Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:38
Ziggo internet en telefonie is hier in Den Haag dood. TV werkt wel. De storingspagina is ook niet werkend lijkt het! KPN Fon als backup ftw!

Groentjuh wijzigde deze reactie 21-10-2019 19:15 (9%)

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:23

Roetzen

he.net Certified Sage

Hier in Driebergen niks aan de hand.

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:05
Hier in Zeist ook geen internet sinds 18:15u. Tv nog wel gelukkig. De Ziggo klantenservice gaf aan van niks te weten, terwijl hun facebookpagina volstroomt met meldingen. Het lijkt een landelijke storing, als ik op allestoringen.nl kijk.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Groentjuh schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:14:
Ziggo internet en telefonie is hier in Den Haag dood. TV werkt wel. De storingspagina is ook niet werkend lijkt het!
Telefonie werkt hier wel, tv ook... alhoewel telefonie wel een beetje vreemd doet, als ik een kiestoon krijg kan ik geen nummer intoetsen, gebeurd niets... even een paar keer aan en uit en het gaat wel.

Modem geeft overigens doodleuk aan online te zijn... |:(

Op alle storingen wordt nu erkend door webcare dat er inderdaad een regionale storing zou zijn... alhoewel ik van amersfoort tot breda niet bepaald regionaal zou willen noemen. Storingschecker van Ziggo zegt dat er niets aan de hand is :F
Roetzen schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:18:
Hier in Driebergen niks aan de hand.
Werkelijk? Zit zelf in Soesterberg en daar werkt het niet, broertje in Zeist ook helemaal niets... vriend in Driebergen heeft ook niets.

Edit: bij een netwerkcontrole wordt er aangegeven dat er geen DNS beschikbaar is, maar het invoeren van een alternatieve DNS zoals die van google werkt helaas niet.

MicGlou wijzigde deze reactie 21-10-2019 19:24 (9%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:34
Helmond werkt prima!

• rico_fxp
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Dynamix schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:59:
In Breda ook geen internet meer...
Hier nog een melding uit Breda. Tot op heden nog geen internet

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:05
Nu valt alles uit. ☹️

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:06

Wildfire

Joy to the world!

Phew, hier in Tilburg (nog) geen problemen, draait hier zoals altijd als een tierelier. :)

Benieuwd wat er precies aan de hand is.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:09

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Shit. Ben ik net mijn CV op LinkedIn helemaal aan het bijwerken, knalt Ziggo d'r hier in Zeist uit. :(
Komt niet vaak voor, maar net nu is het best even ongelukkig..

Hoop maar dat ze het snel vinden en oplossen.

(CV maar even via een entry in mijn hosts file geopend en via WiFi tethering / mobile hotspot alsnog richting LinkedIn geslingerd.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

MicGlou schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:19:
[...]

Werkelijk? Zit zelf in Soesterberg en daar werkt het niet, broertje in Zeist ook helemaal niets... vriend in Driebergen heeft ook niets.
Tja... TV doet het, ik kan naar mijn mobiel bellen en ik verzend dit bericht...

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-11 18:33

TFHfony

Professional Weirdo

rico_fxp schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:29:
[...]

Hier nog een melding uit Breda. Tot op heden nog geen internet
Hier in Breda geen enkel probleem, de hele avond al niet. Videoland staat al even op.
Misschien wellicht een DNS-Server issue? Ik gebruik alternatieve DNS Servers.

TFHfony wijzigde deze reactie 21-10-2019 20:10 (8%)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Groentjuh
  • Laatst online: 20:38
Den Haag @ 2546:

code:
1
2
3
4
01-01-1970 01:25:07 critical    DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=##:##:##:##:##:##;CMTS-MAC=##:##:##:##:##:##;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:25:47 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=##:##:##:##:##:##;CMTS-MAC=##:##:##:##:##:##;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:28:00 critical    DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=##:##:##:##:##:##;CMTS-MAC=##:##:##:##:##:##;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:28:38 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=##:##:##:##:##:##;CMTS-MAC=##:##:##:##:##:##;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Tot 21-10-2019 19:39:53, want toen:

code:
1
REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=##:##:##:##:##:##;CMTS-MAC=##:##:##:##:##:##;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Daarna begon het internet te werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
> tweakers.net
Server:  dns-resolver1-mnd-anycast.ziggo.nl
Address:  2001:b88:1002::10

Non-authoritative answer:
Name:    tweakers.net
Addresses:  2001:9a8:0:e:1337:0:80:1
          213.239.154.30

Ziggo DNS werkt ook gewoon, dus het is geen DNS foutje.

Aldus de modem: "Telefonie (Nog niet actief)" dus telefonie is nog niet beschikbaar, wat mijn telefoonkaartje bevestigd!
TFHfony schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Hier in Breda geen enkel probleem, de hele avond al niet. Videoland staat al even op.
Misschien wellicht een DNS-Server issue? Ik gebruik alternatieve DNS Servers.
Nee, het is geen DNS probleem. Modem logs zeggen dat de modem niet kon registeren. Alternatieve DNS gaat dat niet omzeilen. 8.8.8.8 ping ging ook niet net!

De Ziggo storingenpagina, die werkt bij mij over Ziggo praktisch niet.

Groentjuh wijzigde deze reactie 21-10-2019 20:23 (18%)

• bt1441
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 17:49
Je zult nu met deze storing met je mediabox Next je opgenomen uitzending willen bekijken. Tja gaat moeilijk als je internet eruit ligt. Nee dan blijf ik liever mijn hd recorders samsung/humax gebruiken. En ik kan zelfs reclame bij commerciele zenders vooruit skippen. Dat kan met de Next ook niet. Wat een vooruit gang he.. not

• Dynamix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:52
Op mijn locatie in Breda weer online!

Devices: OnePlus 6 / Asus Chromebook Flip | PSN ID: Dynamix81

bt1441 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:10:
Je zult nu met deze storing met je mediabox Next je opgenomen uitzending willen bekijken. Tja gaat moeilijk als je internet eruit ligt. Nee dan blijf ik liever mijn hd recorders samsung/humax gebruiken. En ik kan zelfs reclame bij commerciele zenders vooruit skippen. Dat kan met de Next ook niet. Wat een vooruit gang he.. not
Bij de next kun je ook gewoon reclames bij opnames doorspoelen. En oneindig tegelijk opnemen en overal terug kijken (En spoelen), dat kan je HDD recorder niet

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:28:
[...]
Bij de next kun je ook gewoon reclames bij opnames doorspoelen. En oneindig tegelijk opnemen en overal terug kijken (En spoelen), dat kan je HDD recorder niet
Yep, een Next opent extra mogelijkheden, zolang je internet het maar doet ;)

@bt1441, een Next en daarnaast een HDD (of SSD) recorder hebben, dan zit men helemaal gebakken d:)b

PS: begrijp niet helemaal wat die 5 (x1000)GB met het aantal smartcards te maken heeft? Ik kan met één smartcard 22(x1000)GB opnemen als ik zou willen, zou echter niet weten waarmee ik die ruimte zou willen vullen ;)

hardware-lover wijzigde deze reactie 21-10-2019 23:13 (31%)

A smile a day....

• bt1441
[...]

Los van alles... wat valt er nog op te nemen he. Mijn hd recorders zijn niet afhankelijk van internet. Deze blijven optimaal werken als bv storing met internet of modem stuk is. Ik kan 5 duizend GB opnemen als ik wil. (Heb 5 smartcards) maar goed ieder zijn ding he. oke sorry beetje offtopic.. i

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02:08
Breda doet het weer sinds 21:50. Oosterhout deed het de hele dag gewoon. Probleem was 'access denied'.

Up 	2019-10-21 21:44:14 		OK 	0 hrs, 24 mins
Down 	2019-10-21 18:18:02 		Connection Timeout 	3 hrs, 26 mins

sdk1985 wijzigde deze reactie 21-10-2019 22:09 (55%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• snah001
  • Laatst online: 13:31
En je kunt belangrijke opnames op een HDR gewoon voor altijd bewaren en bij de Next zijn die na 1 jaar foetsie.
En ik kan via UTP gewoon opnames naar mijn PC halen en bewerken (bijv reclame eruit knippen) wat wel zo fijn is als je opnames langer wil bewaren.
Ben aan het denken om naast de Humax 5200C nog een VU+ te kopen waarmee je verder vooruit kunt plannen.

Mi 9T Pro - V11.0.3.0. - QFKEUXM

• sdk1985
snah001 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:19:
Waar ik woon ligt helemaal geen glas en komt er ook voorlopig niet en je kunt alleen kiezen tussen Ziggo of VDSL die door de afstand tot de wijkcentrale maar 10 Mbps down kan leveren.
Om te huilen toch?
Doe het al 20 jaar met Ziggo (voorheen @Home etc.) en heb kort KPN gehad maar die doet niks aan hun netwerk kwa download snelheid laat staan upload.
Hoezo concurrentie en innovatie?
Zou met 200up/200down al erg tevreden zijn maar dat gaat nog jaren duren en is nog nergens in de planning, ook niet met het Gigabit netwerk......
En zo staan de zaken er op héél veel plaatsen voor want vaak doen tweakers het hier voorkomen alsof er overal glas ligt en dat is een utopie gebleken, zeker nadat KPN Reggefiber had overgenomen.
Dus geen echte keuze voor ik denk zeker 50% van NL.
Ziggo is geen uitvinden van het internet, die kopen gewoon Docsis apperatuur van een toeleverancier. Die Docsis standaard specificeert dat de upload en download niet gelijk zijn. Het heeft geen nut Ziggo daar scheef op aan te kijken. Hetzelfde overigens voor ADSL. Pas bij Docsis 4.0 krijgen we symmetrische snelheden. Ziggo is nu voorzichtig begonnen met de uitrol van Docsis 3.1. Die standaard stamt uit 2013 dus dan kun je wel een beetje gokken wanneer Docsis 4.0 gaat komen...

• unezra

unezra

Lijkt het hier (Zeist) ook weer te doen. Website is weer te bereiken vanaf mobiel. 🙂

Ben wel benieuwd wat er nu aan de hand was...

• sdk1985
unezra schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:14:
Lijkt het hier (Zeist) ook weer te doen. Website is weer te bereiken vanaf mobiel. 🙂

Ben wel benieuwd wat er nu aan de hand was...
Zou mij niet verbazen als er 1 of andere database uit lag mbt modem registratie :o .

• wopper
  • Laatst online: 20:40
sdk1985 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:37:
[...]

Zou mij niet verbazen als er 1 of andere database uit lag mbt modem registratie :o .
Als ik de storing een beetje bekijk, is het dan alleen het voormalig Ziggo gebied geweest wat plat lag? Voor mijzelf thuis sprekende; ja.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wopper schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Als ik de storing een beetje bekijk, is het dan alleen het voormalig Ziggo gebied geweest wat plat lag? Voor mijzelf thuis sprekende; ja.
Dan wellicht alleen een deel er van, want ik woon bij Breda, wat ook voormalig Ziggo/Casema gebied is, en heb 0,0 last gehad van de storing.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• wopper
TFHfony schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Dan wellicht alleen een deel er van, want ik woon bij Breda, wat ook voormalig Ziggo/Casema gebied is, en heb 0,0 last gehad van de storing.
Helder ;-) ik zit idd ook in oud Ziggo/Casema gebied. Hmmm niet echt een vinger op te leggen dus. Maar de modems knipperde dus thuis, ik was helaas niet thuis?

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ben voor mijn kids eens aan het kijken naar een eenvoudige televisie (24 inch ofzo) op hun kamer (prijsklasse 100-150 euro). Binnenkort Black Friday, waarbij Amazon misschien nog wel mooie aanbiedingen heeft. Hoeft geen smart tv te zijn. Het smart gedeelte kan ik met een Chromecast wel oplossen.

Na wat uitzoeken begrijp ik dat tegenwoordig een tv met DVB-C tuner voldoende is om de gewone 'kabel-tv' van Ziggo te kunnen gebruiken zonder smartcard. Hoe zit het dan met tv's met DVC-C tuner uit Duitsland? Zijn die gewoon 'compatible' met Ziggo? Of loop ik dan nog een risico dat het niet werkt?

• The Eagle
  • Laatst online: 21:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hars73 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:32:
Ben voor mijn kids eens aan het kijken naar een eenvoudige televisie (24 inch ofzo) op hun kamer (prijsklasse 100-150 euro). Binnenkort Black Friday, waarbij Amazon misschien nog wel mooie aanbiedingen heeft. Hoeft geen smart tv te zijn. Het smart gedeelte kan ik met een Chromecast wel oplossen.

Na wat uitzoeken begrijp ik dat tegenwoordig een tv met DVB-C tuner voldoende is om de gewone 'kabel-tv' van Ziggo te kunnen gebruiken zonder smartcard. Hoe zit het dan met tv's met DVC-C tuner uit Duitsland? Zijn die gewoon 'compatible' met Ziggo? Of loop ik dan nog een risico dat het niet werkt?
De kans dat het niet werkt is aanwezig, dat hebben we vaker gezien. Maar WKOA, kun je dus testen. Hou er rekening me dat je een CI+ insteekkaart moet hebben. Ziggo verhuurt die alleen, kost je 2 euro per maand: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hars73

hars73

The Eagle schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

De kans dat het niet werkt is aanwezig, dat hebben we vaker gezien. Maar WKOA, kun je dus testen. Hou er rekening me dat je een CI+ insteekkaart moet hebben. Ziggo verhuurt die alleen, kost je 2 euro per maand: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Van de CI+ poorten lees ik inderdaad regelmatig dat ze niet perse geschikt zijn voor de Ziggo smartcard, zeker de buitenlandse modellen niet. Maar die CI+ module is toch juist niet nodig als je de gewone 'digitale kabel tv' gebruikt in combinatie met een ingebouwde DVB-C tuner? En zijn die tuners dan altijd wel geschikt voor Ziggo? https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio/

hars73 wijzigde deze reactie 22-10-2019 11:09 (15%)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

The Eagle schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

Er is een setje van zo'n 30 zenders welke ongecodeerd is en je dus zonder CI+ interface of decoder kan kijken. Meer info hier:
https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/kijken-zonder-kastje

Dit zijn dan over het algemeen wel de niet HD versies van de zenders.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

wopper schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

Helder ;-) ik zit idd ook in oud Ziggo/Casema gebied. Hmmm niet echt een vinger op te leggen dus. Maar de modems knipperde dus thuis, ik was helaas niet thuis?
Ik heb hier in Driebergen, ook fZiggo/Casema gebied, niks gemerkt. Misschien zit ik op een andere CMTS als de melders in Zeist?

• unezra

unezra

Krijg je bij Ziggo nog compensatie voor zoiets, ook al is het semi landelijk?
(Bij een Zakelijk Pro verbinding that is...)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

unezra schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:52:
Krijg je bij Ziggo nog compensatie voor zoiets, ook al is het semi landelijk?
(Bij een Zakelijk Pro verbinding that is...)
Nee, tenzij jij een SLA met ze hebt afgesproken waar een compensatie in verwerkt zit. En dan praat je over iets andere bedragen.

Staat gewoon op de site:
Hoe bereken je de vergoeding?

Bij een tv-, internet- en telefoonstoring die langer dan 12 uur duurt, heb je recht op vergoeding van minimaal € 1,-. Heb je een maandabonnement en duurt de storing 12 tot 24 uur, dan moet de provider tenminste een dertigste deel van de maandkosten compenseren. Bij elke 24 uur die de storing voortduurt, loopt de compensatie op met een dertigste.

Bijvoorbeeld: bij een maandabonnement van 30 euro, loopt het bedrag na elke 24 uur dus op met 1 euro, gerekend vanaf het moment dat de storing al 12 uur duurt. Dus dat betekent in dat geval:
12 - 24 uur = 1 dag = 1/30 van maandelijkse kosten, minimaal € 1,-
24 - 48 uur = 2 dagen = 2/30 van maandelijkse kosten
48 - 72 uur = 3 dagen = 3/30, enzovoort.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Bbc opnames normaal niet op de next. Iets met rechten ...waar een hdd recorder zich geen bal van aantrekt.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:38

Pierre

Zucht

SadisticPanda schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Bbc opnames normaal niet op de next. Iets met rechten ...waar een hdd recorder zich geen bal van aantrekt.
Nou als ik iets opneem van RTL (ik heb een Next) of iets dergelijks dan kan ik gewoon de reclame skippen hoor.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

SadisticPanda schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt, replay tv en een programma opnemen.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Martinusz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt, replay tv en een programma opnemen.
Op de telenet cloud box of whatever (ziggo tegenhanger) je het ook noemt. Kunt je blijkbaar geen opnames van BBC bewaren ivm rechten voor storage van BBC materiaal.
Wat op een klassieke hdd recorder gewoon wel gaat
SadisticPanda schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Op de telenet cloud box of whatever (ziggo tegenhanger) je het ook noemt. Kunt je blijkbaar geen opnames van BBC bewaren ivm rechten voor storage van BBC materiaal.
Maar wat heeft Telenet te maken met met Ziggo of met de Ziggo Next? :?

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:39

gas0line

Joomla ❤

SadisticPanda schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Precies, maar zal niet meer lang duren voor we niet meer met die decoders kunnen werken. Dan zijn we overgeleverd aan verplicht reclames kijken, ook in replay/opnames. En kunnen ze mooi profiel maken van je kijkgedrag :(

gas0line wijzigde deze reactie 22-10-2019 13:26 (4%)

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:11
Martinusz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Maar wat heeft Telenet te maken met met Ziggo of met de Ziggo Next? :?
Misschien omdat het moederbedrijf hetzelfde is? ;)

2250 WP Zuid PVoutput

MdO82 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Misschien omdat het moederbedrijf hetzelfde is? ;)
Dan nog wilt het niks zeggen over een dienst die actief is op de Nederlandse markt.
Dat iets in België bij een andere provider in een andere markt niet werkt, wilt natuurlijk niet automatisch zeggen dat het ook niet werkt hier bij Ziggo.

Maar wellicht kan iemand het gewoon even testen ;)

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:11
Martinusz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Dan nog wilt het niks zeggen over een dienst die actief is op de Nederlandse markt.
Dat iets in België bij een andere provider in een andere markt niet werkt, wilt natuurlijk niet automatisch zeggen dat het ook niet werkt hier bij Ziggo.

Rechten zijn inderdaad per land ook weer verschillend :D
Maar wellicht dat onze belgische lezers die wellicht hier eens langskomen dat kunnen testen :)

Zo te zien is reageren in het topic over telenet geen optie daar is het stil sinds juni.
Beetje zonde om dan het topic een schop te geven :)

MdO82 wijzigde deze reactie 22-10-2019 14:15 (11%)

2250 WP Zuid PVoutput

• MarkII
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:20
Is er weer een Ziggo DNS probleem?
Ik kan amazonaws.com niet bereiken via Ziggo. (Veghel)
Wel via mijn telefoon (Vodafone).

• king006
  • Laatst online: 15:06
MarkII schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:30:
Bedoel je niet http://amazonews.com ? ;)

• spok9
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:29

spok9

Groen...

@wopper , jij hebt recent een UBC1318ZG gekregen toch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik kom niet voorbij het "modemwissel == connectbox, geen keuze"-verhaal :|

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MarkII schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:30:
Of: https://aws.amazon.com/ ? ;)

@MarkII duidelijk zo.
hars73 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:32:

Na wat uitzoeken begrijp ik dat tegenwoordig een tv met DVB-C tuner voldoende is om de gewone 'kabel-tv' van Ziggo te kunnen gebruiken zonder smartcard. Hoe zit het dan met tv's met DVB-C tuner uit Duitsland? Zijn die gewoon 'compatible' met Ziggo? Of loop ik dan nog een risico dat het niet werkt?
DVB-C = een standaard, dat gaat werken ja. Wat @The Eagle aanhaalt is n.v.t. voor het onbeveiligde digitale Ziggo pakket.

hardware-lover wijzigde deze reactie 22-10-2019 16:27 (61%)

A smile a day....

• MarkII
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:20
Nee, adressen zoals xxx.xxx.eu-central-1.rds.amazonaws.com.
Ze werken soms, maar meestal niet

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinusz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Alle BBC zenders laten op de Next iig zonder problemen programma's vastleggen om opgenomen te worden. Eens kijken hoe dat er over enkele uren uit gaat zien ;)

Edit: allen gelukt, geen enkel probleem.

hardware-lover wijzigde deze reactie 22-10-2019 18:55 (3%)

A smile a day....

• wopper
spok9 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:54:
@wopper , jij hebt recent een UBC1318ZG gekregen toch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik kom niet voorbij het "modemwissel == connectbox, geen keuze"-verhaal :|
Neuh ik heb hem mogen testen maar dat is al langer geleden, was niet permanent. Ik draai nu op de Arris CB, die eigenlijk beter werkt dan de genoemde UBEE1318ZG. Ik had vooral bij streams doorspoelen dat ze bleven hangen met de Ubee.

De enige optie lijkt Giganet af te nemen. In de FAQ daar staan beide modems benoemd zonder zakelijk of particulier uitsluiting.

wopper wijzigde deze reactie 22-10-2019 17:17 (24%)

• bt1441
hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Yep, een Next opent extra mogelijkheden, zolang je internet het maar doet ;)

@bt1441, een Next en daarnaast een HDD (of SSD) recorder hebben, dan zit men helemaal gebakken d:)b

PS: begrijp niet helemaal wat die 5 (x1000)GB met het aantal smartcards te maken heeft? Ik kan met één smartcard 22(x1000)GB opnemen als ik zou willen, zou echter niet weten waarmee ik die ruimte zou willen vullen ;)
Dat laatste is inderdaad zo he. Maar per decoder bv humax kan ik 1000 gig opnemen en bedoelde eigenlijk dat per decoder je ook ee smartcard nodig hebt wil je ook alle zenders willen opnemen van mijn tv extra pakket en niet enkel sd kanalen of enkel npo in hd. Groet

• MrDirect
  • Laatst online: 29-10 11:52
's middags rond uur of 13: https://ziggobeta.speedte...f4-11e9-96af-b164d5caa5a3

's avonds rond uur of 20.00: https://ziggobeta.speedte...f5-11e9-b3b9-995b4758d5df

Ik heb 600/50 abo. Is dit een duidelijk teken van capaciteitsprobleem ?
Als de linkjes niet werken:
13.00 uur download 560 Mbps
20.00 uur download 280 Mbps (de helft)

• wopper
MrDirect schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:20:
's middags rond uur of 13: https://ziggobeta.speedte...f4-11e9-96af-b164d5caa5a3

's avonds rond uur of 20.00: https://ziggobeta.speedte...f5-11e9-b3b9-995b4758d5df

Als het capaciteit gerelateerd is, dan moet het rond 23u weer sneller worden. Je zou nog wat testen kunnen doen.

• Zalmanman
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:44

Zalmanman

So long,

Ik zit hier in Groningen met een irritant probleem: Sommige websites laden prima (zoals Tweakers en Google, ook na cookie wipe), terwijl andere websites totaal niet werken, zoals rug.nl, reddit.com en nu.nl. Ad.nl werkt dan wel weer prima. Is dit iets wat aan Ziggo zal liggen (want websites werken niet) of aan de modem hier (want sommige websites werken wel). traceroute in Linux en tracert in Windows geven eigenlijk beiden 'Request timed out.' errors. Heel soms krijg ik wel iets van Nu.nl binnen, maar dat is dan ook echt pas na een paar minuten.
En ja, ik heb de router al gereboot }:O Nu ik zo eens zit te kijken trouwens, t.net gaat naar een IPv6 adres en Ad.nl ook. Kan dat betekenen dat er wat issues zijn met het resolven van IPv4 adressen?

Ohja, Ziggo 200/20 (of wat het na de upgrades ook geworden moge zijn).

Zalmanman wijzigde deze reactie 23-10-2019 19:50 (4%)

and thanks for all the fish.

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Zalmanman schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:50:
Ik zit hier in Groningen met een irritant probleem: Sommige websites laden prima (zoals Tweakers en Google, ook na cookie wipe), terwijl andere websites totaal niet werken, zoals rug.nl, reddit.com en nu.nl. Ad.nl werkt dan wel weer prima. Is dit iets wat aan Ziggo zal liggen (want websites werken niet) of aan de modem hier (want sommige websites werken wel). traceroute in Linux en tracert in Windows geven eigenlijk beiden 'Request timed out.' errors. Heel soms krijg ik wel iets van Nu.nl binnen, maar dat is dan ook echt pas na een paar minuten.
En ja, ik heb de router al gereboot }:O Nu ik zo eens zit te kijken trouwens, t.net gaat naar een IPv6 adres en Ad.nl ook. Kan dat betekenen dat er wat issues zijn met het resolven van IPv4 adressen?

Hier een paar km zuidelijker (Assen) hetzelfde probleem met een AiE
Ga er maar van uit dat er dus een storinkje is bij hun en het niet bij jouw ligt ;)

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10-11 21:23
Heb hier in Emmen hetzelfde probleem, ga er van uit dat het wel opgelost zal worden maar vervelend is het wel.

It's All In The "Mix"

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:38
Zalmanman schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:50:

Hier ook problemen sinds uur of 8 en nog steeds gaande dus. PS4 ping schommelt behoorlijk, downloads op laptop idem en wifi werkt spontaan niet, sommige websites idem.

Router opnieuw opgestart alleen 2 uur terug en dns is die van Google. Modem er ook maar is afgooien nu.

• Comp_Lex
  • Laatst online: 11:55
Oké, er is echt serieus wat gaande. Ik woon in Groningen, nu.nl e.d. doen het bij mij ook niet en het ziet er naar uit dat in ieder geval het hele noorden half plat ligt.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik woon in de stad Groningen en heb nergens last van. Ook niet met nu.nl.

[aanvulling] Als ik een command box open en daarin ipconfig /all type, zie ik wel iets staan over PIA internet adapter. Ook bij uitgeschakelde vpn. Misschien dat die adapter default andere dns servers gebruikt?

grun93 wijzigde deze reactie 24-10-2019 07:52 (68%)

• Sharpp
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:13
Sinds gisteravond hier hetzelfde probleem met Ziggo bij Heerenveen. Websites zoals tweakers.nl en knmi.nl geven helemaal geen problemen maar andere websites zoals nu.nl zijn niet tot nauwelijks bereikbaar.

Steam

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:07
Hier sinds gisteren 19u ongeveer ook problemen met ziggo Groningen. Tweakers werkt maar veel websites niet. Modem restart helpt niet.

ToFast wijzigde deze reactie 24-10-2019 07:17 (3%)

• wopper
Melden jullie de noordelijke storingen ook bij Ziggo of alleen hier?

• Comp_Lex
Ik kan niet op de site van Ziggo komen. Als dit niet snel klaar is, dan zal ik ze wel bellen.

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:13
Zijn er meer mensen die sinds gisteravond problemen hebben met de Netflix app op de Next?
Er word bij mij nog maar 1 regel ondertiteling weergeven.
Geprobeerd op de Netflix app op de laptop en daar komen wel gewoon 2 regels ondertiteling.

Misschien gerelateerd aan de 4.19 update?
Weet alleen even niet of ik deze al op de Next heb of nog niet.

edit; Even gekeken, op de Ziggo Community word dit probleem ook gemeld.
Blijkbaar niet de enige / ligt het niet aan mij O-)

Rensjuh wijzigde deze reactie 24-10-2019 08:18 (23%)

• Mixpower
In het verleden eerder DNS problemen gehad met Ziggo dus destijds aangepast maar later weer teruggezet na dat het allemaal opgelost was, nu weer even de DNS veranderd naar die van Google om te testen en hier is het probleem verholpen.

Het lijkt er dus op dat Ziggo weer DNS problemen heeft, we wachten het maar weer af. :+

It's All In The "Mix"

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:40
Mixpower schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:50:
In het verleden eerder DNS problemen gehad met Ziggo dus destijds aangepast maar later weer teruggezet na dat het allemaal opgelost was, nu weer even de DNS veranderd naar die van Google om te testen en hier is het probleem verholpen.

Het lijkt er dus op dat Ziggo weer DNS problemen heeft, we wachten het maar weer af. :+
Een beetje tweaker laat dan ook meteen het modem in bridge mode zetten, sluit een eigen router aan en gebruikt DNS servers van Google, OpenDNS, Cloudflare of NextDNS :) Dan heb je dat probleem nooit meer :P

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Mixpower
tcviper schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:38:
[...]

Een beetje tweaker laat dan ook meteen het modem in bridge mode zetten, sluit een eigen router aan en gebruikt DNS servers van Google, OpenDNS, Cloudflare of NextDNS :) Dan heb je dat probleem nooit meer :P
Leuk maar dat heb ik allemaal al sinds jaar en dag, tot op heden heb nauwlijks tot nooit problemen met de DNS van Ziggo dus ook geen noodzaak gehad deze aan te passen (privacy redenen daargelaten). ;)

It's All In The "Mix"

• king006
  • Laatst online: 15:06
Sinds vanochtend heeft Ziggo storing met telefonie. Telefonie lampje knippert rood en in de webinterface staat FOUT en een rood telefoontje.

Gaat wel goed met de storingen zo bij Ziggo in 1 week tijd ;)

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Mixpower schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:50:

Het gekke is dat in zowel Ubuntu als Windows de DNS veranderen naar 8.8.8.8, 4.4.4.4 of 1.1.1.1, 1.0.0.1 niet uitmaakt - hij blijft timeouts geven, voor zover er al een error is. Ik zie in de traceroute wel dat het ip adres van zegge nu.nl gevonden kan worden, maar om de een of andere reden kan ik er niet mee verbinden. Zijn er eventueel nog andere dingen die te proberen zijn? Leuke is ook dat de Ziggo site niet wil, dus dan maar contact opnemen via de chat op m'n telefoon.

• Mixpower
Zalmanman schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Het gekke is dat in zowel Ubuntu als Windows de DNS veranderen naar 8.8.8.8, 4.4.4.4 of 1.1.1.1, 1.0.0.1 niet uitmaakt - hij blijft timeouts geven, voor zover er al een error is. Ik zie in de traceroute wel dat het ip adres van zegge nu.nl gevonden kan worden, maar om de een of andere reden kan ik er niet mee verbinden. Zijn er eventueel nog andere dingen die te proberen zijn? Leuke is ook dat de Ziggo site niet wil, dus dan maar contact opnemen via de chat op m'n telefoon.
Vreemd inderdaad, ondanks de DNS aanpassing hier nog steeds wel wat haperingen, soms lijkt de site te laden maar duurt het heel lang maar als ik dan nogmaals de url intyp gaat hij ineens wel naar de website.
Ik heb dit getest met Opera, Chrome en IE allemaal hetzelfde probleem.

It's All In The "Mix"

• Sharpp
De Ziggo helpdesk meldt dat er geen regionale storingen bij mij zijn en dat het waarschijnlijk aan het modem ligt. Zij vertellen mij om (nogmaals) het modem te resetten of om een monteur langs te sturen.

Sharpp wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:11 (11%)

Steam

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Sharpp schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:41:
De Ziggo helpdesk meldt dat er geen regionale storingen bij mij zijn en dat het waarschijnlijk aan het modem ligt. Zij vertellen mij om (nogmaals) het modem te resetten of om een monteur langs te sturen.
Hier was de conclusie dat DSlite raar doet - het IPv6 adres wordt niet omgezet in een IPv4 adres, verklaart waarom alle IPv6 capabele websites wel werken, maar de IPv4 varianten niet. Ik ben net overgezet op IPv4 Only, nog even wachten tot het is doorgevoerd en hopelijk kan ik dan weer normaal aan het werk. Het is ook niet de eerste keer dat DSlite hier gedoe geeft trouwens.

EDIT: Het werkt! Ik heb weer gewoon internet nu DSlite vervangen is voor IPv4 Only.

Zalmanman wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:29 (5%)

• wopper
Okey dus DNS valt af als mogelijke storingsfactor.

Kunnen jullie de sites met problemen wel stabiel pingen? Is er een end to end verbinding?

Als dat zo is, dan zou je bijna gaan denken aan een TCP issue met pakketten/size die niet lekker doorlopen/droppen. Maar welk apparaat zit er op TCP tussen, alleen de grote BigBrother inspector box ;)?
Zalmanman schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Hier was de conclusie dat DSlite raar doet - het IPv6 adres wordt niet omgezet in een IPv4 adres, verklaart waarom alle IPv6 capabele websites wel werken, maar de IPv4 varianten niet. Ik ben net overgezet op IPv4 Only, nog even wachten tot het is doorgevoerd en hopelijk kan ik dan weer normaal aan het werk. Het is ook niet de eerste keer dat DSlite hier gedoe geeft trouwens.
Aha juist een box welke ertussen zit :)

wopper wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:19 (44%)

• beezjeh
Werkt *knip* bij jullie? Tot gisteren nooit problemen gehad en Ziggo zegt dat er geen storing is op dit moment.
Via mobiel netwerk werkt website wel.

Het lag aan mijn router tip werd gestart uiteindelijk maar dit is gewoon niet het geval.

Dns staat op Google in mijn router instellingen. Ziggo geeft wel een reset op afstand gedaan en alvast een kabel gehangen nu rechtstreeks op een laptop.

MisteRMeesteR wijzigde deze reactie 25-10-2019 13:57 (2%)
Reden: Links naar ongewenste website aangepast.

• Comp_Lex
Ik heb net ook mijn modem gereset en ik ben ook met DNS bezig geweest. Het maakt allemaal niks uit.
wopper schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:17:
Kunnen jullie de sites met problemen wel stabiel pingen? Is er een end to end verbinding?
Nee, ik kan die sites niet stabiel pingen.

Comp_Lex wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:42 (55%)

• wopper
Comp_Lex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:33:
Ik heb net ook mijn modem gereset en ik ben ook met DNS bezig geweest. Het maakt allemaal niks uit.

[...]

Nee, ik kan die sites niet stabiel pingen.
Wil je de output eens delen van een Ping naar Google ipv4 en ipv6? En dat ook voor tweakers ipv4 en ipv6?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Yep. Geen enkel probleem vanuit Bavel (Bij Breda, voorheen Ziggo/Casema). Heb wel Google als DNS in mijn router staan.

MisteRMeesteR wijzigde deze reactie 25-10-2019 13:58 (4%)
Reden: Quote aangepast.

• beezjeh
TFHfony schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Yep. Geen enkel probleem vanuit Bavel (Bij Breda, voorheen Ziggo/Casema). Heb wel Google als DNS in mijn router staan.
Heb inderdaad al veel geprobeerd zonder succes. Uiteindelijk geprobeerd op een andere laptop waar het wel op doet.
Edge of Chrome werkt het niet dus iets gaande spontaan op mijn laptop maar nu doe dus uitzoeken wat....

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

beezjeh schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Heb inderdaad al veel geprobeerd zonder succes. Uiteindelijk geprobeerd op een andere laptop waar het wel op doet.
Edge of Chrome werkt het niet dus iets gaande spontaan op mijn laptop maar nu doe dus uitzoeken wat....
Hier was het dus met Chrome geen probleem. Geprobeerd je browsercache en evt de DNS gegevens op je laptop te flushen (dos-prompt: ipconfig /flushdns)?

• Comp_Lex
wopper schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Wil je de output eens delen van een Ping naar Google ipv4 en ipv6? En dat ook voor tweakers ipv4 en ipv6?
Google:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging www.google.nl [216.58.211.99] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 216.58.211.99: bytes=32 time=18ms TTL=56
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 216.58.211.99:
    Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 18ms, Maximum = 18ms, Average = 18ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging www.google.nl [2a00:1450:400e:809::2003] with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1450:400e:809::2003: time=22ms
Reply from 2a00:1450:400e:809::2003: time=15ms
Reply from 2a00:1450:400e:809::2003: time=17ms

Ping statistics for 2a00:1450:400e:809::2003:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 15ms, Maximum = 22ms, Average = 19ms

Tweakers:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging tweakers.net [213.239.154.30] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=16ms TTL=56
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=17ms TTL=56

Ping statistics for 213.239.154.30:
    Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
    Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Average = 16ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging tweakers.net [2a00:1188:8:0:1337:0:80:1] with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=18ms
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=19ms
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=15ms
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=14ms

Ping statistics for 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1:
    Minimum = 14ms, Maximum = 19ms, Average = 16ms

• beezjeh
TFHfony schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:25:
[...]

Hier was het dus met Chrome geen probleem. Geprobeerd je browsercache en evt de DNS gegevens op je laptop te flushen (dos-prompt: ipconfig /flushdns)?
Ja alles geprobeerd wat mogelijk is zonder resultaat. Tot gisteren nooit problemen gehad.

Hieronder een Tracert en ping test via cmd.

PS C:\WINDOWS\system32> tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [91.212.150.205]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 12 ms 7 ms 10.255.29.1
3 31 ms 18 ms 18 ms asn-rc0002-cr101-ae127-0.core.as9143.net [213.51.178.17]
4 13 ms 18 ms 12 ms asd-rc0001-cr101-be150-2.core.as33915.net [213.51.5.0]
5 15 ms 14 ms 12 ms nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net [213.51.64.58]
6 22 ms 14 ms 14 ms 213.46.456.789
7 19 ms 16 ms 14 ms 91.212.456.789

Trace complete.
PS C:\WINDOWS\system32>

PS C:\WINDOWS\system32> ping www.tweakers.net

Pinging www.tweakers.net [91.212.456.789] with 32 bytes of data:
Reply from 91.212.456.789: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 91.212.456.789: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 91.212.456.789: bytes=32 time=12ms TTL=58
Reply from 91.212.456.789: bytes=32 time=13ms TTL=58

Ping statistics for 91.212.456.789:
Minimum = 12ms, Maximum = 15ms, Average = 13ms
PS C:\WINDOWS\system32>

Edit:
Website werkt in zijn geheel niet dus denk toch dat het aan hun ligt en uit het niets werkt het nu lol.

Probleem al gevonden geloof ik https in favorieten aangepast in http lost het op 😀
Toevallig samen gekomen met Ziggo problemen dacht ik dat het dus Ziggo gerelateerd was.

MisteRMeesteR wijzigde deze reactie 25-10-2019 13:56 (81%)
Reden: Links naar ongewenste website aangepast.

• wopper
Comp_Lex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:34:
[...]

Google:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging www.google.nl [216.58.211.99] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 216.58.211.99: bytes=32 time=18ms TTL=56
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 216.58.211.99:
    Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
    Minimum = 18ms, Maximum = 18ms, Average = 18ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging www.google.nl [2a00:1450:400e:809::2003] with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1450:400e:809::2003: time=15ms
Reply from 2a00:1450:400e:809::2003: time=17ms

Ping statistics for 2a00:1450:400e:809::2003:
    Minimum = 15ms, Maximum = 22ms, Average = 19ms

Tweakers:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging tweakers.net [213.239.154.30] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=16ms TTL=56
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=17ms TTL=56

Ping statistics for 213.239.154.30:
    Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
    Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Average = 16ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pinging tweakers.net [2a00:1188:8:0:1337:0:80:1] with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=18ms
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=19ms
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=15ms
Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1: time=14ms

Ping statistics for 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1:
    Minimum = 14ms, Maximum = 19ms, Average = 16ms

Cool dan is het redelijk helder.
[...]

EDIT: Het werkt! Ik heb weer gewoon internet nu DSlite vervangen is voor IPv4 Only.
Jeps dat is de oplossing! Zie hierboven voor een steekproef, zelfde gedrag.

• Mixpower
[...]

Heb je het modem in bridge staan?

It's All In The "Mix"

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Mixpower schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:00:
[...]

Heb je het modem in bridge staan?
Nope, ik vind dat witte bakkie eigenlijk wel goed genoeg. Nu met IPv4 Only heb ik ook weer port forwarding, dus is het voor mij wel goed. Misschien later nog eens, maar nu nog niet.

• Mixpower
Zalmanman schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Nope, ik vind dat witte bakkie eigenlijk wel goed genoeg. Nu met IPv4 Only heb ik ook weer port forwarding, dus is het voor mij wel goed. Misschien later nog eens, maar nu nog niet.
Hmm oké, ik heb dezelfde problemen maar wel in Bridge.

It's All In The "Mix"

• hars73

hars73

wopper schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:50:
[...]
Als je WiFi van je Ziggo modem afneemt ben je beter af met een witte Connectbox waarbij de beste (Arris) ook de standaard is geworden. Heb je Sonos speakers in huis dan heb je volgens mij meer aan de Compal Connectbox ivm problemen met de Arris icm Sonos.

Ook je bereik zal veel beter worden dus ik zou zeker een nieuw modem vragen.
Maar even gebeld vandaag en er wordt een nieuw modem opgestuurd. Geen idee welke hoor.
Kreeg nog wel het advies om na installatie ipv6 om te laten zetten naar ipv4 . Dat was 'beter'.. :X
Waarom? :?

• Comp_Lex
hars73 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:15:
[...]

Maar even gebeld vandaag en er wordt een nieuw modem opgestuurd. Geen idee welke hoor.
Kreeg nog wel het advies om na installatie ipv6 om te laten zetten naar ipv4 . Dat was 'beter'.. :X
Waarom? :?
Vanwege de huidige connectie problemen. Zie de reacties boven.

• hars73

hars73

Comp_Lex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

Vanwege de huidige connectie problemen. Zie de reacties boven.
Ik had wel iets zien staan, maar ging er vanuit dat het iets heel specifieks was. Maar dat is dus een algemeen probleem? Dan hebben nu toch heel veel klanten problemen? Naja ik moet m'n modem binnen 14 dagen installeren. Als het zomaar ontstaan is, vermoed ik dat ze dan dit probleem wel verholpen hebben.

hars73 wijzigde deze reactie 24-10-2019 16:32 (23%)

• Sharpp
Zojuist weer aan de lijn met Ziggo. Zij erkennen het probleem maar willen mij niet omzetten naar IPv4 only. Althans dat mag de medewerker van de helpdesk niet zomaar doen. Dan maar wachten op een reactie op de support ticket.

Steam

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

Ziggo storing toevallig? Heb sinds half uur geen internet meer.

Postcode 5561

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• MisterJD
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:16

MisterJD

Xbox id Misterd1981

Rivanov schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:01:
Ziggo storing toevallig? Heb sinds half uur geen internet meer.

Postcode 5561
Hier in regio Hoogeveen slecht laden van pagina's tot geen verbinding. Er schijnt wel een landelijk probleem te zijn met telefonie, en mijn ervaring daarmee dat het internet dan ook k*t is. En in dit geval ook.

AMD 3900X | Noctua NH-D15SE AM4 | Asus Croshair VIII hero | Palit GTX 1080 GameRock 8GB | G.Skill Flare X CL4 3200 | Samsung 860 EVO 1TB | Toshiba DT01ACA300, 3TB | Acer XB241H | Silverstone Strider Titanium ST70F-TI 700W | Fractal Design Define S

• Allard Pruim
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:29
MisterJD schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

Hier in regio Hoogeveen slecht laden van pagina's tot geen verbinding. Er schijnt wel een landelijk probleem te zijn met telefonie, en mijn ervaring daarmee dat het internet dan ook k*t is. En in dit geval ook.
Hier ook exact hetzelfde probleem. Pagina's laden soms slecht of langzaam.

• sdk1985
MrDirect schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:20:

Van de speedtest beta ja, speedtest.net zelf werkt bij mij significant sneller dan de ziggobeta.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:57
Hier in Den Haag 2555 ligt het er al en hele dag uit. Inmiddels op postcodecheck gezien dat het sinds gistermiddag 17.36 erkend is maar pas ergens vanmiddag opgelost gaat worden.

Ik hoop niet dat het door de werkzaamheden aan de stoplichten en gasleidingen komt om de hoek want ik vermoed dat het dan nog wel langer gaat duren :-(

Adjust non olet

• Imnoa
  • Nu online

Imnoa

Noobmaster69

Voor de mensen met storingen: Vodafoneziggo geeft aan (in ieder geval in een groot gebied in noord nederland) last te hebben van packetloss op hun fiber lijn.

Wij hebben er last van in vestigingen in zowel Groningen / Drenthe

민족의 위대한 태양

• wopper
Imnoa schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:44:
Voor de mensen met storingen: Vodafoneziggo geeft aan (in ieder geval in een groot gebied in noord nederland) last te hebben van packetloss op hun fiber lijn.

Wij hebben er last van in vestigingen in zowel Groningen / Drenthe
Hmmm dank voor het delen. Wat staat er in de storingscheck vermeld? Het leek gisteren alleen te gaan om DS-Lite klanten welke een IPv4 site wilde bezoeken. Dat is wel een hele specifieke fiber dan 🤭

• Imnoa
  • Nu online

Imnoa

Noobmaster69

wopper schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

Hmmm dank voor het delen. Wat staat er in de storingscheck vermeld? Het leek gisteren alleen te gaan om DS-Lite klanten welke een IPv4 site wilde bezoeken. Dat is wel een hele specifieke fiber dan 🤭
Staat nergens vermeld, postcodecheck geeft geen resultaat maar de telefonische helpdesk gaf aan dat ze hier sinds gisterochtend (24-10) problemen mee hebben, hij heeft nog een aantal postcodes van vestigingen gecheckt en in alle gevallen was deze storing inderdaad de oorzaak van onze problemen.

민족의 위대한 태양

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 18:27
Zijn er hier mensen die al gebruik maken van het 1 Gb abonnement in Utrecht, en hun ervaringen willen delen?

• Comp_Lex
Het werkt weer :)

(Ik woon in Groningen.)

• Sharpp
Comp_Lex schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:59:

(Ik woon in Groningen.)
Dat is mooi te horen. Als ik straks thuis ben ga ik meteen testen :)

Update: alles lijkt het weer te doen oOo

Sharpp wijzigde deze reactie 25-10-2019 15:33 (8%)

Steam

• Mixpower
Comp_Lex schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:59:

(Ik woon in Groningen.)
Nice, hier ook inderdaad!
Al krijg ik nog steeds een time-out op de traceroute.

Mixpower wijzigde deze reactie 26-10-2019 00:39 (13%)

It's All In The "Mix"

Pagina: 1 ... 146 ... 149 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True