Ja hij staat gelukkig nog geregistreerd. Thanks!ArcticWolf schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:52:
[...]
Als het kaartje nog geregistreerd is bij Ziggo dan kan je deze gewoon in een 1.3 module doen. Kan wel even duren voordat hij weer "actief" wordt (ca. 30 min).
Volgens mij werkt het zo dat als zo'n ci+ module smartcard langer dan 3 maanden niet gebruikt wordt hij gedeactiveerd wordt.
https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/
Volgens bovenstaande url kan zo'n kaart niet meer geactiveerd worden. Gezocht op "mijn ziggo" en daar staat wel wat info over je geactiveerde smartcard maar niks over het zelf activeren ervan.
https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/
Volgens bovenstaande url kan zo'n kaart niet meer geactiveerd worden. Gezocht op "mijn ziggo" en daar staat wel wat info over je geactiveerde smartcard maar niks over het zelf activeren ervan.
[ Voor 61% gewijzigd door Solax op 20-06-2017 19:42 ]
Je CI+ module kan niet gedeactiveerd worden. Het is slechts een vertaler tussen de smartcard en tv. Smartcard zul je bedoelen, maar die is simpelweg door een telefoontje of in mijn Ziggo weer te activeren.Solax schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:12:
Volgens mij werkt het zo dat als zo'n ci+ module langer dan 3 maanden niet gebruikt wordt hij gedeactiveerd wordt.
Geen internet hier in Zaandam, verbinding is compleet weg. Meer mensen last van? Website van Ziggo geeft uiteraard aan dat er geen storingen zijn...
Cunning linguist.
Hier in België nergens last van, mijn ouders belden net vanuit Wernhout, niets doet het daar. Volgens de website van Ziggo geeft hun postcode inderdaad een storing aan. Gezien bovenstaande post gaat er landelijk meer aan de hand zijn.
Ja, ik heb al de hele week 's avonds last van tergend traag internet, zowel via de kabel als de wifi (2-10mbps). Overdag nergens last van. De klantenservice kon me een paar dagen terug niet helpen, maar het blijft aanhouden. Na een beetje googlen merk ik dat veel mensen er last van hebben door heel het land. Vrienden en buren hoor ik er ook over. Waarom zou het niet het melden waard zijn vanuit Ziggo?Bart ® schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:39:
Geen internet hier in Zaandam, verbinding is compleet weg. Meer mensen last van? Website van Ziggo geeft uiteraard aan dat er geen storingen zijn...
Jullie vergeten dat Ziggo een grote provider is, er is altijd wel een storing ergens in Nederland.
Sorry! Ik was niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde te zeggen dat het om dezelfde problemen gaat. Internet wordt traag vanaf ~20:00-21:00. Bij sommigen valt het zelfs helemaal weg voor de avond. Ik heb er al een weekje last van.ArcticWolf schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:21:
Jullie vergeten dat Ziggo een grote provider is, er is altijd wel een storing ergens in Nederland.
Een storing hier en daar is natuurlijk niet te vermijden, maar hier kan ik mijn horloge op gelijk zetten
Wel vreemd, maar waarschijnlijk zit je segment dan stamp vol... blijven klagen tot ze een monteur sturen en daarna eventueel node splitsing gaan toepassen, veel meer kan je jammer genoeg niet doenMichivu schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:28:
[...]
Sorry! Ik was niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde te zeggen dat het om dezelfde problemen gaat. Internet wordt traag vanaf ~20:00-21:00. Bij sommigen valt het zelfs helemaal weg voor de avond. Ik heb er al een weekje last van.
Een storing hier en daar is natuurlijk niet te vermijden, maar hier kan ik mijn horloge op gelijk zetten

De ubee kan maar 200mbit aan ;-) de connectbox 500mbit/1000mbit (1gbit)Killing Time schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:49:
Mijn vader heeft vorige week zijn oude abonnement omgezet naar een nieuw 300 mbit abbo. Dit was voor hem sneller, maar nog goedkoper ook.
Nu heeft hij hiervoor een Horizon box en een Connect box toegestuurd gekregen. Op het moment staan er echter al op zich een prima werkende Humax iHDR-5200C en Ubee EVW3200 (in bridge)
Ik weet dat er in het verleden problemen waren met de Horizon box. Zijn die inmiddels in zoverre opgelost dat Horizon een verbetering is ten opzichte van de Humax? En voegt de connect box überhaupt iets toe? Ik ben namelijk blij dat het inmiddels redelijk stabiel werkt bij hem, en ben een beetje huiverig om de setup dan om te gooien.
FYI De connectbox (en de Technicolor 7210) kan ook maar max 500mbit aan, volgens mij. Docsis 3.0 is dat ding. Docsis 3.1 modems kunnen hoger dan dat, maar zijn er nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 21-06-2017 09:35 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Nou, ik weet waarom ik geen internet heb. Ik heb per 20 juli mijn abonnement opgezegd ivm een verhuizing. Dat kon de helpdesk mij ook bevestigen. Echter, iemand bij Ziggo dacht dat het daarom wel logisch is om mijn verbinding per 20 juni te verbrekenBart ® schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:39:
Cunning linguist.
LOL man man wat suf zal de hitte zijn
Het zou netjes zijn als ze je de hele laaste maand kwijt zouden schelden.
Anoniem: 926911
Na het aantal storingen van T-Mobile (DSL) nu overgestapt naar Ziggo. Ik ontvang over 2 á 3 weken het installatiepakket zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Heb de aansluiting van Ziggo in de woonkamer zitten 5 meter van de tv af kan ik vanaf het kabel kastje
[imghttp://www.spautronic.nl/data/articles/images/lightbox/big/umu-01-kit-ziggo_434_5.jpg[/img]
Deze aansluiting gewoon verlengen met een kabel zodat ik het tv kastje en de modem/router bij elkaar in de tv kast kan plaatsen of heeft dit nadelige gevolgen?
Heb de aansluiting van Ziggo in de woonkamer zitten 5 meter van de tv af kan ik vanaf het kabel kastje
[imghttp://www.spautronic.nl/data/articles/images/lightbox/big/umu-01-kit-ziggo_434_5.jpg[/img]
Deze aansluiting gewoon verlengen met een kabel zodat ik het tv kastje en de modem/router bij elkaar in de tv kast kan plaatsen of heeft dit nadelige gevolgen?
Wordt niet aangeraden, maar proberen kan altijd.Anoniem: 926911 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:33:
Heb een ook een tijd gedaan en dat ging prima.
Zal het dan wel proberen gezien er momenteel geen stroom voorziening in de buurt zit van het aansluitpunt van ziggo. Als het werkt mooi en anders maar een verlengkabel voor stroom gebruiken.
Iemand die trouwens weet wat de afmetingen zijn van de kastjes die ik toegestuurd krijg? Kan ik de TV kast in ieder geval al aanpassen.
Iemand die trouwens weet wat de afmetingen zijn van de kastjes die ik toegestuurd krijg? Kan ik de TV kast in ieder geval al aanpassen.
Gebruik in ieder geval Ziggo geschikte kabel, connectoren e.d.Anoniem: 926911 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:33:
Na het aantal storingen van T-Mobile (DSL) nu overgestapt naar Ziggo. Ik ontvang over 2 á 3 weken het installatiepakket zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Met goede spullen kan 5 meter geen kwaad.
Heb hier zelfs opdrachten liggen voor 100 meter en 225 meter vanaf het AOP een modem en ontvanger plaatsen.
Maar het gaat om de goede materialen en niet gummy goedkoop cheapass high quality (want dat staat op het doosje) vergulde kopjes (want dat wordt geadviseerd door verkopers) stuff. Gewoon degelijk materiaal van Hirschmann of Technetix nemen. Dan zit je zeker goed.
Heb hier zelfs opdrachten liggen voor 100 meter en 225 meter vanaf het AOP een modem en ontvanger plaatsen.
Maar het gaat om de goede materialen en niet gummy goedkoop cheapass high quality (want dat staat op het doosje) vergulde kopjes (want dat wordt geadviseerd door verkopers) stuff. Gewoon degelijk materiaal van Hirschmann of Technetix nemen. Dan zit je zeker goed.
99% kans dat je de Connect Box en Mediabox XL krijgt. In dat geval zijn dit de maten:Anoniem: 926911 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:42:
Zal het dan wel proberen gezien er momenteel geen stroom voorziening in de buurt zit van het aansluitpunt van ziggo. Als het werkt mooi en anders maar een verlengkabel voor stroom gebruiken.
Mediabox XL: https://www.ziggo.nl/klan...ediabox-xl/specificaties/
Connect Box: https://nl.hardware.info/...connect-box/specificaties
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ik heb ca. 32m vanaf AOP naar m'n TV, gaat prima.hansvk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:43:
[...]
Gebruik in ieder geval Ziggo geschikte kabel, connectoren e.d.
Krijg je een Horizonbox? Zo ja:Anoniem: 926911 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:33:
Check of je Accespoint een retourgeschikte splitter heeft.
In het nieuwe huisje ook weer ziggo gepakt, en dus de ConnectBox gekregen.
Kan ik er geen IPv4 port forwarding op doen (enkel IPv6).
Ik zie de meerwaarde van IPv6 (in een extreem kleine thuis-LAN als bij ons)totaal niet, en een IPv4 adres is een stuk makkelijker te onthouden en typen
.
Heb gisteravond een mail gestuurd, blijkbaar moet je de Connect Box remote laten omzetten naar IPv4 (net zoals dat je Bridge-Mode niet zelf, maar remote moet laten instellen)
Ik zie de meerwaarde van IPv6 (in een extreem kleine thuis-LAN als bij ons)totaal niet, en een IPv4 adres is een stuk makkelijker te onthouden en typen
Heb gisteravond een mail gestuurd, blijkbaar moet je de Connect Box remote laten omzetten naar IPv4 (net zoals dat je Bridge-Mode niet zelf, maar remote moet laten instellen)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
In fUPC gebied maakt Ziggo gebruik van DS-Lite, dus een publiek routeerbaar IPv6 adres, met een CGNAT IPv4 adres.Darkfreak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:48:
In het nieuwe huisje ook weer ziggo gepakt, en dus de ConnectBox gekregen.
Ik zie de meerwaarde van IPv6 (in een extreem kleine thuis-LAN als bij ons)totaal niet, en een IPv4 adres is een stuk makkelijker te onthouden en typen.
Als je Ziggo belt, kunnen ze DS-Lite voor je uitschakelen, en krijg je nog enkel een publiek routeerbaar IPv4 adres, maar verlies je de IPv6 mogelijkheid.
Voor zo ver ik weet (uit eigen ervaring) krijg je in fZiggo gebied volledige dual-stack, dus een publiek routeerbaar IPv4 én IPv6 adres.
[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-06-2017 17:08 ]
Yeah Ziggo belde mij net.Jeffrey87NL schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:03:
[...]
In fUPC gebied maakt Ziggo gebruik van DS-Lite, dus een publiek routeerbaar IPv6 adres, met een CGNAT IPv4 adres.
Als je Ziggo belt, kunnen ze DS-Lite voor je uitschakelen, en krijg je nog enkel een publiek routeerbaar IPv4 adres, maar verlies je de IPv6 mogelijkheid.
Voor zo ver ik weet (uit eigen ervaring) krijg je in fZiggo volledige dual-stack, dus een publiek routeerbaar IPv4 én IPv6 adres.
Het gaat zich voor mij puur over hoe ik intern mijn LAN/adressen hanteer.
Dat wil ik gewoon op IPv4 kunnen doen (inkomend verkeer poort 5061? Naar 192.168.1.2. Klaar).
Hun hebben het nu om gezet, als het goed is en ik dadelijk thuis ben kan ik aan de slag
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Bedoel je hier niet AOP? Een Accesspoint bestaat niet binnen het Ziggo netwerk...shadowkid053 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:42:
[...]
Krijg je een Horizonbox? Zo ja:
Check of je Accespoint een retourgeschikte splitter heeft.
Daarnaast zou ik de splitter niet op het AOP plaatsen maar in het kastje bij de apparatuur. Scheelt je een kabel en het effect blijft het zelfde.
Nu snap ik van jullie beiden helemaal niks op dit moment. Dit is voor de eerste keer dat ik in aanraking kom met Ziggo of een andere kabelaar. Ben van de DSL/Glasvezel normaal gesproken maar hier helaas geen glasvezel aanwezig.MediaZoo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:12:
[...]
Bedoel je hier niet AOP? Een Accesspoint bestaat niet binnen het Ziggo netwerk...
Daarnaast zou ik de splitter niet op het AOP plaatsen maar in het kastje bij de apparatuur. Scheelt je een kabel en het effect blijft het zelfde.
Ik neem aan dat ik toch van de AOP naar de Connect Box een kabel moet doen en van daaruit kabels naar de Computers en de Horizon box? Mocht ik het fout hebben hoor ik het graag. Mocht ik er tijdens de installatie er niet uitkomen zal ik mij vast nog wel melden

Anoniem: 738905
Van de week met de helpdesk gebeld en er zit kennelijk geen maand opzegtermijn meer op tv series. Ik kon movies en series xl gelijk opzeggen en half uur later waren ze ook inderdaad weg.Anoniem: 738905 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:23:
Weet iemand waarom je het internetabonnement per direct kan aanpassen en het tv abonnement een wachttijd van een maand heeft?
Ik heb gisteren mijn internetabonnement verlaagd en na 10 minuten reset mijn connectie thuis en haal ik de lagere snelheid. Maar ik heb ook ziggo movies en series xl opgezegd (omdat ik die via vodafone's mobiel wil verbinden aan ziggo) en daar moet ik eerst een maand op wachten?
Zit daar enige logica in?
Daarvoor in de plaats movies en series L via vodafone laten aanzetten. Werkt ook prima.
Via de site lukte het niet, maar telefonisch prima geholpen.
Via de hoofdaansluiting van coax komen gebundeld TV/Radio en data signalen binnen.Anoniem: 926911 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:55:
[...]
Nu snap ik van jullie beiden helemaal niks op dit moment. Dit is voor de eerste keer dat ik in aanraking kom met Ziggo of een andere kabelaar. Ben van de DSL/Glasvezel normaal gesproken maar hier helaas geen glasvezel aanwezig.
Ik neem aan dat ik toch van de AOP naar de Connect Box een kabel moet doen en van daaruit kabels naar de Computers en de Horizon box? Mocht ik het fout hebben hoor ik het graag. Mocht ik er tijdens de installatie er niet uitkomen zal ik mij vast nog wel melden
Elk apparaat dat je in huis gebruikt zal gevoed moeten worden door een coax kabel. Een modem zal alleen het data deel gebruiken, terwijl een Horizon Data + TV signalen op die kabel zal gebruiken.
Het werkt niet als IPTV bij de concurrenten, dat het modem ook voor TV verbinding zorgt.
Naar je Horizon box zal dus een coax kabel moeten komen.
In je installatie doos van het modem zit een splitter dus dat je alvast 1 modem en 1 TV kan aansluiten.
Een coax installatie ziet er ongeveer als volgt uit (versterker niet verplicht)

Misschien verstandig om een monteur te laten komen om direct alles op orde te laten maken. Dan krijg je in ieder geval een hoofdaansluiting en eventueel wcd die goed op orde zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 21-06-2017 22:59 ]
Wat ik nu dus begrijp is dat ik van de AOP dus 2 kabels moet leggen 1 naar de Horizonbox en de andere naar de modem?
Ach een monteur is niet nodig zal er zelf wel uitkomen. Geregeld Glas en DSL aansluitingen aangesloten alleen dit is toch even nieuw voor mij.
Ach een monteur is niet nodig zal er zelf wel uitkomen. Geregeld Glas en DSL aansluitingen aangesloten alleen dit is toch even nieuw voor mij.
Voor je modem is een voorgemaakte kabel meegeleverd, die hoor je te gebruiken...
Zolang je goede kwaliteit kabel gebruikt voor de horizon zoals hirschman koka799 TS kabel en bijbehorende koswi/kokwi5 stekkers en je goed houd aan de aanwijzingen van aansnijden, zou het goed moeten gaan.
Als hoofdaansluiting dichtbij genoeg is, de meegeleverde kabel natuurlijk weer.
Zolang je goede kwaliteit kabel gebruikt voor de horizon zoals hirschman koka799 TS kabel en bijbehorende koswi/kokwi5 stekkers en je goed houd aan de aanwijzingen van aansnijden, zou het goed moeten gaan.
Als hoofdaansluiting dichtbij genoeg is, de meegeleverde kabel natuurlijk weer.
[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 21-06-2017 23:05 ]
Klopt je aanname is juist, echter veel AOP's zijn verouderd en niet altijd geschikt of geoptimaliseerd voor internet. Als je geen AOP in je installatie doos hebt gekregen (was alleen vroeger zo). Is het aan te bevelen een monteur te laten komen die de AOP ook vervangt voor je, zodat je toekomstbestendig bent.Anoniem: 926911 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:58:
Wat ik nu dus begrijp is dat ik van de AOP dus 2 kabels moet leggen 1 naar de Horizonbox en de andere naar de modem?
Coax is een broadcast segment, dus elk apparaat hangt aan dezelfde kabel, in feite je buren/hele wijk ook.
Owh en in tegenstelling tot glas of DSL, als er 1 haartje van de COAX mantel de COAX kern kan raken heb je but signaal
[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 22-06-2017 06:31 ]
Zelfs in een nieuwbouwhuis vervangt de monteur zowel in de meterkast als in de woonkamer de dingenstormfly schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 06:30:
[...]
Klopt je aanname is juist, echter veel AOP's zijn verouderd en niet altijd geschikt of geoptimaliseerd voor internet. Als je geen AOP in je installatie doos hebt gekregen (was alleen vroeger zo). Is het aan te bevelen een monteur te laten komen die de AOP ook vervangt voor je, zodat je toekomstbestendig bent.
Coax is een broadcast segment, dus elk apparaat hangt aan dezelfde kabel, in feite je buren/hele wijk ook.
Owh en in tegenstelling tot glas of DSL, als er 1 haartje van de COAX mantel de COAX kern kan raken heb je but signaalHet is niet gek veel anders, het is alleen noodzakelijk dat je veel secuurder werkt.
Even een vraagje over het "basic" en "voordeelpakket".
Ik heb nu een Z1 pakket en dat gaat weer eens in prijs omhoog.. gelukkig hebben we wel net weer extra gratis rommel erbij gekregen.
Ziggo beweerde zojuist aan te telefoon dat:
- Ik een nieuwe Ci+ module nodig heb omdat mijn Ci+ verouderd is (Smit module)
- Het "voordeelpakket" digitale beeldkwaliteit geeft via de analoge kabel (30 zenders)
Om te voorkomen dat ik genaaid wordt door de Ziggo (in mijn wijk kan ik kiezen uit Ziggo of Ziggo): het "voordeelpakket" is toch nagenoeg identiek aan het "Play & Start" pakket maar dan goedkoper?
Ik heb nu een Z1 pakket en dat gaat weer eens in prijs omhoog.. gelukkig hebben we wel net weer extra gratis rommel erbij gekregen.
- Het "voordeelpakket" digitale beeldkwaliteit geeft via de analoge kabel (30 zenders)
Om te voorkomen dat ik genaaid wordt door de Ziggo (in mijn wijk kan ik kiezen uit Ziggo of Ziggo): het "voordeelpakket" is toch nagenoeg identiek aan het "Play & Start" pakket maar dan goedkoper?
[ Voor 7% gewijzigd door kjast op 22-06-2017 21:50 ]
Man man. Langzaamaan van kwaad tot erger hier. Inmiddels boven bijna geen zender te kijken meer. Nieuwe 4G Hirschmann versterker gekocht om de oudere Hirschmann versterker te vervangen, niks beter, zelfs haartje minder signaal. Zit beneden met 5 m kabel op 40% en boven met een meter of 15 op 29-30%. Nogal wiedes dat het op het randje is.
Ben zeker niet de enige. Iedereen die ik spreek in de wijk in een straal van 500 m klaagt over hetzelfde.
Je maakt mij niet meer wijs dat dat een kabel/installatie probleem is bij al die mensen.
Misschien toch maar eens bellen voor een monteur. Zul je zien dat die een directe kabel legt en het net goed genoeg is en ik een rekening krijg. Weinig vertrouwen in Ziggo met betrekking tot administratie (en tv signaal
)
Ben zeker niet de enige. Iedereen die ik spreek in de wijk in een straal van 500 m klaagt over hetzelfde.
Je maakt mij niet meer wijs dat dat een kabel/installatie probleem is bij al die mensen.
Misschien toch maar eens bellen voor een monteur. Zul je zien dat die een directe kabel legt en het net goed genoeg is en ik een rekening krijg. Weinig vertrouwen in Ziggo met betrekking tot administratie (en tv signaal
Waarom zul je genaaid worden door Ziggo? Je kunt alle informatie toch terugvinden in de bestelbevestiging en op www.ziggo.nl.kjast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:47:
inhoudelijk: je zult nu internet Z1 & tv standaard afnemen (aangezien je een module ingebruik hebt icm internet z1).
TV begint bij ziggo met Kabel TV. Dit kun je op de website terugvinden onder tv kijken zonder smartcard. Je hebt grofweg 30 zenders (1,2,3 en ziggo sport in HD, rest in SD) een extra zenderpakket is niet mogelijk want je kunt bij kabeltv geen sc gebruiken (je zoek met netwerknummer 4444 naar zenders).
Een stap daarboven is play start (de opvolger van tv standaard). Je krijgt dan het tv standaard zenderpakket + een CI+ v1.3 module OF een standaard mediabox (humax 5300c) in bruikleen. je hebt nu wel de mogelijkheid om extra zenders aan te vragen.
Met betrekking tot je internet: je hebt nu 40/4 mbps met internet Z1. Huidige connect start staat daar gelijk aan.
Je kunt hiermee vrij kiezen (ongeacht je play pakket). Je kunt ook connect start + kabel tv kiezen (heet connect start, want kabel TV krijg je sowieso).
Je kunt ook nog ziggo basic kiezen. Dat is internet 25/5(?) mbps met play start (https://www.ziggo.nl/alles-in-1/basic/)
Verder vind je alle informtie op Ziggo.nl
Ziggo basic is 25Mb down en 2,5Mb up.
Leg dan zelf eerst direct een kabel...UltraSub schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:53:
Man man. Langzaamaan van kwaad tot erger hier. Inmiddels boven bijna geen zender te kijken meer. Nieuwe 4G Hirschmann versterker gekocht om de oudere Hirschmann versterker te vervangen, niks beter, zelfs haartje minder signaal. Zit beneden met 5 m kabel op 40% en boven met een meter of 15 op 29-30%. Nogal wiedes dat het op het randje is.
Misschien toch maar eens bellen voor een monteur. Zul je zien dat die een directe kabel legt en het net goed genoeg is en ik een rekening krijg. Weinig vertrouwen in Ziggo met betrekking tot administratie (en tv signaal)

Tuurlijk. Gaat het signaal met 3% omhoog, BER strak op 0. En dan? Zegt dat dat alles wat ik aan bekabeling heb liggen niet goed is? Of zou het zo kunnen zijn dat inkomend op AOP al marginaal is.
Dat zegt hij nu juist zodat je dat zelf even kunt testen en kunt laten zien aan de monteur. Ik liet ook altijd demonstratief alle kabels via het trapgat lopen zodat de monteur kon zien dat er meerdere kabels waren geprobeerd en welke kabels dat dan waren. Dat maakt het uitsluiten van wat wel en niet problemen zijn voor monteurs makkelijker en verkleint de kans dat je een rekening krijgtUltraSub schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]
Tuurlijk. Gaat het signaal met 3% omhoog, BER strak op 0. En dan? Zegt dat dat alles wat ik aan bekabeling heb liggen niet goed is? Of zou het zo kunnen zijn dat inkomend op AOP al marginaal is.
Nee, merp!
Als jij geen BER hebt op je tv rechstreeks op het AOP maar wel met de normale bekabeling ligt het aan jou bekabeling jaUltraSub schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Volgens mij is het voor bestaande klanten niet aan te vragen, maar ik heb het internet en bellen voor € 12,50 abonnement, dan krijg je 25/2,5 Mbps. Daarbij wordt verplicht het kabel-tv abonnement van € 18,70 afgesloten.kjast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:47:
Telefoon heb ik niet aangesloten, maar daarmee heb ik dus 25/2,5 Mbps internet met digitale TV via coax voor € 31,20. Nederland 1,2,3 en Ziggo zenders zijn zo uit mijn hoofd in HD, rest is SD. Voor mij voldoet dit, echt snel internet heb ik niet nodig en ik kijk weinig TV.
Nee, of ik ben al genaaid.kjast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:47:
Bij het 25 / 5 abo krijg je geen STB, bij de rest wel als ik het goed heb.
Die heb je dan ook niet nodig omdat je het ongecodeerd met je TV kunt ontvangen. Heeft je TV geen digitale (DVB-C) tuner dan kun je via marktplaats of een elektronica winkel redelijk goedkoop een HD Ontvanger kopen.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:22:
[...]
Bij het 25 / 5 abo krijg je geen STB, bij de rest wel als ik het goed heb.
Ik zie de smiley, dus ik hoop dat je die ook zo bedoeltArcticWolf schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:51:
[...]
Als jij geen BER hebt op je tv rechstreeks op het AOP maar wel met de normale bekabeling ligt het aan jou bekabeling ja
Al eerder aangehaald in dit topic; als ik op het AOP een dermate zwak signaal binnen krijg dat ik net genoeg heb voor een korte directe kabel met vaste connectors, dan wil dat niet per definitie zeggen dat de rest ruk is.
Mijn punt, het binnenkomend signaal moet gewoon niet marginaal op het randje zijn, dat moet gewoon goed zijn. Dat is eigenlijk ook het enige wat ik wil weten van een monteur
Nou, trek even een kabeltje zodat je dat kunt uitsluiten (scheelt de monteur ook tijd) en stel deze vraag aan de monteur. Het trekken van zo'n kabeltje helpt je ook bij het gesprek met de helpdesk, want het eerste dat zij zullen vragen is om te testen met een directe, bekabelde verbindingUltraSub schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:35:
[...]
Ik zie de smiley, dus ik hoop dat je die ook zo bedoelt
Al eerder aangehaald in dit topic; als ik op het AOP een dermate zwak signaal binnen krijg dat ik net genoeg heb voor een korte directe kabel met vaste connectors, dan wil dat niet per definitie zeggen dat de rest ruk is.
Mijn punt, het binnenkomend signaal moet gewoon niet marginaal op het randje zijn, dat moet gewoon goed zijn. Dat is eigenlijk ook het enige wat ik wil weten van een monteur
Nee, merp!
Zijn er meer mensen in de regio Waalwijk waar internet erg traag is sinds gisteravond?
Ik haal nog meer 10 Mbit van de 300Mbit download. De upload haalt wel de volle 30Mbit.
Ik haal nog meer 10 Mbit van de 300Mbit download. De upload haalt wel de volle 30Mbit.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
De monteur komt binnen zal het AOP checken op de waardes. Hij zal onder garantie het AOP met een Braun vervangen. Maar het BER/MER probleem wat je ervaart zit in je binnenhuis als de kabel die je rechtstreeks aansluit dit probleem niet geeft. Dan kun je zeggen ja signaal op het randje etc maar dat gaat niet op. Je hebt een overeenkomst gesloten voor een signaal op 1 modem en 1 tv. Dat jij er vervolgens meer aan wilt hangen mag dat maar is dat door Ziggo niet gegarandeerd.
Dus als je dan een monteur laat komen zijn die kosten dus terecht voor jou.
Tip: BER/MER klachten ontstaan door ingress of teveel signaal verlies. Dat betekend dat of de wandcontactdozen niet meer goed zijn, de connectors (schroef bijvoorbeeld) brak zijn of de bekabelling. Het argument het heeft altijd gewerkt gaat niet op want vroeger waren er niet alle signalen zoals ze er nu wel zijn. (bijvoorbeeld 4g en digitene) De witte Hirschman connectors zijn niet meer in orde. Je wilt de KOKSWI connectors hebben. Tevens moet je de folie om het dieelectrum laten zitten.
Als je alles zo hebt aangesloten met een versterker ertussen dan zal er vrijwel geen verlies zijn of alleen het berekenbare deel qua bekabeling. (C12 geeft 24 DB demping over 100 meter, C9 18, C18 36 (die niet gebruiken dus) Splitter geeft 4 DB demping (2 weg) grotere ligt aan de splitter meestal is 3-weg 6 db.
Maar gillen het ligt aan Ziggo etc. is te makkelijk. Ik garandeer je dat als de rechtstreekse kabel wel goed signaal geeft het dus aan je binnenhuis ligt..
Dus als je dan een monteur laat komen zijn die kosten dus terecht voor jou.
Tip: BER/MER klachten ontstaan door ingress of teveel signaal verlies. Dat betekend dat of de wandcontactdozen niet meer goed zijn, de connectors (schroef bijvoorbeeld) brak zijn of de bekabelling. Het argument het heeft altijd gewerkt gaat niet op want vroeger waren er niet alle signalen zoals ze er nu wel zijn. (bijvoorbeeld 4g en digitene) De witte Hirschman connectors zijn niet meer in orde. Je wilt de KOKSWI connectors hebben. Tevens moet je de folie om het dieelectrum laten zitten.
Als je alles zo hebt aangesloten met een versterker ertussen dan zal er vrijwel geen verlies zijn of alleen het berekenbare deel qua bekabeling. (C12 geeft 24 DB demping over 100 meter, C9 18, C18 36 (die niet gebruiken dus) Splitter geeft 4 DB demping (2 weg) grotere ligt aan de splitter meestal is 3-weg 6 db.
Maar gillen het ligt aan Ziggo etc. is te makkelijk. Ik garandeer je dat als de rechtstreekse kabel wel goed signaal geeft het dus aan je binnenhuis ligt..
UltraSub schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:35:
[...]
Ik zie de smiley, dus ik hoop dat je die ook zo bedoelt
Kun je bij dit abonnement ook nog de voordelen krijgen als je bij Ziggo Mobiel / Vodafone zit (dubbele data en 5 EUR korting)?GH45T schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:58:
[...]
Volgens mij is het voor bestaande klanten niet aan te vragen, maar ik heb het internet en bellen voor € 12,50 abonnement, dan krijg je 25/2,5 Mbps. Daarbij wordt verplicht het kabel-tv abonnement van € 18,70 afgesloten.
Telefoon heb ik niet aangesloten, maar daarmee heb ik dus 25/2,5 Mbps internet met digitale TV via coax voor € 31,20. Nederland 1,2,3 en Ziggo zenders zijn zo uit mijn hoofd in HD, rest is SD. Voor mij voldoet dit, echt snel internet heb ik niet nodig en ik kijk weinig TV.
Nee, dat geldt pas vanaf 30Mbit/s.ehoutgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:58:
[...]
Kun je bij dit abonnement ook nog de voordelen krijgen als je bij Ziggo Mobiel / Vodafone zit (dubbele data en 5 EUR korting)?
Zie https://www.vodafone.nl/ziggo/gratis-extras
[ Voor 8% gewijzigd door daxy op 23-06-2017 11:01 . Reden: Vanaf 30Mbit/s, niet 40 :) ]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
jongetje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:28:
[...]
Die heb je dan ook niet nodig omdat je het ongecodeerd met je TV kunt ontvangen. Heeft je TV geen digitale (DVB-C) tuner dan kun je via marktplaats of een elektronica winkel redelijk goedkoop een HD Ontvanger kopen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja, er zijn oude Ziggo klanten die nog een oud (Motorola) modem hebben en daarmee een 30Mbit abonnement hebben. Als je niet actief iets doet blijft dat in stand (mijn vader heeft het bijvoorbeeld). Is hetzelfde als met oude UPC klanten met een 50MBit abonnement, dat bestaat ook niet. Als die overstappen of iets wijzigen in hun pakket bestaat de kans dat dat 40Mbit wordt.tiguan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:14:
Heeft Ziggo een 30MBit abbo dan?
30MBit niet, 30Mbit weltiguan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:14:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat geldt toch niet voor alle zenders in het Start pakket?jongetje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:28:
[...]
Die heb je dan ook niet nodig omdat je het ongecodeerd met je TV kunt ontvangen. Heeft je TV geen digitale (DVB-C) tuner dan kun je via marktplaats of een elektronica winkel redelijk goedkoop een HD Ontvanger kopen.
Als je nu zegt dat een Mb, MB, mB en mb vier verschillende afkortingen zijn geef ik je gelijk, maar imho is een Bit en een bit aan elkaar gelijk
Issues met kabels kunnen erg subtiel zijn... Ik had een werkende situatie thuis als ik de bestaande bekabeling gebruikte maar NIET de allereerste splitter die Ziggo je op het AOP laat zetten (alleen moest ik dan uiteraard kiezen tussen internet of TV), zette ik die er wel tussen (en dan maakte het niet uit of ik een rechtstreekse kabel gebruikte of de bestaande bekabeling) dan had de Mediabox XL / Horizon geen internet...
De monteur heeft de AOP muurdoos in de meterkast (ook al heeft een andere Ziggo-monteur die een klein jaar geleden ook al vervangen) en de (simpele) muurdoos in de woonkamer vervangen en een splitter in de woonkamer gehangen (om zowel de TV als de tuner aan te sluiten) en nu werkt het probleemloos; heb ook geen rekening gekregen.
Issues met kabels kunnen erg subtiel zijn... Ik had een werkende situatie thuis als ik de bestaande bekabeling gebruikte maar NIET de allereerste splitter die Ziggo je op het AOP laat zetten (alleen moest ik dan uiteraard kiezen tussen internet of TV), zette ik die er wel tussen (en dan maakte het niet uit of ik een rechtstreekse kabel gebruikte of de bestaande bekabeling) dan had de Mediabox XL / Horizon geen internet...
De monteur heeft de AOP muurdoos in de meterkast (ook al heeft een andere Ziggo-monteur die een klein jaar geleden ook al vervangen) en de (simpele) muurdoos in de woonkamer vervangen en een splitter in de woonkamer gehangen (om zowel de TV als de tuner aan te sluiten) en nu werkt het probleemloos; heb ook geen rekening gekregen.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
@kjast - Als ik me genaaid zou voelen, zou ik er niet eens aan beginnen.
Met zo'n instelling zou ik niet eens nadenken, en desnoods een tragere verbinding pakken, of zo'n unlimited internet abo afsluiten bij Tele2 / Tmobile
Zoiets knaagt, en vreet aan je, elke pixel, elke ruis voel je je nog zwaarder in de zeik gezet.
Met zo'n instelling zou ik niet eens nadenken, en desnoods een tragere verbinding pakken, of zo'n unlimited internet abo afsluiten bij Tele2 / Tmobile
Zoiets knaagt, en vreet aan je, elke pixel, elke ruis voel je je nog zwaarder in de zeik gezet.
Dit ging over kabeltv, het instap tv pakket.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:41:
[...]
Dat geldt toch niet voor alle zenders in het Start pakket?
Als je alle zenders uit je play pakket wilt kunnen kijken heb je wel een CI+ module of decoder nodig. Die krijg je er daarom ook in bruikleen bij.
Ik moet mijn TC7210 in bridge minstens 1x per week resetten omdat de ping tijden dan oplopen naar 400 ms tot >1 seconde. Kinderen beginnen dan te klagen over lag in de online games, en terecht. Na modem reset gaat het weer een aantal dagen goed. Voorheen had ik een Ubee zonder router en had ik dat nooit. Zijn er meer mensen die dit fenomeen hebben? Het is niet veel werk om het kreng te restten, maar wel irritant, dat het steeds moet.
In de logs wordt je niet veel wijzer.
(Hij zeurt wat over wifi-interference, maar die wifi staat uit, qua bridge modus. )
In de logs wordt je niet veel wijzer.
(Hij zeurt wat over wifi-interference, maar die wifi staat uit, qua bridge modus. )
Zoals daxy aangeeft niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs met 5 euro korting en dubbele data het Vodafone aanbod alsnog niet interessant vindt. Maar ook mobiel ben ik maar een basis gebruiker dus aan mij zijn weinig dure diensten te slijtenehoutgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:58:
[...]
Kun je bij dit abonnement ook nog de voordelen krijgen als je bij Ziggo Mobiel / Vodafone zit (dubbele data en 5 EUR korting)?
GIsteravond blikseminslagen in de buurt (van één groep aardlek om, wifi-router stuk, home server stuk, niet zo fijn allemaal), bleek ook Ziggo een storing daarvan te hebben. Geplande oplostijd vanmorgen 00:27 stond er op de storingen pagina van Ziggo.
Dat staat er nu nog steeds. Ook bellen met de helpdesk levert een automatische stem dat er bij mij een storing is, en de medewerkers kunnen ook niet zien wanneer het opgelost is.
Maar de storingen pagina vermeldt nog steeds dat het vanaf 00:27 opgelost is. Zucht....
Dat staat er nu nog steeds. Ook bellen met de helpdesk levert een automatische stem dat er bij mij een storing is, en de medewerkers kunnen ook niet zien wanneer het opgelost is.
Maar de storingen pagina vermeldt nog steeds dat het vanaf 00:27 opgelost is. Zucht....
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
I chose my words wisely. Er staat vanaf, dus meer dan 30Mbit/stiguan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:14:
Omdat mijn vader hoorde van een Ziggo monteur dat de connectbox beter zou zijn en er ook al het een en ander mis was met de TC7210. Die had gaf de laatste tijd veel problemen met het laden van paginas, dns fout(zowel met ziggo dns via modem of google dns op pc ingesteld, al wordt de ziggo dns geforceerd heb ik het vermoeden), maar dit is met de connectbox nog erger, moet soms 1 minuut of langer wachten tot een pagina begint met laden, en dat ook op grote sites.jongetje schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:39:
[...]
[...]
Waarom heb je überhaupt een nieuw modem aangevraagd? Werkte de oude niet meer goed?
Voor de oplossing: probeer eens een heel ander SSID en nieuw wachtwoord. Dan sluit je al veel uit.
Ook een ander SSID etc heb ik allang geprobeerd, ik sluit eerst alles uit voor ik ga klagen en contact opneem met ziggo om zoveel mogelijk tijd te besparen op de niet al te snelle klantenservice. Of kosten voor een monteur omdat ze het probleem niet kunnen zien of denken het opgelost te hebben, maar dan achteraf blijkt dat er niets is veranderd.
[ Voor 18% gewijzigd door TimvH op 23-06-2017 15:58 ]
De inslag bij jouw straat zal vast niet de enige zijn. Alles vervangen wat beschadigd is door blikseminslag is sowieso een tijdrovend klusje, gewoon rustig afwachten dus.thunder7 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:17:
GIsteravond blikseminslagen in de buurt (van één groep aardlek om, wifi-router stuk, home server stuk, niet zo fijn allemaal), bleek ook Ziggo een storing daarvan te hebben. Geplande oplostijd vanmorgen 00:27 stond er op de storingen pagina van Ziggo.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
*dubbel door telefoon*
[ Voor 95% gewijzigd door kjast op 23-06-2017 20:46 ]
[quote]FreshMaker schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:42:
[...]
In mijn wijk kan ik kiezen uit Ziggo en Ziggo,
geen glasvezel en dsl is te traag voor tv.
Ik ben met name de halfjaarlijkse mail met "gefeliciteerd een gratis extra pakket / Max Verstappen kanaal" mail zat daar deze standaard wordt opgevolgd met een "we gaan de prijzen verhogen" mail. Kat uit eigen zak dus.
Als ik een provider kon kiezen zonder extra meuk maar wel met tv + internet had ik dat gelijk gedaan. De realiteit is helaas anders.
Ze wilden me overigens telefonisch iets te graag een nieuwere Ci+ aansmeren, ik miste nog net de "ik heb m zelf ook en dit is de laatste". Kortom, de optelsom is negatief, vandaar mijn wantrouwen.
[...]
In mijn wijk kan ik kiezen uit Ziggo en Ziggo,

Ik ben met name de halfjaarlijkse mail met "gefeliciteerd een gratis extra pakket / Max Verstappen kanaal" mail zat daar deze standaard wordt opgevolgd met een "we gaan de prijzen verhogen" mail. Kat uit eigen zak dus.
Als ik een provider kon kiezen zonder extra meuk maar wel met tv + internet had ik dat gelijk gedaan. De realiteit is helaas anders.
Ze wilden me overigens telefonisch iets te graag een nieuwere Ci+ aansmeren, ik miste nog net de "ik heb m zelf ook en dit is de laatste". Kortom, de optelsom is negatief, vandaar mijn wantrouwen.
Zijn er nog meer mensen die last hebben met het (succesvol) benaderen van Google-services? Hier laadt Google als een slak zo traag ...
Let op:Yonix schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:02:
Zijn er nog meer mensen die last hebben met het (succesvol) benaderen van Google-services? Hier laadt Google als een slak zo traag ...
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden.
Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing
Waar is hier? Waarmee heb je het probleem? Hoe heb je getest?
Je zegt nu niets meer dan mijn Auto is stuk. Wie heeft er nog meer last van?
Ja rustig - alle aansluitingen in de buurt werken, behalve de mijne - 1e mogelijkheid voor een monteur is 6 juli. De dag dat hier de glasvezelbrief in de bus valt, ben ik er weg, Uiteindelijkhad ik zo'n 'nee, helaas kan ik verder niets voor u betekenen' helpdeskrobot zo ver dat hij gewoon eerlijk zei 'we willen niet eerder langskomen'. En daar kun je het dan mee doen.Jim423 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:23:
[...]
De inslag bij jouw straat zal vast niet de enige zijn. Alles vervangen wat beschadigd is door blikseminslag is sowieso een tijdrovend klusje, gewoon rustig afwachten dus.
[ Voor 23% gewijzigd door thunder7 op 24-06-2017 13:28 ]
Het is druk, dat weet ik wel. Maar dat je dik twee weken moet wachten vind ik niet kunnen van Ziggo. In de regel proberen ze binnen een week iemand langs te sturen. Maar twee weken? Nee, niet eerder gezien. Zeker omdat je nu zonder diensten zit en Ziggo eigenlijk zegt: "Tja, kan niet eerder, jammer dan".thunder7 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:27:
[...]
Ja rustig - alle aansluitingen in de buurt werken, behalve de mijne - 1e mogelijkheid voor een monteur is 6 juli. De dag dat hier de glasvezelbrief in de bus valt, ben ik er weg, Uiteindelijkhad ik zo'n 'nee, helaas kan ik verder niets voor u betekenen' helpdeskrobot zo ver dat hij gewoon eerlijk zei 'we willen niet eerder langskomen'. En daar kun je het dan mee doen.
Wtf? het is 2017! Geen 1998 meer. Wat is dit voor een waanzin? Je bent veel meer afhankelijk van het internet dan zo'n 20 jaar geleden. De hele maatschappij is hierop ingericht.
Ik kan me niet voorstellen dat dit het uitgangspunt is van een provider die de klant centraal heeft staan. En als je zo afhankelijk bent van ze maakt het er niet beter op. Wat een aanfluiting. TWEE WEKEN.....
Als ik jou was zou ik gewoon weer bellen en klagen. Wat hebben ze je in het vooruitzicht gesteld dan? Iets van een vergoeding? Of helemaal niets? En met name de reactie van de call agent vind ik verwerpelijk. De sukkel zal zelf eens twee weken zonder internet zitten thuis, piept ie wel anders. Het zijn veelal van die broekies die achter de desk zitten met weinig levenservaring en een houding van heb ik jou daar. Die betreffende generatie heeft echt een gebrek aan inlevingsvermogen.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Ach, we hebben allemaal internet op ons mobieltje, even Ziggo wifi spot gebruiken? De wifi van de buren gebruiken? (Met toestemming natuurlijk).
2 weken geen internet is toch geen ramp? We zijn altijd en overal connected, we zijn toch niet afhankelijk van. Vast thuis internet?
Maar goed neemt niet weg dat het niet vervelend is, en iets met compensatie voor de niet gekregen diensten etc etc...
2 weken geen internet is toch geen ramp? We zijn altijd en overal connected, we zijn toch niet afhankelijk van. Vast thuis internet?
Maar goed neemt niet weg dat het niet vervelend is, en iets met compensatie voor de niet gekregen diensten etc etc...
Dat is wat anders. Je had het eerder over een blokstoring. Als iedereen signaal heeft behalve bij jou is waarschijnlijk je AOP gefrituurd door de inslag. Ik heb geen idee wat voor AOP is het is maar als het een type met f-connector (UPC) is kun je proberen een (nieuwe) meterkastsplitter rechtstreeks op de binnenkomende kabel te schroeven. (en die aansluiten op het modem) Voordat de monteur langskomt kun je dan het AOP weer terugzetten. Als het een DIO of ander type wandcontactdoos is dan wordt het wat lastiger. Probeer anders via webcare hier contact te zoeken misschien kunnen ze wat schot in de zaak brengen.thunder7 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:27:
[...]
Ja rustig - alle aansluitingen in de buurt werken, behalve de mijne - 1e mogelijkheid voor een monteur is 6 juli. De dag dat hier de glasvezelbrief in de bus valt, ben ik er weg, Uiteindelijkhad ik zo'n 'nee, helaas kan ik verder niets voor u betekenen' helpdeskrobot zo ver dat hij gewoon eerlijk zei 'we willen niet eerder langskomen'. En daar kun je het dan mee doen.
Die generatie ben ik ook vanMr.Master schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:44:
[...] Die betreffende generatie heeft echt een gebrek aan inlevingsvermogen.
[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 24-06-2017 14:00 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
We lenen nu inderdaad internet bij de buren, geen probleem, maar het gemak waarmee Ziggo z'n monteurs op vakantie laat gaan en de klanten laat zitten zal ik me nog nog wel herinneren zodra er een alternatief is.
Of de AOP gefrituurd is of niet weet ik niet, TV werkt wel en de Connect Box lijkt in één of andere oneindige lus te zitten - ik kan soms 2 secondes een wifi signaal zien, maar nooit lang genoeg om in te loggen, en bekabeld werkt het ook niet. De telefoon is continu dood.
Een nieuwe Connect Box opsturen of desnoods afhalen was natuurlijk geen optie, aldus Ziggo.
Of de AOP gefrituurd is of niet weet ik niet, TV werkt wel en de Connect Box lijkt in één of andere oneindige lus te zitten - ik kan soms 2 secondes een wifi signaal zien, maar nooit lang genoeg om in te loggen, en bekabeld werkt het ook niet. De telefoon is continu dood.
Een nieuwe Connect Box opsturen of desnoods afhalen was natuurlijk geen optie, aldus Ziggo.
Dan heeft dat ding dus waarschijnlijk een opdonder gehad via de netspanning. Vergeet het AOP dan maar, dan had je ook geen televisie gehad denk ik. Heb je misschien nog een andere 12Volt 2.5Ampere (of meer amperé) adapter die past op je CB? Misschien is het puur de spsu die roet in het eten gooit.
De helpdesk medewerker is het eerste aanspreekpunt en het gezicht van Ziggo, dus die kan er zeker wel wat aan doen. Dat wegschuiven en doorschuiven heeft niemand iets aan. Te makkelijk om te zeggen dat dit aan het management ligt. Nee, het is een combinatie van veel meer factoren dan enkel het management. Je hebt kennelijk enkel begrip voor de call agent, niet voor de klant als ik je zo zie schrijven. Ik noem die call agent zeker een sukkel op hand van wat de poster hierboven beschreef, en hoe de persoon in kwestie reageerde. Gelukkig worden al die gesprekken opgenomen, dus een klacht, en een goede ook zal leiden tot een goed gesprek met deze medewerker. Dit is niet hoe er met klanten omgegaan dient te worden. Bagatelliseren is niet op zijn plaats.Jim423 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:56:
[...]
Die generatie ben ik ook vanOndanks dat twee weken natuurlijk erg lang is kan die helpdeskmedewerker er ook niets aan doen. Zij hebben gewoon een eerst mogelijk tijdsslot in het systeem en daar kunnen ze niet omheen. Om die persoon een sukkel te noemen vind ik wat ver gaan, het probleem ligt namelijk in het management en niet bij de HD.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Kan een retourprobleem zijn, en alsnog het AOP. Het zegt dus niets dat je wél TV hebt maar geen internet. Dus het AOP moet zeker gecontroleerd worden. Zo te merken komt jouw modem gewoon niet online, blijft hierdoor de telefoonlijn dood, en herstart het modem omdat hij na een ranging-cyclus gewoon niet online kan komen. Dus die procedure blijft zich herhalen. Wat je zou kunnen doen is bij iemand die ook Ziggo heeft in jouw omgeving (buren, etc.) even het modem aansluiten. Komt die vervolgens wél online, dan weet je genoeg.thunder7 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:59:
We lenen nu inderdaad internet bij de buren, geen probleem, maar het gemak waarmee Ziggo z'n monteurs op vakantie laat gaan en de klanten laat zitten zal ik me nog nog wel herinneren zodra er een alternatief is.
Dat een klant twee weken laten wachten veel te lang is en niet mag/kan in deze tijd ben ik helemaal met je eens. Maar dat hij niets kan betekenen verder en de HD mededeelt dat ze niet eerder kunnen (willen is inderdaad misschien wat ongelukkig gekozen) langskomen zal gewoon de realiteit zijn. (Overigens is het bericht gewijzigd, kan zijn dat er nog meer uitspraken stonden die ik niet heb gezien). Daarom zeg ik ook probeer het via webcare, deze hebben vaak nog wat extra mogelijkheden. Dat er een goed gesprek zal volgen n.a.v. bovenstaande uitspraken lijkt me sterk maar laten we het houden op een meningsverschil.Mr.Master schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:05:
[...]Je hebt kennelijk enkel begrip voor de call agent, niet voor de klant als ik je zo zie schrijven. Ik noem die call agent zeker een sukkel op hand van wat de poster hierboven beschreef, en hoe de persoon in kwestie reageerde. Gelukkig worden al die gesprekken opgenomen, dus een klacht, en een goede ook zal leiden tot een goed gesprek met deze medewerker. Dit is niet hoe er met klanten omgegaan dient te worden. Bagatelliseren is niet op zijn plaats.
Mijn CB reboot niet zonder upstream en/of downstream. Blijft gewoon eeuwig zoeken en WiFi blijft up. Heb ik even getest met een UMU. Modem bij buren testen vind ik overigens een goede suggestie, misschien heeft er iemand een CB waarvan je even de adapter kan uitwisselen?. @thunder7Mr.Master schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:10:
[...]en herstart het modem omdat hij na een ranging-cyclus gewoon niet online kan komen.
Voordat ik Ziggo bel:
In mijn Hitron modem is 5 GHz WiFi verdwenen in de settings, iemand enig idee?
Edit: Hmm, modem gereboot en de settings zijn er weer.
Kwestie van nutteloze post die toch voor anderen handig kan zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door neeecht op 24-06-2017 15:55 ]
Wifi = altijd drama.neeecht schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:47:
Voordat ik Ziggo bel:
Zelfs met m'n N66U (Merlin fw) wilt de 2,4Ghz weleens verdwijnen, terwijl de 5Ghz blijft (of vv)...
Ik heb op Merlin firmware ook last gehad van rare perikelen, die voorheen niet voorkwamen. Sindsdien terug gegaan naar de standaard Asus firmware en geen issues meer ondervonden. Ik heb de AC66U.ArcticWolf schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:32:
[...]
Wifi = altijd drama.
Zelfs met m'n N66U (Merlin fw) wilt de 2,4Ghz weleens verdwijnen, terwijl de 5Ghz blijft (of vv)...
It ain't stupid if it works!
Gelukkig komt er dan zo'n mailtje met een evaluatie-link achteraan, dat ingevuld met van azijn druipende vingers en dan komt er een opmerking 'Wat jammer dat je ontevreden bent. Kunnen we je bellen?'.thunder7 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:59:
Ik verheug me nu al
210667
Met zo'n instellingthunder7 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 08:17:
[...]
Gelukkig komt er dan zo'n mailtje met een evaluatie-link achteraan, dat ingevuld met van azijn druipende vingers en dan komt er een opmerking 'Wat jammer dat je ontevreden bent. Kunnen we je bellen?'.
Ik verheug me nu al
Ik heb de afgelopen maanden enorm veel problemen met het ontvangen van zenders. Zo staan de laatste tijd eigenlijk altijd alle commerciële zenders op zwart (melding zender is scrumbeld and can not be decoded). Dan deed ik m'n CI+ module er uit en weer in en na een paar keer proberen had ik de zenders opeens weer terug. Helaas werkte dit truukje de afgelopen weken niet meer.
Daarbij komt het dus ook regelmatig voor dat NPO 1, 2 en 3 opeens op zwart gaan. Gelukkig had ik daar wel een oplossing voor: hard reboot. Eenmaal helemaal opnieuw opgestart had ik dan in elk geval de publieke omroep weer terug.
Gisteren had ik zoals altijd de laatste maanden geen commerciële zenders, en zelfs ook NPO 1, 2 en 3 waren op zwart. Een reboot helpt dan wat die publieke zenders betreft, maar deze keer besloot ik niet te rebooten, maar om de Smit CI+ module er eens uit te halen, terwijl de tv nog aan (dus op zwart) stond.
Et voila: de publieke zenders kwamen (in HD) direct te voorschijn. Kortom: die module zorgt voor de storing. Zo maar even Ziggo bellen en vragen voor een nieuwe module (die heb ik nu in bruikleen en is 15 maanden oud). Neem aan dat ik gewoon een nieuwe krijg thuisgestuurd? Zonder extra kosten? Uiteraard verwacht ik wel dat die oude module retour moet worden gezonden richting Ziggo.
Reactie vanuit het Sony 2015 Bravia topic:
dennisfr in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
Schijnbaar ligt het aan de combinatie tv type en module. Sinds kort heeft Ziggo mijn tv ook van de lijst gehaald met tv's die gegarandeerd werken met Ziggo. Maar dat was destijds nog niet het geval. Sta ik in m'n recht als ik netjes vraag om een Quantis CI+ module ivm het niet kunnen ontvangen van de commerciële zenders met mijn Smit module?
Daarbij komt het dus ook regelmatig voor dat NPO 1, 2 en 3 opeens op zwart gaan. Gelukkig had ik daar wel een oplossing voor: hard reboot. Eenmaal helemaal opnieuw opgestart had ik dan in elk geval de publieke omroep weer terug.
Gisteren had ik zoals altijd de laatste maanden geen commerciële zenders, en zelfs ook NPO 1, 2 en 3 waren op zwart. Een reboot helpt dan wat die publieke zenders betreft, maar deze keer besloot ik niet te rebooten, maar om de Smit CI+ module er eens uit te halen, terwijl de tv nog aan (dus op zwart) stond.
Et voila: de publieke zenders kwamen (in HD) direct te voorschijn. Kortom: die module zorgt voor de storing. Zo maar even Ziggo bellen en vragen voor een nieuwe module (die heb ik nu in bruikleen en is 15 maanden oud). Neem aan dat ik gewoon een nieuwe krijg thuisgestuurd? Zonder extra kosten? Uiteraard verwacht ik wel dat die oude module retour moet worden gezonden richting Ziggo.
Schijnbaar ligt het aan de combinatie tv type en module. Sinds kort heeft Ziggo mijn tv ook van de lijst gehaald met tv's die gegarandeerd werken met Ziggo. Maar dat was destijds nog niet het geval. Sta ik in m'n recht als ik netjes vraag om een Quantis CI+ module ivm het niet kunnen ontvangen van de commerciële zenders met mijn Smit module?
[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 25-06-2017 10:35 ]
http://www.rtvnoord.nl/ni...broek-duurt-al-vijf-dagen
"De telecomprovider was zondagochtend niet bereikbaar voor een reactie."
Flauw
"De telecomprovider was zondagochtend niet bereikbaar voor een reactie."
Flauw
Storing is er al vanaf het groot onderhoud op 13/14 juni in Zuidbroek. Contact opgenomen met KS maar zou bij mij liggen. Aangedrongen op monteur en deze zou men sturen maar werd door Ziggo gecanceld.Ze zijn donderdag en vrijdag aan het werk geweest, maar dit weekend..........
De medewerker van de klantenservice die me nu belde, stelde binnen een minuut voor om een nieuwe Connect Box op te sturen. Op mijn vraag hoe dat nu kon, omdat zijn collega's dat categorisch hadden afgewezen, kwam het simpele antwoord dat sommige helpdeskmedewerkers meer konden.
Fijn om daar te werken, en de klant uit te moeten leggen dat hij lang moet wachten, en dat hij met niemand met meer mogelijkheden doorverbonden kan worden, en dat er geen Connect Box opgestuurd kan worden - terwijl je ondertussen door je eigen collega's rechts gepasseerd wordt. Ongelofelijk.
Al vanaf donderdag middag zijn er problemen om sommige websites te benaderen. Veel collega's van mij hebben hetzelfde probleem om onze citrix omgeving vanuit huis te benaderen. Al verschillende dns servers geprobeerd maar dat helpt niet.
Waardeloos. Ziggo neemt het niet echt serieus en stuurt me van kastje naar de muur.
Moest maar een mail sturen. Uiteraard gedaan inclusief trace waar duidelijk in te zien is dat het ergens in het Ziggo netwerk fout gaat maar tot heden niks gehoord.
Omgeving Ede trouwens.
Waardeloos. Ziggo neemt het niet echt serieus en stuurt me van kastje naar de muur.
Moest maar een mail sturen. Uiteraard gedaan inclusief trace waar duidelijk in te zien is dat het ergens in het Ziggo netwerk fout gaat maar tot heden niks gehoord.
Omgeving Ede trouwens.
Heb je de topic warning gelezen?toro schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:46:
Storing in de wijk 5653 alle diensten eruit.
Modem en horizon doos krijgen geen verbinding
Nee dus.
Is rood niet opvallend genoeg?
Hier hetzelfde, volledige modem lijkt er uit te klappen van tijd tot tijd. Kan dan ook niet meer inloggen.duderuud schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:57:
Al vanaf donderdag middag zijn er problemen om sommige websites te benaderen. Veel collega's van mij hebben hetzelfde probleem om onze citrix omgeving vanuit huis te benaderen. Al verschillende dns servers geprobeerd maar dat helpt niet.
Omgeving Ede trouwens.
Dit terwijl het een fonkelnieuwe modem is.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
toro schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:46:
Storing in de wijk 5653 alle diensten eruit.
Modem en horizon doos krijgen geen verbinding
Jeffrey87NL schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:14:
[...]
Heb je de topic warning gelezen?
Nee dus.
Is rood niet opvallend genoeg?
Locatie: 5653Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing
Websites: alle diensten
Formaat: Hele wijk
Verdere details: zowel modem als Horizon geen verbinding
Volgens mij doet @toro niet zoveel fout
Ik vind het bijzonder dan een eindgebruiker kan zien dat een hele "wijk" eruit ligt.UltraSub schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:35:
[...]
Websites: alle diensten
Formaat: Hele wijk
Verdere details: zowel modem als Horizon geen verbinding
Volgens mij doet @toro niet zoveel fout
Alleen de 4 cijfers van 1 postcode is een omvangrijk gebied met zeker meerdere nodes (wijkcentrums). Een node eruit kan, meerdere nodes komt zelden voor. Daarvoor moet er al kabelschade zijn voor de HUB of een HUB zelf uitgevallen.
Daarnaast geen verbinding? Geen inkomende? Geen uitgaande? Hoe heb je dit geconstateerd? Wilde je dit alleen melden? Zo ja, doe maar niet. Het vervuild het topic en biedt 0,0 meerwaarde.
Hi,
Ik heb een probleem met Ziggogo.tv, die ik elke dag gebruik maar afgelopen week van de ene op de andere dag zonder aanleiding is gestopt met werken. Ik krijg de "De video is onderbroken, onze excuses voor het ongemak" melding.
Uiteraard heb ik gegoogled en ook op Tweakers gezocht naar oplossingen maar heb tot zover niks gevonden. Wat ik al geprobeerd heb naar aanleiding van tips op internet:
- Cookies en andere browserdata in IE verwijderd
- Silverlight opnieuw geïnstalleerd
- VPN verbinding geprobeerd
- Andere DNS ingesteld
Er is in de tussentijd niets veranderd aan mijn pc qua hardware of software. Toch krijg ik het niet meer werkend. Is er iemand die toevallig wel nog een mogelijke oplossing weet die ik kan proberen?
Op mijn telefoon en een andere PC in huis werkt het wel. Ik heb Windows 7 en de laatste versie van IE.
Ik heb een probleem met Ziggogo.tv, die ik elke dag gebruik maar afgelopen week van de ene op de andere dag zonder aanleiding is gestopt met werken. Ik krijg de "De video is onderbroken, onze excuses voor het ongemak" melding.
Uiteraard heb ik gegoogled en ook op Tweakers gezocht naar oplossingen maar heb tot zover niks gevonden. Wat ik al geprobeerd heb naar aanleiding van tips op internet:
- Cookies en andere browserdata in IE verwijderd
- Silverlight opnieuw geïnstalleerd
- VPN verbinding geprobeerd
- Andere DNS ingesteld
Er is in de tussentijd niets veranderd aan mijn pc qua hardware of software. Toch krijg ik het niet meer werkend. Is er iemand die toevallig wel nog een mogelijke oplossing weet die ik kan proberen?
Op mijn telefoon en een andere PC in huis werkt het wel. Ik heb Windows 7 en de laatste versie van IE.
Welcome to the club! Weet niet wat de oplossing is, maar heb het ook gehad > chim0 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"Recrush schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:00:
Is er iemand die toevallig wel nog een mogelijke oplossing weet die ik kan proberen?
Dit heeft bij mij maanden geduurd en het loste zichzelf uiteindelijk op, maar het was echt hel.
Misschien dat de klantenservice meer weet?
nieuws: Ziggo voegt 46 zenders toe aan aanbod Go-app
Het leukste van dit nieuws is voor mij dat je nu alles van Movies and Series kan casten. ReplayTV is nu het enigste wat nog niet gecast kan worden.
Het leukste van dit nieuws is voor mij dat je nu alles van Movies and Series kan casten. ReplayTV is nu het enigste wat nog niet gecast kan worden.
Iets geks. Mijn TC7210 staat in bridge. Dat zie je ook als ik op het modem inlog. Omdat voor elkaar te krijgen moest de helpdesk eerst mijn wifispots uitschakelen. En in bridge verlies je de router functie en wifi op het modem. helder.
Maar, ik zie sinds enige tijd een wifipunt Ziggo**344, en dat is het SSID, zoals dat op mijn installatiekaart staat.... Dus het modem zendt nog steeds zijn SSID uit. Ik kan er alleen geen verbinding meer mee maken.
En, op mijn ziggo staan wifispots uit. Maar ik heb wel de optie om het zo weer aan te kunnen vinken...
Moet ik dat ding in folie wikkelen, want omdat hij in bridge staat kan ik die wifi niet uitzetten....
Maar, ik zie sinds enige tijd een wifipunt Ziggo**344, en dat is het SSID, zoals dat op mijn installatiekaart staat.... Dus het modem zendt nog steeds zijn SSID uit. Ik kan er alleen geen verbinding meer mee maken.
En, op mijn ziggo staan wifispots uit. Maar ik heb wel de optie om het zo weer aan te kunnen vinken...
Moet ik dat ding in folie wikkelen, want omdat hij in bridge staat kan ik die wifi niet uitzetten....
Dan is hij wel het snelste oververhit en heb je een nieuwevalkenier schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:15:
Iets geks. Mijn TC7210 staat in bridge.
Naar aanleiding van bovenstaand bericht heeft een Ziggo medewerker via DM contact met mij opgenomen, en na het doorgeven van mijn klantnummer werd ik zelfs uit het niets gebeld. Medewerker bood aan de module te vervangen en dacht pro-actief mee met nog wat andere zaken waarmee ik zat. Kortom: ik voel me erg fijn geholpen! Dat mag ook wel eens gezegd worden.outlandos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:01:
Ik heb de afgelopen maanden enorm veel problemen met het ontvangen van zenders. Zo staan de laatste tijd eigenlijk altijd alle commerciële zenders op zwart (melding zender is scrumbeld and can not be decoded). Dan deed ik m'n CI+ module er uit en weer in en na een paar keer proberen had ik de zenders opeens weer terug. Helaas werkte dit truukje de afgelopen weken niet meer.
Ik heb een keer het modem naar de fabrieksinststellingen moeten zetten, toen er een probleempje was. Ik denk eigenlijk dat daarna deze situatie is ontstaan. Maar goed ik kan er wel nog een keer weer een paperclipje in duwen.stormfly schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:30:
[...]
Dan is hij wel het snelste oververhit en heb je een nieuweik zou zelf starten met een rondje fabrieksinstellingen via de gui en paperclip.
Update:
Reset gedaan door >15 sec paperclip in het reset gaatje te duwen en power eraf. Komt weer online in bridge maar SSID komt ook weer terug. Kan er nog steeds niet mee connecten. Bugje vrees ik.
[ Voor 17% gewijzigd door valkenier op 26-06-2017 19:27 ]
Ok eind deze week krijg ik het installatiepakket binnen is het mogelijk om voordat er signaal op zit om al te testen of ik alles goed geïnstalleerd heb? Nu heb ik wel een overlap van een week met de oude provider maar zal niet graag in de stress zitten als het mis gaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic