Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:44

rvk

Mystikal schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:15:
[...]
Maar ik zou ook sport totaal kunnen inwisselen voor Fox mbt Vodafone abbo. Dus dan gaat jouw redenering niet op.
Is dat zo? Kun je kiezen tussen Ziggo Sport Totaal of Fox Sports Eredivisie??
Dan gaat die redenering inderdaad niet op.

Maar ik zie bij de Vodafone combinatie alleen staan:
Extra tv-pakket: Kids, Movies & Series L of Ziggo Sport Totaal
en
Kies uit drie gratis tv-pakketten
Een gratis tv-pakket dat je elke maand kunt wisselen in Mijn Ziggo. Kies één van deze:
Ziggo Sport Totaal: zes premium sportkanalen
Ziggo Movies & Series L: met o.a. het beste van HBO
Ziggo Kids: vier zenders voor elke leeftijd
(dus niet de keuze voor Fox)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Mystikal schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Maar ik zou ook sport totaal kunnen inwisselen voor Fox mbt Vodafone abbo. Dus dan gaat jouw redenering niet op.
Dat klopt niet, Fox zit niet bij de gratis pakketten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:12
Martinusz schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:22:
[...]

Dat klopt niet, Fox zit niet bij de gratis pakketten.
Fox los €17,95
Ziggo sport totaal €14,95
Combinatie van beiden is €17,95 en na 4 maanden €19,95

Helaas geen korting met VF abbo (zelfde hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt erop dat we dit jaar nog steeds geen Formule 1 in 4k gaan zien via Ziggo. Toch wel teleurstellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

kbloem schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:11:
Het lijkt erop dat we dit jaar nog steeds geen Formule 1 in 4k gaan zien via Ziggo. Toch wel teleurstellend...
Ik durf zelfs wel te voorspellen dat ook seizoen 2021 nog wel slechts in "FullHD" zal zijn, Ziggo kennende. Ziggo is nou niet de meest vooruitstrevende provider.
Waarschijnlijk tegen die tijd dat Docsis 4.0 en IPv6 volledig worden uitgerold, zal er wat meer 4K komen gok ik zo. Tegen die tijd komen met wat geluk ook de AndroidTV & AppeTV app uit.

[ Voor 19% gewijzigd door TFHfony op 07-02-2020 14:58 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal dagen last van een verbrekende internetverbinding. In de router kan ik zien dat er SYNC errors en RCS Partial Errors. Ook verschillende ‘No Response’ errors zijn zichtbaar. Afgelopen dinsdag met Ziggo aan de telefoon gehangen en na een aantal dingen uitgesloten te hebben, is er een nieuwe splitter opgestuurd. Deze aangesloten en dit leek even te werken, maar sinds een uur krijgen we helemaal geen internetverbinding meer.

Is er iemand met dezelfde ervaringen? Zo ja, wat kan ik nog meer proberen? Mocht er niemand dezelfde ervaringen hebben, ga ik maandag maar eens bellen voor een monteur.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Even Afwezig
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 08:52

Even Afwezig

kom zo.....

Is het modem wel goed te bereiken? Dan zou je het AOP even los kunnen halen en kijken of de groene kabel goed vast zit.

Even Afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Als ik nu weer voor een jaar ga verlengen en het duurste abonnement ga nemen met de Next box erbij weet iemand wat je hiermee moet doen als je na een jaar een stap terug ga naar mijn huidige abonnement ?

Ik bedoel dan is het dat de next retour moet omdat ze deze bij het duurste abonnement aanbieden

Dacht dat ze niet bereikbaar waren bij ziggo, maar de chat deed het nog :D

Via de chat begrepen dat de next gekozen kan worden bij internet complete met tv max

[ Voor 41% gewijzigd door MdO82 op 08-02-2020 19:06 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
TFHfony schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Ik durf zelfs wel te voorspellen dat ook seizoen 2021 nog wel slechts in "FullHD" zal zijn, Ziggo kennende. Ziggo is nou niet de meest vooruitstrevende provider.
Waarschijnlijk tegen die tijd dat Docsis 4.0 en IPv6 volledig worden uitgerold, zal er wat meer 4K komen gok ik zo. Tegen die tijd komen met wat geluk ook de AndroidTV & AppeTV app uit.
Dat denk ik ook dat het 2021 word is gewoon belachelijk voor woorden dat Ziggo het formule 1 niet in 4k gaat uitzenden alles in voorbereid maar nee hoor ze denken dat ze iets minder geld binnen halen dan doen we het niet,
Het is een goede provider maar in investeringen liggen ze ver en ver achter. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
Ja raar dat ze het nog niet doen in 4k, want in Duitsland is het al een jaar via sky en de astra satelliet op bepaalde zenders, waaronder F1
Im April 2018 startete RTL als erster Privatsender einen eigenen UHD-Eventkanal.
Auf diesem Sender werden über Astra 19,2 Grad Ost besondere Highlights gezeigt. So zum Beispiel die Formel 1, Fußballspiele der UEFA Europa League sowie der deutschen Nationalmannschaft, aber auch Serien wie Sankt Maik oder das große Finale von Deutschland sucht den Superstar.
Der Sender ist verschlüsselt und kann nur mit einem HD+-Sender -Paket empfangen werde.
Ze(ziggo) zeggen in een interview bij TotaalTV, (8sept 2019) omdat de next niet veel voorradig is, dat ze het nog niet gaan aanbieden ivm de verwachte stormloop op de next

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:08:
Ja raar dat ze het nog niet doen in 4k, want in Duitsland is het al een jaar via sky en de astra satelliet op bepaalde zenders, waaronder F1
[...]
Ze(ziggo) zeggen in een interview bij TotaalTV, (8sept 2019) omdat de next niet veel voorradig is, dat ze het nog niet gaan aanbieden ivm de verwachte stormloop op de next
Misschien willen ze eerst wachten tot ze analoge TV overal hebben uitgeschakeld? Indien ze het F1 4k signaal zo doorzetten zoals het nu is (± 28Mbit zie ik), dan zal dat een flinke aanslag op de netwerkcapaciteit tot gevolg kunnen hebben. Dus buiten de mogelijk run op een (niet voldoende beschikbare) Next, hebben ze hun infrastructuur ook nog niet voldoende op orde verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:11:
[...]

Misschien willen ze eerst wachten tot ze analoge TV overal hebben uitgeschakeld? Indien ze het F1 4k signaal zo doorzetten zoals het nu is (± 28Mbit zie ik), dan zal dat een flinke aanslag op de netwerkcapaciteit tot gevolg kunnen hebben. Dus buiten de mogelijk run op een (niet voldoende beschikbare) Next, hebben ze hun infrastructuur ook nog niet voldoende op orde verwacht ik.
Wat heeft dat met analoge tv te maken? De 4k signalen zijn multicasts via je Ziggo internet verbinding. Dat is helemaal geen aanslag op de capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Even Afwezig schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:41:
Is het modem wel goed te bereiken? Dan zou je het AOP even los kunnen halen en kijken of de groene kabel goed vast zit.
Ik durft niet zo goed aan het AOP te zitten, bang dat ik meer kapot maak dan nodig.

Vandaag een aantal keer aan de telefoon gehangen met Ziggo en aantal dingen geprobeerd (reset, verplaatsen modem zo dicht mogelijk naar AOP etc), maar niks mocht baten. Uiteindelijk maar gekozen voor een monteur die morgenochtend gelijk langskomt.

Vreemde is dat de TV wel perfect werkt dus iets zegt me dat de modem aan het overlijden is - ook gezien het feit dat de verbinding sporadisch wel werkte en nu helemaal niet meer online komt. Ook de medewerkers van Ziggo konden de router niet online zien. Ze hebben ook gelijk uitgesloten dat het een wijk/straat probleem is. Volgens de medewerker heb ik de enige modem in de buurt die offline is.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:42:
[...]
Wat heeft dat met analoge tv te maken? De 4k signalen zijn multicasts via je Ziggo internet verbinding. Dat is helemaal geen aanslag op de capaciteit.
Alle signalen die via dvb-c binnenkomen gaan ten koste van de beschikbare bandbreedte.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zover ik weet is hun platform unicastonly? KPN doet dat wel maar Ziggo niet, of sinds kort wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
[...]

Multicast in een docsis segment heeft geen zin want je bent die bandbreedte toch kwijt, kunnen ze 'm net zo goed in DVB-C er op zetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:13:
[...]

Alle signalen die via dvb-c binnenkomen gaan ten koste van de beschikbare bandbreedte.
Er is nog meer dan genoeg ruimte, naast FM radio en alle DVB-C kanalen om een 1Gbit internet downstream aan te bieden in steeds meer plaatsen. Dan kan dat 4k streampje er best bij.
Terrestrial schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:06:
[...]
Multicast in een docsis segment heeft geen zin want je bent die bandbreedte toch kwijt, kunnen ze 'm net zo goed in DVB-C er op zetten hoor.
Klopt, maar ik heb het idee dat de toekomst ook op kabel is om ip-streams aan te bieden. Maakt het een stuk eenvoudiger en ook handiger als je concurenten moet toestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:05
jongetje schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:55:
Klopt, maar ik heb het idee dat de toekomst ook op kabel is om ip-streams aan te bieden. Maakt het een stuk eenvoudiger en ook handiger als je concurenten moet toestaan...
De verte toekomst, misschien. Zolang er nog modems worden gebruikt die maar op een deel van de download-streams kan afstemmen zou dat betekenen dat je zenders meerdere keren door moet geven, ook als je multicast zou inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:55:
[...]
Er is nog meer dan genoeg ruimte, naast FM radio en alle DVB-C kanalen om een 1Gbit internet downstream aan te bieden in steeds meer plaatsen. Dan kan dat 4k streampje er best bij.

[knip]
De analoge tv kanalen zijn daar al uit, anders zou die snelheid ook niet worden aangeboden. Daar wordt enkel nog dvb-c digitale tv aangeboden. En dat is dus nog steeds niet overal het geval nu. Analoge tv kost nu eenmaal flink wat ruimte.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb mijn Technicolor modem al jaren in bridge staan met wifi en Wifispots uitgeschakeld, maar elke paar maanden staat het opeens weer aan 8)7 Meer mensen die dit hebben? In Mijn Ziggo staat Wifispots gewoon al jaren uit.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:22
MensionXL schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:50:
Ik heb mijn Technicolor modem al jaren in bridge staan met wifi en Wifispots uitgeschakeld, maar elke paar maanden staat het opeens weer aan 8)7 Meer mensen die dit hebben? In Mijn Ziggo staat Wifispots gewoon al jaren uit.
Dus je modem gaat uit bridge mode zonder dat jij de klantenservice hebt gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
MensionXL schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:50:
Ik heb wel eens gehad dat mijn 7210 in bridge toch een WiFi signaal afgaf, waar ik trouwens niks mee kon.Hij bleef ook gewoon in bridge. Een telefoontje naar de helpdesk heeft dat toen opgelost. Al weer een mooi poosje geleden. Hij doet het sindsdien braaf zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Janus Bier schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:55:
[...]

Dus je modem gaat uit bridge mode zonder dat jij de klantenservice hebt gebeld?
Hij blijft keurig in bridge mode maar wifi en Wifispots gaan aan.
valkenier schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:35:
[...]

Ik heb wel eens gehad dat mijn 7210 in bridge toch een WiFi signaal afgaf, waar ik trouwens niks mee kon.Hij bleef ook gewoon in bridge. Een telefoontje naar de helpdesk heeft dat toen opgelost. Al weer een mooi poosje geleden. Hij doet het sindsdien braaf zoals het hoort.
Bijzonder, dat ervaar ik dus ook.

[ Voor 44% gewijzigd door MensionXL op 10-02-2020 20:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
Hier volgens de speedtest van o.a. Google een score van 45/5mb dus zou prima moeten zijn.

Als ik vervolgens yt video bijv op tv of telefoon afspeel kan ik nog niet 1 video HD bekijken zonder om te 3 seconde te moeten bufferen.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Router staat 2 meter van tv af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ambianz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:11:
Hier volgens de speedtest van o.a. Google een score van 45/5mb dus zou prima moeten zijn.

Als ik vervolgens yt video bijv op tv of telefoon afspeel kan ik nog niet 1 video HD bekijken zonder om te 3 seconde te moeten bufferen.

Dan ligt dat waarschijnlijk aan je telefoon!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Kan via ziggo, deze site niet bereiken.
Zijn er Meer die het niet kunnen?
Via Vodafone 4g lukt het wel

https://www.feadship.nl/fleet/aquarius

Oh ziggo onderhoud.

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 11-02-2020 06:27 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
HereIsTom schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:32:
[...]

Dan ligt dat waarschijnlijk aan je telefoon!
Op tv speel ik youtube af zonder telefoon, dus gewoon de ingebouwde smart functionaliteit.. Lijkt dus niet aan telefoon te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Binnenkort wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd, echter kan de aannemer niet vertellen of er kabel of glasvezel komt te liggen, zou Ziggo dat wel kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:32
Op de frontpage stond een artikel over de 1 gigabit in Den Haag en omstreken. Volgens mij stond daar een link in met een pagina van Ziggo waar een prijsverlaging in stond. Iets met ipv 99 naar 79 euro of zo.

Was dat soms weer een foutje van Ziggo ?

En weten jullie of je binnen het jaar abbo, je snelheid kan verhogen. En dan bijvoorbeeld 2 maanden later weer verlagen ? Wil eigenlijk wel eens een tijdje het 500 abbo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
ppeterr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:33:
En weten jullie of je binnen het jaar abbo, je snelheid kan verhogen. En dan bijvoorbeeld 2 maanden later weer verlagen ? Wil eigenlijk wel eens een tijdje het 500 abbo proberen.
Verhogen binnen de looptijd van je abo was nooit een probleem, maar je gaat dan weer een nieuw jaar abo aan. Je kunt dan niet meer terug. Of je moet wachten tot ze weer een prijsverhoging doorvoeren, dan kun je kosteloos opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
grun93 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Verhogen binnen de looptijd van je abo was nooit een probleem, maar je gaat dan weer een nieuw jaar abo aan. Je kunt dan niet meer terug. Of je moet wachten tot ze weer een prijsverhoging doorvoeren, dan kun je kosteloos opzeggen.
Aha, een nieuw jaar abbo is niet echt een probleem. Dus stel ik neem een stap sneller. Maar het is over-kill, of het netwerk trekt het hier niet oid. Dan zit je een jaar vast eraan en kan je niet meer een stap terug ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:33:
Op de frontpage stond een artikel over de 1 gigabit in Den Haag en omstreken. Volgens mij stond daar een link in met een pagina van Ziggo waar een prijsverlaging in stond. Iets met ipv 99 naar 79 euro of zo.

Was dat soms weer een foutje van Ziggo ?

Die van 99 euro is inlcusief TV Max (dus met extra zenders, movies en series XL etc.) en de Next mediabox
Die van 79 is alleen internet en kabel tv (dus de basis zenders die ongecodeert aanwezig zijn).

Zover ik weet doet Ziggo niet moeilijk over het up en downgraden van snelheid (zeker sneller is geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
shoombak schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:04:
Binnenkort wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd, echter kan de aannemer niet vertellen of er kabel of glasvezel komt te liggen, zou Ziggo dat wel kunnen vertellen?
Degene die je dat zou moeten kunnen vertellen is de projectontwikkelaar. De aannemer is 'maar' de uitvoerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
ppeterr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:40:
Aha, een nieuw jaar abbo is niet echt een probleem. Dus stel ik neem een stap sneller. Maar het is over-kill, of het netwerk trekt het hier niet oid. Dan zit je een jaar vast eraan en kan je niet meer een stap terug ?
Als het netwerk het niet trekt dan wel, dan leveren ze niet wat ze contractueel verplicht zijn. Overkill, tja, dat moet je zelf beoordelen. Dat is niet het probleem van ziggo, daar hoeven ze niet aan mee te werken.

Uiteindelijk gaat het gewoon om geld. Van een goedkoop abo naar een duurder abo is makkelijk, andersom moeilijk tot onmogelijk. Het is een commercieel bedrijf dat zoveel mogelijk aan jou wil verdienen, op zich is daar niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:11:
[...]
Uiteindelijk gaat het gewoon om geld. Van een goedkoop abo naar een duurder abo is makkelijk, andersom moeilijk tot onmogelijk. Het is een commercieel bedrijf dat zoveel mogelijk aan jou wil verdienen, op zich is daar niks mis mee.
Mijn ervaring met Ziggo is anders, ben vaker van start naar plus en weer naar start gegaan en nooit problemen gehad. Dit kan ook gewoon in je online omgeving en zover ik weet zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@grun93 @jongetje Thanks voor de antwoorden heren, ik ga binnenkort maar eens upgraden dan naar 500 Mbit. Wellicht dan als de prijzen wat netter worden en de snelheid verhoging nuttig lijkt dan eens een keer naar 1000Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
jongetje schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:15:
Mijn ervaring met Ziggo is anders, ben vaker van start naar plus en weer naar start gegaan en nooit problemen gehad. Dit kan ook gewoon in je online omgeving en zover ik weet zonder kosten.
Ja, maar toch niet voordat je jaarabo afgelopen was? Of dat ze tijdelijk wat soepeler waren, bijvoorbeeld in juni, als vaak de prijs aangepast wordt, om je als klant te behouden en te voorkomen dat je afscheid neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Ja, maar toch niet voordat je jaarabo afgelopen was? Of dat ze tijdelijk wat soepeler waren, bijvoorbeeld in juni, als vaak de prijs aangepast wordt, om je als klant te behouden en te voorkomen dat je afscheid neemt?
Ik heb elke keer een jaarcontract genomen vanwege korting of een gratis zenderpakket. Maar als je het zeker wilt weten, chat, mail of bel ze even. Ik biedt natuurlijk geen enkele garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ambianz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:11:

Geen idee waar het aan ligt, maar ik ervoer dit ook gisteren. Zowel last van YouTube op laptop als op mobiel. Al werd het tegen/na middernacht wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:34
Weet iemand welk telefoonnummer je nu het beste kunt bellen voor de afdeling opzeggen?

Vorig jaar kon ik mijn telefoonnummer op de Ziggo website invullen en werd ik door die afdeling teruggebeld. Toen heb ik kunnen regelen dat ik weer de eerste 6 maanden korting kreeg. Ik zie nu echter die optie om je telefoonnummer in te vullen niet meer staan.
Ik kan alleen deze pagina vinden: https://www.ziggo.nl/klan...t/klantgegevens/opzeggen/

Dan dus gewoon maar dat 0900 nummer bellen en via keuzemenu naar opzeggen gaan?
Het mooie van hoe het voorheen kon, is dat je direct de juiste persoon aan de lijn kreeg als je werd teruggebeld en ze niet moeilijk deden over korting geven. Lukt dat nu ook als je zelf dat 0900 nummer belt?
Of heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
cordonbleu schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:54:
Weet iemand welk telefoonnummer je nu het beste kunt bellen voor de afdeling opzeggen?

Vorig jaar kon ik mijn telefoonnummer op de Ziggo website invullen en werd ik door die afdeling teruggebeld. Toen heb ik kunnen regelen dat ik weer de eerste 6 maanden korting kreeg. Ik zie nu echter die optie om je telefoonnummer in te vullen niet meer staan.
Ik kan alleen deze pagina vinden: https://www.ziggo.nl/klan...t/klantgegevens/opzeggen/

Dan dus gewoon maar dat 0900 nummer bellen en via keuzemenu naar opzeggen gaan?
Het mooie van hoe het voorheen kon, is dat je direct de juiste persoon aan de lijn kreeg als je werd teruggebeld en ze niet moeilijk deden over korting geven. Lukt dat nu ook als je zelf dat 0900 nummer belt?
Of heeft iemand een goede tip?
of je sluit even een telefoon aan op de ziggo modem en belt 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Mel33 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:00:
[...]

of je sluit even een telefoon aan op de ziggo modem en belt 1200
Zo'n telefoon heb ik eigenlijk niet eens meer :P
Bovendien heb ik een abonnement met alleen internet en tv, dus zonder telefoon of maakt dat niet uit? Maarja, het is voor mij dus toch niet een optie nu helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
cordonbleu schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Zo'n telefoon heb ik eigenlijk niet eens meer :P
Bovendien heb ik een abonnement met alleen internet en tv, dus zonder telefoon of maakt dat niet uit? Maarja, het is voor mij dus toch niet een optie nu helaas.
www.ziggo.nl/chat
ow werkt vandaag niet
in de mijn-ziggo app kan je wel chatten

https://play.google.com/s...ils?id=nl.ziggo.app&hl=nl
https://apps.apple.com/nl/app/mijn-ziggo/id1484773568

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 11-02-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik zag inderdaad ook de mogelijkheid tot chatten. Maar in mijn ervaring krijg je telefonisch toch meer voor elkaar. En bij de chat krijg je soms ook een medewerker met niet alle bevoegdheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
LAD93 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:53:
[...]

Vreemde is dat de TV wel perfect werkt dus iets zegt me dat de modem aan het overlijden is - ook gezien het feit dat de verbinding sporadisch wel werkte en nu helemaal niet meer online komt. Ook de medewerkers van Ziggo konden de router niet online zien. Ze hebben ook gelijk uitgesloten dat het een wijk/straat probleem is. Volgens de medewerker heb ik de enige modem in de buurt die offline is.
Een kleine update (ook om mijn frustratie een klein beetje kwijt te raken):

Gisterochtend om 8:30 stond de monteur voor de deur. Hij heeft de aansluiting doorgemeten (“signaal is goed”) dus dat kon het niet zijn volgens hem. Modem nagekeken en geconcludeerd dat een nieuwe Connectbox de oplossing is. Modem aangesloten en warempel, gelijk verbinding!

Monteur gaf aan dat het nu opgelost zou moeten zijn, wat ook zo leek te zijn. Kunnen streamen, werken en Playstationen zonder dat er iets aan de hand was. Echter, sinds vanmorgen weer continu herstarten van de router en sinds vanavond helemaal geen verbinding meer. De router geeft ‘US-ranging’ aan, wat lijkt op geen up-stream verbinding? Monteur komt vrijdag weer langs, maar heb er eigenlijk nu al weinig vertrouwen meer in.

Iemand die weleens hetzelfde meegemaakt heeft?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

nlboy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:46:
[Afbeelding]

Vorige week is een Ziggo monteur langs geweest vanwege bovenstaand probleem. Bij RTL 4, 5, Veronica, etc. (dezelfde channel?) heb ik regelmatige bovenstaande blokjes probleem, maar dit is niet altijd. De ene keer extreem (zoals de foto), maar soms ook weer niet of nauwelijks. Bij de NPO's en SBS komt dit probleem niet voor.

Een nieuwe kabel, wandaansluiting, etc. hebben niet geholpen. Terwijl dit voorheen nooit echt een problem was met mijn CI+ module.

Hij gaf als conclusie aan dat het aan onze TV ligt. Het is namelijk een Pools model waardoor dit de oorzaak van is. Kan dat?
Helaas hebben jullie tips niet geholpen. Ik heb een retourfilter aangeschat, maar de blokjes blijven helaas.

Ik ben er iig achtergekomen dat alle kanalen onder 458 MHz [Afbeelding] (regelmatig) problemen geven.

Nu moet ik ook nog eens de monteur kosten van 50 euro betalen, omdat het aan mijn TV ligt (terwijl dit nog niet bewezen is). Ik heb nog met Ziggo gediscussieerd dat ik dit onterecht vind, omdat de monteur het eerste aansluitpunt heeft vervangen en dat is Ziggo hun verantwoordelijkheid. Maar zij blijven nog steeds dit terecht vinden terwijl ik voorheen geen problemen had.

Nu heb ik gevraagd of ik anders een decoder in bruikleen kan krijgen, maar dat kan niet omdat ik een Televisie Start abonnement heb. Dus dan moet ik mijn pakket gaan 'upgraden' om een Mediabox te krijgen, terwijl dit geen garantie biedt. 8)7 Toen werd ik doorverbonden naar de retentie afdeling, omdat zij meer kunnen regelen en ik het belachelijk vind dat ik nu zoveel kosten moet maken terwijl dit probleem nu sinds een jaar speelt. Maar toen ik in de wacht werd gezet was de verbinding verbroken. Ik had geen zin om voor een 4e keer (al facturatie, technische support, retentie mijn verhaal moeten doen) uit te leggen.

Erg balen dat ik zo 'afhankelijk' van Ziggo ben, want ADSL snelheid om mijn adres is helaas een drama (=zeer traag).

Het enige wat ik nu kan doen is bij de buren moet ik nog even checken of zij dit probleem ook hebben. En verder ga ik nog even kijken of mijn TV destijds als Ziggo/UPC compatibele verkocht werd.

[ Voor 8% gewijzigd door nlboy op 12-02-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nlboy schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:34:
[...]
Helaas hebben jullie tips niet geholpen. Ik heb een retourfilter aangeschat, maar de blokjes blijven helaas.

Nu moet ik ook nog eens de monteur kosten van 50 euro betalen, omdat het aan mijn TV ligt (terwijl dit nog niet bewezen is). Ik heb nog met Ziggo gediscussieerd dat ik dit onterecht vind, omdat de monteur het eerste aansluitpunt heeft vervangen en dat is Ziggo hun verantwoordelijkheid. Maar zij blijven nog steeds dit terecht vinden terwijl ik voorheen geen problemen had.

Nu heb ik gevraagd of ik anders een decoder in bruikleen kan krijgen, maar dat kan niet omdat ik een Televisie Start abonnement heb. Dus dan moet ik mijn pakket gaan 'upgraden' om een Mediabox te krijgen, terwijl dit geen garantie biedt. 8)7 Toen werd ik doorverbonden naar de retentie afdeling, omdat zij meer kunnen regelen en ik het belachelijk vind dat ik nu zoveel kosten moet maken terwijl dit probleem nu sinds een jaar speelt. Maar toen ik in de wacht werd gezet was de verbinding verbroken. Ik had geen zin om voor een 4e keer (al facturatie, technische support, retentie mijn verhaal moeten doen) uit te leggen.

Het enige wat ik nu kan doen is bij de buren moet ik nog even checken of zij dit probleem ook hebben. En verder ga ik nog even kijken of mijn TV destijds als Ziggo/UPC compatibele verkocht werd.

Erg balen dat ik zo 'afhankelijk' van Ziggo ben, want ADSL snelheid om mijn adres is helaas een drama (=zeer traag).
Maar wat ik even niet begrijp...er is dus een monteur geweest, die heeft wat dingen gedaan, maar het probleem is niet opgelost?
Was het wel opgelost toen de monteur het checkte dan? Waarom ging die weg als het niet opgelost is?

Hebben ze de groene kabel als eens doorgemeten?
Heb je een connectbox? (if ja, heb je veel T3 of T4 errors?)
Hebben ze het signaal gecheckt? Is deze niet te zwak of juist te sterk?
Andere tv's ook problemen (of zijn er geen andere tv's?)? Heb je geen mogelijkheid om eens te testen met een andere tv?

WIj hebben ook lang last gehad van blokjes op bepaalde zenders, bleek uiteindelijk de connector van de groene kabel in het wijkkastje te zijn, die was aan het roesten. (daarvoor is ook alles vervangen wat vervangen kon worden.)

Zijn de blokjes erger als je een upload doet? Bijvoorbeel een speedtest en dan tijdens uploaden meer blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Martinusz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Maar wat ik even niet begrijp...er is dus een monteur geweest, die heeft wat dingen gedaan, maar het probleem is niet opgelost?
Was het wel opgelost toen de monteur het checkte dan? Waarom ging die weg als het niet opgelost is?

Hebben ze de groene kabel als eens doorgemeten?
Heb je een connectbox? (if ja, heb je veel T3 of T4 errors?)
Hebben ze het signaal gecheckt? Is deze niet te zwak of juist te sterk?
Andere tv's ook problemen (of zijn er geen andere tv's?)? Heb je geen mogelijkheid om eens te testen met een andere tv?

WIj hebben ook lang last gehad van blokjes op bepaalde zenders, bleek uiteindelijk de connector van de groene kabel in het wijkkastje te zijn, die was aan het roesten. (daarvoor is ook alles vervangen wat vervangen kon worden.)

Zijn de blokjes erger als je een upload doet? Bijvoorbeel een speedtest en dan tijdens uploaden meer blokjes?
Nope, de monteur heeft de wandcontactdoos & splitter (modem/antenne) vervangen. Hij heeft wat gemeten (ook mijn Coax-kabel met kabelkeurmerk) en kwam tot de conclusie dat het aan de (Pools model) televisie lag. Ook geef Ziggo aan dat ze op afstand een goede verbinding hebben met de modem.

Ik vraag met af of ik het qua snelheid ga merken, want het andere kanalen (NPO1, SBS, enzo) gaan wel goed zonder blokjes. Maar ik kan dat inderdaad even testen of het te merken is.

Ik heb op dit moment een CI+ module, dus ik kan helaas niet zien of ik veel T3/T4 meldingen krijg.

Helaas heb ik geen andere Tv's (met een CI+ module), vandaar dat ik graag een media box wil lenen om zo te kijken of het inderdaad aan de verbinding of TV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
nlboy schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:59:
[...]
Nope, de monteur heeft de wandcontactdoos & splitter (modem/antenne) vervangen. Hij heeft wat gemeten (ook mijn Coax-kabel met kabelkeurmerk) en kwam tot de conclusie dat het aan de (Pools model) televisie lag. Ook geef Ziggo aan dat ze op afstand een goede verbinding hebben met de modem.

Ik vraag met af of ik het qua snelheid ga merken, want het andere kanalen (NPO1, SBS, enzo) gaan wel goed zonder blokjes. Maar ik kan dat inderdaad even testen of het te merken is.

Ik heb op dit moment een CI+ module, dus ik kan helaas niet zien of ik veel T3/T4 meldingen krijg.

Helaas heb ik geen andere Tv's (met een CI+ module), vandaar dat ik graag een media box wil lenen om zo te kijken of het inderdaad aan de verbinding of TV ligt.
Waar woon je ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Connectbox is de modem ;) heb je die? (dat witte ding voor internet/wifi)
Als je daar in inlogt moet je even naar de waardes kijken en er zit een tabel met errors (T3 en T4)

Bij mij konden ze ook alles meten en zagen ze geen problemen, totdat de 5de monteur naar de wijkkast liep en het binnen 5 minuten had opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Amsterdam (UPC-gebied) in een flat. De verdeelkast staat onderaan de flat en de kabels lopen daaruit buiten langs naar elke woning.
Martinusz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Connectbox is de modem ;) heb je die? (dat witte ding voor internet/wifi)
Als je daar in inlogt moet je even naar de waardes kijken en er zit een tabel met errors (T3 en T4)

Bij mij konden ze ook alles meten en zagen ze geen problemen, totdat de 5de monteur naar de wijkkast liep en het binnen 5 minuten had opgelost.
Ik heb de Ubee EVW 3226 staan. Kan ik het daar ook op controleren?

Een andere monteur inschakelen kan nooit kwaad, alleen heb ik geen zin om weer voor een monteur te gaan betalen die niks gaat oplossen. Maar ik kan altijd vragen of de monteur ook de wijkkast heeft gecontroleerd.

[ Voor 16% gewijzigd door nlboy op 12-02-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nlboy schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:27:
[...]
Amsterdam (UPC-gebied) in een flat. De verdeelkast staat onderaan de flat en de kabels lopen daaruit buiten langs naar elke woning.
[knip]
Da's voor mij nét wat te ver weg, je zou anders zo even een decoder mogen lenen (met actieve Irdeto smartcard), dan zou het snel duidelijk kunnen zijn. Oproepje plaatsen in V&A?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nlboy schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:27:
[...]

[...]
Ik heb de Ubee EVW 3226 staan. Kan ik het daar ook op controleren?

Een andere monteur inschakelen kan nooit kwaad, alleen heb ik geen zin om weer voor een monteur te gaan betalen die niks gaat oplossen. Maar ik kan altijd vragen of de monteur ook de wijkkast heeft gecontroleerd.
Geen idee of je het daar ook in kan controleren eerlijk gezegd.

Ik zou sowieso niet akkoord gaan met de monteurskosten, het probleem is niet opgelost en ze hebben niet aangetoond dat het aan jouw tv ligt. (alleen zeggen dat het aan je tv wel zal liggen is geen bewijs)
Maar om het uit te sluiten zou je eigenlijk even andere tv moeten proberen, misschien even dag/weekje ruilen met een bekende?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 12-02-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Martinusz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Geen idee of je het daar ook in kan controleren eerlijk gezegd.

Ik zou sowieso niet akkoord gaan met de monteurskosten, het probleem is niet opgelost en ze hebben niet aangetoond dat het aan jouw tv ligt. (alleen zeggen dat het aan je tv wel zal liggen is geen bewijs)
Maar om het uit te sluiten zou je eigenlijk even andere tv moeten proberen, misschien even dag/weekje ruilen met een bekende?
Dank je wel voor de tip. Ik ga inderdaad nog achter de kosten aan, anders ga hebben we altijd nog een Plan B (Kassa, rechtsbijstand, of zo iets laten vallen) ;-)

Maar inderdaad ik moet maar even kijken voor een TV of decoder te leen gaan om het zeker uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 13:13
ion schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:23:
10+ jaar klant bij ziggo en ze willen niet eens een extra mediabox next opsturen. :F Wordt toch eens tijd om over te stappen op KPN.
Ook minstens 10 jaar trouwe klant en ze willen mij niet eens 1 Next opsturen. Heb nu een mediabox van 8 jaar oud staan en het voelt alsof ik terug ga naar het stenen tijdperk als ik Movies+series wil kijken. Dat ding geeft niet eens aan bij welke aflevering ik ben gebleven.

Heb dan wel TV start, maar het gaat mij ook niet om de TV zenders :+ Ja als ik een paar tientjes per maand extra ga betalen voor zenders die ik niet wil dan krijg ik wel een Next 8)7

Dat wordt dus wachten op glasvezel en bye bye Ziggo ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Beakzz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Ook minstens 10 jaar trouwe klant en ze willen mij niet eens 1 Next opsturen. Heb nu een mediabox van 8 jaar oud staan en het voelt alsof ik terug ga naar het stenen tijdperk als ik Movies+series wil kijken. Dat ding geeft niet eens aan bij welke aflevering ik ben gebleven.

Heb dan wel TV start, maar het gaat mij ook niet om de TV zenders :+ Ja als ik een paar tientjes per maand extra ga betalen voor zenders die ik niet wil dan krijg ik wel een Next 8)7

En bij een andere loop je tegen dezelfde beperkingen aan. Snap echt niet dat je voor een duppie op de eerste rang wil zitten hahaha grapje.

Nee maar een internet met pc en een abbo op een online tv kijk/movie abonnement is dan beter voor je, je hebt dan de keuze in heel veel movies en series, en je bent dan niet beperkt door je ziggo. (ps ziggo go werk ook prima op een pc en je kan alles zien wat in dat kastje(next) ook kan))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
[...]

Ik had dergelijke issues juist op de NPO zenders (en Ziggo Sport), dat had te maken met de wifi (repeater) die aan de andere kant van de muur zat. Daar kan zo'n CI+ module slecht tegen. Overigens kwam de Ziggo monteur daar pas achter toen ik hem op die repeater wees. Na eerst ook ALLES te hebben vervangen.

We hebben nu soortgelijke problemen op dezelfde zenders, maar in een ander huis zonder die 'stoorzender' aka wifi repeater. Maar we kijken op die televisie nog maar zo weinig lineair, dat het de moeite niet loont om er veel tijd (geld) in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Tackleberry schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Ik had dergelijke issues juist op de NPO zenders (en Ziggo Sport), dat had te maken met de wifi (repeater) die aan de andere kant van de muur zat. Daar kan zo'n CI+ module slecht tegen. Overigens kwam de Ziggo monteur daar pas achter toen ik hem op die repeater wees. Na eerst ook ALLES te hebben vervangen.

We hebben nu soortgelijke problemen op dezelfde zenders, maar in een ander huis zonder die 'stoorzender' aka wifi repeater. Maar we kijken op die televisie nog maar zo weinig lineair, dat het de moeite niet loont om er veel tijd (geld) in te stoppen.
Top dat kan ik ook nog even proberen. Wellicht dat m'n eigen access point (die ik ook nu ongeveer een jaar heb) achter de modem dit veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
nlboy schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:06:
Top dat kan ik ook nog even proberen. Wellicht dat m'n eigen access point (die ik ook nu ongeveer een jaar heb) achter de modem dit veroorzaakt.
In mijn geval zat de wifi repeater letterlijk aan de andere kant van de muur in het stopcontact, ter hoogte van de CI+ module. Repeater uit het stopcontact >> tv signaal zonder blokken. Zou normaal gesproken alleen een issue moeten zijn als die twee elementen echt bij elkaar in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Tackleberry schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:13:
[...]

In mijn geval zat de wifi repeater letterlijk aan de andere kant van de muur in het stopcontact, ter hoogte van de CI+ module. Repeater uit het stopcontact >> tv signaal zonder blokken. Zou normaal gesproken alleen een issue moeten zijn als die twee elementen echt bij elkaar in de buurt zijn.
Wifi 2.4Ghz heeft een sinus van 12 cm, op 6cm kan dan een piek oid ontstaan (die 12cm sinus is een golf, met een top en dal om de 6cm) Dus paar cm verplaatsen kan al een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
is het een wifi repeater of een powerline adapter ?? straalt net wat anders in, vooral die pauper powerlines

[ Voor 35% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 12-02-2020 21:47 ]

• Beakzz
Mel33 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:07:
[...]

En bij een andere loop je tegen dezelfde beperkingen aan. Snap echt niet dat je voor een duppie op de eerste rang wil zitten hahaha grapje.

Nee maar een internet met pc en een abbo op een online tv kijk/movie abonnement is dan beter voor je, je hebt dan de keuze in heel veel movies en series, en je bent dan niet beperkt door je ziggo. (ps ziggo go werk ook prima op een pc en je kan alles zien wat in dat kastje(next) ook kan))
Nah ik verwacht gewoon een mediabox van deze tijd en dat is volgens mij alleen de Next box bij Ziggo. Vind geld uit geven ook totaal geen probleem, maar niet voor iets waar ik niet op zit te wachten enkel en alleen om een betere (hoe dan ook functionerende) mediabox te krijgen. Heb zo ongeveer alle streamdiensten en juist daarom voelt de Ziggo ervaring zo klungelig aan. En natuurlijk kan alles op de pc bekeken worden en ik heb zelfs een pc aan de TV hangen, maar het is niet hetzelfde.

Als ik Ziggo Go nou naar mijn Shield of Apple TV mocht streamen dan zou het al een minder groot probleem zijn.

• LAD93
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Een kleine update (ook om mijn frustratie een klein beetje kwijt te raken):

Gisterochtend om 8:30 stond de monteur voor de deur. Hij heeft de aansluiting doorgemeten (“signaal is goed”) dus dat kon het niet zijn volgens hem. Modem nagekeken en geconcludeerd dat een nieuwe Connectbox de oplossing is. Modem aangesloten en warempel, gelijk verbinding!

Monteur gaf aan dat het nu opgelost zou moeten zijn, wat ook zo leek te zijn. Kunnen streamen, werken en Playstationen zonder dat er iets aan de hand was. Echter, sinds vanmorgen weer continu herstarten van de router en sinds vanavond helemaal geen verbinding meer. De router geeft ‘US-ranging’ aan, wat lijkt op geen up-stream verbinding? Monteur komt vrijdag weer langs, maar heb er eigenlijk nu al weinig vertrouwen meer in.

Iemand die weleens hetzelfde meegemaakt heeft?
The soap continues... Gisteren is er wederom een monteur geweest en die heeft geconstateerd dat de eindversterker goed werkt en dat alles binnenshuis ook goed is. Hij gaf gelijk aan dat het signaal niet goed is en zijn collega had dit dan ook moeten zien. Nu is er voor aankomende dinsdag een lijnmeting ingepland waarna hoogstwaarschijnlijk BAM moet komen om de kabel te vervangen... :X

per aspera ad astra

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:30
nlboy schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:34:
[...]

Ik ben er iig achtergekomen dat alle kanalen onder 458 MHz [Afbeelding] (regelmatig) problemen geven.

De meeste verstoringen op 458Mhz worden veroorzaakt door slimme elektra meters die op het CDMA netwerk uitzenden .
Dus als je een slimme meter hebt hangen die een CDMA netwerk module heeft is de kans groot dat dit de boosdoener is .

Game PC

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Leeuw070 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:48:
[...]

De meeste verstoringen op 458Mhz worden veroorzaakt door slimme elektra meters die op het CDMA netwerk uitzenden .
Dus als je een slimme meter hebt hangen die een CDMA netwerk module heeft is de kans groot dat dit de boosdoener is .
Dank voor de tip. Ik heb nog een domme meter thuis hangen. :)
Mel33 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Wifi 2.4Ghz heeft een sinus van 12 cm, op 6cm kan dan een piek oid ontstaan (die 12cm sinus is een golf, met een top en dal om de 6cm) Dus paar cm verplaatsen kan al een oplossing zijn.
Ow dan is dat waarschijnlijk niet de oorzaak, want de afstand tussen de CI+ en access point is iets van 4 meter. Maar ik kan het altijd even proberen. Iig ik laat het jullie weten of dit effect heeft gehad.

[ Voor 51% gewijzigd door nlboy op 13-02-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
nlboy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:32:
[...]

Ow dan is dat waarschijnlijk niet de oorzaak, want de afstand tussen de CI+ en access point is iets van 4 meter. Maar ik kan het altijd even proberen. Iig ik laat het jullie weten of dit effect heeft gehad.
haha die is wel leuk, _/-\o_
Nee het is een sinusgolf(google het maar eens dan zie je wat ik bedoel) die zich ver strekt natuurlijk. anders zou je op 4meter al geen wifi meer hebben. wat er bedoeld wordt is dat het signaal 12cm lang is met 2.4Ghz, en dan weer 12cm lang enz enz tot het afzwakt (door het vermogen niet te hoog te laten zijn heeft het maar een bereik van 20 a 30meter, meestal maar 10 meter wifi bereik) nee maar een sinus is een golf met een hoogtepunt en dieptepunt (en bij 12cm is dat dus om de 6cm waar de kracht het meest is) net als rimpelingen in het water verspreid het zich. maar als het dus net op een punt is dat het stoort op een ander device dan is 1 a 2cm verplaatsen al voldoende soms.

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
Hebben jullie ook een aanbieding per mail gekregen? Voor 4,95 euro per maand extra kan ik van 50 naar 100 Mbit/seconde.
Speciaal voor jou: Start Internet XXL

Regel snel en eenvoudig een hogere internetsnelheid. Zonder gedoe: je hoeft niets te installeren en je komt geen moment zonder te zitten.
  • Van 50 naar 100 Mbit/s downloadsnelheid
  • Direct geregeld
  • Maandelijks aanpasbaar
  • We veranderen niks aan je tv abonnement of bellen
  • Je krijgt het Alles-in-1 Pakket "Internet Start XXL, TV Start en Bellen". Dit pakket kost 56,95 per maand. Dat is 4,95 meer dan wat je nu betaalt.

Everything that has a beginning has a end

• MdO82
Rommel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:13:
Hebben jullie ook een aanbieding per mail gekregen? Voor 4,95 euro per maand extra kan ik van 50 naar 100 Mbit/seconde.

[...]
Die aanbieding bieden ze geselecteerde klanten.
Ik heb namelijk zelf ook het laagste internetpakket en heb de aanbieding niet gehad.

Je moet jezelf afvragen of je de 100 Mbit/seconde nodig hebt en of het je €4,95 waard is.

2250 WP Zuid PVoutput

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

[...]
Mail vorige week gekregen, en vandaag een herinnering. Ik verwacht dat ze zo'n mail niet in 1 keer naar bijna alle klanten toesturen, maar dat ze het in batches doen.
Ik heb het idee dat ze willen stoppen met het aanbieden van die laagste internetsnelheid. Hoe meer mensen er nu al voor "maar" 5 euro meer, des te beter voor hun. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Beakzz schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje scheve redenering. Ik rij een Opel Corsa van 15 jaar oud en die is altijd bij de dealer onderhouden. Nu wil ik van de Opel dealer het nieuwe model, want die rijd lekkerder en ook omdat mijne geen navigatiesysteem heeft. Uiteraard zonder daarvoor geld te betalen.

Ach, ik wil er wel geld voor uit geven, maar waarom, ik ga de elektrische ramen en de airconditioning van zo'n nieuwe Corsa toch niet gebruiken.

Wat een klote merk dat Opel. De volgende wordt een Kia.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Geen mail ontvangen. Heb dat pakket echter vorige week gekozen voor mijn dochter, via een link middels een Google zoekopdracht.

Edit: via deze link dus; https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 13-02-2020 23:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Is er ook een mogelijkheid om Start XXL te nemen zonder bellen?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Masimo Dat is een kromme redenering.

Hij huurt namelijk zijn huidige decoder en wil deze inruilen voor het nieuwere model.

Ziggo wil het vanwege dat er blijkbaar een te kort is (en voor mijn gevoel anders een capaciteit probleem om het next platform) deze exclusief houden voor klanten die het duurste abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:13:
@Masimo Dat is een kromme redenering.

Hij huurt namelijk zijn huidige decoder en wil deze inruilen voor het nieuwere model.

Ziggo wil het vanwege dat er blijkbaar een te kort is (en voor mijn gevoel anders een capaciteit probleem om het next platform) deze exclusief houden voor klanten die het duurste abonnement hebben.
Wat eigenlijk ook logisch is, want dat ding is ook gericht op het duurste abonnement, waarbij love nature 4k als extra is opgenomen. Dat een groep abonnees deze kans hebben gegrepen om die vervelende horizon om te wisselen is een ander verhaal, daar had Ziggo direct beter over moeten nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
hardware-lover schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:48:
[...]

Geen mail ontvangen. Heb dat pakket echter vorige week gekozen voor mijn dochter, via een link middels een Google zoekopdracht.

Edit: via deze link dus; https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl
Ah top, kon het pakket al niet via de site zelf vinden. Wat ik wel weer typisch vind is dat ze doen alsof het een actie is. Ik heb bijvoorbeeld tot 21 februari de tijd om te beslissen. Maar kan later altijd nog over als ik zou willen.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:26:
[...]

Wat eigenlijk ook logisch is, want dat ding is ook gericht op het duurste abonnement,
Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat je een 500Mbit abonnement moet nemen om meer/beter/handiger TV te kunnen kijken. Ik heb het idee dat het is om nog zoveel mogelijk aan de MediaboxXL te kunnen verdienen. Anders zouden die nu allemaal naar de schroot moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat je een 500Mbit abonnement moet nemen om meer/beter/handiger TV te kunnen kijken. Ik heb het idee dat het is om nog zoveel mogelijk aan de MediaboxXL te kunnen verdienen. Anders zouden die nu allemaal naar de schroot moeten.
Je hoeft niet max te hebben, wij hebben complete en de next (ja in het begin).
Ze doen het nu alleen bij max omdat ze tekort hebben aan die boxen, ze moeten de fabrieksband even volle toeren laten draaien en die kastjes gewoon weer beschikbaar maken vanaf Complete, of gewoon voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:03:
[...]

Je hoeft niet max te hebben, wij hebben complete en de next (ja in het begin).
Ze doen het nu alleen bij max omdat ze tekort hebben aan die boxen, ze moeten de fabrieksband even volle toeren laten draaien en die kastjes gewoon weer beschikbaar maken vanaf Complete, of gewoon voor iedereen.
Wat heb je aan een box die in de markt is gezet door Ziggo juist als 4K-box, waarbij er met tv complete geen 4k-zender aanwezig is? Althans, het lijkt de indruk te wekken dat men dit straks alleen beschikbaar wil stellen met max. Verder eens met @jongetje dat een 500mbit qua internet wel over the top is en ook onzinnig.
Ik heb de box ook, snap ook wel dat er meer voordelen aan zitten dan alleen 4k, maar ik denk dat Ziggo vooral qua marketing wel wat steken heeft laten vallen.
Voor iedereen is overigens met de horizon ook nooit beschikbaar geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
ed1703 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Wat heb je aan een box die in de markt is gezet door Ziggo juist als 4K-box, waarbij er met tv complete geen 4k-zender aanwezig is? Althans, het lijkt de indruk te wekken dat men dit straks alleen beschikbaar wil stellen met max. Verder eens met @jongetje dat een 500mbit qua internet wel over the top is en ook onzinnig.
Ik heb de box ook, snap ook wel dat er meer voordelen aan zitten dan alleen 4k, maar ik denk dat Ziggo vooral qua marketing wel wat steken heeft laten vallen.
Voor iedereen is overigens met de horizon ook nooit beschikbaar geweest.
Nou volgens mij is de box niet alleen voor 4K in de markt gezet, veel meer dan dat.
Het 'nieuwe' kijken is veel belangrijker, de apps, de interface etc. Het is in alle opzichten een verbetering van de horizon, en dat is niet alleen omdat het 4K aan zou kunnen.

Daarnaast volgens mij zijn er uberhaupt maar weinig 4K aanbieders, die zendermarkt is gewoon nog niet losgebarsten bij geen enkele provider. Zal ook nog wel even duren, niet iedereen heeft 4K televisie of behoefte (of ziet verschil) aan 4K zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Masimo schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:29:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje scheve redenering. Ik rij een Opel Corsa van 15 jaar oud en die is altijd bij de dealer onderhouden. Nu wil ik van de Opel dealer het nieuwe model, want die rijd lekkerder en ook omdat mijne geen navigatiesysteem heeft. Uiteraard zonder daarvoor geld te betalen.

Ach, ik wil er wel geld voor uit geven, maar waarom, ik ga de elektrische ramen en de airconditioning van zo'n nieuwe Corsa toch niet gebruiken.

Wat een klote merk dat Opel. De volgende wordt een Kia.
Snap niet waarom jou post geliked wordt, want je opmerking slaat kant nog wal. Ik heb die decoder niet gekocht en ik wil zelfs die nieuwe wel kopen, maar ook dat is geen optie. Jij zou dus graag 2 tientjes per maand extra betalen om alleen maar een functionerende mediabox te mogen huren?

Dat ding dat ik nu heb staan werkt voor geen meter en voelt ouderwets aan. Het geld wat ik per maand betaal aan Ziggo voelt als een bedrag waar ik een moderne gebruikerservaring bij mag verwachten. Met jou logica zou het nog logisch zijn als de internetsnelheden ook 8 jaar hetzelfde waren gebleven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
Martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:19:
[...]

Nou volgens mij is de box niet alleen voor 4K in de markt gezet, veel meer dan dat.
Het 'nieuwe' kijken is veel belangrijker, de apps, de interface etc. Het is in alle opzichten een verbetering van de horizon, en dat is niet alleen omdat het 4K aan zou kunnen.

Daarnaast volgens mij zijn er uberhaupt maar weinig 4K aanbieders, die zendermarkt is gewoon nog niet losgebarsten bij geen enkele provider. Zal ook nog wel even duren, niet iedereen heeft 4K televisie of behoefte (of ziet verschil) aan 4K zenders.
De 4k functionaliteit zat natuurlijk wel duidelijk in de marketing vorig jaar toen de Next gereleased werd. En als er iemand de mogelijkheid heeft om 4k te gaan aanbieden dan is het ziggo wel met hun eigen sportzender. De studio is er klaar voor, de meeste rechten (f1, premier league, spaans en italiaans voetbal) zijn allemaal in 4k beschikbaar.

Ik ga ervanuit dat er iets grondig misgegaan is, want vanuit de wandelgangen had eind vorig jaar ziggosport 4k al beschikbaar moeten zijn. Of er is iets technisch mis, of de uitrol van de next is om wat voor reden dan ook niet optimaal gegaan.
De vraag is zijn ze dit jaar wel op tijd. Voor de f1 wordt het al krap. Maar er komt ook een grandioze sportzomer aan. 2 jaar geleden is er al getest met het WK voetbal in 4k (bij KPN zelfs publiekelijk beschikbaar). Het zou toch wat zijn als ziggo nu zelfs het EK en de olympische spelen niet in 4k gaat uitzenden. En met de hype rond max verstappen en de grandprix in Zandvoort kan je dat eigenlijk ook niet laten liggen. Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Momenteel beetje druk, dus kan niet thuisblijven. TZT zal ik zeker een update posten.

[...]

Helaas niet. Appartement met balkon :)
Het heeft even geduurd :P omdat de verbinding op zich 'goed genoeg' was. Echter sinds kort had ik ineens veel packetlos en ipv 250Mbit DL nog maar 15 DL ofzo die ook nog eens sterk fluctueerde (2-15) en veel meer TV issues.

Had zelf de nodige tests gedaan bedraad rechtstreeks op modem. Modem gereset etc. In de modem hadden 4 vd 8 kanalen zeer veel FEC fouten terwijl de andere 4 vrijwel geen fouten hadden.

Omdat ziggo recent veel in de wijkkasten heeft gewerkt om de band naar 1200 ? Mhz te verhogen dacht ik dus aan of een fout in de wijkkast / signaal naar AOP danwel kapotte modem als grootste kanshebbers.

Ziggo gebeld, 1 keer doorverbonden en keurig te woord gestaan door de helpdesk. Nav mijn voorwerk dachten zij ook aan kapotte modem maar omdat ik ook TV problemen heeft leek het hun beter om gelijk een monteur te sturen ipv alleen een modem.

Keurig nette en kundige monteur ontvangen die inderdaad bevestigde (zoals jullie al aangegeven hadden) dat het AOP niet goed aangesloten was.
Monteur heeft de erg korte groene kabel verlengd, de verouderde onderdelen (hele AOP) vervangen inclusief nieuwe internet kabel van Modem naar AOP en alles opnieuw aangesloten. Verder heeft hij nog iets in de wijkkast gedaan want het signaal wat binnenkwam rechtstreeks gemeten op groene kabel was iets mis mee.

Na de werkzaamheden lijkt alles weer goed te werken. Kon ook nieuwe modem krijgen maar ik houd liever de cisco 3928 dan dat ik een puma krijg ivm gaming en zowel de helpdesk (ook gamer) als de monteur begrepen dat wel. Wellicht bij een volgende snelheidsverhoging dat ik dan wel overstap.

Last not but least zit ik vrij ver bij de wijkkast vandaan en is het binnenkomende signaal nog wat zwak maar wel binnen de marges. Maar daar komt ook nog een monteur naar kijken om te zien of dat nog wat geboost mag worden.

Anyway tot nu toe zeer tevreden over de afhandeling door Ziggo. Sommige dingen (huur kastjes, horizon/4k media box en doorgaan met Puma chip) vind ik niet altijd even goed bij Ziggo maar dit is echt netjes en snel afgehandeld dus dat mag ook wel gezegd worden. d:)b

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Deze keer ben ik het niet met je eens. Je hoeft helemaal geen 500 Mbit abonnement af te nemen. Sterker nog, je kan inmiddels gewoon een 50 Mbps internet verbinding nemen met TV Max met een Next. Maar wel alleen met TV Max ja. Het is dus iets minder dramatisch dan sommigen het hier doen overkomen.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-B op 14-02-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
jongetje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Je hebt helemaal gelijk,
Ik zie dat ze het 1Gbit pakket nog niet (willen?) aanbieden bij zelf samenstellen.
Ik wou bijna zeggen dat ligt aan de postcode.
Maar als ik een postcode pak in Utrecht dan is tot 1000 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar, maar de pakketten zijn tot max te selecteren inderdaad tot 500 Mbit/s

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Je hebt helemaal gelijk,
Ik zie dat ze het 1Gbit pakket nog niet (willen?) aanbieden bij zelf samenstellen.
Klopt. Niet op de website. Als je belt dan kan je wel zelf samenstellen met 1Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jay-B schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:40:
[...]
Klopt. Niet op de website. Als je belt dan kan je wel zelf samenstellen met 1Gbit.
Indien ook beschikbaar vanzelfsprekend ;)

https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/#check-postcode

Hier niet te selecteren dus.
(niet dat er ook de behoefte voor is)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2020 20:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik geloof niet dat het al eerder gemeld is, Ziggo gaat definief de stekker uit zijn WebSpaces trekken. Het werd al jaren niet meer aangeboden aan nieuwe abonnees, maar nu wordt alles opgeruimd, als je er nog iets hebt staan heb tot 1 april om het veilig te stellen en eventueel er een nieuw onderkomen voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

hcQd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:24:
Ik geloof niet dat het al eerder gemeld is, maar Ziggo gaat definief de stekker uit zijn WebSpaces trekken. Het werd al jaren niet meer aangeboden aan nieuwe abonnees, maar nu wordt alles opgeruimd, als je er nog iets hebt staan heb tot 1 april om het veilig te stellen en eventueel er een nieuw onderkomen voor te vinden.
Idem dito voor Usenet. Ook daar gaat in april de stekker uit voor hen die het nog hadden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14
TFHfony schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:27:
[...]

Idem dito voor Usenet. Ook daar gaat in april de stekker uit voor hen die het nog hadden.
Hmmm, die gebruik ik als backup-server voor het geval er posts ontbreken. Niet dat ik 'm nou heel erg hard nodig heb, maar toch jammer.
Waar heb je dat gehoord of gelezen? En zouden die paar gebruikers er nog een officieel bericht van krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
vanaalten schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:32:
Waar heb je dat gehoord of gelezen? En zouden die paar gebruikers er nog een officieel bericht van krijgen?
Staat, waar je het verwacht, op de website van Ziggo. Als ze al een individueel bericht hebben gestuurd is zal dat naar het bijbehorende e-mailadres zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Wat heeft gigasnelheid te maken met betere tv ervaring? Ziggo adverteerd daarmee. Neenm giganet en ervaar betere tv ervaring. Internetsnelheid heeft niks met tv signaal te maken maar enkel wat voor decoder je gebruikt. Ook al als je geen ziggo internet hebt werkt tv het zelfde als met internet. Enkel opnemen in de cloud en interactive gedeelte gaat via internet maar daar heeft ziggo het niet over. En dus met andere woorden tv gedeelte zou tot op heden niet optimaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bt1441 Het enige wat kan zijn is dat ze een Next meeleveren voor televisie, maar die kun je ook bij andere abonnementen krijgen. Blijkbaar komt dit uit de koker van het kantoor vol marketeers. Aangezien het tv signaal gewoon via DVB-C binnenkomt maakt het abonnement helemaal niets uit, dat signaal is er met elk abonnement exact gelijk (op "love nature" na). Dit is puur marketing om de wijken waar glasvezel komt het hoofd proberen te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:11
Lisadr schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:48:
Is er ook een mogelijkheid om Start XXL te nemen zonder bellen?
Goeie vraag die je stelt. Ben ik ook benieuwd naar.
Iemand die weet of je Start XXL 100Mbit zonder bellen kunt afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:39

darkrain

Moderator Discord

Geniet

jongetje schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:46:
@bt1441 Het enige wat kan zijn is dat ze een Next meeleveren voor televisie, maar die kun je ook bij andere abonnementen krijgen. Blijkbaar komt dit uit de koker van het kantoor vol marketeers. Aangezien het tv signaal gewoon via DVB-C binnenkomt maakt het abonnement helemaal niets uit, dat signaal is er met elk abonnement exact gelijk (op "love nature" na). Dit is puur marketing om de wijken waar glasvezel komt het hoofd proberen te bieden.
Ze krijgen met DOCSIS 3.1 toch veel meer bandbreedte tot hun beschikking, internet en TV bij elkaar? Dat zou dus betekenen dat ze per zender meer kwaliteit kunnen leveren of meer zenders in totaal..
Dat zou met GigaNet allemaal moeten kunnen, meer 4k zenders dan die ene zal toch hopelijk ook wel komen?

[ Voor 6% gewijzigd door darkrain op 16-02-2020 10:51 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
darkrain schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Ze krijgen met DOCSIS 3.1 toch veel meer bandbreedte tot hun beschikking, internet en TV bij elkaar? Dat zou dus betekenen dat ze per zender meer kwaliteit kunnen leveren of meer zenders in totaal..
Dat zou met GigaNet allemaal moeten kunnen, meer 4k zenders dan die ene zal toch hopelijk ook wel komen?
Is er wel voldoende 4K content? Worden TV programma's in 4K opgenomen?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:39

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Lisadr schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:53:
[...]

Is er wel voldoende 4K content? Worden TV programma's in 4K opgenomen?
In 8K al voor zover ik weet bij veel programma's, dus 4K zal er echt wel zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
jongetje schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:46:
Zeker marketing maar wel beetje misleidend. Nu denken sommige mensen laat ik maar giga snel internet nemen wie weet werkt mijn tv dan wel beter terwijl als men tv problemen hebben dit vaak of aan (brakke)horizon ligt of slechte splitters cq bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
darkrain schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Tv gaat bij ziggo niet via ip (internet). Eind van dit jaar gaat anologe radio offline voor meer bandbreedte maarja wie heeft nu 1 gig download per seconde nodig in tijdperk dat je niks illegaals mag down of uploaden? Beter is is 100 mbit down en 1 gig upload ivm upload hd content naar bv youtube of grote bestanden naar server of naar de cloud. Daar heb je meer aan volgens mij maar voor zo,n upload snelheid ben je afhankelijk van glasvezel providers want ziggo kan dit (nog?) niet leveren. Denk dat meerendeel va. Ziggo klanten liever hun anologe radio signaal willen behouden dan veel extra gaan betalen voor giganet wat weinig toevoegd omdat 100 a 500 mbit download meer dan voldoende is.

[ Voor 9% gewijzigd door bt1441 op 16-02-2020 11:38 ]

Pagina: 1 ... 154 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic