nlboy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:46:
[Afbeelding]
Vorige week is een Ziggo monteur langs geweest vanwege bovenstaand probleem. Bij RTL 4, 5, Veronica, etc. (dezelfde channel?) heb ik regelmatige bovenstaande blokjes probleem, maar dit is niet altijd. De ene keer extreem (zoals de foto), maar soms ook weer niet of nauwelijks. Bij de NPO's en SBS komt dit probleem niet voor.
Een nieuwe kabel, wandaansluiting, etc. hebben niet geholpen. Terwijl dit voorheen nooit echt een problem was met mijn CI+ module.
Hij gaf als conclusie aan dat het aan onze TV ligt. Het is namelijk een Pools model waardoor dit de oorzaak van is. Kan dat?
Helaas hebben jullie tips niet geholpen. Ik heb een
retourfilter aangeschat, maar de blokjes blijven helaas.
Ik ben er iig achtergekomen dat alle kanalen onder 458 MHz [
Afbeelding] (regelmatig) problemen geven.
Nu moet ik ook nog eens de monteur kosten van 50 euro betalen, omdat het aan mijn TV ligt (terwijl dit nog niet bewezen is). Ik heb nog met Ziggo gediscussieerd dat ik dit onterecht vind, omdat de monteur het eerste aansluitpunt heeft vervangen en dat is Ziggo hun verantwoordelijkheid. Maar zij blijven nog steeds dit terecht vinden terwijl ik voorheen geen problemen had.
Nu heb ik gevraagd of ik anders een decoder in bruikleen kan krijgen, maar dat kan niet omdat ik een Televisie Start abonnement heb. Dus dan moet ik mijn pakket gaan 'upgraden' om een Mediabox te krijgen, terwijl dit geen garantie biedt.

Toen werd ik doorverbonden naar de retentie afdeling, omdat zij meer kunnen regelen en ik het belachelijk vind dat ik nu zoveel kosten moet maken terwijl dit probleem nu sinds een jaar speelt. Maar toen ik in de wacht werd gezet was de verbinding verbroken. Ik had geen zin om voor een 4e keer (al facturatie, technische support, retentie mijn verhaal moeten doen) uit te leggen.
Erg balen dat ik zo 'afhankelijk' van Ziggo ben, want ADSL snelheid om mijn adres is helaas een drama (=zeer traag).
Het enige wat ik nu kan doen is bij de buren moet ik nog even checken of zij dit probleem ook hebben. En verder ga ik nog even kijken of mijn TV destijds als Ziggo/UPC compatibele verkocht werd.
[
Voor 8% gewijzigd door
nlboy op 12-02-2020 11:38
]