Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:30:
[...]

Ja die moet je inleveren en ja, die werkt dan niet meer. Jij wil minder betalen, dit is de consequentie.
Officeel lijkt het mij ook logisch dat je het moet inleveren. Alleen ben ik zelf een tijdje terug van een particulier abo met horizonbox naar een zakelijk abo zonder horizonbox overgestapt. Ik heb (nog steeds) geen retour dozen ontvangen en de horizon box werkt blijkbaar vreemd genoeg nog. Beetje slordig dus allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je hebt inmiddels alweer eens de klantenservice gebeld òf contact opgenomen met webcare? Facebook? Twitter? Je bent zelf eigenlijk verantwoordelijk voor terugzending. Nu zullen ze niet zo streng zijn, maar de kans is wel aanwezig.

[ Voor 63% gewijzigd door CreativeS op 04-06-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
Jay-B schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:19:
Probleem met stream bonding heb ik ook niet meegekregen. Wel zijn er problemen met de intel puma 6 chipsets. Intel gaat hier nog last mee krijgen. Er schijnen al wel testen te zijn geweest met beta firmware die het probleem deels oplossen bij Virgin:

http://community.virginme...ause/td-p/3271492/page/78

Weet niet hoe het bij Ziggo zit. Nog leuk artikel hierover:

https://www.bleepingcompu...bug-in-intel-puma-6-cpus/

Mocht je een Connect Box hebben en last ondervinden (met name latency gevoelige applicties en gaming) dan is bridgen niet de oplossing maar zorgt wel voor dat je geen last hebt van het routerprobleem wat JackBol hieronder aangeeft. Zelf ook een Connect Box maar heb na de laatste firmware updates veel minder tot geen last meer van dit probleem. Mogelijk heeft Ziggo al de beschikking tot de nieuwe firmware?
Volgens https://www.bleepingcompu...bug-in-intel-puma-6-cpus/ zou mijn Hitron er ook last van moeten hebben.

Tenminste ik heb een Hitron CGNV4-EU met:
Hardware Version 1A
Software Version 4.5.10.15-SIP-UPC
Software Version 4.5.10.8-SIP-UPC (vorige versie)

Deze modem is met geen mogelijkheid offline te krijgen.
Zelfs 63mbyte/s (500mbit) met 500-1000 torrent connecties doen huidige UDP streams (remote desktop, shoutcast stream, flightradar24 ontvanger) niet offline krijgen.

Terwijl de Compal die ik hier eerst had niet eens zelfstandig alleen een remote desktop sessie of een udp stream sessie via http in stand kon houden.

Heel raar dat er zoveel verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Hitron is er al wat langer. Misschien zijn hier al wat aanpassingen gedaan in de firmware waardoor het probleem minder makkelijk te merken valt. Maar goed dat is ook een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Van de week kennis om laten zetten van IPv6 naar IPv4 want hij heeft een NAS waarvan de poort geforward moet worden en schijnbaar werkt port forwarding nog niet met IPv6 (ben totaal niet thuis in IPv6). Hij is van Vodafone glasvezel naar Ziggo kabel gegaan met die nieuwe Connect Box (voor mij ook nieuw) maar dat ging allemaal perfect. Klantenservice gebeld, werd meteen geholpen. Zou 24 tot 72 uur kunnen duren maar we waren na 5 minuten al omgezet, dus soms gaat het ook in één keer goed. Dat mag ook wel eens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:37
Hahaha port forwarding en IPv6 _/-\o_ Dat was juist het hele argument voor IPv6, dat je geen port forwarding meer nodig hebt :9

Het enige potentiële probleem in het oud-UPC-gebied is dat je geen eigen IPv4-adres meer krijgt, en dus op IPv4 geen port forwarding meer kunt instellen. In oud-UPC-gebied moet je dus kiezen of je NAS via IPv6 of via IPv4 toegankelijk is, beide is helaas niet mogelijk. Als je kiest voor IPv4 wordt om een of andere reden je hele IPv6-verbinding eraf gegooid ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Jerrythafast op 05-06-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:34
mij konden we aan aanbieding geven van de eerste 6 maanden voor 29,25.
Gaat om het goedkoopste pakket.

IK heb wel een mail gehad van ziggo ""bedankt voor u aanvraag" met een bestelnummer, daar staat in

"Uw bestelling wordt verwerkt. U ontvangt enkele dagen voor de gewenste leverdatum 01-07-2017 00:00:00 een bevestiging met daarin alle details van uw bestelling."

Maar verder niks over de eerste 6 maanden 29,95

[ Voor 35% gewijzigd door Aggressor op 05-06-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jerrythafast schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:58:
Hahaha port forwarding en IPv6 _/-\o_ Dat was juist het hele argument voor IPv6, dat je geen port forwarding meer nodig hebt :9
Maar het openzetten (ipv forwarden) van inkomende poorten blijft toch alsnog nodig als je bijv. aan online gaming doet? Al gebruik je in ip6tables alsnog forward.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 05-06-2017 10:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Raven je zult in het geval van inkomende verbindingen natuurlijk de betreffende poorten in je firewall wel moeten openzetten. Dus ook als je bijvoorbeeld een webserver draait, moet je een firewall regel maken om binnenkomende TCP verbindingen op poort 80 en/of 443 toe te staan. Afhankelijk van hoe je je netwerk hebt opgezet vind je die firewall op je switch of op de server zelf. Wanneer de firewall op je switch draait lijkt het in de praktijk wel een beetje op het instellen van een ouderwetse port forward.

Sterker nog, in de Ubee321b die ik van Ziggo heb ontvangen hebben ze de IPv6 firewall instellingen op de port forwarding pagina gezet. Is feitelijk natuurlijk heel erg fout, maar zo kunnen de mensen die er wat minder verstand van hebben de instellingen wel beter vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Jerrythafast op 05-06-2017 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jerrythafast schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:29:
Sterker nog, in de Ubee321b die ik van Ziggo heb ontvangen hebben ze de IPv6 firewall instellingen op de port forwarding pagina gezet. Is feitelijk natuurlijk heel erg fout, maar zo kunnen de mensen die er wat minder verstand van hebben de instellingen wel beter vinden.
Dat is inderdaad waarschijnlijk om verwarring te voorkomen. Ik doe alles m.b.t. IPv6 echter op de console, om een inkomende poort naar een client open te zetten moet ik iets a la
code:
1
ip6tables -A FORWARD -i he-ipv6 -p tcp -d <subnet-prefix>::5 --dport 33600:33604 -j ACCEPT
doen, geen gezoek in een webinterface waar dit (voor de kenners) op een onlogische plek staat :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55
@raven : Benaderen jullie de ziggo router via SSH ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mesa57 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:49:
@rRaven : Benaderen jullie de ziggo router via SSH ?
Nope, geen Ziggo hier, althans, niet voor internet (alleen tv).

Ik zit bij een glasvezel-ISP waar je zelf een router kan plaatsen en ik gebruik daar een pc voor, die via SSH beheert/ingesteld wordt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Raven eigenlijk toch best ironisch dat er in het ip6tables commando dan toch het woord 'FORWARD' voorkomt, terwijl dit niets met port forwarding van doen heeft.
(Uitleg voor de leek: In dit geval betekent het dat deze regel betrekking heeft op packets die door de switch heen worden gerouteerd (in tegenstelling tot 'INPUT' voor packets die eindigen op de switch en 'OUTPUT' voor packets die worden verzonden door de switch). Om een bepaalde poort juist expliciet dicht te gooien gebruik je hetzelfde commando (dus óók met 'FORWARD' erin) maar dan staat er aan het einde 'DROP' in plaats van 'ACCEPT'.)

EDIT: Edit gemist inderdaad :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Jerrythafast Daarom noemde ik dat ook in Raven in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10" , al heb je misschien net de edit gemist :P

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aggressor schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:15:
mij konden we aan aanbieding geven van de eerste 6 maanden voor 29,25.
Gaat om het goedkoopste pakket.

IK heb wel een mail gehad van ziggo ""bedankt voor u aanvraag" met een bestelnummer, daar staat in

"Uw bestelling wordt verwerkt. U ontvangt enkele dagen voor de gewenste leverdatum 01-07-2017 00:00:00 een bevestiging met daarin alle details van uw bestelling."

Maar verder niks over de eerste 6 maanden 29,95
Mijn aanbieding ging destijds in per 1 juni. Ik kreeg ook de bedankt mail, maar pas op 1 juni kreeg ik een email met daarin de aanbiedingsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
mesa57 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:49:
@raven : Benaderen jullie de ziggo router via SSH ?
modem/routers van ziggo/upc zijn nooit tebereiken via ssh en of telnet, alleen via http.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

arnova

weet veel, maar niet alles

Zojuist mijn Ubee modem in bridge laten zetten met daarachter een TPLink 1043 met OpenWRT. In de korte tijd dat ik het heb kunnen testen lijkt dat een enorme verbetering. Geen trage/hangende IMAP verbindingen meer en het laden van pagina's lijkt ook beter te gaan. Tja en uiteraard de wifi, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Nu maar even afwachten of dit goed blijft werken, zo ja dan stuur ik de ConnectBox die al onderweg was weer retour naar Ziggo.

Nog 1 vraagje: weet iemand of je nog in de webpagina van de Ubee kan komen op de 1 of andere manier als ie in bridge staat (bv. met een bepaald IP en dan direct op 1 van de porten van de Ubee)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
arnova schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:04:
Zojuist mijn Ubee modem in bridge laten zetten met daarachter een TPLink 1043 met OpenWRT. In de korte tijd dat ik het heb kunnen testen lijkt dat een enorme verbetering. Geen trage/hangende IMAP verbindingen meer en het laden van pagina's lijkt ook beter te gaan. Tja en uiteraard de wifi, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Nu maar even afwachten of dit goed blijft werken, zo ja dan stuur ik de ConnectBox die al onderweg was weer retour naar Ziggo.

Nog 1 vraagje: weet iemand of je nog in de webpagina van de Ubee kan komen op de 1 of andere manier als ie in bridge staat (bv. met een bepaald IP en dan direct op 1 van de porten van de Ubee)?
Normaal via 192.168.178.1 ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

tcviper schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:18:
[...]

Normaal via 192.168.178.1 ;)
In bridge is het http://192.168.100.1

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
devil-strike schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:28:
[...]

modem/routers van ziggo/upc zijn nooit tebereiken via ssh en of telnet, alleen via http.
Daarom vroeg ik me al af wat die iptables discussie in dit topic doet. Tenslotte kun je bij ZIggo alleen je ipv6 firewall via de web interface van de router instellen. Maar ja, misschien iets voor mensen die hun router in bridge mode hebben staan en een eigen router gebruiken ? Maar volgens mij heb je dan geen ipv6 meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
Hopelijk hoort deze vraag hier in dit topic, anders hoor ik het graag :).

Mijn ouders hebben sinds enige tijd Ziggo, maar sinds het begin last van ghosting/blurring op hun TV. Recentelijk nieuwe TV aangeschaft (vorige was kapot), maar het probleem blijft. Dus toch maar eens naar het signaal gaan kijken. De kwaliteit van het signaal is uitmuntend, maar het signaal zelf is net iets boven matig als ik de horizonbox mag geloven.

Ik heb een kabel rechstreeks van de meterkast naar de horizonbox getrokken en dan is het probleem opgelost. Lijkt er dus op dat de kabel in de muur kapot is. En aangezien deze in de muur is ingefreesd en daarna gestuct, laat ik die liever nog even zitten...

Er is in de meterkast al een versterker geplaatst (technetix fra-752), maar dit mag niet baten.

Zijn er nog andere oplossingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Muncher schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:35:

Mijn ouders hebben sinds enige tijd Ziggo, maar sinds het begin last van ghosting/blurring op hun TV. Recentelijk nieuwe TV aangeschaft (vorige was kapot), maar het probleem blijft. Dus toch maar eens naar het signaal gaan kijken. De kwaliteit van het signaal is uitmuntend, maar het signaal zelf is net iets boven matig als ik de horizonbox mag geloven.

Ik heb een kabel rechstreeks van de meterkast naar de horizonbox getrokken en dan is het probleem opgelost. Lijkt er dus op dat de kabel in de muur kapot is. En aangezien deze in de muur is ingefreesd en daarna gestuct, laat ik die liever nog even zitten...

Er is in de meterkast al een versterker geplaatst (technetix fra-752), maar dit mag niet baten.

Je hebt de kabel los in de muur zitten en niet in een (5/8-16mm) pijp?
Het lijkt er toch echt op dat de kabel teveel signaal verliest en een andere kabel de oplossing is.

Er lijkt me weinig meer wat je kunt doen, al kun je voor de zekerheid controleren of de connectoren er echt wel goed op zitten.

Ik had alles in 1 en een aparte Ziggo Mobiel. Dat hield dus in dat ik 2 Mijn Ziggo accounts had. Ik heb aangevraagd om dit in 1 account samen te voegen. Er werd mij niet verteld wat daar het gevolg van zou zijn: meer dan 24 uur geen verbinding op de telefoon. Overzetten op een ander account betekent namelijk niet veel minder dan afsluiten en dan daarna een verzoek tot aansluiten. Dit werd er niet bij verteld toen ik dit besprak met de klantenservice en was mij de hoofdpijn niet waard geweest. Misschien handig voor anderen op er van op de hoogte te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 06-06-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Hann1BaL schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:44:
[...]

Je hebt de kabel los in de muur zitten en niet in een (5/8-16mm) pijp?
Het lijkt er toch echt op dat de kabel teveel signaal verliest en een andere kabel de oplossing is.

Er lijkt me weinig meer wat je kunt doen, al kun je voor de zekerheid controleren of de connectoren er echt wel goed op zitten.
Zal het nog even checken voor de zekerheid, maar het belooft niet veel goeds... Wat voor kabel is aan te raden? Hirschmann? En wat voor type dan? (dacht zelf aan Hirschmann KOKA 9 TS)

[ Voor 3% gewijzigd door Muncher op 06-06-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Hirschmann KOKA 9TS is Ziggo geschikt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 16-09 09:53
Muncher schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:35:

Zit er in de woonkamer een wandcontactdoos? Zo ja, van welk type is deze?

Wandcontactdozen kunnen kunnen indien niet geschikt of verkeerd aangesloten ook veel problemen geven op de Horizonbox.

Daarnaast kun je het beste de Hirschmann KOKA 9TS coaxkabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
MediaZoo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Zit er in de woonkamer een wandcontactdoos? Zo ja, van welk type is deze?

Wandcontactdozen kunnen kunnen indien niet geschikt of verkeerd aangesloten ook veel problemen geven op de Horizonbox.

Daarnaast kun je het beste de Hirschmann KOKA 9TS coaxkabel gebruiken.
Ik zal dit weekend even kijken als ik er weer ben en mijn bevindingen rapporteren :*) .

Kan je toelichten wat een goed/slecht merk/type wanddoos is? Hoe bedoel je of deze goed/slecht is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Er is kans dat je een zogenaamde rijgdoos hebt.
Je kunt ze bijna direct herkennen zodra je hem openmaakt. Zijn er 2 volledig afgewerkte aansluitingen voor een coax kabel, dan is het een rijgdoos.
Deze doosjes zijn gemaakt om een ring systeem te maken en niet om als einddoos te werken, omdat ze het signaal aftakken naar een volgende kabel/wcd.

Meest voorkomende vorm van slecht aangesloten is; beschadigde mantel, geen mantel of dat die haartjes aan alle kanten uitsteken en zelfs dan contact maken met de kern en kortsluiting veroorzaken.

Ziggo zelf heeft op dit moment het meest geschikte wandcontactdoosje.
Dat is eentje van Braun geschikt tot 2000 MHz. Volledig toekomst geschikt dus zo.
In principe kun je binnen 8 weken aanspraak doen op een monteur als je de horizon pas hebt. Maar zo te lezen is dat punt voorbij. Dus eventueel storingsmonteur tegen kosten.

Mocht je zelf willen gaan klussen zou ik de volgende wcd's aanraden:
Hirschman EDC1000
Astro 15D plus
Technetix Tras2000.

Deze 3 hebben een juist signaal bereik en goede afscherming.

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 06-06-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 16-09 09:53
Even wat vergelijkingsmateriaal tussen een goede Hirschmann EDC 1000 en een slechte Bouwmarkt rijgdoos...

Afbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/wp/wp-content/uploads/2017/06/Hirschmann-EDC-1000-VS-Bouwmarkt-meuk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/wp/wp-content/uploads/2017/06/Hirschmann-EDC-1000-VS-Bouwmarkt-meuk-achterzijde.jpg

De EDC 1000 is al van steviger en dikker materiaal gemaakt waardoor de afscherming beter is. Daarnaast zit er een printplaatje met nodige filters etc om storingen te voorkomen.

Als er geen rijgdoos is geplaatst betekend dit niet dat de doos niet goed is. Er is voldoende materiaal in de woningen aanwezig wat geen rijgdoos is maar de zelfde "electronica" bevat als de bouwmarkt WCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Swordlord schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:36:
In principe kun je binnen 8 weken aanspraak doen op een monteur als je de horizon pas hebt. Maar zo te lezen is dat punt voorbij. Dus eventueel storingsmonteur tegen kosten.
Je kan ook 3x bellen over slecht signaal. Ze sturen dan een installatiemonteur om van het 'gezeik' af te zijn.

Bij ons in de wijk was een kabelbreuk, maar toen ik dat aangaf bij de helpdesk hebben ze eerst een installatiemonteur gestuurd om alle filters te vervangen. Zo wisten ze zeker dat het probleem niet in mijn huis zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
een vraagje van een n00b;

als ik thuis op mijn Macbook zit te internetten blijft na het intikken van de betreffende website de voortgangsbalk nogal regelmatig hangen/freezen, duurt soms wel tegen de 6 a 8 seconden aan voordat de pagina echt geladen is

Met dezelfde Macbook laden de pagina's bij mijn vriendin (KPN) thuis vrijwel instantly.

Moet ik het euvel in mijn router (Apple Time Capsule) opsporen of zit het hoogstwaarschijnlijk in het modem (waarvan Wifi is uitgeschakeld) van Ziggo?

thanks

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eerst beiden even aan de kabel aansluiten en testen met WiFi uit, alleen dan heb je een betrouwbare vergelijking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:06:
een vraagje van een n00b;

als ik thuis op mijn Macbook zit te internetten blijft na het intikken van de betreffende website de voortgangsbalk nogal regelmatig hangen/freezen, duurt soms wel tegen de 6 a 8 seconden aan voordat de pagina echt geladen is

Met dezelfde Macbook laden de pagina's bij mijn vriendin (KPN) thuis vrijwel instantly.

Moet ik het euvel in mijn router (Apple Time Capsule) opsporen of zit het hoogstwaarschijnlijk in het modem (waarvan Wifi is uitgeschakeld) van Ziggo?

thanks
Toevallig een Connectbox van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:14:
Eerst beiden even aan de kabel aansluiten en testen met WiFi uit, alleen dan heb je een betrouwbare vergelijking.
thanks! ga ik vanavond eens testen
neeecht schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Toevallig een Connectbox van Ziggo?
jup. Slechte ervaringen mee?

[ Voor 41% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2017 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
"Omdat we u graag het allerbeste bieden, werken we elke dag aan ons netwerk. Om meer zenders in HD te leveren, krijgt een aantal zenders daarom in de nacht van 13 op 14 juni een andere frequentie. De meeste mediaboxen en tv’s nemen deze wijziging binnen 5 minuten geruisloos over. Daar merkt u waarschijnlijk niks van."

Kortom, nog meer onzin waar de meeste mensen niets aan hebben.
Wanneer gaan we nou eens echt vooruit?
Gewoon 1 groot data signaal op de kabels. En dan kun je zelf kiezen wat je kijkt en waar je wel/niet voor wilt betalen.

Pay per view of gewoon per maand/jaar. Gewoon aanvinken in Mijn Ziggo en klaar.
Echt, alles moet tot de laatste druppel worden uitgemolken.
Alles kan al 10x beter en 100x sneller.

Diep en diep triest dat er of geen concurrentie is, of geen capaciteit is (dsl).
Ooit zal alles open breken, via de grond of door de lucht. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 19:49
Ik heb hier maar een eigen topic van gemaakt.

[ Voor 106% gewijzigd door FlaaMindO op 06-06-2017 17:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neeecht
FlaaMindO schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:18:
Kan ik nog andere dingen ondernemen?
Zeggen dat je hem zelf wel even aansluit.
"230v moest er op die groene kabel toch?"

Moet je eens kijken zo snel ze dan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:19
neeecht schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:33:
[...]

Zeggen dat je hem zelf wel even aansluit.
"230v moest er op die groene kabel toch?"

Moet je eens kijken zo snel ze dan komen.
:D.

Heb je meteen alle buren ook bij je deur staan met een gefrituurde modem/ontvanger. En niemand die het kan bewijzen dat jij het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Vraagje : ik heb geen on demand (en wil dat ook zo houden) maar wil toch graag HBO/GoT kijken.
Uiteraard moet ik daarvoor mijn abo upgraden.
Maar ik kan dan alleen via Ziggo GO kijken. Is die net zo up-to-date als on-demand of loopt Ziggo GO achter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:06:
Gebeurt dit bij alle sites of vooral bij de eerste site die je laad in safari?

In Chrome had ik er minder last van. VPN helpt ook…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:30:
[...]

Gebeurt dit bij alle sites of vooral bij de eerste site die je laad in safari?

In Chrome had ik er minder last van. VPN helpt ook…
ja, nu je het zegt....veelal bij de 1ste sites die ik laad nadat ik mijn Macbook uit de sleep heb gehaald, dit dus alleen bij mij thuis, bij mijn vriendin thuis (KPN) heb ik hier 0 last van

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Tot op heden heb ik nog geen e-mail van Ziggo ontvangen betreft de prijsverhoging per 1 juli a.s.
Ook niet in spam mail etc :)

Weten jullie wat de verhoging is voor de Z2 Internet en TV pakken (150mbit)?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
jamesbond007uk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:54:
Tot op heden heb ik nog geen e-mail van Ziggo ontvangen betreft de prijsverhoging per 1 juli a.s.

Heb je alle tv-zenders met on-demand ?
Zo niet, dan geldt de verhoging niet voor je

Of laat ik het anders verwoorden, mensen die nu Play Max hebben (met HBO erbij) krijgen de verhoging.
Althans dat was mij verteld.

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 06-06-2017 21:10 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

MdO82 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Of laat ik het anders verwoorden, mensen die nu Play Max hebben (met HBO erbij) krijgen de verhoging.
Thanks. Standaard Z2 (Digitaal TV) + 150mbit internet. Geen ondemand of extra pakketten.

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 16-09 20:26
Bij mijn TC7210 in bridge toch echt 192.168.178.1 in fZiggo gebied. Maar misschien verschilt het per type modem.

[ Voor 4% gewijzigd door valkenier op 06-06-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

valkenier schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Bij mijn TC7210 in bridge toch echt 192.168.178.1. Maar misschien verschilt het per type modem.
Ah dat wist ik niet.
Bij de Compal en TC7200 op fUPC is het wel het .100. adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:34
Geert1976 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:33:
[...]

ja, nu je het zegt....veelal bij de 1ste sites die ik laad nadat ik mijn Macbook uit de sleep heb gehaald, dit dus alleen bij mij thuis, bij mijn vriendin thuis (KPN) heb ik hier 0 last van
Het is dat Compal modem. Gedrocht van een chipset.

Google maar eens op Intel puma6 load pages of Intel puma6 latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:08:
[...]

Dat lijkt me sterk. Op deze pagina staan al meer pakketten dan dat:

https://www.ziggo.nl/tari...n/?CMP=url_prijswijziging

Het zal dus vast € 2,50 of € 2,55 zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 06-06-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jay-B schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Dat lijkt me sterk. Op deze pagina staan al meer pakketten dan dat:

https://www.ziggo.nl/tari...n/?CMP=url_prijswijziging

Het zal dus vast € 2,50 of € 2,55 zijn.
Gelukkig neem ik de antwoorden van de klantenservice ook altijd met en korreltje zout :)
Ze kunnen het ene zeggen en doen het andere

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

MdO82 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:07:
[...]

Gelukkig neem ik de antwoorden van de klantenservice ook altijd met en korreltje zout :)
Ze kunnen het ene zeggen en doen het andere
Ik zie het wel...:)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Laatst online: 15-09 19:55
JackBol schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Ah dat wist ik niet.
Bij de Compal en TC7200 op fUPC is het wel het .100. adres.
Hier CB in fZiggo, modem in bridge en wel 198.168.100. 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82
De CB is op beide adressen te benaderen
Als 192.168.178.1 of 192.168.100.1

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Jerrythafast schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:58:

Daarom zeg ik ook, ik heb geen kaas gegeten van IPv6 en het moest direct werken (want zakelijk) dus daarom hebben we het om laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jamesbond007uk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:54:

Ik heb nog een "oud" AIE-E(xtra) abonnement (200/20) + TV-E (€ 81,85), en heb eveneens geen mail/brief ontvangen over een aanstaande verhoging. Nu is dit pakket omgerekend al duurder dan de daarna geïntroduceerde pakketten, dus mogelijk wordt er nu het e.e.a. meer rechtgetrokken misschien?

Het kan ook best zo zijn dat ze weer eens vergeten zijn om me een bericht daarover te sturen, dat zal niet de eerste keer worden mocht dat het geval zijn. Vorig jaar hebben ze me echter ook via mail op de hoogte gebracht van de pakket-verhoging voor dat jaar, het is dus niet zo dat ik niet in het "systeem" aanwezig ben ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 11:52

Meneer iCy

swarma

Blergh zit nu in tweestrijd met ziggo/youtube/google. Heb last van duitse ads via google ads en dat is kneiterirritant via youtube (woon in NL maar in een grensgebied). Heb geen router die meer dan 100mbit aan kan, dus ik laat DHCP via de router van ziggo lopen en mijn wifi gaat gewoon los. Nu kan ik in de router van ziggo wel een alternatieve DNS instellen, maar die doet er niets mee.

Kan nu wel een virtuele pihole server aanmaken en verbinding via de pihole laten lopen om zo de ads te ontlopen, maar de ziggo modem stuurt niet de juiste dns server door. Nu kan ik elk apparaat wel handmatig een dns server instellen. Andere optie is, maar met 100mbit maximaal in huis leven en de router de dhcp laten regelen. Nog een andere optie is, nieuwe router kopen.

Grmbl, het leven is lastig als je geen duitse ads wil.. Vind ads niet heel erg, maar wel als ze in het duits zijn.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 23:12
Je kunt DHCP ook door PiHole laten afhandelen, dan wordt de PiHole ook automatisch de lokale DNS-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

icy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:33:
Blergh zit nu in tweestrijd met ziggo/youtube/google. Heb last van duitse ads via google ads en dat is kneiterirritant via youtube (woon in NL maar in een grensgebied). Heb geen router die meer dan 100mbit aan kan, dus ik laat DHCP via de router van ziggo lopen en mijn wifi gaat gewoon los. Nu kan ik in de router van ziggo wel een alternatieve DNS instellen, maar die doet er niets mee.

Kan nu wel een virtuele pihole server aanmaken en verbinding via de pihole laten lopen om zo de ads te ontlopen, maar de ziggo modem stuurt niet de juiste dns server door. Nu kan ik elk apparaat wel handmatig een dns server instellen. Andere optie is, maar met 100mbit maximaal in huis leven en de router de dhcp laten regelen. Nog een andere optie is, nieuwe router kopen.

Grmbl, het leven is lastig als je geen duitse ads wil.. Vind ads niet heel erg, maar wel als ze in het duits zijn.
Hoewel dat op te lossen zou moeten zijn met de hardware van Ziggo zelf, lees ik hier wel een prioritiy keuze: Je hebt geen router die meer dan 100Mbit/s aan kan. Echter zijn deze wel degelijk te verkrijgen op de markt. Indien dit echt een groot probleem is, zou ik mij kunnen voorstellen dat je die eenmalige relatief kleine investering doet.

Ja, het zou niet nodig moeten zijn.
Je kunt uiteraard ook alleen een andere DHCP server instellen en DHCP uitschakelen op het Ziggo modem. Dat hoeft geen volledige Pi-Hole te zijn.
mesa57 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:24:
Vraagje : ik heb geen on demand (en wil dat ook zo houden) maar wil toch graag HBO/GoT kijken.
Uiteraard moet ik daarvoor mijn abo upgraden.
Maar ik kan dan alleen via Ziggo GO kijken. Is die net zo up-to-date als on-demand of loopt Ziggo GO achter ?
Ziggo Go is niets anders dan een virtuele app met toegang tot ongeveer dezelfde content als de Horizon Box. Alleen de terugkijkfunctie is niet beschikbaar. Je on demand content is hetzelfde. (Persoonlijk zou ik de mooie HBO content niet via ZIggo Go willen kijken, vanwege geen surround geluid en mindere kwaliteit.)

[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 08-06-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

per ongeluk dubbelpost.

[ Voor 94% gewijzigd door Hann1BaL op 08-06-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 11:52

Meneer iCy

swarma

Denk dat het inderdaad een router vervangen kwestie gaat worden (of wachten op ziggo voor een fix voor de genoemde bug in de modem), want ik heb persoonlijk geen zin om een virtuele machine mijn DHCP server te laten worden te laten worden :).

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Ziggo zoekt tweakers met een Cisco EPC3928 modem voor een IPv6 test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:05:
[...]
Je kunt uiteraard ook alleen een andere DHCP server instellen en DHCP uitschakelen op het Ziggo modem. Dat hoeft geen volledige Pi-Hole te zijn.
Dat is [iig bij sommige configuraties van] de Connect Box niet mogelijk. Dan moet je in deze situatie naar bridge mode toe…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 16-09 21:34
Is er eigenlijk al bekend of Ziggo bezig is met een beweging van die Connect Box af naar een modem/router zonder Puma6 chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er gaat een roddel dat Ziggo bezig is met testen van een nieuw modem binnen test teams, maar geen enkel feit aantoonbaar zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:33
Als ze de Connect box nu al gaan vervangen, wordt dat een aardige afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor Truus en Annie is het een prima modem, alleen wij als tweakers zien details waarvan we jeuk krijgen. Ze vervangen niets denk ik, kijk eens in de historie hoeveel modems ze hebben gehad door de jaren heen. Allemaal semi-parallel naast elkaar gelanceerd en uitgegeven.

Wedden op 1 modem als ISP is echt een doodzonde je hele verdienmodel hangt dan van 1 leverancier af. Stel dat je met een firmware update iets mist dan knal je potentieel (ik weet dat ze groepen gebruiken) 3 miljoen+ klanten offline.

Orange had hun GSM netwerk ook van 2 vendoren. Westerlijke helft merk X en Oosterlijke helft van Nederland merk Y.

Voorlopig heb nog niet het gevoel dat er ook maar een manier is om de nadelen van dit modem bij Ziggo kenbaar te maken. Bij een klankbord waar je serieus genomen wordt. Ik heb al eerder gepost dat ik vindt dat Ziggo te ver van hun klanten af staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:03
Zou Ziggo nu dan echt werk maken van IPv6? Zie die test paar posts hieronder en ik zie nu bij mijn producten ook dit staan;

Extra's WifiSpots van Ziggo Aan, Internetbeveiliging Basis, IPv4 Internet

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit expliciet IPv4 internet zag staan!

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
[...]
Ziggo Go is niets anders dan een virtuele app met toegang tot ongeveer dezelfde content als de Horizon Box. Alleen de terugkijkfunctie is niet beschikbaar. Je on demand content is hetzelfde. (Persoonlijk zou ik de mooie HBO content niet via ZIggo Go willen kijken, vanwege geen surround geluid en mindere kwaliteit.)
Bedankt voor het antwoord !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 08:55

Pierre

Van nature lui!

[...]
Ziggo Go is niets anders dan een virtuele app met toegang tot ongeveer dezelfde content als de Horizon Box. Alleen de terugkijkfunctie is niet beschikbaar.
Huh ik kan gewoon terug kijken hoor via Ziggo Go

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
FrankoNL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:03:
Is er eigenlijk al bekend of Ziggo bezig is met een beweging van die Connect Box af naar een modem/router zonder Puma6 chips?
Ja er loopt een test met een nieuwe versie van de connectbox van een andere fabrikant. https://ziggoforum.nl/topics/56846/page-2#post-780001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ADDG schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:13:
[...]

Ja er loopt een test met een nieuwe versie van de connectbox van een andere fabrikant. https://ziggoforum.nl/topics/56846/page-2#post-780001
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

Lees onderin. Nu weet je dus ook waarom de prijsverhoging er is en waarom deze hoger is dan normaal.
Het wordt echt tijd dat er iets gaat veranderen.
Google begin aub met graven en laat de rest failliet gaan.

En ja jammer voor de mensen die er werken, maar die doen er ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:00
Janpietertje89 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:36:
[...]

De ziggo klantenservice blijft me verbazen hahaha. Zojuist een telefoontje van een privenummer terwijl ik lekker in de zon zat. Ziggo klantenservice, of ik een paar minuten had voor een tevredenheidsonderzoek. Nou prima, eerste punt dat ik aangaf was dat ik de recente prijsverhoging wel erg hoog vond. Zeker aangezien ik nog in mijn eerste jaarcontract zat en de prijzen tijdens het contract verhoogd werden. Hij haakte hier direct op in en bood me 6 maanden 35 euro vanaf het moment van de prijsverhoging (1 juli). En dat terwijl ik het snelste internet abbo heb. Toch wel bizar.

Mijn vader (zie quote) kreeg niet meer dan 3 maanden korting, zelfs nadat ik zelf met de opzeglijn belde en van abonnement wisselde en al 20 jaar lid was zonder enige vorm van korting. En ik wordt gewoon door ziggo zelf gebeld met een aanbod van 6 maanden korting terwijl ik nog nooit contact heb gehad met de ziggo klantenservice of om wat voor manier gevraagd had om me te bellen en nog niet eens mijn eerste jaarcontract heb uitgezeten.
Welkom bij Ziggo en waarschijnlijk alle andere providers.

hier in totaal 5 mensen aan de lijn gehad afgelopen maand en men wou ook niet echt meehelpen tot vandaag. hier dus nu het aanbod gekregen met het snelste internet abbo + standaard tv 6 maanden voor €29.95. het ligt er dus maar net aan wie je aan de lijn krijgt en hoe goed humeur die heeft meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vraagje: de Horizon box van een kennis van me is kapot, geen internet, tv (analoog wel) en telefoon. Volgende week halverwege de week komt pas een monteur met een nieuwe... Ik heb nog een oud Cisco EPC modem liggen, kan ik die nog aansluiten en de helpdesk bellen? Het is fUPC en als ik de verhalen zo lees kan het niet, alleen weet ik niet of dat ook het geval is voor de mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
FrankoNL schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:50:
[...]

Het is dat Compal modem. Gedrocht van een chipset.

Google maar eens op Intel puma6 load pages of Intel puma6 latency.
Same here. Maar dan met de Cisco EPC3928AD? Morgen komt een monteur. Kijken of die het kan oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Boinkie schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Same here. Maar dan met de Cisco EPC3928AD? Morgen komt een monteur. Kijken of die het kan oplossen..
De Cisco heeft niet die chipset toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
ArcticWolf schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:40:
[...]

De Cisco heeft niet die chipset toch? :?
Niet dat ik weet, maar ik ervaar dezelfde problemen als eerder gequote,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Pierre schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:10:
[...]

Huh ik kan gewoon terug kijken hoor via Ziggo Go
Sorry! Je hebt gelijk. Laat ik mezelf even verduidelijken. Om dezelfde ervaring te hebben met de Ziggo Go App en de Horizon Box, had ik zonder dat aan te geven, de vergelijking gemaakt met de Casting feature, zodat je het op je TV kunt bekijken, via Chrome Cast. Dan kun je niet terugkijken, want dan is casting niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:40
Hoeveel correctables/uncorectables vinden jullie acceptabel? Ik zit namelijk op 34.523.484 correctables en 3.028.654 uncorrectables na 60 dagen.

Hoewel de signaalwaardes gewoon goed lijken te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TwbKnKWzgW3GIOYa1eNz6WcH/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tweakG5 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:44:
Hoeveel correctables/uncorectables vinden jullie acceptabel? Ik zit namelijk op 34.523.484 correctables en 3.028.654 uncorrectables na 60 dagen.

Hoewel de signaalwaardes gewoon goed lijken te zijn:

[afbeelding]
Zijn er niet gewoon werkzaamheden geweest?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
tweakG5 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:44:
In principe zou de doelstelling moeten zijn dat de correctables/uncorectables en T3/T4 waarden op 0 blijven staan.

Als de correctables/uncorectables waarden op 0 blijven staan dan weet je dat het modem alle door de CMTS verstuurde DOCSIS packets in jouw coaxsegment foutloos binnen krijgt voor verdere verwerking. Het modem verifieert namelijk of ieder DOCSIS packet orde is voordat het verwerkt kan worden. Zo niet, dan wordt getracht om het packet met Reed Solomon error correctie te corrigeren. Lukt dat, dan wordt de correctable waarde verhoogd met 1 en zal het packet verder verwerkt worden. Luk het niet, dan wordt de uncorrectable waarde verhoogd en zal het modem het packet niet verwerken.

Als zo'n niet corrigeerbaar DOCSIS packet bijvoorbeeld deel uitmaakt van een groter IP packet dat aan jouw modem en/of de daarop aangesloten IP apparatuur was gericht dan gaan in feite alle tot dan toe ontvangen en nog te ontvangen DOCSIS packets die deel uitmaken van dat grotere IP packet verloren. Op DOCSIS niveau is er namelijk geen sprake van gegarandeerde aflevering van packets waarbij packets die niet corrigeerbaar waren opnieuw worden verzonden. Of uiteindelijk het gehele grotere IP packet opnieuw zal worden verzonden hangt af van het hogere niveau protocol.

Er is ook een redelijke kans dat het niet corrigeerbare DOCSIS packet niet aan jouw modem en/of daarop aangesloten apparatuur gericht was, maar bestemd is voor één van de andere kabel internet abonnees in jouw coaxsegment. In dat geval is er geen impact omdat het modem toch alleen maar de DOCSIS packets mag verwerken die bestemd zijn voor jouw modem en/of de daarop aangesloten apparatuur.

De T3/T4 waarden zeggen iets over de verbinding van het modem met de CMTS. Het modem zendt namelijk iedere X seconden een DOCSIS management packet naar de CMTS via de upstream en verwacht dan binnen de T3 timeout via de downstream een reactie van de CMTS te ontvangen. Gebeurt dat niet wordt de T3 timeout waarde verhoogt en zal het modem eerst proberen om weer een reactie te krijgen van de CMTS voordat er IP verkeer van de gebruiker wordt afgehandeld. Ook moet het modem van de CMTS de gelegenheid krijgen om om die DOCSIS Management berichten te versturen. Krijgt het modem die gelegenheid niet, dan zal de T4 timeout waarde verhoogt worden en neemt het modem aan dat de CMTS niet meer bereikbaar is en zal overgaan tot het resetten van de verbinding.

Verhoogde T3 timout waarden zeggen meestal iets over de upstream kwaliteit indien de uncorrectable waarden op het moment van optreden van de T3 timeout niet oplopen. Als uit die correctable/uncorrectable waarden blijkt dat de downstream kwaliteit in orde is dan is immers de enige resterende conclusie dat het door het modem verzonden DOCSIS management packet niet foutloos bij de CMTS is aangekomen.

Met de correctables/uncorectables en T3/T4 waarden geeft het modem dus zelf aan hoe het gesteld is met de kwaliteit van het signaal op DOCSIS protocol niveau. Het zijn ook geen constanten die in te delen zijn in bepaalde categoriën van wat nog acceptabel is. Het is een indicatie dat er DOCSIS packets tussen modem en CMTS verloren gaan omdat het signaal niet in orde is. Het kan ook een tijdelijke hickup in je coaxsegment geweest zijn.

Met alleen deze waarden ben je er dus niet. Ook de de informatie in de modem DOCSIS/systeem log is belangrijk om vast te stellen of het misschien een eenmalige tijdelijke service onderbreking in je coaxsegment is geweest of dat er regelmatig allerlei DOCSIS waarschuwingen en fouten worden gelogd. Uit dat laatste kan dan ook de conclusie worden getrokken dat er iets goed mis is met het signaal. Als je dergelijk hoge waarden hebt is het advies om het modem een reset te geven en vervolgens een aantal dagen dagelijks een keer de waarden te noteren zodat je kan vast stellen of die waarden gestaag blijven oplopen. Zo ja, dan kun je de conclusie trekken dat je een signaal probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Nog leuker is om het aantal correctables en uncorrectables elke minuut te noteren :Y)
Erulezz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:49:
Zou Ziggo nu dan echt werk maken van IPv6? Zie die test paar posts hieronder en ik zie nu bij mijn producten ook dit staan;

Extra's WifiSpots van Ziggo Aan, Internetbeveiliging Basis, IPv4 Internet

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit expliciet IPv4 internet zag staan!
Cool, leuk dat ze er nu wat meer over gaan communiceren :) Alleen jammer dat de informatie niet klopt, bij mij staat ook "IPv4 Internet" maar dat is maar de helft van het verhaal. Ik heb immers ook IPv6 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:57:
Nog leuker is om het aantal correctables en uncorrectables elke minuut te noteren :Y)
Dat is natuurlijk een nog betere oplossing. Zo wordt in één oogopslag duidelijk dat van 23 maart tot 18 april er toch wel behoorlijke signaal problemen zijn geweest en het signaal voor 23 maart in vergelijking met na 18 april kwalitatief ook minder was. Het zou leuk zijn als in deze weergave ook nog op de één of andere manier de events uit het modem DOCSIS/Systeem log getoond kunnen worden en natuurlijk ook eventuele verhogingen van de T3/T4 waarden om zo een volledig beeld te krijgen van de signaal problemen.

Weet je zelf misschien wat er na 18 april is gewijzigd waardoor er nu nauwelijks nog sprake is van uncorrectables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb vandaag een nieuwsbrief per email gekregen van Ziggo. Prima, maar zet mijn (woon)adresgegevens niet in het onderwerp en al helemaal niet als je de email via een onversleutelde verbinding verstuurd!

Dit heb ik reeds doorgegeven aan Ziggo, ze gaan het intern doorgeven, maar ik vraag mij af in hoeverre ik hier nog meer mee kan doen? Mijns inziens is dit gewoon een lek en weet vrijwel zeker dat veel klanten dezelfde email ontvangen hebben, waarin hun (woon)adresgegevens in het onderwerp staan. Is er iemand die weet wat ik verder kan ondernemen, ik vind dit namelijk echt not done en zo behoor je niet met klanten om te gaan.

Natuurlijk ben ik, op papier, de enige ontvanger, maar dat betekend niet dat een ander de email niet heeft kunnen ondervangen (want unencrypted verzonden!) en nu ergens een kopie heeft en bewaard met eventuele gevolgen van dien (zeker als het in het buitenland opgeslagen is!).

Nu ben ik goed van vertrouwen en ga ik er vanuit dat het niet gebeurd is, maar voor hetzelfde geld is dat wel aan de hand en hebben vele klanten nu dus wellicht een groot probleem!

Ja, wellicht is dit een alu-hoedje, maar hey, ik heb dan tenminste wél wat te verbergen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

CH40S schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:11:
Ik heb vandaag een nieuwsbrief per email gekregen van Ziggo. Prima, maar zet mijn (woon)adresgegevens niet in het onderwerp en al helemaal niet als je de email via een onversleutelde verbinding verstuurd!
Mail ook ontvangen ik zie het probleem niet.... En zeker als er al geen woonplaats bij staat. plz explain.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
ArChie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:04:
Het zou leuk zijn als in deze weergave ook nog op de één of andere manier de events uit het modem DOCSIS/Systeem log getoond kunnen worden en natuurlijk ook eventuele verhogingen van de T3/T4 waarden om zo een volledig beeld te krijgen van de signaal problemen.
U vraagt, wij draaien :> Ik log ook de T3 en T4 counters. Daar is gelukkig veel minder spannends op te zien.
Weet je zelf misschien wat er na 18 april is gewijzigd waardoor er nu nauwelijks nog sprake is van uncorrectables?
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Het was gewoon opeens weer over. Het komt en het gaat met vlagen, nu is het alweer een tijdlang goed. Houden zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lSltAlKeR schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:20:
Mail ook ontvangen ik zie het probleem niet.... En zeker als er al geen woonplaats bij staat. plz explain.
Tja, hier kan ik dus niets mee. Sorry, maar reageer dan gewoon niet als je de vraag niet kan of wil beantwoorden en het probleem niet ziet (en blijkbaar dus niets te verbergen hebt). ;)

Ik ga het in elk geval niet uitleggen, die lijkt mij namelijk pretty obvious.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

CH40S schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Tja, hier kan ik dus niets mee. Sorry, maar reageer dan gewoon niet als je de vraag niet kan of wil beantwoorden en het probleem niet ziet. ;)

Ik ga het in elk geval niet uitleggen, die lijkt mij namelijk pretty obvious.
Wat een onzin... vraag is duidelijk... wat maakt het uit daad alleen een straatnaam en huisnummer in combinatie met je e-mailadres verstuurd wordt over een mail server die overigens wel gebruik maakt van SSL ...

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
@CH40S, ik heb ook zo'n mail ontvangen met straat+huisnummer in het onderwerp. Een weekje of 2 geleden stuurden ze al een soortgelijke mail, maar toen met de woonplaats in het onderwerp. Inderdaad behoorlijk onnodig. Komt erg geforceerd over, lijkt wel of ze willen zeggen: "kijk eens, we hebben een nieuw knopje in onze mailsoftware gevonden".

Aan de andere kant is het voor mij niet echt een enorm beveiligingsrisico. Zij sturen woonplaats en straatnaam tenminste nog in twee afzonderlijke e-mails. Telkens wanneer ik iets bestel op internet staat het hele riedeltje keurig bij elkaar in de bevestigingsmail. Vaak staat er ook nog bij hoeveel geld er nu niet meer op mijn bankrekening staat :9

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 10-06-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lSltAlKeR schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:35:
Wat een onzin... vraag is duidelijk... wat maakt het uit daad alleen een straatnaam en huisnummer in combinatie met je e-mailadres verstuurd wordt over een mail server die overigens wel gebruik maakt van SSL ...
Voor jou maakt het misschien niet uit (omdat je klaarblijkelijk niets te verbergen hebt), maar voor een ander is dat misschien wel een probleem. Al helemaal als er geen TLS-verbinding wordt gebruikt.

Daarnaast is het gewoon not done voor een bedrijf als Ziggo om op dergelijke wijze te communiceren met klanten. Ziggo had ook kunnen kiezen om er iets anders neer te zetten.

Voor hetzelfde geldt wordt hun verbinding afgeluisterd door kwaad willenden en hebben ze nu dus een adres en een emailadres. Vervolgens zoek je hoe vaak de straat bijvoorbeeld voorkomt en je hebt ook de postcode...

Aangezien Ziggo nu onderdeel is van LibertyGlobal, versturen ze de mail misschien vanaf Amerikaanse servers en wie weet wat er dan met de mail gebeurd en hoe lang dat bewaard blijft, want de Amerikaanse overheid moet er dan bij kunnen... Maar inderdaad, het is geen probleem, wat maakt het uit dat op straat ligt waar je woont? Geef jij dan ook even jouw bankrekening en PIN-code van jouw betaalpas? ;) Je hebt immers toch niets te verbergen, toch? :)
Jerrythafast schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:37:
@CH40S, ik heb ook zo'n mail ontvangen met straat+huisnummer in het onderwerp. Een weekje of 2 geleden stuurden ze al een soortgelijke mail, maar toen met de woonplaats in het onderwerp. Inderdaad behoorlijk onnodig. Komt erg geforceerd over, lijkt wel of ze willen zeggen: "kijk eens, we hebben een nieuw knopje in onze mailsoftware gevonden".

Aan de andere kant is het voor mij niet echt een enorm beveiligingsrisico. Zij sturen woonplaats en straatnaam tenminste nog in twee afzonderlijke e-mails. Telkens wanneer ik iets bestel op internet staat het hele riedeltje in de bevestigingsmail.
Het is denk ik inderdaad een gevalletje 'kijk ons eens leuke knopjes en variabelen hebben in emails die we kunnen versturen', maar dat betekend niet dat je iemands adresgegevens (woonplaats vind ik tot daaraan toe) open en bloot in een email zet. Temeer omdat in de footer van de email
Kijk uit voor phishing: internetcriminelen vissen met valse e-mails naar uw privégegevens.
staat, mag ik toch wel hopen dat men dan wel slimmer is dan dat en de privegegevens gewoon niet in een nieuwsbrief zet, dan hoeven klanten niet gewaarschuwd te worden voor phishing, dan kunnen 'internetcriminelen' gewoon de emails filteren / scannen.

Stel dat een 'internetcrimineel' nu wel beide mails zou hebben ondervangen, dan kan die nu dus wel doodleuk jouw adres bepalen. :) Hadden ze dus wederom alleen woonplaats gedaan, had ik het ook totaal niet erg gevonden, maar dit is mij gewoon een stap te ver.

EDIT:
Laat duidelijk zijn dat ik wel van vertrouwen ben en er vanuit ga dat niemand de gegevens / de emails e.d heeft, het gaat mij om het risico dat het wel zou kunnen en dat je email (zeker unencrypted!) totaal niet vertrouwen kan. Ziggo heeft mijns inziens met deze nieuwsbrief pijnlijk duidelijk gemaakt dat zij er in elk geval niet over nadenken voordat ze een dergelijke email versturen.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Als iemand toegang heeft tot de onderwerpen van alle door Ziggo verstuurde nieuwsbrieven, heeft diegene nu wel een heel mooi overzicht van de 'dekkingsgraad' wat betreft het aantal aansluitingen dat Ziggo heeft. Zou lief zijn als die persoon dat even inclusief een overzichtje van glasvezelgebieden naar de ACM stuurt, misschien krijgen we dan concurrentie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het zou nog handiger zijn als je ook een overzicht had waarin alle tellingen gezamelijk weer worden gegeven, bijvoorbeeld onder elkaar regels voor correctables, uncorrectables, T3, T4 en het aantal logevents. Maar dat terzijde, want je logt al meer dan anderen.
Ik log ook de T3 en T4 counters. Daar is gelukkig veel minder spannends op te zien.
Het is maar hoe je het bekijkt. De T3 timeouts die op maandag 3 april en dinsdag 4 april geregistreerd werden vielen in een periode dat er ook veel uncorrectables werden geregistreerd. Dan is er kans dat het modem de CMTS misschien wel wist te bereiken met de ranging requests, maar dat de door de CMTS aan het modem verzonden ranging responses gewoon verloren gingen omdat de bijbehorende packets niet corrigeerbaar waren.
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Het was gewoon opeens weer over. Het komt en het gaat met vlagen, nu is het alweer een tijdlang goed. Houden zo...
Misschien is er onderhoud geweest in het coaxsegment waarbij signaal sterktes zijn aangepast of (al dan niet per ongeluk) verbindingen zijn verbeterd. Ik heb in mijn coaxsegment het ook al meerdere keren mogen meemaken dat de boel als gevolg van onderhoud zodanig verandert was dat het signaal wekenlang zeer slecht is geweest en men maar bleef roepen dat er niets te vinden was. Uiteindelijk zit er dan kennelijk toch iemand aan iets waardoor het opeens een stuk verbetert (jammer genoeg nooit meer echt goed gekomen (opvallend is dat ik momenteel in de voormalig gemeente Zeevang meer onderhoud en vervanging zie nu ze concurrentie gaan krijgen van E-Fiber/TriNed)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Jerrythafast Over die concurrentie... An sich is dat er. Je koopt immers een dienst en die kun je door verschillende technieken afnemen (kabel, glasvezel, schotel, ga zo maar door). Het laat dus zien dat je niet meer op de techniek hoeft te concurreren, maar op de diensten en de service die je aanbied.

Ik snap wel wat je bedoeld, maar om te zeggen dat Ziggo monopolist is, dat ook weer niet. Qua gebruikte techniek, dat zeker en natuurlijk zou het mooi zijn als er meer providers op de kabel zouden komen zitten, maar nogmaals, het gaat om de dienst (TV, internet en telefonie), niet het medium waarmee je gebruikt maakt van de diensten. :) Al zullen er bijvoorbeeld genoeg klanten zijn, die overstappen op glasvezel als dat eenmaal beschikbaar komt/is, dus hun maakt het dan toch ook niet of ze op de kabel zitten of niet? ;)

Ook een mobiele telefonie provider verplicht jou niet om een bepaalde mobiele telefoon te gebruiken om hun diensten te kunnen gebruiken. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
ArChie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Het zou nog handiger zijn als je ook een overzicht had waarin alle tellingen gezamelijk weer worden gegeven, bijvoorbeeld onder elkaar regels voor correctables, uncorrectables, T3, T4 en het aantal logevents. Maar dat terzijde, want je logt al meer dan anderen.
Iets met een vinger en een arm >:) Misschien als ik er weer eens tijd voor heb :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:03:
Iets met een vinger en een arm >:) Misschien als ik er weer eens tijd voor heb :9
Oh nee, zo was het niet bedoeld. Het zou een leuke manier zijn om wat inzicht te verschaffen in de voor velen wonderlijke wereld van informatie die het modem zelf geeft over de kwaliteit van het signaal. Ik kan nog wel meer parameters bedenken die je op zou kunnen nemen zoals gewijzigde signaal sterktes, etc. Ik denk overigens dat Ziggo/UPC er minder blij mee zal zijn als de gebruikers met dit soort overzichten aantoonbaar kunnen maken dat er na onderhoud zaken verslechterd zijn wat zich dan vertaald in een verhoging de uncorrectables en/of T3/T4 voorkomens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zat net F1 VT3 te kijken op Ziggo Sport Select en overal blokjes terwijl ik die op National Geographic daarvoor niet had... dus ik bekijk de signaal waardes in de TV... zo erg had ik ze nog nooit gezien 8)7 bitrate errors van hier tot Tokyo en een signaal kwaliteit van 20.
Dus alle kabels nagelopen, signaal in modem bekeken... niks he, dus met een laatste ingeving, draai ik de kabel in de tuner achterop de tv en signaal kwaliteit springt meteen naar 100% en de bitrate errors zijn weg! terwijl die zenders al maanden probleemloos werken :X
Weet iemand hoe dat kan?

Ik heb overal deze stekkers geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qpFiJPTm.jpg

(die in de tv is overigens een Hirschmann prefab van 1,5m)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 10-06-2017 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Dat is juist het nadeel van die KOSWI/KOKWI3 stekkers van hirschman....

De kabel wordt naar mijn mening niet goed gefixeerd met deze stekkers, waardoor elke lichte beweging van de kabel direct stress zet op de kern, want die zit wel echt gefixeerd met dat schroefje, waardoor het in mijn opzicht rukke schroefje los kan komen te zitten of een groef gaat schuren in de kern waardoor je dus vals contact krijgt.

Dus met opzicht weinig echte kracht, kan over tijd die stekker best los gaan zitten, de kern komt los te zitten of breekt over.

[ Voor 18% gewijzigd door Swordlord op 10-06-2017 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:15:
Zat net F1 VT3 te kijken op Ziggo Sport Select en overal blokjes terwijl ik die op National Geographic daarvoor niet had... dus ik bekijk de signaal waardes in de TV... zo erg had ik ze nog nooit gezien 8)7 bitrate errors van hier tot Tokyo en een signaal kwaliteit van 20.
Dus alle kabels nagelopen, signaal in modem bekeken... niks he, dus met een laatste ingeving, draai ik de kabel in de tuner achterop de tv en signaal kwaliteit springt meteen naar 100% en de bitrate errors zijn weg! terwijl die zenders al maanden probleemloos werken :X
Weet iemand hoe dat kan?

Ik heb overal deze stekkers geinstalleerd:
[afbeelding]

(die in de tv is overigens een Hirschmann prefab van 1,5m)
Soms heb je hele rare opbouw van statische electriciteit of een ground loop in de kabels.

Soms kan een kwart slag draaien al het verschil zijn tussen storing of geen storing.
Wat hier gebeurt, is dat je kabel/plug als antenne fungeert en door en kwartslag te draaien verander je de "antenne" van horizontaal naar vertikaal, of andersom. En dat kan al een wereld van verschil zijn.

Hier in mijn Pace ontvanger soms ook blokjes, en dan vooral wanneer de capaciteit minder wordt (Tijdens formule 1 vaak). Kabel eruit en weer erin, huppa probleem opgelost. Ook TV ontvangers "locken" op een bepaald signaal en passen daar correcties op toe. Verandert dit signaal, dan klopt de timing niet meer en kan het gaan storen.

Iets meer off topic: Dit probleem heb ik ook veel gezien met WiFi linken over grote afstanden, 1-10km of zelfs meer.
De link is dan lokaal getest en alleen 1 van de 2 gedeeltes wordt dan op lokatie gebracht. Gevolg: uitval en storingen.
Beide kanten even uit en weer aan, en alles werkt weer perfect.

Dus redenen zat die de oorzaak kunnen zijn. Vooral connectoren, die gaan vaak dienen als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 09:32

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik kijk af en toe F1 bij een maat van me via m'n Iphone streamend naar zijn Chromecast, maar de Chromecast valt dan regelmatig uit. Bij hetzelfde gebruik via Youtube of een andere app is dit probleem niet aanwezig waardoor ik vermoed dat het aan de Ziggo App ligt.

Iemand hier ervaringen mee en/of een oplossing voor?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Mad-Matt Ziggo GO kampt wel vaak met capaciteitsproblemen tijdens F1-races... Je zou het moeten testen wanneer er niks spannends op TV is. Als hij dan ook steeds uitvalt is er waarschijnlijk iets bij die maat van jou aan de hand. Maar ik verwacht eigenlijk dat hij het dan gewoon goed doet, wat zou betekenen dat het probleem bij Ziggo ligt, puur door de vele kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mad-Matt schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:43:
Ik kijk af en toe F1 bij een maat van me via m'n Iphone streamend naar zijn Chromecast, maar de Chromecast valt dan regelmatig uit. Bij hetzelfde gebruik via Youtube of een andere app is dit probleem niet aanwezig waardoor ik vermoed dat het aan de Ziggo App ligt.

Iemand hier ervaringen mee en/of een oplossing voor?
Hier hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de Chromecast ligt en de firmware die erop draait. Momenteel draait de stream erg stabiel en heb ik nog geen uitval gehad. *afkloppen*

Op den duur viel de stream om de minuut uit op de Chromecast, en dus maar vanaf tablet verder gekeken. Dit was trouwens op een rustige avond, zonder een spannende race of sport ofzo.

Wij streamen naar de CC vanaf iphone en Samsung Tablet. Aan operating system op mobiel/tablet lijkt het niet te liggen.

Ik heb ook al eens geprobeerd een andere WiFi router te gebruiken voor de Chromecast, maar dat was het dus ook niet. Ik wil binnenkort toch een Chromecast Ultra aanschaffen, dan kan ik het draadloze netwerk uitsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 10-06-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:54:
Ik heb ook al eens geprobeerd een andere WiFi router te gebruiken voor de Chromecast, maar dat was het dus ook niet. Ik wil binnenkort toch een Chromecast Ultra aanschaffen, dan kan ik het draadloze netwerk uitsluiten.
Met deze app kan je de wifi verbinding van je chromecast testen:

Google Play: Fast Speed Test for Chromecast
Pagina: 1 ... 25 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic