Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:56

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hars73 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:15:
[...]

Maar even gebeld vandaag en er wordt een nieuw modem opgestuurd. Geen idee welke hoor.
Kreeg nog wel het advies om na installatie ipv6 om te laten zetten naar ipv4 . Dat was 'beter'.. :X
Waarom? :?
Modem binnen gekregen en het is een Compal en geen Arris. Lees (vooral uit het verleden) niet te beste verhalen over dit modem. Is dit met de meest recente firmwares wel goed genoeg voor standaard gebruik? (wifi op telefoons, tablets, Netflix zowel wifi als bedraad). Heb het laagste alles in 1 abonnement. Dus snelheid is sowieso niet zo'n belangrijk ding. Het is een vervanging voor de TC7210
hars73 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Modem binnen gekregen en het is een Compal en geen Arris. Lees (vooral uit het verleden) niet te beste verhalen over dit modem. Is dit met de meest recente firmwares wel goed genoeg voor standaard gebruik? (wifi op telefoons, tablets, Netflix zowel wifi als bedraad). Heb het laagste alles in 1 abonnement. Dus snelheid is sowieso niet zo'n belangrijk ding. Het is een vervanging voor de TC7210
Bij het accepteren van het postNL pakket wordt, zover mijn kennis reikt, automatisch een activering gestart van je nieuwe modem. En na een poosje zal je oude modem uitvallen, ik zou zeggen; test het eens zelf ;-) het is zo verschillend per gebruikssituatie.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• hars73

hars73

Nou.. Ding is aangesloten, maar nu een uur wachten nog geen actieve verbinding. Lampje wel wit en 2 lampjes staan groen en stil. Ziggo support gebeld en het kon wel een paar uur duren voordat het modem geactiveerd was.... Zet dan niet in het boekje dat het binnen 20 minuten klaar is.

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-01 20:59

Swordlord

Act first, think never

Wordt in de handleiding niet meer verwezen naar ziggo-activatie.nl pagina om de activatie te voltooien?
Helpt een hoop wachttijd te besparen en belletjes naar klantenservice om alles door te laten schoppen.

• hars73

hars73

Swordlord schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:25:
Wordt in de handleiding niet meer verwezen naar ziggo-activatie.nl pagina om de activatie te voltooien?
Helpt een hoop wachttijd te besparen en belletjes naar klantenservice om alles door te laten schoppen.
Nee.. Staat er niet in. Maar als ik die pagina open met de wifi aan, dan kom ik er niet op. Via 4g zegt ie dat de verbinding al geactiveerd is.. Ja duh.

Ik heb ook geen geduld bij dit soort dingen 8)7

hars73 wijzigde deze reactie 26-10-2019 12:41 (5%)

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
hars73 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Ik heb nu sinds twee weken ook een Compal Connectbox in huis, ter vervanging van mijn negen jaar oude Ubee EVM3200. Zelf was ik er ook altijd een beetje huiverig voor gezien alle problematiek rond dat ding.

Echter door een abonnementwijziging heb ik er nu ook één gekregen, maar dat ding werkt tot nu toe probleemloos.

Downloaden, internetten, youtube werkt allemaal zonder problemen. Netflix heb ik nog niet gebruikt, maar dat zal ook wel goed werken. Hoe de Wi-Fi is, kan ik niet beoordelen, want ik heb hem gelijk in bridge laten zetten.

Ja, natuurlijk als je een speciale Puma 6 testpagina bezoekt, dan komen inderdaad de problemen aan het licht, maar bij normaal gebruik heb je er geen last van.

Online gamen wat voornamelijk een probleem zou zijn, dat doe ik niet.
hars73 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:17:
Nou.. Ding is aangesloten, maar nu een uur wachten nog geen actieve verbinding. Lampje wel wit en 2 lampjes staan groen en stil. Ziggo support gebeld en het kon wel een paar uur duren voordat het modem geactiveerd was.... Zet dan niet in het boekje dat het binnen 20 minuten klaar is.
Toen ik hem aangesloten had en inlogde op dat ding, kreeg ik een optie te zien om de modem te activeren. Wellicht dat daarmee het proces wat sneller verloopt. Hoelang het activeren daadwerkelijk geduurd heeft, kan ik niet zeggen, omdat ik na het aansluiten even de deur uit moest. Toen ik na een uur terug was, stond hij online.

• hars73

hars73

Nog een keer helpdesk gebeld.. Post had hem niet gemeld als afgeleverd bleek. Helpdesk zette hem om en 5 minuten later was alles up and running
hars73 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:18:
Nog een keer helpdesk gebeld.. Post had hem niet gemeld als afgeleverd bleek. Helpdesk zette hem om en 5 minuten later was alles up and running
Top er is dus echt een koppeling met PostNL en het activeren van modems.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:18

Wildfire

Joy to the world!

Ik uploadde vanmiddag iets naar de NAS van mijn vader en ik dacht, wat gaat dat opeens traag. Zojuist maar eens wat testjes gedaan (o.a. via Speedtest.net), ik kom niet verder dan zo'n 10 megabit/sec upload. Dit terwijl ik het 500/40 pakket heb. De download lijkt wel goed te gaan.

Ik heb voor de zekerheid alles gereboot maar dat maakt geen verschil. Ook ff rechtstreeks op het modem (want ik heb nog twee switches en een ASUS router), ook dan geen verschil.

Ik woon in Tilburg, Arris Connectbox (bridged).

Probleem bij Ziggo neem ik aan?

Wildfire wijzigde deze reactie 26-10-2019 22:36 (14%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bt1441
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22-01 00:46
Snap gewoon werkelijk niet dat men mediabox horizon of the Next willen hebben terwijl samsung 7140 of humax 5200c enz zo perfect werken. Maarja een tweaker wil gewoon nieuwste van nieuwste hebben wat gewoon slechter werkt en ook slecht uit de bus komt zelfs ook al wil men hierdoor meer abbonnements kosten betalen als ze maar nieuwste van nieuwste willen hebben. Dan niet klagen bij ziggo dat ze zo duur zijn he

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
bt1441 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:17:
Snap gewoon werkelijk niet dat men mediabox horizon of the Next willen hebben terwijl samsung 7140 of humax 5200c enz zo perfect werken. Maarja een tweaker wil gewoon nieuwste van nieuwste hebben wat gewoon slechter werkt en ook slecht uit de bus komt zelfs ook al wil men hierdoor meer abbonnements kosten betalen als ze maar nieuwste van nieuwste willen hebben. Dan niet klagen bij ziggo dat ze zo duur zijn he
Vermoedelijk heb je nog nooit een Next in werking gezien want het gebruiksgemak is spectaculair vooruitgegaan in vergelijking met het Humax- en Samsung-spul.

• jan66
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21-01 19:52
bt1441 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:17:
De mediabox next is er alleen maar om de kas van Ziggo te spekken. Ziggo houdt haar klanten graag aan het lijntje. Wij zijn gewoon een melkkoe.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:05

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

jan66 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:14:
[...]

De mediabox next is er alleen maar om de kas van Ziggo te spekken. Ziggo houdt haar klanten graag aan het lijntje. Wij zijn gewoon een melkkoe.
Ik kom uit het voormalige UPC gebied, de keuze bij Ziggo is dan een CI kaart of een mediabox. Als je je gewoon een melkkoe voelt, is het misschien tijd om een andere provider op te zoeken.

You've mistaken me for someone who really cares.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:29
prijk schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:44:
[...]

Vermoedelijk heb je nog nooit een Next in werking gezien want het gebruiksgemak is spectaculair vooruitgegaan in vergelijking met het Humax- en Samsung-spul.
Dat is wellicht het geval t.o.v. de Horizon box maar t.o.v. mijn Humax 5200c mis ik alleen iets snelheid maar kan wel zelf opnames zo lang bewaren als ik wil, deze overzetten naar mijn PC en de beeldkwaliteit is gewoon gelijk dus super aan die met een CI+ Card en laatste is gewoon bagger met de Next.
Enige minpuntjes zijn het niet beschikbaar hebben van Replay en slechts 3 dagen vooruit opnames programmeren.

Next gebruik ik vanwege de belabberde beeldkwaliteit alleen nog maar sporadisch voor Replay.
TV kijk ik direct via de CI+ en opnames via de Humax en 4K via de apps op de TV zelf.

Mi 9T Pro - V11.0.4.0. - QFKEUXM

• jan66
janvanduschoten schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:22:
[...]

Ik kom uit het voormalige UPC gebied, de keuze bij Ziggo is dan een CI kaart of een mediabox. Als je je gewoon een melkkoe voelt, is het misschien tijd om een andere provider op te zoeken.
Ik ben tevreden over Ziggo dus er is voor mij geen reden om een andere provider te zoeken.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

jan66 wijzigde deze reactie 27-10-2019 11:16 (4%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Oud Ziggo abonnees staan daar idd meestal niet bij stil, die hebben niet in de gaten hoeveel vrijheid ze nu nog hebben indien ze in het bezit zijn van een setje geactiveerde Irdeto kaartjes, in tegenstelling tot de fUPC klant.

A smile a day.... [The end is there]

• ewf
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-01 08:28
hardware-lover schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Oud Ziggo abonnees staan daar idd meestal niet bij stil, die hebben niet in de gaten hoeveel vrijheid ze nu nog hebben indien ze in het bezit zijn van een setje geactiveerde Irdeto kaartjes, in tegenstelling tot de fUPC klant.
En vergeet niet: het kunnen doorspoelen bij reclames op commerciële zenders!!
ewf schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

En vergeet niet: het kunnen doorspoelen bij reclames op commerciële zenders!!
Kan bij de NEXT ook met opgenomen programma’s.

• loekf2
  • Laatst online: 23-01 22:51
[...]

Ik zat vandaag weer eens te zoeken om van het gezeik met de vastlopers op mijn Sony Android TV met CI+ af te komen. Volgens Ziggo zelf moet je nu ook in voormalig UPC gebied ook voor Ziggo (voomalig Ziggo) kiezen met dus een andere instel frequentie (164 MHz). Hebben ze dan eindelijk de headends gelijk getrokken ?

Ook uitzetten van automatische service updates schijnt te helpen.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• jan66
Het is jammer dat je bij Ziggo voor het gebruik van de mediabox xl of mediabox next per maand extra kosten hebt (€ 8,45 resp. €8,95) wanneer je aan een basis abonnement met een internetsnelheid van 50 mbit/s voldoende hebt. Je wilt immers toch ook graag replay tv, wat met een Humax 5200c niet mogelijk is. Maar gelukkig biedt de ziggo go app uitkomst.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:17
jan66 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:53:
Het is jammer dat je bij Ziggo voor het gebruik van de mediabox xl of mediabox next per maand extra kosten hebt (€ 8,45 resp. €8,95) wanneer je aan een basis abonnement met een internetsnelheid van 50 mbit/s voldoende hebt. Je wilt immers toch ook graag replay tv, wat met een Humax 5200c niet mogelijk is. Maar gelukkig biedt de ziggo go app uitkomst.
De next hangt af van je tv pakket en stond los van je internet snelheid. Tijdelijk is nu alleen de next met Max te krijgen.
Je krijgt naast replay, opnemen in de cloud ook movies en series erbij. Is dus wel iets meer dan alleen een kastje.

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08:56
Hi,

Is er al een mogelijkheid om Ziggo tv te kijken via een App op bv een Apple TV of SHIELD? Ik ben namelijk van plan mijn pakket om te zetten naar een only internet abbo en wil dan op die manier tv kijken.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Frid0 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:11:
Hi,

Is er al een mogelijkheid om Ziggo tv te kijken via een App op bv een Apple TV of SHIELD? Ik ben namelijk van plan mijn pakket om te zetten naar een only internet abbo en wil dan op die manier tv kijken.
Je kan altijd nog direct casten van je android als slave device ding.

Maar goed mijn ARRIS modem is geinstalleerd het het lijkt er op dat we iets betere verbinding hebben. Geen drops meer na 0-2 mbit maar redelijke snelheid. Moet het modem nog goed instellen dat weer wel maar voor nu is hij stukken beter dan de com bagger (ik heb er nog maar 4 van die gehad helaas). De next ligt ook klaar in de hoop dat hij de andere issues met de horizon box kan oplossen.

dus we kijken het deze week aan of het echt beter is en ga even een script draaien die elk uur even de snelheid meet. Ben op dit moment al super blij als ik minimaal 100mbit haal. (zou 250mbit moeten hebben) Maar goed ik hoop dat glasvezel in mijn dorp doorgaat anders moeten we echt nog blijven proberen met ziggo.

Maar goed ben wel blij dat iemand bij ziggo mijn case eindelijk serieus neem en direct contact persoon is geworden scheelt een hoop uitleg. Ben ook benieuwd naar de next alleen eerst moet er nog wat zooi bekeken worden op de horizon box die stond nog te vol met zooi.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

amphora

Online creatie

Frid0 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:11:
Hi,

Ik kijk af en toe via de Ziggo App op ATV met airplay. Werkt prima voor die paar keer dat ik live tv wil zien.
Het wachten is nog steeds op een officiële Ziggo Apple TV app. Ze schijnen daar al (lang) mee bezig te zijn maar heb er steeds minder vertrouwen in dat het ooit komt. Kost ze (denk ik) Horizon Next klanten.

amphora wijzigde deze reactie 28-10-2019 13:11 (19%)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:33
amphora schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

Ik kijk af en toe via de Ziggo App op ATV met airplay. Werkt prima voor die paar keer dat ik live tv wil zien.
Het wachten is nog steeds op een officiële Ziggo Apple TV app. Ze schijnen daar al (lang) mee bezig te zijn maar heb er steeds minder vertrouwen in dat het ooit komt. Kost ze (denk ik) Horizon Next klanten.
Hmmm... dat weet ik nog niet zo zeker. Om gebruik te kunnen maken van het Next platform (replay tv maar ook cloud opnames) moet je wel minimaal een Next abonnement hebben.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

amphora

Online creatie

meesje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

Hmmm... dat weet ik nog niet zo zeker. Om gebruik te kunnen maken van het Next platform (replay tv maar ook cloud opnames) moet je wel minimaal een Next abonnement hebben.
Ik ga er even van uit dat de functionaliteit van de ATV App hetzelfde zullen zijn als op de iPhone (zonder next abo). Geen opnames kunnen inplannen inderdaad maar wel replay tv. Dat is voor mij namelijk voldoende. Commerciële zenders kijk ik nooit, eigenlijk live alleen maar sport. Voor publieke omroep heb ik NPO Start abo.
Maar ben geen fan van Airplay. Wil op m'n telefoon andere dingen kunnen blijven doen terwijl ik 6 uur lang tour de france ofzo op heb staan :-)

amphora wijzigde deze reactie 28-10-2019 13:38 (10%)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:33
amphora schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Ik ga er even van uit dat de functionaliteit van de ATV App hetzelfde zullen zijn als op de iPhone (zonder next abo). Geen opnames kunnen inplannen inderdaad maar wel replay tv. Dat is voor mij namelijk voldoende. Commerciële zenders kijk ik nooit, eigenlijk live alleen maar sport. Voor publieke omroep heb ik NPO Start abo.
Haha, ik dacht precies andersom. Ik ga er vanuit dat je op de ATV exact dezelfde gebruikerservaring krijgt als de Ziggo Go app op iPhone/iPad met Next abonnement.

• jan66
jongetje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

De next hangt af van je tv pakket en stond los van je internet snelheid. Tijdelijk is nu alleen de next met Max te krijgen.
Je krijgt naast replay, opnemen in de cloud ook movies en series erbij. Is dus wel iets meer dan alleen een kastje.
Het ligt eraan of het je dat ook waard is. Opnemen in de cloud interesseert mij niet, replay tv echter wel. Movies en series xl heb ik toch al. Opnemen doe ik op de humax.

• wpm
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-01 12:28
Zijn er meerdere mensen die een e-mail hebben ontvangen dat het oude UPC zakelijk wordt opgeheven?

Ik heb onderstaande e-mail / brief mogen ontvangen:
Beëindiging van uw UPC ZAKELIJK FIBER POWER per 1 februari

Beste heer, mevrouw,

In 2012 zag u de voordelen van UPC ZAKELIJK FIBER POWER. Inmiddels is deze dienst verouderd en kunnen we de werking niet meer garanderen. Daarom gaan we hier 1 februari mee stoppen.

We hebben vanzelfsprekend een alternatief ontwikkeld, Zakelijk Internet Pro waarbij u uw huidige IP-adressen kunt behouden. Deze dienst is betrouwbaarder en kent een beter service level in geval van storingen.

Zó geregeld
Binnenkort belt onze partner 2punt0 Networks namens Ziggo, om de omzetting met u door te nemen. Zelf bellen kan natuurlijk ook. Een speciaal team zit elke werkdag voor u klaar op nummer: 030-2729910. Of mail ze via info@2punt0.nl.
Het oude werkt prima naar mijn beleving en met 70 Euro (incl. BTW) een prima bedrag. Vanwege de 5 IP adressen dien ik Pro te moeten afnemen, wat een verhoging naar 108 Euro (incl. BTW) met zich mee brengt. Daar ben ik dan minder blij mee.....

wpm wijzigde deze reactie 28-10-2019 16:17 (11%)

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-01 20:07
Kan je aangeven vanuit welk e-mailadres dit mailtje is gestuurd? Het ziet eruit als een klassiek spam-bericht indien het wel echt is:
  • geen tenaamstelling
  • Ziggo voert de naam UPC niet meer zelfs niet in oude productnamen
  • 2punt0 networks??? Heb je hier zaken mee gedaan?

• wpm
  • Laatst online: 15-01 12:28
Jay-B schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:59:
Kan je aangeven vanuit welk e-mailadres dit mailtje is gestuurd? Het ziet eruit als een klassiek spam-bericht indien het wel echt is:
  • geen tenaamstelling
  • Ziggo voert de naam UPC niet meer zelfs niet in oude productnamen
  • 2punt0 networks??? Heb je hier zaken mee gedaan?
Dit is verstuurd vanuit <ziggozakelijk@ziggo.nl>
Ik heb wel mijn persoonlijke gegevens verwijderd zoals bedrijfsnaam en klantnummer.
Deze stonden onderaan de e-mail.

groeten,
wpm

• Arokhantos
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Als ik firewall en dhcp uitzet op ziggo modem op dmz naar mijn eigen router zet met eigen firewall aan moet toch geen problemen geven volgens grc staan alle poorten stealh en ipv6 port scan op filtered allemaal mijn eigen router is heel erg strict met nat.
Heb geen zin om dubbele port forwarding te doen, niet dat ik niet weet hoe ofzo.

Arokhantos wijzigde deze reactie 28-10-2019 18:37 (13%)

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06:00
Vandaag tegen iets geks aan gelopen:

Mijn moeder heeft via de Ziggo telefonische klantenservice vanmiddag een CI-module aangevraagd.
Enkele minuten later ontving zij een mailtje, afkomstig van ziggo@webservice.nl met de tekst:

Geachte klant,

Deze maandag 28/10/2019 heeft u uw wachtwoord gewijzigd.
Als u niet van bron van verandering bent gebogen. Klik hier en vink aan.

Het Ziggo-team.

Normaal zou ik zeggen: een hele slechte phishing.
Maar nu wel heel erg toevallig enkele minuten nadat ze met de helpdesk heeft gesproken.

Iets om zorgen over te maken of sturen ze vaker slechte mailtjes?

Dennisdn wijzigde deze reactie 28-10-2019 18:54 (3%)

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:18

Wildfire

Joy to the world!

Arokhantos schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:35:
Als ik firewall en dhcp uitzet op ziggo modem op dmz naar mijn eigen router zet met eigen firewall aan moet toch geen problemen geven volgens grc staan alle poorten stealh en ipv6 port scan op filtered allemaal mijn eigen router is heel erg strict met nat.
Heb geen zin om dubbele port forwarding te doen, niet dat ik niet weet hoe ofzo.
Je wilt dat het modem niet meer dan een doorgeefluik is? Even Ziggo bellen en je modem in bridged mode laten zetten. Dan is het modem geen modemrouter meer, maar puur een modem. Hoef je ook niet moeilijk te doen met allerlei instellingen op het modem.

Dennisdn schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:47:
Vandaag tegen iets geks aan gelopen:

Mijn moeder heeft via de Ziggo telefonische klantenservice vanmiddag een CI-module aangevraagd.
Enkele minuten later ontving zij een mailtje, afkomstig van ziggo@webservice.nl met de tekst:

Geachte klant,

Deze maandag 28/10/2019 heeft u uw wachtwoord gewijzigd.
Als u niet van bron van verandering bent gebogen. Klik hier en vink aan.

Het Ziggo-team.

Normaal zou ik zeggen: een hele slechte phishing.
Maar nu wel heel erg toevallig enkele minuten nadat ze met de helpdesk heeft gesproken.

Iets om zorgen over te maken of sturen ze vaker slechte mailtjes?
Klinkt als puur toeval, gewoon negeren zolang er maar niet op die link in de mail is geklikt.

Wildfire wijzigde deze reactie 28-10-2019 18:57 (37%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Dennisdn
Wildfire schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:56:
[...]

Klinkt als puur toeval, gewoon negeren zolang er maar niet op die link in de mail is geklikt.
Nee gelukkig is ze zo door mij opgevoed dat ze elk vreemd mailtje even door-appt :)
Een zoekopdracht op het emailadres en de slechte zin leveren helemaal niets op.

Uiteraard hebben we hem wel even doorgezet naar de Ziggo phishing-dienst en daarna verwijderd. Maar het is té toevallig en wellicht heel slim bedacht van de phishers door het vlak na een telefonische wijziging te doen. Dat laatste geeft mij wat zorgen, want hoe weten ze dat zij net contact heeft gehad?

• Arokhantos
  • Laatst online: 14-12-2019
Wildfire schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:56:
[...]

Je wilt dat het modem niet meer dan een doorgeefluik is? Even Ziggo bellen en je modem in bridged mode laten zetten. Dan is het modem geen modemrouter meer, maar puur een modem. Hoef je ook niet moeilijk te doen met allerlei instellingen op het modem.

[...]

Daarom heb ik hem ook in dmz staan met alles uit vraag me alleen af of dat invloed heeft op veiligheid als toch firewall aan staat op eigen router want dan laat ik alles uit

• bt1441
  • Laatst online: 22-01 00:46
prijk schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:44:
[...]

Heb ik uiteraard gezien en ff mee gespeeld maar waarom zou ik me daarvoor scheel betalen en mijn abbo moet gaan upgraden wat ik nu niet hoef? Dat beetje wat ik opneem loont ook niet en kijk veelal via ci+module met perfect beeld en opnamens zijn op mijn hd recorders altijd perfect terwijl toch best wel klachten zijn over slechtere beeldkwaliteit van De Next decoder maar dat kan per geval verschillen. Ik hou liever mijn gratis 5 smartcards en hd recorders met lage abbo kosten wat ik nu heb. Niks op huurbasis en voor wat ik nu betaal inverhouding wat ik heb zal sommigen wel verbazen vooral nieuwe klanten denk ik. Vandaar ik dat nooit ga upgraden. Zou ziggo ooit de smartcards in de ban doen en ik krijg geen vervangende apparatuur zonder meerkosten dan ga ik gelijk over op glasvezel want dan zie ik geen reden meer om dan nog bij ziggo te blijven.

bt1441 wijzigde deze reactie 28-10-2019 20:46 (25%)

• Dragonk1ss
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2019
Hey allemaal,

De laatste tijd erg veel last van hoge ping op mijn netwerk.
Ik heb het volgende van Unifi in huis:

- USG
- PoE Switch
- AP Pro

Nu heb ik thuis redelijk wat apparaten aan het net hangen en merk ik echt veel van de ping.
Na een traceroute lijkt de ping tussen twee switches in Amsterdam te ontstaan.

Hiervoor natuurlijk gebeld naar Ziggo om dit aan te geven. Helaas gaf de desbetreffende medewerkster aan dat een enkele melding niet in het systeem gezet mag worden, dus kon ze niets voor me betekenen.
Wel bleef ze hameren op het feit dat ik nog een oud modem had, een Cisco EPC3925 in bridge modus, en dat het hieraan kon liggen.

Naar mijn idee zou ik dan ergens anders hoge ping meten dan ver buiten mijn netwerk, maar toch benieuwd wat ik dan zou krijgen.

Inmiddels de ConnectBox in huis, CH7465LG-ZG, en ik lees hier niet veel goeds over.

Wat denken jullie van dit verhaal?

• Dennisdn
Dragonk1ss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:56:
ConnectBox in huis, CH7465LG-ZG, en ik lees hier niet veel goeds over.
Ik heb hem gelijk in bridge gezet en nooit problemen gehad. Maargoed, ik heb hem slechts een paar maanden.

Je zou wel even een crosscheck kunnen doen om te kijken of die hetzelfde resultaat geeft bij de traceroute.

• Dragonk1ss
Dennisdn schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:59:
[...]

Ik heb hem gelijk in bridge gezet en nooit problemen gehad. Maargoed, ik heb hem slechts een paar maanden.

Je zou wel even een crosscheck kunnen doen om te kijken of die hetzelfde resultaat geeft bij de traceroute.
Dat ga ik dan ook zeker doen.
Helaas heb ik alle apparatuur onder de kast liggen, dus denk ik dat dit een mooi weekend klusje gaat worden :+

• Dennisdn
Dragonk1ss schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Dat ga ik dan ook zeker doen.
Helaas heb ik alle apparatuur onder de kast liggen, dus denk ik dat dit een mooi weekend klusje gaat worden :+
Nouja, uiteindelijk ga je het toch niet ontlopen zoals ze zo agressief dat ding aan het uitdelen zijn.

Maar wellicht lost het de problemen op. Zo niet kan je de ConnectBox in de kast zetten, oude modem blijven gebruiken en verder zoeken, die oude vragen ze toch niet terug.

Maar laat je niet bang maken door wat reacties op het internet. Die zijn altijd meerendeel negatief omdat positieve mensen niet de moeite nemen dat te laten weten. Inmiddels heeft bijna iedereen om mij heen de Next in huis en dus ook de ConnectBox, ik hoor nooit problemen.

• Dragonk1ss
Dennisdn schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

Nouja, uiteindelijk ga je het toch niet ontlopen zoals ze zo agressief dat ding aan het uitdelen zijn.

Maar wellicht lost het de problemen op. Zo niet kan je de ConnectBox in de kast zetten, oude modem blijven gebruiken en verder zoeken, die oude vragen ze toch niet terug.

Maar laat je niet bang maken door wat reacties op het internet. Die zijn altijd meerendeel negatief omdat positieve mensen niet de moeite nemen dat te laten weten. Inmiddels heeft bijna iedereen om mij heen de Next in huis en dus ook de ConnectBox, ik hoor nooit problemen.
True, vandaar dat ik de moeite neem om even een berichtje op GoT plaats om bevestiging te krijgen dat het allemaal wel mee valt.
Ik zal van de week de ConnectBox plaatsen en laat het wel weten :*)

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-01 12:25
Connectbox (Compal CH7465LG-ZG) laten crashen met code buiten admin tool?

Vanmorgen is mijn connectbox (Compal type) weer eens compleet gecrasht en restarte met de gebruikelijke lange sequence (kwartiertje) en kwam weer op maar even later resette het ding zichzelf en dat bleef maar doorgaan. :(

Na contact met Ziggo een aantal dingen getest (zoals checken van verbinding tussen UMI-01 box -eerste ziggo doosje na buitenkabel- en het modem). Maar helaas verbeterde de situatie zich niet. Morgen komt een monteur langs en m'n eigen indruk is dat het modem in de connect box wellicht kapot is (iets met ingangs electronica aangezien Ziggo vermoedde dat er iets met de lijnkwaliteit aan de hand was).

Ik heb daarna toch even wat doorgeprutst of ik wat kon vinden. Ook even nagegaan wat ik aan het doen was toen de crash zich voor het eerst voordeed. Ahh, dat werkje was nog niet afgerond (win10, chrome browser, google cloud gedoe, niks bijzonders), en stond nog open. Om een schone situatie te hebben de pc voor zekerheid maar even ge-herstart (niet dat ik de pc ook maar in het minste verdacht).

Vreemd, na herstart pc was de connectbox ineens weer in werking en leek er niks aan de hand. En ik kon van alles weer doen en de connectbox leek in goede werking en internet verbinding was weer prima.

Dus om dat werkje nog even af te maken (chrome browser starten, google cloud gedoe starten) ... poef... connectbox crasht weer. :( Vreemd, zou dat toeval zijn? Even iets met google cloud doen kan toch niet zo'n connectbox laten crashen die al maanden werkte en daarbij vele terabytes verstouwd had? 8)7

Enfin, nu voor de derde keer (uurtje later) weer dit proces even gestart en ...inderdaad weer... poef.. crash van de connectbox.

Enfin, ik heb dus nu iets - naar mijn idee een onschuldige handeling (maar die hou ik nog even voor mezelf) - die repeteerbaar mijn connectbox laat crashen. |:(

Mijn vragen zijn:
1) is iemand bekend of dit vaker voorkomt? (connectbox laten crashen met iets simpels)
2) kun je zelf de firmware upgraden? (wellicht is het toch een firmware bug)

Mijn Connect Box informatie:

Type Compal CH7465LG-ZG
Conform standaard specificaties: DOCSIS 3.0
Hardware versie: 5.01
Software versie: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
MAC-adres: xxxxxxxxxxx
Serienummer Connect Box: yyyyyyyy
Beschikbaarheid: 0day(s)3h:47m:25s
Netwerk toegang: Toegang tot internet

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-01 12:34
dof schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:45:

Vanmorgen is mijn connectbox (Compal type) weer eens compleet gecrasht en restarte met de gebruikelijke lange sequence (kwartiertje) en kwam weer op maar even later resette het ding zichzelf en dat bleef maar doorgaan. :(

Na contact met Ziggo een aantal dingen getest (zoals checken van verbinding tussen UMI-01 box -eerste ziggo doosje na buitenkabel- en het modem). Maar helaas verbeterde de situatie zich niet. Morgen komt een monteur langs en m'n eigen indruk is dat het modem in de connect box wellicht kapot is (iets met ingangs electronica aangezien Ziggo vermoedde dat er iets met de lijnkwaliteit aan de hand was).

Ik heb daarna toch even wat doorgeprutst of ik wat kon vinden. Ook even nagegaan wat ik aan het doen was toen de crash zich voor het eerst voordeed. Ahh, dat werkje was nog niet afgerond (win10, chrome browser, google cloud gedoe, niks bijzonders), en stond nog open. Om een schone situatie te hebben de pc voor zekerheid maar even ge-herstart (niet dat ik de pc ook maar in het minste verdacht).

Vreemd, na herstart pc was de connectbox ineens weer in werking en leek er niks aan de hand. En ik kon van alles weer doen en de connectbox leek in goede werking en internet verbinding was weer prima.

Dus om dat werkje nog even af te maken (chrome browser starten, google cloud gedoe starten) ... poef... connectbox crasht weer. :( Vreemd, zou dat toeval zijn? Even iets met google cloud doen kan toch niet zo'n connectbox laten crashen die al maanden werkte en daarbij vele terabytes verstouwd had? 8)7

Enfin, nu voor de derde keer (uurtje later) weer dit proces even gestart en ...inderdaad weer... poef.. crash van de connectbox.

Enfin, ik heb dus nu iets - naar mijn idee een onschuldige handeling (maar die hou ik nog even voor mezelf) - die repeteerbaar mijn connectbox laat crashen. |:(

Mijn vragen zijn:
1) is iemand bekend of dit vaker voorkomt? (connectbox laten crashen met iets simpels)

Type Compal CH7465LG-ZG
Je bent niet zo scheutig met wat je precies aan het doen was, maar als het met een NAT hairpin/loopback te maken had, dan is het bekend dat de Compal hiervan volledig op zijn bek gaat. Is geen geheim. Er wordt al maanden gewacht op een fix. :O

• ANdrode
  • Niet online
valkenier schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:56:
[...]
Je bent niet zo scheutig met wat je precies aan het doen was, maar als het met een NAT hairpin/loopback te maken had, dan is het bekend dat de Compal hiervan volledig op zijn bek gaat. Is geen geheim. Er wordt al maanden gewacht op een fix. :O
Een tienduidendtal UDP flows laat hem toch ook omvallen?
offtopic:
of zmap waarschijnlijk ook wel. Levert mogelijk ook abuse mail op :+

• dof
valkenier schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:56:
[...]

ANdrode schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:32:
[...]

Een tienduidendtal UDP flows laat hem toch ook omvallen?
offtopic:
of zmap waarschijnlijk ook wel. Levert mogelijk ook abuse mail op :+
Sorry voor beperkte scheutigheid, maar vanwege dat ik dit nog niet uitgekleed heb naar de essentie ('t was een stapje bij een compleet ander niet-netwerk proces) en monteur nog niet geweest is om het te laten zien, had ik het nog even niet geëxpliciteerd.

Om toch even verder aan te duiden: in essentie doe ik een wisseling (binnen ander gebeuren) van google accounts, dus niets met netwerk NAT/hairpin of massieve UDP flows. Maar het is bij mij reproduceerbaar. Om het beter in kaart te brengen zou ik het even los van andere zaken willen brengen.

• ANdrode
  • Niet online
dof schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:18:
[...]
Om toch even verder aan te duiden: in essentie doe ik een wisseling (binnen ander gebeuren) van google accounts, dus niets met netwerk NAT/hairpin of massieve UDP flows. Maar het is bij mij reproduceerbaar. Om het beter in kaart te brengen zou ik het even los van andere zaken willen brengen.
Welk protocol pakt jouw browser? "Gewoon" TLS of QUIC?

QUIC gaat over UDP.
offtopic:
Realiseer mij nu pas de interactie hiervan en de connect box. Maar had crashes niet verwacht, wel vertraging

• dof
ANdrode schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Welk protocol pakt jouw browser? "Gewoon" TLS of QUIC?

QUIC gaat over UDP.
offtopic:
Realiseer mij nu pas de interactie hiervan en de connect box. Maar had crashes niet verwacht, wel vertraging
Geen idee, maar 't is default dus TLS neem ik aan.

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:42
dof schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:45:

Mijn vragen zijn:

Type Compal CH7465LG-ZG
Is de onschuldige handeling wellicht het inloggen op Sonarr ?

• dof
Noppesnada schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:30:
[...]

Is de onschuldige handeling wellicht het inloggen op Sonarr ?
Ehh nee, nooit van Sonarr gehoord.

Op het moment van crashen probeer ik van google account te wisselen in ander gebeuren. Vandaag weer even geprobeerd en ... poef... connectbox weer gecrasht. Vrij opmerkelijk naar mijn mening.

• ANdrode
  • Niet online
dof schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

Geen idee, maar 't is default dus TLS neem ik aan.
Nee dat kan bij Chrome recent QUIC zijn geworden.

Makkelijkste manier om dit uit te sluiten is een andere browser.

• dof
ANdrode schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Goed idee, ga ik even proberen in mozilla, maar nu even niet want dan krijg ik (mogelijk) ruzie in huis :) .

Intussen zag ik verschillende dingen (o.a. chrome) waar ook een software update mogelijk is dus dat komt ook nog aan de beurt.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-01 12:34
dof schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Ehh nee, nooit van Sonarr gehoord.

Op het moment van crashen probeer ik van google account te wisselen in ander gebeuren. Vandaag weer even geprobeerd en ... poef... connectbox weer gecrasht. Vrij opmerkelijk naar mijn mening.
Ok, mogelijk nieuw issue dus. Zeker opmerkelijk.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
(jarig!)
jongetje schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:28:
Bij de next kun je ook gewoon reclames bij opnames doorspoelen. En oneindig tegelijk opnemen en overal terug kijken (En spoelen), dat kan je HDD recorder niet
Hoe lang zou dat nog zijn? Ik probeerde net in ReplayTV door te spoelen wat uiteraard niet kan met een uitzending van de commerciële omroep maar de melding schrok ik wel van: "Sorry, de zender heeft aangegeven dat opnames niet vooruit gespoeld mogen worden.".

Volgens mij kan dat nu nog wel, maar ik zie het al tijden als zwaard van Damocles hangen dat ook dat een keer niet meer mag. De move van de opnames naar de cloud is wat mij betreft dan ook een eerste stap in die richting die ze moesten nemen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• jongetje
Kpn heeft al jaren opnames in de cloud en kun je ookngewoon doorspoelen. Kunnen ons wel zorgen maken om iets wat nu nog niet zo is...

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De bom is afgevuurd, maar waarom zorgen maken, hij is nog niet geland. :)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Hoe lang zou dat nog zijn? Ik probeerde net in ReplayTV door te spoelen wat uiteraard niet kan met een uitzending van de commerciële omroep maar de melding schrok ik wel van: "Sorry, de zender heeft aangegeven dat opnames niet vooruit gespoeld mogen worden.".

Volgens mij kan dat nu nog wel, maar ik zie het al tijden als zwaard van Damocles hangen dat ook dat een keer niet meer mag. De move van de opnames naar de cloud is wat mij betreft dan ook een eerste stap in die richting die ze moesten nemen.
Ook één van mijn redenen om mijn Humax HDR-5200c te koesteren. Ik neem liever zelf af en toe wat op, Ziggo Sport bijvoorbeeld, dan dat dat verboden is omwille van licenties. Spoelen doe ik ook graag.

De rest kijk ik terug via bijvoorbeeld NPO Start Plus.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
(jarig!)
jongetje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 03:31:
Kpn heeft al jaren opnames in de cloud en kun je ookngewoon doorspoelen. Kunnen ons wel zorgen maken om iets wat nu nog niet zo is...
Omdat je wel heel naïef moet zijn om niet te zien waar het in de wereld heen gaat qua reclame.

Voor mij was het serieus één van de redenen om te twijfelen of ik nog aan de Next zou beginnen. Als ik gedwongen ga worden om reclame te kijken (of erop te wachten) dan betaal ik liever voor streaming diensten van de zenders die goede/leuke programma's leveren dan voor een TV-abonnement.

Ik zou dan ook niet weten waarom ik die ontwikkelingen niet in de gaten zou houden omdat KPN (ik ben Ziggo klant) het nog niet doet. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Dielie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:15

Dielie

*BURP!*

jongetje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 03:31:
Toch even voor de scherpte. Ik ben na de zomer overgestapt van NLEx (KPN-infrastructuur) naar Ziggo. Bij NLE kon/kun je opnames (in de cloud) doorspoelen, maar terugkijken (vanuit de gids, max 7 of 8 dagen oud) van de meeste commerciele zenders niet.

Dat is dan toch hetzelfde bij NLEx/KPN/Budgetenergie als bij Ziggo, of niet?

• hars73

hars73

Toch nog maar even nagevraagd bij Ziggo Webcare of bij aanschaf van een buitenlandse tv (Duitsland), er compatibiliteits issues kunnen zijn als je het 'Kabel-tv' pakket via de ingebouwde DVB-C wilt gaan bekijken.

"Je hebt dan inderdaad een televisie nodig met een ingebouwde DVB-C tuner. De DVB-C Tuner zet het analoge signaal van Ziggo om naar een digitaal analoog signaal, waardoor je dus via de kabel in digitale tv kwaliteit kunt genieten van de zenders. Het maakt niet uit waar de televisie vandaan komt, want hoe de DVB-C tuner werkt is internationaal hetzelfde. Een tv uit Duitsland, Frankrijk of Australië met een ingebouwde DVB-C Tuner, zou het hier prima doen."

Tijdens de black friday periode maar eens op zoek naar twee eenvoudige tv's voor mijn kids.
Dielie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Toch even voor de scherpte. Ik ben na de zomer overgestapt van NLEx (KPN-infrastructuur) naar Ziggo. Bij NLE kon/kun je opnames (in de cloud) doorspoelen, maar terugkijken (vanuit de gids, max 7 of 8 dagen oud) van de meeste commerciele zenders niet.

Dat is dan toch hetzelfde bij NLEx/KPN/Budgetenergie als bij Ziggo, of niet?
Zo is het ook bij Ziggo op dit moment, toch blijven mensen hier verkeerde aannames nemen.

Replaytv != doorspoelen mogelijk
Opnemen == doorspoelen mogelijk

Float like a butterfly, sting like a bee.

• CheesePizza
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22-01 14:54
hoe ervaren jullie de download en upload snelheid die jullie echt hebben in vergelijking met de max snelheid van het ziggo abonnement dat jullie hebben?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CheesePizza schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:01:
hoe ervaren jullie de download en upload snelheid die jullie echt hebben in vergelijking met de max snelheid van het ziggo abonnement dat jullie hebben?
Op mijn locatie (Veghel), eigenlijk altijd (wat) hoger dan wat het zou moeten zijn.

Ookla resultaat op dit moment

d: 516.xx
u: 41.xx

Daar veranderd tijdens de spits-uren eigenlijk niets aan op mijn adres. Tamelijk veel glas-afnemers hier in de omgeving, dat zal wel helpen ;)

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:32

TFHfony

Professional Weirdo

Tot recent haalde ik deze eigenlijk altijd en meestal een paar mbps meer.
Tegenwoordig in de avonduren wil de downloadsnelheid wel eens halveren en zie ik mijn ping naar Google oplopen van 11ms overdag naar 100+ms in de avonduren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Ik heb het complete pakket 250/25, en ik heb altijd minstens die snelheid. Ik meen begrepen te hebben dat ziggo er een schepje van een aantal procenten boven op doet zodat er iets marge is in de plus.
Mijn speedtest zijn dan meestal rond de 255/260, en ik ervaar dat ook in de werkelijke downloads.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit geheel afhankelijk is van de capaciteit die wordt aangeboden of verbruikt wordt in de wijk waar je zit. Ik heb over drie postcode gebieden de afgelopen jaren in Noord-Holland eigenlijk alleen positieve ervaringen met Ziggo.

MENTAL SHUTDOWN

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ik hoor 250/25 te hebben maar meestal ergens tussen de 0-250mbit meestal max 60mbit maar goed ze moeten het nog steeds oplossen. Ben benieuwd bijna al een jaar bezig met het oplossen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-01 23:05
Ik heb het zakelijk pakket 300/40, en ik heb altijd minstens die snelheid.
Mijn speedtest zijn dan meestal rond de 255/260 wifi (denk dat mijn netwerkkaart limiet is), en ik ervaar dat ook in de werkelijke downloads.
Alternatief is koper met max 30mb :(
Ik ben dit jaar overgestapt na 16 jaar dsl want vroeger gillend weggegaan bij UPC 50 euro voor 2 MB en bagger.
Maar de Ziggo van nu is op wat dns problemen niet slecht. Ik betaal wel 72 euro per maand dus zodra glasvezel beschikbaar komt ben ik ook weg. >:)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-01 10:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Gonadan schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:31:
[...]

Omdat je wel heel naïef moet zijn om niet te zien waar het in de wereld heen gaat qua reclame.

Voor mij was het serieus één van de redenen om te twijfelen of ik nog aan de Next zou beginnen. Als ik gedwongen ga worden om reclame te kijken (of erop te wachten) dan betaal ik liever voor streaming diensten van de zenders die goede/leuke programma's leveren dan voor een TV-abonnement.

Ik zou dan ook niet weten waarom ik die ontwikkelingen niet in de gaten zou houden omdat KPN (ik ben Ziggo klant) het nog niet doet. :)
Oh jij denkt dat het gelijk trekken van features tussen de Horizon en Next dan niet precies hetzelfde tot gevolg gaat hebben?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
(jarig!)
MeNTaL_TO schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:03:
Oh jij denkt dat het gelijk trekken van features tussen de Horizon en Next dan niet precies hetzelfde tot gevolg gaat hebben?
Nee dat denk ik juist wel, dat is net zo'n stap.
Die trend is echter pas sinds kort gestart en hoogstwaarschijnlijk ook deels gevoed omdat veel mensen ontevreden zijn over de prestaties van de horizon box en daar vanaf willen. Meer mensen dan ze nu aankunnen met vervangen voor een next.

• bakkerjangert
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12:51
Ik kreeg gisteren een mail met nieuwe onderhoudsplannen van ziggo in mijn regio (Capelle aan den IJssel):
Wanneer we aan de slag gaan
Op 6 november 2019 starten we en 12 december 2019 is de laatste dag.
We werken alleen op werkdagen tussen 6.00 en 17.00 uur. Dan kan de verbinding uitvallen. Soms een paar uur, soms een paar keer kort. Buiten die uren doet alles het gewoon. Ook in het weekend.

Tijdens het werk
Als de monteurs aan het werk zijn, kan de verbinding dus onderbroken worden. Zelfs meer dan één keer, meerdere uren. Vervelend, dat snappen we best. U hoeft zelf niet aanwezig te zijn. Het is fijn als u eventuele huisgenoten inlicht. Dan staat niemand voor verrassingen. En als tip: plan geen thuiswerkdag.
Ik schrik nogal van het tijdsframe van de werkzaamheden en de aangegeven storingsduur. Tot nu toe altijd een tevreden klant van Ziggo geweest en bijna nooit een storing ondervonden. Maar als ik straks bijna 1,5 maand met haperend internet en televisie zit is dat niet fijn natuurlijk. En ik heb juist mijn contract verlengd dus opzeggen is op dit moment geen optie. Hopelijk valt het mee zijn de storingen gering. Ik hou het in de gaten.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
(jarig!)
Zou dat niet gewoon een typfout zijn? 12/12 ipv 12/11 is een makkelijk te maken fout.

Overdag ben je toch gewoon aan het werk? ;)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:16
Gonadan schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:35:
Zou dat niet gewoon een typfout zijn? 12/12 ipv 12/11 is een makkelijk te maken fout.

Overdag ben je toch gewoon aan het werk? ;)
Ik had kort geleden ook af en toe storing op 't werk, met Ziggo. Toen werd er ook gewoon een week uitgetrokken voor de werkzaamheden. In die week 3x iets van een uurtje offline geweest.

Hangt misschien van het gebied af? Hier een groot dorp namelijk.
krakendmodem schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:55:
[...]

Ik had kort geleden ook af en toe storing op 't werk, met Ziggo. Toen werd er ook gewoon een week uitgetrokken voor de werkzaamheden. In die week 3x iets van een uurtje offline geweest.

Hangt misschien van het gebied af? Hier een groot dorp namelijk.
Ze upgraden het COAX netwerk, alles wordt vernieuwd in de straatkasten. Een actie van eens in de 10-15 jaar, dan mag een beetje downtime wel. Zal ook met glasvezel zo zijn over 10 jaar als de switches in de straatkasten afgeschreven zijn.

Je kunt niet verwachten dat iedereen snachts gaat werken, we hebben al een hele hoge uptime in Nederland qua internet.

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 21:17

Roetzen

he.net Certified Sage

wopper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:59:
[...]
Ze upgraden het COAX netwerk, alles wordt vernieuwd in de straatkasten. Een actie van eens in de 10-15 jaar, dan mag een beetje downtime wel.
Hier hebben ze dat eerder dit jaar gedaan. Dat ging ook overdag. Kon ik tenminste ook nog wat zien.:)

En de downtime viel inderdaad best mee. Eén of twee uurtjes. En het was ruim van te voren aangekondigd. Daar kan ik mee leven.

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-01 16:46
hardware-lover schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:09:
[...]

Op mijn locatie (Veghel), eigenlijk altijd (wat) hoger dan wat het zou moeten zijn.

Ookla resultaat op dit moment

d: 516.xx
u: 41.xx

Daar veranderd tijdens de spits-uren eigenlijk niets aan op mijn adres. Tamelijk veel glas-afnemers hier in de omgeving, dat zal wel helpen ;)
Het verhaal rondom de spits tijden wordt vooral in stand gehouden door personen die al 15 jaar geen kabel afnemen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• dof
ANdrode schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Inmiddels even in Firefox getest en met zelfde resultaat: crash van de connectbox.

Intussen ook maar een zelfde thread op ziggo forum opgezet.
sdk1985 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Het verhaal rondom de spits tijden wordt vooral in stand gehouden door personen die al 15 jaar geen kabel afnemen.
Eens ik heb nooit capaciteit problemen, dat hebben ze echt wel onder controle tegenwoordig.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Of die hier in de wijk wonen. Al weken dat in de avonduren hier de snelheid in elkaar kakt en de ping flink oploopt.
Ik denk dat Ziggo gewoon even wacht tot komende week het probleem "zich vanzelf oplost", door de oplevering van glasvezel hier in de wijk.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• krakendmodem
[...]

Nou... :+

Ik heb begin dit jaar in Amsterdam-Zuid diverse weken gehad dat ik op een 600/50 zakelijk soms niet verder kwam dan 300/50. Overdag geen probleem, maar het begin van de avond tikte ik die 500 echt niet meer aan. Ik werkte vaak tot laat en kon dus mooi testen, de rest van het kantoornetwerk ging over de glasvezel.

Zowel op de Ziggo speedtest als op een ander speedtest of nieuwsserver tikte ik die 600 niet meer aan. Upload bleef overigens wel goed. Destijds heb ik Ziggo hier over gesproken, maar dat probleem werd later "opgelost".

Natuurlijk merk je dat op een 600/50 lijntje veel sneller dan een 50/5 pakket.

Hier in Groningen speelt het probleem vrijwel niet. Haal hier netjes 300/40 volgens contract.

Dus ja, in het "je deelt de kabel met de buren" verhaal klopt die stelling wel deels.

Natuurlijk werkt dit bij glasvezel en DSL net zo, alleen ligt er bij die netwerken vaak een snellere uplink dan bij de (uit m'n hoofd) ~1200Mbit die nu gehanteerd wordt.

Zodra Ziggo in Amsterdam docsis 3.1 gaat uitrollen/gebruiken zal dit waarschijnlijk niet meer zomaar optreden
TFHfony schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:25:
[...]

Of die hier in de wijk wonen. Al weken dat in de avonduren hier de snelheid in elkaar kakt en de ping flink oploopt.
Ik denk dat Ziggo gewoon even wacht tot komende week het probleem "zich vanzelf oplost", door de oplevering van glasvezel hier in de wijk.
Ik heb ook glas aangevraagd. Maar ik weet nog niet welke provider het gaat worden na alle testen; glas of Ziggo. Eerst maar eens een poos parallel laten lopen.

De combinatie van Ziggo, NEXT, gratis HBO, extra data bij hollandsnieuwe spreekt mij erg aan.

Maar met alle nieuwe glas initiatieven die overal los barsten ben ik heel benieuwd wat Ziggo in 2020 gaat doen met de prijzen. Verlagen doen ze niet, daar hebben ze de “ballen” niet voor. Ook richting de aandeelhouders lijkt mij dit onmogelijk. Over het onderwerp verhogen ben ik wel heel benieuwd. De glas concurrentie is in 2020 wel opgebouwd en bouwt verder uit.

Ziggo is en hele grote ISP met Liberty en heeft heel veel redundantie in het netwerk, na het coax gedeelte:). Bij al die kleine glas boeren is het wat minder redundant lijkt mij? Caiway ligt er snachts regelmatig ff uit, ziggo bijvoorbeeld nooit.

• sdk1985
krakendmodem schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

Nou... :+

Ik heb begin dit jaar in Amsterdam-Zuid diverse weken gehad dat ik op een 600/50 zakelijk soms niet verder kwam dan 300/50. Overdag geen probleem, maar het begin van de avond tikte ik die 500 echt niet meer aan. Ik werkte vaak tot laat en kon dus mooi testen, de rest van het kantoornetwerk ging over de glasvezel.

Zowel op de Ziggo speedtest als op een ander speedtest of nieuwsserver tikte ik die 600 niet meer aan. Upload bleef overigens wel goed. Destijds heb ik Ziggo hier over gesproken, maar dat probleem werd later "opgelost".

Natuurlijk merk je dat op een 600/50 lijntje veel sneller dan een 50/5 pakket.

Hier in Groningen speelt het probleem vrijwel niet. Haal hier netjes 300/40 volgens contract.

Dus ja, in het "je deelt de kabel met de buren" verhaal klopt die stelling wel deels.

Natuurlijk werkt dit bij glasvezel en DSL net zo, alleen ligt er bij die netwerken vaak een snellere uplink dan bij de (uit m'n hoofd) ~1200Mbit die nu gehanteerd wordt.

Zodra Ziggo in Amsterdam docsis 3.1 gaat uitrollen/gebruiken zal dit waarschijnlijk niet meer zomaar optreden
Kan ook zijn dat de speedtest server zelf niet goed door liep. Volgende keer even je resultaten delen,staat bij welke server je had. Heb zelf overigens ook weleens snelheidsdips gehad. Bleek een packet storm probleem in combinatie met een manged switch te zijn. Direct pc op modem loste het namelijk op. Ook dat was alleen op bepaalde tijden 8)7 .

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wopper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:46:
[...]

Ik heb ook glas aangevraagd. Maar ik weet nog niet welke provider het gaat worden na alle testen; glas of Ziggo. Eerst maar eens een poos parallel laten lopen.

De combinatie van Ziggo, NEXT, gratis HBO, extra data bij hollandsnieuwe spreekt mij erg aan.

Maar met alle nieuwe glas initiatieven die overal los barsten ben ik heel benieuwd wat Ziggo in 2020 gaat doen met de prijzen. Verlagen doen ze niet, daar hebben ze de “ballen” niet voor. Ook richting de aandeelhouders lijkt mij dit onmogelijk. Over het onderwerp verhogen ben ik wel heel benieuwd. De glas concurrentie is in 2020 wel opgebouwd en bouwt verder uit.

Ziggo is en hele grote ISP met Liberty en heeft heel veel redundantie in het netwerk, na het coax gedeelte:). Bij al die kleine glas boeren is het wat minder redundant lijkt mij? Caiway ligt er snachts regelmatig ff uit, ziggo bijvoorbeeld nooit.
Kosten boeit mij niet zo, dus ik ga gewoon voor KPN. Daar zal de redundantie ook wel OK zijn. De 500/500 staat al in pre-order, tezamen met het 4K tv pakket.
Ik moet alleen nog zien wanneer het daadwerkelijk opgeleverd wordt. Maar ook ik zal Ziggo nog niet opzeggen voor de KPN lijn hier een paar weken goed draait.

• krakendmodem
sdk1985 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:49:
[...]

Kan ook zijn dat de speedtest server zelf niet goed door liep. Volgende keer even je resultaten delen,staat bij welke server je had. Heb zelf overigens ook weleens snelheidsdips gehad. Bleek een packet storm probleem in combinatie met een manged switch te zijn. Direct pc op modem loste het namelijk op. Ook dat was alleen op bepaalde tijden 8)7 .
Daarom had ik ook meerdere servers gepakt; geen van allen kwamen in de buurt. Overdag was dat geen probleem. In de avond wel.

Ik zal eens kijken of ik die tests nog ergens heb. Wel een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk.

Ik ben daar volgende week weer eens op locatie, zal het dan weer eens testen :+.
TFHfony schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:21:
[...]

Kosten boeit mij niet zo, dus ik ga gewoon voor KPN. Daar zal de redundantie ook wel OK zijn. De 500/500 staat al in pre-order, tezamen met het 4K tv pakket.
Ik moet alleen nog zien wanneer het daadwerkelijk opgeleverd wordt. Maar ook ik zal Ziggo nog niet opzeggen voor de KPN lijn hier een paar weken goed draait.
Dan tref je het, ik zit bij e-fiber. Die heeft allemaal van die mini providers, ik hou mijn hart vast. KPN, Tmobile, Ziggo dat zijn de grote stabiele core netwerken.

• ANdrode
  • Niet online
wopper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:25:
[...]

Dan tref je het, ik zit bij e-fiber. Die heeft allemaal van die mini providers, ik hou mijn hart vast. KPN, Tmobile, Ziggo dat zijn de grote stabiele core netwerken.
Ik verwacht dat bij de kleine providers heel veel via transit moet. =Dan geeft het onder de streep toch een garantie op een goede verbinding?
offtopic:
Als iemand een lijstje providers maakt dan doe ik wel wat kleine testjes met RIPE atlas probes
ANdrode schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:52:
[...]

Ik verwacht dat bij de kleine providers heel veel via transit moet. =Dan geeft het onder de streep toch een garantie op een goede verbinding?
offtopic:
Als iemand een lijstje providers maakt dan doe ik wel wat kleine testjes met RIPE atlas probes
Ja eens, maar ook daar heb je weer verschillende gradaties in want ook een Transit provider zal moeten peren in de wereld, is een USA aanbieder goed gepeert voor NL traffic? Ik heb mij er nooit in verdiept _/-\o_ In het plaatje van Tweak zie je dat AS6453 TATA de meeste peers heeft. Eens met Atlas kijken of het klopt dat het verkeer zo loopt ;-)?

Neem Tweak die heeft 4 transit providers en een AMS-IX peer. Daar heb ik wel vertrouwen in, misschien is dat nog wel beter gerouteerd voor Nederlandse sites dan Ziggo via Aorta/Transit.

Het gaat meer om de core redundantie, waarom ligt Caiway er snachts uit. Onderhoud, software upgrade etc? Het verkeer heeft daar blijkbaar niet veel alternatieve paden om vervoerd te worden?

https://bgp.he.net/AS25596#_graph4 (tweak klein)
https://bgp.he.net/AS6830#_graph4 (Ziggo/Liberty is echt groot)

• Williamo15
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-11-2019
Iemand die toevallig weet hoe het zit met het aantal MB/s waar je voor betaald en het aantal MB/s wat je krijgt/gebruikt?

Laatst 100gb voor de Nieuwe CoD moeten downloaden en daar was ik 5 uur mee bezig.

We hebben een abonnement van 250MB/s, maar toen ik de speedtest deed kreeg ik 80MB/s en download met zo'n 6-7 mbps (ik begrijp dat WiFi nooit even sterk is als direct aan de kabel maar dit lijkt me toch wel een groot verschil) aand de kabel zelf had ik rond de 170 MB/s.

Klopt dit of kan ik ziggo bellen en hier over vragen.
Williamo15 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:34:
Iemand die toevallig weet hoe het zit met het aantal MB/s waar je voor betaald en het aantal MB/s wat je krijgt/gebruikt?

Laatst 100gb voor de Nieuwe CoD moeten downloaden en daar was ik 5 uur mee bezig.

We hebben een abonnement van 250MB/s, maar toen ik de speedtest deed kreeg ik 80MB/s en download met zo'n 6-7 mbps (ik begrijp dat WiFi nooit even sterk is als direct aan de kabel maar dit lijkt me toch wel een groot verschil) aand de kabel zelf had ik rond de 170 MB/s.

Je kunt je modem waardes hier eens posten, zie openingspost? Volgens mij is er een grens van 80% van de snelheid die je zou moeten kunnen behalen.

• sdk1985
Williamo15 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:34:

Je haalt een paar zaken door elkaar.

Die 250 is Mbps, dat deel je door 8 voor MB/s= 31.25
De 80 zal ook Mbps zijn wat neer komt op 10 MB/s, wat in de buurt zit van de 6-7 download die je vermeld

Indien je bedraad óf goede 5Ghz Wifi óf goede powerlan hebt liggen dan zou die 100GB ongeveer een uurtje moeten duren.

Zo ver ik weet haal ik met mijn laptop gewoon mijn 300 Mbps, maar let ook even op dat een laptop harde schijf dit eigenlijk al niet kan bijbenen in het geval van een game installatie.

Verder kun je Ziggo altijd bellen.

sdk1985 wijzigde deze reactie 31-10-2019 23:59 (9%)

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-01 16:56
Kreeg van Ziggo een mail met het volgende aanbod:
Kies voor sneller internet
Dan verhogen we 12 maanden lang de snelheid van jouw Ziggo-abonnement naar Internet Complete. Dan krijg je het een jaar lang zonder extra kosten. Fijn om te weten: We veranderen niets aan je abonnement.
Maar in de actievoorwaarden staat dit:
Als je gebruik maakt van deze actie gaat er een (nieuw) abonnement in met een minimumduur van 12 maanden.
8)7

Vrij misleidend, want er wordt dus wel degelijk iets aan mijn abonnement veranderd, namelijk dat het bij gebruik maken van deze actie ineens over een minimale looptijd beschikt.

• king006
  • Laatst online: 10:51
Joster schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:56:
Vrij misleidend, want er wordt dus wel degelijk iets aan mijn abonnement veranderd, namelijk dat het bij gebruik maken van deze actie ineens over een minimale looptijd beschikt.
Correct! dat was hier ook het geval :( e-mail verwijderd en Ziggo kan de pot op ;)

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-01 16:56
king006 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:42:
[...]

Correct! dat was hier ook het geval :( e-mail verwijderd en Ziggo kan de pot op ;)
Heb via Twitter DM wel op papier staan dat het geen impact heeft op aanpassen van zenderpakketten of inspringen op nieuwe aanbiedingen. Het is dus enkel de opzegtermijn die je ophoogt naar een abo van 12 maanden. Als ik dus zeker weet nog minimaal 1 jaar bij Ziggo te blijven heeft het niet zoveel nadelen ;)

• king006
Joster schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:52:
[...]

Heb via Twitter DM wel op papier staan dat het geen impact heeft op aanpassen van zenderpakketten of inspringen op nieuwe aanbiedingen. Het is dus enkel de opzegtermijn die je ophoogt naar een abo van 12 maanden. Als ik dus zeker weet nog minimaal 1 jaar bij Ziggo te blijven heeft het niet zoveel nadelen ;)
Ik denk niet dat "inspringen op nieuwe aanbiedingen" klopt. Je gaat immers een 12 maanden contract aan en als je dan bijvoorbeeld wil overstappen naar een korting van 3 of 6 maanden ga je wederom 12 maanden contract aan en ik denk dat die snelheid dan vervalt.

• acale
  • Laatst online: 23-01 21:34
Mijn Arris modem/router heeft vandaag een nieuwe firmware gekregen. Versie nummer 9.1.1902.203
Ik probeer te achterhalen wat de changelog is maar kan niets vinden

• king006
acale schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:16:
Mijn Arris modem/router heeft vandaag een nieuwe firmware gekregen. Versie nummer 9.1.1902.203
Ik probeer te achterhalen wat de changelog is maar kan niets vinden
Ik kom twee punten tegen:

- DHCP pagina lijkt weer gewoon te werken. Hangt zich niet op.
- Bij inloggen is het password nu ook niet zichtbaar meer.

Voor de rest geen idee :9

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-01 21:38
Oh leuk, BBC4 wordt niet meer uitgezonden. Blijkbaar heb ik een mailtje over het hoofd gezien. Voordeel is dat ik mijn abo kan aanpassen naar iets goedkopers.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PjotrStroganov schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:43:
Oh leuk, BBC4 wordt niet meer uitgezonden. Blijkbaar heb ik een mailtje over het hoofd gezien. Voordeel is dat ik mijn abo kan aanpassen naar iets goedkopers.
Hoeft niet perse dat je wat over het hoofd hebt gezien? Ik krijg enkel de mail waarin staat wat er maandelijks weer wordt afgeschreven. Voor alle overige mail heb ik mij afgemeld, mogelijk jij ook?

Maar ik had elders al eerder gezien dat er wat BBC zenders zouden verdwijnen bij Ziggo. In het algemene nieuws, meen ik mij ter herinneren.

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:00
Hoi allen, vraagje;

Schoonvader heeft nieuw modem ontvangen (de witte connectbox?). Geinstalleerd, ding werd direct geupdate. Nu is er iets vaags aan de hand:

Ik krijg de ene keer een ip adres van modem naar de connectbox: 192.168.178.1
De andere keer krijg ik een ip adres van 192.168.192.1 met inlog van ‘horizon’

Ik kan dan via beiden een draadloos netwerk instellen, die ik dan ook beiden zie. Echter ervaar ik hierdoor nu netwerkproblemen (apparaten lijken deels op de 178 en 192 range te zitten) waarmee niet alle sites laden (deel wel, deel niet.

Iemand dit eerder gehad of ervaringen mee?

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 21:17

Roetzen

he.net Certified Sage

ErgoStijn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:41:
Hoi allen, vraagje;

Schoonvader heeft nieuw modem ontvangen (de witte connectbox?). Geinstalleerd, ding werd direct geupdate. Nu is er iets vaags aan de hand:

Ik krijg de ene keer een ip adres van modem naar de connectbox: 192.168.178.1
De andere keer krijg ik een ip adres van 192.168.192.1 met inlog van ‘horizon’
Je hebt een horizon box aangesloten? Dan heb je twee DHCP servers actief. Remedie: DHCP server op de horizon box uitzetten.

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• jongetje
Roetzen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:46:
[...]

Je hebt een horizon box aangesloten? Dan heb je twee DHCP servers actief. Remedie: DHCP server op de horizon box uitzetten.
Of de horizon uit je netwerk halen. Die heeft toch zijn eigen internet voorziening (modem).
Pagina: 1 ... 147 ... 153 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True