Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:31
ik heb ook gelezen dat de philips 65pus7600 rond de 83 MS zit, niet echt top voor gamen..
momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik ook echt niet welke tv het gaat worden..

las ook goede dingen over de Samsung UE65JU7000..

dus we kijken/lezen en wachten maar af...

• berry20
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-03-2017
quote:
mr.paaJ schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:23:
Die hebben inderdaad de nieuwe Android versie. Een die daadwerkelijk voor TV bedoeld is :). Praktisch gelijk aan Sony.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe het met updates zit. Is het zoals mobieltjes per fabrikant of centraal vanuit Google? Als Google nu de updates regelt komt het wel goed met dat systeem.
"praktisch gelijk aan sony"
met deze opmerking ben ik niet blij gezien de gemelde issues in het 3d 2015 sony line up forum
spontane reboots traag zappen 5.1 audio ondersteuning wifi connectie etc
daarnaast las ik ergens dat een medewerker van een elektronica winkel meldde da\t de tpvisions niet betrouwbaar zijn/waren qua duurzaamheid na 2 jaar weer spontaan kapot
van de panasonics heb ik maar besloten hier niet voor te gaan
de sonys weet ik niet nog geen reaktie dat de recentie update het reboot probleem heeft getakkeld

• appeltje eitje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-12 13:58
pus7600 staat sinds gister bij de mediamarkt Breda. Ziet er top uit qua beeld, ga snel even een keertje testen met een usb stick en wat 4k hevc bestanden om te testen of het goed werkt.

• appeltje eitje
LoL, de 55pus7600 is nu al voor 1999 te krijgen! Dus binnen een maand of twee za die vermoedelijk al voor 1800 te krijgen zijn of zelfs nog minder

• appeltje eitje
Gister even hier in Breda naar de BCC geweest om daar eentje beetje te testen. Als eerst zoveel mogelijk digitale beeldverbeteraars uit gezet en het contrast gehalveerd om een zo zuiver en eerlijk mogelijk beeld te krijgen, Eurosport HD met US-Open stond aan en dat zag er erg mooi uit moet ik zeggen. Heb een hele hoop verschillende bestanden op een usb gezet om te kijken wat die allemaal afspeelt. Speelde eigenlijk alles vlekkeloos af op één HEVC 4K bestand (waar ik zelf al over twijfelde). Verder werkte mijn andere HEVC/X264,MKV,etc etc allemaal prima en startte ook snel op moet ik zeggen. Heb ook nog even door de menu's heen gescrold en dat zag er goed uit en het werkte echt prima en snel! Al met al, eerste indruk voor mij is goed! Binnenkort nog een keertje terug om nog eens alles goed te gaan bekijken en te onderhandelen ;) ! De prijs (staat daar voor 1999) vind ik toch nog te duur. Ben overigens ook erg benieuwd wanneer de andere nieuwe modellen verschijnen (pus8601 en 9600).

Misschien een kleine tip voor mensen die een beetje Duits kunnen, deze site is op het gebied van Philips zeer op de hoogte en snel in berichtgeving.
http://toengel.net/philipsblog/

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:49
quote:
Lau_P schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:03:
Zijn er al ervaringen met een PUS7600 wat betreft 4k content?, ik lees o.a. op Tweakers en andere fora dat:
- Youtube 4k werkt niet op de PUS7600
- Netflix UHD werkt niet/niet goed op de PUS7600
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten. Op Netflix (NL) zie ik dat Philips helemaal niet tussen de UHD ondersteuning staat en op de Engelstalige Netflix site staat dan weer dat de 7000 serie wordt ondersteund. Vaag allemaal. Als Netflix 4k niet werkt is dit voor mij zeker een deal breaker.
Dat was een en al shit wanneer die hier in huis kwam. :( (55PUS7600)
Ondertussen zijn we een paar updates verder en werkt Netflix gewoon in 4k/UHD zonder problemen. Ook Youtube werkt gewoon in 4k.
Casten (zoals je bij een chromecast doet) werkt feilloos met Netflix. Maar ook alleen met Netflix. Als ik Youtube, Google Music, TuneIn, of iets anders probeer te casten dan geeft mijn telefoon een foutmelding dat er geen connectie mogelijk was en gebeurd er niets op de TV.

Als de TV opgestart wordt als die koud is (=niet heeft aangestaan er vlak voor) dan heeft het beeld precies last van oneven backlight. Dat is echter na een paar seconden weg.

Voor de rest is het beeld echt wel goed, zwartwaarden zijn extreem goed. (Tegenover mijn vorige, 12 jaar oude, TV toch)

Android TV werkt wel aardig en is relatief vlot te bedienen. Buiten YT en Netflix wordt er eigenlijk niet veel van de smart fucntionaliteiten gebruik gemaakt. De tekstinvoer is wel belabberd tegenover een smartphone, wat bij vrijwel alle TV's is. Daarom is het jammer dan YT (nog) niet werkt met de cast functionaliteit.
Ook speelt de interne media speler gewoon alles af wat ik er al tegen gegooid heb. En mocht dat ergens gelimiteerd zijn kan je nog altijd third party android media spelers gebruiken.

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:00
quote:
JJFS schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:40:
[...]

Weet je zeker dat youtube videos in 4k afspeelt en niet gewoon in 1080p?
Ik heb namelijk begrepen dat daarvoor een VP9 codec benodigd is en deze is niet aanwezig in de 7600 series en ik heb nog niet kunnen achterhalen of dit met een firmware update toegevoegd kan/gaat worden.
Ook staat er in de changelog van de firmware update niks vermeld over een youtube 4k fix.
Een quote van mijzelf betreft dit onderwerp.
quote:
Dimens schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:55:
[...]

[...]

In de praktijk zal het vermoedelijk nooit werken omdat Philips in de series 7000 geen VP9-decoder heeft zitten voor het decoderen van YouTube's UHD-materiaal. De gebruikte chipset zou het ook niet toestaan om de decoder middels een update wel toe te voegen aan het toestel.

Tenzij YouTube besluit om ook UHD-materiaal met de HEVC-codec te leveren, zal YouTube UHD dus niet gaan werken. Daarvoor heb je een series 8000 of series 9000 van Philips nodig die wel over de VP9-decoder beschikt.

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
quote:
boswei schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:35:
[...]
De afstandsbediening reageert slecht, Android apps starten traag en er zijn regelmatig crashes. Ik had die verwachtingen ook van de Philips tv met zijn quadcore processor, maar dat is ontzettend traag en buggy. Philips (TPVision) belooft 3 jaar (android) updates voor deze tv dus ik verwacht dat het beter gaat worden. Maar als je dan naar de inhoud kijkt van deze en eerder updates dan weet ik het nog niet. Gaat nu nog vooral om Netflix updates en niet updates tav de performance van Android TV. Ik ga maar even vanuit dat het niet ligt aan de hardware beperkingen, en dat ze er een redelijke processoren in hebben gezet bij Philips. Dus dat dit niet de bottle neck is voor een goed werkende Android TV implementatie.
Voor het af en toe traag reageren op de afstandsbediening van mijn 48PUS7600 heb ik de volgende oplossing van Philips support gekregen:
quote:
8 ) TV reageert regelmatig traag op de AFSTANDSBEDIENING
TV RUSTIG BEDIENEN IPV ONGEDULDIG OP ALLE KNOPPEN DRUKKEN.
Wat betreft de SoC dat is waarschijnlijk de goedkoopste die ze konden vinden. In mijn 48PUS7600 zit een SoC die nog langzamer is dan die van het 2014 48PFS8109 model wat ik eerst had. Ook ondersteunt de SoC geen VP9 codec waardoor YouTube 4K niet mogelijk is. De TVs mogen daarom volgens mij niet eens de naam Android TV dragen maar worden heel slinks door Philips Powered by Android genoemd.

Wat betreft software ondersteuning hoef je ook niet veel van Philips te verwachten. Voor de 48PFS8109 zijn in het jaar dat ik deze had 12 updates uitgebracht die uiteindelijk weinig opleverden en tussentijds ook nog nieuwe bugs introduceerden die vervolgens ook weer verholpen moesten worden.

Uiteindelijk heeft Philips aangeboden de 48PFS8109 om te ruilen voor een 48PUS7600 en mijn verzekerd dat deze veel beter zou functioneren. Tot nu toe blijkt het tegendeel waar. Ik heb deze TV nu een maand en ik heb twee weken geleden mijn problemen bij support aangekaart met het verzoek de TV retour te nemen en mijn aankoopbedrag te retourneren. Afgezien van een aantal onzinnige en denigrerende antwoorden zoals het gebruik van de afstandsbediening heb ik tot op heden nog niets vernomen op mijn verzoek om de TV retour te nemen. Ik heb gisteren nog navraag gedaan en toen werd aangegeven dat mijn verzoek nog altijd in behandeling is en ik moet afwachten.

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-12 10:59
Nou ik moet zeggen dat de boel bij mij erg stabiel is hoor. (55PUS7600). Ik zet de TV uit met de Standby Aan/uit button. Ik laat de TV wel online staan, dus ik zet deze niet uit via de joystick achterop. Het witte lampje blijft branden (welke rode eigenlijk Boswei?) Als ik de button 1 x indruk , ja inderdaad je moet goed drukken, dan heb ik na ongeveer 10 seconden beeld. Ik heb heel even het Philips logo in beeld en vervolgens krijg ik beeld. Gebruik soms RTLXL of NPO en dat werkt naar behoren. Ook wordt binnen het gezin Netflix veel gebruikt (WIFI) en ook dit gaat goed. Ik kijk nog steeds via de CI+ module. Soms bij snel zappen zie je heel even de melding "Controleer CI+" maar dat is maar heel even. Wat ik nog niet helemaal begrijp is de opstart/herstart van Android dat in beeld komt. Dit heb ik dagen achter elkaar niet en dan in ene weer wel. Ben over tot nu toe redelijk positief hoor. Nog een vraag aan jullie; ik heb een 3D (SBS) opgehaald. De Ant Man. Bij het kiezen voor 3D heb je keuze Naast elkaar en Omgekeerd naast elkaar. De laatste lijkt scherper. Deze keuzes komen op de oude modellen niet voor, weet iemand het verschil?

• Soeski
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:12
Ik heb nog iets geks met de TV (55PUS8601/12). Na het aanzetten heb ik soms echt raar beeld (paarse en groene blokken en strepen over het hele scherm). Dit heb ik ALTIJD als ik de TV aan zet zonder dat er een bron aan staat (AVR uit, PS/4 uit, Horizon uit), maar soms ook als deze wel al aan staan. Dan zie je wel het TV beeld, maar helemaal verstoord door paarse en groene blokken. Als ik dan de TV uit- en weer aan zet is het opgelost. Ik heb de TV pas ruim een week maar het is al wel meermaals voorgekomen. Misschien een software bug (hopelijk)...
Ook heb ik gemerkt dat het Philips logo onderaan het scherm niet verlicht is. Ongeacht de instelling laag/midden/hoog is deze nooit aan. Meer mensen die gemerkt? Hoort de TV een zwart scherm te laten zien als er geen bronnen aangesloten zijn? Ik neem aan dat de gekke verstoring en kleuren toch niet helemaal normaal zijn.

• appeltje eitje
Vraag mij af wat er van de TV tak van Philips over blijft de komende jaren. Sinds TP-Vision de TV's ontwikkeld en produceert vind ik het alleen maar minder geworden.

https://www.homecinemamag...lips-televisies-onderweg/

appeltje eitje wijzigde deze reactie 14-01-2016 10:06 (7%)

• eddie02
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 10:01
Denk dat ik eruit ben.
Ik hoop tijdens de mm btw dagen de 50puk6400 op de kop te tikken.

Reviews en huiskamer ervaring zien er toch, voor t geld, goed uit.
Zo is de softwarebug verdwenen en ervaart een medetweaker met de ps, geen of bijna geen inputlagg.
Niet dat ik een gamer ben, maar toch.

Update:

Vanmiddag bij een expert winkel het verschil tussen de 50puk6400 en de sony 50w755 gaan bekijken. De sony is daar in de aanbieding maar stond niet in de zaak...

De puk6400 echter wel in de 50 inch uitvoering. Eindelijk via de medewerker wat meer van kunnen zien!

Op mijn zitafstand een prachtig beeld.
Mijn weekend is goed...

eddie02 wijzigde deze reactie 16-01-2016 18:10 (36%)

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08-12 21:39
quote:
eddie02 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 07:03:
Denk dat ik eruit ben.
Ik hoop tijdens de mm btw dagen de 50puk6400 op de kop te tikken.

Reviews en huiskamer ervaring zien er toch, voor t geld, goed uit.
Zo is de softwarebug verdwenen en ervaart een medetweaker met de ps, geen of bijna geen inputlagg.
Niet dat ik een gamer ben, maar toch.
(...)
Inderdaad, om het nog eens te onderstrepen, de TV op Game Modus, en de PS4 aangesloten met een HDMI kabel heeft bij mij zodanig lage input lag dat ik geen last heb, kan heerlijk gamen...
Zet je game modus uit, dan is het geen doen... Gelukkig onthoudt de TV dat de Game Modus ingesteld moet blijven staan op het PS4 kanaal (in mijn geval HDMI 3)...

Verder ben ik ook naar jouw ervaringen wel benieuwd, dus een review altijd goed ;)

• Dimens
  • Laatst online: 00:00
quote:
eddie02 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Kan met een update meegekomen zijn.
Om het dan nog maar eens uit te leggen: Nee, dat kan niet met een update van Philips en het is zeer onwaarschijnlijk dat YouTube met een update komt die dit wel mogelijk maakt.

De series 7000 van Philips wordt geleverd met de Marvell Armada 1500 Pro 4K (88DE3214) SoC. Deze SoC heeft geen ondersteuning tot het decoderen van VP9-content - de codec die YouTube gebruikt voor content in 2160p. Een update zal hier geen verandering aan brengen, de hardware laat het simpelweg niet toe.

De series 8000 en 9000 maken gebruik van de Marvell Armada 1500 Ultra (88DE3218) SoC welke wel VP9-decoding biedt en daardoor geschikt zijn voor het weergeven van de 2160p-content van YouTube.

Tenzij YouTube besluit om content aan te bieden met de HEVC-codec - wat zeer onwaarschijnlijk is - zal 2160p-content van YouTube niet afspeelbaar zijn op de series 7000 van Philips. Elke reviewer en gebruiker die zegt dat YouTube 2160p-content wel afgespeeld wordt, mag met concreet bewijs komen om het tegendeel te bewijzen. "Ik denk het verschil te zien" en "We hebben een video afgespeeld waar in de naam stat dat het 4K is, dus 4K via YouTube is mogelijk", hebben geen waarde.

• kwiebus
quote:
boeser1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:53:
Hoi, ik ben van plan om philips pus558601 aan te schaffen, echter kan ik hier nog weinig info over vinden. Heeft iemand er ervaring mee? Hoe zit het met snelle beelden? En beeldkwaliteit vergeleken met samsung js8000? Twijfel namelijk tussen deze 2. Alvast super bedankt
Hier is een ervaring van iemand dit model kort heeft gehad:

http://www.supportforum.p....php?22433-PUS8601-issues

Zoals alle Philips branded TV's op dit moment geen aanrader dus.

• Soeski
quote:
boeser1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:53:
Hoi, ik ben van plan om philips pus558601 aan te schaffen, echter kan ik hier nog weinig info over vinden. Heeft iemand er ervaring mee? Hoe zit het met snelle beelden? En beeldkwaliteit vergeleken met samsung js8000? Twijfel namelijk tussen deze 2. Alvast super bedankt
Ik heb deze nu 3 weken in huis, en heb in dit topic al e.e.a. erover geschreven.
De problemen die op het forum beschreven worden ken ik deels. Ik heb niet gemerkt dat instellingen niet onthouden worden; deze lijken wel nog steeds goed te staan elke keer. B.v. de HDMI 1 instelling dat dit "natuurlijk" moet zijn en UHD 4:4:4.

Het probleem dat ik ook wel heb is dat de Logitech Harmony de TV niet kent. De database is nog niet bijgewerkt met het juiste type dus ik heb er een ander type in zitten. Als je dan de TV aan zet met de Harmony, gaat dit 9 van de 10x niet goed. De TV gaat aan (Philips logo) en meestal weer uit. Of hij gaat in een soort slaapstand waarbij de LEDs op de achterkant wel heel gedimd aan zijn, maar je hebt geen beeld. Ik heb ook gehad dat de TV dan alleen maar groene en paarse strepen en storingen geeft. Als ik de TV met de ab van Philips zelf aan zet gaat dit gewoon elke keer goed en heb ik die problemen niet. Ik zie dit meer als een probleem van Logitech, en niet van Philips. Als de x5PUS8601 eenmaal bekend is bij Logitech zal het wel goed gaan werken.

Ambilight is erg fanatiek; dat wel. De kleuren zijn erg heftig en deze heb ik al wat afgezwakt (stand "natuurlijk"). Dan nog is het veel meer aanwezig dan op mijn vorige Ambilight maar dat vind ik normaal. Ik heb er nog niet heel uitgebreid mee gespeeld. Wel staan de instellingen nog zoals ik ze achter liet. Ik las wel dat mensen problemen hadden met de instellingen per bron (HDMI1/2/3/4 e.d.), maar ik gebruik alleen HDMI 1 (er zit een AV Receiver tussen) en ik heb nog geen issues ontdekt.

Het beeld is wel echt heel mooi. Ook de Android apps (ik gebruik alleen YouTube, Netflix en de Media omgeving van Philips zelf om van mijn NAS te spelen) werken goed en zonder problemen.

Het geluid, als je dat wil gebruiken, is werkelijk bizar goed van 2 hele dunne speakers en de woofers in de TV. Erg zuiver en volle klanken, goed surround en stereo effect. Ik gebruik het in principe niet (vanwege de AVR), maar heb het bij Netflix en YouTube filmpjes wel aan gehad in het begin om te testen en ik was positief verrast.

De TV is ook niet traag in bediening en ook nog niet vastgelopen. De bijgeleverde ab is wel erg mooi en fijn in gebruik.

Kortom; er is vast wat te verbeteren aan de software maar hopelijk komt dit met Android 6.0 helemaal goed. Hardware (beeld, geluid, ambilight) top! Software? Ik heb weinig issues, maar komt vast goed.
Oh, ik heb wel 1 gek dingetje; het "Philips" logo onderaan de TV brandt niet. Je kunt instellen hoe fel deze moet branden (of uit), maar ongeacht de stand doet dit niks. Deze zal misschien stuk zijn, maar eerlijk gezegd... sja, niet zo boeiend.

• Soeski
Ik ben positief over de dingen die ik nu gebruikt heb. Ik heb nog geen ervaring met de ARC en CEC functies b.v., omdat mijn receiver dat niet aan kan. Ik gebruik ook de overige HDMI inputs niet, dus ook geen last van wegvallende instellingen op HDMI poorten. Maar, wat ik wel gebruik... is wel echt lekker. Beeld, geluid (in het begin), media functies, snelheid van menu e.d., looks, apps... jahoor, lekker. En dat de TV met software updates nog beter zal worden (ga ik vanuit) de komende jaren is voor mij goed genoeg. Maar; het is een hoop geld voor iets dat niet nagenoeg perfect werkt, dat ben ik met anderen eens die hem teruggestuurd hebben.

• ambi1961
Soeski, klopt idd. Heb dit nu ook 3 x gehad in 3 maanden. erg vervelend maar te overzien. Blijven drukken op AB levert meer problemen op. Dus in dit geval is geduld een schone zaak. HEb op dit moment een issue met ARC tussen Heos en TV. Ligt waarschijnlijk (hopelijk) aan de Heos. Is net updated. Maar wil de TV niet uitsluiten. Maarrr , alles bijelkaargenomen, blijft de combi Ambilight en het scherm erg mooi hoor. Dus Boeser1 gaat blij worden. En hoe kritisch je wordt gaan wij wel volgen.

• Soeski
quote:
zap681 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:37:
Na de firmware update die vanaf gisteren te downloaden is loopt mijn 55PUS8601 prima. Was wel de beeldinstellingen kwijt na de update.
Hiervoor had ik wel een paar kleine issues/instabiliteitsproblemen.
Beeld werd wel eens zwart tijdens TV uitzending, afstandsbediening werkte een keer niet. Alles te verhelpen met een restart maar toch.
Ben nu zeer tevreden met de TV.

Heeft iemand ervaring met die Multiroom server/client? Ik kan hier niets van vinden in de gebruiksaanwijzing. Wil nog een TV in de keuken hebben maar daar is geen kabelaansluiting dus dat Multiroom zou dat mooi kunnen oplossen.
Maar moet je server-tv daar voor aanstaan? Werkt het naar behoren? Kan je ook gecodeerde kanalen kijken?
Firmware update? Klinkt goed! Heb eergisteren nog gekeken maar toen nog de originele release firmware van november. Ik ga vanavond meteen even checken en de update doen. Zal laten weten wat ik gemerkt heb.

• Soeski
Gisteren de software update uitgevoerd op de 55PUS8601. Dit duurde wel even, is gewoon een nieuwe Android release van 810MB ofzo. Na de update waren alle settings behouden (top!) maar heb verder niks anders/geks kunnen ontdekken nog. TV bleef gewoon aan tijdens het updaten (niet met TV beeld), en hoefde ook niet opnieuw te starten. De changelog is niet heel duidelijk ("Stability Improvements") maar de komende dagen zal ik kijken of in ieder geval het aan- en uitzetten beter gaat.

• Luke the Duke
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-09 12:58
quote:
Soeski schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:04:
Gisteren de software update uitgevoerd op de 55PUS8601.
u

Hier ook een 55pus8601 met laatste update en ziet er veelbelovend uit! Moet alleen nog USB recording testen want dat was ook bagger, hoop nu ook beter.

Goed nieuws voor Harmony bezitters de 55pus8601 zit nu in de database en ik kan bevestigen dat de bediening van de tv nu goed lijkt te werken!

Ambilight, Netflix en YouTube in 4k, waanzinnig!

• eddie02
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 10:01
quote:
Lau_P schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:13:
Hallo allen, wilde laatst een nieuwe TV kopen: een Sony. Echter, nu wil mijn vriendin toch echt graag ambilight (zucht). Overigens vonden we in de winkel het beeld van de pus7600 serie ook best mooi. Helaas blijken er erg veel software problemen, lijkt de ondersteuning van Philips / TP Vision erg slecht en wordt bijvoorbeeld 4k YouTube niet ondersteund.
Allemaal niet netjes voor een TV van €1500+ .

Aandacht even verlegd naar de PUS8601, maar wil niet betalen voor extra luidsprekers die ik niet zal gebruiken en het lijkt er op alsof op het laatste moment de 3D software matig is uitgezet. Veel websites vermelden overigens nog doodleuk dat de TV 3D ondersteunt.
Ook dit verwacht je in mijn ogen niet voor een TV van €2000, hoe beperkt 3D misschien ook gebruikt wordt..

Wat is nu wijsheid? Ik denk maar wachten tot een van beide toestellen flink in de aanbieding is. Veel vertrouwen dat nieuwe series wel een volledige functionaliteit bieden die je anno 2016 mag verwachten heb ik niet (meer) bij Philips / TP Vision.. En echt bizar dat het ze maar niet lukt Android echt snel en stabiel te krijgen (heeft Sony overigens ook moeite mee, maar bij hen is de ondersteuning dmv updates wat beter lijkt het.).

Voordat ik tot een aankoop in de uitverkoop overga: wat zijn de ervaringen nu met Android op deze twee toestellen na diverse updates? En zou het kunnen dat 3D later als update nog wel wordt toegevoegd op de PUS8601? En zijn er wellicht ergens versies te krijgen zonder de voor mij overbodige losse luidsprekers?
Tip 1

3d gebruik je (waarschijnlijk) te weinig , of helemaal niet

• apis29
  • Niet online
55PUS8601 review: https://www.avforums.com/...hd-4k-led-tv-review.12316
(en daarbij normaal gesproken ook hun instellingen)

apis29 wijzigde deze reactie 01-02-2016 16:10 (21%)

• apis29
  • Niet online
quote:
jpg97 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:28:
Ik snap er even niks meer van, kan nu 2e hands een 2-tal tv's overnemen.
Ik wil graag full hd, passief 3d ambilighthue combineren met hue.

Nu heb ik de keuze uit een 42pfl6198k/12 of een 42pfk6309/12 maar weet niet zo goed welke nou beter is....

Kan iemand van jullie misschien toelichting geven op model nummers en waar deze voor staan?
Bedankt :)
Het vierde cijfer geeft iig het jaar aan waarin ie is uitgekomen. De 8 is voor 2013 en 9 voor 2014 (en zoals hierboven de 8601 is dus uit 2016). Misschien valt er meer over te lezen in de oude Philips topics maar zo op het eerste oog kan je niet veel verschillen ontdekken.Alleen Motion Rate van 700 voor het 2013 model en 200 voor de ander (wel beide 50Hz modellen 2013 model - edge LED 100Hz, 2014 - direct LED 50Hz; vanaf de 6409 100Hz).

apis29 wijzigde deze reactie 03-02-2016 21:22 (4%)

• Borry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-11 10:09

Borry

prutsen is mijn leven

Philips heeft in 2014 het typenummer schema veranderd.
Dit is het oude schema:

xx PFL xxxx x / xx = Diagonaal in Inch
xxPFL xxxx x / xx = Philips Flat Line (HFL = Hotel Flat Line)
xx PFLxxxx x / xx = Serie (waarbij het laatste getal het jaar aangeeft: 5 = 2010,
6 = 2011, 7 = 2012, 8=2013, 9=2014, 0=2015, 1=2016)
xx PFL xxxx x / xx = ingebouwde TV-Tuner
xx PFL xxxx x / xx = Verkoop regio

Vanaf 2014 ziet het schema er zo uit:

xx Pxx xxxx / xx = Diagonaal in Inch
xx Pxx xxxx / xx = Nieuw
1. Karakter
Pxx: P = Philips
2. Karakter
xHx: H = HD
xFx: F = FullHD
xUx: U = UltraHD
3. Karakter
xxH: H-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T)
xxK: K-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T, DVB-S(2))
xxS: S-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T(2), DVB-S(2))
xxT: T-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T(2))
xxG: G-Tuner (Zuid-Amerika)
xxA: A-Tuner (analoog)
xx Pxx xxxx / xx = Serie
xx Pxx xxxx / xx = Verkoop regio

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• apis29
  • Niet online
quote:
jpg97 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 06:23:
[...]

Ah ok, dus die uit 2013 is beter?
Op papier wel in ieder geval ja :)

• Luke the Duke
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-09 12:58
quote:
waterfles schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:16:

Alle HDMI ingangen deden het niet.
De HDMI ingangen staan allemaal standaard op 4K ondersteuning. Als je dit niet nodig hebt kun je dit uitzetten. Daarmee zul je waarschijnlijk minder problemen hebben met HDMI. Dat was tenminste bij mij de ervaring.

Gr.

• Captain Peacock
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-03-2016
Update verwijderd van Chrome receiver
Ga naar home
Onderaan apps beheren

Nu werkt casten weer
Thx!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

quote:
boswei schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:54:
Iemand nog (insider) nieuws tav een software update voor de 2015 7100 series? Laatste update 16 december en nog steeds een hoop smart tv problemen (vn. stabiliteit) naast dat het aantal apps nog beperkt is.
Zal me niets verbazen dat, gezien de problemen met de 7000 serie, ze in een keer Android 6.0 als update uit brengen en dat kan nog een paar maanden duren.
Er zijn de laatste weken van bijna alle serie's updates uit gekomen, zelfs van de 2014 serie's maar de 7000 laat nog op zich wachten.
Na alles wat ik her en der gelezen heb hebben bijna alle Android versie's van philips in meer of mindere mate problemen maar de 7000 serie spant de kroon en ik denk dat de software afdeling het niet aandurft om een update uit te brengen.
De 7000 serie heeft zoveel toeters en bellen dat er na een update altijd wel iets niet werkt.
Ik geef ze nog tijd tot ik mijn TV een jaar in bezit heb, 65PUS7600 van september, en als er niets veranderd gaat hij terug, ondanks dat, áls hij het doet, het een geweldige Tv is.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• ambi1961
quote:
boswei schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:59:
Ik zag de update ook. Ik vermoed ook dat het niet al te lang meer kan duren. Als het nog een maand duurt verwacht ik echt flinke verbeteringen (Android tv 6.0). Misschien hebben ze als compensatie wel HDR toegevoegd. Maar ik weet niet of mijn 7100 dat hardwarematig ondersteund. Zou wel top zijn!

Overigens als je al die updates ziet krijg je ook wel wat respect voor die software afdeling. Wat een support moeten ze overal op leveren, ik snap best dat dit niet heel makkelijk is. Overigens neem ik wel aan dat ze het redelijk gestroomlijnd hebben en dat er een gezamenlijke software basis waarvan de software wordt met de kleine hardware verschillen. Anders is het niet te doen...
Hmm, denk dat je die verbeteringen wel kunt vergeten. Zie dat het nieuwe topmodel (8901) ook Android 5.1 heeft. Dus die 6.0 daar zijn ze nog niet aan toe. Als je de changelogs van de andere modellen bekijkt mogen we blij zijn als ze stabiliteit en HDMI-ARC weten op te lossen. :? En de nieuwe modellen 7181 7101 7601 staan voor het voorjaar op de rol. Ga er maar vanuit dat er voor "onze" modellen het hoognodige gedaan wordt en verder niet al te veel.

ambi1961 wijzigde deze reactie 23-03-2016 08:36 (7%)

• kwiebus
quote:
boswei schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:47:
Ik begrijp je reactie maar er komen ook nog steeds updates voor de 2014 series uit. Dus misschien duurt het gewoon even..
Ik heb meer dan een jaar een 2014 model gehad en de updates die daarvoor uitkwamen losten weinig tot niets op, sterker nog ze voegden regelmatig nieuwe problemen toe.
quote:
boswei schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:14:
'Mekkeren' roept weer zo'n negatief gevoel op. Zo is het niet bedoelt door mij, het was meer 'wishful thinking'. Realistisch denkend weet ik ook dat het vermoedelijk najaar word.
Realistisch denkend komt een dergelijke update er nooit.

• ambi1961
Heb trouwens nu al een tijdje stabiele situatie (PUS7600). Ik laat de TV standby staan, ik heb een tijdje de stekkerdoos waar hij inzet met een schakelaar uit-aan gezet maar daar ben ik mee gestopt. TV staat standby en ik zet deze aan dmv een rustige druk op de AB. Dus niet "lang" indrukken. Vervolgens gaat witte standby lichtje uit en Philips logo gaat branden. 20 seconden geduld en er is beeld. Even komt er een melding in beeld van de CI+ module maar die verdwijnt weer snel. Gebruik het smartgedeelte vrijwel niet. Op Netflix na. Kijk daar deze weken dagelijks naar een serie. Hop dus 1 x heen en terug tussen TV en Netflix. Zit alleen met 1 aandachtspunt. Bij sommige beelden heb ik wat "last" van ghosting. Vooral als iemand bijvoorbeeld langs een hek loopt (veel verticale lijnen) of iemand loopt langs een bloemenveld dan lijkt het meer op te vallen. Heeft iemand hier een tip? Heb best wat met deb instellingen lopen stoeien maar helemaal weg heb ik het nog niet.

• Powermage
  • Laatst online: 11-12 15:28
ik heb de gelekte software geinstalleerd, ik heb geen keiharde bewijzen, maar ik heb t idee dat de TV in iedergeval een stuk stabieler werkt, HDMI-CEC nog niet helemaal goed helaas, maar tot nu toe geen uitval meer gehad.

Themeparks (updated)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ambi1961
quote:
boswei schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:18:
Ik vind ook lastig in te schatten waar nu eigenlijk de problemen liggen. Als je kijkt in de Android Google play (Butik) store zie ik ook updates staan van belangrijke componenten van Android TV, zoals bijvoorbeeld de Android TV launcher en webview. Ik heb de indruk dat ook gedeeltelijk hieraan kan liggen dat er bugs zijn in het smart tv gedeelte. Maar dit verklaart natuurlijk niet de problemen die er zijn met HDMI CEC en de soms verschillende kleuren strepen in het beeld (op te lossen door aan/uit te zetten).
Onlangs had ik even een AppleTV en die werkte een stuk stabieler samen met mijn Philips Soundbar met HDMI-CEC. Toen baalde ik wel een beetje aangezien ik dan denk dat een Philips TV stabiel samen zou moeten werken met een philips Soundbar, op basis van HDMI-CEC. Maar schijnbaar dus niet.
Klopt, als je dat hele SmartTV gedoe achterwege laat heb je een behoorlijke TV . En klopt2, het is onwaarschijnlijk dat een Philips TV niet behoorlijk connect met een Philips Soundbar. Wellicht omdat de 1 van Chinese afkomst is en de ander weer ergens anders vandaan 8)7

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-12 00:27
quote:
Rendo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:55:
iemand de update van de Netflix App al geïnstalleerd via de Playstore van gisteren? Bij mij is de grafische interface helemaal korrelig en 4k werkt niet meer... Hoogst haalbare is nu 1080p.
Indien ik de update verwijder is de interface weer scherp en 4k doet het ook weer.
Ja, hier hetzelfde, ook op een 48PUS7600 met de .52 software. Verwijderen van de update helpt gelukkig.

• ambi1961
quote:
Mr Magic schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:02:
[...]

Ja, hier hetzelfde, ook op een 48PUS7600 met de .52 software. Verwijderen van de update helpt gelukkig.
Ja, hier zelfde! Bedankt voor de tip. Zag er niet uit, dacht effe dat het aan de WIFI lag. Maar nu weer als een zonnetje

• nicomo
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 28-06 07:20
Heb deze nieuwe versie (.55) van de officiële philips site gedownload en geinstaleerd. Casten is in eerste instantie niet mogelijk en het verwijderen van de updates van chromcast is niet mogelijke omdat deze melding er niet is. De enige oplossing is een reset naar de fabrieksinstellingen. Daarna werkt het casten weer. Echter het probleem met de paarse strepen bij het gebruik van het casten is weer terug. De enige oplossing om hier weer uit te komen is het uit en inpluggen van de power kabel.

Ik heb het gevoeld dat deze versie minder stabiel is dan de vorige (.52). Schijnbaar is het erg moeilijk om een stabiele versie af te leveren.

Ik heb wel een nieuw functie ontdekt in deze versie, met de return toets kun je terug naar de zender zappen waar je vanaf was gekomen.

Ik heb ook nog geprobeerd om de oude firmware versie (.52) terug te zetten maar downgraden is schijnbaar niet mogelijk.

Ik hoop dat er snel weer een update komt en raad niemand aan deze versie te gebruiken.

mvg, Nico

16x Senersun 240Wp + Kostal Piko 3.6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ambi1961
Nou, gok genomen gisteravond (5-5-'16) .68 er op. Nog niet al te veel kunnen testen. Gisteravond 2 uurtjes gewone TV en uurtje Netflix. Lijkt stabiel. Heb het idee dat de AB iets sneller reageert. Wil sowieso de Multisound via HTS op HDMI-ARC nog uitproberen. Heb wel effe Waterfalls op Netflix in 4K gekeken. Nou spatte (Figuurlijk ;-)) van het scherm.
Over stabiliteit uiteraard nog geen oordeel.
Oh ja, ik heb inderaad Netflix 3.0.2

ambi1961 wijzigde deze reactie 06-05-2016 08:35 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Mijn Horizon Box en ook mijn Denon receiver hebben géén CEC maar als ik mijn Tv op de Ci+ heb staan en ik doe de Box aan geeft hij aan dat de HDMI ingang signaal ziet. Dan kan ik het een naam geven en ook aangeven of hij er automatisch naar moet overschakelen bij een volgende keer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ambi1961
quote:
Borry schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:52:
De Tv is er ook niet voor gemaakt om helemaal van de stroom te halen anders hadden ze er wel een aan/uit schakelaar opgemaakt.
Als ik mij Tv van de stroom af haal dan duurt het na het opstarten wel 15 tot 20 minuten voor hij fatsoenlijk op de AB reageert.
Ik heb heb 65PUS7600 en die verbruikt 0,5W in stand by, dat is één half pakje sigaretten per jaar en omdat ik niet rook heb ik daar vrede mee.
Niet helemaal eens, ik heb een 55pus7600. En hier zit wel degelijk een schakelaar op aan de achterzijde. Deze is natuurlijk bedoelt als "nood" als de AB niet meer werkt maar je kunt de TV hier wel mee uitzetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Er is nieuwe firmware in omloop is die nog niet officieel is vrijgegeven, QV151E 0.6.0.5
Heeft te maken met de ondersteuning van HEVC over de interne sataliettuner.

http://toengel.net/philip...7xx0-und-8700/#more-11876

• Soeski
quote:
commentator schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Het lijkt erop dat ze hiermee het amibilight + hue probleem hebben opgelost dat geïntroduceerd was door de firmwareupgrade van de huebridge

Maar de stabiliteit is nog niet wat je van een tv verwacht. Tenminste als ik een tv aanzet verwacht ik, zeker als die perse in stand-by moet blijven staan, dat ie ook aangaat. En niet dat ik zie dat ie ongeveer aangaat en vervolgens niets doet en ik m dan eerst weer op stand-by moet zetten en dan weer aan.
Dat probleem ken ik ook, al gebeurt dit een stuk minder vaak dan de groen/paarse strepen. Dan zet je de TV aan en blijft het beeld zwart. Je hebt wel geluid (door de receiver), Ambilight doet het ook (en kleurt soms zelfs mee met het beeld) alleen je ziet niks. De tv uitzetten en weer aanzetten is de oplossing (workaround). Jammer dat de tv niet meteen weer aan kan na het uitzetten, je moet zeker 10-15 seconden wachten anders reageert deze niet. Soort van afsluiten van een pc ofzo :)

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

quote:
DarkChylde schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:51:
....Knip....
@Borry, ben je nog steeds tevreden na de omruil?
Ik ben zeer tevreden, 65PUS7601 gekregen. Geweldige Tv, ik heb van alles geprobeerd maar de software is erg stabiel.
Welke Tv krijg jij als 2016 model, ik zag dat je een 49" had en de 7601 is er alleen in 65"?

• DarkChylde
  • Laatst online: 11-12 17:57
quote:
DarkChylde schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:42:
[...]

ik krijg de 7181 (met extra soundbar ingebouwd)
Ben eigenlijk tevreden over het beeld van mijn huidige tv, hij moet alleen niet crashen.
Blij om te horen dat de software van 2016 modellen beter is.
Heb nu de 7181 een dagje in huis. Hij is op alle fronten sneller.
Bevalt goed. Heb alleen gisteren een paar keer gehad dat netflix bleef bufferen op 80% tijdens een film.
Maar dat kan natuurlijk ook aan netflix of ziggo liggen. Als ik dan afbrak en de film weer koos, ging hij verder met afspelen. Nieuwe afstandbediening is simpeler, maar werkt nu wel goed.

So far, so good.

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:06
quote:
Borry schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:46:

Set is not going back to full standby after 6am
Ja, eindelijk :)
Zo vervelend als je steeds de stekker eruit moet trekken omdat je de automatisering in huis zo hebt ingesteld dat ie moet kijken of de tv 's avonds uit gaat.

• DarkChylde
ik heb de 49PUS7181 en heb de laatst tijd problemen met plex.
Alles (tv, plex etc) naar laatste versie.
Als ik nu met plex een aflevering afspeel, krijg ik geen beeld.
Maar wel geluid...
Via ipad / iphone werkt gewoon.

Vreemd genoeg heb ik dit ook met een losse chromecast en met de ingebouwde cast.
Herkent iemand dit?

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:31
HDR is nog niet aanwezig in de app ondersteuning, noch van Netflix noch van YouTube.
De verwachting is dat deze apps alsnog wel HDR ondersteuning gaan krijgen. Zelf hoop ik als straks Amazone Prime beschikbaar komt, deze gelijk ook met HDR ondersteuning gaat komen.
Voor You Tube HDR ligt het wat lastiger, hier zijn nieuwere codecs nodig, en kunnen niet alle tv series weergeven. Vp9 2.0 namelijk kunnen alleen de nieuwste 2016/2017 model tv`s?
Wat de tv wel prima doet is HDR upscaling, bijna vergelijkbaar resultaat.
Is het niet beter hier een aparte Philips 2016 item voor te openen, of heb ik er langs gekeken?
Heb zelf de 65PUS7601 welke me prima bevalt, mooi goed Ultra HD beeld, zekers als je enige 4K demozenders via de schotel kijkt, of een "goede" Ultra HD BluRay" inclusief "echte HDR"helaas zit hier nog wel degelijk kwaliteits verschil in. 4K streamen is leuk maar toch stuk minder dan beide voorgenoemde 4K kijk mogelijkheden. Maar gelukkig heeft mn UB900 player inmiddels wel een update gehad en streamt zodanig Netflix wel in HDR via deze player, Heb inmiddels de Chrome Cast Ultra preordered...

• HE1
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 13:17
quote:
sjaakvandertak schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:46:
Ik heb even via de Philips klantenservice geprobeerd te vragen wanneer HDR content via Netlix en/of youtube te bekijken was. Het leek wel alsof ik meer van de tv afwist dan de Philips medewerkers zelf. Ze weten zo goed als niks. Ik weet nu niet eens of er überhaupt ooit een update met Netlix HDR komt.
Per definitie weet een helpdesk medewerker zo ongeveer niets. Belscript aflopen en thatsit, ervaring met de producten hebben ze sowieso niet dus per definitie, als je een beetje affiniteit hebt met electronica, weet je het zelf beter.

• Tombastic
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12-12 20:43
Philips is momenteel erg slecht bezig door zaken te doen met TP-vision. Ik heb er weinig goede woorden voor over op dit moment.

Android 5.1 is een drama op de 6XXX en 7XXX series. Videoland werkt niet, youtube buffers blijven hangen, Kodi werkt niet door een bugged Hardware Acceleration driver, USB format en herkenning vereist een reboot en ga zo maar door. Philips kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Sony.

Heb net op Aliexpress een android box besteld met 8G en 2G ram voor ~32 euro incl. shipping omdat ik de problemen gewoon zat ben, net als tientallen andere Philips android 5.1 gebruikers. Philips reageert zelf nergens op, ook niet binnen de forums.

Ik adviseer om niet te kijken naar de huidige Philips lijn, maar naar andere merken, tenzij je geen Android gebruikt.

Tombastic wijzigde deze reactie 06-01-2017 22:00 (8%)

• boswei
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-12 18:12
http://toengel.net/philip...er-tvs-noch-diesen-monat/

Misschien biedt dit wat hoop/ verbetering. Maar zal wel 2 of 3 maanden worden ipv 1 maand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tombastic
quote:
boswei schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:31:

Misschien biedt dit wat hoop/ verbetering. Maar zal wel 2 of 3 maanden worden ipv 1 maand.
Hoop het :) Android is nu echt troep :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Toengel schrijft in zijn blog dat Philips / TP Vision nog deze maand begint met de Android 6 update voor de 2016 modellen.

Zelf heb ik sinds juni de 7601 en deze is erg stabiel, nog geen problemen gehad en dat was met mijn oude 7600 wel anders. Philips heeft mijn 7600 toestel kosteloos omgeruild voor een 2016 model omdat ik problemen had met het ambilight.
Ik ben zeer tevreden met dit toestel.

Borry wijzigde deze reactie 08-01-2017 12:49 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tombastic
quote:
boswei schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Zoals ik al eerder in dit topic schreef heb ik met wat geld bijleggen de overstap kunnen maken van een 2015 serie naar de 2016 serie. En sinds die overstap heb ik geen problemen meer, het werkt heel stabiel en redelijk snel. Die 2015 serie was echt drama. Ik had de 43puk7100 en ik heb nu de 49pus7181. Helaas moest ik wel 400 euro (550 - 150 Euro cashback Philips) bijbetalen maar ik was dat gezeik en gedoe na 2 keer reparatie gewoon zat. Tot nu toe erg blij met deze beslissing maar het blijft natuurlijk belachelijk dat ik dit heb moeten doen.
Het probleem is, dat de 6401/12 in mijn geval een 2016 model is, maar goed, hopelijk lost die nieuwe android release het op en zo niet, dan komt mijn aliexpress box goed van pas 8)7 (Tevens dezelfde release date als de 49pus7181)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwiebus
quote:
Borry schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:43:
Toengel schrijft in zijn blog dat Philips / TP Vision nog deze maand begint met de Android 6 update voor de 2016 modellen.

Zelf heb ik sinds juni de 7601 en deze is erg stabiel, nog geen problemen gehad en dat was met mijn oude 7600 wel anders. Philips heeft mijn 7600 toestel kosteloos omgeruild voor een 2016 model omdat ik problemen had met het ambilight.
Ik ben zeer tevreden met dit toestel.
De 7601 heeft volgens de Engelstalige manual al Android 6.0:

http://download.p4c.phili.../65pus7601_12_dfu_eng.pdf
quote:
23.3
Operating System
Android OS :
Android Marshmallow 6.0

• M.Remmerde
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 08-11 19:50
Ik heb de 65pus8601 met android 5.1 en werkelijk nergens last van : tv start netjes op , smart tv zoals netflix en youtube prachtig 4k streamen via de WiFi en ook voor en achteruit spoelen van netflix en youtube gaat perfect net als op de pc of smartphone. Het kan dus wel bij Philips alleen lijkt het er nu al een paar jaar op dat er gewoon slechte toestellen tussen zitten.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Philips/ TP-Vision is begonnen met de uitrol van Android 6.0.1 voor de 2016 modellen.
Ze doen dit in fases en zijn begonnen is Frankrijk en Denemarken.
Geen idee wanneer Nederland aan de beurt is.

"New firmware QM163E_0.6.152.0 Android Marshmallow for 7X01
change log:

- Android 6.0.1 based software
- Update of Google apps
- The Android Boot animation has been updated
- Faster UI navigation
- Faster installation time of SW
- Improved buffering during YouTube playback
- Android apps that have been installed via Google Play Store will ask for their permissions upon
opening the app for the first time.
- During the initial TV set-up, the TV can connect to your Android phone to allow quick installation
of your TV.
- Sound drops when switching between encrypted channels
- Improvements for stability
- Updated channel logo’s
- Fixed translation errors
- Audio loss on HDMI or when watching Broadcast channels
- Crash when entering Ambilight Hue menu
- Fix for playback using Videoland app
- Improved compatibility with PlayStation4 PRO
- Fix for Netflix -100 error
- Fix for TV getting stuck in Philips Logo
- Fix for Teletext issue in Sweden
- Improvements for Google Cast issues on Nordic apps
- Netflix HDR support enabled
- ViaPlay App Support
- EUM / E-sticker improvements
- Ambilight / Demo menu improvements"

• DarkChylde
Kan te maken hebben met localisatie testen.
Als het officieel uitgebracht wordt, dan moeten de nederlandse teksten en andere regio specifieke zaken goed getest zijn.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Volgens de Toengel Blog moet de Android 6 software nu klaar staan maar hij waarschuwt ervoor om hem niet te installeren, beetje vreemd.
Ik wacht voor alle zekerheid toch maar even af vóór ik hem er op zet.
"Note: SW 6.152.0 is not fine-tuned for series 6401, 6801, 6581 and 7601 yet. These series will be
updated soon."

http://toengel.net/philip...2-0-android-6/#more-12811

Borry wijzigde deze reactie 26-01-2017 09:34 (15%)

• sjaakvandertak
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 04-12 18:20
quote:
boswei schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:24:
Bij mij op de 49pus7181 werkt de Android 6.0.1 update goed. Nog niet naar de verbeteringen gekeken, maar tot nu toe stabiel. Ik ben vooral benieuwd hoe ik die HDR Netflix functie ergens kan vinden...
Als het goed is moeten de series die in HDR beschikbaar zijn nu naast het 'ultra hd' tekentje ook 'hdr' bij de beschrijving hebben staan. Als je een serie/film met hdr opzet dan moet de modus op de tv automatisch aanspringen

• HE1
quote:
boswei schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:24:
Bij mij op de 49pus7181 werkt de Android 6.0.1 update goed. Nog niet naar de verbeteringen gekeken, maar tot nu toe stabiel. Ik ben vooral benieuwd hoe ik die HDR Netflix functie ergens kan vinden...
Heb net de update met android 6.0.1 geinstalleerd op mijn Philips 49PUS7181.

Netflix hdr werkt nu, je kan in netflix zoeken op hdr, dan zie je alle titels die hdr ondersteunen.
Als je een hdr serie afspeelt geeft de TV rechtsonder even aan dat er een HDR-signaal binnenkomt....

Ook werkt 4k streamen nu in de youtube app zonder bufferen, dus dat probleem is ook opgelost. Dit werkte btw al als je de update van de laatste youtube app verwijderde, maar nu dus werkt het goed met de laatste youtube app versie.

• boswei
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-12 18:12
:) niet goed gelezen wat je schreef..

boswei wijzigde deze reactie 29-01-2017 13:29 (113%)

• HE1
quote:
sjaakvandertak schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:23:
Zojuist een 5.1 setje gekocht voor bij mijn pus7181. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of er überhaupt apps op de tv zijn die 5.1 kanaals audio supporten. Weet iemand dit? Bij netflix is 5.1 er blijkbaar ooit afgehaald en dit is nooit meer teruggekomen, maar ook bij andere apps is het me niet gelukt om 5.1 te vinden. Ik heb de audio instellingen wel op meerkanaals in plaats van stereo gezet maar hier gebeurde vrij weinig mee.

Ben bang dat ik een chromecast ultra/ps4pro/xbox1s moet gaan halen.
Ik heb een 49pus7181 en heb gewoon 5.1 in Netflix. Staat ook standaard op het 5.1 kanaal als ik een aflevering afspeel.

• BAMMER
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:36
Hij staat er nu idd weer op, na de volle reset. Maar kan er geen gebruik van maken omdat ik alleen maar de melding krijg dat ik me via de onbereikbare philips server moet aanmelden.. Waar het op neer komt is dat dat ik, op wat google apps na, nergens gebruik van kan maken doordat ik me niet bij de philips server kan aanmelden!

• BAMMER
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:36
Bij thuiskomst nog eens hard nagedacht over mn 49pus7181 en de nog steeds onbereikbare server van philips. (blauw scherm die maar staat te malen op connectie)

Maar Ik heb mijn connectie problemen met die philips server weten te fiksen.. Wéér de tv in zijn geheel opnieuw geïnstalleerd, maar nu de internet verbinding achteraf pas ingesteld. Eerst echt alles helemaal op orde gemaakt, alle beeld, geluid, ambilight en android instellingen goed gezet. (vergeet niet alle app machtigingen onderuit te halen)

Toen heb ik de internet verbinding in het configuratiescherm ingesteld. Als je dan naar de app hub, of hoe het ook heet gaat, dan krijg je weer de philips / tp vision voorwaarden voor je neus, vink na je acceptatie uiteraard alles af qua wat je wil delen of voorgeschoteld krijgt. En voilà! Alles gaat supersnel en als een zonnetje nu. Zelfs de rtl xl app gaat weer keurig!

Schiet mij maar lek, maar blijkbaar gaat de installatie niet altijd vlekkeloos, in mijn geval maar liefst 3x op rij mis.

Hoop dat jullie er evt ook wat aan hebben als het niet lekker gaat ;-)

Thnx in elk geval voor de reply's.

• DarkChylde
update over plex probleem.
Het is opgelost.
Moest audio passthrough op auto zetten :D

• HE1
heb wel een probleempje 2x gehad sinds de laatste fw upgrade (0.6.152.0). Na terugschakelen van smart tv naar een hdmi bron heb ik geen beeld meer.

Terug naar standby lost dit niet op, moet de stroom eraf halen om dit op te lossen. Een week geleden de upgrade gedaan, afgelopen week 2x dit probleem gehad. In de 2 maand vóór de upgrade geen een keer gehad.

Heb de 49pus7181/12

Heb ook één keer gehad dat ik naar de youtube app ging en tijdens afspelen het tv geluid hoorde (van de hdmi 3 bron).

HE1 wijzigde deze reactie 05-02-2017 02:19 (13%)

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:39

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

quote:
sjaakvandertak schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:30:
Voor de twijfelaars, de 55pus6501 staat voor 287 euro op de pricewatch! Zal vast een foutje zijn maar wie weet..

pricewatch: Philips 55PUS6501/12 Zilver
Zelfs al was die gratis nog zou ik hem niet willen. Wat een baggeprodukten zeg. A.s. vrijdag komt monteur om mijn 55PFK5500/12 te repareren na een jaar lang issues. Zou mij benieuwen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• harley2009
het is en blijft een TP vision.. ik heb altijd philips gehad vanwege de ambilight. ik he nu nog een 42 inch van 8 jaar oud (echte philips en het beeld is nog steeds mooi) en dit jaar komt er een nieuwe, maar geen tp vision meer. ( na de overname van tp vision is het eigenlijk alleen maar minder geworden. ik vind eigenlijk dat ze de naam philips niet meer mogen dragen

• iestyn99
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-12 20:21
Ik snap al die klachten niet helemaal. Mijn 42pus6501 werkt fantastisch. Ik kijk met name dvb-c en soms via externe kabeldoos, af en toe casten of de YouTube app enz. Prachtig beeld voor mijn (misschien geringe) eisen. Ik vind hem rete stabiel, doet wat ie moet doen, lekker vlot reagerend. Enige klacht is dat er tussen de zenders bij het zappen heel even zwart beeld is en vaak een melding komt over ci-kaart en gecodeerde zender. Wim-bart, ik denk dat je helaas een maandag exemplaar heb, laat hem even omruilen, kan bij alle merken gebeuren. Ik zie ook duidelijk dat bijna alle klachten zijn over de -00 serie (2015) en dat de -01 serie (2016) over het algemeen goed is. Het lijkt alsof ze het nu (pas) voor elkaar hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Android 6 QM163E:6.188.12 voor o.a. 7601 eindelijk uitgebracht.

https://toengel.net/phili...88-12-android-6/#comments

QM163E_U_0.6.188.12 – Date: 2017/03/08
- Introduction of “How-To” app and re-arranged Settings shelf
- Improved reaction of Bluetooth Remote Control connection
- Improved discovery of DLNA servers
- Improved DVB-C reception on certain frequencies
- Fix for Dropbox Login issue
- Fix for some notifications remaining on screen and some notifications being absent
- Fix for Ambilight Hue connection loss with specific routers (e.g. Fritz!Box)
- Fix for RTL XL issue
- Fix for Videotext "888" and “889” not getting re-abled after commercial break
- Fix for incorrect picture format when using Picture Style “Computer”
- HDR playback improvements
- Lower latency in GameFly usecase
- Fixed translation errors
- Fix for inability to control volume on certain sound bars (e.g. Samsung HW-K450)
- Fix for incorrect AV sync during playback of recording

ATTENTION, for the devices which did not already have the previous version 6.152 (7601 eg), the changes of 6.152 are naturally also included in the 6.188.12.

Wie durft?

Borry wijzigde deze reactie 20-03-2017 13:44 (73%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Vanmorgen geïnstalleerd op mijn 65PUS7601/12.
Netflix nu in HDR en YouTube 4K loopt nu zonder te bufferen, blij mee.
De vorige software wilde nog weleens vastlopen als ik heel snel tussen de app-jes heen en weer zapte in het smart gedeelte maar nu doet hij gewoon wat ik wil.
Heb hem behoorlijk op de proef gesteld maar hij blijft stabiel.
Hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-12 10:43
Sinds 2 dagen is versie 0.10.15.1 uitgekomen. Nog niet via de OTA update, maar wel bij de philips support site. Is nu aan het installeren. Ik neem aan dat de security patches van april 2017 zijn ipv 2016 :)
quote:
QM163E_U_0.10.15.1 – Date: 2017/04/21
- Simplifications in UI
- Fixes for DVB-T2 installation Germany
- Updated Predefined lists for Germany Free-To-Air and HD+
- Fix for “Teletext application has stopped” error
- Support for IR RC remotes with RC5 protocol
- Channel logo intake
- Google Security Patches Until April 2016
- Fix for Error 401: SRVE0295E when attempting to log into Smart TV
- Fix for audio hiccups across use case
- Fix for juddering picture and artefacts due to certain 3
rd party apps

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:47
@boswei daar staat inderdaad 6.0.1. Er zit dus in 1 van de laatste updates toch een update naar android 6.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Kan van alles zijn, voor een analoog signaal heb je niet veel nodig maar een digitaal signaal is erg kieskeurig.
Heb je het AOP in de meterkast of achter de tv?
Als hij in de meterkast zit probeer dan eens de tv rechtstreeks op het AOP aan te sluiten.
Kan ook een storing in de CI+ module zijn.
Als je die er uit trekt moet je in ieder geval NPO1 digitaal kunnen kijken.

Borry wijzigde deze reactie 06-05-2017 14:42 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkChylde
@mklkhanou Misschien heel suf, maar kan je het proberen bij een buurman?
Dan kan je dat in een keer uitsluiten.
Of evt een digitale decoder (van ziggo) van iemand anders bij jou thuis uittesten..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-12 11:45

Winkiller

De Mopperpot

Onze 40PFK6550 is al 3x min of meer vastgelopen, het begint met niet meer reageren op de AB. Het enigste wat dan nog helpt is de stroom er een paar minuten van af en weer gaan met de TV tot de volgende vastloper.

Oh ook Netflix en Plex stotteren weer meer dan voorheen....

Winkiller wijzigde deze reactie 16-05-2017 12:17 (12%)
Reden: aanvulling

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley2009
quote:
nee heb gekeken naar de C7 55/65 inch en de B655/65 inch. had de vrouw meegenomen en die kijkt toch met een beter oog, en ze vond de nieuwere modellen toch niet zo (geen wauw effect). de Philips oled is mooi en redelijk betaalbaar, maar input lag is een drama en dus een NO go.. anders hadden we de 65B6 mee willen nemen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Er is nieuwe software voor o.a. de 7601.
Ook de 64, 65 en 71 serie.
https://toengel.net/phili...m163e-10-77-2/#more-13583

Borry wijzigde deze reactie 14-07-2017 10:01 (8%)

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-12 09:22
quote:
revengeyo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:23:
Tip:
Extra 15% korting op alle ambilight tv's (zie je alleen in de winkelwagen)
Volgens mij alleen deze week?
Alleen vandaag, je was net na middernacht op het juiste tijdstip :+

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:52

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

quote:
Suicyder schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Alleen vandaag, je was net na middernacht op het juiste tijdstip :+
Bedankt! Was al in de markt voor een nieuwe en wil graag de ambilight houde. En Heb gelijk een tv besteld: 65pus7601 deze had ik al op het oog maar kan het niet laten liggen met de korting

• revengeyo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11-12 18:43
Wow mooie tv hoor. Gefeliciteerd.

Trouwens als je kiest voor "betalen bij afhalen", dan kan je deze actie met 2 weken verlengen hihi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: april 2015
  • Niet online
Ik snap in de verste verte niet wat mensen met een Philips uit China doen.
Ze gebruiken LG schermen maar dan is het ook wel afgelopen met de kwaliteit.
Dus koop liever dan direct een LG tv dan weet je pas dat je kwaliteit in huis hebt.
De Philips van vroeger met die kwaliteit is allang begraven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 05-12 09:52
quote:
UHD schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:02:
Ik snap in de verste verte niet wat mensen met een Philips uit China doen.
Ze gebruiken LG schermen maar dan is het ook wel afgelopen met de kwaliteit.
Dus koop liever dan direct een LG tv dan weet je pas dat je kwaliteit in huis hebt.
De Philips van vroeger met die kwaliteit is allang begraven.
Beetje kort door de bocht. Waarom zou iemand in vredesnaam nog een Nikon camera kopen terwijl Sony al jaren de meeste sensoren levert? Waarom kopen die mensen dat niet allemaal een Sony?

Goede beeldverwerking en (voor mij het hoofdargument) features als Ambilight zijn nog steeds redenen om een Philips te kopen.

24 kWh Nissan Leaf Tekna 2015 40 kWh Nissan Leaf N-Connecta 2018

• Coldbullet

Coldbullet

zo de tv philips 65pus7601 is binnen en hangt aan de muur! in een woord WAUW wat een plaatje. moet eerlijk zeggen dat het een mooi beeldje is en de zwartwaardes echt goed zijn en wat een formaat. lekker hoor hier word heel wat films en netflix op versleten en de kids natuurlijk brandweerman sam, frozen ect ect...
tot nu toe valt de android tv ook reuze mee, werkt best ok tot nu toe.

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-12 13:59
Ik heb ook een 7181 en ben tevreden over het beeld mits het weinig dynamisch is. Komt er meer dynamiek in het beeld dan krijg je idd de effecten zoals jij beschrijft. Valt me wel wat tegen voor een toestel van deze prijs in deze tijd. Geheel tegen mijn natuur in heb ik wat van die digitale beeldverbeteraars aan moeten zetten om fatsoenlijk naar voetbal te kunnen kijken ( heeft mi niets te maken met de kwaliteit vh damesvoetbal btw).

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Veneficus
quote:
jAnO! schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:35:
Ik heb al een tijdje een 7181, prima tv, keek eigenlijk alleen Netflix via apple tv (interne Netflix veel minder beeld).

Sinds zaterdag toch weer tv genomen (game of thrones), via ziggo.

Ik heb een mediabox xl van Ziggo en een ci+ module, maar de beeldkwaliteit via de ci+ is niet te doen, veel minder filmisch, artifacts, motion blurring etc, terwijl het via de mediabox prachtig is.

Deelt iemand deze ervaring? Dat de interne tuner van Philips en het daaruit voortvloeiende beeld minder is?
Ik zal er eens op letten. Ik heb sinds deze week ook een CI+, maar nog niet veel gebruik van gemaakt (7502)

Ik heb er wel last van dat er ineens veel sound delay zit als ik via de Android TV YouTube kijk. Soms is het er wel, soms niet. Ook had ik gisteren last van vervormde stemmen. Tot ik de Chromecast (aparte unit) even had gebruikt, daarna was alles weer goed.

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
jAnO! schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:35:
Ik heb al een tijdje een 7181, prima tv, keek eigenlijk alleen Netflix via apple tv (interne Netflix veel minder beeld).

Sinds zaterdag toch weer tv genomen (game of thrones), via ziggo.

Ik heb een mediabox xl van Ziggo en een ci+ module, maar de beeldkwaliteit via de ci+ is niet te doen, veel minder filmisch, artifacts, motion blurring etc, terwijl het via de mediabox prachtig is.

Deelt iemand deze ervaring? Dat de interne tuner van Philips en het daaruit voortvloeiende beeld minder is?
Netflix is met de kwaliteit niet geweldig op de philips tv is mij ook op gevallen. Gebruik ook de apple tv. Helaas dat die nu maar full hd is😜 Ga vanavond een met de playstation 4 slim proberen deze is ook full hd maar ondersteund wel hdr.
Zijn er uberhout fatsoenlijke 4k hdr mediaspelers? Ik weet de xbox one s, en nvidia kastje

• Soeski
Misschien in die Philips dan wel? Ik ben erg tevreden met de 4K Netflix beeldweergave, kleuren en snelheid op mijn tv (ingebouwde app). Ik had niet verwacht verschil te zien met FHD, maar dus toch :)

Soeski wijzigde deze reactie 03-08-2017 11:07 (19%)

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Je kunt voor elke bron de beeldinstellingen apart instellen dus ook voor Netflix, tenminste bij mijn 7601 dus ik ga er van uit dat dit op andere modellen ook kan.
Ik vond in het begin het beeld op Netflix ook niet om te pruimen maar sinds ik de instellingen heb aangepast ben ik zeer tevreden met het beeld.
In het begin was het even zoeken maar je moet eerst een film starten en dan naar menu voor de instellingen.
Als de film in HDR is kun je ook de HDR-instellingen voor Netflix apart instellen.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Kan voor elke bron apart.
Bij HDMI hoef je geen film te starten, zet hem gewoon op b.v. HDMI1 en ga naar instellingen en kies dan alle instellingen en dan beeld.
HDR kun je alleen instellen als de tv ook werkelijk een HDR-signaal ontvangt, dan pas worden de HDR-instellingen zichtbaar.
Bij Netflix moet je eerst de film starten omdat het Netflix-menu bij de app hoort en als je de film start ontvangt hij pas het echte bronsignaal, dan kun je ook pas bij de HDR instellingen.
Zelf heb ik de TV bron anders ingesteld dan de HDMI ingangen. Op b.v. HDMI 1 zit bij mij de Blue-Ray speler en die staat ingesteld op "film" en HDMI 2 is de Ziggo-box die staat op "handmatig", tv met de CI+ staat ook op "handmatig" en omdat de interne tuner van de tv anders is dan de Ziggo-box zijn die instellingen ook iets anders.

Borry wijzigde deze reactie 03-08-2017 14:31 (78%)

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

quote:
ambi1961 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:09:
[...]

Borry, heb gisteravond eea uitgeprobeerd. Het klopt, je kan per bron wijzigen. Echter volgens mij als ik kies voor " Film" op TV kijken en voor Film op bijvoorbeeld HDMI1 dan zijn alle onderliggende instellingen identiek. Deze kan je dan niet afzonderlijk wijzigen.
Klopt, de instelling "Film" maar ook b.v. "Foto" en "Game" en nog een paar, zijn vaste voorgeprogrammeerde instellingen, daar kun je niets mee.
Alleen de beeldstijl "Persoonlijk", "ISF-dag" en "ISF-Nacht" kun je handmatig wijzigen.
Als je voor elke bron een andere instelling wilt zal je ze op "persoonlijk" moeten zetten en allemaal apart doorlopen en aanpassen naar wens.
ISF-dag en ISF-nacht gebruik ik zelf niet, dat is meer voor de profie's.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

quote:
m0ridin schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:32:
Is het bij de nieuwe android tv modellen van philips nu eigenlijk mogelijk om apps van external sources te installeren?
Bij mijn 7601 kan dat wel en ik ga er van uit dat dit bij latere modellen ook kan.
Wel moet je het via het menu inschakelen, het staat standaard op "uit".
Ik gebruik hiervoor "ES File Explorer" en dan de .APK file laden met een USB stick.

Borry wijzigde deze reactie 09-08-2017 11:55 (30%)

• Lamerikx
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08-12 19:15
Het installeren van app van unknown sources heeft een vriend van me voor elkaar gekregen via kodi. Zo heb ik nu total commander erop staan die werkt prima. Alleen sommige apps werken niet/niet fijn doordat er geen touchscreen aanwezig is en door de landscape modus. Ik heb de 6401 van philips.

Lamerikx wijzigde deze reactie 09-08-2017 11:58 (5%)

• Veneficus
quote:
MTBS schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:39:
[...]

En hoe bevalt de PUS7502 je? Tevreden van de beeldkwaliteit bij gewoon TV-kijken en NETFLIX? Vlot door de menu's, zonder haperingen? Android een meerwaarde?
Ik ben er zeer tevreden mee.

Beeldkwaliteit is weinig op aan te merken. Superscherp en de motion smoothness is prima in te stellen naar eigen smaak. Ik ben niet zo'n fan van dingen als "natural motion", maar op zo'n resolutie en framerate moet er wel iets aan verwerking plaatsvinden om alles mooi te laten lopen, wat tegenwoordig ook prima gaat zonder soap-opera effect.

De menustructuur en knoppen op de afstandsbediening zijn even wennen, maar dat gaat nu ook allemaal prima. De Netflix-knop is briljant :-D
Ik heb er nu ook een CI+ module inzitten, en dat loopt allemaal een stuk vlotter dan ik had gedacht. Het opstarten van de TV duurt nog het langst, maar verder stoor ik me niet aan vertragingen.

Android heeft met name meerwaarde als je je Google account veel gebruikt, zoals ik ook doe. YouTube goed gesynchroniseerd, net als Google Play Music.

Het enige dat tegenvalt aan deze TV is de HDR weergave. Daarvoor heb je eigenlijk toch echt een OLED nodig. Het doet wel iets op een gewone LED TV, maar lang niet zoveel als op OLED. Maar goed, dan betaal je ook anderhalf tot twee keer zoveel...

Grootste pluspunt: Ambilight + HUE. De HUE loopt wel iets achter, maar dat brengt ook wat meer dynamiek (alsof explosies uitdijen). Alleen bij snelle beeldwisselingen kan het wat vreemd zijn, bijvoorbeeld als de camera een dialoog volgt, en de HUE vertraagd aanpast. Maar verder is het zeer indrukwekkend, vooral met games (Horizon Zero Dawn, Wolfenstein) en met animatie, vanwege de verzadigde kleuren.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Hier gelezen;

https://toengel.net/phili...2015-2016-und-2017er-tvs/

De Philips Android 2017 modellen worden in de herfst van 2017 voorzien van Android TV 7 Nougat.
Omdat enkele 2016 modellen dezelfde software hebben verwacht men dat ook hierop versie 7 van toepassing zal zijn.

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik heb helaas 6.0.1. En ik kan het niet voor lief nemen want ik moet de stekker 3 keer per dag eruit halen terwijl ik hem tegen de muur aan heb zitten. Heel irritant.

Morgen komt CE Repair langs en als hun mij vertellen dat ze er niks aan kunnen doen dan is het simpelweg mijn geld terug. Ben er nu wel klaar mee.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

• vinno86
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-11 14:09
quote:
boswei schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Ja, dat hoop ik ook. Er is ooit gezegd door Philips 3 jaar, 3 grote updates dus Android 8.0 zou er dan nog bij horen.
Best raar dat zo voor tv's een beetje hetzelfde update beleid hebben als voor telefoons.. 2-3 jaar en niet meer.. terwijl ze over het algemeen wel zo'n 4 tot 5x langer mee gaan bij de meeste mensen..

Zit ik over 6 jaar nog op Android 7 of 8 terwijl Android 14 al uit is :')

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Het is zover, android 7 is beschikbaar.

https://toengel.net/phili...163e-15-209-1/#more-14041

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:31
De nieuwe software geladen, de tv updaten via de eigen "nieuwe software" melding lukte na 2x proberen niet.
Via de download en USB stick was het in 1 keer wel raak, duurde klein kwartiertje.
Nu naast de al langer in HDR HOTBIRD 4K1 sat.zender op 13 Oost, nu ook de SES UHD DEMO zender in HLG (pop up meld: HDR) op 19,2 Oost.

Verder de oude Amazon App vervangen door de nieuwe versie: 4K, HDR en DD+.
Heb toch de indruk dat de beeldkwaliteit van Amazon 4K ietwat beter is dan de Netflix 4K.
Kan ook aan de opnames zelf liggen, maar The Tik is erg overtuigend scherp en kleurrijk.
Mozart in the jungle is ook erg goed.
Nu hopen dat Philips ook gauw de HDR10+ gaat ondersteunen, daar dit Amazon ook gaat doen.
De YouTube app draait ook beter, in 4K, maar ondersteunt helaas nog geen HDR, dus wat ze met versie VP3 bedoelen is me onduidelijk.
Een aanrader op YT: "Cosmos Laundromat" van Real 4K HDR channel, helaas mis ik de HDR ondersteuning.

Voor zover een prima Update.

Aanvulling: ook de Canal Digitaal Insight 4K zender ondersteunt HLG-HDR.
De Insight HD zender ondersteunt het niet, hebben trouwens 2 afzonderlijke programering

dinandus wijzigde deze reactie 12-10-2017 01:09 (7%)
Reden: aanvullende info

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True