Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:27:
[...]
webcare op twitter doet mij al meer dan een week beloftes dat het elke keer 24 uur later moet werken en nog steeds niet, dan krijg je een melding als:
[...]
Nou, het is nu bijna 12.00 en niks opgelost... Ga ik zo weer een bericht sturen en dan krijg ik vast te horen dat ik weer 24 uur moet wachten, dan is het weekeinde, daarna kerst, zit ik nog een week zonder tv
Ik kan natuurlijk de horizon box aansluiten, maar dat was ik niet van plan. Ik wil mijn gekochte ci+ kaart terug in het systeem.
Tsjah, tis net wie je aan de lijn krijgt of je tweets beantwoord denk ik. Ik wordt meestal wel OK geholpen als er wat is. Ik zou gewoon bellen in zo'n geval. Tweet beantwoorden en klaar. Dan is men er vanaf. Bij een telefoontje kunnen ze je minder gemakkelijk afschepen. Alhoewel..
Laatste keer contact met Ziggo was een week of 2 geleden.. Stroomuitval bij ons in het dorp. Op vrijdagochtend. Gelukkig vrij zeldzaam, laatste keer dat dit gebeurde was inmiddels bijna 10 jaar geleden. In ieder geval, de boel kwam niet meer op na stroomuitval. Geen tv, internet of whatever. Wederhelft die thuis zat checked de Ziggo site, bekende storing, maar deze reeds opgelost. (de stroomuitval zelf denk ik dan..)
Ik hoorde toen ik thuiskwam, op een vrijdagavond dus, dat tv en internet nog steeds niet werkten. Gebeld met klantenservice. Ja, u moet eerst alles resetten en dan een uur wachten. Ok, prima. Alleen heb ik dat al gedaan, stroom is er af geweest begin van de middag en de apparatuur doet het al een hele middag niet dus er is al wel meer dan een uur overheen gegaan.. Antwoord: nee, je moet echt je modem nog een keer van de stroom af halen en dan een uur lang wachten en weer online laten komen. Eveneens de tv! (handig, gezien ik geen smart tv heb maar een losse decoder gebruik van Humax..)
Ik check terwijl ik met de persoon aan de lijn hang bij de helpdesk van Ziggo de signaalwaardes op mijn losse digitale decoder/ontvanger. Beide tuners 0% signaal. Dus ik geef aan: er komt gewoon geen signaal binnen, dus apparatuur van de stroom halen heeft weinig nut zonder signaal..
Nee, u moet dit toch doen en een uur wachten. Als het dan nog niet opgelost is (no sh*t) terugbellen. Leuk, maar het was inmiddels 18:30 uur.. Uurtje wachten.. En voor je het weet zit je weer een heel weekend zonder internet en tv omdat iemand aan de andere kant van de lijn.... Zucht.
Weer een illusie armer - tegen beter weten in gewacht, en nog maar op de site gekeken tussendoor. Yep. Nieuwe storing aangemeld. Oplostijd onbekend. Zucht.
In zo'n geval was het wel duidelijk dat de persoon aan de ander kant van de lijn niet veel zin had in het probleem te duiken. Gelukkig deed een van zijn collega's dat waarschijnlijk wel, OF is er iets aanwezig van trendanalyse/matching binnen hun helpdeskpakket op postcode of zo welke aangeeft dat meer onderzoek benodigd is m.b.t de wijk/regio.
Aller ergste/frustrerende is nog dat je aangeboden wordt, na zo'n gesprek, om een aanvullend zenderpakket te nemen. Uhm. Nee. Ik wil graag eerst gebruik kunnen maken van jullie diensten waar ik al voor betaal voordat ik nog meer betaalde diensten af wil nemen.