VodafoneZiggo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:57:
[...]
Balen zeg!
Het verhaal is iets genuanceerder dan op Nu.nl wordt beschreven.
Het betreft dus de Arris Connectboxen. In de meeste gevallen staan bij de klanten Compal Connectboxen en daarnaast is het alleen in voormalig UPC gebied gaande.
Daarbij gaat het alleen om de draadloze verbindingen (SSID-netwerken) die wegvallen, bekabelde verbindingen blijven werken. Je modem mag niet compleet uitvallen zoals jij wel omschrijft.
Houdt ons in elk geval op de hoogte van je situatie en stuur indien nodig een PB met je klantgegevens!
Groet,
Leroy
Ik heb dus precies hetzelfde probleem zoals omschreven in het artikel van nu.nl Ik hou nu bij wanneer het internet eruit klapt. Vandaag is het al 7 keer gebeurt. Het modem gaat dan helemaal opnieuw opstarten. Ook de bekabelde internet verbinding valt dan weg, dus niet enkel het SSID. Dit merkte ik doordat het signaal op mijn Xbox ook weg viel (bekabeld aangesloten), daarnaast gaat iedere keer als het internet uitvalt mijn alarm piepen, die is aangesloten op de telefoonlijn en heeft dan geen verbinding meer, vandaar dat ik heel precies kan bijhouden wanneer de verbinding weg valt. Ik heb hier nu al weken last van en het lijkt steeds erger te worden.
Ik heb de klantenservice gebeld, woensdag komt er een monteur kijken, de klantenservice gaf aan ook zeer vaak signaalverlies waar te nemen. Benieuwd wat de monteur kan doen, hopelijk een nieuw (ander merk) modem, ben er behoorlijk klaar mee. Ik kreeg dit modem een paar weken terug omdat ik problemen had met het vorige modem (werd heel warm en moest ik één keer in de 2 á 3 dagen van de stroom halen). Nu heb ik een modem dat zichzelf 7 keer per dag opnieuw opstart...
Wat ik trouwens het meest vreemd vind is dat zodra mijn internet weg valt, er vrijwel altijd op de Ziggo website staat dat er momenteel een storing is, soms staat er dat er voor 20 minuten een storing was, geeft mijn modem een signaal door waardoor er op mijn postcode automatisch komt te staan dat er een storing is of zo? Vrijdagochtend viel om 10.20 het internet uit, en toen stond er op de website dat er sinds 10.15 een storing was.. Gelukkig stond op enig moment niet dat er een storing was terwijl mijn internet wel weer wegviel, waardoor ik dit maal wél geholpen werd. De vorige keer dat ik belde vertelde de klantenservice me 'er is storing, dus zal straks wel opgelost zijn' en dat terwijl dit al weken speelt
Oh toevallig, ik wil dit bericht versturen en ja hoor: mijn internet ligt er uit, nu weer op de hotspot met mijn telefoon verder, dat lijkt stabieler dan het Arris modem.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.