Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Beiden dank voor het meedenken. Ik wist niet eens dat de horizonbox deze opties had. Maar het is hersteld, en werkt inmiddels perfect.
Dank voor de hulp.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Er lijkt ineens een televisiestoring? Regio Zuid-Holland. Internet werkt perfect maar tv en radio geven geen signaal.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:38

Pierre

Zucht

Steven.w schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:38:
Er lijkt ineens een televisiestoring? Regio Zuid-Holland. Internet werkt perfect maar tv en radio geven geen signaal.
Internet en Tv doen het alleen krijg ik de boodschap dat mijn Next niet verbonden is?

Pierre wijzigde deze reactie 03-11-2019 18:41 (15%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Even een vraagje aan de deskundigen. Ik zit al jaren bij Ziggo. Mijn originele abonnement stamt nog uit de Essent tijd en is over de jaren heen van 25 Mbit gegroeid naar 250 Mbit. Altijd tussendoor wel wat prijsverhogingen, maar niks exorbitants en daardoor was ik er altijd wel tevreden over. Voor televisie maak ik al bijna 10 jaar lang gebruik van een gekochte Humax 5050c en een gekochte smartcard.

Dit feestje is onlangs de nek omgedraaid doordat Ziggo heeft besloten om de bezem door de oude pakketen te halen. Mijn oude pakket was ook de lul en ik ben overgezet naar een "nieuwer" Z3 pakket, maar dus niet 1 van de huidige Start, Complete of Max pakketen. De prijs die ik voor dit Z3 pakket moet betalen vind ik te hoog. Maandelijks is het ruim 17 euro duurder en dat vind ik het gewoon niet waard.

Nu ben ik aan het kijken naar 1 van de nieuwere pakketen, maar ik kan nergens terug vinden of mijn Humax tuner en gekochte smartcard blijven werken met de nieuwe pakketen. En moet ik hiervoor dan Interactieve TV afnemen (waar ik niet op zit te wachten) of volstaat een actieve Ziggo internet verbinding ook en kan ik dan nog gebruik blijven maken van mijn Humax tuner?

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:31
De Humax en de smartcard blijven gewoon werken met alle paketten.
Dus op de Ziggo website kijken wat je kunt combineren om de prijs naar beneden te krijgen.

Mi 9T Pro - V11.0.3.0. - QFKEUXM

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:25
@Tjoekie Zover ik weet moet je minstens TV Start afnemen, kies je voor Internet Only (in werkelijkheid met Kabel TV) dan wordt je kaart gedeactiveerd. Je zit niet vast aan de standaard pakketten, je kunt bijvoorbeeld TV Start combineren met een internetpakket maar keuze, eventueel zonder vaste telefonie, mocht je dat niet meer gebruiken.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:14
(jarig!)
Dus onze soap gaat vrolijk verder. Maar goed na veel gedoe een Next gekregen via Ziggo om onze horizon issues op te lossen (behalve dat dat ding super bagger is) Hebben we eindelijk normaal beeld over de dag geen blokjes meer (minder snelheid gok ik)

Maar onze modem is wel iets beter geworden maar goed de snelheid is nog niet echt om naar huis te schrijven. Dus de next is een grote verbetering. Dus onze TV issues lijken nu opgelost te zijn Plus onze kast is weer heerlijk cool. De horizon box was wel een stroom vreter. Misschien als alle horizon boxen worden vervangen hebben we weer zat stroom over 8)7

Maar onze snelheid met arris modem lijkt beter / stabieler maar goed bij lange na niet stabiel 250mbit helaas. Maar wel weer een kleine verbetering. Dus als mensen issues hebben vraag om de arris modem stukken beter dan die andere versie van het modem. Dus we gaan het aan kijken het wordt eindelijk wel iets beter.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:21

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MeZZiN schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:32:
Dus onze soap gaat vrolijk verder. Maar goed na veel gedoe een Next gekregen via Ziggo om onze horizon issues op te lossen (behalve dat dat ding super bagger is) Hebben we eindelijk normaal beeld over de dag geen blokjes meer (minder snelheid gok ik)

Maar onze modem is wel iets beter geworden maar goed de snelheid is nog niet echt om naar huis te schrijven. Dus de next is een grote verbetering. Dus onze TV issues lijken nu opgelost te zijn Plus onze kast is weer heerlijk cool. De horizon box was wel een stroom vreter. Misschien als alle horizon boxen worden vervangen hebben we weer zat stroom over 8)7

Maar onze snelheid met arris modem lijkt beter / stabieler maar goed bij lange na niet stabiel 250mbit helaas. Maar wel weer een kleine verbetering. Dus als mensen issues hebben vraag om de arris modem stukken beter dan die andere versie van het modem. Dus we gaan het aan kijken het wordt eindelijk wel iets beter.
Als je blokjes had/hebt, dan zit er iets niet goed in de bekabeling.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• MeZZiN
(jarig!)
ArcticWolf schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:37:
[...]

Als je blokjes had/hebt, dan zit er iets niet goed in de bekabeling.
Sorry niet helemaal helder gemaakt de problemen waren vaak met netflix niet met digitale TV. Maar onze verbinding dipt gewoon elke dag meerdere keren naar onder de 40 mbit waardoor we veel issues hebben.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MeZZiN schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:32:
De horizon box was wel een stroom vreter. Misschien als alle horizon boxen worden vervangen hebben we weer zat stroom over 8)7
Dat is een van de redenen dat hier een niet door Ziggo geleverde STB staat, verbruik onder de 10W en ding zapt bijna net zo snel als analoog, scheelt een fractie van een seconde. Dat deden de Humaxen die ik hiervoor heb gehad niet :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MeZZiN
(jarig!)
Raven schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:44:
[...]

Dat is een van de redenen dat hier een niet door Ziggo geleverde STB staat, verbruik onder de 10W en ding zapt bijna net zo snel als analoog, scheelt een fractie van een seconde. Dat deden de Humaxen die ik hiervoor heb gehad niet :P
Een dat had een goed idee geweest alleen Ziggo is wel van alles dat niet van hun is is gelijk de schuld van alle problemen die je heb. Daarom heb ik nu al bijna een jaar geen eigen router omdat elke monteur die gelijk de schuld geeft en klaar is ...

Plus oh ik zie dat je nogal veel gebruiker heb van je wifi (15 devices) waarvan de helft uit staat (console etc) dat kan je issue ook zijn.... Kan niet wachten tot er een alternatief is voor ziggo helaas is die er niet voor ons. Misschien dat ooit een glasvezel gaat komen. maar voorlopig moet ik er mee doen of ADSL met max 18mbit. Dat is ook niet heel prettig.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• robert.v.w.
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 10:08
MeZZiN schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:06:
[...]

Een dat had een goed idee geweest alleen Ziggo is wel van alles dat niet van hun is is gelijk de schuld van alle problemen die je heb. Daarom heb ik nu al bijna een jaar geen eigen router omdat elke monteur die gelijk de schuld geeft en klaar is ...

Plus oh ik zie dat je nogal veel gebruiker heb van je wifi (15 devices) waarvan de helft uit staat (console etc) dat kan je issue ook zijn....
Ik heb juist precies tegenovergestelde ervaringen. Sinds ik de ConnectBox in bridge-mode had staan, kon een connectieprobleem (te herkennen in de log en actueel aan de lampjes) juist niet aan mijn eigen (goede) router liggen en zijn de discussies over verantwoordelijkheid vrij snel over :) En de ConnectBox had enorm slechte wifi, dus dat probleem is ook verholpen, zonder dat ik extra AP's nodig heb.

• audiojunk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:34
Tjoekie schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:52:
Dit feestje is onlangs de nek omgedraaid doordat Ziggo heeft besloten om de bezem door de oude pakketen te halen. Mijn oude pakket was ook de lul en ik ben overgezet naar een "nieuwer" Z3 pakket, maar dus niet 1 van de huidige Start, Complete of Max pakketen. De prijs die ik voor dit Z3 pakket moet betalen vind ik te hoog. Maandelijks is het ruim 17 euro duurder en dat vind ik het gewoon niet waard.
Hier hetzelfde, ik had blijkbaar ook een oud pakket en Ziggo wordt het nodig om het pakket aan te passen zonder mijn goedkeuring.
Ik had Internet 50Mbit, TV, bellen en Movies en Series XL en Ziggo maakte van het nieuwe pakket hetzelfde alleen 50Mbit werd 100Mbit en ik ging 7€ meer per maand betalen, 66,45€ per maand werd het terwijl het Complete pakket 67€ per maand kost :( en dat was nog met de Next box.
Meerdere keren gebeld met Ziggo omdat ik die 100Mbit nergens op hun site kan terugvinden en dus ook niet weet wat nu wat kost maar je wordt van de kastje naar de muur gestuurd omdat ze het waarschijnlijk zelf ook niet weten. Ook werden er dingen beloofd die niet nagekomen werden.

Verleden week maar besloten om alleen nog maar het Start pakket voor 52€ te nemen met voorwaarde dat ik 3 maanden korting krijg en geen eenmalige kosten van 19,95 en hiervan een bevestiging via mail.
Maar in de mail moest ik dus wel die eenmalige kosten betalen en dus weer bellen omdat te regelen en uitgelegd dat ik uitdrukkelijk had aangegeven dat ik deze kosten niet wil betalen en anders gewoon klaar ben met Ziggo. Ik kreeg een beetje het gevoel voor leugenaar uitgemaakt te worden en als ik vroeg als ze het gesprek terug konden luisteren ( alles wordt opgenomen toch) was dit niet mogelijk en ook de medewerker die me geholpen had was niet bekend. Uiteindelijk na lang praten met diverse medewerkers zouden die kosten verrekend worden en zou ik hiervan een bevestiging krijgen via de mail maar natuurlijk nog niet gehad :(

Vandaag stond de post voor de duur met waarschijnlijk nieuwe spullen voor een bestaande klant |:( zie ik in een mail dat het een mediabox is terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik gewoon mijn CI module wil houden. Pakket niet aangenomen en ze zoeken het maar uit :(

Ben nu acht jaar klant en had nooit problemen nu veranderde Ziggo mijn pakket en het is één en al ellende en ik vrees dat het nog niet voorbij is.

Metallicgear Neo micro,Intel i7 8700K,Asrock Z390M ITX /AC, Crucial DDR4 2x8GB,PC3000, Crucial SSD MX500 500GB,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

robert.v.w. schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:38:
[...]

Ik heb juist precies tegenovergestelde ervaringen. Sinds ik de ConnectBox in bridge-mode had staan, kon een connectieprobleem (te herkennen in de log en actueel aan de lampjes) juist niet aan mijn eigen (goede) router liggen en zijn de discussies over verantwoordelijkheid vrij snel over :) En de ConnectBox had enorm slechte wifi, dus dat probleem is ook verholpen, zonder dat ik extra AP's nodig heb.
Grappig, de connectbox heeft volgens mij de sterkste Wifi van alle modems die tot nu toe door Ziggo zijn uitgeleverd. Hier heeft ie juist mijn eigen router de deur uitgewezen, omdat de Wifi van de connectbox uitstekend is.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Janus Bier
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:50
Volgens mij is dit nog niet gepost maar Ziggo sport totaal is nu te zien in de weekenden en er zijn films op kanaal 13.

https://www.ziggo.nl/ente...-ziggo-films-sport-cadeau

Janus Bier wijzigde deze reactie 04-11-2019 18:16 (6%)

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:53
audiojunk schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:15:
[...]

Hier hetzelfde, ik had blijkbaar ook een oud pakket en Ziggo wordt het nodig om het pakket aan te passen zonder mijn goedkeuring.
Ik had Internet 50Mbit, TV, bellen en Movies en Series XL en Ziggo maakte van het nieuwe pakket hetzelfde alleen 50Mbit werd 100Mbit en ik ging 7€ meer per maand betalen, 66,45€ per maand werd het terwijl het Complete pakket 67€ per maand kost :( en dat was nog met de Next box.
Meerdere keren gebeld met Ziggo omdat ik die 100Mbit nergens op hun site kan terugvinden en dus ook niet weet wat nu wat kost maar je wordt van de kastje naar de muur gestuurd omdat ze het waarschijnlijk zelf ook niet weten. Ook werden er dingen beloofd die niet nagekomen werden.
Ziggo doet dit de laatste tijd vaker. Ze willen af van de hele oude pakketten wat ik ergens ook wel begrijp. Goedkeuring hebben ze daarvoor niet nodig. Ze zeggen gewoon eenzijdig het contract op. Uiteraard hoef je niet akkoord te gaan en kan je opzeggen of een pakket kiezen wat nu aangeboden wordt.

Een pakket met 100 Mbps wordt niet standaard aangeboden op de site maar je kan ernaartoe gezet worden als je een oud pakket hebt.
Verleden week maar besloten om alleen nog maar het Start pakket voor 52€ te nemen met voorwaarde dat ik 3 maanden korting krijg en geen eenmalige kosten van 19,95 en hiervan een bevestiging via mail.
Maar in de mail moest ik dus wel die eenmalige kosten betalen en dus weer bellen omdat te regelen en uitgelegd dat ik uitdrukkelijk had aangegeven dat ik deze kosten niet wil betalen en anders gewoon klaar ben met Ziggo. Ik kreeg een beetje het gevoel voor leugenaar uitgemaakt te worden en als ik vroeg als ze het gesprek terug konden luisteren ( alles wordt opgenomen toch) was dit niet mogelijk en ook de medewerker die me geholpen had was niet bekend. Uiteindelijk na lang praten met diverse medewerkers zouden die kosten verrekend worden en zou ik hiervan een bevestiging krijgen via de mail maar natuurlijk nog niet gehad :(
Standaard dien je activatiekosten te betalen wanneer je nieuwe TV apparatuur nodig hebt op basis van je bestelde pakket dus ook in jouw geval. Er zijn uitzonderingen met bijvoorbeeld actiekortingen maar in de basis kan je dat niet afdwingen. Het is triest dat de eerste medewerker dit beloofd heeft maar dat dit niet zo verwerkt is.

Ik mag hopen dat niet elke willekeurige medewerker gesprekken kan terugluisteren maar met een schriftelijke klacht denk ik dat ze het gesprek wel kunnen terughalen.
Vandaag stond de post voor de duur met waarschijnlijk nieuwe spullen voor een bestaande klant |:( zie ik in een mail dat het een mediabox is terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik gewoon mijn CI module wil houden. Pakket niet aangenomen en ze zoeken het maar uit :(

Ben nu acht jaar klant en had nooit problemen nu veranderde Ziggo mijn pakket en het is één en al ellende en ik vrees dat het nog niet voorbij is.
Die eerste persoon die je hebt gesproken heeft er duidelijk een potje van gemaakt. Wanneer je een pakket niet aanneemt dan wordt de order geannuleerd. Dus kom je weer terug op het pakket van voor jouw order.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Jay-B schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:35:

Die eerste persoon die je hebt gesproken heeft er duidelijk een potje van gemaakt. Wanneer je een pakket niet aanneemt dan wordt de order geannuleerd. Dus kom je weer terug op het pakket van voor jouw order.
Dat dachten de klanten bij KPN ook... :D

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:41
[...]

Voor zover ik weet is het standaard dat als je een oud abonnement vernieuwd, dat je ook nieuwe spullen zoals een nieuw modem of een nieuwe digitale ontvanger krijgt toegestuurd die je vervolgens niet kunt weigeren, want dan heffen ze het abonnement op.

Mijn moeder had hetzelfde. Een oud abonnement met een eigen digitale ontvanger die je vroeger bij Ziggo kon kopen. Op een gegeven moment deed de modem het niet goed meer. Gebeld voor een nieuwe. Toen boden ze ook aan het abonnement te vernieuwen, want dat zou iets goedkoper worden. Dus alls is toen omgezet van het oude Alles-in-1 basis naar Alles-in-1 start.

Afijn. Een nieuw modem wordt opgestuurd, samen met een CI+ module. Dat laatste heeft mijn moeder niks aan, want de TV heeft geen CI+ module slot. En bovendien hebben we al een digitale ontvanger. Dus ziggo gebeld: we sturen een retourdoos voor de CI+ module.

Nou, module teruggestuurd. Komt er vervolgens een bevestigingsbrief of e-mail: we hebben uw abonnement omgezet van TV start naar Kabel TV :(

Weer bellen: blijkt dat het abonnement en apparatuur aan elkaar gekoppeld zijn. Dus wil je de apparatuur niet, dan stopt het abonnement ook. Na wederom een telefoontje met de klantenservice is de wijziging naar kabel TV weer teruggedraaid en werd er een mediabox opgestuurd. Die heb ik dan maar geïnstalleerd en de oude digitale ontvanger weggedaan. Uiteindelijk is het verder een prima apparaat. Heb zelfs nog een harde schijf aangesloten zodat mijn moeder ook kan opnemen.

Maar als je een (ongewenste) mediabox opgestuurd krijgt, zou ik hem gewoon op de plank laten liggen of op een tweede TV aansluiten. Indien je TV start hebt kun je hem ook laten omwisselen voor een CI+ module.

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
[...]

Ik ga er ook een punt achter zitten bij Ziggo. We keken toch al amper TV dus we gaan lekker cord-cutten wat betreft TV. Mijn Vodafone abonnement is ook buiten het contract dus ik ga naar T-mobile. Die geven je een 100 Mbit lijn en een mobiel abbo met alles onbeperkt voor 50 euro per maand. Kijken we dat eerst wel eens een jaartje aan. Kunnen altijd nog voor 8 euro NLZIET nemen als we het echt missen ofzo

• MeZZiN
(jarig!)
Ziggo is wel heel proces gedreven geworden alles moet precies volgens de regels anders past het niet. Zoals bij mij sinds december issues en maar compensatie komt pas nadat het opgelost is. (kan is redelijk klein dat het ooit nog gaat gebeuren omdat na 15 monteurs er weinig verbetering is te bemerken) dus volgens die logica nooit compensatie. 8)7

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:52
Zojuist mijn internetsnelheid kunnen upgraden van Z1 (50Mbit/s) naar Internet Complete (250Mbit/s).
Sinds jaren maak ik al gebruik van mijn oude, vertrouwde Ubee EVW3210 die altijd rock-solid draait incl. lekker lage ping.

Op navraag bij Ziggo gaven ze aan dat ik mijn oude modem gewoon kan blijven gebruiken (zou ook tot 250Mbit/s aan moeten kunnen, als ik de documentatie mag geloven) dus daar ben ik helemaal blij mee.

Is het echter ook bekend of dit ook daadwerkelijk het geval is? Of zit ik straks opgescheept met zo'n ellendige ConnectBox (in dat geval maak ik uiteraard gebruik van de 14 dagen bedenktermijn en ga ik met alle plezier terug naar 50Mbit/s). (8>

Overwatch: FiXeR#22512 | AMD Ryzen 2700x - Asus Prime x370 Pro - 16GB RAM @ 3200 - MSI GTX 1080 Gaming X | AOC 144Hz VA Curved -

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:38

Pierre

Zucht

Fixer schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:15:
Is het echter ook bekend of dit ook daadwerkelijk het geval is? Of zit ik straks opgescheept met zo'n ellendige ConnectBox (in dat geval maak ik uiteraard gebruik van de 14 dagen bedenktermijn en ga ik met alle plezier terug naar 50Mbit/s). (8>
Mijn ConnectBox draait als een zonnetje hoor, geen enkel probleem. In Bridge gezet en mijn eigen router er achter en klaar.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:52
Pierre schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:29:
[...]

Mijn ConnectBox draait als een zonnetje hoor, geen enkel probleem. In Bridge gezet en mijn eigen router er achter en klaar.
Ben redelijk veel online shooters aan het spelen, waarbij een lage ping dus vrij cruciaal is en na het hele debacle rondom de puma6 chipset en de enorme lagspikes wil ik dit ding absoluut niet in huis halen :X

En als ik de recente berichtgeving lees is dit nog steeds niet verbeterd. Zal waarschijnlijk ook pas in V2 (hardwarematig) opgelost zijn, als ik de geruchten mag geloven....

Overwatch: FiXeR#22512 | AMD Ryzen 2700x - Asus Prime x370 Pro - 16GB RAM @ 3200 - MSI GTX 1080 Gaming X | AOC 144Hz VA Curved -

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:18
Een jaar lang gratis extra TV-pakket. Zonder verplichtingen.

https://nl.pepper.com/aan...e-gratis-tv-pakket-119992

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:07
404 not found.

• jeroenmuzikant
  • Registratie: juli 2015
  • Nu online
Al niet meer....
Update:
De actiepagina is offline gehaald door Ziggo. Mochten we nieuws hebben,
zullen we deze aanbieding weer updaten...
Als je een andere link hebt gevonden, laat het dan weten in de reacties.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Het lijkt leuk: maar door een pakket te kiezen ga je akkoord met het verlengen van je abonnement met 12 maanden.

Je kan beter bellen voor een leuke deal.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Dr. Theopolis
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:56
THE_BASE schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:56:
[...]

Het lijkt leuk: maar door een pakket te kiezen ga je akkoord met het verlengen van je abonnement met 12 maanden.

Je kan beter bellen voor een leuke deal.
Nee hoor, dat geldt alleen voor de gratis snelheidsverhoging, niet voor het gratis pakket ;)

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:11
Ziggo (Liberty) iets een jaar gratis weggeven zonder tegenactie ?
Daar geloofde ik al gelijk niet in ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag dat het Film1 abonnement met €5,- is verlaagd m.i.v. november? Even zoeken en kreeg het idd bevestigd.

https://www.totaaltv.nl/n...rlaging-bij-ziggo-en-kpn/

A smile a day....

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:33
MdO82 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:15:
[...]

[...]

Ziggo (Liberty) iets een jaar gratis weggeven zonder tegenactie ?
Daar geloofde ik al gelijk niet in ;)

Ik was net op tijd. :)

Niks van tegenactie of tegenprestatie

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19:27
JvdW schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:06:
[...]

[Afbeelding]

Die heb ook eens los gekregen via de Ziggo zelf maar dan voor 24 maanden omdat wij overstapte naar Vodafone met 2 abos .

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Jay-B
Fixer schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:16:
[...]

Ben redelijk veel online shooters aan het spelen, waarbij een lage ping dus vrij cruciaal is en na het hele debacle rondom de puma6 chipset en de enorme lagspikes wil ik dit ding absoluut niet in huis halen :X

En als ik de recente berichtgeving lees is dit nog steeds niet verbeterd. Zal waarschijnlijk ook pas in V2 (hardwarematig) opgelost zijn, als ik de geruchten mag geloven....
Met gamen merk je hier niets van (fps op redelijk niveau). Ik heb beide Connectboxen gehad en nergens last van zeker niet met de laatste firmware. De Connectbox is in de meeste opzichten superieur aan jouw antieke EVW3210. Maar maak je niet druk voor 250 Mbps wordt je modem niet omgeruild. Dat doet Ziggo alleen als het nodig is (kost immers geld).

• trummel
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:52
Dan toch maar het Max pakket besteld voor de 4K next box. Na 12 maanden dan maar afschalen naar complete. Kreeg het voor geen mogelijkheid anders voor elkaar helaas.

• Megapaul
  • Laatst online: 21:14
trummel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:16:
Dan toch maar het Max pakket besteld voor de 4K next box. Na 12 maanden dan maar afschalen naar complete. Kreeg het voor geen mogelijkheid anders voor elkaar helaas.
Verhoog je je pakket i.c.m. een korting? Anders kan je je pakket downgraden wanneer je weer met een complete abonnement ook een next box kan krijgen zoals in het begin.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• trummel
Megapaul schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:46:
[...]

Verhoog je je pakket i.c.m. een korting? Anders kan je je pakket downgraden wanneer je weer met een complete abonnement ook een next box kan krijgen zoals in het begin.
Nee, is ivm nieuw huis. Zal dan denk ik na 12 maanden wel kunnen?

• Megapaul
  • Laatst online: 21:14
trummel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:49:
[...]

Nee, is ivm nieuw huis. Zal dan denk ik na 12 maanden wel kunnen?
Kan ook vanaf het begin, als je aangeeft dat je dat abonnement wil hebben zonder korting dan heb je ook geen vaste looptijd. Is het wel in combinatie met een korting dan kan je na 1 jaar je abonnement aanpassen. Een tip per 1 juli 2020 zal er wel weer een prijsverhoging aankomen, daardoor kan je je contract ontbinden (wel vóór 1 juli bellen). Oftewel je kan ook weer wijzigen. Meestal krijg je eind mei bericht als de prijzen gaan veranderen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• trummel
Megapaul schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:53:
[...]

Kan ook vanaf het begin, als je aangeeft dat je dat abonnement wil hebben zonder korting dan heb je ook geen vaste looptijd. Is het wel in combinatie met een korting dan kan je na 1 jaar je abonnement aanpassen. Een tip per 1 juli 2020 zal er wel weer een prijsverhoging aankomen, daardoor kan je je contract ontbinden (wel vóór 1 juli bellen). Oftewel je kan ook weer wijzigen. Meestal krijg je eind mei bericht als de prijzen gaan veranderen.
Ah nice, heb nu de eerste 6 maanden voor 39,95 dus dat is een prima actie. Ga ik zeker even in de gaten houden (y).

• Dragonk1ss
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-11 21:44
Dragonk1ss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Dat ga ik dan ook zeker doen.
Helaas heb ik alle apparatuur onder de kast liggen, dus denk ik dat dit een mooi weekend klusje gaat worden :+
Om hier even op terug te komen: Een week de ConnectBox in gebruik en alles loopt weer als een zonnetje.
Met 12 tot 15 ping gemiddeld ben ik weer tevreden :*)

• audiojunk
https://www.ziggo.nl/acti...d9c51cbe4c6e1757a4a0d2b49

https://www.ziggo.nl/pdf/...0Gratis%20TV%20pakket.pdf

Ik zie het nog steeds staan en de actie loopt tot 31dec, maar zoals ik zelf heb ondervonden gaat er wel wat vaker mis bij Ziggo :(

Metallicgear Neo micro,Intel i7 8700K,Asrock Z390M ITX /AC, Crucial DDR4 2x8GB,PC3000, Crucial SSD MX500 500GB,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:40
audiojunk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:54:
[...]

https://www.ziggo.nl/acti...d9c51cbe4c6e1757a4a0d2b49

https://www.ziggo.nl/pdf/...0Gratis%20TV%20pakket.pdf

Ik zie het nog steeds staan en de actie loopt tot 31dec, maar zoals ik zelf heb ondervonden gaat er wel wat vaker mis bij Ziggo :(
Lastig want bij ziggo werken de systemen als volgt; de laatste actie telt. Ik voorzie dat ik 6 mnd korting kwijt raakt als ik dit aanklik. Maar hoe vreemd het ook is, contractlooptijd vervalt nooit bij Ziggo. Het zijn altijd de klant kortingen die er spontaan afvallen 😆

Recent mijn telefonie abonnement laten verwijderen. Dat moet telefonisch via opzeggingen. Zit daar een 12 maanden contract aan vast door een verkeerde muisklik van de medewerker. Kwam er per toeval achter toen ik voor korting belde binnen de 14 dagen na de telefonie change, bij een medewerker die de systemen wel doorgronde.

Contracten en kortingen is echt een complexe materie in de Ziggo systemen.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:30
wopper schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:52:
Het zijn altijd de klant kortingen die er spontaan afvallen 😆
Soms rolt het kwartje ook wel eens de andere kant op. Toen ik nog niet zo lang geleden klant werd, hadden ze een actie: 50% korting gedurende de eerste 4 maanden. Maar de medewerker bood uit eigen beweging een beter aanbod aan: iets meer betalen maar dan wel korting gedurende 6 maanden. Hij rekende voor dat ik dan per saldo 10 euro goedkoper uit was.

Nu nog even wachten tot de aannemer de straat komt openbreken om de kabel te vervangen want daar zit vocht in. Dat vertaalt zich vooral in regelmatige storingen in het tv-beeld, qua internet snelheid merk ik er niks van.

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:32
Sinds 1 november ook Ziggo actief, met de Next. Nog nooit eerder Ziggo gehad.
Moet zeggen dat het allemaal zeer goed werkt.

Installatie had wel wat voeten in de aarde, er bungelde een onafgewerkte groene coaxkabel in m'n meterkast dus ik had direct een afspraak met een monteur gemaakt.
Deze kwam, kabel afgewerkt, bleek er geen signaal op de kabel te staan terwijl een monteur van ik meen Guidion wel in hun systeem had gezet dat er signaal op de kabel stond.
Vervolgens kon de wijkkast niet gevonden worden, kabeltekeningen erbij, uiteindelijk gevonden, stond inpandig (maisonette-woningen).
Vervolgens 100 sleutels geprobeerd, geen een paste, collega gebeld, ook geen passende sleutel. Vervolgens hebben ze de kast op een minder nette manier opengemaakt, signaal op m'n kabel gezet en alles werkte zoals het zou moeten.
Diverse keren contact gehad met Ziggo via Facebook chat, snel antwoord gekregen, ook de optie om de Connectbox in Bridge te zetten binnen een uur geregeld via Facebook Chat.

Tot nu toe zeer tevreden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:46
Link is weer te gebruiken, zojuist 12 maanden movies en series L afgesloten. 12 maanden gratis

• Ora et Labora
G.Scholtens schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:27:
[...]

Link is weer te gebruiken, zojuist 12 maanden movies en series L afgesloten. 12 maanden gratis
Idem.
Geen idee of het aan mij ligt maar in Chrome kon ik geen enkel veld invullen, met Edge wel maar kon ik niet klikken op "plaats bestelling", deze was grijs, via Firefox toch gelukt.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:04
Ora et Labora schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:54:
[...]

Idem.
Geen idee of het aan mij ligt maar in Chrome kon ik geen enkel veld invullen, met Edge wel maar kon ik niet klikken op "plaats bestelling", deze was grijs, via Firefox toch gelukt.
Er staat nu een melding.
"Helaas kunnen wij je bestelling niet verwerken op dit moment door een technisch probleem. Probeer het later opnieuw."

Ik blijf proberen, maar vraag mij af, ik hoor van de klantenservice dat je er een mail voor gehad moet hebben.
Ik heb die niet gekregen vooralsnog, kheb een ziggo start abonnement

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Ora et Labora
Mel33 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:57:
[...]

Er staat nu een melding.
"Helaas kunnen wij je bestelling niet verwerken op dit moment door een technisch probleem. Probeer het later opnieuw."

Ik blijf proberen, maar vraag mij af, ik hoor van de klantenservice dat je er een mail voor gehad moet hebben.
Ik heb die niet gekregen vooralsnog, kheb een ziggo start abonnement
Ik heb pas een actief abonnement (voor het eerst) sinds 3 november. Via Facebook chat gevraagd of ik deze aanbieding kon gebruiken, dat was geen enkel probleem. Ik heb ook geen mail gekregen.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44
[...]

Beetje zinloos, ik heb al XL en doe er nooit iets mee :)

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:04
[...]

Fijn, 2 klikjes en na een half uurtje stond het in mijnziggo. Thanks voor de tip.
Nu nog die F1TVpro link :)

MENTAL SHUTDOWN

• njitter
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
was die er dan?

• ppeterr
Ja toch? Er was toch heel kort een link waarmee je als je vodafone+ziggo hebt, je het myziggo account kan koppelen aan een F1TV account.

MENTAL SHUTDOWN

• Ora et Labora
wvkreg schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:38:
[...]

Beetje zinloos, ik heb al XL en doe er nooit iets mee :)
Sportpakket is ook mogelijk, ik heb ook XL en nu dus ook het sportpakket.
Waarschijnlijk doe ik er ook niets mee maar het is altijd meegenomen toch?

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:49

IkWilbert

Het is mij!

ppeterr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:42:
[...]

Fijn, 2 klikjes en na een half uurtje stond het in mijnziggo. Thanks voor de tip.
Nu nog die F1TVpro link :)
Hoe werkt dat met f1tvpro?

I intend to live forever. So far, so good.

• TheMadd
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:36
JvdW schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:06:
[...]

[Afbeelding]

Duurde het lang voordat het extra zender pakket in je overzicht zichtbaar was?
Ik heb het zojuist ook aangevraagd, maar er is nog niets veranderd. Al wel bevestiging van de bestelling binnen ;)

i5 8600K @ 4.9GHz | 1.29v | AVX 0 / Asus ROG Strix Z370-E GAMING / 16GB G.Skill Trident Z RGB 3200MT/s / Tijdelijke GPU / Kraken X62 / Samsung 960 Evo 250GB / Samsung 850 Evo 500GB / Corsair RM750x / Fractal Design Define C TG

• ppeterr
Dat werkt nu niet meer, maar als je ziggo en vodafone hebt, en het sport totaal pakket.
Dan kon je dus je account gratis koppelen.

Nu dus niet meer

https://account.formula1.com/#/nl/sync-subscription

https://nl.pepper.com/aan...83?page=4#thread-comments

ppeterr wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:13 (6%)

MENTAL SHUTDOWN

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:49

IkWilbert

Het is mij!

ppeterr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:55:
[...]

Ja toch? Er was toch heel kort een link waarmee je als je vodafone+ziggo hebt, je het myziggo account kan koppelen aan een F1TV account.
Heb even gezocht online. Was er wel, maar die link is down... was een test van Ziggo.

I intend to live forever. So far, so good.

• njitter
  • Niet online
TheMadd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:12:
[...]

binnen een paar uur..

• GioStyle
  • Nu online
Als ik de voorwaarden lees, dan heeft Movies & Series L 12 maanden gratis geen invloed op de contractduur? Kan iemand dat bevestigen?

Never mind, je gaat een nieuw contract aan van 12 maanden. Sigaar uit eigen doos dus.

GioStyle wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:20 (25%)

• Mel33
IkWilbert schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:12:
[...]

Heb even gezocht online. Was er wel, maar die link is down... was een test van Ziggo.
Het is een ander verhaal. Het had niet mogen gebeuren
Zie deze link die ik net vd klantenservice van ziggo krijg
https://community.ziggo.n...ing-blijkt-een-fout-47293

Ziggo

Nou, we komen ergens!

Het klopt dat jullie marketing brieven hebben ontvangen die nog helemaal niet verzonden hadden moeten worden. Kan (ergens) gebeuren, maar is natuurlijk niet jullie fout! Er wordt dus nu een oplossing geboden.
@Nibsui . Er is 12 maanden gratis kids pakket op je klantnummer opgevoerd.
@DaanV . Jij hebt nu 12 maanden een gratis snelheidsverhoging.
@vandam1973 . Lukte de bestelling bij jou ook niet? We zien namelijk geen geplaatste order op jouw klantnummer

Mel33 wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:44 (57%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15:06
Mel33 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:41:
[...]

Het is een ander verhaal. Het had niet mogen gebeuren
Zie deze link die ik net vd klantenservice van ziggo krijg
https://community.ziggo.n...ing-blijkt-een-fout-47293

Ziggo

Nou, we komen ergens!

Het klopt dat jullie marketing brieven hebben ontvangen die nog helemaal niet verzonden hadden moeten worden. Kan (ergens) gebeuren, maar is natuurlijk niet jullie fout! Er wordt dus nu een oplossing geboden.

[...]
Toch kun je beide weer gewoon aanvragen en worden gratis zenderpakketten geactiveerd ;)

• Mel33
@king006 ja de pakketen nog wel maar het internet verhogen voor 12 maand niet meer

Deze
https://www.ziggo.nl/actie/verrassing-sneller-internet/

Edit
Inmiddels is alles afgelopen
Sites net voor onze neus weg geprogrammeerd aangepast

Mel33 wijzigde deze reactie 07-11-2019 14:04 (53%)

• wopper
GioStyle schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:17:
Never mind, je gaat een nieuw contract aan van 12 maanden. Sigaar uit eigen doos dus.
Waar lees je dat? Want de ziggo community link hieronder zegt van niet?

• njitter
  • Niet online
Op deze link: https://www.ziggo.nl/acti...n-gratis-tv-pakket-keuze/ krijg ik nu deze foutmelding:
Helaas, deze actie is alweer afgelopen
Dat kwam door onverwacht veel belangstelling voor deze pagina. We vinden het jammer, vooral voor onze klanten aan wie we een persoonlijk bericht hadden gestuurd. We hebben regelmatig leuke acties. Hou je mailbox dus in de gaten voor een volgende kans.
beetje huilie huilie :)

• Hann1BaL
  • Laatst online: 19:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als ik de voorwaarden lees, dan heeft Movies & Series L 12 maanden gratis geen invloed op de contractduur? Kan iemand dat bevestigen?

Als ik de AV lees dan ga je een contract aan voor het TV pakket, maar is je contractduur niet verlengd. Kun je aangeven waar je gelezen hebt dat de contractduur van je alles in 1 pakket 12 maanden is?

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15:06
njitter schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:08:
Op deze link: https://www.ziggo.nl/acti...n-gratis-tv-pakket-keuze/ krijg ik nu deze foutmelding:

[...]

Hij is inderdaad wederom offline gehaald. Zou mij niets verbazen als dat komt door de melding die iemand deed op het Ziggo forum waar Ziggo op heeft gereageerd 8)7

• audiojunk
king006 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:43:
[...]

Hij is inderdaad wederom offline gehaald. Zou mij niets verbazen als dat komt door de melding die iemand deed op het Ziggo forum waar Ziggo op heeft gereageerd 8)7
Helaas, deze actie is alweer afgelopen

Dat kwam door onverwacht veel belangstelling voor deze pagina. We vinden het jammer, vooral voor onze klanten aan wie we een persoonlijk bericht hadden gestuurd. We hebben regelmatig leuke acties. Hou je mailbox dus in de gaten voor een volgende kans.

Ik heb nog nooit van die leuke acties in mijn mailbox gezien, af en toe een prijsverhoging en laatst een wijziging van mijn pakket die uiteraard ook weer duurder was |:(

• ppeterr

Waar lees jij dat dan, ik heb een bevestiging gekregen met:
Uw abonnement en de bijbehorende voorwaarden blijven hetzelfde.
12 maanden gratis: Movie & Series L

MENTAL SHUTDOWN

• wopper
njitter schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:08:

[...]

Exact volgens mij is deze mailing alleen verstuurd naar klanten met lage abonnementen. Om een stukje upselling te doen en medium pakketten te verkopen. Een deel zal na een upgrade niet meer downgraden.

Als het echt om klanten zou gaan had de site nu nog wel online gestaan.

Of ben ik nu aan het doom denken en zou Ziggo echt een keer aan de klant gedacht hebben ipv de aandeelhouders? 🤭

• ppeterr
@wopper Ik heb vorige maand 6 x 30 euro korting gekregen tijdens een tevredenheids onderzoek. Ik gaf aan altijd eigenlijk wel tevreden te zijn, enkel dat ik als 20 jaar klant best wel de extra'tjes mis.
Zegt die jongen aan de lijn, daar gaan wij wat aan doen!

Dat bovenop 2 x 30 die ik kreeg omdat er iets mis ging met de next levering, en nu dan per ongeluk dit extra zendertje....nou ze doen voor mij best wel iets dus!

MENTAL SHUTDOWN

• GioStyle
  • Nu online
ppeterr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:55:
[...]

Waar lees jij dat dan, ik heb een bevestiging gekregen met:

[...]
Klopt, je hebt gelijk. Ik was in de war met de snelheidsverhoging.

Ik heb me niet aangemeld, vertrouwde het zaakje niet helemaal.

Ik wacht wel op de Black Friday deal of andere zaken die me geld opleveren. :+

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:33
TheMadd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:12:
[...]

Ik heb het zojuist ook aangevraagd, maar er is nog niets veranderd. Al wel bevestiging van de bestelling binnen ;)
Ik heb een dag later pas gekeken en toen stond het erbij.
Dag later ook de kindjes blij gemaakt :+

Dit is wel een goede 'actie' van Ziggo, na 12 maanden 2 jengelende kinderen omdat ze 3 zenders missen 8)7

• wopper
ppeterr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:04:
@wopper Ik heb vorige maand 6 x 30 euro korting gekregen tijdens een tevredenheids onderzoek. Ik gaf aan altijd eigenlijk wel tevreden te zijn, enkel dat ik als 20 jaar klant best wel de extra'tjes mis.
Zegt die jongen aan de lijn, daar gaan wij wat aan doen!

Dat bovenop 2 x 30 die ik kreeg omdat er iets mis ging met de next levering, en nu dan per ongeluk dit extra zendertje....nou ze doen voor mij best wel iets dus!
Bijzonder ;-) Welk abonnement had je toen, laag, midden of hoog?

• ppeterr
wopper schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:28:
[...]

Bijzonder ;-) Welk abonnement had je toen, laag, midden of hoog?
Het complete pakket. Maar moet je eerlijk zeggen toen ik het tikte dacht ik "hey ik heb er inderdaad wel erg lang op moeten wachten". Het gaat niet echt vanzelf, dat extra'tje van Ziggo.

MENTAL SHUTDOWN

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:22
In Alles-in-1 Complete pakket zit o.a. HDMI-kabel en internetkabel.
Kan mij iemand vertellen wat voor kwaliteit kabels het is? Ik bedoel HDMI versie .. en CAT versie.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:44
Wenzel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:53:
In Alles-in-1 Complete pakket zit o.a. HDMI-kabel en internetkabel.
Kan mij iemand vertellen wat voor kwaliteit kabels het is? Ik bedoel HDMI versie .. en CAT versie.
HDMI 2.0, Cat5E

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:22
Dank je!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik overweeg naar Ziggo alles in 1 te gaan, ik heb momenteel internet en telefoon van KPN en zit met televisie al bij Ziggo.

Mijn vraag (waar ik van de service niet heel eenduidig antwoord op kan krijgen) is of ik TV van Ziggo zo kan blijven gebruiken als ik nu doe. Ik heb namelijk een ouder Digitaal TV pakket met TV Extra (eigenlijk de oude versie van TV Max) zonder Mediabox, maar wel met 3 smartcards en 3 CI+ modules.

Ik wil gewoon mijn 3 smartcards en 3 CI+ modules blijven gebruiken, terwijl ik in de chat alleen ontwijkende antwoorden krijg. Ik krijg de optie om de Mediabox Next te krijgen, 1 CI+ module gratis te krijgen en voor 1 CI+ module 2€ per maand te betalen. Ik hoef die box niet als dat niet hoeft en ik wil natuurlijk ook niet een CI+ module huren als ik al in bezit heb :+

Er zijn toch wel meer mensen die 3 of meer TV’s hebben die een Smartcard en CI+ slikken? Ik heb er eigenlijk 4 nodig maar we wisselen nu maar iedere keer kaartjes tussen TV’s... Kan iemand mij advies geven? Ik blijf ondertussen doorvragen bij de klantenservice.

Kuusj wijzigde deze reactie 08-11-2019 22:11 (26%)

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 09:45
Kuusj schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:58:
Ik wil gewoon mijn 3 smartcards en 3 CI+ modules blijven gebruiken, terwijl ik in de chat alleen ontwijkende antwoorden krijg.
De reden van ontwijkende antwoorden is het feit dat ze anders antwoorden geven die je niet wilt horen, namelijk dat je bij een nieuw alles in 1 abonnement er dus op achteruit gaat mbt je televisie ervaring of meer gaat betalen per maand.

• Kuusj

Kuusj

iRobert schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:08:
[...]

De reden van ontwijkende antwoorden is het feit dat ze anders antwoorden geven die je niet wilt horen, namelijk dat je bij een nieuw alles in 1 abonnement er dus op achteruit gaat mbt je televisie ervaring of meer gaat betalen per maand.
Mja daar was ik dus bang voor..

Volgens de klantenservice heb ik momenteel 1 smartcard bij mijn abbo, en 2 extra smartcards. Die eerste wordt dan vervangen door de Mediabox Next waardoor ik 1 CI+ moet bijhuren? Dat slaat toch nergens op?

Dan heb ik dus de Mediabox én 3 smartcards of heb ik dan de Mediabox, 1 smartcard ‘gratis’ en moet ik voor de tweede smartcard 2€ p.m. betalen? Ik heb er geen gigantische problemen mee 1 CI+ te vervangen voor die box, maar het kost hen en mij minder moeite als het gewoon zo laten als het is. Het kan nu ook namelijk.

Kuusj wijzigde deze reactie 08-11-2019 22:15 (10%)

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 09:45
Kuusj schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:13:
[...]
Volgens de klantenservice heb ik momenteel 1 smartcard bij mijn abbo, en 2 extra smartcards. Die eerste wordt dan vervangen door de Mediabox Next waardoor ik 1 CI+ moet bijhuren? Dat slaat toch nergens op?
Je huidige smartcards komen te vervallen en daarmee dus ook je eigen CI+ kaarten, je kan bij de nieuwe abonnementen alleen maar huren.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn toch wel meer mensen die 3 of meer TV’s hebben die een Smartcard en CI+ slikken? Ik heb er eigenlijk 4 nodig maar we wisselen nu maar iedere keer kaartjes tussen TV’s... Kan iemand mij advies geven? Ik blijf ondertussen doorvragen bij de klantenservice.
Ik had nog een oud AIE-Extra pakket met 5 actieve smartcard's op naam. Mijn internetsnelheid werd niet meer verhoogd maar de kosten voor het abonnement nog wel. Ik zou voor hetzelfde geld over kunnen naar het Max pakket en van 250 > 500Mbit gaan. De Next was net te bestellen dus wilde ik deze graag hebben, dit ten koste van één smartcard.

Via Twitter Ziggo benaderd met mijn vraag en het zou probleemloos kunnen. Zo gezegd zo gedaan. Nu 1x Next + 4x smartcard op naam, met CI+ modules heb ik nooit wat gedaan.

A smile a day....

• Kuusj

Kuusj

iRobert schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:23:
[...]

Je huidige smartcards komen te vervallen en daarmee dus ook je eigen CI+ kaarten, je kan bij de nieuwe abonnementen alleen maar huren.
Hmm, dus dan krijg je bij een nieuw abbo de mediabox (L/XL/Next) en 1 CI+ module + kaart waarmee je dus in totaal op 2 TV's kan kijken? Wil je op 3 TV's kijken moet je 2€ per maand betalen en krijg je een tweede CI+ module + kaart. Begrijp ik het zo dan goed?

Ik kom een beetje over als een complete noob merk ik, maar ik heb er al uren research in zitten, o.a. al letterlijk een keer of 5-6 contact met de klantenservice gehad (telefonisch + chat) om hier kristalheldere en eenduidige info over te krijgen, maar dat lijkt niet mogelijk.

Ben ik dan zo'n enorme uitzondering met 3+ toestellen? Dat kan toch niet? En zelfs al kijk je nu analoog op een derde TV, dat kan over een tijdje ook niet meer aangezien het over en uit met analoog is.
hardware-lover schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:34:
[...]

Ik had nog een oud AIE-Extra pakket met 5 actieve smartcard's op naam. Mijn internetsnelheid werd niet meer verhoogd maar de kosten voor het abonnement nog wel. Ik zou voor hetzelfde geld over kunnen naar het Max pakket en van 250 > 500Mbit gaan. De Next was net te bestellen dus wilde ik deze graag hebben ten koste van één smartcard.

Via Twitter Ziggo benaderd met mijn vraag en het zou probleemloos kunnen. Zo gezegd zo gedaan. Nu 1x Next + 4x smartcard op naam, met CI+ modules heb ik nooit wat gedaan.
Dit zou ik dus ook gewoon willen, mijn part 1 smartcard inleveren in ruil voor de Next en dan de andere 2 smartcards houden :+ Ik begrijp niet wat daar zo enorm moeilijk aan is voor Ziggo. Morgen dan maar een Twitter account aanmaken.

Edit: ik heb het nog een keer heel direct gevraagd via FB. Namelijk waarom het niet mogelijk is het abbo over/om te zetten, 1 smartcard om te ruilen voor de Mediabox Next en de overige 2 smartcards te behouden. En dat er voor mij bijzonder weinig reden is iets te veranderen aan de huidige situatie als dat niet kan.

Dan neem ik namelijk nog wel even genoegen met KPN, en hopen dat ze *eindelijk* met BVDSL of glasvezel in mijn buurt komen...

Kuusj wijzigde deze reactie 08-11-2019 22:54 (10%)

• snah001
Je bent toch al abonnee als ik het goed begrepen heb en je wil dus je abonnement wijzigen.
Dan blijven al je smartcards gewoon werken hoor (spreek uit ervaring) en je kunt gewoon jouw CI+ modules blijven gebruiken.
Je bent dus geen nieuwe abonnee maar een abonnee die zijn pakket wil wijzigen.
Is wat anders als je geen abonnee meer was en wil terugkeren naar Ziggo met een nieuw abonnement,
Dan is alles vervallen bij het beëindigen van je abonnement destijds.

• Kuusj

Kuusj

snah001 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:03:
Je bent toch al abonnee als ik het goed begrepen heb en je wil dus je abonnement wijzigen.
Dan blijven al je smartcards gewoon werken hoor (spreek uit ervaring) en je kunt gewoon jouw CI+ modules blijven gebruiken.
Je bent dus geen nieuwe abonnee maar een abonnee die zijn pakket wil wijzigen.
Is wat anders als je geen abonnee meer was en wil terugkeren naar Ziggo met een nieuw abonnement,
Dan is alles vervallen bij het beëindigen van je abonnement destijds.
Als dat zo is begrijp ik niet waarom al die verschillende pogingen bij de klantenservice zo ingewikkeld beantwoord moeten worden :+ Dan was gewoon antwoord geven op mijn vraag en zeggen "U krijgt de box in ruil voor 1 van de 3 smartcards" of "U kunt gewoon gebruik blijven maken van TV zoals u dat nu doet" 1,5 jaar geleden al duidelijk genoeg, want zo lang ben ik er al mee bezig. Ik durf nu gewoon letterlijk niks te veranderen omdat door de klantenservice het beeld wordt geschetst dat van alles niet meer kan...

• snah001
Wellicht is het wijs het anders te spelen.
Je zou met afdeling opzeggingen kunnen bellen (retentie) en vertellen dat je overweegt te vertrekken omdat je een keuze moet maken tussen KPN en Ziggo voor een compleet pakket,
Leg uit dat je nog werkende smartcards hebt en dat je wel wil overstappen naar een compleet pakket van Ziggo maar dat je smartcards moeten blijven werken.
Weet 100% zeker dat ze ingaan op jouw wensen en wellicht kun je ook nog vragen of er korting mogelijk is als je compleet over zou stappen.
En ik spreek weer uit eigen ervaring.

• Mel33
Ik overweeg naar Ziggo alles in 1 te gaan, ik heb momenteel internet en telefoon van KPN en zit met televisie al bij Ziggo.

Mijn vraag (waar ik van de service niet heel eenduidig antwoord op kan krijgen) is of ik TV van Ziggo zo kan blijven gebruiken als ik nu doe. Ik heb namelijk een ouder Digitaal TV pakket met TV Extra (eigenlijk de oude versie van TV Max) zonder Mediabox, maar wel met 3 smartcards en 3 CI+ modules.

Ik wil gewoon mijn 3 smartcards en 3 CI+ modules blijven gebruiken, terwijl ik in de chat alleen ontwijkende antwoorden krijg. Ik krijg de optie om de Mediabox Next te krijgen, 1 CI+ module gratis te krijgen en voor 1 CI+ module 2€ per maand te betalen. Ik hoef die box niet als dat niet hoeft en ik wil natuurlijk ook niet een CI+ module huren als ik al in bezit heb :+

Als het goed is zie je de smartcards in je mijn-ziggo staan, die blijven actief
Je mag 5 hebben in totaal.

Aangezien je er dan een next bij krijgt, vervangt die idd 1 card, als je daar een mediabox of ci module bij had van ziggo.
Maar die heb je nooit gehad begrijp ik, dus blijven al je cards actief met een max van 5
Dus het kan zijn dat de next 1 gaat vervangen.

• Kuusj

Kuusj

snah001 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:18:
Wellicht is het wijs het anders te spelen.
Je zou met afdeling opzeggingen kunnen bellen (retentie) en vertellen dat je overweegt te vertrekken omdat je een keuze moet maken tussen KPN en Ziggo voor een compleet pakket,
Leg uit dat je nog werkende smartcards hebt en dat je wel wil overstappen naar een compleet pakket van Ziggo maar dat je smartcards moeten blijven werken.
Weet 100% zeker dat ze ingaan op jouw wensen en wellicht kun je ook nog vragen of er korting mogelijk is als je compleet over zou stappen.
En ik spreek weer uit eigen ervaring.
Ze hebben weer gereageerd, en er is nu eindelijk duidelijkheid!

Er hoort 1 smartcard + CI+ module bij mijn abbo, en ik had al 2 extra smartcards. Als ik het abbo wijzig wordt de smartcard + CI+ module vervangen door de Mediabox.

Maar: ik kan voor die 2€ nog een extra CI+ module + smartcard huren. In feite dan dus 4 TV's waar ik op kan kijken...

Nou.. nu dan maar alle aan de KPN mail gekoppelde accounts van tot 15-20 jaar terug wijzigen naar een Outlook adres.. :+ In ieder geval bedankt allen, het kan dus gewoon wel, maar het kost moeite om de info te onttrekken.

• snah001
Het gaat erom dat jij tevreden bent met hetgeen wat jou geboden is en het forum is er om o.a. van advies te dienen dus graag gedaan.
Edit: en ik weet zeker dat je, als je doet zoals ik geschreven heb, minstens 3 maanden korting kunt binnenslepen. Niet geschoten is misgeschoten zeg ik altijd maar weer.

snah001 wijzigde deze reactie 08-11-2019 23:37 (39%)

• Kuusj

Kuusj

snah001 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:31:
Het gaat erom dat jij tevreden bent met hetgeen wat jou geboden is en het forum is er om o.a. van advies te dienen dus graag gedaan.
Edit: en ik weet zeker dat je, als je doet zoals ik geschreven heb, minstens 3 maanden korting kunt binnenslepen. Niet geschoten is misgeschoten zeg ik altijd maar weer.
Hij (zij?) heeft me inderdaad ook een aanbod gedaan, 4 maanden voor €39,95, geen activatiekosten en daarna €79,45 voor Internet Complete (250mbit/s), vaste telefonie en TV Max Next.

Best aantrekkelijk natuurlijk als je nu €49,95 aan KPN over maakt per maand voor 100mbit/s down en 10mbit/s up (waarbij 55 mbit/s down en 8 mbit/s max mogelijk is met pair bonding...), en €33,50 per maand aan Ziggo voor 'TV Max' zonder Mediabox. Nu dan een in een jaar totaal €795 voor véél sneller internet i.p.v. de €1001 die we nu jaarlijks kwijt zijn. En dan ook maar na een jaar eens kijken of dat dreigen met overstappen weer korting tot gevolg kan hebben :+ Dat hebben we eigenlijk nooit gedaan, maar volgens mij scheelt dat een hoop geld..

• Jay-B
Kuusj schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:26:
[...]

Ze hebben weer gereageerd, en er is nu eindelijk duidelijkheid!

Er hoort 1 smartcard + CI+ module bij mijn abbo, en ik had al 2 extra smartcards. Als ik het abbo wijzig wordt de smartcard + CI+ module vervangen door de Mediabox.

Maar: ik kan voor die 2€ nog een extra CI+ module + smartcard huren. In feite dan dus 4 TV's waar ik op kan kijken...
Misschien is het je omslachtig uitgelegd. Zolang je niet aan de max van 5 apparaten zit zullen alle eigen smartcards altijd blijven werken. Het bestellen van een nieuw pakket zorgt er wel voor dat je een nieuw apparaat krijgt (CI+, Next enz) in bruikleen. Hiervoor hoef je niet te dreigen dit gaat automatisch zo. In deze situatie betekent het dus dat je drie smartcard blijven werken en dat er een apparaat bijkomt. In totaal dus 4.

Het kan ook zijn dat je stiekem al een bruikleen apparaat hebt. Dan 'huur' je dus nu al je eerste apparaat en heb je zelf maar twee eigen smartcards. In dat geval zal het eerste apparaat vervangen worden door het apparaat uit het nieuwe pakket. Dit kan ook prima een CI+ zijn. In het laatste scenario heb je dus 3 apparaten in de eindsituatie.

De vraag of situatie 1 of 2 van toepassing is hangt dus af van het feit wat je nu hebt. 3 eigen smartcards of 2 eigen en één in bruikleen. Jij doet het eerste vermoeden. De medewerker het tweede. Op basis van je pakketnaam op je factuur kan je het zien. Linksom of rechtsom je zal bij het bestellen van een nieuw totaalpakket niet ineens minder apparaten hebben hooguit 1 meer. En je kan uiteraard altijd nog een extra CI+ erbij nemen.

Jay-B wijzigde deze reactie 09-11-2019 11:20 (5%)

• Kuusj

Kuusj

Jay-B schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:07:
[...]

Misschien is het je omslachtig uitgelegd. Zolang je niet aan de max van 5 apparaten zit zullen alle eigen smartcards altijd blijven werken. Het bestellen van een nieuw pakket zorgt er wel voor dat je een nieuw apparaat krijgt (CI+, Next enz) in bruikleen. Hiervoor hoef je niet te dreigen dit gaat automatisch zo. In deze situatie betekent het dus dat je drie smartcard blijven werken en dat er een apparaat bijkomt. In totaal dus 4.

Het kan ook zijn dat je stiekem al een bruikleen apparaat hebt. Dan 'huur' je dus nu al je eerste apparaat en heb je zelf maar twee eigen smartcards. In dat geval zal het eerste apparaat vervangen worden door het apparaat uit het nieuwe pakket. Dit kan ook prima een CI+ zijn. In het laatste scenario heb je dus 3 apparaten in de eindsituatie.

De vraag of situatie 1 of 2 van toepassing is hangt dus af van het feit wat je nu hebt. 3 eigen smartcards of 2 eigen en één in bruikleen. Jij doet het eerste vermoeden. De medewerker het tweede. Op basis van je pakketnaam op je factuur kan je het zien. Linksom of rechtsom je zal bij het bestellen van een nieuw totaalpakket niet ineens minder apparaten hebben hooguit 1 meer. En je kan uiteraard altijd nog een extra CI+ erbij nemen.
Ik denk dan inderdaad dat situatie 2 van toepassing is. We hebben het huidige abbo al zo lang dat ik niet eens meer weet hoe dat toen zat. Ik meen dat we al sinds 2003/2004 digitale TV hebben via toenmalig @Home. We hebben echter nooit een CI+ module ontvangen, want de eerste TV die wij kregen die dat ondersteunde was in 2012 waarbij we de module zelf hebben aangeschaft.
Maakt ook niet zo veel uit, ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen..

Rest me alleen nog de vraag hoe het met installatie gaat werken. Ik heb daar ook al eens voor gebeld en het zou allemaal geen enkel probleem zijn, maar ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.
Mijn Coax komt binnen in de kelder, waar een AOP kastje uit het jaar kruik zit met 1 IEC aansluiting waar wij vervolgens splitters opgezet hebben. Er loopt dus geen Coax naar de meterkast, wat natuurlijk wel nodig is voor het nieuwe modem. Kan er gewoon (door de monteur) 1 kabel getrokken worden vanaf AOP naar meterkast voor internet of moet al het TV signaal ook 'door' het modem?

Ik heb afgelopen jaar al enkele gaten door de betonvloer geboord in de meterkast vanwege de aanleg van Cat6A en toen ook al 1 gat extra geboord voor eventuele Coax. Niet dat de monteur dadelijk ook een retourkabel moet aanleggen, want dan boor ik alvast nog een gat :+

• Jay-B
Het modem dient altijd direct op het AOP aangesloten te worden (met een splitter). In jouw situatie zou het modem dus in de kelder komen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je vanaf je kelder UTP kabels dient te trekken voor vaste aansluitingen en voor WiFi vrijwel zeker extra accesspoints dient te plaatsen.

Als je twijfels hebt over het AOP dan zou ik sowieso een monteur laten komen. Je hebt standaard Installatiegarantie en als het AOP niet meer van deze tijd is dan zal deze ook direct vervangen worden. Ik denk niet dat deze direct verplaatst wordt naar de meterkast maar je kan een poging wagen.

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:23

Roetzen

he.net Certified Sage

Jay-B schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:22:
Het modem dient altijd direct op het AOP aangesloten te worden (met een splitter). In jouw situatie zou het modem dus in de kelder komen.
Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar technisch is er geen goede reden voor die eis. Er is niets tegen om de splitter en het modem in de meterkast te plaatsen en een paar meter coax tussen het AOP in de kelder en de splitter in de meterkast te hebben. Mits het uiteraard fatsoenlijke kabel en pluggen zijn.

Ook hoeft het modem niet viia een splitter aangesloten te worden. Een retourgeschikte versterker kan ook.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat je vanaf je kelder UTP kabels dient te trekken voor vaste aansluitingen en voor WiFi vrijwel zeker extra accesspoints dient te plaatsen.
Onhandig dus. Beter het modem in de meterkast, het is veel handiger de meterkast als centraal verdeelpunt te hebben.
Als je twijfels hebt over het AOP dan zou ik sowieso een monteur laten komen. Je hebt standaard Installatiegarantie en als het AOP niet meer van deze tijd is dan zal deze ook direct vervangen worden.
Even een foto van het AOP en we kunnen direct zien of het verouderd is. Typenummer mag ook.
Ik denk niet dat deze direct verplaatst wordt naar de meterkast maar je kan een poging wagen.
Als de gaten geboord zijn, alles redelijk toegankelijk is, de trekdraad er al ligt en het dus alleen een kwestie is van de kabel verlengen, gaat dat meestal wel lukken met een extra bakkie koffie, :

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• Jay-B
Roetzen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:18:
[...]

Ik weet niet wie je dat verteld heeft,m maar technisch is er geen goede reden voor. Er is niets tegen om de splitter en het modem in de meterkast te plaatsen en een paar meter coax tussen het AOP in de kelder en de splitter in de meterkast te hebben. Mits het uiteraard fatsoenlijke kabel en pluggen zijn.
Natuurlijk hoeft het technisch niet. Daar heb je gelijk in. Ik heb jarenlang mijn modem op de slaapkamer gehad :+ ik weet uit ervaring dat Ziggo dit meestal adviseert. Als de bekabeling in orde is kan het overal.
Roetzen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:18:

Ook hoeft het modem niet viia een splitter aangesloten te worden. Een retourgeschikte versterker kan ook.
Een retourgeschikte versterker is in de meeste gevallen toch ook direct een splitter. Ik bedoelde met splitter een apparaat die het signaal kan verdelen. Niet per definitie een 2 of 3 weg splitter. d:)b

Jay-B wijzigde deze reactie 09-11-2019 16:43 (28%)

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Jay-B schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:34:
[...]
Natuurlijk hoeft het technisch niet. Daar heb je gelijk in. Ik heb jarenlang mijn modem op de slaapkamer gehad :+ ik weet uit ervaring dat Ziggo dit meestal adviseert. Als de bekabeling in orde is kan het overal.
[...]
OK, ik wilde het maar even helder krijgen zodat @Kuusj niet onnodig gaten gaat boren en kabels trekken. ;)

• Kuusj

Kuusj

Dat het niet technisch noodzakelijk is begrijp ik, maar het ziet ook echt niet uit als dat ding in de kelder staat. Buiten het feit dat ik hem daar ook nog nergens kan neerzetten is het er ook vochtig. Als laatste argument zou ik weer een nieuwe switch moeten kopen voor in de meterkast, en een nieuwe ethernet kabel moeten trekken naar de kelder. 4G proof coax heb ik nog genoeg liggen.

Ik kan dus niet al voorbereidingen treffen en een fatsoenlijke coax trekken vanaf AOP naar meterkast? Dan hoeft de monteur alleen een F-connector erop te zetten (mijn part koop ik die al). Nieuw AOP'tje erop schroeven, nieuwe splitter en klaar. F-connectors kan ik er als het moet ook zelf op zetten.

En anders krijgt meneer 50€ en een extra kop koffie :+ In mijn ervaring zijn die monteurs de beroerdste niet.

Ik zal vanavond een foto maken van de situatie!

Wifi heb ik trouwens niet nodig van dat ding, ik heb een uitstekende wifi-infra liggen met Ubiquiti AP's :)

Kuusj wijzigde deze reactie 09-11-2019 19:13 (21%)

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Kuusj schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:05:
Dat het niet technisch noodzakelijk is begrijp ik, maar het ziet ook echt niet uit als dat ding in de kelder staat. Buiten het feit dat ik hem daar ook nog nergens kan neerzetten is het er ook vochtig. Als laatste argument zou ik weer een nieuwe switch moeten kopen voor in de meterkast, en een nieuwe ethernet kabel moeten trekken naar de kelder.
Allemaal goede argumenten om het modem niet in de kleder te willen hebben. AOPs vinden vocht ook niet leuk. Dus dat ik ook nog een argument om het naar de meterkast te verplaatsen.
4G proof coax heb ik nog genoeg liggen.

Ik kan dus niet al voorbereidingen treffen en een fatsoenlijke coax trekken vanaf AOP naar meterkast? Dan hoeft de monteur alleen een F-connector erop te zetten (mijn part koop ik die al). Nieuw AOP'tje erop schroeven, nieuwe splitter en klaar. F-connectors kan ik er als het moet ook zelf op zetten.
F connectors zijn er in allerlei kwaliteiten. De monteurs van Ziggo gebruiken - in elk geval tot aan het AOP - het liefst hun eigen connectors. Daarvan weten ze zeker dat ze goed zijn en ze hebben er het juiste gereedschap voor om ze goed te monteren. Voor de kabel tot aan het AOP gebruiken ze altijd hun eigen bekende goene kabel. Niet alleen omdat het altijd goed is, maar ook omdat het daardoor overzichtelijk blijft. Voor die groene kabel hebben ze ook speciale waterdichte koppelstukken. Die zijn eigenlijk bedoeld voor onder de grond, maar in jouw vochtige kelder ook beter dan F connectors. Over de inzet van zulk klein materiaal doen ze bij Ziggo niet moeilijk.
En anders krijgt meneer 50€ en een extra kop koffie :+ In mijn ervaring zijn die monteurs de beroerdste niet.
Naar mijn ervaring zijn het ook de beroerdsten niet. Zorg dat de plaatsen waar de monteur bij moet goed toegankelijk zijn. Haal alle rotzooi die in de weg staat weg en leg afhankelijk van de situatie eventueel een trektouwtje. Dan kan er best wat bij Ziggo.
Ik zal vanavond een foto maken van de situatie!

Wifi heb ik trouwens niet nodig van dat ding, ik heb een uitstekende wifi-infra liggen met Ubiquiti AP's :)
OK, we gaan het zien.. :)

• Kuusj

Kuusj

Roetzen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:37:
[...]

Allemaal goede argumenten om het modem niet in de kleder te willen hebben. AOPs vinden vocht ook niet leuk. Dus dat ik ook nog een argument om het naar de meterkast te verplaatsen.

[...]

F connectors zijn er in allerlei kwaliteiten. De monteurs van Ziggo gebruiken - in elk geval tot aan het AOP - het liefst hun eigen connectors. Daarvan weten ze zeker dat ze goed zijn en ze hebben er het juiste gereedschap voor om ze goed te monteren. Voor de kabel tot aan het AOP gebruiken ze altijd hun eigen bekende goene kabel. Niet alleen omdat het altijd goed is, maar ook omdat het daardoor overzichtelijk blijft. Voor die groene kabel hebben ze ook speciale waterdichte koppelstukken. Die zijn eigenlijk bedoeld voor onder de grond, maar in jouw vochtige kelder ook beter dan F connectors. Over de inzet van zulk klein materiaal doen ze bij Ziggo niet moeilijk.

[...]

Naar mijn ervaring zijn het ook de beroerdsten niet. Zorg dat de plaatsen waar de monteur bij moet goed toegankelijk zijn. Haal alle rotzooi die in de weg staat weg en leg afhankelijk van de situatie eventueel een trektouwtje. Dan kan er best wat bij Ziggo.

[...]

OK, we gaan het zien.. :)
Zo'n ramp is mijn kelder gelukkig niet qua vocht overigens, heb hem toevallig ook afgelopen jaar compleet verbouwd en dus ook opgeruimd. Maar het gaat mij ook een beetje om het principe, modem in de kelder lijkt me gewoon geen geschikte plek.

Ik heb een schets van de oppervlakte van de kelder gemaakt, hoop dat het een beetje duidelijk is.

De groene coaxkabel loopt vanaf buitenshuis dus een van de kruipruimten binnen, is via een gat naar de kruipruimte linksboven gevoerd. Hier is een gat geboord door de muur tussen kruipruimte en kelder waar vervolgens het AOP is gemonteerd.

In het aller-uiterste geval zet ik het modem alsnog zelf in de meterkast, denk echter dat het wel allemaal zal meevallen.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Kuusj schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:16:
Ik heb een schets van de oppervlakte van de kelder gemaakt, hoop dat het een beetje duidelijk is.
[Afbeelding][Afbeelding]
De groene coaxkabel loopt vanaf buitenshuis dus een van de kruipruimten binnen, is via een gat naar de kruipruimte linksboven gevoerd. Hier is een gat geboord door de muur tussen kruipruimte en kelder waar vervolgens het AOP is gemonteerd.
OK, dus je komt niet direct van de meterkast in de kelder, er zit nog een kruipruimte tussen. Een kabel die van het AOP in de kelder naar de meterkast gaat, moet dus ook door een kruipruimte. Als die kruipruimte niet makkelijk toegankelijk is zou je kunnen overwegen door die kruipruimte een pijp te leggen van de kelder naar de meterkast. Dan hoeft de monteur niet de kruipruimte in. Neem die pijp lekker ruim, dan kan er later nog wat bij.

Pagina: 1 ... 147 148 149 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True