Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

@ANdrode ik kan je de rrd sturen als je wilt. De rauwe ping output houd ik niet bij. Ik gebruik smokeping.

[ Voor 39% gewijzigd door JackBol op 27-05-2017 10:18 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

BounceMeister schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:15:
[...]

Ok, dan hoef ik hier niet verder te zoeken, dan komt t later wel.
Yep, inmiddels ook bevestigd door webcare dat er een storing is.Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JackBol schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:17:
@ANdrode ik kan je de rrd sturen als je wilt. De rauwe ping output houd ik niet bij. Ik gebruik smokeping.
Ik gebruik ook smokeping :)

In de RRD's zitten de details niet meer (RRD aggregeert al en verlaagt ook de resolutie van opgeslagen data in de loop van de tijd). Ik moet dan toch een keer zelf aan de gang als ik de ruwe data wil hebben. Dat is teveel effort voor een beter latency-plaatje :+

[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 27-05-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ANdrode schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Ik gebruik ook smokeping :)

In de RRD's zitten de details niet meer (RRD aggregeert al en verlaagt ook de resolutie van opgeslagen data in de loop van de tijd). Ik moet dan toch een keer zelf aan de gang als ik de ruwe data wil hebben. Dat is teveel effort voor een beter latency-plaatje :+
In je powerpoint stond wel een zinnige opmerking overigens. Don't analyse before you establish sanity. Gelukkig hem ik al een sane measurement. Die van mijn tc7200. En daar zit mijn compal nog niet eens bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
JackBol schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:33:
[...]
In je powerpoint stond wel een zinnige opmerking overigens. Don't analyse before you establish sanity. Gelukkig hem ik al een sane measurement. Die van mijn tc7200. En daar zit mijn compal nog niet eens bij in de buurt.
offtopic:
Dat is een erg goede powerpoint als het over het meten van latency gaat. Wel "niet super toegankelijk" :>. De hele video staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:10
stormfly schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:13:
[...]

Bij fZiggo kan je gewoon een paperclip reset uitvoeren dan komt hij ook weer in het aanmeldmeldingsmenu terecht. Bij fUPC schijn je de klantenservice te moeten raadplegen.
Dat had ik gedaan en dan moet je weer allerlei activatiecodes invoeren die ik niet heb :(
Maar het zou nu geregeld moeten zijn, na een belletje.

[ Voor 6% gewijzigd door Gogol op 27-05-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ANdrode schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:34:
[...]

offtopic:
Dat is een erg goede powerpoint als het over het meten van latency gaat. Wel "niet super toegankelijk" :>. De hele video staat hier
Het is vooral bedoeld voor application performance, i.e. Cpu en buffer invloeden op de resultaten. Ik heb inmiddels genoeg grafiekjes gezien dat ik dergelijke excessen wel visueel kan uitfilteren. Daarnaast ben ik de enige die naar de graphs kijkt, dus het hoeft niet 100% accuraat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:19:
[...]
Ik denk zelf dat een kabelinternet provider nooit ook een modem van een klant gaat toestaan. De kans op storingen wordt dan vele malen groter en daarnaast is een bridge modus voor een standaard consument al te ingewikkeld omdat ze zelf met een router aan de slag moeten.
In de VS kopen Comcast klanten hun eigen modem. Er is een lijst van DOCSIS modems die ondersteunt wordt.

Het idee van een standaard is dat (goedgekeurde) apparatuur uitwisselbaar is. Dat het voor een provider lastig is (minder "telemetrie" en informatie om "de diensten te optimaliseren") snap ik. Maar dat je die vrijheid & privacy daarvoor inlevert, tja :(
JackBol schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:41:
[...]
Het is vooral bedoeld voor application performance, i.e. Cpu en buffer invloeden op de resultaten. Ik heb inmiddels genoeg grafiekjes gezien dat ik dergelijke excessen wel visueel kan uitfilteren. Daarnaast ben ik de enige die naar de graphs kijkt, dus het hoeft niet 100% accuraat te zijn.
Het is bedoeld voor situaties waar het gedrag "in de long tail" uitmaakt. In de praktijk dus financiële applicaties.

Aan de hand van een grafiek kan ik zien of er gekke uitschieters in zitten. Ik kan niet inschatten hoe erg/wat de vorm van het gedrag in de long tail is. Dat zie je in zo'n grafiek wel omdat hij op de > 99% slechtste gevallen inzoomt.

Bij mijn stabiele modems is er iets aan de hand wanneer er een piekje is. Bij de Connect Box zijn ze er altijd en zie ik wat ik ervaar ("het is 2s traag") niet altijd terug in smokeping

Dat het effect echt is & dat ik het ervaar weet ik daarentegen zeker. Ik kon het niet dubbel blind testen maar mijn hypothese was dat browsen over 4G sneller aanvoelt dan 300/30

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 27-05-2017 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gogol
En zie hier het verschil tussen een Technicolor 7210 en de Connectbox. Beide in bridge mode:

TC7201
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/hg3xrpk9y96eors/Schermafbeelding%202017-05-27%20om%2010.44.51.png?raw=1

Connect Box
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/cfml53nhph4xtxi/Schermafbeelding%202017-05-27%20om%2010.41.49.png?raw=1

Ongeveer 5 ms hogere RTT of latency, leuk als je wil gamen, en een nog veel hogere jitter of standaard deviatie

In USA wordt al nagedacht over Class Action Lawsuits jegens modem fabrikanten. Overigens heeft Intel de Puma6 chipset in deze modems gefabriceerd, maar kennelijk zijn modem fabrikanten mogelijk aansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:06
Gogol schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:59:
En zie hier het verschil tussen een Technicolor 7210 en de Connectbox. Beide in bridge mode:

TC7201
[afbeelding]

Connect Box
[afbeelding]

Ongeveer 5 ms hogere RTT of latency, leuk als je wil gamen, en een nog veel hogere jitter of standaard deviatie

In USA wordt al nagedacht over Class Action Lawsuits jegens modem fabrikanten. Overigens heeft Intel de Puma6 chipset in deze modems gefabriceerd, maar kennelijk zijn modem fabrikanten mogelijk aansprakelijk.
Ik snap je punt, maar laten we wel even eerlijk zijn 5ms verschil merk je echt niet in gamen. Alles onder de 50ms is in principe verwaarloosbaar en nauwelijks te merken. Heb zelf nu ook een tijd een Connectbox (Connect ZZP 300, in bridge met een Cisco RV340 erachter) en heb er nauwelijks of geen last van tot dusver (ca 2 maanden).

Daarnaast heb je bij Connect MKB (met Cisco EPC3940 modem) een gemiddelde latency/ping die rond de 25 ligt omdat ze dat anders routeren. Voor de meeste klanten is dat echt nauwelijks merkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 27-05-2017 11:02 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

tcviper schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Ik snap je punt, maar laten we wel even eerlijk zijn 5ms verschil merk je echt niet in gamen. Alles onder de 50ms is in principe verwaarloosbaar en nauwelijks te merken. Heb zelf nu ook een tijd een Connectbox (Connect ZZP 300, in bridge met een Cisco RV340 erachter) en heb er nauwelijks of geen last van tot dusver (ca 2 maanden).

Daarnaast heb je bij Connect MKB (met Cisco EPC3940 modem) een gemiddelde latency/ping die rond de 25 ligt omdat ze dat anders routeren. Voor de meeste klanten is dat echt nauwelijks merkbaar.
Latency is het probleem niet. Dat is jitter. Voor alle connectionless toepassingen (skype, facetime, internet radio, gamen) werkt het verschil in delay versterkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
@tcviper wat komt er bij jou uit de test van dslreports? Bij een KPN glasvezel verbinding ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nf7MwEBQty0Pa6FKm7CSjapA/full.png

Jitter:
5ms extra ping maakt weinig uit. Daarentegen merk je de jitter wel:

Als de RTT normaal verdeeld is dan heeft 2% van de pakketten een RTT die groter is dan mean + 2x std. Bij deze metingen komt dat neer op 2% >60ms.

Maar bij mijn modem was het niet normaal verdeeld. Als je pingt zie je meestal 15ms en in 10-20% van de gevallen > 200ms en 0-5% UDP packet loss.

Indien een applicatie daarvoor compenseert merk je dat als een grote vertraging. In de praktijk merkte je het als een hickup bij realtime diensten.

Bij HTTP:
Er zit bij de Connect Box een vertraging in de TCP connection setup, daarna is de RTT ok.

Je hebt 2-6 roundtrips nodig om de TCP handshake + een HTTP request te doen. Op een moderne webpagina wordt van meerdere hosts data geladen (nu.nl zonder adblock: 33). Daardoor krijgt een groot percentage van de HTTP requests te maken met zo'n trage TCP verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 27-05-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
[...]

Sorry hoor, maar elke ms minder bij online gaming is een enorm verschil.
Vooral met shooters. Dat sommige mensen het niet merken heeft met de inhoud van je eigen boven kamer te maken. Hier merk(te) ik het verschil wel degelijk. Ik word nu wat ouder en de bovenkamer is dus iets minder snel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:07:
Ook gebeld voor mijn vader gisteren. Op de snelste abonnementen (300mbit) geven ze maximaal 3 maanden korting, ook al was mijn vader al 20 jaar abonnee en had hij nog een oud abonnement (200mbit) waar hij veel te veel voor betaalde. Op de 150mbit pakketten konden ze wel 6 maanden korting geven. Ze weten natuurlijk precies bij welke pakketten ze concurrentie hebben van KPN/NLE, die komen natuurlijk niet verder dan ~100mbit zonder glasvezel, dit gaf de beste man ook haarfijn aan toen ik daarover begon. Heb nog wel 3 maanden gratis movies XL erbij gekregen dus het belletje was toch niet helemaal voor niks...
De ziggo klantenservice blijft me verbazen hahaha. Zojuist een telefoontje van een privenummer terwijl ik lekker in de zon zat. Ziggo klantenservice, of ik een paar minuten had voor een tevredenheidsonderzoek. Nou prima, eerste punt dat ik aangaf was dat ik de recente prijsverhoging wel erg hoog vond. Zeker aangezien ik nog in mijn eerste jaarcontract zat en de prijzen tijdens het contract verhoogd werden. Hij haakte hier direct op in en bood me 6 maanden 35 euro vanaf het moment van de prijsverhoging (1 juli). En dat terwijl ik het snelste internet abbo heb. Toch wel bizar.

Mijn vader (zie quote) kreeg niet meer dan 3 maanden korting, zelfs nadat ik zelf met de opzeglijn belde en van abonnement wisselde en al 20 jaar lid was zonder enige vorm van korting. En ik wordt gewoon door ziggo zelf gebeld met een aanbod van 6 maanden korting terwijl ik nog nooit contact heb gehad met de ziggo klantenservice of om wat voor manier gevraagd had om me te bellen en nog niet eens mijn eerste jaarcontract heb uitgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@ANdrode: Dat glasvezel plaatje van de DSL test. Is dat bedraad?
Ik heb zelf ook KPN glasvezel en mijn groene vlak ziet er bij mij uit als groen oranje geel en rood. Dit is wel draadloos.

Ik bel net Ziggo voor een aanbieding om over te stappen. Maar dit kunnen ze nu niet doen vanwege een storing. 8)7 Misschien is het een teken. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Teletekst op 27-05-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
Je moet die test inderdaad bedraad uitvoeren. En natuurlijk kun je de verbinding verder beter niet belasten voor het beste resultaat.

Voor de grap is gedraaid op mijn TC7200, met 209 samples volledig groen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jim423 op 27-05-2017 13:09 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gogol schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:40:
[...]
Dat had ik gedaan en dan moet je weer allerlei activatiecodes invoeren die ik niet heb :(
Maar het zou nu geregeld moeten zijn, na een belletje.
Die kan je opvragen via de telefonische intoets service als je Ziggo belt (zonder tussenkomst van een werknemer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Teletekst schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:37:
@ANdrode: Dat glasvezel plaatje van de DSL test. Is dat bedraad?
Ik heb zelf ook KPN glasvezel en mijn groene vlak ziet er bij mij uit als groen oranje geel en rood. Dit is wel draadloos
Bedraad maar niet met de verbinding idle (+- 12 mbit traffic).

Via WiFi had ik ondanks dat de verbinding perfect aanvoelt wat gele vlakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Latency is het probleem niet. Dat is jitter. Voor alle connectionless toepassingen (skype, facetime, internet radio, gamen) werkt het verschil in delay versterkend.
Helemaal eens op een harde waarde zoals 5ms RTT extra heb je geen enkele gebruiker die klaagt. Maar met de ConnectBox heb je gewoon weg minder "snappier" internet. Op een site als NU of de Telegraaf, moet je maar eens testen met je oude modem en de CB.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 27-05-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik krijg een "privacy error" bij facebook.com (ssl cert. niet goed) en een Norton DNS waarschuwing over www.gpupdate.net ... heeft er een instantie lopen kloten met de certificaten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

stormfly schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Helemaal eens op een harde waarde zoals 5ms RTT extra heb je geen enkele gebruiker die klaagt. Maar met de ConnectBox heb je gewoon weg minder "snappier" internet. Op een site als NU of de Telegraaf, moet je maar eens testen met je oude modem en de CB.
Nu.nl is sowieso een drama. Volgens mij hebben die hun site op de maan gehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:45:
Ik krijg een "privacy error" bij facebook.com (ssl cert. niet goed) en een Norton DNS waarschuwing over www.gpupdate.net ... heeft er een instantie lopen kloten met de certificaten? 8)7
Heb je norton av draaien dan? :)

Certificaten staan op je pc (meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Zijnn hier mensen die streamen met OBS of ffmpeg naar youtube? Sinds de storing vorige week ondervind ik hinder met streamen. In eerste instantie dacht ik aan configuratie fouten. Vervolgens de stream over XS4All verbinding gerouteerd. Heb een dual wan router dus rest alles hetzelfde behalve de routing van de stream cq de PC. XS4all lukt het me wel een stream op te zetten. Via Ziggo niet. Mochten er mensen zijn die vorige week ook de problemen hebben gehad en die streamen en kunnen kijken of ze hetzelfde ervaren dan hoor ikd at heel graag.

Update: De upload bleek een probleem te zijn. Was 0.2 ipv 20. Gelukkig was het deze keer een modem herstart die het oplosde. Iets wat ik met mijn stomme kop eerder had moeten doen, maar totaal vergeten was om te doen als first line of defense (of attack beter gezegd).

[ Voor 20% gewijzigd door MR_VIPER op 29-05-2017 06:37 . Reden: Update ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Heb je norton av draaien dan? :)

Certificaten staan op je pc (meestal)
Nee, ik heb alleen de standaard W10 beveiliging.

Maar ik blijf foutmeldingen krijgen van de Norton DNS servers... (bridge + N66U router en daarin staan de Norton DNS). De cert. melding van Facebook is weg, alleen krijg nog wel de DNS meldingen :X denk dat er ergens bij Norton iets niet goed gaat... wel typisch aangezien ik gisteren m'n router heb ge-update.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 27-05-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:45:
Met alle respect. Maar is dat nu echt een ervaring die in het Ziggo ervaringen topic thuis hoort? Tenzij natuurlijk alles de schuld is van Ziggo.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:52:
[...]

Met alle respect. Maar is dat nu echt een ervaring die in het Ziggo ervaringen topic thuis hoort? Tenzij natuurlijk alles de schuld is van Ziggo.. |:(
Waar geef ik Ziggo de schuld dan?

Ik gooi alleen een apart probleem in de groep en hoop op een normaal antwoord.

ps; met instantie doelde ik niet op Ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gogol
Gogol schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:59:
DSLreports Puma 6 test:

TC7210
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/1otgf510oxryi3n/Schermafbeelding%202017-05-27%20om%2020.22.04.png?raw=1
Connect Box
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5ebtb6h4uuzxrzg/Schermafbeelding%202017-05-27%20om%2013.14.34.png?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat is toch onacceptabel en ronduit belachelijk...

Heb toevallig vanmiddag mijn abbo gewijzigd van 40Mbit naar 150Mbit. Mag toch echt hopen dat ik in 'oud ziggo gebied' een Technicolor 7210 ga krijgen om mijn huidige Ubee EVM3200 uit 2010 te vervangen...

Mocht dat niet het geval zijn: via 2ehands kanalen kom ik die TC7210's wel eens tegen, zelfs gloednieuw. Kan ik die dan gewoon overnemen en activeren?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Hier ging het toch ook even kriebelen, dus uiteindelijk ook maar die test gedaan. Resultaat is netjes:

Ping

Met Technicolor 7210 in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:18
Mick1990 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:47:
..... naar 150Mbit. Mag toch echt hopen dat ik in 'oud ziggo gebied' een Technicolor 7210 ga krijgen om mijn huidige Ubee EVM3200 uit 2010 te vervangen...
Als het meezit kan je je Ubee EVM3200 blijven gebruiken. Hiermee kan je de 150Mbit wel halen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Mick1990 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:47:
Dat is toch onacceptabel en ronduit belachelijk...
En bedenk dat in fUPC gebied de Connect Box het enige modem nog maar is. Het enige wat je dan kan doen is je Horizon als modem gaan gebruiken (zonder bridge) maar die heeft ook de Puma 6 Chipset (tenzij je de oude dikke hebt, echter wordt die vaak niet meer uitgeleverd) :O
Nu alle Ubee/TC7200/Cisco/Arris 2.0 steeds meer uitgefaseerd gaat worden neemt het aantal klanten met deze chipset fors toe. In fZiggo zou ik een TC7210 nu pakken als het kan want wie weet of het beleid straks gelijkgetrokken wordt met fUPC. Ik blijf om deze reden lekker op 150Mb/s zitten, WiFi op die TC7200 maak ik toch geen gebruik van. (En kun je niet uitzetten...)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:52:
[...]

Waar geef ik Ziggo de schuld dan?

Ik gooi alleen een apart probleem in de groep en hoop op een normaal antwoord.

ps; met instantie doelde ik niet op Ziggo
Er staat ook helemaal niet dat ik jou verwijt dat jij Ziggo de schuld geeft. Je plaatst een probleem wat totaal niets met Ziggo te maken heeft in het Ziggo-Ervaringen topic. Misschien begrijp je de onderliggende toon niet van wat ik schreef. Laat ik het proberen te duiden.

Ik heb nu toch wel zo iets vreemds. Heb al drie dagen niet kunnen poepen en me pc start heel langzaam op.

Dat is toch best een apart probleem. Laat ik het even met jullie delen.. Oh, de CV-ketel doet ook raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou nou, dat mag wel iets vriendelijker. Je hebt wel gelijk, maar je kan het ook wat rustiger vertellen.

Laten we het allemaal gewoon over Ziggo hebben. Andere zaken horen in een ander of nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand al een idee wanneer Ziggo IPv6 gaat aanbieden als je het modem in bridge laat zetten? (Ja stap 1 is Ipv6 aanbieden :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:35:
[...]

Er staat ook helemaal niet dat ik jou verwijt dat jij Ziggo de schuld geeft. Je plaatst een probleem wat totaal niets met Ziggo te maken heeft in het Ziggo-Ervaringen topic. Misschien begrijp je de onderliggende toon niet van wat ik schreef. Laat ik het proberen te duiden.

Ik heb nu toch wel zo iets vreemds. Heb al drie dagen niet kunnen poepen en me pc start heel langzaam op.

Dat is toch best een apart probleem. Laat ik het even met jullie delen.. Oh, de CV-ketel doet ook raar.
Sinds wanneer zijn random DNS en certificaat errors niet ISP gerelateerd? Ik checkte het hier of ik de enige was.

Maar goed, jij je zin; het lag dit keer niet aan Ziggo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
WEBsel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:03:
[...]

Als het meezit kan je je Ubee EVM3200 blijven gebruiken. Hiermee kan je de 150Mbit wel halen.
Heb het even opgezocht en het blijkt dat die EVM3200 gewoon 320Mbit down en 160Mbit up aan kan. Zolang dat niet begrensd is door Ziggo zou het nog eens kunnen werken ook. Ben benieuwd :) Stiekem hoop ik dat ik een Technicolor modem ontvang zodat ik de volgende maand kan upgraden naar 300Mbit.

Kwam ook dit artikel tegen over de Puma6: https://www.theregister.c...uma_chipset_firmware_fix/
The problem appears to be that the x86 CPU in the modem is taking on too much work while processing network packets. Every couple of seconds or so, a high-priority maintenance task runs and it winds up momentarily hogging the processor, causing latency to increase by at least 200ms and, over time, about six per cent of packets to be dropped. It affects IPv4 and IPv6 – and it spoils internet gaming and other online real-time interaction that need fast response times.
Ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:04:
Heeft iemand al een idee wanneer Ziggo IPv6 gaat aanbieden als je het modem in bridge laat zetten? (Ja stap 1 is Ipv6 aanbieden :p )
Ja over een paar jaar ;) wacht er zelf ook pas 3 jaar op...

Ze geven er geen prio aan blijkbaar, zelfs op hun eigen non-bridged modems zijn er maar een paar die ipv6 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waarom zou een (Euro)DOCSIS modem in bridge mode eigenlijk zelf IPv6 moeten ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het zal ook niet helpen dat er op DOCSIS niveau de nodige packets verloren gaan (post-RS errors of uncorre tables) en/of de afhandeling van IP verkeer tijdelijk wordt opgeschort bij T3 timeout errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:50:
Waarom zou een (Euro)DOCSIS modem in bridge mode eigenlijk zelf IPv6 moeten ondersteunen?
Denk dat hij de toewijzing van een ipv6 aan de router bedoelt. Mijn router ondersteunt het ook maar krijg geen ipv6 toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Oké. Verder moet ieder (Euro)DOCSIS 3.0 modem IPv6 ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:08:
Oké. Verder moet ieder (Euro)DOCSIS 3.0 modem IPv6 ondersteunen.
Dat is essentieel voor het managen van de modems. Comcast kon de modems niet meer managen met de RFC1918 adressen (sheets).

Leuke presentatie en comcast doet dit goed. O.a.:
Note: the modem is a bridge, it will forward IPv4 packets even if it is configured in an IPv6-only mode
Innovatie op dit vlak kan wanneer het voor de business noodzakelijk is. Ziggo kiest voor DS-Lite. Dat is technisch een verdedigbare keuze. Wat betreft propositie in de markt, in hun gekozen (premium) segment, niet.

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 28-05-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Mick1990 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Heb het even opgezocht en het blijkt dat die EVM3200 gewoon 320Mbit down en 160Mbit up aan kan. Zolang dat niet begrensd is door Ziggo zou het nog eens kunnen werken ook. Ben benieuwd :) Stiekem hoop ik dat ik een Technicolor modem ontvang zodat ik de volgende maand kan upgraden naar 300Mbit.

Kwam ook dit artikel tegen over de Puma6: https://www.theregister.c...uma_chipset_firmware_fix/

[...]

Ernstig.
De EVM3200 is ''begrenst'' op 200Mb/s down en 25 Mb/s up. Dat is in de praktijk dus hedendaags maximaal het 150/15Mb/s pakket. De TC7210 is ''begrenst'' op 500Mb/s down en 40Mb/s up. Dit heeft allemaal te maken met de configuratie van het netwerk en capaciteit. Wat dus voor particulieren neerkomt op een max van 300 Mb/s down en 30 Mb/s up.

Het artikel wat je overigens aanhaalt is volgens mij al onderuitgehaald. Je moet even dat draadje lezen op DSLreports daar staat de laatste informatie in. Het is niet zomaar 100% te fixen met een firmware fix. Best wel een probleem dus waarvoor ze ook een lawsuit van Arris aan hun broek hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:32:
Dat is essentieel voor het managen van de modems. Comcast kon de modems niet meer managen met de RFC1918 adressen (sheets).
Tot dusver heb ik in downstream capture bestanden nog IPv6 provisioning mode voor EuroDOCSIS 3.0 modems bij Nederlandse kabelproviders aangetroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:05:
[...]
Tot dusver heb ik in downstream capture bestanden nog IPv6 provisioning mode voor EuroDOCSIS 3.0 modems bij Nederlandse kabelproviders aangetroffen.
Zonde. Want met de IP adressen van die Horizon boxen zou je voorlopig alle klanten dual-stack ipv DS-lite kunnen geven |:(

Ik las net over een mogelijke denial-of-service vector met de Puma6 modems. Thread en code op Github. Het modem reageert slecht op UDP flow's. De grafiek zegt genoeg:
Afbeeldingslocatie: https://camo.githubusercontent.com/1d7b2d4591223ed1e341524cb05f0d4d1232c420/68747470733a2f2f692e696d6775722e636f6d2f657368454e4a452e706e67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:08:
Heb het even opgezocht en het blijkt dat die EVM3200 gewoon 320Mbit down en 160Mbit up aan kan.
Zo te zien heb je de specificaties van de DOCSIS uitvoering gevonden. Voor de EuroDOCSIS uitvoering geldt per downstream een constante capaciteit van iets meer dan 50 Mbps. Met 8 downstreans dus een totale constante capaciteit van iets meer dan 400 Mbps.

Deze capaciteit moet je echter delen met de rest van de kabelinternet gebruikers in je coax segment waarop je bent aangesloten waardoor Ziggo/UPC ervoor zal kiezen om de abonnementssnelheid altijd te beperken tot een veel lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Heeft iemand nog last van de storing van dinsdag?
Ik heb een appartement en het hele gebouw zit op een ziggo glasvezel lijn.
Er is continue wel packet loss aanwezig(20-80%) en de verbinding valt vaak voor een paar seconden helemaal weg.
Ik heb alleen een Ethernet port in mijn appartement waar de verbinding binnenkomt waar ik een Asus N66U op heb aangesloten. Deze krijgt trouwens een ge-nat IP(172) binnen.

Wat ik al heb geprobeerd: Router reboot/reset/tijdje zonder stroom
Andere DNS Servers op router/PC(Ziggo/Google/Opennic).
Het gebeurd zowel op wifi als bedraad.
Lokaal netwerk heeft nergens last van

Ik heb er pas sinds vrijdag last van maar aangezien er dinsdag een storing was waar ook mensen packet loss kregen is het misschien een zelfde soort probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Ik heb al aan aantal weken last van wegvallende verbindingen (WAN). Gisteren een andere DNS geprobeerd, maar dat helpt ook niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 10:21
Sinds een week of wat treedt er bij mijn ouders af en toe ineens behoorlijke packet loss op. Het herstarten van het modem lost de problemen weer op. Hieronder een smokeping naar Google van de afgelopen uren.

TC2710 Smokeping

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het modem is een Technicolor TC2710 en staat in Bridgemodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

BAJansen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:42:
Sinds een week of wat treedt er bij mijn ouders af en toe ineens behoorlijke packet loss op. Het herstarten van het modem lost de problemen weer op. Hieronder een smokeping naar Google van de afgelopen uren.

[afbeelding]

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het modem is een Technicolor TC2710 en staat in Bridgemodus.
Waarschijnlijk de downstream service flow verstoring. Heb je in de interface gekeken of errors gelogd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bliksem ergens in geslagen in Noord Holland ofzo?

Internet is nogal brak en meldingen over niet beveiligde verbindingen. (bv naar twitter en webmail)

[edit]
Andere primaire dns-server ingesteld en het gaat beter nu.

[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 29-05-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jim423 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:22:En bedenk dat in fUPC gebied de Connect Box het enige modem nog maar is. Het enige wat je dan kan doen is je Horizon als modem gaan gebruiken (zonder bridge) maar die heeft ook de Puma 6 Chipset (tenzij je de oude dikke hebt, echter wordt die vaak niet meer uitgeleverd) :O
Echter werkte het wel zoals het hoorde via de SMT-G7401. Nu met de Connect Box inderdaad niks anders dan packetloss en/of hele hoge latency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57
ArcticWolf schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Gewoon een kabel langs de gevel trekken, beetje creatief wezen :Y)
Inmiddels het als volgt opgelost.

Google Chromecast gekocht en op de tv op zolder aangesloten, daardoor is het extra wifi punt via het stopcontact weer goed werkend.

Hierdoor goed bereik op zolder en in de badkamer, en kan ik tv kijken op zolder via de Chromcast wat perfect werkt met een Ipad en Ziggo Go.

Volgende stap is nu om de mediaboxen die ik over heb terug te sturen naar Ziggo. :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31
Eindelijk wordt mijn uniband technicolor modem vervangen voor de Ziggo Connect Box. Zou hem vandaag of morgen moeten krijgen.

Wat zijn de ervaringen met deze connect box? En dan doel ik vooral op de Wifi? Ik heb nu een netgear R7000 enkel omdat de wifi van de technicolor bedroevend was. Mocht de wifi van de connect box voldoende zijn dan haal ik de Netgear er tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:28:
Eindelijk wordt mijn uniband technicolor modem vervangen voor de Ziggo Connect Box. Zou hem vandaag of morgen moeten krijgen.

Wat zijn de ervaringen met deze connect box? En dan doel ik vooral op de Wifi? Ik heb nu een netgear R7000 enkel omdat de wifi van de technicolor bedroevend was. Mocht de wifi van de connect box voldoende zijn dan haal ik de Netgear er tussenuit.
Ik kwam van een Cisco 3925 modem/router. Mijn ervaring met de CB is dat deze een beter bereik heeft dan de Cisco. Met de Cisco had ik in de tuin en op 1e verdieping (bijna) geen verbinding meer. Dat is met de CB wel beter, echter nog steeds niet top. De voornaamste oorzaak is denk ik dan ook dat ie in de meterkast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Oke, naja veel slechter dan die technicolor kan niet. Hij komt bij mij in het kozijn te staan.

Iets anders: Ik heb nog een oud 50mbit UPC abbo zonder mediabox. Ik zou graag een mediabox/CI module willen maar dan zou ik moeten overstappen naar het instapabbo ... en dat is 40 mbit voor 5 euro meer. Dat is dus niet zo'n goed idee. Ziggo gebeld .. Maar het meisje aan de telefoon geeft aan mij geen aanbieding te kunnen doen.

En ADSL is geen optie. Lang leve de kabelmonopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Heb je wel met opzeggingen gebeld? gewoon nog een keer proberen, kreeg een rustige jongen aan de lijn, die ging even "overleggen" (oftewel even in de wacht gestaan)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
thalantis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:53:
Heb je wel met opzeggingen gebeld? gewoon nog een keer proberen, kreeg een rustige jongen aan de lijn, die ging even "overleggen" (oftewel even in de wacht gestaan)
Nee ik heb gebeld met "verkoop" .. kreeg daar dus 0 op het rekest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

FrankoNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Als je korting wilt (of een aanbod) dan altijd bellen met opzeggingen. Verkoop is alleen geïnteresseerd in nieuwe klanten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tja, waarom zou een bedrijf altijd naar de pijpen van een klant moeten dansen? Als ADSL geen optie is (snelheid te laag? of een ander luxeprobleem?), moet je soms zelf ook wat water bij de wijn doen.

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 29-05-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
CreativeS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:18:
Tja, waarom zou een bedrijf altijd naar de pijpen van een klant moeten dansen? Als ADSL geen optie is (snelheid te laag? of een ander luxeprobleem?), moet je soms zelf ook wat water bij de wijn doen.
Maar hier ben je het mee oneens toch: "Als Ziggo een lokaal monopolie heeft mogen ze dat gebruiken en moet je slikken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Klopt @ANdrode, maar dat hoeft toch geen vrijbrief te zijn om iedere klant (in dat schuitje) maar gelijk tegemoet te komen? Er wordt wel gezegd dat ADSL geen optie is, maar daarom vraag ik ook... is er echt geen ADSL òf vindt de vraagtsteller de beschikbare snelheid niet aantrekkelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Volgens mij kunnen we beter een topic starten "Hoe krijg ik korting bij Ziggo".Die vraag komt hier elke week opnieuw voorbij en elke keer wordt er gezegd dat je de afdeling opzeggingen moet bellen. Klein beetje zoekwerk mag echt wel. Als je er in dit topic op zoekt komt het echt meerdere keren voorbij.
ANdrode schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:21:
[...]

Maar hier ben je het mee oneens toch: "Als Ziggo een lokaal monopolie heeft mogen ze dat gebruiken en moet je slikken?"
Ik denk dat je dan blij mag zijn dat je überhaupt kabel kunt krijgen als alternatief voor een langzame ADSL verbinding. En zo duur is Ziggo nu ook weer niet, KPN is bij een gelijkpakket duurder dan Ziggo.

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 29-05-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps, dubbelpost.

[ Voor 95% gewijzigd door jongetje op 29-05-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat je dan blij mag zijn dat je überhaupt kabel kunt krijgen als alternatief voor een langzame ADSL verbinding. En zo duur is Ziggo nu ook weer niet, KPN is bij een gelijkpakket duurder dan Ziggo.
Klopt helemaal :). En al je weinig upload is Ziggo beter als xDSL.

De echte vraag is: Zouden KPN en Ziggo allebei goedkoper zijn als er meer concurrentie zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

ANdrode schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Klopt helemaal :). En al je weinig upload is Ziggo beter als xDSL.

De echte vraag is: Zouden KPN en Ziggo allebei goedkoper zijn als er meer concurrentie zou zijn?
Zolang die concurrentie niet over hun eigen netwerk beschikt niet. In gebieden waar de concurrentie wel over een eigen netwerk beschikt zie je dat Ziggo (KPN weet ik niet) actiever achter zowel bestaande als nieuwe klanten aan zit met allerlei acties en kortingen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
jongetje schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Volgens mij kunnen we beter een topic starten "Hoe krijg ik korting bij Ziggo".Die vraag komt hier elke week opnieuw voorbij en elke keer wordt er gezegd dat je de afdeling opzeggingen moet bellen. Klein beetje zoekwerk mag echt wel. Als je er in dit topic op zoekt komt het echt meerdere keren voorbij.

[...]

Ik heb echt nergens gevraagd hoe ik korting kon regelen. Enkel mijn ervaring gedeeld. Vervolgens kwam er iemand met de suggestie.

Wel met effect trouwens. Middelste abbo voor 34,95 6 maanden lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CreativeS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:18:
Als ADSL geen optie is (snelheid te laag? of een ander luxeprobleem?)
Vergeet de afstand niet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Och ja, die heb je natuurlijk ook nog... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Raven schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Vergeet de afstand niet ;)
Tsja, we kunnen het ook omdraaien natuurlijk ;).

Een klant van mij zitten net buiten de bebouwde kom. "Te ver" volgens Ziggo en dus geen kabel voor mevrouw X. Dan maar 40Mbit vdsl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

krakendmodem schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Tsja, we kunnen het ook omdraaien natuurlijk ;).

Een klant van mij zitten net buiten de bebouwde kom. "Te ver" volgens Ziggo en dus geen kabel voor mevrouw X. Dan maar 40Mbit vdsl...
De kans dat je te ver woont voor "snel" en stabiel adsl/vdsl is volgens mij groter dan dat je te ver woont voor de tv-kabel :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Raven schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:59:
[...]

De kans dat je te ver woont voor "snel" en stabiel adsl/vdsl is volgens mij groter dan dat je te ver woont voor de tv-kabel :P
Hoax. :+

1.2Km van de centrale en steady 40/7 de gehele periode, uptime van 107 dagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit snap ik niet. Mensen met 40 mbit internet krijgen geen of nauwelijks verhoging. Waarom krijg ik dan 2,55 euro verhoging terwijl ik (naast glasvezel internetvan telfort) 25 mbit internet van ziggo heb? http://www.totaaltv.nl/ni...pste-internetpakket-niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:39:
Dit snap ik niet. Mensen met 40 mbit internet krijgen geen of nauwelijks verhoging. Waarom krijg ik dan 2,55 euro verhoging terwijl ik (naast glasvezel internetvan telfort) 25 mbit internet van ziggo heb? http://www.totaaltv.nl/ni...pste-internetpakket-niet/
Waarschijnlijk om zo te concurreren met DSL aanbieders, staat ook in het bericht. Als ze dat pakket ook nog duurder maken, stapt er niemand meer over aangezien je op DSL voor 29 euro al 100Mb en TV hebt, indien mogelijk ;)

Dat 25Mb pakket zal wel duurder worden om je zo te pushen naar dat 40Mb pakket. Ze verdienen liever meer dan die 28,70 die je nu betaald, en om de mensen extra uit te knijpen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 11:42

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:39:
Logischerwijs omdat VDSL snelheden eerder in de buurt van die snelheid liggen dan 150Mbit.

[ Voor 69% gewijzigd door vr6-only op 29-05-2017 18:08 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:08:
[...]

Waarschijnlijk om zo te concurreren met DSL aanbieders, staat ook in het bericht. Als ze dat pakket ook nog duurder maken, stapt er niemand meer over aangezien je op DSL voor 29 euro al 100Mb en TV hebt, indien mogelijk ;)

Dat 25Mb pakket zal wel duurder worden om je zo te pushen naar dat 40Mb pakket. Ze verdienen liever meer dan die 28,70 die je nu betaald, en om de mensen extra uit te knijpen natuurlijk ;)
kunnen ze lang wachten haha. Ik hoef geen 40 mbit van ziggo omdat ik hier dus ook 100 mbit up en down glasvezel erbij heb. Omdat ik zeer oude ziggo pakket heb loont het niet om op te zeggen of verlengi gs aanbod omdat ik dat nooit weer krijg voor 42 euro per maand. Das inclusief tv totaal movie xl 5 smartcards, vast bellen enz enz. Maar ff gebeld met opzeggingen en ze vertelde mij dat een dikke maandelijkse korting er niet inzat omdat ik al zo weinig betaal. Wel krijg ik tv totaal pakket 2,50 per maand goedkoper en zo wordt mijn prijsverhoging teniet gedaan en blijf ik op 42 euro per maand zitten. Met glasvezel internet erbij zit ik op totaal 77 euro. Das niet slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:38
Hebben Ziggo en WhatsApp nog steeds problemen? Heb net een uur aan berichten gemist terwijl de telefoon via WiFi met het internet verbonden is. :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 11:42

vr6-only

Blub Blub

Yonix schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:25:
Hebben Ziggo en WhatsApp nog steeds problemen? Heb net een uur aan berichten gemist terwijl de telefoon via WiFi met het internet verbonden is. :S
Jup, nog altijd en persoonlijk kan ik er geen touw aan vast knopen. Diverse adressen, verschillende setups (eigen router met wifi, Ziggo Wifi router etc.) en toch dezelfde issues. En dan is het ineens verdwenen.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 29-05-2017 20:30 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Kan iemand bevestigen of het wel of niet mogelijk is een 2e hands Technicolor 7210 te activeren i.p.v. een toegestuurde Connect Box? Zit in oud Ziggo (Casema) gebied, mocht dat nog uitmaken.

Edit: ter info, ik heb momenteel al een geactiveerd Ubee EVM3200 modem.

[ Voor 16% gewijzigd door Mick1990 op 29-05-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Ik denk dat eerst die Connect Box online moet komen. Daarna moet je bellen naar de HD maar ik heb er een hard hoofd in. Misschien dat je met een welwillende medewerker die CB dan weer retour kan sturen. In oud UPC gebied was het sowieso een no-go geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:10

XallaX

Meow

Mick1990 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:02:
Kan iemand bevestigen of het wel of niet mogelijk is een 2e hands Technicolor 7210 te activeren i.p.v. een toegestuurde Connect Box? Zit in oud Ziggo (Casema) gebied, mocht dat nog uitmaken.

Edit: ter info, ik heb momenteel al een geactiveerd Ubee EVM3200 modem.
Dat is mogelijk, aansluiten en de helpdesk bellen.
Hier ook diverse malen van modem gewisseld (ook 2e hands) men doet niet moeilijk.
Als de medewerker het niet kan even opnieuw bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:33
BAJansen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:42:

[afbeelding]

Same here:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HAzOxCL.png
Had dit al een paar weken met het Hitron modem, Helaas na modemswap met de CB zelfde probleem. Morgen maar weer eens bellen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

XallaX schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:26:
[...]

Dat is mogelijk, aansluiten en de helpdesk bellen.
Hier ook diverse malen van modem gewisseld (ook 2e hands) men doet niet moeilijk.
Als de medewerker het niet kan even opnieuw bellen.
Het oude Ziggo systeem was niet lastig met welk modem werd geactiveerd, als het maar aan de specs voldeed dan konden ze het inschieten zonder verdere controle van het modem.
Het "nieuwe" UPC systeem accepteerd alleen modems die staan in het systeem ookwel waarvan het serienr bekend is.
Dus voor een medewerker is het tegenwoordig niet meer zo 1-2-3 mogelijk om een "onbekend" modem in te activeren.

Mocht het modem voorkomen gezien voorgaand gebruik in het "nieuwe" UPC systeem. Dan zou het misschien kunnen.
Maar ga er maar niet van uit dat ze daar nog moeite voor gaan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 29-05-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
connos schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:30:
[...]

Same here:
[afbeelding]
Had dit al een paar weken met het Hitron modem, Helaas na modemswap met de CB zelfde probleem. Morgen maar weer eens bellen,..
Dat probleem hoort helaas bij de Connect Box en kun je niets aan doen. Komt door de Puma 6 chip die in het modem zit. Zie ook: Gogol in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

De technicolor hoort dat probleem niet te hebben en dat is ook precies de reden waarom ik de CB weiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
connos schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:30:
[...]

Same here:
[afbeelding]
Waarom moest je de Hitron inleveren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:21:
[...]
offtopic:
Hitron is/was het zakelijke modem voor 500/40 maar is AFAIK ook Puma 6 gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:33
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:21:
[...]
Dacht aanvankelijk dat 't probleem in die Hitron zat, dus heb zelf om een modemswap gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
connos schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:03:
[...]
Dacht aanvankelijk dat 't probleem in die Hitron zat, dus heb zelf om een modemswap gevraagd.
Met de Connect Box heb je continu deze jitter.

Als er veel UDP pakketten door een Puma 6 modem heen gaat dan ontstaan er ook problemen*. Was er op dat tijdstip bijvoorbeeld sprake van torrents/backup/skype andere dienst?

*: Worst case: 1.5 mbit aan UDP pakketten in heel veel flows & 100% packet loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Als ik al die ellende over die Puma6 chipset zo lees heb ik spijt dat ik ja heb gezegd op het voorstel van de monteur om mijn oude modem te vervangen voor die connect box ...

Komt dit probleem (packetloss) ook voor in bridge mode of enkel wanneer de router functionaliteit aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:01:
Als ik al die ellende over die Puma6 chipset zo lees heb ik spijt dat ik ja heb gezegd op het voorstel van de monteur om mijn oude modem te vervangen voor die connect box ...

Komt dit probleem (packetloss) ook voor in bridge mode of enkel wanneer de router functionaliteit aanstaat?
Helaas, zowel in bridge als niet in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:04:
[...]

Helaas, zowel in bridge als niet in bridge.
Nou dat is lekker dan. Ik krijg hem morgen binnen. Bidden dat het meevalt.

Ik zie op internet overigens berichten van medio maart waarin staat dat Intel aan een fix werkt en dat een aantal Amerikaanse aanbieders de fix al hebben doorgevoerd.

Is hier in Nederland al wat over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:09:
[...]

Nou dat is lekker dan. Ik krijg hem morgen binnen. Bidden dat het meevalt.

Ik zie op internet overigens berichten van medio maart waarin staat dat Intel aan een fix werkt en dat een aantal Amerikaanse aanbieders de fix al hebben doorgevoerd.

Is hier in Nederland al wat over bekend?
https://www.theregister.co.uk/2017/04/11/intel_puma_6_arris/

Geen volledige fix helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sinds hoelang speelt dit probleem? Want ik heb bij iemand een paar maanden terug ook een connectbox aangesloten, alleen maakt ze geen gebruik van internet, alleen telefonie. (Tientjes actie).

Het bellen op dat ding werkt gelukkig wel goed, dus de hoge noodzaak om dat ding te vervangen is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Dus dan maar vragen of ik toch mijn technicolor 7200 mag houden? Schroef ik er zelf wel een router aan vast voor de wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:21:
Sinds hoelang speelt dit probleem? Want ik heb bij iemand een paar maanden terug ook een connectbox aangesloten, alleen maakt ze geen gebruik van internet, alleen telefonie. (Tientjes actie).

Het bellen op dat ding werkt gelukkig wel goed, dus de hoge noodzaak om dat ding te vervangen is er nog niet.
Al sinds het begin :> denk niet dat jitter enige invloed op het bellen heeft/gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Dus dan maar vragen of ik toch mijn technicolor 7200 mag houden? Schroef ik er zelf wel een router aan vast voor de wifi
Als die TC prima werkt en ook toereikend is voor de snelheid van je abonnement, waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:35:
[...]

Als die TC prima werkt en ook toereikend is voor de snelheid van je abonnement, waarom niet?
Ja er staat tot 150 mbit en ik heb net mijn abbo veranderd naar een 150mbit abo ... Dit zou dus moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Het gaat weer heerlijk met ziggo.

Vorig jaar augustus heb ik onvrijwillig mijn pakket moeten veranderen omdat er een zenderpakket af moest.
Dit heeft t/m maart geduurd voordat alle smartcards het weer deden.

Aangezien ik ook twee abonnementen heb vodafone dacht ik, nou dubbel data en wat korting altijd goed.
Ik heb rustig afgewacht maar het is nu bijna juni. Dus ik naar de winkel van vodafone/ziggo.

En wat blijkt.... er stond nog een afgebroken annulering in van augustus vorig jaar zodat ziggo dacht dat ik geen digitale tv en internet heb, terwijl ik wel betaal en gewoon internet en digitale tv heb.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Al sinds het begin :> denk niet dat jitter enige invloed op het bellen heeft/gaat geven.
Ah :P. Vooral omdat ik nu de klachten wat lees. ;)

Maar ik had direct na het aansluiten al een beetje het idee dat het internet wat stroperig was.. Nu was UPC in onze gemeente altijd al een beetje meh, dus maar even aanzien hoe dit opgelost gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:35:
[...]

Klein vraagje nog:

Dat nieuwe modem is naar mij onderweg. Dit betekent dat zodra ik deze aansluit hij geactiveerd wordt en mijn bestaande modem offline gaat.

Wat als ik die technicolor aangesloten laat zitten? Gaat deze dan niet offline? En wat als ik hem in bridge modus zet?(dan moet hij immers opnieuw opstarten)
Pagina: 1 ... 23 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic