Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26
De decodere van mijn moeder begint kuren te geven. Nu is ze (net als ik) van de oude stempel en wil ze een nieuwe decoder aanschaffen, niet huren. Zijn er nog nieuwe decoders te vinden met 2 tuners (kijken en opnemen) te vinden?

Bij mediamarkt en coolblue hebben ze ze niet.

[ Voor 9% gewijzigd door ge-flopt op 27-11-2019 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
ge-flopt schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:47:
De decodere van mijn moeder begint kuren te geven. Nu is ze (net als ik) van de oude stempel en wil ze een nieuwe decoder aanschaffen, niet huren. Zijn er nog nieuwe decoders te vinden met 2 tuners (kijken en opnemen) te vinden?

Ja man... Hoe heet die winkel nou.... Marktplaats ofzo 🤪😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14

Ik zou gewoon marktplaats kijken..
Zie ze staan voor 20euro, bv

http://link.marktplaats.nl/m1486602006

Heb zelf ook nog zo'n ding, en net tweedehands een ci+ module gekocht. Vind het huren zo'n gigantische onzin

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 27-11-2019 21:57 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik neem aan dat je moeder zich in het oude Ziggo gebied bevind en een geactiveerde Irdeto kaart in het bezit heeft?

- Zo ja, dan is er ruimschoots (nieuw en 2ehands) keuze, opnemen gaat in HD kwaliteit (indien HD zender).
- Zo nee, ook dan is er nog ruimschoots keuze, enkel gaat het opnemen dan voornamelijk in SD kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
De Humax 5200C met 500 Gb harde schijf staat tig keer op marktplaats voor minder dan €50,-
Je moet dan wel een CI+ kaart van Ziggo hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door snah001 op 27-11-2019 22:23 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
snah001 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:22:
De Humax 5200C met 500 Gb harde schijf staat tig keer op marktplaats voor minder dan €50,-
Niet perse, in fziggo. Kan je gewoon ongecodeerd digitaal ontvangen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Darkz0rs schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:31:
[...]
Niet perse, in fziggo. Kan je gewoon ongecodeerd digitaal ontvangen hé.
Correct maar dan heb je geen HD ontvangst meer en geen keuze kanalen.
Kun je net zo goed de TV rechtstreeks op het aansluitpunt aansluiten want dan heb je die box niet nodig dus ik ga er van uit dat ze iets meer dan analoge zenders hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 27-11-2019 22:38 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@snah001 dat is suggestief... Niet iedere tv heeft dvbc nog heeft iedere gebruiker de behoefte aan brede tv diensten. Ik ken meerdere mensen met internet only die op deze wijze gewoon digitale tv kijken. En opnemen. Dus ja ieder ze ding 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:22:
Geactiveerde Irdeto Smartcard, niet een CI+ module.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Van de 5200C is overigens een hele batch geweest met gare 2e tuner. Tijdje geleden zo'n ding gehaald, en me maar afvragen waarom het beeld zo ruk was als er op tuner1 een opname was...
Oplossing is vrij simpel: stukje koperdraad ombuigen en over de bovenkant van beide tuners klemmen. Vastsolderen of plakken met een stukje ductape.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57
TweakerVincent schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:59:
Mijn Ziggo router doet raar. Soms krijgen sommige apparaten geen ip4 adres meer?? En kan daarom veel spullen niet bereiken? Iemand een tip?

Trouwens net lekker. Ging ff bellen met Ziggo over dit probleem. Vroeg meisje aan phone even te resetten, ja ging ze doen..... fucking factory reset, bye bye settings (aardig wat ivm servers etc en dom geen backup)...'ja dat wilde u toch????' AAargh 20 min vervolgens in de wacht want ze ging ip6 uitzoeken. bam horn erop door haar... en ze belde uiteraard niet terug...
Precies om deze redenen heb ik de Ziggo in bridge staan en een eigen Draytek erachter. Geen gezeur met DHCP of instellingen die kwijt zijn door een reset van Ziggo.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24

JB

Cédric roelt!

Nou begin ik gek te worden volgens mij. Ik heb hier 2 televisies met ingebouwde CAST optie (ze verschijnen als apparaten zodra je op het cast icoontje klikt bij bijv Netflix) maar ik zie deze niet bij de Ziggo GO en Ziggo Sport apps :?

Een normale Chromecast (rechtstreeks in de HDMI, alle 3 de versies) is zichtbaar bij zowel Netflix als allebei de Ziggo apps... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rothmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 17:08
Kan die Ziggo Black Friday topic weer worden geopend?

Als je via google zoekt op ziggo blackfriday en dan op die pagina aangeeft dat je nog geen klant ben krijg je aanbiedingen voor alle pakketten (t/m giganet) voor 39,95 voor de eerste 6 maanden.

Als je belt met opzeggingen ontkennen ze dat eerst, maar als je dan uitlegt hoe, ja dan hebben ze het opeens wel. (elk jaar het zelfde geneuzel)
Vervolgens gaan ze weer lopen rommelen dat je maar 3 maanden korting kan krijgen.
Als je dan niet tevreden bent dan kun je gratis tv pakket krijgen (sport/film1)
Dan proberen ze nog Vodafone aan je te slijten en dan krijg je nog sneller internet voor 12 maanden gratis (als je Vodafone neemt). Wat ik dus net wil.
Vervolgens gewoon zeggen dat je een beetje boos wordt dat nieuwe klanten een betere korting dan trouwe klanten en je krijgt uiteindelijk toch 6 maanden voor 39,95. Jammer dat het allemaal zo ingewikkeld moet zijn.

Succes alleen en laat even weten of het ook is gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door rothmans op 29-11-2019 15:11 . Reden: link update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rothmans schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:05:

Als je via google zoekt op ziggo blackfriday en dan op die pagina aangeeft dat je nog geen klant ben krijg je aanbiedingen voor alle pakketten (t/m giganet) voor 39,95 voor de eerste 6 maanden.
Ach, wat wil je met een nieuw topic bereiken? De dag schiet al lekker op en daarbij kun je altijd opbellen met opzeggingen en krijg je altijd wel een zender pakket en als je uit contract bent wat maanden korting. Ik ben er even klaar mee na een ongelofelijke administratieve bende, rekeningen gehad die de afdeling facturatie niet eens snapte. Uiteindelijk hebben ze toen maar compensatie gegeven om er vanaf te zijn maar dat systeem klopt niet en ik vermoed bij meer mensen maar dit zitten er misschien minder bovenop.

Nu naar KPN (met de televisie actie), na 13 jaar weer terug naar DSL, ben benieuwd! De laatste factuur zal nog wel een weer een rommeltje zijn maar daar bereid ik me alvast maar op voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:17

Als je belt met opzeggingen ontkennen ze dat eerst, maar als je dan uitlegt hoe, ja dan hebben ze het opeens wel. (elk jaar het zelfde geneuzel)
Vervolgens gaan ze weer lopen rommelen dat je maar 3 maanden korting kan krijgen.
Dan proberen ze nog Vodafone aan je te slijten en dan krijg je nog sneller internet voor 12 maanden gratis (als je Vodafone neemt). Wat ik dus net wil.
Vervolgens gewoon zeggen dat je een beetje boos wordt dat nieuwe klanten een betere korting dan trouwe klanten en je krijgt uiteindelijk toch 6 maanden voor 39,95. Jammer dat het allemaal zo ingewikkeld moet zijn.

Ik heb vanochtend ook even contact gehad via de chat met ziggo en aangegeven dat ik mijn pakket wilde opzeggen. Ze hebben geen enkel moeite of aanbieding gedaan om mij te houden. gelijk alles opgezegd en overgestapt naar t-mobile. Hoop dat ze het een hoop opzeggingen gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:31

Ik zie 49,95 p/m voor complete en hoger en alleen 39,95 voor start pakket. Om welke pagina gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Dit aanbod met 6 maanden voor 39,95 is ook al maanden lang beschikbaar via Breedbandwinkel.nl. Als je Vodafone mobiel klant bent of even twee maal een postcodecheck doet, krijg je voor Ziggo het aanbod met 6 maanden korting te zien. Geldt uiteraard niet voor bestaande klanten.
Deze periode rondom Black Friday ook flinke cashbacks op de Basic en Start pakketten. Maar een werkelijk "Black Friday" aanbod van Ziggo is er dus niet.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:31
man-o-script schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:29:
[...]

Dit aanbod met 6 maanden voor 39,95 is ook al maanden lang beschikbaar via Breedbandwinkel.nl. Als je Vodafone mobiel klant bent of even twee maal een postcodecheck doet, krijg je voor Ziggo het aanbod met 6 maanden korting te zien. Geldt uiteraard niet voor bestaande klanten.
Deze periode rondom Black Friday ook flinke cashbacks op de Basic en Start pakketten. Maar een werkelijk "Black Friday" aanbod van Ziggo is er dus niet.
Ik zit nu op die website te kijken, is dat betrouwbaar? Is aanzienlijk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:29
//verkeerde topic.

[ Voor 95% gewijzigd door toro op 04-12-2019 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59
DMC90 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:32:
[...]
Ik zit nu op die website te kijken, is dat betrouwbaar? Is aanzienlijk goedkoper...
Jazeker, breedbandwinkel gaat al een tijdje mee ;) Grootste vergelijker op dat gebied.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023

Kan je ook de korting krijgen via de website als bestaande klant?

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:26
Weet niet of het hier al gedeeld was, bij deze.

€200 tegoed bon als je via de mediamarkt ziggo bestelt.

https://ziggo.mediamarkt.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenjoeri op 29-11-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Iemand ervaring met de volgende situatie?

Sinds vorige week ben ik naar een nieuwbouw woning verhuist. Ik heb keurig op tijd mijn verhuizing doorgegeven en de iets te vlotte jonge man antwoorde op mijn vraag of alles goed kwam met een antwoord “ik heb alles ingesteld en u heeft internet op de dag van verhuizing. Alles staat hier goed.” Op de vraag of ik internet eerder kon testen gaf de persoon aan “Nee, want dan werkt het signaal op de oude locatie niet meer”. Omdat ik keurig een ziggo aansluiting in meterkast heb ook geen zorgen gemaakt dat het niet werkte.

Vervolgens op het eerste moment van verhuizing internet op mijn nieuwe locatie getest en het werkte niet. Modem lampje bleef groen knipperen. Gelijk gebeld met ziggo en ze snappen het niet want in hun systeem stond mijn adres nog niet gemeld als afgerond. Een externe monteur langs gestuurd en hij bracht me gelijk slecht nieuws, namelijk “je aansluiting gaat vanuit de meterkast de grond in, maar je kabel ligt niet in de wijkcentrale.” Oftewel, mijn aansluiting ligt gewoon ergens als een rol onder de grond. Vanaf dat moment beland ik in de ene naar de andere paarse krokodil.

Nadat de externe monteur langs gekomen is weer gebeld. Bij ziggo gaven ze aan dat het een externe monteur was (Wel via ziggo gestuurd), maar dat nu een ziggo monteur moet langs moet komen. Dus een dag later kwam hij langs, en je raad het al, hij komt tot de conclusie dat de kabel ergens onder de grond is opgerold.

Ondertussen krijg ik altijd mailtjes over gemaakte kosten van de monteur. Als ik naar ziggo bel krijg ik of het antwoord:
- wanneer de gefactureerd is moet je even Bellem
- nee hoor, staat wel goed geboekt

Inmiddels zit ik een week zonder internet en elke keer als ik bel krijg ik te horen “wij kunnen er weinig aan doen en we moeten wachten. We kunnen geen planning afgeven”.

Er heeft zelfs een ziggo telefoniste mij aangeraden om naar kpn te gaan. Maar dat is me nu 1 stap te ver omdat:
- ik niet weet of glasvezels wel aangesloten is in de wijkcentrale of ook op rol onder de grond ligt.
- ik ook een mobiel abonnement heb bij vodafone en geen betere aanbieding heb gezien

Vervelende is dat ik geen steek verder kom. Er wordt totaal geen compensatie gegeven. Ik vind namelijk prima als ik even onbeperkt internet van Vodafone krijg.

Morgen ga ik week 2 in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 1 december 2019 @ 08:16:
- ik niet weet of glasvezels wel aangesloten is in de wijkcentrale of ook op rol onder de grond ligt.
- ik ook een mobiel abonnement heb bij vodafone en geen betere aanbieding heb gezien
Glasvezel wordt soms in de woning niet aangesloten maar dan ligt er wel t/m de PoP.
offtopic:
En wat betreft mobiel heeft T-Mobile ook mooi combinatie voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@grote_oever Als je niet verder komt raad ik aan om een klacht in te sturen via het online formulier. Dan krijg je een dag later een net antwoord terug. Ik ben op die manier veel beter geholpen dan een telefoongesprek van een uur.

https://www.ziggo.nl/klan...bonnement/contact/klacht/

Ik begrijp je frustratie want ik heb een aantal maal moeten bellen om op te zeggen terwijl dit gewoon goed in mijn dossier stond. Helaas beginnen ze standaard met roepen van algemene kennis ipv zoeken wat er specifiek aan de hand is. Blijkbaar is Ziggo veel te groot geworden met veel nieuwe jonge mensen die een paar maanden op de servicedesk zitten en dan weer worden vervangen. Dat is iig mijn gevoel.

[ Voor 40% gewijzigd door jongetje op 01-12-2019 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:24

Pierre

Van nature lui!

jongetje schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:00:
@grote_oever Als je niet verder komt raad ik aan om een klacht in te sturen via het online formulier. Dan krijg je een dag later een net antwoord terug. Ik ben op die manier veel beter geholpen dan een telefoongesprek van een uur.

https://www.ziggo.nl/klan...bonnement/contact/klacht/

Ik begrijp je frustratie want ik heb een aantal maal moeten bellen om op te zeggen terwijl dit gewoon goed in mijn dossier stond. Helaas beginnen ze standaard met roepen van algemene kennis ipv zoeken wat er specifiek aan de hand is. Blijkbaar is Ziggo veel te groot geworden met veel nieuwe jonge mensen die een paar maanden op de servicedesk zitten en dan weer worden vervangen. Dat is iig mijn gevoel.
Ik zou deze link gebruiken https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
grote_oever schreef op zondag 1 december 2019 @ 08:16:
Iemand ervaring met de volgende situatie?
Ja.
Sinds vorige week ben ik naar een nieuwbouw woning verhuist. Ik heb keurig op tijd mijn verhuizing doorgegeven en de iets te vlotte jonge man antwoorde op mijn vraag of alles goed kwam met een antwoord “ik heb alles ingesteld en u heeft internet op de dag van verhuizing. Alles staat hier goed.” Op de vraag of ik internet eerder kon testen gaf de persoon aan “Nee, want dan werkt het signaal op de oude locatie niet meer”. Omdat ik keurig een ziggo aansluiting in meterkast heb ook geen zorgen gemaakt dat het niet werkte.
Alles zal ook goed hebben gestaan, maar omdat het een op te leveren adres is kan hij wel al doorklikken om dit op te leveren. Jammer dat hij alleen net niet verder heeft gekeken.
Vervolgens op het eerste moment van verhuizing internet op mijn nieuwe locatie getest en het werkte niet. Modem lampje bleef groen knipperen. Gelijk gebeld met ziggo en ze snappen het niet want in hun systeem stond mijn adres nog niet gemeld als afgerond. Een externe monteur langs gestuurd en hij bracht me gelijk slecht nieuws, namelijk “je aansluiting gaat vanuit de meterkast de grond in, maar je kabel ligt niet in de wijkcentrale.” Oftewel, mijn aansluiting ligt gewoon ergens als een rol onder de grond. Vanaf dat moment beland ik in de ene naar de andere paarse krokodil.

Nadat de externe monteur langs gekomen is weer gebeld. Bij ziggo gaven ze aan dat het een externe monteur was (Wel via ziggo gestuurd), maar dat nu een ziggo monteur moet langs moet komen. Dus een dag later kwam hij langs, en je raad het al, hij komt tot de conclusie dat de kabel ergens onder de grond is opgerold.
De kabel ligt voor de kast, en moet daar nog ingevoerd worden. Dat moet door de aannemer gedaan worden, afhankelijk van je regio zal dat BAM, Telezuid of een van de onder aannemers. Het beste kun je even bellen met Ziggo om te vragen wie dat is in jouw regio. Eventueel kan de aannemer van je huis dit ook aan je vertellen, zij hebben contact gehad met de aannemers. Eventueel kan ik het voor je uitzoeken, stuur dan even een PM.
Ondertussen krijg ik altijd mailtjes over gemaakte kosten van de monteur. Als ik naar ziggo bel krijg ik of het antwoord:
- wanneer de gefactureerd is moet je even Bellem
- nee hoor, staat wel goed geboekt
Inmiddels staat wel gelogd dat je gewoon geen internet hebt door iets van buiten. Alleen crediteren terwijl er nog niets is gefactureerd werkt om de een of andere vage reden nog altijd niet goed. :/
Vervelende is dat ik geen steek verder kom. Er wordt totaal geen compensatie gegeven. Ik vind namelijk prima als ik even onbeperkt internet van Vodafone krijg.
Kan ik geen uitspraak over doen ; niet mijn afdeling :/
Morgen ga ik week 2 in...
Sterkte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
vdstaak schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:25:
[...]

Ja.

[...]

Alles zal ook goed hebben gestaan, maar omdat het een op te leveren adres is kan hij wel al doorklikken om dit op te leveren. Jammer dat hij alleen net niet verder heeft gekeken.

[...]

De kabel ligt voor de kast, en moet daar nog ingevoerd worden. Dat moet door de aannemer gedaan worden, afhankelijk van je regio zal dat BAM, Telezuid of een van de onder aannemers. Het beste kun je even bellen met Ziggo om te vragen wie dat is in jouw regio. Eventueel kan de aannemer van je huis dit ook aan je vertellen, zij hebben contact gehad met de aannemers. Eventueel kan ik het voor je uitzoeken, stuur dan even een PM.

[...]

Inmiddels staat wel gelogd dat je gewoon geen internet hebt door iets van buiten. Alleen crediteren terwijl er nog niets is gefactureerd werkt om de een of andere vage reden nog altijd niet goed. :/

[...]

[...]

Van Gelder heeft hier nuts aangesloten en vermoed dat hun niet verder gegaan zijn dan oprit. Want naast de oprit komt een groen buisje uit de grond. Zelfde als de buren waarvan de kabel ook niet te vinden zijn.

Bedankt voor de tip; ik zal gelijk even een mail maar aannemer versturen. Misschien kunnen hun nog wat betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je nog een Ziggo modem hebt liggen kunt je dat gebruiken bij een nieuwe aansluiting, of wordt er gefilterd op mac adres van het nieuwe modem o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:55:
Als je nog een Ziggo modem hebt liggen kunt je dat gebruiken bij een nieuwe aansluiting, of wordt er gefilterd op mac adres van het nieuwe modem o.i.d?
Zo lang de groene kabel naast de oprit uit de grond steekt, kan je er op aansluiten wat je wil, maar zal er weinig gebeuren vrees ik...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TFHfony schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:02:
[...]

Zo lang de groene kabel naast de oprit uit de grond steekt, kan je er op aansluiten wat je wil, maar zal er weinig gebeuren vrees ik...
Ik denk dat je mijn vraag niet helemaal goed hebt begrepen, ik heb een nieuw pakket aangevraagd en vroeg me af ik daar een modem wat ik nog heb liggen voor kan gebruiken. Scheelt tijd met aansluiten enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 01-12-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat je mijn vraag niet helemaal goed hebt begrepen, ik heb een nieuw pakket aangevraagd en vroeg me af ik daar een modem wat ik nog heb liggen voor kan gebruiken. Scheelt tijd met aansluiten enzo.
Dat werkt alleen als het modem nog actief in het Ziggo systeem staat. Anders komt hij niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
[...]

Nee dat werkt niet. Modems voor nieuwe pakketten worden ingesteld op een nieuw modem dat per post naar je toe wordt gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

via meermetziggo.nl krijg je nu een Samsung Tab 8inch bij je abbo, altijd handig voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
[...]

Wat voor modem heb je nog liggen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MdO82 schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:58:
[...]

Wat voor modem heb je nog liggen ?
Een connectbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan had je die al in moeten leveren. Heb je geen vervangingskosten in rekening gebracht gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Is er inmiddels al een mogelijkheid om bij Ziggo TV te kijken via interactieve ontvangers zonder dat er coax getrokken moet worden? Of is dit nog steeds een vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Lord_Dain schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:38:
Is er inmiddels al een mogelijkheid om bij Ziggo TV te kijken via interactieve ontvangers zonder dat er coax getrokken moet worden? Of is dit nog steeds een vereiste?
Niet bij mijn weten. De enige manier om Ziggo te kijken zonder coax is dmv de Ziggo Go app en dan te streamen. Of indien je een Android TV hebt de Ziggo Go app op je TV installeren. Werkt prima. Alleen is live TV gelimiteerd tot 720p. Video on Demand is wel FullHD.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
TFHfony schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:42:
[...]

Niet bij mijn weten. De enige manier om Ziggo te kijken zonder coax is dmv de Ziggo Go app en dan te streamen. Of indien je een Android TV hebt de Ziggo Go app op je TV installeren. Werkt prima. Alleen is live TV gelimiteerd tot 720p. Video on Demand is wel FullHD.
Ik heb wel op alle TV's een chromecast/Shield TV achtig apparaat, dus als Ziggo Go daar goed mee werkt.. dan wordt het alleen nog een kwestie van 'adopteren' en daar zal moeders de vrouw nog het meeste last van hebben :) Alhoewel, ik kan er natuurlijk ook voor kiezen de TV in de huiskamer nog wel van coax te voorzien (ligt er nog) en op de bovenverdieping alles via de app. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:00
ik kan al bijna 2 dagen niet meer op mijn mail ... ik krijg steeds het volgende
Hebben jullie hier ook last van?

Het maximaal aantal sessies voor uw account is overschreden. Meld u af bij andere stations en probeer het nogmaals. (SES-0007)

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 02-12-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18
Afgelopen zaterdag ben ik een halve dag bij de vodafone winkel geweest om te kijken of een overstap met alles vanuit kpn naar vodafone / ziggo interessant was.

De belangrijkste eisen die ik heb:

1. ik wil geen horizon (dat is namelijk o.a de reden dat ik eerder weg ben gegaan)
2. Ik wil in de cloud opnemen zodat ik overal kan stoppen en verder kijken, dat is 1 van de fijnste dingen die we nu bij kpn hebben.
3. ik wil overal een media box next (2 tv's)

Na lang vraag en antwoord kreeg ik een goede aanbieding waarbij ik ongeveer 4x heb aangegeven bij 2 tv's allebei een media next te willen krijgen. dit was 4 x geen probleem volgens de medewerker. In de bevestiging die ik heb gekregen via mail (in de winkel was het alleen maar oke is goed, geen probleem ik ga hem invoeren) stond als 2de geen next en nu blijkt nadat ik online heb gezocht dat ik helemaal geen 2de next kan krijgen en dit krijg ik nu ook van iedere medewerker te horen.

Inmiddels is de overstap wel in gang gezet, waarbij ik 2 mobiele abonnementen heb afgenomen waarvan de telefoons nu al in gebruik zijn (je gaat er toch vanuit dat ze de waarheid vertellen) en mijn enige optie is nu volgens mij dus om op te zeggen en alles terug te draaien, wat natuurlijk een probleem gaat worden sinds die telefoons al in gebruik zijn.

Lekkere start van de dienstverlening dit.

Is er iemand die het voor elkaar gekregen heeft 2 van die next boxen te bemachtigen en zo ja, hoe dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@m-designz Daarom moet je dus alles zwart op wit vastleggen en niet akkoord gaan "Ja hoor meneertje, dat regelen we wel voor u (en ik heb mijn bonus binnen)".

Er zijn mensen met zelfs 3 Next boxen dus dat is technisch helemaal geen probleem. Het is dat Ziggo geen 2e boxen wil aanleveren vanwege dat ze volgens mij liever meer klanten willen aansluiten en daar de boxen voor willen gebruiken. Daarom zit de rem er al op door alleen bij hele dure abonnementen de boxen te leveren.

De enige manier is een klacht indienen en hopen dat Zigo je tegemoet komt.

Wat dat betreft is KPN veel transparanter. Iedereen krijgt gewoon dezelfde decoder, maakt niet uit welk pakket je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
@jongetje De eerste keer dat ik de bevestigings mail binnenkreeg dacht ik ook dat ik het zwart op wit had moet ik zeggen. er stond gewoon een 2de ziggo mediabox (blijkbaar achteraf mist dus het woordje next en had ik echt op de letter nauwkeurig moeten kijken). stom inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m-designz schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:10:
@jongetje De eerste keer dat ik de bevestigings mail binnenkreeg dacht ik ook dat ik het zwart op wit had moet ik zeggen. er stond gewoon een 2de ziggo mediabox (blijkbaar achteraf mist dus het woordje next en had ik echt op de letter nauwkeurig moeten kijken). stom inderdaad...
Ik zou dat in een goede mail naar ze mailen. Met dat erbij dat er was aangegeven dat dit een Next zou zijn helpt je misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
@jongetje dit ben ik al de hele dag via verschillende kanalen (twitter, chat, bellen) aan het proberen duidelijk te maken, maar ik kom geen steek verder, zelfs niet met de afdeling opzeggen.

zelfs een simpel excuus heeft nog niemand uit zijn mond gekregen...

[ Voor 15% gewijzigd door m-designz op 02-12-2019 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• linden73
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-07 23:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
vdstaak schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:25:
[...]

Ja.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Sorry, maar sta op punt om het op te geven. Aantal dagen verder en ben nog geen steek verder. Mensen die ik aan telefoon krijg kunnen me niks vertellen. Sta al drie keer op punt om te switches naar KPN ondanks alle ongemakken.

Ik bel dagelijks en krijg elke keer ander verhaal. Vandaag kreeg ik te horen dat er “raar genoeg een week al niks gedaan is met de melding”. Dinsdag was er storing bij ziggo en konden ze de hele dag niks zeggen. Woensdag had “de juiste afdeling een wachttijd van 30 minuten. Daarna gaven ze aan dat de melding afgemeld is en dat het zou moeten werken. Toen ik vroeg of ze bij mij modem konden gaven ze aan “nee”. Daarna kwam ik niet verder op de vraag “heeft u modem gereset (omdat dit moest na afmelden call). Vandaag zouden ze weer bellen, maar om half 5 toch gebeld.

Formulier invullen heeft weinig nut gehad.

Aannemer verwijst me naar ziggo en zegt zelfs niks te kunnen. Allemaal drama...

Je voelt je echt machteloos op moment dat je met ziggo aan telefoon zit.

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 04-12-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
grote_oever schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:03:
[...]

Je voelt je echt machteloos op moment dat je met ziggo aan telefoon zit.
Machteloos wil ik het nog niet noemen. Ik heb vorige week zondag ook ruim een uur aan de lijn gehangen met Ziggo over een mislukte verhuizing en (erger nog) de telefoonlijn die ineens opgeheven was. Waar het mis ging weet ik niet, maar ik kon moeilijk aan een vrouw van 90 jaar oud (afnemer van het pakket) uitleggen waar het mis ging.

Uiteindelijk kon Ziggo niets vinden en zelfs met klantnummer kon men mij niet helpen. Uiteindelijk iemand gesproken die aan de hand van het serienummer van de Connectbox toch iets verder kwam en mij kon vertellen dat sinds de verhuizing "ineens" de telefoonlijn is opgezegd.

In dit geval hadden we alleen Bellen en TV van Ziggo. Zit je dan met je modem ;)

Hopelijk kan men de telefoonlijn nog herstellen. Wel vrij knullig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Pas op als je nu een CI+ module gebruikt ipv een mediabox. Ik kwam van een start (50mbps) pakket en ben ingegaan op een aanbieding voor een verdubbeling van de internetsnelheid (ter viering van Giganet in Utrecht).
Terwijl ik dacht dat alles ongewijzigd zou blijven en enkel de internetsnelheid werd verdubbeld, ben ik nu verzeild geraakt in een rare molen van TV gerelateerde wijzigingen.

Kreeg na de bestelling een mail met daarin opeens de mededeling dat ik een mediabox opgestuurd zou krijgen en dat de CI+ module retour moest. Gelijk contact opgenomen om aan te geven dit niet te willen.
Pakket met mediabox in overleg geretourneerd en CI+ module gehouden. Alles was nu goed voor me aangepast zei men. Internet snelheid inderdaad verhoogd, alles lijkt okay.... paar dagen later: geen TV meer behalve NPO 1,2,3. :(

Ik denk nog wel eens 3x na voordat ik inga op een aanbieding. De dame die me gisteren belde was weinig behulpzaam "nee het systeem zegt dat met dit Start xxl pakket dat u heeft aangevraagd geen CI+ module kan" 10 minuten later "je kunt wel een extra CI+ module bestellen" ... dus het kan wél.
Goede manier om van een jarenlange klant af te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 06-12-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Propheticus schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:29:
[...]

Pas op als je nu een CI+ module gebruikt ipv een mediabox. Ik kwam van een start (50mbps) pakket en ben ingegaan op een aanbieding voor een verdubbeling van de internetsnelheid (ter viering van Giganet in Utrecht).
Terwijl ik dacht dat alles ongewijzigd zou blijven en enkel de internetsnelheid werd verdubbeld, ben ik nu verzeild geraakt in een rare molen van TV gerelateerde wijzigingen.

Kreeg na de bestelling een mail met daarin opeens de mededeling dat ik een mediabox opgestuurd zou krijgen en dat de CI+ module retour moest. Gelijk contact opgenomen om aan te geven dit niet te willen.
Pakket met mediabox in overleg geretourneerd en CI+ module gehouden. Alles was nu goed voor me aangepast zei men. Internet snelheid inderdaad verhoogd, alles lijkt okay.... paar dagen later: geen TV meer behalve NPO 1,2,3. :(

Ik denk nog wel eens 3x na voordat ik inga op een aanbieding. De dame die me gisteren belde was weinig behulpzaam "nee het systeem zegt dat met dit Start xxl pakket dat u heeft aangevraagd geen CI+ module kan" 10 minuten later "je kunt wel een extra CI+ module bestellen" ... dus het kan wél.
Goede manier om van een jarenlange klant af te komen.
Mooie toestand, been there done that... ooit een week zonder tv gezeten. Heb de smartcard destijds bij een ziggo vestiging laten activeren. :/

Vind 5,95 p/m extra wel pittig voor 50Mbit. Eerder was het goedkoper dacht ik.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Propheticus , @Harmen ik heb een hele tijd terug deze actie al gehad. Toen werd er ook enorm moeilijk gedaan om de MediaBox. De actie is (kennelijk nog) met media box en niet me CI module. Destijds werd dit kinderlijk helder gecommuniceerd. Ik heb daar gebruik van gemaakt. Hun humax ligt lekker in de kast. En de kaart in me eigen Ci module geparkeerd.

Mijn punt is, hoe onlogisch ziggo deze deal ook maakt het is een hele heldere deal..... NIET MET CI module :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Darkz0rs schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:
@Propheticus , @Harmen ik heb een hele tijd terug deze actie al gehad. Toen werd er ook enorm moeilijk gedaan om de MediaBox. De actie is (kennelijk nog) met media box en niet me CI module. Destijds werd dit kinderlijk helder gecommuniceerd. Ik heb daar gebruik van gemaakt. Hun humax ligt lekker in de kast. En de kaart in me eigen Ci module geparkeerd.

Mijn punt is, hoe onlogisch ziggo deze deal ook maakt het is een hele heldere deal..... NIET MET CI module :-)
Het kan wel met een CI module... Als je deze maar huurt van Ziggo. En dat is precies het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
TFHfony schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:52:
[...]

Het kan wel met een CI module... Als je deze maar huurt van Ziggo. En dat is precies het punt.
Officieel, nee. Dit abonnement is met Mediabox.
CI module kost overigens ook niet het meeste. Mijnus was 5€ op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Darkz0rs schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:18:
[...]

Officieel, nee. Dit abonnement is met Mediabox.
CI module kost overigens ook niet het meeste. Mijnus was 5€ op MP.
Als ik naar beneden scroll op https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl zie ik toch duidelijk een CI module te huur als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
TFHfony schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:29:
[...]

Als ik naar beneden scroll op https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl zie ik toch duidelijk een CI module te huur als optie.
Tuurlijk je kan er een CI module bij huren. Maar je krijgt nogsteeds een Mediabox erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Darkz0rs schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:30:
[...]

Tuurlijk je kan er een CI module bij huren. Maar je krijgt nogsteeds een Mediabox erbij.
Ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo was. Alleen dat Ziggo de CI module tegenwoordig nog wel also optie biedt, maar dan alleen door te huren. Puur als reactie op dit statement:
Darkz0rs schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:

[ Voor 26% gewijzigd door TFHfony op 06-12-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
TFHfony schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo was. Alleen dat Ziggo de CI module tegenwoordig nog wel also optie biedt, maar dan alleen door te huren. Iets i.v.m. verdienmodel.
Gelukkig heb ik nog 3 losse smartcards en heb een CI+ module los gekocht.
Als je voor een jaar de module huurt van Ziggo dan heb je al de helft van een losse module.

Gelukkig kan dat nog in het oud-ziggo gebied.
Denk dat Ziggo graag van de modules af zou willen, maar dan raken ze en hoop klantjes kwijt en dat willen ze ook weer niet.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@TFHfony normaal kan je IPV een Mediabox ook een CI module nemen. In je abo. Ik dacht dat je dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:36:
[...]

Gelukkig heb ik nog 3 losse smartcards en heb een CI+ module los gekocht.
Als je voor een jaar de module huurt van Ziggo dan heb je al de helft van een losse module.

Gelukkig kan dat nog in het oud-ziggo gebied.
Denk dat Ziggo graag van de modules af zou willen, maar dan raken ze en hoop klantjes kwijt en dat willen ze ook weer niet.
Ik heb zelfs 6 kaartjes met CI+ modules hier. Eigenlijk kan dat niet eens: de limiet is normaal gesproken 5.
Maar... Een goede kans dat Ziggo binnenkort een klein feestje viert omdat hier glasvezel komt en ik van plan ben over te stappen zodra KPN haar zaakjes een beetje op orde heeft. En als die kaartjes eenmaal uit de Ziggo administratie weg zijn, worden ze waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Hier ook 5 stuks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Is er weer een actie van het Sport pakket? Ik zag dat Real Madrid bezig was en ging naar Ziggo Sport Voetbal en hij deed het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:13:
Is er weer een actie van het Sport pakket? Ik zag dat Real Madrid bezig was en ging naar Zggo Sport Voetbal en hij deed het.
https://www.ziggo.nl/ente...-ziggo-films-sport-cadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ok, hopelijk ben ik niet de enige die zegt dat de administratieve afdeling bij Ziggo echt een puinhoop is. En ook bij de klantenservice is het echt droevig gesteld met doorverbonden worden naar de juiste afdeling. Ik heb vandaag meer dan een uur aan de lijn gehangen en tot 3x toe zou ik doorverbonden worden met de juiste afdeling, maar ik kwam gewoon weer in het hoofdmenu terecht en kon dus weer opnieuw beginnen.

Ik zal het probleem schetsen.

De betreffende klant is twee maanden geleden verhuist van de Regio Harlingen naar regio Leeuwarden. Dus de verhuizing doorgegeven via Ziggo. Mooi moment om ook direct alleen TV en telefonie af te nemen van Ziggo, want telefonie liep nog via een andere aanbieder.

Toen begon de ellende. Pakket werd alsnog naar het oude adres gestuurd, terwijl mevrouw administratief al op het nieuwe adres woonde.

We zijn twee maanden verder en de telefoon werkt niet. Ivm ziekte van de klant is het er ook niet van gekomen om Ziggo te bellen, we kwamen er 1 december pas achter dat de lijn niet werkte. Dus toen ook Ziggo gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Blijkbaar kon men het modem al niet eens vinden onder het klantnummer, en volgens de helpdesk had de klant alleen KabelTV en geen bellen. (Factuur zegt heel iets anders..). Ook in mijn Ziggo is alleen KabelTV te zien, en geen telefoonlijn. Maar op de factuur staat gewoon 32,70 voor kabel TV en bellen. Op serienummer was het modem wel te vinden in het systeem, maar ook daar was de conclusie: "Dit is vreemd. U heeft wel een modem maar kunt er dus niets mee".

Men had uiteindelijk gevonden wat er mis was (adres toevoeging klopte niet) en zou vandaag de verhuizing alsnog goed doorvoeren en de telefoonlijn activeren met een nieuw nummer. Dit was namelijk zo gepiept. Aan de hand van het serienummer kon men wel telefonie toevoegen aan het pakket.

Je raadt het al: de telefoonlijn doet het nog steeds niet :'(.

Ik snap dat de mensen op de helpdesk hier ook weinig aan kunnen doen, maar als zelfs het doorverbinden al niet goed gaat... 3x het verhaal moeten uitleggen, vervolgens werd dit besproken met een collega en zou men mij met die collega doorverbinden. En toen kwam weer de wachtmuziek en het gevoel "het zal toch niet zo zijn dat...".

Het is dat KPN zo duur is met een analoge lijn, anders had ik direct die gebeld voor een nieuwe lijn.

Nu is de vraag: hoe is dit op te lossen? Telefonie pakket opzeggen en daarna een nieuwe order inschieten? Ik heb eerlijk geen vertrouwen meer dat deze order nog goed komt namelijk.. Ik heb vrij duidelijk aangegeven gewoon een simpele telefoonlijn te willen op dat adres met dat klantnummer, maar dit schijnt blijkbaar niet te kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 07-12-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@krakendmodem Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Enige die het kan oplossen is Ziggo. Klinkt inmiddels al als een aflevering van de belbus van kassa.

Maar kan die mevrouw overleg met een (senioren) mobiel? Bij bijvoorbeeld Simpel heb je al voor 2,50 een mobiel abonnement en voor 1,50 per maand extra onbeperkt bellen. Mobiele data eventueel even uitzetten, kan ze voor 4 euro per maand bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jongetje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:33:
@krakendmodem Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Enige die het kan oplossen is Ziggo. Klinkt inmiddels al als een aflevering van de belbus van kassa.

Maar kan die mevrouw overleg met een (senioren) mobiel? Bij bijvoorbeeld Simpel heb je al voor 2,50 een mobiel abonnement en voor 1,50 per maand extra onbeperkt bellen. Mobiele data eventueel even uitzetten, kan ze voor 4 euro per maand bellen.
Begrijp heel goed dat Ziggo dit kan oplossen, alleen kan ik mij niet voorstellen dat een simpele aanvraag voor een vaste telefoonlijn zo fout kan gaan. Het is dat we er pas sinds 1 december achterkwamen, want ik geloof niet dat het daarvoor ook al gewerkt heeft. Misschien is er iemand die weet van de achterliggende systemen en hoe deze aanvraag wel door kan gaan lopen. :)

Mobiele telefoon kan ze niet mee overweg. Ze heeft een speciale toestel voor doven en slechthorenden. Seniorenmobiel heeft ze wel gehad, maar kon ze niet mee overweg. Dan is een bureautelefoon met extra grote knoppen toch wat beter.

We gaan maandag nog even kijken of het werkt, zo nee dan Ziggo nog een kans geven of dan maar naar KPN. Dan is het simpelweg de stekker in de muur pluggen en dan werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
krakendmodem schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:21:
[...]
of dan maar naar KPN. Dan is het simpelweg de stekker in de muur pluggen en dan werkt het.
KPN levert geen nieuwe analoge en isdn lijnen meer. Dan krijg je net als bij Ziggo een modem om je telefoon op aan te sluiten. Goedkoopste manier is die simkaart plus zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/...oonlijn/9200000082195743/

Edit: je zult dan wel een provider op het netwerk van Vodafone of KPN moeten nemen omdat T-Mobile 2g volgend jaar uitschakelt. Dan valt simpel in dit geval af, tenzij je een box koopt die 3g (of zelfs 4g) bellen ondersteund. Zoals deze: https://vastenmobiel.com/...ack-up-accu-2g-3g-versie/ kun je alle providers behalve tele2 op gebruiken plus accu voor als de stroom uitvalt.

[ Voor 29% gewijzigd door jongetje op 08-12-2019 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
jongetje schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:14:
[...]

KPN levert geen nieuwe analoge en isdn lijnen meer. Dan krijg je net als bij Ziggo een modem om je telefoon op aan te sluiten. Goedkoopste manier is die simkaart plus zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/...oonlijn/9200000082195743/

Edit: je zult dan wel een provider op het netwerk van Vodafone of KPN moeten nemen omdat T-Mobile 2g volgend jaar uitschakelt. Dan valt simpel in dit geval af, tenzij je een box koopt die 3g (of zelfs 4g) bellen ondersteund. Zoals deze: https://vastenmobiel.com/...ack-up-accu-2g-3g-versie/ kun je alle providers behalve tele2 op gebruiken plus accu voor als de stroom uitvalt.
KPN levert een enkelvoudige analoge lijn nog wel. Natuurlijk hebben ze liever dat je DSL neemt + bellen.

Achter de schermen heeft KPN de lijn omgezet naar E-POTS. De lijn naar de wijkcentrale is dus "analoog", vanaf de wijkcentrale gaat de lijn verder via VoIP.

https://www.kpn-wholesale...sering-van-isdn12-aan.htm

Toch zijn die bureautelefoon's met SIM functie best interessant. Ga ik maar eens bespreken of dit niet een optie is.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 08-12-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dubbele post..

[ Voor 96% gewijzigd door krakendmodem op 08-12-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Oeps. Dat ging mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan nu wel erg offtopic (door mijn schuld). Maar zo'n omzetter heb je in een paar maanden terugverdient. Een belbasis abonnement kost al ruim 30 euro per maand :o en dan komen de belkosten er nog bovenop. Ben iig benieuwd of Ziggo het oplost, maar vrees dat het lang gaat duren als je iets hebt dat afwijkt van het script.

https://www.kpn.com/bellen/abonnementen.htm

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 08-12-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
krakendmodem schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:46:
...

Nu is de vraag: hoe is dit op te lossen? Telefonie pakket opzeggen en daarna een nieuwe order inschieten? Ik heb eerlijk geen vertrouwen meer dat deze order nog goed komt namelijk.. Ik heb vrij duidelijk aangegeven gewoon een simpele telefoonlijn te willen op dat adres met dat klantnummer, maar dit schijnt blijkbaar niet te kunnen.
Nogmaals bellen en vragen of je direct met een leidinggevende en/of met de professionale afdeling verbonden kan worden. De special care afdeling.
Voordat dit gebeurt een mobiel nummer achterlaten zodat ze jou kunnen bellen.
Wil men dit niet? Dan zeggen dat je begrepen hebt dat er 380 volt op de groene kabel moet en dat het dan werkt en daarna KPN moet bellen voor een oplossing.

Ik kan wel 10 verhalen vertellen van de onkunde daar bij de Chello/UPC/Ziggo medewerkers.
Gewoon standaard logische dingen al niet snappen. En op 1x na (toen kwam de monteur netjes langs, zag mijn spectrum rapportje en UDP dropouts, begin van puma6 ellende, dat er toch echt een nieuwe/andere modem moest komen) moest er altijd gedreigd worden met iets om achteraf uiteraard gelijk te krijgen.
Om daarna weer te bellen met dezelfde oplossing voor financiele korting. Niet eens omdat het probleem er was, maar de achterlijke afhandeling en de verspilde tijd aan deze kant.

Ik zit nu bij zakelijk en volgens mij als je de zakelijke afdeling belt, bel je direct met de speciale afdeling.
Bij zakelijk weten de medewerkers echt veel en veel meer en daar betaal je dan blijkbaar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jongetje schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:57:
We gaan nu wel erg offtopic (door mijn schuld). Maar zo'n omzetter heb je in een paar maanden terugverdient. Een belbasis abonnement kost al ruim 30 euro per maand :o en dan komen de belkosten er nog bovenop. Ben iig benieuwd of Ziggo het oplost, maar vrees dat het lang gaat duren als je iets hebt dat afwijkt van het script.

https://www.kpn.com/bellen/abonnementen.htm
Belbudget is er ook nog ;). En dan is het ongeveer even duur als Ziggo. Pas als je onbeperkt afneemt wordt het een duur geintje.

Ik ga Ziggo maandag weer bellen.
neeecht schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:33:
[...]

Nogmaals bellen en vragen of je direct met een leidinggevende en/of met de professionale afdeling verbonden kan worden. De special care afdeling.
Wil men dit niet? Dan zeggen dat je begrepen hebt dat er 380 volt op de groene kabel moet en dat het dan werkt en daarna KPN moet bellen voor een oplossing.

Ik kan wel 10 verhalen vertellen van de onkunde daar bij de Chello/UPC/Ziggo medewerkers.
Gewoon standaard logische dingen al niet snappen. En op 1x na (toen kwam de monteur netjes langs, zag mijn spectrum rapportje en UDP dropouts, begin van puma6 ellende, dat er toch echt een nieuwe/andere modem moest komen) moest er altijd gedreigd worden met iets om achteraf uiteraard gelijk te krijgen.
Om daarna weer te bellen met dezelfde oplossing voor financiele korting. Niet eens omdat het probleem er was, maar de achterlijke afhandeling en de verspilde tijd aan deze kant.

Ik zit nu bij zakelijk en volgens mij als je de zakelijke afdeling belt, bel je direct met de speciale afdeling.
Bij zakelijk weten de medewerkers echt veel en veel meer en daar betaal je dan blijkbaar voor?
Het probleem is momenteel dat de mensen bij de klantenservice mij heel goed snappen. Namelijk een telefoonlijn bestellen. Echter het systeem daar loopt compleet vast na het invullen van klantnummer/postcode. Elke medewerker kwam.met de opmerking "Dit is vreemd, de order zit vast en ik kan niks aanpassen". Vervolgens nemen ze contact op met "een afdeling" en zodra men mij daar naar toe wilt doorverbinden ging het iedere keer mis.

Ik geloof niet dat ik met opzet 4x terug in de wachtrij werd gezet om vervolgens opnieuw te beginnen. Ik heb zelf op een servicedesk gewerkt en het doorverbinden is echt niet zo moeilijk ;). Tenzij er daar in de telefooncentrale wat mis gaat. Misschien moeten ze maar eens bellen met KPN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Ik had het gevoel dat er een aantekening in CRM bij kwam dat de klant technisch competent was. Nadat jij een spectrum plotje hebt laten zien weten zij ook dat ze daarna alleen maar irritatie opbouwen (en negatief advies naar kennissen) als je de echte eerstelijnservaring krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:22
NVM, opgelost :)

[ Voor 95% gewijzigd door Sleehond op 09-12-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:13
dimmak schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:32:
[...]

Even geduld hebben, ik denk niet dat het nog lang duurt tot de lancering van de officiële Android TV app.
Ziggo gaat nu testen met Ziggo GO app voor Android TV en/of Amazon Fire TV
Ik wil graag meedoen aan de Android TV test

Lijkt het je leuk om mee te doen aan de test van Android TV? Volg de onderstaande stappen en geef je op. Maar let op, vol = vol
Link: https://community.ziggo.n...go-go-op-android-tv-49457

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 10-12-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
U123456 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:23:
[...]
Ziggo gaat nu testen met Ziggo GO app voor Android TV en/of Amazon Fire TV
[...]
Link: https://community.ziggo.n...go-go-op-android-tv-49457
Thanks, heb mij aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

[...]

Interessant, je bent Ziggo Zakelijk gegaan voor de degelijke modem?
Zelf ook wat last van de Puma6 maar ben geen pro-gamer dus ik heb het maar "geaccepteerd".
Als het echt moet plaats ik wel een SQM-QoS router of zet ik een UDP VPN op.
Blijft belachelijk dat mijn lijn in feite gewoon slechter is geworden na zoveel jaren.
Ik kon helaas niet bij mijn Cisco EPC blijven want hij was (hardwarematig) defect geraakt :(

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@GekkeR van Connect Box Compal, prive, ramp
naar Hitron (schijnt ook puma6 te zijn), zakelijk, goed
naar Connect Box Arris, zakelijk, goed.

Gelukkig werkt het nu.
De eerste modem kon niet eens een UDP stream connectie tot stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57
krakendmodem schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:46:
Ok, hopelijk ben ik niet de enige die zegt dat de administratieve afdeling bij Ziggo echt een puinhoop is. En ook bij de klantenservice is het echt droevig gesteld met doorverbonden worden naar de juiste afdeling. Ik heb vandaag meer dan een uur aan de lijn gehangen en tot 3x toe zou ik doorverbonden worden met de juiste afdeling, maar ik kwam gewoon weer in het hoofdmenu terecht en kon dus weer opnieuw beginnen.

Ik zal het probleem schetsen.

De betreffende klant is twee maanden geleden verhuist van de Regio Harlingen naar regio Leeuwarden. Dus de verhuizing doorgegeven via Ziggo. Mooi moment om ook direct alleen TV en telefonie af te nemen van Ziggo, want telefonie liep nog via een andere aanbieder.

Toen begon de ellende. Pakket werd alsnog naar het oude adres gestuurd, terwijl mevrouw administratief al op het nieuwe adres woonde.

We zijn twee maanden verder en de telefoon werkt niet. Ivm ziekte van de klant is het er ook niet van gekomen om Ziggo te bellen, we kwamen er 1 december pas achter dat de lijn niet werkte. Dus toen ook Ziggo gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Blijkbaar kon men het modem al niet eens vinden onder het klantnummer, en volgens de helpdesk had de klant alleen KabelTV en geen bellen. (Factuur zegt heel iets anders..). Ook in mijn Ziggo is alleen KabelTV te zien, en geen telefoonlijn. Maar op de factuur staat gewoon 32,70 voor kabel TV en bellen. Op serienummer was het modem wel te vinden in het systeem, maar ook daar was de conclusie: "Dit is vreemd. U heeft wel een modem maar kunt er dus niets mee".

Men had uiteindelijk gevonden wat er mis was (adres toevoeging klopte niet) en zou vandaag de verhuizing alsnog goed doorvoeren en de telefoonlijn activeren met een nieuw nummer. Dit was namelijk zo gepiept. Aan de hand van het serienummer kon men wel telefonie toevoegen aan het pakket.

Je raadt het al: de telefoonlijn doet het nog steeds niet :'(.

Ik snap dat de mensen op de helpdesk hier ook weinig aan kunnen doen, maar als zelfs het doorverbinden al niet goed gaat... 3x het verhaal moeten uitleggen, vervolgens werd dit besproken met een collega en zou men mij met die collega doorverbinden. En toen kwam weer de wachtmuziek en het gevoel "het zal toch niet zo zijn dat...".

Het is dat KPN zo duur is met een analoge lijn, anders had ik direct die gebeld voor een nieuwe lijn.

Ik gebruik meestal de Facebook-chat van Ziggo, tot nu toe, en dat is al meer dan 10x, uitstekend geholpen met kennis van zaken.
Anders gewoon een monteur inplannen en instemmen dat de kosten voor jouw rekening komen als het probleem niet bij Ziggo ligt, dan regelt de monteur het allemaal ter plekke.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• krakendmodem
Ora et Labora schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:39:
[...]

Ik gebruik meestal de Facebook-chat van Ziggo, tot nu toe, en dat is al meer dan 10x, uitstekend geholpen met kennis van zaken.
Anders gewoon een monteur inplannen en instemmen dat de kosten voor jouw rekening komen als het probleem niet bij Ziggo ligt, dan regelt de monteur het allemaal ter plekke.
Inmiddels ben ik al iets verder met Ziggo. Mijn Ziggo klopt weer, maar alles moest handmatig ingevoerd worden, tot op het serienummer van het modem aan toe. Als het goed is zou de lijn dan binnenkort weer moeten werken.

In mijn Ziggo zie ik de producten nu ook juist weergegeven worden.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:13
Er bestaat nu ook een DVB-C radiotuner van Humax voor gebruik bij kabelaars, zoals Ziggo: https://myhumax.info/quantis-qe-317/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
U123456 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:07:
Er bestaat nu ook een DVB-C radiotuner van Humax voor gebruik bij kabelaars, zoals Ziggo: https://myhumax.info/quantis-qe-317/
Houdt er wel rekening mee dat je dan alleen de ongecodeerde zenders kunt ontvangen:
https://community.ziggo.n...iggo-digitale-radio-43277

Voor alle non-stop en buitenlandse kanalen heb je een decoder met een smartcard nodig. Aangezien de meeste mensen de televisie en de radio vlakbij elkaar hebben staan zou ik de decoder van de televisie ook voor radio gebruiken. Helaas heeft Ziggo de mogelijkheid met de Next tot het intoetsen van de 3 cijferige kanaalnummers eruit bewust gehaald... Ik zou liever adviseren om gewoon een draadantenna aan te sluiten zolang de FM-Radio in de lucht is. Kost veel minder en je ontvangt ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 14:09

elsinga

=8-)

Ik heb dat geprobeerd, maar mijn huis is redelijk HF dicht en dus was een zwak en ruisvol FM signaal de uitkomst. Daarna de oude Humax 5100 van zolder gehaald en die staat nu DVB-C radio ontvanger te spelen. Werkt uitstekend, ook zonder smartcard. Blijkt dat Q Non-stop ook FTC is. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Speciaal voor jou: Start Internet XXL is er weer!!
Regel snel en eenvoudig een hogere internetsnelheid. Zonder gedoe: je hoeft niets te installeren en je komt geen moment zonder te zitten.
Van 50 naar 100 Mbit/s downloadsnelheid
Direct geregeld
Maandelijks aanpasbaar
We veranderen niks aan je tv abonnement of bellen
Je krijgt het Alles-in-1 Pakket "Internet Start XXL, TV Start en Bellen". Dit pakket kost 56,95 per maand. Dat is 4,95 meer dan wat je nu betaalt.

https://www.ziggo.nl/internet/internet-start-xxl-met-bellen/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L0FmqVUVRfjRQGeT86C9zEUQ/full.jpg

uhm.. maar leg eens uit .. waarom niet dan?

[ Voor 44% gewijzigd door zeroday op 12-12-2019 15:37 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:17:
[...]
Houdt er wel rekening mee dat je dan alleen de ongecodeerde zenders kunt ontvangen:
https://community.ziggo.n...iggo-digitale-radio-43277

Voor alle non-stop en buitenlandse kanalen heb je een decoder met een smartcard nodig.[knip]
Mogelijk is deze pagina iets overzichtelijker? https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio

Testing, one, two ...

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
zeroday schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:36:
[Afbeelding]

uhm.. maar leg eens uit .. waarom niet dan?
Omdat de Extra Ziggo Mediabox XL gebruikt maakt van de tuners van de Mediabox XL. Zonder Mediabox XL werkt de Extra Ziggo Mediabox XL dus niet, het is dus een vrij dom apparaat zoals ze dat zo mooi noemen in de IT. :)

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14

zeroday

There is no alternative!

SirMemeAlot schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:41:
[...]

Omdat de Extra Ziggo Mediabox XL gebruikt maakt van de tuners van de Mediabox XL. Zonder Mediabox XL werkt de Extra Ziggo Mediabox XL dus niet, het is dus een vrij dom apparaat zoals ze dat zo mooi noemen in de IT. :)
Dat snap ik, maar dan kan ik toch 2 Nextjes gaan Gebruiken? ik heb boven Coax, Wifi, LAN, whatever beschikbaar ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

zeroday schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:43:
[...]

Dat snap ik, maar dan kan ik toch 2 Nextjes gaan Gebruiken? ik heb boven Coax, Wifi, LAN, whatever beschikbaar ;)
2 Nextjes doet Ziggo volgens mij sowieso niet aan tot ze er weer voldoende hebben.

Mel33 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:14:
Speciaal voor jou: Start Internet XXL is er weer!!
[...]
Dat is 4,95 meer dan wat je nu betaalt.
Slim toch. 5 euro meer vangen voor 50Mbit verhoging. Als je er nog 5 euro bij doet krijg je 250Mbit en voor nog maar 10 euro extra krijg je 500Mbit en voor nog.... je snapt hem.

Zijn mischien kleine bedragen maar voor Ziggo maakt het niet zoveel uit of een klant 50 of 100mbit heeft. Maar vangt er wel een goed bedrag extra voor. Is alleen een administratief ding + ander profiel in de modem schieten.

Ik ben namelijk van mening dat 90 procent van de huishoudens met 50Mbit uit de voeten kan voor facebooken, Videostreaming, wat surfen en thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@VodafoneZiggo @KPN Webcare
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/ziggo_straatkast_kapot.jpg

https://www.google.com/ma..._QZNLA!2e0!7i13312!8i6656
Deze kast moet nodig gerepareerd worden om erger te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat je ze het beste kan bellen/mailen/chatten ipv hier een melding te doen die ze waarschijnlijk niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je een Twitter-account? Dat is misschien handiger, kunnen ze gelijk de schade zien, of er moet toevallig iemand hier actief zijn (op Twitter zijn ze actiever).

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 14-12-2019 19:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zo’n maf probleem bij Ziggo! Ik drop het hier maar eens, misschien zegt het iemand iets!

Elke avond als we op de bank een beetje zitten te internetten worden met enige regelmaat alle sites van Google tijdelijk onbereikbaar. Google zelf(de zoekpagina), youtube etc geven een timeout. Als ik dan wacht, meestal een minuut of 10, dan werkt het ineens weer.. alle andere websites werken wel. Ik heb dit op alle mobieltjes/laptops in huis en zodra ik overschakel op 4G dan werkt het direct weer.

Ik heb een witte Connectbox als modem, default config(geen bridge), geen vpn’s of whatever. Zowel bekabelde als draadloze apparatuur heeft er last van. M’n modemwaardes zijn ook goed en ik ervaar verder geen problemen. Wat zou dit kunnen zijn?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 14:23
Wilde schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:51:
Ik heb zo’n maf probleem bij Ziggo! Ik drop het hier maar eens, misschien zegt het iemand iets!

Elke avond als we op de bank een beetje zitten te internetten worden met enige regelmaat alle sites van Google tijdelijk onbereikbaar. Google zelf(de zoekpagina), youtube etc geven een timeout. Als ik dan wacht, meestal een minuut of 10, dan werkt het ineens weer.. alle andere websites werken wel. Ik heb dit op alle mobieltjes/laptops in huis en zodra ik overschakel op 4G dan werkt het direct weer.

Ik heb een witte Connectbox als modem, default config(geen bridge), geen vpn’s of whatever. Zowel bekabelde als draadloze apparatuur heeft er last van. M’n modemwaardes zijn ook goed en ik ervaar verder geen problemen. Wat zou dit kunnen zijn?
Alleen google is wel vreemd. Ik woon in appartement en hier is het WiFi spectrum vrij druk. Met de connectbox had ik ook vooral in de avond problemen. Nu heb ik een dikke saus router en die stoort niet in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:24

Snuffel

Vroem!

Ik heb sinds vandaag een meer dan beroerde internetverbinding.. 4G werkt top, zodra ik Wi-Fi of op de pc (bekabeld) wil.internetten is het een no go.
Sommige sites gaan prima, het gros echter niet.

Ziggo zelf geeft aan dat er in de wijk geen storing is, maar werken... nee, dat doe het absoluut niet

Reset van de modem (meerdere malen gedaan) geeft ook geen oplossing...

Iemand meer deze problemen?
Omgeving Assen

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snuffel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:39:
Ik heb sinds vandaag een meer dan beroerde internetverbinding.. 4G werkt top, zodra ik Wi-Fi of op de pc (bekabeld) wil.internetten is het een no go.

Ziggo zelf geeft aan dat er in de wijk geen storing is, maar werken... nee, dat doe het absoluut niet

Omgeving Assen
Welke DNS-server gebruik je? Indien die van Ziggo, probeer eens 1.1.1.1 en 1.0.0.1.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
Snuffel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:39:

Omgeving Assen
Ik heb hetzelfde , op de momenten dat het gebeurd krijg ik geen ipv4 toegewezen (zie ipv6-test.com. Nadat een monteur is langsgeweest bleek het signaal belabberd te zijn, alhoewel ik wel de volle snelheid haalde.

Hij gaf echter aan dat dat de oorzaak zou kunnen zijn (lijkt me stug) en anders het modem van "stateless" naar "stateful" zetten.
Pagina: 1 ... 150 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic