten.
Panasonic heeft een niet egale backlight
Philips heeft software die amper werkt
Sharp en Toshiba zijn er volgens mij niet eens meer 8)7

• harley2009
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:03:
[...]

:D

Dat houdt me eigenlijk best wel tegen bij elk merk op het moment... dan is m'n Samsung ES6800 nog behoorlijk goed in vergelijking met de huidige kwaliteit tv's.

Ik wil een middenmoter kwa prijs maar het is altijd wel iets vervelends (moet zeggen dat de high-end ook aparte problemen hebben)....

Samsung gebruikt nog steeds z'n brakke edge lit hardware
Sony heeft nog altijd een bug in z'n 3D software zitten.
Panasonic heeft een niet egale backlight
Philips heeft software die amper werkt
Sharp en Toshiba zijn er volgens mij niet eens meer 8)7
dat is voor mij ook de reden om geen nieuwe tv te gaan kopen..ik heb ee philips van 6 jaar oud, maar deze is nog steed goed en geeft goed beeld.

alle andere tv sie ik (panasonic,sony 65 inch) zijn niet veel beter dan mijn tv die ik nu heb.
alleen de Suhd van samsung kwam er goed boven uit, allee daar hangt voor de 65 inch dan ook een heel ander prijskaartje aan.
Maar voor de uhd tv's van rond de 3000 euro valt het mij vies tegen, en heb ik ook besloten om mijn oude tv nog een aantal jaren te gebruiken tot UHD verder ontwikkeld is,

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Als je, zoals ik de tv hoofdzakelijk alleen als monitor gebruikt, dan ben je kwa beeld misschien nog wel het beste af met een Philips tv.
Ik kijk altijd met een Humax decoder tv en met een ghromecast-stickje in mijn Denon receiver naar netflix.
De reden dat ik wat ander zoek is dat ik een groter scherm wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Borry op 12-09-2015 09:07 ]

• berry20
De reden dat ik wat anders zoek is een extra tv in slaapkamer wil mij oude sony d3000 32 inch uit erfenis daarvoor nu inzetten en zoek wat moderners in de wwonkamer ivm geen 3d dacht ik aan de 43w755c
Zie ook mijn posts in sony forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
is dit misschien de interessantste philips uit de nieuwe philips serie?

pricewatch: Philips 65PUK7120 Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb vandaag mijn 55pus7600 omgeruild voor een 65puk7120.
Groter formaat past hier beter, en kwa specs bijna 1 op 1.
De refreshrate verschil merk je niks van in de praktijk.

Hopelijk word het netflix issue snel opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
In ieder geval kan je blijkbaar met de 55pus7600 geen betere TV voor het geld vinden:

http://www.tpvision.com/b...%E2%80%902016-eisa-award/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dat blijft altijd persoonlijk natuurlijk. Ik denk inderdaad dat voor 55 inch op dit moment 1 van de betere is. Voor 65 inch is de 7120 een goede kandidaat denk ik.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.