de PUK is een "lagere" lijn dan de PUS, geen idee wat het verschil is... en 55" naar 65" is wel een grote stap
Zit in de refreshrate van het scherm. Ik heb een aantal snelle films aan gehad, maar een refreshrate van 800 is meer dan voldoende.ArcticWolf schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:13:
de PUK is een "lagere" lijn dan de PUS, geen idee wat het verschil is... en 55" naar 65" is wel een grote stap
800 ClearLCD Hz in dit geval, kan best voldoende zijn, maar de PUS en PUK hebben beide een 100Hz scherm.pitchdown schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:30:
[...]
Zit in de refreshrate van het scherm. Ik heb een aantal snelle films aan gehad, maar een refreshrate van 800 is meer dan voldoende.
Motion interpolatie en het knipperen van de backlight (zones) zorgen voor het 800 of 1400 effect, maar dit wordt bepaald door de kwaliteit van de backlight en software. De PUS heeft wel degelijk een "beter" scherm in dat opzicht.
Kleurtechnisch zal het elkaar wel niet veel ontlopen.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 13-09-2015 21:39 ]
Hier de uitleg over de Philips codering.
Het verschil tussen PUK en PUS heeft te maken met de interne tuner en heeft niets te maken met een " lagere lijn " dat zit in de nummering 7120 of 7600.
In dit geval heeft een S een dubbele CI tuner.
http://toengel.net/philip...ema-bei-2014er-tv-gerten/
Het verschil tussen PUK en PUS heeft te maken met de interne tuner en heeft niets te maken met een " lagere lijn " dat zit in de nummering 7120 of 7600.
In dit geval heeft een S een dubbele CI tuner.
[ Voor 23% gewijzigd door Borry op 13-09-2015 22:06 ]
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
O ja, wat dan, ik kan het niet vinden.ArcticWolf schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:20:
ah ok.. maar goed zit dus wel een scherm verschil in tussen de 7210 en 7600
Ik weet alleen dat het een aangepaste versie is van de LG IPS-schermen.
Vroeger gebruikte Philips in het lagere sigment LG schermen en in het top segment, 8000 en 9000, Scharp schermen. Een tijd geleden is Scharp gestopt met het maken van LCD schermen dus werkt Philips alleen nog met LG.
Volgens mij zitten er dan ook de zelfde schermen in, alleen de aansturing is verschillend.
Beide schermen zijn 100Hz en worden opgekrikt naar 800 en 1400Hz en dat gebeurd hoofdzakelijk software matig.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
In de praktijk merk ik in ieder geval weinig verschil. Erg mooi beeld
En daar gaat het uiteindelijk om.pitchdown schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:41:
In de praktijk merk ik in ieder geval weinig verschil. Erg mooi beeld
Ik ga morgen even kijken maar denk nu al dat het de 65PUK7120 wordt.
Is denk ik een goede keuze.Borry schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:13:
[...]
En daar gaat het uiteindelijk om.
Ik ga morgen even kijken maar denk nu al dat het de 65PUK7120 wordt.
Zowel de 55pus6500 als de puk7210 geven erg mooi beeld.
4K komt echter het beste tot zijn recht op een zo`n groot mogelijk scherm.
Dat is voor mij het grootste verschil wat ik merk t.o.v. de 55pus6500.
Nu moet alleen netflix nog even gefixed worden.
Ik ga er van uit dat dit een dezer dagen of weken wel goed komt.pitchdown schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:36:
[...]
Is denk ik een goede keuze.
Nu moet alleen netflix nog even gefixed worden.
Voor de 6400 hebben ze het al voor elkaar.
Maar nog geen 6400 gebruiker die kan bevestigen dat Netflix ook daadwerkelijk speelt !?Borry schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:41:
[...]
Ik ga er van uit dat dit een dezer dagen of weken wel goed komt.
Voor de 6400 hebben ze het al voor elkaar.
Deze tekst niet lezen !
Klopt, maar de meeste mensen komen pas op een forum als iets niet werkt.mxhans196 schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:49:
[...]
Maar nog geen 6400 gebruiker die kan bevestigen dat Netflix ook daadwerkelijk speelt !?
De softwareupdate is van 2 september dus als het niet zou werken waren ze allang in de boom geklommen.
Ik denk positief, géén bericht, goed bericht laten we maar hopen.
Borry, klopt hoor. Op deze wijze (wachten dus) heb ik al 2 series voorbij laten gaan. Wil deze herfst toch echt doorpakken. Android en Ambi3 is een voorwaarde. Kom ik dus op de PUS7600 en PUK7150. Vragen hier: ik zit op 3.75 meter. Wat vinden jullie? 48(9) of 55 inch?
En? is hier al iemand die de extra speaker (soundbar) van de 7150 al heeft kunnen beoordelen? Ik heb deze 1 x gehoord in een BBC maar schrok eigenlijk een beetje (blikkerig!) maar hopelijk kwam dat door de omgeving.
[edit] op Kieskeurig komen wat reviews los. een enkeling heeft wat moete met de AB maar over het algemeen is iedereen over het beeld (en daar gaat het hoofdzakelijk om) erg te spreken.
En? is hier al iemand die de extra speaker (soundbar) van de 7150 al heeft kunnen beoordelen? Ik heb deze 1 x gehoord in een BBC maar schrok eigenlijk een beetje (blikkerig!) maar hopelijk kwam dat door de omgeving.
[edit] op Kieskeurig komen wat reviews los. een enkeling heeft wat moete met de AB maar over het algemeen is iedereen over het beeld (en daar gaat het hoofdzakelijk om) erg te spreken.
[ Voor 16% gewijzigd door ambi1961 op 14-09-2015 17:00 ]
Anoniem: 257719
Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring zeggen: groter=beter (immersion). Voor de laatste heb ik opgemeten hoeveel er in de hoekopstelling past, en daarop mijn selectie gemaaktambi1961 schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:57:
Borry, klopt hoor. Op deze wijze (wachten dus) heb ik al 2 series voorbij laten gaan. Wil deze herfst toch echt doorpakken. Android en Ambi3 is een voorwaarde. Kom ik dus op de PUS7600 en PUK7150. Vragen hier: ik zit op 3.75 meter. Wat vinden jullie? 48(9) of 55 inch?
Ik heb ook een soundbar, die ik tijdens films aanzet. Voor gewoon TV kijken hoeft het voor mij niet en voldoet het TV geluid (voor mij dan).
Heb vanmiddag de 65PUS7600/12 besteld bij mijn eigen plaatselijke electrowinkel waar ik al jaren kom.
Kon niet langer wachten. Was voor die tijd nog even bij BCC en MM geweest maar die rekenen gewoon de adviesprijs.
Hij kwam eerst met een prijs dicht bij de adviesprijs. Daar ben ik niet mee accoord gegaan, duidelijk gemaakt dat ik een vaste klant ben en heb er nog een aardig bedrag afgekletst plus een CI+1.3 unit.
Ben wel iets duurder uit dan op een internet winkel maar een stuk goedkoper dan bij MM en ik weet dat ik altijd goede service heb, dat is ook wat waard.
Krijg hem begin volgende week......spannend.
Kon niet langer wachten. Was voor die tijd nog even bij BCC en MM geweest maar die rekenen gewoon de adviesprijs.
Hij kwam eerst met een prijs dicht bij de adviesprijs. Daar ben ik niet mee accoord gegaan, duidelijk gemaakt dat ik een vaste klant ben en heb er nog een aardig bedrag afgekletst plus een CI+1.3 unit.
Ben wel iets duurder uit dan op een internet winkel maar een stuk goedkoper dan bij MM en ik weet dat ik altijd goede service heb, dat is ook wat waard.
Krijg hem begin volgende week......spannend.
[ Voor 7% gewijzigd door Borry op 14-09-2015 21:16 ]
Ambi1961,ambi1961 schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:57:
Kom ik dus op de PUS7600 en PUK7150. Vragen hier: ik zit op 3.75 meter. Wat vinden jullie? 48(9) of 55 inch?
ik heb de 49puk7150 gekocht. Ik kom vanaf een 37" dus dacht dat de 49" voor mij wel groot genoeg zou zijn op een afstand van 2,5 m. Al kort nadat ik hem aan de muur gehangen had, bekroop mij echter het gevoel dat ik toch beter de 55" had kunnen kopen. Zeker als UHD en/of 3D belangrijk voor je zijn, kun je beter voor de 55"gaan denk ik.
Ik ben tot nu toe wel tevreden over de beeldkwaliteit. Scherpte is prima (ik heb alleen nog 1080p kunnen afspelen), kleuren zijn mooi, upscaling gaat goed, maar ik zit toch nog regelmatig te zoeken naar een afstelling waarbij het zwart wat mooier wordt zonder details te verliezen. Soms vind ik het te donker en als ik het wat lichter wil maken zit er weer een blauw-zweem in het zwart. Is nog een poosje zoeken naar de juiste afstelling denk ik en het verschilt ook wel per zender of content.
UHD is me nog niet gelukt. Netflix speelt helemaal niks af, maar ook demo UHD's vanaf usb stick wil niet lukken. Ik vind het hele smart- en mediaspeler gedeelte zeer slecht en als dat zo blijft na de eerstvolgende firmware update moet er toch maar een externe UHD mediaspeler bijkomen.
Het geluid van die mini soundbar stelt inderdaad niet veel voor. Alleen bij nieuws en informatieve programma's heb ik het geluid van de TV aan, verder altijd met receiver voor een lekker dik geluid.
De afstandbediening is inderdaad niet erg trefzeker. Lijkt of het bereik te kort is en ik gebruik dan ook een logitech harmony hiervoor.
met groet.
Deze tekst niet lezen !
Aha, bedankt voor de reacties. @borry, spannend hoor, ben reuze nieuwsgierig naar de bevindingen. Ben eigenlijk ook wel om. Kies voor de 55pus7600. Eerst nog een weekje naar de zon en dan maar eens shoppen.
@hans, mooie review, jammer dat het mediaspeler "gedoe" niet lekker loopt. Maar nu je Android tot je beschikking hebt kan je toch ook Plex of iets dergelijks gebruiken?. En ook jammer van die extra speaker. Was toch een mooie oplossing geweest. Denk er zelf over om de set compleet te maken met een Denon Soundbar.
@hans, mooie review, jammer dat het mediaspeler "gedoe" niet lekker loopt. Maar nu je Android tot je beschikking hebt kan je toch ook Plex of iets dergelijks gebruiken?. En ook jammer van die extra speaker. Was toch een mooie oplossing geweest. Denk er zelf over om de set compleet te maken met een Denon Soundbar.
Ik moet zeggen dat de 65PUK7120 ook erg goed bevalt.
En voor 2299 vind ik dit geen slechte prijs voor een 65 inch TV met ambilight.
Tja, maar je moet natuurlijk wel 65 inch ruimte hebben. Tis nogal een scherm zegpitchdown schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:25:
Ik moet zeggen dat de 65PUK7120 ook erg goed bevalt.
Nee heb ik nog niks mee gedaan.ambi1961 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:16:
[...]
Tja, maar je moet natuurlijk wel 65 inch ruimte hebben. Tis nogal een scherm zegMaar heb jij misschien al ervaring met Plex of VLC?? als het gaat om streamen en/of direct afspelen?
Het liefst zou ik KODI gebruiken op mijn tv.
Ik heb dit wel eens gezien op Sony, maar nog niet op een philips tv.
Iemand die weet of dit te realiseren is?
Kodi staat keurig in de Playstore dus dit zou moeten kunnen. Een heel compleet pakket XBMC inclusief alle AddOns instaleren zal inderdaad niet lukken. Of je moet de boel gaan hacken zodat je "Niet gecontroleerde Apps" kan installeren.
staat in de playstore en binnen kodi kun je weer wizzards met complete repositorys installeren.pitchdown schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:02:
[...]
Nee heb ik nog niks mee gedaan.
Het liefst zou ik KODI gebruiken op mijn tv.
Ik heb dit wel eens gezien op Sony, maar nog niet op een philips tv.
Iemand die weet of dit te realiseren is?
Google maar eens op full install kodi wizzards bij youtube
Ik heb Kodi er heel even op gehad (puk7150). TV liep toen vast en was moeilijk weer aan te krijgen. Heb de boel gereset naar fabrieksinstellingen en verder nog niet opnieuw geprobeerd i.v.m. inruilen, mocht voor het eind van de maand het Netflix probleem nog niet opgelost zijn.
Deze tekst niet lezen !
Als ik op de philips tv keek in de playstore dan staat kodi er niet bij..ambi1961 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:13:
Kodi staat keurig in de Playstore dus dit zou moeten kunnen. Een heel compleet pakket XBMC inclusief alle AddOns instaleren zal inderdaad niet lukken. Of je moet de boel gaan hacken zodat je "Niet gecontroleerde Apps" kan installeren.
Ik kan het zef niet proberen, maar kodi schrijft zelf: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_for_Android
Google Play: Kodipitchdown schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:36:
[...]
Als ik op de philips tv keek in de playstore dan staat kodi er niet bij..
Als het goed is kan je je TV vanaf daar ook selecteren (als die aan staat), als dat niet zo is, is de TV niet compatible met Kodi.
Ik maak gebruik van philips 65puk7120 hierbij zitten de PTA509/00 3d-brillen van philips.
Nu heb ik er 2 samsung brillen bij gekocht : http://www.samsung.com/nl.../XC?subsubtype=3d-glasses
Deze lijken echter niet te werken.
De samsung brillen lijken te werken via bluetooth. Ik kan niet vinden hoe de philips brillen verbinden met de tv (ik denk infrarood).
Iemand enig idee hoe dit zit?
Nu heb ik er 2 samsung brillen bij gekocht : http://www.samsung.com/nl.../XC?subsubtype=3d-glasses
De samsung brillen lijken te werken via bluetooth. Ik kan niet vinden hoe de philips brillen verbinden met de tv (ik denk infrarood).
Dit al gedaan?pitchdown schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:44:
Ik maak gebruik van philips 65puk7120 hierbij zitten de PTA509/00 3d-brillen van philips.
Kan ook zo maar zijn dat Philips een andere frequentie gebruikt...Suggested Distance Between Glasses&TV when pairing
Winkelstand: 10 cm (om interferentie te voorkomen); Thuisstand: 50 cm
Zou het wel moeten werken, doet TP Vision dan inmiddels mee aan het Full HD 3D initiatief?pitchdown schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:44:
http://www.samsung.com/au...-hd-3d-glasses-initiative
Je kunt er makkelijk achterkomen, ga 3D kijken, desnoods 2D->3D, zet de Philips bril op en ga een krant omhoog houden of ga met de rug naar de tv staan. Als de bril dan uitschakeld is het een IR bril.
Afgelopen donderdag is hij geleverd, 65PUS7600/12 en heb er nu een paar dagen mee gespeeld.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben, een geweldig beeld en voor de zwartkijkers onder ons, zwart is ook best wel erg zwart. Als je nog zwarter wilt moet je OLED kopen.
Ik kijk liever naar kleur en dat is erg goed.
Upscaling is naar mijn idee perfect dat heb ik bij andere merken wel anders gezien.
Als je naar een HD programma kijkt en je staat er 20cm vanaf is het beeld nog scherp.
Normaal zit ik er ±3,5m vanaf en dat is voor zo’n groot scherm perfect.
Ook SD programma’s zien er erg goed uit. Ambilight is geweldig maar dan vertel ik niets nieuws.
De TV reageert ook goed op de afstand bediening alleen de spraakfunctie werkt niet zo goed maar dat kan ook aan mijn uitspraak liggen. De bijgeleverde afstand bediening werkt met RC dus je hoeft hem niet te richten maar hij heeft ook de mogelijkheid voor IR control zodat ik mij Logitech Harmony gewoon kan blijven gebruiken, tenminste voor de basis functies.
Normaal kijk ik via een HUMAX decoder maar er zit ook een CI+ kaart in en ik moet zeggen dat zapt net zo goed als met de HUMAX. Ook de gids werkt goed. Opnemen heb ik nog niet geprobeerd want dat doe ik normaal met de HUMAX.
Android werkt wel aardig alleen is de inhoud van de app-store voor Android-tv erg beperkt maar ik ga er van uit dat dit aanbod in de toekomst wel beter wordt.
Netflix werkt nog niet, het wachten is op de update, hopen dat dit goed gaat, kijk nu met een Ghrome stickje in mijn Denon receiver.
Google Chrome werkt ook wel, ik kan mijn tablet streamen maar ik kan dat niet goed testen omdat mijn tablet geroot is met een alternatieve lollipop 5.0 versie en dat vindt hij niet zo leuk.
Geluid is slecht in de standaard instellingen maar dat kan ook niet anders, de tv is zo plat, 17mm, dat de luidsprekers eigenlijk geen body hebben. Ik heb de bas bijna maximaal gezet en de hoge tonen bijna minimaal. Dat is voor normaal tv kijken best acceptabel. Bij grote shows, muziek programma’s, films en series laat ik het geluid toch over mijn HTS lopen.
De beeld en geluid instellingen kun je voor elke bron apart instellen. Ik weet niet of dit normaal is maar bij mijn vorige tv kon dat niet. Zo heb ik voor mijn Blue-Ray speler een heel andere beeld instelling dan voor tv kijken.
Als je heel goed kijkt dan zie je dat het beeld bij de randen heel iets donkerder zijn maar dat is niet storend, dit is ook zo bij de Panasonic CX700 volgens de review van Tweakers.
Ik heb ook al een vastloper gehad maar dat was mijn eigen schuld. Ik zat heel snel te zappen tussen de app’s en tv kijken en dan weer de instellingen tot hij op een bepaald moment geen beeld meer gaf, alleen geluid. Heb toen even de tv stroomloos moeten maken.
Al met al ben ik een zeer tevreden mens en denk dat ik een goede keus heb gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben, een geweldig beeld en voor de zwartkijkers onder ons, zwart is ook best wel erg zwart. Als je nog zwarter wilt moet je OLED kopen.
Upscaling is naar mijn idee perfect dat heb ik bij andere merken wel anders gezien.
Als je naar een HD programma kijkt en je staat er 20cm vanaf is het beeld nog scherp.
Ook SD programma’s zien er erg goed uit. Ambilight is geweldig maar dan vertel ik niets nieuws.
De TV reageert ook goed op de afstand bediening alleen de spraakfunctie werkt niet zo goed maar dat kan ook aan mijn uitspraak liggen. De bijgeleverde afstand bediening werkt met RC dus je hoeft hem niet te richten maar hij heeft ook de mogelijkheid voor IR control zodat ik mij Logitech Harmony gewoon kan blijven gebruiken, tenminste voor de basis functies.
Normaal kijk ik via een HUMAX decoder maar er zit ook een CI+ kaart in en ik moet zeggen dat zapt net zo goed als met de HUMAX. Ook de gids werkt goed. Opnemen heb ik nog niet geprobeerd want dat doe ik normaal met de HUMAX.
Android werkt wel aardig alleen is de inhoud van de app-store voor Android-tv erg beperkt maar ik ga er van uit dat dit aanbod in de toekomst wel beter wordt.
Netflix werkt nog niet, het wachten is op de update, hopen dat dit goed gaat, kijk nu met een Ghrome stickje in mijn Denon receiver.
Google Chrome werkt ook wel, ik kan mijn tablet streamen maar ik kan dat niet goed testen omdat mijn tablet geroot is met een alternatieve lollipop 5.0 versie en dat vindt hij niet zo leuk.
Geluid is slecht in de standaard instellingen maar dat kan ook niet anders, de tv is zo plat, 17mm, dat de luidsprekers eigenlijk geen body hebben. Ik heb de bas bijna maximaal gezet en de hoge tonen bijna minimaal. Dat is voor normaal tv kijken best acceptabel. Bij grote shows, muziek programma’s, films en series laat ik het geluid toch over mijn HTS lopen.
De beeld en geluid instellingen kun je voor elke bron apart instellen. Ik weet niet of dit normaal is maar bij mijn vorige tv kon dat niet. Zo heb ik voor mijn Blue-Ray speler een heel andere beeld instelling dan voor tv kijken.
Als je heel goed kijkt dan zie je dat het beeld bij de randen heel iets donkerder zijn maar dat is niet storend, dit is ook zo bij de Panasonic CX700 volgens de review van Tweakers.
Ik heb ook al een vastloper gehad maar dat was mijn eigen schuld. Ik zat heel snel te zappen tussen de app’s en tv kijken en dan weer de instellingen tot hij op een bepaald moment geen beeld meer gaf, alleen geluid. Heb toen even de tv stroomloos moeten maken.
Al met al ben ik een zeer tevreden mens en denk dat ik een goede keus heb gemaakt.

daar ben ik weer
Ivm ook negatieve meldingen op dit forum heb ik philips toch maar geschrapt
Ook ivm meldngen over duurzaamheid
Afgelopen vrijdag eindelijk een tv besteld sony 43W809c voor 749bij lokale dorpsdealer komt woensdag lees nu pas de positieve reaktue van borry
Ivm ook negatieve meldingen op dit forum heb ik philips toch maar geschrapt
Ook ivm meldngen over duurzaamheid
Afgelopen vrijdag eindelijk een tv besteld sony 43W809c voor 749bij lokale dorpsdealer komt woensdag lees nu pas de positieve reaktue van borry
@borry ziet er goed uit, staan die speakers niet wat dicht tegen de muur?
Ik heb afgelopen week een 55" pus9109 aangeschaft, ik wilde graag 4-zijdige ambilight omdat mijn lightpack erg goed beviel en software ed. me niet zoveel kan schelen omdat ik daar toch een apart doosje voor heb staan. Bevalt tot nu toe uitstekend! Ik zal deze week nog even een foto plaatsen en eens nadenken over een review.
Ik heb afgelopen week een 55" pus9109 aangeschaft, ik wilde graag 4-zijdige ambilight omdat mijn lightpack erg goed beviel en software ed. me niet zoveel kan schelen omdat ik daar toch een apart doosje voor heb staan. Bevalt tot nu toe uitstekend! Ik zal deze week nog even een foto plaatsen en eens nadenken over een review.
65" tjemig wat een plaat zeg 
Ben benieuwd naar meer ervaringen en/of reviews van anderen.
Heeft iemand al een volledige review gezien op een of andere site betreffende de xxPUS7600?
Ben benieuwd naar meer ervaringen en/of reviews van anderen.
Heeft iemand al een volledige review gezien op een of andere site betreffende de xxPUS7600?
Ook mijn 65PUK7120 bevalt erg goed. Zeker voor het bedrag wat ik ervoor betaald heb.
Nu aankomende weken nog een beetje blijven schoppen tegen philips om de software te updaten betreft netflix.
Nu aankomende weken nog een beetje blijven schoppen tegen philips om de software te updaten betreft netflix.
Ik heb de afgelopen dagen ook gekeken naar onder andere Philips. Het ambilight staat me wel erg aan en denk dat dit best wel een toegevoegde waarde heeft. Na aanschaf van een Philips Soundbar vind ik dat er nu ook wel een passende tv bij moet. Er is mij alleen nog iets niet helemaal duidelijk tussen de PUS en PUK versies.
De PUS:
- Nieuwer
- 1400 HZ refreshrate ipv 800
- 2 Tuners ipv 1
Wat is het voordeel van die betere refreshrate, en waarom zijn 2 tuners beter dan 1?
Is het verschil van 300 euro te rechtvaardigen in dit geval?
De PUS:
- Nieuwer
- 1400 HZ refreshrate ipv 800
- 2 Tuners ipv 1
Wat is het voordeel van die betere refreshrate, en waarom zijn 2 tuners beter dan 1?
Is het verschil van 300 euro te rechtvaardigen in dit geval?
TMAXTINT
Misschien wel maar ik heb er ook een aparte sub bij en een vrouw die ze niet 'midden' in de kamer wil hebben staan.franklin schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:00:
@borry ziet er goed uit, staan die speakers niet wat dicht tegen de muur?
2 Tuners heeft het voordeel dat je het ene programma kunt opnemen terwijl je naar het andere kijkt en dan heb je geen aparte recorder nodig, mits je er een HDD aan hangt natuurlijk.Marruk schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:12:
Je hebt wel 2 decoders (CI+ smartcards) 
Hogere interpolatie is beter tegen judder, maar levert vaak ook weer artifacts op.
Hogere interpolatie is beter tegen judder, maar levert vaak ook weer artifacts op.
◾xxK: K-Tuner (analog, DVB-C, DVB-T, DVB-S(2))Marruk schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:12:
Er is mij alleen nog iets niet helemaal duidelijk tussen de PUS en PUK versies.
◾xxS: S-Tuner (analog, DVB-C, DVB-T(2), DVB-S(2))
bron:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik zou mijn nieuwe setup nog posten

55" Philips PUS9109
mijn oude trouwe htpc in een streacom fc5 case
marantz 1605
ps4
links en rechts b&w cm1's op stands
her en der wat hue en living color lampen die gekoppeld zijn aan de tv
Ik heb de tv nu een week, wat films en series gezien, wat gegamed en tot nu toe, wauw wat een scherm, ik was bang dat 55" een beetje te groot zou zijn voor mijn kamer maar het went snel
Ik had hiervoor een 40" samsung met een lightpack en ik moest en zou een ambilight tv als vervanger hebben en ik ben blij dat ik voor deze gekozen heb.
De htpc is al een jaar of 5 oud maar doet het vooralsnog voortreffelijk op 1080p, voor 4k bouw ik tzt. wel weer iets.
Enig min puntje, soms zie je wat bleeding, vooral in de hoeken. Net ff irritant.

55" Philips PUS9109
mijn oude trouwe htpc in een streacom fc5 case
marantz 1605
ps4
links en rechts b&w cm1's op stands
her en der wat hue en living color lampen die gekoppeld zijn aan de tv
Ik heb de tv nu een week, wat films en series gezien, wat gegamed en tot nu toe, wauw wat een scherm, ik was bang dat 55" een beetje te groot zou zijn voor mijn kamer maar het went snel
De htpc is al een jaar of 5 oud maar doet het vooralsnog voortreffelijk op 1080p, voor 4k bouw ik tzt. wel weer iets.
Enig min puntje, soms zie je wat bleeding, vooral in de hoeken. Net ff irritant.
Hoe is je ervaring met de AB en responce van menus etc.?
Ik vind de afstandbediening erg prettig, ik was een samsung afstandbediening gewend, deze heeft gewicht voelt luxe aan en de achterkant met keyboard is me al een aantal keer goed van pas gekomen.
De menus vind ik logisch in elkaar zitten en het werkt vlot, maar ik blijf er zoveel mogelijk uit, ik gebruik het scherm echt als een soort monitor voor mijn htpc
De menus vind ik logisch in elkaar zitten en het werkt vlot, maar ik blijf er zoveel mogelijk uit, ik gebruik het scherm echt als een soort monitor voor mijn htpc
Zo, back in town. Goed verhaal Borry. Leuk om te lezen. Ziet er strak uit zo. Toch nog een paar vragen Mijn 37pf9731 heeft een mat scherm. hoe is het bij jou met spiegeling? ik heb daar nu totaal geen last van.Borry schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:53:
Afgelopen donderdag is hij geleverd, 65PUS7600/12 en heb er nu een paar dagen mee gespeeld.
Al met al ben ik een zeer tevreden mens en denk dat ik een goede keus heb gemaakt.![]()
[afbeelding]
En? Opnemen nog niet geprobeerd. maar ik vraag mij af, is uitgesteld opnemen mogelijk?, dus als de tv offlline staat?
En Apps installeren kan alleen via de Store, of kan het ook met losse apps via USB oid?
Dit scherm is niet zo mat als mijn oude 46PFL9705 maar het valt reuze mee.ambi1961 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:18:
[...]
Zo, back in town. Goed verhaal Borry. Leuk om te lezen. Ziet er strak uit zo. Toch nog een paar vragen Mijn 37pf9731 heeft een mat scherm. hoe is het bij jou met spiegeling? ik heb daar nu totaal geen last van.
En? Opnemen nog niet geprobeerd. maar ik vraag mij af, is uitgesteld opnemen mogelijk?, dus als de tv offlline staat?
En Apps installeren kan alleen via de Store, of kan het ook met losse apps via USB oid?
Met dat opnemen ben ik nog niet zo ver, komt ook omdat ik mijn Humax nog steeds gebruik, maar daar ben ik zelf ook we benieuwt naar. Als ik ergens een HDD kan lenen zal ik het eens proberen.
Apps installeren via USB weet ik niet of dat kan en vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk.
Ik heb in 2008 een 42PFL9703 met de bijbehorende soundbar aangeschaft.
Gelijk aan de gang met Alphacrypt kaart en icm ziggo werkte dit tot afgelopen maand prima.
Ben nu overgestapt op glasvezel van KPN met de settop box voor TV en moet bekennen dat het perfect is.
Was verleden jaar ook druk met een nieuwe TV, maar aankoop uitgesteld vanwege dat geneuzel met software.
Ik ben er nu voor mezelf achter dat ik helemaal geen smart tv nodig heb. Een basic goed scherm met ambilight is voor mij voldoende. Ik heb een media center pc voor afspelen, alle smart tv fratsen kunnen me gestolen worden.
Ik ga maar weer eens kijken of er een goed basic scherm is met 3 zijdig ambilight in de 55 inch maat of misschien nog een maatje groter. IK begrijp dat na de instapmodellen dit voorjaar nu de luxere versies op de markt zijn.
Gr, danny
Gelijk aan de gang met Alphacrypt kaart en icm ziggo werkte dit tot afgelopen maand prima.
Ben nu overgestapt op glasvezel van KPN met de settop box voor TV en moet bekennen dat het perfect is.
Was verleden jaar ook druk met een nieuwe TV, maar aankoop uitgesteld vanwege dat geneuzel met software.
Ik ben er nu voor mezelf achter dat ik helemaal geen smart tv nodig heb. Een basic goed scherm met ambilight is voor mij voldoende. Ik heb een media center pc voor afspelen, alle smart tv fratsen kunnen me gestolen worden.
Ik ga maar weer eens kijken of er een goed basic scherm is met 3 zijdig ambilight in de 55 inch maat of misschien nog een maatje groter. IK begrijp dat na de instapmodellen dit voorjaar nu de luxere versies op de markt zijn.
Gr, danny
Ook een mooi beeld wat er zoal kan met de Tv jammer dat ik het niet versta maar beelden zeggen hier genoeg.
YouTube: Philips 55 puk 7100 4K Android TV incelemesi
YouTube: Philips 55 puk 7100 4K Android TV incelemesi
In dit filmpje gaat hij op een bepaalt moment naar systeem gegevens.
Wie weet hoe ik daar kom?
Dit staat niet in de handleiding.
Ik dacht : 123654 op de afstandsbediening.
Jij begrijpt het tenminste. Ik heb ook de fout gemaakt een smart TV te willen hebben om Netflix 4K te kunnen doen. Uiteindelijk die brakke PUK7150 maar weer terug ingeleverd, i.v.m. de stress die dat ding gaf.Danny2008 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:24:
Ik ga maar weer eens kijken of er een goed basic scherm is met 3 zijdig ambilight in de 55 inch maat of misschien nog een maatje groter.
Gr, danny
Koop een TV alléén voor de beeldkwaliteit en doe al het media-play/stream en smart gedoe met een extern kastje. Dat werkt beter en kun je ook makkelijker en met minder kosten iedere paar jaar vervangen als dat nodig is.
Maar een TV met 3 zijdig ambilight zonder smart heb ik nog niet gevonden.
Deze tekst niet lezen !
was net nog effe bij de BCC. Twijfel toch nog tussen 7150 en 7600. wilde het geluid van beide nog eens horen. Vond de 7600 best nog wel redelij klinken. en aangenaam verrast door de smalle speaker van de 7150. Had trouwens de verkoper wel tuk. Zei hem dat je dus ook gewoon wireless een speaker kan koppelen. Huhh was het antwoord. Nou probeer maar zei ik. Hij naar achter om een speaker te pakken. En ja hoor, zoeken met de TV en daar verschijnt hij al in beeld. De ogen van die verkoper, haha. Ik zei hem , deze gratis Tip wordt wel mijn extra korting he??. Je kan dus ook de 7150 extra basspower geven door een subwoofer te koppelen. Hij had werkelijk geen idee.
Geprobeerd, werkt niet, meer tips zijn welkom.pitchdown schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:26:
Ik dacht : 123654 op de afstandsbediening.
Iemand ooit hier besteld? https://www.apollo.nl/nl/...affiliatenetwork=tweakers
Wil iemand die de nieuwe lichting heeft hiermee bedoel ik de nieuwe serie met andriod 5 of onderstaand filmpje ook werkt in 4k als je het rechtstreeks afspeelt op de tv via youtube dus via die app op de tv en niet via usb of dergelijke. Dus YouTube ook in hoogste resolutie instellen.
YouTube: 4K/60fps Aerials
Vorige week bij demo van de LG uhd oled geweest maar die man van lg daar vertelde dat dit niet kon met de lg tv en ook niet met een ander merk, maar ben toch wel nieuwsgierig.
Vorige week bij demo van de LG uhd oled geweest maar die man van lg daar vertelde dat dit niet kon met de lg tv en ook niet met een ander merk, maar ben toch wel nieuwsgierig.
Heb hier afgespeeld op de 65puk7120.turbojan schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:48:
Wil iemand die de nieuwe lichting heeft hiermee bedoel ik de nieuwe serie met andriod 5 of onderstaand filmpje ook werkt in 4k als je het rechtstreeks afspeelt op de tv via youtube dus via die app op de tv en niet via usb of dergelijke. Dus YouTube ook in hoogste resolutie instellen.
Speelt gewoon af.
Als ik Quality properties opvraag van het fimpje staat er 1080.
Maar de vraag is kun je het ook in UHD afspelen dit bovenstaande is HD en het filmpje zelf kun je via bv laptop instellen op uhd nu ben ik zo benieuwd of dat ook lukt op de tv afspelen in 3840x2160pitchdown schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:37:
[...]
Heb hier afgespeeld op de 65puk7120.
Speelt gewoon af.
Als ik Quality properties opvraag van het fimpje staat er 1080.
Dan heb ik wel een laptop nodig die een HDMI 2.0 uitgang heeft.turbojan schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
Maar de vraag is kun je het ook in UHD afspelen dit bovenstaande is HD en het filmpje zelf kun je via bv laptop instellen op uhd nu ben ik zo benieuwd of dat ook lukt op de tv afspelen in 3840x2160
Nee hoor maar ik bedoelde dat wanneer ik het op de laptop afspeel ik wel kan gaan tot de keuze van 4k.pitchdown schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
Dan heb ik wel een laptop nodig die een HDMI 2.0 uitgang heeft.
Het is juist mijn vraag als je YouTube op de tv via app opstart en het filmje via die link selecteerd of het dan ook via een of andere instelling op de tv weer te geven is in UHD
Dat zou in theorie wel moeten werken jaturbojan schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:16:
[...]
Nee hoor maar ik bedoelde dat wanneer ik het op de laptop afspeel ik wel kan gaan tot de keuze van 4k.
Het is juist mijn vraag als je YouTube op de tv via app opstart en het filmje via die link selecteerd of het dan ook via een of andere instelling op de tv weer te geven is in UHD
Ja theoretisch wel maar ben zo benieuwd of het ook kan op de nieuw line van Philips, vandaar mij vraag of iemand het kan en wil testen.ArcticWolf schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Dat zou in theorie wel moeten werken jaMaar goed, tegenwoordig is het maar afwachten of iets wel of niet kan.
Hier op een 65PUS7600 speelt hij ook af in 1080P, een hogere resolutie kun je niet kiezen.
Ik heb begrepen dat Google in Android-TV bezig is met een UHD versie van YouTube die nog dit jaar in de update moet zitten. Maar ja, of dat lukt?
Philips ( TP Vision) belooft ook al weken dat de update van NETFLIX-UHD zéér binnenkort uitkomt.
Ik heb begrepen dat Google in Android-TV bezig is met een UHD versie van YouTube die nog dit jaar in de update moet zitten. Maar ja, of dat lukt?
Philips ( TP Vision) belooft ook al weken dat de update van NETFLIX-UHD zéér binnenkort uitkomt.
Oke bedankt voor het testen, weten we dat in iedergeval, en zoals ik al had aangegeven in een eerder bericht werkt het bij de nieuwste samsung oled uhd ook niet.Borry schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:08:
Hier op een 65PUS7600 speelt hij ook af in 1080P, een hogere resolutie kun je niet kiezen.
Voor de bezitters van een PUS7600 model, hoe zit het met de input lag van deze modellen? Zowel met als zonder game mode.
Ik ben naar deze serie aan het kijken vanwege zijn 3 zijdige ambilight en 4K ondersteuning met HDMI2.0. Maar ik kan amper wat informatie vinden over de 2015 modellen van Philips op het internet.
Ik ben naar deze serie aan het kijken vanwege zijn 3 zijdige ambilight en 4K ondersteuning met HDMI2.0. Maar ik kan amper wat informatie vinden over de 2015 modellen van Philips op het internet.
Met die link kan ik geen 4K kiezen in YouTube... maar dat kan ook aan mijn laptop liggen.turbojan schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:48:
Bij andere video's kan ik wel gewoon 4K kiezen: YouTube: NORWAY - AERIAL DRONE VIDEO in 4K
wellicht dat TV bezitters die link kunnen testen?
EDIT: Ligt aan mijn browser... sorry
[ Voor 8% gewijzigd door FutureCow op 04-10-2015 00:15 ]
Is het al iemand gelukt om KODI aan de praat te krijgen, hij staat wel in de app store.
Ik heb hem geinstalleerd en hij start ook wel op maar ik krijg geen verbinding met mijn Nas.
Dan krijg ik "niet toegestaan".
Op mijn Android tablet kan KODI wel verbinding krijgen en kan ik mijn foto's en filmpjes gewoon bekijken.
Ik heb hem geinstalleerd en hij start ook wel op maar ik krijg geen verbinding met mijn Nas.
Op mijn Android tablet kan KODI wel verbinding krijgen en kan ik mijn foto's en filmpjes gewoon bekijken.
Borry schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:08:
In de praktijk zal het vermoedelijk nooit werken omdat Philips in de series 7000 geen VP9-decoder heeft zitten voor het decoderen van YouTube's UHD-materiaal. De gebruikte chipset zou het ook niet toestaan om de decoder middels een update wel toe te voegen aan het toestel.ArcticWolf schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:03:
[...]
Dat zou in theorie wel moeten werken jaMaar goed, tegenwoordig is het maar afwachten of iets wel of niet kan.
Tenzij YouTube besluit om ook UHD-materiaal met de HEVC-codec te leveren, zal YouTube UHD dus niet gaan werken. Daarvoor heb je een series 8000 of series 9000 van Philips nodig die wel over de VP9-decoder beschikt.
Niet de eerste keer dat Philips zo'n grapje uithaalt. Vorig jaar deden ze hetzelfde met de HEVC-codec. Wat dat betreft loopt Philips dus achter op de concurrentie, terwijl de toestellen tevens pas later op de markt zijn gebracht.ArcticWolf schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:44:
wut... een tv van 2000 euro beschikt niet over die VP9-codec?
Alle grote fabrikanten van televisies, waaronder Samsung, Sony, LG, Sharp en Philips, brengen dit jaar zowel de HEVC- als de VP9-codec naar smart tv’s. Hierdoor wordt het mogelijk 4K-content van zowel streamingdiensten als Netflix als video’s van YouTube in 4K-resolutie weer te geven. Google speelt het echter wel slim want tv’s die uitgerust worden met Android TV, het smart tv-platform van Google, worden verplicht de standaard te ondersteunen.
Volgens artikel http://www.homecinemamaga...reamen-4k-videos-youtube/
Zowel Google als Philips nemen de verplichting dan niet zo nauw, aangezien de series 7000 toch echt geen VP9-decoder heeft. Dit staat eveneens ook niet opgenomen in de specificaties en handleiding van bijvoorbeeld de 65PUS7600turbojan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:49:
Alle grote fabrikanten van televisies, waaronder Samsung, Sony, LG, Sharp en Philips, brengen dit jaar zowel de HEVC- als de VP9-codec naar smart tv’s. Hierdoor wordt het mogelijk 4K-content van zowel streamingdiensten als Netflix als video’s van YouTube in 4K-resolutie weer te geven. Google speelt het echter wel slim want tv’s die uitgerust worden met Android TV, het smart tv-platform van Google, worden verplicht de standaard te ondersteunen.
UHD stream 'A':FutureCow schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:10:
[...]
Met die link kan ik geen 4K kiezen in YouTube... maar dat kan ook aan mijn laptop liggen.
Bij andere video's kan ik wel gewoon 4K kiezen: YouTube: NORWAY - AERIAL DRONE VIDEO in 4K
wellicht dat TV bezitters die link kunnen testen?
EDIT: Ligt aan mijn browser... sorry
General
Complete name : G:\NORWAY_AERIAL_DRONE_VIDEO_in_4K_hd2160.mp4
Format : dash
Codec ID : dash
File size : 162 MiB
Duration : 1mn 55s
Overall bit rate : 11.7 Mbps
Encoded date : UTC 2015-10-05 10:08:13
Tagged date : UTC 2015-10-05 10:08:13
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 2 frames
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Bit rate : 11.7 Mbps
Width : 3 840 pixels
Height : 1 632 pixels
Display aspect ratio : 2.35:1
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 29.970 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.062
Stream size : 162 MiB (100%)
Encoded date : UTC 2015-10-05 10:08:13
Tagged date : UTC 2015-10-05 10:08:13
UHD stream 'B':
General
Complete name : G:\NORWAY_AERIAL_DRONE_VIDEO_in_4K_hd2160.webm
Format : WebM
Format version : Version 2
File size : 243 MiB
Overall bit rate : 17.6 Mbps
Writing application : google
Writing library : google
Video
Format : VP9
Codec ID : V_VP9
Bit rate : 16.9 Mbps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.090
Stream size : 233 MiB (96%)
Language : English
Default : Yes
Forced : No
Doet hij wel VP9? of lees ik het niet goed?apis29 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:22:
[...]
Video
Format : VP9
Codec ID : V_VP9
Bit rate : 16.9 Mbps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.090
Stream size : 233 MiB (96%)
Language : English
Default : Yes
Forced : No
Heeft de 48PUS7600 of andere 7600 modellen ondersteuning voor 4:4:4 chroma subsampling op 4k/60Hz? Kan er niet veel over vinden buiten een Poolse website die claimt dat het niet ondersteunt wordt.
Dat was alleen om aan te tonen dat je niet per se VP9 nodig hebt om UHD Youtube filmpjes af te kunnen spelen (of HEVC). Via de ingebouwde app waarschijnlijk wel natuurlijk maar 'Youtube' biedt ook gewoon UHD streams aan die niet in VP9 zijn; zal je wel eerst moeten downloaden dan en op usb/harde schijf/etc. zetten ...turbojan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Doet hij wel VP9? of lees ik het niet goed?
edit: maar volgens specs hieronder kom je blijkbaar nog steeds niet ver (kan het altijd proberen natuurlijk)
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 05-10-2015 21:04 ]
Dat lees je niet goed. Hier staan de videogegevens van de YouTube-video. De video heeft zowel een stream met een VP9-codec als een stream met een AVC-codec Level 5.1. De Philips series 7000 heeft geen VP9-decoder. Wel beschikt het toestel over een AVC-decoder. Echter heeft het toestel ondersteuning tot AVC Level 4.1, dat een maximale resolutie van 1920 × 1080 pixels heeft. Kortom: Ook dit is geen optie.turbojan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Doet hij wel VP9? of lees ik het niet goed?
Dit zal dus helaas ook niet gaan werken. De televisie zal enkel UHD-content afspelen als deze beschikt over de HEVC-codec. Dit is de enige codec dat het toestel accepteert met de hoge resolutie van 3840 × 2160.apis29 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:41:
[...]
Dat was alleen om aan te tonen dat je niet per se VP9 nodig hebt om UHD Youtube filmpjes af te kunnen spelen (of HEVC). Via de ingebouwde app waarschijnlijk wel natuurlijk maar 'Youtube' biedt ook gewoon UHD streams aan die niet in VP9 zijn; zal je wel eerst moeten downloaden dan en op usb/harde schijf/etc. zetten ...
[ Voor 36% gewijzigd door Dimens op 05-10-2015 19:50 ]
Hoe staat het met de nieuwe (huidige of nog komende) Philips toestellen qua software? Ik heb altijd erg van Philips gehouden (ivm Ambilight) maar heb me eigenlijk altijd zo erg zitten irriteren aan de software dat ik serieus overweeg om nu maar geen Philips meer nemen en te gaan voor een Samsung of LG toestel.
Ik heb nu nog een PFL9708 staan, was toen een van de topmodellen volgens mij, en irriteer me nog steeds mateloos aan het opstarten dat zo lang duurt. Of dat hij weer ineens uitgaat na de eerste keer aanzetten. De menu's zijn ontiegelijk traag. De home button werkt niet gelijk na het aanzetten van het toestel. Soms verschijnt deze wel in beeld maar gaat het menu weer uit omdat het toestel nog niet helemaal was opgestart. Overschakelen van geluid naar een Philips soundbar (HTL9100) duurt echt lang en schiet soms zomaar weer terug naar de TV. Of de soundbar gaat wel aan maar het toestel blijft ook geluid doorgeven (irritante echo krijg je dan). En dat heet dan zogenaamd "Easylink"
Kort samengevat: Is de software van Philips toestellen nog steeds zo bagger? Met "iets beter" geworden neem ik dit keer ook geen genoegen meer.
Ik heb nu nog een PFL9708 staan, was toen een van de topmodellen volgens mij, en irriteer me nog steeds mateloos aan het opstarten dat zo lang duurt. Of dat hij weer ineens uitgaat na de eerste keer aanzetten. De menu's zijn ontiegelijk traag. De home button werkt niet gelijk na het aanzetten van het toestel. Soms verschijnt deze wel in beeld maar gaat het menu weer uit omdat het toestel nog niet helemaal was opgestart. Overschakelen van geluid naar een Philips soundbar (HTL9100) duurt echt lang en schiet soms zomaar weer terug naar de TV. Of de soundbar gaat wel aan maar het toestel blijft ook geluid doorgeven (irritante echo krijg je dan). En dat heet dan zogenaamd "Easylink"

Kort samengevat: Is de software van Philips toestellen nog steeds zo bagger? Met "iets beter" geworden neem ik dit keer ook geen genoegen meer.
Philips noemt waarschijnlijk de TV modellen niet voor niets powered by Android™ en geen Android TV™. hoewel het er wel op lijkt dat ze er een sport van maken om consumenten te misleiden. Bij hun huidige niet goed geld terug actie in Duitsland prijzen ze dan weer alle en zelfs de 2014 modellen wel weer als Android TV™ aan, hetgeen ze eerder dit jaar ook al een keer eerder bij de 2014 modellen gedaan hebben:Dimens schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:02:
[...]
Zowel Google als Philips nemen de verplichting dan niet zo nauw, aangezien de series 7000 toch echt geen VP9-decoder heeft. Dit staat eveneens ook niet opgenomen in de specificaties en handleiding van bijvoorbeeld de 65PUS7600

Hier de huidige actie: http://www.philips.de/con...DE/promotions/GZG-TV.html
Ik zie het idd; Samsung ondersteund wel level 5.1 h.264 zag ik ... (nou is de kwaliteit van de/deze VP9 stream echt duidelijk stukken beter dus je zou sowieso liever VP9 ondersteuning erop willen)Dimens schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:42:
[...]
Dit zal dus helaas ook niet gaan werken. De televisie zal enkel UHD-content afspelen als deze beschikt over de HEVC-codec. Dit is de enige codec dat het toestel accepteert met de hoge resolutie van 3840 × 2160.
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 05-10-2015 21:12 ]
Weet er iemand hier meer over de 5300 serie?
Ik krijg er misschien een binnen, maar ik heb geen flauw idee wat ik qua kwaliteit mag verwachten. Het zit net onder de 5500 serie, maar afgaand op de specs zitten er niet dezelfde panelen in. Sowieso valt er niet veel te vinden over de 5x00 modellen trouwens. De 5300 lijkt specifiek voor Nederland uitgebracht?
Ik krijg er misschien een binnen, maar ik heb geen flauw idee wat ik qua kwaliteit mag verwachten. Het zit net onder de 5500 serie, maar afgaand op de specs zitten er niet dezelfde panelen in. Sowieso valt er niet veel te vinden over de 5x00 modellen trouwens. De 5300 lijkt specifiek voor Nederland uitgebracht?
Ik quote mijzelf maar even omdat ik ondertussen Kodi aan de gang heb gekregen.Borry schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:35:
Is het al iemand gelukt om KODI aan de praat te krijgen, hij staat wel in de app store.
Ik zat te zoeken met SMB omdat mijn Synology hierop staat ingesteld maar ik moet UPNP gebruiken.
Nu werkt het perfect, hij zapt snel door mijn film database en foto's bekijken gaat ook heel soepel.
Hey Borry. Kijk jij via een CI+ module? En zo ja, wil/kan jij eens testen of je via EPG iets kan opnemen terwijl de TV Offline is??Borry schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:40:
[...]
Ik quote mijzelf maar even omdat ik ondertussen Kodi aan de gang heb gekregen.
Ik zat te zoeken met SMB omdat mijn Synology hierop staat ingesteld maar ik moet UPNP gebruiken.
Nu werkt het perfect, hij zapt snel door mijn film database en foto's bekijken gaat ook heel soepel.
Hoor graag.
Ik kijk zowel met Ci+ als met de Humax iRHD5050.ambi1961 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:08:
Hey Borry. Kijk jij via een CI+ module? En zo ja, wil/kan jij eens testen of je via EPG iets kan opnemen terwijl de TV Offline is??
Hoor graag.
Opnemen via Ci+ kan ik nog niet testen omdat ik nog geen geschikte HDD heb.
Ik heb de laatste generatie philips-tv : 65puk7120 met een soundbar welke is aangesloten via HDMI.
Ik heb via hdmi een mediaspeler aangesloten (windows met Kodi).
Is het mogelijk om audio af te spelen vanaf deze mediaspeler terwijl de tv uit staat?
Is het mogelijk om audio af te spelen vanaf deze mediaspeler terwijl de tv uit staat?
Nee. Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb de Kodi screensaver op "black" gezet dan is het verbruik van het paneel nagenoeg 0.pitchdown schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:34:
Ik heb de laatste generatie philips-tv : 65puk7120 met een soundbar welke is aangesloten via HDMI.
dat is jammer.ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
Nee. Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb de Kodi screensaver op "black" gezet dan is het verbruik van het paneel nagenoeg 0.
een extra mediaplayer via hdmi naar de soundbar zou dus de enige optie zijn?
Geen idee, zullen vast meerdere opties zijn. Misschien een hdmi splitter gebruiken vanuit de huidige mediabox? Weet alleen niet of dat uberhaupt wel werkt als ook de tv aanstaatpitchdown schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
dat is jammer.
een extra mediaplayer via hdmi naar de soundbar zou dus de enige optie zijn?

hmz...die splitter zou nog een serieuze optie kunnen zijn.ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:49:
[...]
Geen idee, zullen vast meerdere opties zijn. Misschien een hdmi splitter gebruiken vanuit de huidige mediabox? Weet alleen niet of dat uberhaupt wel werkt als ook de tv aanstaat
zou dit afdoende kunnen zijn?
http://www.allekabels.nl/...hol2XITLLrVn-JhoC6FTw_wcB
Die klinkt nog het beste ja, dan heb je sowieso niet het probleem dat er 2 actieve signalen lopen naar zowel de tv als de soundbar tegelijkertijd.
Goede reden om zo even bij action te halen en uit te proberen.ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
Die klinkt nog het beste ja, dan heb je sowieso niet het probleem dat er 2 actieve signalen lopen naar zowel de tv als de soundbar tegelijkertijd.
Zo te zien niet compatible met UHD (er staat 1080p) op de doos.pitchdown schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:58:
[...]
Goede reden om zo even bij action te halen en uit te proberen.
en nog 1....het apparaat heeft 3 ingangen....en maar 1 uitgang....werkt dus niet..ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:02:
[...]
Zo te zien niet compatible met UHD (er staat 1080p) op de doos.
dan wordt het meer zoiets: http://www.miniinthebox.c...X5qrGoEy62BzzVhoCD43w_wcB
zelfde probleem...pitchdown schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:11:
dan wordt het meer zoiets: http://www.miniinthebox.c...X5qrGoEy62BzzVhoCD43w_wcB
Dit kan wel: http://www.allekabels.nl/...plitter-met-3d-en-4k.html
Maar dan sluit je dus wel de tv tegelijkertijd aan met de soundbar terwijl de tv ook de soundbar aanstuurt... lijkt me niet zo handig.
[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 10-10-2015 11:19 ]
Yep.ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:16:
[...]
zelfde probleem...
Ik heb zelf de philips 7140B soundbar.
Volgens mij zit daar ook analoge ingang op.
Die zou ook tussen de windows MCE kunnen lopen de Soundbar.
De vraag is wel of er tegelijkertijd analoog en HDMi word uitgestuurd door windows.
Ik denk dat dit de oplossing is : http://www.handyman.nl/pr...er-kabel-0-2m/3900000362/ArcticWolf schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:16:
[...]
zelfde probleem...
Maar dan sluit je dus wel de tv tegelijkertijd aan met de soundbar terwijl de tv ook de soundbar aanstuurt... lijkt me niet zo handig.
Let wel dat beide apparaten dus een actief signaal krijgen, terwijl de tv ook de soundbar aanstuurt, geen idee of dat daadwerkelijk een probleem is maar in mijn ogen klinkt het niet goed.pitchdown schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:17:
[...]
Ik denk dat dit de oplossing is : http://www.handyman.nl/pr...er-kabel-0-2m/3900000362/
Update van mijn bevindingen na vier weken met de 65PUS7600/12
Ik ben nog steeds zeer tevreden met het beeld en de Ambilight.
Het geluid is een verhaal apart, ik heb de TV aan de muur hangen en had hem dan ook ingesteld op “Aan de muur” waardoor het geluid erg blikkerig was. Nu heb ik hem ingesteld op “Op een TV-standaard” en Clear sound op uit en het geluid is veel voller geworden zodat ik de soundbar, die ik van plan was te kopen, niet meer nodig heb.
De afstand bediening werkt nog steeds goed maar als ik hem wil bedienen met mijn universele AB, die werkt met infrarood, dan loopt de TV vast en krijg ik hem alleen maar aan de praat door de stekker uit het stopcontact te halen.
Wat mij ook opvalt is dat de TV aan de zijkanten erg warm wordt, zeg maar heet.
Dit heeft niets met het Ambilight te maken maar ik vermoed met de backlight.
Misschien dat andere gebruikers hierop kunnen reageren of het bij hun ook zo is?
Ik kijk TV via een Humax decoder/recorder op HDMI 2 en de live beelden zijn erg goed maar kijk ik een opname terug dan is het beeld vaak schokkerig, niet altijd, maar wel vaak. Ook een film kijken via het netwerk vanaf mijn Nas geeft soms het zelfde schokkerige beeld.
Met mijn oude 46PFL9705H/12 die nu op de slaapkamer staat, heb ik dit probleem niet. Met de instellingen van Matural Motion verandert hier niets aan.
Ook is het jammer dat YouTube geen 4K kan afspelen.
Het is ook jammer dat NETFLIX ook na vier weken nog steeds niet werkt alhoewel op het support forum beloofd wordt dat het zéér spoedig zal komen in een volgende update.
Ik ben nog steeds tevreden met deze TV en hoop dat de probleempjes zoals hierboven beschreven met een update snel zullen worden opgelost.
Ik geef Philips met de NETFLIX update nog vier weken de kans anders wil ik mijn geld terug, want dat was o.a. een van de redenen dat ik voor deze TV heb gekozen.
Het probleem is wel dat de andere merken, Panasonic en Sony, die ik voor de aankoop ook in beeld had ook niet perfect zijn en ik heb de TV niet alleen voor Netflix gekocht maar ook voor het perfecte beeld en ambilight. Overal mankeert wel wat aan en dat is hoofdzakelijk software.
Het geluid is een verhaal apart, ik heb de TV aan de muur hangen en had hem dan ook ingesteld op “Aan de muur” waardoor het geluid erg blikkerig was. Nu heb ik hem ingesteld op “Op een TV-standaard” en Clear sound op uit en het geluid is veel voller geworden zodat ik de soundbar, die ik van plan was te kopen, niet meer nodig heb.
De afstand bediening werkt nog steeds goed maar als ik hem wil bedienen met mijn universele AB, die werkt met infrarood, dan loopt de TV vast en krijg ik hem alleen maar aan de praat door de stekker uit het stopcontact te halen.
Misschien dat andere gebruikers hierop kunnen reageren of het bij hun ook zo is?
Ik kijk TV via een Humax decoder/recorder op HDMI 2 en de live beelden zijn erg goed maar kijk ik een opname terug dan is het beeld vaak schokkerig, niet altijd, maar wel vaak. Ook een film kijken via het netwerk vanaf mijn Nas geeft soms het zelfde schokkerige beeld.
Met mijn oude 46PFL9705H/12 die nu op de slaapkamer staat, heb ik dit probleem niet. Met de instellingen van Matural Motion verandert hier niets aan.
Het is ook jammer dat NETFLIX ook na vier weken nog steeds niet werkt alhoewel op het support forum beloofd wordt dat het zéér spoedig zal komen in een volgende update.
Ik ben nog steeds tevreden met deze TV en hoop dat de probleempjes zoals hierboven beschreven met een update snel zullen worden opgelost.
Ik geef Philips met de NETFLIX update nog vier weken de kans anders wil ik mijn geld terug, want dat was o.a. een van de redenen dat ik voor deze TV heb gekozen.
Het probleem is wel dat de andere merken, Panasonic en Sony, die ik voor de aankoop ook in beeld had ook niet perfect zijn en ik heb de TV niet alleen voor Netflix gekocht maar ook voor het perfecte beeld en ambilight. Overal mankeert wel wat aan en dat is hoofdzakelijk software.
Is het sowieso mogelijk om na 2 maanden je geld nog terug te krijgen?
Borry scq[quote][b][message=45082372,noline]Borry schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:58[/message]:[/b] Update van mijn bevindingen na vier weken met de 65PUS7600/12 Ik ben nog steeds zeer tevreden met het beeld en de Ambilight. Het geluid is een verhaal apart, ik heb de TV aan de muur hangen en had hem dan ook ingesteld op “Aan de muur” waardoor het geluid erg blikkerig was. Nu heb ik hem ingesteld op “Op een TV-standaard” en Clear sound op uit en het geluid is veel voller geworden zodat ik de soundbar, die ik van plan was te kopen, niet meer nodig heb. De afstand bediening werkt nog steeds goed maar als ik hem wil bedienen met mijn universele AB, die werkt met infrarood, dan loopt de TV vast en krijg ik hem alleen maar aan de praat door de stekker uit het stopcontact te halen. Wat mij ook opvalt is dat de TV aan de zijkanten erg warm wordt, zeg maar heet. Dit heeft niets met het Ambilight te maken maar ik vermoed met de backlight. Misschien dat andere gebruikers hierop kunnen reageren of het bij hun ook zo is? Ik kijk TV via een Humax decoder/recorder op HDMI 2 en de live beelden zijn erg goed maar kijk ik een opname terug dan is het beeld vaak schokkerig, niet altijd, maar wel vaak. Ook een film kijken via het netwerk vanaf mijn Nas geeft soms het zelfde schokkerige beeld. Met mijn oude 46PFL9705H/12 die nu op de slaapkamer staat, heb ik dit probleem niet. Met de instellingen van Matural Motion verandert hier niets aan. Ook is het jammer dat YouTube geen 4K kan afspelen. Het is ook jammer dat NETFLIX ook na vier weken nog steeds niet werkt alhoewel op het support forum beloofd wordt dat het zéér spoedig zal komen in een volgende update. Ik ben nog steeds tevreden met deze TV en hoop dat de probleempjes zoals hierboven beschreven met een update snel zullen worden opgelost. Ik geef Philips met de NETFLIX update nog vier weken de kans anders wil ik mijn geld terug, want dat was o.a. een van de redenen dat ik voor deze TV heb gekozen. Het probleem is wel dat de andere merken, Panasonic en Sony, die ik voor de aankoop ook in beeld had ook niet perfect zijn en ik heb de TV niet alleen voor Netflix gekocht maar ook voor het perfecte beeld en ambilight. Overal mankeert wel wat aan en dat is hoofdzakelijk software. [/quote] hreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:58:
Update van mijn bevindingen na vier weken met de 65PUS7600/12
niet 123... maar goed, ze beloven idd overal Netflix en het werkt niet, dus juridisch staan ze niet heel erg sterk.pitchdown schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:12:
Is het sowieso mogelijk om na 2 maanden je geld nog terug te krijgen?
[...]
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.