Ok, hopelijk ben ik niet de enige die zegt dat de administratieve afdeling bij Ziggo echt een puinhoop is. En ook bij de klantenservice is het echt droevig gesteld met doorverbonden worden naar de juiste afdeling. Ik heb vandaag meer dan een uur aan de lijn gehangen en tot 3x toe zou ik doorverbonden worden met de juiste afdeling, maar ik kwam gewoon weer in het hoofdmenu terecht en kon dus weer opnieuw beginnen.
Ik zal het probleem schetsen.
De betreffende klant is twee maanden geleden verhuist van de Regio Harlingen naar regio Leeuwarden. Dus de verhuizing doorgegeven via Ziggo. Mooi moment om ook direct alleen TV en telefonie af te nemen van Ziggo, want telefonie liep nog via een andere aanbieder.
Toen begon de ellende. Pakket werd alsnog naar het oude adres gestuurd, terwijl mevrouw administratief al op het nieuwe adres woonde.
We zijn twee maanden verder en de telefoon werkt niet. Ivm ziekte van de klant is het er ook niet van gekomen om Ziggo te bellen, we kwamen er 1 december pas achter dat de lijn niet werkte. Dus toen ook Ziggo gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Blijkbaar kon men het modem al niet eens vinden onder het klantnummer, en volgens de helpdesk had de klant alleen KabelTV en geen bellen. (Factuur zegt heel iets anders..). Ook in mijn Ziggo is alleen KabelTV te zien, en geen telefoonlijn. Maar op de factuur staat gewoon 32,70 voor kabel TV en bellen. Op serienummer was het modem wel te vinden in het systeem, maar ook daar was de conclusie: "Dit is vreemd. U heeft wel een modem maar kunt er dus niets mee".
Men had uiteindelijk gevonden wat er mis was (adres toevoeging klopte niet) en zou vandaag de verhuizing alsnog goed doorvoeren en de telefoonlijn activeren met een nieuw nummer. Dit was namelijk zo gepiept. Aan de hand van het serienummer kon men wel telefonie toevoegen aan het pakket.
Je raadt het al: de telefoonlijn doet het nog steeds niet

.
Ik snap dat de mensen op de helpdesk hier ook weinig aan kunnen doen, maar als zelfs het doorverbinden al niet goed gaat... 3x het verhaal moeten uitleggen, vervolgens werd dit besproken met een collega en zou men mij met die collega doorverbinden. En toen kwam weer de wachtmuziek en het gevoel "het zal toch niet zo zijn dat...".
Het is dat KPN zo duur is met een analoge lijn, anders had ik direct die gebeld voor een nieuwe lijn.
Nu is de vraag: hoe is dit op te lossen? Telefonie pakket opzeggen en daarna een nieuwe order inschieten? Ik heb eerlijk geen vertrouwen meer dat deze order nog goed komt namelijk.. Ik heb vrij duidelijk aangegeven gewoon een simpele telefoonlijn te willen op dat adres met dat klantnummer, maar dit schijnt blijkbaar niet te kunnen.
[
Voor 3% gewijzigd door
krakendmodem op 07-12-2019 20:50
]