Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:41
Raven schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:17:
[...]

:D

Leuk onderhoud vannacht, NPO 1, 2 en 3 op zwart.
Was het maar alleen NPO 1, 2, 3. Hier (Den Haag, 2565VZ) ligt heel Ziggo al plat sinds 08:20. Geen TV (ook niet analoog), geen telefonie en geen internet. De storing was wel snel zichtbaar en de storing is hopelijk voor 14:30 17:00 20:00 23:00 opgelost. Ik ben benieuwd of hij vanmiddag vanavond morgen is opgelost!

En mijn thuis netwerk werkt nu met een 2 Mbit/s "KPN Fon"-hotspot met een VPN verbinding daarover.
Gelukkig is de storingenpagina van Ziggo heel goed geoptimaliseerd. Zo'n 140 requests en ruim 10MB voor het opvragen van de storingstatus...

Dan maar controleren op de tweakers manier:
https://restapi.ziggo.nl/1.0/incidents/postcode/huisnummer
Natuurlijk wel even postcode en huisnummer vervangen!

Edit: Gelukkig om 20:35 was de storing opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 15-06-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:47
ZIjn er meer mensen die problemen hebben met Steam downloads en Ziggo?

Ik ervaar dat de download snel begint maar na een voortvarende start terugvalt naar een mb of 5 per seconde terwijl het er z'n 36 zouden moeten zijn.
Ik heb de servers al gewisseld naar belgie duitsland nederland maar dit is ook geen oplossing

Batlle.net, Origin, Bethesda launcher en Windows Store halen wel allemaal de volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik weet niet of dit al eerder gevraagd is, maar elke keer als ik Ziggo Go op vol scherm doe, dan gaat het beeld laggen. Ik kan het alleen verkleint in window mode kijken, enig idee wat hier het probleem voor kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49
Dexmael schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:54:
ZIjn er meer mensen die problemen hebben met Steam downloads en Ziggo?

Ik ervaar dat de download snel begint maar na een voortvarende start terugvalt naar een mb of 5 per seconde terwijl het er z'n 36 zouden moeten zijn.
Ik heb de servers al gewisseld naar belgie duitsland nederland maar dit is ook geen oplossing

Batlle.net, Origin, Bethesda launcher en Windows Store halen wel allemaal de volledige snelheid.
Ik heb het even getest ik haal 4.6MB/s. Ongeveer 37 Mbit dus. Pijp naar Steam zal wel druk zijn/volzitten. Server staat op NL. Soms zakt hij even in naar 2.5MB/s zelfs.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
Jim423 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Ik heb het even getest ik haal 4.6MB/s. Ongeveer 37 Mbit dus. Pijp naar Steam zal wel druk zijn/volzitten. Server staat op NL. Soms zakt hij even in naar 2.5MB/s zelfs.
Top bedankt dan zoek ik niet meer verder.
Ik had het ook over MB/s trouwens heb 300 mbit hier.

Kan dit nog ergens gemeld worden aan Ziggo of is dit niet echt prioriteit voor ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Dexmael schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:30:
[...]

Top bedankt dan zoek ik niet meer verder.
Ik had het ook over MB/s trouwens heb 300 mbit hier.

Kan dit nog ergens gemeld worden aan Ziggo of is dit niet echt prioriteit voor ze
Wat heeft Ziggo hiermee te maken? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
Martinusz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:37:
[...]

Wat heeft Ziggo hiermee te maken? :?
Dat is de vraag niet?

Ik kan niet beoordelen of het probleem zit bij Valve of bij Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszjuh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03-2024
Dexmael schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Dat is de vraag niet?

Ik kan niet beoordelen of het probleem zit bij Valve of bij Ziggo
Probleme zit bij Valve, is al jaren bekend dat er issues met downloaden zijn, via KPN heb ik dat mijn downloads de cap van 11mbit halen en dan naar beneden kelderen naar 0mbit om vervolgens weer na 10 seconden weer te gaan downloaden voor circa 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
Sebaszjuh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Probleme zit bij Valve, is al jaren bekend dat er issues met downloaden zijn, via KPN heb ik dat mijn downloads de cap van 11mbit halen en dan naar beneden kelderen naar 0mbit om vervolgens weer na 10 seconden weer te gaan downloaden voor circa 2 minuten.
Okay ik moet eerlijk bekennen dat ik hier echt nog nooit last van gehad heb behalve nu de laatste 2 weken.
Even afgezien van summer/winter sale want dan begrijp ik dat Valve overbelast is.

Dus vandaar het idee dat het mogelijk een Ziggo probleem zou zijn maar misschien heb ik geluk gehad met die honderden downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom je het internetabonnement per direct kan aanpassen en het tv abonnement een wachttijd van een maand heeft?

Ik heb gisteren mijn internetabonnement verlaagd en na 10 minuten reset mijn connectie thuis en haal ik de lagere snelheid. Maar ik heb ook ziggo movies en series xl opgezegd (omdat ik die via vodafone's mobiel wil verbinden aan ziggo) en daar moet ik eerst een maand op wachten?

Zit daar enige logica in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:23:
Weet iemand waarom je het internetabonnement per direct kan aanpassen en het tv abonnement een wachttijd van een maand heeft?

Ik heb gisteren mijn internetabonnement verlaagd en na 10 minuten reset mijn connectie thuis en haal ik de lagere snelheid. Maar ik heb ook ziggo movies en series xl opgezegd (omdat ik die via vodafone's mobiel wil verbinden aan ziggo) en daar moet ik eerst een maand op wachten?

Zit daar enige logica in?
Je internet al langer dan 1 jaar en movies XL nog niet zolang, dus maand opzegtermijn...zoiets wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, zal wel aan het nieuwe superieure systeem liggen. Opzeggen van TV zender duurt idd een maand maar aansluiten gaat sneller. Blijkbaar kunnen ze dan nog een maand aan je verdienen (en dan mag ook gewoon vanwege de opzegtermijn van een maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 06:29
Martinusz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:49:
[...]

Goeie tip :)
Kanaal instelling stond op auto, even op manual gezet kanaal 11 en floep daar was 2.4ghz signaal er weer!
Weet niet hoe je woont, maar een vriend van mij woont bij mij in de flat twee portieken verder. Hij heeft nu ook Ziggo met die Connectbox. Standaard staat ie idd op Auto (kanaal 11). Laatst gescand met een bridge, kwam ik 20 van die dingen tegen allemaal op kanaal 11. Lekker in zo'n flat en dan klagen dat je een slecht draadloos signaal hebt. Maar ik snap het wel, de meeste mensen weten dit niet eens en komen nooit in die router. Heb het voor hem nu op een ander kanaal gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Weet niet hoe je woont, maar een vriend van mij woont bij mij in de flat twee portieken verder. Hij heeft nu ook Ziggo met die Connectbox. Standaard staat ie idd op Auto (kanaal 11). Laatst gescand met een bridge, kwam ik 20 van die dingen tegen allemaal op kanaal 11. Lekker in zo'n flat en dan klagen dat je een slecht draadloos signaal hebt. Maar ik snap het wel, de meeste mensen weten dit niet eens en komen nooit in die router. Heb het voor hem nu op een ander kanaal gezet.
Gewoon rijtjeshuis, maar wel uber veel Ziggo hier in de buurt :)
Hij stond op auto en waarschijnlijk op kanaal 12/13, welke de iphones niet zien. Ik had hem nu maar ff snel op kanaal 11 handmatig gezet, moet nog ff kijken welk kanaal het beste past. Voorlopig doet ie het overigens al prima op kanaal 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:12:
[...]

Gewoon rijtjeshuis, maar wel uber veel Ziggo hier in de buurt :)
Hij stond op auto en waarschijnlijk op kanaal 12/13, welke de iphones niet zien. Ik had hem nu maar ff snel op kanaal 11 handmatig gezet, moet nog ff kijken welk kanaal het beste past. Voorlopig doet ie het overigens al prima op kanaal 11 :)
Amerikaanse iPhone zeker? :P Mooi dat ie het nu wel doet. Kanaal 1 of 6 worden volgens mij ook weinig gebruikt vanaf fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Amerikaanse iPhone zeker? :P Mooi dat ie het nu wel doet. Kanaal 1 of 6 worden volgens mij ook weinig gebruikt vanaf fabriek.
Hmm nee niet dat ik weet, maar zowel op mijn iphone als die van mijn vrouw was 2.4 signaal niet zichtbaar :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Martinusz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Hmm nee niet dat ik weet, maar zowel op mijn iphone als die van mijn vrouw was 2.4 signaal niet zichtbaar :?
Mja, als ik het me goed herinner heb je in Amerika 11 kanalen en in Europa 13.

Wikipedia: List of WLAN channels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Mijn vriendin zit in een fUPC gebied (Arnhem) en tot afgelopen woensdag heeft zij altijd perfect gebruik kunnen maken van haar HUMAX 5050c met deze instellingen.

Woensdag heeft zij een brief ontvangen van Ziggo dat zij een i.v.m. wijzigingen een nieuwe netwerk ID en frequentie moest instellen. Aangezien de Humax niet meer functioneerde met de oude instellingen, de nieuwe erin gezet, maar nu heeft zij allen NPO 1,2 en 3.

Ziggo klantenservice gebeld, zeggen dat zij willen geen nieuwe gedecodeerde smartcard willen sturen en geven aan dat zij maar een nieuw abonnment met een Medicabox XL moet aanschaffen (vanaf 1 juli EUR 12 extra per maand) om dezelfde functionaliteit te behouden.

Nu de vraag: Kan zij in het gebied Arnhem (netwwerk ID Zevenaar) nog andere instellingen proberen of weet iemand welke afdeling binnen Ziggo wel de bevoegdheid heeft om een nieuwe smartcard te sturen (en of dit überhapt gaat werken)?

En wat zijn anders de alternatieven voor een alles-in-één pakket in Arnhem....wat goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:22
Wat is de foutmelding die de smartcard geeft? fabrieksinstellingen geprobeerd? Smartcard herstellen via mijn Ziggo gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
PoisonRX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:05:
Mijn vriendin zit in een fUPC gebied (Arnhem) en tot afgelopen woensdag heeft zij altijd perfect gebruik kunnen maken van haar HUMAX 5050c met deze instellingen.

Woensdag heeft zij een brief ontvangen van Ziggo dat zij een i.v.m. wijzigingen een nieuwe netwerk ID en frequentie moest instellen. Aangezien de Humax niet meer functioneerde met de oude instellingen, de nieuwe erin gezet, maar nu heeft zij allen NPO 1,2 en 3.

Ziggo klantenservice gebeld, zeggen dat zij willen geen nieuwe gedecodeerde smartcard willen sturen en geven aan dat zij maar een nieuw abonnment met een Medicabox XL moet aanschaffen (vanaf 1 juli EUR 12 extra per maand) om dezelfde functionaliteit te behouden.

Nu de vraag: Kan zij in het gebied Arnhem (netwwerk ID Zevenaar) nog andere instellingen proberen of weet iemand welke afdeling binnen Ziggo wel de bevoegdheid heeft om een nieuwe smartcard te sturen (en of dit überhapt gaat werken)?

En wat zijn anders de alternatieven voor een alles-in-één pakket in Arnhem....wat goed werkt?
In Arnhem (fUPC) zijn nooit losse smartcards uitgegeven door UPC. UPC heeft altijd het "huurmodel" gehad met eigen apparatuur met daaraan gekoppelde smartcards. Nu UPC en Ziggo gefuseerd zijn (niets overname) is het beleid van UPC in stand gehouden en is het ook niet fZiggo gebied niet mogelijk om een smartcard te laten activeren.

Je kon wel sinds 2013 het basis pakket ontvangen zonder smartcard met bijv. een Humax ontvanger. Maar een smartcard is nooit geleverd.

Dus nee, je krijgt inderdaad geen smartcard ook niet ter vervanging, omdat er nooit losse smartcards zijn uitgegeven in dat gebied. Wil je alle zenders ontvangen dan zul je inderdaad een abonnement moeten afnemen waarin dit is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
@PoisonRX Had ze niet gewoon het basispakket alleen? Misschien dat de zenders op kanaal 800+ zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@PoisonRX Wat meer info is gewenst van jouw kant, welke netwerk ID en Symbol Rate je nu in de Humax hebt gezet....

Want blijkbaar is de nu gebruikte Network ID er eentje, die de gecodeerde HD kanalen vooraan in de kanaallijst zet en de ongecodeerde SD kanalen achteraan, zoals Tiguan al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Tot woensdag werkte alles prima met de volgende instellingen:

Frequentie: 164000
Netwerk-ID: 43142
Symboolwaarde: 6900

Er zat inderdaad geen smartcard in de Humax, maar met een basis (alles-in-een) pakket van EUR 57 heeft alles perfect gefunctioneerd. Ziggo geeft in de brief aan dat ze het netwerk 'hebben verbeterd' echter ook na de fabrieksinstellingen werken de nieuwe instellingen (Frequentie: 474000, Netwerk-ID: 5555, Symboolsnelheid: 6875), maar ook de oude instellingen (Frequentie: 164000 / Netwerk-ID: 43142 / Symboolwaarde: 6900) niet meer.

Maar als ik goed de aangegeven mogelijkheden lees zou het kunnen zijn dat ze met de oude of nieuwe instellingen toch de SD kanalen (welke boven de 800+ zitten) op de Humax kan binnenkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens Ziggo moet je het volgende instellen als je geen smartcard hebt;

Indien klantnummer met 1 begint;

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Alle overige klantnummers;

Frequentie: 16400, 164000 of 164
Symboolsnelheid: 6900

@PoisonRX Info hier: https://www.ziggo.nl/klan...egint-met-een-ander-getal

[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 15-06-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:21:

Waar kan ik die info vinden, dat is anders dan dat er in de brief staat van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Het is maar net hoe je slecht definieert. 20 modems op 1 kanaal zal in theorie niet zorgen voor een slecht signaal hooguit voor beperkte bandbreedte. Hoop dat je hem op 1 of 6 hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PoisonRX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:24:
[...]

Waar kan ik die info vinden, dat is anders dan dat er in de brief staat van Ziggo?
*knip*. LMGTFY linkjes zijn niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Volg ik de eerste link kom ik HIER uit en daarna via een mediabox > Humax bij:

Je hebt een frequentie en netwerk-ID nodig

De frequentie en het netwerk-ID voor deze mediabox is in heel Nederland hetzelfde. Gebruik de volgende gegevens:

Frequentie: 47400 of 474000
Netwerk-ID: 5555

Je tv geeft aan hoeveel nullen je moet invullen tijdens de installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@PoisonRX Dat is juist als je een smartcard er in heb zitten. Vandaar dat ik de optie zonder mediabox had gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 15-06-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Ik ga over een maand verhuizen naar mijn nieuwbouwwoning. Helaas is het niet mogelijk om de huidige glasvezel internet van Caiway te houden voor het nieuwe adres. Op het nieuwe adres is glasvezel internet nog niet beschikbaar, vandaar dat ik op zoek moet gaan naar een DSL internet. Ik heb op de sites van KPN, Telfort, Ziggo, en tmobile home gekeken, alleen weet ik niet zo goed welke het verstandigst is om te nemen. Op het adres is maximaal 100mb/s te behalen aan internet. Welke geleverde modem van de bovenstaande providers is goed voor een een woning met 3 verdiepingen. Ik wil mijn huidige router: TP Link Archer C7 V2 dan gebruiken op de 1e verdieping.

Hoop dat iemand mij kan voorzien van nuttige informatie.

alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoisonRX
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:56:
@PoisonRX Dat is juist als je een smartcard er in heb zitten. Vandaar dat ik de optie zonder mediabox had gekozen.
Ik ga er vanavond mee aan de slag.....hartelijk dank voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Gewoon het advies van Tiguan volgen en de aangereikte opties uitproberen.

Die Humax gaat er niet kapot aan met andere instellingen, zolang je uiteindelijk maar beeld hebt op de kanaalnummers, zoals je vriendin het graag wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:58:
Goedendag,

Ik ga over een maand verhuizen naar mijn nieuwbouwwoning. Helaas is het niet mogelijk om de huidige glasvezel internet van Caiway te houden voor het nieuwe adres. Op het nieuwe adres is glasvezel internet nog niet beschikbaar, vandaar dat ik op zoek moet gaan naar een DSL internet. Ik heb op de sites van KPN, Telfort, Ziggo, en tmobile home gekeken, alleen weet ik niet zo goed welke het verstandigst is om te nemen. Op het adres is maximaal 100mb/s te behalen aan internet. Welke geleverde modem van de bovenstaande providers is goed voor een een woning met 3 verdiepingen. Ik wil mijn huidige router: TP Link Archer C7 V2 dan gebruiken op de 1e verdieping.

alvast bedankt.
Ziggo is geen DSL, rest wel.
Maar komop, ga eerst ff inlezen :? begin maar eens met de startpost in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Jay-B schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Het is maar net hoe je slecht definieert. 20 modems op 1 kanaal zal in theorie niet zorgen voor een slecht signaal hooguit voor beperkte bandbreedte. Hoop dat je hem op 1 of 6 hebt gezet?
Kanaal 6 idd.
Goedendag,

alvast bedankt.
Dit is niet echt een topic om advies te geven over welke internetverbinding het beste is voor jou, maar echt alleen over ervaringen met Ziggo. Maar als je betonnen vloeren hebt, zal je met elk modem problemen hebben (of iig zwak signaal). Je zal dan met range extenders of powerlines moeten werken. De extra mediabox op de eerste verdieping haalt het draadloos al niet met de Horizonbox beneden (staan recht onder elkaar) maar dit is dan ook op de 5GHz. Die is iets zwakker en gevoeliger dan 2,4GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Ziggo is geen DSL, rest wel.
Maar komop, ga eerst ff inlezen :? begin maar eens met de startpost in dit topic.
Ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag moest plaatsen. Heb het een en ander gelezen, alleen ben ik daar niet wijzer op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Oh ja, nieuwe Ziggo verbindingen krijgen zo'n Connectbox kastje. Kennis van mij heeft er één in de meterkast staan. Zal volgende keer eens kijken of ie het draadloos haalt op zolder. Moet er binnenkort toevallig heen. Maar daar zal ook wel een standaard draadloos zendertje in zitten van 60mW of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:13:
Oh ja, nieuwe Ziggo verbindingen krijgen zo'n Connectbox kastje. Kennis van mij heeft er één in de meterkast staan. Zal volgende keer eens kijken of ie het draadloos haalt op zolder. Moet er binnenkort toevallig heen. Maar daar zal ook wel een standaard draadloos zendertje in zitten van 60mW of zo.
Dat zegt dan ook niets voor iemand anders. Elk huis is anders met betonnen, gips, houten etc. muren/vloeren, andere indeling, etc. etc. Dat het bij iemand werkt ie echt geen garantie voor een ander huis. Als de modem al ligt op zijn kant of staat geeft al een totaal ander bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hier staat ie in de woonkamer en heeft signaal op zolder (met betonvloeren en aardig geisoleerd huis). Geen super signaal op zolder, vandaar maar powerline adapter voor zolder. Rest van huis/tuin prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:19:
[...]

Dat zegt dan ook niets voor iemand anders. Elk huis is anders met betonnen, gips, houten etc. muren/vloeren, andere indeling, etc. etc. Dat het bij iemand werkt ie echt geen garantie voor een ander huis. Als de modem al ligt op zijn kant of staat geeft al een totaal ander bereik.
Klopt, maar dan heb je een indicatie. Maar als je het zo stelt, heeft het ook geen zin om te vragen welk modem het beste is voor jou want die zijn ook allemaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Klopt, maar dan heb je een indicatie. Maar als je het zo stelt, heeft het ook geen zin om te vragen welk modem het best is voor jou want die zijn ook allemaal anders.
Kan ik wel gebruik maken van mijn huidige router als ik voor een van die providers kies met de meegeleverde modem of is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Kan ik wel gebruik maken van mijn huidige router als ik voor een van die providers kies met de meegeleverde modem of is dat niet mogelijk.
De meeste zou je wel in bridge modus moeten kunnen zetten, maar dat kan je beste aan de providers vragen.

Damn, ben ik toch aan het helpen.. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik heb er ook 1 gekregen bij het wijzigen van mijn abonnement. Was van plan om mijn Synoloyg router erachter te hangen. Maar die heeft net zulk beroerd bereik als de Connectbox. Dus dat heeft geen toegevoegde waarde. Ik haal de zolder (veel beton) vanaf de woonkamer net, maar in de slaapkamer daar tussenin heb ik voldoende om Ziggo Go te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
PoisonRX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:52:
[...]

De frequentie en het netwerk-ID voor deze mediabox is in heel Nederland hetzelfde. Gebruik de volgende gegevens:

Deze informatie is alleen geldig voor het fZiggo gebied. fUPC heeft nog steeds andere instellingen.
PoisonRX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Hoe kom je hierbij. Je geeft onjuiste informatie wat het helpen niet echt makkelijker maakt.

474MHz is in fUPC gebied niet in gebruik om zenders te zoeken. Arnhem is fUPC dus heeft het fUPC instellingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@MediaZoo Op de Ziggo site wordt er niet naar een regio gevraagd. Hoe zit dat dan? Ik had verwacht dat het klantnummer wellicht dit zou bepalen?

Bovendien zit ik zelf nu niet op een Ziggo verbinding dus daar kan het ook niet uit worden afgeleid lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 15-06-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:50:
@MediaZoo Op de Ziggo site wordt er niet naar een regio gevraagd. Hoe zit dat dan? Ik had verwacht dat het klantnummer wellicht dit zou bepalen?

Bovendien zit ik zelf nu niet op een Ziggo verbinding dus daar kan het ook niet uit worden afgeleid lijkt me.
Vraagt de Ziggo site naar de apparatuur die je gebruikt? Daar volgt het namelijk ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ANdrode schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Vraagt de Ziggo site naar de apparatuur die je gebruikt? Daar volgt het namelijk ook uit
Als je kiest voor "Geen mediabox" , dan niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:12:
[...]
Als je kiest voor "Geen mediabox" , dan niet natuurlijk.
Ah :)

Ik kies altijd het pad via de CI kaarten. Dan weet je welke je moet hebben. De instellingen werken ongeacht de regio waar je in woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ANdrode schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Ah :)

Ik kies altijd het pad via de CI kaarten. Dan weet je welke je moet hebben. De instellingen werken ongeacht de regio waar je in woont
Ja alleen degene waar het om ging had juist geen CI+ module.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 15-06-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Voordat iedereen verder gaat....

Bij mij liggen ALLE diensten van Ziggo er al heel de dag uit. Hoe zit het met beschikbaarheid van de Ziggo diensten bij de vriendin van PoisonRX......

http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

[ Voor 4% gewijzigd door Montoya200x op 15-06-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Montoya200x schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:24:

Bij mij liggen ALLE diensten van Ziggo er al heel de dag uit. Hoe zit het met beschikbaarheid van de Ziggo diensten bij de vriendin van PoisonRX......

Ik woon dichtbij Rotterdam en hier werkt internet/telefonie/tv gewoon nergens last van

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Montoya200x schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:24:

Heb je in heel nederland storing dan ? :+
Als we geen regio weten dan kunnen we moeilijk zeggen of er een storing is ;)

Edit: na even zoeken zie ik dat het regio Arnhem is.

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 15-06-2017 16:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:17:
[...]

Heb je in heel nederland storing dan ? :+
De Ziggo storingskaart van Nederland is redelijk ongesteld :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Momenteel op het werk, dus kan niet controleren of in fUPC gebied Arnhem bij mijn vriendin internet/tv werkt of niet.

Dus als ik het goed begrijp kan ik vanavond het beste de volgende stappen doorlopen (mits natuurlijk er geen algehele storing is aldaar):

Terug naar de fabrieksinstellingen;
En dan kiezen voor de opties zoals aangegeven door Tiguan:

En dan kijken of ik op die manier de SD kanalen (welke boven de 800+ zitten) op de Humax kan binnenkrijgen?

Klopt dit of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Montoya200x schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:49:
[...]

Bij een grote provider is er altijd wel ergens storing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

*knip*. Hier hebben we de TR knop voor uitgevonden ;)

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 19-06-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
PoisonRX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:01:
Momenteel op het werk, dus kan niet controleren of in fUPC gebied Arnhem bij mijn vriendin internet/tv werkt of niet.

Dus als ik het goed begrijp kan ik vanavond het beste de volgende stappen doorlopen (mits natuurlijk er geen algehele storing is aldaar):

Terug naar de fabrieksinstellingen;
En dan kiezen voor de opties zoals aangegeven door Tiguan:

En dan kijken of ik op die manier de SD kanalen (welke boven de 800+ zitten) op de Humax kan binnenkrijgen?

Klopt dit of heb ik iets over het hoofd gezien?
Arnhem is fUPC. Heel Gelderland op Harderwijk en Lochem na was UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Hier in Ede is alles ok. Niets geen storingen. Gisternacht zijn ze wel bezig geweest met het netwerk. Wij hebben geen last meer van blokjes beeld ( lag dus niet aan de kabels).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PoisonRX
Zojuist heb ik de Humax teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de volgende data ingevuld:

Frequentie: 164000
Netwerk-ID: 4444

.....en het werkt weer perfect!

Hartelijk dank voor alle hulp in dezen en met name @MediaZoo, @tiguan en @jongetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
kobus71 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:56:
Hier in Ede is alles ok. Niets geen storingen. Gisternacht zijn ze wel bezig geweest met het netwerk. Wij hebben geen last meer van blokjes beeld ( lag dus niet aan de kabels).
De werkzaamheden zeggen niets over de kwaliteit van je kabels. Stel je kijkt naar een zenders in een transportstream op een frequentie die gestoord is en ze hebben of de zender in een andere stream op een andere frequentie of zelfs de gehele stream op een andere frequentie gezet dan blijft die storing toch bestaan. Ok de zender komt goed binnen, maar het probleem blijft bestaan. En aangezien er tijdens de werkzaamheden toch een en ander veranderd is is de kans zeer aannemelijk dat dat aan de hand is. Als er immers een storing bij Ziggo zelf zou waardoor de blokjes op enkele zenders aanwezig zouden zijn zou vrijwel iedereen het direct zien. Iedereen achter een headend krijgt het zelfde televisie signaal en zou dan problemen moeten hebben bij een storing van Ziggo uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
[...]

jongetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:39:
[...]

Check anders even de topic warning:

Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden.
Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing
Vanochtend om 07.00 kwam mijn vrouw met de melding dat ze niet meer bij haar favoriete smoelenboek pagina kon op haar iPad, waarna ze vervolgens maar de TV aanzette, om met een bakkie koffie lekker wakker te worden. Tot haar verbazing bleef het beeld zwart, probeerde nog enkele zenders uit en ging de buurvrouw bellen met onze huistelefoon.

En toen hoorde ik haar weer, "Schattt, ik kan niet bellen, ik kan niet tv kijken en m'n Facebook doet 't nog steeds niet :? " Dus ik stelde haar gerust dat ze haar iPad en iPhone even op 4G moest zetten vanwege een mogelijke storing bij Ziggo....

Vervolgens belde ze over 4G, met een aantal vriendinnen in de regio Oosterhout, waarna ze van hun te horen kreeg, dat die ook niet op hun favoriete smoelenboek pagina konden komen, ook niet lekker wakker konden worden met een bakkie koffie voor de televisie en ook al geprobeerd hadden de buurvrouw te bellen met hun huistelefoon !

Ondertussen ging ik even op de Ziggo storings pagina kijken of de storing al was aangemeld voor mijn postcode en inderdaad dat was al het geval. Op allestoringen.nl zag ik dat de storingskaart van Ziggo al redelijk ongesteld gekleurd was, dus we waren niet de enigsten :+

Nadat we beiden van ons werk thuis kwamen hoorden we alle buurvrouwen over de schutting klagen tegen mekaar, dat ze nog steeds geen "Goedetijden" konden kijken op hun televisie, nog steeds niet konden smoelenboeken en dat het maar stil bleef op de thuistelefoon...

Gelukkig kwam Ziggo rond 21.23 met het verlossende e-mailtje, dat alle storingen opgelost waren in de regio Oosterhout, waarna de rust eindelijk weer kon terugkeren, bij alle buurvrouwen om me heen :+

@jongetje had je het liever zo gehad ? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Even inspringen op de instructies op de Ziggo website omtrent de smartcard loze digitale TV. Want er valt me iets op daar.

De manier waarop ze het gebied proberen te bepalen is nogal outdated. echte klassieke fZiggo klanten beginnen inderdaad met een nr 1.
Hoewel nieuwe klanten, ongeacht gebied, een klantnummer krijgen dat begint met 6. Dus ook in fZiggo gebied worden nu klantnummers uitgedeeld/gebruikt met een "ander nummer", die wel 474MHz zouden moeten gebruiken...

Nu maar hopen dat Ziggo wat doet met de feedback die je op de site kan invullen en anders op een andere manier daar eens tegen de schenen schoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 15-06-2017 23:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Swordlord schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:52:
[...]

De manier waarop ze het gebied proberen te bepalen is nogal outdated. echte klassieke fZiggo klanten beginnen inderdaad met een nr 1.
Hoewel nieuwe klanten, ongeacht gebied, een klantnummer krijgen dat begint met 6. Dus ook in fZiggo gebied worden nu klantnummers uitgedeeld/gebruikt met een "ander nummer", die wel 474MHz zouden moeten gebruiken...
Scherp. We zetten het direct door.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als er een nieuwe extra mediabox wordt opgestuurd ter vervanging van de oude, wordt deze automatisch geregistreerd op de mediabox ?

of moet je altijd bellen om deze te registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Laat je het hier weten? Ik heb dat ook bij een paar zenders. Ik heb vervolgens in het hele huis goede kabels gelegd (150 euro kost dat geintje, man man man), Maar nu heb ik het wel minder, maar nog heel af en toe. Ik dacht eerst dat het aan mijn soundbar lag, maar bij de mediaspeler heb ik het niet (en die gaat naar de tv en de tv stuurt het geluid weer via hdmi cec naar de soundbar). Ik heb dus alles opnieuw aangesloten, nieuwe kabels, maar af en toe heb ik het nog, dus er zit ook nog iets bij ziggo scheef denk ik.
Het probleem ligt aan de doorgifte van de zender.

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
Goedendag,

alvast bedankt.
Via DSL kom je inderdaad niet verder dan 100 Mbits (dat haal je als je geluk hebt) en altijd via de KPN telefoonlijn, welke provider je ook kiest.
Daarnaast is er dan Ziggo via de COAX-kabel, dat is andere techniek, met eigen infrastructuur. Hogere snelheden haalbaar. Daar zou ik dus voor gaan, maar de keus ligt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de toekomst geen smartcards meer? http://www.totaaltv.nl/ni...rtcard-steeds-dichterbij/
Er zijn al decoders met virtuele smartcards maar ikzelf heb 5 geactiveerde smartcards en heb niks op huurbasis maar zodra ziggo de smartcards de deur uit doet hoop ik wel dat ik gratis 4 decoders en 1 virtuele ci+ module krijg want anders krijg ik plotseling enorme prijs verhoging dan is dit exit ziggo voor mij mede omdat ik hier ook al glasvezel internet heb. Maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:51:
In de toekomst geen smartcards meer? http://www.totaaltv.nl/ni...rtcard-steeds-dichterbij/
Er zijn al decoders met virtuele smartcards maar ikzelf heb 5 geactiveerde smartcards en heb niks op huurbasis maar zodra ziggo de smartcards de deur uit doet hoop ik wel dat ik gratis 4 decoders en 1 virtuele ci+ module krijg want anders krijg ik plotseling enorme prijs verhoging dan is dit exit ziggo voor mij mede omdat ik hier ook al glasvezel internet heb. Maar weer afwachten.
Ik vind Ziggo opzicht nog flexibeler met de mogelijkheden van TV kijken. Je hebt altijd nog free to air beschikbaar bij hun.
Dus je kan in principe zoveel TV's aansluiten als je wilt, hoewel de kwaliteit niet HD is.
Maar voor de kinders of op een hobby kamertje waar je vooral wat achtergrond geluid wilt is dat ideaal.

Bij glas betaal je ook altijd voor je receiver.. De vele budget glasvezel concurrenten gaan vaak niet verder dan 2 kastjes. kom je bij de grotere jongens die tot 5 gaan, betaal je je ook blauw aan het basis abonnement...

Dus of je nu bij partij A of B betaald voor de kastjes, betalen zul je...

[ Voor 7% gewijzigd door Swordlord op 17-06-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik "geniet" op dit moment van een combinatiekorting voor Film1 en Ziggo Sport (voorheen Sport1), beiden voor €24,95. Ik kan die combinatiekorting echter niet meer terugvinden op de Ziggo website binnen de abonnementen?

Indien ik nu één van beiden op zou zeggen dan kan ik niet meer in aanmerking komen voor die combinatiekorting? Heeft iemand daar al enige ervaring mee opgedaan of wordt het toch een telefoontje richting Ziggo (al geeft dat ook niet altijd zekerheid op een juist antwoord).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Ik vind Ziggo opzicht nog flexibeler met de mogelijkheden van TV kijken. Je hebt altijd nog free to air beschikbaar bij hun.
Dus je kan in principe zoveel TV's aansluiten als je wilt, hoewel de kwaliteit niet HD is.
Maar voor de kinders of op een hobby kamertje waar je vooral wat achtergrond geluid wilt is dat ideaal.

Bij glas betaal je ook altijd voor je receiver.. De vele budget glasvezel concurrenten gaan vaak niet verder dan 2 kastjes. kom je bij de grotere jongens die tot 5 gaan, betaal je je ook blauw aan het basis abonnement...

Dus of je nu bij partij A of B betaald voor de kastjes, betalen zul je...
Ben ik niet mee eens. Zodra ziggo eenzijdig hun systemen gaan veranderen zullen ze voor moeten zorgen dat bestaande klanten gecompenseerd worden. Zelfde als ik nu een smartcard kwijtraak of er raakt een defect krijg ik ook gratis nieuwe geactiveerde smartcard. Is al eens gebeurd onlangs. Ziggo zal moeten blijven zorgen dat ik op 5 tv's digitaal kan blijven kijken omdat ik dat nu ook al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat betwijfel ik. Ziggo kan eenzijdig de dienstverlening aanpassen en is daarbij niet verplicht om oude constructies aan te houden of mensen hiervoor te compenseren. Dit is al vaker gebeurd. Uiteraard zal je hierdoor altijd kunnen opzeggen zonder opgaaf van reden. Denk alleen niet dat dit van de een op andere dag gebeurt maar langzaam zoals je nu ook ziet dat je geen nieuwe smartcards meer kan activeren.
hardware-lover schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:37:
Ik "geniet" op dit moment van een combinatiekorting voor Film1 en Ziggo Sport (voorheen Sport1), beiden voor €24,95. Ik kan die combinatiekorting echter niet meer terugvinden op de Ziggo website binnen de abonnementen?

Indien ik nu één van beiden op zou zeggen dan kan ik niet meer in aanmerking komen voor die combinatiekorting? Heeft iemand daar al enige ervaring mee opgedaan of wordt het toch een telefoontje richting Ziggo (al geeft dat ook niet altijd zekerheid op een juist antwoord).
Telefonisch kan je dit pakket nog wel bestellen maar ik zie hem inderdaad ook niet op de website staan. Waarschijnlijk wordt deze stilletje afgevoerd? Ik zou het er niet op wagen door het op te zeggen. Film1 is natuurlijk verkocht aan Sony en waarschijnlijk is het combinatiepakket minder rendabel geworden voor Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jay-B schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:09:
[knip]

Telefonisch kan je dit pakket nog wel bestellen maar ik zie hem inderdaad ook niet op de website staan. Waarschijnlijk wordt deze stilletje afgevoerd? Ik zou het er niet op wagen door het op te zeggen. Film1 is natuurlijk verkocht aan Sony en waarschijnlijk is het combinatiepakket minder rendabel geworden voor Ziggo.
Het "probleem" is nu dat ik in aanmerking kom voor een Vodafone/Ziggo pakketkorting (door nieuw Vodafone abonnement). Met mijn bestaande abonnement is Ziggo Sport het enige gratis pakket wat mij enig voordeel zou gaan brengen. Het Kids en Movies & Series (X)L pakket zit al binnen mijn Extra TV pakket (het oude pakket), dus de keuze zou bij Ziggo Sport terecht gaan komen. Dat wordt dan gratis maar mijn combinatiekorting gaat dan vervallen en zal ik voor Film1 het normale tarief moeten gaan betalen. Dat geeft (alles bij elkaar opgeteld) nog steeds een financieel voordeel, maar als ik op een later moment terug zou willen gaan naar het combipakket dan zit dat er mogelijk niet meer in, vandaar de vraag naar praktijkervaringen met het e.e.a..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:37:
Logisch... Film1 en Ziggo Sport Totaal zijn niet meer van dezelfde eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou voor de gratis extra gaan. Tenzij je van plan bent om binnenkort over te stappen met je mobiele abonnement. Als ze echt van de combinatiekorting af willen dan heb je namelijk alsnog niet de zekerheid dat je hem kan behouden straks.

[ Voor 35% gewijzigd door Jay-B op 17-06-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Nou heeft mijn vader laatst gehoord van de connectbox en die geregeld ter vervanging van de terchnicolor maar na de niet al te vloeiende installatie zit ik nu met een wel heel erg vervelende bug. Ik heb hetzelfde netwerkwachtwoord gekozen als met het oude modem alleen met als verandering de laatste letter van hoofdletter naar kleine letter omdat het niet veilig genoeg was volgens ziggo. Nu moet ik iedere zoveel minuten mijn telefoon (en anderen) opnieuw verbinden, de ene keer met het oude wachtwoord en de andere keer met het nieuwe wachtwoord. Het leuke is dat het oude wachtwoord niet gebruikt mag worden omdat het niet veilig genoeg zou moeten zijn.
Reset van het modem heeft ook niks opgeleverd behalve extra werk.
Nu geeft het modem ook aan dat draadloze apparaten verbonden zijn via ethernet 3, dit alles zonder extra router/ap.
Toevallig iemand hier die ook maar enig idee heeft wat het probleem kan zijn?

Ps: Verbinden via wps(dus zonder wachtwoord) werkt ook maar voor even voor er opnieuw moet worden verbonden met het "juiste" wachtwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door TimvH op 19-06-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
Tim_ofzo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:27:
Nou heeft mijn vader laatst gehoord van de connectbox en die geregeld ter vervanging van de terchnicolor maar na de niet al te vloeiende installatie zit ik nu met een wel heel erg vervelende bug. Ik heb hetzelfde netwerkwachtwoord gekozen als met het oude modem alleen met als verandering de laatste letter van hoofdletter naar kleine letter omdat het niet veilig genoeg was volgens ziggo. Nu moet ik iedere zoveel minuten mijn telefoon (en anderen) opnieuw verbinden, de ene keer met het oude wachtwoord en de andere keer met het nieuwe wachtwoord. Het leuke is dat het oude wachtwoord niet gebruikt mag worden omdat het niet veilig genoeg zou moeten zijn.

Ps: Verbinden via wps(dus zonder wachtwoord) werkt ook maar voor even voor er opnieuw moet worden verbonden met het "juiste" wachtwoord.
Telefoon netwerk laten 'vergeten' en opnieuw connecten, helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

FrankoNL schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Telefoon netwerk laten 'vergeten' en opnieuw connecten, helpt dat?
Dat is dus wat ik continu moet doen om hem verbonden te houden, want het wachtwoord veranderd steeds "automagisch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel je met reset het knopje reset aan de achterkant van de Connect Box? Je kan beter het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Als ik me niet vergis zit dat onder het menu beheer en dan opnieuw opstarten. Er zal zoiets staan als herstel instellingen of terug naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Jay-B schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:04:
Bedoel je met reset het knopje reset aan de achterkant van de Connect Box? Je kan beter het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Als ik me niet vergis zit dat onder het menu beheer en dan opnieuw opstarten. Er zal zoiets staan als herstel instellingen of terug naar fabrieksinstellingen.
Dat is hetgene wat ik heb gedaan.
Het probleem is meer dat ziggo alleen maar troep levert en iedere keer belooft dat het deze keer beter is, en daar blijft het dan ook bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Je hebt niet toevallig een 2.4ghz netwerk met het nieuwe wachtwoord en een 5ghz netwerk met het oude wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

nooberke schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:32:
Je hebt niet toevallig een 2.4ghz netwerk met het nieuwe wachtwoord en een 5ghz netwerk met het oude wachtwoord?
Beide netwerken hebben automatisch hetzelfde wachtwoord, zelfs als ik het handmatig hetzelfde maak blijft het probleem bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27

PauseBreak

derp!

Tim_ofzo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:31:
[...]

Dat is hetgene wat ik heb gedaan.
Het probleem is meer dat ziggo alleen maar troep levert en iedere keer belooft dat het deze keer beter is, en daar blijft het dan ook bij.
Nou ja.... Het ding vanuit Ziggo is dat zo'n modem-router voor de gemiddelde klant makkelijk te begrijpen moet zijn en moet werken. Als je er iets leukers mee wilt doen dan loop je vrij snel tegen beperkingen aan en als je problemen hebt ook omdat je nu eenmaal niet volledige controle hebt over het apparaat.
Dus wil je wel die volledige controle, laat dat ding van Ziggo dan in bridge mode zetten en hang er zelf een fatsoenlijke router achter die je interne verkeer afhandelt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar volgens mij vraagt hij hier niets bijzonders. Heb zelf ook zon ding en kan dit probleem ook niet reproduceren. Misschien een suffe vraag maar gebruik je dezelfde naam voor zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz SSID's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

PauseBreak schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Nou ja.... Het ding vanuit Ziggo is dat zo'n modem-router voor de gemiddelde klant makkelijk te begrijpen moet zijn en moet werken. Als je er iets leukers mee wilt doen dan loop je vrij snel tegen beperkingen aan en als je problemen hebt ook omdat je nu eenmaal niet volledige controle hebt over het apparaat.
Dus wil je wel die volledige controle, laat dat ding van Ziggo dan in bridge mode zetten en hang er zelf een fatsoenlijke router achter die je interne verkeer afhandelt.
Dat is iets wat ik ook al meerdere malen heb gedaan alleen om de zoveel tijd ontstaat er weer een compleet nieuw probleem en wil ziggo niet geloven dat het niet aan mijn apparatuur ligt en moet alles weer via het modem voordat ze doorhebben dat het inderdaad niet aan de externe router ligt, maar het dan oplossen is ze te hoog gegrepen dus wachten ze maar tot het uit zichzelf verdwijnt.
De hoeveelheid negatieve ervaringen die ik inmiddels heb gehad met Ziggo 8)7

Jay-B schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:42:
Maar volgens mij vraagt hij hier niets bijzonders. Heb zelf ook zon ding en kan dit probleem ook niet reproduceren. Misschien een suffe vraag maar gebruik je dezelfde naam voor zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz SSID's?
Heb alles al geprobeerd, verschillende SSID's, zelfde SSID, 2,4GHz uit, 5GHz uit. Niets helpt

[ Voor 16% gewijzigd door TimvH op 19-06-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27

PauseBreak

derp!

Jay-B schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:42:
Dat klopt. Het komt op mij over als een foutje. Misschien per ongeluk een radius server aangezet of de geldigheid van sessies/ip leases te kort gezet?
Tim_ofzo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:42:
[...]

Dat is iets wat ik ook al meerdere malen heb gedaan alleen om de zoveel tijd ontstaat er weer een compleet nieuw probleem en wil ziggo niet geloven dat het niet aan mijn apparatuur ligt en moet alles weer via het modem voordat ze doorhebben dat het inderdaad niet aan de externe router ligt, maar het dan oplossen is ze te hoog gegrepen dus wachten ze maar tot het uit zichzelf verdwijnt.
Dat alles via het modem moet is omdat het tot en met het modem de verantwoordelijkheid (en controle) van Ziggo is. Wat jij met je eigen apparatuur doet weten zij niet en is ook niet hun verantwoordelijkheid. Als ik problemen heb waarvoor ik ga bellen, probeer ik ook altijd eerst of de problemen blijven bestaan als ik direct, bekabeld op het modem ben aangesloten (dat in bridge staat). Dat doe ik met meerdere apparaten en besturingssystemen en dat geef ik ook aan bij het gesprek. Binnen no time komt er dan een nieuw modem jouw kant op of een monteur.
Als je na een monteursbezoek nog steeds problemen ervaart moet je uiteindelijk de volgende monteur vragen om het probleem verder te escaleren.

Die opstelling vanuit Ziggo is echt wel redelijk en begrijpelijk. Ieder groot bedrijf stelt zich zo op.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tim_ofzo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:27:
Nu geeft het modem ook aan dat draadloze apparaten verbonden zijn via ethernet 3, dit alles zonder extra router/ap.
Onveilig is mijn inziens geen valide uitspraak van Ziggo, elk modem heeft een eigen SSID+password combinatie.

Ik zou het modem helemaal factory default maken, via gui en 30seconden reset. En dan lekker de default instellingen van de nieuwe ConnectBox pakken en daar al je apparaten op aanmelden.

Met die keuze kan je de tijd stoppen in het aanpassen van je apparaten ipv fustratie kweken :+ geeft een beter gevoel na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vraag me af hoe lang dit goed blijft gaan... kwaliteit blijft maar achteruit gaan hier;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DEcM2Gr.png

Was voorheen 2x 47 dBmV en 2x 48,5 dBmV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

ArcticWolf schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:06:
Vraag me af hoe lang dit goed blijft gaan... kwaliteit blijft maar achteruit gaan hier;
[afbeelding]

Was voorheen 2x 47 dBmV en 2x 48,5 dBmV
Niets mis mee. Staat los van 'kwaliteit'. Wat hier gebeurd is dat de CMTS (Cable Modem Termination System) het modem vraagt wat harder uit te sturen zodat het daar met 0dB binnenkomt. Je hebt pas een probleem als dit boven de 55dB gaat komen. En kwaliteit van upstream kun je niet aflezen, dat doet CMTS middels CER (Codeword Error Rate). Downstream kwaliteit kun je wel uitlezen, en wordt weergegeven in SNR.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mr.Master schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:20:
[...]

Niets mis mee. Staat los van 'kwaliteit'. Wat hier gebeurd is dat de CMTS (Cable Modem Termination System) het modem vraagt wat harder uit te sturen zodat het daar met 0dB binnenkomt. Je hebt pas een probleem als dit boven de 55dB gaat komen. En kwaliteit van upstream kun je niet aflezen, dat doet CMTS middels CER (Codeword Error Rate). Downstream kwaliteit kun je wel uitlezen, en wordt weergegeven in SNR.
Heb de UMU (ipv PTS) eens terug geduwd om te kijken wat het verschil was, downstream SNR is gelijk gebleven, Power is van +6 naar ca. 0 gegaan.
Upstream:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8FappMw.png

Heb ook nog een SQ :P

Welke zou ik gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 19-06-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

ArcticWolf schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Heb de UMU (ipv PTS) eens terug geduwd om te kijken wat het verschil was, downstream SNR is gelijk gebleven, Power is van +6 naar ca. 0 gegaan.
Upstream:
[afbeelding]

Heb ook nog een SQ :P

Welke zou ik gebruiken?
:o :+

Ik zou niet blindstaren op de upstream power. Die wordt enkel verhoogd als CMTS daar om vraagt. En dat kan per installatie verschillen, en ook inderdaad per demping (splitter) zoals jouw voorbeeld hier mooi illustreert. Zolang je maar geen gekkigheid hebt, veel T3/T4 time outs (zie log modem), etc.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mr.Master schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:41:
[...]

:o :+

Ik zou niet blindstaren op de upstream power. Die wordt enkel verhoogd als CMTS daar om vraagt. En dat kan per installatie verschillen, en ook inderdaad per demping (splitter) zoals jouw voorbeeld hier mooi illustreert. Zolang je maar geen gekkigheid hebt, veel T3/T4 time outs (zie log modem), etc.
Nee nooit, laatste T3 en T4 errors zijn van afgelopen werkzaamheden... ca. 40 dagen geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou heeft mijn vader laatst gehoord van de connectbox en die geregeld ter vervanging van de terchnicolor
Tim_ofzo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:42:
[...]
Waarom heb je überhaupt een nieuw modem aangevraagd? Werkte de oude niet meer goed?

Voor de oplossing: probeer eens een heel ander SSID en nieuw wachtwoord. Dan sluit je al veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:39:
[...]

[...]

Voor de oplossing: probeer eens een heel ander SSID en nieuw wachtwoord. Dan sluit je al veel uit.
Dat heeft hij juist gedaan en dat geeft chaos, je moet eens nagaan hoeveel mensen alleen het wachtwoord van 2.4G wijzigen en niet die van 5G. Dan krijg je exact wat hij beschrijft, beter is terug naar de basis -> default modem instellingen en daar je apparaten op aanmelden.

Scheelt hem en ons een hoop tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Mijn vader heeft vorige week zijn oude abonnement omgezet naar een nieuw 300 mbit abbo. Dit was voor hem sneller, maar nog goedkoper ook.
Nu heeft hij hiervoor een Horizon box en een Connect box toegestuurd gekregen. Op het moment staan er echter al op zich een prima werkende Humax iHDR-5200C en Ubee EVW3200 (in bridge)

Ik weet dat er in het verleden problemen waren met de Horizon box. Zijn die inmiddels in zoverre opgelost dat Horizon een verbetering is ten opzichte van de Humax? En voegt de connect box überhaupt iets toe? Ik ben namelijk blij dat het inmiddels redelijk stabiel werkt bij hem, en ben een beetje huiverig om de setup dan om te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killing Time schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:49:
Mijn vader heeft vorige week zijn oude abonnement omgezet naar een nieuw 300 mbit abbo. Dit was voor hem sneller, maar nog goedkoper ook.
Nu heeft hij hiervoor een Horizon box en een Connect box toegestuurd gekregen. Op het moment staan er echter al op zich een prima werkende Humax iHDR-5200C en Ubee EVW3200 (in bridge)

Ik weet dat er in het verleden problemen waren met de Horizon box. Zijn die inmiddels in zoverre opgelost dat Horizon een verbetering is ten opzichte van de Humax? En voegt de connect box überhaupt iets toe? Ik ben namelijk blij dat het inmiddels redelijk stabiel werkt bij hem, en ben een beetje huiverig om de setup dan om te gooien.
Ik kan me niet voorstellen dat een 300MBit voordeliger is dan het 150Mbit abonnement als hij daarnaartoe zou overstappen (tenzij het een tijdelijke korting is). Daarnaast kun je nog wat besparen door play start ipv play complete te nemen. Dan heb je ook dit Horizonbox niet, tenzij je gebruik wilt maken van Movies & Series en/of Replay TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Raar maar o zo waar, dat het goedkoper kan zijn !

Ik ging ook met korting van mijn oude alles-in-één 200mbit abbo naar het 300Mbit abbo, waarbij al mijn oude zender pakketten behouden bleven. Weliswaar geen reuzenkorting, maar mijn netto abbokosten gingen met een eurootje omlaag, voor die 100mbit extra :P

Was zelfs ook verbaasd toen ik dat aan de telefoon te horen kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Dat is volgens mij ook wat er hier gebeurt is. Meer voor minder is altijd leuk :) (En 300mbit is gewoon lekker asociaal veel)
Ik ben alleen benieuwd of die Horizon box ook een verbetering is, of dat het juist voor meer problemen gaat zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Meer mensen met een slechte verbinding op het moment? websites / youtube / netflix, alles gaat ontzettend sloom al de hele dag. Traceroutes tonen ook veel timeouts.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MediaZoo
tipex schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:12:
Meer mensen met een slechte verbinding op het moment? websites / youtube / netflix, alles gaat ontzettend sloom al de hele dag. Traceroutes tonen ook veel timeouts.
Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden.
Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing

Meer mensen met een auto die raar geluid maakt? Soms doet ie het wel soms niet. Tijdens het stilstaan hoor ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Korte vraag, ik heb nog een oude cam module met ziggo kaartje liggen van een oude tv die al een tijd het huis uit is. Dit is helaas nog een oude cam module, dus geen 1.3.
Is het mogelijk om nog gewoon een 1.3 module los te kopen (mp of bij een winkel) en daar dat oude kaartje in te stoppen? Of gaat dat niet werken en zit ik vast aan de huurvariant vast voor 2€ pmnd bij ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KookSpook schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:44:
Korte vraag, ik heb nog een oude cam module met ziggo kaartje liggen van een oude tv die al een tijd het huis uit is. Dit is helaas nog een oude cam module, dus geen 1.3.
Is het mogelijk om nog gewoon een 1.3 module los te kopen (mp of bij een winkel) en daar dat oude kaartje in te stoppen? Of gaat dat niet werken en zit ik vast aan de huurvariant vast voor 2€ pmnd bij ziggo?
Als het kaartje nog geregistreerd is bij Ziggo dan kan je deze gewoon in een 1.3 module doen. Kan wel even duren voordat hij weer "actief" wordt (ca. 30 min).
Pagina: 1 ... 27 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic