Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:26:
[...]
U heeft gelukkig een positieve ervaring met Ziggo, was Ziggo geen glasvezel dan want dat zou je wel denken bij een snelheid van 250 Mbit/s.
Ziggo is tot aan de verdeelkast in de wijk gewoon glasvezel. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ik heb een 500/40 verbinding van Ziggo maar zie sinds 2 dagen andere snelheden.

Is dit meer mensen opgevallen?

700-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gykxHrq/2020-01-15-09-30-50-Window.png

Vorige week is een Ziggo monteur langs geweest vanwege bovenstaand probleem. Bij RTL 4, 5, Veronica, etc. (dezelfde channel?) heb ik regelmatige bovenstaande blokjes probleem, maar dit is niet altijd. De ene keer extreem (zoals de foto), maar soms ook weer niet of nauwelijks. Bij de NPO's en SBS komt dit probleem niet voor.

Een nieuwe kabel, wandaansluiting, etc. hebben niet geholpen. Terwijl dit voorheen nooit echt een problem was met mijn CI+ module.

Hij gaf als conclusie aan dat het aan onze TV ligt. Het is namelijk een Pools model waardoor dit de oorzaak van is. Kan dat?

[ Voor 11% gewijzigd door nlboy op 15-01-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nlboy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:46:
[Afbeelding]
Hij gaf als conclusie aan dat het aan onze TV ligt. Het is namelijk een Pools model waardoor dit de oorzaak van is. Kan dat?
Dat lijkt me niet logisch. Zigo veranderd af en toe de transportstreams, maar kan ook zijn dat er ergens in de straatkast een kabel niet goed zit en voor storing zorgt als er een brommer voorbij rijdt etc.. Deze worden op dit moment namelijk geschikt gemaakt voor giganet.

Verder is het allemaal gissen. Als je het zeker wilt weten zul je op diezelfde kabel een decoder moeten aansluiten. Als het daarop ook gebeurd ligt het aan Ziggo (of een kabel ergens tussen de decoder en de straat/wijkkast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

jongetje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Dat lijkt me niet logisch. Zigo veranderd af en toe de transportstreams, maar kan ook zijn dat er ergens in de straatkast een kabel niet goed zit en voor storing zorgt als er een brommer voorbij rijdt etc.. Deze worden op dit moment namelijk geschikt gemaakt voor giganet.

Verder is het allemaal gissen. Als je het zeker wilt weten zul je op diezelfde kabel een decoder moeten aansluiten. Als het daarop ook gebeurd ligt het aan Ziggo (of een kabel ergens tussen de decoder en de straat/wijkkast).
Bedankt voor de suggestie. Ik woon in een flat en de verdeelkast van Ziggo staat niet dichtbij verkeer (alleen mensen kunnen er langs lopen).

Helaas heb ik geen test decoder, maar wellicht dat ik bij Ziggo eentje kan lenen? Ik wil namelijk alleen blijven gebruik maken van mijn CI+ modules. Ik was helaas niet bij de afspraak van de monteur aanwezig, maar mij lijkt het wel dat hij het signaal getest heeft met een apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@nlboy Als je weet welke buren ook Ziggo hebben zou je kunnen vragen of die ook last hebben. Anders kun je ook voor een maand (voor 5 euro per maand uit mijn hoofd) een decoder huren. Al zou ik het bij Ziggo vragen wat hier nog meer aan te doen valt. Een reactie dat het aan een poolse TV ligt slaat natuurlijk nergens op. Die monteur wilde waarschijnlijk gewoon naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
[Afbeelding]

Vorige week is een Ziggo monteur langs geweest vanwege bovenstaand probleem. Bij RTL 4, 5, Veronica, etc. (dezelfde channel?) heb ik regelmatige bovenstaande blokjes probleem, maar dit is niet altijd. De ene keer extreem (zoals de foto), maar soms ook weer niet of nauwelijks. Bij de NPO's en SBS komt dit probleem niet voor.

Een nieuwe kabel, wandaansluiting, etc. hebben niet geholpen. Terwijl dit voorheen nooit echt een problem was met mijn CI+ module.

Zie hier aan de rechterkant de MHz van de channels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PHyWpb21XaDOPn4c2aBd1t3t/full.png

Ik heb er overigens soms ook last van op sommige kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Dank, ik ga inderdaad even bij de buren checken. Wellicht dat Ziggo dan maar voor 1 maand een decoder kan opsturen en de lijst is handig om te kijken of het inderdaad aan de frequentie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
renedis schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:09:

[Afbeelding: 700-50]
Strategische zet van LG-Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 20:53
[Afbeelding]

Oud artikel uit 2010 misschien toch relevant aangezien het specifiek die zenders betreft in deze band.
nieuws: 'KPN werkt in stilte aan uitrol landelijk cdma450-netwerk' - update

Wellicht 'slimme' energiemeters, parkeermeters, verkeerslichten of bewakingscamera's die storen op de kabel binnen- of buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:26
Manke schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:59:
[...]

Strategische zet van LG-Ziggo
Straks hebben we 10 Gbps download en 50 Mbps upload. :P
Zelfs 4G gaat bij T-Mobile en Vodafone op sommige plekken al rond de 100 Mbps upload.
Bizar dat 'we' onszelf zo limiteren als mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

neeecht schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Zelfs 4G gaat bij T-Mobile en Vodafone op sommige plekken al rond de 100 Mbps upload.
Ik ga me er niet meer druk om maken... Net mail van KPN dat mijn glasvezel installatie pakket is afgestuurd. De 22e komt de monteur. Eindelijk een fatsoenlijke uploadsnelheid volgende week. Kan Ziggo zakelijk de deur uit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 11:26
TFHfony schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Ik ga me er niet meer druk om maken... Net mail van KPN dat mijn glasvezel installatie pakket is afgestuurd. De 22e komt de monteur. Eindelijk een fatsoenlijke uploadsnelheid volgende week. Kan Ziggo zakelijk de deur uit.
Ik ben jaloers!
Waar ik woon alleen kabel en dsl.
Letterlijk naast mijn gebouw ligt overal glas in de grond, maar ze wilde ons niet aansluiten.

Mij benieuwen wat eerst komt:
Docsis 3.1 zonder analoge signalen of FTTH als vervanging van DSL.
Het leven is zwaar. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

neeecht schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Ik ben jaloers!
Waar ik woon alleen kabel en dsl.
Letterlijk naast mijn gebouw ligt overal glas in de grond, maar ze wilde ons niet aansluiten.

Mij benieuwen wat eerst komt:
Docsis 3.1 zonder analoge signal of FTTH als vervanging van DSL.
Het leven is zwaar. :>
Hier in Tilburg gaat het eerder gigabit via coax worden dan glasvezel. KPN Gaat wel in heel Tilburg glasvezel aanleggen, maar da's een meerjaren project, Tilburg gaat via Ziggo dit jaar op gigabit.

Ik twijfel alleen nog of ik überhaupt wel naar gigabit zal gaan. Heb nu 500mbit en ik heb eigenlijk niets te klagen. Met een gigabit ga ik van zeer snel naar zeer zeer snel. Gaat niet echt veel toevoegen in de praktijk behalve een hogere rekening. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wildfire schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Hier in Tilburg gaat het eerder gigabit via coax worden dan glasvezel. KPN Gaat wel in heel Tilburg glasvezel aanleggen, maar da's een meerjaren project, Tilburg gaat via Ziggo dit jaar op gigabit.

Ik twijfel alleen nog of ik überhaupt wel naar gigabit zal gaan. Heb nu 500mbit en ik heb eigenlijk niets te klagen. Met een gigabit ga ik van zeer snel naar zeer zeer snel. Gaat niet echt veel toevoegen in de praktijk behalve een hogere rekening. :P
Voor mij gaat het dan ook meer om de upstream. 500mbit of 1000mbit downstream maakt me niet zo heel veel uit. Maar 50mbit up of 500mbit up juist wel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Voor mij gaat het dan ook meer om de upstream. 500mbit of 1000mbit downstream maakt me niet zo heel veel uit. Maar 50mbit up of 500mbit up juist wel.
Natuurlijk heb je gelijk (al denk ik dat een gemiddelde consument ook voldoende heeft aan een 50 a 100Mbit verbinding). Maar de marketingafdeling van Ziggo adverteert liever met Giganet en dat ze bij een glasvezel uitrol ook kunnen flyeren met een 1Gbit verbinding (ook al blijft de upload voorlopig nog even achter). En je kunt het geen giganet noemen als het een 500/500 verbinding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:17:
[...]

Natuurlijk heb je gelijk (al denk ik dat een gemiddelde consument ook voldoende heeft aan een 50 a 100Mbit verbinding). Maar de marketingafdeling van Ziggo adverteert liever met Giganet en dat ze bij een glasvezel uitrol ook kunnen flyeren met een 1Gbit verbinding (ook al blijft de upload voorlopig nog even achter). En je kunt het geen giganet noemen als het een 500/500 verbinding is.
Daar dacht Ziggo marketing anders over. "Giganet" werd al in september geïntroduceerd: https://www.vodafoneziggo...uwe-merkcampagne-giganet/

De uitleg die ze toen gaven was dat Giga niet perse op Gigabit hoefde te duiden, maar meer als gigasnel & gigastabiel. De eerste Gigabit aansluiting kwam pas een stuk later en de meeste klanten kunnen helemaal geen gigabit afnemen.

Begrijp me niet verkeerd: Ik ben verder altijd best een tevreden Ziggo klant geweest hoor. Het heeft altijd prima gedraaid hier. Maar misleidend is deze marketingactie natuurlijk wel een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Ik dacht aan klantenbinding en zoethoudertjes :P het kost ze namelijk niks en je dataverkeer of bandbreedte gebruik neemt niet per se toe.
En bij elke gratis opschroeven van snelheid kom je op den duur automagisch in een nieuw type abonnement met nieuwe prijs.

Ik had ooit 100mbps voor 55 of zo, nu zit ik met 240mbps voor 67 en ik heb nooit wat veranderd. Elke euro moet uitgeknepen worden door Liberty Global, helemaal makkelijk als de concurrentie ook echt merkbaar langzamer is, daarom lobbyen ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:45
Hier ook een zeer tevreden klant van Ziggo.
Eigenlijk nooit problemen gehad, 1x met een landelijke storing, dat is t zo’n beetje.
We hebben ook glasvezel in de meterkast, maar eigenlijk geen reden gehad om over te stappen (ci+ in de tv)

Maar net als vele anderen hier vind ik de upload echt treurig.
Ik heb nu 250/25 en zou graag wat meer up willen. Maar om nu 500/40 te nemen vind ik wat aan de dure kant voor alleen de upload, 250 down is voorlopig snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Pierre schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:41:
[...]

Bijzonder dat je dat zegt, afgelopen maandag gesproken met een Ziggo Medewerker en die wilde toch echt een KvK nummer van me hebben, zonder dat kon ik geen Ziggo zakelijk abonnement afsluiten.
In praktijk kunnen ze het pakket invoeren heb ik begrepen van meerdere medewerkers en krijg je een bevestiging ervan. Echter gooit het systeem 'm er vervolgens uit, omdat er geen kvk nummer in hun systeem staat. Ze creëren een nieuw klantnummer als ze een bestaande klant naar zakelijk overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:03
Maar net als vele anderen hier vind ik de upload echt treurig.
Ik heb nu 250/25 en zou graag wat meer up willen. Maar om nu 500/40 te nemen vind ik wat aan de dure kant voor alleen de upload, 250 down is voorlopig snel genoeg.
Daarom heb ik zakelijk genomen Zakelijk Internet Complete & TV Start Next ex btw € 54,50
300/40 Mb/s internet
TV Start Next
Safe Online M
Jaarcontract inclusief 66 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Afgelopen week een Connectbox ontvangen omdat mijn TC7210 zeer onstabiel was. Die onstabiliteit is nu weg en alles draait stabiel. Alleen toen in het modem keek, schrok ik wel een beetje van de hoeveelheid "RS" errors:

Ziggo-SNR
Ziggo-RS

Het modem staat nu 6 dagen aan oid. Als je kijkt naar die aantallen, dan zou je niet verwachten dat de boel zo stabiel draait. Gewoon netjes 300/40 mbit en een stabiele ping van 8 - 12ms.
Verder geen drama, komende dinsdag wordt glas opgeleverd, maar deze waardes verbazen me wel een beetje. SNR waardes lijken wel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 20:53
TFHfony schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:33:
Als je kijkt naar die aantallen, dan zou je niet verwachten dat de boel zo stabiel draait. Gewoon netjes 300/40 mbit en een stabiele ping van 8 - 12ms.
Vooral de signaalsterkte lijkt laag als ik dat vergelijk met de getallen van ons:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2jPVbFH/Screenshot-2020-01-16-at-21-42-41.png

De errors zijn wel cumulatief, een hele korte storing levert al gauw 28.000 errors per kanaal. Zie rode lijn rechtsboven. Die aantallen pre-errors zijn wel bizar.

Fun fact, die errors die je bij mij ziet zijn sporadisch in de nacht en enkel op kanaal 19 (450Hz). Dit zou dus goed overeenkomen met de watermeter (cdma450?) in de meterkast. Energie of gas lijkt me onwaarschijnlijker aangezien deze elk kwartier wordt uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MatsSkoe schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:52:
[...]
[Afbeelding]

De errors zijn wel cumulatief, een hele korte storing levert al gauw 28.000 errors per kanaal. Zie rode lijn rechtsboven. Die aantallen pre-errors zijn wel bizar.
Leuk dashboard!
offtopic:
Een exporter gemaakt voor het modem + prometheus + grafana? Scripts + influxdb? Hoe zit dit in elkaar? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:26
[Afbeelding]

probeer er eens een retourfilter tussen te zetten (mits je on demand niet gebruikt) dit heeft bij mij op een Sony 55W809C alle blokkenstoring verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

RenaldoN schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:00:
[...]

probeer er eens een retourfilter tussen te zetten (mits je on demand niet gebruikt) dit heeft bij mij op een Sony 55W809C alle blokkenstoring verholpen.
Klinkt goed! Ik gebruik geen on demand, dus dat is geen enkel probleem.

Zoiets moet ik dan kopen? https://www.cablers.nl/Retoursperfilter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:26
nlboy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Klinkt goed! Ik gebruik geen on demand, dus dat is geen enkel probleem.

Zoiets moet ik dan kopen? https://www.cablers.nl/Retoursperfilter
correct, dat heeft de ziggo monteur er hier tussengezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
[Afbeelding]
Hebben ze nog gezegd dat ze voor typische tv's geen support bieden? Zo lossen ze tegenwoordig vervelende problemen op :P
Misschien wordt het ci+ gedeelte te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
Er schijnt een nieuwe firmware voor de Compal connectbox te komen
versie CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p4-GA-NOSH)
wanneer die komt is nog onduidelijk. link

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 01:42

dof

Mel33 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:11:
Er schijnt een nieuwe firmware voor de Compal connectbox te komen
versie CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p4-GA-NOSH)
wanneer die komt is nog onduidelijk. link
Ja, mijn - ook hier - gemelde probleem lijkt met deze firmware verholpen.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
dof schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Ja, mijn - ook hier - gemelde probleem lijkt met deze firmware verholpen.
Hee dof, ja jij was de vinder van het probleem, _/-\o_

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Zijn er alternatieven voor de Arris Connectbox? Ik heb dit apparaat sinds we een mediabox next hebben en ik heb alleen maar gezeik ermee. Hij gaat enorm veel throttle als ik ook maar 1 torrent aanzet, soms helpt het herstarten van het modem en heb ik daarna weer voor een dag of langer goed internet. De connectbox staat al in bridge mode, maar zorgt nog steeds voor problemen. Bij mijn vorige cisco modem hadden we geen problemen met throttling. Ik lees dat die Puma6 chip erg slecht is en dus niet veel verbindingen aankan.

Is die compal connectbox misschien beter?

[ Voor 12% gewijzigd door ion op 21-01-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

renedis schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:09:

[Afbeelding: 700-50]
Is toevallig net jouw wijk overgezet naar DOCSIS 3.1? Gaan ze namelijk bij ons ook doen over een paar weken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ion schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:12:
Ik lees dat die Puma6 chip erg slecht is en dus niet veel verbindingen aankan.

De Arris ConnectBox heeft een betere reputatie dan de Compal ConnectBox. Er zijn trials geweest met nieuwere modems die beter werken. Mogelijk wil een deelnemer uit die trials daarover wat posten.

Ziggo Webcare kan je in zo'n situatie mogelijk ook helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Zijn er alternatieven voor de Arris Connectbox? Ik heb dit apparaat sinds we een mediabox next hebben en ik heb alleen maar gezeik ermee. Hij gaat enorm veel throttle als ik ook maar 1 torrent aanzet, soms helpt het herstarten van het modem en heb ik daarna weer voor een dag of langer goed internet. De connectbox staat al in bridge mode, maar zorgt nog steeds voor problemen. Bij mijn vorige cisco modem hadden we geen problemen met throttling. Ik lees dat die Puma6 chip erg slecht is en dus niet veel verbindingen aankan.

Ik heb dit probleem bij een vriend opgelost door een TC7210 van marktplaats te plukken en met wat overtuigingskracht deze te laten activeren door de klantenservice.

Blijf het raar vinden dat dit soort maatregelen nodig zijn om een stabiele verbinding te krijgen..

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik lees dat die Puma6 chip erg slecht is en dus niet veel verbindingen aankan.

Beide Connectboxen zijn gebaseerd op de Puma6 chipset, dus switchen tussen de Arris en de Compal heeft in dat opzicht geen zin.

Volgens mij* zitten er verder ook maar weining verschillen in de verdere hardware van de Arris tenopzichte van de Compal. Het gaat dan dus vooral om de firmware die bij de ene mogelijk wat beter is dan bij de andere.

Zelf heb ik een Compal in bridge mode dus voor mij maakt dat allemaal niet zo uit (80% van de functionaliteit wordt toch niet aangesproken). Hij kan de verbinding aan de coax kant goed bijhouden zonder storingen en dat is eigenlijk alles wat hij moet doen :)

* dit is niet onderbouwd met feiten, dus corrigeer me indien nodig

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29
cliors schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:52:
Vorige maand bij m'n moeder thuis ziggo geinstalleerd en vandaag een alles in 1 ontvangen bij mij thuis alleen heb ik geen modem ontvangen en moet ik internetten via de Mediabox XL.
Dit schijnen ze gewoon random te doen.

Heeft iemand ervaring met internet zonder aparte modem? Is het niet veel beter MET modem?
Helaas nog geen kans gehad te testen zelf.

Edit: Ik heb maar gewoon het losse modem erbij gevraagd. Kan haast niet anders of daar heb je meer mogelijkheden mee.
Goed gedaan, dat losse modem. Heeft Ziggo dat al bevestigd? Want om in standby van de Mediabox XL van internet gebruik te kunnen maken en eventueel te telefoneren, moet de MBXL in standby-mode 'hoog' staan. Dan verbruikt ie maar liefst 38 Watt. De Connectbox verbruikt continu 'slechts' 13 Watt. Waarmee je je moeder een besparing van een kleine 50 euro per jaar schenkt... En een knipoog naar het milieu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

10+ jaar klant bij ziggo en ze willen niet eens een extra mediabox next opsturen. :F Wordt toch eens tijd om over te stappen op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het feit dat je 10 jaar klant bent geeft je geen extra privileges als deze. Gelukkig niet. Dat ding wordt tijdelijk gewoon niet aangeboden. En ja als je beter kan moet je natuurlijk beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jay-B schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:10:
Het feit dat je 10 jaar klant bent geeft je geen extra privileges als deze. Gelukkig niet.
Eigenlijk ben ik het niet helemaal met je eens. Bedrijven zouden juist eens wat meer aan retentie moeten doen en dan niet alleen op het moment van opzeggen. Er worden kapitalen uitgegeven, o.a. d.m.v. lokkertjes/aanbiedingen voor nieuwe klanten. Zodra men klant is, wordt er weinig/niets meer gedaan. Je moet eigenlijk of elk jaar switchen of op zijn minst even met de afdeling retentie bellen. Eigenlijk raar...
En ja als je beter kan moet je natuurlijk beter gaan.
Done:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8970013217.png
Maar "beter" is dan weer op een andere basis dan financiën. Al ben ik wel ruim 20 euro per maand goedkoper uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begrijp me niet verkeerd. Loyaliteitsprogramma's (voordeeltjes of kortingen) zijn prima en daar ging het mij dan ook niet om. Ik doel specifiek op de beschikbaarheid van de Extra Next. Waarom zou iemand die langer klant is dit wel moeten krijgen? Lijkt mij een beetje onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Over de next gesproken, ik blijf het maar vaag vinden dat dat ding zo slecht leverbaar is. Het apparaat is toch al jaren geleden ontwikkeld? Er zijn nog steeds software issues mee, en de levering is beperkt. Ze hebben zelfs aangekondigd om nieuwe software voor de XL te gaan ontwikkelen. Als je het mij vraagt is de next op een of andere manier niet waar ze op grote schaal mee willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33

Je zou de upload eens kunnen beperken, hou 10Mbit over bijv, dan gaat het downloaden soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:15
rowicom schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:36:
[...]

Goed gedaan, dat losse modem. Heeft Ziggo dat al bevestigd? Want om in standby van de Mediabox XL van internet gebruik te kunnen maken en eventueel te telefoneren, moet de MBXL in standby-mode 'hoog' staan. Dan verbruikt ie maar liefst 38 Watt. De Connectbox verbruikt continu 'slechts' 13 Watt. Waarmee je je moeder een besparing van een kleine 50 euro per jaar schenkt... En een knipoog naar het milieu ;)
Ik heb gewoon en los modem gevraagd. Werd voor de rest niets gevraagd of iets dergelijks.
Fijn om te weten dat ik nu ook 50 euro bespaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cliors schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Ik heb gewoon en los modem gevraagd. Werd voor de rest niets gevraagd of iets dergelijks.
Fijn om te weten dat ik nu ook 50 euro bespaar :*)
Dan moet je de mediabox wel in de eco stand (met langere opstarttijd) zetten, anders kun je beter geen apart modem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:58
Vraagje! Wij hebben een Arris connectbox van Ziggo in bridge modus met daarachter een ASUS router met Merlin erop. Nu gebeurd het volgende, de Arris connectbox is na 2 dagen (na herstart Arris) totaal onbereikbaar vanaf intern. Reageert niet op ping en 192.168.100.1 werkt ook niet. Een simpele Arris herstart lost het op. Wat kan dit zijn? Kan het zijn dat de Arris toch een firewall hanteert en dat intern wordt geblokkeerd? (als een soort ‘aanval’)

Overigens, het internet werkt prima als de Arris niet reageert.

[ Voor 12% gewijzigd door king006 op 24-01-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Laatst online: 13-09 14:15
king006 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:50:
Vraagje! Wij hebben een Arris connectbox van Ziggo in bridge modus met daarachter een ASUS router met Merlin erop. Nu gebeurd het volgende, de Arris connectbox is na 2 dagen (na herstart Arris) totaal onbereikbaar vanaf intern. Reageert niet op ping en 192.168.100.1 werkt ook niet. Een simpele Arris herstart lost het op. Wat kan dit zijn? Kan het zijn dat de Arris toch een firewall hanteert en dat intern wordt geblokkeerd? (als een soort ‘aanval’)

Overigens, het internet werkt prima als de Arris niet reageert.
Dit is een bekend probleem, heb ik ook. Welke Arris box heb je eigenlijk?

Als je 192.168.100.1 pingt zal je zien dat er een enkele wel goed doorkomen per minuut.
Het lijkt er op dat de management interface niet goed omgaat met de het IP routing/setup van het IP adres wanneer bridging gebruikt wordt (dit is natuurlijk een vrij ongebruikelijke of funky manier om toch IP connectiviteit op een niet-IP interface te krijgen). Gelukkig hoef ik niet vaak op de GUI in te loggen en kan ik er niet echt wakker van liggen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Mel33 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Je zou de upload eens kunnen beperken, hou 10Mbit over bijv, dan gaat het downloaden soepeler.
Ik heb de aantal seeds/peers vermindert en dat helpt. Het modem trekt het nu eindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:58
daxy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:21:
[...]

Dit is een bekend probleem, heb ik ook. Welke Arris box heb je eigenlijk?

Als je 192.168.100.1 pingt zal je zien dat er een enkele wel goed doorkomen per minuut.
Het lijkt er op dat de management interface niet goed omgaat met de het IP routing/setup van het IP adres wanneer bridging gebruikt wordt (dit is natuurlijk een vrij ongebruikelijke of funky manier om toch IP connectiviteit op een niet-IP interface te krijgen). Gelukkig hoef ik niet vaak op de GUI in te loggen en kan ik er niet echt wakker van liggen.
Dan ligt het gelukkig niet aan mij ;) dit is de de normale Arris connectbox met 3.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ion schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:26:
[...]

Ik heb de aantal seeds/peers vermindert en dat helpt. Het modem trekt het nu eindelijk.
offtopic:
Is dat met hedendaagse router-hardware nog steeds een issue? :? Ik kan dit nog wel herinneren met mijn router uit 2005, sindsdien gebruik ik een computer als router en kan ik zoveel seeds/peers instellen als ik wil zonder issues.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Raven schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:49:
[...]

offtopic:
Is dat met hedendaagse router-hardware nog steeds een issue? :? Ik kan dit nog wel herinneren met mijn router uit 2005, sindsdien gebruik ik een computer als router en kan ik zoveel seeds/peers instellen als ik wil zonder issues.
Helaas wel blijkbaar. Die Arris Connectbox is buggy as hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ion schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Helaas wel blijkbaar. Die Arris Connectbox is buggy as hell.
Grappig... Op andere plaatsen lees je af en toe dat juist de Compal niet stabiel zou zijn.
Nou ja... Hier sinds 2 dagen geen Connectbox meer. Was ook niet echt stabiel hier, terwijl mijn TC7210 het jarenlang prima gedaan heeft maar helaas de geest gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
TFHfony schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Grappig... Op andere plaatsen lees je af en toe dat juist de Compal niet stabiel zou zijn.
Nou ja... Hier sinds 2 dage geen Connectbox meer. Was ook niet echt stabiel hier, terwijl mijn TC7210 het jarenlang prima gedaan heeft maar helaas de geest gaf.
Compal was bij ons echt bagger sinds de arris veel issues juist opgelost ook vanuit ziggo vinden ze arris beter. Maar goed elke aansluiting is anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Denk ook eerder dat het aan de upload lag die helemaal dichtgetrokken werd. Ze hebben nu best wel wat meer ram dan vroeger in die modems zitten, dus die kunnen nogal wat connecties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Binnenkort moet ik verhuizen. Altijd Ziggo gehad in het vorige huis, maar vanwege een scheiding dat op moeten zeggen en tijdelijk lift ik even mee op een ander abo. Dus ik heb nu niets op mijn naam staan. Als ik nu een Ziggo abonnement wil afsluiten zie ik op de website geen kortingen, is er wel iets mogelijk als je ze opbelt? Of is dat van tevoren al een kansloze missie?

Ben nog even aan het kijken voor alternatieven, maar vooral de mogelijkheid voor een CI+ module en de formule 1 uitzendingen maakt voor mij Ziggo de meest interessante partij. Nu heb ik wel F1 TV Pro, maar daar ontbreekt nog altijd een Android TV app.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:29
Metalfreak schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:56:
Binnenkort moet ik verhuizen. Altijd Ziggo gehad in het vorige huis, maar vanwege een scheiding dat op moeten zeggen en tijdelijk lift ik even mee op een ander abo. Dus ik heb nu niets op mijn naam staan. Als ik nu een Ziggo abonnement wil afsluiten zie ik op de website geen kortingen, is er wel iets mogelijk als je ze opbelt? Of is dat van tevoren al een kansloze missie?

Ben nog even aan het kijken voor alternatieven, maar vooral de mogelijkheid voor een CI+ module en de formule 1 uitzendingen maakt voor mij Ziggo de meest interessante partij. Nu heb ik wel F1 TV Pro, maar daar ontbreekt nog altijd een Android TV app.
Hoezo geen korting? 1e 6 maanden voor 39,95 euro ongeacht welk pakket.
Daarna het normale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Metalfreak schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:56:

Waarschijnlijk internet je nu via een verbinding van Ziggo of heb je nog cookies in je browser staan. Als ik hier via Chrome naar Ziggo ga over mijn Ziggo lijn -> Geen aanbiedingen. Pak ik Edge dan zie ik ineens kortingen. En anders gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 08:22
R20141016 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Hoezo geen korting? 1e 6 maanden voor 39,95 euro ongeacht welk pakket.
Daarna het normale tarief.
Het (laagste) pakket wat ik heb, dus basis internet en tv, zonder vast bellen, is maar 3 maanden korting voor 39,95.

Daarna maandelijks 51 euro.

33 euro korting maar op jaarbasis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

TFHfony schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Waarschijnlijk internet je nu via een verbinding van Ziggo of heb je nog cookies in je browser staan. Als ik hier via Chrome naar Ziggo ga over mijn Ziggo lijn -> Geen aanbiedingen. Pak ik Edge dan zie ik ineens kortingen. En anders gewoon bellen.
Verrek, dus toch? Ik meende gisteren al iets te zien verspringen in de prijzen op het moment dat de pagina laadde.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Metalfreak schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:22:
[...]
Verrek, dus toch? Ik meende gisteren al iets te zien verspringen in de prijzen op het moment dat de pagina laadde.
Yup. Doen ze al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Laatst online: 09:48
Het spam filter is en blijft bagger.

Heel veel mails worden onterecht tegengehouden. (Eigenlijk alles wat tegengehouden wordt is onterecht)
Mails die je als geen spam aanmerkt, komen de volgende keer er gewoon weer in terecht.
Het is belachelijk dat dit niet uit te schakelen is.
Ziggo weigert dit op te lossen, en komt met antwoorden die nergens op slaan, of ook niet werken.
Zo kan je bij je account in stellen dat spam in je inbox zou komen. Maar vervolgens blijven ze in een eigen map spam binnenkomen, en blijven ze onterecht tegengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Madman_K Waarom zou je uberhaupt je mail bij Ziggo willen hebben? Zit je met elke overstap van provider dat je aan iedereen je nieuwe mailadres moet doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:51
jongetje schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:05:
@Madman_K Waarom zou je uberhaupt je mail bij Ziggo willen hebben? Zit je met elke overstap van provider dat je aan iedereen je nieuwe mailadres moet doorgeven.
Niet iedereen stapt over he ;). Ik zit ook al weer véle jaren bij UPC/Chello/Ziggo. Dit nog steeds naar volle tevredenheid.
Ik maak echter geen gebruik van de mailservice van Ziggo. Wellicht om dezelfde reden als jij aangeeft ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Madman_K schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:55:
Het spam filter is en blijft bagger.

Heel veel mails worden onterecht tegengehouden. (Eigenlijk alles wat tegengehouden wordt is onterecht)
Mails die je als geen spam aanmerkt, komen de volgende keer er gewoon weer in terecht.
Het is belachelijk dat dit niet uit te schakelen is.
Ziggo weigert dit op te lossen, en komt met antwoorden die nergens op slaan, of ook niet werken.
Zo kan je bij je account in stellen dat spam in je inbox zou komen. Maar vervolgens blijven ze in een eigen map spam binnenkomen, en blijven ze onterecht tegengehouden.
Dat is de reden dat ik op mijn laptop nog steeds Mailwasher heb draaien. Ik bepaal zelf wel wat spam is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:38:
[...]
Dat is de reden dat ik op mijn laptop nog steeds Mailwasher heb draaien. Ik bepaal zelf wel wat spam is of niet.
Idem, maar dan op desktop ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Laatst online: 09:48
sjaool schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Alleen heb je daar niet zoveel aan als Ziggo er al teveel mails uit heeft gefilterd.
Daarom wou ik ook dat hun filter volledig uitgeschakeld wordt.

De reden dat ik nog de mails via Ziggo liet lopen is idd omdat het ooit zo opgezet is.
En tot een jaar geleden was daar geen enkel probleem mee, totdat ze hun "service" verbeterd hadden.
Nu wordt je gedwongen om andere wegen te bewandelen, omdat ze je een spamfilter opleggen waar je helemaal niet om gevraagd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Madman_K schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:50:
[...]
Alleen heb je daar niet zoveel aan als Ziggo er al teveel mails uit heeft gefilterd.

De reden dat ik nog de mails via Ziggo liet lopen is idd omdat het ooit zo opgezet is.
En tot een jaar geleden was daar geen enkel probleem mee, totdat ze hun "service" verbeterd hadden.
Nu wordt je gedwongen om andere wegen te bewandelen, omdat ze je een spamfilter opleggen waar je helemaal niet om gevraagd hebt.
Mijn ervaring met hun filter is dat het (voor mij) nauwelijks iets filtert, en dit gaat al heel erg lang zo. Onterecht wat in de spambox gooien, daar heb ik werkelijk totaal geen last van. Mijn (@home) emailadres bestaat inmiddels toch alweer even.

Voor klanten, die de mailafhandeling volledig in eigen beheer willen hebben, zou het idd wel prettig zijn indien het je het uit zou kunnen zetten. Ziggo kennende zou het daarmee echter voor een flink aantal klanten wel eens helemaal mis kunnen gaan, dat het filter "per ongeluk" is uitgeschakeld, zonder inbreng van de klant zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Madman_K schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:50:
[...]

Ik kijk op mijn telefoon regelmatig in de Spam folder of daar iets in staat wat er niet in hoor. Dit doe ik trouwens ook nog gewoon in Mailwasher. ;)

Maar het spamfilter van Ziggo was inderdaad goed maar nu houden ze soms de verkeerde dingen tegen en laten ze de slechte dingen door. Nu worden spammer natuurlijk ook steeds slimmer. Wat dat betreft blijft het een kat en muis spel.
hardware-lover schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:02:
[...]
Voor klanten, die de mailafhandeling volledig in eigen beheer willen hebben, zou het idd wel prettig zijn indien het je het uit zou kunnen zetten.
Vroeger kon je het spamfilter op minimaal zetten en dat werkte gewoon goed voor mij.

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 03-02-2020 13:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Voor de Ziggo abonnees die F1 fan zijn. Nu gratis F1 tv pro als je Ziggo abonnee bent en Ziggo sport totaal hebt.

Af te sluiten via https://www.formula1.com/en/toolbar/ziggo-f1tv-nl.html

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:44
IkWilbert schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:27:
Voor de Ziggo abonnees die F1 fan zijn. Nu gratis F1 tv pro als je Ziggo abonnee bent en Ziggo sport totaal hebt.

zeker druk, of stuk...

Deze site is niet bereikbaarHet duurt te lang voordat www10.acc.vodafone.nl reageert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
ppeterr schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:48:
[...]

zeker druk, of stuk...

Deze site is niet bereikbaarHet duurt te lang voordat www10.acc.vodafone.nl reageert
Zie hier een oplossing, werkte bij mij ook: don_jorg in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?"

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 03-02-2020 15:57 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:28

Was dat vorig jaar ook al niet mogelijk? Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik mijn Ziggo-account heb gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
NotSoSteady schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Was dat vorig jaar ook al niet mogelijk? Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik mijn Ziggo-account heb gekoppeld.
Toen was het volgens mij 1 maand om te proberen.
Als je Ziggo Totaal hebt, zou het nu gewoon gratis moeten zijn ook na 1 maand.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:28
Martinusz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Toen was het volgens mij 1 maand om te proberen.
Als je Ziggo Totaal hebt, zou het nu gewoon gratis moeten zijn ook na 1 maand.
Oké top. Ik kon er destijds al niks meer over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Het duurt zeker even voor het werkt. Ontvang net de mail met:
Your F1TV Pro account is now live and the synchronisation with your Ziggo Sport Totaal subscription has been successful.
Maar als ik ergens op klik, krijg ik "subscribe to watch"

Never mind, even in en uit loggen deed het hem *O* :)F

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 03-02-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55

Pierre

Van nature lui!

Ben benieuwd of de vrije trainingen op Ziggo Sport (geen sport totaal) te zien blijven. Maar dat is zwaar off topic hier.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Pierre schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:02:
Ben benieuwd of de vrije trainingen op Ziggo Sport (geen sport totaal) te zien blijven. Maar dat is zwaar off topic hier.
Zou niet weten waarom dit hier off topic is want het gaat om een Ziggo zender c.q. indeling.
F1 FP's blijven i.i.g. te zien op select of racing en het hangt van Ziggo af of ze die ook weer (was vorig seizoen ook maar gedeeltelijk) op het "gewone" sport kanaal blijven uitzenden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ziggo is eigenlijk een schijtprovider, vooral dat ze extra geld willen voor CI-modules (terwijl ik dergelijke modules al heb) maken ze geen vrienden mee. Helaas is er niet echt een alternatief. Fatsoenlijk internet kun je in steden nog wel via glasvezel krijgen, maar TV met fatsoenlijk beeld wordt toch wat lastiger.

Hoewel, fatsoenlijk internet... ik heb een HEEL oude Ubee modem dat kokendheet wordt als je je verbinding flink vol trekt en dan ook regelmatig vastloopt. Het hele internet valt dan weg. Opnieuw starten van het modem lost het probleem op. Eigenlijk zou dat modem vervangen moeten worden, maar ik ben huiverig om ze daarover te bellen. Zijn daar goede ervaringen mee? Ik kan me herinneren van jaren geleden toen ik wel eens een probleem had, dat ze blijven aandringen op het volgen van de procedures (pc rechtstreeks op modem etc) terwijl ik de oorzaak allang had gevonden. Aan de andere kant, dit modem is ook wel heel oud en moet misschien toch wel vervangen worden.

Welk modem moet ik dan hebben? Dus niet de Arris Connectbox blijkbaar. Of heb je daar als klant helemaal geen invloed op? Ik hecht heel erg aan stabiliteit, een modem dat dagelijks (of zelfs jaarlijks) opnieuw opgestart moet worden is me teveel, dan houd ik liever m'n eigen met inmiddels zelf gemonteerde fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:44:
Ziggo is eigenlijk een schijtprovider, vooral dat ze extra geld willen voor CI-modules (terwijl ik dergelijke modules al heb) maken ze geen vrienden mee. Helaas is er niet echt een alternatief. Fatsoenlijk internet kun je in steden nog wel via glasvezel krijgen, maar TV met fatsoenlijk beeld wordt toch wat lastiger.

Hoewel, fatsoenlijk internet... ik heb een HEEL oude Ubee modem dat kokendheet wordt als je je verbinding flink vol trekt en dan ook regelmatig vastloopt. Het hele internet valt dan weg. Opnieuw starten van het modem lost het probleem op. Eigenlijk zou dat modem vervangen moeten worden, maar ik ben huiverig om ze daarover te bellen. Zijn daar goede ervaringen mee? Ik kan me herinneren van jaren geleden toen ik wel eens een probleem had, dat ze blijven aandringen op het volgen van de procedures (pc rechtstreeks op modem etc) terwijl ik de oorzaak allang had gevonden. Aan de andere kant, dit modem is ook wel heel oud en moet misschien toch wel vervangen worden.

Welk modem moet ik dan hebben? Dus niet de Arris Connectbox blijkbaar. Of heb je daar als klant helemaal geen invloed op? Ik hecht heel erg aan stabiliteit, een modem dat dagelijks (of zelfs jaarlijks) opnieuw opgestart moet worden is me teveel, dan houd ik liever m'n eigen met inmiddels zelf gemonteerde fan...
Geen invloed op, nee
Het grootste probleem met modems is dat men ze gecombineerde dingen laat doen, op een sub-optimale plek
Zo is het WiFisignaal vrijwel altijd slecht, want de meterkast is één grote storingsruimte.
In maar weinig woningen is de meterkast een centrale locatie.

Mijn huidige modem is ondertussen al bijna anderhalf jaar online, mijn verklaring - bridgemode.
Dat apparaat hoeft maar één ding te doen, signaal doorzetten naar mijn router.
Ook daar is een scheiding, edgerouter doet de routering en switching, en het wifi-deel word opgepakt door een ubiquity-AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
FreshMaker schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 01:22:
[...]

Mijn huidige modem is ondertussen al bijna anderhalf jaar online, mijn verklaring - bridgemode.
Dat apparaat hoeft maar één ding te doen, signaal doorzetten naar mijn router.
Ook daar is een scheiding, edgerouter doet de routering en switching, en het wifi-deel word opgepakt door een ubiquity-AP
En hoevaak zijn de edgerouter en het ubiquity-AP (nodig)gereboot in dat anderhalf jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hoera! Ziggo's loze belofte voor een Apple TV app is (bijna) 2 jaar geworden!
https://www.iculture.nl/nieuws/ziggo-werkt-apple-tv-app/
In zijn leven heeft hij zelfs al prijzen gewonnen.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-afknapper-van-het-jaar/
De laatste tijd horen we helaas weinig meer van hem. Gefeliciteerd Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
KopjeThee schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:38:
Het zal wel bij een test blijven... of een betaal app dingetje worden.
Aanvullend bevestigde Den Heijer ons telefonisch dat er inderdaad gewerkt wordt aan een Ziggo-app voor de Apple TV en dat het hier niet slechts gaat om het “bekijken van de mogelijkheden”.
Kvind het sowieso al kut dat je een stream in huis haalt, en hem niet eens in je eigen huis fatsoenlijk op alle apparaten in je huis kan kijken, meer dan de helft vd programma's wordt niet eens toegestaan om te casten bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:49
PhilipsFan schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:44:
Fatsoenlijk internet kun je in steden nog wel via glasvezel krijgen, maar TV met fatsoenlijk beeld wordt toch wat lastiger.
Het (interactieve) tv-platform van KPN is echt wel ok hoor. Ik heb ervaring met zowel Ziggo als KPN (echter niet meer dan Full HD) en het ontloopt elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwon schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:34:
[...]

Het (interactieve) tv-platform van KPN is echt wel ok hoor. Ik heb ervaring met zowel Ziggo als KPN (echter niet meer dan Full HD) en het ontloopt elkaar niet veel.
Ik vind het nadeel dat je bij het pauzeren bij:
Ziggo, netflix, videoland, youtube, amazon etc. etc. direct verder gaat omdat deze een (kleine) buffer opbouwen.
Als ik bij KPN pauzeer en op afspelen drukt dit 3 seconden duurt omdat er niets wordt gebuffert. Ik heb de nieuwste 4K en de ontvanger van ervoor allebei in huis en hebben allebei dit issue (tenminste, ik snap niet waarom dit zo moet en stoor me eraan). Ook doorspoelen bij Ziggo gaat vele malen soepeler dan bij KPN (ook weer door die 3 seconden vertraging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

KopjeThee schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:38:
Ze zijn heel 'druk' met testen van de android tv beta app (die ik ook heb). Misschien als die klaar is porten naar Apple TV? Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat er meer vraag is naar een Android TV app dan voor ATV.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mel33 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:17:
[...]

En hoevaak zijn de edgerouter en het ubiquity-AP (nodig)gereboot in dat anderhalf jaar?
Niet vanwege storingen, volgens mij alleen omdat er een update is geweest.
Voor mij is dit de meest stabiele setup geweest, tot nu toe.
Ik denk dat alleen een pf/opnSense meer mogelijkheden heeft.

* nu moet ik dan wel er bij vermelden, dat dat teveel zou zijn voor mij.
Ik draai een paar servertjes plex, download en een openvpn ( rpi ) en dagelijks remote naar mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
amphora schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Ze zijn heel 'druk' met testen van de android tv beta app (die ik ook heb). Misschien als die klaar is porten naar Apple TV? Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat er meer vraag is naar een Android TV app dan voor ATV.
Met de android tv app hebben ze ook idd geen haast :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-09 16:19
Mijn vader heeft bij opzeggen van abbo een kastje meegestuurd richting Ziggo. Echter ontvangt ie nu alsnog een factuur omtrent zij hem niet hebben binnen gekregen zeggen ze. Wat kan mijn vader doen om het te bewijzen, als ie de verzendbewijsjes inmiddels weg heeft gegooid? Of nog beter, hoe sterk staat een bedrijf in een dergelijk verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Laatst online: 05-09 08:22
Janterworst schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:41:
Mijn vader heeft bij opzeggen van abbo een kastje meegestuurd richting Ziggo. Echter ontvangt ie nu alsnog een factuur omtrent zij hem niet hebben binnen gekregen zeggen ze. Wat kan mijn vader doen om het te bewijzen, als ie de verzendbewijsjes inmiddels weg heeft gegooid? Of nog beter, hoe sterk staat een bedrijf in een dergelijk verhaal?
Staan verzendingen misschien ook in de Postnl app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Janterworst schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:41:
Dit doen ze vast alleen als je ze verlaat, ben nog nooit gefactureerd omdat ik het niet terugstuurde, zowel ci+ als mediabox.

Ik zou zeggen dat ik de retour instructies nauwkeurig heb gevolgd. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Manke op 04-02-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvo_duh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 11:46
Hallo allemaal :D

ik heb nu mijn PiHole op een Rpi1b gezet. deze is aangesloten op een connectbox, op de CB heb ik mijn DHCP uitgezet en op de PiHole aangezet.

Deze hangen op mijn netwerk met:

(ziggo) Connectbox: 192.168.178.1
PiHole: 192.168.178.2

Alleen als ik nu inlog op mijn gateway / modem krijg ik te zien dat er al ingelogged is en ik er niet in kan.
Uiteraard is er dan niemand ingelogged en na herstarten van pc / CB werkt het nogsteeds niet.

Wie weet wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
yvo_duh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:54:
Hallo allemaal :D

ik heb nu mijn PiHole op een Rpi1b gezet. deze is aangesloten op een connectbox, op de CB heb ik mijn DHCP uitgezet en op de PiHole aangezet.

Deze hangen op mijn netwerk met:

(ziggo) Connectbox: 192.168.178.1
PiHole: 192.168.178.2

Alleen als ik nu inlog op mijn gateway / modem krijg ik te zien dat er al ingelogged is en ik er niet in kan.
Uiteraard is er dan niemand ingelogged en na herstarten van pc / CB werkt het nogsteeds niet.

Wie weet wat ik kan doen?
De gateway herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Vandaag op geabonneerd.
Ging met een paar klikken.
Vooral ook interessant als je uitgebreid live timing etc. live wil volgen

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

snah001 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:47:
[...]

Vandaag op geabonneerd.
Ging met een paar klikken.
Vooral ook interessant als je uitgebreid live timing etc. live wil volgen
Is dit echt alleen voor Ziggo abonnees en niet voor KPN klanten met Ziggo Sport?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:53:
[...]

Is dit echt alleen voor Ziggo abonnees en niet voor KPN klanten met Ziggo Sport?
Alleen voor Ziggo abonnees met Sport Totaal.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Zal wel geduld moeten hebben.
An SSL error has occurred and a secure connection to the server cannot be made.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand toevallig dit voor elkaar gekregen.

Heb nu een extra pakket aangeschaft (ziggo Sport Totaal). Dit abbo krijg ik gratis (twv 14,95), omdat ik ook een vodafone abbo heb.

Echter bieden ze nu ook een combinatie van Sport Totaal + Fox voor 19,95.

Nu nagevraagd om 5,00 bij te betalen om die combi af te nemen. Echter is dat niet mogelijk. Dat kost me dan meteen 17,95. Dat vind ik vreemd. Eerste helpdesk medewerker op de chat heb ik niet kunnen overtuigen.

Iemand wel deze ervaring?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:35

rvk

Mystikal schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:57:
Nu nagevraagd om 5,00 bij te betalen om die combi af te nemen. Echter is dat niet mogelijk. Dat kost me dan meteen 17,95. Dat vind ik vreemd. Eerste helpdesk medewerker op de chat heb ik niet kunnen overtuigen.
Geen ervaring maar op zich begrijp ik het wel.

Ziggo Sport Totaal kunnen ze als het ware gratis weggeven omdat het "van hun zelf" is.
Voor Fox Sports Eredivisie zullen ze toch echt moeten betalen per abonnee dus dat kunnen ze niet voor €5 weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

rvk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Geen ervaring maar op zich begrijp ik het wel.

Ziggo Sport Totaal kunnen ze als het ware gratis weggeven omdat het "van hun zelf" is.
Voor Fox Sports Eredivisie zullen ze toch echt moeten betalen per abonnee dus dat kunnen ze niet voor €5 weggeven.
Maar ik zou ook sport totaal kunnen inwisselen voor Fox mbt Vodafone abbo. Dus dan gaat jouw redenering niet op.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 153 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic