Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zojuist via de chat ook vragen gesteld over de niet toegepaste korting, daar was de reactie:
Bedankt voor het wachten. Ik kan je geruststellen. De actie is verwerkt. We konden het niet meer meenemen op deze factuur, het zal voor het eerst toegepast worden op je volgen factuur en de facturen daarna
Prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:48
Mijn CI+ module werkt ineens niet meer. Ik krijg een melding met "The set-up is now being finalised, this can take a few minnutes". De hele avond al. Erg vreemd.

Ik heb gebruik gemaakt van de black friday deal en vorige week was mij telefonisch nog bevestigd dat mijn module zou blijven werken. Ondanks dat ik inmiddels ook zo'n mediabox opgestuurd heb gekregen. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:07:
Mijn CI+ module werkt ineens niet meer. Ik krijg een melding met "The set-up is now being finalised, this can take a few minnutes". De hele avond al. Erg vreemd.

Ik heb gebruik gemaakt van de black friday deal en vorige week was mij telefonisch nog bevestigd dat mijn module zou blijven werken. Ondanks dat ik inmiddels ook zo'n mediabox opgestuurd heb gekregen. Morgen maar eens bellen.
Dit heb ik ook gehad en blijkbaar wordt je ci kaart door het systeem automatisch verwijderd omdat je abbo is omgezet. Ik heb gebeld en toen is ie weer geactiveerd

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb nu de eerste rekening ontvangen van ziggo met de CyberMOnday verlening en korting, en ik zie wat vreemds

Het oude abonnement was Alles in 1 basis - 49,50 (Nu verkocht als Alles in 1 start)
Het nieuwe abonnement is Internet Start en TV Start voor 44,34. Daar heb ik 14,55 korting op, dus dat komt lager uit als 34,95.

Maar goed minder betalen is altijd goed

Wat ik dan als specificatie zie is Kabel TV, Internet Start (safe Online) en Bellen.

Maar TV Start is met het zenderpakket Standaar TV (77+ zenders) en niet met Kabel TV (45+ zender, zonder SBS9 en Fox (fox is nu onderdeel van Kabel TV) etc)

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Mijn ci+ kaart van 1 tv is er ook uit opeens, ik kan nog wel wat zenders zien die ik eerst had, maar niet meer de extra pakketten. Ik zit nu weer eens in de chat...

Ziggo geeft inmiddels aan dat ze een fout gemaakt hebben en proberen het weer recht te zetten. Ik had Sander van de chat aan de lijn en die heeft het prima geregeld, hij geeft ook eerlijk aan dat het 72 uur kan duren, ik hoop dat er meer mensen als Sander daar gaan werken, dan was dit vast ook niet misgegaan (maar ik las hier dat er meerderen met dit probleem nu zijn). Via www.ziggo.nl/chat is er momenteel geen wachtrij, dus als je omgezet bent voor de black friday deal, check even of je zenders het allemaal nog doen.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 15-12-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:03
Snuffel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:42:
Onlangs (3 maanden geleden) is de complete infrastructuur in huis opnieuw aangelegd omdat ik aan het verbouwen was.

Het heeft van meet af aan goed gewerkt, en sinds pak hem beet twee/ drie weken is het begonnen.
En typerend is dat het bij de commerciële zenders gebeurt, maar niet bij bijvoorbeeld ned 1,2,3 of discovery ofzo.

Heb gisteren de box van Dolby Surround afgehaald (signaal gaat via HDMI naar Denon naar TV) en het lijkt nu beter te gaan (kijk nu net 30 min. TV).
Maar dat kan nooit de oplossing dan wel de bedoeling zijn.
Wat is er begonnen?

Edit: ik zie dat het gaat om haperende zenders. Dat is of een probleem met de kabeling of met de mediabox, maar gezien het feit dat je bezig bent geweest lijkt mij de eerste optie het meest aannemelijk.
Slickk schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:32:
Volgens het bandje van het telefoonnummer is het erg druk. Dan maar via de chat, alleen meneer van de chat gelooft mij niet. In de bijlage van e-mail over de bestelling (besteloverzicht) staat toch echt 'eerste 6 maanden korting en geen aansluitkosten'. Volgens hem alleen geen aansluitkosten.

Echt leuk als je niet wordt geloofd. |:(

Meneer zegt nu:
"Pakket is aangepast maar je hebt volgens om geen recht op de korting. Deze geld alleen voor nieuwe klanten."

Aha, is weer anders dan de andere ervaringen uit dit topic. De typ- en spelfouten helpen ook niet echt mee. :F
Bij mij is de korting ook niet verrekend en het meisje van de chat zei dat het mijn schuld was, omdat dat tijdens het bestellen duidelijk werd aangegeven. De manier waarop ze daar communiceren is echt lachwekkend. Onbeschoft en vol met spelfouten.
  • Ik: Of wil je zeggen dat ik lieg?
  • Nikki: nee zeker niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ik: Dan draai je het abonnement maar weer terug.
  • ik: Betaal nu meer voor niks.
  • Nikki: Er is niets anders in je abonnement als voorheen hoor
  • Nikki: En dit is dus zonder korting, want je had al diensten. anders had je een dubbel abonnement gehad. Je hebt namelijk een order ingevoerd als nieuwe klant
  • Nikki: Een nieuwe pakket dus
Er is niets anders, nee betaal alleen 10 euro per maand extra en zit een jaar aan het abonnement vast.
  • Ik: De manier van communiceren van jou lijkt toch al nergens op.
  • Ik: Je praat niet met een goede vriend of vriendin.
  • Nikki: Wil natuurlijk niet zeggen dat jij als klant niet in aanmerking kan komen voor een actie
  • Nikki: Dan laten we het hierbij, jammer dat je zo doet!
  • Nikki: Fijne avond!

[ Voor 67% gewijzigd door NotSoSteady op 15-12-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:59
@NotSoSteady,

Wat een onbeschoft iemand zeg! ze doet net alsof jullie hebben geknikkerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
king006 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:56:
@NotSoSteady,

Wat een onbeschoft iemand zeg! ze doet net alsof jullie hebben geknikkerd ;)
Inderdaad, ze sloot ook direct het gesprek af. Dat continu beweren dat ik me als nieuwe klant heb aangemeld stoort me nog het meest. Ik zou me als nieuwe klant hebben aangemeld, terwijl in de bevestiging mijn bestaande klantennummer staat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
NotSoSteady schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:07:
[...]

Inderdaad, ze sloot ook direct het gesprek af. Dat continu beweren dat ik me als nieuwe klant heb aangemeld stoort me nog het meest. Ik zou me als nieuwe klant hebben aangemeld, terwijl in de bevestiging mijn bestaande klantennummer staat. O-)
Aanmelden als nieuwe klant is ook knap ;) het Ziggo systeem ziet dan toch gelijk dat dat niet kan en accepteert de order dan niet. Maar goed, wellicht even bellen met de afdeling opzeggingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
king006 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:14:
[...]

Aanmelden als nieuwe klant is ook knap ;) het Ziggo systeem ziet dan toch gelijk dat dat niet kan en accepteert de order dan niet. Maar goed, wellicht even bellen met de afdeling opzeggingen?
Ja, morgen maar even bellen. Op Facebook zijn ze ook van hetzelfde niveau, daar suggereren ze zelfs dat de e-mailtjes mogelijk niet van hun afkomstig zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 15-12-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@NotSoSteady,

Ik heb wel eens het gevoel alsof dat dezelfde mensen zijn als op de livechat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb helaas ook een verkeerde factuur gekregen, zonder korting. Bestaande klant, zonder vast contract, overgestapt naar een (hoger) jaarabo met 6 maanden voor EUR 29,95. Heb het eerst via de chat geprobeerd, maar werd helaas niet fatsoenlijk geholpen door "**knip*.". Alleen de bewering dat ik geen gebruik kon maken van de actie en anders mij maar moest laten terugbellen via de website van Ziggo. Na veel en weer, waarbij de chatmedewerker mij niet wilde helpen en bleef liegen, toch maar die laatste optie gekozen.

Al snel een keurige mevrouw aan de telefoon die ook maar gewoon haar werk deed, dus ik ben wel vrolijk gebleven. Na een tijdje in de wacht kwam ze terug met de mededeling dat ik als bestaande klant geen gebruik kon maken van de korting. Toen heb ik aangegeven screenshots te hebben gemaakt van de aanvraag, dat ik daarbij op de knop "al klant bij Ziggo" heb geklikt, de tekst met de strekking dat ik dan ook gewoon kon bestellen geciteerd en aangegeven dat ik vanuit mijn account had besteld. Na weer een tijdje in de wacht kon de korting opeens wel verrekend worden. Overigens ging hij dan pas gisteren in, dus die eerste weken betaal ik een paar euro te veel. Het zij zo.

Het lijkt mij er sterk op dat Ziggo gewoon probeert klanten te misleiden en alleen het contract wil nakomen als de klant genoeg bewijs lijkt te hebben. Dat is natuurlijk niet zo netjes van Ziggo.

Terug laten bellen kan via deze pagina: https://www.ziggo.nl/voor...ndendeals/abonnementcheck

@VodafoneZiggo Misschien even al je fatsoen en integriteit bij elkaar rapen en de mensen hier die met deze vervelende handelwijze van Ziggo te maken hebben een duidelijke, eerlijke oplossing bieden? De beloftes rond de blackfriday-actie zijn door en door bekend bij Ziggo, steeds weer die rare antwoorden van Ziggo-medewerkers alsof de klant het allemaal niet heeft begrepen. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon met geweten je beloftes na te komen in plaats van trouwe klanten proberen te misleiden.

Plaatsen van namen van medewerkers is niet toegestaan.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 17-12-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 00:38
Ik heb paar weken terug het black Friday topic gevolgd en uiteindelijk besloten om over te stappen naar KPN omdat ik geen contact kon krijgen met Ziggo. Heb al paar jaar abbo van 65 euro per maand bij Ziggo namelijk, maar de deal van KPN was op dat moment meer dan prima.

Vorige week gebeld door Ziggo, zoals verwacht. En een heel net aanbod gekregen van 30 euro per maand voor 9 maanden. Dus gelijk geaccepteerd en KPN geannuleerd.

Ze kunnen het dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

DyStiC

'Atta way, baby!

kepler schreef op zondag 16 december 2018 @ 07:23:
Vorige week gebeld door Ziggo, zoals verwacht. En een heel net aanbod gekregen van 30 euro per maand voor 9 maanden. Dus gelijk geaccepteerd en KPN geannuleerd.

Ze kunnen het dus wel!
Nice! Was dat nog binnen de annuleringsperiode bij KPN dan? Meestal is dat maar iets van 2 weken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kepler schreef op zondag 16 december 2018 @ 07:23:
Ik heb paar weken terug het black Friday topic gevolgd en uiteindelijk besloten om over te stappen naar KPN omdat ik geen contact kon krijgen met Ziggo. Heb al paar jaar abbo van 65 euro per maand bij Ziggo namelijk, maar de deal van KPN was op dat moment meer dan prima.

Ze kunnen het dus wel!
Op dat moment had KPN ook een hele mooie black friday aanbieding. Al zou ik dat risico niet willen nemen als je wel bij Ziggo wilt blijven om echt over te stappen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Bij mij wel goed gegaan. Factuur inmiddels betaald. Bijna 50 euro minder als hiervoor. Wordt straks iets minder voordeel natuurlijk want movies en series deze maand gratis. Toch makkelijk verdiend. Was al klant van ziggo trouwens. Ben dus blij dat het bij mij wel goed is gegaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36
haribold schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:23:

@VodafoneZiggo Misschien even al je fatsoen en integriteit bij elkaar rapen en de mensen hier die met deze vervelende handelwijze van Ziggo te maken hebben een duidelijke, eerlijke oplossing bieden? De beloftes rond de blackfriday-actie zijn door en door bekend bij Ziggo, steeds weer die rare antwoorden van Ziggo-medewerkers alsof de klant het allemaal niet heeft begrepen. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon met geweten je beloftes na te komen in plaats van trouwe klanten proberen te misleiden.
Ik had ook de Blackfriday deal. Degene die ik aan de telefoon had kwam niet verder dan 'Je voldoet niet aan de voorwaarden'. Uit coulance kon ie dan wel 3 maanden korting geven... Meer zat er echt niet in.

Aangezien ik geen zin/tijd had om tig keer in de telefoon te hangen heb ik elders een abbonement aangevraagd (Zat ik toch al te overwegen, maar geen zin in overstappen..). Nu met deze houding was ik er wel klaar mee.

Nu van 66,50/mnd omlaag gegaan naar 57,50 voor 750/750 (T-Mobile), eerste 6 mnd voor 37,50 en 65 cashback.. Dat scheelt toch wel, zeker het eerste jaar.

Bij het opzeggen wou men overigens ineens wel een beter voorstel doen... Aangegeven dat ze dat maar eerder hadden moeten doen.

Dus mocht je ook problemen hebben dat ze ineens terugkrabbelen, het lijkt erop dat die afdeling meer kan/mag.

Maar idd, voor Ziggo ligt er nog wel een verbeterpunt: Zorg dat je organisatie klanten gelijk behandeld en dezelfde opties bied. Dan ben je sneller van de wachtrij af en zijn je klanten tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 06:22
Ik wilde ook gebruik maken van die blackfriday deal. Werd mij verteld dat het niet kon. Wel konden ze kosteloos mijn internet snelheid omhoog doen naar 200/20. Dit dus maar gedaan. Prima geholpen door Ziggo medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
jongetje schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:34:
[...]

Op dat moment had KPN ook een hele mooie black friday aanbieding. Al zou ik dat risico niet willen nemen als je wel bij Ziggo wilt blijven om echt over te stappen ;) .
Klopt, als Ziggo niet met een tegenbod was gekomen dan was ik voordeliger uitgekomen bij KPN. Dan was ik dus gewoon overgestapt :)
Nu ga ik er dus 300 euro op vooruit (nou ja, minder op achteruit ;) ). Daar kan geen Black Friday deal tegenop.
DyStiC schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:19:
[...]

Nice! Was dat nog binnen de annuleringsperiode bij KPN dan? Meestal is dat maar iets van 2 weken toch?
Yup, was nog precies op tijd. Intussen ook al bevestiging gehad van KPN dat de bestelling is geannuleerd (moest ik dan nog wel even achteraan bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Dat zijn voorwaarden voor "nieuwe klanten", dus sowieso niet van toepassing op bestaande klanten. Deze voorwaarden zijn bovendien bij de bestelprocedure niet aan de orde geweest. Sterker nog, er was een knop voor bestaande klanten. Als je daarop klikte werd vermeld dat je dit pakket uiteraard gewoon kunt bestellen. Het gaat dan dus om het pakket met de eerste zes maanden een prijs van EUR 29,95. Bijgaand screenshot maakt dit duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8QUZo2BPnMXYm4B2Fd6kMubR/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
*knip*. Mag wat minder bot.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 17-12-2018 15:57 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Gaat lekker bij Ziggo. Vorige week uitgebreid gebeld en mijn BF korting bevestigd gekregen en tevens de bevestiging gekregen dat mijn CI+ module blijft werken. Vrijdagavond houdt mijn CI+ module ermee op, gebeld met de helpdesk met de mededeling dat mijn BF korting niet in het systeem staat en dat ik mijn CI+ module ook niet meer kan gebruiken. Wat een puinhoop daar. Vervolgens zou ik worden doorverbonden met een collega die mij kon helpen het eventueel terugzetten van mijn contract en ik wordt doorverbonden met een bandje dat ze gesloten zijn. Verbind me dan niet door zou ik zeggen.

Bovendien was de helpdesk medewerker erg irritant. Ze kon zich niet verplaatsen in het feit dat ik de CI+ module veel prettiger vond dan die koelkast van een mediabox. Ze bleef maar vragen waarom ik die CI+ module wilde blijven gebruiken en dat de mediabox echt beter was 8)7

Edit: Zelf zojuist ook nog maar even gebeld met de afdeling facturen. De BF korting was inderdaad helemaal verdwenen in het systeem. Wel stond er nog een aantekening van mijn gesprek van vorige week dat de korting bevestigd was. Hij heeft de korting er opnieuw ingezet en wordt deze week nog verrekend. Fingers crossed.

[ Voor 15% gewijzigd door HEY_DUDE op 16-12-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haribold schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:16:
[...]
Dat zijn voorwaarden voor "nieuwe klanten", dus sowieso niet van toepassing op bestaande klanten. Deze voorwaarden zijn bovendien bij de bestelprocedure niet aan de orde geweest. Sterker nog, er was een knop voor bestaande klanten. Als je daarop klikte werd vermeld dat je dit pakket uiteraard gewoon kunt bestellen. Het gaat dan dus om het pakket met de eerste zes maanden een prijs van EUR 29,95. Bijgaand screenshot maakt dit duidelijk.
[Afbeelding]
Dat klopt.

Hier staan de voorwaarden (kopje actievoorwaarden):

https://www.ziggo.nl/voorwaarden/

Dit waren de voorwaarden voor bestaande internetklanten waar zoals je ziet geen actie was van 6 × 29,95:

https://www.ziggo.nl/pdf/...20bestaande%20klanten.pdf

Ook stond deze actie helemaal niet op de site maar moest je bellen. De actie op de site was dus helemaal opgezet om nieuwe klanten te werven. Ik geef je wel gelijk dat het tijdens het bestelproces (zelf ook geprobeerd) niet helemaal duidelijk werd vermeld. Er werd inderdaad getoond dat het "pakket" ook te bestellen is voor bestaande klanten. Dit staat er echter altijd en men bedoelt het pakket met TV, internet en bellen. Ook als je nu naar de site gaat en een nieuw pakket aanklikt dan staat deze zin er.

Dus nee, die actie van 29,95 was er nooit voor bestaande internetklanten. Ja, ik ben het er helemaal mee eens dat dit allesbehalve duidelijk was zeker voor mensen die aanklikten dat ze al klant waren. Dit is ook de reden dat er zoveel commotie over is. Veel mensen die het uiteindelijk wel voor elkaar kregen hebben niet de BF actie gehad maar hebben contact gehad met de retentieafdeling die sowieso deze actie kan geven in het geval men wilt opzeggen. Maar dit heeft an sich dus niets met BF te maken. Kan me voorstellen dat ze hier in een aantal gevallen coulanter mee zijn geweest juist door al deze aandacht.
*knip*. Ga er niet op in, maar maak een TR aan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-12-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
HEY_DUDE schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:25:
Gaat lekker bij Ziggo. Vorige week uitgebreid gebeld en mijn BF korting bevestigd gekregen en tevens de bevestiging gekregen dat mijn CI+ module blijft werken. Vrijdagavond houdt mijn CI+ module ermee op, gebeld met de helpdesk met de mededeling dat mijn BF korting niet in het systeem staat en dat ik mijn CI+ module ook niet meer kan gebruiken. Wat een puinhoop daar. Vervolgens zou ik worden doorverbonden met een collega die mij kon helpen het eventueel terugzetten van mijn contract en ik wordt doorverbonden met een bandje dat ze gesloten zijn. Verbind me dan niet door zou ik zeggen.

Bovendien was de helpdesk medewerker erg irritant. Ze kon zich niet verplaatsen in het feit dat ik de CI+ module veel prettiger vond dan die koelkast van een mediabox. Ze bleef maar vragen waarom ik die CI+ module wilde blijven gebruiken en dat de mediabox echt beter was 8)7
Haha, dat is exact wat ze ook tegen mij hebben verteld. Maar meneer ik gebruik ook de mediabox en dat is een prima box. Waarom wilt u de CI+ module houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Jay-B schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:31:
[...]
Ik geef je wel gelijk dat het tijdens het bestelproces (zelf ook geprobeerd) niet helemaal duidelijk werd vermeld. Er werd inderdaad getoond dat het "pakket" ook te bestellen is voor bestaande klanten.
Dit is dus het punt: het werd tijdens het bestelproces helemaal niet vermeld. Integendeel: dat je als bestaande klant gewoon het pakket kon bestellen werd expliciet vermeld. Onderdeel van het pakket is de korting, dit staat duidelijk vermeld bij het pakket. Uiteindelijk heeft Ziggo dit ook - in mijn geval - toegegeven en proberen ze alsnog het contract met mij na te komen door de korting toch te gaan berekenen.

Omstandigheden als "zo werkt Ziggo altijd", of "dit staat altijd zo bij acties", zijn voor Ziggo natuurlijk geen valide argumenten om contracten niet na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Dus nee, die actie van 29,95 was er nooit voor bestaande internetklanten.

[...]
Ja die was er wel stond duidelijk op de site. Dat er in de voorwaarden wat anders staat is beetje een fout van Ziggo. Je koopt immers ook geen 1 + 1 gratis bij de Albert Heijn om er bij de kassa achter te komen dat deze aanbieding niet geldt als je elke week in de winkel komt. Bovendien is de korting aan bestaande klanten direct schriftelijk bevestigd per e-mail. Er is van Ziggo uit nooit communicatie geweest dat dit een fout zou zijn geweest met excuses. Deze schriftelijke bevestiging is nooit herroepen door Ziggo. Waarom het bij de helpdesk zo'n puinhoop is, is mij een raadsel. De ene krijgt de korting direct, andere moeten bellen en weer anderen moeten bellen met de afdeling retentie. Ik heb het zelf schriftelijk bevestigd gehad en nu twee keer telefonisch, zonder te hoeven dreigen met opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haribold schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:55:
[...]
Dit is dus het punt: het werd tijdens het bestelproces helemaal niet vermeld. Integendeel: dat je als bestaande klant gewoon het pakket kon bestellen werd expliciet vermeld. Onderdeel van het pakket is de korting, dit staat duidelijk vermeld bij het pakket. Uiteindelijk heeft Ziggo dit ook - in mijn geval - toegegeven en proberen ze alsnog het contract met mij na te komen door de korting toch te gaan berekenen.

Omstandigheden als "zo werkt Ziggo altijd", of "dit staat altijd zo bij acties", zijn voor Ziggo natuurlijk geen valide argumenten om contracten niet na te komen.
Met die punten ben ik het eens. Dit had veel duidelijker gemoeten. Technisch gezien was er nog geen contract tot stand gekomen. Maar dat is nu even een detail. Je hebt gelijk dat dit er bij moest staan. Als was het enkel en alleen een zin met LET OP. Als je al klant bent dan kom je niet in aanmerking voor de korting.
HEY_DUDE schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:56:
[...]

Ja die was er wel stond duidelijk op de site. Dat er in de voorwaarden wat anders staat is beetje een fout van Ziggo.
Nee actievoorwaarden zijn leidend. Al ben ik het wel eens dat deze precies moeten kloppen met het aanbod en dat is in dit geval discutabel. En dat is dus reden om het alsnog proberen af te dwingen vijvoorbeeld.

[ Voor 91% gewijzigd door Jay-B op 16-12-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Jay-B schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:06:

Nee actievoorwaarden zijn leidend. Al ben ik het wel eens dat deze precies moeten kloppen met het aanbod en dat is in dit geval discutabel. En dat is dus reden om het alsnog proberen af te dwingen vijvoorbeeld.
Nee tuurlijk zijn die niet leidend. Je kan geen advertentie plaatsen met: KORTING VOOR BESTAANDE KLANTEN. En vervolgens verwijzen naar kleine lettertjes in voorwaarden dat je als bestaande klant geen korting kan krijgen. Dat valt bijna onder misleiding/flessentrekkerij. Er zal geen rechter zijn die hier de voorwaarden leidend zou vinden. Dat zal de advertentie tekst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zegt min of meer hetzelfde alleen vanuit een ander standpunt. _O-

Maar alle gekheid op een stokje. Je hebt nog nooit een advertentie/actie/aanbieding gezien met actievoorwaarden? Die zijn er vrijwel altijd en zijn altijd lijdend zolang ze binnen de kaders van de wet passen. De discussie hier gaat over het feit dat "de kleine lettertjes" niet prominent genoeg naar voren kwamen in de commerciële uiting. En daar ben ik het persoonlijk ook mee eens. Het was niet duidelijk genoeg dat deze actie niet geldt voor bestaande klanten met internet zoals de actievoorwaarden dit beschrijven.

[ Voor 79% gewijzigd door Jay-B op 16-12-2018 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het is niet eens zomaar een commerciële uiting, het is het sluiten van een contract. Tijdens het sluiten van het contract is stap voor stap naar voren gekomen waar partijen zich toe verplichten. Ziggo verplichtte zich tot de korting en levering van de diensten - en deze verplichtingen werden expliciet vermeld tijdens het sluiten van het contract, daar bestaat geen twijfel over. De klant verplichtte zich tot de contractsduur van een jaar en betaling. Aan dergelijke contractbedingen kan niet door een onbekend, onduidelijk en irrelevant document met voorwaarden worden afgedaan. Ziggo lijkt nu te proberen klanten die dit allemaal niet zo scherp hebben op het verkeerde been te zetten, door te doen alsof er iets anders is gecontracteerd. Wat Ziggo-medewerkers via allerlei kanalen communiceren, lijkt wel degelijk hierop geïnstrueerd. Het zou netjes zijn als Ziggo één beleid voert richting klanten bij wie ze ten onrechte de korting niet berekenen en dit beleid ook kenbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:29
NotSoSteady schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:03:
[...]

Wat is er begonnen?

Edit: ik zie dat het gaat om haperende zenders. Dat is of een probleem met de kabeling of met de mediabox, maar gezien het feit dat je bezig bent geweest lijkt mij de eerste optie het meest aannemelijk.

[...]

Bij mij is de korting ook niet verrekend en het meisje van de chat zei dat het mijn schuld was, omdat dat tijdens het bestellen duidelijk werd aangegeven. De manier waarop ze daar communiceren is echt lachwekkend. Onbeschoft en vol met spelfouten.
  • Ik: Of wil je zeggen dat ik lieg?
  • Nikki: nee zeker niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ik: Dan draai je het abonnement maar weer terug.
  • ik: Betaal nu meer voor niks.
  • Nikki: Er is niets anders in je abonnement als voorheen hoor
  • Nikki: En dit is dus zonder korting, want je had al diensten. anders had je een dubbel abonnement gehad. Je hebt namelijk een order ingevoerd als nieuwe klant
  • Nikki: Een nieuwe pakket dus
Er is niets anders, nee betaal alleen 10 euro per maand extra en zit een jaar aan het abonnement vast.
  • Ik: De manier van communiceren van jou lijkt toch al nergens op.
  • Ik: Je praat niet met een goede vriend of vriendin.
  • Nikki: Wil natuurlijk niet zeggen dat jij als klant niet in aanmerking kan komen voor een actie
  • Nikki: Dan laten we het hierbij, jammer dat je zo doet!
  • Nikki: Fijne avond!
Haha, zo erg was het bij mij gelukkig niet. Tijdens het bestellen moest ik inloggen en dat het enkel voor bestaande klanten was stond er niet en ik was ingelogd dus had niet moeten kunnen.

Heb nu een mail terug dat de bestelling niet goed was afgerond (door Ziggo I guess?) en dat het vanaf volgende maand goed zou moeten zijn. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jay-B schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:06:
[...]
IANAL maar ik verwacht dat je essentiële eigenschappen van de overeenkomst (prijs) niet kan wegstoppen in actievoorwaarden, als je op een andere plek (de samenvatting van de overeenkomst) iets voorlegt dat strijdig is met deze voorwaarden. Het lijkt mij dat dit voor gaat.

Mogelijk kan je als je ziggo de aanbieding niet door laten gaan (geen wilsovereenkomst). Vanuit de cojnsument lijkt dit voor mij dwaling en zou je de overeenkomst daarom kunnen vernietigen, hij heeft nooit bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 21:56
[...]

Dat klopt.

Hier staan de voorwaarden (kopje actievoorwaarden):

https://www.ziggo.nl/voorwaarden/

Dit waren de voorwaarden voor bestaande internetklanten waar zoals je ziet geen actie was van 6 × 29,95:

https://www.ziggo.nl/pdf/...20bestaande%20klanten.pdf

Ook stond deze actie helemaal niet op de site maar moest je bellen. De actie op de site was dus helemaal opgezet om nieuwe klanten te werven. Ik geef je wel gelijk dat het tijdens het bestelproces (zelf ook geprobeerd) niet helemaal duidelijk werd vermeld. Er werd inderdaad getoond dat het "pakket" ook te bestellen is voor bestaande klanten. Dit staat er echter altijd en men bedoelt het pakket met TV, internet en bellen. Ook als je nu naar de site gaat en een nieuw pakket aanklikt dan staat deze zin er.

Dus nee, die actie van 29,95 was er nooit voor bestaande internetklanten. Ja, ik ben het er helemaal mee eens dat dit allesbehalve duidelijk was zeker voor mensen die aanklikten dat ze al klant waren. Dit is ook de reden dat er zoveel commotie over is. Veel mensen die het uiteindelijk wel voor elkaar kregen hebben niet de BF actie gehad maar hebben contact gehad met de retentieafdeling die sowieso deze actie kan geven in het geval men wilt opzeggen. Maar dit heeft an sich dus niets met BF te maken. Kan me voorstellen dat ze hier in een aantal gevallen coulanter mee zijn geweest juist door al deze aandacht.

[...]
*knip*.
*knip*. Op de man

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-12-2018 16:00 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Ik heb goede ervaringen met Ziggo. Als niet klant en nu als wel klant.

Ook ik heb gebruik gemaakt van de BF korting. Ik had al Ziggo besteld, maar omdat mijn contract nog niet was ingegaan, kon deze makkelijk omgezet worden naar de BF deal. Sinds twee weken de sleutel van mijn huis en ik was niet tevreden over mijn AOP. De Ziggo installateur heeft deze gemakkelijk verplaatst en alles werkt weer super. Ook de connectbox gekregen naast de Horizon box.

Ik kan mij dus niet vinden in alle negatieve reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 10:50
Lekker dit weer Ziggo.

Bestaande config:

1x CI-module (in bezit) voor de woonkamer;
1x CI-module (in bruikleen) voor de slaapkamer.

In de actieperiode overgestapt naar Alles-in-1 Max. Mediabox ontvangen, maar niet in gebruik. Ook aangegeven dat ik deze niet aan ging sluiten maar werk met 2 modules.

Nu doet dus de 2e smartcard het niet meer. Ziggo Chat geeft aan dat het 'technisch niet mogelijk is om de 2e smartcard te activeren bij dit type abonnement'.

Dikke fail, kut Ziggo. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Heb helaas weer een hoop berichten moeten knippen en verwijderd. Het is altijd vervelend als iets niet gaat zoals gepland / afsproken. Maar het is niet nodig om daarom maar mede-Tweakers te gaan afzeiken / afkraken.

Reageer normaal of reageer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 17-12-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-Muncky- schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:43:
Lekker dit weer Ziggo.

Bestaande config:

In de actieperiode overgestapt naar Alles-in-1 Max. Mediabox ontvangen, maar niet in gebruik. Ook aangegeven dat ik deze niet aan ging sluiten maar werk met 2 modules.

Nu doet dus de 2e smartcard het niet meer. Ziggo Chat geeft aan dat het 'technisch niet mogelijk is om de 2e smartcard te activeren bij dit type abonnement'.
@-Muncky-, even voor alle duidelijkheid, je wilt zeggen dat er bij de overstap naar dat AIE Max er 1 (één) (Irdeto) smartcard actief kan blijven, of schakelen ze simpelweg één smartcard uit en mocht dit toevallig je 2e zijn dan heb je pech?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38
hardware-lover schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:50:
[...]

@-Muncky-, even voor alle duidelijkheid, je wilt zeggen dat er bij de overstap naar dat AIE Max er 1 (één) (Irdeto) smartcard actief kan blijven, of schakelen ze simpelweg één smartcard uit en mocht dit toevallig je 2e zijn dan heb je pech?
Ik dacht dat je 4 smartcards maximaal mocht hebben + een horizon :?
Of zullen ze het beleid weer gewijzigd hebben ?

Heb je @VodafoneZiggo al gevraagd hoe het zit ?
Ik dacht dat smartcards in bezit van klanten en geen leen waren actief bleven.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker dit weer Ziggo.

Bestaande config:

Je kunt de smartcard uit de mediabox toch in de ci module steken (of deze voor een ci met smartcard omruilen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MdO82, ik denk dat je de verkeerde quote te pakken hebt? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-07 15:28
Helaas krijg ik de mediabox momenteel niet aan de praat, mogelijk kunnen jullie helpen? De situatie:

1. Wij kijken nauwelijks televisie, dus de mediabox (die we sinds 2013 hebben) stond eigenlijk altijd uit. Echter wilde ik laatst weer eens televisie kijken, maar ik kreeg alleen maar ruis op het tv-scherm.
2. Ik bellen met Ziggo: Ze dachten dat de mediabox kapot zou zijn gezien de leeftijd. Dus ze sturen een nieuwe op.
3. De nieuwe mediabox heb ik nu binnen, maar na het aansluiten van de nieuwe box krijg ik weer ruis op het tv-scherm! Ik heb de HDMI-kabel vervangen, maar dit helpt niet. Op de mediabox verschijnt netjes Init, maar omdat ik het menu van de mediabox niet kan zien (vanwege de ruis) kan ik de installatie niet voltooien.

De set-up: Mediabox -> (HDMI) -> Onkyo receiver HT-R494 -> (HDMI) -> LG oled B6 (2016).
Ik heb de HDMI-kabel van de mediabox in verschillende HDMI-ingangen van de receiver gestopt, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Overigens heb ik ook een Xbox One X aan de receiver hangen en dit werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker dit weer Ziggo.

Bestaande config:

Ben je toevallig overgestapt door op de website een nieuw pakket te kiezen? Standaard worden deze alleen getoond met een mediabox en dus niet met een CI+ module (uitzonderingen daargelaten). Voor een variant met CI+ moet je vaak bellen. De bruikleen CI+ module is in dit geval onderdeel van je alles in 1 pakket en is nu dus omgeruild voor een mediabox. Dat verklaart ook waarom hij gedeactiveerd werd nadat de mediabox binnen was. Wat jij dus 2e smartcard noemt is voor Ziggo de primaire smartcard welke onderdeel is van je totaalpakket. Je moet echt even contact opnemen om dit te laten herstellen. Staat verder helemaal los van je eigen smartcard. Die blijft gewoon werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 17-12-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Lekker dit weer Ziggo.

Bestaande config:

Misschien even via de webcare van twitter proberen. Gisteren was mij aan de telefoon medegedeeld dat ze mijn oude CI+ module niet opnieuw konden activeren. Berichtje van minder dan 30 woorden aan webcare en het werkt weer. Ik heb overigens maar 1 CI+ module, de mediabox blijft ook lekker in de doos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
ShDT schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:51:
Helaas krijg ik de mediabox momenteel niet aan de praat, mogelijk kunnen jullie helpen? De situatie:

1. Wij kijken nauwelijks televisie, dus de mediabox (die we sinds 2013 hebben) stond eigenlijk altijd uit. Echter wilde ik laatst weer eens televisie kijken, maar ik kreeg alleen maar ruis op het tv-scherm.
2. Ik bellen met Ziggo: Ze dachten dat de mediabox kapot zou zijn gezien de leeftijd. Dus ze sturen een nieuwe op.
3. De nieuwe mediabox heb ik nu binnen, maar na het aansluiten van de nieuwe box krijg ik weer ruis op het tv-scherm! Ik heb de HDMI-kabel vervangen, maar dit helpt niet. Op de mediabox verschijnt netjes Init, maar omdat ik het menu van de mediabox niet kan zien (vanwege de ruis) kan ik de installatie niet voltooien.

De set-up: Mediabox -> (HDMI) -> Onkyo receiver HT-R494 -> (HDMI) -> LG oled B6 (2016).
Ik heb de HDMI-kabel van de mediabox in verschillende HDMI-ingangen van de receiver gestopt, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Overigens heb ik ook een Xbox One X aan de receiver hangen en dit werkt probleemloos.
Wat gebeurt er als je de receiver er tussenuit haalt, dus het direct aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HEY_DUDE schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:19:
Misschien even via de webcare van twitter proberen. Gisteren was mij aan de telefoon medegedeeld dat ze mijn oude CI+ module niet opnieuw konden activeren. Berichtje van minder dan 30 woorden aan webcare en het werkt weer. Ik heb overigens maar 1 CI+ module, de mediabox blijft ook lekker in de doos :+
Mijn ci+ module die ze ook eruit gegooid hebben vanwege deze leuke BF deal kost Ziggo 72 uur om toe te voegen, ik mag woensdag pas weer contact met ze opnemen, nou we zeullen zien. Wel raar dat het bij jou notebene in het weekeinde wel snel kan 8)7

Hopelijk heb ik morgenavond ook weer twee werkende smartcards, het is al zo druk in deze maand en al dat gedoe met ziggo waar ik continu achteraan moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
jongetje schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:44:
[...]

Je kunt de smartcard uit de mediabox toch in de ci module steken (of deze voor een ci met smartcard omruilen)?
Ik heb altijd gebruik gemaakt van 2 CI-modules + 2 smartcards. De secundaire kaart, voor de 2de TV is nu dus uitgeschakeld. Een extra smartcard aansluiten kost bij het nu actieve abo EUR 2,- per maand, vertelde de medewerker mij. ;w
Voor de volledigheid: ik heb geen nieuwe smartcard ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Jay-B schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:04:
[...]

Ben je toevallig overgestapt door op de website een nieuw pakket te kiezen? Standaard worden deze alleen getoond met een mediabox en dus niet met een CI+ module (uitzonderingen daargelaten). Voor een variant met CI+ moet je vaak bellen. De bruikleen CI+ module is in dit geval onderdeel van je alles in 1 pakket en is nu dus omgeruild voor een mediabox. Dat verklaart ook waarom hij gedeactiveerd werd nadat de mediabox binnen was. Wat jij dus 2e smartcard noemt is voor Ziggo de primaire smartcard welke onderdeel is van je totaalpakket. Je moet echt even contact opnemen om dit te laten herstellen. Staat verder helemaal los van je eigen smartcard. Die blijft gewoon werken.
Yes, dit dus. Ik ga inderdaad wel even bellen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ShDT schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:51:

@ShDT, Deep Color actief op je TV op de HDMI aansluiting waar je receiver op aan is gesloten (waarschijnlijk poort 2)? Zo ja, dit eens uitzetten of, zoals door een ander ook wordt voorgesteld, sluit de Horizon eens rechtstreeks aan op de TV (met op die aansluiting Deep Color ook niet actief).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Muncky- schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:19:
Yes, dit dus. Ik ga inderdaad wel even bellen.. |:(
@-Muncky- ik zou het via www.ziggo.nl/chat doen zodat je de chat log kan bewaren, kan je ze altijd daarop weer aanspreken, dat werkt bij mij beter dan bellen. En het kost je minder tijd en ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 00:09
k heb dus ook gebruik gemaakt van de BF aktie als bestaande klant,
3x over gebeld en 3x over mondeling bevestigd, *
Keek zo net op mijn ziggo,
en de nieuwe factuur was al klaar, en moet 41,57 betalen voor deze maand (oude abbo was 59 euro , nieuwe abbo 64,50)
zijn wel allemaal berekeningen gemaakt hoe ze op deze bedrag zijn gekomen zal wel.
Op mijn ziggo staat die logge MediaXL box plus mijn 3 smartkaarten van de oude abbo, denk dus dat dat niet veranderd is.

zie factuur: https://afbeelding.im/2EomDA00

Afbeeldingslocatie: https://afbeelding.im/2EomDA00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11
na de BF aanbieding emails/bevestigingen van contract heb ik gebeld of alles goed was doorgekomen. (21november)
Alles prima en alles zat in het systeem, prima en opgehangen denkend dat het geregeld is.

Krijg nu een factuur met de volle mep, nergens kortingen of sprake van een deal.
Gechat met het normale resultaat; Ja meneer dat is niet voor nieuwe klanten etc....
Daar was ik ook snel klaar mee en door afdeling retentie laten terugbellen.

Weer het hele verhaal moeten uitleggen, verteld dat ik niet blij was en ik graag een oplossing zie. Vriendelijke jongen heeft gevraagd wat hij mocht doen en kwam terug met 6x 39,95
Nadat ik hem had verteld dat ik voor de derde keer met iemand spreek en steeds niets geregeld word ik wil opzeggen. Was er op dat moment ook helemaal klaar mee dus dan maar ADSL of iets anders.
Ging hij weer vragen wat er kon en kwam terug met de volle deal, dus 6x 29.95.
Ik zou dan korting krijgen op de factuur van januari en februari die gebundeld wordt en 29.95(x2) is.

De horizon box is mij in december opgestuurd maar mijn contract gaat vanaf 1 januari in.
Op mijn vraag waarom ik dan nu de volle mep moet betalen (63.50) terwijl ik een doorlopend contract heb voor 52.50 (zelfde pakket zonder horizon box en films) wist hij te vertellen dat ik de horizon box al heb. En daarom 63,50 moet betalen.
Op mijn verweer dat ik geen contract heb voor 63,50 en dat pas ingaat op de 1ste januari werd gelaten gereageerd. Hij snapte het ook niet allemaal meer.
Heb het verder maar gelaten voor wat het is en hem bedankt voor zijn inzet maar het blijft natuurlijk een raar verhaal.
Die box hoort bij mijn nieuwe contract, het feit dat hij al hier is doet daar niets aan af. Dat is Ziggo die hem asap heeft opgestuurd.

Of ik daar nog iets mee ga doen weet ik niet, eerst maar de nieuwe rekening afwachten, kan ik alsnog beslissen om daar achteraan te gaan. Is toch weer 12 euro, kan je een lekkere pasta met spinazie en zalm voor koken/eten met zijn tweeën.

Het is in ieder geval een grote chaos, wel heb ik mijn bevestiging in de mail over de korting dus hoef ik "daar" niet weer achteraan.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02
En wat hebben jullie nu geleerd? (Wat overigens ook heel vaak gezegd is in het bf ziggo deal topic)
Voortaan zo’n deal dus regelen gelijk via retentie en niet via website, chat of 1ste links medewerker ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Martinusz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:06:
En wat hebben jullie nu geleerd? (Wat overigens ook heel vaak gezegd is in het bf ziggo deal topic)
Voortaan zo’n deal dus regelen gelijk via retentie en niet via website, chat of 1ste links medewerker ;)
Weet niet of je het tegen mij hebt maar ik vertel expliciet dat ik gebeld heb met retentie toen ik de boel afsloot.
Dat die prutser het niet alsnog heeft doorgevoerd is de fout van Ziggo.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Bij mij klopt er dus ook niks van.
Had nadien ook nog even gebeld met de retentieafdeling omdat ik het voor mijn schoonouders voor elkaar heb gekregen (gelijk in hetzelfde gesprek aangeven) en alles stond goed en ik zou ook €29.95 betalen.

Van de week maar weer eens achteraan bellen.
Anders moet ik toch mijn smartcards maar opgeven en bij de buren maar eens gaan kijken (waar het gras ook niet altijd groener is).

Zo heeft iedere maatschappij iets, maar snap niet als je belt en er wordt je toegezegd dat alles goed staat dat het toch niet klopt :?

Edit: even via de chat navraag gedaan, bij mij bleek de actie toegezegd maar niet doorgevoerd 8)7
Ondanks dat het door enkele medewerkers is toegezegd.
In ieder geval een kopie van de chat maar bewaren

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 18-12-2018 18:47 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Laatst online: 06-07 21:03
Wat een zielig gedram voor een paar tientjes per maand. Het overgrote deel hier weet precies dat die deal er niet was voor bestaande klanten was, maar voor nieuwe klanten. En je dan van de domme houden en verongelijkt voelen. Kom nou.

Hou de eer aan jezelf voordat je de telefoon oppakt en gaat lopen bedelen voor korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:34
MacbookProx schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:03:
Wat een zielig gedram voor een paar tientjes per maand. Het overgrote deel hier weet precies dat die deal er niet was voor bestaande klanten was, maar voor nieuwe klanten. En je dan van de domme houden en verongelijkt voelen. Kom nou.

Hou de eer aan jezelf voordat je de telefoon oppakt en gaat lopen bedelen voor korting.
Het gaat voor sommige toch om veel geld en voor hetzelfde geld kan je ook niets besparen waar je leuke dingen mee kan doen. Waarom wisselen we dan ieder jaar van zorgverzekering en energiemaatschappij. Juist vanwege de concurrerende prijzen en nieuwkomers korting. Is toch niet zo gek.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82

Zullen we eens ruilen voor een paar maanden ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
MdO82 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:36:
[...]

Zullen we eens ruilen voor een paar maanden ?
Lekker laten gaan hij is gewoon aan het trollen, hij kent het black friday topic van Ziggo niet en komt hier waarschijnlijk zonder iets te lezen zijn belerende oneliner plaatsen.

Dat hij 240+ euro per jaar kattepis vindt is woepiedepoepie voor hem. Voor ieder ander is dit veel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE

Denk dat het overgrote deel ernaast zit. Ik krijg de korting gewoon, zonder de afdeling retentie te bellen. Gewoon web formuliertje ingevuld, bevestiging van de korting in de e-mail. En bevestiging van Ziggo aan de telefoon. Zo is het meer mensen vergaan hier. Het is trouwens ook iets meer dan een paar tientjes, 6x 30 Euro besparing per maand = 180 Euro. Bovendien is het ook een beetje een principe kwestie Ziggo heeft het duidelijk aangeboden aan bestaande klanten, dan moeten ze het ook gewoon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn korting loopt denk ik ook goed, heb wel een rekening van 8 pagina’s, maar zie staan dat ik 12 maanden lang korting ga krijgen wat ik ook afgesproken had. Het is zo’n chaos op mijn rekening dat ik hem wel betaal en volgende maand opnieuw kijk, ik heb geen zin een uur te besteden om dat uit te zoeken en 2 uur het daarna aan ziggo uit te leggen, volgende maand is het denk ik een normale eencoudige rekening...

Nu alleen mijn ci kaart weer werkende krijgen, die heeft ziggo per ongeluk verwijderd en het zou vandaag weer moeten werken... maar weer even in de chat kruipen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 18-12-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:26:
Mijn korting loopt denk ik ook goed, heb wel een rekening van 8 pagina’s, maar zie staan dat ik 12 maanden lang korting ga krijgen wat ik ook afgesproken had. Het is zo’n chaos op mijn rekening dat ik hem wel betaal en volgende maand opnieuw kijk, ik heb geen zin een uur te besteden om dat uit te zoeken en 2 uur het daarna aan ziggo uit te leggen, volgende maand is het denk ik een normale eencoudige rekening...

Nu alleen mijn ci kaart weer werkende krijgen, die heeft ziggo per ongeluk verwijderd en het zou vandaag weer moeten werken... maar weer even in de chat kruipen.
Stuur maar via DM pluis ik hem wel uit ;) :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 18:38
Ik heb ook van de BF actie gebruik gemaakt, eerst via de site en daarna telefonisch bevestigd bij de afdeling opzeggingen.

Nu krijg ik de factuur, maar ik snap er weinig van. Heb ik nu korting?

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181218/459ae3f217e97dfa5393e2cf26163ff1.jpg

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Glenfiddich schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:02:
Ik heb ook van de BF actie gebruik gemaakt, eerst via de site en daarna telefonisch bevestigd bij de afdeling opzeggingen.

Nu krijg ik de factuur, maar ik snap er weinig van. Heb ik nu korting?

[Afbeelding]
Je betaalt voor 2,5 maand 50 euro, not bad lijkt me. Hier is echt niets over te zeggen zonder de specificaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Messje op 18-12-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Messje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:09:
[...]

Je betaalt voor 2,5 maand 50 euro, not bad lijkt me. Hier is echt niets over te zeggen zonder de specificaties.
Dat lijkt inderdaad al winst! Al lijkt het vanaf januari wel op te houden als ik de specificatie mag geloven.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181218/9fcb080557eed2f1fa1d7d1802f800bb.jpg

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Kan weg

[ Voor 99% gewijzigd door Ynnoz op 19-12-2018 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Glenfiddich schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:19:
[...]
Dat lijkt inderdaad al winst! Al lijkt het vanaf januari wel op te houden als ik de specificatie mag geloven.

[Afbeelding]
Die 90 minuten bellen - dat is puur door het slecht werkende ordersysteem? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
ANdrode schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:05:
[...]

Die 90 minuten bellen - dat is puur door het slecht werkende ordersysteem? :+
Was met de afdeling opzeggingen om mijn BF deal bevestigd te krijgen, voor wat dat waard is tenminste :P

85 minuten wachttijd, 2 minuten spreektijd :P

[ Voor 7% gewijzigd door Glenfiddich op 19-12-2018 11:30 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb nog eens mijn rekening rustig lopen doornemen, volgens mij klopt het nu redelijk. Ik krijg wel een paar euro teveel korting volgens mij, maar dat is natuurlijk altijd best. Ze hebben ook de belkosten die ik gemaakt had omdat ze per ongeluk (naast het verwijderen van mijn ci+ kaart) onbeperkt bellen hadden uitgezet vergoed en zelfs meer dan de kosten zijn.

Als nu zo mijn ci+ kaart weer werkt ben ik volgens mij helemaal klaar, Tussen de 250 en 300 euro voor een uur of 10 werk, ben daar niet helemaal blij van, ga volgend jaar gelijk de retentie afdeling bellen ipv het via de normale ziggolijn te proberen, Ik wil ook heel 2020 namelijk wel 64,50 betalen voor alles in 1 max en niet 84,50. Maar dat gaat vast lukken :P
HEY_DUDE schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:19:
Fantastisch die tip van twitter, daar reageren ze helemaal snel. Mijn ci+ kaart zou woensdag moeten werken (hadden ze ook verwijderd per ongeluk), binnen een paar minuten reactie op mijn twitter vraag dat mijn verzoek goed in het systeem staat, maar dat niemand het nog had opgepakt, ze hebben er nu haast van gemaakt zodat het binnen 24 uur weer moet werken. Klinkt weer hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik heb ook gebruik gemaakt van de black friday actie om mijn contract te verlengen. Geen wijziging, puur een verlenging en korting. Dat lukte helemaal via de website terwijl ik ingelogd was. Mail gekregen "Je bestelling bij Ziggo" met een .pdf waar de korting ook in staat. Dag erna nog een mail "Uw bestelling" waar de korting niet expliciet in staat.

Op de laatste factuur is geen korting verwerkt, en nergens iets over terug te vinden. Net eerst contact opgenomen via twitter. Kreeg ik dit soort dooddoeners:
De Black Friday deal was beschikbaar voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten. Dat is waarom je ook geen korting ziet op je factuur. In de bevestiging van 22 november kun je ook zien dat er geen korting geldt.
Ik snap dat het een vervelende verrassing als je dit nu pas duidelijk wordt maar deze actie was alleen van toepassing op nieuwe klanten. Ik kan je er dus ook niet alsnog voor in aanmerking laten komen.
Nogmaals, ik snap dat dit nu geen goed nieuws is maar ik kan niet afwijken van de bestaande voorwaarden. Voor bestaande klanten was er een actie om je internetsnelheid te verhogen en pas na 6 maanden de nieuwe prijs hiervoor te betalen.

Je kunt alles rustig nalezen op https://www.ziggo.nl/pdf/...or%20nieuwe%20klanten.pdf … en https://www.ziggo.nl/pdf/...20bestaande%20klanten.pdf
Alles wat ik zei over andere mensen die wel korting hadden werd genegeerd. Het feit dat ik een mail had met de korting werd genegeerd. Dat ik gewoon, ingelogd en wel, via hun website heb besteld en daar de korting zag werd ook genegeerd.
Uiteindelijk nog een zenderpakket aangeboden gekregen voor 3 maanden, maar daar hecht ik echt totaal geen waarde aan. Had nog liever begrip dan die zenders.

Uiteindelijk even gebeld met Ziggo. Menu doorgegaan naar facturering, andere vraag. Er werd vrijwel direct gevraagd of ik contact heb gehad. En ik zei dat ik mail had met daarin de korting genoemd. Daarna werd er even overlegd, en heb ik de korting alsnog gekregen. (Alhoewel, geloof het pas als ik het resultaat zie.)

Het lijkt er op dat ze heel erg gevoelig zijn voor "bewijslast". Dus als je mails ofscreenshots hebt, of gebeld hebt, dat is waardevol in de gesprekken. Ik heb nu m'n korting maar ik vind het toch wel heel smerig. Alsof ze daar een richtlijn hebben liggen om onder zoveel mogelijk korting uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Wat een gezeik die actie. Ga maar gewoon opzeggen daar bij die toko. Ik red me wel met alleen mobiel internet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Het ligt ook deels aan het facturatiesysteem dat ze gebruiken, want het blijkt namelijk zo te werken:

1) op X datum word normaal jouw factuur gegenereerd
2) Als jouw actietarief dan nog niet actief is, maar pas 1 januari bijvoorbeeld, dan rekenen ze op dat moment nog het oude tarief.
3) Bij de eerste facturatierun van jouw factuur in de actieperiode, dan wordt alles weer gecorrigeerd.

Dus als voorbeeld:
1) mijn actie gaat in vanaf 22 december, maar mijn factuur is gemaakt op 19 december
2) Mijn factuur zegt dus dat ik voor januari de volle mep betaal
3) Op de factuur die gemaakt wordt op 19 januari, wordt door het systeem al het te veel betaalde weer gecorrigeerd (gecrediteerd)

Facturatie is dus een beetje dom en kijkt niet naar nieuwe tarieven in de toekomst, maar naar huidige tarieven op moment van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Glenfiddich schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:19:
[...]

[Afbeelding]
Er staat geen enkele korting vermeld, dus nee je hebt geen korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 6 maand korting 12 maand lang, hier dus dubbele korting... wel is mijn ci kaart al dagen weg en ondanks beloftes....

Ik had wel de actie vodafone verlengen + ziggo verhogen, dus wel binnen de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:34
Die van mij zou januari ingaan, maar ik zie nu op de factuur dat ik gewoon het oude bedrag heb. Morgen maar even de chat/bellen. Klopt niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Daniel. schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:34:
Die van mij zou januari ingaan, maar ik zie nu op de factuur dat ik gewoon het oude bedrag heb. Morgen maar even de chat/bellen. Klopt niet.
Kijk even 3 Posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Laatst online: 06-06 18:07
Sinds vandaag heb ik ook een Connect Box, van het type Arris. Ik heb een vraag over de instellingen van DNS en DHCP.

Omdat ik nogal wat devices met naam op m'n lokale netwerk heb draaien, heb ik een eigen DNS server draaien. Vroeger kon ik de eigen DNS servers meegeven aan de DHCP opties, maar dat is blijkbaar met de Arris niet meer mogelijk.

Mijn oplossing voor nu is om de DHCP server functionaliteit op de Arris uit te zetten en ook maar een eigen DHCP server op te zetten. Dat werkt.

Maar nu: in het menu van de Arris kan ik de DHCPv4 server uitzetten, maar de DHCPv6 server functionaliteit niet. Al mijn devices vragen automatisch om een IPv6 adres, en krijgen dus adressen van de Arris. Hoe zet ik dit uit?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56

Hoicks

Techno!

Ok. De Blackfriday deal is niet goed gegaan. Ik kreeg ineens een rekening van € 90.

Zojuist gebeld en de medewerker van de klantenservice gaf aan dat ik eigenlijk niet in aanmerking kwam voor de actie. Na aangegeven te hebben dat ik wel degelijk een e-mail heb ontvangen waarin de korting vermeld staat én het feit dat op de website ook werd aangegeven dat bestaande abbonees ook in aanmerking komen voor de actie.

De klantenservice geeft aan dat zij een correctie zullen toepassen zodat ik alsnog de actie krijg. Even afwachten maar weer dus.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DrClaw schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:51:
Sinds vandaag heb ik ook een Connect Box, van het type Arris. Ik heb een vraag over de instellingen van DNS en DHCP.

Omdat ik nogal wat devices met naam op m'n lokale netwerk heb draaien, heb ik een eigen DNS server draaien. Vroeger kon ik de eigen DNS servers meegeven aan de DHCP opties, maar dat is blijkbaar met de Arris niet meer mogelijk.

Mijn oplossing voor nu is om de DHCP server functionaliteit op de Arris uit te zetten en ook maar een eigen DHCP server op te zetten. Dat werkt.

Maar nu: in het menu van de Arris kan ik de DHCPv4 server uitzetten, maar de DHCPv6 server functionaliteit niet. Al mijn devices vragen automatisch om een IPv6 adres, en krijgen dus adressen van de Arris. Hoe zet ik dit uit?
Volgens mij gaat dat op een Connect Box niet. Voor jouw situatie is de beste oplossing om het modem in bridgemode te zetten en zelf een router erachter te knopen. Dan heb je alles zelf in de hand.

• ANdrode
  • Niet online
DrClaw schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:51:
Lastige vraag met als antwoord waarschijnlijk een eigen router (met als impliciet gevolg geen IPv6 meer bij de connect box).

Waarschijnlijk heb je nu ds-lite (zoek of er iets over AFTR in de config staat). Als dat zo is en je veel devices hebt met een eigen naam wil je ze misschien ook bereiken vanaf het internet.

Als je dat via IPv4 wilt doen kan je het beste IPv6 laten uitzetten. Dan is die DHCP server weg & heb je geen carrier-grade-NAT meer. Het alternatief zijn tunnels.

Als je een eigen router hebt dan zetten ze IPv6 ook uit :+. Dual stack wordt nog niet uitgerold naar de connect boxes voor zover ik weet. Als dat wel zo is: gelukkig, eindelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 20-12-2018 09:20 ]

• DrClaw
  • Laatst online: 06-06 18:07
Op de informatiepagina staat
  • IPv6 DS-Lite status : Uitgeschakeld
  • DS-Lite-FQDN : aftr01.upc.nl
  • DS-Lite-adres : ::
In principe hoef ik maar 1 device te bereiken: de gateway. De overige devices krijgen een naam en b.v. een certificaat vanwege de leesbaarheid. Naja, nu is het dan maar even puzzelen over welke functionaliteit we deels gaan missen :S

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe zit het tegenwoordig bij Ziggo qua internet en TV? Ik ben er helemaal uit, ik heb al jaren een Humax 5200C in de woonkamer en een 5300c op zolder. En modem in de meterkast. Zit zo aangesloten;

Groene kabel -> AOP -> 1 coax kabel naar modem en 1 coaxkabel naar een (eigen) splitter en vanaf die eigen splitter naar woonkamer en slaapkamer.

Bij mijn ouders heb ik het ook zo geinstalleerd begin 2013, daar is sindsdien ook weinig verandert. Ze kijken TV in de woonkamer op een mediabox en op de slaapkamer (sinds het uitfaseren van het analoge signaal) op een "kastje" van Ziggo (hebben ze zelf geregeld, zal ook wel een mediabox zijn)...

Nu zijn 2 ooms en 2 tantes naar een soort (nieuwbouw) (service)appartement verhuist. Ze hadden mij vantevoren foto's gestuurd over "onbekende" kabels in de meterkast en "onbekende" aansluitingen (op 3 plekken in het apt). Bleek om UTP kabels te gaan! Netjes 3 losse kabels met overlengte in de meterkast en in de huiskamer en 2 slaapkamers een wall outlet. Ook gewoon COAX naar woonkamer en 2 slaapkamers.

Heb ze dus aangeraden om de modem/router in de meterkast te laten plaatsen en meteen die UTP 3 kabels in te laten prikken. En dan een AP (of switch) in de woonkamer/wherever.. En qua coax gewoon na het AOP met 1 kabel naar modem en 1 kabel naar een 3-weg splitter en daar de drie coax kabels in te steken. En dan naar gelang je wenst mediaboxen neerzetten...

Nu is de monteur langsgeweest bij stel1, die heeft "iets" in de woonkamer gezet. Ze hebben daar TV en wifi werkt redelijk. Kabels in meterkast zijn niet gebruikt. Ze hebben geen TV op de slaapkamers, dus ze vinden het prima zo.

Bij stel2 is zoonlief aan de gang geweest, die heeft ook "iets" in de woonkamer gezet. Daar hebben ze nu TV en blijkbaar ook WiFi. Wederom de kabels in de meterkast niet gebruikt en "niks" aangesloten in de meterkast verder.. Nu willen zij echter ook TV in de slaapkamer en dat is nu blijkbaar problematisch... Ze gaan nu (als ik het verhaal goed begrijp) vanaf de woonkamer met powerline werken naar de slaapkamer en daar een mediabox op UTP gebruiken (ofzo)...

Ik ben er totaal niet bijgeweest, maar hoort je AOP niet gewoon nog steeds in de meterkast te zitten? En vanaf daar verder gaan splitsen? Of heb ik oude kennis?

Wat heeft

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 20-12-2018 21:15 ]

FreakNL schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:13:
Bij mijn ouders heb ik het ook zo geinstalleerd begin 2013, daar is sindsdien ook weinig verandert. Ze kijken TV in de woonkamer op een mediabox en op de slaapkamer (sinds het uitfaseren van het analoge signaal) op een "kastje" van Ziggo (hebben ze zelf geregeld, zal ook wel een mediabox zijn)...

Nu zijn 2 ooms en 2 tantes naar een soort (nieuwbouw) (service)appartement verhuist. Ze hadden mij vantevoren foto's gestuurd over "onbekende" kabels in de meterkast en "onbekende" aansluitingen (op 3 plekken in het apt). Bleek om UTP kabels te gaan! Netjes 3 losse kabels met overlengte in de meterkast en in de huiskamer en 2 slaapkamers een wall outlet. Ook gewoon COAX naar woonkamer en 2 slaapkamers.

Heb ze dus aangeraden om de modem/router in de meterkast te laten plaatsen en meteen die UTP 3 kabels in te laten prikken. En dan een AP (of switch) in de woonkamer/wherever.. En qua coax gewoon na het AOP met 1 kabel naar modem en 1 kabel naar een 3-weg splitter en daar de drie coax kabels in te steken. En dan naar gelang je wenst mediaboxen neerzetten...
Zo heb ik het aangesloten in het nieuwbouwappartement van mijn schoonouders, komt 1 op 1 overeen, kennelijk de nieuwe standaard in appartementen. Vond het wel mooi geregeld allemaal. Modem dus in meterkast en ik heb een accesspoint in de hobbykamer gemaakt omdat ze anders geen wifi op het balkon hadden. Ik wilde eigenlijk in de keuken dat ding ophangen, maar mijn schoonmoeder wilde niet dat ik ging boren in haar muur van de hobbykamer naar de keuken, dus dan maar zo en het werkt al tijden prima.

Modem dus in de meterkast, daar alle internet kabels in en een splitter op die coax kabels in de meterkast (zat er bij mijn schoonouders al standaard in) en dan heb je overal kabeltv signaal.

Wat ik begrijp is dat nu bij 2 anderen de modem via een interne kabel is verlengd, dat is niet zo goed voor het signaal, al valt dat misschien in nieuwbouw nog mee. Nadeel in die appartementencomplexen is helaas wel dat iedereen daar wifi heeft en dat stoort lekker, daarom is een extra accesspoint wel handig om de buren weg te drukken.

Wat het stel met problemen kan doen is vanaf de woonkamer een gaatje boren en daar de coax doorheen en dan een opbouwdoosje daar plaatsen, maarja, het kan ook handiger door het gelijk goed te doen. Prutselen met powerline, waarom zou je dat willen, de kabels liggen er notebene al. Ja, je moet misschien iemand inhuren om de connector erop te zetten, dat zal wel teveel moeite of lastig zijn en dan doe je zoiets... Of ze zijn bang een gat te boren, die heb je er ook veel bijzitten hoor, dan gaan ze powerline kopen en vreemde oplossingen bedenken want oh jee, je zal maar een kabel moeten trekken, dan krijg je gedoe als je gaat verhuizen of whatever... dat je een gaatje dicht kan maken en netjes kan afwerken begrijpen ze niet... kortom: niet mee bemoeien, als je dat gaat doen heb je straks de hele flat in onderhoud en dat wil je niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-12-2018 21:27 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens mij heeft de monteur (en zoonlief ook) gewoon 1 van de beschikbare COAXen gebruikt (degene die naar de huiskamer gaat) en daar "iets" gefrobeld. Ik heb het ook maar van horen zeggen verder, maar volgens mij pa staat er een wit ding bij de TV waar een coax kabel ingaat en een lankabel uitgaat.

Ik liet een plaatje zien van een connectbox en dat was hem. Pa had geen idee waar de lankabel heenging. Verder heeft hij geen coax gezien, maar wellicht heeft hij niet goed gekeken...

Ik snap niet waarom je die connectbox in de woonkamer zet eigenlijk, zeker niet van die Ziggo monteur!!
Het tv signaal gaat bij Ziggo over coax dus powerline of utp voor de tv heeft geen zin. Dat utp verhaal heeft even gewerkt met die extra horizon boxen maar was zo instabiel dat Ziggo dat niet meer levert.

Dus: goede retourgeschikte versterker op je AOP, vandaar naar je modem en tv's.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ok, dus altijd coax.. Dan weet ik al wat er gaat gebeuren, dan gaan ze in de meterkast splitsen.. Voor de modem. Het AOP zit nu namelijk ook in de woonkamer, er is een "kastje" over/op de coax aansluiting geklikt in de woonkamer... En dan wordt het internet weer k*t en is Ziggo weer k*t en stappen ze in 2019 over op KPN..

Blij dat ik het bij mijn pa allemaal zelf regel en dat hij ook nog eens iets aanneemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385594

FreakNL schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:45:
Blij dat ik het bij mijn pa allemaal zelf regel en dat hij ook nog eens iets aanneemt....
Zoals er op een moment de zoon zegt "Nog, toch eens vader vragen want die weet best veel" is er een moment dat vader zegt "toch eens zoon vragen want die heeft er best verstand van".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:05
Hier was de Black Friday actie blijkbaar ook niet (goed) doorgevoerd.
Ben van Complete naar Max gegaan als bestaande klant, wat volgens de voorwaarden die ik had gelezen goed genoeg was om recht te hebben op die BF korting.

Via de klantenservice werd mij verteld dat dit niet het geval is en dat alleen voor nieuwe klanten het geldt. Wel kon ze me nu 3 maanden Max voor 39,95 euro aanbieden. Aangezien wij geen Max 'nodig' hebben is dit natuurlijk niet echt een goede deal.
Wel kon een collega iets anders voorstellen, dus ben doorverbonden. Na doorverbonden te zijn en het verhaal uitgelegd te hebben gaan we nu weer terug naar Complete en 6 maanden voor 39,95.

Voor ons is dit een betere deal dan de BF, want nu besparen we 6*~20 euro = ~120 euro in een jaar.
Met de en met de BF deal was de besparing 6*~30 euro en daarna 6*20 euro extra =~ 60 euro besparing in een jaar.
Wel moet ik nu in april & mei nog HBO toevoegen aan m'n pakket (of in mei/juni bingen) voor Game of Thrones, maar dat kan wel uit.

Al met al jammer dat ik er achter aan moest bellen, maar toch goed afgehandeld.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

Vind het trouwens wel jammer dat je als bestaande klant altijd moet bellen voordat ze je iets aanbieden, beetje de omgekeerde wereld. Maar goed dat zal wel aan mij liggen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus altijd coax.. Dan weet ik al wat er gaat gebeuren, dan gaan ze in de meterkast splitsen.. Voor de modem. Het AOP zit nu namelijk ook in de woonkamer, er is een "kastje" over/op de coax aansluiting geklikt in de woonkamer... En dan wordt het internet weer k*t en is Ziggo weer k*t en stappen ze in 2019 over op KPN..

Ik begrijp het niet zo goed. Als de kabel binnenkomt in de woonkamer zit daar nu een splitter met het signaal voor het modem en de andere voor naar de TV's/radio's. Die naar de TV en radio kun je gewoon splitten (zolang dat nog een goed signaal oplevert). Ga niet voor je modem al splitten want dan krijg je nu of later problemen mee. Wat je wel kunt doen is een retourgeschikte versterker aansluiten, hier staat dat uitgelegd: https://www.ziggo.nl/klan...radio/signaal/versterken/

Wat betreft die LAN kabel, gaat die niet de decoder in om die interactief te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 21-12-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 19:46
Hier laatste tijd ( vanaf aug ) een modem die de verbinding flink knijpt.

Modem is een Tc7210. Voor de verhuizing ook gebruikt en weinig problemen.

Na een reset van modem niks aan het handje, gebeld met ziggo om ding uit te lezen ( niks aan de hand )

alles bedraad aangesloten, denk om er maar een tijdsklok tussenbte zetten. ( nachts even uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan webcare heb je ook niks met halve beloftes, er is nu al 3 keer beloofd door webcare dat ik weer tv kan kijken na het per ongeluk door Ziggo verwijderen van mijn ci+ kaart, al 3 keer is Ziggo webcare haar belofte niet nagekomen.

Wordt er wat moe van, ga nu maar een vergoeding vragen voor het feit dat ik al 7 dagen geen tv meer kan kijken...

Allemaal mooie praatjes van webcare hier elke keer, maar de praktijk is toch echt anders helaas.
En dan wordt het internet weer k*t en is Ziggo weer k*t en stappen ze in 2019 over op KPN..

Als de monteur van ziggo het zo aansluit dan begrijp ik wel dat je zo over Ziggo gaat denken. Net als dat velen hier nu hetzelfde denken voor de fantastische service van dit bedrijf... het is echt dat kpn hier geen glas heeft liggen, anders was ik al lang weg en ik denk velen. Niet dat kpn veel beter is trouwens met haar fantastische klantenservice...

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 21-12-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:18:
Aan webcare heb je ook niks met halve beloftes, er is nu al 3 keer beloofd door webcare dat ik weer tv kan kijken na het per ongeluk door Ziggo verwijderen van mijn ci+ kaart, al 3 keer is Ziggo webcare haar belofte niet nagekomen.

Wordt er wat moe van, ga nu maar een vergoeding vragen voor het feit dat ik al 7 dagen geen tv meer kan kijken...

Allemaal mooie praatjes van webcare hier elke keer, maar de praktijk is toch echt anders helaas.
ZIggo webcare hier? Of via Twitter bijvoorbeeld?
Via Twitter altijd goede ervaringen gehad tot nu toe, daar zitten niet de standaard 1ste lijns helpdeskmedewerkers achter heb ik het idee.
Pierre schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:43:
Vind het trouwens wel jammer dat je als bestaande klant altijd moet bellen voordat ze je iets aanbieden, beetje de omgekeerde wereld. Maar goed dat zal wel aan mij liggen.
Is dat zo? Noem eens voorbeelden waarbij dat wel het geval is? Ik word nooit gebeld door een bedrijf met goh komend jaar krijgt u automatisch korting.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 21-12-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinusz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:21:
[...]

ZIggo webcare hier? Of via Twitter bijvoorbeeld?
Via Twitter altijd goede ervaringen gehad tot nu toe, daar zitten niet de standaard 1ste lijns helpdeskmedewerkers achter heb ik het idee.
webcare op twitter doet mij al meer dan een week beloftes dat het elke keer 24 uur later moet werken en nog steeds niet, dan krijg je een melding als:
wordt nog aan gewerkt door een andere afdeling, het juiste kaartnummer is gisteren doorgegeven. Normaal gesproken is morgen rond 12.00 opgelost. Excuses voor de vertraging.
Nou, het is nu bijna 12.00 en niks opgelost... Ga ik zo weer een bericht sturen en dan krijg ik vast te horen dat ik weer 24 uur moet wachten, dan is het weekeinde, daarna kerst, zit ik nog een week zonder tv 8)7

Ik kan natuurlijk de horizon box aansluiten, maar dat was ik niet van plan. Ik wil mijn gekochte ci+ kaart terug in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Pierre schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:43:
Bizar dat zoveel mensen hier zoveel moeite moeten doen....

Zoals ik al eerder poste ben ik met Black Friday overgestapt naar KPN en binnen 2 weken werd ik zelf door Ziggo gebeld, met een aanbieding met een totale korting van ruim 300 euro. Blijkbaar werkt het het beste omgaan over te stappen en wachten tot ze bellen (ik had al wel 3 jaar Ziggo, waarvan de laatste twee jaar het volle pond betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kepler schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:27:
Zoals ik al eerder poste ben ik met Black Friday overgestapt naar KPN en binnen 2 weken werd ik zelf door Ziggo gebeld
Ik vind dat wel een gok, die kan je eigenlijk alleen nemen als kpn bij jou een redelijke snelheid kan leveren, hier is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:29:
[...]

Ik vind dat wel een gok, die kan je eigenlijk alleen nemen als kpn bij jou een redelijke snelheid kan leveren, hier is dat niet het geval.
Nee klopt, je moet het ook alleen doen als je echt wil/kan overstappen natuurlijk. Ze vroegen wel naar de prijs die ik ging betalen bij KPN en of ik een BF deal had afgesloten. Betwijfel of ze nu nog zo'n goed aanbod zouden doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 13:33

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ZIjn er mensen die een Connectbox in Bridge mode hebben waarbij hun Download snelheid van 400Mbit naar 100 is gegaan.

Ik heb een Linksys EA6700 erachter hangen in Router mode.
met de vorige Technicolor modem had ik jaren lang 0,0 problemen met dezelfde opstelling.
Nu al een jaar heen en weer bellen -> modems vervangen, maar nog steeds baggere snelheid.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:27:
[...]

webcare op twitter doet mij al meer dan een week beloftes dat het elke keer 24 uur later moet werken en nog steeds niet, dan krijg je een melding als:

[...]

Nou, het is nu bijna 12.00 en niks opgelost... Ga ik zo weer een bericht sturen en dan krijg ik vast te horen dat ik weer 24 uur moet wachten, dan is het weekeinde, daarna kerst, zit ik nog een week zonder tv 8)7

Ik kan natuurlijk de horizon box aansluiten, maar dat was ik niet van plan. Ik wil mijn gekochte ci+ kaart terug in het systeem.
Tsjah, tis net wie je aan de lijn krijgt of je tweets beantwoord denk ik. Ik wordt meestal wel OK geholpen als er wat is. Ik zou gewoon bellen in zo'n geval. Tweet beantwoorden en klaar. Dan is men er vanaf. Bij een telefoontje kunnen ze je minder gemakkelijk afschepen. Alhoewel..

Laatste keer contact met Ziggo was een week of 2 geleden.. Stroomuitval bij ons in het dorp. Op vrijdagochtend. Gelukkig vrij zeldzaam, laatste keer dat dit gebeurde was inmiddels bijna 10 jaar geleden. In ieder geval, de boel kwam niet meer op na stroomuitval. Geen tv, internet of whatever. Wederhelft die thuis zat checked de Ziggo site, bekende storing, maar deze reeds opgelost. (de stroomuitval zelf denk ik dan..)

Ik hoorde toen ik thuiskwam, op een vrijdagavond dus, dat tv en internet nog steeds niet werkten. Gebeld met klantenservice. Ja, u moet eerst alles resetten en dan een uur wachten. Ok, prima. Alleen heb ik dat al gedaan, stroom is er af geweest begin van de middag en de apparatuur doet het al een hele middag niet dus er is al wel meer dan een uur overheen gegaan.. Antwoord: nee, je moet echt je modem nog een keer van de stroom af halen en dan een uur lang wachten en weer online laten komen. Eveneens de tv! (handig, gezien ik geen smart tv heb maar een losse decoder gebruik van Humax..)
Ik check terwijl ik met de persoon aan de lijn hang bij de helpdesk van Ziggo de signaalwaardes op mijn losse digitale decoder/ontvanger. Beide tuners 0% signaal. Dus ik geef aan: er komt gewoon geen signaal binnen, dus apparatuur van de stroom halen heeft weinig nut zonder signaal..
Nee, u moet dit toch doen en een uur wachten. Als het dan nog niet opgelost is (no sh*t) terugbellen. Leuk, maar het was inmiddels 18:30 uur.. Uurtje wachten.. En voor je het weet zit je weer een heel weekend zonder internet en tv omdat iemand aan de andere kant van de lijn.... Zucht.

Weer een illusie armer - tegen beter weten in gewacht, en nog maar op de site gekeken tussendoor. Yep. Nieuwe storing aangemeld. Oplostijd onbekend. Zucht.

In zo'n geval was het wel duidelijk dat de persoon aan de ander kant van de lijn niet veel zin had in het probleem te duiken. Gelukkig deed een van zijn collega's dat waarschijnlijk wel, OF is er iets aanwezig van trendanalyse/matching binnen hun helpdeskpakket op postcode of zo welke aangeeft dat meer onderzoek benodigd is m.b.t de wijk/regio.
Aller ergste/frustrerende is nog dat je aangeboden wordt, na zo'n gesprek, om een aanvullend zenderpakket te nemen. Uhm. Nee. Ik wil graag eerst gebruik kunnen maken van jullie diensten waar ik al voor betaal voordat ik nog meer betaalde diensten af wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:38:
ZIjn er mensen die een Connectbox in Bridge mode hebben waarbij hun Download snelheid van 400Mbit naar 100 is gegaan.

Ik heb een Linksys EA6700 erachter hangen in Router mode.
met de vorige Technicolor modem had ik jaren lang 0,0 problemen met dezelfde opstelling.
Nu al een jaar heen en weer bellen -> modems vervangen, maar nog steeds baggere snelheid.
Ik heb maar een 200Mbit/s abonnement, maar wel een ConnectBox in bridge: 198Mbit/s download net gemeten. Wel via wifi en Spotify op de achtergrond bezig, maar ik denk dat dat laat zien dat zo'n ConnectBox wel meer kan halen dan jouw 100Mbit/s.

Je weet zeker dat er geen probleem op je LAN is? En 100Mbit/s - misschien een probleem met het kabeltje van modem naar router? Een slechte verbinding op een ethernetkabel kan precies het verschil maken tussen een Gbit/s of 100Mbit/s netwerkverbinding.
Pagina: 1 ... 107 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic