Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
neeecht schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:45:
[...]

Hier in mijn Pace ontvanger soms ook blokjes, en dan vooral wanneer de capaciteit minder wordt (Tijdens formule 1 vaak). Kabel eruit en weer erin, huppa probleem opgelost. Ook TV ontvangers "locken" op een bepaald signaal en passen daar correcties op toe. Verandert dit signaal, dan klopt de timing niet meer en kan het gaan storen.
Kun je misschien uitleggen hoe de capaciteit van een DVB-C stream minder wordt?

Het aantal kijkers beïnvloed op geen enkele wijze de ontvangst van een DVB stream namelijk. Deze is naar alle uiteinden van het netwerk gelijk. Dat is het mooie van een coax netwerk. Je kunt voor analoge en digitale tv streams onbeperkt uitbouwen.

Daarnaast lockt een ontvanger op een transportstream en filtert hier de bijbehorende inhoud uit. Timing en signaal en storen? Het enige wat kan gebeuren is dat beeld en geluid niet synchroon lopen door het mislopen van de synchronisatie frames. Storingen hebben niets met timing te maken maar met foute bits. Ofwel er gaat iets mis met de modulering van het signaal.

Tikken en haperingen kunnen ook overslag zijn. Dan wordt er ergens net niets goed genoeg contact of verkeerd contact gemaakt waardoor het signaal niet goed door komt. Een ander probleem kan zijn een lek in de installatie op frequenties van bijv. scheep of luchtvaart communicatie. Daar wordt pas de stoorzender actief bij het activeren van een spreeksleutel. Dus daar heb je in korte pozen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:51
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:58:
[...]

Met deze app kan je de wifi verbinding van je chromecast testen:

Google Play: Fast Speed Test for Chromecast
Ga ik straks eens proberen, thanks :)

Heb mijn chromecast wel aan 5Ghz hangen, maar de dekking is goed. Kan straks mooi het verschil meten met 2.4 en 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:54
Ik kreeg vandaag zelfs een brief over de landelijke werkzaamheden waar we laatst in de mail al over geïnformeerd waren.

Ze dekken zich aan alle kanten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menzo schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:35:
Ik kreeg vandaag zelfs een brief over de landelijke werkzaamheden waar we laatst in de mail al over geïnformeerd waren.

Ze dekken zich aan alle kanten in.
Ik heb zowel geen mail en brief gehad, ook zegt de site dat ik geen werkzaamheden krijg? Wat gaat er wanneer precies gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 06:31
@Verwijderd, velen hebben deze mail ontvangen. Het is gewoon een standaard "we gaan aan het werk" mailtje maar wat er anders dan anders aan is, is dat hij aan klanten verspreid over het hele land is gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:49:
[...]

Ik heb zowel geen mail en brief gehad, ook zegt de site dat ik geen werkzaamheden krijg? Wat gaat er wanneer precies gebeuren?
Dit is de link voor de Engelse versie die wel online staat:

https://www.ziggo.nl/maintenance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah , die brief heb ik wel gehad, ik vond het zo vreemd dat ik naar SBS moest gaan terwijl ik nooit ernaar kijk. Mijn ergernis over sbs6 (en rtl5) is zo groot dat ik de brief weggegooid heb zonder verder te lezen. Handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jerrythafast schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:52:
@Mad-Matt Ziggo GO kampt wel vaak met capaciteitsproblemen tijdens F1-races... Je zou het moeten testen wanneer er niks spannends op TV is. Als hij dan ook steeds uitvalt is er waarschijnlijk iets bij die maat van jou aan de hand. Maar ik verwacht eigenlijk dat hij het dan gewoon goed doet, wat zou betekenen dat het probleem bij Ziggo ligt, puur door de vele kijkers.
Duidelijk, moet ik hem toch maar over om ook Ziggo te nemen.

Bedankt beide voor de antwoorden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

ArcticWolf schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:15:

Ik heb overal deze stekkers geinstalleerd:
[afbeelding]

(die in de tv is overigens een Hirschmann prefab van 1,5m)
Deze stekkers zou ik niet meer gebruiken. Je zet namelijk de kern vast door middel van een schroefje bij deze stekkers, waarmee je de kern dus beschadigd. Aangezien de elektronen (gezien het een elektrisch signaal is) op een hoge frequentie aan de buitenkant van de kern zitten (zgn. skineffect) zal dit bij een beschadigde kern niet goed door komen. Met als gevolg blokkerig beeld op transportstreams op een hogere frequentie.

TV stekkers worden tegenwoordig geklemd, zonder de kern te beschadigen. Voorbeelden zijn o.a. de haakse Hirschman KOK/KOSWI male/female TV stekkers, de Technetix haakse TV stekkers (4G proof), en de haakse Cablecon's.
Swordlord schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:39:
Dat is juist het nadeel van die KOSWI/KOKWI3 stekkers van hirschman....

De kabel wordt naar mijn mening niet goed gefixeerd met deze stekkers, waardoor elke lichte beweging van de kabel direct stress zet op de kern, want die zit wel echt gefixeerd met dat schroefje, waardoor het in mijn opzicht rukke schroefje los kan komen te zitten of een groef gaat schuren in de kern waardoor je dus vals contact krijgt.

Dus met opzicht weinig echte kracht, kan over tijd die stekker best los gaan zitten, de kern komt los te zitten of breekt over.
Hangt er vanaf welke coaxkabel je gebruikt. Bij gebruik van coax9/12 gaat dit gewoon goed. Gewoon houden aan de voorschriften die op het plastic zakje staan, dus maatvoering. Stekkers waarmee je de kern vastzet met een schroefje is een afrader, gezien het de kern beschadigd. Bij HFC/SECT examen mag je nog geen kras op de kern zetten en je bent gezakt. Ook bij dit examen (inhome) gebruikt men de Hirschmann KOK/KOSWI stekkers.
neeecht schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:45:
[...]

Dus redenen zat die de oorzaak kunnen zijn. Vooral connectoren, die gaan vaak dienen als antenne.
Juist een coaxkabel die niet HF (hoog frequent) dicht is gaat fungeren als antenne, gezien je dus in/uitstraling krijgt van het signaal. Het vangt dus ook ethersignalen op, waarmee je dus een mengproduct krijgt met als gevolg blokkerig beeld op bepaalde transportstreams. De kwaliteit van een coaxkabel is zeer van belang (coax9/12 dubbele afscherming), en juiste montage van de TV stekkers, alsmede de rest van de installatie (zoals een juist gemonteerde en gebruikte wandcontactdoos), en het gebruik van compressie/pers f connectoren in de installatie (o.a. meterkast situaties met splitters). Vaak zie je dat men van die huis/tuin/keuken f connectoren gebruikt die je erop drukt of schroeft (vooral dat schroeven beschadig je de buitenmantel mee, met als gevolg dat de handel niet HF dicht is en dus leakage).

Vaak is het te wijten aan leakage, dus geen HF (hoog frequent) dichte installatie door verschillende oorzaken waardoor je blokkerig/stilstaand beeld kunt ervaren op je mediabox of TV met ingebouwde DVB-C tuner. Dit komt vaker voor dan je denkt. Vooral met de inzet van QAM256 transportstreams is alles veel gevoeliger geworden, en dit (QAM) gaat nog veel hoger worden de komende jaren. Dus goed investeren in kwaliteitsstekkers/kabels/splitters en wandcontactdozen is een aanrader. Ziggo gebruikt nu enkel nog de Braun BTV01. Astro Gut14D of 15D kunnen nog, gezien DOCSIS3.1 nog niet is uitgerold, maar als het eenmaal zover is dient je AOP minimaal tot 1218MHz door te laten (Braun BTV laat tot 2GHz door). Een Astro Gut14/15D en NTP-1 in de meterkast (fUPC), de DIO's en TRASJES (fZiggo) gaan tot 1000MHz. Daarna is er teveel demping boven die max. frequentie voor gebruik icm euroDOCSIS3.1. Ook bij intern gebruik voor MoCa kun je nu het beste de Braun BTV01 gebruiken, gezien de lage demping.

Overigens, MoCa via je Mediabox XL (Horizon) zit nu nog op 1150 MHz bij Ziggo, logisch gevolg met de komst van DOCSIS3.1 dat dit straks gaat verplaatsen naar een hogere frequentie.
Nadeeltje van de Braun BTV01 WCD's is helaas de lage demping op MoCa als je het als AOP gebruikt, hierdoor kun je mogelijk de buren storen indien deze ook dezelfde installatie hebben en MoCa gebruiken, en AOP van Braun hebben. Ook hier is vast een oplossing voor, een zgn. filter die in de eindversterker wordt geplaatst. Dat wordt nog wel lachen als er steeds meer gebruik wordt gemaakt van MoCa. :+

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mr.Master schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:19:
[...]

Deze stekkers zou ik niet meer gebruiken. Je zet namelijk de kern vast door middel van een schroefje bij deze stekkers, waarmee je de kern dus beschadigd. Aangezien de elektronen (gezien het een elektrisch signaal is) op een hoge frequentie aan de buitenkant van de kern zitten (zgn. skineffect) zal dit bij een beschadigde kern niet goed door komen. Met als gevolg blokkerig beeld op transportstreams op een hogere frequentie.

TV stekkers worden tegenwoordig geklemd, zonder de kern te beschadigen. Voorbeelden zijn o.a. de haakse Hirschman KOK/KOSWI male/female TV stekkers, de Technetix haakse TV stekkers (4G proof), en de haakse Cablecon's.
Tegenwoordig niet nee ;) maar heb ze al een paar jaar erop zitten.

De enige stekkers die ik heb vervangen dit jaar zijn de stekkers op de foto, maar die waren niet de boosdoeners, de rest zit er al een paar jaar op.

Als ik die stekkers wil vervangen moet ik de kabels weer opnieuw strippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

ArcticWolf schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:23:
[...]

Als ik die stekkers wil vervangen moet ik de kabels weer opnieuw strippen?
Jazeker, want de kern is immers beschadigd door gebruik van het schroefje met deze connectoren. En sowieso, elke aanraking met het koper geeft over een langere periode toch enige vorm van oxidatie. Komt door het zuur/zuren aan je vingers, welke weer volgens een natuurkundig proces het koper aantast. Niet voor niets zal menig monteur een tandenborstel in zijn koffer hebben liggen om de buitenmantel niet met zijn vingers aan te raken. Ook dit is een strenge richtlijn tijdens het HFC/SECT examen: buitenmantel naar achteren vouwen = tandenborstel gebruiken. Met name bij het gebruik van de compressie (f) connectoren waarbij je de mantel naar achteren vouwt (ook bij de KOK/KOSWI Hirschmann stekkers) mag dit enkel met een tandenborstel. Als je dit met je vingers doet tijdens dat examen = gezakt. :o :D

edit: Ik zou deze stripper hiervoor gebruiken https://www.coaxkabelshop.nl/hirschmann-kabelstripper

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Master op 10-06-2017 23:13 ]

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mr.Master schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Jazeker, want de kern is immers beschadigd door gebruik van het schroefje met deze connectoren. En sowieso, elke aanraking met het koper geeft over een langere periode toch enige vorm van oxidatie. Komt door het zuur/zuren aan je vingers, welke weer volgens een natuurkundig proces het koper aantast. Niet voor niets zal menig monteur een tandenborstel in zijn koffer hebben liggen om de buitenmantel niet met zijn vingers aan te raken. Ook dit is een strenge richtlijn tijdens het HFC/SECT examen: buitenmantel naar achteren vouwen = tandenborstel gebruiken. Met name bij het gebruik van de compressie (f) connectoren waarbij je de mantel naar achteren vouwt (ook bij de KOK/KOSWI Hirschmann stekkers) mag dit enkel met een tandenborstel. Als je dit met je vingers doet tijdens dat examen = gezakt. :o :D

edit: Ik zou deze stripper hiervoor gebruiken https://www.coaxkabelshop.nl/hirschmann-kabelstripper
Ik gebruik altijd een schaar/hobby mes :9 snij net tot boven de kern en trek dan de bescherming eraf.

Zal binnenkort wat nieuwe connectors bestellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49
Gevaar is dan wel wat Mr Master al zegt, dat je de kern dan beschadigd. Doordat het signaal steeds gevoeliger wordt (door rasterwijzigingen e.d.) luistert dat best nauw. Ik zou de Technetix IEC haaks bestellen (opvolger Televes) die zijn het makkelijkst te monteren. 10-10mm maatvoering, erin leggen en dichtschroeven. Die KOSWI vind ik persoonlijk niet heel fijn werken en passen ook niet universeel op alle types coax goed.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

ArcticWolf schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:23:
[...]

Ik gebruik altijd een schaar/hobby mes :9 snij net tot boven de kern en trek dan de bescherming eraf.
Dat kun je doen :D Wel old fashion '80's. Maar het beste is zo'n Hirschmann stripper gebruiken. Dan weet je dat het degelijk zit, je de kern niet hebt ingesneden. Het is allemaal zó gevoelig dat je wel een beetje moet investeren in gereedschap. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:37:
ah , die brief heb ik wel gehad, ik vond het zo vreemd dat ik naar SBS moest gaan terwijl ik nooit ernaar kijk. Mijn ergernis over sbs6 (en rtl5) is zo groot dat ik de brief weggegooid heb zonder verder te lezen. Handig :P
Ik heb een Ziggo brief gehad over mogelijke problemen op Film1 Drama (geen of verstoord beeld) en op mijn adres waren er idd problemen met enkel dat kanaal. Het zou kunnen zijn dat er na de "landelijke" werkzaamheden van komende week, SBS6 van plaats gaat wisselen met F1 Drama (volgens de monteur, zie onder), met alle gevolgen van dien. Er werd mij dus bij problemen met F1 Drama een gratis monteur aangeboden om het euvel te verhelpen. Ik mocht het niet zelf proberen op te lossen want het moest echt via een monteur.

Het vreemde was echter dat de Ziggo medewerker die ik te spreken kreeg via het nummer in de brief (een betaald nummer), geen idee had waar ik het over had. Het verzoek of ik zelfs de brief in zou willen scannen en door zou willen sturen. Afijn, dat laatste lukte niet omdat mijn mobiele OS niet wordt ondersteund door de live scan service van Ziggo maar dit doet er verder niet zo heel veel toe. In mijn meterkast waar de TV kabel in huis komt is er wat vervangen, en in de woonkamer is de radio/tv doos eveneens vervangen.

Storing op F1 Drama is weg, maar ik heb nu op andere kanalen wat problemen gekregen sinds het plaatsen van de nieuwe apparatuur. Nu moet ik mijn huiskamerkabel toch nog een keer vervangen want deze is al aardig op leeftijd, dus dat doe ik eerst maar eens voordat ik weer aan de pheun ga hangen.

Afijn, volgens de monteur wordt er nu op vele plekken preventief het e.e.a. vervangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
Ik heb hier een probleem met rtl crime. Er valt regelmatig voor 1 seconde geluid weg. Dit is zowel met de horizon als de ci+ module. Ook heb ik de tv rechtstreeks op de aop aangesloten. Ook op mijn andere tv heb ik het probleem. Wat zou het kunnen zijn?

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En het beeld blijft goed? Klinkt als een doorgifteprobleem a.k.a. Ziggo domein. Om het helemaal uit te sluiten of het bij jezelf ligt zou je even bij buren met Ziggo kunnen vragen of zij het ook hebben. Heb het ook wel eens gehad met Brava maar dat was dan analoog.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
Jim423 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 00:57:
En het beeld blijft goed? Klinkt als een doorgifteprobleem a.k.a. Ziggo domein. Om het helemaal uit te sluiten of het bij jezelf ligt zou je even bij buren met Ziggo kunnen vragen of zij het ook hebben. Heb het ook wel eens gehad met Brava maar dat was dan analoog.
Het beeld blijft inderdaad goed. Ik zal het even aan de buren vragen. Vrijdag komt er sowieso een monteur. En misschien is het opeens opgelost...

Questions must be asked

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb (omdat ik hem amper gebruik) een coax-stripper uit china gekocht.

Deze werkt minder goed als je erg dikke (RG6/4-shielded) kabels gebruikt, maar voor incidenteel gebruik goed genoeg.

Wel goed kijken of de mesjes echt de kern niet geraakt hebben. Daarmee maak je namelijk een zwakke plek (buigen) en daar breekt het koper mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauzwauz schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Het beeld blijft inderdaad goed. Ik zal het even aan de buren vragen. Vrijdag komt er sowieso een monteur. En misschien is het opeens opgelost...
Laat je het hier weten? Ik heb dat ook bij een paar zenders. Ik heb vervolgens in het hele huis goede kabels gelegd (150 euro kost dat geintje, man man man), Maar nu heb ik het wel minder, maar nog heel af en toe. Ik dacht eerst dat het aan mijn soundbar lag, maar bij de mediaspeler heb ik het niet (en die gaat naar de tv en de tv stuurt het geluid weer via hdmi cec naar de soundbar). Ik heb dus alles opnieuw aangesloten, nieuwe kabels, maar af en toe heb ik het nog, dus er zit ook nog iets bij ziggo scheef denk ik.

Ik heb het trouwens ook op die crime zenders volgens mij omdat we alleen nederland 1, rtl 4 en crime zenders hier kijken.

Als de monteur het kan oplossen ga ik ook bellen, kan ik gelijk melden dat de hele radio gewoon hier verdwenen is, er komt geen siganaal meer uit de muur 8)7 , maar ik moet even tijd vinden dat ik thuis ben als er een monteur komt. Vorige keer dat hier een monteur was begon hij allemaal dingen tegen mijn vrouw te zeggen en te driegen dat we een rekening kregen, dat gedrag van die mannetjes hier wil ik niet, als ik erbij ben is dat snel afgelopen. Er komen hier altijd monteurs die onbeschoft tegen vrouwen doen. Laatst ook al bij plaatsing stopcontact in de keuken een grote mond tegen mijn vrouw toen ze aangaf dat ze het op een verkeerde plek gingen aansluiten. Moest ik uit mijn werk komen en toen was het in 2 minuten geregeld. Ik zeg gewoon: je doet het zoals ik het wil en anders stop je nu en gaan we samen met jouw leidinggevende bellen en laten we die komen. Dan kan het opeens wel 8)7

Zo, frustratie is er weer uit, ik ga het zwembad in :D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Laat je het hier weten? Ik heb dat ook bij een paar zenders. Ik heb vervolgens in het hele huis goede kabels gelegd (150 euro kost dat geintje, man man man), Maar nu heb ik het wel minder, maar nog heel af en toe. Ik dacht eerst dat het aan mijn soundbar lag, maar bij de mediaspeler heb ik het niet (en die gaat naar de tv en de tv stuurt het geluid weer via hdmi cec naar de soundbar). Ik heb dus alles opnieuw aangesloten, nieuwe kabels, maar af en toe heb ik het nog, dus er zit ook nog iets bij ziggo scheef denk ik.
Ik laat het zeker hier weten. Zelf denk ik ook dat het probleem bij de doorgifte door Ziggo ligt. De bekabeling hier in huis is allemaal nieuw inclusief een Braun aop.

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zijn er toevallig meer mensen die een melding krijgen op de Ziggo Go App voor a windows 10 dat je het programma niet kan bekijken vanwege copyright? "De aanbieder heeft de uitzending vanwege copyright geblokkeerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52

Patrick89

PSN : Gamesource

krakendmodem schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:22:
Zijn er toevallig meer mensen die een melding krijgen op de Ziggo Go App voor a windows 10 dat je het programma niet kan bekijken vanwege copyright? "De aanbieder heeft de uitzending vanwege copyright geblokkeerd"
Toevallig ip dat soms als buitenland wordt aangemerkt.?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
krakendmodem schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:22:
IPv6? IPv6 tunnel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Patrick89 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Toevallig ip dat soms als buitenland wordt aangemerkt.?
Nope. Nederlands ip.
Ipv4. Ik heb geen ipv6

Gek genoeg werkt het in de browser wel goed. Gaan we daar verder kijken :)
Ik heb het idee dat door de drukte de Windows 10 App niet kan buffered en dus zo'n melding geeft.

[ Voor 47% gewijzigd door krakendmodem op 11-06-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Mag ik jullie melden dat ik een leuke vinding heb. Een stabiele WifiSpots router, ik na behoefte kan uitrusten met een multifunctionele WifiSpots setup. Waardoor ik een snelheid van 20-30mbits/s en een upload van 4-6 mbit/s heb. Ik heb nu een super stabiele verbinding. Het werkt perfect. Zeker met een Chromecast. En voor het geld wat ik uitspaart, een Netflix, Videoland,HBO pakket genomen. De verbinding is zelf erg goed te gebruiken in met Torrents en/of popcorn time.

Heb nu een super 1mb/s en waarneer nodig schakelt de router een multiwan setup in!
Werkt erg fijn als je een torrent wil downloaden!

Heerlijk om creatief te zijn!

Zal morgen eens mijn resultaten echt goed posten.

Het heeft me best veel moeite gekost om een juiste firmware te vinden. Maar dan nu een wireless ping van 11-12 ms. En dan een gemiddelde traceroute van 40-45ms! En echt prima internet voor mijn vriendin (en mij als ik bij haar ben) 😀😀😎

Best trots op. Ga nu verder kijken voor uitbreiding met 4g stick en multiwan! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52

Patrick89

PSN : Gamesource

krakendmodem schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:53:
[...]

Nope. Nederlands ip.

[...]

Ipv4. Ik heb geen ipv6

Gek genoeg werkt het in de browser wel goed. Gaan we daar verder kijken :)
Ik heb het idee dat door de drukte de Windows 10 App niet kan buffered en dus zo'n melding geeft.
Probleem van buffering lijkt meer server zijdig te zitten. Hier altijd veel problemen met zowel de Windows 10 app als Chromecast. Op Twitter komen ook veel meldingen voorbij dat bij drukte veel problemen zijn.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Patrick89 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Probleem van buffering lijkt meer server zijdig te zitten. Hier altijd veel problemen met zowel de Windows 10 app als Chromecast. Op Twitter komen ook veel meldingen voorbij dat bij drukte veel problemen zijn.
Chromecast is hier ook hopeloos. Pakte altijd die Windows 10 App maar ook die werkt niet lekker.

De website werkt in IE wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dus een openwrt router gebruikt om met een Chromecast werkt het prima! 😎

Ik zit nu Ziggo tv te kijken via de app en even casten naar de Chromecast via de router op een account! 😎

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:18:

Ik zit nu Ziggo tv app te casten naar de Chromecast via de router op een account! 😎
Dat kan al een behoorlijke tijd, met of zonder openwrt.

Probleem is dat Ziggo te weinig (?) capaciteit heeft om alle drukte aan te kunnen. Daar gaat een andere router niks aan veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 11-06-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Live TV en HBO casten werkt 9 van de 10x prima. Alleen tijdens piekmomenten (Formule 1) gaat het soms wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@krakendmodem,

Deze router staat nu drie dagen aan zonder ook maar een keer te haperen. Tevens weet ik echt uit ervaring dat met piektijden casten via WifiSpots niet goed gaat. Ik zit nu in drie dagen aan 30gb aan data, zonder een breakup of haperende verbinding!

Ik heb een jaar gewerkt aan een setup die goed werkt met een zevental verschillende routers (chipsets) en custom builds met openwrt.

Deze router is niet eentje van die ff in elkaar is gezet. Dit is veel tcpdump en wpa_cli en veel builds met Linux. 🤗😎

Volgens mij heb ik nu eindelijk een setup gevonden die erg goed lijkt te werken op het WifiSpots netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Dus je gebruikt nu een router om wifispots te ontvangen en door te sturen op een vaste locatie waar je geen aansluiting hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:11
Lees hier van wat mensen die problemen hebben met het geluid.
Ook bij mij in Roosendaal valt hij af en toe weg. Halve seconde geen geluid.
Vandaag heeft de box zelf weer eens een reset gedaan....... ook leuk als je net zit te kijken.
Meer mensen die dit hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben er zooooooooo lang mee bezig geweest. Maar ik heb op een account 1-1.1 MB/s perfecte stream / signaal / doorvoersnelheid. Dat je er prima met twee personen op kan Ziggo tv, YouTube fulltime HD, Videoland HD, Netflix op hoog (HD) kan streamen. En dan kan de router voor bijvoorbeeld een twee stream een USB antenne inschakelen en zelfs een derde. Dit werkt echter zelfs nog beter als je een online VPN tunnel gaat gebruiken. Dan zou ik zelfs Netflix 4k kunnen streamen. Oftewel 25 mbits continu!

Dit "projectje" heeft me zelfs bijna mijn relatie en mijn eigen zelfvertrouwen gekost. Maar dan nu wel beloond.

Drie Ziggo accounts geeft me nu 25mbits 4-5 mbits upload. Met een eindeloze dhcp renew! Voor de kenners, weten nu genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Totdat Ziggo dit merkt en dus er een stokje voor steekt. Want dat recht hebben ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:16:
Ja, ik ben er zooooooooo lang mee bezig geweest.
Ik begrijp dat je wel in een ziggo gebied zit, is het dan niet gewoon handiger om een 2e abonnement te nemen? Ik snap niet helemaal waar je nu een jaar aan gewerkt hebt. Was het niet handiger geweest (als geld het probleem is) om de buren te vragen een lijntje te delen en dan een utp kabel in de tuin onder de grond ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:25:
Totdat Ziggo dit merkt en dus er een stokje voor steekt. Want dat recht hebben ze
Heb ook nog een speciaal tooltje in gebruik. Dit vertel ik niet. Ik verkoop de router alleen. Ik heb een 😎😎, Ziggo extra wifipunt, aka Archer C7 V2 voorzien van wat homebrew software en voila!

Maar zoals al eerder geschreven heeft dit project me echt veel tijd en uitzoek werk gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Maar, je ontvangt nu dus een wifispots netwerk van een andere Ziggo klant? Stel, die klant zegt Ziggo op, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
@Verwijderd Begrijp ik het nou goed dat je op de wifispots van je buren of zo zit mee te lurken?
Dus geen eigen ziggo modem/internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:27:
[...]

Ik begrijp dat je wel in een ziggo gebied zit, is het dan niet gewoon handiger om een 2e abonnement te nemen? Ik snap niet helemaal waar je nu een jaar aan gewerkt hebt. Was het niet handiger geweest (als geld het probleem is) om de buren te vragen een lijntje te delen en dan een utp kabel in de tuin onder de grond ofzo?
Nee het ging om te bewijzen voor mezelf dat de implementatie van IPv6 zelfs in de belangrijkste pakketten van Linux niet goed is. Tevens is het fijn om te weten dat mijn vriendin altijd internet heeft tegen letterlijk nul euro!
Gun ik mezelf en haar best wel! Nooit gezeik met iemand of wie dan ook. Deze router kan inmiddels een -74 dbm signaal goed omzetten in een goede internetverbinding goed voor 1-2 personen zonder kosten. Dus..... :P :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Nee het ging om te bewijzen voor mezelf dat de implementatie van IPv6 zelfs in de belangrijkste pakketten van Linux niet goed is. Tevens is het fijn om te weten dat mijn vriendin altijd internet heeft tegen letterlijk nul euro!
Gun ik mezelf en haar best wel! Nooit gezeik met iemand of wie dan ook. Deze router kan inmiddels een -74 dbm signaal goed omzetten in een goede internetverbinding goed voor 1-2 personen zonder kosten. Dus..... :P :P :P :P
Maar je leent dus wifi-spots inlog-gegevens van iemand anders. Of heb je de boel gekraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valkenier schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:34:
@Verwijderd Begrijp ik het nou goed dat je op de wifispots van je buren of zo zit mee te lurken?
Dus geen eigen ziggo modem/internet?
Nee zelfs tot 3-4 WifiSpots. >:) Ik heb toevallig vanwege mijn werk drie WifiSpots codes en daarmee drie verbindingen. Ik gebruik drie wifispot WiFi verbindingen, een dag en vervolgens wisselen ze de roulatie. Bovendien heb ik vanaf volgende week ook nog een VPN tunnel! Dit zorgt ervoor dat mijn verkeer ook nog eens strak gebundeld wordt!
Tot een strakke 25 mbit en 5 mbit upload! Top en ook nog eens lage latency voor een supersnelle responstijd als je browser, zappt, schakelt tussen apps op de chromecast :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
En als het internet het niet doet, dan haal je je gigantisch veel gezeik over je heen.

Leuk dat het werkt, maar hier is wifispots niet voor bedoeld. En door dit soort fratsen kan Ziggo op den duur ook bepalen om het voor de rest van de betalende klanten ook stop te zetten.

Ik hoop eerlijk gezegd dat Ziggo hier dan ook maatregelen tegen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Wil je nu een ballon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:42:
En als het internet het niet doet, dan haal je je gigantisch veel gezeik over je heen.

Leuk dat het werkt, maar hier is wifispots niet voor bedoeld. En door dit soort fratsen kan Ziggo op den duur ook bepalen om het voor de rest van de betalende klanten ook stop te zetten.

Ik hoop eerlijk gezegd dat Ziggo hier dan ook maatregelen tegen neemt.
Gelukkig zit ik met een super dekkingsgraad​ wat betreft modems/WifiSpots. Ik maak er goed gebruik van maar geen misbruik. Mijn router schakelt elke dag naar een andere wifispot in de buurt. Tevens gebruikt de router in normale omstandigheden nooit meer dan de limiet van 8-9 mbits per seconde.

Dit is een concept en ik ben er trots op dat zelfs met het brakke WifiSpots netwerk ik toch een goed werkende router heb gemaakt die netjes binnen de gestelde regels van WifiSpots, Ziggo blijft.

Geen zakelijk gebruik en ik installeer al ruim tien jaar Ziggo internet of repareer slechte Ziggo aansluitingen. Dan weet je pas wat voor bedrijf Ziggo echt kan zijn.

Ik wil er nog aan toe voegen dat ik een zakelijke lijn van 90 euro op mijn eigen adres heb! En als laatste, we zijn in Nederland zooooooooo gewend geraakt aan de hoge mbits voor een internetaansluiting​ dat we nooit meer keken wat we nou echt verbruiken of via onze online-diensten eigenlijk geleverd krijgen. Er zijn genoeg alleenstaande mensen in Nederland die eigenlijk nooit boven de 10-20mbits uitkomen, maar omdat hun wifimodem kl. Of...k...t is, een duurder abonnement bij de grote isp aanschaffen die op deze manier prima van hun centen beroofd worden. En geloof me zelfs met 4G en toenemende data verbruik hebben we in Nederland nog steeds een flinke overcapaciteit,de toekomst daargelaten de tijd dat 5g, waarschijnlijk echt onbeperkte mobiele bundels gaat bieden!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,kom je hem zelf brengen aub!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Gelukkig zit ik met een super dekkingsgraad​ wat betreft modems/WifiSpots. Ik maak er goed gebruik van maar geen misbruik. Mijn router schakelt elke dag naar een andere wifispot in de buurt. Tevens gebruikt de router in normale omstandigheden nooit meer dan de limiet van 8-9 mbits per seconde.

Dit is een concept en ik ben er trots op dat zelfs met het brakke WifiSpots netwerk ik toch een goed werkende router heb gemaakt die netjes binnen de gestelde regels van WifiSpots, Ziggo blijft.

Geen zakelijk gebruik en ik installeer al ruim tien jaar Ziggo internet of repareer slechte Ziggo aansluitingen. Dan weet je pas wat voor bedrijf Ziggo echt kan zijn. Vind dat ik het verdien!
Ik denk dat Ziggo daar wel anders over denkt. Ook al sluit je de verbindingen aan voor andere Ziggo klanten.

Ziggo vindt namelijk niet dat je dat verdient. Dan had je gewoon voor Ziggo moeten gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:42:
Nou, persoonlijk zou ik dan een vreugdedansje doen. In Duitsland is het nu opt-in, maar hier in Nederland opt-out waarbij je dan ook genoodzaakt bent kosten te maken omdat de modem dan in bridge modus gaat en je dus een eigen router nodig hebt.

Even afgezien van het feit dat een eigen router gewoon in veel gevallen een stuk nuttiger is, ik vind dat hele wifi netwerk van ziggo echt afschuwelijk. Ik heb hier recht tegenover mijn huis een ziggokastje in de straat en dat verstoort mijn wifi signaal zo erg dat ik over de 200 euro aan kosten heb moeten maken om mijn eigen wifi goed te hebben overal in huis. Door dat kastje kan ik bijvoorbeeld 2 meter van mijn raam niet wifi oppikken op zolder met de modem beneden, voordat ziggo met dit begon werkte alles goed. Nu heb ik alles wel weer aan de praat, maar wel kosten moeten maken.

En ik woon in Friesland, in een straat waar niemand hotspots volgens mij gebruikt, dat hele irritante rotkastje in de straat wil ik eigenlijk weg hebben, maar dat werkt natuurlijk niet omdat ik dan ook geen internet meer heb.

kortom: als zoiets de boel sloopt juich ik het alleen maar toe. Het is gewoon wifi netwerkvervuiling, al die onzin netwerken erbij. Ik ga mijn kinderen gewoon een 4g abonnement geven over 2 jaar als ze beiden een telefoon krijgen, die paar euro lap ik daar wel voor. En bizar dat in Duitsland opt-in wordt ingesteld en in Nederland opt-out, we zitten toch in 1 EU?

En ik vind het verder prima als iemand er zo mee weet te werken, dit legt echt niet alles plat en wie merkt het nu dat wifi spots plat liggen? Laten we niet doen alsof iedereen het gebruikt, het lijkt me sterk dat meer dan 1% van de ziggo klanten überhaupt hier gebruik van maakt. Iederen heeft toch 3G of 4G op zijn telefoon? En de meeste tweakers zullen ook wel een tablet met simkaart van de baas hebben mag ik hopen. Feitelijk is het gewoon een commerciele stunt van ziggo die een paar jongeren wellicht aanspreekt en de meeste mensen hebben er last van. Lees hier de verhalen maar van mensen die in appartementen wonen waar iedereen ziggo heeft en dan geven ze aan dat er opeens 150 extra wifi netwerken zijn door deze ongein. In 1 flat!!! Dus 300 wifi netwerken ipv 150. Moet toch niet gekker worden.

Maar afijn, ik ben altijd tegen dit fenomeen geweest en eigenlijk moet ik nu de kast van ziggo hier in de straat in aluminiumfolie gaan wikkelen O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:10:
[...]

Nou, persoonlijk zou ik dan een vreugdedansje doen. In Duitsland is het nu opt-in, maar hier in Nederland opt-out waarbij je dan ook genoodzaakt bent kosten te maken omdat de modem dan in bridge modus gaat en je dus een eigen router nodig hebt.

Even afgezien van het feit dat een eigen router gewoon in veel gevallen een stuk nuttiger is, ik vind dat hele wifi netwerk van ziggo echt afschuwelijk. Ik heb hier recht tegenover mijn huis een ziggokastje in de straat en dat verstoort mijn wifi signaal zo erg dat ik over de 200 euro aan kosten heb moeten maken om mijn eigen wifi goed te hebben overal in huis. Door dat kastje kan ik bijvoorbeeld 2 meter van mijn raam niet wifi oppikken op zolder met de modem beneden, voordat ziggo met dit begon werkte alles goed. Nu heb ik alles wel weer aan de praat, maar wel kosten moeten maken.

En ik woon in Friesland, in een straat waar niemand hotspots volgens mij gebruikt, dat hele irritante rotkastje in de straat wil ik eigenlijk weg hebben, maar dat werkt natuurlijk niet omdat ik dan ook geen internet meer heb.

kortom: als zoiets de boel sloopt juich ik het alleen maar toe. Het is gewoon wifi netwerkvervuiling, al die onzin netwerken erbij. Ik ga mijn kinderen gewoon een 4g abonnement geven over 2 jaar als ze beiden een telefoon krijgen, die paar euro lap ik daar wel voor. En bizar dat in Duitsland opt-in wordt ingesteld en in Nederland opt-out, we zitten toch in 1 EU?

En ik vind het verder prima als iemand er zo mee weet te werken, dit legt echt niet alles plat en wie merkt het nu dat wifi spots plat liggen? Laten we niet doen alsof iedereen het gebruikt, het lijkt me sterk dat meer dan 1% van de ziggo klanten überhaupt hier gebruik van maakt. Iederen heeft toch 3G of 4G op zijn telefoon? En de meeste tweakers zullen ook wel een tablet met simkaart van de baas hebben mag ik hopen. Feitelijk is het gewoon een commerciele stunt van ziggo die een paar jongeren wellicht aanspreekt en de meeste mensen hebben er last van. Lees hier de verhalen maar van mensen die in appartementen wonen waar iedereen ziggo heeft en dan geven ze aan dat er opeens 150 extra wifi netwerken zijn door deze ongein. In 1 flat!!! Dus 300 wifi netwerken ipv 150. Moet toch niet gekker worden.

Maar afijn, ik ben altijd tegen dit fenomeen geweest en eigenlijk moet ik nu de kast van ziggo hier in de straat in aluminiumfolie gaan wikkelen O-)
Wat voor kastje van Ziggo? :?
Het lijkt alsof je bedoeld dat er een kastje van ziggo staat dat een heeeel sterk WiFi netwerk uitzend ofzo?
Kun je toelichten?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Sommige straat''kastjes'' buiten van Ziggo (waar dus versterkers voor het coaxsignaal/TV inzitten) zenden een WiFi signaal uit voor het WiFispots netwerk. Er zit gewoon een normaal AP in welke je ook in de winkel kan kopen dus heeeeeeeel sterk zal het niet zijn. Inprincipe kun je van het Wifispot op het modem geen last hebben aangezien dit gewoon een tweede SSID is en geen tweede carrier. Als iemand volgas zit te downloaden op jouw Wifispot loopt dit volgens mij wel over jouw carrier echter krijgt je eigen verkeer prio over de ''guest'' dus heb je er geen last van. Ik kan op mijn Unifi ook 5 SSIDs maken, wil niet zeggen dat ik meteen 5x zoveel stoor. Het blijft immers een single radio (of dual afh van het modem).

En over het relaas hierboven, ik hoop maar niet dat degene die Ziggo diensten installeert en meerdere WiFispots codes bezit ze vandaan heeft waar ik dan denk dat ze vandaan komen... zou erg jammer zijn. Of er binnen de gestelde regels gebleven wordt betwijfel ik, het is namelijk niet de bedoeling om de WiFispots weer door gaan routeren echter denk ik niet dat Ziggo er wakker van zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
@Verwijderd
Ben wel benieuwd hoe je dit hebt aangepakt, hoe je oplossing in elkaar zit en tegen welke problemen je aangelopen bent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Ik heb hier recht tegenover mijn huis een ziggokastje in de straat en dat verstoort mijn wifi signaal zo erg dat ik over de 200 euro aan kosten heb moeten maken
Jim423 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:58:
Sommige straat''kastjes'' buiten van Ziggo (waar dus versterkers voor het coaxsignaal/TV inzitten) zenden een WiFi signaal uit voor het WiFispots netwerk. Er zit gewoon een normaal AP in welke je ook in de winkel kan kopen dus heeeeeeeel sterk zal het niet zijn.
Ik zal jullie uit de droom helpen: er bestaat geen straatkast dat WIFi uitzendt of een AP bevat. Kan ook niet, wat het zijn metalen kasten, en vormen een kooi van Faraday. Dus hoezo wil je daar aluminiumfolie omheen gaan wikkelen? Het is van metaal joh. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Mr.Master schreef op maandag 12 juni 2017 @ 01:01:
[...]

[...]

Ik zal jullie uit de droom helpen: er bestaat geen straatkast dat WIFi uitzendt of een AP bevat. Kan ook niet, wat het zijn metalen kasten, en vormen een kooi van Faraday. Dus hoezo wil je daar aluminiumfolie omheen gaan wikkelen? Het is van metaal joh. :+
Dan ben je nooit in Utrecht geweest... Daar zijn genoeg eindversterkers die een Ziggo Wifispot bevatten...

Daar is een kunststof behuizing om de AP gebouwd om het signaal goed door te laten.

Foto van een Groepsversterker met WiFispots

[ Voor 22% gewijzigd door MediaZoo op 12-06-2017 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Mr.Master schreef op maandag 12 juni 2017 @ 01:01:
[...]

[...]

Die dingen staan echt overal.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yZO5VpD.png

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 12-06-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:58:
Sommige straat''kastjes'' buiten van Ziggo (waar dus versterkers voor het coaxsignaal/TV inzitten) zenden een WiFi signaal uit voor het WiFispots netwerk. Er zit gewoon een normaal AP in welke je ook in de winkel kan kopen dus heeeeeeeel sterk zal het niet zijn. Inprincipe kun je van het Wifispot op het modem geen last hebben aangezien dit gewoon een tweede SSID is en geen tweede carrier. Als iemand volgas zit te downloaden op jouw Wifispot loopt dit volgens mij wel over jouw carrier echter krijgt je eigen verkeer prio over de ''guest'' dus heb je er geen last van. Ik kan op mijn Unifi ook 5 SSIDs maken, wil niet zeggen dat ik meteen 5x zoveel stoor. Het blijft immers een single radio (of dual afh van het modem).

En over het relaas hierboven, ik hoop maar niet dat degene die Ziggo diensten installeert en meerdere WiFispots codes bezit ze vandaan heeft waar ik dan denk dat ze vandaan komen... zou erg jammer zijn. Of er binnen de gestelde regels gebleven wordt betwijfel ik, het is namelijk niet de bedoeling om de WiFispots weer door gaan routeren echter denk ik niet dat Ziggo er wakker van zal liggen.
Ah ok :) hier staat een metalen kastje van Ziggo voor de deur, daar zit dat niet in ieder geval.
Maar dat kan nooit zijn signaal onderdrukken, dat lijkt mij inderdaad nogal sterk. Daarnaast zal het gewoon een wifi signaal zijn net als je buren, dus je kan altijd nog kijken om ander kanaal te pakken ofzo als je er echt last van zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik zou 5Ghz wifi gebruiken. Die routers kosten tegenwoordig ook niet al te veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:02:
[...]

Dan ben je nooit in Utrecht geweest... Daar zijn genoeg eindversterkers die een Ziggo Wifispot bevatten...

Daar is een kunststof behuizing om de AP gebouwd om het signaal goed door te laten.

Maar waar staat vermeld dat die dingen dan een WiFi spot bevatten? Heb je ergens een bron die dat vermeldt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
http://www.totaaltv.nl/ni...-in-utrecht-publiek-wifi/

Dit gaat over de hotspots bovenop de versterkers op straat.

http://www.adformatie.nl/...alde-stads-wifi-amsterdam

Amsterdam...

[ Voor 27% gewijzigd door MediaZoo op 12-06-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Daar staat alleen dat er in samenwerking met Ziggo gratis WiFi wordt aangeboden. Ik zie niet staan dat dit via de eindversterkers gaat.

Ik zie die dingen regelmatig staan tijdens m'n werk. Mocht ik er eens vlak in de buurt zijn zal ik met de WiFi Analyzer eens checken, ik zou dan naast zo'n eindversterker een sterk WiFi-signaal moeten krijgen.

-- Edit: in het Amsterdam artikel wordt wel gezegd dat het aantal straatkasten wordt uitgebreid wat suggereert dat het daar wel mee te maken heeft. Maar expliciet wordt het ook weer niet gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 12-06-2017 10:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55
Als je met wifi analyser kijkt dan zie dat het Hotspot signaal het zelfde kanaal gebruikt als je eigen wifi en dat de sterkte ook hetzelfde is. Als je je eigen kanaal wijzigt zou ook het hotspot kanaal moeten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Je kan gewoon WiFi-Hotspots uitschakelen zonder naar bridge te gaan. Het zijn losstaande functies.
1) Die WiFi AP in de Ziggo eindversterker zend niet harder dan een willekeurig ander AP.
2) WiFi kan automatisch naar een ander kanaal roteren als de ruis te hoog is.

Het lijkt me dus sterk dat door deze ene Ziggo AP je wifi niet werkt en dat je daarom 200€ moet investeren.
Ik zou het niet doen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 16:15
Wifi van UPC / Ziggo intern uitgezet (toch Slecht signaal)
3 Aruba's IAP205 (binnenkort IAP305)
En heb maximalle bandbreedte tot me beschikking via de WIFI
Gast netwerkje open (met radius voor authenticatie)
Op Wifi 153.80 / 14.18 Op Iphone Ipad en Laptop
Zolang je device AC ondersteund geen probleem.
En je kan gewoon roamen van een verdieping naar een ander

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:35
Wildfire schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:14:
Maar waar staat vermeld dat die dingen dan een WiFi spot bevatten? Heb je ergens een bron die dat vermeldt?
Ziggo adverteert er zelf mee op hun site:
Daarnaast hebben we geïnvesteerd in het plaatsen van duizenden straatkasten door heel Nederland. Hier draait WifiSpots ook op. Daardoor heb je nu ook in drukbezochte stadscentra een volledige dekking en snelle internettoegang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Geen zakelijk gebruik en ik installeer al ruim tien jaar Ziggo internet of repareer slechte Ziggo aansluitingen. Dan weet je pas wat voor bedrijf Ziggo echt kan zijn.

Ik wil er nog aan toe voegen dat ik een zakelijke lijn van 90 euro op mijn eigen adres heb!
Ik vat het nog steeds niet. Je hebt een vette zakelijke lijn liggen à 90 euro maar hebt liever een trage verbinding via een aantal wifi-spots van je buren? En wat de ipv6 implementatie in linux ermee te maken heeft snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
valkenier schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Ik vat het nog steeds niet. Je hebt een vette zakelijke lijn liggen à 90 euro maar hebt liever een trage verbinding via een aantal wifi-spots van je buren? En wat de ipv6 implementatie in linux ermee te maken heeft snap ik ook niet.
Hij heeft een router gebruikt zodat zijn vriendin in haar huis gratis kan internetten via wifispots.
Het lijkt mij niet de bedoeling om wifispots te gebruiken thuis in plaats van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valkenier schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Ik heb gewoon zoals eerder geschreven gewoon een eigen appartement met een vaste Ziggo aansluiting. Mijn vriendin woont in haar eigen appartement en wij wonen niet samen. Mijn vriendin is dus regelmatig alleen. Heeft geen behoefte aan een internetabonnement van 30 euro per/maand minimaal.
Deze wifispots zijn snel genoeg voor haar behoeften. Ik gebruik dus 1 wifispot onder normaal gebruik en als er behoefte aan is dan schakelt de router een tweede/derde wifistick in.

Als men gebruik maakt van een openwrt 10.03 of 12.06 zie je dus dat ipv6 protocol ondersteuning een extra functie is. In deze versie van openwrt/dd-wrt zijn de minste problemen met EAP/ PEAP TTLS Encryptie.

Op het moment dat ipv6 protocol toegevoegd zijn aan de standaard wpa-supplicant zijn zowat alle drivers van bijna alle grote merken instabiel geworden. Dit zie ik dus omdat ik diverse chipsets heb geprobeerd en diverse merken router en ook verschillende software/firmwares.
Tevens heeft een van de belangrijkste wifi-drivers in linux, kortom MAC80211 als wireless driver hier veel last van. Met als gevolg dat er vreemde debug/dev meldingen zijn mbt WPA-SUPPLICANT (de configurator voor de WPA verbinding)

Op het moment dat je een custom build maakt zonder ipv6 ondersteuning, werkt de router wel gewoon goed en snel. Behoorlijk wat mensen zeiden dat ipv6 (udhcp, aanvraag dhcp) geen invloed zou moeten hebben op de verbinding van EAP-MSCHAPV2. Echter blijkt dat de firmware van atheros/ Broadcom/ realtek allemaal instabiel te worden. Google staat letterlijk vol van linux met problemen mbt EAP/TTLS verbindingen.
De problemen starten ergens in 2012 en lopen door tot in de huidige versies van 2017.

De initiële start van Ziggo Wifispots is 2011-2013, valt samen met het jaar waarin de bijna alle grote router merken overgingen naar standaard ipv6 ondersteuning. Dus een native ipv6 stack in de drivers en kernel.
Dan beginnen in een keer ook problemen met EAP verbindingen zoals Eurodam/Ziggo Wifispots/Telenet (België)/Universiteit Berlijn en zo zijn er nog veel meer voorbeelden in diverse linux-distros en in diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:02:
[...]

Dat klopt, dit is echt nieuw voor mij. :D Thnx aan de rest die hier ook foto's en voorbeelden hebben geplaatst. Utrecht is fZiggo gebied als ik me niet vergis (en voorheen Casema?). Ik ben ze in elk geval in Gelderland en Overijssel nog niet tegengekomen.

En ze staan ook op de versterker en er niet in, want die kasten zijn van metaal wat zoals gezegd het radiosignaal teveel dempt.

Of het een positieve ontwikkeling is, is nog even afwachten. Iets anders ten aanzien van WIFI en 5 GHz die nog relatief minder wordt ingezet: Ik meen dat T-Mobile de 5GHz gaat gebruiken in hun masten, het is immers vrij om te gebruiken. Dus ook die 5GHz gaat ook lekker volraken. Bron: nieuws: T-Mobile begint in VS met aanbieden 4g op frequentie wifi "hoewel T-Mobile Nederland bevestigde er wel naar te kijken." Nee hé. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Mr.Master schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Dat klopt, dit is echt nieuw voor mij. :D Thnx aan de rest die hier ook foto's en voorbeelden hebben geplaatst. Utrecht is fZiggo gebied als ik me niet vergis (en voorheen Casema?). Ik ben ze in elk geval in Gelderland en Overijssel nog niet tegengekomen.

En ze staan ook op de versterker en er niet in, want die kasten zijn van metaal wat zoals gezegd het radiosignaal teveel dempt.

Of het een positieve ontwikkeling is, is nog even afwachten. Iets anders ten aanzien van WIFI en 5 GHz die nog relatief minder wordt ingezet: Ik meen dat T-Mobile de 5GHz gaat gebruiken in hun masten, het is immers vrij om te gebruiken. Dus ook die 5GHz gaat ook lekker volraken. Bron: nieuws: T-Mobile begint in VS met aanbieden 4g op frequentie wifi "hoewel T-Mobile Nederland bevestigde er wel naar te kijken." Nee hé. :+
fZiggo = @Home, Multikabel en Casema gebied. Technisch en contractueel zijn er hier en daar nog de nodige verschillen tussen fUPC en fZiggo. Alleen wordt dit met de tijd recht getrokken en heeft de klant hier weinig last van.

5GHz gebruiken is geen probleem. 1 muur en het signaal komt er met moeite doorheen. Iets was geheel anders ligt met 800/900MHz. In de toekomst wordt hier in Nederland ook de 700MHz band gebruikt voor mobiele communicatie. Maar eerst moet DVB-T verhuizen van frequenties iets waar aan gewerkt wordt. Daarna kan de 700MHz band pas gebruikt worden voor mobiel internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:39:
[...]

Ik heb gewoon zoals eerder geschreven gewoon een eigen appartement met een vaste Ziggo aansluiting. Mijn vriendin woont in haar eigen appartement en wij wonen niet samen. Mijn vriendin is dus regelmatig alleen. Heeft geen behoefte aan een internetabonnement van 30 euro per/maand minimaal.
Deze wifispots zijn snel genoeg voor haar behoeften. Ik gebruik dus 1 wifispot onder normaal gebruik en als er behoefte aan is dan schakelt de router een tweede/derde wifistick in.
Jullie willen dus niet de nadelen van samenwonen, maar wel het voordeel van het samen kunnen gebruiken van één abonnement voor internet toegang.

Het is knap dat je het voor elkaar hebt gekregen, maar het is is oneigenlijk gebruik. Dat gaat uiteindelijk altijd ten nadele van anderen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:39:
[...]
Tevens heeft een van de belangrijkste wifi-drivers in linux, kortom MAC80211 als wireless driver hier veel last van. Met als gevolg dat er vreemde debug/dev meldingen zijn mbt WPA-SUPPLICANT (de configurator voor de WPA verbinding)
Als het allemaal (en dat zijn velen) soft MAC devices zijn wel inderdaad. Met cfg80211 bedoeld voor full mac devices (hardwarematige implementatie) zou dit geen probleem mogen geven. Heb er overigens geen ervaring mee, maar ik kan me niet voorstellen dat zelfs in populaire Linux distributies deze bug(s) onopgemerkt zijn gebleven, en ze geen kernel update hebben gedaan voor dit soort problemen. Want die kom ik ook tegen als ik er naar zoek. Zou je hier iets meer over kunnen vertellen? Lijkt me namelijk erg interessant om het eens uit te diepen.

edit: wellicht kun je een nieuw topic openen in het non-Windows (linux) subforum. :9 (gezien het te ver afwijkt van dit Ziggo ervaringen topic). Zie hier: Non-Windows Operating Systems

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Master op 12-06-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roetzen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Jullie willen dus niet de nadelen van samenwonen, maar wel het voordeel van het samen kunnen gebruiken van één abonnement voor internet toegang.

Het is knap dat je het voor elkaar hebt gekregen, maar het is is oneigenlijk gebruik. Dat gaat uiteindelijk altijd ten nadele van anderen.
Persoonlijk vind ik dat Ziggo na de overname met Liberty Global zijn prijzen al tweemaal heeft verhoogd, niet zo netjes. Dit is in de afgelopen drie jaar ongeveer een tientje per maand. Terwijl andere providers dit niet zo extreem deden, Iedereen is denk ik met mij eens dat Ziggo een zeer dure provider is. Ik dacht altijd dat schaalvergroting (fusie tussen bedrijven van dezelfde soort/product/dienst) juist kostenbesparend is....
Dit is in mijn ogen niet eerlijk. Ik ben al een tijdje klant bij Ziggo. Ik maak gebruik van de technische mogelijkheden en de mogelijkheden van mijn abonnement.

https://tweakers.net/nieu...ma-55-euro-per-maand.html

https://tweakers.net/nieu...en-derde-van-klanten.html

Is gebruik maken van de mogelijkheden dan zo erg?

De snelheidsbeperking van wifispots is en blijft gehandhaafd!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Persoonlijk vind ik dat Ziggo na de overname met Liberty Global zijn prijzen al tweemaal heeft verhoogd. Dit is in de afgelopen drie jaar ongeveer een tientje per maand. Iedereen is denk ik met mij eens dat Ziggo een zeer dure provider is. Dit is in mijn ogen niet eerlijk. Ik ben al een tijdje klant bij Ziggo. Ik maak gebruik van de technische mogelijkheden en de mogelijkheden van mijn abonnement.

Is dat zo erg??

De snelheidsbeperking van wifispots is en blijft gehandhaafd!
Als je Ziggo te duur vindt worden, dan stap je over. Zo simpel is het. Ziggo is geen instelling zonder winstoogmerk: er zal geld verdiend moeten worden en daarvoor heb je de prijsverhogingen. Elke provider werkt tegenwoordig zo. Om de kwaliteit zogenaamd te verbeteren. En dan stappen veel mensen over, Ziggo ziet zijn inkomsten slinken en doet vervolgens nog een prijsverhoging.

Kun je wel gemeen vinden, maar de rest van Nederland staat er niet eens meer bij stil.

Kwaliteit van Ziggo internet is trouwens ook niet meer wat het geweest was. Het is hier wekelijks mis momenteel. En vervolgens gooit NLE ook nog eens roet in het eten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:02:
Persoonlijk vind ik dat Ziggo na de overname met Liberty Global zijn prijzen al tweemaal heeft verhoogd, niet zo netjes. Dit is in de afgelopen drie jaar ongeveer een tientje per maand. Terwijl andere providers dit niet zo extreem deden, Iedereen is denk ik met mij eens dat Ziggo een zeer dure provider is.
KPN verhoogt net zo hard mee en is helemaal niet veel goedkoper (vergelijkbaar abonnement)... en als je het te duur vindt, moet je overstappen. Is misschien een dooddoener, maar wel de waarheid. Als het allemaal te duur is, moet je misschien maar genoegen nemen met minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Als je Ziggo te duur vindt worden, dan stap je over. Zo simpel is het. Ziggo is geen instelling zonder winstoogmerk: er zal geld verdiend moeten worden en daarvoor heb je de prijsverhogingen. Elke provider werkt tegenwoordig zo. Om de kwaliteit zogenaamd te verbeteren. En dan stappen veel mensen over, Ziggo ziet zijn inkomsten slinken en doet vervolgens nog een prijsverhoging.

Kun je wel gemeen vinden, maar de rest van Nederland staat er niet eens meer bij stil.

Kwaliteit van Ziggo internet is trouwens ook niet meer wat het geweest was. Het is hier wekelijks mis momenteel. En vervolgens gooit NLE ook nog eens roet in het eten :+.
En vervolgens lees je dat sommige medewerkers tonnen per jaar verdienen, ziggo dure presentatoren in dienst heeft bij ziggo sport, studios moet huren, veel reclame maakt en sponsoringen heeft zoals ziggo dome enz enz en wij mogen als klant onder noemer verbetering de ene verhoging na de ander betalen. Na al die verhogingen kan ziggo dit niet meer onder noemer.... verbetering van netwerk noemen want dit is al zo vaak gebeurd. Is dat netwerk dan zo slecht dat het na zoveel jaren nog steeds niet op orde is? En klanten hoeven ook niet op te draaien voor iets wat ziggo heeft toegevoegd waar veel mensen niet om gevraagd hebben. Ziggo is geen enkel een provider meer maar media bedrijf geworden met daarbij een provider

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:21:
[...]

En vervolgens lees je dat sommige medewerkers tonnen per jaar verdienen, ziggo dure presentatoren in dienst heeft bij ziggo sport, studios moet huren, veel reclame maakt en sponsoringen heeft zoals ziggo dome enz enz en wij mogen als klant onder noemer verbetering de ene verhoging na de ander betalen. Na al die verhogingen kan ziggo dit niet meer onder noemer.... verbetering van netwerk noemen want dit is al zo vaak gebeurd. Is dat netwerk dan zo slecht dat het na zoveel jaren nog steeds niet op orde is? En klanten hoeven ook niet op te draaien voor iets wat ziggo heeft toegevoegd waar veel mensen niet om gevraagd hebben. Ziggo is geen enkel een provider meer maar media bedrijf geworden met daarbij een provider
Nou in mijn regio is het niet al te geweldig. In het UPC tijdperk heb ik UPC al eens gewezen op een straatkast die open staat. Ik kan zo alle kabels eruit trekken.

Nu 4 jaar later staat dat kastje nog steeds open, maar wel met wat plakband "Dicht gemaakt".

Het coax netwerk is hier niet al te geweldig, maar er werd ook weinig naar omgekeken. Ondanks de lagere snelheden heeft KPN hier veel klanten omdat Ziggo te vaak storingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
mesa57 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:45:
Als je met wifi analyser kijkt dan zie dat het Hotspot signaal het zelfde kanaal gebruikt als je eigen wifi en dat de sterkte ook hetzelfde is. Als je je eigen kanaal wijzigt zou ook het hotspot kanaal moeten wijzigen.
En dat doet ie ook (tenminste bij mij), of was dat geen vraag?
Wildfire schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:14:
[...]Maar waar staat vermeld dat die dingen dan een WiFi spot bevatten? Heb je ergens een bron die dat vermeldt?
Die straatkasten met Wifispots staan echt overal niet alleen in grote steden, wel voornamelijk in stadskernen. Soms hebben ze een losse antenne, soms zie je er helemaal niets aan. Je kan het simpel checken als je twijfelt, ff WiFi analyzer op je telefoon aan en ernaast gaan staan. Je ziet dan een sterk signaal (-30 dBm) met een SSID iets in de trant van Free WiFi of Ziggo WiFi.

Bron: heb zelf de inhoud gezien toen een monteur bezig was.
Nog een bron: http://www.totaaltv.nl/ni...tkasten-worden-wifispots/

Overigens het aantal straatkasten wat wordt uitgebreid staat hier weer los van, dit wordt gewoon op bestaande kasten gezet. Tegen de tijd dat dit signaal overigens in je woonkamer is is het bijna compleet weg tenzij je in de raamopening hangt natuurlijk :)

Edit:// was reeds op geantwoord, had ik ff gemist. Het is wel duidelijk denk ik nu :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 12-06-2017 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:21:
[...]

Wat is punt nu eigenlijk? :?
Voor het geval je het nog niet wist, ziggo is geen overheidsinstelling.
Als zij een miljoen willen uitgeven aan gebakken lucht, mogen ze dat lekker zelf weten.

Ben je het daar niet mee eens? Prima, stap dan lekker over, heb je daar geen last meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Ik snap het punt niet van die prijs verhogingen.

De klant wil alleen maar sneller en stabieler internet daarvoor moet het netwerk wel meegroeien in capaciteit met alle kosten van dien. Daarbij wil lijkt wel iedereen de nieuwste apparatuur hebben als het maar niets kost. Dat kan gewoon simpelweg niet. Ook Ziggo maakt hiervoor kosten.
Het personeel krijgt net als iedere werknemer een x percentage loonsverhoging per jaar.
Ziggo investeert enorm veel in het netwerk op het moment om het gereed te krijgen voor DOCSIS 3.1.
Ook voor de aankoop van content en alle bijkomende faciliteiten komen kosten kijken.
Daarnaast moet de service wel goed zijn en blijven.

Daarnaast wordt het product en contact apart behandeld van de reguliere abonnementskosten.

Wel meer willen maar niet meer willen betalen gaan niet samen.

Er zijn genoeg budget providers die erg goedkoop zijn. Ik noem een Online.nl, Fiber.nl waar veel mensen naar overgestapt zijn en die uitermate tevreden waren tot het moment dat er een beroep op de klantenservice van de provider gedaan werd. Dan is er opeens geen doorkomen aan of de service om te huilen. Nu is NLE in opkomst en ben ik huiverig over de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 19:19
Altijd wel leuk dat mensen het hebben over een prijsverhoging maar die krijgen dan wel allemaal een x percentage loonsverhoging per jaar of hebben een nieuw kastje gekregen van Ziggo of iets dergelijks. Dat moet ook betaald worden.

Net zoals dat mensen altijd denken dat op de horeca ook veel verdiend zit valt dat echt wel mee. Mensen willen alleen maar het mooie beeld zien. Maar blijf je als Ziggo niet mee doen met trends en vernieuwingen dan doe je niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:30

amphora

Websites & Fotografie

Alle providers voeren prijsverhogingen door momenteel dus of het is een groot complot om het hele land af te zetten of het is misschien wel waar dat de kosten en investeringen zijn toegenomen. Klagen heeft in ieder geval geen zin, althans niet hier, wel direct bij Ziggo blijkt soms ;-)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
Ben op zich prima tevreden over Ziggo. Weinig storingen gehad, altijd stabiele snelheid. ADSL kan daar niet aan tippen hier.

Het blijft alleen jammer dat Ziggo een monopoly op de kabel heeft, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:05

PauseBreak

derp!

MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Er zijn genoeg budget providers die erg goedkoop zijn. Ik noem een Online.nl, Fiber.nl waar veel mensen naar overgestapt zijn en die uitermate tevreden waren tot het moment dat er een beroep op de klantenservice van de provider gedaan werd. Dan is er opeens geen doorkomen aan of de service om te huilen. Nu is NLE in opkomst en ben ik huiverig over de toekomst.
Het is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als met Ziggo: Niet al te best. Het is niet alsof de administratie of klantenservice van Ziggo het laatste jaar goed werk levert. Het is heel normaal geworden om minimaal een kwartier in de wacht te moeten staan en dan een medewerker te spreken te krijgen die niet in het juiste systeem werkt, of om voor simpele dingen als een verhuizing meermaals te moeten bellen.

Nee, het verschil maakt Ziggo allang niet meer op het gebied van klantenservice. Wellicht op het gebied van tv-aanbod en internetkwaliteit op bepaalde plaatsen in het land wel, maar of dat opweegt tegen de huidige abonnementsprijzen is iets dat ieder voor zich moet bepalen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:35:
@Jerrythafast daar dacht ik idd ook aan, maar het was op een Mac laptop, die volgens mij afgelopen periode helemaal niet op de ziggo site is geweest. Had gekeken in safari en op Firefox. Ene wel met activatiekosten en andere dus niet. En ik weet niet of de huidige actie 3 of 6 maanden goedkoper is, want op de Mac van zonet was het dus maar 3 maanden een actieprijs.

Ik ga er thuis ook een keer ernaar kijken. Vond het iig erg vreemd.
Zonet even gekeken op een pc, waar net CCleaner is gedraait. In Chrome en IE was er toch verschil te zien. In Chrome 6 maanden voor 34,95 en geen activatiekosten en in IE 3 maanden voor 34,95 en wel activatiekosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb sinds vandaag een vreemd probleem op mijn iPhone, ik zie alleen het 5Ghz signaal van WiFi, maar niet meer gewoon het 2.4ghz signaal :?

Iemand weleens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

amphora schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:20:
Alle providers voeren prijsverhogingen door momenteel dus of het is een groot complot om het hele land af te zetten of het is misschien wel waar dat de kosten en investeringen zijn toegenomen. Klagen heeft in ieder geval geen zin, althans niet hier, wel direct bij Ziggo blijkt soms ;-)
T-Mobile niet (die glasvezel internet heeft overgenomen van Vodafone). Dus niet alle providers gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Martinusz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:01:
Ik heb sinds vandaag een vreemd probleem op mijn iPhone, ik zie alleen het 5Ghz signaal van WiFi, maar niet meer gewoon het 2.4ghz signaal :?

Iemand weleens gehad?
Gevalletje iPhone die geen kanalen 12/13 doet en AP wel? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Raven schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:10:
[...]

Gevalletje iPhone die geen kanalen 12/13 doet en AP wel? :?
Goeie tip :)
Kanaal instelling stond op auto, even op manual gezet kanaal 11 en floep daar was 2.4ghz signaal er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Martinusz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:49:
[...]

Goeie tip :)
Kanaal instelling stond op auto, even op manual gezet kanaal 11 en floep daar was 2.4ghz signaal er weer!
:D

Leuk onderhoud vannacht, NPO 1, 2 en 3 op zwart.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:17:
[...]

:D

Leuk onderhoud vannacht, NPO 1, 2 en 3 op zwart.
Heel Nederland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Digitaal misschien, we kijken hier analoog. Storingsmelding op mijn postcode gaf in ieder geval niet aan dat die zenders eruit liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 14-06-2017 12:25 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:45
amphora schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:20:
Onzin. Tweak niet. Jonaz niet.T mobile niet. fiber niet. Als klant van Tweak ben ik blij dat ik niet de zoveelste prijsverhoging krijg. Als aandeelhouder van Ziggo waardeer ik de zoveelste prijsverhoging zeer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Raven schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Digitaal misschien, we kijken hier analoog. Storingsmelding op mijn postcode gaf in ieder geval niet aan dat die zenders eruit liggen.
Digitaal werken NPO 1 t/m 3 hier gewoon, internet daarentegen.. :/
De storingschecker zegt uiteraard dat er niets aan de hand is (zoals altijd) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

MediaZoo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:15:
Ik snap het punt niet van die prijs verhogingen.

De klant wil alleen maar sneller en stabieler internet daarvoor moet het netwerk wel meegroeien in capaciteit met alle kosten van dien. Daarbij wil lijkt wel iedereen de nieuwste apparatuur hebben als het maar niets kost. Dat kan gewoon simpelweg niet. Ook Ziggo maakt hiervoor kosten.
Het personeel krijgt net als iedere werknemer een x percentage loonsverhoging per jaar.
Ziggo investeert enorm veel in het netwerk op het moment om het gereed te krijgen voor DOCSIS 3.1.
Ook voor de aankoop van content en alle bijkomende faciliteiten komen kosten kijken.
Daarnaast moet de service wel goed zijn en blijven.

Daarnaast wordt het product en contact apart behandeld van de reguliere abonnementskosten.

Wel meer willen maar niet meer willen betalen gaan niet samen.

Dit is natuurlijk onzin. Ziggo-Vodafone (Liberty Global) is een commercieel bedrijf en heeft als doel zo veel mogelijk te verdienen. Als zij door een prijsstijging meer winst kunnen pakken dan zullen ze dat doen. Daarnaast doe je een aanname dat Ziggo veel investeert, dat deze investeringen duur zijn, en dat de huidige prijzen niet voldoende dekkend zijn voor de bedrijfsvoering.

Al met al als consument maakt mij dit weinig uit. Als zij de prijzen verhogingen omdat zij menen dat te moeten doen vanwege investeringen om alles beter te maken. Hoe zie ik dat dan terug als consument, krijg ik dan voor hetzelfde bedrag 2x zo snel internet? Nee dan zullen ze weer een pakket introduceren met een hogere prijs.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
aex351 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:05:
[...]

Nee dan zullen ze weer een pakket introduceren met een hogere prijs.
Uh niet? de snelheden zijn anders behoorlijk verhoogd laatste jaren (120 -> 150 -> 200 -> 300).
Ze hebben al tijden 3 pakketten, dus hoe je aan deze wijsheid komt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Martinusz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Uh niet? de snelheden zijn anders behoorlijk verhoogd laatste jaren (120 -> 150 -> 200 -> 300).
Ik heb al sinds 2011 hetzelfde pakket met 50/5. Ik merk weinig van snelheidsverhogingen hoor. Alleen prijsverhogingen. Dus leg uit, hoe profiteer ik, als bestaande klant, van deze 'investeringen'? Nou namelijk niet. Ik moet een nieuw pakket afnemen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinusz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:11:
[...]
De 200Mbit verbinding is niet naar 300Mbit verhoogt. Ze hebben het 200Mbit pakket laten vervallen voor nieuwe klanten en er kon enkel nog voor 300Mbit worden gekozen als snelste verbinding. Wel tegen een meerprijs t.o.v. 200Mbit. Bestaande klanten konden tegen extra betaling overstappen naar 300Mbit.

nieuws: Ziggo introduceert internetabonnement met snelheid van 300/30Mbit/s

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
aex351 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:05:
[...]

Dit is natuurlijk onzin. Ziggo-Vodafone (Liberty Global) is een commercieel bedrijf en heeft als doel zo veel mogelijk te verdienen. Als zij door een prijsstijging meer winst kunnen pakken dan zullen ze dat doen. Daarnaast doe je een aanname dat Ziggo veel investeert, dat deze investeringen duur zijn, en dat de huidige prijzen niet voldoende dekkend zijn voor de bedrijfsvoering.

Al met al als consument maakt mij dit weinig uit. Als zij de prijzen verhogingen omdat zij menen dat te moeten doen vanwege investeringen om alles beter te maken. Hoe zie ik dat dan terug als consument, krijg ik dan voor hetzelfde bedrag 2x zo snel internet? Nee dan zullen ze weer een pakket introduceren met een hogere prijs.
Ik doe geen aanname dat Ziggo investeert, dat weet ik uit interne bronnen bij Ziggo zelf en diverse sites die hier al meermaals over gecommuniceerd hebben. Daarnaast zijn de kosten voor apparatuur en mankracht vele malen hoger dan je denkt.

Als consument merk je er nu nog niet veel van. In de toekomst zullen er de nodige dingen veranderen waardoor je wel degelijk gaat terug zien waarom nu geïnvesteerd wordt. Een simpel voorbeeld is DOCSIS 3.1. Het gehele netwerk wordt hiervoor geschikt gemaakt. Hiervoor wordt enorm veel apparatuur vervangen. Nu merkt niemand er iets van, maar later in het traject kan er in één keer van alles uitgerold worden, omdat het netwerk hier al op aangepast is.

Daarnaast hebben we iets dat inflatie heet, al is hij nu zeer laag, dan nog wordt alles duurder. Dat is de werking van een goed draaiende economie en als alles duurder wordt willen mensen meer verdienen met het gevolg dat alles weer iets duurder wordt, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
aex351 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Ik heb al sinds 2011 hetzelfde pakket met 50/5. Ik merk weinig van snelheidsverhogingen hoor. Alleen prijsverhogingen. Dus leg uit, hoe profiteer ik, als bestaande klant, van deze 'investeringen'? Nou namelijk niet. Ik moet een nieuw pakket afnemen.
Dat jij hetzelfde pakket blijft houden, wilt niet zeggen dat je geen keuze hebt om hogere snelheid te nemen :?
Je vraagt je af wat ze met het geld doen, nou inderdaad zorgen dat heel veel mensen snel internet kunnen hebben, niemand is verplicht het af te nemen.
En nee voor niets gaat de zon op, je krijgt niet zomaar 2x een hogere snelheid voor hetzelfde bedrag, waarom zouden ze? Je krijgt toch ook geen 2 broden voor de prijs van 1 brood bij de bakker?

Dus hoe kun je als bestaande klant profiteren?
Nou je kunt een sneller pakket nemen, of 1 van de honderd andere diensten die inmiddels beschikbaar zijn gaan gebruiken. Dat je dat niet doet, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten :)

Edit: ik vraag mij dan ook echt af of al die mensen die klagen over de prijzen, bij de bakker bijvoorbeeld ook een dergelijke discussie aangaan, waarschijnlijk niet, dan betaald iedereen braaf gewoon zijn brood (die in de loop van de jaren heel veel duurder is geworden), want ja voor de bakker is alles ook duurder, dat hoort erbij.

Vervang bakker door Ziggo....

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 14-06-2017 16:50 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic