Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

@Kuusj

Als er kabel via kruipruimte is gelegd. Is er vaak ook vaak wel wat restlengte.

Red je het met die restlengte niet tot in de meterkast?
Dan kun je eventueel die kabel daar al naartoe leggen.
Dan zal een Ziggo monteur met plezier daar een AOP direct op zetten.

Tevens sprak je over retour kabels...
Je hebt maar 1 gat geboord.
Je zult zeker een 2de/3de etc nodig hebben als je je hoofdpunt in de meterkast gaat zetten.
Want alle coax kabels voor TV's die nu in de kelder uitkomen moeten dan ook richting meterkast.

Maar een modem houd het goed uit in een kelder. Ze genereren zelf wel wat warmte, dus er slaat geen vocht op neer.
Als je een eigen router gaat gebruiken, dan heeft het ook al minder nut om modem om te zetten. Dan is 1 UTP al genoeg. Kan het AOP en alle bekabeling blijven zitten.

@Roetzen

Richtlijn van Ziggo is inderdaad 2m kabel max. want anders vervalt signaal garantie.
Tevens met de gehele DOCSIS 3.1 specificaties komen er problemen.
Downstream signaal gaat van 800 tot 1200 Mhz lopen en upstream band gaat tot 5 tot 200 Mhz.

Zonder versterker heb je dus veel te veel demping straks waardoor je dus telaag signaal hebt als je teveel meter van een AOP af zit.
Er is op dit moment ook nog geen enkele versterker beschikbaar die volledig DOCSIS 3.1 geschikt is.
Dus je zit dan2x te investeren in een versterker uiteindelijk.
1 keer in oude meuk en 2de keer als de oude meuk het niet meer doet.

Daarom zet Ziggo nu ook geen modems op versterkers, maar via de Braun splitters op het AOP en alleen nog TV's op een versterker.

[ Voor 51% gewijzigd door Swordlord op 10-11-2019 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

@Kuusj
Er licht vaak nog wel een metertje extra op een lusje buiten voor juist dit soort situaties, dus het zou theoretisch mogelijk moeten zijn om hem te verplaatsen. Als je zou kunnen meten wat de exacte kabellengte is en de afstand die hij moet overbruggen, dan weet je het zeker.

Even een kleine tip: Die splitters die er op zitten zou ik vervangen en wellicht is het dan handig om er een versterker (bijv. Hirschmann HMV-41) op te plaatsen.
Bovendien ziet de kabel er ook niet "Kabel-Keur" proef uit en als je bezig bent met een ingrijpende operatie, kun je die beter voor KOKA9 en "4G proof" kabels voor leggen.

Scheelt enorm in de signaalkwaliteit en de blokken in beeld ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norbert2
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-03 21:02
Ik zou toch heel voorzichtig zijn met overstap. Kies liever voor het proberen van Ziggo naast een DSL aanbieder zoals je nu hebt. Dan heb je wel even dubbele kosten maar dan zie je snel genoeg dat je "nieuwe"verbinding mss toch niet zo stabiel is als gedacht, en de daaropvolgende eindeloze zoektocht naar de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swordlord schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:13:
@Kuusj

Dat is een goede tip. Ik betwijfel of het gaat lukken, een lusje van een metertje extra zal niet genoeg zijn als ik het zo inschat, maar nee heb je en ja kun je krijgen. En lukt het wel, dan is het de beste oplossing.
@Roetzen

Richtlijn van Ziggo is inderdaad 2m kabel max. want anders vervalt signaal garantie.
Ik snap die richtlijn wel, maar het is grotendeels een CYA verhaal. Of die 5 meter extra coax nu tussen het AOP in de kelder en de splitter in de meterkast zitt, of dat er 5 meter extra groene kabel tussen de straatkast en het AOP wordt gezet om het AOP in de meterkast te krijgen, zou voor het signaal geen verschil moeten maken als er deugdelijk materiaal wordt gebruikt. Alleen verliest Ziggo in het eerste geval het zicht er op en dus geven ze geen garantie. De meeste dingen werken ook zonder garantie.
Downstream signaal gaat van 800 tot 1200 Mhz lopen en upstream band gaat tot 5 tot 200 Mhz.

Zonder versterker heb je dus veel te veel demping straks waardoor je dus telaag signaal hebt als je teveel meter van een AOP af zit.
Dat kon best nog wel eens meevallen. 3 tot 6 dB marge zit er meestal wel en zo veel extra demping geeft een paar meter deugdelijk coax niet. Als er te veel demping is, kom je er vrij snel achter door even in het modem te kijken. Maar als je Ziggo zo ver ziet te krijgen dat ze het AOP verplaatsen, dan heb je het ook hun probleem gemaakt en zullen ze even in de straatkast iets om moeten zetten om weer genoeg signaal op het AOP te krijgen als dat te weinig zou zijn..
Er is op dit moment ook nog geen enkele versterker beschikbaar die volledig DOCSIS 3.1 geschikt is.
Eerder dit jaar is hier de apparatuur in de straatkasten in de wijk vervangen in voorbereiding op DOCSIS 3,1. Dus het zal er wel een keer van komen. Dan kan mijn Tratek FRA-752/N ook naar de WeCycle.

Maar ik verwacht dat dat nog wel even gaat duren. Dan moet eerst de analoge FM van de kabel en daarover heb ik nog geen planning vernomen. Het zou me verbazen als dat binnen vijf jaar gebeurt. Je kunt ook te ver vooruitlopen. Je mag blij zijn als spullen vandaag de dag nog vijf jaar mee gaan.
Daarom zet Ziggo nu ook geen modems op versterkers, maar via de Braun splitters op het AOP en alleen nog TV's op een versterker.
Duidelijk

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Swordlord schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:13:
@Kuusj

Tevens sprak je over retour kabels...
Je hebt maar 1 gat geboord.
Je zult zeker een 2de/3de etc nodig hebben als je je hoofdpunt in de meterkast gaat zetten.
Want alle coax kabels voor TV's die nu in de kelder uitkomen moeten dan ook richting meterkast.

Maar een modem houd het goed uit in een kelder. Ze genereren zelf wel wat warmte, dus er slaat geen vocht op neer.
Als je een eigen router gaat gebruiken, dan heeft het ook al minder nut om modem om te zetten. Dan is 1 UTP al genoeg. Kan het AOP en alle bekabeling blijven zitten.

@Roetzen

Er ligt nog voor ongeveer 1 meter kabel aan 'slack' in de kruipruimte, terwijl er een meter of 4 overbrugd moet worden. Dat gaat hem dus niet worden helaas.

Wat ik echter bedoel is dat het AOP gewoon op dezelfde plek blijft hangen, en dat van daaruit een goede 4G kabelkeur kabel komt om die paar meter van daaruit tot in de meterkast te overbruggen. Anders kan ik 3 extra gaten gaan boren door het beton en 3 coax kabels gaan verlengen 8)7

Als die splitter op het AOP komt en de ene output gaat een kabel naar het modem en de andere zorg ik wel dat mijn TV kabels aangesloten worden, is er toch geen probleem? Het lijkt me zeer sterk dat die 4 meter extra Coax zo'n desastreus effect heeft op de signaalkwaliteit. Ik heb echter buiten een goede basis geen alwetende kennis over Coax, HBO ICT papiertje ten spijt :+
rally schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:19:
@Kuusj
Er licht vaak nog wel een metertje extra op een lusje buiten voor juist dit soort situaties, dus het zou theoretisch mogelijk moeten zijn om hem te verplaatsen. Als je zou kunnen meten wat de exacte kabellengte is en de afstand die hij moet overbruggen, dan weet je het zeker.

Even een kleine tip: Die splitters die er op zitten zou ik vervangen en wellicht is het dan handig om er een versterker (bijv. Hirschmann HMV-41) op te plaatsen.
Bovendien ziet de kabel er ook niet "Kabel-Keur" proef uit en als je bezig bent met een ingrijpende operatie, kun je die beter voor KOKA9 en "4G proof" kabels voor leggen.

Scheelt enorm in de signaalkwaliteit en de blokken in beeld ;)
Het zijn allen kabels die naar TV's gaan, waarvan 1 nieuwe 25 meter lange naar een bijbouw (uiteraard Kabelkeur 4G) en twee anderen die dat niet zijn. 1'tje daarvan loopt naar een TV op 4 meter afstand zonder versterking waar het signaal 100% is en de andere loopt naar de eerste verdieping waar een versterker is aangesloten met 100% goed signaal op de TV's. Blokken en slecht beeldsignaal heb ik ook absoluut geen last van. Daar zijn dus geen problemen mee en lijkt me daarbuiten ook niet echt relevant voor het modem, of zie ik dat verkeerd?
norbert2 schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:53:
Ik zou toch heel voorzichtig zijn met overstap. Kies liever voor het proberen van Ziggo naast een DSL aanbieder zoals je nu hebt. Dan heb je wel even dubbele kosten maar dan zie je snel genoeg dat je "nieuwe"verbinding mss toch niet zo stabiel is als gedacht, en de daaropvolgende eindeloze zoektocht naar de oplossing...
Ja dat is precies waar ik me zorgen over maak. Ik zit al met gezinsleden die enorm sceptisch zijn over Ziggo en dat maakt het allemaal niet makkelijker. Ik heb echter ook persoonlijk geen zin in een internetverbinding die niet stabiel is. Liever 55mbit/s stabiel dan 250mbit/s haperend.

Dit is wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bBbQhCX/Screenshot-3.png
Nieuwe (goedgekeurde) splitter op AOP. Uitgang 1 is een kabel van enkele meters naar de meterkast voor het modem en uitgang 2 gaat naar een splitter voor het TV gedeelte.

TV gedeelte zal ik dan een nieuwe splitter voor aanschaffen, en het is snel genoeg getest of er een versterker nodig is. Er is momenteel geen enkel probleem met TV kijken dus ik zie ook geen reden daar veel aan te moeten rommelen.

Edit: na wat zoekwerk moet het gewoon prima kunnen. De Braun POA-01-UPC splitter direct op het AOP en dan 1 uitgang naar modem en de andere naar een versterker voor TV's. Dus als de monteur het niet wil doen, doe ik het zelf wel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:59:
[...]

Er ligt nog voor ongeveer 1 meter kabel aan 'slack' in de kruipruimte, terwijl er een meter of 4 overbrugd moet worden. Dat gaat hem dus niet worden helaas.
Tja, helaas...
Wat ik echter bedoel is dat het AOP gewoon op dezelfde plek blijft hangen, en dat van daaruit een goede 4G kabelkeur kabel komt om die paar meter van daaruit tot in de meterkast te overbruggen. Anders kan ik 3 extra gaten gaan boren door het beton en 3 coax kabels gaan verlengen 8)7
Ik had in eerste instantie niet begrepen dat al je TV kabels ook in de kelder samenkomen. Achteraf wel logisch als daar het AOP zit, maar ik had een situatie in het hoofd waarbij de meterkast het centrale punt is zoals in de meeste woningen gebruikelijk.

Is het een optie de TV kabels te verplaatsen naar de meterkast? Niet door nog meer gaten te boren en ze te verlengen van de kelder naar de meterkast, maar door ze om te leggen? Die kabel die naar boven gaat bijvoorbeeld, kan misschien wel net zo goed vanuit de meterkast naar boven. En zoals opgemerkt, die kabels zien er niet echt heel nieuw uit en zijn misschien niet 100% 4G/5G bestendig.

Maar als de TV kabels verleggen geen optie is:
Als die splitter op het AOP komt en de ene output gaat een kabel naar het modem en de andere zorg ik wel dat mijn TV kabels aangesloten worden, is er toch geen probleem? Het lijkt me zeer sterk dat die 4 meter extra Coax zo'n desastreus effect heeft op de signaalkwaliteit. Ik heb echter buiten een goede basis geen alwetende kennis over Coax, HBO ICT papiertje ten spijt :+
Ik heb een 50+ jaar oud papiertje waarop staat dat ik zendamateur ben. Oldtimer zendamateurs weten veel van coax. >:) Zoals ik al eerder zei: Die 4 meter extra kabel tussen AOP en modem zijn geen enkel probleem mits het deugdelijk materiaal is.
Het zijn allen kabels die naar TV's gaan, waarvan 1 nieuwe 25 meter lange naar een bijbouw (uiteraard Kabelkeur 4G) en twee anderen die dat niet zijn. 1'tje daarvan loopt naar een TV op 4 meter afstand zonder versterking waar het signaal 100% is en de andere loopt naar de eerste verdieping waar een versterker is aangesloten met 100% goed signaal op de TV's. Blokken en slecht beeldsignaal heb ik ook absoluut geen last van.
Als het goed werkt zou ik niet direct geneigd zijn er aan te gaan sleutelen. Maar theoretisch is het niet helemaal kosher. Als je een signaalversterker toepast, dan moet je die plaatsen daar waar de signaal/ruis verhouding het beste is. Dus direct bij het AOP. Plaats je hem verder weg, dan versterk je ook de ruis die er bij komt en wordt het signaal dus slechter.
Daar zijn dus geen problemen mee en lijkt me daarbuiten ook niet echt relevant voor het modem, of zie ik dat verkeerd?
Wat er verder achter de spliitter hangt richting TVs heeft in principe geen invloed op de werking van het modem. Met wederom de toevoeging: mits deugdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Roetzen schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:03:
[...]

Tja, helaas...

[...]

Ik had in eerste instantie niet begrepen dat al je TV kabels ook in de kelder samenkomen. Achteraf wel logisch als daar het AOP zit, maar ik had een situatie in het hoofd waarbij de meterkast het centrale punt is zoals in de meeste woningen gebruikelijk.

Is het een optie de TV kabels te verplaatsen naar de meterkast? Niet door nog meer gaten te boren en ze te verlengen van de kelder naar de meterkast, maar door ze om te leggen? Die kabel die naar boven gaat bijvoorbeeld, kan misschien wel net zo goed vanuit de meterkast naar boven. En zoals opgemerkt, die kabels zien er niet echt heel nieuw uit en zijn misschien niet 100% 4G/5G bestendig.

Maar als de TV kabels verleggen geen optie is:

[...]

Ik heb een 50+ jaar oud papiertje waarop staat dat ik zendamateur ben. Oldtimer zendamateurs weten veel van coax. >:) Zoals ik al eerder zei: Die 4 meter extra kabel tussen AOP en modem zijn geen enkel probleem mits het deugdelijk materiaal is.

[...]

Als het goed werkt zou ik niet direct geneigd zijn er aan te gaan sleutelen. Maar theoretisch is het niet helemaal kosher. Als je een signaalversterker toepast, dan moet je die plaatsen daar waar de signaal/ruis verhouding het beste is. Dus direct bij het AOP. Plaats je hem verder weg, dan versterk je ook de ruis die er bij komt en wordt het signaal dus slechter.

[...]

Wat er verder achter de spliitter hangt richting TVs heeft in principe geen invloed op de werking van het modem. Met wederom de toevoeging: mits deugdelijk.
Excuses, dat had ik wat duidelijker moeten omschrijven. Echter heb ik zoals gezegd perfect beeld via die kabels, en al zou ik ze willen vervangen zal dat moeilijk gaan (in beton gestort..). De kabel die ik zelf heb aangelegd is wel volledig 4G proof natuurlijk. Ook daar geen problemen mee.

Dan ga ik die kabel tussen AOP en meterkast maar vast leggen, in het allerergste geval kan het modem alsnog in de kelder maar dat heb ik gewoon liever niet.

Bedankt voor alle hulp iig! Signaalkwaliteit op TV met 4 meter kabel tussen AOP en TV is overigens 100 en sterkte 99 na 1 splitter van -3.5dB. TV op de eerste verdieping na 15~ meter kabel heeft op diezelfde splitter signaalkwaliteit van 100 en sterkte 95.

Zit volgens mij wel snor allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
[...]

Excuses, dat had ik wat duidelijker moeten omschrijven. Echter heb ik zoals gezegd perfect beeld via die kabels, en al zou ik ze willen vervangen zal dat moeilijk gaan (in beton gestort..)
Direct in beton gestort? Dus niet in een in beton gestorte buis? Dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Kabels direct in beton storten is wel heel erg definitief. :(

Je bedoeld waarschijnlijk dat de buis in beton gestort is en dat er geen geschikte buizen vanuit de meterkast naar de juiste plaatsen lopen?
.Dan ga ik die kabel tussen AOP en meterkast maar vast leggen, in het allerergste geval kan het modem alsnog in de kelder maar dat heb ik gewoon liever niet.
Goed plan. We horen wel hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

5 meter Koka 9 levert een demping op van ongeveer 1 dB.

Zolang je signaal kwaliteit maar 100 is (en BER 0), dan is de signaalsterkte wat minder belangrijk (50% is de absolute ondergrens, maar alles boven de 65% zou prima moeten zijn bij gebruik van goede kabels.

Eventueel zou je er nog een retour geschikte versterker tussen kunnen zetten om het signaal een beetje te boosten, maar als alles goed is, dan vooral niet aan sleutelen ;)

Ik heb overigens wel een cursus gehad voor de installatie van COAX en een redelijk aantal jaren IT ervaring en 4-5 meter extra kan echt wel een groot verschil maken als het signaal al op de drempel zit, of bij kwalitatief slecht materiaalgebruik.

Maar zoals ik schreef: Zolang signaalkwaliteit en BER goed zijn... niets meer aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Roetzen schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:47:
[...]

Direct in beton gestort? Dus niet in een in beton gestorte buis? Dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Kabels direct in beton storten is wel heel erg definitief. :(

Je bedoeld waarschijnlijk dat de buis in beton gestort is en dat er geen geschikte buizen vanuit de meterkast naar de juiste plaatsen lopen?

[...]

Ja de buis zelf is idd in beton gestort.. echter komt die buis niet tot boven de tegel :+ Ik zou dus een compleet nieuw gat door de tegelvloer in de woonkamer moeten boren om daar een nieuwe kabel te kunnen leggen. Laten we zeggen dat ik in de 15 jaar die we hier nu wonen nog steeds aparte dingetjes tegenkom.. Wat dat betreft is er ook al echt een hoop vervangen.
rally schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:52:
5 meter Koka 9 levert een demping op van ongeveer 1 dB.

Zolang je signaal kwaliteit maar 100 is (en BER 0), dan is de signaalsterkte wat minder belangrijk (50% is de absolute ondergrens, maar alles boven de 65% zou prima moeten zijn bij gebruik van goede kabels.

Eventueel zou je er nog een retour geschikte versterker tussen kunnen zetten om het signaal een beetje te boosten, maar als alles goed is, dan vooral niet aan sleutelen ;)

Ik heb overigens wel een cursus gehad voor de installatie van COAX en een redelijk aantal jaren IT ervaring en 4-5 meter extra kan echt wel een groot verschil maken als het signaal al op de drempel zit, of bij kwalitatief slecht materiaalgebruik.

Maar zoals ik schreef: Zolang signaalkwaliteit en BER goed zijn... niets meer aan doen.
Dan zit ik met 100 kwaliteit en 98 sterkte wel goed denk ik. Ook die kabel van 20/25 meter gebruik ik zonder versterking en daar nooit last van wegvallend/blokkerig beeld (edit: getest, kwaliteit 100, sterkte 96. BER 0). BER kan ik nergens meten daar ik er de apparatuur niet voor heb.. BER is op twee TV's 0 (x 1e6), een heleboel nullen dus, wat dus volgens mij ook perfect is. Voor het modem komt er uiteraard sowieso een nieuw stuk kabel dus met de kwaliteit van materialen zit het dan ook snor.

Heel gek idee. Ik zou niet het Ziggo modem van een familielid kunnen 'lenen' om even te testen hoe het met de signaalkwaliteit zit? Of wel :+ Dat zou natuurlijk ideaal zijn.

Edit: even een uurtje de kabel netjes neergelegd. Een metertje over in de meterkast en 2 meter over in de kelder, kunnen we (of de monteur) nog alle kanten op. Hirschmann Koka 9 kabel :) Denk overigens dat als een monteur een kruipruimte niet erg zou vinden, het wel die van ons is. Dat is een overbuilt ding van 1.20meter hoogte met verlichting, volledig schoon en droog :+

[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 11-11-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
Ik was vanochtend op bezoek bij een kennis waar een Ziggo hotspot aanwezig was.

Het viel mij op dat de snelheid van die hotspot wel heel snel was. Na een speedtest kwam ik zelfs op 80/20 uit. Het abonnement waarmee we inloggen op die hotspot is een 25Mbit abonnement. En normaal gesproken kwamen we niet verder dan 10/2 op de WifiSpot.

Ben benieuwd of ik toevallig een leuke hotspot getroffen had of dat dit op andere locaties ook zo is.

Hotspot was van de buren, dus kan niet zomaar even een modem resetten om te kijken hoe dit zit. Maar leuk was het wel :)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/5467525669.png

Zal eens kijken of ik op een andere WifiSpot ook zulke snelheden haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
king006 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:37:
[...]

Ik kom twee punten tegen:

- DHCP pagina lijkt weer gewoon te werken. Hangt zich niet op.
- Bij inloggen is het password nu ook niet zichtbaar meer.

Voor de rest geen idee :9
Bij mij kwam 9.1.1902.203 vanmorgen binnen. IPv6 deed het niet meer. De software reset werkt niet meer. Het scherm wordt grijs en verder gebeurt er niets. Toen maar een power down reset gedaan. Ik kreeg een andere IPv6 prefix.

Inkomend IPv6 deed het niet meer. Ze hebben kennelijk iets aan de IPv6 firewall veranderd. Eerst kon ik bij "IP en Poort filtering" aangeven welke IPv6 poorten doorgelaten moeten worden. Maar dat lijkt niet meer te werken. Als ik de IPv6 Firewall helemaal uitschakel is er wel inkomend IPv6. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Roetzen schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:47:
[...]

Bij mijn werk als KPN monteur ben ik al meerdere malen tegen gekomen dat de coaxkabels echt zelf rechtstreeks in beton gestort zijn. Komt dus vaker voor. Betekent meteen ook dat je ze dus niet kunt vervangen...

(ik ben KPN monteur maar heb zelf Ziggo :P)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
Roetzen schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:45:
[...]

Bij mij kwam 9.1.1902.203 vanmorgen binnen. IPv6 deed het niet meer. De software reset werkt niet meer. Het scherm wordt grijs en verder gebeurt er niets. Toen maar een power down reset gedaan. Ik kreeg een andere IPv6 prefix.

Inkomend IPv6 deed het niet meer. Ze hebben kennelijk iets aan de IPv6 firewall veranderd. Eerst kon ik bij "IP en Poort filtering" aangeven welke IPv6 poorten doorgelaten moeten worden. Maar dat lijkt niet meer te werken. Als ik de IPv6 Firewall helemaal uitschakel is er wel inkomend IPv6. :(
Vreemd! Hier is deze update nog niet gedraaid, ik denk dat ze nu bezig zijn in oud Ziggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:14
Weet iemand of een "gewone" Ziggo Mediabox ook met RF-signalen werkt?

Ik overweeg een Ziggo Start pakket maar de Mediabox zal achter een gesloten hout klep staan. Dus RF-ontvangst en dito afstandbediening is dan noodzakelijk (dus geen infrarood).

Op de Ziggo website staat: "We onderscheiden twee soorten tv-kastjes; de Mediabox XL en de Mediabox Next." Maar als ik vervolgens bij de pakketten kijk die ze aanbieden staat er bij Start: "Mediabox", bij Compleet: "Mediabox XL", en bij Max: "Mediabox Next (4k)" Dat zijn dus drie verschillende mediaboxen, en niet twee. 8)7

Lastig die tegenstrijdige informatie op de website, dat geeft weinig vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@slow whoop, CI+ module geen alternatief? Verwacht niet dat de afstandsbediening van de meest simpele Mediabox van het RF type is.

Uit de handleiding: Voor de bediening van het apparaat moet de voorzijde van de afstandsbediening rechtstreeks naar de ontvanger van het apparaat wijzen

[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 11-11-2019 20:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39
slow whoop schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:10:
Op de Ziggo website staat: "We onderscheiden twee soorten tv-kastjes; de Mediabox XL en de Mediabox Next." Maar als ik vervolgens bij de pakketten kijk die ze aanbieden staat er bij Start: "Mediabox", bij Compleet: "Mediabox XL", en bij Max: "Mediabox Next (4k)" Dat zijn dus drie verschillende mediaboxen, en niet twee. 8)7
Ze hebben het goed verstopt inderdaad maar op deze link staan wel alle mediaboxen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen/

De gewone mediabox zal dus waarschijnlijk een Humax IRHD 5300c zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ADDG op 11-11-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@hardware-lover en @ADDG Dank!

Het lijkt er inderdaad op dat dat "gewone" mediabox er een met een infrarood afstandsbediening is. Jammer.

Ik heb nu een Ziggo Kabel TV abonnement. Soms overweeg ik een uitgebreider abonnement, maar eigenlijk vind ik het het geld niet waard voor die paar uur TV die ik in de week kijk.

De Ziggo app die bij mijn kabel abonnement zit werkt niet meer op mijn Galaxy S7. Geeft alleen een zwart beeld als ik hem start, dus uitzendingen terug kijken kan ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:33
slow whoop schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:01:

Het lijkt er inderdaad op dat dat "gewone" mediabox er een met een infrarood afstandsbediening is. Jammer.

Ik heb nu een Ziggo Kabel TV abonnement. Soms overweeg ik een uitgebreider abonnement, maar eigenlijk vind ik het het geld niet waard voor die paar uur TV die ik in de week kijk.

De Ziggo app die bij mijn kabel abonnement zit werkt niet meer op mijn Galaxy S7. Geeft alleen een zwart beeld als ik hem start, dus uitzendingen terug kijken kan ik niet meer.
Misschien is dit iets. ja het kost weer wat, maar lost wel jouw probleem op, https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlengers/

edit
En als je de NEXT neemt dan kan je via je ziggo go een programma starten en kijken via de next(tv)

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 12-11-2019 13:26 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Mel33, "Ik overweeg een Ziggo Start pakket" << dat zit ver af van de mogelijkheid voor een Next ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Mel33 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:21:
[...]

Misschien is dit iets. ja het kost weer wat, maar lost wel jouw probleem op, https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlengers/

edit
En als je de NEXT neemt dan kan je via je ziggo go een programma starten en kijken via de next(tv)
Zo'n infrarood-receiver heb ik volgens mij niks aan. In plaats van de mediabox moet ik dan de infrarood-reciever naast m'n TV zetten. Ik begrijp niet waarom ze dat "invisible control" noemen.

En wat @hardware-lover zegt: Zo'n Next ligt iets buiten het budget dat ik voor ogen heb. Aansturen met de Ziggo Go app werkt in mijn geval trouwens (om onduidelijke andere redenen) ook niet. Maar de Next heeft volgens mij wel RF, dus dat zou dan ook niet per se hoeven.

Maar bedankt voor het meedenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 16:33
slow whoop schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]

Zo'n infrarood-receiver heb ik volgens mij niks aan. In plaats van de mediabox moet ik dan de infrarood-reciever naast m'n TV zetten. Ik begrijp niet waarom ze dat "invisible control" noemen.

En wat @hardware-lover zegt: Zo'n Next ligt iets buiten het budget dat ik voor ogen heb. Aansturen met de Ziggo Go app werkt in mijn geval trouwens (om onduidelijke andere redenen) ook niet. Maar de Next heeft volgens mij wel RF, dus dat zou dan ook niet per se hoeven.

Er is vandaag net een ziggo go App update gekomen, voor de iphone, waar dat cast icoon af en toe zomaar verdween als de Chromecast wel in zelfde netwerk aan was. Misschien is er voor jou ook een update.

Ja ik dacht al, dat kastje buiten de kast wil ie vast niet hebben staan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 12-11-2019 15:37 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
slow whoop schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:
[...]

Maar de Next heeft volgens mij wel RF, dus dat zou dan ook niet per se hoeven.

De Next is voornamelijk IR. Behalve spraakbesturing en ik dacht nog een knopje die ik even niet uit mijn hoofd weet (profiles?). De Next is vrijwel volledig te besturen met een geprogrammeerde Harmony IR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:30
Dennisdn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:29:
[...]
De Next is voornamelijk IR. Behalve spraakbesturing en ik dacht nog een knopje die ik even niet uit mijn hoofd weet (profiles?). De Next is vrijwel volledig te besturen met een geprogrammeerde Harmony IR.
Bij mij staat de Next lekker in een kastje en ieder knopje werkt. Geen IR dus.
Waarschijnlijk dat de Next-afstandsbediening voor het deel van de bediening van de TV en Soundsystem wel IR ondersteunt, maar de Next zelf wordt toch echt met radiosignalen bediend. Net zoals ook de Horizonbox met radio-signalen werkt(e).

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Patrick_6369 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:21:
[...]
Waarschijnlijk dat de Next-afstandsbediening voor het deel van de bediening van de TV en Soundsystem wel IR ondersteunt, maar de Next zelf wordt toch echt met radiosignalen bediend. Net zoals ook de Horizonbox met radio-signalen werkt(e).
Klopt, dit is getest en al eerder gedeeld in dit topic; [DVB-C] Ziggo Mediabox Next. IR is voor randapparatuur bedoeld.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 13-11-2019 12:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Patrick_6369 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:21:
[...]

Hoe kan het dan dat ik op de spraakbesturing na álles per IR kan bedienen door middel van het laden van de Ziggo-Next-code uit de Harmony-database? Mijn Harmony heeft nog geen hub en is volledig IR.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-11-2019 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57
Dennisdn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:04:
[...]

Hoe kan het dan dat ik op de spraakbesturing na álles per IR kan bedienen door middel van het laden van de Ziggo-Next-code uit de Harmony-database? Mijn Harmony heeft nog geen hub en is volledig IR.
Omdat de Next zowel IR als radiosignalen kan ontvangen.
Echter de standaard afstandsbediening van Ziggo werkt volledig met radiosignalen naar de Next maar dat betekent niet dat IR afstandsbedieningen niet zullen werken op de Next.

De Ziggo afstandsbediening werkt verder met IR om randapparatuur aan te sturen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ora et Labora op 13-11-2019 11:11 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14

zeroday

There is no alternative!

nu dacht ik gelezen te hebben dat 2x een NEXT mogelijk was .. maar uhm. nee dus.

Dus hoe doen mensen met een Next nu een 2e TV aansluiten?

Ik heb nu een horizonbox, met een extra horizonbox (zo'n kleine), wil daar eigenlijk vanaf, maar tsja.. boven moet natuurlijk nog wel TV gekeken kunnen worden ..

There are no secrets, only information you do not yet have

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:06:
nu dacht ik gelezen te hebben dat 2x een NEXT mogelijk was .. maar uhm. nee dus.

Ik heb nu een horizonbox, met een extra horizonbox (zo'n kleine), wil daar eigenlijk vanaf, maar tsja.. boven moet natuurlijk nog wel TV gekeken kunnen worden ..
Shield tv met sideloading Ziggo app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zeroday schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:06:
Ik heb er wel 2, maar dat is blijkbaar tijdelijk stop gezet.

Dan zijn dit in mijn ogen de mogelijkheidheden voor op je 2e (en volgende) TV:
- Via de decoder van je TV alle open kanalen kijken
- Met een CI+ module (indien je tv dat ondersteund) alle zenders kijken (en mogelijk via een USB HDD Opnemen)
- Een standaard decoder nemen (waarmee je eventueel met een USB HDD kunt opnemen, maar dan kun je niet iets anders kijken)
- Een 2e hands Interactieve HDD recoder kopen van Samsung of Humax voor een paar tientjes bij een pandjeshuis/marktplaats en daar het kaartje van de CI+ module insteken die je voor 2 euro per maand huurt. LETOP! Deze laatste optie werkt alleen in voormalig Ziggo gebied.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14

zeroday

There is no alternative!

jongetje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:08:
[...]

Ik heb er wel 2, maar dat is blijkbaar tijdelijk stop gezet.
lijkt er op als ik de vragen lijst onder deze pagina doorneem
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen/
ook via de bestelpagina om mijn abonnement aan te passen zit het niet (meer).
Dan zijn dit in mijn ogen de mogelijkheidheden voor op je 2e (en volgende) TV:
- Via de decoder van je TV alle open kanalen kijken
pas geleden eens een coax kabel in een TV gestoken die gesplit is vanaf de meterkast
ik kreeg op verschillende kanalen gewoon beeld zonder een decoder ;)
maar ja dat willen we niet.
- Met een CI+ module (indien je tv dat ondersteund) alle zenders kijken (en mogelijk via een USB HDD Opnemen)
Eerst een nieuwe TV nodig ;)

[quote]
- Een standaard decoder nemen (waarmee je eventueel met een USB HDD kunt opnemen, maar dan kun je niet iets anders kijken)
[quote]
Inderdaad enige optie, maar wil ik liever niet.
- Een 2e hands Interactieve HDD recoder kopen van Samsung of Humax voor een paar tientjes bij een pandjeshuis/marktplaats en daar het kaartje van de CI+ module insteken die je voor 2 euro per maand huurt. LETOP! Deze laatste optie werkt alleen in voormalig Ziggo gebied.
volgens mij zit ik hier in apeldoorn in voormalig UPC gebied ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26
Iemand bekend mee dat er modems van een update worden voorzien oid?
Heb net in een uur 3 of 4 keer gehad dat mijn modem zichzelf resette. Nu doet hij het al weer een half uur goed. Locatie is Tilburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ge-flopt schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:00:
Iemand bekend mee dat er modems van een update worden voorzien oid?
Ziggo is bezig (in fZiggo gebied?) firmware versie 9.1.1902.203 voor de Arris Connectbpx uit te rollen. Ik kreeg hem zondag 10 november om ca 9:30 binnen.

Afgelopen nacht om ca 00:45 was er weer een reset, maar dit keer zonder firmware update. Wel een nieuwe IPv6 prefix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vanavond is mijn modem (in de meterkast) kapotgegaan. Er branden geen lampjes, geen enkele activiteit. De helpdesk kan me pas maandag of dinsdag een monteur of een nieuwe modem sturen. Nu willen we dit weekend graag nog wel kunnen internetten.

We zitten in voormalig UPC-gebied en hebben een Mediabox XL (zo'n ding dat eruitziet als de eerste generatie Horizon). Nu dacht ik dat die ook als modem kunnen fungeren. Alleen ik krijg het niet voor elkaar. De Wifi van de Mediabox staat aan. In de webinterface zie ik dat de box een WAN-ip heeft. Maar als ik verbonden met (laptop met de box), krijg ik dus wel de webinterface, maar ik kan niet naar buiten internetten. Geen route gevonden. Het apparaat staat in Gateway-modus, leek me juist?

Is het überhaupt mogelijk om de Mediabox XL als modem te gebruiken? Het hoeft maar een paar dagen.

Wat zie ik over het hoofd? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willemd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:18:
Vanavond is mijn modem (in de meterkast) kapotgegaan. Er branden geen lampjes, geen enkele activiteit. De helpdesk kan me pas maandag of dinsdag een monteur of een nieuwe modem sturen. Nu willen we dit weekend graag nog wel kunnen internetten.
Vaak gaan de adapters eerder kapot dan de spullen die ze van stroom moeten voorzien. Probeer ergens een adapter voor dezelfde spanning en stroomsterkte op de kop te tikken of te lenen. Niet geschoten, altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@willemd Probeer ergens een nieuwe voeding vandaan te halen. Waarschijnlijk is die stuk.

Anders kun je misschien Wi-Fi spots gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
willemd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:18:

We zitten in voormalig UPC-gebied en hebben een Mediabox XL (zo'n ding dat eruitziet als de eerste generatie Horizon). Nu dacht ik dat die ook als modem kunnen fungeren. Alleen ik krijg het niet voor elkaar. De Wifi van de Mediabox staat aan. In de webinterface zie ik dat de box een WAN-ip heeft. Maar als ik verbonden met (laptop met de box), krijg ik dus wel de webinterface, maar ik kan niet naar buiten internetten. Geen route gevonden. Het apparaat staat in Gateway-modus, leek me juist?

Is het überhaupt mogelijk om de Mediabox XL als modem te gebruiken? Het hoeft maar een paar dagen.

Wat zie ik over het hoofd? :o
in UPC gebied is dit inderdaad wel mogelijk.
Doe even nog een belletje naar de klantenservice :) Dat moet gewoon kunnen nog steeds.

Hij krijgt overigens altijd een wan adres, ook als hij niet als modem fungeert voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Roetzen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:23:
[...]

Vaak gaan de adapters eerder kapot dan de spullen die ze van stroom moeten voorzien. Probeer ergens een adapter voor dezelfde spanning en stroomsterkte op de kop te tikken of te lenen. Niet geschoten, altijd mis.
En let ook op de polariteit van het stekkertje, daar kan ook verschil in zitten.

Ik heb hetzelfde gehad afgelopen kerst, maar ik had nog een voeding van een oude scanner liggen met de juiste spanning en polariteit. Probleem opgelost.

De stroomsterkte hoeft niet exact overeen te komen, zolang deze maar minimaal dezelfde stroom kan leveren als de oude voeding.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:17
Hebben jullie ook dat de NOS en NOS Teletekst app langzaam laadt via het Ziggo netwerk. Dit speelt op meerdere netwerken van Ziggo waar ik ben geweest. Als ik gewoon via 4G van KPN de app opstart, dan laadt ie wel gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
ykc1994 schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:21:
Hebben jullie ook dat de NOS en NOS Teletekst app langzaam laadt via het Ziggo netwerk. Dit speelt op meerdere netwerken van Ziggo waar ik ben geweest. Als ik gewoon via 4G van KPN de app opstart, dan laadt ie wel gewoon snel.
Beide even geprobeerd, maar: nee, beide gewoon erg snel. Wifi aangesloten op een Ziggo 250Mb/s lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Vooral de eerste keer opstarten duurt 10 seconden.
Dat viel mij vanmorgen inderdaad goed op nu merk ik geen verschil tussen WiFi of 4G

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Meer mensen toevallig in de regio Roosendaal last van packet loss? Sinds afgelopen donderdag, vooral tegen de einde van de middag, begin avond heb ik er veel last van, met name in games dat ik last heb van rubberbanding lag. Hou ik er een tool zoals PingPlotter er naast dan vind het synchroon plaats met de packet loss die ik dan waar neem.

Zie op het community forum van Ziggo zelf ook meerdere meldingen voorbij komen uit de regio (Bergen op Zoom en Rucphen, in de laatste genoemde regio bevind ik zelf en zag toevallig hier ook iemand een melding van maken in dezelfde gemeente).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZVzB5NE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
OK, ik wil dus een overstap maken naar een andere provider. Op dit moment heb ik xs4all a 68 euro per maand; dit vind ik dus te veel geld.

Ziggo start heeft een schappelijk bedrag van 51 euro voor 50/5. Aantal vragen:

- 5mbit up klinkt al weinig vergeleken met de rest, ga ik dit merken. Ik youtube/Netflix veel en we zitten met 3 telefoons op de WiFi.
- mediabox next. Wordt deze tegenwoordig standaard geleverd?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welk apparaat, op een iPhone met WiFi gaat het goed, direct beeld.
gerbenp schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:26:
Meer mensen toevallig in de regio Roosendaal last van packet loss? Sinds afgelopen donderdag, vooral tegen de einde van de middag, begin avond heb ik er veel last van, met name in games dat ik last heb van rubberbanding lag. Hou ik er een tool zoals PingPlotter er naast dan vind het synchroon plaats met de packet loss die ik dan waar neem.

Zie op het community forum van Ziggo zelf ook meerdere meldingen voorbij komen uit de regio (Bergen op Zoom en Rucphen, in de laatste genoemde regio bevind ik zelf en zag toevallig hier ook iemand een melding van maken in dezelfde gemeente).
[Afbeelding]
Je zou nog even de WAN gateway van je modem kunnen pingen, dan sluit je "het internet" uit. Dan weet je zeker dat het een lokale Ziggo uitdaging is.

[ Voor 52% gewijzigd door stormfly op 17-11-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:17
stormfly schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:28:
[...]

Op welk apparaat, op een iPhone met WiFi gaat het goed, direct beeld.

[...]

Je zou nog even de WAN gateway van je modem kunnen pingen, dan sluit je "het internet" uit. Dan weet je zeker dat het een lokale Ziggo uitdaging is.
Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Regenbui schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:09:
OK, ik wil dus een overstap maken naar een andere provider. Op dit moment heb ik xs4all a 68 euro per maand; dit vind ik dus te veel geld.

Ziggo start heeft een schappelijk bedrag van 51 euro voor 50/5. Aantal vragen:

- 5mbit up klinkt al weinig vergeleken met de rest, ga ik dit merken. Ik youtube/Netflix veel en we zitten met 3 telefoons op de WiFi.
- mediabox next. Wordt deze tegenwoordig standaard geleverd?

Bedankt.
Jij noemt allemaal zaken waarmee je juist download dus dan is die 5Mbit geen probleem.

Alleen als je de Next wilt, vindt Ziggo dat je TV Max moet nemen en TV Max mag je op dit moment alleen als je Internet compleet neemt en dan wordt het wel een heel stuk duurder voor je (met wel sneller internet maar het ging je juist om kosten te besparen).

Dit is trouwens prima zelf te vinden op de ZIgg site: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 18-11-2019 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Sinds een tijdje heb ik hier een nieuwe Arris Connectbox. Deze doet het fantastisch, buiten dat ik Wake on LAN niet meer werkend krijg. Hiervoor had ik tevens een apart topic geopend: Wake on LAN werkt niet (meer), maar helaas zonder weinig soelaas.

Vandaag heb ik opnieuw wat tests gedaan. Inmiddels zelfs onder een Debian server installatie, maar ook daar krijg ik wake on lan niet werkend. Aangezien ik nu echt begin te vermoeden dat het aan de ConnectBox ligt, ben ik benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn. Werkt Wake on LAN bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
alex3305 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:04:
Sinds een tijdje heb ik hier een nieuwe Arris Connectbox. Deze doet het fantastisch, buiten dat ik Wake on LAN niet meer werkend krijg. Hiervoor had ik tevens een apart topic geopend: Wake on LAN werkt niet (meer), maar helaas zonder weinig soelaas.

Vandaag heb ik opnieuw wat tests gedaan. Inmiddels zelfs onder een Debian server installatie, maar ook daar krijg ik wake on lan niet werkend. Aangezien ik nu echt begin te vermoeden dat het aan de ConnectBox ligt, ben ik benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn. Werkt Wake on LAN bij jullie wel?
Ik wilde in eerste instantie roepen "ja, geen probleem, twee verschillende Linux-machines doen zonder problemen WoL in combinatie met een ConnectBox"...
ware het niet dat m'n ConnectBox in bridge staat, met een Ubiquiti router er achter.

Wellicht dat je eens kan proberen met gewoon een router tussen de connectbox en LAN? Connectbox gewoon even laten zoals 'ie nu ingesteld staat - tijdelijk dus even router-na-router, maar dan kan je met zekerheid uitsluiten of het door de ConnectBox komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
alex3305 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:04:

De Connectboxen "doen" geen Wake On Lan. Ze hebben namelijk geen (instelbare) static ARP-table.

Je kan het omzeilen m.b.v. een Raspberry Pi i.c.m. de VNC-server die daar standaard op draait. Je benadert dan de RPi van buitenaf met VNC-viewer en je kan vervolgens een magic packet in je thuisnetwerk versturen om de gewenste machine wakker maken.

Ik heb het hier op deze manier draaien. Niet optimaal, maar het werkt wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
vanaalten schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:45:
[...]

Wellicht dat je eens kan proberen met gewoon een router tussen de connectbox en LAN? Connectbox gewoon even laten zoals 'ie nu ingesteld staat - tijdelijk dus even router-na-router, maar dan kan je met zekerheid uitsluiten of het door de ConnectBox komt.
Hele goede suggestie. Ware het niet dat ik helaas geen oude router of iets degelijks heb liggen -O-, dus dat is voor mij niet heel eenvoudig testen.
Masimo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:47:
[...]

De Connectboxen "doen" geen Wake On Lan. Ze hebben namelijk geen (instelbare) static ARP-table.
Ik verstuurde eerder het pakketje al met een RasPi. Maar met mijn eerdere Compal ConnectBox was het echter geen probleem. Daarnaast kan ik denk ik de statische ARP tabel omzeilen door een DHCP reservation in het modem te definiëren, alhoewel ik DHCP uit heb staan op de ConnectBox 8)7.
Je kan het omzeilen m.b.v. een Raspberry Pi i.c.m. de VNC-server die daar standaard op draait. Je benadert dan de RPi van buitenaf met VNC-viewer en je kan vervolgens een magic packet in je thuisnetwerk versturen om de gewenste machine wakker maken.

Goede suggestie. Ik wilde het via Home Assistant doen, maar komt in feite op hetzelfde neer.

Maar even een positieve wending. Ik heb het inmiddels werkend. Nadat ik Windows heb vervangen door Debian en WoL support in de driver had geactiveerd werkte het gisteravond nog steeds niet. Vandaag heb ik echter als laatste probeersel het BIOS reset naar fabrieksinstellingen. Daar heb ik de nodige settings aangepast (mbt WoL, dezelfde als voor de reset) en nu werkt het wel...

De lampjes op de interface gaan echter nog steeds uit, dus helemaal lekker zit het volgens mij nog steeds niet, maar in ieder geval werkt het. Toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
Ongelooflijk, wanneer Ziggo een mail stuurt van onderhoud, 112 etc etc...
Gebeurt er niets. En nu al voor de 10e in 4-5 jaar ofzo, weer het hele netwerk niet te bereiken in de nacht.

Mij persoonlijk maakt het weinig uit kwa 112 niet kunnen bereiken gevaar, maar het is diep en diep triest dat de informatie gewoon zo goed als nooit klopt.

Tot twee keer toe vannacht weggevallen enkele minuten.

Maar goed, er is dus weer onaangekondigd netwerk onderhoud geweest wat wel resulteert in:

Extra data kanalen tot 854 MHz.

Oud:
http://x264.nl/dump/ziggo...019-05-13-zoomed-view.jpg

Nieuw:
http://x264.nl/dump/ziggo...019-11-20-zoomed-view.jpg
(Let op, de signaal hardheid is anders vanwege andere gain instellingen in de tuner.)

Uiteraard zullen de extra kanalen voor 1 Gbit/s gebruikt gaan worden zeer binnenkort.

Even linkjes van je plaatjes gemaakt, niet iedereen heeft Ziggo :+

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-11-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:03:
Gebeurt er niets. En nu al voor de 10e in 4-5 jaar ofzo, weer het hele netwerk niet te bereiken in de nacht.

Mij persoonlijk maakt het weinig uit kwa 112 niet kunnen bereiken gevaar, maar het is diep en diep triest dat de informatie gewoon zo goed als nooit klopt.

Maar goed, er is dus weer onaangekondigd netwerk onderhoud geweest wat wel resulteert in:

Oud:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]
(Let op, de signaal hardheid is anders vanwege andere gain instellingen in de tuner.)

Uiteraard zullen de extra kanalen voor 1 Gbit/s gebruikt gaan worden zeer binnenkort.
Je betoog over 112 begrijp ik niet, dat zijn wat losse zinnen. Wat is daar de kern van je verhaal, dat je geen mail hebt ontvangen en je verbolgen bent over het feit dat je geen 112 kunt bellen?

Ziggo heeft relatief weinig onderhoud, deze fase waarin D3.1/GigaNet wordt geïntroduceerd is geen onderhoud te noemen. Dat is de ombouw van een geheel netwerk, en ja dan moeten er keuzes gemaakt worden of je iedereen overdag laat werken of alleen de meest kritische zaken snachts doet. Uiteindelijk hebben we allemaal een prive leven waar we invulling aan willen geven, ook de Ziggo monteurs.

Blijkbaar is vannacht jouw CMTS geupgrade/vervangen/gewijzigd zodat je gebruikt kunt gaan maken van D3.1. Welke omgeving woon je, dat is wel leuk om te kijken waar ze nu bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@stormfly Altijd zo'n mail:
- Even geen internet, tv en telefoon op <adres>
- Even geen internet, tv en telefoon
- Binnenkort even geen verbinding
- Onderhoud aan het Ziggo netwerk: mogelijk geen televisie, internet en/of telefoon

Tot november 2016, 12 van dit soort mails gehad. Ze kloppen nooit.

Ik zie het dat 112 gedeelte is weggehaald.
Nu wel nog als je een alarm systeem hebt.

Van de 12 emails, was er tijdens de aangegeven datum/tijd altijd verbinding.
De laatste ook van oktober. En nu vannacht nu er weer een echte netwerk update is; NIETS.

Geen mail, helemaal niets. Doen ze maar wat bij Ziggo?

Edit: In Zaanstad is deze update, indien tijd zal ik Amsterdam en Haarlem ook checken.
Zaanstad en Amsterdam gaan meestal tegelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door neeecht op 20-11-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

neeecht schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:03:

Oud:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]

Waar haal je die spectrum analyse vandaan?

Ik ben het wel met je eens hoor: Of je communiceert onderhoud goed/volledig of niet.

Veel van mijn klanten hebben Ziggo en op zeer onregelmatige tijden valt de verbinding weg, zonder dat er een berichtgeving is geweest m.b.t. onderhoud. Zelfs op zakelijke verbindingen.

Natuurlijk is onderhoud nodig (of het nu pro-actief onderhoud is, aanpassen en opschonen van de frequenties voor Gigabit, etc), maar dat mag op z'n minst gecommuniceerd worden.

Het niet kunnen bellen van 112 wordt nu wel gebagataliseerd door Wopper, maar ik ken nog redelijk wat mensen die dus geen mobiele telefoon naast hun bed hebben liggen en vertrouwen op de "landlijn".
Dat het onderhoud midden in de nacht is, is geen rechtvaardiging om het dan maar niet te communiceren.

Nogmaals: Onderhoud is absoluut nodig om het netwerk aan te passen, uit te breiden, etc maar informeer je klanten dan wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
check dank voor je uitleg, in het gedeelde coaxnetwerk heb je impact als jouw gebied wordt geraakt. Je hebt groepjes van eindversterkers deze hangen weer aan groepsversterkers. In de onderhoudsmail schrijven ze een hele wijk aan, maar slechts op bepaalde momenten zijn ze bezig in jouw straatkastje. Waardoor je inderdaad de conclusie zou kunnen trekken dat er geen uitval van diensten is waargenomen, omdat je maar net op dat moment thuis moest zijn.

Echter als je automatisch monitoring hebt ingeregeld, zoals hier, dan zie je dat er bij elke mail wel een onderbreking is te zien. Soms slechts 5 minuten in de nacht, of soms 6 uur overdag in een periode van 8 werkdagen, ivm de wijk upgrade naar GigaNet.

Als ik kijk naar mijn monitoring dan heeft elke mail wel relatie met een outage, echter hoe kort, hoe lang, hoe laat. Dat varieert enorm, en is soms zonder monitoring, niet eens waar te nemen als je niet terug kunt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
@rally www.airspy.com Airspy R2 + Spectrumspy (Zit in de SDRSharp zip).

@stormfly dat is het hem nou juist.
Tijdens al de 12 emails nooit offline geweest. Mijn beste monitor tools zijn IRC en mijn Flightradar24 UDP pakketjes. :)

Vannacht:
[01:13] * Disconnected
[01:16] * Connected

[01:40] * Disconnected
[01:42] * Connected

Korte periode, maar compleet offline, ik kwam vanochtend ook thuis met twee maal de connectbox geen verbinding pagina in Google Chrome.

En nogmaals, met alle 12 de emails van onderhoud, nooit offline geweest!
(Wel op andere dagen, de vorige spectrum analyze was ook direct na een upgrade, zonder mail. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
MdO82 schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:24:
[...]

Vooral de eerste keer opstarten duurt 10 seconden.
Dat viel mij vanmorgen inderdaad goed op nu merk ik geen verschil tussen WiFi of 4G
Speel even met stateless of statefull IPv6 DHCP settings op het modem dat schijnt voor Android een verschil te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:46

rvk

Masimo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:47:
[...]

Dat moet inderdaad wel wat optimaler kunnen. Zoals SSH aanzetten en met putty erin gaan. Niets geen GUI nodig. Zou je nog helemaal kunnen scripten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57
neeecht schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:15:
@rally www.airspy.com Airspy R2 + Spectrumspy (Zit in de SDRSharp zip).

@stormfly dat is het hem nou juist.
Tijdens al de 12 emails nooit offline geweest. Mijn beste monitor tools zijn IRC en mijn Flightradar24 UDP pakketjes. :)

Vannacht:
[01:13] * Disconnected
[01:16] * Connected

[01:40] * Disconnected
[01:42] * Connected

Korte periode, maar compleet offline, ik kwam vanochtend ook thuis met twee maal de connectbox geen verbinding pagina in Google Chrome.

En nogmaals, met alle 12 de emails van onderhoud, nooit offline geweest!
(Wel op andere dagen, de vorige spectrum analyze was ook direct na een upgrade, zonder mail. :))
Misschien niet jouw verbinding maar de verbindingen van andere mensen in de straat/buurt wel?
Ze zullen niet exact in beeld hebben welke groepsversterker op welke eindversterker zit of dit teveel uitzoekwerk vinden en sturen daarom maar iedereen in de buurt een bericht dat er onderhoud is, wellicht nooit aan jouw verbinding.
Ik kan mij in elk geval wel voorstellen dat er bij onderhoud ergens in de wijk niet exact wordt uitgezocht welke adressen er specifiek last van hebben maar dat ze iedereen in de buurt maar een bericht sturen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

In mijn connect-box zijn mijn port-forwards voor ipv4 opeens verdwenen. Ik kan alleen nog maar ipv6 forwards instellen :?

Ook een restart van de box lost dit niet op. Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik evt. toch weer ipv4 forwards instellen?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

woest85 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:58:
In mijn connect-box zijn mijn port-forwards voor ipv4 opeens verdwenen. Ik kan alleen nog maar ipv6 forwards instellen :?

Ook een restart van de box lost dit niet op. Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik evt. toch weer ipv4 forwards instellen?
Dan heb je nu DS-lite en geen publiek IPv4 adres meer... Genoeg over te vinden wat nu je opties zijn (in het kort Ziggo bellen voor IPv4 only of een oplossing zoeken die werkt met DS-lite).

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
rvk schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:23:
[...]

Dat moet inderdaad wel wat optimaler kunnen. Zoals SSH aanzetten en met putty erin gaan. Niets geen GUI nodig. Zou je nog helemaal kunnen scripten ook.
Als je een script hebt, dan houd ik me aanbevolen.
Ik ben een script-analfabeet en krijg dat nooit voor elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

darkrain schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:24:
[...]

Dan heb je nu DS-lite en geen publiek IPv4 adres meer... Genoeg over te vinden wat nu je opties zijn (in het kort Ziggo bellen voor IPv4 only of een oplossing zoeken die werkt met DS-lite).
Ik was er al bang voor. Ik ga es ff proberen of ze me terug willen zetten naar IPv4 only.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
woest85 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:31:
[...]

Ik was er al bang voor. Ik ga es ff proberen of ze me terug willen zetten naar IPv4 only.
Hier(Regio Alkmaar) sinds enkele weken IPV4 + IPV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

KingHorse schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:55:
[...]

Hier(Regio Alkmaar) sinds enkele weken IPV4 + IPV6.
Dat hebben ze hier ook tijden gedaan. Blijkbaar sinds kort gewijzigd.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien zeik ik nu wel om niks.. maar misschien ook wel terecht even :o

Ik keek net even bij toeval op de status pagina van mijn modem..
en daar viel mij op dat die tegenwoordig maar 15 vd 16 downstream channels gebruikt?
Modem = Technicolor TC7210 in Bridge
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation  Channel ID  Symbol Rate Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  3   6952000 257000000 Hz    4.3 dBmV    41.3 dB
2   Locked  QAM256  1   6952000 241000000 Hz    4.0 dBmV    41.1 dB
3   Locked  QAM256  2   6952000 249000000 Hz    4.2 dBmV    40.8 dB
4   Locked  QAM256  4   6952000 265000000 Hz    4.5 dBmV    41.5 dB
5   Locked  QAM256  5   6952000 273000000 Hz    4.9 dBmV    41.6 dB
6   Locked  QAM256  6   6952000 281000000 Hz    5.2 dBmV    41.9 dB
7   Locked  QAM256  7   6952000 289000000 Hz    5.5 dBmV    42.1 dB
8   Locked  QAM256  8   6952000 297000000 Hz    5.8 dBmV    42.3 dB
9   Locked  QAM256  9   6952000 305000000 Hz    6.0 dBmV    42.4 dB
10  Locked  QAM256  10  6952000 313000000 Hz    6.0 dBmV    42.4 dB
11  Locked  QAM256  11  6952000 321000000 Hz    6.0 dBmV    42.4 dB
12  Locked  QAM256  12  6952000 329000000 Hz    5.9 dBmV    42.2 dB
13  Locked  QAM256  13  6952000 337000000 Hz    5.7 dBmV    41.9 dB
14  Locked  QAM256  14  6952000 345000000 Hz    5.5 dBmV    36.8 dB
15  Locked  QAM256  15  6952000 353000000 Hz    5.3 dBmV    42.0 dB
16  Not Locked  Unknown 0   Unknown     0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation  Channel ID  Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  QAM64   2   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 40.8 dBmV
2   Locked  QAM64   1   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 40.8 dBmV
3   Locked  QAM64   3   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 40.8 dBmV
4   Locked  QAM64   4   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 40.8 dBmV

Ansigh lijken mij het geen rare waardes.. ok nr 14 wijkt wat af maar nog steeds binnen de marges dacht ik..
een powercycle heeft die inmiddels al een paar van gehad.. maar nr 16 wil niet mee spelen :-(

helaas zegt de event-log mij ook al niet iets nuttigs :?
code:
1
2
3
 Time Not Established    Notice (6)      Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 
 Wed Nov 20 22:00:00 2019    Warning (5)     DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA... 
 Wed Nov 20 22:00:01 2019    Notice (6)      TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:a4:fb;CMTS-MAC=...

nog een entry eerder is van eind oktober..

mgoed is er iemand die nog een idee heeft? want ziggo zelf gaat 98% zeker bekabeling controleren roepen.... Al is het niet onmogelijk dat mijn AOP niet meer van deze tijd is.. deze zit er sinds 2012..

404 Signature not found

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:26:

en daar viel mij op dat die tegenwoordig maar 15 vd 16 downstream channels gebruikt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Channel

Upstream Channel

Ansigh lijken mij het geen rare waardes.. ok nr 14 wijkt wat af maar nog steeds binnen de marges dacht ik..
een powercycle heeft die inmiddels al een paar van gehad.. maar nr 16 wil niet mee spelen :-(

helaas zegt de event-log mij ook al niet iets nuttigs :?
code:
1
2
3
 Time Not Established    Notice (6)      Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 
 Wed Nov 20 22:00:00 2019    Warning (5)     DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA... 
 Wed Nov 20 22:00:01 2019    Notice (6)      TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:a4:fb;CMTS-MAC=...

nog een entry eerder is van eind oktober..

mgoed is er iemand die nog een idee heeft? want ziggo zelf gaat 98% zeker bekabeling controleren roepen.... Al is het niet onmogelijk dat mijn AOP niet meer van deze tijd is.. deze zit er sinds 2012..
Dit is maanden geleden al een keer langsgekomen in dit topic, reactie van Ziggo was toen "as designed". Zal wel een reden hebben waarom ze dat hebben gedaan.
Ik had het ook en heb er nooit iets van gemerkt. Heb nu de CB waarbij alle 24 kanalen gelocked zijn.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:46

rvk

Masimo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:25:
[...]
Als je een script hebt, dan houd ik me aanbevolen.
Ik ben een script-analfabeet en krijg dat nooit voor elkaar.
Nog niet eens echt een script. Ik heb op de pi SSH draaien met private/public key zodat ik met putty en plink in kan loggen (zou ook met wachtwoord kunnen maar is minder veilig).

Op de pi heb ik etherwake geïnstalleerd (wakeonlan werkte niet goed voor mij).
code:
1
sudo apt-get install etherwake

en dan kan ik op een Windows PC op de zaak het volgende uitvoeren:
code:
1
"C:\Program Files\PuTTY\plink" -no-antispoof -ssh pi@prive.host.nl -P 50022 -i c:\temp\private.ppk "sudo /usr/sbin/etherwake -i eth0 00:1D:09:1C:4E:C5"

-no-antispoof zorgt voor de onderdrukking van een Access Granted melding.
prive.host.nl is een DNS entry bij mijn webhosting met het IP-adres van mij thuis.
50022 is de alternatieve poort die ik gebruik ipv 22 (maar 22 kan natuurlijk ook).
c:\temp\private.ppk is de private key file.
00:1D:09:1C:4E:C5 is uiteraard het MAC-adres van de PC die ik wakker wil maken.

• valkenier
  • Laatst online: 14:40
SMSfreakie schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:26:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Channel

Upstream Channel
@SMSfreakie Ik heb exact hetzelfde, sinds juli of zo, op mijn TC7210 in bridge. 16 not locked, met dezelfde frequentie set als jij. Resets hebben niet geholpen. Ik heb natuurlijk overwogen Ziggo te bellen, maar ik wil geen gare connectbox als oplossing aangeboden krijgen. In de performance merk ik het helemaal niet, dus maar geaccepteerd. Zo af en toe kijk ik of het al opgelost is. Niet dus. Ik dacht dat het misschien aan de wijk lag hier, maar nu ik jouw post zie...... :?
Dit is maanden geleden al een keer langsgekomen in dit topic, reactie van Ziggo was toen "as designed"
@ArcticWolf heb je een linkje?

Edit: Ik heb al even terug zitten scrollen, wordt zo rond maart geconstateerd bij mensen: Ivar1984 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Kan nog niet de reactie van Ziggo terugvinden. Maar ook hier na heb ik het na werkzaamheden voor het eerst gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door valkenier op 21-11-2019 14:08 ]

valkenier schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:54:
[...]

@SMSfreakie Ik heb exact hetzelfde, sinds juli of zo, op mijn TC7210 in bridge. 16 not locked, met dezelfde frequentie set als jij. Resets hebben niet geholpen. Ik heb natuurlijk overwogen Ziggo te bellen, maar ik wil geen gare connectbox als oplossing aangeboden krijgen. In de performance merk ik het helemaal niet, dus maar geaccepteerd. Zo af en toe kijk ik of het al opgelost is. Niet dus. Ik dacht dat het misschien aan de wijk lag hier, maar nu ik jouw post zie...... :?

[...]

Edit: Ik heb al even terug zitten scrollen, wordt zo rond maart geconstateerd bij mensen: Ivar1984 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Kan nog niet de reactie van Ziggo terugvinden. Maar ook hier na heb ik het na werkzaamheden voor het eerst gezien.
Ik heb zelf op het Ziggo community platform ooit eens een post gelezen. Daar hadden ze na werkzaamheden dezelfde issues. Men heeft toen even in de wijk gekeken bij de buren etc, en die hadden hetzelfde gedrag. Opgelost door het tech team aan te sturen....

Misschien moet je even een post maken op het ziggo community platform? Dan krijg je eerst een hele bak aan gepensioneerde guru's over je heen. En daarna komen de moderators online _/-\o_ Het loopt daar iets anders dan met de kennisdeling op Tweakers hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ben ik de enige die de connectbox een goede stabiele oplossing vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
valkenier schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:54:
[...]

[...]

Je hebt gelijk, wij (ik en nog wat andere) hebben toen rechtstreeks met iemand van Ziggo contact gehad via de mail.
kbloem schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:34:
Je bent niet de enige. De Connectbox is niet perfect, er zijn diverse verbeterpuntjes denkbaar, maar stabiel is ie zeker.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
Nee hoor, hier werkt ie ook zeer goed. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor tweakers met iets andere eisen aan een netwerk e.d. wel tegen beperkingen oplopen. Maar goed, dat loop je dan al snel bij de meeste standaard modems van een provider.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Martinusz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:54:
[...]

Nee hoor, hier werkt ie ook zeer goed. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor tweakers met iets andere eisen aan een netwerk e.d. wel tegen beperkingen oplopen. Maar goed, dat loop je dan al snel bij de meeste standaard modems van een provider.
Nou ja ik heb een thuisnetwerkoplossing waar velen de vingers bij aflikken denk ik maar als je het ding in bridge zet hoeveel meer dan stabiliteit zoek je dan nog? Of gaat mn netwerkkennis dan niet ver genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kbloem schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:26:
[...]

Nou ja ik heb een thuisnetwerkoplossing waar velen de vingers bij aflikken denk ik maar als je het ding in bridge zet hoeveel meer dan stabiliteit zoek je dan nog? Of gaat mn netwerkkennis dan niet ver genoeg?
Ligt er aan wat jouw eisen zijn en hoe kritisch je bent. Voor mij is hij ondertussen (met QoS op eigen router) bruikbaar.

Jouw netwerkkennis gaat waarschijnlijk ver genoeg. Alleen gebruikt het modem een term (bridge) terwijl er op level 2/3 meer gebeurt dan bridging. Daardoor merk je bepaalde effecten van de software (jitter/soms loss) nog steeds in bridge mode.

• Masimo
rvk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:07:
[...]

Nog niet eens echt een script. Ik heb op de pi SSH draaien met private/public key zodat ik met putty en plink in kan loggen (zou ook met wachtwoord kunnen maar is minder veilig).

….
Thanks. Ik er eens mee aan de slag.

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
Ik wil mijn Ziggo hotspots enablen in "Mijn Ziggo", alleen lukt dat voor geen meter. Ik zet de optie aan, ik bevestig en dan lijkt het goed te staan ... sluit ik mijn browser of log ik uit en ga ik weer in "Mijn ziggo" kijken dan is het weer uitgeschakeld. Ook het wachtwoord veranderen lijkt niet te lukken

Heeft iemand hier ervaring mee? Op de ziggo forums lees ik er veel over, maar lijkt er geen oplossing voor te zijn.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ImmortalSoul schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:12:
Ik wil mijn Ziggo hotspots enablen in "Mijn Ziggo", alleen lukt dat voor geen meter. Ik zet de optie aan, ik bevestig en dan lijkt het goed te staan ... sluit ik mijn browser of log ik uit en ga ik weer in "Mijn ziggo" kijken dan is het weer uitgeschakeld. Ook het wachtwoord veranderen lijkt niet te lukken

Heeft iemand hier ervaring mee? Op de ziggo forums lees ik er veel over, maar lijkt er geen oplossing voor te zijn.
Ik kan het ook "aanzetten" binnen mijn Ziggo omgeving, maar daadwerkelijk bevestigen kan ik dit niet, want mijn modem staat in Bridge. Staat jouw modem dat misschien ook?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Even een vraagje:
Ik had een ziggo mevrouw aan de telefoon. Omdat ik problemen heb met opnames gaf ze aan een nieuwe Horizon Mediabox te sturen. (next kon niet)
Wat ik me nu afvraag. Krijg ik een nieuwe mediabox uit de fabriek of krijg je dan een refurbished apparaat? En kan ik dat controleren?
Ik heb namelijk niet vele zin om een horizon mediabox xl te installeren die al eerder in gebruik is geweest.
Eigenlijk denk ik ook niet dat een andere mediabox de problemen zal oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Teletekst schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:03:
Even een vraagje:
Ik had een ziggo mevrouw aan de telefoon. Omdat ik problemen heb met opnames gaf ze aan een nieuwe Horizon Mediabox te sturen. (next kon niet)
Wat ik me nu afvraag. Krijg ik een nieuwe mediabox uit de fabriek of krijg je dan een refurbished apparaat? En kan ik dat controleren?
Ik heb namelijk niet vele zin om een horizon mediabox xl te installeren die al eerder in gebruik is geweest.
Eigenlijk denk ik ook niet dat een andere mediabox de problemen zal oplossen.
Ik ga er vanuit dat je een refurbished ding krijg, ondanks dat er nog problemen zijn met de Next ben ik zo blij dat ik die verwarming niet meer heb.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:10:
[...]

Ik ga er vanuit dat je een refurbished ding krijg, ondanks dat er nog problemen zijn met de Next ben ik zo blij dat ik die verwarming niet meer heb.
Ja, zo ziet hij er ook een beetje uit. Ik denk dat ik hem maar gewoon terug stuur.
Echt apart dat ze dat nog opsturen.
Ik had het ook specifiek gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het specifiek vragen maar de persoon aan de lijn kan niet een gloednieuw apparaat sturen omdat jij dat wilt. Die geeft gewoon de opdracht voor vervanging en afhankelijk van wat er dan op voorraad is krijg je een vervangend apparaat opgestuurd.

Voor een Next moet je een nieuw bijbehorend pakket afsluiten.

Wat wil je precies bereiken met hem terugsturen?

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 22-11-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hiervoor een compal maar die was een stuk minder stabiel dan de arris versie die ik nu heb, ook had de compal wel eens last van het aanzetten wifi terweil modem in bridge stond.

Al met al lijkt de arris in bridge stabieler(iig geen rare dingen gehad er mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hebben er meer mensen last van dat er vanavond een paar programma's niet teruggekeken kunnen worden via ziggogo.tv? Bijvoorbeeld DWDD en Pauw. Ook de herhalingen niet. Via NPO zijn ze gewoon te zien.
edit:
Zelfs Formule 1 Café (op Ziggo Sport) is niet terug te kijken. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 23-11-2019 04:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Mijn Ziggo router doet raar. Soms krijgen sommige apparaten geen ip4 adres meer?? En kan daarom veel spullen niet bereiken? Iemand een tip?

Trouwens net lekker. Ging ff bellen met Ziggo over dit probleem. Vroeg meisje aan phone even te resetten, ja ging ze doen..... fucking factory reset, bye bye settings (aardig wat ivm servers etc en dom geen backup)...'ja dat wilde u toch????' AAargh 20 min vervolgens in de wacht want ze ging ip6 uitzoeken. bam horn erop door haar... en ze belde uiteraard niet terug...

[ Voor 58% gewijzigd door TweakerVincent op 23-11-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenris
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:21
Afgelopen nacht is er onderhoud geweest in de wijk Leidschenveen in Den Haag.
En na een reset van het modem zie ik dat er een aantal downstream kanalen bij zijn gekomen.
Ik zie er nu 32, waar dit voor het onderhoud er nog "maar" 24 waren.

Is Ziggo bezig met de voorbereidingen om gigabit Internet over de kabel mogelijk te maken?

CM Downstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power SNR Modulation Profile ID Correctables Uncorrectables
1 Locked SC-QAM Downstream 7 650000000 Hz 8000000 Hz 4.7 dBmV 39.7 dB QAM256 3 0
2 Locked SC-QAM Downstream 1 602000000 Hz 8000000 Hz 4.3 dBmV 39.5 dB QAM256 3 0
3 Locked SC-QAM Downstream 2 610000000 Hz 8000000 Hz 4 dBmV 39.4 dB QAM256 11 0
4 Locked SC-QAM Downstream 3 618000000 Hz 8000000 Hz 4.3 dBmV 39.5 dB QAM256 9 0
5 Locked SC-QAM Downstream 4 626000000 Hz 8000000 Hz 4.1 dBmV 39.4 dB QAM256 9 0
6 Locked SC-QAM Downstream 5 634000000 Hz 8000000 Hz 4.4 dBmV 39.5 dB QAM256 7 0
7 Locked SC-QAM Downstream 6 642000000 Hz 8000000 Hz 4.5 dBmV 39.5 dB QAM256 6 0
8 Locked SC-QAM Downstream 8 658000000 Hz 8000000 Hz 4.6 dBmV 39.6 dB QAM256 7 0
9 Locked SC-QAM Downstream 9 666000000 Hz 8000000 Hz 4.8 dBmV 39.6 dB QAM256 7 0
10 Locked SC-QAM Downstream 10 674000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.5 dB QAM256 7 0
11 Locked SC-QAM Downstream 11 682000000 Hz 8000000 Hz 5.1 dBmV 39.9 dB QAM256 10 0
12 Locked SC-QAM Downstream 12 690000000 Hz 8000000 Hz 5.2 dBmV 39.8 dB QAM256 5 0
13 Locked SC-QAM Downstream 13 698000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 40 dB QAM256 6 0
14 Locked SC-QAM Downstream 14 706000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.8 dB QAM256 7 0
15 Locked SC-QAM Downstream 15 714000000 Hz 8000000 Hz 4.7 dBmV 39.6 dB QAM256 5 0
16 Locked SC-QAM Downstream 16 722000000 Hz 8000000 Hz 4.8 dBmV 39.7 dB QAM256 7 0
17 Locked SC-QAM Downstream 17 730000000 Hz 8000000 Hz 4.4 dBmV 39.6 dB QAM256 4 0
18 Locked SC-QAM Downstream 18 738000000 Hz 8000000 Hz 4.6 dBmV 39.6 dB QAM256 8 0
19 Locked SC-QAM Downstream 19 746000000 Hz 8000000 Hz 4.5 dBmV 39.5 dB QAM256 9 0
20 Locked SC-QAM Downstream 20 754000000 Hz 8000000 Hz 4.7 dBmV 39.7 dB QAM256 7 0
21 Locked SC-QAM Downstream 21 762000000 Hz 8000000 Hz 4.6 dBmV 39.7 dB QAM256 9 0
22 Locked SC-QAM Downstream 22 770000000 Hz 8000000 Hz 4.9 dBmV 39.8 dB QAM256 13 0
23 Locked SC-QAM Downstream 23 778000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.7 dB QAM256 11 0
24 Locked SC-QAM Downstream 24 786000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.6 dB QAM256 6 0
25 Locked SC-QAM Downstream 25 794000000 Hz 8000000 Hz 5.2 dBmV 39.6 dB QAM256 5 0
26 Locked SC-QAM Downstream 26 802000000 Hz 8000000 Hz 5.1 dBmV 39.5 dB QAM256 15 0
27 Locked SC-QAM Downstream 27 810000000 Hz 8000000 Hz 5.4 dBmV 39.7 dB QAM256 4 0
28 Locked SC-QAM Downstream 28 818000000 Hz 8000000 Hz 5.3 dBmV 39.6 dB QAM256 8 0
29 Locked SC-QAM Downstream 29 826000000 Hz 8000000 Hz 5.4 dBmV 39.8 dB QAM256 9 0
30 Locked SC-QAM Downstream 30 834000000 Hz 8000000 Hz 5.3 dBmV 39.7 dB QAM256 12 0
31 Locked SC-QAM Downstream 31 842000000 Hz 8000000 Hz 5.2 dBmV 39.8 dB QAM256 8 0
32 Locked SC-QAM Downstream 32 850000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.5 dB QAM256 13 0

CM Upstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power Modulation/Profile ID
1 Locked ATDMA 1 52000000 Hz 6400000 Hz 44 dBmV 2
2 Locked ATDMA 2 44500000 Hz 6400000 Hz 43.3 dBmV 2
3 Locked ATDMA 3 36000000 Hz 6400000 Hz 43.3 dBmV 2
4 Locked ATDMA 4 58800000 Hz 6400000 Hz 44 dBmV 2

[ Voor 0% gewijzigd door fenris op 25-11-2019 19:24 . Reden: typo ]

Thoriam#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fenris schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:23:
En na een reset van het modem zie ik dat er een aantal downstream kanalen bij zijn gekomen.
Welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenris
Een Ubee UBC1318ZG

Thoriam#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fenris schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:23:

Is Ziggo bezig met de voorbereidingen om gigabit Internet over de kabel mogelijk te maken?

CM Downstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power SNR Modulation Profile ID Correctables Uncorrectables
1 Locked SC-QAM Downstream 7 650000000 Hz 8000000 Hz 4.7 dBmV 39.7 dB QAM256 3 0
2 Locked SC-QAM Downstream 1 602000000 Hz 8000000 Hz 4.3 dBmV 39.5 dB QAM256 3 0
3 Locked SC-QAM Downstream 2 610000000 Hz 8000000 Hz 4 dBmV 39.4 dB QAM256 11 0
4 Locked SC-QAM Downstream 3 618000000 Hz 8000000 Hz 4.3 dBmV 39.5 dB QAM256 9 0
5 Locked SC-QAM Downstream 4 626000000 Hz 8000000 Hz 4.1 dBmV 39.4 dB QAM256 9 0
6 Locked SC-QAM Downstream 5 634000000 Hz 8000000 Hz 4.4 dBmV 39.5 dB QAM256 7 0
7 Locked SC-QAM Downstream 6 642000000 Hz 8000000 Hz 4.5 dBmV 39.5 dB QAM256 6 0
8 Locked SC-QAM Downstream 8 658000000 Hz 8000000 Hz 4.6 dBmV 39.6 dB QAM256 7 0
9 Locked SC-QAM Downstream 9 666000000 Hz 8000000 Hz 4.8 dBmV 39.6 dB QAM256 7 0
10 Locked SC-QAM Downstream 10 674000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.5 dB QAM256 7 0
11 Locked SC-QAM Downstream 11 682000000 Hz 8000000 Hz 5.1 dBmV 39.9 dB QAM256 10 0
12 Locked SC-QAM Downstream 12 690000000 Hz 8000000 Hz 5.2 dBmV 39.8 dB QAM256 5 0
13 Locked SC-QAM Downstream 13 698000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 40 dB QAM256 6 0
14 Locked SC-QAM Downstream 14 706000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.8 dB QAM256 7 0
15 Locked SC-QAM Downstream 15 714000000 Hz 8000000 Hz 4.7 dBmV 39.6 dB QAM256 5 0
16 Locked SC-QAM Downstream 16 722000000 Hz 8000000 Hz 4.8 dBmV 39.7 dB QAM256 7 0
17 Locked SC-QAM Downstream 17 730000000 Hz 8000000 Hz 4.4 dBmV 39.6 dB QAM256 4 0
18 Locked SC-QAM Downstream 18 738000000 Hz 8000000 Hz 4.6 dBmV 39.6 dB QAM256 8 0
19 Locked SC-QAM Downstream 19 746000000 Hz 8000000 Hz 4.5 dBmV 39.5 dB QAM256 9 0
20 Locked SC-QAM Downstream 20 754000000 Hz 8000000 Hz 4.7 dBmV 39.7 dB QAM256 7 0
21 Locked SC-QAM Downstream 21 762000000 Hz 8000000 Hz 4.6 dBmV 39.7 dB QAM256 9 0
22 Locked SC-QAM Downstream 22 770000000 Hz 8000000 Hz 4.9 dBmV 39.8 dB QAM256 13 0
23 Locked SC-QAM Downstream 23 778000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.7 dB QAM256 11 0
24 Locked SC-QAM Downstream 24 786000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.6 dB QAM256 6 0
25 Locked SC-QAM Downstream 25 794000000 Hz 8000000 Hz 5.2 dBmV 39.6 dB QAM256 5 0
26 Locked SC-QAM Downstream 26 802000000 Hz 8000000 Hz 5.1 dBmV 39.5 dB QAM256 15 0
27 Locked SC-QAM Downstream 27 810000000 Hz 8000000 Hz 5.4 dBmV 39.7 dB QAM256 4 0
28 Locked SC-QAM Downstream 28 818000000 Hz 8000000 Hz 5.3 dBmV 39.6 dB QAM256 8 0
29 Locked SC-QAM Downstream 29 826000000 Hz 8000000 Hz 5.4 dBmV 39.8 dB QAM256 9 0
30 Locked SC-QAM Downstream 30 834000000 Hz 8000000 Hz 5.3 dBmV 39.7 dB QAM256 12 0
31 Locked SC-QAM Downstream 31 842000000 Hz 8000000 Hz 5.2 dBmV 39.8 dB QAM256 8 0
32 Locked SC-QAM Downstream 32 850000000 Hz 8000000 Hz 5 dBmV 39.5 dB QAM256 13 0

CM Upstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power Modulation/Profile ID
1 Locked ATDMA 1 52000000 Hz 6400000 Hz 44 dBmV 2
2 Locked ATDMA 2 44500000 Hz 6400000 Hz 43.3 dBmV 2
3 Locked ATDMA 3 36000000 Hz 6400000 Hz 43.3 dBmV 2
4 Locked ATDMA 4 58800000 Hz 6400000 Hz 44 dBmV 2
Zie je ook al OFDM kanalen ofwel docsis 3.1?

Je bent overgezet op het nieuwe frequentie plan van 605-850Mhz. Heb je een idee hoe lang dit duurde nadat ze in de straat 3-5 dagen onderhoud afkondigde? Toen hebben ze alle versterkers vervangen. Ben benieuwd of er een tijdslijn aan te koppelen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenris
stormfly schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:09:
[...]

Zie je ook al OFDM kanalen ofwel docsis 3.1?

Je bent overgezet op het nieuwe frequentie plan van 605-850Mhz. Heb je een idee hoe lang dit duurde nadat ze in de straat 3-5 dagen onderhoud afkondigde? Toen hebben ze alle versterkers vervangen. Ben benieuwd of er een tijdslijn aan te koppelen is?
Volgens mij is het nog docsis 3.0 met nu 32 x 8MHz. Modem ondersteund overigens wel docsis 3.1.

Er is in de afgelopen periode 3x onderhoud aangekondigd en volgens de modem event log ook uitgevoerd:
  • 2019-11-25 02:57:49
  • 2019-11-05 02:10:34
  • 2019-10-25 09:37:47

Thoriam#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds 0:30 storing omgeving Eindhoven. Duurt tot 18:00 volgens helpdesker. Geen melding op de website.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
PcDealer schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:05:
Sinds 0:30 storing omgeving Eindhoven. Duurt tot 18:00 volgens helpdesker. Geen melding op de website.
Storingsmeldingen volgens helpdeskmedewerkers geloof ik ook niet meer zo gauw, vooral niet als deze meldingen na een lange tijd nog steeds niet op de site staan.

Vorige week had ik ineens geen TV en internet meer, heb toen 's avonds maar eens gechat met Ziggo, en kreeg toen te horen dat er een storing was.

's ochtends had ik nog steeds geen signaal, en toen bleek dus dat een overijverige Ziggo monteur 'per ongeluk' mijn kabel uit de eindverdeler had getrokken |:(

Gelukkig kon er dezelfde dag nog een monteur komen, zonder dat ik thuis moest blijven, zodat de boel weer hersteld kon worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey87 op 26-11-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Laatst online: 09-09 17:59
Goedendag
Krijgt Ziggo deze week ook nog black Friday deals of doet Ziggo niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
keeskloon schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:14:
Goedendag
Krijgt Ziggo deze week ook nog black Friday deals of doet Ziggo niet mee.
Ziggo Black Friday 2019 aanbieding topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ander modem reageerde nu wel en trainde in op 435Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 27 november 2019 @ 00:05:
Ander modem reageerde nu wel en trainde in op 435Mb.
Bij DOCSIS is er in tegenstelling tot xDSL geen sprake van intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ArChie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:39:
[...]

Bij DOCSIS is er in tegenstelling tot xDSL geen sprake van intrainen.
Whatever, hij gaaf aan 435 Mb verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Eind jaar contract. Vraag je of Ziggo nog wat te bieden heeft om een jaar te verlengen. Antwoord, nee meneer vaste klanten krijgen geen korting, u kunt wel een extra sportzender krijgen. Hou nie van sportzender. Lekker dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
tholef schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:45:
Eind jaar contract. Vraag je of Ziggo nog wat te bieden heeft om een jaar te verlengen. Antwoord, nee meneer vaste klanten krijgen geen korting, u kunt wel een extra sportzender krijgen. Hou nie van sportzender. Lekker dan.
meteen door laten verbinden met afdeling retentie die kunnen net iets meer ;)
Pagina: 1 ... 149 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic