Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1
Acties:

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-12 21:27

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Hij staat bij de MM The Wall in Utrecht (en 2 nieuwe op voorraad). iig hij was maar net uitgepakt (gisteravond) en stond niet op demo ingesteld maar op standaard modi en er draaide een FHD movie.

Eerste impressie van het scherm:
Erg netjes! Kleurweergave was erg natuurgetrouw en knalde er niet uit zoals bij Samsung, Dus als je een Samsung gewend bent is dit niet je ding denk ik ;)
Zwarte zag er ook zwart uit, moet zeggen dat dit nogal lastig te zien was want het was nogal licht binnen, ik heb samen met de verkoper gekeken naar bleeding/clouding maar kon niks zien, ook niet op de dynamische modus.
Demo filmpje zag er erg imposant uit, draaide volgens mij op 4k 30hz (en niet 60hz). Echter zag ik soms wel artifacts bij snelle weergave, helaas kon ik niet zeggen of dat nou aan het paneel lag of aan het demo filmpje...
Het scherm is ook helder genoeg voor een goeie weergave in goed belichte kamers.

Bouwkwaliteit:
Erg solide en de bezels vallen amper op.
De HDMI en USB ingangen zitten aan de zijkant, de power en coax zitten naar onder gemonteerd. Alleen de scart en composiet ingangen zitten naar achteren (dus lastig met wandmontage).

Menu:
Ging niet heel vlot maar misschien kwam dat omdat hij niet aangesloten was op het netwerk en/of de eerste keer was dat die werd opgestart. Afstandsbediening leek ook niet echt goed te reageren maar heb daar niet al te veel naar gekeken :+ er zit wel een Netflix knop op. En de verkoper zei ook dat Netflix 4k het gewoon zou moeten doen want HEVC en HDPC 2.2 cert.

Al met al vond ik het een mooie tv om te zien, alleen de artifacts baarde mij wat zorgen maar dat kan aan de source/afstelling liggen. Ik mocht terugkomen met eigen materiaal om te testen }:O

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Borry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-11 10:09

Borry

prutsen is mijn leven

Afgelopen donderdag is hij geleverd, 65PUS7600/12 en heb er nu een paar dagen mee gespeeld.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben, een geweldig beeld en voor de zwartkijkers onder ons, zwart is ook best wel erg zwart. Als je nog zwarter wilt moet je OLED kopen.
Ik kijk liever naar kleur en dat is erg goed.
Upscaling is naar mijn idee perfect dat heb ik bij andere merken wel anders gezien.
Als je naar een HD programma kijkt en je staat er 20cm vanaf is het beeld nog scherp.
Normaal zit ik er ±3,5m vanaf en dat is voor zo’n groot scherm perfect.
Ook SD programma’s zien er erg goed uit. Ambilight is geweldig maar dan vertel ik niets nieuws.
De TV reageert ook goed op de afstand bediening alleen de spraakfunctie werkt niet zo goed maar dat kan ook aan mijn uitspraak liggen. De bijgeleverde afstand bediening werkt met RC dus je hoeft hem niet te richten maar hij heeft ook de mogelijkheid voor IR control zodat ik mij Logitech Harmony gewoon kan blijven gebruiken, tenminste voor de basis functies.
Normaal kijk ik via een HUMAX decoder maar er zit ook een CI+ kaart in en ik moet zeggen dat zapt net zo goed als met de HUMAX. Ook de gids werkt goed. Opnemen heb ik nog niet geprobeerd want dat doe ik normaal met de HUMAX.
Android werkt wel aardig alleen is de inhoud van de app-store voor Android-tv erg beperkt maar ik ga er van uit dat dit aanbod in de toekomst wel beter wordt.
Netflix werkt nog niet, het wachten is op de update, hopen dat dit goed gaat, kijk nu met een Ghrome stickje in mijn Denon receiver.
Google Chrome werkt ook wel, ik kan mijn tablet streamen maar ik kan dat niet goed testen omdat mijn tablet geroot is met een alternatieve lollipop 5.0 versie en dat vindt hij niet zo leuk.
Geluid is slecht in de standaard instellingen maar dat kan ook niet anders, de tv is zo plat, 17mm, dat de luidsprekers eigenlijk geen body hebben. Ik heb de bas bijna maximaal gezet en de hoge tonen bijna minimaal. Dat is voor normaal tv kijken best acceptabel. Bij grote shows, muziek programma’s, films en series laat ik het geluid toch over mijn HTS lopen.
De beeld en geluid instellingen kun je voor elke bron apart instellen. Ik weet niet of dit normaal is maar bij mijn vorige tv kon dat niet. Zo heb ik voor mijn Blue-Ray speler een heel andere beeld instelling dan voor tv kijken.
Als je heel goed kijkt dan zie je dat het beeld bij de randen heel iets donkerder zijn maar dat is niet storend, dit is ook zo bij de Panasonic CX700 volgens de review van Tweakers.
Ik heb ook al een vastloper gehad maar dat was mijn eigen schuld. Ik zat heel snel te zappen tussen de app’s en tv kijken en dan weer de instellingen tot hij op een bepaald moment geen beeld meer gaf, alleen geluid. Heb toen even de tv stroomloos moeten maken.
Al met al ben ik een zeer tevreden mens en denk dat ik een goede keus heb gemaakt. oOo

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• franklin
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:10

franklin

denkt teveel...

Ik zou mijn nieuwe setup nog posten

55" Philips PUS9109
mijn oude trouwe htpc in een streacom fc5 case
marantz 1605
ps4
links en rechts b&w cm1's op stands
her en der wat hue en living color lampen die gekoppeld zijn aan de tv

Ik heb de tv nu een week, wat films en series gezien, wat gegamed en tot nu toe, wauw wat een scherm, ik was bang dat 55" een beetje te groot zou zijn voor mijn kamer maar het went snel :) Ik had hiervoor een 40" samsung met een lightpack en ik moest en zou een ambilight tv als vervanger hebben en ik ben blij dat ik voor deze gekozen heb.
De htpc is al een jaar of 5 oud maar doet het vooralsnog voortreffelijk op 1080p, voor 4k bouw ik tzt. wel weer iets.
Enig min puntje, soms zie je wat bleeding, vooral in de hoeken. Net ff irritant.

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
quote:
Dimens schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:02:
[...]

Zowel Google als Philips nemen de verplichting dan niet zo nauw, aangezien de series 7000 toch echt geen VP9-decoder heeft. Dit staat eveneens ook niet opgenomen in de specificaties en handleiding van bijvoorbeeld de 65PUS7600
Philips noemt waarschijnlijk de TV modellen niet voor niets powered by Android™ en geen Android TV™. hoewel het er wel op lijkt dat ze er een sport van maken om consumenten te misleiden. Bij hun huidige niet goed geld terug actie in Duitsland prijzen ze dan weer alle en zelfs de 2014 modellen wel weer als Android TV™ aan, hetgeen ze eerder dit jaar ook al een keer eerder bij de 2014 modellen gedaan hebben:

Hier de huidige actie: http://www.philips.de/con...DE/promotions/GZG-TV.html

• kwiebus
  • Laatst online: 23:13
quote:
pitchdown schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:37:
[...]

hier hetzelfde issue met de stekker met de 65puk7120.
De software op de TV is echt zo brak als wat. Uit onderstaande blijkt wel dat de software maar heel summier getest is. Voor Philips is er blijkbaar sprake van een werkend product wanneer je na het eenmalig aanzetten van de TV even beeld hebt.

Ik was YouTube aan het kijken en zette de TV op stand-by met de afstandsbediening. Een uurtje later kwam ik terug en probeerde de TV aan te zetten. TV ging niet aan maar schakelde wel mijn receiver een keer aan en uit. Vervolgens de TV nog een keer aan proberen te zetten met de afstandsbediening wat lukte, alleen kreeg ik vervolgens de melding "Unfortunately, Google Play services has stopped".

Nogmaals geprobeerd om de TV op stand-by te zetten tijdens het afspelen van een YouTube filmpje en daarna weer aan te zetten. Deze keer gingen mij receiver en TV wel aan maar een minuutje nadat ik naar HDMI1 switchte waar mijn Humax decoder aan hangt crashte de TV en rebootte met daarna ook weer de melding "Unfortunately, Google Play services has stopped".

Dit nog een derde keer geprobeerd en de TV crashte weer maar startte nu met een paars/groen flikkerend beeld tot gevolg en wederom de melding "Unfortunately, Google Play services has stopped".

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-11 19:56
De Philips 55PUS7600 staat hoog op mijn shortlist, als vervanger van mijn 9 jaar oude 46" Samsung LCD. Nu wordt ik echter onaangenaam verrast door een flinke prijsstijging:

De laagste prijs is opeens bijna 250 euro omhoog geschoten. Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak is? Is er op enige manier weer een daling in zicht?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-12 06:36
quote:
Soeski schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:54:
Changelog voor de 8601:

QM151E_0.5.235.14 – Date: 2016/04/28
- Replacer for the QM151E_0. 5.177.12 (8601 series)
- Replacer for the QM151E_0. 5.177.12 (8901 series)
- Improvements for stability
- Improvements for audio/video sync on Tuner
- Improvements for the reliability of the Bluetooth Remote connection
- Improvements for Ambilight
- Improvements for playback of UHD content via HDMI & USB
- Ambilight settings can be toggled when turning off screen via Eco Settings
- Video playback on Videoland now working
- Pulsating LED will now be seen when the TV is starting up
- Fixed bug of spontaneous wake-up of TV
- Channel Logo update
- Corrected translations

Helaas zo te zien niks specifieks tegen de paars/groene strepen met opstarten van de TV, wat ik nagenoeg elke dag heb. Ik begin te denken dat dit aan mijn lokale situatie ligt (HDMI kabels, volgorde van aanzetten apparatuur e.d.)...
Ik heb afgelopen dinsdag een 55" 8601 (55PUS8601/12) gekocht en heb geen last van strepen bij het opstarten. Ik heb zelf 3 HDMI kabels op mijn TV aangesloten (Horizon box, PS4, Apple TV). Daarnaast heb ik enkel nog een Sonos playbar via de Optical Out aangesloten, wat ook geen problemen veroorzaakt. (Ja, laatste update staat erop)

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de televisie tot nu toe. Ambilight + Hue is echt een geweldige ervaring. Maar ik heb de TV nog niet lang genoeg om een eerlijke conclusie te trekken.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat is het technische verschil tussen de: 49PUS6482 en de 49PUS6561 ?

pricewatch: Philips 49PUS6482 Zilver

pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver

Volgens de specs van tweakers kan de 6561 100Hz maar op de site van Philips staat bij beide tv's: Computeringangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz
Video-ingangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz

Zijn ze dan beide gewoon 60Hz? Ik ben verder geen hardcore gamer ik ga hem allen gebruiken voor netflix en tv kijken.

Ik heb gevonden hoe het typenummer systeem bij Philips in elkaar zit.

Transcript notation model Philips TV

48 – screen size inches
P – TV
U – resolution H – HD, F – Full HD, U – UHD, O – OLED UHD
S – digital tuner H – DVB-T/C, K – DVB-T/C/S/S2, T – DVB-T/T2/C, S – T/T2/C/S/S2, L – ATSC
7 – Series
6 – model in the series
0 – design
0– year of development 7-2012, 8-2013, 9-2014, 0-2015, 1-2016, 2-2017
12 – Country or region for which the TV was produced.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Nou ik een een linkje gekregen naar een nieuwe versie: autorun_TPM171E_003.000.246.005.upg
Die had ik dus niet ik had een oudere versie.

Het vreemde is dat er in beeld hetzelfde staat Dolby D maar ik heb wel direct het gevoel dat er nu wel geluid uit de rear speakers komt dat had ik voorheen niet.

Dat staat er in beeld.

Weet iemand toevallig een goed film/stukje op netflix waar je duidelijk surround geluid hoort?

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Even om te peilen wat mijn kansen zijn om aanspraak te maken op de garantie:

Ik heb hier een 43PUS6201, een budget edge-lit 4K televisie.
Vanaf het begin was er al wat bleeding waar te nemen wat vrij normaal is. Het was ook absoluut niet overdreven en nog redelijk acceptabel. De laatste tijd begint het echter veel erger te worden, en ik heb besloten om 'm terug te sturen. Gezien dit écht een gedoe is wil ik eerst vragen of iemand hier ervaring heeft met het terugsturen van een televisie vanwege onacceptabele bleeding.

Hierbij nog een foto waar ik een 100% egaal donkergrijze afbeelding afspeel op de televisie. Zoals jullie kunnen zien is dit verre van egaal :D

Edit: de tv is anderhalf jaar oud

Whis! wijzigde deze reactie 29-08-2018 10:00 (3%)

• Subigo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:38
Hoi,
Sinds dit weekend heb ik een 55OLED803 en ik ben heel erg onder de indruk van de tv.
Ambilight is echt gaaf en ook het 1080p materiaal ziet er heel goed uit.

2 dingen die ik wel irritant vind :
Netflix App. Zodra er HDR content is, schakelt hij dit in en kun je dit niet uitzetten. Subtitles zijn bijna pijnlijk wit en de meeste scenes zijn overdreven donker. Moet nog eens even kijken of dit alleen de APP is op de TV of HDR sowieso. Binnenkort knoop ik een HTPC op basis van Ryze 2400g aan de tv en zal eens vergelijken met netflix via de PC.

NLziet app kan ik nergens vinden. Ik zie hier op het forum wel berichten dat er mensen zijn die de NLziet app hebben op een Philips android TV. Ik kan hem niet vinden. Heb contact gehad met NLziet :

Hoop dus binnenkort meer te horen.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Martijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:43:
- edit: Net even bij de MM wezen kijken
Just curious, maar welke was dat? Heb er vorige maand drie gehad, ding stond nergens :(

Nog wat foto's, toestel staat denk 12-15 centimeter van de muur...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-12 21:16

KhaZ

Alfa Romeo

Sinds vrijdag heb ik ook een Philips 55OLED803, mooi beeld! Hij vervangt een Philips 42PFL9732 (model 2007, ook met Ambilight surround).

De eerste paar dagen had ik 'm op zijn pootjes staan en werkte de Ambilight prima. Afstand tot de muur was toen zo'n 15-20cm.

Nu heb ik 'm opgehangen en vind ik dat de Amblight aan de linker- en rechterkant teveel aanwezig is, of anders gezegd: te afwezig aan de hoeken en bovenkant. Dit is enigszins logisch aangezien de Ambilight LEDs niet in de rand van het scherm zitten maar iets lager.

Toch vind ik het storend, zie foto voor wat je ziet vanaf links:

(meubel + apparatuur wordt later veranderd, bijzaak)

Ambilight staat op de standaard instellingen: video volgen en maximale helderheid.
Links en rechts is te fel aanwezig en leidt af, bovenkant is te slap.

In het TV menu heb ik bij Instellingen > Geluid aangegeven dat de TV aan de muur hangt. Er staat bij die instelling een tekst dat aangeeft dat ook de Ambilight instellingen geoptimaliseerd worden.
Als ik ga kijken bij de Ambilight instellingen zie ik niets veranderd of opties bijgekomen. M.a.w.: er is niets veranderd.

Hoe ervaren jullie dit met een opgehangen OLED 803 of 903 TV? Heb specifiek voor Philips gekozen omdat die juist Ambilight hebben.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14-12 20:18
KhaZ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:26:
Sinds vrijdag heb ik ook een Philips 55OLED803, mooi beeld! Hij vervangt een Philips 42PFL9732 (model 2007, ook met Ambilight surround).

[Afbeelding]

De eerste paar dagen had ik 'm op zijn pootjes staan en werkte de Ambilight prima. Afstand tot de muur was toen zo'n 15-20cm.

Nu heb ik 'm opgehangen en vind ik dat de Amblight aan de linker- en rechterkant teveel aanwezig is, of anders gezegd: te afwezig aan de hoeken en bovenkant. Dit is enigszins logisch aangezien de Ambilight LEDs niet in de rand van het scherm zitten maar iets lager.

Toch vind ik het storend, zie foto voor wat je ziet vanaf links:
[Afbeelding]
(meubel + apparatuur wordt later veranderd, bijzaak)

Ambilight staat op de standaard instellingen: video volgen en maximale helderheid.
Links en rechts is te fel aanwezig en leidt af, bovenkant is te slap.

In het TV menu heb ik bij Instellingen > Geluid aangegeven dat de TV aan de muur hangt. Er staat bij die instelling een tekst dat aangeeft dat ook de Ambilight instellingen geoptimaliseerd worden.
Als ik ga kijken bij de Ambilight instellingen zie ik niets veranderd of opties bijgekomen. M.a.w.: er is niets veranderd.

Hoe ervaren jullie dit met een opgehangen OLED 803 of 903 TV? Heb specifiek voor Philips gekozen omdat die juist Ambilight hebben.
Dit met die LEDs heeft de 55 inch verwacht ik ook meer dan de 65 inch. Op de 55 inch is ruimte aan de bovenkant veel groter als aan de zijkant. Ik verwacht dat dit bij de 65 inch links en rechts beter is. Kan iemand met een 65OLED803 of 903 dat bevestigen?

Kon alleen onderstaande foto vinden, maar dat is de 55 inch. Bij coolblue laten ze voor de 65 precies hetzelfde plaatje zien, dus dat kan niet kloppen...

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-12 11:55
Tv (55OLED803/12) van de muur gehaald en op de pootjes gezet. Tv op 20 cm van de muur gezet en de lichtbalk blijft aanwezig....

..Christiaan.. wijzigde deze reactie 30-11-2018 21:18 (10%)

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Huh? Dat verschil is toch overduidelijke? Het eerste is gewoon een defect. Een tweede is gewoon onderdeel van het (gare) design. Een defect komen ze wel repareren. Aan een design issue valt weinig te repareren.

Ter illustratie. Zo ziet het er bij mij uit:

Ook gewon een balk licht op het plafond (en en lelijke vertikale streep omdat het wandje niet 100% vlak is). Dat is geen defect, maar een probleem van hoe het ontworpen is.

• jordy5
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-12 16:59
Vandaag mijn philips 55 803 oled paneel mogen ontvangen. Prachtig beeld, maar toch een dingetje. Bij donkergrijs (niet zwart) zie je aan de onderkant zeg maar vlekken. Soort van backlight bleeding. Is dit iets wat oled ook heeft?

Heb een fototje toegevoegd. Ga morgen ff langs de zaak waar ik hem gehaald heb. Vroeg me meer af of dit vaker bij OLED voor komt?

jordy5 wijzigde deze reactie 05-01-2019 23:14 (8%)

• jordy5
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-12 16:59
Ik heb een 55 oled 803 en heb geen last van de lichtbalk omhoog. Zal ff 2 foto's toevoegen hoe het eruit ziet op de muur en hoe de led's geplaatst zijn aan de bovenzijde. Deze zitten namelijk achter een nokje. Bij mij was deze niet overal helemaal naar achteren, maar toen ik ze iets bewoog vielen ze allemaal netjes naar achter in het nokje behalve die op de hoeken.

Projectie op muur

Indeling leds bovenzijde

EDIT: Ik had namelijk gevraagd bij PlatteTV waarom de bovenkant wat minder fel is als de zijkanten. Toen gaven hun aan dat er wat klachten waren over de ambilight richting het plafond.

jordy5 wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:24 (11%)

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14-12 20:18
jordy5 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:44:
Ben eigenlijk wel benieuw hoe de leds er aan de bovenkant uit zien
Dit is het bij mij:

65OLED803 leds

https://tweakers.net/ext/f/ueXEJKmukLNJ5xxEA7rOt2au/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/wOPAQKyXAiY6JRk8ckBTR3Y6/thumb.jpg

LEDs wijzen duidelijk naar boven schuin omhoog.

Martijn wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:41 (26%)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:35

renzo4000

*Doh!*

Hierbij mijn ambilight uitwerking:

https://tweakers.net/ext/f/ME2gY8zjAGS558h9ULaxRycQ/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/6esRXJNdB9Ze6HeJLz29om8z/thumb.jpg

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-12 00:27
MacbookProx schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:00:
Gewoon aangeschaft via ING, binnen periode. Heb de streepjescode (en nummer) zoals instructies mail ingestuurd, maar niet het hele gedeelte van de doos eromheen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wat bedoel je precies met "niet het hele gedeelte van de doos eromheen"?

Volgens de instructies moet je de gehele vierkante sticker opsturen, inclusief modelnummer, serienummer, etc.

Zo dus:

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik weet niet of het jullie helpt, maar zo zitten ze bij mijn 65oled903(datum op doos =10/2018 geproduceerd in Polen):
https://tweakers.net/ext/f/askgli29CsK9TD0Cih8jYDxB/thumb.jpg

Bovenzijde

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Martijn even voor de duidelijkheid, ik heb er dus geen last van...Zie mijn eerdere foto's.

Nog eentje van bovenaf als ze aan staan:

https://tweakers.net/ext/f/tQMgill0a5cVwpkr22ORm0pF/thumb.jpg

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
Is het nu FALD of edge lit? Jammer trouwens dat de bezels wit zijn. Zwart zou veel mooier hebben gestaan met het minimalistische karakter. Ik ben trouwens meer geïnteresseerd in de PUS8804 met die mooie soundbar design voor in de slaapkamer.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
-Willem- schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:18:
Is het nu FALD of edge lit? Jammer trouwens dat de bezels wit zijn. Zwart zou veel mooier hebben gestaan met het minimalistische karakter. Ik ben trouwens meer geïnteresseerd in de PUS8804 met die mooie soundbar design voor in de slaapkamer.
DLED = gewoon direct LED. Micro Dimming Pro is softwarematige dimming, geen echte (dat noemen ze vlgns mij Micro Dimming Premium bij Philips).
8804 is een edge-lit zonder dimming (leuk dat ze Dolby Vision en HDR10+ ondersteunen maar verder vrij ongeschikt voor HDR weergave die hele 2019 LCD lineup).
Bezel is volgens mij zilver maar op ander beelden zou het idd ook nog wel wit kunnen zijn. Misschien zie je weer wat varianten verschijnen zoals bijv. een 7384 die dan wel donkere bezel heeft (van de 7303 zijn ook nog twee varianten: een met een ander voet en de andere de donkerdere bezel).

http://www.hdtv.com.pl/fo...art-tv-android-9-0-a.html

apis29 wijzigde deze reactie 28-01-2019 23:09 (23%)

• apis29
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Lol, misschien moet ik mijn instellingen maar eens nalopen dan :P

Aan de andere kant snap ik dan weer niet hoe die interpolatie dan zou werken wanneer je wel een 50hz beeld hebt aangezien je toch niet vaker iets kan weergeven dan die 50hz. Oh men, het is duidelijk dat ik niet best geslapen heb.

Maarre... in dat geval is 100hz dan misschien toch niet zo belangrijk voor me als ik dacht :+
Zoiets moet je dat voorstellen (maar idd wordt er vaker gedacht dat 100Hz een must is terwijl ze er in de praktijk geen gebruik van maken):

Zie in deze review onder 'Motion' wat meer uitleg: https://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w805c-201508034145.htm (simpelste is gewoon de 'Clear'/ 'Helder' stand kiezen voor sport of anders met de Custom sliders spelen)
Wat je op 50Hz modellen wel vaak nog kan voor de bewegingsscherpte is het backlight scanning gedeelte, bij Philips heet het Clear LCD (op de Sony is het inbegrepen in de Clear stand of onder Custom -> Clearness).

apis29 wijzigde deze reactie 29-01-2019 21:06 (5%)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Mad-X ik zou het niet acceptabel vinden. Zoals in mijn eerdere post te zien ben ik er totaal geen last van. Heb je mijn voorbeeld laten zien aan de monteur?

https://tweakers.net/ext/f/ME2gY8zjAGS558h9ULaxRycQ/thumb.jpg

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-12 11:45

Winkiller

De Mopperpot

Sissors schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Ik merk het ook alleen echt op als mijn kamer verder donker is, en dan nog is het denk ik vooral omdat ik door dit topic weet dat het niet hoort. Anders zou het mij denk ik niet zijn opgevallen.
Ik bedoel maar (y) (y) (y)

_O- _O- _O-

http://oi66.tinypic.com/jr3247.jpg

Let ook eens op de schaduw van de Ekster op het plafond, het geeft een zwarte vlek. ;)

Winkiller wijzigde deze reactie 03-02-2019 15:52 (15%)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

..Christiaan.. schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:50:
[...]

@Winkiller vergelijk jouw foto eens met de mijne. Dan zie je toch een enorm verschil?

Deze foto ? ik zie geen plafond op de foto, en ik zie niets verkeerd, de lambrisering is toch niet van de TV ?
Maar nogmaals je collega vroeg om meningen van de meelezers en ik vond die rand wel meevallen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

..Christiaan.. schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:28:
[...]

Dank voor je hilarische antwoord 😂😂😂😂. Die mooie lijst wat dus op lambrisering lijkt is mijn plafond waar de ambilight op schijnt. Wellicht dat je nu snapt waarom ik dit aangekaart heb bij Philips 😉.
:) :) :) trucfoto :) :) :) optisch bedrog :) :) :)

Ja hoor ik zou het ook hebben gedaan of het product terug gestuurd hebben.

• apis29
  • Niet online
Philips 2019 lineup overzicht (ergens tegengekomenin de afgelopen dagen)

• Volvados
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-12 17:50
Ik heb al enige tijd van een verkleuring in een deel van de Ambilight op mijn 49PUS6482. Rechts boven lijken kleuren groener dar de andere 3 balkjes. RGB wordt wel allemaal weergegeven, al dan niet licht verkleurd.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Tijdje dit topic niet gevolgd, maar ik zie mensen nog steeds klagen over lichtbalken, dus ik hoef niet terug te lezen, dat scheelt weer :P. Ik had een ideetje, maar door combinatie van luiheid, blessures en gebrek aan gereedschap kwam het er niet van, maar vandaag het toch maar eens gedaan.

Om te beginnen, uiteraard bedacht ik te laat dat ik een foto had moeten maken van de originele toestand met dezelfde omstandigheden als na de fix. Dat niet gedaan, dus jullie moeten het met een oude foto doen hoe het er eerst uit zag:

(klikbaar voor groot)

Het idee was om een stuk plint voor laminaat dat ik nog had liggen op maat te zagen, en dan in de lengterichting doormidden, langs het plakrandje. Uiteraard dan zulk soort plint: https://images.onlinepark...j-berryalloc-laminaat.jpg, en niet de grote versie.

Met goede apparatuur en wat doe het zelf kunde heb je dat zo gedaan. Met een Lidl namaak dremel en gebrek aan doe het zelf kunde bleek het allemaal wat langer te duren, en heb ik vijf zaagblaadjes naar het hiernamaals geholpen (waarschijnlijk was het goedkoper dat ze 15 belabberde hadden meegeleverd ipv een paar metalen).

Plan A was om deze dan op het schuine stukje net boven de LEDjes te plaatsen. Plan A was een slecht plan, dan bleef er weinig Ambilight over aan de bovenkant. Maar wat bleek, als ik hem op het horizontale plaatste, dan kwam het wel best redelijk uit: Dit zal wel vast afhangen van hoever je je TV van de muur hebt staan, en het nadeel is nu dus dat het best kan zijn dat wanneer ik hem 5 cm verplaats het probleem terug is. Maar goed, mijn TV verplaats ik niet zo vaak.

Ik was eerst ook bang dat ik wat teveel van de plint had afgehaald, maar dat bleek mee te vallen. Deze zit nu zo:

Ik denk dat nog ruwweg de helft van zijn plakrandje gebruikt wordt, het houdt niet over, maar zolang het blijft zitten is het prima. Nu uiteraard het moment waar iedereen op zit te wachten: Hoe hard heeft @Sissors zijn TV van €1500 verkloot? Kijk en oordeel zelf, ik denk dat het zelf best goed gelukt is:

Het nadeel? Behalve dat het je €4 voor een plint kost als je niet nog een stuk hebt liggen en 5 zaagblaadjes voor je Lidl dremel kloon? Hij is vastgeplakt. Nu heb ik niet al te hoge pet op van de plak kwaliteiten van het soort plakstrips die onder de plints zitten, en ik vermoed dat met beleid het wel weer te verwijderen is. Maar eerlijk is eerlijk, dit is wel een risico bij een TV van €1500.

• Arie73
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-11 09:21
Korte vraag.

Ik heb sinds 3 dagen een Philips 49PUS8503/12 bij het afstellen van de TV kwam ik erachter dat er een witte pixel of groepje witte pixels in het scherm zitten.

JScreenfix (een website die de pixels soms repareert door er snel achter elkaar kleur naartoe te sturen) hielp niet.

Ik heb nog nooit een nieuw apparaat met kapotte pixels gehad. En was verder erg tevreden over deze tv.

Omruilen?

Ik vind geen recente informatie over pixeltolerantie ook niet in de documentatie.
Omdat de TV nog binnen de 14 dagen termijn zit wil ik er zelf niet mee gaan klooien (aan het scherm zitten)

https://tweakers.net/ext/f/mumW3rvJGMprmeJO3pF4M1F6/thumb.jpg

Arie73 wijzigde deze reactie 28-04-2019 23:10 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-11 22:16
Ik heb een Philips 55OLED903, de tv is nu 6 maanden oud maar vanaf dag 1 was ik niet kapot van de Ambilight lichtbundel op mijn plafond en zij muren maar dacht dat dit zo hoorde tot dat ik deze thread tegen kwam.

Na de voorbeelden in dit forum heb ik via Philips TV NL Consumer Care melding gemaakt van de lichtbalk op het plafond met een voorbeeld foto erbij. Krijg ik na een paar dagen de reactie dat de foto door de technici is bekeken en binnen de specificaties past en kan proberen dichter of verder van de muur te plaatsen. Daarmee is de kous af blijkbaar.

Via welke weg hebben de Tweakers in deze thread een melding gemaakt waarna er een modificatie is uitgevoerd? Moet ik dit bij Philips doen of bij de winkel waar ik de tv heb gekocht?

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-11 10:09

Borry

prutsen is mijn leven

Sinds een paar weken heb ik regelmatig een ronde stip in beeld en niet zo’n kleintje ook.
In die stip zit bijna geen kleur maar het beeld beweegt wel in de stip.
Als ik mijn decoder uit doe en het beeld wordt zwart blijft de lichte stip staan.
Soms gaat hij na een tijdje vanzelf weg maar vaak moet ik de tv even van de stroom af halen en dan gaat het weer een paar dagen goed.
Mijn tv is een 65PUS7601/12
Is er iemand die dit herkend of weet wat dit is.
http://members.home.nl/rob.weustink/tweakfiles/CIMG1385%20k.jpg

http://members.home.nl/rob.weustink/tweakfiles/CIMG1386%20k.jpg

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• apis29
  • Niet online
De P5 in de 7304 is bij lange na niet dezelfde als in de OLED modellen die inmiddels bij de derde generatie P5 zijn (ipv 1e op de LCD modellen). Bij de 7303 aardig wat ongewenste bij-effecten blijkt in de praktijk als je op AV Forums kijkt (zodanig dat sommigen de 6703 over het algemeen beter vonden). De P5 in de 7304 is nog steeds diezelfde ...
Verder komt er nog een OLED754, een model zonder Android maar Saphi smart software. Dan mag je aannemen dat de adviesprijs van die nog onder die al lage instapprijs van de 804 komt te liggen.

https://nl.hardware.info/...vision-voor-alle-modellen

apis29 wijzigde deze reactie 02-08-2019 22:00 (28%)

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:04

TFHfony

Professional Weirdo

Barret schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:24:
Heeft iemand ervaringen met de vogel thin 505 muurbeugel in combinatie met een ambilight televisie? Mooi dat de tv zo strak tegen de muur zit maar kom je ambilight nog wel uit dan?
Yep, ziet er zo uit bij mijn 65OLED803:

Je moet alleen even de overbelichting met naast het scherm wegdenken. Krijg het alleen niet voor elkaar een betere foto te maken.

\edit\
Even mijn luie reet van de bank en wat dichterbij een foto genomen:

TFHfony wijzigde deze reactie 27-08-2019 22:50 (22%)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wat lastig te beoordelen zo... Ik denk dat ambilight zo niet echt goed tot zijn recht komt. Het zou m.i. breder moeten zijn en meer "diffuus" zeg maar. Ik heb overigens de 65 903.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:57:
Ik snap wat je zegt, maar je kan zien dat ie wat intens is dichtbij de tv. Het ziet er erg imho onnatuurlijk uit. I guess thats the price you pay als je hem dicht op de muur wil hebben. Hier staat ie precies met de voetjes tegen de muur, dus pakweg 10 cm.
Ik vind het wel meevallen met een goede camera:

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Aaah kijk, ik heb de helderheid op 3 en verzadiging op 1 ;).

Sowieso lijkt het op jouw foto dat jij het beeld ook iets meer verzadiging hebt staan. Ik heb de instellingen zoveel als mogelijk via een isf calibratie. Ik hou iets meer van natuurlijk beeld :)

Zelfde beeld als bij jou :+

renzo4000 wijzigde deze reactie 27-08-2019 23:11 (17%)

• pitchdown
  • Laatst online: 07:43
Ik heb zelf nu een klein jaar het volgende phlips model met 4-zijdig ambilight : 65PUS8601
Nu is er sinds vandaag een helderheids-verschil in het beeld waardoor ca. 1/3 van beeld donkerder is.
Iemand die dit herkend een een oplossing weet? Backlight?

Ik heb het probleem al bij de winkel (correct) gemeld.

• pitchdown
  • Laatst online: 07:43
Ik heb sinds recent een 65OLED803 welke technisch goed werkt.

Maar volgens mij is er wel iets heel raars aan de hand met de randen van de TV.

De zwarte randen links zijn veel breder dan aan de rechterkant (zie bijgevoegde foto`s).

Ditzelfde is ook aan de hand tussen onder en boven (precies hetzelfde verhaal).

Het lijkt mij dat dit niet correct is.
Iemand dit dit kan controleren bij de eigen tv?

NB.
Ik heb al in de tv-configuratie gekeken maar daar zitten geen instellingen om dit op te lossen (zoomen/beeldschermformaat e.d.).

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Je kan je vorige reactie bewerken. Zo hoef je niet 4 korte berichten achter elkaar te plaatsen, maar kan je aanvullende informatie toevoegen aan je oude bericht.
Zo blijft het forum een stuk overzichtelijker.

/edit/
Als het goed is, zie je ook telkens dit in beeld staan als je gaat reageren:
Reply

TFHfony wijzigde deze reactie 25-09-2019 17:54 (20%)

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Als je interesse hebt om de nieuwe OLEDs te kopen, ik mik op de combi van ING rentepuntenshop + cashback actie. Reactie Philips op Twitter:

vanardenne wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:46 (18%)

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-12 21:57
Ik heb de indruk dat er wat meer detail is te zien in de donkere delen bij Dolby Vision+. Voor de vorm even een screenshot gemaakt van het scherm (beiden op fabriekinstellingen) van mijn 65" OLED+ 934:

Voor:

Na:

Na de firmware update lijkt het beeld helderder (maar dat kan ook wel komen door een iets andere belichting van de foto). Wel is duidelijk dat er echt veel meer detail is te zien in de donkere delen. Dat was ook dramatisch slecht op de standaardinstelling. Ook nu vind ik het nog aan de donkere kant. Met gamma op -2 heb ik -op het oog- het mooiste beeld. Verder geen verschillen gezien.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-12 21:57
Wij kijken op onze Philips 65" OLED 934 best veel via NPO Start. In tegenstelling tot live televisie toont deze een knaloranje logo aan de rechterbovenkant. Heel irritant, maar met OLED ben ik er ook niet helemaal gerust op. Aangezien het in de hoek zit krijg je bij gebruik van Ambilight ook meteen oranje licht op de muur.

Helaas dimt de televisie dit soort logo's niet uitzichzelf (althans niet zichtbaar). Ik heb getracht contact te zoeken met de NPO, maar die reageren niet. Ik vind het niet meer van deze tijd dat een omroep nog dit soort logo's laat zien. Is er nog wat anders te doen om het risico op inbranden te voorkomen (behalve NPO Start de deur uit doen?)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True