Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
Ik ben nu drie maanden klant bij ziggo en niet zo tevreden. Wel over het internet maar niet over het tv-signaal. Er zijn constant haperingen, halve beelden en blokjes te zien, vooral op de RTL kanalen. Op Ned1 of Ned5 is het redelijk. Er zijn al twee ziggo monteurs bij geweest en volgens de laatste zit er vocht in de grondkabel. Dat kon hij zien op een of andere meter die hij aan de wijkkast hing. Er moet ongeveer 20 meter grondkabel vervangen worden. Na een week of vier heb ik de aannemer gebeld over de status, die was onbekend. Straks zit de vorst in de grond en kunnen ze niet graven. Ik wil eigenlijk weer van ziggo af want ze leveren niet waarvoor ik betaal. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

[update] Eind januari 2020 is de grondkabel eindelijk vervangen en dat is een hele verbetering. Een prma tv signaal en voor mijn gevoel is de responstijd van het internet iets sneller, het voelt gewoon iets beter. Van tevoren hadden ze gebeld dat ze op de bewuste datum gingen werken en dat ik er niet voor hoefde thuis te blijven. Wat ze er niet bij zeiden was dat je dan de coax kabels van tv ontvanger en modem moet verwijderen, anders kunnen ze de grondkabel niet verwisselen omdat er dan nog spanning op staat. Gelukkig was ik wel thuis en kon ik dat alsnog doen.
Uiteindelijk ben ik nu wel tevreden, maar jammer dat er ruim 4 maanden voor nodig was. Niet iedereen is zo geduldig als ik.

[ Voor 32% gewijzigd door grun93 op 26-01-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
grun93 schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:04:
Ik ben nu drie maanden klant bij ziggo en niet zo tevreden. Wel over het internet maar niet over het tv-signaal. Er zijn constant haperingen, halve beelden en blokjes te zien, vooral op de RTL kanalen. Op Ned1 of Ned5 is het redelijk. Er zijn al twee ziggo monteurs bij geweest en volgens de laatste zit er vocht in de grondkabel. Dat kon hij zien op een of andere meter die hij aan de wijkkast hing. Er moet ongeveer 20 meter grondkabel vervangen worden. Na een week of vier heb ik de aannemer gebeld over de status, die was onbekend. Straks zit de vorst in de grond en kunnen ze niet graven. Ik wil eigenlijk weer van ziggo af want ze leveren niet waarvoor ik betaal. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Been there, done that. Duurde hier 6mnd. Intern moet Ziggo een documentje sturen. Aannemer doet offerte. Ziggo slaapt er een nachtje over. Vergunningen aanvragen etc.etc.etc.

Mijn advies bel Ziggo, stel ze voor dat je 20€ minder wil betalen voor tv omdat dit waardeloos is. Als alles straks gefixt is kan je weer regulier betalen. "P.s. 20€ is ongeveer een ktv Abo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
grun93 schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:04:
Als er een notitie hiervan in het systeem staat en/of je hebt zwart op wit dat er sprake is van kabel issues, dan zou ik de afdeling opzeggingen bellen en de situatie uitleggen.

Ook al is er geen notitie, maar dat lijkt mij van wel, dan nog zou je gewoon moeten kunnen ontbinden in verband met wanprestatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey87 op 16-12-2019 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:30

Snuffel

Vroem!

Lightning89 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:41:
[...]

Ik heb hetzelfde , op de momenten dat het gebeurd krijg ik geen ipv4 toegewezen (zie ipv6-test.com. Nadat een monteur is langsgeweest bleek het signaal belabberd te zijn, alhoewel ik wel de volle snelheid haalde.

Hij gaf echter aan dat dat de oorzaak zou kunnen zijn (lijkt me stug) en anders het modem van "stateless" naar "stateful" zetten.
Dat zou ik nog eens kunnen doen.. je weet nooit..
Raven schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:38:
[...]

Welke DNS-server gebruik je? Indien die van Ziggo, probeer eens 1.1.1.1 en 1.0.0.1.
Nadeel van de nieuwe Ziggo modems is dat je niet je DNS kan veranderen in de router....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
Kan het zijn dat er een update geweest is voor de connectbox?
Voorheen had ik bij wifi 2,4 en 5ghz beide aangezet en zag ik op telefoon etc. Netjes 2 netwerken staan.

tegenwoordig is er dan maar 1 netwerk zichtbaar en pakt hij deze op 5ghz.
Hierdoor kan ik heleboel apparaten in huis niet meer gebruiken / aansturen via mijn mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:41
G.Scholtens schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:33:
Kan het zijn dat er een update geweest is voor de connectbox?
Voorheen had ik bij wifi 2,4 en 5ghz beide aangezet en zag ik op telefoon etc. Netjes 2 netwerken staan.

tegenwoordig is er dan maar 1 netwerk zichtbaar en pakt hij deze op 5ghz.
Hierdoor kan ik heleboel apparaten in huis niet meer gebruiken / aansturen via mijn mobiel
Heb je wel 2 verschillende SSID's dan?
1 SSID verdeeld over 2.4 en 5 GHZ wordt gezien als 1 netwerk als je kijkt bij WIFI op je telefoon.
Download anders de app WIFI analyzer (Android) om te checken.

Ik gebruik eigenlijk altijd 2 SSID's, voor beide frequenties 1, juist om zulke problemen te voorkomen die er overigens theoretisch niet zouden moete zijn want het kan wel gewoon goed werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ora et Labora op 16-12-2019 15:41 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via de Ziggo Go app op mijn iPad heb ik naar een paar afleveringen van Ray Donovan en Vikings gekeken. Hierbij ervaar ik dat het geluid redelijk achter loopt op het beeld. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 08:50
Ora et Labora schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:40:
[...]

Heb je wel 2 verschillende SSID's dan?
1 SSID verdeeld over 2.4 en 5 GHZ wordt gezien als 1 netwerk als je kijkt bij WIFI op je telefoon.
Download anders de app WIFI analyzer (Android) om te checken.

Ik gebruik eigenlijk altijd 2 SSID's, voor beide frequenties 1, juist om zulke problemen te voorkomen die er overigens theoretisch niet zouden moete zijn want het kan wel gewoon goed werken.
Hihi denk dat dat het zal zijn dan, zal ik eens naar kijken.
dacht dat het atlijd erin stond als ziggeo****** 2,4 en 5ghz als ssid

Zal dit dus eerst even nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:09
Ik kom er net achter dat je met de samsung media speler SMT C7140 een 2de opname kan doen als je andere programma nog aan het opnemen is.

Zet hem op de zender als het programma begint(of eerder) die je wil opnemen, en schakel niet over naar een andere zender. Zodra de opname van het vorige programma is afgelopen, druk je op opnemen (dan neemt hij alles mee vanaf het moment dat je op de huidige zender bent)
Wel zelf de nieuwe op stoppen drukken geloof ik maar dat weet ik niet zeker of dat nodig is, ik heb het nog nooit afgewacht iig.

Evt als dat nodig is: kan je de andere oude opname dan stoppen als je de nieuwe opname doet. Door naar de oude zender te gaan en stop te drukken. (De nieuwe opname loopt dan door tot je het zelf stopt) _/-\o_

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:05:
Via de Ziggo Go app op mijn iPad heb ik naar een paar afleveringen van Ray Donovan en Vikings gekeken. Hierbij ervaar ik dat het geluid redelijk achter loopt op het beeld. Ervaren jullie dit ook?
Nu geen problemen meer. Waarschijnlijk een tijdelijke verstoring in de Ziggo Go service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mel33 Ik heb er ook nog 2 staan (moeten nodig op marktplaats). Ze hebben 2 tuners dus je kunt 2 opnames maken maar dan kun je wel alleen die 2 zenders kijken. Interactieve tv gaat ook over dbv-c dus kan niet met 2 gelijktijdige opnames.
Je kunt wel 2 opnames maken en een andere opname kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
jongetje schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:48:
@Mel33 Ik heb er ook nog 2 staan (moeten nodig op marktplaats). Ze hebben 2 tuners dus je kunt 2 opnames maken maar dan kun je wel alleen die 2 zenders kijken. Interactieve tv gaat ook over dbv-c dus kan niet met 2 gelijktijdige opnames.
Je kunt wel 2 opnames maken en een andere opname kijken.
Verrek nou scratch alles dan maar van wat ik zei haha
ik kon dat nooit, maar nu idd kan ik 2 plannen en idd alleen die 2 dan zien.
9juni 2018 nog een update gehad voor de mijne, dan zal dat daar wel mee gefixt zijn, haha ik dacht hee eindelijk een oplossing.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:09
Is die ConnectBox echt brak of heb ik een maandagochtend exemplaar?

Situatie: ConnectBox direct op het aansluitpunt aangesloten. Geen splitter of iets er tussen (gebruik geen kabelTV). ConnectBox reboot op sommige dagen elke 2 uur. Soms blijft hij 20 minuten in een reboot-loop hangen.

Ik was al bang voor een welles-nietus discussie over WiFi-signalen en alle problemen hieromtrent, dus heb een rPi direct aan de ethernet van de ConnectBox gehangen en de Gateway elke 60 seconden laten pingen. Daar bleek exact hetzelfde: als de WiFi dropte, was de ConnectBox ook via ethernet soms 10-30 minuten niet bereikbaar.

Vandaag klantenservice gebeld en de discussie waar ik al bang voor was voltrok zich. "Pingen zegt u, wasda?". "Dit klinkt als een klassiek WiFi probleem, probeert u eens dichter bij de ConnectBox te gaan zitten". Na een halfuur discussieren dat WiFi problematiek niet van toepassing was op deze situatie heb ik het bijltje er bij neergegooid.

Zijn dit nou bekende problemen bij deze apparaten en hoe loop je vervanging van zo'n apparaat het beste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Heb je al eens de signaalwaardes in je modem bekeken? AOP en bekabeling "van deze tijd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:09
Signaalwaardes zijn prima (2 maanden terug tijdens installatie doorgemeten). Betreft een nieuwbouwwoning, dus AOP en bekabeling is helemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
BounceCloud schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 00:40:
Signaalwaardes zijn prima (2 maanden terug tijdens installatie doorgemeten). Betreft een nieuwbouwwoning, dus AOP en bekabeling is helemaal nieuw.
Maar hoe zijn ze nu, het is natter en kouder buiten, het kan buiten in de kabel zitten of in de muur met vocht.

Ja ze hebben problemen gehad maar dat is met de laatste firmware wel beter geworden.

Tip 3, zet hem in bridge en regel alles met een eigen router.
Maar omruilen voor een andere kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BounceCloud schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:04:
Zijn dit nou bekende problemen bij deze apparaten en hoe loop je vervanging van zo'n apparaat het beste aan?
Deze modems vallen vanwege twee soorten redenen om. De eerste is de WAN-kant. Dat kan door verkeer komen óf het signaal. Verder vallen sommige van deze modems (maar de CB staat daar niet bekend om) ook om door verkeer aan de LAN kant. Vooral broadcast verkeer (zoals apparaten die zichzelf aankondigen etc).

Kan je als test alle apparaten aan de LAN kant een periode weghalen? Als dat niet zo is dan zou ik verder gaan met de signaal issues. Het modem moet in principe stabiel online kunnen zijn.
offtopic:
Heel stom maar mijn modem viel om door broadcast verkeer. Het kan ook omvallen door jouw eigen verkeer, vooral bij veel UDP. Ook bij bridge (want het is geen level 2 bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora

Situatie: ConnectBox direct op het aansluitpunt aangesloten. Geen splitter of iets er tussen (gebruik geen kabelTV). ConnectBox reboot op sommige dagen elke 2 uur. Soms blijft hij 20 minuten in een reboot-loop hangen.

Ik was al bang voor een welles-nietus discussie over WiFi-signalen en alle problemen hieromtrent, dus heb een rPi direct aan de ethernet van de ConnectBox gehangen en de Gateway elke 60 seconden laten pingen. Daar bleek exact hetzelfde: als de WiFi dropte, was de ConnectBox ook via ethernet soms 10-30 minuten niet bereikbaar.

Vandaag klantenservice gebeld en de discussie waar ik al bang voor was voltrok zich. "Pingen zegt u, wasda?". "Dit klinkt als een klassiek WiFi probleem, probeert u eens dichter bij de ConnectBox te gaan zitten". Na een halfuur discussieren dat WiFi problematiek niet van toepassing was op deze situatie heb ik het bijltje er bij neergegooid.

Stuur eens een facebookbericht daar Ziggo met screenshots, werkt bij mij altijd prima en werd ik wel serieus geholpen. Niet beginnen over WIFI inderdaad, gewoon dat de modem wegvalt, bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
De ConnectBox werkt voor het overgrote deel van de klanten prima. Hier zelf ook nooit problemen eigenlijk.
ConnectBox reboot op sommige dagen elke 2 uur. Soms blijft hij 20 minuten in een reboot-loop hangen.

...

Dit klinkt alsof je helemaal het verkeerde aan de klantenservice hebt uitgelegd, of dat er toch iets anders aan de hand is... Als je ConnectBox inderdaad zo vaak reboot moeten zij dat ook in hun logs kunnen zien, omdat het apparaat dan telkens opnieuw verbinding met Ziggo moet maken.

Waarom zou je tegenover de klantenservice over pingen of WiFi beginnen terwijl je ConnectBox uit zichzelf reboot? Dat lijkt met het grotere probleem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Dit is momenteel hoe de groene kabel erbij ligt. Is het aan mij om een WCD te plaatsen of doet Ziggo dit als ze de boel komen aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nz72McWadV572h5iYublTi3Y/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 21:33
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:37:
Dit is momenteel hoe de groene kabel erbij ligt. Is het aan mij om een WCD te plaatsen of doet Ziggo dit als ze de boel komen aansluiten?

[Afbeelding]
Dat doet ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora

[Afbeelding]
Inderdaad Ziggo zoals @menzo zegt.
Bij mij zag hij er precies zo uit, bij bestelling direct een monteur erbij gevraagd en is keurig opgeleverd met een nieuwe WCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik zag nog niet langskomen maar wel scherpe prijs.Ik heb lang geen internet voor onder de 20 euro gezien.
25 Mbit/s voor €19.70 https://www.ziggo.nl/acti...07f5e8c1343fb2a87fe79939a
Let op korting alleen eerste jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 18-12-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Dat hangt er vanaf of je het zelf gaat installeren of dat door Ziggo laat doen. Als je nieuwe klant bent zit er in het doe het zelf installatiepakket een doos die je op de kabel kunt monteren. Als de monteur komt dan is het, zoals hierboven al is gezegd, aan de monteur om het aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saharoen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:19:
Ik zag nog niet langskomen maar wel scherpe prijs.Ik heb lang geen internet voor onder de 20 euro gezien.
25 Mbit/s voor €19.70 https://www.ziggo.nl/acti...07f5e8c1343fb2a87fe79939a
Let op korting alleen eerste jaar.
Slim van Ziggo. Uiteindelijk wordt er aan de belkosten verdient (nouja, noem het maar geharkt met die tarieven). En genoeg mensen die niet overstappen na een jaar en dus aan het hogere bedrag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
jongetje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:55:
[...]

Slim van Ziggo. Uiteindelijk wordt er aan de belkosten verdient (nouja, noem het maar geharkt met die tarieven). En genoeg mensen die niet overstappen na een jaar en dus aan het hogere bedrag zitten.
Het slinkse is, dat je niet meer terug kan naar het 18,70eu of 24eu (digitaal tv) pakket, je kan geen pakket meer nemen met alleen tv, dacht ik hoor, maar zeker weet ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is onzin. Je kan natuurlijk na een jaar alles weer opzeggen en alleen Kabel TV overhouden. Overigens zijn beide gewoon op de website te vinden, dat zegt natuurlijk niet dat dat over een jaar ook nog zo is:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/
Er is sinds een paar dagen een wifibooster te bestellen, lees accespoint, voor eenmalig 59,- (of voor 1 euro per maand).
Hij lijkt op een mini connectbox, specs:

• Wifi via 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie (dual band concurrent).
• Wifi-standaard 802.11g/n/ac.
• Met 4 aansluitpunten om extra apparatuur (zoals computers) via een internetkabel aan te sluiten.
• 2x2 voor 2,4GHz (2 ingebouwde antennes voor een betere verbinding).
• 3x3 voor 5GHz (3 ingebouwde antennes voor een betere verbinding).
• Werkt direct na aansluiting.
• Geschikt in combinatie met alle Ziggo modem/routers.
• Automatische software update voor nog betere wifi.

Meer info hier.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Piet91
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:29:
Lol.

Moeten ze niet naar concurrent KPN kijken...

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:24

TFHfony

Professional Weirdo

Martinusz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:29:
Er is sinds een paar dagen een wifibooster te bestellen, lees accespoint, voor eenmalig 59,- (of voor 1 euro per maand).
Hij lijkt op een mini connectbox, specs:

• Wifi via 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie (dual band concurrent).
• Wifi-standaard 802.11g/n/ac.
• Met 4 aansluitpunten om extra apparatuur (zoals computers) via een internetkabel aan te sluiten.
• 2x2 voor 2,4GHz (2 ingebouwde antennes voor een betere verbinding).
• 3x3 voor 5GHz (3 ingebouwde antennes voor een betere verbinding).
• Werkt direct na aansluiting.
• Geschikt in combinatie met alle Ziggo modem/routers.

Meer info hier.
Ik ben juist blij om van die verschillende WiFi netwerken af te zijn. Ik heb nu geïnvesteerd in een Fritzbox i.c.m. Fritz Repeaters in een mesh-configuratie. Alles onder één netwerknaam en die zelf netjes beheerd wanneer welk apparaat beter of kan stappen naar een andere repeater.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• krakendmodem
  • Nu online
Piet91 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:41:
[...]

Lol.

Moeten ze niet naar concurrent KPN kijken...
Nu ben ik benieuwd?

Over welke Experiabox of Experia WiFi hebben we het dan? Ik moet zeggen dat de WiFi van de Experiabox V10 (zonder de A) mij beter bevalt dan de Connectbox. Zowel op 2,4 als 5Ghz kom ik met diverse apparaten (Galaxy Tab S4, Galaxy S8, laptop met 5Ghz ondersteuning) op de Connectbox niet verder dan 50Mbit.

Heb ook de oude Experia WiFi (de witte) achter een Connectbox, dat werkt echt perfect.

• Piet91
  • Niet online
De Experia Wifi (bedraad)
Ervaringen hier: [Ervaringen] KPN Experia Wifi versterker (nieuw model)
(en op forum van KPN).

Een rotding vanaf het begin. Familie van mij heeft er 2 (ter vervanging van 1 'oude' Wifi versterker van KPN).
Wifi verbinding is nooit stabiel geweest en nog meer problemen; de witte was veel beter.

Maar ik bedoel met bovenstaande opmerking vooral dit zinnetje dus:
Automatische software update voor nog betere wifi.
KPN heeft bij een recente update nog meer kwaad bloed gezet bij de gebruikers:
- De update werd automatisch doorgedrukt; als gebruiker kon je - naar mijn weten - niet tegenhouden.
- De update heeft ervoor gezorgd dat je de AP's niet meer apart kunt benaderen.
Voer je bijv. het IP-adres in van AP2 dan wordt je automatisch doorgestuurd naar AP1 (zeg maar de 'hoofd' of primaire AP).
- Je kunt de AP's dus niet meer apart van elkaar instellen.
- Je kunt niet meer 2.4GHz. of 5GHz. uitschakelen; die staan nu altijd aan.
(Gek genoeg had ik bij familie die AP's alleen 5GHz. aanstaan; maar 2.4GHz. staat nu na de AP's nog steeds niet aan; maar dat kunnen wij dus ook niet meer aan of uitzetten.
- Je kunt niet meer kanalen kiezen.
- Je kunt niet meer uitzendvermogen bepalen.

En geloof ik nog wel meer zaken die KPN compleet verprutst heeft; maar die kan ik zo niet noemen omdat wij ze zelf dus niet gebruiken.
Ik gok dat ik binnenkort wel een keer door die familie gevraagd wordt voor advies voor 1 of 2 nieuwe AP's...

• krakendmodem
  • Nu online
Piet91 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:44:
[...]

De Experia Wifi (bedraad)
Ervaringen hier: [Ervaringen] KPN Experia Wifi versterker (nieuw model)
(en op forum van KPN).

Een rotding vanaf het begin. Familie van mij heeft er 2 (ter vervanging van 1 'oude' Wifi versterker van KPN).
Wifi verbinding is nooit stabiel geweest en nog meer problemen; de witte was veel beter.

Maar ik bedoel met bovenstaande opmerking vooral dit zinnetje dus:

[...]

KPN heeft bij een recente update nog meer kwaad bloed gezet bij de gebruikers:
- De update werd automatisch doorgedrukt; als gebruiker kon je - naar mijn weten - niet tegenhouden.
- De update heeft ervoor gezorgd dat je de AP's niet meer apart kunt benaderen.
Voer je bijv. het IP-adres in van AP2 dan wordt je automatisch doorgestuurd naar AP1 (zeg maar de 'hoofd' of primaire AP).
- Je kunt de AP's dus niet meer apart van elkaar instellen.
- Je kunt niet meer 2.4GHz. of 5GHz. uitschakelen; die staan nu altijd aan.
(Gek genoeg had ik bij familie die AP's alleen 5GHz. aanstaan; maar 2.4GHz. staat nu na de AP's nog steeds niet aan; maar dat kunnen wij dus ook niet meer aan of uitzetten.
- Je kunt niet meer kanalen kiezen.
- Je kunt niet meer uitzendvermogen bepalen.

En geloof ik nog wel meer zaken die KPN compleet verprutst heeft; maar die kan ik zo niet noemen omdat wij ze zelf dus niet gebruiken.
Ik gok dat ik binnenkort wel een keer door die familie gevraagd wordt voor advies voor 1 of 2 nieuwe AP's...
Niet om KPN te verdedigen, maar werden die dingen niet voor de consumenten ingezet die er 0 verstand van hebben maar wel overal wifi willen? Dat was destijds de bedoeling ervan. Die witte hadden wat dat betreft meer vrijheid dan die zwarte.

Overigens heb ik inderdaad de zwarte ook laten liggen na die ervaringen te hebben gelezen.

We gaan zien wat Ziggo gaat doen. Het zal mij niet verbazen als Ziggo dezelfde weg inslaat.

• Piet91
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:03:
Niet om KPN te verdedigen, maar werden die dingen niet voor de consumenten ingezet die er 0 verstand van hebben maar wel overal wifi willen? Dat was destijds de bedoeling ervan. Die witte hadden wat dat betreft meer vrijheid dan die zwarte.
In het begin hadden de zwarte AP's veel meer instellingen; in ieder geval genoeg om een degelijk Wifi-netwerk aan te leggen.
Ik had het bij hun juist mooi ingesteld tussen hun TP-Link router en 2 van deze AP's; elk AP z'n eigen kanaal, zendvermogen laag bij 2.4GHz. en hoog bij 5GHz. etc.
Nu kun je haast niets meer instellen.

Denk dat KPN hun "Draadloze wifiversterker" meer bedoelen voor consumenten die weinig zin/kennis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hmm, m'n internet voelde al een tijdje stroperig aan en zag veel RS fouten in m'n Arris CB, dus ik geef hem net een reboot en zag dit langskomen;

20/12/2019 12:08:39 notice SW download Successful - Via Config file
20/12/2019 12:07:9 notice SW Download INIT - Via Config file

Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1902.203

Ik wist niet dat er een update aan zat te komen? Of is dit een oude omdat ik hem al zo lang niet heb gereset? (een maand of 3 geleden voor het laatst).
Internet is nu weer snel overigens :+

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 20-12-2019 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:16:

Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1902.203

Ik wist niet dat er een update aan zat te komen? Of is dit een oude omdat ik hem al zo lang niet heb gereset? (een maand of 3 geleden voor het laatst).
Dat zou wel kunnen kloppen. Die versie is al weer een paar manden oud. Bij mij kwam ie 10 nov binnen (geforceerd, niet door een reset mijnerzijds). Ik was niet de eerste die hem kreeg. Het wordt kennelijk gefaseerd uitgerold.
Internet is nu weer snel overigens :+
Heeft niets te maken met de upgrade denk ik.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat nu precies de juiste waardes zijn?? Ik heb nu 100% kwaliteit met een signaalsterkte van 87% en een ber van 0/1/2.

Nu ga ik binnenkort verhuizen en wil ik uitzoeken of ik mijn huidige versterker moet blijven gebruiken, ik lees op het internet heel veel verschillende meningen over wat de correcte waardes zijn.

En wat moet ik precies meenemen bij de verhuizing?? De modem uiteraard maar op het aop zit een soort splitter, is het verstandig die ook mee te nemen??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
jongetje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:53:
[...]

Dat hangt er vanaf of je het zelf gaat installeren of dat door Ziggo laat doen. Als je nieuwe klant bent zit er in het doe het zelf installatiepakket een doos die je op de kabel kunt monteren. Als de monteur komt dan is het, zoals hierboven al is gezegd, aan de monteur om het aan te sluiten.
Ik heb een pakket met een Horizon gehad en een pakket met de Mediabox Next maar geen van allen zat een WCD in.
Wel een splitter en kabels maar geen WCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:42:
En wat moet ik precies meenemen bij de verhuizing?? De modem uiteraard maar op het aop zit een soort splitter, is het verstandig die ook mee te nemen??
Splitter inderdaad meenemen ;) eigenlijk neem je alles mee m.u.v. het AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ora et Labora schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:46:
[...]

Ik heb een pakket met een Horizon gehad en een pakket met de Mediabox Next maar geen van allen zat een WCD in.
Wel een splitter en kabels maar geen WCD.
wand contact doos is AOP en ziggo zijn zaak om dit goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:38:
[...]

Dat zou wel kunnen kloppen. Die versie is al weer een paar manden oud. Bij mij kwam ie 10 nov binnen (geforceerd, niet door een reset mijnerzijds). Ik was niet de eerste die hem kreeg. Het wordt kennelijk gefaseerd uitgerold.

[...]

Heeft niets te maken met de upgrade denk ik.
Nee denk dat de Post Reed Solomon errors een probleem waren, geen idee waarom ik er zoveel had opeens. Maar zit na de reboot ook op een ander deel van het segment zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb gisteren het installatiepakket ontvangen van Ziggo. Vandaag alles geïnstalleerd, al vaker gedaan dus normaal gesproken geen probleem. Vorig jaar overgestapt van Ziggo naar glasvezel van Tmobile maar nu toch weer terug naar Ziggo met die nieuwe 4k box. Nu blijft op het modem de power led groen knipperen en het wifi symbool brandt groen. Ben ik gaan zoeken op internet en daar staat dat het te maken kan hebben met de activatie.

Ik heb Ziggo gebeld. Kreeg ik een medewerker aan de lijn die vertelde dat de adapter van het modem kapot is. Ik zeg nou volgens mij heeft het ergens anders mee te maken. Hij verder kijken zegt hij oow ja de postbode heeft het pakket niet afgemeld en daarom kan het modem nog niet geactiveerd worden. Hij had het één en ander verwerkt en binnen een kwartier zou het moeten werken anders moest ik maar weer bellen.

Na meer dan een uur nog maar een keer gebeld. Die meneer vertelde dat het misschien wel een dag kan duren voordat het modem is geactiveerd. Geduld heb ik niet echt dus ook de chat maar geprobeerd. Volgens die persoon stond alles goed bij Ziggo en zou het moeten werken. Maar tot op heden nog steeds het groene geknipper.

Kan het zo zijn dat het nog een poosje kan duren? Aan de aansluiting kan het volgens mij echt niet liggen. Net alles nog eens langs gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosluis schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:13:

Kan het zo zijn dat het nog een poosje kan duren? Aan de aansluiting kan het volgens mij echt niet liggen. Net alles nog eens langs gelopen.
Jeps de doorlooptijd voor activatie is vastgesteld op 24hr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb gisteren het installatiepakket ontvangen van Ziggo. Vandaag alles geïnstalleerd, al vaker gedaan dus normaal gesproken geen probleem. Vorig jaar overgestapt van Ziggo naar glasvezel van Tmobile maar nu toch weer terug naar Ziggo met die nieuwe 4k box. Nu blijft op het modem de power led groen knipperen en het wifi symbool brandt groen. Ben ik gaan zoeken op internet en daar staat dat het te maken kan hebben met de activatie.

Ik heb Ziggo gebeld. Kreeg ik een medewerker aan de lijn die vertelde dat de adapter van het modem kapot is. Ik zeg nou volgens mij heeft het ergens anders mee te maken. Hij verder kijken zegt hij oow ja de postbode heeft het pakket niet afgemeld en daarom kan het modem nog niet geactiveerd worden. Hij had het één en ander verwerkt en binnen een kwartier zou het moeten werken anders moest ik maar weer bellen.

Na meer dan een uur nog maar een keer gebeld. Die meneer vertelde dat het misschien wel een dag kan duren voordat het modem is geactiveerd. Geduld heb ik niet echt dus ook de chat maar geprobeerd. Volgens die persoon stond alles goed bij Ziggo en zou het moeten werken. Maar tot op heden nog steeds het groene geknipper.

Yep had ik ook, kan een dag duren.

Modem er aan laten hangen en morgen werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:18:
[...]

Yep had ik ook, kan een dag duren.

Modem er aan laten hangen en morgen werkt het.
Dat klinkt hoopgevend ;)

Net nogmaals gechat, vroeg die medewerker om serienummer van modem. Heb ik gegeven. Hij heeft dat ergens ingevuld en ik moest een half uur wachten en de reset knop 15 seconden ingedrukt houden. Hij wist zeker dat het dan zou werken. Niet dus. Ik wacht morgen maar ongeduldig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Ik heb de laatste dagen het probleem dat websites traag worden geladen (zowel draadloos als bekabeld).

Laden van pagina`s na een zoekactie in google is het juiste voorbeeld.
Lijkt iets met DNS?

iemand een suggestie hoe dit op te lossen met een ziggo internetlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:31
Wie heeft met de Ziggo Mediabox Next een raspberry Pi draaiende met Pi-Hole?

Zojuist Pi-Hole geïnstalleerd op het netwerk, alles doet het lekker, behalve de Mediabox Next die een CS9994 aangeeft en zegt geen verbinding met het internet te hebben!
Daarvoor werkte alles goed met een Ubiquity Edgereouter X en de Next op UTP

Heb in de logs van Pi-Hole gekeken, en alleen app-measurement.com werd geblocked naar het IP adres van de mediabox.
Verwijder ik de DNS server uit de EdgeRouter, dan doet de Mediabox Next het weer direct.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Stinger_Ventura schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:53:
Wie heeft met de Ziggo Mediabox Next een raspberry Pi draaiende met Pi-Hole?

Zojuist Pi-Hole geïnstalleerd op het netwerk, alles doet het lekker, behalve de Mediabox Next die een CS9994 aangeeft en zegt geen verbinding met het internet te hebben!
Daarvoor werkte alles goed met een Ubiquity Edgereouter X en de Next op UTP

Heb in de logs van Pi-Hole gekeken, en alleen app-measurement.com werd geblocked naar het IP adres van de mediabox.
Verwijder ik de DNS server uit de EdgeRouter, dan doet de Mediabox Next het weer direct.
werkt hier prima moet je even kijken of je de volgende urls blocked:

lgi-ncs-nldnld-ws.nuancemobility.net 24247
lgi-ncs-engusa-ws.nuancemobility.net 23700
web-api-prod-obo.horizon.tv 23563

Bovenste twee zijn voor de stemherkenning. Zie nu trouwens ook dat er nogal wat requests gedaan worden stemherkenning ga ik maar een blokkeren gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:31
Crazyanz schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:08:
[...]

werkt hier prima moet je even kijken of je de volgende urls blocked:

lgi-ncs-nldnld-ws.nuancemobility.net 24247
lgi-ncs-engusa-ws.nuancemobility.net 23700
web-api-prod-obo.horizon.tv 23563

Bovenste twee zijn voor de stemherkenning. Zie nu trouwens ook dat er nogal wat requests gedaan worden stemherkenning ga ik maar een blokkeren gebruik ik toch niet.
Thanks! Heb 3 dingen al geprobeerd op de Mediabox werkende te krijgen met de Pi Hole
- Software disable van de Pi voor 5 minuten : Mediabox werkt niet
- Alle lists uitgezet op de Pi: Mediabox werkt niet
- DNS naar standaard gezet op de Edgerouter X, binnen een paar seconden heeft de mediabox Next weer verbinding.

DHCP overzicht op de Next staat dan op 192.168.1.1

Kleine update: Merkte net dat mijn LG TV met Netflix ook geen internet gaf, bleek (ook na opstarten) dat de DNS op 191.168.1.1 bleef staan, nadat ik hem in de instellingen had aangepast naar die van de Pi-Hole wekte het wel voor de TV.
Zou de Mediabox next ook gewoon p de 192.168.1.1 blijven staan?

I-Pads/Phones gaan wel allemaal over de Pi-Hole volgens de logs....

Kleine update 2:
Heb een tutorial gevolgd om de Pi als Hole op de Edgerouter X te installeren. Werkte dus op alle devices, mag zag wel op sommige dat ze nog steeds 192.168.1.1 grepen als DNS (en toch werkte), daarop de DNS in het DHCP veld ook op die van de Pi gezet, en zie nu in de schermen dat ze die nemen als DNS server 1.
Mediabox Next werkte daarmee ook :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Stinger_Ventura op 22-12-2019 14:14 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Stinger_Ventura schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:19:
[...]

Thanks! Heb 3 dingen al geprobeerd op de Mediabox werkende te krijgen met de Pi Hole
- Software disable van de Pi voor 5 minuten : Mediabox werkt niet
- Alle lists uitgezet op de Pi: Mediabox werkt niet
- DNS naar standaard gezet op de Edgerouter X, binnen een paar seconden heeft de mediabox Next weer verbinding.

DHCP overzicht op de Next staat dan op 192.168.1.1

Kleine update: Merkte net dat mijn LG TV met Netflix ook geen internet gaf, bleek (ook na opstarten) dat de DNS op 191.168.1.1 bleef staan, nadat ik hem in de instellingen had aangepast naar die van de Pi-Hole wekte het wel voor de TV.
Zou de Mediabox next ook gewoon p de 192.168.1.1 blijven staan?

I-Pads/Phones gaan wel allemaal over de Pi-Hole volgens de logs....

Kleine update 2:
Heb een tutorial gevolgd om de Pi als Hole op de Edgerouter X te installeren. Werkte dus op alle devices, mag zag wel op sommige dat ze nog steeds 192.168.1.1 grepen als DNS (en toch werkte), daarop de DNS in het DHCP veld ook op die van de Pi gezet, en zie nu in de schermen dat ze die nemen als DNS server 1.
Mediabox Next werkte daarmee ook :-)
Dat is inderdaad de beste route weet je ook zeker dat alle dns requests ook van eventuele slimme apparaten gemonitord worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen hier last van dat het beeld en geluid niet synchroon lopen bij Ziggo met een CI+ module? Bij andere bronnen heb ik geen problemen. Youtube sync filmpje dan heb ik geen enkele vertraging. Het geluid loopt alleen niet synchroon bij live uitzendingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:54:
Hebben meer mensen hier last van dat het beeld en geluid niet synchroon lopen bij Ziggo met een CI+ module? Bij andere bronnen heb ik geen problemen. Youtube sync filmpje dan heb ik geen enkele vertraging. Het geluid loopt alleen niet synchroon bij live uitzendingen...
Nee, maar mijn ervaring is dat dit meer te maken heeft met het soort geluid (DD5.1 of AC3). Wissel dit eens.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:54:
Nee, ik herken dit niet, al jaren tevreden ( en synchroon) CI+ gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:57:
[...]

Nee, maar mijn ervaring is dat dit meer te maken heeft met het soort geluid (DD5.1 of AC3). Wissel dit eens.
Ik heb alleen de keuze uit multikanaals en stereo. Maar beide zijn niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:03:
[...]

Ik heb alleen de keuze uit multikanaals en stereo. Maar beide zijn niet synchroon.
De CI+ module doet in principe niets anders dan het decoderen van het signaal en heeft geen invloed op de kwaliteit er van en kan ook niet zorgen voor een verschuiving van het geluidssignaal t.o.v. het beeld.
Kan je wellicht ergens in je TV het geluidsvertraging instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:06:
[...]

De CI+ module doet in principe niets anders dan het decoderen van het signaal en heeft geen invloed op de kwaliteit er van en kan ook niet zorgen voor een verschuiving van het geluidssignaal t.o.v. het beeld.
Kan je wellicht ergens in je TV het geluidsvertraging instellen?
Dat kan ik inderdaad instellen, het enige probleem daarmee is dat de andere bronnen dan niet synchroon lopen.

Het lijkt echt bij het ziggo signaal te zitten. Heb het nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:14:
[...]

Dat kan ik inderdaad instellen, het enige probleem daarmee is dat de andere bronnen dan niet synchroon lopen.

Ik kijk momenteel ook Ziggo via CI+ (RTL7), maar het beeld en geluid loopt gewoon synhroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:14:
[...]

Ziggo heeft een specifiek testkanaal (997), daar zie jij dat ook daadwerkelijk terug? Ik las wel vaker dat mensen denken dat er sync issues zijn, tot ze het op die pagina testen. Wat zie (hoor) jij aan afwijking op die pagina?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:47:
[...]

Ziggo heeft een specifiek testkanaal (997), daar zie jij dat ook daadwerkelijk terug? Ik las wel vaker dat mensen denken dat er sync issues zijn, tot ze het op die pagina testen. Wat zie (hoor) jij aan afwijking op die pagina?
997 is een testbeeld zonder geluid. Dus daar heb ik niet zoveel aan qua testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:05:
[...]
997 is een testbeeld zonder geluid. Dus daar heb ik niet zoveel aan qua testen.
Dan is er iets faliekant mis bij je, er hoort wel degelijk geluid (piep) te zijn op die pagina.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:33:
[...]

Dan is er iets faliekant mis bij je, er hoort wel degelijk geluid (piep) te zijn op die pagina.
Wellicht werkt dat alleen met een ziggobox. Maar er zit geen geluid op die zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:46:
[...]

Wellicht werkt dat alleen met een ziggobox. Maar er zit geen geluid op die zender
Hier, ook met een CI+ module, een testbeeld met een cursor die van links naar rechts gaat en precies in het midden een BEEP geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:03:
[...]

Hier, ook met een CI+ module, een testbeeld met een cursor die van links naar rechts gaat en precies in het midden een BEEP geeft
Okay, nou bij mij niet. Gewoon een standaard testbeeld zonder geluid. Wellicht zit er een verschil met oud upc gebied en oud ziggo gebied dat daar een verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:19:
[...]

Okay, nou bij mij niet. Gewoon een standaard testbeeld zonder geluid. Wellicht zit er een verschil met oud upc gebied en oud ziggo gebied dat daar een verschil in zit.
Dat kan. Ik zit hier in fZiggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:19:
[...]

Misschien even het andere geluidsspoor kiezen. Ze zouden beiden moeten werken, maar mogelijk heeft je tv moeite met degene die standaard wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:22:
[...]

Misschien even het andere geluidsspoor kiezen. Ze zouden beiden moeten werken, maar mogelijk heeft je tv moeite met degene die standaard wordt gekozen.
Dan geeft die aan functie niet beschikbaar. Dat doet hij alleen als er geen geluidsspoor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:23:
[...]
Dan geeft die aan functie niet beschikbaar. Dat doet hij alleen als er geen geluidsspoor is
Welke type CI module heb jij in je TV zitten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:59:
[...]

Welke type CI module heb jij in je TV zitten?
Een smardtv smarcam 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat lijkt iig een geschikte module te zijn voor het fUPC gebied. Dat geldt eveneens voor je TV?

Even deze pagina nalopen kan mogelijk ook geen kwaad (onder het mom van, "niet geschoten...").

https://www.ziggo.nl/klan...ale-tv/geluidsproblemen#/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:23
TFHfony schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:03:
[...]

Wel erg irritant -O- _O-

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:36:
[...]

Dat lijkt iig een geschikte module te zijn voor het fUPC gebied. Dat geldt eveneens voor je TV?

Even deze pagina nalopen kan mogelijk ook geen kwaad (onder het mom van, "niet geschoten...").

https://www.ziggo.nl/klan...ale-tv/geluidsproblemen#/
Jup tv is geschikt en het stappenplan al doorlopen geeft geen oplossing.

Maar misschien ben ik ook wel wat kritischer dan de meeste mensen hoor. Een 25ms verschil merk ik al heel erg. Wellicht is het maar een klein verschil want mijn vriendin ziet het niet. Maar ik zie een duidelijk verschil tussen ziggo en een bluray of ps4 etc. Wellicht heeft iedereen deze vertraging wel maar zien maar weinig mensen het ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@snefkens, oké, dus je vriendin heeft geen audio sync issues, maar jij dus wel ;)

Blijft het overigens wel wat vreemd waarom jij op die Ziggo test-pagina geen geluid te horen krijgt? Maar mogelijk hebben meer fUPC abonnees met CI module datzelfde, ik zit niet in dat gebied. Ik krijg op alles wat ik probeer aan Ziggo bronnen wel een piep (los van de piep die ik altijd al in mijn hoofd heb).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:56:
@snefkens, oké, dus je vriendin heeft geen audio sync issues, maar jij dus wel ;)

Blijft het overigens wel wat vreemd waarom jij op die Ziggo test-pagina geen geluid te horen krijgt? Maar mogelijk hebben meer fUPC abonnees met CI module datzelfde, ik zit niet in dat gebied. Ik krijg op alles wat ik probeer aan Ziggo bronnen wel een piep (los van de piep die ik altijd al in mijn hoofd heb).
Hahahah klopt, maar zij ziet het verschil ook niet tussen bluray en 4K, of verschil in geluid tussen diverse formaten. ;-)

Ja is inderdaad vreemd, maar er zijn wel meer verschillen tussen oud UPC en Zigoo gebied. Oud UPC gebied ondersteunt volgens mij wel Hbbtv en oud ziggo gebied weer niet. Dat zijn allemaal verschillen die ze je niet vertellen. Daarnaast werkt interactieve tv weer niet in UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:45:
[...]

Jup tv is geschikt en het stappenplan al doorlopen geeft geen oplossing.

Maar misschien ben ik ook wel wat kritischer dan de meeste mensen hoor. Een 25ms verschil merk ik al heel erg. Wellicht is het maar een klein verschil want mijn vriendin ziet het niet. Maar ik zie een duidelijk verschil tussen ziggo en een bluray of ps4 etc. Wellicht heeft iedereen deze vertraging wel maar zien maar weinig mensen het ;-)
Kritisch genoeg hier. Audio sync issues zijn inderdaad irritant. Toen ik Kodi nog op een externe doos draaide ook regelmatig zitten klooien om het goed te krijgen omdat we verschil zat tussen de verschillende codecs en/of je het door Kodi liet decoderen of door de versterker.
Idem bij het gamen... Erg irritant als je je Flipper beweegt en pas later het geluid hoort.
Gebruik je trouwens een extern apparaat voor je geluid? Versterker of soundbar oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:18:
[...]

Kritisch genoeg hier. Audio sync issues zijn inderdaad irritant. Toen ik Kodi nog op een externe doos draaide ook regelmatig zitten klooien om het goed te krijgen omdat we verschil zat tussen de verschillende codecs en/of je het door Kodi liet decoderen of door de versterker.
Idem bij het gamen... Erg irritant als je je Flipper beweegt en pas later het geluid hoort.
Gebruik je trouwens een extern apparaat voor je geluid? Versterker of soundbar oid?
Zeker irritant! Ja ik gebruik een soundbar, maar ik heb het ook al geprobeerd met het geluid via de tv. Dan is dezelfde vertraging daar. Heb ook al geprobeerd om alle enhancers van de tv uit te zetten (Gamemode), maar nog steeds hetzelfde probleem. Kan nog wel eens proberen om een keer een andere tv te proberen. Maar het gekke is als ik youtube via de tv opstart en dan het volgende filmpje probeer:

YouTube: Home Theater Audio / Video Sync Test - Lip Flap

Dan heb ik geen problemen, ook een filmpje opgestart waar ik de lipsync kan testen maar ook daar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@snefkens ik had ook problemen met een ci module en het bleek een smith 1.3 te zijn en ik moest een 1.4 hebben, iets in de geest, en alles op de tv even naar fabriek instellen en de ci netwerk opnieuw instellen dan, helpt dat? wel het juiste netwerk id nemen voor jou gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online

Nog steeds geen signaal. Zojuist een monteur geweest, blijkt buiten te zitten. Hij naar het kastje in de straat heeft hij niet de juiste sleutel. Nu moet ik tot volgende week wachten. Gaat toch helemaal nergens over dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:23
Mel33 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:30:
@snefkens ik had ook problemen met een ci module en het bleek een smith 1.3 te zijn en ik moest een 1.4 hebben, iets in de geest, en alles op de tv even naar fabriek instellen en de ci netwerk opnieuw instellen dan, helpt dat? wel het juiste netwerk id nemen voor jou gebied.
Persoonlijk denk ik eerder dat de medewerker van Ziggo je wat wijs probeert te maken.
Men is inderdaad met versie 1.4 bezig, maar wat ik ervan lees is de enige toevoeging aan de 1.4 versie dat deze 2 streams ondersteunt.
Dus op de ene zender kijken en op een andere zender opnemen.

Maar weer niet alle tv producenten willen dit waarschijnlijk gaan ondersteunen.
Dus voor het geluid moet de 1.3 versie voldoende zijn.
Nu heb ik even gemist welke tv je hebt of had je dit al vermeld ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Ik gebruik al jaren Ziggo, inmiddels meer dan 10 jaar.
Bevalt me op zich goed, maar de kosten worden toch steeds maar weer gekker.

Ik heb vorig jaar met de Black Friday meegedaan en heb nu dus internet en tv max.
Internet had ik al max, TV nog niet, maar zo kreeg ik tegen een korting tarief ook een Mediabox Next erbij.
Bevalt goed, zeker t.o.v. de Horizonbox die erg traag is.

Wat is nu het geval:

Ik wil (i.v.m. kostenbesparing) graag wat terugzakken in Abonnement.
Ik betaal nu €87.00 p/maand.

Als ik met internet een stap terug stap naar Internet Compleet dan scheelt dat €7.55.
Niet erg veel op zich natuurlijk.

Maar nu komt het, qua TV heb ik maar 1 wens, namelijk het behouden van de Mediabox Next.
Verder maakt het me niet uit, kijken relatief weinig TV, maar helaas zijn de andere settop boxen van Ziggo gewoon erg traag.

De enige mogelijkheid voor de mediabox next is het duurste abonnement!
Qua zenders kan tv standaard wel, maar alleen de mediabox uitbreiding kost met dus 17 euro per maand?

Weet iemand toevallig een andere oplossing om hier wat voor elkaar te krijgen?
Bellen al gedaan maar de medewerker leest de website ongeveer voor.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauri25
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-02 16:05
Ik ben nu bij iemand anders thuis, nu stoorde de tv erg veel en is de modem niet erg stabiel dus ik heb ingelogd op de modem en tot mijn verbazing waren de dBmv waardes erg raar!

De download waarden zijn van -1 tot -2 dBvm en de upload waardes zijn van 4.4 tot 4.5 dBvm, is dit normaal of is er iets goed mis?

De modem was direct aangesloten op de AOP zonder splitter, de AOP is een tratec tras 1000/b

[URL=,"https://photos.google.com/share/AF1QipOfQ_tqR4AAH5YW-h0DRYwJd0bR3Xhru3Kdqv9zkZ69mw77nsglFJEUiHCPfoQQDQ?key=dGZBSnFIbjNPSklaZEhyRmVTdXRUbnBvMTRMM1RB"]https://photos.app.goo.gl/ZPULZW1f14vAtFhg9[/URL]
[URL=,"https://photos.google.com/share/AF1QipPzPdPRGUlDlDUoDfSIb1z99ZVfOHHp9qOl0-hUT5Fz2zlK3mWYwYT-lDxSM-Tb7Q?key=b0w5cGNGVDEtOGVlQmVQeVBqLURuRGtKQmtoNkpB"]https://photos.app.goo.gl/55unZ7ouUZpqfKs69[/URL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
@mauri25 de downstream waardes zijn prima. Het gaat vooral om de SNR waardes en 38 dB is prima.
Ook de upstream waardes zijn niets mis mee.

Onder de downstream waardes heb je nog een gedeelte met Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

Ik zou die eens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauri25
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-02 16:05
neeecht schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:02:
@mauri25 de downstream waardes zijn prima. Het gaat vooral om de SNR waardes en 38 dB is prima.
Ook de upstream waardes zijn niets mis mee.

Onder de downstream waardes heb je nog een gedeelte met Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

Ik zou die eens posten.
Hierbij de RxMER waardes,
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/okhdB6fkiZRrwi2F9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@mauri25 de fouten na RS zien er niet goed uit als de uptime niet zo lang is.

Hier na een uptime van zo'n 14 dagen voor RS zo'n 100-200 gemiddeld en na RS zo'n meestal iets mee soms iets minder.

Heel af en toe heb ik wat uitschieters die zich na enkele uren weer stabilizeren.

Goede AOP, goede splitters en goede kabels zijn het belangrijkste.

Ik zie dat je nog in een gebied bent waar zeer lage frequenties gebruikt worden, deze zijn makkelijker doordringbaar in kabels dan de hogere frequenties. In de nieuwe gebieden beginnen de downstream kanalen bij 602 MHz. Bij jou is dat 241 MHz.

Omdat overal zo'n beetje dezelfde waardes bij jou zichtbaar zijn, is het denk ik puur storing op de kabels indien de uptime kort is.

Update: Modem dus restarten en kijken hoe snel de RS errors zichtbaar worden.
F5 in de browser drukken en vergelijken na zo'n 10-20 minuten.

Edit: Ah en natuurlijk zei je dat de TV signalen niet okay waren.
Deze kanalen zitten in de hogere frequenties. Is het met alle stations of alleen enkele?
Dan zou je kunnen opzoeken op welke frequentie deze zitten en misschien staat er een 4G mast in de buurt die stoort.

[ Voor 21% gewijzigd door neeecht op 29-12-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Vraagje. Ik heb een nieuwe appartement. De meterkast staat in de gang van het complex.
Daar is ook een coax aansluiting. Alleen in het appartement zijn alleen UTP aanluitingen naast de stopcontacten (deze zijn wel netjes genummerd dus dat is wel handig)
Maar hoe gaat dit allemaal werken als ik ziggo internet en TV neem? Want alles gaat alleen via Coax toch bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:13
lHybridl schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:05:
Vraagje. Ik heb een nieuwe appartement. De meterkast staat in de gang van het complex.
Daar is ook een coax aansluiting. Alleen in het appartement zijn alleen UTP aanluitingen naast de stopcontacten (deze zijn wel netjes genummerd dus dat is wel handig)
Maar hoe gaat dit allemaal werken als ik ziggo internet en TV neem? Want alles gaat alleen via Coax toch bij Ziggo?
Voor TV van Ziggo heb je coax nodig bij de decoder (dus bij de TV).
Voor internet van Ziggo heb je voldoende aan de router bij de coax aansluiting in de meterkast, daarna is alles UTP (gewoon ethernet).

Wifi kan een uitdaging zijn als de router in de meterkast buiten staat. Maar dat is op te lossen door de WiFi in de router uit te zetten en een los accespoint toe te voegen in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
duvekot schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:18:
[...]

Voor TV van Ziggo heb je coax nodig bij de decoder (dus bij de TV).
Voor internet van Ziggo heb je voldoende aan de router bij de coax aansluiting in de meterkast, daarna is alles UTP (gewoon ethernet).

Wifi kan een uitdaging zijn als de router in de meterkast buiten staat. Maar dat is op te lossen door de WiFi in de router uit te zetten en een los accespoint toe te voegen in de woning.
Oh dacht dat de modem gewoon in het appartement kon?
Toen ik het appartement kreeg zeiden ze dat ziggo ook een coax naar UTP kastje installeerde in de meterkast en dat het dan in het appartement verder gaat.

Nog een ding. Ik ben van plan om een CI+ module te gebruiken. Omdat ik liever geen kastje wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:46

rally

Deyterra Consultancy

lHybridl schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:25:
[...]

Oh dacht dat de modem gewoon in het appartement kon?
Toen ik het appartement kreeg zeiden ze dat ziggo ook een coax naar UTP kastje installeerde in de meterkast en dat het dan in het appartement verder gaat.

Nog een ding. Ik ben van plan om een CI+ module te gebruiken. Omdat ik liever geen kastje wil.
Komt er wel een coax kabel je appartement binnen?
Want voor TV is die wel nodig

Modem kan in de meterkast, maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk nul wifi bereik en zul je daar iets voor moeten regelen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
rally schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:39:
[...]

Komt er wel een coax kabel je appartement binnen?
Want voor TV is die wel nodig

Modem kan in de meterkast, maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk nul wifi bereik en zul je daar iets voor moeten regelen.
Nee. Alles komt binnen via UTP aansluiting. Naast de stopcontacten zitten aansluitingen die genummerd zijn. Eerst zal het complex alleen glasvezel krijgen van KPN. Maar later kregen we toch de melding dat Ziggo ook mogelijk is en dat er een aansluiting is. Er zit een coax aansluiting in de meterkast op de gang. Bij de overdracht zeiden ze dat ziggo een kastje moet aansluiten als het binnenkomt via coax en dat Ziggo dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:46

rally

Deyterra Consultancy

lHybridl schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:43:
[...]

Nee. Alles komt binnen via UTP aansluiting. Naast de stopcontacten zitten aansluitingen die genummerd zijn. Eerst zal het complex alleen glasvezel krijgen van KPN. Maar later kregen we toch de melding dat Ziggo ook mogelijk is en dat er een aansluiting is. Er zit een coax aansluiting in de meterkast op de gang. Bij de overdracht zeiden ze dat ziggo een kastje moet aansluiten als het binnenkomt via coax en dat Ziggo dat doet?
Is het nieuwbouw?

Ziggo zal een zogenaamd “AOP” (Abonnee Overname Punt) plaatsen waar idd de modem op aangesloten moet worden.
Echter bij iedere TV zal ook een coax kabel binnen moeten komen. Daar zorgt Ziggo idd soms voor, maar de exacte regels hiervoor weet ik niet omdat ik dan vaak de bekabeling voor mijn klanten regel (vaak zijn er dan ook wifi Access Points etc nodig).

Maw. Je kan Ziggo wel in je meterkast laten aansluiten, maar via UTP krijg je geen TV signaal van Ziggo naar je TV.

En KPN (of andere glas aanbieders) werken niet met CI+ kaartje en kun je alleen van een extern kastje (zogenaamde STB) gebruik maken.

Dus een wat complexe situatie.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
rally schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:58:
[...]

Is het nieuwbouw?

Ziggo zal een zogenaamd “AOP” (Abonnee Overname Punt) plaatsen waar idd de modem op aangesloten moet worden.
Echter bij iedere TV zal ook een coax kabel binnen moeten komen. Daar zorgt Ziggo idd soms voor, maar de exacte regels hiervoor weet ik niet omdat ik dan vaak de bekabeling voor mijn klanten regel (vaak zijn er dan ook wifi Access Points etc nodig).

Maw. Je kan Ziggo wel in je meterkast laten aansluiten, maar via UTP krijg je geen TV signaal van Ziggo naar je TV.

En KPN (of andere glas aanbieders) werken niet met CI+ kaartje en kun je alleen van een extern kastje (zogenaamde STB) gebruik maken.

Dus een wat complexe situatie.
Het is nieuwbouw idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
joskuiper schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:34:
Maar nu komt het, qua TV heb ik maar 1 wens, namelijk het behouden van de Mediabox Next.
Verder maakt het me niet uit, kijken relatief weinig TV, maar helaas zijn de andere settop boxen van Ziggo gewoon erg traag.

De enige mogelijkheid voor de mediabox next is het duurste abonnement!
Qua zenders kan tv standaard wel, maar alleen de mediabox uitbreiding kost met dus 17 euro per maand?
Is het dan zeker dat je de Next in moet leveren als je naar een ander (goedkoper) abonnement gaat?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Jeroen O schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:33:
[...]

Is het dan zeker dat je de Next in moet leveren als je naar een ander (goedkoper) abonnement gaat?
Ja systeem technisch gaat dat helemaal vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:14:
Ik heb sinds kort weer erg regelmatig MPEG-corruptie op ZiggoGo (in een apart Firefox-profiel met enkel een adblocker). Dit speelt op alle zenders die ik kijk (NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport). Ik zie geen afwijkingen in mijn eigen netwerk (bedraad). Hebben anderen hier ook last van?

Het zit trouwens in de video zelf, realiseer ik me nu, want als ik terugspoel is de corruptie gewoon zichtbaar en kan ik er een screenshot van nemen. Ook na een Ctrl+F5 is exact dezelfde storing waar te nemen. Ik heb dit niet getest met Live-TV, enkel met terugkijken.

[Afbeelding]

Ik merk dat ik geïrriteerd raak doordat dit een terugkerend thema is bij Ziggo, @VodafoneZiggo. Vooral de haperingen in het geluid dat hiermee gepaard gaat is storend! :(
Blijkbaar iets wat niet veel voorkomt als ik de eerste reacties zo las? Nu ben ik net een paar dagen terug op het basis TV pakket (naast al tv/internet via glasvezel) en vandaag op Ziggo Sport meerdere keren dit beeld en regelmatig kleinere haperingen in het beeld en geluid. Gisteren overigens niet (maar ook niet zo lang gekeken als vandaag). Dit dus niet via Ziggo Go maar gewoon via DVB-C ... (signaal sterkte en kwaliteit volgens de tv allebei 100%; vroeger, > 8jaar geleden?, wel weggegaan na continue storend beeld na plaatsing van een 4G mast. Een paar jaar geleden bleek er overigens nog steeds signaal op te staan en toen waren geen problemen meer met de ontvangst dus daar zal het nu vast niet aan liggen).

Nu was het afgelopen maand feest bij T-Mobile qua tv, al dan niet door een firmware update (al had een of andere slimme Sjaak wel bedacht dat de output op 60 ipv 50Hz te zetten een goed idee was voor de firmware update :+ , hier niet handmatig in te stellen [die inmiddels ook weer teruggedraaid is]), dus weer even Ziggo erbij gepakt om te vergelijken maar vandaag was het net zo erg als bij T-Mobile (daar vooral de NPO 1-3 maar alleen haperingen, niet duidelijke beeldfouten als dit). Normaal gesproken prima tv overigens bij T-Mob (als je niks meer wilt dan simpel kijken).

Edit: dit topic lijkt er over te gaan (waaronder ook een melding uit dezelfde woonplaats) https://community.ziggo.n...-de-coax-hoevelaken-50712
En blijkbaar een storing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LgC5vMe0LzHyr8nNm7pSIbyL/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 29-12-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 10-09 11:15

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Wilde schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:51:
Ik heb zo’n maf probleem bij Ziggo! Ik drop het hier maar eens, misschien zegt het iemand iets!

Elke avond als we op de bank een beetje zitten te internetten worden met enige regelmaat alle sites van Google tijdelijk onbereikbaar. Google zelf(de zoekpagina), youtube etc geven een timeout. Als ik dan wacht, meestal een minuut of 10, dan werkt het ineens weer.. alle andere websites werken wel. Ik heb dit op alle mobieltjes/laptops in huis en zodra ik overschakel op 4G dan werkt het direct weer.

Ik heb een witte Connectbox als modem, default config(geen bridge), geen vpn’s of whatever. Zowel bekabelde als draadloze apparatuur heeft er last van. M’n modemwaardes zijn ook goed en ik ervaar verder geen problemen. Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb een vergelijkbaar probleem, durf niet met zekerheid te zeggen of ik in fUPC of fZiggo gebied zit, vermoed het laatste. Hattem was één van de weinige plaatsen die door de twee dwars doormidden werd gesneden en ik kan geen oude kaart meer terugvinden...
Betreft i.i.g. een Cisco modem.

Wat ik zie gebeuren is dat de internetverbinding op onregelmatige en onvoorspelbare momenten volledig wegvalt. Echter de verbinding met de modem is op dat moment nog wel in stand. Na één of enkele minuten herstelt het geheel weer. Erg irritant als je thuis zit te werken.
Het TV signaal wil ook nog wel eens wegvallen, maar dat is dan vaak voor iets van 5 seconden. Het E-nummer durf ik niet zo te roepen, maar als ik moet gokken gok ik op E35.
Op dit moment krijg ik er nog niet de vinger achter waar dit aan kan liggen, maar toen ik door een callcenter werd gebeld na mijn verhuizing gaf de persoon aan dat hij een trend zag hierin. Dus schijnbaar ben ik niet de enige.
Na doorverbinding met de technische jongens kwam ik echter niet verder, die kwam toen niet verder dan zijn standaard script (stroom er vijf minuten af, fabrieksinstellingen... gast, ik was vorige week net verhuisd en had dat al een paar keer gedaan...) kwam hij niet. Wilde wel een monteur sturen, maar wat moet die in vredesnaam komen doen dan? Koffie drinken tot die zit te stuiteren en hopen dat het weer even optreedt? En dan nog risico dat ik voor die gast kan lappen ook... :(

Meer mensen die hier ervaring mee hebben (of beter nog, een oplossing)?

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
neeecht schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:22:
Dan zou je kunnen opzoeken op welke frequentie deze zitten en misschien staat er een 4G mast in de buurt die stoort.
4.4dBmV is toch een rare waarde voor de upstream Tx of mis ik iets? Zou eerder 44dBmV verwachten.
Je moet zorgen (of via monteur) voor een coax9 kabel (KOKA9TS bijv.) van de meterkast naar je app.
Officieel moet het modem bij je AOP maar als je het AOP direct doorzet op je nieuwe kabel is er nmi niks op tegen om in de woonkamer van je app. dan een Braun WCD enkel te plaatsen met een POA1 splitter hierop, Uitgang1 naar je modem Uitgang2 naar je Next box.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is onwijs maf en ik kom er met de helpdesk absoluut niet uit. Ik ga denk ik over naar glasvezel, want Ziggo is niet in staat dit op te lossen, zeker niet als het geen grote aantallen van klachten betreft..

Bij mij blijft internet gewoon werken. Alleen youtube, google search, etc valt weg om 15 minuten later gewoon weer te werken. Het is ook niet elke avond, maar een aantal dagen per week.. overschakelen naar 4g lost het direct op.. ik moet nog eens een andere dns server instellen om te zien of het daar aan ligt. Alleen vervelend dat dat dus weer niet in het modem zelf te configureren is..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Jim423 hier ook ongeveer zo, werkt prima:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 57800000 4.125 5120 64 qam 1
2 44000000 3.95 5120 64 qam 3
3 50900000 4.05 5120 64 qam 2
4 37100000 3.85 5120 64 qam 4
5 31800000 3.825 2560 64 qam 5
6 28600000 3.775 2560 64 qam 6

Nieuwe modems zijn denk beter ofzo?
https://pickmymodem.com/s...ocsis-3-03-1-cable-modem/
-7 dBmV to +7 dBmV are "Recommended" values.

Edit: Hmm dat is download. Geen idee, hier ook zulke waardes en upload is nog nooit zo stabiel geweest.
Nieuwe CMTS hardware misschien die veel beter is? Zeker voor Docsis 3.1 klinkt dat logisch.

[ Voor 17% gewijzigd door neeecht op 29-12-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Dat is Downstream Rx.
Wij zitten te kijken op Upstream Rx.

Recommended Upstream signal levels are +35 dBmV to +49 dBmV (DOCSIS 3.0)

Lijkt net alsof het door een divider 10 is gehaald 8)7
Nee, dit is allemaal 3.0 nog. 3.1 zit op andere frequenties.
Wilde schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:07:
Het is onwijs maf en ik kom er met de helpdesk absoluut niet uit. Ik ga denk ik over naar glasvezel, want Ziggo is niet in staat dit op te lossen, zeker niet als het geen grote aantallen van klachten betreft..
Heb je dit op meerdere machines? Oftewel telefoon via WiFi doet youtube het ook niet als het op je computer niet werkt? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat dit aan Ziggo ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 29-12-2019 23:15 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
@Jim423 het is een software foutje, moet x10:
https://community.ziggo.n...el-upstream-kanalen-39486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:15:

Heb je dit op meerdere machines? Oftewel telefoon via WiFi doet youtube het ook niet als het op je computer niet werkt? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat dit aan Ziggo ligt.
Het leek mij ook onwaarschijnlijk, maar dat is wat er overblijft als je de meeste oorzaken uitsluit.. Alle devices, wired en wireless hebben er last van. Modem(connectbox) is default, niet in bridge, en goede signaalwaardes.. al het andere verkeer blijft ook werken, enkel een range Google sites/ip’s die een aantal minuten wegvallen en weer terugkomen.. ik heb dit al maanden..(oud ziggo gebied)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Pagina: 1 ... 151 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic