Acties:
  • +1 Henk 'm!
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:38:
ZIjn er mensen die een Connectbox in Bridge mode hebben waarbij hun Download snelheid van 400Mbit naar 100 is gegaan.

Ik heb een Linksys EA6700 erachter hangen in Router mode.
met de vorige Technicolor modem had ik jaren lang 0,0 problemen met dezelfde opstelling.
Nu al een jaar heen en weer bellen -> modems vervangen, maar nog steeds baggere snelheid.
Eerste check: Connectbox uit bridge modus en testen direct op de connectbox wat de snelheid is?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

xxxneoxxx schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:47:
Tsjah, tis net wie je aan de lijn krijgt of je tweets beantwoord denk ik. Ik wordt meestal wel OK geholpen als er wat is. Ik zou gewoon bellen in zo'n geval. Tweet beantwoorden en klaar.
Ik heb wel nette eerlijke ziggo medewerkers, nu geven ze aan dat het waarschijnlijk niet voor de kerst meer kan worden opgelost en ze vragen of ik mijn mediabox van zolder wil halen als tussenoplossing. Ze geven wel netjes toe dat ze afhankelijk zijn van collega's, dat is meer dan dat je aan de telefoon te horen krijgt vaak.

Als het straks weer werkt vraag ik wel of ze mij wat tegemoet willen komen door de kosten wat te verlagen (ik betaal toch voor tv en kan dat nu niet zien als ik dat zou willen). Maar ik ben wat bang dat ze op een gegeven moment het opgeven en dat ik dan een ci+ kaart kwijt ben. Dat zou op zich helemaal niet erg zijn als die android tv app nu eens klaar is, maar dat schiet ook niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 22:59

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:08:
[...]
Dat zou op zich helemaal niet erg zijn als die android tv app nu eens klaar is, maar dat schiet ook niet echt op...
Je kan toch de huidige Android app gewoon sideloaden? Muis in een usb poort prikken en gaan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 08:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

vanaalten schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:07:
[...]

Ik heb maar een 200Mbit/s abonnement, maar wel een ConnectBox in bridge: 198Mbit/s download net gemeten. Wel via wifi en Spotify op de achtergrond bezig, maar ik denk dat dat laat zien dat zo'n ConnectBox wel meer kan halen dan jouw 100Mbit/s.

Je weet zeker dat er geen probleem op je LAN is? En 100Mbit/s - misschien een probleem met het kabeltje van modem naar router? Een slechte verbinding op een ethernetkabel kan precies het verschil maken tussen een Gbit/s of 100Mbit/s netwerkverbinding.
Lan kabels werken perfect.
Zie reactie hier onder
Martinusz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:08:
[...]

Eerste check: Connectbox uit bridge modus en testen direct op de connectbox wat de snelheid is?
Sorry vergeten aan te geven dat het in Connectbox in Modem mode + Linksys in bridge mode wel werkt -> volle 400Mbit snelheid.
Bekabeling is niet het issue in mijn geval.
Zodra ik de Connectbox in bridge mode zet dan maak het niet uit of ik nou bedraad of draadloos verbonden ben met mijn Linksys router -> alle apparaten krijg max 100Mbit download.

Het lijk alsof er een instelling niet goed staat, maar waar weet ik niet -> Connectbox firmware / Ziggo internet account ? :-(

-EDIT 1-
MTU ook veranderd in 1463 -> zelfde probleem.
Morgen avond maar Linksys resetten.
Beide apparaten hebben de meest recente firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door crzyhiphopazn op 21-12-2018 14:54 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:29:
[...]

Lan kabels werken perfect.
Zie reactie hier onder

[...]

Sorry vergeten aan te geven dat het in Connectbox in Modem mode + Linksys in bridge mode wel werkt -> volle 400Mbit snelheid.
Zodra ik de Connectbox in bridge mode zet dan maak het niet uit of ik nou bedraad of draadloos verbonden ben met mijn Linksys router -> alle apparaten krijg max 100Mbit download.

Het lijk alsof er een instelling niet goed staat, maar waar weet ik niet -> Connectbox firmware / Ziggo internet account ? :-(
Je moet even terugzoeken, volgens mij was er onlangs ook iemand met soort gelijk probleem met een 'geknepen' lijn met eigen router. Had volgens mij uiteindelijk met firmware en instellingen te maken van de eigen router.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 21-12-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:02
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:29:

-EDIT 1-
MTU ook veranderd in 1463 -> zelfde probleem.
Morgen avond maar Linksys resetten.
Beide apparaten hebben de meest recente firmware.
Die tip van @Martinusz hiervoor is ook zeker nog een goede om te proberen: een lan-kabel vanaf modem (in bridge mode) LAN-1 naar een vaste PC en dan een speedtest. Dus met de Linksys er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik word echt gek van ziggo. Al maand lang alleen maar ellende.

Ik wou dat er hier glasvezel lag, ik wil echt weg bij ziggo.

Weer storing

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 21:36
Quacka schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:52:

Weer storing
En wat wil je nu van ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:32

Weer storing
En, vrij nutteloze post, je kan ook een postcode check doen bij kpn/xs4all/netco al eens een postcode doen. KPN heeft echt geinversteerd in het netwerk en kan soms tot 400/120Mbps leveren. Denk dat het voor cloud gebruikers soms beter is omdat de upload altijd max is. Waarom moet je bij kpn of XS4ALL kijken. Andere xDSL boeren leveren leveren geen pairbonding techniek.

Dat is nuttiger dan heel hard roepen dat het kut is, wordt het nooit beter van....

[ Voor 12% gewijzigd door ewoutw op 22-12-2018 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33

Weer storing
Al naar oplossingen gezocht, behalve een overstap? Is het steeds dezelfde storing?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
ewoutw schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:59:
[...]

En, vrij nutteloze post, je kan ook een postcode check doen bij kpn/xs4all/netco al eens een postcode doen. KPN heeft echt geinversteerd in het netwerk en kan soms tot 400/120Mbps leveren. Denk dat het voor cloud gebruikers soms beter is omdat de upload altijd max is. Waarom moet je bij kpn of XS4ALL kijken. Andere xDSL boeren leveren leveren geen pairbonding techniek.

Dat is nuttiger dan heel hard roepen dat het kut is, wordt het nooit beter van....
Ook hier zou ik graag weg willen maar de concurrentie komt niet verder dan een reëele 13 Mbps... Back to the stone age...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 21:03
Gisteren een power promise mannetje van Ziggo langs geweest.

Echt uitstekend! Actief meedenken, gebreken verhelpen en verbeteren waar nodig. Geen gehaast werk en eigen initiatief.

Aanrader voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Eergister een flinke storing gehad waardoor mijn internet verbinding zo goed als niet bestaand was.
Een hoop zelf geprobeerd, maar geen resultaat.
Uiteindelijk naar de klantenservice van Ziggo gebeld.

Waar ik normaal behoorlijk kritisch ben richting Ziggo werd ik toch wel erg positief verrast door de helpdesk medewerker.
Rustig, ontspannen gesprek waarin we een hoop zaken hebben uitgetest samen. Hij had verstand van zaken en nam ook echt de tijd om een en ander uit te sluiten. Uiteindelijk is het modem de boosdoener, deze wordt vandaag vervangen voor een nieuwe.
Dus hier een goede ervaring met Ziggo.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 10:09
Mijn (oude, 80) buurvrouw heeft van Ziggo een klein Humax 5500c kastje gehad, maar kan daardoor geen 24 Kitchen, ID, FOX en zender van de maand ontvangen.

Nu heeft ze een standaard pakket Ziggo + internet voor €32,-. Dit is geen huidig pakket, maar STANDARD TV+internet.Hiervoor had ze een Homecast Colorado HD kastje en toen kon ze wel deze zenders ontvangen.

Ik heb haar aangeboden mijn eerste generatie chromecast cadeau te doen zodat ze via ZIggo Go het kanaal ID (123) kan casten, maar dat wilt ze niet. Daarnaast heeft ze een Motorola E2, en dat is onbegonnen werk.

De Homecast is helaas overleden. Nu wil ik voor haar een opzoek naar een 2de handse Homecast, maar werken deze kanalen dan wel? of heeft Ziggo een update gedaan, de laatste maanden, zodat deze kanalen niet meer te ontvangen zijn? Ze heeft een oude kaart in de oude Homecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Yash100 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:03:
Mijn (oude, 80) buurvrouw heeft van Ziggo een klein Humax 5500c kastje gehad, maar kan daardoor geen 24 Kitchen, ID, FOX en zender van de maand ontvangen.

Nu heeft ze een standaard pakket Ziggo + internet voor €32,-. Dit is geen huidig pakket, maar STANDARD TV+internet.Hiervoor had ze een Homecast Colorado HD kastje en toen kon ze wel deze zenders ontvangen.

Ik heb haar aangeboden mijn eerste generatie chromecast cadeau te doen zodat ze via ZIggo Go het kanaal ID (123) kan casten, maar dat wilt ze niet. Daarnaast heeft ze een Motorola E2, en dat is onbegonnen werk.

De Homecast is helaas overleden. Nu wil ik voor haar een opzoek naar een 2de handse Homecast, maar werken deze kanalen dan wel? of heeft Ziggo een update gedaan, de laatste maanden, zodat deze kanalen niet meer te ontvangen zijn? Ze heeft een oude kaart in de oude Homecast.
Ja want nu kijkt ze digitaal zonder kaartje dus 40 zenders als ze een kaartje heeft die nog aktief is en die in een ander kastje stopt heeft ze er weer 77.
Kan je beter kijken voor een humax 5200 of 5300 trouwens.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan66
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:42

Het is van belang dat je de Ziggo (of @home, casema, etc.)smartcard uit de Homecast Colorado verwijdert want die heb je weer nodig om alle zenders (inclusief 24Kitchen, ID, etc.) te kunnen bekijken. Gooi die dus niet weg, ook al is de Homecast Colorado defect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heeft ze een standaard pakket Ziggo + internet voor €32,-. Dit is geen huidig pakket, maar STANDARD TV+internet.
Het TV standaard is het abonnement waar vroeger alleen analoge TV in zat en heet nu "Kabel TV" met het standaard pakket digitaal ongecodeerd, vandaar die simpele Humax ontvanger. Als ze meer zender (en meer zenders in HD) wilt kunnen kijken zal ze TV Start moeten nemen. Hier zit een decoder of CI+ module bij waarmee dat wel kan.

Ze zal dus een ander (duurder) abonnement moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:47:
[...]
Ze zal dus een ander (duurder) abonnement moeten nemen.
Wanneer je dit met een oud ander abonnement kan ontvangen dan is het nu nog steeds deel van het abonnement lijkt mij?
Het gaat ook om een Irdeto box als ik het goed zag dus dan kon je vijf smartcards actief hebben...

Of gaat het om (digitale) SD FTA zenders die recent weggehaald zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:00:
[...]

Wanneer je dit met een oud ander abonnement kan ontvangen dan is het nu nog steeds deel van het abonnement lijkt mij?
Het gaat ook om een Irdeto box als ik het goed zag dus dan kon je vijf smartcards actief hebben...

Of gaat het om (digitale) SD FTA zenders die recent weggehaald zijn?
Die decoder die ze heeft kan alleen de free-to-air zenders ontvangen (en zijn voor de mensen die nog analoog keken en krijgen deze in de gebieden waar het analoge signaal uitgeschakeld wordt/is), hier zit namelijk geen smartcard in (en kan er ook niet in). Het goedkoopste "normale" pakket met internet en TV is 48,50 (of met voor 1 euro meer met een vaste telefoonlijn). Alle overige KabelTV en tientjes e.d. internet zijn allemaal uitgeklede varianten. Als ze de zenders van TVStart wilt zien, dan moet ze voor TV start betalen. Dat kost los al 26,95.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 23-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
Bedankt voor jullie reacties. Het was ook mijn eerste reactie dat ze een duurder abonnement moest nemen, maar dat wilt ze niet. Haar budget zal het wel niet toelaten
Ik probeer haar alleen te helpen. Ze vertelde dat ze met hetzelfde abonnement en met het oude kastje (Homecast Colorado HD) de zenders wel kon ontvangen.

Ik heb natuurlijk de kaart uit de oude kasje (Homecast) bewaard. Het kastje gaat gewoon niet meer aan, en dus ga ik ervan uit dat dit aan het kastje ligt.

Ik weet niet juridisch mag, maar om zenders weg te halen en dezelfde prijs te betalen vind ik wel heel erg. Ook aangezien Ziggo moet beseffen dat mensen die zo'n abonnement nemen (Kabel TV, het vroege analoge TV+internet) een beperkt budget hebben.

(Ik heb me er niet helemaal in verdiept, maar misschien was de Ziggo kaart in de Homecast steken niet helemaal de bedoeling?? De kast heeft zij wel bij Ziggo jarenlang gehuurd/in bruikleen gehad /geleased?

Mocht het toch nog mogelijk zijn, om met een werkende Homecast Colorado HD/5200/5300 de zenders te ontvangen (met dit abonnement), dan verneem ik dat graag. Dan ga ik namelijk op zo'n naar zo'n kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Je kan gewoon dat kaartje in een ander kastje doen en dan heb je alle zenders weer terug.
Het kan zijn dat je eerst alleen npo 1 2 en 3 hebt omdat het kaartje eruit is dus geen stroom meer heeft.
Gewoon via mijnziggo of de helpdesk een refresh laten sturen en ze kan weer kijken.
Heel veel mensen hebben gewoon kabel tv en een eigen kastje of ci+ module.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yash100 schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:30:
Bedankt voor jullie reacties. Het was ook mijn eerste reactie dat ze een duurder abonnement moest nemen, maar dat wilt ze niet. Haar budget zal het wel niet toelaten
Ik probeer haar alleen te helpen. Ze vertelde dat ze met hetzelfde abonnement en met het oude kastje (Homecast Colorado HD) de zenders wel kon ontvangen..
Tja, toen ik in 2003 een TV abonnement op Ziggo Casema had betaald ik ook iets van 18 euro in de maand. In de afgelopen 15 jaar is er veel veranderd.

Ze kan natuurlijk ook Ziggo bellen of jij samen met haar om het uit te zoeken. Als die zenders wel bij haar abonnement horen dan zal Ziggo ook een nieuw kastje sturen. (tenzij iemand (zoon, dochter etc.) haar een kastje heeft gegeven met een smartcard van hun).

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 23-12-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

chucky666 schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:36:
Je kan gewoon dat kaartje in een ander kastje doen en dan heb je alle zenders weer terug.
Het kan zijn dat je eerst alleen npo 1 2 en 3 hebt omdat het kaartje eruit is dus geen stroom meer heeft.
Gewoon via mijnziggo of de helpdesk een refresh laten sturen en ze kan weer kijken.
Heel veel mensen hebben gewoon kabel tv en een eigen kastje of ci+ module.
Idd. Zoals mijn schoonmoeder dus. Enkel een Ziggo TV abonnement en ze heeft het volledige HD (basis) zenderpakket, kosten €18,75 p/m. Dit is vanzelfsprekend nog een "oud" al langlopend abonnement, maar ze doet het tegenwoordig met een CI+ module in haar TV (zelf destijds aangekocht), daarvoor gebruikte ze een losse kabel-ontvanger waarin een Irdeto smartcard was geplaatst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:37
Yash100 schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:30:
Ik probeer haar alleen te helpen. Ze vertelde dat ze met hetzelfde abonnement en met het oude kastje (Homecast Colorado HD) de zenders wel kon ontvangen.

Ik heb natuurlijk de kaart uit de oude kasje (Homecast) bewaard. Het kastje gaat gewoon niet meer aan, en dus ga ik ervan uit dat dit aan het kastje ligt.

Ik weet niet juridisch mag, maar om zenders weg te halen en dezelfde prijs te betalen vind ik wel heel erg. Ook aangezien Ziggo moet beseffen dat mensen die zo'n abonnement nemen (Kabel TV, het vroege analoge TV+internet) een beperkt budget hebben.

(Ik heb me er niet helemaal in verdiept, maar misschien was de Ziggo kaart in de Homecast steken niet helemaal de bedoeling?? De kast heeft zij wel bij Ziggo jarenlang gehuurd/in bruikleen gehad /geleased?

Mocht het toch nog mogelijk zijn, om met een werkende Homecast Colorado HD/5200/5300 de zenders te ontvangen (met dit abonnement), dan verneem ik dat graag. Dan ga ik namelijk op zo'n naar zo'n kastje.
Ik weet niet wat ze totaal te besteden heeft voor haar TV abbonement, maar ze kan ook bijvoorbeeld kabel TV nemen (€18,70) + Movies en Series XL (+ €11,95)

Dan ben je totaal €30.65 kwijt.
Weet niet of ze daarnaast nog telefoon heeft.

Of wellicht TV Start, maar ik weet niet welke zenders daar onder vallen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:13:
[...]

Ik weet niet wat ze totaal te besteden heeft voor haar TV abbonement, maar ze kan ook bijvoorbeeld kabel TV nemen (€18,70) + Movies en Series XL (+ €11,95)

Dan ben je totaal €30.65 kwijt.
Weet niet of ze daarnaast nog telefoon heeft.

Of wellicht TV Start, maar ik weet niet welke zenders daar onder vallen
Je kunt bij kabeltv geen movies en series xl nemen. Dat kan alleen vanaf tv start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:58
Iemand een idee? Op kabel haal ik 200mbits download en 20 upload. Zodra ik naar wifi ga en naast de Connect Box sta haal ik maar 20Mbit download op 5Ghz, in de woon kamer slechts 5Mbit. 2.4Ghz is niet bruikbaar aangezien de snelheid dan nog lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:57
Puddi Puddin schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:21:
Iemand een idee? Op kabel haal ik 200mbits download en 20 upload. Zodra ik naar wifi ga en naast de Connect Box sta haal ik maar 20Mbit download op 5Ghz, in de woon kamer slechts 5Mbit. 2.4Ghz is niet bruikbaar aangezien de snelheid dan nog lager is.
Dat is wel heel laag! kun je eens wat foto's plaatsen van je WiFi instellingen? (naam & wachtwoord even doorstrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
king006 schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:35:
[...]

Dat is wel heel laag! kun je eens wat foto's plaatsen van je WiFi instellingen? (naam & wachtwoord even doorstrepen)
https://photos.app.goo.gl/J5FC19knduovNW2K8

Zoiets? Dit is btw bij familie. De Fritz box bij mij thuis werkt perfect 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Puddi Puddin schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:54:
[...]

https://photos.app.goo.gl/J5FC19knduovNW2K8

Zoiets? Dit is btw bij familie. De Fritz box bij mij thuis werkt perfect 😂
Ah :) excuses! Zet het 2.4 GHz kanaal eerst eens op alleen 20 MHz en bijvoorbeeld kanaal 1,6 of 11. Bij het 5 GHz ook even een vast kanaal selecteren. Wat gebeurd er dan? Daar kun je 20/40/80 MHz laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:21:
[...]
Als ze de zenders van TVStart wilt zien, dan moet ze voor TV start betalen. Dat kost los al 26,95.
Met een oud Ziggo/Casema abonnement kan je smartcards gewoon nog gebruiken. Geen reden om te gaan wijzen... En ik weet niet welke ervaring jij krijgt, maar je moet verbaal sterk zijn en weten waar het over gaat om gewoon te krijgen waar je recht op hebt bij Ziggo.

Simpelste oplossing is om een "eenvoudige" Irdeto ontvanger te kopen en daar de smartcard van Homecast Colorado HD in te doen.

Alternatief is het 40 euro abbonnement wat via resellers direct te koop is.
Ze kan natuurlijk ook Ziggo bellen of jij samen met haar om het uit te zoeken. Als die zenders wel bij haar abonnement horen dan zal Ziggo ook een nieuw kastje sturen.
Bij een oude abonnement zal geen kastje horen, dat weet jij.
(tenzij iemand (zoon, dochter etc.) haar een kastje heeft gegeven met een smartcard van hun).
Fraai :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Het heeft 1,5 week geduurd, maar Ziggo heeft het voor elkaar dat al mijn oude ci+ kaarten weer werken, ze hadden per ongeluk één ervan verwijderd. Heeft wel 3 chatgesprekken en 3 keer aanspreken webcare via twitter gekost, maar alles weer tip top in orde. Het heeft Ziggo 3 weken gekost om de black friday deal voor mij rond te krijgen, maar nu helemaal tevreden en bijna 300 euro korting dit jaar en veel meer zenders en wat al niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 12:27
Mijn snelheid is alweer eens een tijdje niet wat het moet zijn, ik heb een 200/20 abbo maar merk dus vooral in steam dat de download snelheid vaak niet boven de 15MB/s uit te komen. Alles is met kabel aangesloten en alles heeft een gigabit poort (verbinding tussen PC en Connectbox geeft 1000Mbps aan op de connectbox)
Dit soort resultaten krijg ik regelmatig op speedtest, ook in de daluren a la 3u 's nachts (deze is zelfs gunstig uitgevallen):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QkbWlEs.png

Van het voorjaar is er een monteur geweest die de AOP heeft vervangen omdat toen de verbinding soms niet boven de 40Mbps uitkwam en die kwam tot de conclusie dat het in de wijkkast lag want ook met zijn metingen gingen de snelheden drastisch op en neer. Daarna heeft het een tijdje fatsoenlijk gewerkt en nu lijkt het weer minder te worden.
Zijn er nog dingen die ik zelf kan doen om het een en ander uit te sluiten binnen mijn netwerk, hoewel ik betwijfel dat het daar ligt aangezien het wel gewoon heeft gewerkt en er niets is veranderd aan mijn netwerk sindsdien, voordat ik weer aan de lijn mag hangen bij de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
MonkeyJohn schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:07:
Mijn snelheid is alweer eens een tijdje niet wat het moet zijn, ik heb een 200/20 abbo maar merk dus vooral in steam dat de download snelheid vaak niet boven de 15MB/s uit te komen. Alles is met kabel aangesloten en alles heeft een gigabit poort (verbinding tussen PC en Connectbox geeft 1000Mbps aan op de connectbox)
Dit soort resultaten krijg ik regelmatig op speedtest, ook in de daluren a la 3u 's nachts (deze is zelfs gunstig uitgevallen):
[Afbeelding]

Van het voorjaar is er een monteur geweest die de AOP heeft vervangen omdat toen de verbinding soms niet boven de 40Mbps uitkwam en die kwam tot de conclusie dat het in de wijkkast lag want ook met zijn metingen gingen de snelheden drastisch op en neer. Daarna heeft het een tijdje fatsoenlijk gewerkt en nu lijkt het weer minder te worden.
Zijn er nog dingen die ik zelf kan doen om het een en ander uit te sluiten binnen mijn netwerk, hoewel ik betwijfel dat het daar ligt aangezien het wel gewoon heeft gewerkt en er niets is veranderd aan mijn netwerk sindsdien, voordat ik weer aan de lijn mag hangen bij de klantenservice.
Glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:33
MonkeyJohn schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:07:
[Afbeelding]

Er zijn wel dingen die je kan doen om zaken uit te sluiten. Beste is niks verbinden en vanaf 1 apparaat testen. Zo kwam ik erachter dat een managed Netgear switch bij mij een verstorend effect had op de snelheid (400 Mbit>280). Tevens sluit je daarbij uit dat je test verstoort wordt door een pc, telefoon, tablet, enz die toevallig aan het updaten is.

Zou ook even van pc naar pc een file copy doen en kijken of dat met 100 MB/s+ gaat. Steam kan verder ook traag installeren omdat hij ook de bestandsallocatie doet. Een SSD gebruiken dus (of een file cache).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
@Puddi Puddin Glasvezel is geen optie hier.

@sdk1985, alles van Steam gaat hier al gelijk een SSD op dus dat zit al goed, het enige andere wat op het netwerk zit is een Mi Box maar die staat eigenlijk altijd uit als ik achter de pc zit. Ik heb ook niet 2 apparaten met een gigabit poort dus op die manier een file transfer testen wordt lastig.
Telefoon update alleen als die verbonden is met Wi-Fi èn aan de lader ligt wat dus voornamelijk 's nachts is als ik lekker lig te snurken ;) (verder staat de Wi-Fi op de telefoon bijna altijd uit).

De waardes van de connectbox lijken ook gewoon goed:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYZm3mG.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AKS591i.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GNeNPZo.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G8fCbq3.png

[ Voor 16% gewijzigd door MonkeyJohn op 24-12-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@MonkeyJohn,

Je hebt nogal last van errors op de lijn! Heb je nieuwe 4G kabels? Wil je eens een foto maken van je AOP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
@king006
Zoals vermeld is er van het voorjaar (halverwege Mei) een nieuw AOP geïnstalleerd door een monteur, de Connectbox is verder aangesloten met de door Ziggo meegeleverde kabels. De UTP is Cat 5e.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mWJFuhT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 17:53

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Zou eerst dat antieke kabeltje van de splitter naar je modem vervangen..

Dit had de monteur moeten vervangen, zal wel weer eentje met haast geweest zijn.

Ik vervang ze altijd namelijk.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
I
MonkeyJohn schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:25:
@king006
Zoals vermeld is er van het voorjaar (halverwege Mei) een nieuw AOP geïnstalleerd door een monteur, de Connectbox is verder aangesloten met de door Ziggo meegeleverde kabels. De UTP is Cat 5e.
[Afbeelding]
Zitten er nu drie of twee kabels aan de POA? Ik zie er volgens mij drie lopen, maar zie er twee aangesloten zitten? De kabel naar de modem ziet er wat ouder uit, net als het kopje links op die kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door king006 op 25-12-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
@fordrwd4ever Die kabel kan ik wel vervangen, ik kom vooral de Technetix RLA++ (F-connector male-male) tegen als degene die ik moet hebben, klopt dat?

@king006 Er zitten 2 kabels aan, de linker gaat naar de TV (is hooguit 5 jaar oud) maar die gaat er toch uit zodra de Ziggo Go AndroidTV App er is en de rechter gaat naar de modem (en die zie je aan de rechterkant omhoog lopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 17:53

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Technetix is prima.

Eigenlijk zijn er maar weinig goede connectors.

Ik gebruik altijd de Hirschmann met bajonet sluiting.(male en female iec)

De connector die nu aan de tv aansluiting zit is zo te zien ook een Hirschmann, die is prima.

De kabel die je nodig hebt, had bij het modem moeten zitten.
Witte kabel met 2 x een F connector.

Gebruik in geen geval van die opdraai F connectors, die veroorzaken altijd storing.

Het beste is een stuk goede C9(of C12) kabel met goede pers F connectors.

Zou overigens gewoon ff de klantenservice bellen, de goede kabel sturen ze gewoon naar je op hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door fordrwd4ever op 25-12-2018 09:54 ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@MonkeyJohn,

Geen idee waarom de monteur dan een POA03 heeft aangesloten i.p.v. een POA01. Bel of Chat even met de KS, die kunnen nieuwe kabels sturen voor naar de modem en een POA01. (TV en modem aansluiten met normale connectoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 19:32
MonkeyJohn schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 01:01:
@fordrwd4ever Die kabel kan ik wel vervangen, ik kom vooral de Technetix RLA++ (F-connector male-male) tegen als degene die ik moet hebben, klopt dat?

@king006 Er zitten 2 kabels aan, de linker gaat naar de TV (is hooguit 5 jaar oud) maar die gaat er toch uit zodra de Ziggo Go AndroidTV App er is en de rechter gaat naar de modem (en die zie je aan de rechterkant omhoog lopen).
Je kunt ook even een testopstelling maken zo dicht mogelijk bij de muur met een 'zeker weten goeie kabel'.
En even checken of de muurplaat goed is aangesloten, waar de (groene)kabel je huis binnenkomt. Al mag je aannemen dat de monteur dat goed gecheckt heeft :*)
Ik ken een geval waar ooit een houten vloer, de plint omhoog drukte zodat de kabel werd opgerekt en licht beschadigt raakte...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:38
Hallo allen! Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende:

Wij hebben thuis Zakelijk Internet Complete (250 mbit/s downloadsnelheid). Het WiFi was een aantal maanden heel langzaam en viel regelmatig helemaal weg. Na een aantal keer hier contact met Ziggo over gehad te hebben, kregen we een nieuwe modem en kwam er een installatiemonteur (in november (?)) langs. Nieuwe modem geïnstalleerd en er werd een Power Promise uitgevoerd, wat resulteerde in een wifibooster via het stopcontact op de eerste verdieping. De installatiemonteur heeft op mijn verzoek zowel het internet boven als beneden gesplit waardoor we vier WiFi-netwerken thuis: 2.4Beneden, 5Beneden, 2.4Boven en 5Boven. Nadat we dit hebben gedaan deden we een speedcheck en kwamen we op de meeste plaatsen op zo'n 75 mbit/s uit.

Nou zijn we alweer bijna een maand verder en hebben we weer last van (een deel van) het oorspronkelijke probleem: alle vier de WiFi-netwerken zijn vindbaar, maar niet alle vier doen het. Gisteren bijvoorbeeld, deed bijna de hele dag bij ons allemaal 2.4Beneden het niet. Het netwerk is dan wél vindbaar en we verbinden er ook mee, maar als we een webpagina willen bezoeken krijgen we de melding dat we niet verbonden zijn met het internet/offline zijn. Gisteren was het dus 2.4Beneden, maar afgelopen maandag deden zowel 2.4Boven als 5Boven het niet. Oftewel: regelmatig zijn een (of meerdere) van de vier WiFi-netwerken vindbaar, kunnen we er mee verbinden maar kunnen we geen gebruik maken van het internet.

Wat mij opvalt is dat, maar ik weet niet zeker of dit klopt, het af en toe lijkt alsof iPhones eerder of vaker last hebben van dit probleem dan Android-telefoons of zelfs mijn MacBook Pro.

Heeft iemand enig idee wat te doen? Of waar het aan kan liggen?

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 21:27
Heb je geprobeerd de Ziggo router te herstarten door even de stekker eruit te halen? En, als alle netwerken het niet doen, kun je dan kijken of een computer die met een kabel is aangesloten het wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
AlbertJP schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:13:
Heb je geprobeerd de Ziggo router te herstarten door even de stekker eruit te halen? En, als alle netwerken het niet doen, kun je dan kijken of een computer die met een kabel is aangesloten het wel doet?
Ik heb de router niet herstart nee en we hebben thuis niets bekabeld op het internet.

Wat ik zo raar vind is dat netwerken het soms doen en dan weer niet en wanneer ze het weer doen werken andere netwerken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@mr.JamesBond,

Zitten die adapters via WiFi? Waarschijnlijk kunnen ze elkaar dan niet goed genoeg meer vinden en valt de internet connectie weg. Kun je niet een kabel trekken en daarachter een adapter plaatsen? Andere vraag, staan de kanalen misschien ingesteld op “Auto” ?

[ Voor 14% gewijzigd door king006 op 26-12-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
king006 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:06:
@mr.JamesBond,

Zitten die adapters via WiFi? Waarschijnlijk kunnen ze elkaar dan niet goed genoeg meer vinden en valt de internet connectie weg. Kun je niet een kabel trekken en daarachter een adapter plaatsen? Andere vraag, staan de kanalen misschien ingesteld op “Auto” ?
Het extra WiFipunt is via het stopcontact. De installatiemonteur gaf aan dat dit via elektriciteit gaat. Het stopcontact is exact boven de meterkast, waar de modem staat, maar dan uiteraard een verdieping hoger.

Kabel trekken gaat helaas niet, al had ik het graag gewild.

Ik heb de kanalen nooit ingesteld en tot zover ik weet de monteur ook niet. Maar ze zijn dus wel gesplit in 2.4Ghz en 5Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:47
Heeft iemand enige idee wat het kan zijn? mijn ps4 aangesloten met een cat6 kabel aan de CB haalt de ene keer met de test maar 40mb en de andere keer 150mb. Mijn laptop/pc doen met de zelfde kabel 200mb.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
BlackBarryNL schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:06:
Heeft iemand enige idee wat het kan zijn? mijn ps4 aangesloten met een cat6 kabel aan de CB haalt de ene keer met de test maar 40mb en de andere keer 150mb. Mijn laptop/pc doen met de zelfde kabel 200mb.
Heb ik ook met de PS4. Zowel met Ziggo als toen ik KPN had. Ligt denk ik aan de capaciteit van de server waarmee voor de test verbinding gemaakt wordt.

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:46
Zojuist nieuwe factuur gecheckt. De BlackFriday korting hadden ze niet goed verwerkt, net op de chat geweest en het wordt de maand erna gecorrigeerd. Maar even in de gaten blijven houden.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• king006
@mr.JamesBond,

Het probleem met het stopcontact is dat ze in dezelfde groep moeten zitten omdat ze anders snelheid verlies hebben. Zitten ze in dezelfde groep? Wil je eens inloggen op beide apparaten en dan de kanalen bekijken waar ze opstaan?
king006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:44:
@mr.JamesBond,

Het probleem met het stopcontact is dat ze in dezelfde groep moeten zitten omdat ze anders snelheid verlies hebben. Zitten ze in dezelfde groep? Wil je eens inloggen op beide apparaten en dan de kanalen bekijken waar ze opstaan?
Dat zou niet verklaren waarom het eerst weer een x tijd wel bepaalde snelheid heeft en daarna niet meer, tenzij hij de groepen heeft veranderd :P :P

• de Foarsitter
king006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:44:
@mr.JamesBond,

Thanks voor de tip! Ik ben nu op het werk, ik zal er later vandaag naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king006
Martinusz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:49:
[...]

Dat zou niet verklaren waarom het eerst weer een x tijd wel bepaalde snelheid heeft en daarna niet meer, tenzij hij de groepen heeft veranderd :P :P
Dat klopt! Maar als er een kerstboom bij is gekomen kan dat wel problemen geven ;) mijn buurman heeft dat eens gehad, de kerstboom stoorde op de TV (via stroomnet LAN)
mr.JamesBond schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:13:
[...]

Helemaal goed! We horen het graag.

[ Voor 21% gewijzigd door king006 op 27-12-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
king006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:31:
[...]

Dat klopt! Maar als er een kerstboom bij is gekomen kan dat wel problemen geven ;) mijn buurman heeft dat eens gehad, de kerstboom stoorde op de TV (via stroomnet LAN)

[...]

Helemaal goed! We horen het graag.
Ik heb mijn vader laten kijken en hij geeft aan dat ze inderdaad niet op dezelfde groep zitten. Hij gaat dat aanpassen.

Kan een kerstboom echt problemen geven?

• king006
mr.JamesBond schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:06:
[...]

Ik heb mijn vader laten kijken en hij geeft aan dat ze inderdaad niet op dezelfde groep zitten. Hij gaat dat aanpassen.

Hoe raar het ook klinkt is het antwoord ja. Mijn buurman had toen constant blokken in beeld als de boom aan was. Als de boom uit was, was er geen probleem. Dezelfde groep wil overigens ivm de internet snelheid nog wel eens helpen.

Controleer voor de zekerheid de WiFi kanalen ook nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:14

Wildfire

Joy to the world!

mr.JamesBond schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:06:
[...]

Ik werk als monteur voor KPN en ons werd al aangegeven dat rond de Kerstperiode ze meer storingsmeldingen zouden gaan krijgen wegens kerstverlichting en powerline adapters. Dus ja :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• king006
@mr.JamesBond,

Is het probleem misschien ontstaan toen er een kerstboom werd gezet? ;)

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08
Bushalte schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:28:
Zojuist nieuwe factuur gecheckt. De BlackFriday korting hadden ze niet goed verwerkt, net op de chat geweest en het wordt de maand erna gecorrigeerd. Maar even in de gaten blijven houden.
Hier ook niet verwerkt op factuur. Ik heb gebeld en de korting wordt vanaf januari toegepast! Ook de mail met daarin de bevestiging heb ik binnengekregen :9~

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kom vrijwel nooit in IH dus vergeef me als ie hier verkeerd staat.

Hele korte vraag: welke frequenties moet een solitter (F connectors uiteraard) ondersteunen om retourgeschikt te zijn? Heb een Tratec van 5-1000 Mhz liggen. Zou volgens mij voldoende moeten zijn, maar toen ik de Ziggo helpdesk belde kwam die medewerker terug met de frequentie voor het instellen van het ontvangstgebied :X

Reden: Heb een CI+ kaart in de TV en een losse HDD recorder (Humax ding). Doorlussen kan niet dus moet splitten. Krijgde laatste tijds steeds meer blokjes of wegvallend signaal. Door het hele huis ligt Koka / Hirschmann et goede connectoren. Enige wat ik me nog voor kan stellen is dat er teveel demping van de huidige (normale) splitter is icm de kabellengte. Dus inkorten en een F connecotor splitterer tussen. Maar dan oet ik wel weten dat dat gaat werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:37
The Eagle schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:14:

Hele korte vraag: welke frequenties moet een solitter (F connectors uiteraard) ondersteunen om retourgeschikt te zijn? Heb een Tratec van 5-1000 Mhz liggen. Zou volgens mij voldoende moeten zijn, maar toen ik de Ziggo helpdesk belde kwam die medewerker terug met de frequentie voor het instellen van het ontvangstgebied :X

Reden: Heb een CI+ kaart in de TV en een losse HDD recorder (Humax ding). Doorlussen kan niet dus moet splitten. Krijgde laatste tijds steeds meer blokjes of wegvallend signaal. Door het hele huis ligt Koka / Hirschmann et goede connectoren. Enige wat ik me nog voor kan stellen is dat er teveel demping van de huidige (normale) splitter is icm de kabellengte. Dus inkorten en een F connecotor splitterer tussen. Maar dan oet ik wel weten dat dat gaat werken :)
Ivm 4G gebruiken ze tegenwoordig als ik het goed heb tot 2000 Mhz

2250 WP Zuid PVoutput

• de Foarsitter
Inmiddels staat de modem en het extra WiFi-punt via het stopcontact in dezelfde groep! Sinds dat is gebeurd doet het extra WiFi-punt het niet, waarschijnlijk omdat die een paar minuten zonder elektriciteit zat. Kan het kloppen dat ik hem opnieuw moet instellen?
king006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:21:
[...]

Hoe raar het ook klinkt is het antwoord ja. Mijn buurman had toen constant blokken in beeld als de boom aan was. Als de boom uit was, was er geen probleem. Dezelfde groep wil overigens ivm de internet snelheid nog wel eens helpen.

Controleer voor de zekerheid de WiFi kanalen ook nog even.
Ik heb de WiFi kanalen gecontroleerd (door middel van https://itunes.apple.com/...analyzer/id562315041?mt=8), zal ik er een screenshot van posten? Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van namelijk, maar de IP-adressen staan er dan wel.

Het zou best kunnen dat het eigenlijk begon toen de Kerstboom er kwam te staan, maar misschien ook wel eerder.
Wildfire schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:24:
[...]

Ik werk als monteur voor KPN en ons werd al aangegeven dat rond de Kerstperiode ze meer storingsmeldingen zouden gaan krijgen wegens kerstverlichting en powerline adapters. Dus ja :P
:D :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MdO82 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:25:
[...]

Ok...en is dat ook echt nodig dan dat je splitter dat ondersteunt?
Zat al te zoeken naar splitters die dat ondersteunen, maar alles wat ik Ziggo compatible zie zijn gaat tot iets van 1200Mhz ofzo. Heb je toevallig een linkje? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

mr.JamesBond schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:51:
Inmiddels staat de modem en het extra WiFi-punt via het stopcontact in dezelfde groep! Sinds dat is gebeurd doet het extra WiFi-punt het niet, waarschijnlijk omdat die een paar minuten zonder elektriciteit zat. Kan het kloppen dat ik hem opnieuw moet instellen?

[...]

Ik heb de WiFi kanalen gecontroleerd (door middel van https://itunes.apple.com/...analyzer/id562315041?mt=8), zal ik er een screenshot van posten? Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van namelijk, maar de IP-adressen staan er dan wel.

Het zou best kunnen dat het eigenlijk begon toen de Kerstboom er kwam te staan, maar misschien ook wel eerder.

[...]

Je zult hem wel opnieuw moeten pairen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45
The Eagle schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:14:

Voor TV signaal is tot 862MHz al voldoende. Er zijn geen televisie signalen boven deze frequentie band te vinden. Alleen DOCSIS 3.1 signaal waar een TV of DVB-C ontvanger niets mee doet.

Het aantal MHz bepaald niet of je blokjes ,etc zult hebben. Slechts of de kabel zulke hoge signalen door laat en/of de afscherming van de kabel voldoende is.

Het aantal MHz bepaald ook niet de demping. Dat bepaald het type en opbouw van deze splitter. Alleen bij kabel lengte en dikte van de kabelkern zijn demping en MHz aan elkaar gerelateerd. Dit speelt alleen op grote afstanden en dit kom je in huis weinig tegen.

Retour signaal gaat over 5-65MHz iedere splitter met 5-1000MHz is al ruim voldoende. Die 1218MHz of 2000MHz waar iedereen zeer geil van schijnt te worden heeft totaal 0,niets te maken met kwaliteit en afscherming. Slechts het frequentiebereik waarop het onderdeel is getest en werkzaam is om radiogolven door te geven. Dit is belangrijk tussen AOP en je internet modem. Verder totaal niet van toepassing, gezien zoals eerder gezegd DVB-C signaal slechts tot 862MHz wordt doorgegeven ivm beperkingen van de oudere tuners die boven de 862MHz niets ontvangen en/of zoeken.

Vergeet niet dat kwaliteit voor de eindgebruiker een totaal andere definitie is dan voor de echte specialist. Zo zijn er genoeg rampzalige artikelen te krijgen met High Quality en Professional reclame op de verpakking die kwalitatief om te huilen zijn als het om de toepassing gaat van de materialen.

Blokjes en wegvallend signaal kunnen in de basis 4 oorzaken hebben.

1: Teveel signaal, een versterker die te veel aan het versterken is waardoor het signaal buiten de marges valt qua sterkte en een ontvanger het signaal dus niet kan "lezen".
2: Te weinig signaal: Teveel demping in de installatie veelal door onjuiste toepassing van splitters, multitaps en rijgwandcontactdozen, waardoor het signaal veel te zwak is bij de ontvanger.
3: Ruis in de installatie, dit kan komen door veel verschillende oorzaken de meest voorkomende zijn instraling van buitenaf door gewoon zeer slechte materialen, een versterker die meer ruis veroorzaakt dan signaal versterkt en onjuist aangesloten materialen waardoor de nodige ellende ontstaat.
4: Defecte ontvanger. Komt weinig voor maar ook dat kan voorkomen.

Hoe kom je er achter? Meten is in dit geval weten. Kun je dit zelf? Met de juiste kennis en meet apparatuur wel. Is hier aan te komen? Nee, dit is voor de consument niet haalbaar. Meet apparatuur en kennis opdoen bij elkaar zijn al € 2000,- en dan ken je de basis van het verhaal.
MdO82 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:25:
[...]

4G en 2000MHz hebben niets met elkaar te maken. Slecht de afscherming van de producten zijn belangrijk. Laten de 2000MHz producten nou wel een betere afscherming hebben en getest en geschikt bevonden zijn tot 2000MHz. Dit staat echter helemaal los van het 4G verhaal. Alle AOP's gebruikt de afgelopen jaren zijn prima te gebruiken voor de huidige situatie. Pas als DOCSIS 3.1 de 1000MHz gaat passeren kunnen er misschien problemen ontstaan.

• king006
mr.JamesBond schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:51:

[...]

[...]

Mogelijk moet je ze inderdaad even opnieuw koppelen aan elkaar. Een WiFi kanaal check kan overigens niet met een app op iOS. Dat kan wel op Android of Windows.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59
knny schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:46:
[...]

Hier ook niet verwerkt op factuur. Ik heb gebeld en de korting wordt vanaf januari toegepast! Ook de mail met daarin de bevestiging heb ik binnengekregen :9~
Zelfde hier. Heb via Twitter dm gevraagd of ze het recht kunnen zetten. Hopen dat ze niet beginnen over die Mediabox, want ben niet van plan om die te gaan gebruiken.

• de Foarsitter
king006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:50:
[...]

Mogelijk moet je ze inderdaad even opnieuw koppelen aan elkaar. Een WiFi kanaal check kan overigens niet met een app op iOS. Dat kan wel op Android of Windows.
Oh, dat wist ik niet. Hoe kan ik dan een WiFi kanaal check uitvoeren op iOS of macOS?

Och, wat ben ik een leek. Excuus excuus excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Laatst online: 13-06-2021
mr.JamesBond schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:11:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Hoe kan ik dan een WiFi kanaal check uitvoeren op iOS of macOS?

Och, wat ben ik een leek. Excuus excuus excuus
Installeer app wifi analizer. Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

418O2 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:11:
[...]

Zelfde hier. Heb via Twitter dm gevraagd of ze het recht kunnen zetten. Hopen dat ze niet beginnen over die Mediabox, want ben niet van plan om die te gaan gebruiken.
Hier ook een heel gedoe. Destijds is me telefonisch aangegeven dat de korting verwerkt zou worden. Net eerst gebeld met afdeling facturering, konden echt niets voor me doen. "Volgens de computer voldoet u niet aan de voorwaarden". Toen ik merkte dat ik daarmee niets verder kwam maar gebeld met de afdeling opzeggingen en die kunnen wel vanalles regelen. Internetsnelheid gaat nu wel terug van 400/40 naar 200/20, maar dat boeit me geen hol, is snel zat. 6 maanden voor 29,95 en 6 maanden gratis Movies & Series XL erbij met CI+ module en mag Mediabox terugsturen. Alleen kon ze niets meer betekenen voor de factuur die ik al gekregen had, maar goed, dat accepteer ik dan maar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
bt1441 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 02:43:
[...]

Installeer app wifi analizer. Succes
Dat werkt op Android, maar niet op iOS ;) voor iOS bestaat er helaas geen app.

@mr.JamesBond,

Probeer eens kanaal 11 en bijvoorbeeld kanaal 60 voor 5 GHz? Hoe werkt het dan?

[ Voor 17% gewijzigd door king006 op 28-12-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154473

king006 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:39:
[...]

Dat werkt op Android, maar niet op iOS ;) voor iOS bestaat er helaas geen app.
Heb op iOS deze draaien....:

https://itunes.apple.com/...k-tools/id1103658617?mt=8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:10

DyStiC

'Atta way, baby!

Maar daarin kun je niet zien op welke kanalen de wifi ssid’s van de buren zitten, en dat is juist nuttige informatie.
Bij de gelijknamige app in Cydia kan dat wel, enige optie in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:35

Spotmatic

Ken sent me

Bushalte schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:28:
Ik heb gebruik gemaakt van de BF deal via de website van Ziggo terwijl ik al een oud alles-in-1 abonnement had en heb naderhand NIET met Ziggo aan de telefoon gehangen om korting te bedingen. Toch krijg ik overduidelijk korting, ook al is het nog niet echt goed inzichtelijk op deze factuur.

Het afgelopen jaar was mijn factuur elke maand iets van 74 euro. NU 53,18 euro maar dat is ook nog inclusief eenmalige kosten van 19,95 euro. Ben benieuwd naar de factuur van februari.

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/factuurspecificatie.x0e5m.png

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:46
Spotmatic schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:20:
[...]

Ik heb gebruik gemaakt van de BF deal via de website van Ziggo terwijl ik al een oud alles-in-1 abonnement had en heb naderhand NIET met Ziggo aan de telefoon gehangen om korting te bedingen. Toch krijg ik overduidelijk korting, ook al is het nog niet echt goed inzichtelijk op deze factuur.

Het afgelopen jaar was mijn factuur elke maand iets van 74 euro. NU 53,18 euro maar dat is ook nog inclusief eenmalige kosten van 19,95 euro. Ben benieuwd naar de factuur van februari.

[Afbeelding]
Zelfde gedaan, heb ook gewoon de BF deal via de site besteld.
Bij mij zag het er ook zo uit, maar kijk goed naar die €64,50 van januari. Die moet ergens gecompenseerd worden naar €29,95 en dat gebeurt niet. ;) Bij mij gaf de Ziggo-medewerker aan dat de korting inderdaad niet goed verwerkt was.
Ik zou de chat even aanslingeren.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Deze laat niet zien op welk kanaal de buren draaien. Aan deze app heb je dus niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 12:01
Afgelopen weekend heb ik een nieuwe tv aangeschaft. De 55 inch, Q6F van Samsung.

https://tweakers.net/pric...e55q6f-(2018)-zilver.html

Nu heb ik momenteel nog een Mediabox XL, echter ben ik zoals meer mensen niet zo tevreden over de snelheid. Nu heb ik mij vandaag proberen te verdiepen in een CI+ module, echter heb ik nog een aantal vragen hierover, wellicht kunnen jullie mij helpen.

- Heeft de CI+ module van Ziggo de mogelijkheid om 4k uit te zenden (buiten het feit dat nog niet alles in 4k wordt opgenomen)
- In combinatie met mijn tv, is het mogelijk om gebruik te maken van interactieve tv? Daarmee wil ik zeer sporadisch eens een programma terugkijken of vanaf begin kijken.
- Wat zijn de voor/na-delen van het gebruiken van zo'n module ten opzichte van de mediabox?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
mr.JamesBond schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:13:
[...]

Klinkt vreemd, maar als je led verlichting hebt, schakel dat allemaal eens uit een kijk dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:35

Spotmatic

Ken sent me

Bushalte schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:36:
[...]
Zelfde gedaan, heb ook gewoon de BF deal via de site besteld.
Bij mij zag het er ook zo uit, maar kijk goed naar die €64,50 van januari. Die moet ergens gecompenseerd worden naar €29,95 en dat gebeurt niet. ;) Bij mij gaf de Ziggo-medewerker aan dat de korting inderdaad niet goed verwerkt was.
Ik zou de chat even aanslingeren.
Geregeld via de Ziggo Webcare. Weliswaar niet de BF korting maar toch nog een korting (6 maanden voor 39,95, dezelfde korting die nieuwe klanten nu ook krijgen). Dat was 5 minuten werk, 150 euro bespaard, en ik hoefde er niet voor te bellen. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154473

DyStiC schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:06:
[...]

Bij de gelijknamige app in Cydia kan dat wel, enige optie in iOS.
De app is er dus wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Zionrage schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:30:
Afgelopen weekend heb ik een nieuwe tv aangeschaft. De 55 inch, Q6F van Samsung.

https://tweakers.net/pric...e55q6f-(2018)-zilver.html

Nu heb ik momenteel nog een Mediabox XL, echter ben ik zoals meer mensen niet zo tevreden over de snelheid. Nu heb ik mij vandaag proberen te verdiepen in een CI+ module, echter heb ik nog een aantal vragen hierover, wellicht kunnen jullie mij helpen.

- Heeft de CI+ module van Ziggo de mogelijkheid om 4k uit te zenden (buiten het feit dat nog niet alles in 4k wordt opgenomen)
Nee, sterker nog een CI+ module kan niets uitzenden. Het is alleen één van de onderdelen nodig om o.a. in combinatie met de smartcards zenders te ontsleutelen zodat je deze dus kan zien. Er zijn nog geen 4K uitzendingen bij Ziggo dus deze zul je nu niet ontvangen. In de toekomst is dit prima mogelijk gezien een CI+ module slecht toegang verzorgt tot video streams en de encoding hiervan los staat.
- In combinatie met mijn tv, is het mogelijk om gebruik te maken van interactieve tv? Daarmee wil ik zeer sporadisch eens een programma terugkijken of vanaf begin kijken.
Woon je in fUPC gebied dan kortweg: Neen. Woon je in fZiggo gebied, check de handleiding van de tv of bel Ziggo.
- Wat zijn de voor/na-delen van het gebruiken van zo'n module ten opzichte van de mediabox?
Deze zijn voor iedereen anders. Beetje zelf initiatief qua zoeken had deze vraag beantwoord...
Alvast bedankt.
Graag gedaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Nieuwe 'LTE/4G proof' kabel tussen het AOP en de modem, veel verschil is er niet te merken. De snelheden variëren nog lekker tussen de 70 Mbps en de 140 Mbps;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cOrcAj1.png

Het enige wat zichtbaar veranderd is, is dat de Power waardes van de 'Downstream bonded channels' ongeveer 0.5 hoger liggen. PC maar eens naast de modem zetten met een 0.5m kabeltje en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MonkeyJohn schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:10:
Nieuwe 'LTE/4G proof' kabel tussen het AOP en de modem, veel verschil is er niet te merken. De snelheden variëren nog lekker tussen de 70 Mbps en de 140 Mbps;
[Afbeelding]

Het enige wat zichtbaar veranderd is, is dat de Power waardes van de 'Downstream bonded channels' ongeveer 0.5 hoger liggen. PC maar eens naast de modem zetten met een 0.5m kabeltje en kijken wat er dan gebeurt.
Eerlijk gezegd zou ik ook niet verwachten dat 4G invloed heeft op het internetsignaal :) voor tv weet ik in ieder geval dat er effect kan zijn door verstoring en dus blokjes in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Martinusz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:14:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik ook niet verwachten dat 4G invloed heeft op het internetsignaal :) voor tv weet ik in ieder geval dat er effect kan zijn door verstoring en dus blokjes in beeld.
Als, net als nu in Rotterdam, de internet downstreams op de 4G frequenties zitten en je installatie is lek. Dan kan de interferentie aardig roet in het eten gooien voor de snelheid. In gebieden waar de downstreams niet op de 4G frequenties zitten zou het niet uit mogen maken inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Misschien handiger om het wel en wee omtrent de Black Friday aanbieding hier te bespreken?

Ziggo Black Friday 2018 aanbieding topic

Is voor de rest niet zo heel interessant of je bestelling al dan niet goed is verwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

jongetje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:18:
Misschien handiger om het wel en wee omtrent de Black Friday aanbieding hier te bespreken?

Ziggo Black Friday 2018 aanbieding topic

Is voor de rest niet zo heel interessant of je bestelling al dan niet goed is verwerkt.
Dat topic is juist gesloten zodat we hier verder konden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe tv en ze willen van de losse decoder af. Dus ik adviseer een CI+ module.

In hun zoektocht wordt door een verkoper bij de Expert verteld dat er helemaal geen CI+ module nodig is en dus ook het ziggo kaartje niet, als je laagste alles in 1 pakket hebt.

Is dit zo? Zijn alle zenders uit het goedkoopste pakket zomaar via de kabel te kijken? En ook allemaal in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:33
hars73 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:12:
Is dit zo? Zijn alle zenders uit het goedkoopste pakket zomaar via de kabel te kijken? En ook allemaal in HD?
Met het goedkoopste pakket wordt dan "Kabel TV" bedoeld. Dat is maar een beperkt aantal zenders, met alleen NPO 1-3 en Ziggo Sport in HD. Het normale goedkoopste pakket, "TV Start", vereist wel een module (op een losse decoder).

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 28-12-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 18:05
@VodafoneZiggo
Goed, 3 weken heeft het 'goed' mogen draaien.

Monteur is de 11e geweest, boel drama, dit was niet goed, dat was niet goed intern en weet ik het allemaal. Alles gefixed in de avond voor ik een zware operatie had op die 11. Internet heeft goed gedraaid voor grofweg 2 weken en sindsdien wordt het iedere dag slechter, vandaag geen uitzondering. Ik ben er klaar mee. Vreet die rommel maar op en geef de monteur maar een dreun.

Het is even goed, daarna vervalt het weer in complete anarchie en het hoeft niet eens druk ervoor te zijn. De monteur gaf van alles de schuld, maar er hangen nu maximaal 2 devices aan het modem.

Ik ben echt furieus over de manier waarop het behandeld wordt. Waardeloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 28-12-2018 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Suicyder schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:10:
@VodafoneZiggo
Goed, 3 weken heeft het 'goed' mogen draaien.

Monteur is de 11e geweest, boel drama, dit was niet goed, dat was niet goed intern en weet ik het allemaal. Alles gefixed in de avond voor ik een zware operatie had op die 11. Internet heeft goed gedraaid voor grofweg 2 weken en sindsdien wordt het iedere dag slechter, vandaag geen uitzondering. Ik ben er klaar mee. Vreet die rommel maar op en geef de monteur maar een dreun.

Het is even goed, daarna vervalt het weer in complete anarchie en het hoeft niet eens druk ervoor te zijn. De monteur gaf van alles de schuld, maar er hangen nu maximaal 2 devices aan het modem.

Ik ben echt furieus over de manier waarop het behandeld wordt. Waardeloos.
En wat is nu exact het probleem? :?
Lang verhaal maar je zegt maar weinig, misschien kunnen we hier nog helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 18:05
Martinusz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:14:
[...]

En wat is nu exact het probleem? :?
Lang verhaal maar je zegt maar weinig, misschien kunnen we hier nog helpen...
Excuus voor het pure ranten, maar...

het probleem loopt al voort sinds Juni/Juli toen we zo'n mooie witte modem kregen. Wegvallende verbindingen, websites die timeouts geven of supertraag zijn.

Routers en modems restarten lost niks op. Er zijn al vrij veel posts over geweest, maar de deur werd lang afgehouden van monteur, is die er eindelijk lost hij niks op (wees alleen dit is waardeloos en dat is bagger intern) en heeft wat resets her en der uitgevoerd wat dus kennelijk wel hielp voor 2 weken (ik was 1,5 week niet op locatie ivm herstel operatie, maar apparatuur stond wel aan, USG is 1 van de devices die verdeeld voor het pand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
hars73 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:12:
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe tv en ze willen van de losse decoder af. Dus ik adviseer een CI+ module.
Vertel er wel even bij dat zo'n CI+ module een nadeel heeft. Ik ben nog geen snel werkende tegengekomen. Zal vermoedelijk een beperking op de interface zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

sdk1985 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:24:
[...]

Vertel er wel even bij dat zo'n CI+ module een nadeel heeft. Ik ben nog geen snel werkende tegengekomen. Zal vermoedelijk een beperking op de interface zijn.
Ow ik heb zelf in mn LG led tv ook een Quantis 1.3 CI+ naar volle tevredenheid. Op mn slaapkamer in een oudere Samsung tv zit een oudere Smit module en daar is opstarten en zappen wel wat trager. Dus ik voorzie daar niet zoveel problemen straks voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
hars73 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:34:
[...]

Ow ik heb zelf in mn LG led tv ook een Quantis 1.3 CI+ naar volle tevredenheid. Op mn slaapkamer in een oudere Samsung tv zit een oudere Smit module en daar is opstarten en zappen wel wat trager. Dus ik voorzie daar niet zoveel problemen straks voor ze.
Die zapt even snel als een losse decoder? Mijn ouders hebben ook een redelijk recente LG met een Quantis 1.3+ module en ook daar is het trager. Graag even filmpje posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
Beste Tweakers,
Ik heb een Homecast Colorado HD gekocht, maar krijg bij kanalen 123 en 996 een foutmelding E19 " preview verlopen". Moet ik de kaart updaten of een nieuwe kaart kopen? Of heeft Ziggo deze geblokkeerd?
Ik had Ziggo aan de lijn en de juiste netwerk nummer en frequentie voor mijn buurvrouws adres doorgekregen.Ik heb alle zender opgezocht, maar helaas. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

sdk1985 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:24:
[...]

Alles is sneller dan die Mediabox XL van Ziggo :r Als je eerst 5 minuten moet gaan wachten voordat je een keer beeld hebt, is mijn zin om TV te kijken al voorbij.

Hier ook naar alle tevredenheid een CI+ module van Ziggo in een LG TV. Werkt sneller dan alle decoders die ik hiervoor heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Yash100, indien de kaart bekend is onder je abonnement, dan kun je het volgende stappenplan volgen;

https://www.ziggo.nl/klan.../digitale-tv/e19-melding/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Metalfreak schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:57:
[...]

Alles is sneller dan die Mediabox XL van Ziggo :r Als je eerst 5 minuten moet gaan wachten voordat je een keer beeld hebt, is mijn zin om TV te kijken al voorbij.
Als je dat ding niet op de gierige stand zet is ie gewoon binnen 2 seconden opgestart hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
hardware-lover schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:19:
@Yash100, indien de kaart bekend is onder je abonnement, dan kun je het volgende stappenplan volgen;

https://www.ziggo.nl/klan.../digitale-tv/e19-melding/
Mijn buurvrouw heeft geen huidig (Ziggo Alles in 1) pakket, maar een oude kabeltv + internet voor €30,-. Ik heb zo'n gevoel dat Ziggo deze zender ook op de kaart heeft geblokkeerd ??! Ik kan namelijk ook geen RTL ,SBS ontvangen. Alleen NPO1, 2, en 3
Pagina: 1 ... 108 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic