Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Je zou eens een tracert kunnen doen naar zo'n IP en kijken waar het stukloopt als het niet werkt.
Je kan ook even vragen om je terug te laten zetten naar IPv4, misschien sta je nu in DS-Lite IPv6. Je wilt namelijk poorten openzetten voor je beveiligingscamera ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
joskuiper schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:34:
Ik wil (i.v.m. kostenbesparing) graag wat terugzakken in Abonnement.
Ik betaal nu €87.00 p/maand.

Als ik met internet een stap terug stap naar Internet Compleet dan scheelt dat €7.55.
Niet erg veel op zich natuurlijk.

Maar nu komt het, qua TV heb ik maar 1 wens, namelijk het behouden van de Mediabox Next.
Verder maakt het me niet uit, kijken relatief weinig TV, maar helaas zijn de andere settop boxen van Ziggo gewoon erg traag.

De enige mogelijkheid voor de mediabox next is het duurste abonnement!
Qua zenders kan tv standaard wel, maar alleen de mediabox uitbreiding kost met dus 17 euro per maand?

Weet iemand toevallig een andere oplossing om hier wat voor elkaar te krijgen?
Bellen al gedaan maar de medewerker leest de website ongeveer voor.
Je kunt natuurlijk overstappen op Zakelijk internet van Ziggo.
Met behoud van de Media Next box
Zakelijk Alles-in-1 Complete Next € 57,00 (Ex btw) 69,- incl btw
•300/40 Mb/s internet
•Vast Bellen (1 lijn)
•TV Start Next
•Safe Online M
•Jaarcontract
( eerste 3 maanden gratis?)

Verdere besparing kun je halen door het opzeggen van vast bellen
Voor 8.95 per jaar blijft je nummer behouden bij CheapConnect (VOIP vast bellen)

Ik heb voor een paar jaar terug zakelijk internet genomen als particulier dit voor de hogere uploads.
Dit kon je telefonisch regelen.(08000640)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Von Henkel schreef op maandag 30 december 2019 @ 04:38:
[...]

Je kunt natuurlijk overstappen op Zakelijk internet van Ziggo.
@joskuiper
Je zal dan wel een KvK nummer moeten aanvragen maar dat zijn de kosten ook niet volgens mij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Bij zakelijk is vast bellen 2,50 excl BTW per maand, beltarieven van 11ct/min excl BTW zijn niet meer van deze tijd (eigenlijk wel, iedereen doet het). Heb vorige week mijn nummer naar cheapconnect geporteerd, de aanschaf van een voip telefoon of ATA heb je er in een paar maand uit :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:11
Pierre schreef op maandag 30 december 2019 @ 07:37:
[...]

@joskuiper
Je zal dan wel een KvK nummer moeten aanvragen maar dat zijn de kosten ook niet volgens mij.
KvK 12345678 is een zeer groot publiekelijk bedrijf waar alle particulieren zich bij mogen aansluiten. :)
(Niet nodig dus.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

neeecht schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:10:
[...]

KvK 12345678 is een zeer groot publiekelijk bedrijf waar alle particulieren zich bij mogen aansluiten. :)
(Niet nodig dus.) :)
En dat weet je zeker, komt er geen controle?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
Pierre schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:54:
[...]

En dat weet je zeker, komt er geen controle?
Daarom moet je hun bellen (08000640), omdat je geen KvK nummer kunt invullen.
Ik neem aan dat hun bij mij een code hebben ingevuld dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Von Henkel schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:10:
[...]

Daarom moet je hun bellen (08000640), omdat je geen KvK nummer kunt invullen.
Ik neem aan dat hun bij mij een code hebben ingevuld dat het wel werkt.
Je moet je KvK nummer invullen en dan haalt Ziggo je gegevens op (van de KvK?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Jeroen O schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:33:
[...]

Is het dan zeker dat je de Next in moet leveren als je naar een ander (goedkoper) abonnement gaat?
Yes, telefonisch contact gehad en dat werd mij verteld.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
om als particulier een zakelijke abbo te krijgen dien je ze bellen, een kvk nummer is niet nodig, zij vullen het allemaal voor je in en zetten de boel voor je om.
hier als particulier een mkb internet only abbo (600/50)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Goedemiddag allemaal, ik stap na 14 jaar over van satelliet & internet (vdsl) via Canal Digitaal over naar Ziggo.
Puur wegens het totaal pakket, snel internet etc.
Nu heb ik voor de 3 tv's in huis, satelliet coax kabel. Ik hebt destijds alle bestaande kabel coax vervangen voor satelliet kabel. Is deze te gebruiken voor Ziggo signaal?
Alvast dank

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
'satelliet coax' is niet een merk of specificatie, dus dat is zo lastig te beoordelen.
Maar als je het 14 jaar geleden hebt aangelegd heb je kans dat het niet meer aan de huidige eisen voldoet. Niet alleen de coax kabel, maar ook de gebruikte pluggen zijn belangrijk.
Er zijn genoeg sites die die spullen verkopen, eentje die in ieder geval goed spul verkoopt is cablers.nl
Wellicht kun je daar eens kijken en vergelijken met wat je nu hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Jinx op 30-12-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Bas Post schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:31:
Goedemiddag allemaal, ik stap na 14 jaar over van satelliet & internet (vdsl) via Canal Digitaal over naar Ziggo.
Puur wegens het totaal pakket, snel internet etc.
Nu heb ik voor de 3 tv's in huis, satelliet coax kabel. Ik hebt destijds alle bestaande kabel coax vervangen voor satelliet kabel. Is deze te gebruiken voor Ziggo signaal?
Alvast dank
ligt helemaal aan de kwaliteit van de kabel, volledig koper, afscherming etc.
het verschil tussen 14 jaar geleden en nu is wel groot ... de nieuwste KOKA kabel van Hirschman is nu helemaal afgeschermd voor 4G signalen etc ..

dus ... ik zou het proberen .. en bij storingen etc .. nieuwe goede COAX kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon proberen idd. Was laatst bij schoonouders, die kabelinstallatie zit er sinds begin jaren 90. Werkte prima storingsvrij met Ziggo.
Wel even rekening houden met evt retourgeschiktheid van verdelers en/of versterkers indien relevant.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Mr. Jinx schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:01:
'satelliet coax' is niet een merk of specificatie, dus dat is zo lastig te beoordelen.
Maar als je het 14 jaar geleden hebt aangelegd heb je kans dat het niet meer aan de huidige eisen voldoet. Niet alleen de coax kabel, maar ook de gebruikte pluggen zijn belangrijk.
Er zijn genoeg sites die die spullen verkopen, eentje die in ieder geval goed spul verkoopt is cablers.nl
Wellicht kun je daar eens kijken en vergelijken met wat je nu hebt.
oja .. en zorgen dat je geen diseqc switch er meer op heb zitten ... zou vervelend zijn als er in eens stroom op je apparatuur gezet wordt die dat niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Volgens mij is mij Technicolor TC7210 modem het aan het begeven. De internet verbinding raakte nogal instabiel en toen ik hem uit/aan zette voelde hij best warm aan.
Glasvezel wordt pas 22/01 opgeleverd. Hopelijk houdt hij het nog tot die tijd....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
In ons nieuwe huis zit op dit moment deze jongen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ai0uBn18jxj5S451lMdYR5XG/full.jpg
Is wel aan vervanging toe denk ik, mag Ziggo gaan fixen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Martinusz schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:07:
In ons nieuwe huis zit op dit moment deze jongen:
[Afbeelding]
Is wel aan vervanging toe denk ik, mag Ziggo gaan fixen :)
Hoezo?
Als alles werkt, prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
neeecht schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:17:
[...]

Hoezo?
Gezien mijn huidige ervaringen met signaal van Ziggo, heb ik liever een recente aop ;)
Groene kabel komt binnen in meterkast en gaat via een oude versterker door naar woonkamer (groen) op een tv/radio wanddoos. Andere kabel gaat naar slaapkamer ook op tv/radio wanddoos.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:09
neeecht schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:17:
[...]

Hoezo?
Niet echt geschikt voor de OFDM-downstream, die loopt van iets van 850 tot 1000MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
hcQd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:13:
[...]

Niet echt geschikt voor de OFDM-downstream, die loopt van iets van 850 tot 1000MHz.
Ja voor 1gbit straks, maar werkt nu prima. :)
Ik ben benieuwd wat ik straks op mijn spectrum te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Na een kortstondige Ziggo storing van einde middag heb ik nu als extern IP adres een IPv6 in plaats van een IPv4 adres, aldus www.watismijnip.nl

Voor verschillende subdomeinen heb ik bij TransIP een DNS record aangemaakt. Deze heb ik op basis van deze instructie aangepast naar een AAAA record en het vorige IPv4 adres vervangen door het IPv6 adres. TTL stond al op 1 minuut.

Helaas bereik ik nu via dat subdomein niet meer hetgeen ik hiervoor bereikte toen ik nog een IPv4 adres had. Het interne doel dat ik via het subdomein kon bereiken is op het interne IP adres aangevuld met poortnummer nog gewoon bereikbaar. Zie ik iets over het hoofd rondom deze aanpassing?

\\Edit 1: Ik merk overigens op dat mijn desktop en telefoon (wifi) beide een eigen IPv6 adres hebben gekregen volgens www.watismijnip.nl

Simpelweg het IPv6 van mijn NUC (waar het doel waarnaar ik wil verwijzen draait / gevonden via 'Verbonden apparaten' op de ConnectBox van Ziggo) invullen bij de DNS gegevens van TransIP werkt niet.

Simpelste is om Ziggo te bellen om er weer IPv4 van te maken?

\\Edit 2: Ik vond op het Ziggo Community forum de tip https://test-ipv6.com/. Daarop vind ik mijn nieuwe IPv4 adres. Die ingevuld bij de DNS instellingen van TransIP en mijn doel is weer extern bereikbaar :)

[ Voor 37% gewijzigd door JBS op 31-12-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:41

darkrain

Moderator Discord

Geniet

JBS schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:10:
Simpelste is om Ziggo te bellen om er weer IPv4 van te maken?

\\Edit 2: Ik vond op het Ziggo Community forum de tip https://test-ipv6.com/. Daarop vindt ik mijn nieuwe IPv4 adres. Die ingevuld bij de DNS instellingen van TransIP en mijn doel is weer extern bereikbaar :)
Ja dat denk ik wel, lijkt er zeer sterk op dat je nu DS-lite hebt...

Hetgeen je waarschijnlijk over het hoofd ziet is de firewall in je router, die laat waarschijnlijk geen IPv6 inbound toe op de betreffende poort.

edit: bedenk je wel dat bij DS-lite je niet de enige bent met dat externe IPv4 adres...

[ Voor 28% gewijzigd door darkrain op 31-12-2019 19:28 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
:(
darkrain schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:24:
[...]

Ja dat denk ik wel, lijkt er zeer sterk op dat je nu DS-lite hebt...

Hetgeen je waarschijnlijk over het hoofd ziet is de firewall in je router, die laat waarschijnlijk geen IPv6 inbound toe op de betreffende poort.

edit: bedenk je wel dat bij DS-lite je niet de enige bent met dat externe IPv4 adres...
Als hij DS-lite heeft, kan hij überhaupt niet forwarden over IPv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

valkenier schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 21:16:
:(
[...]

Als hij DS-lite heeft, kan hij überhaupt niet forwarden over IPv4.
Maar als hij geen DS-lite heeft zou hij ook een IPv4 adres in de router moeten zien...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

darkrain schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 21:18:
[...]

Maar als hij geen DS-lite heeft zou hij ook een IPv4 adres in de router moeten zien...
Op de informatie pagina van de Connect Box zie ik zowel een IPv4 als een IPv6 adres en tevens:
IPv6 DS-Lite status : Uitgeschakeld

De site www.watismijnip.nl toonde enkel een IPv6 adres, vandaar de verwarring.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 31-12-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 21:40:
[...]
Op de informatie pagina van de Connect Box zie ik zowel een IPv4 als een IPv6 adres en tevens:
IPv6 DS-Lite status : Uitgeschakeld

De site www.watismijnip.nl toonde enkel een IPv6 adres, vandaar de verwarring.
En wat zegt https://ipv6-test.com/ ?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Zowel IPv4 als IPv6 Supported. Type bij IPv6: Native IPv6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

JBS schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 22:48:
[...]
Zowel IPv4 als IPv6 Supported. Type bij IPv6: Native IPv6
Dan lijkt het erop dat je full Dual Stack hebt.

In dat geval is je port forward prima en je externe IPv4 adres inderdaad je eigen IPv4 adres.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:04:
[...]

4.4dBmV is toch een rare waarde voor de upstream Tx of mis ik iets? Zou eerder 44dBmV verwachten.

[...]

Je moet zorgen (of via monteur) voor een coax9 kabel (KOKA9TS bijv.) van de meterkast naar je app.
Officieel moet het modem bij je AOP maar als je het AOP direct doorzet op je nieuwe kabel is er nmi niks op tegen om in de woonkamer van je app. dan een Braun WCD enkel te plaatsen met een POA1 splitter hierop, Uitgang1 naar je modem Uitgang2 naar je Next box.
Slecht advies. Als hij toch een kabel moet gaan leggen dan kan hij net zo goed het modem bij de aop hangen en die nieuwe kabel gebruiken voor zijn tv........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Slecht advies. Als hij toch een kabel moet gaan leggen dan kan hij net zo goed het modem bij de aop hangen en die nieuwe kabel gebruiken voor zijn tv........
Slecht advies. De nieuwe kabel gebruik je voor zowel het modem als de tv. Niet 1 van beide. Daarom zit die POA ook in je woonkamer.
Hij mag natuurlijk wel bij het AOP alleen kun je de WiFi van het modem dan niet gebruiken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Slecht advies. De nieuwe kabel gebruik je voor zowel het modem als de tv. Niet 1 van beide. Daarom zit die POA ook in je woonkamer.
Hij mag natuurlijk wel bij het AOP alleen kun je de WiFi van het modem dan niet gebruiken.
Zowel het advies om de modem ver van het aop te plaatsen(waarom hebben we daar regels voor als iedereen zijn zin doet) als het advies om de wifi van de modem te gebruiken zijn bijzonder slecht en tweaker onwaardig. :X :X

In zijn post schrijft hij dat er internetkabels liggen vanaf zijn appartement naar de meterkast, dat hoeft dus niet opgelost te worden. Oftewel een kwalitatieve coax kabel naar het apoartement voor de tv en het is gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Dus jij sluit je smartphone ff aan op een netwerkabel? Zul je toch aan de slag moeten met AP's. Kan ook natuurlijk, net wat je wilt. Die regel is er overigens om verstoringen van het modem te voorkomen omdat er vanaf het AOP vaak slechte kabels en connectoren worden gebruikt. Als je een goede wandcontactdoos+C9 kabel+IEC female connector (voor op het AOP) gebruikt en monteert is het geen enkel probleem om je modem in de woonkamer te plaatsen mits dit binnen 15m is. De demping bedraagt dan 3dB@800 (15m C9+WCD) op de DOCSIS carriers wat nagenoeg niets is. Als we jouw retoriek zouden volgen zou een modem in een MXL ook onmogelijk stabiel kunnen functioneren, immers gebruikt deze exact dezelfde carriers als je Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:34:
Dus jij sluit je smartphone ff aan op een netwerkabel? Zul je toch aan de slag moeten met AP's. Kan ook natuurlijk, net wat je wilt. Die regel is er overigens om verstoringen van het modem te voorkomen omdat er vanaf het AOP vaak slechte kabels en connectoren worden gebruikt. Als je een goede wandcontactdoos+C9 kabel+IEC female connector (voor op het AOP) gebruikt en monteert is het geen enkel probleem om je modem in de woonkamer te plaatsen mits dit binnen 15m is. De demping bedraagt dan 3dB@800 (15m C9+WCD) op de DOCSIS carriers wat nagenoeg niets is. Als we jouw retoriek zouden volgen zou een modem in een MXL ook onmogelijk stabiel kunnen functioneren, immers gebruikt deze exact dezelfde carriers als je Connectbox.
Dan kun je me vast ook uitleggen wat hij dan met zijn netwerkkabels moet? Een switch in de meterkast en gezellig nog een kabel trekken?? Of simpelweg de wall-outlets niet meer gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dus nu gaan we over op whataboutisms? Had ik wel verwacht overigens gezien het taalgebruik.
Een enkele walloutlet kun je 1:1 doorpatchen in de meterkast. Wil je er meerdere gebruiken buiten de woonkamer (onwaarschijnlijk in 99% van de gevallen) zul je inderdaad een switch moeten plaatsen of het modem bij het AOP plaatsen en AP's in het appartement. Switch is vaak toch even een 5x goedkoper dan een AP met vergelijkbare specs als de CB (WiFi DB,5ac) dus dan zou ik het wel weten. Een extra utpkabel is in alle gevallen niet nodig, of je hem nu in de woonkamer of de meterkast plaatst. De WiFi van het modem (Connectbox) is trouwens prima voor huis tuin en keukengebruik, zeker als je de SSID's van de bands even splitst en een non-DFS channel instelt. De setup die ik beschrijf en jij zo enorm op aanslaat om 1 of andere reden wordt trouwens enorm veel gebruikt in de praktijk (ook vanwege de telefoon bij ouderen), meer dan 80% van de appartementen die ik zie met externe MK. Vaak is het AOP niet eens aanwezig en door de monteur vervangen voor een F-F koppelbus. Niet hoe ik het persoonlijk zou doen maar het kan als het signaaltechnisch uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:21:
Dus nu gaan we over op whataboutisms? Had ik wel verwacht overigens gezien het taalgebruik.
Een enkele walloutlet kun je 1:1 doorpatchen in de meterkast. Wil je er meerdere gebruiken buiten de woonkamer (onwaarschijnlijk in 99% van de gevallen) zul je inderdaad een switch moeten plaatsen of het modem bij het AOP plaatsen en AP's in het appartement. Switch is vaak toch even een 5x goedkoper dan een AP met vergelijkbare specs als de CB (WiFi DB,5ac) dus dan zou ik het wel weten. Een extra utpkabel is in alle gevallen niet nodig, of je hem nu in de woonkamer of de meterkast plaatst. De WiFi van het modem (Connectbox) is trouwens prima voor huis tuin en keukengebruik, zeker als je de SSID's van de bands even splitst en een non-DFS channel instelt. De setup die ik beschrijf en jij zo enorm op aanslaat om 1 of andere reden wordt trouwens enorm veel gebruikt in de praktijk (ook vanwege de telefoon bij ouderen), meer dan 80% van de appartementen die ik zie met externe MK. Vaak is het AOP niet eens aanwezig en door de monteur vervangen voor een F-F koppelbus. Niet hoe ik het persoonlijk zou doen maar het kan als het signaaltechnisch uit komt.
Hij zegt letterlijk in zijn eerste post dat zijn huis ruim voorzien is van wall-oulets, dat is geen whataboutisme maar gewoon lezen. De kabels van de walloutlets komen uit in de mk jouw oplossing vereist dat hij daar een switch plaats plus een extra utp kabel terug naar de modem.

Jij raad hem een oplossing aan die storingsgevoelig is, niet mag en door geen enkele monteur aangelegd gaat worden. Hij zal voor de rest nul support gaan krijgen, bij elk probleem zal ziggo eerst verwijzen naar zijn knutselwerk.

Oftewel mijn laatste advies hierover: modem in de meterkast, goede coax kabel trekken voor tv en eventuele draadloze switch inprikken op de outlets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Je hoeft toch geen UTP kapel terug naar het modem te leggen als het modem in een van de wall-outlets wordt ingeplugd en de switch in de meterkast staat?

We hebben het dus over: modem in de meterkast, AP in appartement (voordeel: geen nieuwe coax nodig) of modem in het appartement, switch in de meterkast (voordeel: goedkoper, tenzij het trekken van de coaxkabel geld kost). Het gaat allebei goed werken, ik denk dat @lHybridl zo wel een goed beeld heeft van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik geef het als een optie, het risico op storingen is altijd het kleinst met zowel de TV en het modem bij het AOP met bijgeleverde POA en kabeltjes laat dat duidelijk zijn. Of hij >2 walloutlets wilt gaan gebruiken kan ik ook niet weten, is dat het geval kun je mijn optie natuurlijk gewoon laten varen. Dat het pertinent storingsgevoelig is vind ik onjuist, immers heeft een MXL in fUPC gebied ook gewoon het modem voor internet aan boord, staat ook niet bij het AOP en gebruikt exact hetzelfde DOCSIS signaal, stel hij besteld dit pakket loopt het internet over de nieuwe coax kabel precies wat volgens jou slecht is. Als er een storing optreed kun je altijd je modem en POA meenemen naar de meterkast en dan support krijgen. Jouw setup is inderdaad het mooiste echter moet je dan wel een AP kopen en evt telefoonkabel trekken, alleen als nieuwe klant zou je misschien iets via de Power Promise kunnen regelen. Vandaar dus dat dit ''AOP op afstand'' soms uitkomst kan bieden, al dan niet zonder support van Ziggo.
Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:26:
[...]eventuele draadloze switch inprikken op de outlets.
Accesspoint (AP) inderdaad. Of router met DHCP uitgeschakeld zoals Ziggo zelf verkoopt natuurlijk.
AlbertJP schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:57:
We hebben het dus over: modem in de meterkast, AP in appartement (voordeel: geen nieuwe coax nodig) of modem in het appartement
Die coax moet er toch komen, vanwege de tv. Moet hij puur voor het modem komen omdat je geen tv gebruikt zou ik het modem in de MK laten.
Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:04:
[...]In het eerste geval zal dat puur voor de tv zijn, in het tweede geval zal de kabel van ziggo illegaal verlengt moeten worden om daarmee een illegale situatie te creëren.
Ja pas maar op, voor je het weet staat Ziggo voor de deur omdat je je modem in de woonkamer hebt staan :+ Maar even voor de duidelijkheid: ik adviseer niet de groene kabel te verlengen. Het AOP met bijbehorende aarding moet je gewoon laten zitten en is van Ziggo. Maar ik vind de sidenote dat het niet supported is wel een goede. Edit: Ah je hebt hem al aangepast zie ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Jim423 op 02-01-2020 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AlbertJP schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:57:
Je hoeft toch geen UTP kapel terug naar het modem te leggen als het modem in een van de wall-outlets wordt ingeplugd en de switch in de meterkast staat?
dat kan
We hebben het dus over: modem in de meterkast, AP in appartement (voordeel: geen nieuwe coax nodig) of modem in het appartement, switch in de meterkast (voordeel: goedkoper, tenzij het trekken van de coaxkabel geld kost). Het gaat allebei goed werken, ik denk dat @lHybridl zo wel een goed beeld heeft van de mogelijkheden.
Neen in beide gevallen is er een nieuwe coax kabel nodig omdat @ihybrid tv wenst te kijken.

In het eerste geval zal dat puur voor de tv zijn, in het tweede geval om daarmee een illegale niet toegestaande situatie te creëren door de modem in de woonkamer te plaatsen, ver van het aop.
Geen idee of hij vaste telefoon verlangt maar daarvoor kan hij een van zijn outlets gebruiken, geen extra kabel dus in beide gevallen. Koppelstukje en dan een rj45-rj11 kabeltje. Zijn niet de kosten. Of beter nog meteen patchpanel en alles netjes maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Zit wat te youtuben enzo, werk met een Linux machine dus heb hier o.a. mijn IP adres altijd in het zicht met conky. Valt ff de verbinding weg en heb ik opeens een ander IP adres. Das vreemd, gebeurd nooit bij Ziggo. Wondering what is going on?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:16:
Zit wat te youtuben enzo, werk met een Linux machine dus heb hier o.a. mijn IP adres altijd in het zicht met conky. Valt ff de verbinding weg en heb ik opeens een ander IP adres. Das vreemd, gebeurd nooit bij Ziggo. Wondering what is going on?
Paar maanden geleden ook gehad, oude ip was al jaren oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:19:
[...]

Paar maanden geleden ook gehad, oude ip was al jaren oud.
Ik was er ff verbaasd over omdat het mij in 15 jaar nog nooit overkomen is. Wel als ik dingen ging resetten oid, maar nooit spontaan. Ben beetje aan het googlen geslagen maar schijnt dus wel voor te komen. Vraag me af of mijn nieuwe ExpressVPN dienst die ik ergens in mijn netwerkje gebruik er oorzaak van is. Dat Ziggo daar wat van 'vind' of zo. Misschien raar gedacht maar heb die dienst 2 dagen in gebruik en toen kwam deze verrassing opeens langs.

Zal wel met hun Giganet te maken hebben. Zijn ze paar weken geleden voor in de straat geweest. Sindsdien wel meer issues gehad. Maar ja, dan wordt het hier weer zo'n lang verhaal ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MrMarcie op 02-01-2020 00:58 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:57:
[...]

Ik was er ff verbaasd over omdat het mij in 15 jaar nog nooit overkomen is. Wel als ik dingen ging resetten oid, maar nooit spontaan. Ben beetje aan het googlen geslagen maar schijnt dus wel voor te komen. Vraag me af of mijn nieuwe ExpressVPN dienst die ik ergens in mijn netwerkje gebruik er oorzaak van is. Dat Ziggo daar wat van 'vind' of zo. Misschien raar gedacht maar heb die dienst 2 dagen in gebruik en toen kwam deze verrassing opeens langs.
Mijne was 8 jaar oud, gebeurde ook vrij plotseling, zonder enige vorm van vpn.

Technische verklaring kan ik je helaas niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:59:
[...]

Mijne was 8 jaar oud, gebeurde ook vrij plotseling, zonder enige vorm van vpn.

Technische verklaring kan ik je helaas niet geven.
Dan zal het wel te maken hebben met dat nieuwe giganet. Ze beginnen nu opeens te 'vechten' omdat die glasvezel initiatieven hier (in Zeist) en daar door beginnen te dringen. Laten we het daar maar op houden. Ik hou het voor nu ff goed in de gaten want voor mij lastig i.v.m. een aantal zaken als mijn IP wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
@Verwijderd @AlbertJP @rally

Ik heb even gebeld om een beetje een idee te krijgen. Ze zeggen dat het gewoon mogelijk is.
En dat de monteur een "converter" ertussen zet. Zodat er coax aansluiting komt via the UTP kabel.
We zullen zien. Je hebt ook 14 dagen bedenk tijd. Dus als het niet lukt zelfs als de monteur is geweest dan kan het gewoon opzeggen.

Maar ja denk dat er wel een optie is. Want ze hebben zelf de aansluiting in het complex geregeld met een kaartje van ziggo erbij in de meterkast. Denk niet dat ik de enige ben die ziggo wil van de 52 appartementen.
Tenzij iedereen alleen internet wilt en geen tv. Maar dat zal wel heel vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

lHybridl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:42:

Ik heb even gebeld om een beetje een idee te krijgen. Ze zeggen dat het gewoon mogelijk is.
En dat de monteur een "converter" ertussen zet. Zodat er coax aansluiting komt via the UTP kabel.
We zullen zien. Je hebt ook 14 dagen bedenk tijd. Dus als het niet lukt zelfs als de monteur is geweest dan kan het gewoon opzeggen.

Maar ja denk dat er wel een optie is. Want ze hebben zelf de aansluiting in het complex geregeld met een kaartje van ziggo erbij in de meterkast. Denk niet dat ik de enige ben die ziggo wil van de 52 appartementen.
Tenzij iedereen alleen internet wilt en geen tv. Maar dat zal wel heel vreemd zijn.
Ik ben wel heeeeel benieuwd hoe die oplossing er uiteindelijk uit ziet dan.

Als ze zijn geweest en het werkend is opgeleverd, zou je dan wat meer informatie/foto's kunnen plaatsen?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
https://www.bol.com/nl/p/...g-balun/9200000021221809/

@rally CATV Balun. Geen (goed) retoursignaal (dus geen mediabox) en gigantisch signaalverlies.
Maar het kan zeker werken ja :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 02-01-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Jim423 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:23:
https://www.bol.com/nl/p/...g-balun/9200000021221809/

@rally CATV Balun. Geen retoursignaal (dus geen mediabox) en gigantisch signaalverlies.
Maar het kan zeker werken ja :)
Ik loop al een tijdje mee, maar daar had ik nog nooit van gehoord.

Het lijkt idd te werken, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik zie ook niet welke frequenties ondersteund worden. Zegt ook wel genoeg.

Ben benieuwd of dat ook de aangeboden oplossing gaat zijn. Het is iig niet duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
DTV gaat inprincipe nog tot 550Mhz maximaal in het nieuwe raster, dus dat gaat wel goed op die Baluns.
Maar ze kunnen tot 860Mhz geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 19:01
Jim423 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:39:
DTV gaat inprincipe nog tot 550Mhz maximaal in het nieuwe raster, dus dat gaat wel goed op die Baluns.
Maar ze kunnen tot 860Mhz geloof ik.
Ach ach ach, waar zijn we mee bezig mensen.
Baluns zijn eigenlijk kleine trafootjes. Dat WERKTE natuurlijk prima, in het ANALOGE tijdperk.
De overdracht van primaire naar secondaire wikkeling is helaas niet lineair en dat geeft vervorming. Om maar niet te spreken over de reflecties door missaanpassing en de grillige frequentie karakteristiek.
Dat is met analoge signalen geen probleem, maar met de moderne QAM techniek betekent dat phase en amplitude vervorming zodat de error correction aan de bak moet. Als daar jouw modem of TV decoder achter hangt, dan kan je die elke dag van de spanning afhalen omdat het geheugen weer is volgelopen en je verbinding steeds trager wordt.
En dit terwijl Ziggo haar netwerk juist heeft opgewaardeerd door zo weinig mogelijk versterkers in het traject op te nemen om dat juist te voorkomen.
Bezint eer ge begint!!! :(

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Dat valt nog mee in de praktijk, heel Almere zit vol met die dingen in luxe appartementen, de pre-BER, post-BER, MER, PER en FEC meten allemaal keurig op 256QAM carriers, ook op de LTE gevoelige. (Verbaaste mij ook hoor). Die mensen kijken ook zonder problemen al tig jaar via die converters. Een TV-decoder met ingebouwd modem of een internetmodem gaat hem sowieso niet worden op die dingen vanwege de gigantische signaaldemping en vermoedelijk ontbreken van een diplexfilter. Het is al een aantal jaar terug dat ik nog iets daarmee heb gedaan maar volgens was de demping in de orde van 25-27dB op 10m UTP. Het zou me overigens verbazen als Ziggo hier support op gaat geven (laat staan installeren) want net als het modem in de woonkamer is het natuurlijk niet optimaal geïnstalleerd volgens de ''Ziggo norm''. De kwalitatieve C9 met de BTV01 wandcontactdoos in de woonkamer heeft zeker de voorkeur mocht je dat kunnen regelen. Dus net als Rally ben ik wel geïnteresseerd wat die oplossing dan precies wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videopionier
Jim423 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:06:
Dat valt nog mee in de praktijk, heel Almere zit vol met die dingen in luxe appartementen, de pre-BER, post-BER, MER, PER en FEC meten allemaal keurig op 256QAM carriers, ook op de LTE gevoelige.
Ja maar beste @Jim423, valt dat niet in dezelfde categorie als de rijgdozen uit de jaren 60/70/80. Dat werkte ook wel, maar die zijn allemaal vervangen door individuele aansluit kabels toen er een serieus kabel TV aanbod kwam.

Internet aanbieders willen sowieso het liefst een eigen aansluiting naar de eindgebruiker, zodat ze die helemaal voor zichzelf hebben en ze daarop hun (onderling afgesproken) tarieven kunnen loslaten. En dan mag die klant ook nog eens gaan betalen voor OTT content. Dat is op de angere termijn niet vol te houden. Kijk naar het grote aantal "cordcutters" die het traditionele TV kijken links laten liggen. Die bepalen zelf het moment waarop ze hun favoriete series kijken.

Het is jammer voor deze traditionele ISPs, maar hun Triple Play strategie loopt in de niet al te verre toekomst op de klippen. Ze zullen zich dan moeten beperken tot het aanleveren van voornamelijk internet. Het leveren van (interactieve) content is aan de OTT aanbieders zoals Netflix, Disney, Videoland en er zullen er nog veel meer zijn en bijkomen. Voor lineaire TV is nog niet zo veel OTT beschikbaar, daar is eigenlijk alleen Canal Digitaal echt mee bezig. Of je zou NLZiet er bij moeten rekenen, maar die hebben wel een heel beperkt aanbod.

De vraagsteller @lHybridl heeft m.i. hier nu al mee te maken. De architect van het appartement had deze trend ook voor ogen, maar de eigenaar heeft kennelijk niet de technische kennis om het ook uit te voeren. En dan bedoel ik natuurlijk een centrale internet voorziening met desnoods meerdere WAN verbindingen (coax, glas, koper) en een lokale distributie op ethernet nivo.

De vraagsteller zal zich vooralsnog moeten melden bij een van de ISPs. Die zullen zorgen voor een aansluiting in het appartement. De meterkast lijkt me daar niet geschikt voor. Tenzij hij alle appartementen huurt, wil je niet dat de andere bewoners aan je modem zitten, of jouw aansluiting kapen.

voor de duidelijkheid een verklaring voor de afkortingen die ik heb gebruikt:
ISP: Internet Service Provider
OTT: Over The Top, onafhankelijke, interactieve content aanbieders, op internet niveau.
Lineaire TV: het traditionele TV kijken. Nieuws, (live) sport en actualiteiten, op binnen en buitenlandse zenders.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Maar even los of het verstandig is of niet.
Als ik "traditioneel" tv wil kijken op een slaapkamer en heb de mogelijkheid om Coax en UTP te trekken dan geniet uiteraard Coax de voorkeur.

Echter als ik het quick en dirty wil doen kan ik dan een utp-kabel trekken en via deze converter tv kijken of ben ik er dan nog niet ?

UTP kabel heb ik namelijk al liggen dus vandaar ;)

Snap best dat een mediabox niet te gebruiken is maar dat is mijn doel ook niet op de slaapkamer daar zijn tegenwoordig legio alternatieven voor.

Overigens NLZiet heeft inderdaad een beperkt aanbod, maar dat ligt eraan wat je wilt zien.
Het is inderdaad niet het grote aanbod aan zenders die Ziggo bied, maar voor Nederlandse zenders kom je een eind hiermee.
Maar goed dat is een andere discussie en niet echt voor dit topic ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 03-01-2020 10:52 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
videopionier schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:57:
[...]

De vraagsteller zal zich vooralsnog moeten melden bij een van de ISPs. Die zullen zorgen voor een aansluiting in het appartement. De meterkast lijkt me daar niet geschikt voor. Tenzij hij alle appartementen huurt, wil je niet dat de andere bewoners aan je modem zitten, of jouw aansluiting kapen.
Je gaat er nu vanuit dat de meterkast gedeeld is, wat niet per se het geval is. Bewoners kunnen ook in het portiek ieder een eigen meterkast hebben. Dat heb ik nu (jaren '70 gebouw) en was ook zo in mijn vorige huis (jaren '50 appartement). (In mijn geval is er dan geen coax in de meterkast, en ook de watermeters zitten wel in een gemeenschappelijke ruimte.)

[ Voor 8% gewijzigd door AlbertJP op 03-01-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

MdO82 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:50:
Maar even los of het verstandig is of niet.
Als ik "traditioneel" tv wil kijken op een slaapkamer en heb de mogelijkheid om Coax en UTP te trekken dan geniet uiteraard Coax de voorkeur.

Echter als ik het quick en dirty wil doen kan ik dan een utp-kabel trekken en via deze converter tv kijken of ben ik er dan nog niet ?

UTP kabel heb ik namelijk al liggen dus vandaar ;)

Snap best dat een mediabox niet te gebruiken is maar dat is mijn doel ook niet op de slaapkamer daar zijn tegenwoordig legio alternatieven voor.

Overigens NLZiet heeft inderdaad een beperkt aanbod, maar dat ligt eraan wat je wilt zien.
Het is inderdaad niet het grote aanbod aan zenders die Ziggo bied, maar voor Nederlandse zenders kom je een eind hiermee.
Maar goed dat is een andere discussie en niet echt voor dit topic ;)
Als ik deze vraag van mijn klanten krijg, waarbij er slechts 1 kabel mogelijk is, dan geef ik liever de voorkeur aan COAX. Daar kan ik m.b.v. van een INCA/MOCA nog eenvoudig een Gigabit netwerkaansluiting van maken, terwijl van ethernet naar COAX aanzienlijk minder goed werkt.

Helemaal in combinatie met de HMV41 versterker waar je de INCA module gewoon in klikt en je aan de andere kant de INCA 1 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videopionier
@AlbertJP
lHybridl schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:05:
................. De meterkast staat in de gang van het complex.
Daar is ook een coax aansluiting. Alleen in het appartement zijn alleen UTP aanluitingen naast de stopcontacten (deze zijn wel netjes genummerd dus dat is wel handig)
lHybridl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:42:
.............. Want ze hebben zelf de aansluiting in het complex geregeld met een kaartje van ziggo erbij in de meterkast. Denk niet dat ik de enige ben die ziggo wil van de 52 appartementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Ik heb een eigen meterkast die gelinked is aan mijn appartement en waar ik de sleutel alleen van heb en de verhuurder natuurlijk. De kast zit als ik mijn appartement uitloop precies aan de overkant. Ongeveer 2/3 meter. In die meterkast zit een glasvezel contact doos en een coax contact doos. Een heeft een reclame kaartje van KPN en de ander van Ziggo.
Daarnaast hangen er 4 utp kabels en die zijn genummerd van 1 t/m 4. En die corresponderen met de aansluitingen in mij appartement. 1 en 2 in de woonkamer en 3 en 4 in in de slaapkamer. Allemaal op verschillende muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lHybridl schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:56:
Ik heb een eigen meterkast die gelinked is aan mijn appartement en waar ik de sleutel alleen van heb en de verhuurder natuurlijk. De kast zit als ik mijn appartement uitloop precies aan de overkant. Ongeveer 2/3 meter. In die meterkast zit een glasvezel contact doos en een coax contact doos. Een heeft een reclame kaartje van KPN en de ander van Ziggo.
Daarnaast hangen er 4 utp kabels en die zijn genummerd van 1 t/m 4. En die corresponderen met de aansluitingen in mij appartement. 1 en 2 in de woonkamer en 3 en 4 in in de slaapkamer. Allemaal op verschillende muren.
Gaat het over een zeer recent appartement of is dit toch al wat jaren oud?

Ik kan me in het laatste geval namelijk voorstellen dat de eerder aanwezige coax kabels gebruikt zijn als "trekveer" voor UTP als er in het verleden actief gebruik gemaakt is van glasvezel?

Indien je de stap naar Ziggo gaat maken dan zou ik coax gaan trekken en daarbij gebruik makend van de utp kabel die nu al in een van de leidingen ligt. Er zijn ook kabels die coax/utp combineren, mogelijk is dat ook een mogelijkheid indien je perse utp bij je TV zou willen hebben. Is die noodzaak er niet dan zou een andere utp kabel vanuit je meterkast in je woonkamer voor een internet toegangspunt kunnen dienen.

Ik zou beslist kiezen voor coax naar je tv, en dan niet via een utp>coax convertor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
hardware-lover schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:22:
[...]

Gaat het over een zeer recent appartement of is dit toch al wat jaren oud?

Ik kan me in het laatste geval namelijk voorstellen dat de eerder aanwezige coax kabels gebruikt zijn als "trekveer" voor UTP als er in het verleden actief gebruik gemaakt is van glasvezel?

Indien je de stap naar Ziggo gaat maken dan zou ik coax gaan trekken en daarbij gebruik makend van de utp kabel die nu al in een van de leidingen ligt. Er zijn ook kabels die coax/utp combineren, mogelijk is dat ook een mogelijkheid indien je perse utp bij je TV zou willen hebben. Is die noodzaak er niet dan zou een andere utp kabel vanuit je meterkast in je woonkamer voor een internet toegangspunt kunnen dienen.

Ik zou beslist kiezen voor coax naar je tv, en dan niet via een utp>coax convertor.
Het is een oud kantoorpand dat omgebouwd is tot nieuwe appartementen.
Ik ben van plan om internet en TV te nemen. Maar niks interactive ofzo met on demand, replay etc. Dus normaal TV zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@lHybridl, duidelijk zo. Blijft het advies om 1x utp te vervangen door coax staan wat mij betreft. On demand of replay tv is via de ZiggoGo app sowieso een mogelijkheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
hardware-lover schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:19:
@lHybridl, duidelijk zo. Blijft het advies om 1x utp te vervangen door coax staan wat mij betreft. On demand of replay tv is via de ZiggoGo app sowieso een mogelijkheid.
Betwijfel of het mag en verder ben ik daar zelf niet zo handig mee ook haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@lHybridl, redelijke kans dat er eerder al eens coax in een van de leidingen heeft gezeten, vroeger was dat eigenlijk een standaard iets. Misschien eens informeren bij de andere bewoners van de andere appartementen hoe het daar zit met die aansluitingen?

Als jij werkelijk alleen maar iets via een coax kabel rechtstreeks in je tv wil gaan doen, dan is die coax kabel toch de meest logische en simpele weg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
hardware-lover schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:17:
@lHybridl, redelijke kans dat er eerder al eens coax in een van de leidingen heeft gezeten, vroeger was dat eigenlijk een standaard iets. Misschien eens informeren bij de andere bewoners van de andere appartementen hoe het daar zit met die aansluitingen?

Als jij werkelijk alleen maar iets via een coax kabel rechtstreeks in je tv wil gaan doen, dan is die coax kabel toch de meest logische en simpele weg.
Ik heb nog eens contact gezocht met Ziggo en de medewerker gaf me 3 adressen op het complex die Ziggo hebben of al iets gedaan hebben. Ga even contact opnemen met die mensen.

Btw snel nog een vraagje bij postcode check staat dit.

"Er loopt een kabel vanaf het aansluitpunt in de wijk naar dit adres. De kabel is alleen nog niet aangesloten op de woning. Bel naar onze Klantenservice op 0900-1884 (normaal tarief) voor meer informatie."

Hier bedoelen ze toch me er loopt een aansluiting naar de meterkast maar is nog niet aangesloten op het appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videopionier
lHybridl schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:12:
[...]
Btw snel nog een vraagje bij postcode check staat dit.

"Er loopt een kabel vanaf het aansluitpunt in de wijk naar dit adres. De kabel is alleen nog niet aangesloten op de woning. Bel naar onze Klantenservice op 0900-1884 (normaal tarief) voor meer informatie."

Hier bedoelen ze toch me er loopt een aansluiting naar de meterkast maar is nog niet aangesloten op het appartement?
Ziggo bekijkt de situatie vanaf hun kant. De groene kabel is nog niet aangesloten op hun verdeler in de straatkast. Elk appartement heeft dus wel al zo'n kabel. Die wordt pas aangesloten bij het afsluiten van een abonnement. Wellicht is hun straatkast nog niet klaar. Ik zou zeggen, bel dat infonummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
G.Scholtens schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:59:
[...]

Geen idee, misschien even foto maken / opzoeken. Maar staat duidelijk een upc logo op. Mijn ouders hebben een horizon box. Deze lijkt er totaal niet op 8)7

Volgens mij is het deze, plaatje even snel gegoogled
[Afbeelding]
Wij hebben deze box ook al eeuwen, nog uit de tijd van UPC.
Hij is erg traag, geen Dolby geluid en als je de stroom eraf haalt, dan is hij helemaal van slag af!
Kun je deze ook omruilen als je alleen een TV abo hebt en welke krijg je dan?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HereIsTom schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Wij hebben deze box ook al eeuwen, nog uit de tijd van UPC.
Hij is erg traag, geen Dolby geluid en als je de stroom eraf haalt, dan is hij helemaal van slag af!
Kun je deze ook omruilen als je alleen een TV abo hebt en welke krijg je dan?
Die heeft zover ik weet wel dolby (tenminste, wel toen ik hem ooit had bij Ziggo). Bel ze eens op, misschien valt er wat om te wisselen. Dit is trouwens een Cisco decoder, dat was bij fZiggo het 2e model van de eerste interactieve ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:53
lHybridl schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:47:
[...]

Het is een oud kantoorpand dat omgebouwd is tot nieuwe appartementen.
Ik ben van plan om internet en TV te nemen. Maar niks interactive ofzo met on demand, replay etc. Dus normaal TV zeg maar.
Waarom niet een glasprovider nemen?

Dan kan je alles gewoon via die UTP kabels doen en ben je klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
toro schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Waarom niet een glasprovider nemen?

Dan kan je alles gewoon via die UTP kabels doen en ben je klaar :)
Omdat ik Vodafone heb, ook ziggo sport (moet extra pakket nemen als ik glasvezel neem) wil hebben en ik liever een hoge download heb dan 100/100 of 200/200 via glasvezel. Heb ik liever 250/25. Die upload boeit me niet zoveel.

[ Voor 5% gewijzigd door lHybridl op 06-01-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik heb hier thuis een splinternieuw Braun Telecom AOP, met daarop een Compal Connect Box aangesloten, maar heb ondanks het nieuwe AOP en nieuwe kabels, toch zo'n 70.000 post-RS fouten op het 850 MHz kanaal in 5 dagen tijd. Alle andere kanalen zitten zo rond de 100 fouten. Dit is duidelijk een gevalletje 4G instraling.

De kabel tussen het AOP en het modem is een Hirschmann KOKA 7TS van zo'n 150 cm, maar zelfs met het door Ziggo meegeleverde kabeltje gaat het mis. Overigens zit het modem echt rechtstreeks op het AOP, dus zonder splitter.

Heeft iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 08-01-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-09 18:23
Zeker ;) dat is een bug van dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
king006 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:16:
[...]

Zeker ;) dat is een bug van dit modem.
Had die bug niet juist betrekking op het tonen van de pre-RS fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-09 18:23
Jeffrey87 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Had die bug niet juist betrekking op het tonen van de pre-RS fouten?
Daar heb je een punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
Sodeknetters: sinds 14.30 vanmiddag ligt mijn verbinding er uit (en van alle Ziggo klanten hier in de buurt). En nu krijg ik net te horen dat het wellicht pas vrijdag om 20.30 opgelost is. :|

Ik vroeg nog wat dan het voordeel is van het feit dat ik een zakelijke aansluiting heb: “als er een probleem met uw modem is dan lossen we dat binnen 4 uur op. Maar alles buiten uw huis geven we geen garanties op”

Nou, dat wordt afzien dus...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
posttoast schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:01:

Ik vroeg nog wat dan het voordeel is van het feit dat ik een zakelijke aansluiting heb: “als er een probleem met uw modem is dan lossen we dat binnen 4 uur op. Maar alles buiten uw huis geven we geen garanties op”

Nou, dat wordt afzien dus...
Zo dan heb je dus veel aan het extra voordeel als zakelijke klant :X
Dan kan je wel een iets hogere upload en download hebben, maar als de boel eruit ligt heb je daar natuurlijk ook niks aan.

Goed als je er afhankelijk van bent dan heb je nog oplossingen, maar zo kan ik mijn regels ook wel verzinnen 7(8)7

[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 08-01-2020 19:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Heb net mijn abonnement naar zakelijk omgezet. Grappig is dat de medewerker zei dat consumenten deze ook gewoon af kunnen sluiten en kvk nummer niet nodig is. Ik heb daar verschillende ervaringen over gelezen hier geloof ik, maar goed.
Hij was trouwens helemaal versteld dat mijn modem "al" 115 dagen online was. Ik vind dat bizar weinig, maar blijkbaar trekken ze dat niet goed. Verklaart wel waarom mijn download de laatste dagen inkakte naar 4MBit. Dat is ruim 1% van de beloofde snelheid :X
In ieder geval heb ik nu 150€ bespaard, helaas niet de Movies XL een jaar gratis. Nou ben ik toch niet tevreden over het aanbod en de beperkte bruikbaarheid via Ziggo Go dus dat kan ik wel missen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Vandaag Ziggo de deur uit gedaan ten faveure van online.nl. Ben benieuwd hoeveel ik qua dienstverlening ga inleveren. Internetsnelheid gaat fors omlaag maar dat merk ik alleen als ik een nieuw spel installeer via Steam which is hardly ever. Kosten van 69 euro omlaag naar 34 euro.

Ben benieuwd of ze me nog op andere gedachten gaan proberen te brengen. Fat chance in elk geval.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:09:
[...]
Zo dan heb je dus veel aan het extra voordeel als zakelijke klant :X
Dan kan je wel een iets hogere upload en download hebben, maar als de boel eruit ligt heb je daar natuurlijk ook niks aan.
Een snellere/betere helpdesk? Bij een grote storing is de wachtlijst misschien korter.

@posttoast ook geen aanbod voor bijvoorbeeld een 4G backup verbinding? En is het een commitment dat ze het in die 54 uur oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:28:
Heb net mijn abonnement naar zakelijk omgezet. Grappig is dat de medewerker zei dat consumenten deze ook gewoon af kunnen sluiten en kvk nummer niet nodig is. Ik heb daar verschillende ervaringen over gelezen hier geloof ik, maar goed.
Hij was trouwens helemaal versteld dat mijn modem "al" 115 dagen online was. Ik vind dat bizar weinig, maar blijkbaar trekken ze dat niet goed. Verklaart wel waarom mijn download de laatste dagen inkakte naar 4MBit. Dat is ruim 1% van de beloofde snelheid :X
In ieder geval heb ik nu 150€ bespaard, helaas niet de Movies XL een jaar gratis. Nou ben ik toch niet tevreden over het aanbod en de beperkte bruikbaarheid via Ziggo Go dus dat kan ik wel missen.
kvk is niet nodig nee, maar de prijzen zijn wel excl. BTW.

Ik moet zeggen dat mijn TC7210 langer stabiel bleef bij langere uptimes dan m'n huidige Arris CB. Vreemd genoeg nemen het aantal RS fouten "after" ook toe naarmate hij langer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

ArcticWolf schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:39:
[...]

kvk is niet nodig nee, maar de prijzen zijn wel excl. BTW.
Bijzonder dat je dat zegt, afgelopen maandag gesproken met een Ziggo Medewerker en die wilde toch echt een KvK nummer van me hebben, zonder dat kon ik geen Ziggo zakelijk abonnement afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
ANdrode schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:17:
[...]

Een snellere/betere helpdesk? Bij een grote storing is de wachtlijst misschien korter.

@posttoast ook geen aanbod voor bijvoorbeeld een 4G backup verbinding? En is het een commitment dat ze het in die 54 uur oplossen?
Nee, geen commitment en ook geen back up 4G verbinding. Heb ik nog expliciet naar gevraagd. Ik heb gelukkig ook nog een kantoor, dus ik ben werktechnisch niet helemaal onthand. De kinderen zijn er Netflix-technisch alleen wat minder blij mee ;)

Edit: Net maar weer even Ziggo gebeld. Er is blijkbaar kabelschade. Er is bij bouwwerkzaamheden door de aannemer bij nieuwbouw hier in de buurt een kabel gesloopt. Er is sinds 06.30 vanmorgen een bedrijf bezig om de schade op te nemen, maar ze weten nu al dat die dermate groot is dat de kans dat het vandaag al gerepareerd wordt klein is. Balen dus.

Edit 2: en we zijn weer up. Dat viel uiteindelijk mee dus :)

[ Voor 25% gewijzigd door posttoast op 09-01-2020 19:11 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Nou werkt opeens Ziggogo.tv niet meer op Linux mint 19.3. WTF? En als je de helpdesk belt “bieden ze geen ondersteuning voor linux”.
Is linux opeens in de ban gedaan voor ziggogo? Dat vind ik wel een dingetje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 13-09 13:19
valkenier schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:18:
Nou werkt opeens Ziggogo.tv niet meer op Linux mint 19.3. WTF? En als je de helpdesk belt “bieden ze geen ondersteuning voor linux”.
Ik zie het, dat is inderdaad niet best. Zal ze ook eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik weet niet beter dan dat Ziggo Linux nooit heeft ondersteund.
toen we hier nog HorizonTV (UPC) hadden heb ik dat hele online tv gebeuren nooit kunnen gebruiken op Linux, enkel Firefox in WINE hielp, was toen ook nog iets met een plug-in (widevine??) wat niet werkte op Linux...

zelfde was ook ooit eens met wat problemen met het halen van de upload/download snelheden, ik testte dit met een Linux laptop, wouden toch wel graag dat ik een Windows machine ging gebruiken omdat ze Linux niet ondersteunen 8)7

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 13-09 13:19
geenwindows schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:10:
[...]

ik weet niet beter dan dat Ziggo Linux nooit heeft ondersteund.
toen we hier nog HorizonTV (UPC) hadden heb ik dat hele online tv gebeuren nooit kunnen gebruiken op Linux, enkel Firefox in WINE hielp, was toen ook nog iets met een plug-in (widevine??) wat niet werkte op Linux...

zelfde was ook ooit eens met wat problemen met het halen van de upload/download snelheden, ik testte dit met een Linux laptop, wouden toch wel graag dat ik een Windows machine ging gebruiken omdat ze Linux niet ondersteunen 8)7
jaren geleden werkte het inderdaad niet, toen had je nog een plugin voor windows 7 (silverlight of zo). Daarna heeft het al een hele tijd prima gewerkt onder linux.
Ik heb een melding gemaakt en het is doorgestuurd naar ziggo ict, even afwachten wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
raven22 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:56:
[...]

jaren geleden werkte het inderdaad niet, toen had je nog een plugin voor windows 7 (silverlight of zo). Daarna heeft het al een hele tijd prima gewerkt onder linux.
Ik heb een melding gemaakt en het is doorgestuurd naar ziggo ict, even afwachten wat ze zeggen.
Exact. Toen ze (eindelijk) die Silverlight crap hadden losgelaten (lang nadat Microsoft het al in de ban had gedaan) werkte het gewoon. Safari bleef moeizaam, maar chromium browsers en firefox op Linux was geen probleem. Tot een paar dagen geleden.
Je krijgt nu gewoon een 400 error terug. Bar slechte service. :( Ik zit al met een schuin oog naar Freedom te kijken, ben erg benieuwd hoe hun product er straks uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
Vorige maand bij m'n moeder thuis ziggo geinstalleerd en vandaag een alles in 1 ontvangen bij mij thuis alleen heb ik geen modem ontvangen en moet ik internetten via de Mediabox XL.
Dit schijnen ze gewoon random te doen.

Heeft iemand ervaring met internet zonder aparte modem? Is het niet veel beter MET modem?
Helaas nog geen kans gehad te testen zelf.

Edit: Ik heb maar gewoon het losse modem erbij gevraagd. Kan haast niet anders of daar heb je meer mogelijkheden mee.

[ Voor 14% gewijzigd door cliors op 11-01-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 17:06
Hier loopt inmiddels een topic over op het Ziggo Community Forum.

Zie: https://community.ziggo.n...maar-wel-op-windows-47259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Glamdring schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:19:
[...]

Hier loopt inmiddels een topic over op het Ziggo Community Forum.

Zie: https://community.ziggo.n...maar-wel-op-windows-47259
Mooi, nu maar duimen dat ze het licht gaan zien. In dat topic wordt gezegd dat widevine een update heeft gehad, maar dat vind ik zo 1 2 3 niet terug. Weet iemand daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zeau. We hadden geen ruimte meer over om op te nemen.
* PcDealer gooit 2000 afleveringen van Gumball weg
Profit!

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 11-01-2020 00:27 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... Valt niet tegen. Vandaag mijn TC7210 vervangen door een connectbox omdat de TC7210 wel erg warm begon te worden en nogal eens last had van packet loss.
Maar na het vervangen gewoon weer hetzelfde IP adres terug. Ik dacht eigenlijk dat na een dergelijke wisseling je IP adres ook aangepast zou zijn.
Maar goed, het is nog maar voor 10 dagen... :) :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:27:
Zeau. We hadden geen ruimte meer over om op te nemen.
/me gooit 2000 afleveringen van Gumball weg
Profit!
Kzou Ziggo ff bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82
Omdat hij niet snapt waarom je dit hier plaatst :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cliors schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:52:
Vorige maand bij m'n moeder thuis ziggo geinstalleerd en vandaag een alles in 1 ontvangen bij mij thuis alleen heb ik geen modem ontvangen en moet ik internetten via de Mediabox XL.
Dit schijnen ze gewoon random te doen.

Heeft iemand ervaring met internet zonder aparte modem? Is het niet veel beter MET modem?
Helaas nog geen kans gehad te testen zelf
Het kan natuurlijk zijn dat die keuze je niet aangeboden is door een medewerker die niet aan het opletten is maar het gebeurt absoluut niet random. Dat is niet waar. Toevallig heeft mijn moeder het ook zo staan. Ze heeft een woonkameraansluiting en vindt het ideaal maar 1 kastje te hebben staan. Als je verder geen uitgebreide Instellingsmogelijkheden vereist werkt het prima. Staat al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vraag ( als dit hier mag )

Wij horen deze of volgende week of we een nieuwe woning hebben, maar nu is mijn vraag als vaste KPN klant hoe bevalt Ziggo? ( vaak storingen? Mediabox XL nog altijd zo sloom als die was? )

Want op het nieuwe adres bieden KPN en Ziggo het volgende:

KPN
100 Mbit/s Download
10 Mbit/s Upload

57.50 euro per maand zonder Ziggo totaal pakket
72.50 euro per maand met ZIggo Totaal pakket

ZIGGO
250 Mbit/s download
25 Mbit/s Upload

67 Euro per maand ( Gratis ziggo sport )

Momenteel heb ik 200/200 bij KPN en dat bevalt al 5 jaar lang onwijs goed, alleen ik vind het wel een grote tegenvaller dat ze zulke lage snelheden leveren op het nieuwe adres. Bij ziggo krijg je zo'n lompe grote Mediabox XL 8)7 , heb al in de chat gevraagd om de Mediabox Next. Helaas krijg je die alleen bij een max abbo |:( , wat nog duurder is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

G_Dragon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:54:
Vraag ( als dit hier mag )

Wij horen deze of volgende week of we een nieuwe woning hebben, maar nu is mijn vraag als vaste KPN klant hoe bevalt Ziggo? ( vaak storingen? Mediabox XL nog altijd zo sloom als die was? )

Want op het nieuwe adres bieden KPN en Ziggo het volgende:

KPN
100 Mbit/s Download
10 Mbit/s Upload

57.50 euro per maand zonder Ziggo totaal pakket
72.50 euro per maand met ZIggo Totaal pakket

ZIGGO
250 Mbit/s download
25 Mbit/s Upload

67 Euro per maand ( Gratis ziggo sport )

Momenteel heb ik 200/200 bij KPN en dat bevalt al 5 jaar lang onwijs goed, alleen ik vind het wel een grote tegenvaller dat ze zulke lage snelheden leveren op het nieuwe adres. Bij ziggo krijg je zo'n lompe grote Mediabox XL 8)7 , heb al in de chat gevraagd om de Mediabox Next. Helaas krijg je die alleen bij een max abbo |:( , wat nog duurder is.
Hier andersom: Volgende week na 15+ jaar weg bij Ziggo omdat hier eindelijk glasvezel komt. Maar, ik was zeker niet ontevreden. Zelden storing gehad en werkte altijd en haalde eigenlijk ook altijd de beloofde snelheden.
Overweeg anders om nu wel het max abonnement te nemen en over een jaar te downgraden. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan de Next alsnog omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

TFHfony schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Hier andersom: Volgende week na 15+ jaar weg bij Ziggo omdat hier eindelijk glasvezel komt. Maar, ik was zeker niet ontevreden. Zelden storing gehad en werkte altijd en haalde eigenlijk ook altijd de beloofde snelheden.
Overweeg anders om nu wel het max abonnement te nemen en over een jaar te downgraden. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan de Next alsnog omruilen.
Bedankt voor je reactie,
Ik hoorde altijd veel klachten over Ziggo, bij mijn ex thuis hadden ze de Mediabox Xl ook en wat een ramp was dat ding kwa snelheid en reageren. U heeft gelukkig een positieve ervaring met Ziggo, was Ziggo geen glasvezel dan want dat zou je wel denken bij een snelheid van 250 Mbit/s.

Als ik tv max neem ga ik €79,50 per maand betalen nadat de 6 maanden korting afgelopen is, lijkt me ook erg sterk dat ze het kastje zouden terugroepen als je na een jaar naar compleet teruggaat.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
TFHfony schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Weet niet of het waard is om €267 extra te betalen voor een Next :X
Wat je ook kan overwegen als je inderdaad Ziggo zou nemen en gaat voor het complete pakket dan heb je Ziggo Sport.
Wat je dan zou kunnen doen is een Chromecast nemen als je nog geen recente smarttv hebt en dan bijvoorbeeld NLZiet erbij nemen voor €7,95 dan kan je ook veel zenders terug kijken en heb je de mediabox niet persé nodig.

Hier nemen we nog maar zelden op met de mediabox (als ie al aanstaat) sinds we NLZiet erbij hebben.

Het is natuurlijk een overweging die je zelf moet maken.
Maar wil hiermee aangeven dat je niet persé je mediabox hoeft te gebruiken om terug te kijken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:29:
[...]
Weet niet of het waard is om €267 extra te betalen voor een Next :X
6 maanden korting en kijk nog eens naar de pakketten die hij noemt. Het verschil is heeeeeeeel veel kleiner dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
TFHfony schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:56:
[...]

6 maanden korting en kijk nog eens naar de pakketten die hij noemt. Het verschil is heeeeeeeel veel kleiner dan dat.
Die had ik inderdaad niet mee gerekend.
Komt dat de website ook heel duidelijk is van Ziggo.
Maar goed daarnaast komt het ook omdat ik aangegeven heb dat ik al klant was en zie daarom de korting niet.
Weet niet welke actie ze op dit moment hebben

Edit via een andere browser zie ik het nu wel.
eerste 6 maanden voor €49.50 dan scheelt het inderdaad wel weer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 14-01-2020 12:27 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 152 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic