• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

https://tweakers.net/ext/f/9o0TH2X1jzR3r4FRQhaBJF0G/full.png

Aangezien er voor het vorige model ook een topic was gestart leek het mij handig om voor het nieuwe model ook een topic te openen.

Ook het nieuwe model wordt door Arcadyan gemaakt. Het typenummer is mij (nog) niet bekend, overal staat alleen Experia Wifi vermeld.

Specificaties:
  • Dualband 2,4GHz & 5Ghz - Deze werken net als de V10 en WiFi Versterker gelijktijdig naast elkaar
  • Ondersteunt WiFi 802.11ac - De Experia WiFi is backwards compatible met alle standaarden
  • 2 ethernetpoorten - De 2e poort kan gebruikt worden voor het doorlussen van de Experia WiFi tussen de bestaande kabel van de tv-ontvanger
  • Bandsteering - Hiermee zijn jouw apparaten altijd met de beste band verbonden (2,4 of 5 GHz)
  • Alleen bedraad aan te sluiten - Hiermee wordt enkel de hoogste kwaliteit gegarandeerd
  • Automatisch up-to-date - Zodra een nieuwe update beschikbaar is krijgt de Experia WiFi deze automatisch, net zoals de Experia Boxen.
  • Gemakkelijke installatie - Neemt volledig automatisch de WiFi gegevens over van V8, V9, V10 en V10a Experiabox. Zet volledig automatisch de WiFi uit op je V8, V9 of V10 Experiabox.
  • 115mm x 122mm x 29mm - Kleine apparaatje
  • Binnenkort: Roaming - Dit zorgt ervoor dat jouw apparaten altijd met het beste WiFi punt verbonden is. [verwacht over enkele maanden via software update]*
* Ik zie de optie 802.11k en 802.11r (fast roaming) al in de instellingen staan.

Wat zit er in de doos:
  • Experia Wifi
  • Stroomadapter
  • 1 meter Cat5e FTP-kabel
  • Installatiekaart
Ik heb sinds kort drie Experia Wifi's in huis, waarvan er inmiddels twee zijn aangesloten (moet nog een kabeltje trekken voor de derde). Installatie is simpel (met een app, beschikbaar voor Android en iOS) en de prestaties zijn vooralsnog uitstekend. Let wel op dat bij alle modellen behalve de V10a de ingebouwde Wifi in de Experia Box wordt uitgeschakeld, dus één Experia Wifi ben je al kwijt aan je meterkast:
  • Heb je een v8 of v9 modem van KPN en wil je, je WiFi op de zelfde verdieping als je modem verbeteren? Koop dan 1 Experia WiFi
  • Heb je een v8, v9 of v10 modem en wil je, je WiFi op een andere verdieping verbeteren? Koop dan 2 of 3 Experia WiFi's
  • Heb je een v10a modem en wil je, je WiFi op een andere Verdieping verbeteren? Koop dan 1 of 2 Experia WiFi's
Nog een paar screenshots van de interface, voor de liefhebbers:

Interface KPN Wifi versterker
https://tweakers.net/ext/f/rq7Ajsghs93rPmFUSYfQ4Azp/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/TDKs5vvsD2IHCCyMOVGqxNSo/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/HOPu5QrGMQYtGcBznHLi945Z/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/jmH7JLhLvzwl52MqvP5xofvG/thumb.png

Linkjes:

[Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 27-10-2018 00:09]

You save everyone, but who saves you?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 11:00
En? Wat zijn je ervaringen nu?

• S_Chief
  • Niet online
S_Chief schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:28:
Ik heb sinds kort drie Experia Wifi's in huis, waarvan er inmiddels twee zijn aangesloten (moet nog een kabeltje trekken voor de derde). Installatie is simpel (met een app, beschikbaar voor Android en iOS) en de prestaties zijn vooralsnog uitstekend. [...]
Heb 'em pas een paar uur geleden geïnstalleerd dus ik kan er nog niet heel veel over zeggen. Stabiliteit is vooralsnog goed, en m'n smartphone schakelt snel over als ik naar boven/beneden loop. Kom ook elke keer op 5GHz terecht dankzij band steering.

• valkenier
Excuus, dat stukje had ik even gemist tussen de screenshots. Doet ie het ook zonder experiabox, dus achter andere routers? En de snelheid in de praktijk?

[Voor 11% gewijzigd door valkenier op 14-10-2018 21:57]

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En de stabiliteit?

• S_Chief
  • Niet online
valkenier schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:57:
Excuus, dat stukje had ik even gemist tussen de screenshots. Doet ie het ook zonder experiabox, dus achter andere routers? En de snelheid in de praktijk?
100 Mbps (glasvezel) wordt makkelijk gehaald. Intern nog weinig geprobeerd maar ik verwacht ook daar goede resultaten.
S_Chief schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:52:
[...]
Stabiliteit is vooralsnog goed, en m'n smartphone schakelt snel over als ik naar boven/beneden loop. Kom ook elke keer op 5GHz terecht dankzij band steering.
802.11k en 802.11r inmiddels ook ingeschakeld. Schakelen tussen AP1, 2 en 2,4 & 5 GHz gaat allemaal automatisch en op de juiste momenten.

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 13:43
Uitstekende oplossing voor de Experia box in de meterkast. CAT-6 kabel loopt van de meterkast naar de kamer. Eerder had ik een Xiaomi router 3 aan het andere einde van de kabel. Deze heb ik nu vervangen door deze Experia Wifi.

Prima ontvangst door het hele huis en doorlus mogelijkheid naar een tp-link gigabit switch.

Eenvoudige installatie en constante doorvoersnelheden.

• Sanction
  • Niet online
Is hij al te koop? Op de site van KPN (eerste link) staat:

'Experia Wifi kopen (binnenkort verkrijgbaar)'

• S_Chief
  • Niet online
Sanction schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:10:
Is hij al te koop? Op de site van KPN (eerste link) staat:

'Experia Wifi kopen (binnenkort verkrijgbaar)'
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

• Sanction
  • Niet online
Ah, dank je. :)

Deze wordt gewoon naast de Experia box geplaatst (gaat om één verdieping waar ik voornamelijk op de 6 band problemen heb met mijn televisie in de woonkamer; modem staat in de slaapkamer)?

• S_Chief
  • Niet online
@Sanction Check de TS ff, daar staat precies in hoeveel je er moet hebben (ligt er ook aan welke Experia Box je hebt namelijk).

• Sanction
  • Niet online
Heb ik gedaan, heb er maar één nodig; wil alleen weten of hij naast de Experiabox kan staan (een ZTE, V10).

• S_Chief
  • Niet online
@Sanction Ja hoor. Ik heb er ook een naast de V10 staan. Maar voor alle duidelijkheid: de Wifi in de V10 wordt uitgeschakeld.

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 13:08
valkenier schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:57:
Doet ie het ook zonder experiabox, dus achter andere routers?
Weet iemand dit toevallig?

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 17:16
S_Chief schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:44:
@Sanction Ja hoor. Ik heb er ook een naast de V10 staan. Maar voor alle duidelijkheid: de Wifi in de V10 wordt uitgeschakeld.
Wat zeg je nou dit is toch een extra Accesspoint dus dan lijkt het me dat de wifi in de V10 aan staat en de wifi van deze unit ook aan staat?

• S_Chief
  • Niet online
Crash_Override007 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:44:
[...]
Wat zeg je nou dit is toch een extra Accesspoint dus dan lijkt het me dat de wifi in de V10 aan staat en de wifi van deze unit ook aan staat?
Nee. Als je dus wilt uitbreiden en je hebt geen V10a dan heb je minstens twee van deze AP's nodig. Zie ook de quote in de topicstart en de linkjes naar de site van KPN.

[Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 25-10-2018 18:38]

• TopdRob
  • Laatst online: 15-03 23:00
Is er een mogelijkheid voor een wifi gastennetwerk in deze versterker?

• S_Chief
  • Niet online
@TopdRob Momenteel niet, maar volgens KPN komt dat er wel aan.

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Kan je deze ook gebruiken op een aansluiting van Ziggo/T-Mobile?

• ThinkP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 22:52
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Weet iemand hier al meer over?

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 18:33
Ja, hij is ook te gebruiken bij andere providers / modems. Houd er wel rekening mee dat het misschien iets anders werkt. Weet niet of de KPN Thuis app die er bij zou moeten horen er ook op werkt.

• ThinkP
  • Laatst online: 22-03 22:52
Ok Dank Henkie-Jan!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik heb er hier 3 staan als vervaning van de “oude” KPN Wifi versterkers.
Visueel zien ze er een stuk beter uit. Nette zwarte kleur (geen verkleuring!) en klein. In vergelijking met de oude versterkers lijkt het bereik iets minder maar omdat ik er op elke verdieping eentje heb staan is dat geen probleem. Omdat het bereik (ook op 5ghz) goed is heb ik bandsteering uit staan. Op enige afstand haal ik mijn maximale verbinding (200mbps). Gastnetwerk is nog niet beschikbaar. Dit zou in een volgende update komen evenals roaming. Enige probleem wat ik heb is de verbinding met de Canon printer. Dit wil gewoon niet lukken. Noodgedwongen dus maar 1 oude KPN wifi versterker ingezet (alleen op 2.4ghz) om de printer in het netwerk te kunnen plaatsen. Ik ben hierover in contact met KPN. Er zijn meerdere Canon gebruikers die hier last van hebben. Tips als ipv6 uitschakelen op de V10 en kanaal 1 gebruiken helpt niet.

Al met al redelijk tevreden maar toch ben ik aan het rondneuzen voor een setje Ubiquiti’s of TP-Link EAPxxx.

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

• Siesero
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10-2022
S_Chief schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:33:
@Sanction Check de TS ff, daar staat precies in hoeveel je er moet hebben (ligt er ook aan welke Experia Box je hebt namelijk).
Ik heb mijn enkele AP via powerline aangesloten op de eerste verdieping en dit lijkt allemaal goed te werken icm experiabox v8. De eerste hoeft dus niet perse in de meterkast.
Heb momenteel zowel de witte als zwarte versterker besteld om te vergelijken en vraag me af wat de verschillen zijn (behalve meer ethernet poorten en groter formaat van de witte).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Iemand stroomverbruik gemeten? De vorige deed 10-11W: ThinkPadd in "KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99" (incl. extragratis warmtebeeld plaatjes :9 ).

Een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) is met 6,5W toch wel stukje zuiniger dan :P En makkelijker uit te breiden i.v.m. roaming.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• S_Chief
  • Niet online
Siesero schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:39:
[...]
Ik heb mijn enkele AP via powerline aangesloten op de eerste verdieping en dit lijkt allemaal goed te werken icm experiabox v8. De eerste hoeft dus niet perse in de meterkast.
Heb momenteel zowel de witte als zwarte versterker besteld om te vergelijken en vraag me af wat de verschillen zijn (behalve meer ethernet poorten en groter formaat van de witte).
Dan heb je net het geluk dat de EB de versterker niet herkent door de powerline die ertussen zit, want normaal schakelt de WiFi in de EB automatisch uit zodra je de versterker aansluit.

Maar werkt het wel lekker? Ik had vroeger ook een losse AP, maar dat was toch een stukje minder gelikt dan dit systeem wat betreft automatisch overschakelen naar andere AP's en band steering.

[Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 11-11-2018 14:31]

• TopdRob
  • Laatst online: 15-03 23:00
Op mijn android apparaat (Oreo) en laptops (Windows 10) werken ze prima. Maar op de Apple apparaten (iOS 12) knallen ze er telkens uit.

Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen?

• polleke67
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-02 20:55
Is dit enkel een Wifi AccessPoint met laag 2 capaciteiten zodat het TV signaal (in de ethernet frames) doorgestuurd kan worden naar de TV decoder?
Of kan je 2 WiFi versterker gebruiken (1 in de meterkast en 1 op zolder) en draadloos koppelen via 5Ghz band (WDS = wireless distributed system)?
Er staat op de website: bedraad is altijd beter dan draadloos, betekent dit dat het draadloos ook mogelijk is?

• S_Chief
  • Niet online
Je kan ze niet draadloos koppelen. Je kan wel de decoder bedraad aansluiten op een access point om tv te kijken.

• polleke67
S_Chief schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:47:
Je kan ze niet draadloos koppelen. Je kan wel de decoder bedraad aansluiten op een access point om tv te kijken.
Dan moet die AP wel IGMP snooping ondersteunen over zijn ethernet poorten....

• S_Chief
  • Niet online
polleke67 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:37:
[...]
Dan moet die AP wel IGMP snooping ondersteunen over zijn ethernet poorten....
Klopt. Maar als ik even mag afgaan op de info die KPN geeft dan is de AP geschikt om te koppelen aan een decoder.

• polleke67

Indien je meerdere Arcadyan WiFi versterker wilt gebruiken, wat is de juiste aansluit methode?

• buldogwtf
  • Laatst online: 30-11-2022
Kun je hem ook aan de muur hangen? Of is het een staand model?

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

• S_Chief
  • Niet online
polleke67 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:30:
[Afbeelding]

Indien je meerdere Arcadyan WiFi versterker wilt gebruiken, wat is de juiste aansluit methode?
Je kan ze doorlussen, dus 2 en 3 lukt sowieso (zelf ook geprobeerd, zonder decoder aan het eind though). 1 weet ik niet zeker.
buldogwtf schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:00:
Voet kan er helaas niet af en van wat ik kan zien zijn de gleuven aan de achterkant nutteloos voor schroeven.

• rvduuren
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik wil de instellingen van mijn Experia Wifi versterker veranderen.
Ik klik in netwerk de versterker aan en voer als geb.naam :admin in. En dan web paswoord genoemd onder de Experia versterker.Resultaat : verkeerd wachtwoord. Vraag: Wat doe ik verkeerd?

groet,

Rob

• S_Chief
  • Niet online
@rvduuren Heb je er toevallig meer dan 1? Zo ja, webinterface van de juiste te pakken?

• buldogwtf
  • Laatst online: 30-11-2022
buldogwtf schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:00:
Heb hem naast mijn andere experia box kunnen hangen (zijwaarts). Installatie niet ingewikkeld en bereik in huis stukken beter.

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

• polleke67
S_Chief schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:49:
[...]

Je kan ze doorlussen, dus 2 en 3 lukt sowieso (zelf ook geprobeerd, zonder decoder aan het eind though). 1 weet ik niet zeker.
Methode 2 is natuurlijk overkill want dan heb je 2 extenders naast elkaar. Ik heb 1 en 3 geprobeerd en dat werkte.

• Cardwizard
  • Laatst online: 27-03 21:10
Ik heb er sinds eind vorige week ook 2 in gebruik, tot nu toe weinig te klagen: bereik is een stuk beter nu

Echter moeten we op meerdere apparaten, een paar keer per dag het WiFi wachtwoord opnieuw invoeren, daar snap ik echt helemaal niks van

Iemand een idee wat dat kan zijn?

PSN: Cardwizard

• valkenier
S_Chief schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:44:
Dat is raar. Waarom en hoe wordt die uitgeschakeld? Kun je dat niet gewoon zelf bepalen?

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
valkenier schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:54:
[...]

Dat is raar. Waarom en hoe wordt die uitgeschakeld? Kun je dat niet gewoon zelf bepalen?
Nope, na opnieuw inschakelen wordt hij weer uitgeschakeld.

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 10:21

Zarif

Professional Commenter

De WiFi-versterkers schakelen de WiFi van de modem uit. Volgens KPN is dat de bedoeling, maar weet iemand hoe ik dat toch weer aan kan zetten? Dan hoef ik niet onnodig een derde versterker te bestellen.

• Cardwizard
  • Laatst online: 27-03 21:10
Dat is niet mogelijk, alleen een experiabox 10a kan de WiFi behouden

PSN: Cardwizard

• polleke67
Indien je een "Guest LAN" hebt op de Experia v8, dan wordt deze NIET doorgezet naar de Experia WiFi Versterker.

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
ThinkPadd schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:14:
Iemand stroomverbruik gemeten? De vorige deed 10-11W: ThinkPadd in "KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99" (incl. extragratis warmtebeeld plaatjes :9 ).

Een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) is met 6,5W toch wel stukje zuiniger dan :P En makkelijker uit te breiden i.v.m. roaming.
Ik heb 3,4 W gemeten.
En inderdaad: gastnet is (nog?) niet mogelijk.

[Voor 4% gewijzigd door Simple mind op 28-11-2018 00:23]

• vDorst
  • Niet online
Ik kom ook rond de 4 watt uit.

Ik heb nu ook 2 van deze versterkers.
Weet eigenlijk niet goed of het bruikleen is of dat ik nu eigenaar ben van deze apparaten.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:01
Zarif schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:22:
De WiFi-versterkers schakelen de WiFi van de modem uit. Volgens KPN is dat de bedoeling, maar weet iemand hoe ik dat toch weer aan kan zetten? Dan hoef ik niet onnodig een derde versterker te bestellen.
Cardwizard schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:31:
Dat is niet mogelijk, alleen een experiabox 10a kan de WiFi behouden
Via de webinterface van de V10 heb ik gewoon wifi weer aan kunnen zetten en zo mijn gastnetwerk weer kunnen activeren.
vDorst schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:37:
Ik kom ook rond de 4 watt uit.

Ik heb nu ook 2 van deze versterkers.
Weet eigenlijk niet goed of het bruikleen is of dat ik nu eigenaar ben van deze apparaten.
Bruikleen lijkt me als je ze gratis hebt ontvangen. Modems, routers en switches moet je doorgaans ook gewoon terugsturen wanneer je je abo opzegt.

[Voor 25% gewijzigd door barrymossel op 04-12-2018 15:30]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 14:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb er gisteren een gekregen bij het aansluiten van het glasvezel netwerk door de monteur. Ik moet hem alleen nog installeren... Zoals ik net lees hier blijft de wifi op de xperia box aan (heb de 10a), dus dat is mooi want de extender gaat naar de woonkamer en de xperia box staat in de meterkast.

• OzzyTheWizz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-12-2018
Ik heb vandaag 2 van deze dingen gekregen (in bruikleen). De eerste aangesloten op mijn v8 en de instellingen werden keurig overgenomen. 1e indruk: positief. Snelheid leek een stuk beter, maar dat was maar van korte duur.

Op 2,4 GHz heb ik ongeveer gelijke sterke, maar de (extra) 5 GHz signaal was zwakker dan die van mijn buren terwijl het kastje toch echt dichterbij staat (1e verdieping, direct boven de zithoek). Op een gegeven moment had ik een dramatische dataoverdracht. Sterker nog, het signaal valt af en toe compleet weg.

Nu heb ik het kastje weer losgekoppeld met het idee de modem weer gewoon te gebruiken, maar ik kom niet meer IN mijn modem (wachtwoord gewijzigd?) en mijn wifi van de modem blijft uitgeschakeld, ook nadat ik deze heb gereset. Kort na het resetten kon ik er weer in, maar nu dus weer niet.

Is iemand hier al eens tegenaan gelopen? Ik moet nu het kastje gebruiken voor wifi.

Edit: e.e.a. doorgenomen met Telfort, maar zij hebben ook geen oplossing. De Experia Wifi heb ik uitgeschakeld, omdat deze onbruikbaar is (signaal valt iedere 1/2 minuten weg). Ik krijg nu een nieuwe modem opgestuurd. oOo

[Voor 11% gewijzigd door OzzyTheWizz op 05-12-2018 21:30]

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:48
Hoe krijg je die access points in bruikleen dan? Is dat alleen als de Experia box geen volledige dekking kan garanderen?

• barrymossel
Cerenas schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:21:
Hoe krijg je die access points in bruikleen dan? Is dat alleen als de Experia box geen volledige dekking kan garanderen?
Deze test tactisch invullen ;)

https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

• PdK89
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-12-2018
Kan iemand mij vertellen waarom de eerste experia wifi perse dicht bij de experia box v10 gezet dient te worden?

Kunje er niet gewoon een in de woonkamer zetten wat nog geen 3 meter van de meterkast verwijderd is?(bv met de kabel naar de switch in tv meubel) Om vervolgens de 2e boven te zetten? Reden waarom die experia box wifi niet al te sterk is komt toch al dat hij in een kelder/meter-kast staat??

[Voor 5% gewijzigd door PdK89 op 13-12-2018 21:08]

• vDorst
  • Niet online
PdK89 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:07:
Kan iemand mij vertellen waarom de eerste experia wifi perse dicht bij de experia box v10 gezet dient te worden?

Kunje er niet gewoon een in de woonkamer zetten wat nog geen 3 meter van de meterkast verwijderd is?(bv met de kabel naar de switch in tv meubel) Om vervolgens de 2e boven te zetten? Reden waarom die experia box wifi niet al te sterk is komt toch al dat hij in een kelder/meter-kast staat??
De wifi van V10 wordt geforceerd uitgeschakeld. Daarom dat je er 2 krijgt.

• PdK89
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-12-2018
vDorst schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:23:
[...]

De wifi van V10 wordt geforceerd uitgeschakeld. Daarom dat je er 2 krijgt.
Maar plaatsing maakt dus niet uit? Het is niet dat hij iets overneemt door dichtbij te staan

• vDorst
  • Niet online
PdK89 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:41:
[...]

Maar plaatsing maakt dus niet uit? Het is niet dat hij iets overneemt door dichtbij te staan
Precies, Je kan hem overal plaatsen.

• Ssparc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
S_Chief schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:49:
[...]

[...]

Voet kan er helaas niet af en van wat ik kan zien zijn de gleuven aan de achterkant nutteloos voor schroeven.
Je kan deze gewoon aan de muur hangen via de 2 sleufgaten aan de onderzijde van de voet, die hebben dus wel een functie en werkt prima.

• Opgelder_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-01-2019
Is er meer nieuws over de KPN Experia WiFi?

Ik heb door het hele huis een bekabeld netwerk liggen en dat werkte met UPC destijds prima met Apple Airports als AP op het bekabelde netwerk. Maar met de overstap naar glasvezel en naar KPN en digitale TV, is het gewoon niet mogelijk meer de Apple Airports op het bekabelde netwerk aan te sluiten zonder daar heel veel mpoeite voor te doen en aparte V-Lans op de switch op te zetten om het video en internet netwerk te scheiden van elkaar.
En omdat ik niet zodanige ervaring heb met hiermee, heb ik de Airports nu als WiFi versterkers ingesteld.
Dat werkt op zich redelijk, maar niet zo goed als toen met UPC direct op het netwerk.

Daarom zou de Experia WiFi boxen een goede uitkomst kunnen zijn.

Momenteel gaat de verbinding van mijn Experia 9 eerst naar mijn Cisco switch en dan vervolgens naar de diverse netwerkaansluitingen in het huis.
Weet iemand of je zondermeer ook de verbinding vanuit de Experia 9 eerst naar een switch mag laten lopen en dán pas naar 1 (of meerdere) Experia WiFi punten?

Of moeten deze perse direct aangesloten worden op de aansluitingen achterop de Experia 9? Zoals KPN in hun documentatie aangeeft.
https://imgur.com/a/CidQ7fm

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Even een korte review. Werkt op een Ziggo Zakelijk aansluiting (automatisch updaten gebeurt dan weer niet, dus moet je zelf inloggen en klikken op ‘Zoek naar updates’.) in het Accespoint.

Interface van het accespoint:
https://i.postimg.cc/HsDS...2-ACA1-4-DC8-BF866377.png
https://i.postimg.cc/vZXX...B1-DD-8-F1-D4-F766768.png
https://i.postimg.cc/HLh2...D7-F-70-C78-BE16-E3-D.png
https://i.postimg.cc/jSRZ...7-9-D06-6775-CB352925.png
https://i.postimg.cc/SNhr...8-8473-ED299-E4-B7992.png
https://i.postimg.cc/0jgC...-B2-E5-077-D9413859-A.png
https://i.postimg.cc/Kcgq...-8-E85-0-A514-B515781.png
https://i.postimg.cc/MTg9...-90-A8-6102-E57-ACF60.png
https://i.postimg.cc/m2yS...-BEC7-BD8-D95-A521-BE.png
https://i.postimg.cc/MZRD...F-BC47-0370020-A1-FD7.png
https://i.postimg.cc/76JV...E-969-C-56459-DDCBFFF.png
https://i.postimg.cc/fbLC...7-8928-534-BAA92-EBF1.png
https://i.postimg.cc/sxSw...-AF44-B59-EFE7-C02-A5.png
https://i.postimg.cc/kGxv...-9-AA7-BF909-E1-DA653.png
https://i.postimg.cc/Pq33...-EF-8875-734840780666.jpg
https://i.postimg.cc/kXQT...98-BB15-FDDEB1680-F09.png

Apparaat zelf is erg klein, fijn natuurlijk maar dit komt de versterking van het WiFi signaal niet ten goede natuurlijk;
https://i.postimg.cc/cCp1...15-8627-DF85372-FEBCA.jpg
https://i.postimg.cc/d100...-8-F41-A0166-DF0-EFEE.jpg

Bereik valt tegen i.t.t. de oude, witte variant. Accespoint staat in mijn kamer, naar de badkamer lopen en je hebt een streepje minder op 5Ghz. Met de oude, witte Arcadyan had ik dit niet. Badkamer staat op loopafstand 5 meter.

[Voor 3% gewijzigd door Requa op 14-01-2019 11:39]

• Kjellzw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-03 15:14
TopdRob schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:40:
Op mijn android apparaat (Oreo) en laptops (Windows 10) werken ze prima. Maar op de Apple apparaten (iOS 12) knallen ze er telkens uit.

Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen?
Hier sinds 2 dagen 4 experia wifi’s. Allemaal netjes ingesteld, 802.11k/r ingeschakeld.

Nu speelt het volgende probleem, zelf ervaar ik geen enkel problemen met de WiFi verbinding, echter de rest hier in huis klaagt dat de verbinding verbroken word of wel verbonden is maar het niet doet.

Eigen apparaat (iPhone xs max)
Andere apparaten in huis: iPhone 7, iPhone 7 plus, Windows 10 laptop.

Enig idee of dit probleem overeen komt en of hiervoor een oplossing bekend is? Wellicht dat het met de instellingen van WiFi roaming te maken heeft.

• Edje040
Heeft niet zozeer met instellingen te maken maar met brakke software. Dit is bij KPN bekend en het is wachten op de nieuwe update (wanneer die ook komt....). Ik heb er ook 3 in huis maar ze liggen sinds 2 maanden in de kast. Alleen maar verbindingsproblemen welke instellingen je ook gebruikt. Ga maar eens naar het forum van KPN, Daar lees je genoeg over de verbindingsproblemen Ze worden niet voor niets met bosjes op marktplaats aangeboden......

• Martintje
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-03 06:09
Heb sinds gisteren twee van die wifi versterkers. Ben nog niet echt enthousiast.

Ten eerste omdat gasttoegang (nog) niet ondersteund wordt. Nu moet ik een paar mensen toegang geven tot mijn eigen netwerk.

Ten tweede: ik had op 2 plaatsen een slechte ontvangst: mijn huiskamer en mijn werkkamer. Daar heb ik nu een goede ontvangst - daar staan de versterkers. Maar omdat de radio van de experiabox zelf uitgeschakeld wordt heb ik nu daarin de buurt (slaapkamer) een slechte ontvangst. Waarom wordt die radio eigenlijk uitgeschakeld? Ik heb geprobeerd hem aan te zetten, maar dat kan niet.
Vervolgens heb ik een van die wifi versterkers naast mijn experiabox gezet. Oude probleem terug: in mijn huiskamer en keuken een haperende wifi. Daarnaast lijkt het er op dat de omvormer van mijn zonnepanelen (in de garage, in de buurt van de meterkast) (ook) geen verbinding kan krijgen (moet ik morgen nog eens controleren als de zon weer op is).

Ten derde ik had hem voor een test zelfs naast een internet radio staan (die moeilijk doet),maar ik krijg ze niet verbonden - althans niet via wps (ingelogd op de wifi versterker). Dit laatste kan ook aan een brakke internetradio liggen.
Kortom een hoop gepruts. En voor mijn (gedwongen) overstap werkte het allemaal prima...
Heb een V10(a?): versie V1.01.00T03.4.

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02 08:32
Ligt het aan mij (n omgeving) of hebben de experia wifi's bij iedereen alleen maar kanaal 36 tm 48 beschikbaar? Op de v10 had ik hem op 100 staan maar dat kan nu dus niet meer?

• Edje040
Robin198 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:37:
Ligt het aan mij (n omgeving) of hebben de experia wifi's bij iedereen alleen maar kanaal 36 tm 48 beschikbaar? Op de v10 had ik hem op 100 staan maar dat kan nu dus niet meer?
Klopt. Ze gaan maar van 36 t/m 48.

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02 08:32
Edje040 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:11:
[...]

Klopt. Ze gaan maar van 36 t/m 48.
Dat slaat toch werkelijk waar nergens op? Of is er een logica achter?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:51
Ik heb sinds 1 maand KPN Glasvezel met een V10a modem en 2 Experia Wifi versterkers. Ook veel problemen. Mijn bereik is overal door het huis goed, en meestal haal ik ook mijn maximale snelheid (200mbit). Maar soms valt de wifi verbinding geheel weg. Ik gebruik circa 15 apparaten. Android smartphones, Ipads, Chromecast, LG OLED smart tv. Ik heb de ChromeCast al via LAN aangesloten om te voorkomen dat het daaraan lag (Cast functie bug). Nog geen verbetering.

Op KPN fora ook nog niet echt een oplossing gevonden. Heb al gespeeld met instellingen (2.4ghz signaal uit). Wat ik begrijp is dat de Experia Wifi versterker de instellingen kopiëren uit het V10A modem. Je kunt deze dus niet apart configgen via een webinterface, klopt?

[Voor 31% gewijzigd door Magnolia op 12-03-2019 20:57]

Ontspan.

• barrymossel
Magnolia schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:54:
Ik heb sinds 1 maand KPN Glasvezel met een V10a modem en 2 Experia Wifi versterkers. Ook veel problemen. Mijn bereik is overal door het huis goed, en meestal haal ik ook mijn maximale snelheid (200mbit). Maar soms valt de wifi verbinding geheel weg. Ik gebruik circa 15 apparaten. Android smartphones, Ipads, Chromecast, LG OLED smart tv. Ik heb de ChromeCast al via LAN aangesloten om te voorkomen dat het daaraan lag (Cast functie bug). Nog geen verbetering.

Op KPN fora ook nog niet echt een oplossing gevonden. Heb al gespeeld met instellingen (2.4ghz signaal uit). Wat ik begrijp is dat de Experia Wifi versterker de instellingen kopiëren uit het V10A modem. Je kunt deze dus niet apart configgen via een webinterface, klopt?
Je kunt wel e.e.a. instellen in de Experia Wifi's, maar geen idee of je daarmee je issues gaat kunnen oplossen. Sowieso is één van de Experia Wifi's te benaderen via 192.168.2.150. Kun je daar even kijken wat er aan te passen is. Login staat op de sticker op het apparaat.

Maar sowieso is het een beetje een vaag issue. Misschien ergens in een log (Experiabox of wifi) kijken of er vreemde dingen gebeuren. En weet je zeker dat het aan wifi ligt en dat alle apparaten op dat moment geen verbinding hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
  • Laatst online: 29-03 15:42
Ik heb van de week 2 Experia Wi-Fi units ontvangen. Deze gebruikte ik in combinatie met een Experia V10 modem. Na 2 dagen van alles ermee te proberen en testen kom ik tot de conclusie dat deze in mijn situatie niet geschikt zijn. Wat ik ook probeer ik kom nooit boven de 70 Mbps uit terwijl ik een 200/200 abonnement heb.

Heb onder andere alle kanalen geprobeerd (inclusief automatisch), op verschillende plekken getest en de units gereset. Ook bandsteering uitgeschakeld en op elke unit het 2.4 en 5 Ghz netwerk van aparte SSID's voorzien. Zelfs wanneer ik een meter naast de zender zit en rechtstreeks verbinding maak met die zender via 5 Ghz kom ik in 95% van de gevallen niet boven de 70 Mbps uit. Ongeveer 1 op de 20 speedtests kom ik een enkele keer rond de 130 uit.

Nu had ik voorheen al de KPN Wi-Fi versterker (die witte). Daar haalde ik constant daadwerkelijk de maximale snelheid van mijn abonnement mee. Zelfs wanneer ik aan de andere kant van de kamer sta. Deze heb ik vanochtend weer teruggeplaatst en kom nu weer uit op 200/200 (206 down en 190 upload vanaf circa 4 meter afstand van de Experia V10 om exact te zijn).

Al met al ben ik niet tevreden met nieuwe Experia Wi-Fi's. In ieder geval niet in vergelijking met de eigen Wi-Fi snelheid en bereik van de Experia V10 en de witte KPN Wi-Fi versterker.

Nadelen
Grootste nadeel (indien je geen Experia V10A modem bezit) is dat de Wi-Fi in je Experia modem wordt uitgeschakeld. Dit betekend dat je 2 extra stukken hardware moet plaatsen in het netwerk om effectief maar 1 extra access point te krijgen (omdat Wi-Fi vanuit het modem zelf komt te vervallen!). Daarnaast halen deze Experia Wi-Fi kastjes niet de snelheid of het bereik van zowel de Experia V10 modem en de witte KPN Wi-Fi versterker. Ook kun je op de zwarte Experia kastjes slechts 1 apparaat via kabel verbinden, de witte KPN Wi-Fi versterker heeft 4 vrije lan-poorten.

Voordelen
Ze zien erg mooi uit qua design, zijn klein (de helft van de witte) en je hebt een optie om alle LED lampjes te deactiveren. Dit is met name handig als je bijvoorbeeld eentje op de slaapkamer wil plaatsen of een andere plek waar je de lampjes niet wil zien. Bandsteering werkt naadloos en is een functie welke ontbreekt op de witte versterker.

Conclusie
Indien je nog niet eerder de witte versterker van KPN hebt ontvangen zijn deze Experia Wi-Fi's een leuke toevoeging op plekken waar je normaal nauwelijks Wi-Fi ontvangt. De witte is momenteel ook niet meer te bestellen. Maar als je nog in bezit bent van de witte Wi-Fi versterker zou ik goed nadenken alvorens je wil upgraden naar de zwarte Experia Wi-Fi kastjes. Mogelijk dat de werking van de Experia Wi-Fi's later via een firmware upgrade verbeterd zal worden, maar op dit moment werken ze bij mij niet naar verwachting.

Experia WiFi

KPN WiFi versterker (niet meer leverbaar)

[Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 15-03-2019 10:51]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03 10:19
De snelheid ervaar ik niet als probleem. De andere problemen rondom de wegvallende WiFi-verbinding zoals hierboven beschreven, heb ik wel regelmatig last van. Er is zelfs een speciale KPN-monteur langs geweest (van de tech-afdeling, dus geen standaard KPN-monteur) om het internet te verbeteren. Hij heeft alle switches en internetkabels vervangen (prima service overigens) en kwam vervolgens tot de conclusie dat het aan de Sonos in combinatie met de TP-Link switches lag. De Sonos zou zoveel bandbreedte opslokken, dat daardoor het hele internet plat ging.

Zelfs na deze verbeteringen komen de problemen nog regelmatig terug, dus het lag helaas niet aan Sonos i.c.m. de switches. Omdat ik binnenkort ga verhuizen heb ik de monteur maar niet opnieuw gebeld, want voor hetzelfde geld begint het in mijn nieuwe huis dan weer van voor af aan. Ik hoop dat KPN snel met een verbeterde update komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xhanatos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 15:20
De snelheid valt mij ook tegen. Met de v10 haalde ik beneden en boven 200mbit. Ik heb nu de experia wifi boven staan daar haal ik 110 in de kamer zelf. Daar buiten en beneden maar 60-70. Voordeel is wel dat ik nu goede ontvangst op zolder heb.

Echt onbegrijpelijk dat de wifi op de v10 geforceerd uit geschakeld wordt zonder dat je dit kan over rulen. Anders had ik de experia alleen voor zolder gebruikt

• exroosje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-03 12:28
Ik heb ook 2 van deze versterkers icm een experia 10 (niet 10A).

Na installatie is "keurig" de experia 10 uitgezet qua wifi . Jammer, want deze ondersteunt tegenwoordig wel een gastnetwerk.
De eerste indruk was positief. Maar na een tijdje viel het op dat regelmatig apparaten geen verbinding meer kregen (bv zonnepaneel inverter die een hele dag down was.) Dit was telkens op te lossen door de kastjes aan /uit te zetten.
Na enig speuren de tip gezien om band steering dan maar uit te zetten en dat heeft dit issue opgelost. (maar dus ook geen bandsteering meer).

Na enig experimenteren bleek dat ik de wifi van de experia 10 ook weer aan kon zetten (en alles bleef werken), maar telkens als de versterker opnieuw opgestart wordt schakelt ie de experia 10 wifi weer uit. Ik vermoed dat de experia 10 wordt uitgeschakeld omdat ie seamless roaming niet ondersteunt, maar dat vind ik niet zo erg.
Zou je dit op de een of andere manier kunnen blokken? Bv door een autorisatie aan te passen? of een poort te blokkeren in de firewall. Zo ja, dan kan ik de experia 10 voor het gastnetwerk gebruiken.
.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:11
Vandaag 2 ontvangen. Wil ik gebruiken icm de witte versterkers. Dat krijg ik niet goed voor elkaar, de oude versterkers lijken niet te willen verbinden met de nieuwe.

Ergo, nog steeds geen internet in de schuur achter in mijn tuin. Zit er bijna over te denken om 30m CAT aan te gaan leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03 10:19
Ik ben onlangs verhuisd en heb van de KPN monteur twee extra Experia WiFi's gekregen, waardoor ik er in totaal nu vier heb. Dit weekend heb ik alle internetaansluitingen afgemonteerd en ik ben nu dus bezig met de installatie van die Experia's.

Ik vraag me alleen wel af of ik het netwerk hetzelfde op moet zetten als dat ik in mijn vorige woning deed. Daar had ik altijd al de 2,4 GHz en 5 GHz gescheiden, vooral om de reden dat het switchen tussen die twee banden nog weleens problemen gaf. Daarom had ik twee SSID's aangemaakt. De Experia Wifi's hebben natuurlijk band steering, waardoor deze work-around eigenlijk niet meer nodig zou moeten zijn.

Ik ben daarom benieuwd hoe anderen de Experia's ingesteld hebben. Werkt de band steering goed en is het dus beter om maar één SSID aan te maken? Op internet lees ik verschillende verhalen (zowel positief als negatief) en zelf kom ik er nog niet helemaal uit.

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:19
Edje040 schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:55:
Enige probleem wat ik heb is de verbinding met de Canon printer. Dit wil gewoon niet lukken. Noodgedwongen dus maar 1 oude KPN wifi versterker ingezet (alleen op 2.4ghz) om de printer in het netwerk te kunnen plaatsen. Ik ben hierover in contact met KPN. Er zijn meerdere Canon gebruikers die hier last van hebben. Tips als ipv6 uitschakelen op de V10 en kanaal 1 gebruiken helpt niet.
Ik heb sinds enige tijd ook deze Experia Wifi versterker en loop tegen hetzelfde probleem aan.
Mijn printer en ook mijn Xbox willen niet verbinden via Wifi.

Contact gezocht met KPN, wat een treurige zaak... 8)7
"Wij willen u aanraden dit probleem bij Microsoft neer te leggen".

Zelf het probleem veroorzaken door middel van een Experia box die niet goed werkt en dan de problemen afschuiven naar Microsoft.

Het enige goede wat ik kan zeggen over deze experia box is dat het wifi netwerk, voor de apparaten die verbonden kunnen worden, behoorlijk veel beter geworden is.
Ik haal nu op de laptop de snelheid waarvoor ik betaal (200 Mbit/s).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edje040
GeKo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Ik heb sinds enige tijd ook deze Experia Wifi versterker en loop tegen hetzelfde probleem aan.
Mijn printer en ook mijn Xbox willen niet verbinden via Wifi.

Contact gezocht met KPN, wat een treurige zaak... 8)7
"Wij willen u aanraden dit probleem bij Microsoft neer te leggen".

Zelf het probleem veroorzaken door middel van een Experia box die niet goed werkt en dan de problemen afschuiven naar Microsoft.

Het enige goede wat ik kan zeggen over deze experia box is dat het wifi netwerk, voor de apparaten die verbonden kunnen worden, behoorlijk veel beter geworden is.
Ik haal nu op de laptop de snelheid waarvoor ik betaal (200 Mbit/s).
Ik heb de versterkers ondertussen de deur uit gedaan en ben overgestapt op TP-Link Omada ap's. Geen enkel probleem meer met de verbinding. Het is dus echt een KPN-probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeKo
Edje040 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Ik heb de versterkers ondertussen de deur uit gedaan en ben overgestapt op TP-Link Omada ap's. Geen enkel probleem meer met de verbinding. Het is dus echt een KPN-probleem.
Snap ik wel, maar als wij thuis per jaar ongeveer €1300,- aan KPN betalen voor hun diensten (Thuis + 2x mobiel.) dan verwacht ik een bepaalde service en goed werkende hardware.. 8)7
Call me old-fashioned. O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edje040
GeKo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Snap ik wel, maar als wij thuis per jaar ongeveer €1300,- aan KPN betalen voor hun diensten (Thuis + 2x mobiel.) dan verwacht ik een bepaalde service en goed werkende hardware.. 8)7
Call me old-fashioned. O-)
En mede daarom heb ik KPN per 1-6 de rug toegekeerd 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeKo
Heb er vaker over gedacht. Helaas blijft het netwerk van KPN in het zuiden (Zuid-Limburg) beter dan concurrenten.
Tevens is alles nu ingesteld (/bekabeld) op KPN.

Ik zou niet weten waar ik minder/hetzelfde betaal als nu voor dezelfde diensten.
(Spotify, 6GB internet op beiden mobieltjes, onbeperkt bellen, 200 Mb/s internet.)

• Raymond
  • Laatst online: 22:37
vandaag ook m'n (gratis) experia wifi's ontvangen. Eerst ff eentje aangesloten.
Aan één stuk door wegvallend wifi en als er verbinding is, dan is het traag.
Toen ff een keer de stekker uit het modem (experiabox V9) gehaald en weer teruggestopt. Wifi is nu een uurtje stabiel en heel snel.
Blijkbaar moest modem ook ff wennen aan nieuwe componenten in het netwerk oid :+

Voorlopig maar even in de gaten houden, als het weer krakkemikkig wordt, dan gaan ze terug. Als het blijft zoals dit, ben ik er wel tevreden mee :)

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:08
Op dit moment heb ik 2 "oude" wifi versterkers, waarvan er 1 hapert. Wifi valt regelmatig uit of alleen de 2.4 band wordt gevonden. Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger. Ik las in dit topic dat de oude versterker niet meer leverbaar is, maar dat de nieuwe nog wel wat kinderziektes heeft. Liefst haal ik dus gewoon weer de oude en die lijkt gewoon leverbaar te zijn: klik hier. Via de pagina van KPN zelf is hij niet te vinden, maar via google dus wel.

Ik twijfel nu echter nog even. Deze aanschaffen, de vernieuwde versie of toch een Google Wifi aanschaffen? Iemand ideeën hierover?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:27
Gisteren bij een klant eens gekeken of Experia wifi wat is, maar wat een teleurstelling zeg. Wat betreft bereik niet vergelijkbaar met de V10 of de oude Wifiversterker. Schakelt dus wel de wifi van de V10 uit en waar je mee achterblijft is een minder bereik, slechts 1 Experia wifi om uit te breiden en wegvallende wifi. Zelfs als je er vlak naast zit.

Ik heb ze maar weer ingepakt, de V10 wifi weer ingeschakeld en een aantal UniFi accesspoints opgehangen. Wel een stukkie duurder, maar ik kon nu tenminste met een gerust gevoel naar huis.

• funsat
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-01 23:14
exroosje schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:17:
Ik heb ook 2 van deze versterkers icm een experia 10

Na enig experimenteren bleek dat ik de wifi van de experia 10 ook weer aan kon zetten (en alles bleef werken), maar telkens als de versterker opnieuw opgestart wordt schakelt ie de experia 10 wifi weer uit. Ik vermoed dat de experia 10 wordt uitgeschakeld omdat ie seamless roaming niet ondersteunt, maar dat vind ik niet zo erg.
Zou je dit op de een of andere manier kunnen blokken? Bv door een autorisatie aan te passen? of een poort te blokkeren in de firewall. Zo ja, dan kan ik de experia 10 voor het gastnetwerk gebruiken.
.
Hoe heb je de wifi van de V10 werkend gekregen i.c.m. de Experia versterker?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:11
Zijn die kleine zwarte versterkers een mesh systeem? Ik heb nl die oude, witte en nu ook een set kleine zwarte. Maar wat ik nou precies het voordeel van die zwarte?

Heb ze 1 maal proberen te installeren, knalde zo ongeveer mijn hele netwerk er uit, dus ben angstig om het weer te proberen

• IntoTheUnknown
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-01-2020
Hallo mensen, met KPN kom ik er niet uit op welk forum dan ook, vandaar hier een bericht. Mijn schoonouders hebben de experia 8 en een experia wifi versterker geïnstalleerd. Ze hebben een monumentaal huis en gaten boren voor de kabels van deze versterker is geen optie.
Ik had al een Wi-Fi versterker gekocht, zo een met alleen zo'n stekker. Alleen als ik nu via de vaste pc zoek naar de nieuwe versterker kan ik niet eens andere draadloze netwerken zien. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Of is het een firewall ding?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 14:49
Ik overweeg een deze Experia Wifi versterkers voor een simpel huishouden. 1 voor op de begane grond en 1 op de 1e verdieping. Dat zou ruim voldoende dekking moeten geven. De Experia Box V10 komt op een andere locatie binnen (met 4G modem erbij), dus daar is de Wifi niet nodig.

Hoe zijn de ervaringen met dit product? Bij de één lees ik goede reviews, bij de ander bevalt dit product niet en zet dit binnen een week weer te koop op marktplaats.

Indien ze goed bevallen scoor ik ook een setje op marktplaats en ga ik deze eens bij m'n kennis inzetten.

• Edje040
krakendmodem schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:33:
Ik overweeg een deze Experia Wifi versterkers voor een simpel huishouden. 1 voor op de begane grond en 1 op de 1e verdieping. Dat zou ruim voldoende dekking moeten geven. De Experia Box V10 komt op een andere locatie binnen (met 4G modem erbij), dus daar is de Wifi niet nodig.

Hoe zijn de ervaringen met dit product? Bij de één lees ik goede reviews, bij de ander bevalt dit product niet en zet dit binnen een week weer te koop op marktplaats.

Indien ze goed bevallen scoor ik ook een setje op marktplaats en ga ik deze eens bij m'n kennis inzetten.
Ik kan alleen maar zeggen: begin er niet aan..Kijk maar eens even op het KPN-forum. Het regent klachten. Ik heb ze na 2 weken de deur uit gedaan.

• krakendmodem
Edje040 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:05:
[...]

Ik kan alleen maar zeggen: begin er niet aan..Kijk maar eens even op het KPN-forum. Het regent klachten. Ik heb ze na 2 weken de deur uit gedaan.
Hmm, Dat is jammer. De buren gebruiken de oude witte WiFi versterker, die werkt dan wel weer goed. Alleen verkoopt KPN die niet meer, en begreep al dat die zwarte versterkers wat minder goed waren.

Jammer. Dan kijk ik wel naar een wat professioneler AP voor een goede dekking.

• Edje040
krakendmodem schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:44:
[...]

Hmm, Dat is jammer. De buren gebruiken de oude witte WiFi versterker, die werkt dan wel weer goed. Alleen verkoopt KPN die niet meer, en begreep al dat die zwarte versterkers wat minder goed waren.

V&A aangeboden: 3 stuks KPN WiFi Versterker DualBand (Arcadyan)

Ik heb tegenwoordig zelf 2 stuks TP-Link EAP245 vanwege de uitgebreidere instellingen maar de "oude" witte versterkers zijn ook goed. En je hebt gelijk een gigabit-switch in je netwerk hangen :)

[Voor 14% gewijzigd door Edje040 op 09-09-2019 21:48]

• Edje040
krakendmodem schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:44:
[...]

KPN heeft nu iets nieuws. Misschien is dat wat voor je. Tegelijkertijd denk ik dat je voor dat geld heel wat beters kunt kopen...

https://apparatuurvoorthu...e-wifiversterker-2-stuks/

• krakendmodem
Edje040 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:02:
[...]

KPN heeft nu iets nieuws. Misschien is dat wat voor je. Tegelijkertijd denk ik dat je voor dat geld heel wat beters kunt kopen...

https://apparatuurvoorthu...e-wifiversterker-2-stuks/
Ik heb de 3 WiFi versterkers die je op V&A had gevonden van die betreffende Tweaker overgenomen.

Ik heb zelf Amplifi instant van Ubiquiti. Het draait best aardig, maar ben er nog niet helemaal tevreden over. Is ook mesh, maar ik zie sommige devices continue hoppen van de ene naar de andere AP. Even uitvogelen hoe dat beter kan.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
Ik heb vanmiddag twee van deze versterkers in bedrijf genomen. Eentje staat in de woonkamer en eentje op de slaapkamer, beide bedraad aangesloten. Ik ben over zowel de dekking als de snelheid zeer te spreken. Ook in de tuin is het signaal nu erg sterk, waar de Experiabox zelf geen bereik had. Voor mijn ouders een prima oplossing, wellicht voor de Tweaker minder.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Piet91
  • Niet online
Familie van mij heeft 2 van deze access points in huis.
Die hebben ze een tijd geleden gratis gekregen toen een KPN monteur langskwam omdat hun oude model (die witte) niet goed meer was. Topservice van die monteur!
De ironie was wel dat ze diezelfde week nog overgingen naar Caiway glasvezel.

Anywho; de opstelling is een TP-Link C7 als router (zelf gekocht omdat Caiway geen router meelevert 8)7 ) met 2 van deze nieuwe, zwarte access points daar achter aangesloten.
De TP-Link zend ook een draadloos netwerk uit.
Ik heb de draadloze instellingen op de router en AP's zo logisch mogelijk ingesteld; de 2GHz. op kanaal 1, 6 en 11 en uitzendvermogen laag, 5.8GHz. ook op verspreide kanalen, maar daar het uitzendvermogen wel op hoog.
(Ik weet niet of momenteel Bandsteering en 802.11k en 802.11r (fast roaming) aan of uit staan)

De router en 2 access points staan ook vrij gespreid van elkaar door het huis (voor, achter en boven).

Echter klagen ze al een tijdje over dat draadloos niet echt lekker werkt. Het gekke is dat de problemen voornamelijk of haast alleen spelen bij gebruik van Facebook op de smartphones.
Andere apps lijken geen last te hebben, hoewel Whatsapp berichten soms blijven hangen (duurt even voordat de vinkjes komen).
Het probleem lijkt niet bij 1 persoon/smartphone te liggen, maar i.i.g. 3 personen/smartphones merken dit.
Facebook gebruik op de vaste PC kent geen problemen, dus het moet wel aan het draadloos netwerk liggen, niet aan bijvoorbeeld Caiway.
Ik kan zelf de problemen moeilijk reproduceren (ik woon er niet en gebruik geen FB op mobiel) en de keren dat ik daar was merkte ik niet qua problemen op mijn telefoon.

Zal dit probleem hetzelfde zijn als wat in dit topic al vaker is genoemd, of kan het ook aan wat anders liggen?
Ze raken aardig gefrustreerd, want ze moeten (voor Facebook) nu constant overschakelen op 4G waardoor ze tegen/over hun datalimiet gaan...

• Piet91
  • Niet online
Iemand? O-)

• Henk van Dijk
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-07-2022
KPN heeft een update geforceerd voor de WiFI versterker. Versie nu 1.00.26v3.

Sinds KPN deze update heeft uitgebracht werken de WiFi versterkers niet meer. De WiFI versterkers zeggen in het menu dat ze aan staan, maar dit is feitelijk niet het geval (er wordt geen netwerk uitgezonden). Meerdere klanten hebben er last van. Een heerlijke avondje resetten heeft geen enkel resultaat gehad. Ik ben nu noodgedwongen teruggevallen op de Experia Box.

[Voor 39% gewijzigd door Henk van Dijk op 21-11-2019 20:33]

• NewDust
  • Laatst online: 24-03 21:37
Henk van Dijk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:31:
KPN heeft een update geforceerd voor de WiFI versterker. Versie nu 1.00.26v3.

Sinds KPN deze update heeft uitgebracht werken de WiFi versterkers niet meer. De WiFI versterkers zeggen in het menu dat ze aan staan, maar dit is feitelijk niet het geval (er wordt geen netwerk uitgezonden). Meerdere klanten hebben er last van. Een heerlijke avondje resetten heeft geen enkel resultaat gehad. Ik ben nu noodgedwongen teruggevallen op de Experia Box.
Zelf vannacht helaas ook de update ontvangen. In mijn geval lijkt het nog te werken, maar er is nog maar een enkele ssid zichtbaar. Je kunt dus geen apparaten meer forceren op het 2.4GHz of 5GHz, omdat de Ewfi nu zelf bepaald wat de meest optimale verbinding is... Ook al is dat een langzamere verbinding.

• Edje040
NewDust schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:23:
[...]

Zelf vannacht helaas ook de update ontvangen. In mijn geval lijkt het nog te werken, maar er is nog maar een enkele ssid zichtbaar. Je kunt dus geen apparaten meer forceren op het 2.4GHz of 5GHz, omdat de Ewfi nu zelf bepaald wat de meest optimale verbinding is... Ook al is dat een langzamere verbinding.
Veel succes....het is weer een bende zoals gewoonlijk bij KPN: https://forum.kpn.com/int...i-update-1-00-26v3-484206

Bandsteering hebben ze er dus uitgesloopt, maar er zijn veel meer problemen. Ik ben blij dat ik ze vorig jaar verkocht heb.

• Piet91
  • Niet online
Toevallig ben ik nu weer een avond in het huishouden met 2 van deze AP's en n.a.v. de berichtgeving over de update ben ik eens gaan inloggen.
Ik val van de ene verbazing in de andere.

Ten eerste; de update is hier ongevraagd doorgedrukt. Het is me eerder niet opgevallen of dit ergens aan of uitgezet kon worden, maar nu kun je het i.i.g. nergens uitzetten.
Onaangename verrassing dat deze update ongevraagd is gedaan.

In plaats van dat elke AP haar eigen IP-adres heeft, wordt je nu geleid naar het adres van de 'primaire' AP.
Daar krijg je dan ook een overzicht van je AP's in je netwerk; in dit geval dus 2 stuks.

Instellingen kun je niet meer voor elke AP apart instellen. Ik had elke AP (3 stuks incl. de TP-Link router) een eigen kanaal gegeven, uitzendvermogen aangepast etc. Ook had ik 2.4GHz. uitgezet om te kijken of dat de problemen hier had opgelost (ik dacht dat de 2 babyfoons misschien zouden storen).
Alle KPN AP's zenden nu dus uit op hetzelfde kanaal. Uitzendvermogen kun je niet aanpassen.

Je kunt niet meer 2.4GHz. of 5.8GHz. netwerk uitzetten. Ik had zoals gezegd 2.4GHz. eerder uitgezet en Wifi Analyzer ziet ook geen 2.4GHz. netwerk. Raar, want die kun je immers nu niet uitzetten?

What the **** is KPN aan het doen met dit spul?

• Sander023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-08-2022
Bij ons hangt de kpn experiabox in de meterkast, deze bevindt zich echter aan de buitenkant van ons appartement. Er staat een zeer dikke betonnen (buitenmuur) tussen de meterkast en het appartement. De wifi van de experiabox is dan ook dramatisch slecht in de woonkamer :X . Er is geen bedrade verbinding mogelijk van internet van de meterkast naar de woonkamer.
De tv ontvanger in de woonkamer is door de kpn monteur daarom aangesloten d.m.v. internet via het stopcontact. Kan ik nu de experia wifi versterker ook aansluiten op deze internetpoort via het stopcontact? Ik lees alleen maar over bedrade aansluiting van de experia wifi. Ik zou denken dat ik de wifi experiabox bij de tv modem door kan lussen? Iemand ervaring hiermee of ideeën hierover? :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
Sander023 schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:25:
Er is geen bedrade verbinding mogelijk van internet van de meterkast naar de woonkamer.
Het is altijd mogelijk, hoe denk je anders dat de stopcontacten in de woning werken? Via WiFi?

• Sander023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-08-2022
mad-dog schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:40:
[...]

Het is altijd mogelijk, hoe denk je anders dat de stopcontacten in de woning werken? Via WiFi?
Dan is internet via het stopcontact dus gelijk aan een bedrade verbinding. Dank voor de reactie, al dacht ik uiteraard niet dat internet via het stopcontact via de Wifi werkt, zo onhandig ben ik nu ook weer niet ;)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
Sander023 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:46:
[...]

Dan is internet via het stopcontact dus gelijk aan een bedrade verbinding. Dank voor de reactie, al dacht ik uiteraard niet dat internet via het stopcontact via de Wifi werkt, zo onhandig ben ik nu ook weer niet ;)
Nee, maar door de leidingen van de elektra kan normaal gesproken ook prima bekabeling getrokken worden
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee